SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

30 Ogos 2016

PERHEBAT TUNTUT JANJI KERAJAAN

Berita Harian
Oleh Haryani Ngah aryani@bh.com.my
29/8/2016

SUNGAI BULOH: Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) menuntut kerajaan menunai janji berhubung bayaran empat insentif kepada kakitangan Persatuan Hal Ehwal Bekas Tentera (PERHEBAT) seperti diumumkan empat tahun lalu. Presiden CUEPACS, Datuk Azih Muda, berkata ketika Perhimpunan Tujuh Agensi Badan Berkanun Yang Diasingkan Saraan (BBDS) yang berlangsung pada 23 Mac 2013, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ada mengumumkan empat insentif kepada kakitangan yang terbabit dalam kategori ini. "Empat imbuhan yang diumumkan itu adalah Imbuhan Tetap Perumahan (ITP), penambahan caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) oleh majikan, Saguhati Tamat Perkhidmatan (STP) dan Skim Dana Pencen. "Sudah empat tahun kakitangan PERHEBAT menanti untuk menikmati janji itu. Mereka ingin tahu apakah faktor utama yang membawa kepada masalah itu. "Adakah masih terdekat kelemahan di peringkat birokrasi awam yang bertanggungjawab sehinggakan permasalahan mereka ini tidak dapat diselesaikan sehingga tempohnya menjangkau empat tahun, adakah pengumuman itu dipermainkan dan tidak diambil berat oleh pihak bertanggungjawab kepada PERHEBAT. "Ini adalah satu dasar terbuka dan tindakan pelaksanaan perlu disegerakan," katanya kepada media selepas mempengerusikan Mesyuarat Agung Kesembilan Kesatuan Kakitangan PERHEBAT di sini, hari ini.


2 ulasan:

Unknown berkata...

Perkenalkan nama saya zull fikar. Dan saya ingin mengucapkan banyak terimah kasih kepada MBAH JONOSEUH atas bantuannya selama ini dan saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sukses dan ini semua berkat bantuan MBAH JONOSEUH,selama ini, saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang2 dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya usaha Restoran sendiri,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH JONOSEUH atas bantuan nomor togel dan dana ghaibnya, dan saya yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jadi jangan ragu-ragu untuk menghubungi MBAH JONOSEUH karna beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita atau rekayasa tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH JONOSEU di 0823 4444 5588 dan ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang ke 2 kalinya terimah kasih..

Unknown berkata...

saya atas nama BPK. SAMSUL dari MADURA ingin mengucapkan banyak terimah kasih kepada MBAH KARYO,kalau bukan karna bantuannya munkin sekaran saya sudah terlantar dan tidak pernaah terpikirkan oleh saya kalau saya sdh bisa sesukses ini dan saya tdk menyanka klau MBAH KARYO bisa sehebat ini menembuskan semua no,,jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KARYO no ini 082301536999 saya yakin anda tdk akan pernah menyesal klau sudah berhubungan dgn MBAH KARYO dan jgn percaya klau ada yg menggunakan pesan ini klau bukan nama BPK. SAMSUL dan bukan nama MBAH KARYO krna itu cuma palsu.