SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

08 November 2017

CUEPACS MINTA KERAJAAN SEMAK SEMULA IMBUHAN TETAP KHIDMAT AWAM

Bernama
Tarikh kemaskini: 08/11/2017




Datuk Azih Muda
KUALA LUMPUR, 8 Nov (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) meminta kerajaan mempertimbangkan semakan semula Imbuhan Tetap Khidmat Awam bagi meringankan beban penjawat awam yang berdepan dengan kos sara hidup yang semakin meningkat.

Presidennya Datuk Azih Muda berkata Ceupacs turut meminta kerajaan mengkaji semula Elaun Perumahan Wilayah untuk penjawat awam di Sabah dan Sarawak yang tidak disemak sejak lebih 10 tahun lepas.

"Dalam pada itu, kerajaan juga perlu menggantikan Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang telah dibatalkan kerana sistem saraan baru perkhidmatan awam yang dikenali sebagai SST (Sistem Saraan Transformatif) yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada tahun 2013 tidak merangkumi

semua skim perkhidmatan awam,?" katanya kepada Bernama, di sini hari ini.

Azih berkata cadangan Cuepacs itu adalah berdasarkan kepada situasi ekonomi sekarang yang memberi kesan kepada penjawat awam akibat kenaikan harga barang justeru kerajaan wajar melakukan semakan gaji dan imbuhan penjawat awam bagi mengurangkan tekanan hidup yang mereka hadapi.

Untuk rekod, Imbuhan Tetap Khidmat Awam tidak disemak semula oleh kerajaan sejak sedekad yang lepas, dan Ceupacs berpendapat kerajaan perlu memberi perhatian terhadap kebajikan penjawat awam terutama mereka yang berkeluarga, katanya.....

33 ulasan:

shu shah berkata...

usaha yang baik..teruskan datuk..

eri berkata...

kepala bapak kau....najib kata jgn marah saya...

cindy yu berkata...

Ayoo bergabung bersama kami di WWW.RUBYQQ.COM

Hanya Dengan 1 USER ID anda dapat memainkan 7 GAMES !!
BandarPoker - PokerOnline - CapsaSusun - DominoQQ - BandarQ - AduQ - SAKONG ONLINE

BEST OF THE BEST POKER ONLINE!
PLAY REAL GAME GET REAL MONEY!

- Bonus Referral 10% + 10% ( Seumur Hidup )
- Bonus Turn Over 0,5% DI BAGIKAN SETIAP HARI !!
- NO ROBOT & ADMIN
- 100% Fair Play PLAYER Vs PLAYER
- Proses Deposit & Withdraw 1-2 Menit
- Minimal Deposit dan Withdraw Rp.15.000,-

*Register/Pendaftaran : https://goo.gl/Uh85wc

Untuk informasi lebih lengkap silahkan Hubungi Customer Service kami :
- BBM : 2B8938F7
- FACEBOOK : rubyqq
- SKYPE : RUBY QQ
- Livechat 24 jam : Official site rubyqq

Mari Beradu Ketangkasan, Keahlian dan Keberuntungan anda dalam Bermain melawan RIBUAN pemain lainnya.

ramli ck berkata...

Haktuihhhhhh...Haktuihhhhhhh....bilĂ  president kupek nak letak jawatan.

kereta sewa kuching berkata...

Kecoh ja kupek ni..smua ke laut

Mohd Hadi B. Muhammad Ganti berkata...

berbuih dah mulut minta benda yang sama....so pakat ramai ramai tukar kepimpinan kerajaan sekarang melalui pilihanraya...buat apa nak melalak smpi sakit tekak..bukan dilayan pun..kena carut adalah..hahahahah

Dr-Vroom berkata...

Kerajaan perlu meneliti dan menyemak semula, antaranya:
1- Imbuhan Tetap Khidmat Awam
2- Imbuhan Tetap Perumahan
3- Bayaran Sara Hidup
Mohon CUEPACS kemukakan isu-isu ini kpd JPA, Menteri & Perdana Menteri, dalam masa terdekat ini. Terima kasih.

ahmadalbab berkata...

Buat la piket... ramai2 turun buat piket. Baru laa gerun sikit kerajaan. Ni asyik bercakap pompang saja...

nona noni berkata...

Dalam situasi mcmni memang betul tugas President CUEPACS menjalankan tugas tuk memohon kenaikan gaji dan elauan penjawat awam memandangkan dengan harga barang dan minyak yang tudak menentu jadi sepatutnya PM kena faham akan masalah penjawat terutama yang sokongan dan perlulah kaji mengenai gaji dan elauan mengikut keadaan ekonomi semasa

pendita gila berkata...

apakata suruh najib jual putrajaya kat syarikat china .
boleh la bagi kenaikan gaji dan elaun ..

ramli ck berkata...

ya...ya...amat setuju dgn cadangan ini.....he he he.....

annammalai berkata...

kami x perlukan bonus.... kalau kerajaan berani, semak balik gaji pokok n alaun penjawat awam.... bukan tahap miskin sekarang ni tapi dah papa jadinya... malu la kalau kerajaan dok canang negara berpendapatan tinggi tp rakyat berpendapatan rendah..... memalukan

annammalai berkata...

kami x perlukan bonus.... kalau kerajaan berani, semak balik gaji pokok n alaun penjawat awam.... bukan tahap miskin sekarang ni tapi dah papa jadinya... malu la kalau kerajaan dok canang negara berpendapatan tinggi tp rakyat berpendapatan rendah..... memalukan

Amazs 2010 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Amazs 2010 berkata...

Letih tengok ceupacs minta pertimbangkan semakan...wahai tuan presiden ceupacs...xpyh minta pertimbang semakan..masa2 genting bagi PA di Malaysia zaman skrg nie x perlu minta pertimbangan lg.. Minta spy naikkan terus!!

Kyrol T berkata...

Perdana menteri mesti peka kepada perkara yang di usulkan oleh cuepacs jika tidak kerajaan baru akan ambil alih malaysia...

LJ berkata...

Ceupac perlu sedar bahawa semua yang diminta tidak akan dilayan dan tidak akan dipertimbangkan ...jangan bermimpi untuk membantu penjawat awam..yang paling penting,u nilai diri u dulu, pernahkan cadangan u selaki presiden ceupac dilayan kerajaan ....tak usahlah minta itu ini...harga barang makin naik seandai ceupac buat cadangan yang hanya indah khabar dari rupa....bagus u diam saja, tutup ofis dan letak jawatan dari duduk di bangku presiden ceupac...air liur u tak ada nilai langsung untuk PM...buang masa saya ajak nak layan kata PM bila u bersuara...

ahmadalbab berkata...

Dalam tido2 MB Kedah... bonus dapat jugak RM 2000!

remuk hati berkata...

masalah pada PA semua terutamanya yg tinggal di bandar2 besar...gaji tak cukup..terpaksa buat loan bagai...dulu persnal lon bleh 20 tahun..skang di kecikkan jadi 10 tahun..PA semua asyik gali lubang tutup lubang buat loan..last2 gaji dh tingal sikit..nk beli rumah pon xlayak..d sebabkan ada jabatan akan tapis sehebat2nya utk PA2 nk beli rumah..contoh klu JPA kluarkan pekeliling d kecualikan potongan gaji 60% utk pembelian rumaah sahaja..tapi pekeliling tu akan di tapis semula oleh ketua jabatan tu sendiri..jadi xda point lah utk kami nih yg miskin nak beli rumah..sampai bila2..sedangkan sewa rumah yg duk skang pon dh RM 800 sebulan..lagi rugi sebab duk sewa..nak beli sendiri permohonan di tolah sebab potongan melebihi...upkan benda2 nih..xkisah la klu gaji orang tu bersih RM 1k..beli umah potong RM 800.00 pon lepaskanlah..dari dia dok sewa rumah lagi teruk...bab makan n minum dia..dia akan ikhtiar sendiri..percaya lah klu semua PA boleh beli rumah dgan cara mcm ni..nescaya akan lebih ramai lagi tekun nak bekerja..

pendita gila berkata...

cakap kat tan sri ksn .. naikkan elaun pulak .. jangan nak kena henjut baru nak buat kerja ??

ahmadalbab berkata...

Apa status salakan Cuepacs ni? Ada kerajaan dengar? Kalau x dengar Cuepacs kena pikir cara/ langkah yg seterusnya. Bukan dok diam dungu saja... Perlu ada tindakan susulan. Dikhabarkan harga minyak mentah dunia akan terus naik hingga awal tahun depan. Yg dpt BR1M, bantuan itu ini boleh la tahan. Yg kami gaji lebih RM20 drp kelayakkan BR1M dan bantuan persekolahan apa cerita????

AL GAZEL AVERROES berkata...

Aziz muda presiden ceupacs ni tengok muka pun tau..species MORON.

Harimoto San berkata...

Pedia duk semak imbuhan...GAJI BRO YANG PATUT DI SEMAK....SEMAK BETUI

ahmadalbab berkata...

Sarawak pulak umum BONUS SEBULAN GAJI, minimum RM2000! PA persekutuan gigit jari...

cinta peace berkata...

Teringat masa dulu, bila cuepacs bersuara semua pa semangat nak dengar, yakin jak kebajikan pa akan terjaga, bila sekarang ni cuepacs bersuara... Dah tak semangat nak dengar, confirm jadi bahan lawak jer...

Mohamad Yusrizalmi berkata...

tiap tiap tahun melalak benda yg sama,minta PA semua MOGOK,apa macam.

SkuterMerah berkata...

cuepacs sekarang ni tak macam cuepacs yang dulu.
sekarang ni... kewujudan cuepacs tak beri apa2 manfaat, kalau tiada pun tak beri kerugian apa2. Presiden tido makan elaun buta.

ahmadalbab berkata...

Mana Presiden Kopek ni? Dah letak jawatan lom?

eri berkata...

yg hg kalut suh presiden letak jawatan tu kenapa??x suka??keluar la dari kopek ni bro...

ahmadalbab berkata...

Keluar kopek satu hal... tp kopek konon jaga PA. Tak kan kerana mangkuk ayun ni sekoq abih semua PA letak jawatan? Yg rasionalnya biaq mangkuk ayun sekoq nI yg pi melingkup mampoih telingkup!

ramli ck berkata...

keh keh keh.....

Anu penamo berkata...

kok dah gilo makan pil kudo

pendita gila berkata...

PEPATAH BUGIS ADA MENYEBUT :-

NAK UBAH NASIB TIPIS SEKALI , BAGAIKAN ANJING KURAP DI PELUK BABI ..

ITULAH PERUMPAMAAN NASIB KAKITANGAN AWAM MALAYSIA NI APABILA PEMIMPIN YANG DILANTIK TAK TAU BUAT KERJA ..