SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

21 Julai 2017

KPWKM SEDIA BERKERJASAMA KAJI ISU PERCERAIAN

Bernama
Tarikh kemaskini: 20/07/2017 




KUALA LUMPUR, 20 Julai (Bernama) -- Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM) sedia bekerjasama dengan mana-mana agensi untuk membuat kajian bagi mengenal pasti masalah perceraian yang semakin meningkat dalam kalangan masyarakat di negara ini.

Menterinya, Datuk Seri Rohani Abdul Karim berkata adalah tidak wajar bagi menyalahkan sesuatu pihak atau golongan tertentu yang menyebabkan berlakunya perceraian tanpa mengetahui punca sebenar.

Beliau diminta mengulas mengenai kenyataan Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) baru-baru ini mengenai dakwaan kadar perceraian tertinggi bagi golongan kerja syif dalam sektor kesihatan awam berbanding sektor pekerjaan awam lain.

"Saya tidak boleh mengiakan atau menidakkan perkara ini sebab ia adalah kenyataan umum...kita perlu kaji dahulu, betul atau tidak dakwaan itu? Kalau betul ia di bawah Lembaga Penduduk Dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN), mungkin kita boleh bekerjasama dengan Cuepacs untuk buat kajian," katanya pada sidang media selepas majlis penyampaian anugerah kepada beberapa syarikat, sempena Anugerah CSR Malaysia 2017 di sini, hari ini.

Sehubungan itu, tambah beliau, LPPKN iaitu agensi di bawah kementeriannya turut menganjurkan banyak program berunsurkan kekeluargaan dan rumahtangga seperti 2nd Honeymoon, Smart Start dan Therapy, yang mana ia antara satu penyelesaian yang boleh menyelamatkan sesuatu institusi rumahtangga sebelum berlaku perceraian.

Terdahulu, Rohani menyampaikan anugerah kepada 24 syarikat korporat di negara ini yang banyak membantu menjalankan tanggungjawab sosial korporat (CSR) kepada golongan yang kurang bernasib baik dan memerlukan.

"Saya mengalu-alukan usaha yang dibuat CSR Malaysia yang mana mereka mengumpulkan segala senarai syarikat-syarikat korporat bagi membantu mereka yang memerlukan. Pengiktirafan ini diberikan kepada beberapa syarikat mengikut kategori tertentu," katanya.

Turut hadir pada majlis berkenaan ialah Ketua Pegawai Eksekutif RHA Media Sdn Bhd Datuk R. Rajendran dan Editor Pengurusan CSR Malaysia Lee Seng Chee.

Antara penerima anugerah tahun ini ialah Exim Bank, Axiata, Bank Islam, 7-Eleven, AirAsia Berhad, Star Media dan Ivory Properties Bhd.

Anugerah CSR Malaysia dianjurkan oleh majalah CSR Malaysia, sebuah penerbitan bebas yang berkongsi komitmen syarikat korporat di Malaysia dengan visi dan misi untuk mewujudkan kesedaran mengenai keperluan bagi membantu golongan memerlukan.



Sementara itu, Pengerusi Exim Bank Datuk Mat Noor Nawi berkata pihaknya berterima kasih dengan pengiktirafan diberikan oleh CSR Malaysia kepada bank berkenaan.

Mat Noor berkata setiap tahun Exim Bank memperuntukkan hampir RM1 juta bagi golongan yang kurang bernasib baik seperti di beberapa pusat jagaan orang-orang tua dan anak yatim, membayar zakat bagi golongan asnaf serta membantu etnik Rohingya di seluruh negara.

"Secara purata, dua atau tiga aktiviti CSR akan dijalankan. Kami menerima terlalu banyak permohonan namun diberikan mengikut peruntukan yang disediakan," katanya.

2 ulasan:

Ibu Fatmawati berkata...

Saya sangat berterimakasih banyak kepada aki wono atas bantuan dana ghaibnya dan saya tidak pernah menyanka kalau saya bisa mendapatkan uang sebesar 470 juta,berkat bantuan aki saya bisa melanjutkan bisnisku lagi dan saya tidak pernah menyanka kalau ini benar benar nyata karna sudah banyak paranormal yang sudah saya hubungi dan saya datangi,itu tidak pernah membawakan hasil bahkan uang saya habis dibawa lari sama mereka dan cuma aki wono saja yang membawakan hasil kalau anda mau di bantu silahkan hbg aki wono di nmr 085-320-535-559...aki wono juga bisa mengeluarkan angka togel yg di jamin 100% tembus seperti 4d 5d 6d angka dari aki betul-betul tembus karna sya udah buktikan terimakasi

Lady Mia berkata...

KABAR BAIK!!!

Nama saya Aris Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu untuk Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran dimuka, tetapi mereka adalah orang-orang iseng, karena mereka kemudian akan meminta untuk pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, sehingga hati-hati dari mereka penipuan Perusahaan Pinjaman.

Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan digunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dan tingkat bunga hanya 2%.

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan, telah dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda menuruti perintahnya.

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Cynthia, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: arissetymin@gmail.com sekarang, semua akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya bahwa saya kirim langsung ke rekening mereka bulanan.

Sebuah kata yang cukup untuk bijaksana.