SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

21 Julai 2017

NEGOTIATION BETTER THAN PRESSURE TACTICS, SAID CUEPACS PRESIDENT

NST
20/7/2017


UALA LUMPUR: The Congress of Unions of Employees in the Public and Civil Services (Cuepacs) today urged the government to speed up the process of establishing a conciliation council for the public sector to facilitate discussions between Cuepacs and the government.
Its president Datuk Azih Muda said it is important for the government to establish a mechanism to allow for discussions between Cuepacs and the government on the many issues faced by civil servants today.
"Cuepacs still believes that a negotiation process is more important, successful and convincing.
"We should not use pressure tactics as we know that such an action will not benefit anyone," he said at the Cuepacs Hari Raya Open House at the CIDB Convention Centre here today.
He added that Deputy Prime Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi has expressed his support for establishment of a conciliation council during the 27th Cuepacs Convention in December last year.
-NST

16 ulasan:

banggoi petai berkata...

Ada masa sesuai untuk berbincang , Ada masa sesuai berBINCANG ,sebagai president Cuepacs,datuk sepatutnya tahu .Bila terlepas peluang keemasan ,barulah mengeluh kemudian hari .Datuk mempunyai peluang untuk berbuat sesuatu yang bakal dikenang oleh seluruh kakitangan awam kini dan akan datang namun memilih untuk memjaga periuk nasi sendiri . Sedarlah datuk bukan selamanya menjadi presiden Cuepacs maka tinggalkanlah sesuatu yang boleh dikatakan "biar jasa jadi kenangan " dan bukannya tinggalkan pekung berbau tujuh keturunan sebagaimana yang sedang pemimpin masa kini lakukan . Maaf andai terkasar bahasa.

Nordin Omar berkata...

Dato' najib kata sabar nak mengundi sok dapat bonos sebulan.

Awi berkata...

Hahaha

cinta peace berkata...

duly noted... "...expressed his support... December last year", yet.... krik...krik

ahmadalbab berkata...

Setakat bonus sebulan saja dh tak relevan. Patutnya gaji pun dikaji semula dan dinaikkan kurang2 minimum 30% mulai Januari 2018! Dh lama sgt tak naik asyik selaras saja. Kadar gaji sekarang tak relevan dgn visi2020 yg cuma lagi 3 tahun nk capai. Pada tahun 2020 gaji penjawat awam WAJIB naik ke 50% beza berbanding gaji sekarang di tahun 2017!

zamri rahman berkata...

SEMAKAN ELAUN PENJAWAT AWAM DIBAWA KE KABINET RABU INI Sinar Harian19/12/2016 Ahmad Zahid menerima cenderahati daripada Azih (kanan) selepas hadir merasmikan Konvensyen Kongres Cuepacs ke-27 hari ini. - Foto Bernama KUALA LUMPUR - "Tuntutan Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) berkenaan semakan semula elaun-elaun kakitangan awam akan dibincangkan dalam mesyuarat kabinet Rabu ini," kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Timbalan perdana menteri berkata, beliau berpendapat tuntutan itu adalah munasabah kerana elaun berkaitan sudah tidak disemak selama 14 tahun. "Saya akan ingatkan Menteri Sumber Manusia (Datuk Richard Riot Jaem) untuk membawakan kedua-dua tuntutan itu untuk dibincangkan dalam mesyuarat kabinet Rabu ini," katanya semasa berucap merasmikan Konvensyen Kongres Tritahunan Cuepacs ke-27 di sini hari ini. Turut hadir Menteri Sumber Manusia, Datuk Richard Riot Jaem, timbalannya Datuk Seri Ismail Abd Muttalib dan presiden Cuepacs, Datuk Azih Muda. Ahmad Zahid berkata, selain itu tuntutan Cuepacs agar kerajaan mewujudkan Majlis Perundingan Gaji Kebangsaan untuk sektor awam juga akan dibincangkan pada mesyuarat tersebut. "Saya fikir perdana menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) akan mendengar permintaan ini dan apabila tiba masa akan memenuhi permintaan ini," katanya. Namun, timbalan perdana menteri berkata, apabila menuntut perlu ada timbal balas iaitu penjawat awam perlu menunjukkan peningkatan produktiviti dan prestasi dalam perkhidmatan. Katanya, sebarang permintaan juga perlu berdasarkan kesesuaian dan kemunasabahan mengikut kesesuaian situasi semasa. Terdahulu semasa menyampaikan ucapan alu-aluan, Azih mengemukakan beberapa permintaan kepada kerajaan untuk menambah baik perkhidmatan awam yang antara lain termasuk mewujudkan skim insurans dan mengekalkan saiz perkhidmatan awam.
SEMAKAN ELAUN PENJAWAT AWAM DIBAWA KE KABINET RABU INI Sinar Harian19/12/2016 Ahmad Zahid menerima cenderahati daripada Azih (kanan) selepas hadir merasmikan Konvensyen Kongres Cuepacs ke-27 hari ini. - Foto Bernama KUALA LUMPUR - "Tuntutan Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) berkenaan semakan semula elaun-elaun kakitangan awam akan dibincangkan dalam mesyuarat kabinet Rabu ini," kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Timbalan perdana menteri berkata, beliau berpendapat tuntutan itu adalah munasabah kerana elaun berkaitan sudah tidak disemak selama 14 tahun. "Saya akan ingatkan Menteri Sumber Manusia (Datuk Richard Riot Jaem) untuk membawakan kedua-dua tuntutan itu untuk dibincangkan dalam mesyuarat kabinet Rabu ini," katanya semasa berucap merasmikan Konvensyen Kongres Tritahunan Cuepacs ke-27 di sini hari ini. Turut hadir Menteri Sumber Manusia, Datuk Richard Riot Jaem, timbalannya Datuk Seri Ismail Abd Muttalib dan presiden Cuepacs, Datuk Azih Muda. Ahmad Zahid berkata, selain itu tuntutan Cuepacs agar kerajaan mewujudkan Majlis Perundingan Gaji Kebangsaan untuk sektor awam juga akan dibincangkan pada mesyuarat tersebut. "Saya fikir perdana menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) akan mendengar permintaan ini dan apabila tiba masa akan memenuhi permintaan ini," katanya. Namun, timbalan perdana menteri berkata, apabila menuntut perlu ada timbal balas iaitu penjawat awam perlu menunjukkan peningkatan produktiviti dan prestasi dalam perkhidmatan. Katanya, sebarang permintaan juga perlu berdasarkan kesesuaian dan kemunasabahan mengikut kesesuaian situasi semasa. Terdahulu semasa menyampaikan ucapan alu-aluan, Azih mengemukakan beberapa permintaan kepada kerajaan untuk menambah baik perkhidmatan awam yang antara lain termasuk mewujudkan skim insurans dan mengekalkan saiz perkhidmatan awam.

Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap
Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap

Mana keputusannya ????????

Bila nak dapat ????????

ahmadalbab berkata...

Cilaka punya PM... duit byr OT pun dh xde. Kami disuruh kerja lebih masa tp diberinya cuti gantian! Anak haram sungguh... dh 20 tahun kerja kali ni baru jd mcm ni. Tiada bayaran untuk OT!!!!

banggoi petai berkata...

Sabar tuan .. nanti pru14 undilah cap dacing lagi ya .Manalah tahu nanti gaji tuan pon kena bayar pakai kupon beras sama sardin .Maklumlah pm Kita sangat pandai urus kewangan negara . One for all of you, one for me only .Ilmu ekonomi baru model najib 😂😂😂

eddie berkata...

yahooo...pangkahlah BN PM

Anak sahak berkata...

Dah rasa xbleh jaga kebajikan PA bagi org lain naik plak la Dato'.. Tuan Zainal lg bagus pendapat dan buah fikiranya!

ahmadalbab berkata...

Felda dapat, veteran tentera dh dapat! Apa lg kupek... kipas laa untuk PA pulak! Nnt bila dh nk hujung2 baru nk gi jumpa... yg tinggal habuk saja la!!!

ewe eng berkata...

Saya yakin Penjawat Awam akan dapat . Banyak atau sikit terpulang kpd kewangan , kemampuan kerajaan. PM nak puaskan Hati semua pihak Memang Payah.
Bersyukur kerana Masih Ada kerja Dan menerima gaji setiap 25 hb. Pandangan sahaja.

ahmadalbab berkata...

Apa habuan untuk PA setelah laporan Audit 2016 memberikan 5 Bintang kepada kesemua 25 Kementerian??? Terbukti PA berjaya mencapai tahap perkhidmatan cemerlang... kurang2 2 bulan bonus atau kenaikkan gaji 10-30% ikut gred!

Diado Dido berkata...

Pekerja gred biasa sering ditindas kalau pasal kenaikan gaji atau pangkat oleh JPA.Mintak Kupeks buat sesuatu lah.

HENRIETTA FERNANDO berkata...

Halo,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Henrietta Fernando, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan kepada sesiapa yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini melalui e-mel untuk memohon dan mendapatkan pinjaman segera: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

Ibu Fatmawati berkata...

Saya sangat berterimakasih banyak kepada aki wono atas bantuan dana ghaibnya dan saya tidak pernah menyanka kalau saya bisa mendapatkan uang sebesar 470 juta,berkat bantuan aki saya bisa melanjutkan bisnisku lagi dan saya tidak pernah menyanka kalau ini benar benar nyata karna sudah banyak paranormal yang sudah saya hubungi dan saya datangi,itu tidak pernah membawakan hasil bahkan uang saya habis dibawa lari sama mereka dan cuma aki wono saja yang membawakan hasil kalau anda mau di bantu silahkan hbg aki wono di nmr 085-320-535-559...aki wono juga bisa mengeluarkan angka togel yg di jamin 100% tembus seperti 4d 5d 6d angka dari aki betul-betul tembus karna sya udah buktikan terimakasi