SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

01 Julai 2015

GAJI AWAL: BE SMART AND DISCIPLINED IN MANAGING FINANCES - CUEPACS

Astrowani
30/6/2015


#GajiAwal: Be smart and disciplined in managing finances - Cuepacs
AZIH: They have to be more disciplined in managing their financial matters.
KUALA LUMPUR: Civil servants must manage their expenses wisely as the 46-day wait between July and August salaries might turn into financial disaster if they do not plan well.
The Congress of Unions of Employees in the Public and Civil Service (CUEPACS) president Datuk Azih Muda said with early salaries, civil servants have to be more disciplined.

Civil servants have already received their salary last Thursday and are scheduled to get the July's salary as early as the 9th. Their next salary will be paid on August 25.

“During Hari Raya, they will have to spend for the family needs and wants, as well as paying utility bills and other expenses,” Azih told Astro AWANI.

“They have to be smart this time around and be more disciplined in managing their financial matters," he added.

He also cautioned the civil servants not to overspend their July salary as they need to save as much as they can so it can be used after the celebration.

“If they fail to manage wisely, they will face difficulties,” said Azih, adding that the particular situation has never happened before and Cuepacs has no authority to change it.

He added, if such matter happens every year, it might be solved by proposing some sort of system rotation in salary payment or other adjustments.

“Civil servants, however, have to adapt to the situation. All this while Cuepacs has been helping them in assisting their financial arrangements and needs. This time around, they must help themselves,” said Azih.

2 ulasan:

Mahmood Adam berkata...

bagaimana pula mereka yang dilantik ke peringkat P&P, tak bayar ptptn atau pinjaman pelajaran yang lain, lepastu pula boros berbelanja sampai ada yang hutangnya melebihi 60% dari emolumen? bagaimanakah SPA boleh mengambil orang sebegini untuk dilantik menjadi "pegawai" di dalam perkhidmatan awam? mengapakah SPA kerapkali memilih mereka yang tak layak menjadi penjawat awam, tetapi terlepas masuk kerana SPA kerap ditipu melalui CGPA dan merit?

AMISHA berkata...

BERITA BAIK UNTUK AL

Saya ingin mengingatkan semua pencari pinjaman internet untuk berhati-hati, terdapat penipuan pinjaman dalam talian di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen palsu dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran, maka mereka akan meminta anda membayar yuran lesen dan bayaran pemindahan, jadi berhati-hati.

Semua pemberi pinjaman palsu ini mempunyai banyak persamaan yang saya dapati dan saya akan menyenaraikan mereka di bawah

Kebanyakan mereka mempunyai akaun gmail

Mereka semua mempunyai kuasa yang meyakinkan. mereka akan menjanjikan segala-galanya

Mereka semua mempunyai gambar profil palsu seorang wanita yang memakai tudung

Mereka semua memberi kadar faedah 2%

Tiada had pada jumlah yang anda boleh pinjam

Berita baiknya ialah saya telah menemui firma pinjaman dalam talian yang sah. Saya tidak berada di sini untuk berkhotbah tetapi untuk membantu orang keluar dari pengisap wang ini. hubungi syarikat (Dailypayloan@yahoo.com) Jika anda berminat untuk mendapatkan pinjaman, atau anda menghantar saya e-mel peribadi (zaradam@yahoo.com). Satu perkataan cukup untuk orang bijak