SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

12 September 2015

BAJET 2016: CUEPACS MAHU KERAJAN TIMBANG TIGA BULAN BONUS

Bernama
11/9/2015



KUALA LUMPUR, 11 Sept (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) berharap kerajaan dapat mempertimbangkan pemberian bonus sebanyak tiga bulan kepada penjawat awam pada pembentangan Bajet 2016 bulan depan.

Setiausaha Agung Cuepacs Datuk Lok Yim Pheng berkata, permintaan berkenaan dibuat bagi

"Kita bukanlah minta kerajaan bagi sekali gus bonus tiga bulan itu, beri secara berperingkat pun tidak mengapa kerana kita faham keadaan kerajaan," katanya kepada Bernama di sini Jumaat.

Beliau berkata permintaan bonus itu juga adalah sebagai menghargai jasa penjawat awam yang telah menunjukkan prestasi perkhidmatan yang baik selama ini.

"Selain itu apabila mendapat bonus, mereka akan berbelanja dan sekali gus akan merancakkan lagi ekonomi negara," katanya.

Lok berkata, Cuepacs juga mahu kerajaan menyemak semula dan melakukan penambahbaikan 252 skim gaji dan elaun penjawat awam bagi mengurangkan bebanan mereka dalam keadaan ekonomi tidak menentu kini.

Beliau berkata perhatian sewajarnya perlu diberikan kerana ia merupakan harapan kepada 1.6 juta penjawat awam di negara ini.

"Mana-mana skim perkhidmatan yang dianggap kritikal seperti pembantu tadbir dan badan beruniform, sudah lima hingga enam tahun tidak disemak, perlu diberi perhatian... kerajaan perlu beri keutamaan kepada mereka yang berpendapatan rendah," katanya.

Lok berkata antara penambahbaikan yang boleh dilakukan ialah dengan memberi kenaikan gred berdasarkan pengalaman dan kepakaran kakitangan yang telah berkhidmat dalam tempoh yang lama.

"Walaupun mereka hanya memiliki kelayakan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), ia boleh diiktiraf berdasarkan pengalaman dan kepakaran bagi membolehkan mereka menerima kenaikan gred.

"Kerajaan juga mungkin perlu menyediakan lebih peruntukan untuk peluang latihan bagi meningkatkan lagi kemahiran dan kepakaran mereka," katanya.

-- BERNAMA

92 ulasan:

Unknown berkata...

Tahniah Setiausaha Agung Ceupacs,teruskan permintaan bonus.Ianya memang sangat-sangat diharapkan.Harap kerajaan dapat menimbangkan cadangan ini untuk bajet 2016.

no name berkata...

"Walaupun mereka hanya memiliki kelayakan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), ia boleh diiktiraf berdasarkan pengalaman dan kepakaran bagi membolehkan mereka menerima kenaikan gred.
KENYATAAN DI ATAS...YG ADA SIJIL PON TAK DI NAIKKAN GRED...SKIM G , DAN J ADA SIJIL NAIK GRED PULAK..PELIK JPA KAJI APA PON AKU TAK TAHU...AKU RASA DIA TAK KAJI...SKIM G DAN SKIM J TU KESATUAN DIA ORG KUAT SELALU PI TEKAN KAT JPA ..ITUPASAL JPA KAJIAN SKIM G DAN J...HEHEHEHE...

Unknown berkata...

Asalam... Isu kenaikan gaji penjawat awam sepatutnya sudah selesai sekian lamanya.. Dengan keadaan kos sara hidup yang semakin tinggi perbelanjaannya telah memjadikan hidup penjawat awam semakin terhimpit Sepatutnya penyelarasan gaji telah lama dilakukan dengan kenaikan 13% bagi gred 27-38, 25% bagi gred 11-26, begitu juga dengan kenaikan tahunan dinaikkan dari RM80 ke RM115, RM145 ke RM195. Kenaikan gred mesti dilakukan oleh kerajaan kerana gred golongan perlaksana puluhan tahun tidak dinaik tarafkan cth gred 17 dinaikkan ke gred 26, gred 27 dinaikkan ke gred 34, ia mesti dinaikkan ke satu gred yang lebih tinggi. Ramai penjawat awam yang gajinya telah sampai gaji mati (langgar tembok) tetapi perkhidmatan masih ada 10-12 tahun. Ini satu kerugian bagi penjawat awam yg berkhidmat tanpa kenaikan gaji tahunan, ia juga mempengaruhi pencen penjawat awam tersebut. Sistem time based bagi golongan perlaksana dimana kenaikan pangkat hanya memakan masa 6-7 tahun saja, bagi menghargai jasa penjawat awam tersebut. Kebelakangan ini pula kenaikan harga rumah mencapai 300% menyebabkan ribuan penjawat awam tidak mampu dan layak memiliki rumah kediaman untuk hari persaraan mereka. Ini amat mendukacitakan dan mengusarkan penjawat awam yg akan bersara beberapa tahun lagi. Ada juga penjawat awam yg bersara akan menjadi miskin tegar kerana jumlah pencen yg terlalu kecil. Ada sesetengah dari mereka terpaksa berkerja sebagai jaga, pemandu teksi, buruh am, perkerja hotel dan sebagainya bagi menyara keluarga. Cuepacs mesti bertindak secepatnya bagi mengatasi masalah penjawat awam, kebajikan penjawat awam mesti diutamakan supaya prestasi penjawat awam sentiasa cemerlang dan berfikiran kelas pertama. Cuepacs mesti mendesak agar kenaikan gred, gaji dan kebajikan penjawat awam diutamakan di dalam perbentangan bajet 2016 akhir bulan 10 nie...

Unknown berkata...

SKIM J DH LAMA MINTA DIUPGRED MEMAKAN MASA LEBIH DARI 30 TAHUN
SIJIL KEJURUTERAAN POLITEKNIK TELAH DI SAMATARAF DGN SIJIL STPM

GAJI PERMULAAN SIJIL KEJURUTERAAN POLITEKNIK ADALAH 1417 (GRED 29)

GAJI PERMULAAN SIJIL STPM PULA ADALAH HANYA 1362 (GRED 27)

Unknown berkata...

Mari kita tengok apa yang JPA sudah buat.Mereka yang di JPA umur 40 sudah boleh dapat gred 48.Kononnya merekalah yang bijak pandai.Lepas itu naik lagi lah gred ,gaji dan elaun paling kurang sampai gred 54.Entah berapa banyak ribu naik dan dikira sudah untunglah.Untuk cover line setelah ramai daripada senang lenang jadi bos baru diusahakan kelompok lain pula P&P pelbagai jabatan termasuk para guru lah yang dibackup oleh menteri.Betapa mudah JPA,P&P dan ke atas naik pangkat.Dari gred 41,44,48,52,54 dan JUSA.Bertuah mereka kerana penuhkan kantong sendiri tanpa memikir pegawai rendah bawahan.Jurang pendapatan sekarang sudah macam langit dengan bumi hasil manipulasi golongan ini
Cuba perhatikan pegawai rendah atau paling layak disebut kakitangan sahaja.Mereka ini yang lebih terdesak sekarang kerana terpaksa menampung kos hidup termasuklah gst.Peluang kenaikan pangkat yang terhad.Kalau naik pangkat biasa saja contoh gred 17 ke 22.Amat sukar untuk mencapai gred 26.Kalo ada pun cuma dipenghujung perkhidmatan dengan gaji yang tidak seberapa.Pegawai bawahan yang berkhidmat lebih 30 tahun sudah berusia dan susah untuk mencapai gaji maksimum.Rata rata skrg ini berumur 58 tahun dengan gaji sekitar RM 3600.Mohon PM Najib memberi sedikit perhatian pada meraka ini dengan memberi kenaikkan gaji dan pertimbangan sewajarnya kerana mereka telah lama berkhidmat dalam perkhidmatan awam.

Unknown berkata...

Asalam... Jom ubah..

Mahmood Adam berkata...

nampak sangat SU cuepacs ni tak nampak gambaran sebenar. apa dia ingat semua PT dan kebanyakan gred 17 ni standard SPM je? kah kah. buka mata sikit nyonya. ada dikalangan mereka ini menyambung pengajian samada PJJ/PLK dan sudah memperolehi diploma/sarjana muda malah ada yang ada sarjana a.k.a. masters. tapi apa yang terjadi kepada mereka? JPA tetap bongkak dan sombong tak nampak mereka ni. yang mereka sibuk adalah graduan baru yang beriya-iya nak masuk perkhidmatan awam dek kerana "keselamatan kerjaya".

Unknown berkata...

CUEPACSseharusnya mintaPenambahbaikan 252 Skim dilaksanakan segera. Tarikh kuatkuasanya sama dengan skim terdahulu tetapi tanpa tunggakan gaji memandangkan kedudukan ekonomi. Kenaikan diberi secara ISYARAT. Bagi pesara diselaraskan dengan gaji sepatutnya yang diambil kira sebagai gaji terakhir.

Pesara Yang Menunggu

Unknown berkata...

Penjawat awam sentiasa menyokong segala usaha kerajaan,namun kerajaan wajar sentiasa mendengar denyut nadi penjawat awam untuk naikkan kadar elaun khidmat awam,elaun sara hidup kerana kos kehidupan kian meningkat termasuk GST.

saya amat setuju dengan setiausaha agung cuepacs tentang permintaan bonus 3 bulan,penambahbaikan 252 skim gaji termasuk pembantu tadbir kerana sesuai kenyataan kenyataan PM yang kita sayangi dalam media tentang ekonomi negara kekal kukuh,stabil,teguh serta berada di landasan yang betul.

Realisasikan gaji minima gred N11 serta anjakan gaji dalam gred sama seperti telah diwar warkan dalam media.

PM sendiri mengatakan ekonomi negara teguh,stabil,kukuh.....sudah pasti boleh meluluskan tuntutan penjawat awam.Janganlah berkira untuk naikkan gaji serta elaun elaun.

Majoriti badan berkanun tidak menyokong kerajaan,malah mereka mengkritik kerajaan.Tapi kerajaan menyalurkan peruntukan kos operasi untuk badan ini.Untuk lebih penjimatan tidak wajar menyalurkan kos operasi kepada badan berkanun.

Kita penjawat awam yang menyokong penuh kerajaan sering menerima alasan ekonomi tak stabil sewaktu tuntutan dibuat.

Tapi dalam media PM sering mengulangi bahawa ekonomi negara kukuh,stabil,teguh serta berada di landasan yang betul.

Teruskan perjuangan cuepacs hingga direalisasikan dalam pembentangan bajet 2016 nanti.

Kagumas berkata...

Kami mahu GAJI NAIK... Kalau dulu RM400 sebulan belanja dapur, sekarang RM800! Dulu jaga anak RM350 sekarang paling murah RM500. Kalau anak 3 orang? Belanja anak umur 2-5 tahun lagi tinggi dr anak sekolah rendah. Asyik kaji, kaji, kaji...

Unknown berkata...

Kami jawatan skim kejuruteraan j17 yang TERTINGGAL,kami juga mempunyai sijil poli/sijil pertanian.Tugasan dan tangungjawab pun sama dengan juruteknik( semasa sistem SBPA hendak dilaksanakan dahulu kami dapat sama di up gred dengan juruteknik)..

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
sapirudin berkata...

melihatkan saje BAPAK RAHMAD BASTIAN nih ade di mana2 topik, kita dahpun tahu bahawa admin blog cuepacs nih melepaskan batuk di tangga jer. login, paste artikel yg dia dah karang dlm notepad, lepastuh logout, lepastu blah. jadi jgn harap le semua komen nkorang yang bombastik dlm nih akan dibaca dan diambil nota oleh mat-mat & minah-minah cuepacs nih. buang masa jer. cuepacs nih pun sama jer cam tipikal parti pemerintah & orang2 beso dlm perkhidmatan awam nih, bukannya nk perjuangkan nasib orang lain. janji diri sendiri selesa sudaaaa.

Unknown berkata...

Msok swasta la kalo gaji dkt kerajaan sikit. Ni dok merungut je

77777 berkata...

saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama AKI ALHI dan dia memberikan nomor AKI ALHI,dia bilan kepada saya kalau AKI ALHI bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi AKI ALHI dan dengan senan hati AKI ALHI ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi AKI ALHI,di 0823 1366 9888 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan AKI ALHI, dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya Atau KLIK DISINI




























saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama AKI ALHI dan dia memberikan nomor AKI ALHI,dia bilan kepada saya kalau AKI ALHI bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi AKI ALHI dan dengan senan hati AKI ALHI ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi AKI ALHI,di 0823 1366 9888 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan AKI ALHI, dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya Atau KLIK DISINI

no name berkata...

Ko apa hal???...melayu tak leh lari dgn sifat dengki...

kzam berkata...

Bagus macam ni la buat kerja

Unknown berkata...

Cadang naik gaji selaras 15 % utk semua kakitangan awam dan swasta

Unknown berkata...

Org pencen..n suri rumah x bekerja bg elaun rm 200...

Unknown berkata...

X nak sudoh.....

Unknown berkata...

X nak sudoh.....

Unknown berkata...

Org pencen..n suri rumah x bekerja bg elaun rm 200...

Unknown berkata...

Cadang naik gaji selaras 15 % utk semua kakitangan awam dan swasta

Unknown berkata...

soal dengki mendengki bukan hanya terbabit oleh pihak tertentu bahkan seorang yang digelar ustaz dan berkopiah serta berserban pun turut dengki dengan pihak yang lebih darinya.

Penjawat awam pelaksana 1 dan 2 mengharapkan kenaikan gaji 35% sesuai keadaan kos sara hidup kian meningkat serta terkesan GST.

Elaun sara hidup sangat wajar ditingkatkan kadar

Elaun khidmat awam perlu dinaikkan kadar

Ini kerana sesuai dengan kenyataan PM dalam media bahawa keadaan ekonomi yang stabil,teguh,kukuh serta berada di landasan yang betul mampu untuk meluluskan tuntutan di atas.

hata berkata...

Saya nak mohon agar penjawat awam tidak dihadkan untuk membuat pinjaman peribadi ke 10 tahun..harap dikembalikan kepada 20 tahun semula..besar sgt bayaran bulanan yang perlu ditanggung setiap bulan oleh kami..kos sara hidup semakin besar skrg n kami semakin tersepit..mungkin dgn pengurangan ini akan mampu digunakan sebaiknya untuk masa depan kami..terima kasih PM

Marzairi bin Abd Halim berkata...

Gred gaji sekarang pmr di gred 11, ijazah di gred 41, minta JPA selaraskan gred 17 spm ke gred 21, /gred 27/29 stpm,diploma ke gred 31. Baru nampak sedikit tersusun.

Unknown berkata...

Kadar elaun khidmat awam sekarang adalah berbeza-beza mengikut gred,dan kita minta kerajaan supaya beri ETKA ini kadar yg sama rata iaitu yg termaksimum kepada semua penjawat awam.Ini kerana kita semua adalah sama kakitangan awam iaitu tak kira pangkat rendah atau tinggi,sebab masingx2 penjawat awam memiliki kebolehan sendiri mengikut jawatan yg di sandang.apa macam?

Unknown berkata...

kerajaan lepas tekak je

Dg44 berkata...

Saya rasa x patut/ adil elaun nk disamaratakan kpd semua pa..elaun adalah mengikut gred jawatan pa itu sendiri..barulah menunjukkan tahap kelayakan kerja..sudahlah itp di naikkan hanya untuk gred 41 ke bawah sahaja...

Dg44 berkata...

Saya rasa x patut/ adil elaun nk disamaratakan kpd semua pa..elaun adalah mengikut gred jawatan pa itu sendiri..barulah menunjukkan tahap kelayakan kerja..sudahlah itp di naikkan hanya untuk gred 41 ke bawah sahaja...

joe labi berkata...

jgn mimpi la cuepacks..

Unknown berkata...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada MBAH WITJAKSONO yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama MBAH WITJAKSONO dengan senang hati MBAH WITJAKSONO mau membantu saya..,ALHAMDULILLAH nomor yang dikasih semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungi jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi MBAH WITJAKSONO DI 0852_2223_1459. ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinga KLIK=>>> PENARIKAN DANA GAIB

OREN berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
hata berkata...

Saya nak mohon agar penjawat awam tidak dihadkan untuk membuat pinjaman peribadi ke 10 tahun..harap dikembalikan kepada 20 tahun semula..besar sgt bayaran bulanan yang perlu ditanggung setiap bulan oleh kami..kos sara hidup semakin besar skrg n kami semakin tersepit..mungkin dgn pengurangan ini akan mampu digunakan sebaiknya untuk masa depan kami yang sdg dlm proses merencanakan semula urusan kewangan isirumah kami..terima kasih PM

Unknown berkata...

Buat lah yang terbaik untuk penjawat awam.......

Unknown berkata...

bagus juga cuepacs crita hal bonos tiga bulan gaji...tapi hampas baik cerita tentang panda...berjuta juta ringit KERAjaan lagi suka...
kempulan (D) gred gaji dah berubah kan contoh gred R3 dah berubah jadi gred S11..contoh gaji R3 rm1300 bila berubah jadi gred S11 gaji Rm 1300 juga...hanya gred jer yamg berubah tapi gaji tetap tak berubah... inikah yang di pjuangkan cuepacs...??? buat taik apa gred naik gaji tak naik...

Unknown berkata...

melalui pihak JPA kajian penambahbaikan 252 skim telah diselesaikan tetapi difahamkan hanya tunggu kelulusan dan pengumuman dari perdana menteri. jadi kalau tunggu kelulusan PM nampaknya kerajaan memang takde bajet sebab duit dah habis kelain. faham faham je lah ye

Unknown berkata...

penambah baikan gaji PA akan dilaksanakan kelak..sabar..gov tak akan biarkan golongan PELAKSANA merempat digigit kos hidup yang kian meruncing..tahun 2016 kita akan dapat kenaikan gaji yang lebih baik..sabar..sabar..baik buruk inilah 'periuk nasi kita"..untuk anak dan keluarga kita..

Unknown berkata...

tiada alasan lagi berkenaan keadaan ekonomi negara KERANA PM sendiri menyatakan keadaan ekonomi teguh,stabil,kukuh serta berada di landasan yang betul.

Justeru,tiada lagi alasan sekiranya tuntutan tuntutan sebelum ini terus dimajukan.Ini kerana alasan ekonomi sering menjadi mainan pihak tertentu untuk mengelak.

Homestay berkata...

salam sahabat , maaf nak tya laman ceupecs ne ada promote benda-benda haram sama ke coz judi pun ada, macam mana jpa nak layan klu laman ceupecs sendiri ada unsur judi. laman macam lawak je. benar tp pahit. admin jgn dok cangak sahaja tolongla keluarkan benda-benda yang khurafat dan syirik ini takut nanti kita plak yang dapat saham kat akhirat nanti.

Adzallee berkata...

Mohon Kaji Elaun Perumahan Wilayah (EPW) Kadar untuk Luar bandar tidak releven.. EPW Rm230,Rm 170 Kurang dari Rm300 Berbanding ITP yang akan berkuatkuasa 1 November 2015 kadar elaun ITP naik ke RM300..

Unknown berkata...

BAJET 2016: CUEPACS MAHU KERAJAN TIMBANG TIGA BULAN BONUS


Assalamualaikum semua warga PA.
Saya dengan iklasnya berkeyakinan kerajaan akan menunaikan tuntutan ceupacs kerana beberapa siri tuntutan ceupacs berkaitan permintaan bonus sebanyak 3 bulan tidak diterima.Sebenarnya bukan kerajaan tidak mahu memberi bonus sebanyak 3 bulan,tetapi belum tiba masanya kerana kita semua harus tahu setiap permintaan kita mesti ada asas yang kukuh.Jadi sekarang setiausaha agung ceupacs bijak dan tahu bila waktu yang paling sesuai.Sebab itu beliau minta bonus 3 bulan tepat pada waktunya.Selain keuntungan kutipan cukai gst,kerajaan juga mempunyai sumber kewangan yang kukuh.Ini adalah kerana kerajaan kita sekarang bijak mencari sumber kewangan dan meningkatkan keyakinan serta ekonomi yang stabil.
Sebagai rakyat malaysia,saya berkeyakinan PM dapat umumkan bonus sekurang-kurangnya 3 bulan gaji atau minimum rm 2000 pada bajet 2016.
Yang paling penting,kita semua mesti yakin pada kerajaan yang ada.Segala sumber dan hasil negara akan diberi saksama kepada semua.Terima kasih Setiauasaha Agung Ceupacs kerana berjuang untuk kakitangan awam

haresue berkata...

Bagaimana cara kami nak jumpa presiden atau tim presiden atau setiausaha agong cuepacs?kami juruteknik komputer tercicir,xdpt kenaikkan gred mcm J sblom ni.harap dpt perhatian cuepacs.

haresue berkata...

Kami juruteknik komputer pon tertinggal.jom jumpa cuepacs.

haresue berkata...

Bagaimana cara kami nak jumpa presiden atau tim presiden atau setiausaha agong cuepacs?kami juruteknik komputer tercicir,xdpt kenaikkan gred mcm J sblom ni.harap dpt perhatian cuepacs.

haresue berkata...

Saudara sharifuddin.bole sy tau jawatan j yg tertinggal tu?jom kite jumpe cuepacs.ni address mel sy. chipsmore_1@yahoo.com.harap dpt hubungi sy

Abu Bakar berkata...

Mintalah bonus 30 tahun, apa punya bodo cadangan dari kepimpinan CEUPACS, patutnya isu skim perlu diselesaikan, pasal bonus tu minta pemberian secara samarata RM 2,000.00 atau sekurang-kurangnya RM 1,500.00 untuk semua pegawai dan kakitangan gred 1 hingga 54.

Azih Muda, apa dah jadi dengan isu skim? Macam mana dengan skim perkhidmatan yang dianaktirikan sebelum ini? Tak ada pembelaan, dibiarkan terkontang kanting, Presiden dapat naik gred dari N32 kepada N36, lepas tu dapat kenaikan gaji yang istimewa, dapat gelaran DATUK lagi, tapi pasal skim dah jadi tak tentu hala, sibuk dengan benda-benda lain pula.

Lagi satu, pihak menteri dan orang politik tu patut digesa oleh CEUPACS supaya jangan masuk campur sangat dalam urusan jabatan kerajaan, mereka yang buat undang-undang tapi lepas tu mereka yang banyak sangat campur tangan hingga undang-undang tak terlaksana.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

Abu Bakar

Abu Bakar berkata...

Panda dapat bonus sebagai hadiah hari lahir sebanyak USD 600 ribu, kalau sekarang ni USD 1.00 sama dengan RM 4.40 maka Panda dapat bonus hari jadi sebanyak RM 2.64 juta kalah bonus KSN Ali Hamsa sekali pun.

Tetapi saya tetap tak setuju bonus untuk 3 bulan, kerana sekarang ni ekonomi negara bukanlah baik sangat, hanya Najib dan kuncu-kuncu asyik membohong ekonomi kukuh, ekonomi di landasan terbaik dan kepala otak apa lagi entah yang dibohongnya kepada orang ramai.

Patutnya untuk bonus, pemberian sebanyak RM 1,500.00 atau RM 2,000.00 samarata sudahlah, yang penting isu skim yang dianaktirikan sebelum ini diselesaikan segera, ada gred penyelia dah jadi macam gred pecacai di pejabat sekarang ni sebab skim yang sebelum ini di bawah mereka dah naik gred hingga mereka nak beri arahan pun payah, tanggung jawab beri banyak, tapi gred macam hamba abdi pula.

Bukan apa kalau ekonomi kukuh, apa kejadahnya peruntukkan untuk kementerian dipotong sampaikan ada kementerian yang dipotong peruntukkannya sebanyak RM 3 bilion, malahan tahun depan akan dipotong lagi.

Sekarang ni buat kerja lebih masa pun suruh ambik cuti ganti, tapi nak cuti ganti ketua jabatan pula tak berapa nak bagi kata dah cuti banyak sangat, ni apa punya dasar bodo yang dah jadi kerana Najib dan kuncu-kuncu nak berpaut pada kuasa sampai pergunakan kerajaan, membohong orang ramai.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

Abu Bakar

Unknown berkata...

Nasib gred 17 SPM/Sijil.Ada setengah jawatan gred 17 tidak di up gred dari zaman British lagi, yg mana kelayakan sekarang masih sama mengunakan SPM/Sijil. Setengah jawatan2 lain dulu masuk guna LCE/SRP lepas tu di up gred SPM/Sijil dan sekarang di up gred lagi ke STPM/Diploma gred 27/29..ada juga dari SPM di up gred ke STPM/Dip dan sekarang ke gred Ijazah 41..contoh Inspektor Polis(Merinyu Polis) dan Leftenan Muda Tentera.lni mungkin jawatan gred 17 spm/sijil ini union tak kuat dan bilangan jawatan pun kecil tetapi diberi tugas dan tanggunjawab dlm menguruskan asset kerajaan yg besar..
Di masa zaman 50an,60an dan 70an SPM/MCE ini tinggi juga tarafnya,kalau tak lulus SRP/LCE tak boleh naik ting 4..untuk mendapat gred 1 atau 2 pun susah..ok le zaman itu layak le jawatan2 ini di isi oleh mereka ini..Masa kini pengambilan dan kelayakan jawatan gred 17 SPM/Sijil sekarang ini tahun 2015 patut ke masih sama kelayakan dengan tahun 50an.60an( Pikirlah tuan2 Zaman Dah Berubah)
Sistem pendidikan sekarang telah maju dan banyak pusat pengajian di dirikan berbading dahulu orang pun banyak pandai2.Oleh itu dalam satu tahun saja beribu yg keluar dari pusat pengajian mendapat diploma dan ijazah,kemana mereka akan pergi, kilang pun banyak tutup..kita mahu kerajaan kita maju utk mengurus negara,dgn kakitangan yg bijak pandai.Oleh itu kelayakan masuk jawatan2 SPM/Sijil ini sepatutnya di up gred mengikut zaman sekurang2nya sekarang diambil pemegang STPM/diploma.Masa ini banyak pemegang2 diploma dlm jurusan tertentu yg sesuai blh di isi mengikut jawatan2 gred SPM/sijil ini.
Masa ini disebabkan jawatan utk gred 27/29 dan gred 41 amat terhad kekosonganya,ramai yg gred 17 ini di isi oleh pemegang diploma atau ijazah ini.

Unknown berkata...

Nasib gred 17 SPM/Sijil.Ada setengah jawatan gred 17 tidak di up gred dari zaman British lagi, yg mana kelayakan sekarang masih sama mengunakan SPM/Sijil. Setengah jawatan2 lain dulu masuk guna LCE/SRP lepas tu di up gred SPM/Sijil dan sekarang di up gred lagi ke STPM/Diploma gred 27/29..ada juga dari SPM di up gred ke STPM/Dip dan sekarang ke gred Ijazah 41..contoh Inspektor Polis(Merinyu Polis) dan Leftenan Muda Tentera.lni mungkin jawatan gred 17 spm/sijil ini union tak kuat dan bilangan jawatan pun kecil tetapi diberi tugas dan tanggunjawab dlm menguruskan asset kerajaan yg besar..
Di masa zaman 50an,60an dan 70an SPM/MCE ini tinggi juga tarafnya,kalau tak lulus SRP/LCE tak boleh naik ting 4..untuk mendapat gred 1 atau 2 pun susah..ok le zaman itu layak le jawatan2 ini di isi oleh mereka ini..Masa kini pengambilan dan kelayakan jawatan gred 17 SPM/Sijil sekarang ini tahun 2015 patut ke masih sama kelayakan dengan tahun 50an.60an( Pikirlah tuan2 Zaman Dah Berubah)
Sistem pendidikan sekarang telah maju dan banyak pusat pengajian di dirikan berbading dahulu orang pun banyak pandai2.Oleh itu dalam satu tahun saja beribu yg keluar dari pusat pengajian mendapat diploma dan ijazah,kemana mereka akan pergi, kilang pun banyak tutup..kita mahu kerajaan kita maju utk mengurus negara,dgn kakitangan yg bijak pandai.Oleh itu kelayakan masuk jawatan2 SPM/Sijil ini sepatutnya di up gred mengikut zaman sekurang2nya sekarang diambil pemegang STPM/diploma.Masa ini banyak pemegang2 diploma dlm jurusan tertentu yg sesuai blh di isi mengikut jawatan2 gred SPM/sijil ini.
Masa ini disebabkan jawatan utk gred 27/29 dan gred 41 amat terhad kekosonganya,ramai yg gred 17 ini di isi oleh pemegang diploma atau ijazah ini.

Unknown berkata...

setuju tentang bonus oleh rakan2 yang sama sama bersuara memberi input tentang bajet 2016.

Sedia maklum,PM mengharapkan juga pandangan penjawat awam.

Untuk lebih penjimatan,kita menyeru pihak kerajaan memberi bonus sama rata sebanyak rm1500 atau rm2000 buat penghargaan kepada semua penjawat awam( tidak termasuk badan berkanun kerana mereka peroleh bonus lebih tinggi).

Kita menyokong penuh kerajaan atas segala usaha demi perjalanan yang sama,berlainan dengan badan berkanun yang tidak menyokong kerajaan tetapi mendapat bonus yang tinggi yang diluluskan oleh pihak kerajaan.

Sebagai contoh..MPOB mendapat bonus yang tinggi tapi menghentam,mengkritik kerajaan.Terbaru ramai warga MPOB menyertai bersih 4.Ramai juga warga MPOB ahli parti pembangkang.Jika inilah terjadi,maka wajar menswastakan sepenuhnya M.P.O.B langkah terbaik tanpa ada sebarang peruntukan untuk mereka demi penjimatan.

Unknown berkata...

Jawatan saya Merinyu Taliair J17,J22,J26

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
hata berkata...

tolong kembalikan semula tempoh pembayaran pinjaman peribadi kepada 20 tahun semula..penjawat awam semakin terbeban dengan peningkatan kadar bayaran bulanan yang tinggi mengikut peraturan kewangan semasa yang terlalu ketat iaitu had 10 tahun..noted

Unknown berkata...

sokong hata..
loan 10 tahun mmg rate lebih rendah dr loan perbedaharaan.tetapi potongan jangka masa panjang adalah lebih kecil.Isi rumah boleh buat belanja yang lain lebihan daripada potongan yang sewajarnya.Jika potongan bagi loan 10 tahun, komitmen hanya tertumpu kepada bayaran semula kepada pihak bank semata2.Pandai2lah kami menguruskannya.Tambahan lagi loan kini sepenuhnya dicover oleh skim Takaful.Sekiranya terjadi apa2 kepada peminjam.Takaful ada.Terima kasih kepada yang prihatin (BNM/TAKAFUL).Tempoh loan tersebut moga dipanjangkan ini kerana kebanyakkannya lebih kepada pembelian aset (tanah dan rumah dan aset2 fizikal-invest) kerana proses pengurusan yang lebih cepat dan mudah.Dengarlah suara kami rakyat Malaysia.Bantulah kami seadanya.Tolonglah kami dengan sewajar2nya.Kaya dan miskin sama2 merasai.Terutamanya dalam tumpuan kepada GAJI YANG SEWAJARNYA.

Unknown berkata...

ROMBAK DAN BINA SEMULA SKIM GRED, GAJI DAN ELAUN PENJAWAT AWAM.
TAK PAYAH SUSAH2 NAIK IKUT PERATUSAN YANG DAH TAK RELEVAN.2020 5 TAHUN LAGI.
BUKA MATA SEMUA PIHAK.
ROMBAK DAN BINA SEMULA GAJI KAMI.
KAMI SOKONG ANDA.TANPA KAMI SIAPALAH ANDA.

XiOuS berkata...

Bonus 3 bln gaji???? Ahaks ... saguhati 500 pon eden rasa kelam nk dpt. Berat bener eden raso ni ha ... angan2 tahik unte ;P jgn mrh ye ... dh mmg gitulah hakikatnye

XiOuS berkata...

Bonus 3 bln gaji???? Ahaks ... saguhati 500 pon eden rasa kelam nk dpt. Berat bener eden raso ni ha ... angan2 tahik unte ;P jgn mrh ye ... dh mmg gitulah hakikatnye

XiOuS berkata...

Bonus 3 bln gaji???? Ahaks ... saguhati 500 pon eden rasa kelam nk dpt. Berat bener eden raso ni ha ... angan2 tahik unte ;P jgn mrh ye ... dh mmg gitulah hakikatnye

Unknown berkata...

kalu tuntutan kenaikan gaji dan elaun untuk penjawat awam diutarakan,ungkapan ekonomi tak stabil sering menjadi permainan bagi pihak atasan.

Sedangkan,di media sering dilaungkan ekonomi pesat membangun,ekonomi stabil,ekonomi kukuh,ekonomi teguh serta berada di landasan yang betul.

Penjawat awam 100 peratus menyokong segala usaha kerajaan dalam melaksanakan segala dasar demi negara.

Adakah wajar pihak kerajaan membalas sokongan padu yang diberikan oleh penjawat awam dengan kata kata permainan.

Sudah tentu kerajaan tidak mahu melihat penjawat awam melaksanakan tugas main main,begitu jugalah sebaliknya.

1. Luluskan lah kenaikan gaji sebanyak 35% seperti cuepacs war warkan kerana cabaran kehidupan di kota masa kini.

2. Tingkatkan kadar elaun sara hidup ( tidak melibatkan pesara untuk penjimatan )

3. Tingkatkan kadar elaun khidmat awam ( tidak melibatkan pesara untuk penjimatan )

Hentikan peruntukan kos operasi untuk BADAN BERKANUN kerana mereka berjaya memberi imbuhan yang tinggi 4 hingga 6 bulan kepada pegawai dan kakitangan mereka.Takkan kos operasi tak boleh keluar sendiri.( inilah langkah penjimatan sebenarnya ).

Sepatutnya 100 peratus penjawat awam yang menyokong kerajaan diutamakan dari segi pemberian insentif.

Jika lihat dalam badan berkanun,mereka tidak menyokong kerajaan tapi mereka memperolehi peruntukan dari kerajaan.Sebagai contoh...M.P.O.B

Dr-Vroom berkata...

GRED 17 AWAK NAK KENAKAN GAJI KAN ?? SENANG JE LAH, PERGI SAMBUNG BELAJAR, DAPAT DIPLOMA ATAU SIJIL LANJUTAN, GAJI AWAK NAIK LAH ??! NI GRED 17 YANG MALAS BELAJAR DAN MALAS KERJA, TETAPI ASYIK DUK HABAK KERAJAAN NAIK GAJI JE... PIEWWW (AKU LUDAH MUKA HANG) !!

hata berkata...

ape jadah gaji ko bleh naik kalu n17 xbuat kerja..puihh..

eddie berkata...

mesej ceupacs yg terakhir pada 12 september 2015....hari ni genap sebulan 12 oktober 2015...belum ada cerita terbaru pasal tindakan ceupacs nk bantu penjawat awam,tindakan pd kerajaan yg memerintah...saya cadangkan lebih baik tutup je website ceupacs ni...benda yg sama bermula pada 12 september 2015 hingga sekarang...ceupacs dh MATI Idea ke ?

eddie berkata...

mesej ceupacs yg terakhir pada 12 september 2015....hari ni genap sebulan 12 oktober 2015...belum ada cerita terbaru pasal tindakan ceupacs nk bantu penjawat awam,tindakan pd kerajaan yg memerintah...saya cadangkan lebih baik tutup je website ceupacs ni...benda yg sama bermula pada 12 september 2015 hingga sekarang...ceupacs dh MATI Idea ke ?

Unknown berkata...

ces nate taik ....

Unknown berkata...

ces nate taik ....

Unknown berkata...

Sebenarnya kita je yg berkokok dlm ni...cuepacs x buat apa2 pun.usahkan nk bg pandangan kita kpd kerajaan,nk tgk website ni pun x penah...sepatutnya selalu kena updated dan inform kpd pembaca berita terkini br lah bagus...sekadar pandangan.sy pun tertanya pasal bonus 3 bln ni,realiti atau fantasi...kenaikan gaji yg x penah dibuat selama 15 thn dan pelbagai elaun yg patut dinaikkan dan bkn utk dikaji.....

Tanpa Nama berkata...

yang ada DG jgan pandag hina pd yg ada SPM aja, jangan agap yang kita org ni tak beri sumbangan kepada negara ingat? kalau kita org tak da, org ada DG boleh buat kja ke..?mungkin awak DR,Vroom korek lonkang cuci jamban tahu tak.

Unknown berkata...

Kadang-kadang tu ramai Penjawat Awam tertanya-tanya apakah fungi Ceupacs ni pada Penjawat Awam? Tak ada 1 pun perkara yang boleh dibanggakan yang Ceupacs buat untuk membantu Penjawat Awam dalam tempoh 10 tahun ni. Semua perkara yang diberitahu, dimohon, dicadang kepada pihak kerajaan tak ada 1 pun yang kerajaan dapat berikan kepada penjawat awam. Adakah Ceupacs ni semata-mata ditubuhkan sekadar untuk menghabiskan wang rakyat sahaja?

Unknown berkata...

Kadang-kadang tu ramai Penjawat Awam tertanya-tanya apakah fungi Ceupacs ni pada Penjawat Awam? Tak ada 1 pun perkara yang boleh dibanggakan yang Ceupacs buat untuk membantu Penjawat Awam dalam tempoh 10 tahun ni. Semua perkara yang diberitahu, dimohon, dicadang kepada pihak kerajaan tak ada 1 pun yang kerajaan dapat berikan kepada penjawat awam. Adakah Ceupacs ni semata-mata ditubuhkan sekadar untuk menghabiskan wang rakyat sahaja?

Unknown berkata...

pasti ada perkataan ekonomi tak stabil,akan mengkaji,akan dipertimbangkan,dalam perhatian,akan disemak dalam sesi pembentangan bajet pada 23 oktober 2015 minggu depan.

Saban tahun diulangi perkataan yang sama maksud.Apakah penjawat awam tidak dapat menilai lakonan pihak atasan.

Penjawat awam mahukan keputusan diumumkan iaitu kenaikan gaji dan kadar elaun semasa yang tidak munasabah dengan keadaan sekarang.

Justeru,pihak atasan tunaikan janji dalam pembentangan bajet 2016 untuk meminimumkan gaji gred N11 dari rm850 kepada rm1200 dan memberi anjakan gaji kepada mereka yang telah lama bertugas dalam gred sama.

Mereka juga penjawat awam yang wajar dibela,paling penting tunaikan janji seperti mana awal tahun 2015 kenyataan telah dibuat oleh menteri parlimen dan pihak tertentu.

Elaun khidmat awam,elaun sara hidup semua penjawat awam sepenuhnya tidak termasuk badan berkanun sangat wajar dinaikan kadar.(untuk penjimatan)

Inilah saluran harmoni penjawat awam melalui cuepacs.

Tapi sekarang cuepacs dah senyap untuk bersuara membuat tuntutan lama.

SEMPENA EKONOMI YANG STABIL,KUKUH,TEGUH seperti PM ucap dalam media wajar tuntutan diluluskan dalam pembentangan bajet 2016.

Sokongan dari penjawat awam akan berterusan terhadap pemerintah,berbeza badan berkanun yang tidak menyokong kerajaan malah mengkritik kerajaan.

Unknown berkata...

Percayalah bajet nti akan d umum balik itp drp 180 ke rm300 tu...padahal 1 mei hari tu dh umum...bulan 11 baru dapatnya...dh tak de ape nk umum dia akn ulang balik cerita krnaikan itp ini....lps tu keluarlah komen2 kt tv kata kerajaan prihatin...membela pa...padahal dh 5 bulan dulu kita semua tau....

Kagumas berkata...

Kalau PA x dpt kenaikkan gaji dlm Bajet 2016 ni... elok bubarkan saja Cuepacs pada 1 Nov 2015. Sebabnya Cuepacs GAGAL pejuangkan untung nasib PA!

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

Tgu PRU 15...pg mamposss la BN...kerajaan zalim....

Unknown berkata...

Dh bpa lama dah bg peluang pd BN...tp makin lma makin hancur...

Unknown berkata...

Dh bpa lama dah bg peluang pd BN...tp makin lma makin hancur...

Unknown berkata...

Kerajaan penipu Jo...pas ni kita pakat2 ubah...pg jahanam la BN...

Unknown berkata...

Kerajaan penipu Jo...pas ni kita pakat2 ubah...pg jahanam la BN...

parklee berkata...

Rasa nak termuntah bila dengar cuepacs minta bonus bonus 3 bulan. Usah bermimpi disiang hari.. Tambahan pula ekonomi negara keadaan semakin teruk dan pelbagai masalah kewangan negara gagal diselesaikan. Kewangan negara juga boleh diukur dengan nilai mata wang semasa negara.
Saya menjangkakan, jika kerajaan hendak mengambil hati penjawat awam, terpaksa juga kerajaan mengumumkan bonus. Dijangkakan, paling banyak pun sebulan dan paling rendah setengah bulan.
Saudara saudari perlu faham dengan kewangan negara sekarang. Kedudukan kewangan kita amat lemat dan negara hampir muflis. Kita sekarang berada peringkat bertahan. Jadi, jangan mengharapkan sangat bonus daripada kerajaan.
Dengan pelbagai cukai dan kenaikan nilai tambang atau kos untuk rakyat, memberi sedikit nafas untuk kerajaan ketika ini. Sedikit sebanyak telah membantu mempertahankan daripada menonjolkan kegagalan kerajaan dan berjaya merangkak daripada tertiarap.

Mahmood Adam berkata...

hentikanlah meminta bonus yang berbentuk kewangan yang mempunyai implikasi terhadap belanja mengurus. kerajaan kita tidak mampu, walaupun diwar-warkan tentang "ekonomi kukuh", "landasan yang betul" blablabla..

cuepac seharusnya tuntut pengurangan masa bekerja. tak boleh naikkan gaji? takpa, kita kurangkan masa bekerja. kalau sekarang ni mula jam 8.00am hingga 5.00pm (WP2), jadi kurangkan masa bekerja samada mula jam 8am habis 4pm ataupun mula jam 9am habis jam 5pm. ini secara tak langsung mengurangkan masa penggunaan tenaga elektrik di pejabat dengan syarat waktu peringkat dihapuskan. sekarang ni setiap pejabat kerajaan sebenarnya beroperasi 7.30am hingga 5.30pm iaitu 10 jam termasuk waktu rehat. jangan asyik nak dijunjung sangat motto "rakyat didahulukan" tu sampai kebajikan penjawat awam habis tergadai!

Unknown berkata...

ASSALAMUALAIKUM KEPADA SEMUA WARGA KAKITANGAN AWAM,SAYA DENGAN SEIKLASNYA MEYAKINI PEMBENTANGAN BAJET 2016 NANTI PADA 23 OKTOBER 2016 AKAN MEREDAKAN KEGELISAHAN NASIB KAKITANGAN AWAM DI PERINGKAT BAWAHAN.INI KERANA KERAJAAN TELAH MEMBERI PELUANG KEPADA KITA BAGI SAMA-SAMA MENYUMBANG CADANGAN BERKAITAN BAJET 2016.SEHARUSNYA KITA HARUS BERSYUKUR KEPADA ALLAH SWT KERANA NEGARA KITA MASIH LAGI DILIMPAHI RAHMAT DAN PM KITA BOLEH MEMBERI RUANG KEPADA SEMUA GOLONGAN MEMBERI APA-APA CADANGAN BERKAITAN BAJET 2016 DIMANA PERKARA INI TIDAK PERNAH DILAKUKAN SEBELUM INI.SEMOGA KITA SAMA-SAMA GEMBIRA DENGAN PENGUMUMAN BAJET 2016 NANTI.

marzuki berkata...

Pesara yg di besara awal kerana pengswastaan terutama bagi kakitangan rendah mengalami tekanan apa bila hanya mendapat pencen bawah 400 ringgit. Dan caruman kwsp juga tidak banyak kerana tempoh kerja selepas di swasta yg singkat mohon pertimbangan dari tuan tuan yg berkuasa. Terima kasih

Unknown berkata...

Assalamualaikum kepada semua penjawat awam,dimaklumkan bonos untuk kakitangan awam sebanyak rm 500.Harap selepas ini pihak ceupacs tidak berputus asa dalam memperjuangkan nasib kakitangan awam terutama golongan bawahan.

Kagumas berkata...

Bubarkan saja CUEPACS ni... TAK RELEVAN!!!

Kagumas berkata...

Dh swasta gaji pun lain, bonus pun lain, faedah perubatan pun lain...lagi x cukup???

Firdaus berkata...

..sy rasa kelompok mcm encik ni perlu diberi pertimbangan kerajaan...selaraskan pencen kpd rm950 atau yg mana tinggi sebelum diswastkan...moga Allah beri encik rezeki...

Unknown berkata...

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Jane Alison, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi hari ini kami melalui e-mel supaya kita boleh memberikan syarat-syarat pinjaman dan syarat-syarat kami di: (saintloanss@gmail.com)

Unknown berkata...

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Rose Anna, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (roseannamoore70@gmail.com)

Unknown berkata...

Apakah Anda pernah ditolak terus-menerus oleh bank, teman, kerabat, lembaga keuangan Anda?
Jika Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi 2%, kita memiliki banyak rencana yang fleksibel pada panel pinjaman kami untuk membantu Anda,
Kemudian kabar baik di sini !!! Anda telah datang ke tempat yang tepat yang Anda bisa mendapatkan mudah pinjaman Anda cepat dan,
* Pinjaman Pribadi (Aman dan Tanpa Jaminan)
* Kredit Usaha (Aman dan Tanpa Jaminan)
* Kredit Mobil
lebih banyak, tanpa fees.We tersembunyi bersertifikat, dapat dipercaya, handal, efisien, cepat dan pemberi pinjaman uang dinamis,
Kami memberikan pinjaman pada tingkat bunga 2%, jumlah berkisar dari $ 500.000,00 USD untuk $ 80,000,000,000.00 USD dan periode ulang pembayaran 1 tahun untuk durasi 50 tahun

Mohon kembali ke saya dengan email: Lucysmithloanfirm@gmail.com jika Anda tertarik untuk mendapatkan pinjaman sehingga saya bisa memberikan informasi lebih untuk persyaratan pinjaman dan kondisi
 
Peminjam Informasi (Information diperlukan bidang muncul dalam cetak tebal).
Nama Lengkap (s):
Usia:
Alamat jalan:
negara:
Nomor kontak:
Jumlah Pinjaman Diminta:
Pinjaman Tujuan:
Durasi Pinjaman:
Status Pekerjaan:

Hubungi kami melalui email kami Lucysmithloanfirm@gmail.com