SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

12 September 2013

ANGKASA MINTA TEMPOH BAYARAN BALIK PINJAMAN PERIBADI DIPANJANGKAN KE 15 TAHUN

Bernama
12/9/2013

PUTRAJAYA, 11 Sept (Bernama) -- Angkatan Koperasi Kebangsaan Malaysia Berhad (ANGKASA) meminta kerajaan menimbangkan semula tempoh bayaran balik maksimum pinjaman peribadi dari 10 tahun ke sekurang-kurangnya lima belas tahun.

Presidennya, Datuk Abdul Fattah Abdullah berkata ini bagi menjaga kepentingan khususnya kakitangan awam yang terpaksa menanggung beban hutang yang tinggi setiap bulan apabila tempoh itu dipendekkan.

"Selain itu ia juga akan menjejaskan perniagaan koperasi sebagai entiti peniagaan apabila seseorang kakitangan awam itu tidak mampu untuk membuat pinjaman," katanya.

Beliau bercakap pada sidang media selepas perjumpaan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bersama Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman di Pejabat Perdana Menteri di sini Rabu.

Abdul Fattah berkata 99 peratus dari dua (2) juta ahli koperasi adalah penjawat awam dan bila tempoh tersebut dipendekkan ia menjejas ahli yang tidak lagi mampu membuat pinjaman sekaligus 389 koperasi yang ada tidak boleh menjalankan perniagaan dan tidak memperolehi dividen.

Pada 5 Julai lepas, Bank Negara menetapkan tempoh maksimum bayaran balik pinjaman peribadi selama 10 tahun manakala 35 tahun bagi pembiayaan pembelian rumah untuk penjawat awam.

Langkah itu dikatakan bertujuan mengekang hutang isi rumah ketika ini yang berada pada paras 83 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK).

-- BERNAMA

27 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

15 tahun pun ALHAMDULILLAH :)!

Tanpa Nama berkata...

SEBAIK-BAIKNYA KITA PEJAWAT AWAM CARILAH SUMBER PENDAPATAN LAIN ELAKKAN BERHUTANG DAN MENERIMA RASUAH...NANTI AKAN JADI SATU KETAGIHAN NAK BUAT PINJAMAN...NAK BAYAR BALIK AMBIL MASA YANG LAMA...DUIT DI TANGAN SEKEJAP AJE DAPAT LEPAS TU HABIS DI BELANJAKAN.

The Red BURET berkata...

KENCING DOL HANCING...KENCING TARA BUNYI

kekasih berkata...

Seorang guru gred DG41 buat part time tuition dan freelance photographer.

Tanpa Nama berkata...

latih la diri untuk berbelanja secara berhemah dan ukur baju di badan sendiri.

selagi tak sedar diri, selagi tula takkan cukup duit gaji tu.

Tanpa Nama berkata...

Guru buat part time bagai..patut la ajar cam nk tak nak je kt kelas..puih!

Tanpa Nama berkata...

Anon8.19.......jgn salahkan cikgu. Mungkin anak tuan tu yg bengap sangat.

Tanpa Nama berkata...

Lagi panjang tempoh bayaran lagi banyak la pa buat hutang. Tak cukup lagi ke kejaan naikkan gaji? Klu tak cukup pun, cari la duit cara lain. Hari minggu dan sabtu banyakkerja bole buat utk tambah pendapatan. Jangan asyik membuta! Cikgu cthnya, bole buat tuisyen, pa lain bole jual air dan goreng pisang tepi jln, jual kek online dll. Nak seribu daya, tak nak seribu dalih. Kena ingat, pinjaman peribadi bukan cara atasi masalah tapi tambah masalah dlm jangka asa panjang. Lagi satu, klu pendapatan tu takat tahap proton iswara, tak payah la nak belagak bawak estima. Duduk flat bawak estima atau bmw, buat orang gelak aje......

Tanpa Nama berkata...

Cikgu skrg byk kerja. balik awal tp tetap bawa balik kerja, siapkan dirumah.. sabtu pun ada sekolah ganti,aktiviti koko, kursus dll.. kekangan utk berniaga.. kalau setakat katalog avon, tuperware tu boleh la selit2.. untung x byk la.. pape pun, ukur baju di bdn sndiri.. pakai myvi @ saga blm boleh la.. nak pakai honda, toyota pun boleh, tp cukup bulan duit cukup2 la...

Tanpa Nama berkata...

Orang yg senang gaji selesa & kaya bolehlah menghadkan pinjamannya ,sepatutnya Krjaan @ BNM meletakkan kadar faedah bergantung kpd jumlah pinjaman & jangka masa mengikut Gred perjawatan dalam Perkhidmatan Awam .Contoh : Gred 1 - 40 ( Sokongan ) Golongan inilah yg memerlukan pinjaman kerana masalah kos sara hidup & keperluan semasa diperlukan .
Pinjaman bolehlah dilonggarkan Syaratnya mungkin disebbkan anak menyambung pelajaran , wang kecemasan & keperluan semasa bukan kehendak .

Tanpa Nama berkata...

apa lh benggang punya orang...kita buat pinjaman bkan untuk suka2 lh...tp untuk buat rumah atas tapak tanah sendiri...kita tak mampu nk beli rumah siap coz harga terlampau tinggi...membuat pinjaman peribadi saja dapat kita buat rumah tu pun beberapa kali buat pinjaman baru rumah nak siap....kalau tempoh tu di panjang kn ke 15 thn Alhamdulillah...lagi lama lagi bagus...tp jgan lupa kurang kn kadar faedah....

Tanpa Nama berkata...

Kepada pak Omar Osman dan ANGKASA trima kasih atas keperihatinan kalian...apa2 pun u all memahami keluhan penjawat awam...smoga Allah saja membalas nya...

Wai007 berkata...

Siapa kata PAS dan PAkatan Rakyat tidak bagus, mereka bagus. Mereka ada Anwar Ibrahim yang pernah menjadi TPM.. Banyak pengalaman beliau.. Mahkamah kata Anwar tidak bersalah.. So apa lagi jom kita undi Pas dan PR pada pilihnraya akan datang...

Soal BONUS dan pinjaman 10 tahun dibuat oleh pemimpin yang sudah terlalu lama memerintah negara. UMNO dan sekutunya. Inilah akibat jika kita sanjung orang terlalu lama. Mereka akan hilang kesedaran diri bahawa mereka sebenarnya setaraf dengan kita. Kita yang undi mereka, tapi mereka pijak kembali kepala kita.

Bila mereka nampak baik? Semasa nak dekat pilihanraya lah. Cuba tengok semasa selepas baru pilihnraya, semua keputusan menindas rakyat dihumban kepada rakyat. Macam dah terkumpul banyak sangat sampai tak mengumumkan dari jauh. Terus mendadak pengumuman. Kurang ajar mereka ni.

Dah jangan nak undi UMNO dan sekutunya lagi. Mereka ni jenis pijak kepala dan naik kepala jika menang. Cukuplah tu. Undilah PR dan PAS. Siapa kata orang Melayu Islam tidak boleh jadi PM? Tak semestinya UMNO sahaja. PErangi UMNO, kejadah buat pinjaman 10 tahun saje.

Tanpa Nama berkata...

Kena fikirkan juga kesan jgka panjang akibat drp isu2 yg byk timbul sejak election 13 lepas. Mohon BNM longgarkan syarat yg dilihat bakal meruntuhkan institusi kewgn negara pd masa akan dtg...

Tanpa Nama berkata...

Betui.cikgu2 ni byk masa terluang.cuti sekolah dh dpt gaji penuh keja tk buat.bohong la kalau bw balik keja kt rumah.hanya 3 atau 4 org saja dr 10 org cg rajin bw keja kt rumah.adavyg tiba ja hr jumaat dh tk reti ngajar dah dok teringat nk balik kg.kalau nk naik gaji naikkan sj untuk kakitangan kumpln sokongan.kerja teruk gaji ciput.

Tanpa Nama berkata...

Selesanya hidup cikgu..kerja office hour..sabtu ahad atau cuti sekolah bole buat kelas tusyen..buat kerja lain lg...pikir2la yg kerja shift mcm doktor atau nurse..bila plak nak buat kerja lain???

Tanpa Nama berkata...

Mak hg pundek

Glory Chilly berkata...

Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, Adakah anda serius yang memerlukan pinjaman segera, Adakah anda berfikir untuk memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan korporat pinjaman, dan semua jenis pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2%, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapat semua pinjaman masing-masing dan menjadi tahun baru dengan senyuman di wajah mereka.
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi kami sekarang melalui e-mel {} gloryloanfirm@gmail.com

Maklumat peminjam:

Nama Penuh: _______________
Negara: __________________
Jantina: ______________________
Umur: ______________________
Jumlah Pinjaman Diperlukan: _______
Tempoh Pinjaman: ____________
Tujuan pinjaman: _____________
Nombor Telefon: ________
Puan Glory

Fatma Fatma berkata...

BERITA BAIK !!! BERITA BAIK !!! BERITA BAIK !!!
Feyilfatma Nama saya, tinggal di malaysia, saya adalah seorang Muslim yang taat saya mahu menggunakan
Media ini untuk mengingatkan semua orang mencari pinjaman untuk berhati-hati dengan penipu kerana mereka everywhere.Few bulan lalu, saya adalah dari segi kewangan ke bawah, dan kerana keperluan saya, putus asa dan kemiskinan, saya telah scammed oleh beberapa syarikat yang dipanggil pinjaman dalam talian. Saya tidak berputus asa sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman sangat handal dipanggil Puan theresa yang memberi pinjaman pinjaman tidak bercagar $ 57,000 dalam masa 24 jam tanpa tekanan, pada mulanya ia adalah seperti mimpi bagi saya sehingga saya melihat ansuran pertama saya amaran 2 jam selepas saya digunakan. Saya menggalakkan rakan-rakan malaysia yang memerlukan pinjaman untuk sila hubungi Cik Theresa melalui: theresaloancompany@gmail.com
Berhati-hati! Anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui: feyzilfatma@gmail.com

Matilda Blake berkata...

Adakah Anda Memerlukan kewangan pinjaman segera?
* Pemindahan Sangat cepat dan cepat ke akaun bank anda
* Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
akaun bank
* Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
* Pembayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
* Syarat-syarat pinjaman adalah bayaran fleksibel dan bulanan
*. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
Kami menawarkan balasan awal kurang dari 24 jam
pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
dari awak.

Hubungi syarikat amanah berlesen yang dibenarkan dan dibenarkan
bahawa bantuan kewangan kepada negara-negara lain.
Untuk maklumat lanjut Soalan dan borang permohonan pinjaman Hubungi kami melalui

e-mail: matildablakeloanfirm@gmail.com
Dr Matilda Blake
Pemilik dan Pengasas
Matilda Blake Firma Pinjaman

merit hope berkata...

Hello am Puan, Merit Hope, pinjaman pemberi pinjaman yang sah dan boleh dipercayai untuk pinjaman
dalam terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami pada kadar faedah 2%. daripada
USD $ 12,000 kepada $ 8000000, euro dan pound sahaja. Saya memberikan pinjaman perniagaan,
Pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil-bil. jika awak
perlu loana yang
anda perlu lakukan adalah untuk anda untuk menghubungi saya secara langsung
Dalam: (hopeofgloryprayerhome@gmail.com)
Tuhan merahmati kamu.
Yang ikhlas,
Puan: merit Hope
E-mel: (hopeofgloryprayerhome@gmail.com)

Nota: Semua jawapan hendaklah dihantar kepada: (hopeofgloryprayerhome@gmail.com)

Sulis Susanti berkata...

Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, aku jatuh korban penipuan oleh beberapa perusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

Aku hampir menyerah, tidak sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang kemudian mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman yang sangat handal JOY WILSON LOAN FIRM, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

WAHYUNI ELVIN berkata...

Hello semua orang yang melihat ini di seluruh dunia, terdapat banyak penipu dalam laman web ini, saya mempunyai berita baik untuk berkongsi. sila menyertai saya untuk menjadi gembira dan berterima kasih kepada syarikat pinjaman. Saya hanya mendapat pinjaman daripada yang sah ELINA JOHNSON LOAN FIRM. Ini adalah bagaimana saya mendapat hubungan mereka. Saya melihat keterangan Puan Nuliana Novi Indonesia di forum ini tentang bagaimana dia mendapat pinjaman daripada mereka dan dia telah memberikan e-mel kepada semua orang "elinajohnson22@gmail.com" mereka supaya saya segera melalui e-mel mereka dan mereka bertindak balas kepada e-mel saya, jujur, pada mulanya saya begitu banyak takut kerana saya telah kehilangan wang saya jadi bodoh sebelum ini. Tetapi, saya terkejut bahawa kurang daripada 3 jam selepas itu, pinjaman sebanyak RP 700,000,000, i digunakan untuk benar-benar dipindahkan ke akaun saya. Keseluruhan proses adalah mudah. dan pinjaman segera pada kadar 2% saya dapat cepat ada caj. Tiada penjamin diperlukan daripada saya. sehingga kini, saya masih sukar untuk mempercayai bahawa ia adalah benar. Saya fikir saya telah bermimpi apabila saya mendapat amaran dari bank saya. Sekarang hati saya penuh dengan kegembiraan. Nasihat saya adalah mudah untuk semua orang yang mencari keinginan yang ikhlas untuk mendapatkan jumlah pinjaman yang sah untuk memulakan perniagaan atau untuk membiayai projek adalah untuk e-mel mereka sekarang dan anda akan terkejut bagaimana saya terkejut. Saya hendak mengucapkan terima kasih Nuliana novi untuk memberikan sentuhan mereka dalam forum ini. Dan kendatipun kamu menyeru mereka dan mendapatkan pinjaman daripada mereka, sila menyebarkan berita baik supaya orang lain juga boleh mendapat manfaat. terima kasih, e-mel mereka lagi ^elinajohnson22@gmail.com
^, Nama saya adalah Wahyuni ​​Elvin Hubungi saya, di sini adalah e-mel saya wahyunielvin@gmail.com
 Nota: Semua yang penipu meminta yuran pendaftaran, berhati-hati, segala-galanya adalah satu penipuan. Semoga Allah memberkati anda semua
Terima kasih

Sandra Donald berkata...

PINJAMAN FAST MENAWARKAN ONLINE AT SANDRA DOANLD PINJAMAN SYARIKAT ... Sandra Donald Pinjaman Syarikat adalah pembekal terkemuka pinjaman Worldwide Tidak kira apa keadaan kewangan anda, kami boleh membantu mendapatkan wang tunai anda sendiri. Kami menyediakan pinjaman untuk penyatuan hutang, pembaikan rumah, pinjaman tanpa cagaran, pinjaman untuk kredit buruk, pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman Pelajar, pinjaman kereta, mengurangkan Hutang Kad Kredit, Harta Tanah anda dan Gadai janji pada kadar faedah 2%. tawaran pinjaman dalam talian kami adalah cepat dan mudah ke apply.it adalah 100% Jaminan dan selamat. Sila hubungi kami sekarang untuk maklumat lanjut di sandradonaldloancompany@gmail.com

Mrs aisha Bukafia berkata...

Berita baik!!!
hari yang baik untuk semua warga malaysia, nama saya Puan aisha bukafia, tinggal di bandar bandar george, sila, saya ingin berkongsi kesaksian hidup yang sebenar saya di sini pada platform ini untuk semua rakyat Malaysia supaya berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman atas internet, Allah telah trully memihak kepada saya melalui ibu yang baik Puan Emiliana

 Selepas beberapa tempoh cuba untuk mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan ditolak sentiasa, jadi saya memutuskan untuk memohon melalui pinjaman dalam talian tetapi saya telah ditipu dan i hilang RM5000, dengan seorang wanita di Arab Saudi.

i menjadi begitu terdesak dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan seorang kawan saya yang kemudian intorduce saya kepada Puan Emiliana yang juga pemilik sebuah organisasi pinjaman global, jadi kawan saya meminta saya untuk memohon dari Puan Emiliana, jadi saya summorned keberanian dan dihubungi Puan Emiliana.

 Saya memohon untuk jumlah pinjaman RM80,000 dengan kadar faedah yang lebih rendah daripada 2%, jadi pinjaman yang diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat pada pindahan kredit, disebabkan oleh hakikat bahawa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen daripada mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang daripada dua jam wang pinjaman itu telah didepositkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah jenaka sehingga saya menerima panggilan daripada bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah RM80,000. Saya begitu gembira kerana akhirnya Allah menjawab doa saya dengan pesanan pemberi pinjaman saya dengan pinjaman saya yang asli, yang boleh memberikan apa yang diinginkan hati saya.

Semoga Allah memberkati Ibu Emiliana untuk membuat berpatutan hidup saya, jadi saya cadangkan sesiapa berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk sila hubungi
Puan Emiliana melalui e-mel:
emilianawilson111@gmail.com untuk pinjaman anda

Akhir sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana sudi untuk membaca kesaksian hidup yang sebenar saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
satu lagi nama saya mrs aisha bukafia, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: mrsaishabukafia@gmail.com.

Nurliana Novi berkata...

Hello,
Saya Nurliana Novi saya ingin berkongsi kerja-kerja yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada bangsaku yang mencari pinjaman di Asia dan bahagian-bahagian lain perkataan, kerana ekonomi tidak baik di beberapa negara.
 Saya kini tinggal di jakarta di Indonesia. Saya adalah seorang janda dengan empat kanak-kanak dan saya telah terperangkap dalam keadaan kewangan yang pada bulan Julai 2016 dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil-bil saya
Saya adalah mangsa penipuan pemberi pinjaman 4 kredit, saya hilang begitu banyak wang kerana saya mendapatkan pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditahan oleh rakyat hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan kawan-kawan saya yang saya terangkan keadaan saya dan kemudian memperkenalkan saya kepada syarikat pinjaman yang ELINA JOHNSON LOAN FIRM reliabl.
Bagi orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat-syarikat pinjaman penipuan internet di sini, tetapi mereka masih amat nyata dalam syarikat-syarikat pinjaman palsu.
 Saya mendapat pinjaman saya dari ELINA JOHNSON LOAN FIRM Rp500,000,000 dengan mudah dalam tempoh 24 jam yang saya digunakan, jadi saya memutuskan untuk berkongsi kerja yang baik dari Allah melalui ELINA JOHNSON LOAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat anda jika anda memerlukan pinjaman anda sila hubungi ELINA JOHNSON LOAN FIRM. menghubungi mereka melalui e-mel:. (Elinajohnson22@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (nurliananovi96@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

Siti Aminah berkata...

Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda.