SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

02 Mac 2014

CUEPACS CADANG GAJI MINIMUM PENJAWAT AWAM DINAIKAN

Utusan Malaysia
2/3/2014




KOTA BHARU 2 Mac - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mencadangkan supaya gaji minimum penjawat awam dinaikkan sebanyak 30 peratus.Presidennya, Azih Muda berkata, cadangan ini seiring dengan kenaikan harga barang yang memberi tekanan hidup kepada kakitangan awam berjawatan rendah.
"Justeru, kenaikan gaji minimum kepada RM1,200 daripada RM900 sebulan boleh membantu penjawat awam untuk menampung kos sara hidup yang semakin meningkat," katanya di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

180 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak pandai naik pun..

Tanpa Nama berkata...

Naikkanlah sehingga 5k spya takde lagi anjing menyalak dan lagu bangau oh bangau tidak lagi berkumandang di udara.

Tanpa Nama berkata...

Senyum PT kerani gaji naik lagi... hehehe.....

Tanpa Nama berkata...

Kalau betul2 naik alhamdulilah

Tanpa Nama berkata...

Apa punya cadangan ini alang-alang minta 30k sebulan,rumah free, driver peribadi, pembantu rumah, tukang masak.....apa-apa yang kerajaan boleh bagi, pastikan untuk SEMUA gred.

Tanpa Nama berkata...

isu naik gaji ni sepatutnya blh di tangguh dulu wahai presiden cuepacs,rasanya perjuangan utk cola dan imbuhan tetap perumahan lebih patut diutamakan dulu,isu ni dah terlalu lama,tp sampai skrg belum ada penyelesaian..

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan gaji dan elaun sering di suarakan sebelum pembentangan bajet 2013 lagi namun tidak mendapat respon dari kerajaan ini membuatkan penjawat awam mula naik muak kerana apa yang di harap2kan setiap kali pembentangan bajet amat mengecewakan so dalam hal ini apa tindakan cuepacs selaku 'PAYUNG' penjawat awam .. Adakah berdiam diri atau menunggu saja keputusan kerajaan. Bagi pihak kerajaan pula khususnya PM dengar2 lah keluhan penjawat awam dan berikan lah perhatian secara SERIUS .. Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Jgn harap lerrr....kenaikan pangkt ikut time bs pn dh mkin sukar dh.....
Mslh tngga gaji pn tk diperbtulkn lg, haru biru...

Tanpa Nama berkata...

Tak habis2 dengan cadangan. Selesaikan dulu yang tertangguh, bab elaun apa cerita...dalam kajian lagikah? Selesaikan yg ni dulu la wahai kupekkk. Buat kerja biar la satu satu... semua benda kau nak kejar ibarat yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran.
Presiden baru ni pun macam 2 x 5 jugak la. Hampehhhhh.

frank ammar berkata...

Cehh tiap tahun cadangan itu ini tapi hampeh gak..untung kot jadi polis...hahaha kiri kanan makan....baru btul....

Tanpa Nama berkata...

ELAUN PERUMAHAN KASI SETEL LA DULU BRO!!!

syok oo ... berkata...

bagus2 . ceupacs minta banyak2 . kalau Pm x bagi , penerajang ja dia . sebab buat pekak .

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha...ni comfirm nk wujudkan isu utk menaikan presiden kupes yg baru.....sekadar cadang agar presiden bru dikenali dan ada isu....selesainya xka menjadi kenyataan.....puuiiiiii

Tanpa Nama berkata...

xboleh pakai lngsung.... ibart msuk telinga kanan keluar telinga kiri...

rafaie Asrah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Selesaikan dulu Elaun PA dulu...baru fikir naik gaji.....

Tanpa Nama berkata...

dia sama je macam politician. setiap kali politician pegang jawatan, ada jela cadangan itu dan ini.

sama la dengan cuepacs ni. jangan berharap sangat la. kalau ada, ada la.

Tanpa Nama berkata...

Kalau naik gaji yg baru kerja..naik juga gaji yg dah lama kerja, baru adil

Tanpa Nama berkata...

bangkitkan mengenai kadar faedah pinjaman perumahan dimansuhkan....tiada apa2 perkembangan pun.contohi negeri johor bagi pinjaman peruamahan tanpa faedah.

Tanpa Nama berkata...

2 X 5 semua nya

Tanpa Nama berkata...

Alangkah indah kehidupan ini
jika saling menyayangi
kita hulurkan persahabatan
dengan niat suci

andai murni oh jiwa nurani
jika saling mengasihi
tuhan tidak memandang wajahmu
tapi dihatimu

bersihkanlah jiwa dengan amalan
yang mendekatkan kita pada yang Esa
aku redha apa yang ditakdirkannya

cinta suci yang telah lafazkan
jangan engkau persiakan
aku menharapkan kedamaian hati
bahgia bersama denganmu

bersamalah kita berdoa
semoga cinta kau dan aku
bisa tembus ke pintu syurga

cinta yang berlandaskan suci
tidak pernah mungkiri janji
sama-sama menanggung rindu
dan jujur selalu hingga keakhirnya
suci dan setia

Tanpa Nama berkata...

sekadar nasihat kepada presiden baru...selesaikan apa yang lalu terlebih dahulu banyak yang tertangguh masih belum selesai...fikir-fikirkan

Tanpa Nama berkata...

sememangnya gaji yang ada sekarang ni tidak relevan lagi memandangkan kos sara hidup semakin meningkat.walaupun demikian tunaikan dulu perkara-perkara yang belum terjawab seperti elaun ITP dsb..

Tanpa Nama berkata...

elaun rumah pun belum lepas lagi ni macamana mau minta naik gaji mesti x lepas punya

Tanpa Nama berkata...

ISU-ISU BELUM SELESAI CEUPACS DAN JPA.......
1.SST
2.COLA
3.ELAUN RUMAH
4.83 SKIM TAMBAH BAIK
5.KPSL/PTK
6.KADAR INTERES RUMAH 1%
7.UMRAH CUTI
9.PENGELUARAN SAGUHATI SEBELUM BERSARA
10.ITK
MALAS NAK KAJI........

ISU JOS SARA HIDUP
1.RUMAH NAIK
2.BARANG-BARANG NAIK
3.CUKAI NAIK
4.BARANG ANAK SEKOLAH NAIK
5.PENJAGAAN ANAK NAIK
6.INSURAN NAIK
7.MINYAK NAIK
8.GST TAHUN DEPAN NAIK
9.GAJI TAK NAIK
10.TAMBANG TEKSI NAIK
11.BAIKI KENDERAAN BARANG NAIK
12.BIL API,AIR,ASTRO NAIK
13 TOLONG CEUPACS SELESAI DENGAN SEGERA PA DI MALAYSIA INI........

Tanpa Nama berkata...

CADANG DAN KAJI=CUEPACS
CUEPACS=CADANG DAN KAJI
EH APA AKU MEREPEK NI

Tanpa Nama berkata...

nak tipu penjawat awam lagi ke?baru ne penjawat awam dah kena,konon nya naik gred tapi gaji hampes tunggu nak pencen baru ada,sekarang nak naik gaji lak,isu cola,itp,mcm mana selesai satu persatu.kes umum kenaikan gred baru baru ne pun harga barang melabung.ada orang kerja 30thn naik gred habuk pun xde nak pencen dlm 1 atau 3 tahun lagi x sempat nak merasa gaji yg ditawarkan.tipu tipu tipu je .mentang mentanglah kami ne pekerja rendah bagi gred 11 gaji takut lama yg baru keja dapat durian runtuh yang lama tunggu durian buruk.tunggu pilihan raya nanti tahu la nasib orang suka menipu ne

Tanpa Nama berkata...

hmmmmmm sudah2lah. cukur dan munasabah diri. jgn jd org yg tak reti bercukur.

Tanpa Nama berkata...

bercukurlah duhai kesatuan, nak apa lg

Tanpa Nama berkata...

TAK PAYAH CADANG2 LA NAIK KAN JE...

Tanpa Nama berkata...

Transformasi yg merugikan PA senior. PA junior yg masih beringus dpt durian runtuh.... kenapa jpa sengaja butakan mata mereka hal ini hingga langsung xnak buat penambahbaikan utk pegawai senior, dah lah senior dibuat spt kain buruk maka bertambah busuklah jadi nya. Bukan cemburu dgn pegawai junior tapi jpa harus melihat juga implikasi negatif kpd kump yg tidak mendpt manfaat drpd transformasi yg tak menyeluruh tu. Isu timebased juga sepatutnya duselaraskan daripd dulu lg spya tak ada kump yg terlalu untung dan ada pula yg kerugian. Jika nak tetapkan 10 thn biarlah semua sama dan jika dibuat pindaan mesti mengambilkira kump yg kerugian dgn memberi sedikit kelonggaran dsbnya kpd mereka. Buat sesuatu perubahan biar adil dan saksama. Adakah pihak atasan cuma buat kerja sekadar lepasksn batok ditangga saja? Mentang2 tidak kena batang hidung mereka sendiri maka boleh buat apa saja asalkan kerja siap. Sebagai ketua dan pentadbir utama, mentaliti spt ini sepatutnya tak wujud lagi zaman ini.

Hamba Hutang berkata...

Mohon bonus 2 bulan gaji, nak bayar hutang Maybank..

Tanpa Nama berkata...

Sbg pegawai lama sepatutnya begitulah kawan tapi ikut trend yg digunapakai skrg nampaknya kerajaan tak pandang langsung pegawai lama. Dahlah dulu masa mula kerja gaji pokok krg drpd rm500 berbanding skrg mencecah hampir rm1000 ringgit. Dulu campur gaji pokok dan elaun pun tak sampai rm1000. Dah nak pencen skrg pun gaji pokok masih kecik.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah cuepacs...mencuba x salah...mencadang pun x salah...biar lah apa orang kata...pak azih buat tak tau sudah...

zmiedeen@yahoo.com berkata...

saya memang setuju pendapat sinior,mcm saya ni dulu jawatan tmasak tpi dijumudkan diberikanya jawatan pap, dulu gaji pokok Rm270 je siap alaun dpt RM 300.adalah bezanya dgn p.t.masak RM250 tpi sekarang semuanya dipukul rata,kemahiran tmasak dipandang rendah tarafnya olih kerajaan. tak da siapa nak perjuangkanya.

Tanpa Nama berkata...

cuepacs tlonglah pejawat awam yang nak pecen ne perjuangkanlah untuk mendapakan gaji meksimum untuk N11 yang kalau naik Rm80 setahun berapa sangatlah yg dapat nak pecen lima tahun lagi.

Tanpa Nama berkata...

Isu lama..dah basi..isu yg tak pernah selesai..diangkat kembali..lps akn keluar semula isu elaun perumahan ..elaun cola..elaun khidmat awam..PA sekali lagi dibuai mimpi yg tak pernah sampai ke penghujung..

Tanpa Nama berkata...

Kami cabar pengerusi cuepacs baru...bajet thn nie naikan elaun perumahn dan cola...dah lm dah..ada bran..

Tanpa Nama berkata...

Kami cabar pengerusi cuepacs baru...bajet thn nie naikan elaun perumahn dan cola...dah lm dah..ada bran..

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan patut buat pelarasan gaji utk semua semua pejawat awam bukan hanya utk pegawai yg baru dilantik dan yg dah bar/capai gaji maksimum. Contohnya jika gaji minimum lama rm1000 dinaikkan ke rm1200 maka bezanya(rm200) tu akan digunapakai utk menaikkan semua pegawai dlm kumpulan/gred tersebut. Jika dibuat spt maka dasar gaji minimun-maksimun akan disambut dgn baik oleh semua PA. Tapi malangnya, hanya pegawai lantikan baru dan yg sudah mencapai gaji maksimum sahaja yg untung manakala pegawai2 lain hanya mendengar dgn perasaan sedih. Harap pasukan ceupacs yg baru ini bijak mengatur strategi yg lebih berkesan. Tolong jgn asyik pandai cadang saja, carilah cadangan yg lebih praktikal dan boleh memuaskan hati semua pihak.

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan alaf ini cukup bijak memperbodohkn rakyat; janji tinggal janji:
1. hapus PTK konon nak ganti dgn sistem baru tapi hingga saat ini langsung tak de berita mengenainya,
2. mansuh SSM dan diganti dgn SST tapi sama juga nasibnya hingga hari ini tiada tanda2 ia akan menjadi realiti,
3. apabila buat sesuatu wpun cuma melibatkan sebilangan kecil PA tapi riuh seluruh dunia cthnya gaji minimum dan maksimum yg hanya memberi manfaat kpd pegawai baru dan yang sudah capai gaji maksimum,
4. riuh umumkan ttg skim gaji bersepadu utk guru yg konon akan diumumkn pd awal januari 2014, tapi menerima nasib yg sama hingga haru ini habuk pun talak...
5. umum pula pelbagai mcm.benda utk dikaji punya kaji; kaji elaun itu ini lah tapi sekali lagi masuk angin keluar asap kelabu dandandandandan.....kajikajikajikajikaji punya kajikaji... tanpa adanya penghujung yg cerah.. Aku dah pening lah Labu.

Tanpa Nama berkata...

Jika gaji minimum naik lagi, maka orang lama semakin ketinggalan, nama saja senior berbelas tahun tapi gaji hampir sama dengan yang baru mula masuk kerja? Memang patutpun senior minta dilihat secara waras. itupun kalau yang buat tu masih waras!

Tanpa Nama berkata...

Mereka yg diamanahkn tanggungjawab ini sebenarnya dah gila dan tak layak langung. Mereka buat kerja janji selesai, soal buruk baiknya tidak diambikkira oleh mereka kerana mereka dah berjawatan tinggi dan gaji besar. Ada aku kisah kata mereka. Mereka ini harus dibuang/dipecat kerana tidak menjalankan tugas secara profesional.

Tanpa Nama berkata...

Naik gaji minimum cuma akan menguntungkn pegawai lantikan baru kerana bermula dgn gaji minimum yg tinggi berbanding pegawai sedia ada. Kenapa ceupacs sibuk dgn benda2 spt ini? Lihatlah secara keseluruhan bukan segelintir saja. Asyik2 gaji minimum dan maksimum; tapi bila lagi pegawai lain nak nikmati brsama faedah faedah? Tunggu pencen pun tak capai gaji maksimum jika trend skrg tidak diubah.

Tanpa Nama berkata...

duduk diam, jgn complain, jgn tanya, terima tanpa pertikaian dan bercukur sahaja.
segalanya akan jd baik dengan sendirinya.
kita duduk dlm satu bahtera. jika tenggelam, kami juga akan tenggelam sama.

Tanpa Nama berkata...

Cuba bezakan gaji staf LHDN DENGAN PENJAWAT AWAM. Macam langit dan bumi...gaji lhdn jauh meninggalkan gaji penjawat awam.....bonus mereka dapat 2 bulan lebih penjawat awam dapat setengah bulan je

Tanpa Nama berkata...

Memang benar, lulusan spm yg dilantik oleh lhdn dpt gaji setaraf gred 29 atau setaraf diploma. Apa hukum hakam yg mereka guna hngga sewenangnya memberi gaji tak wajar. Mereka cuma dyduk kat opis hantar surat minta org ramai byr cukai pastu urus duit hasil cukai pun dpt gaji lumayan. Adakah kerana mereka pegang duit maka mudah utk mereka tentukan.gaji yg mereka nak? Ada seorang pekerja lhdn bertaraf n17 jika dlm kerajaan tapi hidup cukup mewah. Kerajaan harus buat kajian dan buat pelarasan setimpal.

Tanpa Nama berkata...

Perhatian: Cuepacs aku tak nak cakap banyak, aku cuma nak cakap kepala butoh masak asam....

Tanpa Nama berkata...

Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29

Adakah anda salah seorang calon yang terpilih untuk menghadiri Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 pada 08 Mac 2014 ini?? Jika anda terpilih, tahniah saya ucapkan.

Pada thread kali ini, saya sediakan sedikit panduan untuk anda buat persediaan awal Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29.

Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29

Tujuan peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 adalah untuk mengukur daya pemikiran, serta kebolehan calon mengaplikasi maklumat yang diperolehi melalui latihan akademik, bacaan dan pengalaman.

Calon peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 datang dari pelbagai jurusan. Justeru soalan yang dikemukakan meliputi pelbagai bidang dan skop yang luas.

Matlamat peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 adalah untuk mengukur kematangan pemirikan calon agar sesuai dengan kualiti, serta potensi seorang Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29.

Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 melibatkan 3 kertas berasingan. Calon-calon perlu menunjukkan prestasi yang baik bagi kesemua kertas. Calon-calon dinasihatkan agar tidak fokus kepada satu-satu kertas soalan sahaja. Kerana calon perlu mendapat prestasi yang memuaskan bagi ketiga-tiga kertas peperiksaan.

Anda nak lihat Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29?

Pautan Download :

http://wanhaffiz.us5.list-manage1.com/subscribe?u=1035d46d3e4e038b193dbd09b&id=169a409301

Tanpa Nama berkata...

Kepala butoh ko masak asam jawa.... pukek mak.... Idea bodoh, gila.... main copy paste...

Tanpa Nama berkata...

bagaimana pula dengan kakitangan awam yang gaji maxima pada tahun ni....? x mahu tambah ko ........

Tanpa Nama berkata...

Tabahkan hati wahai pemimpin2 cuepacs yang tak pernah jemu berjuang untuk penjawat awam..sesungguhnya budimu hanya ALLAH yang balas..biarlah apa orang nak kata apa..pedulikannya..insyallah segala usaha para pemimpin akan menbuahkan hasilnya..kalau tak dpat dalam masa terdekat..masa2 akan dtg masih ada..manusia hari ini mmg tak pernah bersyukur dengar apa yg ada..makin banyak pendapatan..makin tak cukup..ukur baju di badan sendirilah..berbelanja mengikut kemampuan..muhasabah diri tu penting..

Tanpa Nama berkata...

? ada ? xda.....

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana gaji pegawai yg belum masak tu? Tengah2; muda sgt pun tidak; ranum pun tidak.. sedang2.. mereka pun nak naik sebab ada yg sampai pencen pun tak dpt gaji maksimum.

Tanpa Nama berkata...

Ada badan; takda otak..

Tanpa Nama berkata...

Kau nie banyak cakap pulak.kepala lancau kau masak asam...anak pungut..

Tanpa Nama berkata...

NAIKKAN, NAIKKAN SILUNCAI DENGAN LABU-LABUNYA.

PERCAYA ATAU TIDAK, CUEPAC ADALAH PUNCA UTAMA KENAIKAN HARGA BARANG DAN KOS SARA HIDUP!

NAIK NAIK NAIK!!!

Tanpa Nama berkata...

Naikkan gaji PAR ke minima RM5000, lepas tu harga kangkong pun naik sampai RM20 seikat. Apa gunanya?

Tanpa Nama berkata...

Pukek ko masak tempoyak...

Tanpa Nama berkata...

Gaji PT pula naikkan hingga rm10000 sbln spya mereka berhenti cemburu lihat gaji jawatan lain. PT cemburu sebab mereka nak spya gaji mereka lebih tinggi drpd jawatan lain. Betul kata Labu dan Labi.

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin ceupacs semuanya 'bangkak' tak tau buat kerja.

Tanpa Nama berkata...

selesaikan kenaikan elaun dulu cuepacs...hampeh betul...minta itu..ini...tak dapat juga.

Tanpa Nama berkata...

heboh nak jd negara berpendapatan tggi tp kakitangan hidup miskin. Tak guna punya kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

? ada ? xda

Tanpa Nama berkata...

Bagi memastikan kerajaan mengambil berat kebajikan penjawat awam apa kata semya penjawat awam pakai baju bewarna kuning setiap hari rabu sehingga tuntutan di tunaikan oleh kerajaan

Tanpa Nama berkata...

betul ke nak naikkan atau nak bg harapan palsu je

Tanpa Nama berkata...

awat hg ingat ni bersih 5 ka

Tanpa Nama berkata...

kita akan kaji cadangan hahaha tunggu dkt pru 14 nnt la kot baru dpt.

Tanpa Nama berkata...

KALAU NAK CADANG ORG BARUK KERJA DINAIKKAN GAJI..MACAM MANA YG DAH LAMA KERJA TIDAK DINAIKKAN....

Tanpa Nama berkata...

Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29

Adakah anda salah seorang calon yang terpilih untuk menghadiri Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 pada 08 Mac 2014 ini?? Jika anda terpilih, tahniah saya ucapkan.

Pada thread kali ini, saya sediakan sedikit panduan untuk anda buat persediaan awal Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29.

Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29

Tujuan peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 adalah untuk mengukur daya pemikiran, serta kebolehan calon mengaplikasi maklumat yang diperolehi melalui latihan akademik, bacaan dan pengalaman.

Calon peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 datang dari pelbagai jurusan. Justeru soalan yang dikemukakan meliputi pelbagai bidang dan skop yang luas.

Matlamat peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 adalah untuk mengukur kematangan pemirikan calon agar sesuai dengan kualiti, serta potensi seorang Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29.

Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 melibatkan 3 kertas berasingan. Calon-calon perlu menunjukkan prestasi yang baik bagi kesemua kertas. Calon-calon dinasihatkan agar tidak fokus kepada satu-satu kertas soalan sahaja. Kerana calon perlu mendapat prestasi yang memuaskan bagi ketiga-tiga kertas peperiksaan.

Anda nak lihat Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29?

Pautan Download :

http://wanhaffiz.us5.list-manage1.com/subscribe?u=1035d46d3e4e038b193dbd09b&id=169a409301

Tanpa Nama berkata...

kenapa kenaikan gaji hanya tertumpu pada perlantikan baru..sedangkan yang dah lama bertugas tiada anjakan gaji.Kenapa..kenapa..kenapa ini berlaku.

Pemimpin atasan bangga dengan gaji minimum telah dilaksanakan..
Namun tidak berikan perhatian untuk anjakan gaji pada yang telah lama bertugas.

Nota ini bukan untuk diri sendiri malah untuk semua yang terlibat.Beri tumpuan juga untuk anjakan gaji pada yang sedang bertugas sekiranya gaji minimum dilaksana.

Presiden CUEPACS baru tolong beri perhatian kes ini.

Berkenaan pertukaran SKIM N1 KE N11..hanya pertukaran SKIM.

Kenapa pertukaran SKIM tidak seiring dengan perubahan gaji.Malang sungguh pada wakil MBJ yang dilantik TAPI TAK BERANI BERSUARA.Dasar penakut..ada yang berani bercakap tapi diketepikan.

PRESIDENT CUEPACS HARAP AMBIL PERHATIAN..TQVM

Tanpa Nama berkata...

patutnya puak kopek ni perjuangkan perkara-perkara yang telah dijanjikan tetapi sampai sekarang tidak dilaksanakan...contohnya kenaikan HPG pada penjawat awam yang mempunyai masters dan Phd,cola dll...kalau nak minta naik gaji...pasti semua skim terlibat tak kira F17 atau gred 54..baru tak nampak bodoh je perjuangan puak kopek ni..

Tanpa Nama berkata...

PERHATIAN SEMUA PEMBACA: Gaji minimum RM1200 tue akan di kaji tahun 2015, dah keluar berita dan diumumkan oleh pak najib, Cuepacs telah menipu daya 1.42 juta penjawat awam... dan untuk makluman semua tahun ini tiada kenaikan gaji, gred dan pangkat sehingga tahun 2015.. perkara ini telah diputuskan dikabinet... Mampu juga telah membuat keputusan tiada apa-apa perubahan penambahbaikan bagi semua penjawat awam tahun nie tapi yg peliknya gaji think-tank dari razak school dianggarkan RM60 RIBU SEORANG.. Jadi fikir-fikirkanlah....

Tanpa Nama berkata...

pelik, tak reti langsung nak bercukur

Tanpa Nama berkata...

bercukur bulu butoh kau...dah panjang berjela..bercukur guna gillate g2... ha..ha..

Tanpa Nama berkata...

Cerita dr mn nih.....benda yg PM sendiri cakap pn dio tk buat...
Mcm2 janji..hampeh

Tanpa Nama berkata...

Yang BODOH dalam soal ni adalah orang yang tak buat komen tetapi memaki hamun ... Apalah manusia begini tak ada otak punya orang .. Sendiri mau pikir bro bodoh lembu punya orang

Tanpa Nama berkata...

bubar je cuepacs ni,dah tak bole pakai langsung,bab elaun perumahan senyap dah....PA terus d tindas oleh kerajaan...Rata-rata PA dibawah gred 1 - 17 dah tak layak menerima BR1M,kerajaan memang pandai menipu rakyat....

Tanpa Nama berkata...

Aku harap jadi kenyataan. Betul susah le tambahan dgn persekolahan anak, rumah lagi, belanja harian lagi.

Tanpa Nama berkata...

Itu pegawai bermasalah kawan. Dlm setiap jabatan ada saja kaki pemalas tapi berlagak pandai dan hebat bergaya. Apabila membuat komen pun mereka ini suka menghina pihak lain kononnya mereka lebih baik dan pandai. Namun pada hakikatnya mereka inilah yg banyak menyusahkan rakan2 sekerja dlm jabatan. Gemar berdolak dalih dan mengktitik hingga lupa melihat diri mereka siap. Buang masa sahaja melayan org spt itu.

Tanpa Nama berkata...

Gaji minimum akan hanya menguntungkan pegawai lantikan baru manakala tiada apa2 kenaikan atau anjakan gaji utk pegawai lama atau sedia ada. Di sinilah pejawat awam nampak sgt ditipu meskipun kerajaan heboh sana sini memberitahu bahawa ia kononnya menguntungkan semua PA. Apabila pengumuman sot itu dibuat para perniaga dah mula mengatur strategi utk naikkan harga barang. Apabila harga barang naik semua rakyat berpendapatan sederhana samada tetap atau tidak akan menjadi mangsa. Adakah kesan negatif ini kerajaan nak tutup mata atau disapu di bawah permaidani? Kesan negatif inilah yg membuat rakyat tak abis2 menderita bukan kenaikan gaji minimum yg cuma dirasai oleh sebilangan kecil pekerja baru... Perlukah rakyat kebanyakan yg miskin ini.mengajar kerajaan mengurus tadbir negara?

Tanpa Nama berkata...

jika disemak balik kenyataan dalam ruangan berita,mengatakan elaun rumah,cola,khidmat awam AKAN DIKETAHUI HUJUNG TAHUN 2013.

Namun hingga kini tiada sebarang berita kedengaran berkenaan isu berkenaan.

Mengapa terus diam,seolah-olah menganggap golongan penjawat awam tertentu tak ingat..

Tolong semak balik kenyataan kenyataan yang dibuat pada sekitar Mei tahun 2013.

Takkan nak minta bukti,tak perlu kerana siapa yang mengatakan akan diketahui hujung tahun 2013.

Tanpa Nama berkata...

bosan lah tggu pasal kajian nih.. harga barang makin lama makin naik.. tapi pasal isu2 yg tak settle tu lambat sgt keputusan..betullah org ckp PTD skrg nih xde kualiti..buat kerja pon lembab. sibuk main golf je keje nye

Tanpa Nama berkata...

Pihak kerajaan yg duduk bersenang lenang di Putrajaya memang org2 yg bijak belaka, namun demikian jgn anggap rakyat jelata yg tiada kedudukan dan pangkat ni terlampau bodoh hingga sanggup buat rakyat spt lembu. Mereka harus tidak lupa tunaikan janji dan tanggungjawab kpd rakyat.

SukanStar berkata...

Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29

Adakah anda salah seorang calon yang terpilih untuk menghadiri Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 pada 08 Mac 2014 ini?? Jika anda terpilih, tahniah saya ucapkan.

Pada thread kali ini, saya sediakan sedikit panduan untuk anda buat persediaan awal Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29.

Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29

Tujuan peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 adalah untuk mengukur daya pemikiran, serta kebolehan calon mengaplikasi maklumat yang diperolehi melalui latihan akademik, bacaan dan pengalaman.

Calon peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 datang dari pelbagai jurusan. Justeru soalan yang dikemukakan meliputi pelbagai bidang dan skop yang luas.

Matlamat peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 adalah untuk mengukur kematangan pemirikan calon agar sesuai dengan kualiti, serta potensi seorang Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29.

Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 melibatkan 3 kertas berasingan. Calon-calon perlu menunjukkan prestasi yang baik bagi kesemua kertas. Calon-calon dinasihatkan agar tidak fokus kepada satu-satu kertas soalan sahaja. Kerana calon perlu mendapat prestasi yang memuaskan bagi ketiga-tiga kertas peperiksaan.

Anda nak lihat Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29?

Pautan Download :

http://wanhaffiz.us5.list-manage1.com/subscribe?u=1035d46d3e4e038b193dbd09b&id=169a409301

Tanpa Nama berkata...

Alah cite gebang aje lebih mcm teruk sgt keja huhu...pukul 830 pg minum,10 pg minum,lom tgh hr dh cabut kuar mkn tgh hr huhu mne nk berkat n cukup duit gaji Tu kalu asyik mkn ular je lbih

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

bosan lah tggu pasal kajian nih.. harga barang makin lama makin naik.. tapi pasal isu2 yg tak settle tu lambat sgt keputusan..betullah org ckp PTD skrg nih xde kualiti..buat kerja pon lembab. sibuk main golf je keje nye

Selasa, Mac 04, 2014 4:57:00 PTG

-----------------------------

lu baru tau ker baii? wa mmg dh lama tau ptd nih rubbish jer. derang dok pikir psl career path derang jer, hal org lain derang xpeduli pun.

Tanpa Nama berkata...

? ada ? xda

Tanpa Nama berkata...

ahhhhh nko xabeh2 dgn exam f29 nko tuh. f29 nih lawak jer dlm gomen nih. dok amek f29, suh wat website, derang amek jln mudah guna joomla/mambo, pastuh biar camtuh jer, cukup masa kena hack/deface. pastuh bila ader repot baru ler terhegeh2 nk betulkan blik.

pastu online system yg ade dlm gomen nih sumer lawak2 blaka. tgk ler dgn pbs, mysikap, hrmis sume tuh. lawak! psl ape? psl dok harap dgn vendor wat sume keje nko, tuh yg sistem tunggang langgang!

Tanpa Nama berkata...

dilaporkan pd ketika ini tentera2 semut merah telah memulakan serangan keatas skim perkhidmatan lain iaitu PTD. terdahulu tentera semut merah telah melakukan serangan mental terhadap guru. berita selanjutnya akan menyusul.

Tanpa Nama berkata...

Persatuan Pencadang Dan Kaji Pekerja2 Awam Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha....tipah tertipu tertipah....tipah tertipu tertipah....tipah tertipu lagiiii.......bangau oh bangau....lenggang-lenggang kangkung...kangkung ditepi longkang....hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Berapa ramai dah mati. Cikgu2 masih sihat walafiat tapi tentera semut merahlah yg nyawa2 ikan pasal gaji tak cukup makan, baru terima gaji minggu lepas tapi dah abis, semua rancangan utk nsk hidup mewah terbengkalai. Tentera semut merah tahi babi hutan.

Tanpa Nama berkata...

Tiada apa yg org takut dgn tentera semut yg dianggota oleh orang2 bodoh, hidup merepat dan tiada punyai nilai2 moral atau agama dlm kehidupan anda. Cuma tahu mengkritik org lain tanpa ada usaha utk mencerminkan diri. Cakap dibelakang berani dan hebat tapi kat pejabat pijak semut pun tak mati, berlakon jd org alim ulama sdgkn hati busuk. Tentera sampah masyarakat adalah.... kesian....

Tanpa Nama berkata...

Sebab anda pekerja pemalas; siapa nak pungut dan pelihara manusia pemalas. Tengok je skim jawatan anda; takde pun janji beri anda gaji dan pangkat yg tinggi,takkan lulusan spm nak diberi gaji jusa/pengarah. Naikkan gaji pun hanya bebrapa ratus je, 5k pun tak sampai.

Tanpa Nama berkata...

Tentera semut merah dianggotai oleh PA pemalas, lembap, dibelenggu angan2 mat jenin, keberhutangan sekeliling pinggang dan sangat meminati lagu bangau oh bangau hingga setiap hari lagu dinyanyikan utk menghiburkan hati yg luka lara. Kesimpulan: gaji kecik dan tak cukup salahkan org lain; marahkan nyamuk kelambu dibakar. Hampehhh.....

Tanpa Nama berkata...

Tentera semut merah adalah bangkai anjing dan bangau bernyawa. Menyalak siang mlm, menyalah dan mengkritik org lain melalui lagu bangau oh bangau. Tapi malangnya gaji dan kehidupan mereka tetap sama selamanya hingga akhir hayat.

Tanpa Nama berkata...

hehehehe..........hanya mampu tertawa melihat gelagat orang yg makan cili.
saya, karam di lautan sepi melaporkan.

Tanpa Nama berkata...

Siapa tak makan cili? Org melayu kalau tak guna cili dlm masakan tak sah. Cakap mcm org bodoh, bahlol, tolol.... Nampak sgtlah kebodohan dan kemaluan kau...

Tanpa Nama berkata...

PT ada, kerja xda mcm tu..... kuang...kuang...kuang

Tanpa Nama berkata...

Ketawa kegilaan kerana duit gaji dah kehabisan kah?

Tanpa Nama berkata...

Dgn sukacitanya dimaklumkn bahawa 99% pejawat awam.yg suka membuat komen2 jahanam terhadap pihak lain dlm blog ceupacs ini adalah terdiri drpd mereka yg:
1. menghadapi masalah kewangan,
2. cemburu melihat kejayaan dan pencapaian cemerlang lain,
3. malas belajar ketika dibangku sekolah,
4. degil dan tidak menghormati org lain,
5. gila dgn kenyataan2 provokasi,
6. sentiasa menimbulkan masalah dgn rakan2 sekerja,
7. berprestasi rendah sbb tu ketua jabatan sukar buat penilaian baik,
8. gemar mengkritik kelemahan org lain,
9. tidak pernah nak cerminkan kelemahan diri,
10.menjadi parasit,
11.banyak berhutang,
12.pakar dlm bidang mencari kelemahan org lain dan buat fitnah,
13.cakap tak serupa bikin,
14.tidak mementingkan prestasi kerja tapi mengidamkan gaji yg lumayan,
15.ramai musuh dan kera sumbang.
APA CER.......?

Tanpa Nama berkata...

jgn terlalu angkuh, bertaubatlah wahai si pemakan cili. hahahaha......

Tanpa Nama berkata...

hanya mampu ketawa dengan gelagak2 pemberi komen terlampau..apa sumbangan pengomen2 melampau nie..tahu nak kritik2 orang saja keeeee?????...orang naik gaji..dia nak naik gaji..bila orang cadang nak naik gaji..dia melebih2.....si luncai ooooo si luncai...hoho..

Tanpa Nama berkata...

kamu terlalu subjektif wahai si pemakan cili.
15 golongan yg kamu nyatakan tidak merujuk kpd ciri sebenar.
kamu dipengaruhi oleh emosi dan sikap prejudis.

Tanpa Nama berkata...

Siapa yg angkuh, baca komen2 cili pedas yg ko terima. Mcm ni kah org yg hebat buat komen? Idea budak tadika yg ko pakai. Gaji ko tak cukup kan? Nak beli cili pun tak cukup, apa tah lg nak beli rumah banglo.

Tanpa Nama berkata...

Fakta atau auta? Faham bahasa kah tidak? Siapa sebenarnya yg emosi? Buat komen2 berupa fitnah dan provokasi bukan ikut emosi? Mcm tu ke org yg rasional buat komen; dgn mengkritik org lain. Senang je kwn jika tak nak org lain membalas komen anda jgn buat komen2 negatif; buatlah komen2 membina. Ini kemaluan dah berbulu panjang tapi buat komen setaraf buat tahun 1. Terlalu nakal dan degil.

Tanpa Nama berkata...

Bukan itu mcm, lu org ada naik gaji kah bikin komen jahat sama org lain? Esok pegi ofis manyak urang kereja perintah tidak bikin kereja betot. Manyak pegang itu talipon mahan2 punya. Kereja talak bikin. Ayoo... ini mcm kah kreja lu org... makang gaji buta punya.

Tanpa Nama berkata...

Ini org cakap dia talak makan cili, kasi dia makan cili lo. Manyak gua punya cili kalau lu mau makang. Manyak gua punya kibun cili. Ini cili lu makang mati ho..

Tanpa Nama berkata...

apabila kita menggunakan cara yg sama seperti yg digunakan lawan, secara saikologinya, sikap kamu juga sama seperti mereka. tiada bezanya wahai si pemakan cili.

Tanpa Nama berkata...

Apa itu angkuh? Lu sendiri angkuh, kuat bikin hal sama org. Apa lu suka cakap jahat sama org? lu gaji tidak cukup makang? Bagus lu jd kuli sama gua, kasih garu gua punya buntut. Nanti gua bayar gaji lu minimum maksimum. Kam sea.....

Tanpa Nama berkata...

Haiya... lu manyak makang cili ho? Ada lu masuk sama lu punya anu ka? Lu mantak pandai cakap tapi lu gaji tidak besat, susah cari makang... Lu kereja sama gua lo..tambah gaji lu

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan potong elaun pegawai dan tarik balik kemudahan pemandu sebab semua duit rakyat pengarah timbalan membazir duit rakyat

Tanpa Nama berkata...

? ada ? xda

Tanpa Nama berkata...

Pandai cakap je tapi masih gaji tak cukup makan, hutang sekeliling pinggang. Itu yg bising sebenarnya.. Bukan angkuh tapi fakta..

Tanpa Nama berkata...

Minta yg ada dan xda ni potong.....Potong apa? Potong kemaluan dia.

Tanpa Nama berkata...

Pengerusi baru cuepacs lembik lemah bodoh tunggu dpt gelaran datuk saja ganas lah sikit.

Tanpa Nama berkata...

itu sekadar tohmahan saja.....hehehehe.....
apabila kita memutarkan situasi dr
negetive kpd positive, disini kita akan lihat si pemakan cili benar2 marah.....dia merasakan, dialah di pihak yg benar.....sedangkan dia juga 2X5 dgn lawannya......menggunakan kaedah yg sama utk menyerang lawan.....

Tanpa Nama berkata...

pantat pukek bini nyau

HambaYangHina berkata...

Kadang aku hairan dgn manusia...always x adil...always xcukup...always menghina org susah.always cemburu ngan org senang.

bersyukurlah dgn apa yg ada.
perjuangkanlah hak yg sepatutnya
hormatilah org lain.

xkira phd atau spm
itu cuma sijil.
kebijaksanaan sebenar adalah mereka yg waras...dan merdeka minda dan hati dri penjajahan nafsu.

HambaYangHina berkata...

percayalah...rezeki kita masing masing ttp ada.
berusahalah...kerana kudrat kita ini adalah kurniaan Allah yg besar.
itulah rezeki besar yg ada pada kita.
Bukankah kita diajar agar mengutamakan ikhlas...sabar dan redha?

dan bg org yg suka hina org lain....
insaflah...hari ni...kesenangan kita itu byk...
esok lusa belum pasti.sebab semua tu pinjaman.
dan jgn sesekali berat utk bantu saudara kita yg lemah.
itulah tanggungjawab Habluminannas.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

PERHATIAN SEMUA PEMBACA: Gaji minimum RM1200 tue akan di kaji tahun 2015, dah keluar berita dan diumumkan oleh pak najib, Cuepacs telah menipu daya 1.42 juta penjawat awam... dan untuk makluman semua tahun ini tiada kenaikan gaji, gred dan pangkat sehingga tahun 2015.. perkara ini telah diputuskan dikabinet... Mampu juga telah membuat keputusan tiada apa-apa perubahan penambahbaikan bagi semua penjawat awam tahun nie tapi yg peliknya gaji think-tank dari razak school dianggarkan RM60 RIBU SEORANG.. Jadi fikir-fikirkanlah....

Selasa, Mac 04, 2014 11:33:00 PG


33333333333333333333333333333333


confirm la patut la sampai hari aku dah sain opsyen J29 tak dapat maklum balas dari JPA.... sah kena tipu bayangkan dari bulan Julai 2013 sampai hari ni Mac 2014 belum da pa pa tindakan pun diambil ..cilaka penipu punya jpa....

Tanpa Nama berkata...

X minat berenti,cari keje lain..jgn susahkn org lain.jgn order mcm kt kedai mamak.keje nk senang je,tu pun bnyak mengular..dh keje lama perangai macam budak2!! Hidup nk mewah,nk senang tp nk cara mudah je...smpai bile pun x senang xpuas dgan apa yg ada..taunye negatif je.

Tanpa Nama berkata...

Bapak-Emak kau lah... and kepala butoh kau bro..!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

X minat berenti,cari keje lain..jgn susahkn org lain.jgn order mcm kt kedai mamak.keje nk senang je,tu pun bnyak mengular..dh keje lama perangai macam budak2!! Hidup nk mewah,nk senang tp nk cara mudah je...smpai bile pun x senang xpuas dgan apa yg ada..taunye negatif je.

Rabu, Mac 05, 2014 2:00:00 PG

===================================

PUKIMAK PUNYA PEGAWAI>>>>>

Tanpa Nama berkata...

sedara sekalian ade keje gomen da kira best da.. x kirala par pap pt po pengarah jusa ksu ksn smua dusuk goyang telur tiap bulan dpt gaji.xde pikir apa pon.sy mtak keje jpa da 3x itvw lgsung x dpt.skg ni maseh keje d kilang elektronik bwh bos cina.hari2 kena jeling n marah walau keje da siap.ni semua dsebabkan bos cina mmg akn tekan pkeja melayu walau apa pun sikap n alasan.pd kaum cina org melayu mmh x produktif n pro.pd cina ni org gomen mmg kaki raswah no 1 n pemalas.bila pbt atau majlis dtg kilang bos2 cina ni akan menunjukkan rasa prihatin kpd pkeje melayu.bila la rezeki utk sy dpt keje dgn gomen n keluar d kilang neraka cina laknat ni

Tanpa Nama berkata...

patutlah kau tak dpt keje gomen, belum apa-apa dak kata org rasuah n malas keje.. padan muka kau, jadilah hamba cina maklap sampai tua.. akhir kata lancau lu..

Tanpa Nama berkata...

elaun perumahan kena selaras lah...apa beza PA ni
PDRM lain
ATM pun lain
PA ni siput je elaun rumah tapi rumah sama aja

Tanpa Nama berkata...


lu baru tau ker baii? wa mmg dh lama tau ptd nih rubbish jer. derang dok pikir psl career path derang jer, hal org lain derang xpeduli pun.

Selasa, Mac 04, 2014 6:28:00 PTG
---------------------------------

macamlah ko xpikir psl career path ko tu.. hipokrit je. poraaaah!

Tanpa Nama berkata...

woi mangkok lahabaw 5mac 9.11pagi.. ko ni bodoh tahap babi ka.. x reti baca.. mamat tu komen bgsa cina bos cina tu yg kata kaum gomen ni mkn rasuah.. bacala btol2.. ko ni mesti drebar or pt yg mangkok baca pekeliling x reti lps tu mengamok x dpt naik gaji.. lahabau bodo.. buat malu je.. kpd pkeja kilang tu sabra pd ALLAH SWT.. mmg begini nasib pkeja swasta jika bkeje bwh bos cina

Tanpa Nama berkata...

Lancau lue.. lu anak haram jadah..

Tanpa Nama berkata...

Minyak naik lagi secara senyap-senyap.. mampos la rakyat mcm nie..ditambah lagi barang naik... tapi gaji-elaun tak nail..sial-jadah punya BN..

Tanpa Nama berkata...

isu naik gaji ni sepatutnya blh di tangguh dulu wahai presiden cuepacs,rasanya perjuangan utk cola dan imbuhan tetap perumahan lebih patut diutamakan dulu,isu ni dah terlalu lama,tp sampai skrg belum ada penyelesaian..

SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!

Tanpa Nama berkata...

isu naik gaji ni sepatutnya blh di tangguh dulu wahai presiden cuepacs,rasanya perjuangan utk cola dan imbuhan tetap perumahan lebih patut diutamakan dulu,isu ni dah terlalu lama,tp sampai skrg belum ada penyelesaian..

SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!

Tanpa Nama berkata...

isu naik gaji ni sepatutnya blh di tangguh dulu wahai presiden cuepacs,rasanya perjuangan utk cola dan imbuhan tetap perumahan lebih patut diutamakan dulu,isu ni dah terlalu lama,tp sampai skrg belum ada penyelesaian..

SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!SAYA SOKONG! SAYA SOKONG!

Tanpa Nama berkata...

Kau sokong ape labu...bodoh tak boleh diajar..

toy gomen berkata...

mari kita buat bantahan penjawat awam seperti ULTRAS FAM ...
lihat bagaimana macai2 FAM kasi settle masalah .. ada berani ka ????

Tanpa Nama berkata...

sy cadangkan supaya elaun keraian dimansuhkan kerana ianya tidak relevan, membazir duit rakyat dan hanya menguntungkan pemilik elaun.. klo nk kate elaun tuh gune entertain pelanggan boleh gune duit sndri nti boleh claim blk x pyh elaun keraian pon, bknnye hari2 nk entertain org pon, belanja staf bwahan pon x penah, minx duit pantri RM10 hinggit pon buat tarik muke padahal gaji 12K x ckup2.. ak pon x pham laa..

Tanpa Nama berkata...

sy cadangkan supaya elaun keraian dimansuhkan kerana ianya tidak relevan, membazir duit rakyat dan hanya menguntungkan pemilik elaun.. klo nk kate elaun tuh gune entertain pelanggan boleh gune duit sndri nti boleh claim blk x pyh elaun keraian pon, bknnye hari2 nk entertain org pon, belanja staf bwahan pon x penah, minx duit pantri RM10 hinggit pon buat tarik muke padahal gaji 12K x ckup2.. ak pon x pham laa..

Rabu, Mac 05, 2014 12:19:00 PTG
-------------------------------------
ini contoh staf kerajaan yang bengap dan tidak mencari fakta sebelum komen. Elaun Keraian MENGGANTIKAN Elaun Tetap Khidmat Awam. Elaun keraian bukan tambahan ke atas ETKA. bermakna gred 44 n ke atas xde ETKA. susah nk paham ke? ko ni mesti gred rendah2 yg dengki dgn gred atasan. kalo nk sgt jawatan tinggi, gi blajar la..

Tanpa Nama berkata...

Sabar bro nti adelah rezki tuh yg pnting jgn ptus ase mencuba mngubah hidup kearah lebih baek.. x semua bos2 cina nih yg mcm 2, mase sy kjew bwh cina dlu ok jew mcm2 dpt siap nk blikn mtosikal ag bg pd staf yg xde kenderaan tp sy menolak segan dgn kebaikan org..

Tanpa Nama berkata...

Ko nih bodoh kew..? X reti membace eh..??

Tanpa Nama berkata...

Aikk.... marah..?? Mkn cili lebih kot nih bhahaha.. dlu mmg nk g blaja tggi tp x mampu.. len la mcm awok owg kayo.. hohoho..

Tanpa Nama berkata...

SI PEMAKAN CILI BUKAN BERSIKAP SEBAGAI DEFENSIF TERHADAP DIRINYA.
TAPI TAK UBAH SEPERTI KILLER WHALE YG INGIN MEMBAHAM MANGSANYA.
MENGANGGAP DIRINYA INTELEK DGN HUJAH DANGKAL YG DIPENGARUHI EMO DAN PREJUDIS.
BERTAUBATLAH.........HAHAHAHAHA.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS NIE MCM PENGLIPURLARA LA...!!! SERONOK JUGA... BEST TUE.....

Tanpa Nama berkata...

Xmampu? buatlah mcm tak mampu. Jgn jd anjing dan bangau.. Dulu lain skrg lain, dulu ko tak mampu tapi org lain mampu; apa ko sibuk? Jgn salah org lain yg mampu tu.... Saya pun mau menjadi jutawan tapi tak dpt oleh itu saya tak boleh salahkan jutawan2 di luar sana. Sudah keturunan dan nasib ibubapa saya yg tidak hidup kaya raya dan keluarga sejak turun temurun.

Tanpa Nama berkata...

Kalau anda pembuat dasar spt itu hari ini; esok anda dah disepak telanjang ke dlm longkang. Ok mari kita buat cadangan bodoh. Minta kerajaan mansuhkan elaun khidmat awam.kerana PA tidak ikhlas berkhidmat utk rakyat, terlalu banyak aduan tentang pegawai dikaunter2 pejabat buat kerja sambil lewa, suka berbual2, melayan hphone canggih. Anda setuju??? Rasakan......ko marahkan? Kalau marah jgn pandai2 buat org lain marah.

Tanpa Nama berkata...

Dicadangkan elaun khidmat awam dimansuhkan sebab ramai PA kump pelaksana berprestasi rendah. Cuma nak dpt gaji buta. Apa mcm; anda setuju?

Tanpa Nama berkata...

Ko yg buat cadangan dgn hormatnya dipersilakan utk tunaikan niat ko tu. Aku nak tonton kat tv je... Tapi mun dibayar sejuta ringgit aku yg dulu. Hahahaha......

Tanpa Nama berkata...

Bekas calon PTK yg tak pernah lulus. Perintah am pun jahil.... kuang...kuang.....

Tanpa Nama berkata...

Org melayu mana yg tak makan cili? Meludah ke langit jatuh terkena muka sendiri. Apa cer.....

Tanpa Nama berkata...

Undilah PR kalau nak bekerja dibawah boss c...

Tanpa Nama berkata...

Ok minta lulusan spm buat kerja profesional spt doktor. Boleh kah? Sama sijil juga ko kata kan?

Tanpa Nama berkata...

Sokong..sokong..sokong...ini si luncai aaaa..komen2 waktu pejabat saja..itu saja ka kija yg lu olang bolih buatt aaa....

Tanpa Nama berkata...

Ko tu..lemah lembik bodoh tunggu orang perjuang saja..lembik..lembik..lembik...kalo lu ganaz aaa..p jumpa sama najib la ...tengok senang ke x..komen je pandai xlak guna wooo

Tanpa Nama berkata...

Anda tak makan cili? Awas mati kalau anda makan cili..

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya aku minat makan cili tapi apakan daya gaji ku yg terlalu kecik tidak cukup utk membelinya. Maka terpaksalah aku tak cili. Aku cemburu melihat kita org enjoy sakan makan berlaukkan cili. Pedas tapi sedap aku tahu tapi apa nak buat gaji ku tak cukup. Harap kerajaan naikkan gaji spya aku dpt beli dan makan cili. Waakaaaaawaakaaa.....

Tanpa Nama berkata...

Orang yg tak makan cili lah yg harus bertaubat sebab anda tidak tahu masalah org lain. Kehidupan anda yg tak makan cili seumpama katak di bawah tempurung. Hanya tau dunianya sahaja dan boleh buat apa saja, bogel telanjang pun tiada siapa yg tau dan nampak. hai yo....

SukanStar berkata...

Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29

Adakah anda salah seorang calon yang terpilih untuk menghadiri Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 pada 08 Mac 2014 ini?? Jika anda terpilih, tahniah saya ucapkan.

Pada thread kali ini, saya sediakan sedikit panduan untuk anda buat persediaan awal Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29.

Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29

Tujuan peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 adalah untuk mengukur daya pemikiran, serta kebolehan calon mengaplikasi maklumat yang diperolehi melalui latihan akademik, bacaan dan pengalaman.

Calon peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 datang dari pelbagai jurusan. Justeru soalan yang dikemukakan meliputi pelbagai bidang dan skop yang luas.

Matlamat peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 adalah untuk mengukur kematangan pemirikan calon agar sesuai dengan kualiti, serta potensi seorang Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29.

Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 melibatkan 3 kertas berasingan. Calon-calon perlu menunjukkan prestasi yang baik bagi kesemua kertas. Calon-calon dinasihatkan agar tidak fokus kepada satu-satu kertas soalan sahaja. Kerana calon perlu mendapat prestasi yang memuaskan bagi ketiga-tiga kertas peperiksaan.

Anda nak lihat Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29?

Pautan Download :

http://wanhaffiz.us5.list-manage1.com/subscribe?u=1035d46d3e4e038b193dbd09b&id=169a409301

Tanpa Nama berkata...

? ada ? xda

Tanpa Nama berkata...

Tak faham pun.. Mungkin ini pula bahasa roh manusia yg tidak pernah makan cili semasa hayatnya. Menakutkan.....

Tanpa Nama berkata...

Cadangan daripada seorang pakar peperiksaan yg tak pernah makan cili.

Tanpa Nama berkata...

hehehehehe....
SETELAH BERBAGAI-BAGAI TOHMAHAN DILEMPARKAN,HUJAH-HUJAH DANGKAL DAN DAKWAAN TIDAK BERASAS, KINI SI PEMAKAN CILI TELAH PUN MENGELUARKAN FATWA SEPERTI BERIKUT:-

-ORG YG TAK MAKAN CILI HARUS BERTAUBAT....
-ORG YG TAK MAKAN CILI UMPAMA KATAK DIBAWAH TEMPURUNG....

PERSOALANNYA:-

ADAKAH SI PEMAKAN CILI SUDAH MEMBUAT ANALISIS ATAU KAJIAN SECARA IMPRIKAL TERLEBIH DAHULU SEBELUM MENGELUARKAN FATWA TERSEBUT????

JIKA KAJIAN TELAH DIBUAT, SILA BERIKAN KRONOLOGI....
hehehehehehehe....

Tanpa Nama berkata...

Hahahahaha.... prasan pula manusia yg xpernah makan cili ni. Gaji tak cukup hingga cili pun tak mampu dibeli. Kangkung mahal lagi.... Org yg xpernah makan cili petah mengajar org, siap dgn fatwa2 ciptaannya sendiri... bijak engcow lembu ni..

Tanpa Nama berkata...

DAH KELUAR FATWA PLAKKK, KE AMANAT????
BIARLAH TANGGUNGJAWAB MENGELUARKAN FATWA DIBERIKAN KPD PIHAK YG SELAYAKNYA, (MAJLIS FATWA KEBANGSAAN)....
KALAU SI PEMAKAN CILI BERMINAT, SILE LAH MOHON JIKA BERKELAYAKAN....
SELAMAT MENCUBA....
hahahahahahahaha....

Tanpa Nama berkata...

Org yg mengaku tidak pernah makan cili ini mungkin anak luar nikah.. Nanti tanya Labu dan Labi.

Tanpa Nama berkata...

Tak layak kerana gaji engcow tak cukup utk beli cili. Org .yg buat fatwa semua makan cili kecuali engcow. Spesis asal ko tak nak makan jika tiada cili... turun temurun.

Tanpa Nama berkata...

Bangsa melayu mana yg tak makan cili ni kawan? Jgn tak mengaku, nak makan ulam ulaman mesti ada sambal belacan yg pedas baru ada ummph nak makan.

Tanpa Nama berkata...

DUHAI SI PEMAKAN CILI YG KEPEDASAN....
ISU YG REMEH, TAK PERLULAH SAMPAI KELUARKAN FATWA PLAKKK....
BIARLAH PIHAK YG DIAMANAHKAN/DIPERTANGGUNGJAWABKAN JALANKAN TUGAS MEREKA....
hehehehehehehehe....sampai keluar fatwa bagai....apelah nasib kau pun jd assistant director....
BUWAHAHAHAHAHAHAHA....

Tanpa Nama berkata...

Eh..ingatkan hilang dlm kebun kerana nak curi cili yg tak mampu dibeli dgn gaji kecik. Kesian terpaksa makan masakan tanpa cili. Hingga mengidam nak makan cili pun terpaksa tak dipenuhi. Mahal sgtkah cili tu hingga tak mampu beli? Cemburu pula dia dibuatnya tengok org lain makan masakan yg sedap2 kerana ada cili.

Tanpa Nama berkata...

Kerana engcow tak makan cili elok sgt engcow menyanyikan lagu bangau oh bangau lepastu menyalak pula dgn harapan kerajaan akan menaikkan gaji dan pangkat engcow spya dotlah beli cili padi.

Tanpa Nama berkata...

Pandai juga org yg tak pernah makan cili ni nak alih perhatian. Adakah patut komen2 yg pihak lain buat ditukarnya menjadi fatwa? Betul2 nampak sgt dia dah hilang selera dan arah kerana tak.pernah makan cili. Esok lusa entah apa pula isu yg diputarbelitnya... Sebenarnya kerana dia sendiri yg telah termakan cili menyebabkan dia lari lintang pukang mencari air kerana mulutnya kepedasan.

Tanpa Nama berkata...

kita ubah aje di pru 14 nanti k

Tanpa Nama berkata...

xxx

Tanpa Nama berkata...

Masa dapat dg41 dah kena (dapat 10 %)
PPSMI mengajak BM (No Insentif)
Dah mengajak 7 tahun dapat 7+3 ke 44
(setahun lepas Time base jadi 8 tahun) kena lagi.
Dg 41 ke atas tak dak pangkat, kat SK
kena lagi...!
Buat Master...lagi-lagi kena..kenaikan Gaji bagi kat DG 41 Master saja...
SEKARANG JADI GURU PAK MALANG...
Jadi la ni mai jam 7.40...balik 1.00...

Tanpa Nama berkata...

Bessyukurlah kerana ada rakan kita dari profesion lain walaupun punya ijazah, tapi peluang untuk ke gred 41 sangat terhad terpaksa berbaris panjang dan belum tentu dapat. Jika anda seorang guru yang malang, saya percaya murid2 andapun mungkin murid yang malang kerana mendapat guru seperti anda.

Tanpa Nama berkata...

Bertenang.....bersabar... jgn dibiarkan perasaan cemburu menguasai anda nanti pendek umur. Tak kesiankah tengok muka anak2 ko yg masih kecil tu? Aku khuatir ko ni menjadi gila dan sakit jantung kerana terlalu cemburu/sakit hati dgn apa yg guru dpt. Umur ko masih muda beri lah anak2 pendidikan secukupnya sblm ko mampus dari muka bumi ini.

Tanpa Nama berkata...

Mohon pihak CUEPACS bertindak terhadap perkara berikut:
1. Pemotongan sesuka hati pihak LHDN sejak dua menjak nii...berkaitan potongan Cukai Berjadual (PCB) dan Tunggakan Bayaran (yg entah apa2 tanpa perincian yg jelas dan telus)ke atas kakitangan awam yg membayar cukai.
Terasa kami golongan PA menjadi MANGSA dan seolah dirompak di siang hari... (berbanding dgn TOKEH2 besar dan pekerja2yg berkerja sendiri!)

Bebaru nii' bapak saudara saya seorang pesara sejak 10 tahun yg lalu...tetiba terima tuntutan tertunggak bayaran cukai UNTUK TAHUN TAKSIRAN 2003...berjumlah lebih RM2000.00!
Bukankah sepatutnya semua tunggakan telah dijelaskan sebelum proses bayaran wang pencen diluluskan! (???!!!!)

2. Setuju dengan komen mengenai penyelarasan skim gaji baru yg tidak bersifat ADIL, KOMPREHENSIF, HOLISTIK DAN KONKLUSIF...
Tidak mengambil kira KEBAJIKAN kakitangan senior...lebih tertumpu kpd para pekerja baru sahaja! Sedangkan kakitangan awam yang seniorlah yg majority telah setia menjadi pendokong kerajaan hari ini sejak sekian lamanya!

3. Banyak janji2 PM, Menteri dan CUEPACS sendiri yang sehingga kini tidak tertunai...menjadikan Para PA semakin hilang kepercayaan dan keyakinan terhadap CUEPACS dan Kerajaan yang memerintah hari ini!

Mahasabahlah dan buat senarai semak sebagai panduan...untuk merancang dan bertindak secara terancang, serta diseterushabiskannya!

Wassalam.

siamang luncai berkata...

ya . tumbangkan cuepacs dan tumbangkan kerajaan penipu ..

Tanpa Nama berkata...

rakyat mudah lupa.macam 2 di kenakan kerajaan.nanti dekat pilihan raya di tabur duit tabur janji.lupa diri lagi.cukup cukuplah jadi macai atau pun pembodek .sebab yang terasa kita semua ni.menteri makan hari hari2chicken chop..ikan masin tak pernah rasa agaknya.tu yang tak peduli rakyat.time mengundi,menyembah pada rakyat suruh pangkat.cukup cukuplah kita jadi lupa lagi selapas ini.pru14 kita pikir dahulu sebelum pangkah

krakatoa berkata...

Bersyukurlah...rezeki itu ditentukan Allah..baik yang pangkat rendah @ tinggi sama shj...hanya amalan, sedekah & doa anak yang soleh menjadi bekalan kita...hindarkan sifat bongkak @ dengki kerana memudharatkan diri sendiri