SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

05 Oktober 2017

CUEPACS HOPEFUL OF GOODIES FROM BUDGET 2018

NST
KUALA LUMPUR: The Congress of Unions of Employees in the Public and Civil Services (Cuepacs) is grateful that the government has indicated some “good news” for the civil servants in the 2018 Budget.
Cuepacs president Datuk Azih Muda said the possibility of “good news” as hinted by Prime Minister Datuk Seri Najib Razak in the next national budget had brought more optimism for the government
servants about their future.
“Our wishlist for 2018 Budget includes a proposal to increase the service allowances (for employees in the low-pay brackets).
“The last review on this was in 2002. The amount does not match with the needs of current economic situation.
“We ask the government to consider increasing the allowance from a minimum of RM95 to RM180,” he told the New Straits Times today.
Azih said an improvement in the quantum of allowance in the upcoming Budget would augur well for the civil servants as living cost was high now.
He also said Cuepacs was hopeful that the government would introduce two salary increments annually regardless of the positions of the employees.
“While bonuses and increments are helpful, what benefits us more is a lower cost of living.
“We are sure that the government understands the people’s needs. We also ask the government to develop better public transport system such as providing rebates on the fare structure.
“I only ask this because typically when civil servants get any pay rise, the extra money is spent on toll fees and fuel among many other daily needs.”
Azih lauded the efforts by the government to continue giving certain incentives to the civil servants.

17 ulasan:

ramli ck berkata...

Jangan bagitu dong ibu bilis, ini malaysia bukan indonesia ya !!!!

ramli ck berkata...

Saya memohon supaya kerajaan dato sri' Najib meluluskan kenaikkan gaji dan elaun kepada president ceupacs serta kakitangannya... Ini adalah kerana mereka telah sekian lama memperjuangkan kebajikan dan nasib penjawat awam. Inilau masa yang amat sesuai untuk kerajaan menghargai sumbangan mereka untuk negara yang tercinta ini. Tidak lupa juga mereka semua amat layak untuk dicalonkan sebagai penerima darjah kebesaran raja raja melayu....sekian.

roslan iskandar berkata...

ye ke...nak beri kanaikan gaji...hehehehe...dengar cerita mungkin lanjut umur persaraan dari 60 ke 62...hehehehe

Man Mad berkata...

Untuk org pencen tak ada ke...

kerapu stim berkata...

Hua3. Komen ni ialah win.

ramli ck berkata...

Kerajaan perlu memperkenalkan elaun yang baharu iaitu elaun makan... Penjawat awam amat memerlukan elaun makan untuk menghadapi PRU14 nanti....

IBU LILIS berkata...

Saya ibu:lilis pengunjung baru di blog ini ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada
Aki wali Sentono karna berkat bantuan pesugihan putih sebesar 2 Miliar yang Aki berikan saya tidak tau harus berbuat apa untuk membalas kebaikan Aki wali Sentono awalnya saya kurang yakin dengan adanya pesugihan tapi dengan ekonomi tidak perna bercukupan di tambah hutang lagi menumpuk sudah berapa banyak paranormal yang saya hubungi tidak ada satupun yang berhasil malahan hutang-hutang saya bertambah banyak cuma Aki wali Sentono yang memberikan hasil melalui bantuan pesugihan putihnya akhirnya saya bisa sukses kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya ini semua berkat bantuan Aki wali Sentono bagi teman-teman semua punya masalah ekonomi / terlilit hutang mau sukses seperti saya silahkan hubungi atau sms di No. 0823-9369-4699 Aki wali Sentono atau kunjungi website •Klik disini PESUGIHAN DANA GAIB SUCI• saya akui beliau paranormal yang bisa di percaya karna betul betul memberikan hasil inilah kisa nyata dari saya ibu lilis tidak ada unsur kebohongan dalam hal ini terima kasih

sutan alam berkata...

mohon Cuepacs ketengahkan penambahbaikan bagi penjawat awam yang mencecah 20 tahun berkhidmat secara automatik layak menerima bayaran pencen 60%, TIDAK lagi 30 tahun seperti sekarang!

Dr-Vroom berkata...

AIYO... mesti lah Najib akan umum GOODIES... orang tak pergi sekolah pun tahu lah !! CUEPACS takde idea ke? Suruh lah Najib naik KOLA utk penjawat awam, naik elaun perumahan, naik gaji asas kpd 3 peratus, dan rombakan skema gaji sehingga 10 peratus - selain itu bari BONUS 1 bulan !! Boleh tak CUEPACS cadang mcm itu kpd Najib kita. Thanks Dato!!

Mohd Hadi B. Muhammad Ganti berkata...

peace yours....entah ada entahkan tidak...sama jer...

Nordin Omar berkata...

Sabar nanti Dato' Najib Beri Tunggu sahaja keputusan berita gembira ^_^

ramli ck berkata...

Dato' Sri Najib amat sayangkan penjawat awam jadi sama sama kita tunggu berita yg amat istimewa itu ya.... ok...

ahmadalbab berkata...

Aku dh dpt maklumat drp org dalam... Bonus 1/2 bulan gaji. Elaun kola selaraskan semua jd RM300. Elaun rumah (pelaksana) naik jd RM350, gaji selaras 1 kenaikkan untuk semua gred...

Algabron berkata...

Bknla..bonus 1bln gaji..gaji naik 5-10%..naik 1KGT.. KUP seragam utk semua gred..
Sumber org JPA

azli ibrahim berkata...

ye ke tu ......horeeeey

razak berkata...

bukanlah yang terbaharu dengar dari sumber kenaikan gaji antara 5 hingga 25% hanya untuk Kumpulan Pelaksana sahaja serta Elaun Khidmat Awam naik kepada maxima RM180.00 untuk kumpulan Pelaksana dan bonus Satu bulan Gaji kepada semua pejawat awam kecuali Gred 48 ke atas .

Khairul Haizal berkata...

Kalau boleh kerajaan dapat naikkan gaji sebanyak 10% daripada naikkan segala elaun yang ada sekarang ni.. Kalau kenaikan elaun ni kerajaan boleh tarik balik pada bila-bila masa sahaja apabila difikirkan perlu.. Tetapi sekiranya kenaikan gaji kerajaan tak boleh tarik balik dah jika diberi kenaikan.. Lebih baik naik gaji daripada naikkan kadar elaun... Bonus 1 setengah gaji dibayar 2 kali dan kerajaan memang patut bagi 1 KGT dengan keadaan ekonomi semasa yang baik seperti mana PM umumkan setiap kali diajukan tentang keadaan ekonomi semasa negara...