SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

28 Oktober 2017

REAKSI BAJET 2018: PERMULAAN BAIK BAGI PENJAWAT AWAM BERKELUARGA

Bernama
Tarikh kemaskini: 28/10/2017

KUALA LUMPUR, 27 Okt (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) berpuas hati insentif yang diberi kepada penjawat awam seperti yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam pembentangan Bajet 2018 di parlimen hari ini.
Presidennya Datuk Azih Muda berkata keseluruhan insentif itu adalah permulaan yang baik bagi penjawat awam yang berkeluarga dan mempunyai kesan jangka panjang bagi pembangunan sesebuah keluarga.

"Walaupun kami meminta lebih daripada itu, namun ini sudah cukup memadai buat masa ini," katanya kepada Bernama.

Azih juga memuji kesediaan kerajaan untuk melanjutkan faedah persaraan bagi mereka yang bersara kerana masalah kesihatan dan pemanjangan kemudahan perubatan untuk ibu dan bapa kepada pesara kerajaan.

Dalam ucapan bajet itu, Najib yang juga Menteri Kewangan mengumumkan bayaran khas sebanyak RM1,500 kepada penjawat awam, bayaran akan diberikan dua kali iaitu RM1,000 pada awal Januari 2018 dan RM500 dibayar menjelang Hari Raya Aidilfitri tahun depan.

Najib turut mengumumkan kelayakan cuti bersalin ditambah daripada 300 hari kepada 360 hari sepanjang perkhidmatan, tertakluk kepada maksimum 90 hari setahun.

Beliau turut mengumumkan Gantian Cuti Rehat melebihi 150 hari akan dibenar digunakan sebagai cuti rehat pada tahun persaraan dan kadar Cuti Rehat Khas bagi Pegawai Perkhidmatan Pendidikan dinaikkan daripada tujuh hari kepada 10 hari setahun.

Perdana Menteri turut mengumumkan bahawa kerajaan buat julung kali bersetuju memberikan kemudahan tujuh hari cuti tanpa rekod sepanjang tempoh perkhidmatan bagi menunaikan umrah dan pakar perubatan Gred UD54 dan ke atas, yang telah diwartakan sekurang-kurangnya empat tahun serta memenuhi syarat tertentu, akan diberi kelonggaran satu hari seminggu untuk melaksanakan Waktu Kerja Fleksi.

-- BERNAMA

157 ulasan:

john mat remmy berkata...

Mana kenaikkan 2 tangga gaji?
Mana revision gaji????
Mana????????

ahmadalbab berkata...

Musibat punya Cuepacs... mana kenaikkan gaji kami? Kalau mcm ni la yg dikata Bajet pancing undi... lepas PRU 14 kalau kekal rejim sial ni nescaya sampai mamposs PA x dapat bonus dan naik gaji! JOM PA SEMUA BOIKOT PRU 14!! Biar dia tahu kuasa PA... ini disamakan taraf PA dgn Tok Batin! Presiden Cuepacs boleh bersara... khidmat tak diperlukan lagi.

void berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

bantuan kewangan rm1.5k hanya diberi sahaja dan akan habis dlm sekelip mata. kenaikan kos hidup meningkat stp tahun. penjawat awam tak mampu tanggung bebanan kenaikan kos hidup kalau tiada kenaikan gaji/elaun

roslan iskandar berkata...

rasanya presiden cuepac patut di tukar saja..lantik org yang ada keberanian seperti allahyarham ahmad nor..mantan presiden cuepac..tak payah la dok canang nak minta 1.5 bulan gaji la..bla ..bla ..lagi..jd buat la apa yg patut dlam PRU14 nanti..president cuepac sekarang..u have to go..u are not wanted anymore..get lost..

Muhammad Shahrizal Ejal berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

Letak jawatan la presiden ceupacs x da pekdah apa pon

Abdul Malek Suhaili berkata...

Next year tuan presiden cuepacs tak payah buat apa2 tuntutan. Buang masa je. Habiskan air liur. Tuan najis takkan layan punya.

Halim Alim berkata...

dah 7thn asyik 500 alasan ekonomi tak mengizin kan..kelakar..sampai mati lah pa tak dpt bonus

Halim Alim berkata...

ini lah berita gembira utk pa semua budget 2018..

Halim Alim berkata...

wahai cuepac..lpas nih tak payah lagi nk buat tuntutan apa lg sbb nanti indah kabar dari rupa

Mamat berkata...

Hehehe

Azlyfiza azlyfiza berkata...

betapa sedihnya ...menanti penuh keyakinan dan indah..namun ini akhirnya kami terima ..Inikalilah...x dak undi.......

ramli ck berkata...

Saya mendesak supaya Tuan President Ceupacs meletak jawatan dengan kadar yang segera kerana telah gagal menjalankan misi dengan berkesan. Apa yang PA perlukan ialah seorang wakil yg amat garang dan bersikap tegas. Malangnya wakil sekarang amat tidak layak dan tidak berani untuk mendesak PM untuk menunaikan hasrat PA. Sungguh malang nasib PA pada hari ini sekiranya President Ceupacs tidak ditukar. Sekian....

Halim Alim berkata...

mmg sedih jgn kan 1bln 1/2 gaji 1/2 bln pon tak sangkut.kasi 500..gaji tak naik.elauan pon tak naik ada cuepac pon tak ada fungsi..tak masuk akal langsung pa tak di beri bonus hampir 7thn bawah najib

shu shah berkata...

alhamdulillah..betapa besar makna 1.5k tu pada aku yg bergaji kecik ni..lepaslah untuk beli pampers,susu anak..I'allah ada rezeki lain menanti..thanx Allah S.W.T

RAUNNA WISH berkata...

1.5k sama dgn tok batin...ketua kg..bilal..imam dll....Dimanakah keistimewaan atau kelebihan penjawat awam....jika 2K dikira memadai...
Malah mereka jufa dot BRIM lagi...
Berita genbira di war2kan pada 2 minggu sebelum budget...hny RM500 ja tambahan...adakah itu berita GEMBIRA...

Halim Alim berkata...

pa semua harap sabar eh..tgu 27 oktober ini sy akan umum kan berita gembira buat penjawat awam..saya janji..itu lah kata2 najib..mengakiri debaran ny semuany tipu belaka..tiada lgsung kejutan utk pa..

Mamat berkata...

😁😂😂😂

Mamat berkata...

Syukur..

mustlearn Maza berkata...

Assalam Pengarang.. Pencerahan KUP KALI KEDUA... Adakah yang dimaksudkan akan dikurangkan dari 13 tahun ke 10 tahun...

RAUNNA WISH berkata...

Hampesd

Surveyonlinemalaysia berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Halim Alim berkata...

hati dah tawar nk pangkah bn lg pru14 nih..rsa dipermainkan..akhir budget pm dan menteri kelihatan ketawa berdekah dekah seolah2 ini budgdt world class..

Abd Halim berkata...

syukurlah..ada satu keistimewahan yg PA dpt dlm baget 2018 klu tak silap yaitu cuti rehat bokeh tukar kpd duit,CUEPEC tak perasan tu..so rajin2 kerja..jgn selalu cuti,klu kita simpan cuti tu letak lah dlm 20 hari mcm tu..kira boleh dapat dlm RM3K atau 4K setiap tahun..

Abd Halim berkata...

dan satu lagi kenaikan auto slps 13 tahun boleh dapat 2 kali..13 tahun berikutnya..kira OK juga kan.

Amazs 2010 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Dr Azha berkata...

Alhamdulillah dengan pemberian. Syukur yang amat pada Allah. Cuma, pemberian tu akan habis sekelip mata. Saya lebih prefer bonus 2bulan gaji dan dipecahkan kepada 12bulan dan dibayar setiap bulan. Pasti dapat mengurangkan bebanan. Mungkin sudah tiba masanya kita cuba yang baru. PRU14 jawapannya. Maybe DSN lupa kuasa pengundi.

Wassalam.

Amazs 2010 berkata...

Presiden Ceupacs... Tolong lah letak jawatan!!!

Halim Alim berkata...

2bln bonus????0.5 bln pon mustahil dpt selagi keadaan mcm nih..tuan cuepac ada berkata dlm wawancara sblm budget ada org2 di kementerian bonus diberikan pada pa dlm budget 2018 ini atas alasan ekonomi..dah 7 tahun tuh tak kan lah ekonomi asyik tak stabil je..pelik..bila nak stabil ny ekonomi msia????masuk 7thn b.khas 500 n 500..sampai bila tuan cuepac????

Halim Alim berkata...

memang sssgat tak puashati guna alasan ekonomi skrg tak mengizin kan utk diberi bonus pada pa...7thn tuh ekonomi tak ok2 lg ker..

Dr Azha berkata...

Alasan ekonomi tu macam dah tak boleh diterima. Kalau ekonomi tak stabil, kenapa dalam berita canangkan ekonomi stabil. Inflasi pun rendah. Kadar pengangguran pun rendah. Adakah laporan itu palsu? Atau DSN yang kurang cekap? Waktu kerja berperingkat baru tu tak relevan. Kos operasi lagi meningkat.

Dr Azha berkata...

Cuti rehat tukar pada duit? Rasanya tuan tersalah pandang. Itu terpakai untuk GLC.

mastura mohatar berkata...

itu untuk glc la bos....cuba lagi la ek...

Halim Alim berkata...

ekonomi tak stabil lah alasan org kementerian ckp yg disampai kan oleh tuan cuepac dlm satu wawancara sblm budget...pelik dan terkedu..7thun pa xdpt bonus alasan ekonomi merundum..

RAUNNA WISH berkata...

Kayala demo...

RAUNNA WISH berkata...

Biasala tu...semua tu auta ja...indah khabar dari rupa hi..hi..terbaiklah kerajaan BN...

Dr Azha berkata...

Mungkin dah sampai masa untuk beralih arah. Bertukar angin.

ISMAIL HAJI DAUD berkata...

Presedin Cuepac mesti letak jawatan dengan segera sebab gagal menunaikan janji kepada PA sebelum budget 2918. Tok Imam, bilal, siak, batin tak ada kesatuan pun dapat sama seperti PA. Kalau presiden Cuepac ada maruah, pliz letak jawatan.

Amazs 2010 berkata...

Setuju..!!!!

Wanhasmidi Wansulaiman berkata...

Saya setuju Presiden Cuepacs letak jawatan.. hampeh

starweb2005 berkata...

Kepada Presiden Cuepacs dan ahli jawatan kuasa, Saya minta kerjasama baik tuan-tuan dan puan-puan tolong jangan minta apa-apa dengan kerajaan. Saya kakitangan kerajaan berasa malu apabila minta tak dapat. Syukur aje lah apa yang kerajaan bagi. Minta macam macam nanti kena PECAT. MINTA PASTI TAK DAPAT...

RAUNNA WISH berkata...

Setuju sangat

zul karnain berkata...

Cuepacs masih ada satu lagi peluang utk mnjaga kebajikan gaji dan elaun kakitangan awam serta mmprjuangkan bonus.Presiden cuepacs kena bincang dari hati ke hati brsama PM dan mnceritakan perkara sebenar brkaitan kebajikan dan nasib kakitangan awam.1 mei 2018 adalah hari pekerja,nasib masa depan serta kebajikan akan di bela pada tarikh keramat itu.bajet 2018 jika trlepas pandang soal kenaikan gaji dan elaun,maka 1 mei adalh tarikh yg sesuai.

zul karnain berkata...

Jika 1 mei 2018 masih trlepas pandang hal kebajikan merangkumi kenaikan gaji dan elaun,cuepacs harus mmpelajari semula dari tokoh presiden trdahulu cara utk mmprjuangkan nasib kakitangan awam.

Isa Zamiri berkata...

Mohon agar Presiden Cuepac letak jawatan segera kerana masih lagi tidak faham apa tuntutan kakitangan kerajaan berkaitan dgn bonus. Kita kakitangan kerajaan tidak memerlukan seorg pemimpin yg lembik dan hanya menjadi pak turut

Halim Alim berkata...

setuju 100% tuan cuepac letak jawatan..zaman pak lah..zaman tun mahathir mesti ada bonus setiap kali budget dgn kenaikan gaji sekali..sbb msa tuh tuan cuepacs ny tegas tak lembik..tapi skrg masuk 7tahun dah boleh hafal b.khas 500 n 500 n 500..

Ahmad Kasim berkata...

Ha ha ha haaa, kejutan yang terkejut sakan, Ha ha haaaaa. Hampeh.

Halim Alim berkata...

klu ikut logik akal..selama 6tahun gov save tak perlu kasi bonus pada pa hanya bagi b.khas 500..masuk tahun ke 7nih 2018 aikk tak kan tak boleh rolling duit bg bonus pd pa...

cinta peace berkata...

setuju sangat, bila minta habaq satu msia siap kluar paper, berita gembira bagai, janji lah knun, sekalinya yang dapat hampeh tu jer....

LJ berkata...

Ceupac macam tak berkesan lagi....semua barisan CEUPAC patut letak jawatan...apa yang dikata dan dijanji oleh CEUPAC sebenarnya memberi kesan kepada kenaikan harga barang...setiap kali CEUPAC bercerita tentang kenaikan gaji dan semua benda yang menarik sebelum budget 2018 telah menyebabkan kenaikan harga barang di pasaran...CEUPAC adalah satu pertubuhan yang tidak berguna kerana kata-kata CEUPAC hanya kosong belaka..tidak ada yang pernah dilayan oleh kerajaan...nasihat kepada CEUPAC, budget seterusnya lebih baik senyap ajak....buang masa dan menyemakkan ruang newspaper dan media lain aje...

LJ berkata...

Ceupac macam tak berkesan lagi....semua barisan CEUPAC patut letak jawatan...apa yang dikata dan dijanji oleh CEUPAC sebenarnya memberi kesan kepada kenaikan harga barang...setiap kali CEUPAC bercerita tentang kenaikan gaji dan semua benda yang menarik sebelum budget 2018 telah menyebabkan kenaikan harga barang di pasaran...CEUPAC adalah satu pertubuhan yang tidak berguna kerana kata-kata CEUPAC hanya kosong belaka..tidak ada yang pernah dilayan oleh kerajaan...nasihat kepada CEUPAC, budget seterusnya lebih baik senyap ajak....buang masa dan menyemakkan ruang newspaper dan media lain aje...

Unknown berkata...

Sy setuju president letak jawatan. Tidak ada perjuangan yg berhasil. Haritu kata ada berita baik utk PA. Rupanya hanya indah khabar dr yg sebenarnya. President perlu faham PA tdk semua yg dot bring. Kos kehidupan dan Kos bljr anak2 pula bertambah tinggi. Mana pergi kenaikan gaji, kenaikan elaun yg diwar2kan? Sewajarnya president ceupacs letak jwtn krn tdk memahami masalah PA.

azli ibrahim berkata...

Kami tuntut supaya CEUPACS dibubarkan...

mazlan nor berkata...

Ko blh ckp berpuas hati,nmpk sgt PM najib tak pandang sgt apa yg cuepacs mintak.. Dia bg bab2 yg tak memdatangkan keuntungan sgt utk penjawat awam, bab bonus tu Najib lebih dgr apa yg ahli umno iaitu Shamsul Debat ckp dan perli masa perhimpunan agong UMNo saja...jadi terserlah lah.. Cuepacs zaman dato Omar Osman lagi berkuasa dr zaman presiden yg duk ada skrg nih...

zul karnain berkata...

Kenapa perlu buat tajuk "PERMULAAN BAIK BAGI PENJAWAT AWAM BERKELUARGA"



Adakah kakitangan awam yg brkeluarga merasa gembira apabila bajet 2018 tiada kenaikan gaji,tiada kenaikan elaun dan tiada bonus.

Adakah dlm tempoh 7 tahun tiada bonus,kakitangan awam yg brkeluarga merasa seronok.

Jgn jadi hipokrik tatkala mengatakan penjawat awam trsenyum lebar smpai ke kelinga ababila bajet 2018 mgembirakan kakitangan awam.

Selama 7 tahun kakitangan awam mgharapkan bonus,tp apakan daya.budaya brsyukur masih mnjadi matlamat kami semua.walau pun ada sedikit kesedihan,tp hati kecil masih trguris selama 7 tahun.pgharapan trakhir mgkin bajet 2019 akan datang.

ramli ck berkata...

Panggil balik Dato Omar Osman jadi President Ceupacs... yg dok ada sekarang hampehhh... phuiiiii.....

ramli ck berkata...

Harap harap supaya BN kalah teruk dlm PRU 14...kah kah kah....

ahmadalbab berkata...

2018... PRESIDEN Mangkuk Ayun Cuepacs sila letak jawatan!!! JOM BOIKOT PRU 14....

ahmadalbab berkata...

Selaku Presiden... hang tak malu ka atay tadak kemaluan??? Kesian kaum keluarga dan anak bini ada mangkuk mcm hang dlm keluarga! Dah la mangkuk, bengap pulak! Mcm mana laa boleh jadi PRESIDEN? Yg lantik hang pun sama2 MANGKUK! Tak dak fungsi atau dalam istilah MATI PUCUK! X boleh pakai...

saril berkata...

haritu siap mengutuk Tun M lagi...padahal habuk pun xdak,.
Mana kenaikan gaji?
Mana pernambahbaik elaun?
Mana mana mana?

#presidensilaletakjawatan
#cuepacscakapsaja
#habukpuntarak

bala jaya berkata...

Ceupac macam tak berkesan lagi....semua barisan CEUPAC patut letak jawatan...apa yang dikata dan dijanji oleh CEUPAC sebenarnya memberi kesan kepada kenaikan harga barang...setiap kali CEUPAC bercerita tentang kenaikan gaji dan semua benda yang menarik sebelum budget 2018 telah menyebabkan kenaikan harga barang di pasaran...CEUPAC adalah satu pertubuhan yang tidak berguna kerana kata-kata CEUPAC hanya kosong belaka..tidak ada yang pernah dilayan oleh kerajaan...nasihat kepada CEUPAC, budget seterusnya lebih baik senyap ajak....buang masa dan menyemakkan ruang newspaper dan media lain

zul karnain berkata...

Cuepacs gagal dlm mmbawa misi mmbantu penjawat awam golongan bawahan mmprjuangkan kenaikan gaji,elaun.bonus juga sudah 7 tahun gagal diberikan.adakah cuepacs mgganggap perkara ini mainanan politik,ini bkn main-main.hal ini serius sbb dah brtahun2 kami tunggu prjuangan dari cuepacs.Tak ada prasaan kasihan ke pd kami,anak2 dan isteri kami di saat mgharungi cabaran kos sara hidup.adakah bajet tahun 2019 masa yg sesuai utk mmbela nasib kami.atau trpksa tunggu beberapa tahun lagi utk pengumuman bonus dan kenaikan elaun mahupun gaji.

zul karnain berkata...

Kalau cuepacs ingin mgetahui betul atau pun tidak kakitangan awam gembira dgn hasil perjuangan cuepacs mmbela naaib kami,sila buat bancian.atau kami rata-rata dlm blog ni buat bancian permulaan.





JIKA ADA KAKITANGAN AWAM GEMBIRA DGN HASIL PERJUANGAN CUEPACS DALAM BAJET 2018. SILA BALAS (A)

JIKA ADA KAKITANGAN AWAM MERASA SEDIH DAN KECEWA DENGAN HASIL PERJUANGAN CUEPACS MELALUI BAJET 2018. SILA BALAS (B)

Halim Alim berkata...

BBBB

smai nor berkata...

FAHMI BERKATA :
PRESIDEN DAN JAWATANKUASA SEMUANYA GAGAL. TIADA LANGSUNG INSENTIF BERKAITAN GAJI. PATUTLAH KAKITANGAN AWAM MAKIN TERUK...PRESIDEN CAKAP JE LEBIH. PIIIIIDAH!!!!!!

zainudin mihat berkata...

tak lama lagi dapatlah gelaran datuk seri aziz muda, semua yg dicadangkan yg dimahukan telah ditepis olih kerajan BN, "CUEPACAS CAKAP BERMULA DGN BAIK" NAK BODEK NAJIBLAH TU... kalau mengandung dan beganak dapat kenaikan gaji baru elok, susu, lampin, pengasuh,semua nya perlukan duit.dahlah barang barang untuk bayi tak mampu nak dibeli,nampaknya.. bayi minum susu pekat cap junjuglah, bayi dah besar esok undilah BN.

Isa Zamiri berkata...

Adalah lebih baik pada masa akan dtg kalau ada perjumpaan kakitangan awam dgn PM, tidak perlulah Presiden Cuepac terhegeh hegeh meminta semua kakitangan awam hadir kerana sudah diketahui harapan palsu akan disebut kepada semua

Isa Zamiri berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Khairul Haizal berkata...

kopek ni sembang bagai langit nak runtuh... buat meeting mcm persidangan PBB.. entah la apa keje yang kopek ni buat... semua tak berfeadah langsung... PRU ni kita taruh cukup-cukup...

Jeff Moha berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Isa Zamiri berkata...

Peribahasa melayu berbunyi Siakap, Senohong, Gelama, Ikan Duri, Bercakap Bohong, Lama Lama Jadi Pencuri

Jeff Moha berkata...

PA tidak perlu CUEPACS kerana tanpa CUEPACS kami tetap naik gaji dan semua kemudahan lain. Cuepacs telah menyebabkan rakyat Malaysia hidup menderita kerana permohonan yang dibuat ibarat mencurah air ke daun keladi tidak dipandang oleh kerajaan. Sebelum ini CUEPACS berperanan dalam memperjuangkan hak PA Malaysia dan diberi perhatian oleh kerajaan. Sehubungan dengan itu CUEPACS tak perlu mengarahkan kami supaya bekerja dengan penuh intergriti dan macam-macam lagi. Kami ada ketua masing-masing. AJK CUEPACS harus letak jawatan kalau ada maruah diri. Menghabiskan duit meting sana meeting sini tapi hasil tak nampak.

fitbitblaze berkata...

ape lagi yang cuepacs nak memandangkan setiap tahun dipermainkan....tanpa cuepacs pun saya rasakan akan sama sahaja tiap2 tahun pengumuman yg dibuat oleh dsn....kutip hasil gst/tol/cukai dll/hasil myk dan gas petronas dan hasil2 lain2 bahan mentah negara terlalu byk berbilion rm...apa salahnya sekali sekala beri hadiah buat pa....

Khairul Haizal berkata...

Saya rasa pelik sangat, apa fungsi Ceupacs ni.. Kalau boleh la apa kata kita adakan satu perhimpunan atau perjumpaan dengan pihak Ceupacas ni tanya apakah fungsi Ceupacs kepada PA... Sebab tak nampak langsung apa fungsi Ceupacs ni... Apa yang kerajaan bagi dkt PA semuanya Ceupacs x bantah langsung... Takkan x boleh fikir langsung cara-cara untuk membela PA... Aduyai... Key Pad Lock...

Mohd Hadi B. Muhammad Ganti berkata...

tak malu ke kerajaan sekarang ni....dulu selangor boleh bagi dua bulan bonus......air percuma...pastu kata selangor akan bangkrap...MB selangor pulak dikutuk macam-macam...janji berita gembira kat kakitangan awam..last last rupanya dapat RM 500.00 jer tambahan..GST kutip berpuluh Bilion....nak lepaskan dalam 5 bilion untuk bonus pun susah...dahlah dah tujuh tahun habuk pun tarak.....mmg betullah GST tu untuk bayar hutang kesilapan pelaburan ahli politik pemerintah sekarang...bukannya sbb hutang negara dan rakyat ..tapi kita yang kena bayarkan hutang ahli politik macai sekarang ni...jadi kepada penjawat awam..bijaklah memilih pemerintah akan datang...dah tujuh tahun kena tipu...

Mohd Hadi B. Muhammad Ganti berkata...

Kepada Cuepacs, terima kasih atas usaha anda..tapi janganlah nak menegakkan benang yang basah..asyik kena tipu jer ni...

Mohd Hadi B. Muhammad Ganti berkata...

Satu lagi...saya rasa elok diadakan sidang tergempar agar diadakan pemilihan presiden baru...sbb barisan kali ni gagal lagi....Harap-harap presiden yang lain klu dapat GELARAN DATO JANGANLAH HILANG TARING YE....kita berjuang untuk ahli..bukan berjuang untuk ahli politik penipu ye...jadi kepada ahli politik kerajaan sekarang..sila meninggal segera ye....sbb nak kurangkan dosa menipu...

Wan Norma berkata...

""Presedin Cuepac mesti letak jawatan dengan segera sebab gagal menunaikan janji kepada PA sebelum budget 2918. Tok Imam, bilal, siak, batin tak ada kesatuan pun dapat sama seperti PA. Kalau presiden Cuepac ada maruah, pliz letak jawatan.""

Ko hingat Ajif Pesden Kopek nak letak jawatang???
Ko tahu berapa elaun pesden kopek??
10k sebulan! mana mau cari bro.

ramli ck berkata...

YA SOKONG....

Khairul Haizal berkata...

marang perapu kepundeng marang sekeper punya Ceupacs.. Chee Sing...

Isa Zamiri berkata...

Mana Presiden Cuepac ni, menyorok bawah katil ke, knp tak buat sidang media dlm selamat pagi malaysia di tv 1 ataupun Malysia Hari Ini di tv3. PA semua nak tahu apakah pendirian terkini Presiden bagi membela nasib PA,adakah masih lagi dgn sikap merayu ataupun mengekalkan perangai membodek utk hidup. Berani Kerana Benar, Takut Kerana Salah

Khairul Haizal berkata...

PA semua apa yg patut kita buat??? cuba bagi idea mcm mana nak selesai masalah ni.. takkan nak dok diam ja...

pendita gila berkata...

jutaan terima kasih buat president cap kepala hangguk ??? tahniah anda telah berjaya melaksanakan tugas anda ... jasa dan perbuatan anda akan kami ingat sampai tua ..

zul karnain berkata...

Lepas ni malas nak layan lagi apa2 berita dalam surat khabar tv berkaitan pembelaaan nasib kakitangan awam oleh cuepacs.tak sangka smpai macam ni sekali trjadi slps bajet 2018.cuepacs msti beri alasan yang masuk akal kpd kami supaya perkara ini dpt dimaafkan.walau pun ada sedikit trguris hati selepas bajet 2018,cuepacs msti brtanggung jawab dgn memujuk semula kakitangan awam yg merasa sedih selepas tiada kenaikan gaji dan elaun.

kamarul ibrahim berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Halim Alim berkata...

subsidi minyak petrol gov dah tak bagi lg jadi minyak di tentu kan ikut harga pasaran..klu tak budget sblm2 nih gov umum kan subsidi utk petrol 30bilion..mana pegi ny duit tuh..hasil gst lg dpt lebih sbb dah di struktur semula...mgkin gov nk simpan lama2 ckit kot masuk thn ke 10 pa semua dpt bonus 5bln gaji n gaji naik 15%

SkuterMerah berkata...

cuepacs dah jadi salah satu anggota parti BN... x melawan langsung dah. Mcm dapat dedak jer.

ramli ck berkata...

sokong sangat sangat......heeeee.....

ziednina berkata...

PRESIDENT YANG TAK ADA FUNGSI DAN TAK ADA KEJAYAAN LANGSUNG.

ramli ck berkata...

HAKTUIHHHHH.........HAKTUIHHHHH....WEKKKKK

eddie berkata...

masa bentang bajet pun..bendera UMNO berkibar hebat dlm Dewan Parlimen..Bajet ni duit BN ke duit Negara/Rakyat?

Halim Alim berkata...

lpas nih calon bn perlu berhati2 klu kaw ny 80% kalangan pa..

ahmadalbab berkata...

Sila senaraikan pencapaian Presiden Cuepacs semenjak pegang jawatan...
1. Bantuan RM500
2. Bantuan RM500
3. Bantuan RM500
.
.
10. Bantuan RM1000


Mana BONUS???? BONUS???

Puiiiiii...

Halim Alim berkata...

betoiii...asal budget jer dah mcm dah jadi habitt..utk menghargai pengorbanan penjawat awam kerajaan umum kan bantuan khas 500 awai januari n 500 lg sblm aidil fitri...diharap dgn bantuan ini dpt meringan kan lg beban kos hidup penjawat awam sepanjang tahun 2018..utk budget 2019 bantuan khas 500 n 500 akan menyusul lg sampai lh abis tempoh perhidmatan awam..pencen...hidup cuepac..

ramli ck berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ramli ck berkata...

Sokong, sangat...sangat....(100X)

sharipah hashim berkata...

Betul.. Xde kan dlm budget 2016 pun ade sebut 1 kgt utk kakitangan awam dan dibyr julai 2017..tp xde pun...

RAUNNA WISH berkata...

Sila senaraikan pencapaian PM banding dengan PM sebelumnya.... semenjak pegang jawatan...
1. Bantuan RM500
2. Bantuan RM500
3. Bantuan RM500
4. Bantuan 500
5.500
6.500
7.RM1000

Mohd Hadi B. Muhammad Ganti berkata...

Minta tolong lah pada CUEPACS supaya xyahlah dah berunding dengan kerajaan kempimpinan skrang lagi lagi dan kita boikot jelah untuk semua perundingan dah...sbb tak pernah dilayan pun penjawat awam ni..hahahaha jadi terus jelah boikot dan jgn terus berunding lagi...cakap gah di parlimen macam berita baik..rupanya hanya omongan kosong kuakuakuakua....

Mohd Hadi B. Muhammad Ganti berkata...

Presiden CUEPACS dgn kepimpinan turunlah dgn cara terhormat...takyahlah asyik nak mengampu politikus-politikus yg merosakkan kepercayaan penjawat awam...belanjawan tahun depan 2019 dah boleh agak dah intipatinya..jadi x perlulah CUEPACS susah payah dah...hahahahahaha...

Halim Alim berkata...

teringat zaman subramaniam presiden cuepacs dlu.dia tak byk merapu mtk mcm2 utk pa.tapi byk yg gov kasi..

ahmadalbab berkata...

Terbayang bila PA setaraf tok batin... dan terbayang jugak Presiden Cuepacs pakai cawat bawak sumpit!

Abd Halim berkata...

Sy bkn apa..sy pun pada mulanya agak terkilan juga..tapi slps berfikir panjang..sebagai seorang islam kna ucap syukur..kerana bila melihat pada baget di bawah pimpinan DSN banyak di lebihkan pada rakyat umum..petani,nelayan,pesawah dan lebih penting lagi pada imam2,bilal dan guru2 agama..sekolah kafa,sekolah pondok,tahfiz..kmudian tu ibu2 tunggal,OKU..tak apalah kata hati sy..mungkin bahagian yg sepatutnya PA dapat dah di berikan kpd yg lebih memerlukan..kan klu ada rasa itu ertinya kita akan beroleh pahala dan ganjaran lebih besar di akhirat kelak..sebagai seorang islam..kita sepatutnya menjadi penyumbang kpd yg memerlukan lebih2 lgi agihan itu diberikan pada saudara seislam kita yg jauh lebih ramai diluar sana yg serba kekurangan..Sy tahu sebagai PA sdh ramai yg bersyukur dgn pendapatan skrg yg jauh lbih tggi dr sebelum itu..insyallah yakinlah bila kita bersyukur(syukur kerana kita menggangap bahagian yg sepatutnya PA dapat diagihkan pada yg memerlukan lebih2 lgi pada sdra seislam kita)Allah akan tambah rezeki kita..bkn rezeki itu semata2 duit dan harta tuan..tp mungkin kita diberi kesihatan(tdk diberikan penyakit yg dahsyat2 dll),dikurniakan anak2 yg baik aklahknya),diberi keselamatan dari kemalangan yg ngeri2,di berikan ketenangan berumahtangga dsbagainya..insyallah..jgn kecam sy ya..sy cuma mengajar hati sy sendiri supaya menerima hakikat ini walaupun agak sukar..tapi sy dapt rasakan dgn adanya 'syukur paksa' ini..sy dpt rasakan rezeki dlm bentuk lain sdh mula saya rasakan..salam uhkwah fillah utk semua PA yg beragama islam dan semoga kita sentiasa berada dlm petunjuk Allah swt..

Amazs 2010 berkata...

Panjang lebar citer tuan.. Sbg org Islam tentunya kami bersyukur dgn segalanya...tetapi adakah kemungkinan tuan ni antara yg terlibat j/kuasa ceupacs atau konco2 tegar presiden ceupacs kot...tuan boleh diibaratkan sebagai melukut di tepi gantang makan hidung x mancung pipi tersorong2...

Azizi Zulkifli berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Selimut Puteh berkata...

Setuju 500%

ahmadalbab berkata...

Nk bersyukur pun ada masa dan tempatnya. Ini sembang pompang tp apa hasil pun xdak. Punya berbengkel, mesyuarat, dari perlis sampai Kota Kinabalu. Buat usul itu usul ini, memorandum itu ini... berdentum berdentam! Tp hasil KOSONG! Ckp ekonomi konon rancank, duit simpanan boleh bayar hutang negara 7 BULAN!!!! Puiiii... punya celaka. Aku punya OT pun x boleh bayar soh gantikan dengan CUTI GANTIAN! Haram jadah punya kerajaan...

Halim Alim berkata...

ahmadalbab..nak buat mcm na..yg pasti naik gaji tiap2 tahun tuh je lah..bonus elaun naik gaji 10% atau naik 3% wah imah sampai pencen lh mcm mustahil sbb ekonomi negara tak akan mengizin kn 10 atu 15 thn akan dtg..tak pernah ok ny ekonomi negara kita nih..

Isa Zamiri berkata...

Knp presiden Cuepac tak perjuangkan bayaran kenaikan gaji tahunan PA , kenapa setiap tahun memakan masa selama 6 bulan baru nak bayar, kenapa dulu setiap bulan kenaikan gaji PA boleh dibyr knp skg tidak. Apa peranan utama Cuepac, adakah sebagai boneka atau pun sebagai pak turut. Kalau dah rasa tak boleh atau tak reti nak berjuang. Dipersilakan secara hormat lepaskan jawatan dan bagi mana individu yg berkebolehan memperjuang nasib PA diseluruh negara

Amy Amy berkata...

Saya tidak percaya lagi

mastura mohatar berkata...

sabar kawan2 semua...semua orang frust kecuali presiden n ajk cuepacs....makanya drpd kita semua dok melalak suh president ni letak jawatan(orang yg x reti malu gerenti la buat muka cap badak ja kan) yg mana dia xkan buat apa kata kalau kawan2 semua keluar dari cuepacs...tunjukkan tanda protes kita dengan beramai2 keluar cuepacs...sok kalau dapat presiden yg berjuang kita boleh join balik xda masalah punya....
apa macam???ada berani ka?jom keluar curpacs n otw tu jangan lupa ajak kawan2 n sedara mara n semua yg terlibat la...

Ankmy berkata...

😰😰😰😇😇😇😤😤😤👹👹👹😈😈💀💀

ramli ck berkata...

ya....sokong sangat2....

Harimoto San berkata...

Tolong la berundur wahai Presiden CUEPACs, Sesungguhnya anda TIDAK BEKERJA

ahmadalbab berkata...

JOM KUAR DARI CUEPACS DAN BOIKOT PRU 14...!!!

az berkata...

Bersabarlah wahai PA semua, kalau dari pengalaman saya bekerja selama 31 tahun ini kadang2 kenaikan gaji atau kenaikan elaun tidak dinyatakan dalam Bajet.
Kenaikan Gaji atau Elaun -Elaun akan di berikan mengikut Pekeliling yang terbaru yang akan dikeluarkan nanti.

Pekeliling ini akan keluar dalam masa yang terdekat sebelum diumumkan PRU 14 nanti.
Bawalah bersabar kan sabar itu separuh dari Iman.

zul karnain berkata...

Klu macam tu kata En az,kami semua mohon maaf.Kami percaya kata-kata en az.Akan ada pekeliling baru bayaran bonus dan kenaikan gaji sebelum PRU 14.En az mgkin tahu perkara ini mmg diharapkan sangat oleh kami semua.trutama bonus dan kenaikan gaji.terima kasih En az sudi beri pencerahan.harap kawan2 yang lain boleh brsabar kerana ada lagi pengumuman lain sblum pru 14.

Unknown berkata...

Potongan Gst lg bnyk dr kenaikan gaji pesara yg 2% saja setiap tahun..

ramli ck berkata...

ya, betul sangat......sokong....

wanuzir berkata...

Gueh pun dah boring huwaaaaa...... Rasa macam nak putuih nyawa dah ni. Bilalah nak merasa kenaikan gaji 15% pun jadilah. Ni siang malam kena koje nak support kos anak sekolah dan barang2 bulanan. Sengsara beb hidup cenggini aku dok depan2 hadap bajet tp nggak ada naik ish3. Baekkk gueh layan grab lagi baguihhhh..... Puiiii.

Amazs 2010 berkata...

Najib Razak dalam ucapannya memberitahu BAJET 2018 nanti ada khabar gembira buat penjawat awam di Malaysia.
Perdana Menteri berkata demikian ketika berucap pada Majlis Amanat Perdana Perkhidmatan Awam Ke-15 (MAPPA XV) dengan tema Aspirasi Perkhidmatan Awam Menuju TN50: Penyampaian Untuk Kesejahteraan Rakyat dan Negara di sini, hari ini.
Apakah khabar gembira tersebut, antara perkara yang selalu ditunggu oleh Penjawat Awam ialah Bonus Akhir Tahun, kenaikan tangga gaji dan juga mahukan penambahbaikan jumlah elaun terutamanya elaun perumahan dan elaun sara hidup.

...maka bergembiralah kita semua. Thanks to ceupacs.. 👍👍

Halim Alim berkata...

sabar na...akan diumum kn berita gembira tuh sblm pru14..klu tak de gak tgu sblm pru 15 klu xde gak tgu sblm pru 16...

ahmadalbab berkata...

Busuk2 Guan Eng pun bonus bg RM2000! Ini... "Kita tak mahu RM500 imbuhan seperti setiap tahun...Tiba masa kita mahu bonus 1 1/2 bulan!!!" kata angkuh pak Presiden. Hahaha dpt la RM1000... lebih RM500! Presiden pondan pun... akur... akur...akur... lagi pondan daripada Sajat!

Arif berkata...

sponsored
cuepacs oh cuepacs

azli ibrahim berkata...

Wow..... 3 bulan bonus..... Hebatnya Selangor......

ahmadalbab berkata...

3 bulan bonus PA negeri Selangor dapat! Semoga Sgor kekal bawah PH!

Cinta Peace berkata...

sengih jer lah.... syukurlah PA Selangor merasa jugak

syauqina man berkata...

Habis BN ini kali,kalau sel blh urus keuwangan dgn baik.Malahan bagi bonus pun terbaik,Pa dihargai dari akar umbi. PRU14 habis BN,inilah masanya kita yg tentukan dgn tangan kita. Insya Allah kita doa kan yg terbaik pada NSel. Budget ini kali utk ikan jerung2 bkn utk rakyat,utk rakyat sendiri usaha dgn tulang 4 kerat.Insya Allah ada jln utk kita ubah bsama.

RAUNNA WISH berkata...

Bukan SETARAF..TO BATIN LAGI TINGGI DPT BRIM RM1200 SEBAGAI TAMBAHA..hi..hi

RAUNNA WISH berkata...

Boleh percaya ka...

RAUNNA WISH berkata...

Yang ni betoi...tunggu dan tunggu...

Halim Alim berkata...

bertuah dan untung lah pa selangor..kita nih jgn kan 3bulan..0.5 bulan pon mustahil...

Hampeh berkata...

Sejak najib Naik, PA hilang bonus,kenaikan gaji sifar,kenaikan pangkat xde hasil, anugerah cemerlang mcm tahi banding dulu dpt lintang n menegak, sijil saham mcm2. PTK hilang.lepas Pak Omar kupek pun dah mati.

Unknown berkata...

Setuju sangat sangat bro

ramli ck berkata...

ya....betul sangat....Ceupacs dah mati.

Isa Zamiri berkata...

Kalau korang terdengar jiran sebelah menangis tersedu2... cubalah bertanya kabar, entah2 mungkin lapar ker apa ker... ya lah gaji lambat lagi. kita tak tau masalah mereka.. saling membantulah sesama kita..

Tapi kalau jiran korang asal dari Kedah, abaikan jer dulu... jangan ganggu mereka... biar mereka merawat hati yang luka.
😥😥😥

eri berkata...

jom2 keluar cuepacs...dok kerja melalak ja pasai tu dok kerja kena jual tiga seduit tu...

Khairul Haizal berkata...

Mana peginya Presiden Ceupacs??? Lepas PM bentang Bajet 2018 langsung senyap menghilang... Macam ni ke buat keje? Langsung x ada tanggungjawab nak membela PA... Cakap sebelum Bajet bukan main lagi... Konon dia la Presiden yang terhebat di abad ini... Lepas Bajet terus jadi orang kurang upaya OKU jadi bisu... Entah manusia mana yang bijak pandai lantik Presiden macam ni... Rasanya Ceupacs ni x perlu wujudpun buat habis duit rakyat bayar gaji dia orang yang entah apa kerja dia buat pun tak tahu...

ramli ck berkata...

sokong sangat......pecat president kupek....

Amazs 2010 berkata...

Kita komen mcm2 kat sini tapi komen2 kita ada x jwtnkuasa ceupacs amb port!!?? Permintaan ceupacs pun drp dulu sampai skrg xamb port terutamanya ttg bab bonus tu sedangkan selangor dpt 3 bln bonus!! Diorg pun PA sprt kita juga..tapi tu lah kelebihan diorg dpt pemimpin yg baik dan pemurah

ahmadalbab berkata...

Mmg malang nasib PA. Gred 32 naik ke gred 38 beza gaji cuma RM30! Tp kena tukar tempat kerja beratus2 KM drp tempat asal. Sampai ada yg tolak saja kenaikkan tu. KGT gred 32 RM155, gred 38 RM180. Pastu isu Cola... tmpt gred 32 RM300... tempat gred 38 RM150! Tak ka punya mangkuk hayun punya cerita. Mcm pundek... bak kata kapten JDT.

pendita gila berkata...

inilah tanda2 akhir zaman ..

pemimpin yang dilantik tamak haloba , mencari kekayaan dan kesenangan untuk diri sendiri . sedangkan setiap hari kebodohan pemimpin itu makin terserlah ..

dan inilah malapetaka yang kami turunkan pada manusia yang tidak beriman dengan amal kebaikan .. elok la tukar pemimpin baru ..

#kepalabapakau

Sad Goverment Staff berkata...

Dah letih menunggu...skrg ni terima seadanyer jer...kenaikkan xde...RM1500 boleh hbs sekelip mata jer dgn kenaikkan harga barang...x tahulah cm ne keadaan masa depan nanti..:-(

ramli ck berkata...

gaji oh gaji ... bila kau nak masuk....adehhhh...

Halim Alim berkata...

esok minyak naik lagi..mana lh tau sejak2 ni minyak laju jer naik..tiba tiba pm umum kan bonus utk pa..ahahahaha

cindy yu berkata...

Ayoo bergabung bersama kami di WWW.RUBYQQ.COM

Hanya Dengan 1 USER ID anda dapat memainkan 7 GAMES !!
BandarPoker - PokerOnline - CapsaSusun - DominoQQ - BandarQ - AduQ - SAKONG ONLINE

BEST OF THE BEST POKER ONLINE!
PLAY REAL GAME GET REAL MONEY!

- Bonus Referral 10% + 10% ( Seumur Hidup )
- Bonus Turn Over 0,5% DI BAGIKAN SETIAP HARI !!
- NO ROBOT & ADMIN
- 100% Fair Play PLAYER Vs PLAYER
- Proses Deposit & Withdraw 1-2 Menit
- Minimal Deposit dan Withdraw Rp.15.000,-

*Register/Pendaftaran : https://goo.gl/Uh85wc

Untuk informasi lebih lengkap silahkan Hubungi Customer Service kami :
- BBM : 2B8938F7
- FACEBOOK : rubyqq
- SKYPE : RUBY QQ
- Livechat 24 jam : Official site rubyqq

Mari Beradu Ketangkasan, Keahlian dan Keberuntungan anda dalam Bermain melawan RIBUAN pemain lainnya.

Mohd Hadi B. Muhammad Ganti berkata...

jom pakat tidor....bukan ada sape sape nak layan permintaan cuepacs...hahahaha

kereta sewa kuching berkata...

Lps ni.klu ada presiden kesatuan tuan2 mntak dtg perjumpaan bersama kupek ke ape.. Boikot ler..jgn la dtg pulak..baru la ada impak.sebenar nya xde kupek pun gaji PA tetap ada.

Yatiman Karsodikromo berkata...

kalau ada pun kenaikan ke apa....hulur tangan kanan tarik tangan kiri, jangan gembira sangat

Firmcast CD berkata...

syok la.. penjawat awam negeri... bonus kerajaan pusat pun dapat, kerajaan negeri pun dapat... untuk penjawat awam pusat dapat tengok aje lah... syukur.. tapi tak adil la.. kami pun dok dalam negeri tu jugak..

eri berkata...

sapa ajar hang bonus dua2 boleh dapat??

Isa Zamiri berkata...

Moga presiden cuepac cepat2 letak jawatan, aamiin. Ya Allah kabulkanlah pemintaan hambamu yg lemah ini, aamiin

Harimoto San berkata...

Terima kasih CUEPACS ini berita gembira untuk kami golongan pelaksana

HENRIETTA FERNANDO berkata...

Halo,
Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Henrietta Fernando, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan kepada sesiapa yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

Mamae Bima berkata...

Q kerja di Hongkong 3 THN dlu Amat trsiksa Majikan gak baik Tiap hari di marahin kerja terus 24 jam jarang istrahat tidur mlm Kerja sampe subuh pgi klo lagi libur sekolah sibuk masak" boro" bisa istrirahat, pokoknya kerja.. kerja truss... jd TKW Bikin kapok tersiksa batin 3 THN, kebetulan wktu itu ada teman Q kenal namanya Mbah Jenggot di facebook, awalnya Q ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa..!! katanya sering di bantu sm beliau. ternyata dia seorang guru spritual Pesugihan Anka Togel 2D sampai 6D dan Pesugihan Dana Ghaib , tp Q beranikan diri coba telpon beliau. Tp Q memilih Pesugihan Dana Ghaib nya. Alhamdulillah benar2 terbukti nyata hasilnya, Q di Hongkong bisa pulang ke indonesia degan selamat jg dah Alhamdulilah ���� jika ada teman minat ingin tlpn beliau ini nmr nya +6282291277145 smg bisa di bantu sprti Q. Amin...



pakar urutsaraf berkata...

Setuju sangat, dah biasa jadi yesman tetap yesman. Angguk jela yg dia tahu.