SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

13 Februari 2014

CUEPACS MINTA COLA DINAIKAN SELEPAS KALI TERAKHIR DISEMAK 2001

Utusan Malaysia
13/2/2014





MOHAMED Khaled Nordin (tengah) bersama Azih Muda (dua dari kanan) dan Mohd. Shaman Jaes (dua dari kiri) selepas mengadakan pertemuan di Kota Iskandar, Nusajaya, Johor, semalam.

NUSAJAYA 12 Feb. - Kerajaan diminta segera menaikkan elaun termasuk menyelaras Elaun Sara Hidup (Cola) bagi membantu penjawat awam menangani peningkatan kos sara hidup.
Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Azih Muda berkata, bayaran elaun penjawat awam masih ditakuk lama selepas kali terakhir disemak pada 2001.
"Kita tidak mahu lagi perkara tersebut (elaun) dikaji lagi sebaliknya mahu ia dinaikkan kerana sudah 12 tahun penjawat awam menanti kenaikan elaun tersebut."Jumlah elaun seperti rumah, khidmat awam dan Cola yang diterima kini tidak lagi sesuai kerana kos sara hidup kini juga sudah meningkat," katanya selepas mengadakan pertemuan dengan Menteri Besar Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin di pejabatnya di Kota Iskandar, di sini hari ini.Yang turut hadir, Timbalan Presiden II CUEPACS merangkap Pengerusi CUEPACS negeri, Mohd. Shaman Jaes.
Azih berkata, pihaknya juga meminta jumlah Cola tersebut diselaraskan kepada RM300 dan turut diberikan kepada penjawat awam yang menetap di kuarters kerajaan.Sementara itu, mengulas mengenai pertemuan bersama Khaled, beliau berkata, beberapa perkara telah dibincangkan termasuk penyediaan lebih banyak rumah mampu milik, kemudahan kesihatan yang lebih baik dan pusat penjagaan bagi anak-anak penjawat awam di negeri ini.
"Beliau (Khaled) memberi jaminan bahawa kerajaan negeri kini dalam usaha membina lebih banyak rumah yang harganya mampu dibeli oleh rakyat termasuklah penjawat awam."Bukan itu sahaja, beliau turut bersetuju dengan cadangan pembinaan hospital baharu di negeri ini bagi mengatasi kesesakan pesakit sekali gus memberikan keselesaan kepada masyarakat," katanya.

62 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ni la masalah cupcake..masalah gred tak settle lg sibuk pasal isu lain...

Tanpa Nama berkata...

PACSCUE

Tanpa Nama berkata...

Apa-apa la labuuuuuuuu

Arijal berkata...

Anda mencari homestay atau ingin iklankan homestay anda. Cari atau iklan disini. tidak perlu daftar dan akaun. Insert ad terus iklan. jom iklan di

www.pakejhomestay.com

www.negonego.com

hebahkan

Tanpa Nama berkata...

Bagus tu, esok apabila cola dinaikkan maka harga coca cola akan turut dinaikkan. Core business ceupacs hanya menjdi pengemis yg tak endah pasal bab2 lain yg melibatkan prestasi pekerja/PA. Nak semua naik utk menyelamatkan periuk nasi tapi prestasi kerja PA masih ditakuk lama. Itu tak menjadi isukah?

Tanpa Nama berkata...

huuuurrrrkkkk tuiiiiiii..... aku bogel keliling dunia klu kerajaan nak naikkan elaun.... klu nak naik pun biasa la, masa nak pilihanraya....

Tanpa Nama berkata...

RASA SAYA SEMUA CADANGAN INI DILULUSKAN PADA TAHUN 2018 SEBELUM PILIHANRAYA PRU14 NANTI

redna59 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

isu lama daaa....tak ada kemajuaan pun...dah beribu kali minta...

Tanpa Nama berkata...

Isu kenaikan selaras gred pun tak setel2 lg....apa betul saya dengar cerita jabatan meteorologi malaysia...apekenama kajicuaca kod C...bakal mendapat pelarasan gred utk semua pangkat?apa2 lah labu bolehlah

Tanpa Nama berkata...

aiseh... NO.11 LAMBAT MASUK...

Tanpa Nama berkata...

TIDAK ADIL BAGI PA SABAH & SARAWAK SEBAB MEREKA TIADA PEMBERIAN COLA. BAGI SABAH & SARAWAK KENAIKKAN ELAUN WILAYAH(REGIONAL ALLOWANCE) PATUT DINAIKKAN JUGA

Tanpa Nama berkata...

TIDAK ADIL BAGI PA SABAH & SARAWAK SEBAB MEREKA TIDAK MENERIMA COLA. BAGI SABAH & SARAWAK KENAIKKAN ELAUN WILAYAH(REGIONAL ALLOWANCE) PATUT DINAIKKAN JUGA

Tanpa Nama berkata...

Isu pelarasan gred teknikal pun x settle lg ade yg masih kiv..aptb...

Tanpa Nama berkata...

sebab PM bodoh dan banggang la , jadi macam nie . kes tuntutan bertindih2 . apa yg boleh kita buat , sepak terajang ja si berdebah tu nalib.

Tanpa Nama berkata...

kalau nak kan COLA naik, kena ade syaratnyer, kumpolkan 100 bijik penutop cocacola..

Tanpa Nama berkata...

kerajaan negeri Johor dah bagi pinjaman perumahan 0% faedah kepada penjawat awam negeri Johor. Kerajaan persekutuan patut ikut sekali jejak kerajaan Johor ! I salute u Johor government ! Hope Dato Najib will learn from sultan Johor ! Ini baru rakyat didahulukan dan bukan krooni didahulukan ! Hope ceupacs fight for our right !

Tanpa Nama berkata...

yang di bentang di palimen pun senyap saja..dimana agaknya pekeliling untuk kenaikan gaji penjawat awam yang mempunyai masters dan Phd..hairan jugak..guru baru yang ada masters dan Phd dapat dua dan tiga tangga kenaikan gaji..yang lama berkhidmat..tidak diberi kenaikan gaji..mana suara-suara dari cuepacs,nutp dll.

Tanpa Nama berkata...

mana boleh diselaraskan ,yg dah cola dah rm400 hendak diselaraskan ke rm300 ke ? bodoh juga org yang buat kira2 ni..dinaikan pada mereka yg colanya kecil dinaikan terus ke rm 400 dan pada mereka yg lama pula dinaikan rm 100 ke rm150 shj...ini dapat mengimbangi.yg kecil kita bagi lebih yg besar kita add sikit ,yg tua dijaga dan yg muda dilindungi .insyaallah berkat tau ...GUNA OTAK SIKIT JIKA HDK BUAT UNDANG2 jgn asik merugikan org ajer...Kenaikan gaji pun tak betul2 sampai skrg ini pula elaun ...PENING2 apalah yg mereka pikirkan agarnya dah hdk naik TOL ni itulah yg mereka pikirkan ini...

Tanpa Nama berkata...

slm sdara yg dhormati semua. nak tnya mgenai kos pindah. sy jururawat btugas d swak.jika sy mohon pndah ke smnjung adakah kos pindah spt htr kereta n brg2 rumah mgunakan kapal dtanggung oleh sy or kjaan.. psl sy tnye pd senior ada mcm2 jwp.ada yg ckp if kita yg mohon pindah semua kos pgangkutan d tanggung sendiri. mohon pjelasan.tq. luv u all. jururawat d perantauan

Tanpa Nama berkata...

cakap tak serupe bikin belum settle lg hal gred dah heboh pulak hal coco cola. menyampah betui!!

Tanpa Nama berkata...

cepat lah luluskan kenaikan elaun cola ..aku nak buat loan ni..dah kering dah ni

Dex Banner berkata...

Happy Valentine's day 2014 to all of lovers around the world.

Din KL berkata...

Tak perlulah cola atau apa pun.
Kan pegawai selalu dapat persen dan komisen dari toke-toke yang berurusan dengan meteka.
Ini tak termasuk duit kopi.Lagi gaji mereka bertambah lagi banyak komisen dan peesen.
Pegawai yang top-top lagi lumayan.Kalau tak caya cuba minta apa-apa lesen.Punyalah rumit.Rupanya kalau ada imbuhan cepatlah proses.
Inilah pengalaman ........

Tanpa Nama berkata...

Sebarang kenaikan gaji atau elaun akan didahului oleh kenaikan harga barang. Mentaliti tamak para peniaga harus ditangani dgn bijak dan keras. Mutu atau kualiti barang langsung tak meningkat tetapi harganya tidak putus2 dinaikkan dgn sewenang. Rakyat harus bangun menentang para peniaga yg mempunyai mentaliti tamak haloba ini. Jika tidak gaji naik pun tak ada guna/makna.

Tanpa Nama berkata...

ELAUN COLA MINTA NAIK...TAPI JANGAN LUPA BIW SABAH SERAWAK DISEMAK SEKALI....

Tanpa Nama berkata...

Bang guru bodo diberi kursus buat degree free.. knp guru pandai x diberi kursus buat master free? Duit bagi rosmah shopping ke bang?

Tanpa Nama berkata...

BIW BAGI SABAH SARAWAK PATUT DINAIK JUGA. TAK ADIL LAH. NANTI BN HILANG DEPOSIT

Tanpa Nama berkata...

BIW BAGI SABAH SARAWAK PATUT DINAIK JUGA. TAK ADIL LAH. NANTI BN HILANG DEPOSIT

Tanpa Nama berkata...

BIW BAGI SABAH SARAWAK PATUT DINAIK JUGA. TAK ADIL LAH. NANTI BN HILANG DEPOSIT

Tanpa Nama berkata...

Mana senarai guru bodoh tu? Cuba kepilkan spya dpt kita majukan kpd kerajaan utk tindakan. Jgn cuma pandai buat tuduhan/fitnah terdesak kerana hidup ko merana sepanjang zaman. Inilah keturunan yg akan terus tidak dpt apa2 dlm kehidupan kerana cuma pandai mencari kelemahan pihak lain. Memang anjng dan beruk yg suka menyanyi lagu bangau oh bangau. Elok ko mati kemalangan...

Tanpa Nama berkata...

Bang2..... jom masuk kelambu.... buat kerja bodoh.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya akulah yg paling hebat dikalangan kakitangan di tempat kerja aku, namun bab gaji pula akulah yg paling rendah. Hatiku amat geram dan buat kerja secara paksa. Semasa buat komen ni aku keseorangan kat pejabat kerana semua dah berehat kat rumah masing2. Aku jeles, aku memfitnah, aku nak hapus mereka2 yg bergaji tinggi daripd aku, aku memberontak. Tetapi aku tetap PT hingga pencen....

Tanpa Nama berkata...

PENAMBAHBAIKAN PERKHIDMATAN BELUM SELESAI LAGI WOI!!! CUBA LA SELESAIKAN SATU2.. DAH PERTENGAHAN BLN 2 NI WOI!!!

W17 & N17 Menanti berkata...

N17 & W17 lepasan diploma bila nak upgrade ke N27 & W27?

Wahai tuan Azih Muda... Fight For Ur Right

rozila hamid berkata...

Kalau dah mintak tak bagi buatlah sesuatu..ni tak bertahun masa mintak...mintak ajew nak kata buat sesuatu tak ada..tu yg org tak nak bagi...

Tanpa Nama berkata...

Ingatkan bangau dah ditembak mati..

Tanpa Nama berkata...

munasabah diri dan bercukur

Tanpa Nama berkata...

Buat jangan tak buat nanti tak buat kerja.....nasib do re mi...

Tanpa Nama berkata...

Malayu sama melayu berbalah..bangsa lain tepuk tangan..fikir2 kan lah ye..jangan kita terlalu negatif..yg cola dah melebihi 300..brapa % sangat kalau nak banding dengan keseluruhan penjawat awam yg ada..sama2 doakan yang terbaik untuk kita semua..dunia akhir zaman ni..org nak buat baik pun kena mengata...

Tanpa Nama berkata...

dalam komentar blog cuepacs pun ada hooligan... ijf dan segala bagai...

Tanpa Nama berkata...

Antara pelbagai jawatan PT lah yg paling hebat dan mulia. Mereka menyalak siang dan malam hingga sanggup hina pihak lain kerana hasad dengki dan cemburu.

Tanpa Nama berkata...

Org kita malas berusaha cuma tahu nak mengharapkan bulan jatuh ke riba. Org malas lazimnya hanya tahu berangan angan mat jenin, cemburu lihat kejayaan pihak lain dan suka buat fitnah. Menganggap diri mereka lebih baik - PA yg pemalas.

Tanpa Nama berkata...

Inilah contoh komen drpd seorang PA yg pantang melihat kelebihan pihak lain. Malas berusaha tetapi berangan tinggi; apabila gaji tak cukup makan cemburu dan membuat fitnah sesuka hati. Kalau dia pandai tak mungkin mendapat jawatan yg bergred dan bergaji rendah. Buat komen seolah2 dia saja yg pandai dan hebat. Dasar PA pemalas tegar.

Tanpa Nama berkata...

liariutuntutan perpindah boleh dituntut walaupun kita yang memohon syaratnya telah bertugas disuatu tempat melebihi 5 tahun sila rujuk ke portal jpa kelip penjawat awam dan cari bab elaun ada diceritakan bab tuntutan perpindahan

Tanpa Nama berkata...

Hairan kenapa PTN17 suka sgt mempertikaikan kelebihan yg pihak lain ada. Kehidupan mereka diselubungi dgn perasaan cemburu, hasad dengki dan memfitnah serta kekadang membuat kenyataan tentang kehebatan peranan/tugas. Tak payah riuh2 sebab semua org boleh menilai kekuatan dan kelemahan masing2. Yang menjadi tidak adilnya ialah apabila PT dikomen bertubi2 ada pula yg cuba nak mempertahankan komen2 bodoh PT berkenaan. Tanpa angin pokok tak akan bergoyang. Jgn mula nak buat komen pasal pihak lain jika tak nak pula kena komen. Mudah je..

Tanpa Nama berkata...

munasabah diri dan bercukur, mudah je

Tanpa Nama berkata...

N17 & W17 lepasan diploma bila nak upgrade ke N27 & W27?

Wahai tuan Azih Muda... Fight For Ur Right

WOI UPGRED MENDER...KO KENA APPLY BARU LA JWTN YG MENGGUNAKAN STPM/DIPLOMA TU

JWTN N17 & W17 GUNA SPM

Tanpa Nama berkata...

Entahlah Labu... sungguh hairan adakah malaysia akan menjadi negara pertama di dunia tidak mementingkan pencapaian akademik? Nampak gayanya ramai PA drpd kump terdesak dgn sewenangnya nak spya gaji dan gred mereka dinaikkan sama dgn gaji pengarah. Hari2 minta gaji dinaikkan umpama air mengalir. Masuk kerja guna SPM tapi nak gaji pengarah/gred jusa. Tapi tak pe inilah cara dan pemikiran manusia yg pemalas dan berotakkan subsidi; semua benda nak dpt free.

Prihatin berkata...

Ingat Presiden baru kupeks ni bagus dari presiden lama...
rupanya lagi bodoh bangap tolol teda idea baru maw glamor saja lebih ....
budus tahap gaban
cari lah isu baru perjuangkan transfomasi semua gred Penjawat Awam
jangan jadi cam omar hanya pentingkan kumpulan J nya.

Jadi Juara untuk golongon Penjawat Awam yg mimang selalu terpingir( N & W) dan serba kekurangan dari gred anak-anak emas.

Kalau perjuangankan elaun COLA jangan bias perjuangan kan juga untuk Sabah & Serawak.

Mindset mesti seperti Presiden kalau tak boleh sila letak Jawatan gentelmen sikit cam org putih atau jipun.

Tanpa Nama berkata...

COLA PULAK ..ELAUN RUMAH PUN YANG DOK HEBOH NAK NAIK X DAK CERITA....GITU LA YANG CUEPACS DOK CANANG SELALU....

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin ceupacs nampak mcm tamak sebab sentiasa membuat cadangan demi cadangan walhal satu cadangan pun blm kerajaan dpt tunaikan. Elok ceupacs terus menerus mendesak agar kerajaan selesaikan isu gaji dulu sblm isu2 lain. Ceupacs hanya akan membuat fikiran PM dan geng2 beliau pening dan keliru apabila melihat terlalu banyak cadangan yg ceupacs buat.

Tanpa Nama berkata...

Baruaaaa baruaaaa

siamang luncai berkata...

selagi KSN mamak , apa pon xdapat ...

Tanpa Nama berkata...

SST APA CERITA SST APA CERITA SST APA CERITA SST APA CERITA SST APA CERITA SST APA CERITA SST APA CERITA BANGSAT BETUL

Tanpa Nama berkata...

TAK DAPAT COLA BELI COCA COLA 2 SERINGGIT

Tanpa Nama berkata...

Kalau rasa diri lebih hebat dari presiden...saya doakn anda jadi presiden...kutuk org mmg pandai...anjing menyalk blkg rumh dibling batu cbut lari....cuba jumpa dia bg cadangan atau pendapt..bersemuka lg bagus apaaaa....buat appoinment dn jumpa...ni tidak asyik maki..maki...maki

Tanpa Nama berkata...

manusia2.. .x hbis2 lgi...zaman omar osman pun mcm ni jgak...bersyukur la dgn apa yg ada..dunia mahu kiamat dah boh

Tanpa Nama berkata...

Mnta naik elaun perumhan...elaun cola krjaan blh tarik bila2 masa

Tanpa Nama berkata...

Tahun 2013 mengatakan soal kenaikan elaun-elaun akan diketahui penghujung tahun 2013,Namun sekarang dah masuk bulan 3/2014 tiada apa-apa keputusan tentang elaun tersebut.

Presiden CEUPACS,harap teruskan perjuangan menuntut kenaikan elaun-elaun tersebut Demi Kebajikan penjawat awam.

jika CUEPACS diam,maka pihak tertentu juga diam.yuran ahli tetap berjalan.fikir fikirkan dan selamat beramal.

Tanpa Nama berkata...

Ini semua pengampu orang kaya

XiOuS berkata...

apply jdi guru..tng hidop