SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

15 Februari 2014

PENJAWAT AWAM DIMINTA TERUS BERSAMA CUEPACS SOKONG KERAJAAN

Utusan Malaysia
15/2/2014

Wakil Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam bergambar bersama selepas menghadiri taklimat perkhidmatan awam di UMSKAL, Labuan, Sabah, semalam. 
LABUAN 14 Feb. - Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) sentiasa berusaha menjaga kebajikan penjawat awam di seluruh negara termasuk di Wilayah Persekutuan Labuan, Sabah dan Sarawak. Timbalan Setiausaha Agung 1, Adnan Mat berkata, kerajaan sekarang yang dipimpin Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd. Najib Razak sering mendengar denyut nadi penjawat awam menerusi CUEPACS.

"Justeru, kita mahu penjawat awam terus bersama CUEPACS menyokong dasar-dasar kerajaan sedia ada bagi memastikan kebajikan mereka terus dijaga oleh pucuk pimpinan negara," katanya.Beliau berkata demikian ketika menyampaikan taklimat perkhidmatan awam di Bilik Seminar, Universiti Malaysia Sabah, Kampus Antarabangsa Labuan (UMSKAL) di sini hari ini.

Taklimat tersebut disampaikan Adnan dan Timbalan Setiausaha Agung II, Abdul Rahman Mohd. Nordin.Program anjuran Kesatuan Kakitangan Am UMS (Kekaumas) itu turut dihadiri Presidennya, Amat Jutrah Musnih; timbalannya, Abd. Jalil Sapli dan Setiausaha Kekaumas UMSKAL, Ahmad Zainudin Awang Besar.Adnan berharap taklimat itu mampu memberikan penerangan dan penjelasan kepada penjawat awam di Labuan tentang 81 skim baharu yang dibentangkan oleh Najib pada pembentangan bajet yang lalu.Katanya, penjawat awam dinasihatkan supaya sentiasa peka dengan perkembangan semasa yang berkaitan perkhidmatan awam.

Sementara itu, Amat Jutrah berkata, beliau menaruh keyakinan barisan kepimpinan CUEPACS yang baharu dan berharap dapat terus membela nasib 1.4 juta penjawat awam di negara ini. "Penjawat awam termasuk di UMS mengucapkan terima kasih kepada bekas Presiden CUEPACS, Datuk Omar Osman yang banyak berjasa kepada kami. Kami berharap kepimpinan baharu CUEPACS akan memastikan kebajikan penjawat awam terus terbela," ujarnya.

78 ulasan:

NO.1 berkata...

Cuaca Panas... Suhu panas...

Yeah... no.1 yeah... no.1

Tanpa Nama berkata...

Nak hidup dpt aur dgn tebing! Kenapa aur masih rebah ke dlm sungai? Kerjasama berat sebelah yg merugikan majoriti PA kerana dasar yg dibuat tidak melalui kajian terperinci dan mendlm.

Tanpa Nama berkata...

Jom bang sokong rosmah.. kerajaan bina hospital cantik sekolah cantik gah megah ... cuma kakitangan je tak cukup kelayakan. .. nurse asyik herdik pesakit.. dr asyik kc paun pain killer dressing cuci x sembuh2... guru pula malas nak cakap la bang.. minta tgk derang punya result upsr dan spm.. kita rakyat kena bayar insurance mahal2 hantar spital swasta dan kelas tution... bersyukurlah Malaysia masih aman..

Tanpa Nama berkata...

Ingatkan si bangang di atas dah lama mampus. Minat sangat menyanyikan lagu bangau oh bangau drpd mencari pendapatan tambahan.

Tanpa Nama berkata...

anggok jangan tak anggok..nanti tak dapat title datuk nanti..ikut ilmu pengurusan dan psikologi..pekerja yang tukang anggok selalunya pekerja yang paling tak berguna pada sesuatu organisasi..pekerja yang kritis pada pengurusan merupakan pekerja yang paling baik dan praktikal untuk kemajuan sesebuah organisasi...pak-pak anggok ni selalunya berfikiran untuk kepentingan sendiri terutama dalam mengejar pangkat dll..pembodek dan pengipas juga terdiri daripada puak-puak pak anggok seperti ini..pengurusan sesebuah sistem selalunya memberi perhatian pada kumpulan yang kritis kerana mereka tahu kumpulan pak anggok ni selalunya tidak menumbang pada sistem kecuali pada diri sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Bangau oh bangau mengapa kau tukang kutuk, bagaimana ku tak kutuk gajiku tak pernah cukup. Gaji oh gaji mengapa kau pernah cukup, bagaimana ku nak cukup PT mahu hidup glamour. PT oh PT mengapa mahu hidup glamour, ..... sambung rakan2 PT sekalian..

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha...Ayah ..abang ..adik dan bayi

abang dgn adik cuma tua setahun jer,,,,,adik dgn bayi pula beza banyak tahun juga tu...skrg ni adik dh join sekali dgn abang tapi abang pula komplen kat ayah kata adik x sepatutnya join dgn abang.....HABIS TU YG ADIK DOK JOIN DGN BAYI SELAMA 30 TAHUN ...ADIK X BISING PUN...

Tanpa Nama berkata...

cupecks buat la kerja anda...bela nasib PA...tak payah la merepek banyak sgt...

Tanpa Nama berkata...

Ini org lagi paling bodoh. Gala2 gaji tak cukup makan buat lagi kerja bodoh. Ko ni memang pekerja yg paling bermasalah patut cuma layak gaji rendah.

Tudung Farida berkata...

Fesyen Tudung Farida Terbaru Untuk 2014:

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/q71/s720x720/1457594_641972289186233_550259492_n.jpg

Tanpa Nama berkata...

Buat mcm mana pun cuma bagaikan anjing menyalak bukit. Bukit tetap utuh anjing pula yg keletihan menyalak.

Tanpa Nama berkata...

Kak bercukur bulu pu..k.

Tanpa Nama berkata...

Tukang kritis tau kritik sahaja..tp x tau buat kerja pun.semua benda pun tak betul.dia jr yang betul dan pandai.orang lain semua salah.kedua2 pun ada menyumbang; x kiralah dia anggok ke kritis ke.

Tanpa Nama berkata...

munasabahlah diri dan bercukur, mudah je.

Tanpa Nama berkata...

mcm canteeeeek jew. mcm comeeeeel jew. mcm poyooooows jew.

Tanpa Nama berkata...

Kami sokong kerajaan

Kami sokong elaun rumah naik

Kami sokong elaun cola naik

Kami sokong ....................

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong dan minat lagu bangau oh bangau serta menyalak spt anjing. PA yg pemalas dan bodoh cuma nak bulan jatuh ke riba. Kerja malas tapi nak gaji tinggi.... org kita kan terkenal dgn kemalasannya. Kalau boleh nak makan gaji buta.

Tanpa Nama berkata...

PT lg lah teruk. Menyalak spt anjing gila dan berlagak maha sempurna; berlagak menjadi majikan kerana bayar gaji PA, hebat dlm soal buat tuntutan dll kerja yg org lain tak boleh buat. Elok aku mohon jd PT .

Tanpa Nama berkata...

Menyampah tengok timbang senget sebelah sebab timbang kangkung...

Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolak BN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BN = Kangkung
BN = Kangkung
BN = Kangkung
BN = Kangkung
BN = Kangkung
BN = Kangkung
BN = Kangkung
BN = Kangkung
BN = Kangkung
BN = Kangkung
BN = Kangkung
BN = Kangkung
BN = Kangkung
BN = Kangkung

Tanpa Nama berkata...

Saudara saudari pimpinan kopeks harapan Penjawat Awam untuk memperjuangan hak hak mereka napa kamu semua suka jilat bontot....

Ceaupac mesti ada penderian , garis panduan perjuangan jangan sikit2 sukung sikit2 sukung buduss penjilat ketara PENGAMPU BESAR.(bagus kopeks daftar jadi parti politik)

Kalau nak NAMA/GLAMOR bertandinglah jadi YB kami(penjawat Awam) mahu pimpinan Kopeks yg telus berjuang berdasarkan apa yg diperjuangan kan ini.

Asal ada kenyataan gov. terus sukung tapi mengkaji kalau maw membodek mesti kena tempatnya saudara Azih Muda kalau tak boleh, sila letak jawatan atau serah kan Jawatan itu pada Timbalan kalau Timbalan pun buduh macam ex presidin beri jawatan itu pada Setiausaha.

Transfomasi menyeluruh untuk penjawat awam. Perjuangankan lah kami seru jangan ada pilih kasih jangan memberi harapan tapi rupanya gred tertentu saja yang di utamakan. sila bertindak adil. Kalau tak faham juga SILA PIMPINAN kopeks bubar bagi laluan GEnerasi BARU yg lebih efisyen.



Tanpa Nama berkata...

Labi oh labi, tau tak kat ofis tadi aku nampak pekerja asyik sibuk dgn hanphone hingga kami terpaksa tunggu berjam2 utk urusan benda kecik je. Ada sesetengah duduk bersembang sakan pula, hairan dan muak dah ku tengok gelagat dan sikap kerja sambil lewa kump gred 17 kat ofis ni. Tapi nak pula gaji dibayar tinggi, kerja mcm siput babi. Tak malu ke pelanggan memerhati dgn hati yg geram? Buat kerja mcm tak dibayar gaji. Entahlah labi..... Elok sgt mereka menyanyi lagu bangau oh bangau..

Tanpa Nama berkata...

kes terpencil tu. munasabahlah diri dan bercukur, mudah je.

Tanpa Nama berkata...

Tiada alasan kes terpencil, kerja biarlah kerja secara ikhlas jangan lupa kita d bayar gaji. Kalau tak sanggup resign jangan jadi parasit ramai lagi nak kerja.

MR O berkata...

biasela dlm setandan pisang pasti ada 1 atau 2 yg busuk,
jgnla kerana marahkan sekor nyamuk habis kelambu dibakor....
kritikan biarla membina, bukan meruntuhkan....
jgnla jd seperti tikus baiki labu....
makin jahanam adalah....
asyik cari kesalahan org lain aje, sedangkan kite sendiri hilang dlm sistem....
ikhlasla dlm setiap sesuatu yg kite lakukan....
kikiki....

Tanpa Nama berkata...

Siapa lagi kalau bukan para PT yg dok kutuk jawatan lain setiap masa. Seolah2 PT saja yg ada masalah. Hebat sgt kah PT...

Tanpa Nama berkata...

Hari jumaat lepas menghadiri majlis penghargaan kakitangan yg telah bersara pada tahun 2013. Pengarah kanan kami dalam ucapannya memaklumkan yang satu polisi baru akan dikeluarkan oleh kerajaan dalam masa yang terdekat. Polisi tersebut ialah...kakitangan kerajaan boleh dipecat serta merta jika terbukti melakukan kesalahan seperti ponteng, datang lewat dan lain2. Tidak ada lagi surat berjela jela spt amaran keras, amaran terakhir 1, amaran terakhir 2 dan lain2 ( secara berseloroh ). Polisi ni seakan akan 'exit policy' masa SBPA dulu. Pengarah kami kata lagi... bermula tahun 2014, segalanya akan menjadi lain dari tahun2 sebelum ni. BE CAREFUL untuk orang2 yg bermasalah disiplin, katanya.

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong 1000% polisi pecat pegawai malas/bermasalah dilaksanakan dgn segera spya mutu perkhidmatan awam dpt ditingkatkan dan ada kekosongan jawatan utk para pengganggur. Tiada apa yg ditakutkan dgn syarat sentiasa membuat kerja mengikut peraturan dan prosedur yg ditetapkan. Jika ada yg bantah adalah mereka2 yg bermasalah saja kerana merasakan tiada ruang dan peluang lagi utk nak makan gaji buta.

Tanpa Nama berkata...

Saya hanya menyokong pemerintah yang lebih cekap, akauntabiliti, telus dan amanah tak kiralah ia dari parti komponen samada Barisan Nasional ataupun Pakatan Rakyat. Pilihan adalah sejauh mana anda bijak menilai sesebuah parti itu tanpa dipengaruhi oleh propaganda ataupun manipulasi dari mana-mana pihak ataupun individu khususnya media massa pemerintah ataupun pembangkang.

Tanpa Nama berkata...

Bala Allah SWT ke atas hambanya dengan kedatangan cuaca panas dan kemarau kerana dosa-dosa hambanya, CUEPACS, KERAJAAN telah berbuat dosa ke atas 1.42 juta penjawat awam, ini dpt dilihat dengan penipuan kenaikan gred J17 ke JA29, gred naik tapi tiada kenaikan gaji, begitu juga janji kerajaan mengenai kenaikan elaun cola, elaun perumahan, elaun khidmat awam, perubahan kenaikan gaji tahunan dan sebagainya, itu belum dikira kenaikan pangkat gred 17, 27, 32 ke gred 22, 32, 36 masih tergantung lagi dan masih belum menerima opsyen lagi walaupun kup dah melebihi 13 tahun, begitu juga kenaikan pangkat penjawat awam yg memiliki ijazah sepatutnya diberi keutamaan kerana mempunyai pengalaman berpuluh tahun berkhidmat, tapi dinafikan hak mereka. Kami mendesak presiden cuepacs dan ahlinya meletak jawatan serta berasa malu kerana sekian lama perkara-perkara ini telah lama di bangkitkan..kamu semua manusia dayus hanya mementingkan pangkat dan nama sahaja. Tidakkah kamu berfikir cthnya gred 27 gaji matinya mencecah RM5000, gajinya sekarang RM2400, servisnya hanya tinggal 8 tahun saja, manakala kenaikan tahunannya hanya RM145, bermakna RM145 X 8 tahun = 1160 + 2400 = 3560. Ini menunjukkan gaji terakhir sebelum bersara RM3560, di mana kata gajinya mencecah RM5000, gaji mati dinaikan tetapi kenaikan gaji tahunan tidak dinaikkan, serupa datangnya, tidakkah ini satu lagi penipuan oleh kerajaan yg disedari oleh pihak cuepacs, jgn perbodohkan kami presiden cuepacs, kami lebih celih dan celik dari kamu semua, kami anak-anak muda yg jauh berfikir dan lebih ke hadapan dari kamu semua yg suka menipu daya, satu lagi kup 13 tahun, ramai penjawat awam yg tidak samapai untuk kenaikan pangkat, kebanyakkan mereka beberapa tahun saja servis sebelum bersara, kup 13 tahun tidak relevan bagi kumpulan perlaksana sepatutnya hanya 7-8 tahun saja. Ini satu lagi penipuan ke atas penjawat awam, mengapa pula gred kumpulan A, kenaikan gred mereka 5-6 tahun saja, adakah mereka lebih mulia dari gred bawahan, adakah mereka tidak menemui mati, kami berharap presiden cuepacs dan ahlinya lebih bijaksana dalam menguruskan nasib 1.42 juta penjawat awam, ini satu amanah yg besar dosanya di abaikan.. tentang kerajaan sedia ada PRU-14 akan menghumban mereka ke dalam lembah kehinaan dan dalam sejarah mpkerajaan sedia ada akan mengalami kekalahan besar dalam sejarah dunia..

Tanpa Nama berkata...

Kalau pengarah tue yg ponteng kerja, main golf waktu kerja, karaoke kat blues wave, paradise bersama gro-gro, masuk kerja lambat, ngular, berdating dgn staf kat cafe, hotel, tipu inden, pecah amanah, jalan gie shopping, APE CITE, SIAPA PULAK NAK PECAT DIA, PM KEA?.. LANCAU SBPA, INI SEMUA KEJE GILA-BABI PIHAK ATASAN.. CUEPACS AMBIL PERHATIAN..

Tanpa Nama berkata...

Jgn nangis anak2ku sayang; sabar bapa dah terlalu suntuk ni.. Esok lusa ada duit lebih belanja dapur boleh lah bagi sikit kat kita org. Menangis sampai airmata darah pun bapa nak buat mcm mana. Pada saat memarahi bapa jgn lupa tengok2 kerja tu jgn sampai pelanggan mengadu ada yg tak buat kerja bersungguh2. Malu bapa dibuatnya..maka tak da guna bapa nak belanja lebih utk kita org. Tunggu sekejap bapa nak pergi cetak duit banyak.

Tanpa Nama berkata...

Kepala butoh masak asam..

Tanpa Nama berkata...

Siapa kata tak da tindakan dikenakan terhadap pegawai atasan? Kes ketua pengarah sebuah kementerian diturunkan pangkat gala2 khalwat dan beberapa kes pecah amanah yg lain. Yg penting jika ada kes dan bukti beranilah buat aduan. Jgn buat fitnah/tohmahan yg tak boleh dibukti memang tak akan dilayan. Saya amat setuju spya 'exit policy' dilaksanakan segera spya sya dpt berubah dan buat kerja dgn lebih cekap dan berkesan. Spya tidak lagi ada aduan awam mengatakan PA makan gaji buta setelah melihat ada segelintir PA yg suka curi tulang waktu bekerja. Kekadang banyak kaunter utk berurusan tapi hanya sikit saja dibuka. Mana pergi pegawai2 berkenaan; takkan sentiasa bercuti atau berkursus?

Tanpa Nama berkata...

Setahu saya; yg paling untung ialah pegawai muda sejak pelaksanaan skim dan gred gaji minimum dan maksimum dikuatkuasakan. Pegawai senior sentiasa rugi dari segi gaji. Nama saja pegawai senior tapi gaji sama dgn pegawai baru dan mereka tak sempat sampai ke gaji maksimum. Isu inilah yg ceupacs perjuangkan adalah lebih baik darpd isu kenaikan elaun sebab gaji akan mempengaruhi pencen pegawai kelak. Era tun mahathir lagi baik caranya meskipun gaji tak besar. Skrg sistem gila dan mabuk digunapakai hingga menyebabkan PA tak abis2 merungut.

Tanpa Nama berkata...

Suruh bini masing2 kan? Sedap tu... He....ha.....

Tanpa Nama berkata...

Mmg benar kenyataan saudara diats. sedih tgk gaji staff yg baru msk dgn senior 10thn keats sama je. kerajaan tak pernah menghargai atau usaha menanggani masalah tersebut. Depan umum heboh kerajaan yg baguslah kebajikan diutamakanlah mcm2...

Tanpa Nama berkata...

jom try.. tak pakai modal.. mender mcm ni kene cepat2.. hehehe

Tanpa Nama berkata...

jom try.. tak pakai modal.. mender mcm ni kene cepat2.. hehehe
http://staycash.com/?task=11707
tak susah pon.

Raggie Lee berkata...

JPA HINA PENJAWAT AWAM DENGAN MELETAKKAN GAMBAR BERUK ......

JPA hina penjawat awam sebagai beruk. Pihak yang menguruskan aplikasi online Human Resource Management Information System (HRMIS) menghina pemegang kompetensi sebagai beruk dengan meletakkan gambar beruk diruangan gambar dalam Rekod Peribadi pemegang kompetensi HRMIS.

Alangkah sedihnya hati bila dapat membuka HRMIS yang mengisut2 macam siput lajunya untuk diakses dengan tujuan untuk kemaskini maklumat bila didapati diruang gambar terdapat gambar beruk. Betapa hinanya saya diperlakukan begitu, bukan saya sahaja mungkin ramai lagi penjawat awam yang masih belum dapat mengakses dan yang telah dapat mengakses HRMIS.

Bukan tak mahu upload gambar. Untuk mengakses HRMIS yang lambat macam siput pun susah apatah lagi nak upload gambar. Orang atas di JPA tu rajin2 la turun ke pedalaman untuk tengok2 kelajuan talian internet di sini. Duduk di KL atau Cyberjaya boleh la sebab macam2 perkhidmatan internet ada .... 4G, Unifi, Streamyx dan sebagainya.

CEUPACS minta ambil perhatian dengan 'kebinatangan' admin atau pihak pengurusan HRMIS JPA ini. Jika tiada apa-apa tindakan perkara ini akan dimaklumkan kepada akhbar2 arus perdana.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=578669125543188&set=o.217386204947834&type=1&theater&notif_t=photo_comment

Tanpa Nama berkata...

Bersama jahanam. Perasaan kami hempa buat tak taw ja. Pasai hang dulu la gaji pt tertinggai di belakang. Kepndaian sama tiba2 hang bagi grup dg senang naik grup pt hang abai. Hang tggu pru14 kami mmg bersama nak jahanamkan hempa.

Tanpa Nama berkata...

Tidakkah kamu berfikir cthnya gred 27 gaji matinya mencecah RM5000, gajinya sekarang RM2400, servisnya hanya tinggal 8 tahun saja, manakala kenaikan tahunannya hanya RM145, bermakna RM145 X 8 tahun = 1160 + 2400 = 3560. Ini menunjukkan gaji terakhir sebelum bersara RM3560, di mana kata gajinya mencecah RM5000, gaji mati dinaikan tetapi kenaikan gaji tahunan tidak dinaikkan, serupa datangnya, tidakkah ini satu lagi penipuan oleh kerajaan yg disedari oleh pihak cuepacs, jgn perbodohkan kami presiden cuepacs, kami lebih celih dan celik dari kamu semua, kami anak-anak muda yg jauh berfikir dan lebih ke hadapan dari kamu semua yg suka menipu daya, satu lagi kup 13 tahun, ramai penjawat awam yg tidak samapai untuk kenaikan pangkat, kebanyakkan mereka beberapa tahun saja servis sebelum bersara, kup 13 tahun tidak relevan bagi kumpulan perlaksana sepatutnya hanya 7-8 tahun saja. Ini satu lagi penipuan ke atas penjawat awam, mengapa pula gred kumpulan A, kenaikan gred mereka 5-6 tahun saja,
_______________________________
CUEPACS kembalilah kepada perjuangan asal untuk membantu kumpulan sokongan !!!
Kenaikan Gaji Tahunan kumpulan sokongan perlu dinaikkan supaya jangan terlalu ketinggalan

Tanpa Nama berkata...

Bila kerajaan Persekutuan nak bagi PA pinjaman perumahan tiada faedah? BILA BILA BILA BILA CAKAP ? CEUPACS TOLONG YAKINKAN KERAJAAN BN

Tanpa Nama berkata...

Nak yakinkan mcmana beb..!!! BN sendiri tindas rakyat dan penjawat awam.. BN = BARANG NAIK, BILA NAIK, BARU NAIK, APESAL TARAK CAKAP ITU SEMUA NAIK..CCIITTT..!!!

wak jakun berkata...

kakitangan awam adalah kuli kepada PM .. anda tetap kuli dan selamanya kuli ...

Tanpa Nama berkata...

Hah... PT gila ni dah hidup kembali. Tak abis2 mengatakan kepandaian sama dgn jawatan lain. Kalau ko sama pandai mohon lah jawatan berkenaan. Tak payah bising bagai anjng gila. Salahkan diri ko kerana memilih kerja sbg PT yg ko fikir akan dpt gaji Jusa. Semua org tahu PT cuma masuk kerja dgn kelayakan spm tanpa sebarang latihan tambahan, tapi ko dgn angkuh mengatakan kepandian ko sana dgn jawatan.yg ada latihan tambahan. Jururawat memang masuk latihan guna spm tapi selepas latihan mereka dpt diploma. PT ada latihan tambahan wajibkah? Sah ko PT yg dah gila nak mampus.

Tanpa Nama berkata...

Kesian PT ni, nampaknya dia ni hidup bagaikan katak dibawah tempurung. Memang PT pun guna spm, guru guna spm, pegawai kesihatan guna spm, polis guna spm TETAPI polis, guru, jururawat ada melalui latihan khusus sblm dpt memegang jawatan berkenaan. PT langsung xda latihan dan sijil khusus sblm layak menjadi PT. Maka bagaimana pula masih sama pandai? Disebabkan jawatan berkenaan ada latihan khusus maka tentu gred dan gaji pun berlainan. PT tak fahamkah?

Tanpa Nama berkata...

Tiada apa yg kerajaan takut pada PT. Bising bagai anjing ada lah.... Bukit yg besar xakan runtuh disalak oleh anjing.

Tanpa Nama berkata...

Jgn susah kawan esok.kerajaan akan naikkan.gaji ko orang ke gred jusa paling rendah. Lepas tu tuntut lagi hingga gred turus dan seterusnya minta pula sama gaji dgn CEO CIMB.

Tanpa Nama berkata...

azih muda daripada sibuk suruh orang sokong kerajaan membabi buta, eloklah minta kerajaan kaji semula kuota penjawat awam sedang berkhidmat yang masuk temuduga untuk ke peringkat lebih tinggi seperti ke gred 41 tak kisah la guna kpsl ke/degree ke. itu sepatutnya diperjuangkan. camana kami nak sokong kerajaan kalau polisinya memihak kepada orang luar sedangkan kakitangan sendiri dianaktirikan.

Tanpa Nama berkata...

Hah... PT gila ni dah hidup kembali. Tak abis2 mengatakan kepandaian sama dgn jawatan lain. Kalau ko sama pandai mohon lah jawatan berkenaan. Tak payah bising bagai anjng gila. Salahkan diri ko kerana memilih kerja sbg PT yg ko fikir akan dpt gaji Jusa. Semua org tahu PT cuma masuk kerja dgn kelayakan spm tanpa sebarang latihan tambahan, tapi ko dgn angkuh mengatakan kepandian ko sana dgn jawatan.yg ada latihan tambahan. Jururawat memang masuk latihan guna spm tapi selepas latihan mereka dpt diploma. PT ada latihan tambahan wajibkah? Sah ko PT yg dah gila nak mampus.

''''''''''''''''''''''''

apa yg ko merepek ni syaitan

Tanpa Nama berkata...

Merepek pasal ko PT syaitan yg tak tau bercukur bulu pu....

Tanpa Nama berkata...

HAIRAN DGN PERANGAI BURUK SESETENGAH PT SKRG HINGGA BERANI MENGAKU DIRI MEREKA MEMPUNYAI KEPANDAIAN SAMA DGN JAWATAN YG ADA LATIHAN KHUSUS BEBERAPA TAHUN. PT NI BETUL2 ANGKUH KERANA HIDUP TEDESAK... PT HARUS SAMAKAN JAWATAN DAN GRED DGN PPM, PENYELIA ASRAMA KERANA SAMA2 GRED 17. MANA ADA PT GRED BIASA YG GRED 32, 34, 36, 38 JAUH SEKALI GRED 41. HENTIKAN LAH ANGAN2 PT TU DAN JGN KRITIK GRED JAWATAN LAIN YG TAK ADA KAITAN DGN PT.

Tanpa Nama berkata...

Apa hal PT syaitan ni merepek? Nak ungkit balik sama kepandaian? Cuba lah minta PT buat kerja pegawai perubatan, mengajar matematik tambahan, biologi, kimia, fizik kalau PT memang sama2 pandai dan hebat dgn jawatan lain.

Tanpa Nama berkata...

banyak anjing , menyalak2 ooooo ...
menganjing2 .... oooooo

Tanpa Nama berkata...

Aku tak tau maksud PT tue, ape yea, lancaulah kau org nie, betul-betul kau org nie anak luar nikah..ha..!!! ha..!!

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha...Ayah ..abang ..adik dan bayi

abang dgn adik cuma tua setahun jer,,,,,adik dgn bayi pula beza banyak tahun juga tu...skrg ni adik dh join sekali dgn abang tapi abang pula komplen kat ayah kata adik x sepatutnya join dgn abang.....HABIS TU YG ADIK DOK JOIN DGN BAYI SELAMA 30 TAHUN ...ADIK X BISING PUN...

Tanpa Nama berkata...

tak bising???? hehehe....asyik menyalak saja, keji caci maki bagai.
dah tahap mentaliti adik setara bayi. sekarang ni pun dah nampak kepincangankan. adik dan bayi pun beza tak jauh. tahniah, atas kejayaan yg mungkin akan memudaratkan dan menjahanamkan sistem.

Tanpa Nama berkata...

Penjawat awam suka ke harga barang naik tanpa kawalan ????...minyak naik, tol naik, astro naik, insurans kenderaan naik... gaji tak naik kangkung pula turun!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha...Ayah ..abang ..adik dan bayi

abang dgn adik cuma tua setahun jer,,,,,adik dgn bayi pula beza banyak tahun juga tu...skrg ni adik dh join sekali dgn abang tapi abang pula komplen kat ayah kata adik x sepatutnya join dgn abang.....HABIS TU YG ADIK DOK JOIN DGN BAYI SELAMA 30 TAHUN ...ADIK X BISING PUN...

Tanpa Nama berkata...

Ingatkan dah lama mampus..

Tanpa Nama berkata...

Jom sama2 kita berhenti langgan astro supayanya muflis. Astro terlalu tamak haloba... mata duitan...mata dan hati syaitan kerana setiap bulan naik yuran tanpa notis seolah2 tiada undang2 yg mereka harus patuhi.

Tanpa Nama berkata...

Siapa yg tak tahu PT tu anak luar nikah kata Labu dan Labi.

Tanpa Nama berkata...

PT =PENYANGAK TEGAR N17 YG RAMAI BERSEMBANG KAT DEPAN PEJABAT TU.......

pt n17 (p/o) berkata...

sapa kata pt 17 semua malas ahhhh...boss aku gred 27 sampai gred kat atas langit tu cuma tahu bagi arahan kat aku guna "TAJUK-TAJUK BESAR JEEE", pastu dorang pegi makan melantak pagi, tengahari, petang guna keta SG kata urusan rasmi... aku bergolong seharian nak setelkan keje-keje "TAJUK-TAJUK BESAR"...takut nanti petang boss gred 27 kat atas langit tu nak SIGN JEEEEE...ada faham boss boss bosss...

Tanpa Nama berkata...

SAYA TAKUT PENJAWAT AWAM DAH NAIK MUAK KERANA RUNGUTAN NAK NAIK ELAUN & NAIK GAJI TIDAK DIAMBIL PERHATIAN...JANGAN BUAT HATI MEREKA LUNTUR BARUK NAK MEMUJUK PADA 4 TAHUN AKAN DATANG. PARUT MASIH BERBEKAS

Tanpa Nama berkata...

Senang je jika PT dah bosan menjadi buat suruhan kat pejabat , tidur sajalah. Boss suruh buat kerja perkeranian jgn buat... Hujung bulan PT sama2 beratur panjang utk cucuk dinding.. Senangkan PT sekalian. PT pula jadi boss makan gaji buta.

Tanpa Nama berkata...

Inilah contoh PA bermasalah tapi bijak membuat komen bodoh. Kalau dia ni pandai dan berkelayakan takkan dpt jawatan rendah gaji dan cemburu lihat gaji gred lain tinggi....

Tanpa Nama berkata...

Undi pembangkang pun 2 x 5. Lihat jak kat selangor, penang, kelantan... Apa kehebatan mereka? Sebab dlm.pembangkang ramai bekas2 pemimpin BN yg kecewa semasa dlm BN dulu, mereka menyertai pembangkang utk misi balas dendam konon bukan sebenarnya nak tolong rakyat. Saya rela pilih parti alternatif jika ada drpd mengundi BN atau PR. BN = BARANG NAIK, PR = PENIPU RAKTAT. Mana mereka nak bantu rakyat isi poket mereka adalah.....

Tanpa Nama berkata...

Alhmdulilah...bagi mereka2 yg mengutuk pt dgn kata2 makian..semoga Allah membalik setiap kata2 makian dan hinaan kalian yg mmg kuat memaki ini menjadi hati yg lebih baik daripada hati busuk yg kalian miliki skrg ini

Tanpa Nama berkata...

yang aku tengok PT di pejabat ni..besar rantai dari beruk...gaji x seberapa dok pi keje bawak kete..handphone yg bukan2..pakaian mengalahkan manager..habis tu dok sibuk gaji tak cukup..

Tanpa Nama berkata...

pilih presiden pun kelulusan tak kemana...macam tu je la PA ni kena gula-gulakan..

Tanpa Nama berkata...

Haaaaaaa..... aku ingat aku saja yg perasan gelagat PT tu. Memang benar... pakaian mereka, aksesori lain mahal2 belaka... silap pandang mcm tak percaya dia hanya seorang PT. Apabila disiasat latarbelakang rupa2nya bukan juga dia isteri org kenamaan. Mereka sering mengkritik dan membandingkan mereka dgn pegawai2 di jawatan lain. Kata keramat PT: Sama2 SPM, kepandaian sama. Aku hairan dgn komen tersebut: Adakah mereka beranggapan bahawa mereka juga boleh melakukan kerja utk gred jawatan yg memerlukan latihan tambahan hanya dgn kelulusan SPM? Bolehkah mereka melakukan kerja pembantu perubatan atau jururawat dan lain2 tanpa latihan khusus? Mereka berlagak seolah2 mereka pakar serba serbi secara semulajadi konon. Malang sungguh lah organisasi yg memiliki PT yg sebegini mentalitinya.... Suka mengkritik dan merendah2kan gred lain dgn sewenang2nya. Kalau gaji dan pangkat sukar nak dpt buatlah tindakan positif bukan membuat komen utk memusnahkan jawatan lain sebab tindakan tersebuat tidak akan menyebabkan gaji PT naik pun. Hantar memorandum dan cadangan penambahbaikan bertubi2 kpd kerajaan lebih bijak drpd hanya membuat pertikaian yg menyebabkan pihak lain marah. Faham tak PT PT sekalian?

Tanpa Nama berkata...

Bengong pt

Tanpa Nama berkata...

Suruh masuk opis on time?....ketua sendiri masuk opis lambat ape cerr....nak suruh keje baik2?....ketua sendiri asik pekena jeles pada staff ape cerr...hq pulak ape2 nak tahu tanya ketua bangang ni...siapa yg jadi mangsa sebenarnya....anak buah staff!!!ketua keje tak seberapa jaga tepi kain org lebih mengumpat org lebih....mcm taikkk....apa2 pun bercukurlah dapat keje gov ye...moga dipermudahkan hidup ini Tuhan maha adil jaga kau

Tanpa Nama berkata...

Ada ke ketua yg jeles dgn PT? Kecik ke gaji ketua daripada gaji PT? Oh itu mcm cer... Ketua tak pandai kerja! Biar betul.... Mustahil. Jka mcm tu mintalah PT, PAP menjadi ketua setiap jabatan. Berani dan pandai kah? Cakap kat belakang bukan main pandai dan berani... suruh buat terus buka langkah 100 lalu masuk cengkerang. Apa cer?

Tanpa Nama berkata...

Kalau ko PT buatlah mcm PT; jgn buat mcm DO, pengarah dll. Masing2 ada skop tugas; PT dgn tugas keraninya, pengarah pula dgn tugasnya. Sbg PT memanglah anda lebih arif ttg tugas perkeranian tapi dlm urusan pentadbiran pengarah tentu lebih arif lagi. Adalah mustahil PT lebih hebat mengurus sebuah jabatan drpd seorang pengarah. Tapi jika ada PT yg memang mempunyai kebolehan luarbiasa mohonlah jawatan pengarah atau pegawai daerah kah spya dpt hidup glamour dan bergaji lumayan.

Tanpa Nama berkata...

Allah xakan mempermudahkn rezeki umatnya yg tidak tahu bersyukur, pemalas, bersikap cemburu,hasad dengki dan tukang kutuk....

Tanpa Nama berkata...

Betul juga kata dia...tuan di atas tak kerja opis dia mana tuan tahu apa yg berlaku...mungkin maksud dia ketua opis @ ketua setesen bukan nya ketua jabatan...tidak dinafikan manusia menyimpan hasad pada org bwhnya srndiri...dia yg mengalami tiada yg mustahil di jabatan kerajaan...sabar je lah nasihat saya