SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

15 Februari 2014

CUEPACS SAMBUT BAIK SKIM PINJAMAN PERUMAHAN TANPA FAEDAH JOHOR

Bernama
14/2/2014


 KUALA LUMPUR, 14 Feb (Bernama) -- Skim pinjaman perumahan tanpa faedah bagi anggota perkhidmatan awam Johor, berkuat kuasa 1 Mac ini, merupakan langkah yang amat bijak oleh kerajaan negeri.
Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs), Azih Muda berkata pengumuman tersebut bersesuaian dengan isu peningkatan kos sara hidup yang sedang dihadapi oleh rakyat.

"Ia (pengumuman tersebut) satu langkah bijak (oleh kerajaan negeri) yang harus dicontohi oleh setiap kerajaan negeri yang lain," katanya ketika dihubungi Bernama Jumaat.

Menyifatkan tindakan tersebut sebagai 'berani', Azih berkata inisiatif tersebut turut mencerminkan keprihatinan kerajaan negeri dalam soal kebajikan rakyat.

"Cuepacs menyambut baik usaha ini dalam membantu generasi muda dan penjawat awam berpendapatan kurang dari RM3,000 hingga RM4,000, yang tidak mampu dan masih belum membeli rumah," katanya

Azih turut berharap kerajaan memperuntukkan tanah dan kawasan baharu kepada pemaju perumahan bagi membina lebih banyak rumah mampu milik.

"Cuepacs mengesyorkan rumah bernilai antara RM80,000 dan RM150,000 dibina bagi membolehkan lebih ramai golongan penjawat awam memiliki rumah sendiri," katanya.

Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin pada Khamis mengumumkan pelaksanaan Skim Pinjaman Tanpa Faedah Perumahan Anggota Perkhidmatan Awam Johor, kepada 1,500 penjawat awam negeri itu,di Kota Iskandar.

Sebelum ini, kadar faedah ditetapkan pada empat peratus.

"Ini akan memberikan rakyat pilihan, dan jika dilaksanakan secara berkesan akan membantu mengurangkan beban rakyat secara relatif," kata menteri besar itu.



-- BERNAMA

18 ulasan:

NO.1 berkata...

Yeah No.1 Yeah No.1...

wei aku No.1

Tanpa Nama berkata...

Ceupacs harus merayu kpd kerajaan pesekutuan spya ikut jejak kerajaan negeri johor. Jgn timbulkan isu remeh temeh sblm sesuatu isu dpt diselesaikan. Elok ceupacs fokus 2 atau 3 isu utk kerajaan selesaikan drpd hari2 nak utara isu baru yg hanya akan membantutkan usaha isu2 terdahulu. Bertindak biarlah berprofesional sikit, jgn terlalu ghairah/tamak. Ada dengar rak pempimpin2 ceupacs sekalian????

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha...Ayah ..abang ..adik dan bayi

abang dgn adik cuma tua setahun jer,,,,,adik dgn bayi pula beza banyak tahun juga tu...skrg ni adik dh join sekali dgn abang tapi abang pula komplen kat ayah kata adik x sepatutnya join dgn abang.....HABIS TU YG ADIK DOK JOIN DGN BAYI SELAMA 30 TAHUN ...ADIK X BISING PUN...

Tudung Farida berkata...

Fesyen Tudung Farida Terbaru Untuk 2014:

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/q71/s720x720/1457594_641972289186233_550259492_n.jpg

Tanpa Nama berkata...

Ayah... abang ... adik dan bayi jom kita nyanyi lagu bangau oh bangau sebab kakak dah nak menyalak spt anjing. Aku tak nak menjadi anjing kurap.

Tanpa Nama berkata...

Ayah..abang... adik... bayi mari kita bercukur bulu kakak.

Tanpa Nama berkata...

kalau turun ke 1 % dari 4 % dah cukup baik dah !

Tanpa Nama berkata...

Syabas Johor.. Terbaik.. Luaskan kuasa mu Johor...!

Tanpa Nama berkata...

Malangnya kerajaan langsung tak ambil pusing pun.

Tanpa Nama berkata...

#####"Azih turut berharap kerajaan memperuntukkan tanah dan kawasan baharu kepada pemaju perumahan bagi membina lebih banyak rumah mampu milik".####
Saya amat bersetuju dengan kenyataan ini.

Tanpa Nama berkata...

Memanglah penjawat awam johor pinjaman perumahan tiada faedah skg ini, gaji penjawat awam johor kumpulan perlaksana paling tinggi pun RM3000, tapi harga rumah paling murah di johor ketika ini RM300,000, rasa sama jea datangnya, tak mampu nak beli rasanya, mana katanya johor nak buat rumah harga bawah RM160,000, mananya, buktikan, jgn hanya sekadar retorik jea, sekadar nak glamour jea..poorrraaahh..!!!!

Tanpa Nama berkata...

Bila kerajaan Persekutuan nak bagi PA pinjaman perumahan tiada faedah? BILA BILA BILA BILA CAKAP ? CEUPACS TOLONG YAKINKAN KERAJAAN BN

Tanpa Nama berkata...

bahasa kena betul sikit.

bukan TANPA FAEDAH.

tapi TANPA RIBA'

ingatlah, Allah telah berfirman dalam surah al-baqarah bahawa sesiapa yang masih lagi tidak meninggalkan sisa riba' apatah lagi meninggalkan riba' yang besar, maka Dia dan RasulNya akan memerangi golongan tersebut.

mahukah anda berperang dengan Allah dan Rasul?

Tanpa Nama berkata...

Lancaulah lu, riba konon, kepala butoh lue, lu cekik darah rasuah buat alim konon, emak-bapak lu lebih kurang sama dgn lu..kaki syaitan..

Tanpa Nama berkata...

Cantiknya bahasa! Teruskan....

kote raja berkata...

x guna kita , memekak dan memaki hamun pada menteri2 dan Pm tu .. depa dok buat pekak kinzir ja .. marilah kita bermuzakarah mencari jalan penyelesaian yg sempurna ...

Tanpa Nama berkata...

Dasar rakyat pemalas sejak turun temurun sebab itu kemewahan dlm rumah sendiri pun org luar habis kebas.

WAHYUNI ELVIN berkata...

Hello
 Setiap orang yang melihat ini di seluruh dunia, terdapat banyak penipu di laman web ini, saya mempunyai berita gembira untuk berkongsi. Sila sertai saya untuk berbahagia dan berterima kasih kepada syarikat pemberi pinjaman. Saya baru mendapat pinjaman daripada ELINA JOHNSON LOAN FIRM yang sah.
 Ini adalah bagaimana saya mendapat kenalan mereka. Saya melihat kesaksian Puan Nuliana Novi dari Indonesia dalam forum ini mengenai bagaimana dia mendapat pinjaman daripada mereka dan dia memberi mereka e-mel kepada semua orang "elinajohnson22@gmail.com" jadi saya segera menghantar e-mel kepada mereka dan mereka menjawab e-mel saya dengan jujur, Pada mulanya saya sangat takut kerana saya telah kehilangan wang saya begitu bodoh sebelum ini. Tetapi, saya terkejut bahawa kurang dari 3 jam selepas itu, pinjaman sebanyak RP 700,000,000, saya terpakai untuk benar-benar dipindahkan ke akaun saya.

Seluruh prosesnya adalah mudah. Dan pinjaman mendesak pada kadar 2% saya mendapat cepat Tidak ada bayaran. Tiada penjamin diperlukan daripada saya. Sehingga sekarang, saya masih sukar untuk mempercayai bahawa ia adalah benar. Saya fikir saya bermimpi apabila saya mendapat perhatian dari bank saya. Sekarang hatiku penuh dengan sukacita. Saran saya adalah mudah untuk semua orang mencari dorongan tulus untuk mendapatkan bilangan pinjaman yang sah untuk memulakan perniagaan atau membiayai projek untuk menghantar e-mel kepada mereka sekarang dan anda akan terkejut bagaimana saya terkejut. Saya ingin mengucapkan terima kasih terutama kepada Nuliana novi untuk menyediakan hubungan mereka di forum ini.

 Dan jika anda memanggil mereka dan mendapatkan pinjaman dari mereka dan itu bukan semuanya, mereka mempunyai tempoh ekspatri yang juga memberi nasihat kewangan tentang bagaimana anda pergi untuk melabur pinjaman anda untuk memastikan anda tidak pernah lagi miskin dalam hidup anda dan perkhidmatan ini Adalah percuma, sila menyebarkan berita baik supaya orang lain juga boleh mendapat manfaat. Terima kasih, e-mel mereka lagi ^elinajohnson22@gmail.com
^, Nama saya Wahyuni ​​Elvin Hubungi saya, di sini adalah e-mel saya wahyunielvin@gmail.com
 Nota: semua penipu meminta yuran pendaftaran, berhati-hati, segala-galanya adalah penipuan. Semoga Tuhan memberkati kalian semua
Terima kasih