SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

05 Mac 2014

KAJI SEMULA TERMA KORPORAT 3 INSTITUT MOSTI

Utusan Malaysia
3/3/2014



KUALA LUMPUR 3 Mac - Kerajaan digesa untuk mengkaji semula terma-terma di bawah pengkorporatan tiga institusi Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) dengan segera bagi memastikan kebajikan kakitangan awam yang terlibat terbela.Tiga institut terbabit ialah Institut Farmaseutikal dan Nutraseutikal Malaysia (IPharm); Institut Agro-Bioteknologikal Malaysia (ABI) serta Institut Genom Malaysia (MGI) yang akan digabung menjadi Institut Bioteknologi Kebangsaan Malaysia (NIBM).
Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Azih Muda berkata, perkara itu amat penting memandangkan beberapa syarat dan faedah yang ditawarkan di bawah pengkorporatan tiga agensi itu dilihat tidak setimpal berdasarkan kepakaran yang dimiliki oleh kakitangan yang telah lama berkhidmat. "Antara faedah yang terjejas menerusi skim korporat yang ditawarkan ialah gaji, skim persaraan, kelayakan gratuiti dan perubatan yang tidak sama sebelum dikorporatkan.

"Perkara ini menyebabkan penjawat awam berasa tertekan. Oleh itu, kami berharap agar kerajaan di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memberi perhatian serius berikutan hal ini melibatkan kebajikan kakitangan awam," katanya dalam sidang akhbar berkenaan pengkorporatan tiga agensi di bawah MOSTI di sini hari ini.Baru-baru ini, Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Dr. Abu Bakar Mohamad Diah bersetuju menangguhkan sementara pengkorporatan tiga agensinya pada 1 Mac ini sehingga tempoh yang belum ditetapkan ekoran rayuan yang dikemukakan CUEPACS.

Bagaimanapun, menurutnya, langkah pengkorporatan tiga agensi terbabit akan tetap dilaksanakan kerana telah diputuskan oleh Kabinet.Jelas Azih Muda, kenaikan gaji yang ditawarkan menerusi skim korporat itu jauh lebih rendah."Sepatutnya gaji yang ditawarkan tidak kurang 17.5 peratus daripada gaji semasa namun kami dapati penjawat awam bakal menerima hanya RM300 yang tidak memenuhi syarat dinikmati oleh kakitangan awam biasanya," katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, pihaknya berasa kesal dengan tindakan segelintir pegawai tinggi di tiga institusi terbabit yang mengarahkan kira-kira 71 pekerja institusi berkenaan untuk menandatangani skim korporat secara paksa pada 27 Februari lalu."Difahamkan kebanyakan pekerja terbabit terpaksa akur dengan tekanan yang diberikan oleh pihak pengurusan yang tidak mengajak berunding sebaliknya memberi pilihan sama ada untuk menyertai skim tersebut atau diberhentikan perkhidmatan serta tidak dibayar gaji," katanya.

222 ulasan:

1 – 200 daripada 222   Terbaru›   Baru»
SukanStar berkata...

AKU NO. 1 WEI... AKU NO. 1 AKU NO.1 YEAH...

Tanpa Nama berkata...

Anda adalah manusia yg terlampau gila.. copy paste sana sini, mesti ini cara anda buat kerja rutin yg menyebabkn ketua anda tidak merestui kerja anda seterusnya tidak menaikkan gaji dan pangkat anda. Habis bulan anda beratur panjang cucuk dinding lalu beli pisau cukur tapi tak juga bercukur.

Tanpa Nama berkata...

No. 1 kepala butoh ko.. Patut gaji tak pernah cukup kerana hanya tau rebut no. 1.

Tanpa Nama berkata...

Hah... sini pula perginya spesis manusia yg tidak pernah makan cili... cuma tahu copy & paste benda2 bodoh.

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs mesti bertegas utk penambahbaikan penjawatan awam:
1. Perubahan kenaikan gaji tahunan (KGT) cth RM115 ke RM 135.
2. Perubahan kenaikan gaji cth RM 980 ke RM 1200.
3. Perubahan Cuti tahunan cth 20 hari ke 23 hari.
4. Perubahan elaun khidmat awam cth RM 80 ke RM 110. Cola RM 150 ke RM 250.
5. Perubahan selaras elaun perumahan RM 450.
6. Perubahan kup semua penjawatan dari 13 tahun ke 8 tahun.
7. Perubahan kenaikan pangkat diberi keutamaan bagi pemengang sijil, diploma dan ijazah menjawat jawatan baru.
8. Perubahan gantian cuti dari 150 hari ke 170 hari.
9. Perubahan kenaikan gred rendah dari gred 17 ke 27.
10. Perubahan kenaikan gred rendah dari gred 27 ke 32 ke 36 dalam tempoh 5 tahun bagi setiap kenaikan.
11. Perubahan penempatan pegawai ke tempat asal pegawai mengikut negeri kelahiran masing-masing.
12. Perubahan sambung berlajar bergaji penuh bagi semua penjawatan.
13. Perubahan rawatan pakar percuma seisi keluarga setahun sekali.
14. Perubahan cuti tanpa rekod dari 30 hari ke 40 hari.
15. Perubahan anugerah APC imbuhan RM1000 ke RM 1500, cuti 5 hari, sijil dan senaskah Al-Quran.

Tanpa Nama berkata...

Cadangan yg patut diterima oleh kerajaan. Jgn buat komen atau cadangan spt org yg tak pernah makan cili.

Tanpa Nama berkata...

Oiii... Amekaw cili sbb ko belum pernah makan cili. Jgn2 ko dah takut cili yg pedas tu.

SukanStar berkata...

ALA U ALL NI DENGKI DENGAN I KER... I NAK SHARE JER PASAL CONTOH SOALAN PEPERIKSAAN PENOLONG PEGAWAI TEKNOLOGI MALKLUMAT F29

BAGI YANG BERKENAAN BOLEH LA DOWNLOAD KAT LINK TU...

RELAX AR... JANGAN MARAH²... KITA SESAMA PENJAWAT AWAM... KENA KOOL DOWN...

KALAU NAK MARAH, SILA MARAH KAT FAM... 30 TAHUN PERHABIS DUIT DALAM ARENA BOLA SEPAK YANG HASILNYA SANGAT HAPRAK...

LAGI MAKAN GAJI BUTA... APA HASIL PUN TAK DAK FAM NI...

Tanpa Nama berkata...

kerajaan sepatutnya menaikkan gaji penjawat awam macam gaji ketua menteri sarawakrm30ribu sebulan tak tmasuk elaun.sekian terima kaseh

Prof. Datuk Dr. Macai berkata...

Kerajaan akan menaikkan gaji penjawat awam. Kos peruntukan kewangan untuk menaikkan gaji penjawat awam akan diperoleh melalui pelarasan subsidi minyak Ron 95 sebanyak RM 0.30 seliter pada tahun 2014. Kerajaan masih lagi menanggung subsidi sebanyak RM 0.38 seliter. Untuk mengurangkan impak kenaikan kos sara hidup akibat pengurangan subsidi tersebut, BRIM akan diberikan kpd golongan sasaran...

Tanpa Nama berkata...

Gaji tertinggi di malaysia pengerusi/ceo cimb RM 1 JUTA SEBULAN...Tahukah sape dia.. cuba teka siapa?...

Tanpa Nama berkata...

Adik PM.

Tanpa Nama berkata...

Gaji MB Selangor lg besar. Kalau PR memerintah negara entah berapa Gaji PM?

Tanpa Nama berkata...

Gaji menter besar selangor apa kurangnya.. Inilah tujuan mereka nak jawatan tinggi spt dgn sendiri dpt tentu berapa gaji yg dikehendaki. Bukan spt PA terpaksa terkaung2 dan terlolong2 dari hulu ke hilir minta atau menagih simpati. Duit dan nak cepat kata raya tetap matlamat utama setiap manusia.

Tanpa Nama berkata...

kepada pihak CEUpac sila datang ke JPA,staaf disini amat terbeban dgn tugasan terbaru kami,perkara ini disebabkan oleh KPPA yang terlampau mengagungkan TRANSFORMASI....jadi tolong lah datang...lihat semdiri kami amt tertekan.

Tanpa Nama berkata...

Entahlah apa dah terjadi dgn manusia zaman sekarang Labu.. Tak da kerja nak cari kerja, dah dpt kerja buat pula pelbagai aduan; kerja banyaklah; gaji tak cukuplah, pangkat tak naiklah.... Namun anda tetap ada pilihan..... Terus bekerja dan hadapi cabaran tugas ATAU letak jawatan dan jadilah boss sendiri spya bebas buat apa saja asalkan xmenyalahi undang2.

SukanStar berkata...

Realiti kehidupan... 30hb , suami dapat gaji RM3,000.00 terus buat internet banking bayar bill air Rm30.00, bayar duit rumah Rm700.00 bayar duit kereta Rm700.00 , bil telephone suami dan isteri Rm200.00 , bill elektrik Rm170.00 , ansuran motor Rm150.00 dan yuran tuisyen anak Rm150.00 ..serta menukarkan Rm150.00 duit pecah seringgit-seringgit untuk belanja sekolah anak anak untuk sebulan...lalu berbekalkan duit baki Rm750.00 balik kerumah jemput isteri dari tempat kerja..terus di sambut ngan isteri satu soalan " ari ni hari gaji abang kan??..jom pergi beli barang dapur byk dah habis sambil bawak bebudak makan luarlah mlm ni sebab I tak laratlah nak masak ari ni... bebudak pun esok hari sabtu cutikan? Suami mengangguk lemah terpaksa setuju demi anak dan isteri. Sampai di rumah disambut pulak dgn anak yg bongsu " Ayah cikgu adik ckp ari isnin cikgu nak RM20.00 untuk beli baju sukan yg baru." Isteri spontan menyampuk " mintak kat ayah..ayah baru dapat gaji..sambil anak yg sulung pula mencelah .." ayah kakak pun nak duit Rm 30.00 hari isnin untuk beli buku rujukan dah dekat nak peperiksaan ni..Si suami terus mengeluarkan Rm50.00 untuk anak bongsu dan anak sulong .. Kemudian bila selepas magrib berangkatlah anak beranak ke kedai untuk mkn dan berbelanja barang dapur dan sebelum itu suami singgah isi minyak kereta Rm50.00 langsung ke kedai makan dan makanlah anak beranak tersebut dgn bil makan berjumlah Rm50.00..Setelah itu langsung pergi berbelanja barang dapur dgn jumlah Rm 250.00 untuk barang kering dan Rm 50.00 untuk barang basah.. setelah semuanya selesai pulanglah keluarga tersebut kerumah dgn suami hanya tinggal gaji yg baru dpat pagi tadi sebanyak Rm300.00 sahaja.Maka tidurlah si suami dgn mata yg terkebil kebil mengenangkan baki duit yg tinggal hanya dlm beberapa jam sahaja dapat gaji tadi.. Keesokkannyer pagi sabtu isteri suruh si suami belikan roti canai untuk sarapan pagi...suami pun pergilah beli dgn modal Rm5.00 dan surat khabar Rm1.50.. (bersambung...)

SukanStar berkata...

(...sambungan)

manakala menjelang petang si isteri dan anak anak ajak suami jalan jalan di pasar malam Jalan TAR sempena malam minggu...si suami ikutkan jugak dlm keadaan dilema bagi menjaga hati isteri dan anak anak.Terpaksa tambahkan lagi minyak kereta sebanyak Rm30.00 .. sesampai di jalan TAR si isteri berkenan dgn tudung bawal berharga Rm15.00 mintak dibelikan..suami pun keluarkan duit bayar..kemudian bila kedepan sedikit bahagian pakaian kanak kanak pula nampak baju tidur anak anak yg berharga Rm15.00 sehelai..isteri pun selamba kata " bang baju tidur bebudak ni pun dah lusuh..belikan diorg yg baru ni.murah jer Rm15.00 hengget...suami keluarkan lagi Rm30.00 untuk baju tidur anak anak. Lalu terus pulang ke kereta untuk balik kerumah bersama sama..tetapi dalan perjalanan nak pulang anak anak merengek dahaga dan lapar .mintak singgah di kedai makan untuk makan mlm...sang ayah kesiankan dgn rengekan anak pun singgahlah di kedai makan tomyam dan makan dgn membayar Rm30.00 lagi..Jumlah keseluruhan baki yg tinggal selepas 48jam dapat gaji ialah Rm188.50. Esok hari Ahad...isteri suh pergi kedai pagi pagi untuk belikan santan dan sedikit ikan bilis untuk masak nasi lemak sebagai sarapan pagi...suami modalkan lagi Rm7.00 dan Rm1.50 untuk suratkhabar...tinggallah duit gaji genap Rm180.00..Malamnyer pulak beri pada isteri Rm150.00 untuk belanja makan dia di pejabat atas dasar nafkah kepada isteri tercinta... Maka bermulalah pagi hari isnin si suami dgn berbekalkan modal baki gaji hari jumaat kelmarin sebanyak Rm30.00 untuk isi minyak motor dan makan di pejabat..serta menghitung hari lagi untuk ke 30hb yg akan datang samada sampai atau tidak??....selang seminggu selepas itu pada hujung minggu isteri ajak balik kampung melawat ibu ayah dia di kampung..suami katakan tidak.ada modal...lalu isteri menjawab dgn sinis " kalau ajak balik.kampung saya jer takder duit...klu ajak balik kg saya jer abg kata tak der duit...mana pergi duit gaji abang selama ni....takkanlah seminggu gaji dah tak berduit...abg ada pompuan lain ke??" Terpinga pinga suami nak di jawab jadi perang...nak di ceritakan yg sebenar nanti disalahkan balik kata kita mengungkit hanya sebabkan belanjakan tudung Rm15.00 tu....Uaaaaa Uaaaaa..isteri ku sayang. Begitulah realiti kehidupan seorang suami yg penyabar demi melaksanakan tanggungjawab dan amanah Allah kepadanya...Nak buat kerja lebih masa dan part-time nanti isteri mengeluh selalu tak lekat kat rumah...penat dia melayan kerenah anak anak sorang diri...tapi bila gaji tak cukup pun di sindir katakan suami tak jalankan tanggungjawab...bila mintak dibantu nanti di katakan itu tanggungjawab suami untuk sediakan nafkah anak isteri...lagipun dia katakan dah tlg bayarkan duit baby sitter yg sepatutnya tanggungjawab suami... kesimpulannya dan persoalannya bahagiakah suami itu atau dayuskah suami itu atau boroskah keluarga mereka ?

Tanpa Nama berkata...

Kisah benar pengalaman ori si pembuat cerita... Nak salah siapa? Anda bijak pandai tentu tau jawapannya..

Tanpa Nama berkata...

kena munasabah diri dan bercukur, nak apa lg.

Tanpa Nama berkata...

Hari2 bercukur... Nak bercukur apa lagi? Bulu pukik, bulu butoh, bulu ketiak, bulu kaki semua dah habis dicukur. Kita harus bersyukur kerana telah selesai bercukur bulu pd bshagian2 tersebut. Apa mcm kawan?

Tanpa Nama berkata...

Sayangkan anak tangan2kan, sayang isteri........ . Entahlah sebab aku belum kahwin lagi dan mungkin xnak kahwin kerana fobia dengar pengalaman sedih org yg dah berumahtangga. Duri dlm daging.

Tanpa Nama berkata...

bulu celahan dubur nak cukur bagaimana? tak nampak dan susah... kalau tak cukur, berak cirit terpalit pulak kat bulu² tu... acaner tu...

Tanpa Nama berkata...

Suami isteri kena ada cara lah... Tunggang langgang kah; janji bekerjasama cukur bhgn pasangan masing2. Hahshaha....

Tanpa Nama berkata...

Senyap je... Ke mana perginya manusia yg tak pernah makan cili ni? Agaknya dia tak bayar bil wifi/broadband kot; maklum sahaja lah semua nak berjimat cermat skrg.

Tanpa Nama berkata...

APA ITU BAHAGIA????
APABILA KITA MEMILIKI HATI YG TENANG....
JAUH DARI PRASANGKA BURUK....
TOHMAHAN DAN TUDUHAN YG TIDAK BERASAS INI DTGNYA DARI HATI YG TIDAK TENANG & KOTOR/FIKIRAN YG NEGATIF....
ADAKAH ANDA TIDAK BAHAGIA????

BUWAHAHAHAHAHAHAHA....

~ ?....ADA ?.... ~

Tanpa Nama berkata...

~ ?.... ADA ?.... XDA ~

Tanpa Nama berkata...

Anda sendiri belum menjawab soalan itu. ADAKAH ANDA TIDAK BAHAGIA KERANA TIDAK MAKAN CILI?

Tanpa Nama berkata...

ANGAN-ANGAN BERLAMBAK, DUIT XDA. Betulkan kawan?

Tanpa Nama berkata...

Lu sendiri tidak bahagia hah? Apa mcm mau bahagia ari2 sakit ati sama org... ari2 minta itu gaji sama mcm2 naik..

Tanpa Nama berkata...

AWAS KAWAN2 SEKALIAN. ORANG YG TAK PERNAH TELAH MENGELUARKAN FATWA BAHARU BERKENAAN MAKSUD "BAHAGIA" MENGIKUT PERSPEKTIFNYA.
HAHAHA..... LAWAK LAH KO NI.

Tanpa Nama berkata...

Kereta ADA, minyak XDA.. Maklumlah harga minyak dah naik, gaji pula tak naik.

Tanpa Nama berkata...

BERBELANJALAH UNTUK KEPERLUAN, BUKANNYA UNTUK KEINGINAN. NAK HIDUP BERUMAHTANGGA SEHARUSNYA MENJADIKAN ANDA LEBIH BIJAK, BUKANNYA MENJADIKAN ANDA LEBIH BANGANG!

Tanpa Nama berkata...

itu hanya sangkaan yg samar-samar (jauh dr yakin)....

prasangka = anggapan buruk terhadap sesuatu/seseorg sebelum
mengetahui/menyelidiki hal yg sebenarnya....

sifat waham ini perlu dijauhkan yakni tidak perlu wujud dlm diri
krn prasaan sebegini meletakkan kita dlm keadaan ragu-ragu, curiga dan menyekat kecenderungan ke arah kebahagiaan....bertaubatlah....
hehehehehehehehehehe....

Tanpa Nama berkata...

penulis komentar diatas ada menyebut tentang keinginan ke?

Tanpa Nama berkata...

Kalau sesudah berhujah pastu ketawa terbahak2 itu menandakan idea yg diluahkan tu adalah idea 'air kumbahan daripd tandas'.

Tanpa Nama berkata...

Hari cuti kan..manalah dorang ada duit nak pakai brokben..harapkan wifi pejabat je..tu yang waktu pejabat penuh dgn komen2 hampeh..x membina langsung....

Tanpa Nama berkata...

Haaelah.. tak mainlah broadband-wifi pejabat...lu jea jenis manusia bangsat, haram-jadah yg pakai kemudahan pejabat hingga ke beranak-pinak.. malu la sikit beb.. bangkai punya manusia..

Tanpa Nama berkata...

Haaelah.. tak mainlah broadband-wifi pejabat...lu jea jenis manusia bangsat, haram-jadah yg pakai kemudahan pejabat hingga ke beranak-pinak.. malu la sikit beb.. bangkai punya manusia..

Tanpa Nama berkata...

Tgh kat pejabat mesti pakai wifi pejabat lah ni.. Masih ada masa masuk blog kopek, xda kerja ke atau memang kaki ngular?

Tanpa Nama berkata...

Siapa lagi kalau bukan PT yg berbanga dgn smartphone dll mcm gadgets canggih yg mereka ada. Kalah towkay apek kat luar sana.

Tanpa Nama berkata...

Cantik dan sedap bahasa tu ye....

Tanpa Nama berkata...

BOLEH TAK CEUPACS PERJUANGKAN AGAR TIME BASED TIDAK DIBUAT UNTUK GURU-GURU. MEMBAZIRKAN DUIT KERAJAAN. BAYANGKAN GURU PUNYA GAJI DAH ADA MENYEKAT REZEKI PA YANG LAIN. DEGREE SAHAJA TANPA PENGALAMAN DG 41 TAMBAH ELAUN DAH RM 3500. LEPAS TU SETIAP LAPAN TAHUN GAJI DG 44 MASUK ELAUN DAH JADI RM 5000. LEPAS TU KEJE 8 TAHUN LAGI DA DPT GRED DG 48. GAJI DA DEKAT 6000 RIBU. PAS TU 3 TAHUN GAJI DG51..DEKAT 8 RIBU.. KEJE SAMA MENGAJAR BUDAK SEKOLAH. CUBA TENGOK DAH LA GURU ADA DEKAT 400 RIBU ORANG, JADI GAJI GURU SEBENARNYA BANYAK MENYEKAT KENAIKAN COLA, KENAIKAN ELAUN-ELAUN LAIN...TOLONG MINTA HAPUSKAN TIME BASED. KERAJAAN TERPAKSA BERBELANJA BESAR UNTUK TAMPUNG KEMEWAHAN GAJI GURU-GURU...HAPUSKAN TIME BASED GURU!!!!

Tanpa Nama berkata...

BOLEH TAK CEUPACS PERJUANGKAN AGAR TIME BASED TIDAK DIBUAT UNTUK GURU-GURU. MEMBAZIRKAN DUIT KERAJAAN. BAYANGKAN GURU PUNYA GAJI DAH ADA MENYEKAT REZEKI PA YANG LAIN. DEGREE SAHAJA TANPA PENGALAMAN DG 41 TAMBAH ELAUN DAH RM 3500. LEPAS TU SETIAP LAPAN TAHUN GAJI DG 44 MASUK ELAUN DAH JADI RM 5000. LEPAS TU KEJE 8 TAHUN LAGI DA DPT GRED DG 48. GAJI DA DEKAT 6000 RIBU. PAS TU 3 TAHUN GAJI DG51..DEKAT 8 RIBU.. KEJE SAMA MENGAJAR BUDAK SEKOLAH. CUBA TENGOK DAH LA GURU ADA DEKAT 400 RIBU ORANG, JADI GAJI GURU SEBENARNYA BANYAK MENYEKAT KENAIKAN COLA, KENAIKAN ELAUN-ELAUN LAIN...TOLONG MINTA HAPUSKAN TIME BASED. KERAJAAN TERPAKSA BERBELANJA BESAR UNTUK TAMPUNG KEMEWAHAN GAJI GURU-GURU...HAPUSKAN TIME BASED GURU!!!!

Tanpa Nama berkata...

GURU SEPERTI PENJAWAT AWAM LAIN AMIK DEGREE, LEPAS TU SAMPAI PENCEN, TUGAS HAKIKI SAMA DENGAN PENJAWAT AWAM LAIN YANG PUNYAI DEGREE..SETUJU HAPUSKAN TIME BASED GURU!!!..TIDAK ADIL SEOLAH-OLAH KERAJAAN MEMASTIKAN SETIAP GAJI GURU YANG MEMPUNYAI DEGREE AKAN TAMAT PADA DG 52. BELUM TENTU ADA PENJAWAT AWAM LAIN BERSYARATKAN GRED 41 MEMPUNYAI KEISTIMEWAAN INI...BILA PENCEN PASTI DAPAT GAJI RM 8000 KEATAS...PUI..

SukanStar berkata...

Pada satu hari, Pak Amir pergi ke hutan untuk mencari kayu api. Apabila lalu kat kawasan tasik, Pak Amir tergelincir dan kapak buruknye terjatuh dalam tasik tu. Maka datanglah Pari-Pari Tasik kepada Pak Amir. Pari-pari: "Kenapa dengan kau?" Pak Amir: "Kapak aku terjatuh ke dalam tasik." Pari-pari pun menyelam dan kembali bersama kapak perak. Pari-pari: "Inikah kapak kamu?" Pak Amir: "Tidak." Pari-pari pun menyelam dan kembali bersama kapak emas. Pari-pari: "Inikah kapak kamu?" Pak Amir: "Tidak, kapak aku buruk sahaja." Pari-pari pun menyelam dan kembali bersama kapak buruk. Pari-pari: "Inikah kapak kamu?" Pak Amir: "Ya, itulah kapak buruk aku." Pari-pari Tasik suka sikap Pak Amir yang jujur itu lalu memberikan ketiga-tiga kapak itu kepadanya. Pada hari lain pulak. Pak Amir berjalan di sekitar tasik yang sama bersama isterinya. Kali ni isterinye pulak yang jatuh ke dalam tasik. Pak Amir susah hati. Maka datanglah Pari-pari Tasik kepada Pak Amir.. Pari-pari: "Kenapa kau bersedih?" Pak Amir: "Isteriku jatuh ke dalam tasik." Pari-pari pun menyelam dan kembali bersama Emma Maembong. Pari-pari: "Inikah isteri kau?" Sambil menangis Pak Amir menjawab... "Ya, itulah isteriku.." Pari-pari pun marah, "Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu masa dulu telah menjadi tamak?" Sambil menahan pilu Pak Amir menjawab, "Aku bukan tamak, kalau aku kata 'tidak' pada Emma Maembong... kau akan bawakan pula Luna Maya... kalau aku katakan 'tidak' juga, barulah kau bawakan isteriku...!! Bila aku kata 'ya', kau akan berikan mereka bertiga padaku...!!! Aku yang miskin ni tak mampu tanggung mereka semua..."

SukanStar berkata...

Nama saya Suhana, umur saya baru 15 tahun. Saya gagal dalam PMR, saya terus bekerja untuk meringankan beban orang tua. Saya telah terbaca sebuah iklan yang terpapar di kedai 7-Eleven. Jawatan kosong sebagai Operator Kilang Penyapu di Sg Besi dengan gaji yang lumayan. Hampir 6 bulan saya bekerja disana, walaupun saya dibawah umur tetapi saya diterima bekerja untuk jawatan sementara. Dan sepanjang saya bekerja disana saya tidak mempunyai apa-apa masalah, walaupun umur saya muda, tetapi perwatakan saya seperti anak dara yang meningkat remaja dan saya disenangi oleh semua pekerja disana lebih-lebih lagi pekerja lelaki kerana masing-masing cuba memikat saya, maklumlah ayam muda.....lalat pun tak berani hinggap!!!!

Dan saya senang berkomunikasi dengan rakan-rakan sejawat. Dan saya selalu ambil "overtime", maklum sajelah....clai m yang lumayan. Saya tidak pernah kenal erti penat........Dan dalam masa yang begitu singkat saya telah dapat menyimpan wang dan berbelanja dengan sewenang-wenangnya.

Nak dijadikan cerita......., pada suatu pagi semasa bangun dari tidur, saya terus ke bilik mandi. Semasa hendak mandi saya telah lucutkan towel di badan saya. Alangkah terperanjatnya saya kerana saya lihat ada beberapa helai bulu yang kelihatan seperti bulu penyapu sampah tumbuh di kemaluan saya. Tanpa berfikir panjang, saya teruskan juga mandi,dan terus bersiap untuk ke Kilang Penyapu. Sepanjang perjalanan saya ke tempat kerja, saya terfikir mungkin saya sudah tidak sesuai lagi bekerja di sana (mungkin alergik penyapu).

Sesampai sahaja di Kilang Penyapu, saya terus bergegas jumpa Supervisor di bilik khas. Saya pun memberitahu hasrat saya untuk berhenti kerja pada hujung bulan nanti. Supervisor itu gugup sebentar kerana tidak menyangka keputusan saya itu. Mana taknya, saya tahu dia ada hati dengan saya......saya pun memberi alasan tidak dapat bekerja disitu lagi kerana alergik penyapu. Lantas disuruhnya saya tunjukkan tempat yang alergik itu. Saya pun apa lagi.....tanpa segan silu lagi terus menunjukkan bahagian sulit saya yang alergik itu.

Tetapi Supervisor saya tidak menampakkan reaksi terkejut......malah dia sendiri telah memberitahu saya dia pun alergik malah lebih teruk dari saya. Saya pun minta dia tunjukkan tempat yang alergik itu. Alangkah terperanjatnya saya, apabila dia membuka seluarnya saya ternampak bukan lagi bulu penyapu yang tumbuh malah ada batang penyapu sekali. Saya pun terus berhenti 24 hours dan terus keluar dengan seribu tanda tanya???????

Tanpa Nama berkata...

Kau betul-betul bodoh, ini tempat penjawat awam punya blog, bukan nak dengar cite lucah kau, haram-jadah punya org, mcm sial pulak aku tgk kau nie, agak-agak kau nie anak zluar nikah kot.. perangai dah mcm anjing dan babi..

Tanpa Nama berkata...

SEBENARNYA AKU MENGAKU TERLALU CEMBURU DGN GAJI GURU YG JAUH LEBIH TINGGI DRPD GAJI AKU. KALAU BOLEH AKU NAK SUPAYA GAJI MEREKA RENDAH DRPD GAJI AKU. TIADA APA YG BUAT AKU TERHUTANG BUDI DGN GURU KERANA AKU TIDAK MELALUI ZAMAN PERSEKOLAHAN SPT KANAK2 LAIN. AKU KENAL HURUF DAN ANGKA HANYA DGN USAHA SENDIRI DAN BIMBINGAN IBUBAPA. SEMUA KETURUNAN AKU SEJAK DULU HINGGA SKRG TIDAK PERNAH BERSEKOLAH; NAMUN KEAJAIBAN BERLAKU JUGA MEMBOLEHKAN KAMI CELIK HURUF DAN ANGKA. JUSTERU ITU AKU BERANI DAN DGN PERASAAN ANGKUH MENCADANGKAN SPYA KERAJAAN TIDAK MEMBERI KEISTIMEWAAN KPD GURU DGN HARAPAN PERASAAN CEMBURU DAN SAKIT HATI AKU TIDAK BERTUKAR MENJADI BARAH YG AKAN MEMBUNUH AKU NANTI. TOLONGLAH MENYELAMATKAN NYAWA AKU DGN MENGHILANGKAN PERASAAN CEMBURU KU TERHADAP GAJI GURU. GAJI AKU SEBENARNYA HANYA SATU PEREMPAT GAJI GURU. KEBABOOOOOO

Tanpa Nama berkata...

ITU LAH KEISTIMEWAAN DAN KELAINAN NAMANYA. INILAH SEBENARNYA YG MEMBUAT AKU BENAR2 NAK JD CIKGU TAPI MALANGNYA DAH BEBERAPA KALI MEMOHON TETAPI TAK DPT2. SKRG AKU CARI JLN UTK MENGGANGGU GUGAT KEDUDUKAN GURU SETELAH PUAS MENYALAK SPT ANJING GILA SELAMA INI. MENYANYI LAGU FAVOURITE KU 'BANGAU OH BANGAU' PUN SUDAH TAPI MALANGNYA SEMUA USAHA KU ITU GAGAL. GAJI GURU TETAP DINAIKKAN DAN AKU TETAP MEMPROTES; MUNGKIN LEPAS NI AKU NAK BERHENTIKAN ANAK2 KU DARI SEKOLAH AGAR SEKOLAH TUTUP DAN GURU TIADA KERJA. WAH BAGUSNYA IDEA AKU TU.....

Tanpa Nama berkata...

Inilah sebenarnya perangai dan nilai buruk yg ada pd segelintir pejawat awam kita. Adilkah kerajaan melayan permintaan manusia2 yg terlalu rendah moral dan prestasi kerjanya. Kelompok2 pengkhianat ini ramai dikalangan kump sokongan khususnya majikan kita yg membayar gaji iaitu PT.

Tanpa Nama berkata...

MAK AIII!!!! KETAWA PUN MARAH....
APO LAH SALAH DEN....
BAWAK-BAWAK LA BETOBAT TN HAJI OIII!!!!

WAWAWAWAWAWAWAWAWAWAWAWA!!!!

Tanpa Nama berkata...

~ ?....ADA ?....XDA ~

Tanpa Nama berkata...

DLM USAHA TRANSFORMASI PA DAN PENJIMATAN WANG RAKYAT; DIMINTA KERAJAAN MENAMATKAN JAWATAN KUMPULAN SPT PT, PAP, PAR DAN.YG SEANGKATAN DGNNYA. DIMINTA KERJA2 PERKERANIAN DAN PENGURUSAN DIURUS SENDIRI OLEH PEGAWAI MASING2. UMUM SEDIA MAKLUM BAHAWA JAWATAN YG SERING MENGHADAPI KEKURANGAN ANGGOTA DIBERI KEISTIMEWAAN KHUSUS UTK MENARIK LEBIH RAMAI PEMOHON. ANTARA JAWATAN ATAU PROFESION YG SERING KEKURANGAN ANGGOTA YG KRITIKAL DAN MEMERLUKAN TAMBAHAN KEISTIMEWAAN DIBERI IALAH:
1. DOKTOR
2. JURURAWAT
3. GURU,
4. PASUKAN KESELAMATAN DAN PENGUATKUASA
- DIHARAP KERAJAAN AKAN TERUS MEMBUAT PENAMBAHBAIKAN PADA SKIM GAJI DAN GRED UTK JAWATAN2 TERSEBUT DI ATAS.
- JAWATAN LAIN PULA IKUT KEPERLUAN
- TANPA PT PUN NEGARA MASIH AMAN DAMAI, MURID2 MASIH BERSEKOLAH, PESAKIT TERUS MENDAPAT RAWATAN.

Tanpa Nama berkata...

FATWA PEKEBENDA, ITU DEFINASI LA....
BEZA ANTARA FATWA DGN DEFINASI PUN KANTOI....
kata intelektual....

BUWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

Tanpa Nama berkata...

SYAITAN INI MINTA ORG LAIN PULA YG BERTAUBAT WALHAL DIA SENDIRI YG PATUT BERTAUBAT. PATUT KETUA JABATAN DAN RAKAN PEJABAT ANDA TAK SUKA PERANGAI DAN SIKAP ANDA.

Tanpa Nama berkata...

HAH, MUNCUL SEMULA PAKAR FATWA NI. INGAT DAH 6 KAKI...

Tanpa Nama berkata...

KERJA ADA, GAJI XDA = GAJI TAK PERNAH CUKUP

Tanpa Nama berkata...

KERJA DAN GAJI ADA, KEMAMPUAN UTK HIDUP MEWAH XDA
MOTOSIKAL ADA, KERETA XDA
RUMAH TERES ADA, RUMAH BANGLO XDA
PERODUA ADA, TOYOTA XDA
= KERANA GAJI TAK CUKUP, ANGAN2 MAT JENIN JAK LA....

Tanpa Nama berkata...

ORG XMAKAN CILI HEBAT PASAL SELOK BELOK FATWA. AWAS!

Tanpa Nama berkata...

Peminat lagu 'bangau oh bangau' muncul kembali.

Tanpa Nama berkata...

Anjing kurap dan gila spesis mana yg buat cadangan tu?

Tanpa Nama berkata...

Mari.....mari kita nyanyikan lagu bangau oh bangau. 'bangau oh bangau mengapa engkau cemburu gaji guru, bagaimana ku tak cemburu, gaji aku ciput, gaji aku ciput. Gaji oh gaji mengapa engkau ciput, bagaimana aku tak.ciput aku budak malas.......

Tanpa Nama berkata...

? ada ? xda

Tanpa Nama berkata...

BUTOH KO ADA, PUKIK YG KO NAK AMPUT XDA.

Tanpa Nama berkata...

? ada ? xda

Takda Nama berkata...

yang suka mencarut & guna bahasa kesat di atas ni kita semua dah sedia maklum kategori gred mana mereka.

kalau tak par yang baru saja dapat naik gred free n11 haritu mahupun pra/driver yang dapat naik gred free h11 haritu. tapi sayang, naik gred saja. gaji kekal. teruskan kempunan. kah kah.

Tanpa Nama berkata...

ANGAN-ANGAN ADA, KEMAMPUAN XDA

Tanpa Nama berkata...

NAMPAK GAYANYA KUMP PELAKSANA LULUSAN SPM SPT PT DAH NAK ANGKAT BAKUL SENDIRI SKRG. MEREKA DAH PANDAI NAK UBAH DASAR, NAK SONGSANGKAN BENDA YG TAK SONGSANG. PEGAWAI GRED JUSA MEREKA NAK TUKAR KE GRED N17 SEMENTARA MEREKA MENGAMBILALIH JAWATAN JUSA. TAPI PT KAT TEMPAT KERJA AKU DISURUH BERUCAP DLM MAJLIS PUN TAK SANGGUP. LAYAK KAH MEMEGANG TAMPUK PENTADBIRAN?

Tanpa Nama berkata...

GAJI AKU YG SUKA KUTUK PIHAK LAIN NI HINGGA PENCEN PUN TAK SAMPAI 5 RIBU. ITU SEBAB SAKIT HATI DGN CIKGU NI. BUKAN PUN, ANAK2 AKU MASIH DIHANTAR KE SEKOLAH UTK DIAJAR OLEH CIKGU. AKU CUMA PANDAI CAKAP TAPI TAK PANDAI PUN AJAR ANAK SENDIRI. INILAH KELEMAHAN AKU YG NAK DITOLAK KPD CIKGU YG AKU CEMBURUI. MUNGKIN ADA TEMPIAS NEGATIF TERKENA ANAK KU YG MASIH TAK PANDAI BERSEKOLAH TU. DOSA IBUBAPA YG TIDAK MENGHORMATI SESAMA INSAN CIPTAAN TUHAN.

Tanpa Nama berkata...

haram jadah punya kerajaan....kerajaan yang berpaksikan jubor saiful bukhari...

Tanpa Nama berkata...

FATWA PEKEBENDA, ITU DEFINASI LA....
BEZA ANTARA FATWA DGN DEFINASI PUN KANTOI....
kata intelektual....

BUWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

Tanpa Nama berkata...

Syabas dan tahniah. Suatu keputusan yg amat tepat. Semoga yg mempunyai perasaan cemburu dan dengki terhadap pihak lain ditimpa musibah yg setimpal. Gaji dan gred tak usaha yg gigih dan positif. Gaji dan gred anda rendah adalah berpunca drpd kesilapan lampau anda. Jgn salahkan sesiapa tapi harus bercukur dan terus bercukur sehingga kehabisan bulu. Harap gaji anda tidak kehabisan diguna utk membeli pisau cukur. Kebabooooo...

Tanpa Nama berkata...

ADA SESIAPA YG TIDAK ARIF TENTANG FATWA SILA BERHUBUNG DGN SI BANGANG FATWA ANJING KURAP DI ATAS....
- OTAK ADA, AKAL XDA......

Tanpa Nama berkata...

PT MENDAHULUI SENARAI PEJAWAT AWAM.PALING CEMBURUI KELEBIHAN GAJI DAN GRED JAWATAN LAIN. MEREKA YG CUMA LULUS SPM NAK SEDAYA UPAYA GAJI MEREKA SAMA DGN PEGAWAI DI GRED 52 & 54. MEREKA MERASA TAK LAYAK DYDUK DLM GRED N17.
- PENGAKUAN OLEH SEORANG PT YG SELALU MENGKRITIK DAN MENCADANG IDEA UTK MENJATUHKAN PROFESION LAIN.
HARAP MAKLUM.

Tanpa Nama berkata...

KITA TIDAK AKAN MENGGUNAKAN PENAKATA YG KESAT ATAU BERBENTUK CACIAN....
INI PENDEKATAN YG KITA AMBIL....
JIKA KITA MENGGUNAKAN CARA/KAEDAH YG SAMA, YAKNI SEPERTI PIHAK LAWAN, BERMAKNA KITA JUGA SEPERTI MEREKA....
TIADA BEZANYA....

BUWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

Tanpa Nama berkata...

MAKA KAU 2 X 5 SPT MEREKA LAH. KAU LAH YG RAJA SEGALA PENGKIANAT; SENANG2 KELUARKAN CADANGAN DAN FATWA. APA BENDA PUN KAU XDA.... DAH MAKAN KAH BELUM? TAKUT KAU XDA DUIT UTK BELI KEPERLUAN DAPUR.

Tanpa Nama berkata...

GAJI BULAN KO DAH ABIS KE?

Tanpa Nama berkata...

? ada ? xda

Tanpa Nama berkata...

Kangkung ada, duit xda... Makan pasir sajalah.

Tanpa Nama berkata...

PAKAR FATWA DLM PENANAM KANGKUNG YG BERMUTU TINGGI....

Tanpa Nama berkata...

Ape ectcie MAS nie, kapal terbang terhempas kea..?.. dahlah rugi berbilion ringgit.. cuepacs kemukakan bantahan terhadap MAS, nyawa rakyat malaysia tue...

Tanpa Nama berkata...

Ape cite MAS nie, kapal terbang terhempas kea..?.. dahlah rugi berbilion ringgit.. cuepacs kemukakan bantahan terhadap MAS, nyawa rakyat malaysia tue...

SukanStar berkata...

Inna Lillahi Wa'inna ilaihiraji'un

SukanStar berkata...

Kasut bola REVOLUSI iaitu kasut dan stokin disekalikan yang dihasilkan oleh Adidas dan Nike telah mengundang perang.

DI SPAIN :
Nike telah membawa Ineista untuk mencuba kasut ini semasa pelancarannya dan berikut kata kata beliau :

"Bentuk kasut ini sungguh unik dan saya tidak rasa seperti memakainya," kata Iniesta yang menyarung but berwarna kuning terang dan merah.

DI MALAYSIA :
" Saya tak perlukan kasut REVOLUSI ini, semua ini hanyala mainan dunia bola sepak, pakaila kasut apa sekalipun, kalau bola nak masuk ke dalam gawang akan masuk jugak, saya telah buktikan DENGAN LUTUT saya menjaringkan GOL", bintang Harimau Malaya , Echmed Faakriy

Tanpa Nama berkata...

Pakar tukar cerita pula si bangang ni...

SukanStar berkata...

Saturday, March 08, 04:20 PM MYT +0800 Malaysia Airlines MH370 Flight Incident

Sepang, 8 March 2014: Malaysia Airlines is still unable to establish any contact or determine the whereabouts of flight MH370. Earlier today, Subang ATC had lost contact with the aircraft at 2.40am. The last known position of MH370 before it disappeared off the radar was 065515 North (longitude) and 1033443 East (latitude).

We are still trying to locate the current location of the flight based on the last known position of the aircraft. We are working with the International search and rescue teams in trying to locate the aircraft. So far, we have not received any emergency signals or distress messages from MH370. We are working with authorities and assure that all sources are deployed to assist with the search and rescue mission.

The passenger manifest will not be released until all families of the passengers have been informed. The flight was carrying a total number of 239 passengers and crew – comprising 227 passengers (including 2 infants) and 12 crew members.

We are deploying our “Go Team” to Beijing which will depart Kuala Lumpur International Airport at 4.30pm with a team of caregivers and volunteers to assist the family members of the passengers.

The passengers are of 14 different nationalities. All crew on-board are Malaysians.

Please take note that the earlier statement did not include the number of Indian nationals. This was due to confusion between the country code of Indonesia and India.

The below table shows the latest number of passengers and their nationalities:-

Nationality

Total

China/Taiwan

154 including infant

Malaysia

38

India

5

Indonesia

7

Australia

6

France

4

USA

3 including infant

New Zealand

2

Ukraine

2

Canada

2

Russian

1

Italy

1

Netherlands

1

Austrian

1

Our focus now is to work with the emergency responders and authorities and mobilize our full support.

Our thoughts and prayers are with all affected passengers and crew and their family members.

The public may contact +603 7884 1234.

For media queries, kindly contact +603 8777 5698/ +603 8787 1276.

The airline will provide regular updates on the situation. There are many unvalidated reports out in the media and Malaysia Airlines strongly urges the media and the public at large to only report from official statements from Malaysia Airlines and the Government of Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

我们很遗憾MH370航班于今天凌晨2点40分与苏邦空中管制台失去联系。

我们目前正与搜寻与救援机构通力合作,截至2014年3月8日下午2点,还没有飞机确切位置的信息。

MH370航班由波音777-200机型执飞。该航班于今天凌晨0点41分由吉隆坡起飞前往北京,原计划于北京时间早晨6点30分抵达北京首都国际机场。航班搭载227名旅客及12名机组人员。乘客来自于14个国家,多数为中国人。



我们的工作人员正在联络乘客亲属并告知事件的最新进展,航空公司正在是与紧急工作组及有关当局紧密合作以了解最新事态。马航总部已派出专门小组前往北京为乘客家属提供协助。航空公司将根据事件进展及时提供最新讯息。



我们为所有乘客、机组人员及其家属祈福 。



亲属可以联络:+603 8787 1269 / 8787 1629

媒体可以联络:+603 8777 5698 / +603 8787 1276

公众可以联络:+603 7884 1234

SukanStar berkata...

Sepang, 8 March 2014: Malaysia Airlines is still unable to establish any contact or determine the whereabouts of flight MH370. Earlier today, Subang ATC had lost contact with the aircraft at 2.40am. The last known position of MH370 before it disappeared off the radar was 065515 North (longitude) and 1033443 East (latitude).

We are still trying to locate the current location of the flight based on the last known position of the aircraft. We are working with the International search and rescue teams in trying to locate the aircraft. So far, we have not received any emergency signals or distress messages from MH370. We are working with authorities and assure that all sources are deployed to assist with the search and rescue mission.

The passenger manifest will not be released until all families of the passengers have been informed. The flight was carrying a total number of 239 passengers and crew – comprising 227 passengers (including 2 infants) and 12 crew members.

We are deploying our “Go Team” to Beijing which will depart Kuala Lumpur International Airport at 4.30pm with a team of caregivers and volunteers to assist the family members of the passengers.

The passengers are of 14 different nationalities. All crew on-board are Malaysians.

Please take note that the earlier statement did not include the number of Indian nationals. This was due to confusion between the country code of Indonesia and India.

The below table shows the latest number of passengers and their nationalities:-

Nationality

Total

China/Taiwan

154 including infant

Malaysia

38

India

5

Indonesia

7

Australia

6

France

4

USA

3 including infant

New Zealand

2

Ukraine

2

Canada

2

Russian

1

Italy

1

Netherlands

1

Austrian

1

Our focus now is to work with the emergency responders and authorities and mobilize our full support.

Our thoughts and prayers are with all affected passengers and crew and their family members.

The public may contact +603 7884 1234.

For media queries, kindly contact +603 8777 5698/ +603 8787 1276.

The airline will provide regular updates on the situation. There are many unvalidated reports out in the media and Malaysia Airlines strongly urges the media and the public at large to only report from official statements from Malaysia Airlines and the Government of Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

CERITA MAS HILANG PULA.... ROJAK....ROJAK.....ABC.....AIR BATU CAMPUR.... KASI SI BONGOK MAKAN DAN MINUM.

Tanpa Nama berkata...

berita terkiini

MH370 masih tak jumpa...

Tanpa Nama berkata...

hari ni ahad... perlis, penang, perak, selangor, pahang, negeri sembilan, melaka, johor, sarawak, sabah, wilayah persekutuan putrajaya, wilayah persekutuan kuala lumpur & wilayah persekutuan labuan CUTI

Tanpa Nama berkata...

BOLEH TAK CEUPACS PERJUANGKAN AGAR TIME BASED TIDAK DIBUAT UNTUK GURU-GURU. MEMBAZIRKAN DUIT KERAJAAN. BAYANGKAN GURU PUNYA GAJI DAH ADA MENYEKAT REZEKI PA YANG LAIN. DEGREE SAHAJA TANPA PENGALAMAN DG 41 TAMBAH ELAUN DAH RM 3500. LEPAS TU SETIAP LAPAN TAHUN GAJI DG 44 MASUK ELAUN DAH JADI RM 5000. LEPAS TU KEJE 8 TAHUN LAGI DA DPT GRED DG 48. GAJI DA DEKAT 6000 RIBU. PAS TU 3 TAHUN GAJI DG51..DEKAT 8 RIBU.. KEJE SAMA MENGAJAR BUDAK SEKOLAH. CUBA TENGOK DAH LA GURU ADA DEKAT 400 RIBU ORANG, JADI GAJI GURU SEBENARNYA BANYAK MENYEKAT KENAIKAN COLA, KENAIKAN ELAUN-ELAUN LAIN...TOLONG MINTA HAPUSKAN TIME BASED. KERAJAAN TERPAKSA BERBELANJA BESAR UNTUK TAMPUNG KEMEWAHAN GAJI GURU-GURU...HAPUSKAN TIME BASED GURU!!!!

Tanpa Nama berkata...

BOLEH TAK CEUPACS PERJUANGKAN AGAR TIME BASED TIDAK DIBUAT UNTUK GURU-GURU. MEMBAZIRKAN DUIT KERAJAAN. BAYANGKAN GURU PUNYA GAJI DAH ADA MENYEKAT REZEKI PA YANG LAIN. DEGREE SAHAJA TANPA PENGALAMAN DG 41 TAMBAH ELAUN DAH RM 3500. LEPAS TU SETIAP LAPAN TAHUN GAJI DG 44 MASUK ELAUN DAH JADI RM 5000. LEPAS TU KEJE 8 TAHUN LAGI DA DPT GRED DG 48. GAJI DA DEKAT 6000 RIBU. PAS TU 3 TAHUN GAJI DG51..DEKAT 8 RIBU.. KEJE SAMA MENGAJAR BUDAK SEKOLAH. CUBA TENGOK DAH LA GURU ADA DEKAT 400 RIBU ORANG, JADI GAJI GURU SEBENARNYA BANYAK MENYEKAT KENAIKAN COLA, KENAIKAN ELAUN-ELAUN LAIN...TOLONG MINTA HAPUSKAN TIME BASED. KERAJAAN TERPAKSA BERBELANJA BESAR UNTUK TAMPUNG KEMEWAHAN GAJI GURU-GURU...HAPUSKAN TIME BASED GURU!!!!

Tanpa Nama berkata...

Alaaa..bahasa org yg rendah nilainya..biasalah..ilmu agama pun x tinggi..kalau ada agama pun..hanya pada nama je..buat malu jekk...

Tanpa Nama berkata...

BOLEH TAK CEUPACS PERJUANGKAN AGAR TIME BASED TIDAK DIBUAT UNTUK GURU-GURU. MEMBAZIRKAN DUIT KERAJAAN. BAYANGKAN GURU PUNYA GAJI DAH ADA MENYEKAT REZEKI PA YANG LAIN. DEGREE SAHAJA TANPA PENGALAMAN DG 41 TAMBAH ELAUN DAH RM 3500. LEPAS TU SETIAP LAPAN TAHUN GAJI DG 44 MASUK ELAUN DAH JADI RM 5000. LEPAS TU KEJE 8 TAHUN LAGI DA DPT GRED DG 48. GAJI DA DEKAT 6000 RIBU. PAS TU 3 TAHUN GAJI DG51..DEKAT 8 RIBU.. KEJE SAMA MENGAJAR BUDAK SEKOLAH. CUBA TENGOK DAH LA GURU ADA DEKAT 400 RIBU ORANG, JADI GAJI GURU SEBENARNYA BANYAK MENYEKAT KENAIKAN COLA, KENAIKAN ELAUN-ELAUN LAIN...TOLONG MINTA HAPUSKAN TIME BASED. KERAJAAN TERPAKSA BERBELANJA BESAR UNTUK TAMPUNG KEMEWAHAN GAJI GURU-GURU...HAPUSKAN TIME BASED GURU!!!!

---------------------------------
ada kebenaran kenyataan ini.
dalam bahasa mudahnya guru DG sekarang tidur atas duit

Tanpa Nama berkata...

GURU SEPERTI PENJAWAT AWAM LAIN AMIK DEGREE, LEPAS TU SAMPAI PENCEN, TUGAS HAKIKI SAMA DENGAN PENJAWAT AWAM LAIN YANG PUNYAI DEGREE..SETUJU HAPUSKAN TIME BASED GURU!!!..TIDAK ADIL SEOLAH-OLAH KERAJAAN MEMASTIKAN SETIAP GAJI GURU YANG MEMPUNYAI DEGREE AKAN TAMAT PADA DG 52. BELUM TENTU ADA PENJAWAT AWAM LAIN BERSYARATKAN GRED 41 MEMPUNYAI KEISTIMEWAAN INI...BILA PENCEN PASTI DAPAT GAJI RM 8000 KEATAS...PUI..

Tanpa Nama berkata...

TK SETUJU 100% TIME BASED GURU DIHAPUS, NI CADANGN BUDAK TADIKA.....
PATUT NYE SEMUA PA LAIN DPT TM BSE MCM GURU JUGAK....
BARU LA AMBO DPT RASA NAIK GRED CEPT MCM CGU JUGOK...KAN100X

Tanpa Nama berkata...

Citt..kalau untung pada sendiri..senyap.kalau nak melingkup orang lain..pandai bg cadangan.cuba la usaha supaya semua dapat manfaat.buang la sifat berdengki tu..tak kemana Yop oii..

Tanpa Nama berkata...

Kalau paspot tak boleh dikesan apa lagi malaun-malaun yang bermaharajalela di malaysia skrg. keluar masuk pun tak diendahkan.. dua tiga kali masuk penjara akhir dapat ic biru....??? PA ape ni..

Tanpa Nama berkata...

Org cemburu jgn dilayan. Ini menunjukkan dia mementingkan dirinya hingga rezeki org lain pun mahu dikebas. Pasti dia ni budak malas dan nakal di sekolah dulu dan selalu kena denda oleh cikgu sebab tu berdendam dgn cikgu ni. Tanpa guru huruf dan angka pun dia tak kenal. Sepatutnya dia bersyukur kerana boleh baca dan mengira dan seterusnya dpt kerja, tanpa kenal huruf dan nombor yg cikgu ajar sudahpasti keturunannya akan buta huruf dan angka spt manusia zaman purba kala.

Tanpa Nama berkata...

Inilah contoh terbaik yg boleh menyebabkan kerajaan naik gaji dan gred PA berganda2 thn ni. Adakah tugas pihak kat airport cuma untuk melihat para penumpang lalu lalang sambil memegang smartphone bergaya semantara tunggu jam cukup utk balik dan mencari peluang utk dpt wang tambahan?

Tanpa Nama berkata...

Kalau mcm tu senanglah dimana saja cikgu tidur mesti ada duit. Tak payah susah2 cari duit kat tempat lain. Tetapi lumrah org yg pemalas dan bodoh memang suka menyalahkan org lain. Orng malas dan bodoh sept dia ni memang layak dpt gaji ciput malah kalau boleh elok dibuang kerja. Biar hidupnya merana menjadi anjing yg menyalak bukit dimana salakan anjing itu langsung xda kesan terhadap bukit. Bukan dia ni manusia normal pun tapi budak luar nikah yg dipungut dari tong sampah sebab tu tak da perasaan terhadap org lain. Dasar hidup anak pungut.

Tanpa Nama berkata...

Semoga ko pendek umur dgn cara yg dahsyat sekali.

Tanpa Nama berkata...

Diluar waktu si anjing kurap dan gila ni tak aktif langsung. Jelas sgt dia menyalahkan kemudahan wifi di pejabat dan mencuri tulang. Pegawai yg spt ini kah yg layak diberi gaji tinggi?

Tanpa Nama berkata...

Duit gaji bulan februari masih ada lagi kah kawan? Tak gi shopping kah? Kalau xcukup gaji elok letak jawatan dan.cari kerja lain. Mohon jadi cikgu spya tak cemburu dgn cikgu. Cemburu ko sampai mati dgn cikgu pun tak guna. Memang ko akan cemburu dgn cikgu sehingga mati. Syabas....

Tanpa Nama berkata...

BUKAN BUDAK TADIKA TETAPI BUDAK BABI HUTAN..... YG HANYA TAHU MENCEROBOH KAMPUNG.

Tanpa Nama berkata...

INI PAKAR BUAT FATWA DAN CADANGAN.... ELOK LAGI DIA NI BUAT CADANGAN BAGAIMANA NAK.MENGESAN PESAWAT MH370. KALAU PRATIKAL DAN BERJAYA PASTI DIA DAPAT NAMA.
JIKA TIDAK JGN MENJADI ANJING GILA..... TIDAK SIAPA YG MENDENGAR DAN HIRAU. GAJI KO TETAP TAK CUKUP SELAMANYA....

SukanStar berkata...

Pada 4 September 1945 sebuah pesawat hilang di atas langit Atlantik dan heboh diperkatakan di seluruh dunia.

Anehnya, setelah 35 tahun kemudian, tepatnya pada 12 Oktober 1980, pesawat ini mendarat di Porto Alegre, Brazil tanpa pemberitahuan terhadap menara kawalan Lapangan Terbang.

Saat membuka pintu pesawat, sejumlah orang tercengang melihat para penumpang pesawat tersebut yang berjumlah 92 orang itu telah kurus kering.

Menurut penyelidikan, pesawat ini merupakan pesawat Sandiego yang hilang dan telah kembali lagi. Menurut dugaan, pesawat ini telah berkelanan melewati ruang 4 dimensi dan tersesat di black hole selama 35 tahun, sebelum akhirnya kembali mendarat.

SukanStar berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=7iSU3QSi0lg

Tanpa Nama berkata...

BOLEH TAK CEUPACS PERJUANGKAN AGAR TIME BASED TIDAK DIBUAT UNTUK GURU-GURU. MEMBAZIRKAN DUIT KERAJAAN. BAYANGKAN GURU PUNYA GAJI DAH ADA MENYEKAT REZEKI PA YANG LAIN. DEGREE SAHAJA TANPA PENGALAMAN DG 41 TAMBAH ELAUN DAH RM 3500. LEPAS TU SETIAP LAPAN TAHUN GAJI DG 44 MASUK ELAUN DAH JADI RM 5000. LEPAS TU KEJE 8 TAHUN LAGI DA DPT GRED DG 48. GAJI DA DEKAT 6000 RIBU. PAS TU 3 TAHUN GAJI DG51..DEKAT 8 RIBU.. KEJE SAMA MENGAJAR BUDAK SEKOLAH. CUBA TENGOK DAH LA GURU ADA DEKAT 400 RIBU ORANG, JADI GAJI GURU SEBENARNYA BANYAK MENYEKAT KENAIKAN COLA, KENAIKAN ELAUN-ELAUN LAIN...TOLONG MINTA HAPUSKAN TIME BASED. KERAJAAN TERPAKSA BERBELANJA BESAR UNTUK TAMPUNG KEMEWAHAN GAJI GURU-GURU...HAPUSKAN TIME BASED GURU!!!!

---------------------------------
ada kebenaran kenyataan ini.
dalam bahasa mudahnya guru DG sekarang tidur atas duit

---------------------------------
Cikgu oh Cikgu !!!

Tanpa Nama berkata...

apabila seseorang itu memiliki sifat pemaaf sebenarnya itu adalah tanda hatinya bersih dan tenang....
pertembungan dua unsur (positif dan negatif) mewujudkan satu mekanisme yang saling ingin menguasai diri....
sifat pemaaf memang sukar dilakukan memandangkan manusia sentiasa dikuasai fikiran logik untuk bertindak atas sesuatu perkara hingga membunuh nilai moral sebenar....

Tanpa Nama berkata...

bila agaknya baru boleh dengar berita elaun perumahan dinaiikkan dari rm180 kepada 350..agak agak bila adakah sehingga kita pencen baru dengar khabar...haru haru dah bertahun isu ni tapi...

Tanpa Nama berkata...

Elaun perumahan tak naik pun x per... rugi sbnrnya...

Tanpa Nama berkata...

dalam blog cuepacs ni ada banyak pakar:

1. pakar penerbangan
2. pakar fizik
3. pakar siasatan
4. pakar EKONOMI
5. pakar tukang karut
6. pakar peranap internet pejabat

anda di kategori mana?

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs mesti bertegas utk penambahbaikan penjawatan awam:
1. Perubahan kenaikan gaji tahunan (KGT) cth RM115 ke RM 135.
2. Perubahan kenaikan gaji cth RM 980 ke RM 1200.
3. Perubahan Cuti tahunan cth 20 hari ke 23 hari.
4. Perubahan elaun khidmat awam cth RM 80 ke RM 110. Cola RM 150 ke RM 250.
5. Perubahan selaras elaun perumahan RM 450.
6. Perubahan kup semua penjawatan dari 13 tahun ke 8 tahun.
7. Perubahan kenaikan pangkat diberi keutamaan bagi pemengang sijil, diploma dan ijazah menjawat jawatan baru.
8. Perubahan gantian cuti dari 150 hari ke 170 hari.
9. Perubahan kenaikan gred rendah dari gred 17 ke 27.
10. Perubahan kenaikan gred rendah dari gred 27 ke 32 ke 36 dalam tempoh 5 tahun bagi setiap kenaikan.
11. Perubahan penempatan pegawai ke tempat asal pegawai mengikut negeri kelahiran masing-masing.
12. Perubahan sambung berlajar bergaji penuh bagi semua penjawatan.
13. Perubahan rawatan pakar percuma seisi keluarga setahun sekali.
14. Perubahan cuti tanpa rekod dari 30 hari ke 40 hari.
15. Perubahan anugerah APC imbuhan RM1000 ke RM 1500, cuti 5 hari, sijil dan senaskah Al-Quran.

CADANGAN YG NO 9.... SYARAT KENA ADA STPM ATAU DIPLOMA BARU LEH APPLY UTK JWTN GRED 27

Tanpa Nama berkata...

anda pula di kategori mana. sebenarnya andalah bapa provokasi.

SukanStar berkata...

HAMBAR... CUEPACS BLOG HAMBAR... TAK DER APA DAH ISU NAK DI BLOG KAN...

Tanpa Nama berkata...

Itulah yg bestnya. Ada pula yg tidur diatas tahi anjing sambil menyanyi lagu bangau oh bangau.

Tanpa Nama berkata...

Cemburu kau sebesar lautan pasifik. Kalau keistimewaan guru ditarik balik maka balanya buta huruf dan angkalah keturunan kau.

Tanpa Nama berkata...

hatinya tidak akan tenang selagi tidak menyakiti hati org lain....
walau pun hatinya sepi namun jgn sampai tak punya hati dan prasaan....
sudah la tidak punya hati, jgn pula hilang harga diri....
setiap manusia mempunyai hati nurani....
apakah anda juga masih memilikinya?
jgn pernah berfikir bahawa hidup anda lebih beruntung....
sebab kita tidak tahu apa yang akan terjadi bahkan 1 detik di depan kita....
bertaubatlah....

Tanpa Nama berkata...

Itulah yg bestnya. Ada pula yg tidur diatas tahi anjing sambil menyanyi lagu bangau oh bangau.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

cermin diri ko sekali sekala. layak ke ko jd manusia

KHAIRUL berkata...

ingat pesan kapten norudin: apabila manusia terlalu bergantung kepada teknologi (dalam konteks lain, apabila manusia terlalu bergantung kepada sesuatu) sehingga melupakan Allah, apabila nikmat tersebut ditarik, masing-masing akan menjadi bingung dan tak tentu arah sebab benda yang menjadi pergantungan mereka itu dah tak dapat membantu lagi.

begitu juga kepada tuan-tuan dan puan-puan yang budiman sekalian. betulkan semula iktikad anda. ramai di dalam ni yang suka memberi kata-kata kesat, menghina orang, meminta-minta, berasa selesa berkhidmat dengan kerajaan sampai boleh tuntut itu ini. jangan menangis anda satu hari nanti kenikmatan yang sedang anda nikmati ditarik.

belajarlah bersyukur. jangan menghina orang. jangan mengeluarkan kata-kata yang menyerlahkan kebodohan anda meskipun anda menaip menggunakan 'anonymous' ataupun 'tanpa nama'.

ubahlah sikap anda. sedih aku baca dalam blog ni pelbagai ragam tidak matang yang dipaparkan.

Tanpa Nama berkata...

Diluar waktu si anjing kurap dan gila ni tak aktif langsung. Jelas sgt dia menyalahkan kemudahan wifi di pejabat dan mencuri tulang. Pegawai yg spt ini kah yg layak diberi gaji tinggi?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

layakkah ko jd manusia

Tanpa Nama berkata...

BOLEH TAK CEUPACS PERJUANGKAN AGAR TIME BASED TIDAK DIBUAT UNTUK GURU-GURU. MEMBAZIRKAN DUIT KERAJAAN. BAYANGKAN GURU PUNYA GAJI DAH ADA MENYEKAT REZEKI PA YANG LAIN. DEGREE SAHAJA TANPA PENGALAMAN DG 41 TAMBAH ELAUN DAH RM 3500. LEPAS TU SETIAP LAPAN TAHUN GAJI DG 44 MASUK ELAUN DAH JADI RM 5000. LEPAS TU KEJE 8 TAHUN LAGI DA DPT GRED DG 48. GAJI DA DEKAT 6000 RIBU. PAS TU 3 TAHUN GAJI DG51..DEKAT 8 RIBU.. KEJE SAMA MENGAJAR BUDAK SEKOLAH. CUBA TENGOK DAH LA GURU ADA DEKAT 400 RIBU ORANG, JADI GAJI GURU SEBENARNYA BANYAK MENYEKAT KENAIKAN COLA, KENAIKAN ELAUN-ELAUN LAIN...TOLONG MINTA HAPUSKAN TIME BASED. KERAJAAN TERPAKSA BERBELANJA BESAR UNTUK TAMPUNG KEMEWAHAN GAJI GURU-GURU...HAPUSKAN TIME BASED GURU!!!!
--------------------------------
nasi dah jadi bubur.
kerajaan dah tersalah bagi.
pergilah ke sekolah dan tengok berapa banyak kereta guru rm100,000 ke atas

Tanpa Nama berkata...

diatas adalah komen makhluk spesis ada penyakit dengki yg kronik...mungkin dah x boleh di rawat..tak boleh tgok org lebih..mesti jiran keliling rmh pun tension dgn makhluk nih..nk belikan beskal ank pun serba salah takut di komplen oleh spesis ni

Tanpa Nama berkata...

Memang betul pun, kalau nak kerja yg gaji besar, cuti banyak, masa kerja singkat dari 7.30 pagi sampai 2.00 ptg saja dan balik rumah tidor atau tambah pendapatan dgn mengajar di pusat tuisyen, banyak komplen kalau ditambah kerja, jadilah cikgu, senang lenang dan kaya raya ooooo.......masyuuuuuk....

Tanpa Nama berkata...

Inilah bangsa melayu,kata BAI dalam filem SENIMAN BUJANG LAPOK...Dia punya nasi dia makan,u punya nasi u makan.Dan apa kata kita makan sama2...Jgn dengki pada org lain,Hdk gaji besar tapi tanggungjawab tak mau.Memang gaji guru besar,tapi tanggungjawab mereka pun besar.Masuk pagi balik jam 3 ptg ,mlm samb semula tanda kertas dan menyemak macam2 serta masukkan data murid.Dgn tanggungjawab sekolah dan keluarga tetap dilaksanakan oleh seorang guru.adakalanya jika ada aktiviti sukan atau Koko guru balik hingga ke petang.Boleh dikatakan sebulan pasti 2 kali bekerja di hari sabtu ikut jadual mcm waktu ke sek...Bila cuti sek ada aktiviti seperti menanda kertas pmr,spm dan mcm2 yg perlu dibuat oleh guru...Cuti sekolah pun bukan cikgu boleh cuti cuma bergantung masa shj.Malahan cuti tahunan guru hanya 7 hari sahaja di benarkan jika ada kecemasan..Cuti sek dan penggal bergantung masa adakala sebuk adakala bolehlah cikgu merehatkan diri seketika menanti semula ketibaan sek yg bakal tiba..Mereka wajar diberi gaji lebih atas kerja mereka yg tidak mengira masa.Sebagai guru juga mereka ada kepandaiyan mereka sendiri dgn ilmu dan keringat mereka,jadi mereka boleh mengajar tuisen jika mereka mau..Ini juga dpt membantu pelajar yg lemah dan menjana keuwangan keluarga..kerana guru diperlukan atas kepandaiyan mereka itulah sebabnya...Jadi sebagai orang lain jgnlah DENGKI sangat,patut malu dan berusahalah.Jika rasa hdk masuk guru APPLY lah jawatan ini.Jika hdk minta kerajaan tuntut dengan kemahuwan anda,BOLEH AJER...kerja hingga ke hari sabtu ,buat kerja hingga ke rumah dan sanggup kerja lebih masa tak kira masa dan macam2lah jika hdk berjaya....Insyaallah pasti satu hari nanti pihak kerajaan akan mengikut segala kemahuan U...Nasihat saya pandang cermin tgk diri sendiri ,jika mau berjaya mcm2 usaha dilakukan.Jika hdk gagal mcm2 alasan dan apa2lah yg boleh menyalak atas ketidak puasan hati anda..Hinggalah anda dijadikan manusia yg paling rugi kerana tidak menggunakan OTAK anda dengan sempurna.Masa belum terlambat untuk kita memperbetulkan diri kita..CUBALAH KITA BERUSAHA yoep..

Tanpa Nama berkata...

TERBAIK BRO.!!! YG MENYALAK INI SEMUA TIDAK BERILMU,MALAHAN JIKA DIBERI GAJI SEBESAR MANA PUN TAK CUKUP BRO.

Tanpa Nama berkata...

Pada mereka yg dengki pada guru sebab guru pakai kereta besar atas 100K nohal.Anda juga boleh pakai kereta besar dan lagi besar,hubungi saya ( 03-79532000 ) HONDA Customer Service anytime jika hdk membeli kereta HONDA .GAJI kecil tapi kemahuwan besar pun boleh pohon.Belum cuba belum tahu,trylah pohon.

SukanStar berkata...

niyooo so kaino salawadin ketey maksudnya sluarku kecik

SukanStar berkata...

Miyo! Tokai no sora akete,
Kyokujitsu takaku kagayakeba,
Tenchi no seiki hatsuratsu to Kibo wa odoru Oyamashima.

Kami tiga sahabat,
Seia dan sekata
Berpadu dan sepakat
Riang dan gembira,
Di atas tikar terbang
Menjelajah dunia,
Kerana ingin berbakti,
Untuk sesama manusia.

Tanpa Nama berkata...

SAIZ CEMBURU KO NI TIDAK DPT DIKIRA...... BAYANGKAN GAJI KO SPT ITU, SAMPAI MATI PUN TAK HABIS MAKAN. MANUSIA SPT INI HIDUPNYA TIDAK PERNAH TENTERAM. PANTANG TENGOK.ORG LAIN LEBIH SIKIT TERUS CEMBURU... MEMANG DI TEMPAT KERJA PUN DIA NI CUMA BIJAK BRCAKAP TAPI KERJA XBUAT... HABIS MASA UTK DIA MENGUMPAT. BAGUS DITEMBAK MATI.

Tanpa Nama berkata...

Sebebarnya aku terlampau cemburu melihat gaji cikgu yg jauh lebih tinggi drpd gaji aku. Apabila aku melihat cikgu berkereta besar, perasaan cemburu ku sebesar gunung kinabalu. Air liur ku mula lah meleleh leleh melihat cikgu2 pakai kereta besar dan ada rumah besar spt anjing keletihan. Aku dah terlampau cemburu hingga aku akan terus menyalak dan menyanyi lagu bangau oh bangau dgn harapan gaji aku dinaikan lebih tinggi drpd gaji cikgu spya aku dpt beli rumah banglo dan kereta berjenama brharga ratusan ribu ringgit. Inilah angan2 besar hingga sanggup buat komen2 spt org yg tiada agama.

Tanpa Nama berkata...

Oh.... yg sibuk pasal gaji cikgu tu tak komplen ya? Anjing ni tak tau dirinya pun buat komplen; cakap org lain pula. Bangau oh bangau mengapa gaji aku ciput; bagaimana gaji ko tak.ciput, anjing malas kerja tapi kuat cemburu........

Tanpa Nama berkata...

Anjing gila semakin ganas mungkin tak lama lagi akan mati pasal tak cukup makanan maklumlah baru masuk tgh bulan mac. Gaji blm masuk lagi.

Tanpa Nama berkata...

komen spesis dengki komen spesis dengki sila tambah lg komen anda supaya penyakit dengki anda bertambah kronik

Tanpa Nama berkata...

Yg kuat cemburu tu terlampau layak menjadi anjing gila. Kau lah org nya...

Tanpa Nama berkata...

Ya biar mereka pendek umur; kena serangan.sakit jantung kerana terlampau cemburu dan marah.

Tanpa Nama berkata...

Anjing gila semakin ganas mungkin tak lama lagi akan mati pasal tak cukup makanan maklumlah baru masuk tgh bulan mac. Gaji blm masuk lagi.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

layakkah ko jadi manusia

Tanpa Nama berkata...

Hari2 bercukur... Nak bercukur apa lagi? Bulu pukik, bulu butoh, bulu ketiak, bulu kaki semua dah habis dicukur. Kita harus bersyukur kerana telah selesai bercukur bulu pd bshagian2 tersebut. Apa mcm kawan?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

layakkah ko jd manusia

Tanpa Nama berkata...

Hari cuti kan..manalah dorang ada duit nak pakai brokben..harapkan wifi pejabat je..tu yang waktu pejabat penuh dgn komen2 hampeh..x membina langsung....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

mengapa ko diciptakan sebagai manusia

Tanpa Nama berkata...

terlampau layak menjadi anjing gila. Kau lah org nya...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

layakkah ko menjadi manusia

Tanpa Nama berkata...

Ko layak jd anjing dan burung bangau lepastu dptlah gaji besar, dpt hidup glamour....

Tanpa Nama berkata...

Sebab ko kuat cemburu. pd anjing kurap pun ko cemburu.... apa cer?

Tanpa Nama berkata...

Sebab keturunan ko anjing kurap kuat amput.

Tanpa Nama berkata...

Aku layak jd manusia, tapi pukek ko cuma layak jd burung bangau. Siang mlm menyanyi tunggu utk ditembak jatuh.

Tanpa Nama berkata...

Org gila biasanya tanya soalan gila kerana sudah tidak kenal siapa diri....

Tanpa Nama berkata...

Layakkah anjing kurap jd manusia?

Tanpa Nama berkata...

Mengapa ko diamputkan menjadi manusia yg dipenuhi perasaan cemburu dan hasad dengki? Ko manusia kafirkah?

Tanpa Nama berkata...

Buat baik dibalas baik; buat komen jahanam dibalas komen jahanam. Apa mcm?

Tanpa Nama berkata...

Kerana ko gila dan cemburu.....

Tanpa Nama berkata...

Semoga yg suka membuat komen2 provokasi segera insaf sblm diinsafkan di hari kiamat kelak. Kalau gaji dan gred rendah tingkatkan usaha, sambung belajar, mohonlah jawatan2 bergaji tinggi, buka bisnes lagi cepat jd jutawan. Kurangkn bercakap tapi banyak buat kerja.

Tanpa Nama berkata...

org yg cemburu dgn gred rendah, layakkah ko jd manusia?

Tanpa Nama berkata...

BUAT APALAH NAK CEMBURU DENGAN GRED RENDAH, ORANG SEBEGINI TAK LAYAK JADI MANUSIA.

Tanpa Nama berkata...

kalo ko tak buat komen provokasi terhadap gred rendah or PT, tak kan diorang nak provok ko. kalo ko rasa sudah selesa, jgn kacau org lain yg tak kacau ko. mudah je.

Tanpa Nama berkata...

JANGAN BUAT KACAU DISINI, JANGAN KACAU PT P/O. KO TAK LAYAK JADIK MANUSIA. HATI KO PENUH DENGAN KESUMAT DAN HASAD DENGKI DENGAN PT.

Tanpa Nama berkata...

buang perasaan hasad dengki terhadap PT(po) baru hidop ko aman...........kalau ko tak provok orang, buat apa orang nak provok ko.......

Tanpa Nama berkata...

Heehheee....hahahaha......mau terkentut aku ketawa baca komen2 bangsat dlm blog cupcake ni. Adakah patut mereka sdri yg mulakan provokasi tapi selepas teruk dibelasah pandai pula minta spya org lain xprovok mereka pula. Buat baik di balas baik, buat komen cemburu, dihancur dgn peluru berpandu.Terang2 ko org sbg kump pelaksana memulakan komen cemburu terhadap pihak lain tapi apabila dah tak tahan diserang pandai pula keluarkan nasihat spya hentikan provokasi. Susah sgtkah menghormati org lain? Ko org matikan kalau tak cemburu dgn gaji guru? Bukan guru saja yg ada gaji, kenapa tak cemburu dgn gaji doktor, CEO, JURUTERA? TANPA GURU TAKDA DOKTOR, CEO, JURUTERA DLL JAWATAN YG MEMERLUKAN AKADEMIK.
- jgn buat komen atau cadangan yg menampakkan betapa cemburunya perasaan terhadap pihak lain yg tak ganggu kamu org.

Tanpa Nama berkata...

Aku layak jd manusia, tapi pukek ko cuma layak jd burung bangau. Siang mlm menyanyi tunggu utk ditembak jatuh.


ASTAGHFIRULLAH, BAWA MENGUCAP SAUDARA-SAUDARI..........SEMOGA JIWA ANDA TENANG DAN DAMAI........JANGAN BERDENGKI DENGAN ORANG LAIN......SABARLAH.

Tanpa Nama berkata...

Layakkah anjing kurap jd manusia?

TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

teruk sungguh PHD ko ni. jangan dengki dengan orang lain. tidak ada faedah jika berdengki. layak ke ko jadi manusia?

Tanpa Nama berkata...

YA TAK YA JUGA HANYA PELACUR TEGAR(PT) SAJA YG LAYAK MENJADI MANUSIA WALAUPUN SBLM NI MEREKA ANJING DAN BURUNG BANGAU.

Tanpa Nama berkata...

Layakkah anjing gila yg terkaung2 menyalak menjadi manusia?

Tanpa Nama berkata...

Org gila biasanya tanya soalan gila kerana sudah tidak kenal siapa diri....
-------------------------------------

insaflah dan jangan dengki dengan kump pelaksana. tiada faedah pun. ko ni cemburu dengan pelaksana buat apa. mereka tak kacau atau ganggu ko pun.

Tanpa Nama berkata...

Ko butakah? Jgn hanya pandai menasihat pihak lain. Sepatutnya ko nasihati konco2 ko yg cukup kurang ajar hingga mencadang mcm2 utk memperlekeh org lain. Tindakan biadap spesis ko patut dijahanamkn.

Tanpa Nama berkata...

YA TAK YA JUGA HANYA PELACUR TEGAR(PT) SAJA YG LAYAK MENJADI MANUSIA WALAUPUN SBLM NI MEREKA ANJING DAN BURUNG BANGAU.

DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

kenapa ko hasad dengki dengan PT, mereka tak ganggu ko pun. hati ko kotor. selayaknya ko jadi najis yg patut dibersihkan. insaflah saudara. banyakkan amal ibadat ye, jangn dengki dengan orang yg tak ganggu ko.

Tanpa Nama berkata...

belum pernah aku jumpa orang yang hatinya sebusuk dia ni. dengki sangat dengan PT p/o. mereka tak kacau ko pun.

Tanpa Nama berkata...

1 sen pun aku tak cemburu dgn kump pelaksana. Tapi aku tak suka mereka buat komen2 yg penuh dgn perasaan cemburu khususnya soal gaji.

Tanpa Nama berkata...

Layakkah anjing gila yg terkaung2 menyalak menjadi manusia?

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

dia ni kenapa hasad dengki PHD durjana cemburu sangat dengan PT? ada masalah mental ke?

Tanpa Nama berkata...

BOLEH TAK CEUPACS PERJUANGKAN AGAR TIME BASED TIDAK DIBUAT UNTUK GURU-GURU. MEMBAZIRKAN DUIT KERAJAAN. BAYANGKAN GURU PUNYA GAJI DAH ADA MENYEKAT REZEKI PA YANG LAIN. DEGREE SAHAJA TANPA PENGALAMAN DG 41 TAMBAH ELAUN DAH RM 3500. LEPAS TU SETIAP LAPAN TAHUN GAJI DG 44 MASUK ELAUN DAH JADI RM 5000. LEPAS TU KEJE 8 TAHUN LAGI DA DPT GRED DG 48. GAJI DA DEKAT 6000 RIBU. PAS TU 3 TAHUN GAJI DG51..DEKAT 8 RIBU.. KEJE SAMA MENGAJAR BUDAK SEKOLAH. CUBA TENGOK DAH LA GURU ADA DEKAT 400 RIBU ORANG, JADI GAJI GURU SEBENARNYA BANYAK MENYEKAT KENAIKAN COLA, KENAIKAN ELAUN-ELAUN LAIN...TOLONG MINTA HAPUSKAN TIME BASED. KERAJAAN TERPAKSA BERBELANJA BESAR UNTUK TAMPUNG KEMEWAHAN GAJI GURU-GURU...HAPUSKAN TIME BASED GURU!!!!
----------------------------------

guru banyak perasan seolah-olah dorang banyak kerja..memang tugas guru mengajar.. sama jugak dengan pensyarah mengajar..pegawai kastam..tentera..semua ada tugas malah lebih mencabar dari guru..cuma banyak PA tidak puas hati atas dasar apa yang melayakkan guru-guru dilapik dengan tilam manja time based.. kan mudah kalau semua jawatan penjawat awam mendapat kemudahan yang sama sedangkan skim pensyarah yang hatta lagi hebat dari guru pun tiada time based LOL !!!!

Tanpa Nama berkata...

tak tahulah encik, kalau PHD perasaan hasad dengki ni dah jadi darah daging, semua perkara yang melibatkan kump pelaksana khususnya PT dia akan dengki dan irihati. sampai sanggup buat komen provokasi terhadap PT, PT tak kacau dia pin.

Tanpa Nama berkata...

ko patut dijahanamkn.

rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

KAWAL PERASAAN HASAD DENGKI KO TU, BUAT APA KO NAK DENGKI DENGAN KUMPULAN PELAKSANA. MEREKA TAK PERNAH GANGGU KO PUN. INSAFLAH, TOLONG BUANG PERSAAN IRIHATI KO TU.

Tanpa Nama berkata...

Salahkan dasar tak salah tapi jgn buat komen yg mengaibkan seolah semua pegawai berkenaan semua teruk. Pensyarah pun kebanyakan bermula darpd seorang guru.Tanpa guru xda pensyarah. Semua jawatan yg memerlukan akademik perlukan guru. Bagi pensyarah yg kecewa letak jak jawatan dan minta jawatan guru spya dpt gaji besar. Itupun kalau cemburu ko tiada ubatnya.

Tanpa Nama berkata...

kenapa dengki dengan pensyarah pula? perasaan hasad dengki encik tiada kesudahan. jangn turutkan perasaan hasad dengki. insaflah.

Tanpa Nama berkata...

Beginilah kwn... kwn tak kesian kah tengok muka anak2 yg masih kecik? Takut esok lusa ko 'gol' kerana terlalu stres dgn gaji guru. Ko ni terlalu stres dgn gaji guru, mungkin dah kritikal pada tahap 4 hanya tunggu masa. Mintalah keluarga bersedia utk redha jika harinya tiba kelak.

Tanpa Nama berkata...

GURU SEPERTI PENJAWAT AWAM LAIN AMIK DEGREE, LEPAS TU SAMPAI PENCEN, TUGAS HAKIKI SAMA DENGAN PENJAWAT AWAM LAIN YANG PUNYAI DEGREE..SETUJU HAPUSKAN TIME BASED GURU!!!..TIDAK ADIL SEOLAH-OLAH KERAJAAN MEMASTIKAN SETIAP GAJI GURU YANG MEMPUNYAI DEGREE AKAN TAMAT PADA DG 52. BELUM TENTU ADA PENJAWAT AWAM LAIN BERSYARATKAN GRED 41 MEMPUNYAI KEISTIMEWAAN INI...BILA PENCEN PASTI DAPAT GAJI RM 8000 KEATAS...PUI..

Tanpa Nama berkata...

Hahahahaha.......wakawakawakawaka..... musang berbulu ayam. Buat baik konon, pegawai penasihat konon. Jgn terlalu stres kawan takut pendek umur. Kasihan anak2 yg masih memerlukan kasih sayang. Carilah nafkah utk mereka lebih baik drpd menjadi anjing.

Tanpa Nama berkata...

Best.....best.......best......aku untung. Kenapa pilih pekerjaan pun bodoh? Skrg cemburu gila babi....

Tanpa Nama berkata...

Hidup ni memang mencabar. Ada yg kaya, ada yg miskin, ada yg mati awal, ada yg susah nak mati. Adakah kita masih nak pertikaikan tu semua?

Tanpa Nama berkata...

Terus terang saya katakan disini bahawa saya memang terlalu cemburu.

Tanpa Nama berkata...

Syaitan punya manusia. Tengoklah muka anak2 ko. Fikir bagaimana nak membahagiakan mereka lebih baik drpd sibuk jga tepi kain org lain. Buatlah yg terbaik utk keluarga masing2 semoga panjang umur. Jgn terikut2 dgn perasaan dendam dan cemburu yg tak sudah.

Tanpa Nama berkata...

Go to hell....

Tanpa Nama berkata...

kenapalah ko ni terlalu cemburu dan hasad dengki dengan kumpulan pelaksana terutamanya PT po. sekarang ni hasad dengki pula dengan pensyarah. lepas ni tak tahu dengan siapa pula kau nak cemburu dan hasad dengki. jangan terlalu stres memikirkan orang dibawah yg mengejar dan ingin menghampiri ko. ko buat kerja sendiri sudahlah. jangan dengki dengan orang lain. jangan jadi anjing yg ketakutan melihat kucing. ko ni dah mental agaknya.

Tanpa Nama berkata...

kenapalah ko ni terlalu cemburu dan hasad dengki dengan kumpulan pelaksana terutamanya PT po. sekarang ni hasad dengki pula dengan pensyarah. lepas ni tak tahu dengan siapa pula kau nak cemburu dan hasad dengki. jangan terlalu stres memikirkan orang dibawah yg mengejar dan ingin menghampiri ko. ko buat kerja sendiri sudahlah. jangan dengki dengan orang lain. jangan dengki sampai buat provokasi kpd kump pelaksana, PT dan pensyarah. jangan jadi anjing yg ketakutan melihat kucing. ko ni dah mental agaknya.

Tanpa Nama berkata...

yelah kawan, mungkin dah saiko agaknya. akibat dari perasaan hasad dengki dan irihati kepada pelaksana, pt dan pensyarah. teruk dah dia ni, cemburu tak habis. kena buat rawatan mental.

Tanpa Nama berkata...

Aku dah bilang gaji tak cukup makan bah. Ilmu xda tapi mau gaji besar bah. Itu mcm bah. Mau kasi tarik balik gaji urang bah, spya gaji aku besar bah.

Tanpa Nama berkata...

Aku ingat anjing2 ni dah mati.

Tanpa Nama berkata...

Yelah bro aku pun cemburu lihat gaji cikgu. Sebab tu hari2 hina guru ni. Minggu depan aku nak ajar anak dan adik ku sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Yalah aku pun cemburu dgn gaji guru ni.

Tanpa Nama berkata...

Hihihihi.... cemburu dgn gaji PT? Lawak betul ko ni....

Tanpa Nama berkata...

kerana perasaan hasad dengki, cemburu, irihati dgn pelaksana, PT dan pensyarah sampai jadi anjing gila yang menyalak ketakutan melihat kucing. jgn begitu saudara-saudari, insaflah. dikhutiri kau jadi gila.

Tanpa Nama berkata...

Org lain pula yg sakit mental...biar betul... beb.

Tanpa Nama berkata...

Dah gila babi pula seekor ni...Gaji tak cukup?

Tanpa Nama berkata...

Kalau gaji tak cukup mohon jawatan gaji besar ong....ong....bangau oh bangau.

Tanpa Nama berkata...

HASAD DENGKI DENGAN PELAKSANA, PT DAN PENSYARAH, PELIK AKU. KETAKUTAN MELIHAT ORG DIBAWAH SEMAKIN HAMPIR DAN MENGEJARNYA. BAGAIKAN ANJING GILA YANG KETAKUTAN MELIHAT KUCING. JANGANLAH HASAD DENGKI, IRIHATI DAN CEMBURU SANGAT DENGAN KAMI. DUNIA2, APA NAK JADILAH.

Tanpa Nama berkata...

gaji besar tapi boros. besar periuk nasi lagi besarlah keraknya. sampai hasad dengki dengan pelaksana-PT. lepas tu dengki dan cemburu pula dengan pensyarah. susah apabila manusia berhati syaitan.

Tanpa Nama berkata...

BIAR YG BODOH BUAT KERJA BODOH...BERSYUKUR....NASIB BADAN

Tanpa Nama berkata...

Periuk kecik makin kecik keraknya sebab tu tak cukup pastu cemburu tengok gaji jawatan lain besar. Senang je mohonlah gaji besar.

Tanpa Nama berkata...

gaji besar tapi boros. besar periuk nasi lagi besarlah keraknya. sampai hasad dengki dengan pelaksana-PT. lepas tu dengki dan cemburu pula dengan pensyarah. susah apabila manusia berhati syaitan.

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((

betul tu kawan..........bila mana manusia berhati syaitan. gaji besar pun tak cukup.......hasad dengki pula dengan Pelaksana, PT dan pensyarah. kesian, cemburu tak habis. ikut perangai syaitan.......semua perkara dia nak berdengki

Tanpa Nama berkata...

Kesianlah tengok muka anak2 yg amat memerlukan kasih sayang ko. Jga kesihatan spya pjg umur; berhentilah cemburu tengok guru berkereta besar. Aku takut tahap cemburu ko dah tahap 4; cuma tunggu masa utk gol.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 222   Terbaru› Baru»