SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

02 Jun 2016

CUEPACS MAHU JUMPA PM ISU BONUS RAYA

Utusan Malaysia
2/6/2016
 



KOTA KINABALU 2 Jun - Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) akan bertemu dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membincangkan pemberian
bonus raya sebulan gaji kepada 1.6 juta penjawat awam menjelang Aidilfitri ini. Presidennya, Datuk Azih Muda berkata, pertemuan itu dijangka diadakan dalam waktu terdekat ini.
Kami mohon diberi laluan berjumpa dengan Perdana Menteri dengan kadar segera bagi membolehkan perbincangan mengenai pemberian bonus raya sebulan gaji kepada penjawat awam.
Kami yakin pemberian ini bakal memberi rangsangan kepada produktiviti kerja para penjawat awam sekali gus membantu membuat persiapan menjelang Aidilfitri nanti," katanya selepas merasmikan persidangan perwakilan tritahunan CUEPACS negeri di sini hari ini. -

31 ulasan:

johari Rahmat berkata...

Jumpa bincang...jumpa bincang...dapatnya rm 500...itu pun di suruh berjimat cermat...kalo boleh simpan sedikit jangan habiskan...bukan tak bersyukur...tp lawak pun ade...

Sakura berkata...

Gula-gula je ni :)

saril berkata...

Hahahaha
Jangkaan yang tepat mungkin...
😃😃😃

Mohd Rizal @ Sajiu berkata...

Daripada mohon bonus raya yang rasa-rasanya dapat RM500 je, mohon juga CUEPACS mohon cuti peristiwa untuk penjawat awam pada 08.07.2016.

syauqina man berkata...

Daripada minta bonus,last2 bagi rm 500.Lebih baik minta byran gaji 13 bln,kerajaan kita dah mkn duit kita 1 bln...Lebih baik kita perjuangkan yg tu,negara2 luar yg maju membangun semuanya dah tukar 13 bln.Kita di malaysia masih 12 bln,hak kita 1 bln tu yg patut kita perjuangkan...

Unknown berkata...

Teruskan.bermimpi

Unknown berkata...

Teruskan.bermimpi

wak 60an berkata...

kalau bagi ambil

wak 60an berkata...

kalau bagi ambil

wak 60an berkata...

kalau bagi ambil

wak 60an berkata...

kalau bagi ambil

wak 60an berkata...

kalau bagi ambil

Unknown berkata...

dapat tu kira alhamdulillah.. jgn duk kondem lak.. setengah bulan gaji tk adil bg yg gaji kecik, yg gaji besar bnyk dpt.. baik selaras klow 500.. semua 500.. klow 1k, semua 1k.. bru btl

Rul Hafiz berkata...

dapat tu kira alhamdulillah.. jgn duk kondem lak.. setengah bulan gaji tk adil bg yg gaji kecik, yg gaji besar bnyk dpt.. baik selaras klow 500.. semua 500.. klow 1k, semua 1k.. bru btl

Fera Syasya berkata...

Mudah2an kerajaan sedia mempertimbangkan duit raya utk semua k/tangan awam. Byk dpt kita bersyukur, dpt sikit pun kna besyukur...

shanim berkata...

RM 1500 ut semua kktangan kerajaan.... adil n saksama

shanim berkata...

RM 1500 ut semua kktangan kerajaan.... adil n saksama

johari bujang berkata...

Masa Anwar Ibrahim jadi menteri kewangan dulu selalu dapat sebulan gaji masa pembentangan bajet. Sekarang ni rm500..itupun dinamakan wang ihsan bonus raya..

Made in Pahang berkata...

Minta sebulan...semoga dapat
nak raya 1/2 bulan
ujung tahun 1/2 bulan
.......

fuyu berkata...

bagi emas

Kagumas berkata...

Dah tiba masa PA dapat pembelaan sewajarnya. Sudah la gaji pun rendah, hospital/klinik kerajaan pun sekarang dah suruh PA beli ubat sendiri di farmasi luar! Kebanyakan ubat supplement kepada pesakit pun x diberikan lagi. Memang pentadbiran kerajaan pada masa sekarang makin teruk jika dibandingkan pada masa dulu. Kepercayaan makin merosot, kuasa membeli makin kurang dan majoriti PA menghadapi kesukaran dari segi kewangan. Sukar untuk menyimpan duit gaji setiap bulan. Secara tak langsung akan tingkatkan hutang pada masa kecemasan...

dewi jutawan berkata...

dapat tu kira alhamdulillah.. jgn duk kondem lak.. setengah bulan gaji tk adil bg yg gaji kecik, yg gaji besar bnyk dpt.. baik selaras klow 500.. semua 500.. klow 1k, semua 1k.. bru btl

Balas

dewi jutawan berkata...

dapat tu kira alhamdulillah.. jgn duk kondem lak.. setengah bulan gaji tk adil bg yg gaji kecik, yg gaji besar bnyk dpt.. baik selaras klow 500.. semua 500.. klow 1k, semua 1k.. bru btl

Balas

Araz Lubis berkata...

Wajib Bagi..utk Jana ekonomi Domestik... 1 bulan gaji Alhamdulillah ...klu 500 lebih baik Tak payahhh...😂

Awi berkata...

RM 500 je rasanya.

Awi berkata...

Bantuan Rakyat Kakitangan Awam 1Malaysia(BRKA1M)

Kejoraku Bersatu berkata...

RM 1500 ut semua kktangan kerajaan.... adil n saksama

osman ayob berkata...

Bile nk umum ni?ke dh xde???hihihihi...

osman ayob berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Kagumas berkata...

Dh jumpe ke belum? Jgn bila jumpa masa iftar di hotel 5 bintang... perut kenyang lupa apa yg nk cakap pada PM nnt!

PAK.SABARUDDIN DI PADANG berkata...

Hal yang tidak pernah terbayankan kini jadi kenyataan kepada keluargaku,,,kusus untuk AKI SANTOJOYO kami ucapkan banyak terimakasih yang sebesar-besarnya kepada aki. karena berkat bantuannya alhamdulillah keluarga kami bisa lepas dari hutang dan masalah, karena nomor “GAIB” untuk pasang togel, hasil ritual AKI SANTOJOYO memang benar-bener merubah nasib kami hanya sekejap,dan disitulah aku berkesempatan kumpulkan uang untuk buka usaha kembali,karena rumah juga sudah disita bank,,warung makan juga sudah bangkrut,,tapi itu semua aku masih tetap bertahan hidup dengan anak istriku,,walau cuma ngontrak tapi aku tetap bersabar dan akhirnya AKI SANTOJOYO lah yang bisa merubah nasib kami..maka dari itu AKI SANTOJOYO orang paling bersejarah di keluargaku…!!!jadi kepada teman-teman yang di lilit hutang dan ingin merubah nasib seperti saya silahkan hub AKI SANTOJOYO di nomor: 085211599919 atau silahkan KLIK DISINI dan dengan penuh harapan yakin dan percaya insya allah apa yang anda ingingkan pasti tercapai.