SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

26 Oktober 2016

BAJET 2017 BERI LEBIH BANYAK PELUANG KEPADA PENJAWAT AWAM

Bernama
21/10/2016


KUALA LUMPUR, 21 Okt (Bernama) -- Bajet 2017 yang dibentangkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini disifatkan sebagai bajet yang menyejahterakan rakyat dan memberi lebih banyak peluang kepada penjawat awam.

Presiden Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia (NUTP) Kamarozaman Abd Razak berkata penjawat awam terutamanya kumpulan pelaksana menerima manfaat yang besar daripada bajet kali ini.

"Keputusan kerajaan untuk memanjangkan kemudahan cuti belajar bergaji penuh dengan biasiswa kepada kumpulan pelaksana adalah manfaat yang besar kepada mereka kerana sebelum ini kumpulan pelaksana berhadapan dengan kekangan kewangan untuk melanjutkan pengajian mereka," katanya ketika dihubungi Bernama.

Pada pembentangan Bajet 2017 itu, perdana menteri mengumumkan kemudahan cuti belajar dengan gaji dibayar penuh bersama biasiswa dipanjangkan kepada kumpulan pelaksana.

Kemudahan tersebut sebelum ini hanya diberikan kepada penjawat awam di dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional iaitu dari Gred 41 dan ke atas.

Mengenai harga Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia yang dijual pada kadar 20 peratus di bawah harga pasaran, beliau berkata langkah tersebut menjadikan harga rumah lebih terkawal.

"Melalui langkah itu, penjawat awam akan mendapat pinjaman perumahan dengan lebih mudah. Walaupun kerajaan menaikkan had kelayakan pinjaman, ia tidak membawa sebarang perubahan sekiranya harga rumah turut sama meningkat".

Kamarozaman turut menyambut baik langkah kerajaan melanjutkan perkhidmatan pegawai 'Contract of Service' dan 'Contract for Service' selama setahun yang menurutnya meredakan keresahan pegawai-pegawai kontrak yang masih belum mendapat pekerjaan lain.

Sementara itu, Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja di Dalam Perkhidmatan Awam Malaysia (Cuepacs) Datuk Azih Muda berkata kerajaan buat pertama kalinya telah menunaikan tuntutan Cuepacs untuk memberi lebih peluang kepada kumpulan pelaksana.

"Cuepacs telah lama mencadangkan kepada kerajaan untuk memberikan kemudahan Cuti Belajar Bergaji Penuh dengan biasiswa kepada kumpulan pelaksana dan cadangan itu telah diterima dalam bajet kali ini," katanya.

Beliau turut mengalu-alukan langkah kerajaan menaikkan had pinjaman perumahan penjawat awam dari RM120,00 kepada RM200,000 dan dari RM600,000 kepada RM750,00 yang disifatkan langkah sangat bagus kerana melaluinya para penjawat awam kini berpeluang untuk mendapatkan semula kelayakan pinjaman perumahan mereka.

Dalam pada itu, Azih turut berharap agar ketua-ketua jabatan dalam sektor perkhidmatan awam tidak membuat keputusan di luar pengumuman perdana menteri mengenai pelanjutan perkhidmatan pegawai kontrak selama setahun.

-- BERNAMA

41 ulasan:

Zulkefli Hassan berkata...

Penjawat awam mahukan kenaikkan gaji dan elaun serta bonus. Semua yg diumumkan dlm bajet tidak membawa erti utk penjawat awam. Presiden CUEPACS diminta undurkan diri kerana sudah tak relevan utk membela nasib penjawat awam.

Zulkefli Hassan berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Zulkefli Hassan berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

Betul, azih muda kecut @###$

Unknown berkata...

Betul, azih muda kecut @###$

PAk JUSTAN DI BATANG berkata...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

Nipol berkata...

Pak Justan Pak Justan.....sudah lah tu.

seriyau berkata...

Kenaikan kelayakan pembiayaan perumahan.. rasanya memberi faedah kepada yang bergaji 5000 ke atas.. pada yg gaji bwah ni... melopong je lihat harga rmh mampu milik hanya pada org kaya...

seriyau berkata...

Kenaikan kelayakan pembiayaan perumahan.. rasanya memberi faedah kepada yang bergaji 5000 ke atas.. pada yg gaji bwah ni... melopong je lihat harga rmh mampu milik hanya pada org kaya...

seriyau berkata...

Kenaikan kelayakan pembiayaan perumahan.. rasanya memberi faedah kepada yang bergaji 5000 ke atas.. pada yg gaji bwah ni... melopong je lihat harga rmh mampu milik hanya pada org kaya...

muhd hafizul berkata...

😤

Adam berkata...

Kenaikan Kelayakan Pinjaman Rumah tidak bermakna langsung kerana pendapatan kakitangan Awam tidak berubah. Kalau pun Kelayakan Pinjaman dinaikkan ke 1 Juta, apa faedah kepada Penjawat Awam yang gajinya rm4 ribu. Sekarang, gaji rm4 ribu sebulan tidak mampu membeli rumah yang bernilai rm150 ribu. Belanja bulanan ke atas keluarga yang anaknya 4 orang berapa? GST satu bulan boleh beli 20kg beras wangi, faham tak!!! Seharusnya kerajaan bagilah bonus itu tetap setiap tahun 1 bulan gaji. Pemimpin yang paling berjasa menaikkan gaji Kakitangan Awam dan Bonus yang tinggi ialah Tun Abdullah Ahmad Badawi. Terima kasih Tun kerana benar-benar merasai denyut nadi kepayahan rakyat.

Hafez Vsix berkata...

anjing yahudi kau undur diri je la,kami meluat dgn ckp sial kau ni,pukimak

Hafez Vsix berkata...

mana dua bulan bonus yg kau menyalak tue,ckp je pandai,dpn najib tak tegas,pundek la kau azih,elok kau ni buang ke laut je,takyah jd presiden sial

Hafez Vsix berkata...

jgn bg aku nampak muka kau kat n.9,aku terajang muka kau nti.anjing penjilat najib

Hafez Vsix berkata...

macam pondan bila jumpa najib sial

Nor Azam Zainol berkata...

Kami merindui kepimpinan Presiden cuepacs yg dulu, En.Ahmad Nor

Fizah Hanzah berkata...

Dah pertengahan Januari 2017 tapi masih tidak kedengaran macam mana keadah pelaksanaan Cuti Belajar Bergaji Penuh bagi kumpulan pelaksana.

Adakah sekadar retorik sahaja, pihak pengurusan CUEPAC, mohon ambil tindakan lanjut

Olivia Daniel berkata...

Hello,
Saya Puan Olivia Daniel, Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji atau tujuan lain? Adakah anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Mencari tiada lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu !!! kami memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat, entiti swasta dan individu pada kadar yang rendah dan berpatutan faedah 2% untuk tempoh masa yang tetap 1-20 tahun dan tempoh enam bulan sebelum permulaan ansuran bulanan. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (oliviadaniel93@gmail.com)

PEMAKAIAN DATA

1) Nama:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Jenis Kelamin:
5) Status perkahwinan:
6) Pekerjaan:
7) Nombor Telefon:
8) Kedudukan di tempat kerja:
9) Pendapatan bulanan:
10) Jumlah Pinjaman:
11) tempoh pinjaman:
12) Tujuan pinjaman:
13) Tarikh lahir:
Terima kasih

Asmadi Mohd berkata...

Salam..
9 bulan telah berlalu setelah pembentangan Bajet 2017.
Sehingga kini tiada sebarang makluman atau pekeliling mahupun surat edaran berkenaan cadangan Pelaksanaan Cuti Belajar Bergaji Penuh untuk Kumpulan Pelaksana. Adakah ia akan dilaksana? atau hanya sandiwara sahaja setelah 9 bulan belalu..
Kini bajet 2018 bakal berlangsung, namun yang lalu belum ditunaikan..
Sekian..

Faizol berkata...

Salam Pengurusan Tertinggi CEUPACS

Mohon pihak pengurusan tertinggi menyemak status Cuti Belajar Bergaji Penuh (CBBP) bagi kumpulan sokongan seperti dijanjikan didalam Bajet 2017.

Saya juga telah menghubungi pihak Jabatan saya serta Pihak JPA, namun saya difahamkan oleh pihak jabatan saya, pihak JPA masih belum mengeluarkan sebarang pekeliling atau makluman berkaitan perkara ini walaupun telah 9 bulan berlalu serta Bajet 2018 pula dalam proses.

Dimana janji kerajaan sebenarnya untuk penjawat awan, adakah ianya hanya gula-gula untuk menyedapkan hati kumpulan sokongan sahaja.

Siti Aminah berkata...

Halo,
Nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu Yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

HENRIETTA FERNANDO berkata...

Halo,
Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Henrietta Fernando, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan kepada sesiapa yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini untuk memohon dan mendapatkan Pinjaman segera. E-mel Kami: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

KELLY CHRIST berkata...

Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang atau memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan wang untuk pendidikan anak-anak atau rawatan anda? Hubungi kami untuk pinjaman cepat semalam. Email: (golden.tcs001@gmail.com atau nombor Whatsapp +918015861823)

jennifer zion berkata...

Halo semua
Ini adalah bagaimana saya mendapat pinjaman dari pemberi pinjaman pinjaman genius
pengalaman yang sangat baik dengan agensi pinjaman ini secara online tetapi saya merasakan bahawa dengan
baik untuk membiarkan anda tahu di mana dan bagaimana saya mendapat kejayaan kewangan saya

Saya Puan Jennifer, awal tahun ini, saya menghadapi
krisis kewangan perniagaan saya adalah turun yang saya terpaksa menjual kereta saya supaya saya boleh
membayar pekerja saya dan off set bil saya sehingga satu hari, saya sibuk memeriksa
iklan secara online dan saya dapati sebuah syarikat dan saya memutuskan untuk memberi mencuba, saya mengambil keputusan untuk
langkah berani dan saya diberitahu oleh pihak Syarikat bahawa saya akan menerima pinjaman saya dalam 24
jam dengan 2% kadar faedah yang rendah, ia adalah seperti satu mimpi kepada saya dalam tempoh 12-24 jam, saya menerima
saya dipinjamkan dari Encik PATRICK hari saya seorang wanita yang gembira kerana impian saya akhirnya datang, aku membayar saya
Rang undang-undang, meningkat ladang saya dan kepala saya kelopak dikekalkan di atas air saya begitu gembira dan
Saya nasihat orang yang kedudukan lemas untuk menghubungi Encik Patrick pada e-mel ini
(PATRICKLOANS15@GMAIL.COM)
mereka menawarkan pinjaman perniagaan dan semua jenis pinjaman,

Encik Patrick adalah seorang lelaki yang baik dan boleh dipercayai
Semua orang keluar sana mencari pinjaman sekarang adalah peluang yang baik untuk anda memohon dan berjaya.
dengan cepat memohon dengannya semalam dan mendapatkan pinjaman anda tanpa kehilangan mana-mana
Patrick pinjaman Ltd, adalah sebuah syarikat pinjaman yang diperakui dan dipercayai dan anda akan menjadi saksi tentang dia.
Terima kasih semua kepada Encik Patrick, pemberi pinjaman pinjaman sebenar
sekali lagi memohon dengan mereka melalui e-mel ini (patrickloans15@gmail.com)

lisa berkata...

Hari yang baik, Nama saya lisa saya warganegara Amerika Syarikat Amerika saya ingin memberi keterangan mengenai Pinjaman Pemberi Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya selepas ditangkap oleh 4 pemberi pinjaman antarabangsa Internet yang berbeza, mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman selepas membuat saya membayar banyak yuran yang menghasilkan apa-apa dan berjumlah tidak positif. Saya kehilangan wang susah payah saya dan jumlahnya adalah 8,000USD. Suatu hari ketika saya sedang melayari internet yang kelihatan misterius ketika saya menjumpai seorang lelaki testimoni yang juga ditipu dan akhirnya dihubungkan dengan sebuah syarikat pinjaman legit bernama Jude Shanko Loan firm (frankqueens64@gmail.com) di mana dia akhirnya mendapat pinjaman , jadi saya memutuskan untuk menghubungi syarikat pinjaman yang sama dan kemudian memberitahu mereka cerita saya mengenai bagaimana saya telah ditipu oleh 4 peminjam yang berbeza yang tidak melakukan apa-apa tetapi untuk saya lebih sakit. Saya menerangkan kepada syarikat melalui pos dan semua yang mereka beritahu saya adalah untuk tidak menangis lagi kerana saya akan mendapatkan pinjaman saya di syarikat mereka dan juga saya telah membuat pilihan yang tepat untuk menghubungi mereka. saya mengisi borang permohonan pinjaman dan meneruskan semua yang diminta saya dan saya diberi pinjaman sebanyak $ 600,000.00 Dolar oleh Syarikat hebat ini (Encik frank queens Firm Pinjaman) yang dikendalikan oleh frank queens dan di sini saya hari ini gembira dengan keluarga saya kerana Encik Permaisuri Pinjaman telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah kepada diri saya bahawa saya akan terus memberi keterangan di internet tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya. sekarang untuk pinjaman anda melalui email: (frankqueens64@gmail.com) saya percaya orang lain juga memberi kesaksian tentang pemberi pinjaman yang jujur ​​yang sama

Wagner Clerk berkata...

Halo semua,

Saya seorang pemberi pinjaman swasta, saya menawarkan pinjaman pada 2% ini adalah syarikat yang sah dengan kehormatan dan perbezaan kami bersedia membantu anda dalam sebarang masalah kewangan bahawa anda kami menawarkan semua jenis pinjaman jadi jika anda berminat dalam hal ini tawaran pinjaman sila hubungi kami di e-mel kami: (anggadiman1@gmail.com)

Juga berikan butir-butir berikut supaya kami dapat meneruskan pinjaman segera.

Nama:
Amaun yang diperlukan:
Tempoh:
negara:
Tujuan pinjaman:
Pendapatan bulanan:
Nombor telefon:

Hubungi kami dengan butiran di atas pada email kami: anggadiman1@gmail.com

Salam kepada anda semua.

Bishop Great david berkata...

(faithlovechrityloanfirm@gmail.com)
                
Halo saya Bishop Great David pemberi pinjaman yang sah dan boleh dipercayai untuk pinjaman
dalam terma dan syarat yang jelas dan boleh difahami pada kadar faedah 2%. kami memberi pinjaman perniagaan,
Pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil. jika awak
perlukan loana
   anda perlu lakukan adalah untuk anda menghubungi saya secara langsung
Dalam: (faithlovechrityloanfirm@gmail.com)
Tuhan merahmati kamu.
Yang ikhlas,
Bishop Great David
E-mel: (faithlovechrityloanfirm@gmail.com)

Nota: Semua tindak balas perlu dihantar ke :( faithlovechrityloanfirm@gmail.com)

HENRIETTA FERNANDO berkata...

Halo,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Henrietta Fernando, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan kepada sesiapa yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini melalui e-mel untuk memohon dan mendapatkan pinjaman segera: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

lisa berkata...

Hello kawan !!! Nama saya lisa dianora. saya ingin memberi keterangan mengenai Pinjaman Pemberi Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya selepas ditipu oleh 2 pemberi pinjaman antarabangsa Internet yang berbeza, mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak yuran yang tidak menghasilkan apa-apa dan tidak menghasilkan hasil yang positif. Saya kehilangan wang susah payah saya dan ia adalah sejumlah 6,000USD. Suatu hari ketika saya sedang melayari internet yang kelihatan kecewa ketika saya menjumpai seorang wanita testimoni yang juga diancam dan akhirnya disambungkan ke sebuah syarikat pinjaman legit bernama frankesens64@gmail.com dimana dia akhirnya mendapatnya pinjaman, jadi saya memutuskan untuk menghubungi syarikat pinjaman yang sama dan kemudian memberitahu mereka cerita tentang bagaimana saya telah ditipu oleh 2 peminjam yang berbeza yang melakukan apa-apa tetapi untuk saya lebih sakit. Saya menerangkan kepada syarikat melalui pos dan semua yang mereka beritahu saya adalah tidak menangis lagi kerana saya akan mendapatkan pinjaman saya di syarikat mereka dan juga saya telah membuat pilihan yang tepat untuk menghubungi mereka. saya mengisi borang permohonan pinjaman dan meneruskan semua yang diminta saya dan untuk kejutan saya saya diberi jumlah pinjaman sebanyak $ 65,000.00 Dolar oleh Syarikat yang hebat ini (Syarikat Pinjaman terus terang) yang dikendalikan oleh para frank ratu Tuhan yang takut kepada lelaki dan di sini saya hari ini gembira kerana syarikat ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah kepada diri saya bahawa saya akan terus memberi keterangan di internet tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya Adakah anda memerlukan pinjaman dengan segera? pinjaman melalui e-mel: frankqueens64@gmail.com Tunjukkan e-mel yang dia baik hati.

Ferdinand Swiss berkata...

Halo, saya ferdinand swiss, kini tinggal di bandar Texas, Amerika Syarikat. Saya seorang janda pada masa ini dengan Empat kanak-kanak dan saya terjebak dalam keadaan kewangan pada Mei 2016 dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil saya. Saya cuba mencari pinjaman dari pelbagai firma pinjaman baik swasta dan korporat tetapi tidak pernah berjaya, dan kebanyakan bank menolak kredit saya. Tetapi seperti yang Tuhan miliki, saya telah diperkenalkan kepada seorang wanita Tuhan pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberi saya pinjaman sebanyak 850,000USD dan hari ini adalah pemilik perniagaan dan anak-anak saya melakukan yang baik pada masa ini, jika anda perlu menghubungi mana-mana firma dengan rujukan untuk mendapatkan pinjaman tanpa cagaran, tiada cek kredit, tiada penanda bersama dengan kadar faedah hanya 2% dan pelan dan jadual pembayaran yang lebih baik, sila hubungi Puan Queens (frankqueenS64@gmail.com). Dia tidak tahu bahawa saya melakukan ini tetapi saya sangat gembira sekarang dan saya membuat keputusan untuk memberitahu orang lain mengenai dia dan saya juga mahu Tuhan memberkati dia lebih banyak. Anda boleh menghubunginya melalui e-melnya. frankqueens64@gmail.com

Kellie Wilson berkata...

adakah anda memerlukan pinjaman tulen untuk tujuan perniagaan atau membayar hutang anda hubungi Encik Kellie Wilson sekarang untuk pinjaman tulen melalui e-mel: Oceanicfinance113@gmail.com atau +1 (267) 725-7570

Ivan Aleksandra berkata...

Hello
Kami sangat teruja untuk memperkenalkan kepada anda usaha baru ini yang jujur, boleh dipercayai, cepat dan sangat berkesan untuk merawat masalah kewangan anda. Jika anda memerlukan bantuan kewangan untuk perniagaan anda, untuk projek atau untuk tujuan tertentu dan untuk kegunaan peribadi, hubungi Puan Ivan Aleksandra, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang bereputasi yang telah membuka peluang kewangan untuk semua yang memerlukan sebarang bantuan kewangan.

E-mel kami: (ivanaleksandraloanfirm@gmail.com) untuk memohon.

merit hope berkata...

(VICK MARALOAN COMPANY FIRM)
 
Halo saya Puan, vick mara, pemberi pinjaman yang sah dan boleh dipercayai untuk pinjaman
dalam terma dan syarat yang jelas dan boleh difahami pada kadar faedah 2%. dari
USD $ 12,000 hingga $ 8,000,000, euro dan pound sahaja. Saya memberi pinjaman perniagaan,
Pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil. jika awak
perlukan loana2
   anda perlu lakukan adalah untuk anda menghubungi saya secara langsung
Dalam: (vickmara3@gmail.com)
Tuhan merahmati kamu.
Yang ikhlas,
Puan: vick mara
E-mel: (vickmara3@gmail.com)

Nota: Semua jawapan perlu dihantar ke: (vickmara3@gmail.com)

HARTFORD FINANCIAL SERVICE berkata...

Halo, kami adalah HARTFORD FINANCIAL SERVICE, pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan kesempatan waktu hidup. Apakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lebih karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu. Kami meminjamkan uang kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi di bisnis di tingkat 1,5%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda bahwa kami dapat diandalkan dan memberikan penerima bantuan dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini via email di: (hartfordfinancialservice@gmail.com)

Cindy Reza berkata...

Halo semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak lender pinjaman di sini adalah semua scammers dan mereka hanya di sini untuk scam Anda dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman dari sekitar 200 juta dan saya diminta untuk membayar beberapa biaya dan saya dibayar, mereka meminta lagi dan lagi, saya membayar hampir 9million masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 5 kali dari perusahaan pinjaman yang berbeda, saya yang saya akan memenuhi hak satu tapi saya tidak. Untuk Tuhan Kemuliaan saya bertemu seorang teman yang baru saja diterapkan pada pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya ke THE HARTFORD dari HARTFORD FINANCIAL SERVICE, saya diterapkan untuk 700 juta, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tapi aku punya pinjaman saya dalam waktu kurang dari 24 jam hanya dalam 2% tanpa agunan. saya sangat senang karena saya adalah menyelamatkan dari mendapatkan miskin. jadi saya saran semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi HARTFORD dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda. email nya (hartfordfinancialservice@gmail.com)
Anda tetap dapat menghubungi saya jika Anda membutuhkan info lebih lanjut dan bantuan di (cindyreza98@gmail.com)

Bishop Great david berkata...

(VICK MARALOAN COMPANY FIRM)
 
Halo saya Puan, vick mara, pemberi pinjaman yang sah dan boleh dipercayai untuk pinjaman
dalam terma dan syarat yang jelas dan boleh difahami pada kadar faedah 2%. dari
USD $ 12,000 hingga $ 8,000,000, euro dan pound sahaja. Saya memberi pinjaman perniagaan,
Pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil. jika awak
perlukan loana2
   anda perlu lakukan adalah untuk anda menghubungi saya secara langsung
Dalam: (vickmara3@gmail.com)
Tuhan merahmati kamu.
Yang ikhlas,
Puan: vick mara
E-mel: (vickmara3@gmail.com)

Nota: Semua jawapan perlu dihantar ke: (vickmara3@gmail.com)

Bishop Great david berkata...

Hello am Puan, christabel walter, pemberi pinjaman yang sah dan dapat diandalkan untuk pinjaman
dalam terma dan syarat yang jelas dan boleh difahami pada kadar faedah 2%.
kami memberi pinjaman perniagaan,
Pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta, pinjaman perniagaan, pinjaman hospital dan pinjaman untuk membayar bil. jika awak
memerlukan pinjaman
semua yang anda perlu lakukan adalah untuk anda menghubungi saya secara langsung melalui e-mel: (evelynaustinloanfirm@gmail.com)
Tuhan merahmati kamu.
Yang ikhlas,
Puan: christabel walter
E-mel: (evelynaustinloanfirm@gmail.com)

Nota: Semua jawapan perlu dihantar ke: (evelynaustinloanfirm@gmail.com)

Global Fund Foundation berkata...

Selamat siang

ini adalah dasar dana global, kami memberikan pinjaman per pendanaan proyek tahunan 100% dengan pinjaman aman dan tidak aman yang tersedia kami dijamin dalam memberikan layanan keuangan untuk banyak klien kami dengan paket pinjaman fleksibel kami pinjaman dapat diproses dan dana ditransfer ke peminjam dalam waktu sesingkat mungkin kita beroperasi di bawah persyaratan yang jelas dan mudah dipahami dan kami menawarkan pinjaman kepada semua jenis untuk tertarik klien perusahaan perusahaan dan semua jenis organisasi bisnis, individu swasta dan investor real estate hanya menghubungi kami dengan nama di bawah Jika Anda sedang melihat bagaimana mendapatkan pinjaman hubungi kami kami dapat membantu Anda keluar EMAIL: globalfundfoundation9@gmail.com
BBM: D8633B93

Global Fund Foundation berkata...

Selamat siang

ini adalah dasar dana global, kami memberikan pinjaman per pendanaan proyek tahunan 100% dengan pinjaman aman dan tidak aman yang tersedia kami dijamin dalam memberikan layanan keuangan untuk banyak klien kami dengan paket pinjaman fleksibel kami pinjaman dapat diproses dan dana ditransfer ke peminjam dalam waktu sesingkat mungkin kita beroperasi di bawah persyaratan yang jelas dan mudah dipahami dan kami menawarkan pinjaman kepada semua jenis untuk tertarik klien perusahaan perusahaan dan semua jenis organisasi bisnis, individu swasta dan investor real estate hanya menghubungi kami dengan nama di bawah Jika Anda sedang melihat bagaimana mendapatkan pinjaman hubungi kami kami dapat membantu Anda keluar EMAIL:::: globalfundfoundation9@gmail.com
BBM: D8633B93

Dewi Rumapea berkata...

Salam sejahtera!
Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh puan Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada puan Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan puan Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan