SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

04 September 2013

PENJAWAT AWAM USAH TAKSUB DENGAN ENTRI DI LAMAN SOSIAL - CUEPACS

Bernama
3/9/2013


 SEREMBAN, 3 Sept (Bernama) -- Penjawat awam diingatkan agar tidak terlalu taksub atau terpedaya dengan entri di laman sosial sehingga mengabaikan tugas dan tanggungjawab mereka sewaktu bekerja.

Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Datuk Omar Osman berkata, sikap sesetengah penjawat awam yang gemar memberi komen atau 'berdiskusi' tentang sesuatu entri dalam laman sosial bukan hanya melalaikan, malah boleh menjejaskan prestasi kerja.

"Kadang kala masa yang ada di pejabat itu lebih banyak ditumpukan untuk berdiskusi dalam laman sosial berkenaan sehingga membawa kepada 'penjajahan fikiran' yang tidak sihat.

"Saya ingin memberi nasihat kepada 1.4 juta penjawat awam seluruh negara agar jangan hilang fokus terhadap kerja dan jangan terlalu taksub dan terikut-ikut dengan isu yang dimuat naik dalam Facebook," katanya dalam sidang media selepas menghadiri Seminar Socso Kakitangan Kontrak Kerajaan, di sini Selasa.

Katanya, penjawat awam juga telah melafazkan aku janji untuk melaksanakan tanggungjawab dengan sebaik mungkin dan mereka wajar menunaikan janji itu dan bukannya membuang masa 'berdebat' dalam laman sosial mengenai sesuatu isu.

Sambil mengambil contoh isu pengurangan subsidi minyak, Omar berkata terdapat juga penjawat awam yang cuba menanamkan rasa kebencian terhadap perkara itu dan mempengaruhi rakan-rakannya yang lain menerusi laman sosial.

Katanya, pengurangan subsidi minyak oleh kerajaan yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam, bukanlah untuk membebankan rakyat apatah lagi penjawat awam.

Katanya, kerajaan pastinya mempunyai asas untuk melaksanakan perkara itu dan penjawat awam tidak perlu terlalu emosional dan perlu memahami tindakan itu.

"Kerajaan apabila bertindak tentulah bersebab dan penjawat awam tidak perlu risau kerana ia dibuat agar subsidi itu dapat diagihkan secara adil kepada mereka yang berhak daripada dinikmati golongan kaya," katanya.

-- BERNAMA

113 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kami mahu agar semua k/tangan kontrak agar dapat diserap tetap pada hujung tahun ni. Ini harapan kami.

Tanpa Nama berkata...

salammm...bila agaknya KUP 13 akan berkuatkuasa?

Tanpa Nama berkata...

pak omar ni kalau bodek nombor satu... pemikiran cetek macam sampah... ingat kita semua bodo macam dia.

Tanpa Nama berkata...

rilek la bro... pak omar cuma menjalankan tugas je... nk ikut ke idak... lu pikir la sendiri..

Tanpa Nama berkata...

Dato omar, cuba menjalankan tugas selaku president cuepacs, tetapi segala keputusan tidak tertakluk kepada beliau semata-mata...harap memahami,...

Tanpa Nama berkata...

Nk tanya sket boleh X??nape presiden cuepacs ada Dato???kenape timbalan sampai kebawah di panggil saudara??pelikkan??

Korok mu berkata...

thread ni akan sepi selama cuti 2 hari kerana para PAR,PRA,Drebar,Atendan dan pangkah bawahan standard pencacai angkut taik akan bercuti dan rumah mereka tak ada computer apatah lagi internet..selama ni dok guna PC opis je..kalau tak percaya tengok lah nanti..hari isnin nanti pagi lagi puak2 ni akan kembali meroyan..

The Red BURET berkata...

HEHEHEEEH...KALAU MU FIKIR KAWE NI PA..MU SILAP BROO...KALAU MU LAMO DAH MSK DLM BLOG NI MU MESTI TAU KOJE KAWE BOH....BUANG MASO KAWE LAYAN MU NI...JGN SAMPAI KAWE MARK MU NI MCM SAHABAT LAIN BOHH...HEHHEEHEEE...KAWE MSK SINI PUNG SEBAB KESIAN NENGOK ADIK AND ANAK BUAH KAWE YG KOJE GAN KRJAAN BUTUH NONOK UMNONOK BOHH....DGN LAIN PERKATAAN....INI SEMUA BUTUHHHHHH

The Red BURET berkata...

UTK PENGETAHUAN MU...SABTU AHAD NI LA KAWE BOLEH REST AND MSK SINI DGN LEBIH KERAP LAGI BOH...SEBAB TIME NI KERJA KAWE OFF LINE...MU NAK TAU KOJE KAWE MU KELIK TAG NAME KAWE TU BOHH...APA BARANG BOH...MCM ADA BRAN KA JOINT KAWE PUNYE JOB TU...KAWE RASO MU NI KALAU JOINT JOB KAWE NI CONFIRM KE LAUT MU NANTI...SEBAB GAYA MU ADA RIAK BOHH...JADI SAMPAI KE TUA LAH MU NI DOK GAN KRJAAN....HEHEHEEHH...DGN LAIN PERKATAAN...NI SEMUA BUTUHHHHHHHH

The Red BURET berkata...

TAKAT LEVEL MU NI...JAUH PANGGANG DARI API BOHHH....HEHHEHEHEE...JGN PANDANG ORG SENGKEK BOHH...KAWE LEBIH KAYO DARI ABD WAHAB....LEBIH KAYO DARI ABD WAHIB...EMAS DI GUNUNG KAPAL DI LAUTAN BOHHH....HEHHEHEH....SEKALI KELUAR TIGA ABDUL LAHH...JADI...JGN JADI BUTUHHHHH

The Red BURiT berkata...

kami sepakat sokong kenaikan harga petrol dan diesel kerana jangka panjang akan memajukan negara. kalau x naik, susahlah kerajaan mahu buat pembangunan. kita mahu kemajuan.

Hidup Dato Sri Najib, pembela sunnah sebenar

Tanpa Nama berkata...

Datuk Omar... macamana status kes juruteknik naik gred j29 ni.. bila jpa nak keluar pekeliling... tolong beri komen sikit Datuk Omar..

Tanpa Nama berkata...

Kami tak pernah hilang fokus pasal kerja, kami adalah terbaik dari segala sudut perkerjaan kami, kami tak ada masa nak tulis di blog nie kecuali sabtu n ahad atau lepas kerja, tapi sayangnya org yg mengatakan tue hilang fokus perjuangan membela 1.4 juta PA, mana perginya untuk menaikkan segala jenis elaun penjawat awam spt cola,itp,eka,elaun kerja luar, elaun kritikal dsbnya, mana perginya janji menaikkan gred juruteknik dari J17 ke J27, mana perginya kenaikan pangkat melalui KUP genap 13 tahun, masih belum diselaraskan sepenuhnya, mana perginya kenaikan pangkat penjawat awam yg memiliki ijazah dan master, mana perginya, mana perginya anji bonus tahunan ygtelah di janjikan, mana perginya kenaikan gaji selaras dengan kenaikan sara hidup, mana pergi semuanya pak omar..?.

Tanpa Nama berkata...

Bro lu ni belacan kerjaan la...kerajaan naik minyak lu sokong...tu la velacan namanya...dulu masa nk election cakap minyak tidak akan dinaikkan..so skang apa cita...betol la p ramlee cakap...bodo...makan belacan...tu la melayu...huhuhu

Tanpa Nama berkata...

Hahaha harap la sgt naik j29..tgu sampai 40 taun lg bro....tu smua mainan kejaan nk raih undi golongan technician dol mcm u all..hahaha

Tanpa Nama berkata...

Bodoh pak omar ni...aku dh dpt APC dh 2 kali la...cakap hilang fokus...lu la hilang fokus...p.a suruh faight gaji naik..lu g bodek je lebih...dh dpt DATOK diam sja...hohoho

Tanpa Nama berkata...

Minyak naik...ni segala keperluan harian dh nak naik..pasni nk break1st kena habis rm7 setiap pagi..makan tengahari kena habis rm12..gaji still ditakok lama..subsidi minyak tepaksa dikurangkan sbb nk menambah kemajuan untuk menempa nama sbgai neraga maju...negara maju hanya menguntungkan orang berpendapatan tinggi dn orang kaya shja...xguna kemajuan klau nk.mengayakan kronisme sja...

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs ni satu persatuan yng menyedihkan. Dah x de topik lain nk tulis, gi tulis pasal facebook pulak. Klau x de topik nk tulis x pyah tulis kt blog. Byk lagi keja boleh buat. Contoh keja: pegi la fight gaji penjawat awam ni. Kalau pak omar mau tau(kalau x tahu lah kan) gaji sorg koperal askar, kerja 8 tahun lebih byk dpd gaji seorng cc (gred 22) yg tinggal 3 thun je lgi nk pencen. Dh le minyk naik, semua benda naik kena ceramah pasal pesbuk kt sini plak. Pastu nk mntk tolong sape lg kitaorg ni?

Tanpa Nama berkata...

pokok pangkalnya kepada pegawai teknologi maklumat di pejabat itu juga. mereka seharusnya menjalankan tanggungjawab mereka untuk menapis capaian ke laman web sosial tersebut.

jadi di sini, mereka yang dilantik sebagai F41, F29 ni tak buat kerja. harap sijil saja gah. harap pointer saja tinggi melangit. bila diambil bekerja, semuanya beri bulat-bulat kepada vendor.

jadi jangan bising kalau kakitangan dalam pejabat tersebut melayari laman yang membuang masa.

tapi kalau mereka guna perkakas mereka sendiri seperti telefon pintar yang mempunyai pelan data, itu memang susah la. takkan nak beli "signal jammer" pulak pasang dalam pejabat, kan?

malah, laman web ini juga perlu ditutup. ramai penjawat awam buang masa dalam ni, dan menghantar komen yang tidak berfaedah.

Tanpa Nama berkata...

bro lu boleh blah tak, gua meluat baca komen lu, lu nie serupa pencaicai..

Tanpa Nama berkata...

stuju dgn komen bro di atas tuh.

jd pas nih wat topik yg brikutnye: PENJAWAT AWAM USAH TAKSUB DENGAN ENTRI DI LAMAN CUEPACS


OK?

Tanpa Nama berkata...

SAYA MAHU TANYA, ORANG YANG PAKAI MINYAK NI ORANG KAYA SAJAKAH KAH????

Tanpa Nama berkata...

RAKYAT SAMAKIN DITINDAS OLEH KAMU DATOK YANG GAJI BERIBU RIBU RIBU RIBU...ASSALAMUALAIKUM..TERIMA KASIH DIATAS KEPIMPINAN KAMU YANG MENYUSAHKAN KAMI GOLONGAN MISKIN...kamu orang kaya gaji beribu ribu ribu ribu ketawalah sepuas hati kamu kerana kami golongan miskin takut bersuara...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam Semua

Terlebih dahulu ampun dan maaf dipinta jika terguris hati perasaan 2121 dan 4242. Sudah sampai masanya kita keluar dari keponpong keselesaan dan harus menerima hakikat bahawa dunia ini sentiasa berputar seolah seperti roda yang besar.

Kita harus berfikiran positif dan sentiasa keterbukaan menggunakan minda hati dan bukannya dengan perasaan dendam dengki. Isu minyak adalah suatu yang global dan universal. Tidak selama-lamanya ianya harus statik harga memandangkan pemintaan dan penawaran yang tinggi. Banyak insentif yang 2121 dan 4242 boleh atasi dan kita bagi ruang dan peluang pemimpin kita mencorak aturkan untuk penyeragaman pembahagian hasil tersebut kepada pihak yang benar2 berhak. Memang diakui kenaikan harga minyak merupakan sumber kerakusan pihak2 tertentu untuk mengaut keuntangan yang ketara.

Kita harus ingat terlalu banyak kebaikan pemimpin pada rakyatnya dan sebagai pemimpin yang terbaik ianya tidak harus melihat untuk keuntungan hari esok sahaja tetapi ianya harus menajam seratus tahun kehadapan demi rakyat kita mendatang.

Indahnya islam mengajar umatnya agar sentiasa beristikomah dan beriman dengan dengan RUKUN AGAMANYA. Hakikatnya manusia yang hilang pertimbangan sahaja dikawal serakah nafsunya. Ingat 2121 dan 4242 negeri mana yang tak ditimpa hujan dan setidaknya kita semua bersyukur sebangai Rakyat Malaysia Sebulan kita Berpuasa Sebulan Kita Beraya. Lihatlah seagama kita negara lain selepas solat raya berubah wajah dan bercorak pakaian kepada pejuang agama, terus mencari nafkah dan tak kurang juga sentiasa dalam tangisan sedu sedam mengenangkan nasib yang malang.

Salam dari hamba yang dhoih lagi hina Flower...

Tanpa Nama berkata...

Saya tambah sikit apa yg Encik hina flower tulis. Islam juga mengajar kita supaya menentang kezaliman dan tidak menjadi hipokrit dengan menganggap keadaan sekarang ni tenang ttp sebaliknya. Renung2kan wahai encik hina flower.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
Saya tambah sikit apa yg Encik hina flower tulis. Islam juga mengajar kita supaya menentang kezaliman dan tidak menjadi hipokrit dengan menganggap keadaan sekarang ni tenang ttp sebaliknya. Renung2kan wahai encik hina flower.

Sabtu, September 07, 2013 12:32:00 PTG
***********************************************************************

Assalamualaikum dan Salam Semua

Saya amat setuju bahawa islam amat benci kezaliman. Hakikatnya kita harus ingat puncanya yang menyebabkan kerajaan terpaksa mengurangkan kadar subsidi minyak ini. Apakah jika kerajaan terpaksa bertahan menambahkan subsidi minyak ini memberi impak kebaikan dan keburukan.

Kita lihat sudah berapa kali kerajaan menurunkan harga minyak. Apakah peniaga menurunkan harga barang??. Persoalanya kerajaan menaikkan harga minyak RM 0.20/liter sedangkan harga makanan dinaikkan melebihi RM 0.20 perunit. Apakah logik sedangkan subsidi bahan mentah seperti tepung tetap harga sama.

Apakah barangan diangkut dalam kuantit yang kecil oleh pemborang dan peniaga kedestinasi pasaran?. Persoalanya siapa yang zalim dan cuba menagguk di air keruh dan dan diperbodohkan?.

Kadangkala kita terlalu tamak, sedangkan dakui dizaman Rasulullah SAW pun berniaga dengan keuntungan tetepi dengan kadar yang kecil.

Kita harus lihat dan berfikir dengan minda hati dan bukannya sakit benci. Ingat kekuatan air kerana pembentungannya dan kekuatan kita kerena perpanduan ummahnya.

Salam flower.

Tanpa Nama berkata...

kenape laaa, susah sangat lu nak paham..baik bercakap dengan batu dari orang yang dah kematu akal fikiran nyer..adoyyai!!..teh o ais unneeekkk!!..

Tanpa Nama berkata...

En.flower......lu....lu....macai BN leh cite......sbb macai2 BN x kan faham......

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaaikum dan Salam Semua

Hakikatnya kejadian manusia adalah untuk beriman kepada Allah swt. Dalam dunia ini tiada aman kiranya fikiran negatif seperti tuan. Persoalanya kerana sifat diri tuan sendiri yang jumud dan mati kerana berfikiran negatif.

Adakalanya kita harus berfikiran positif dan matang dan bukannya berbuta tuli seperti tuan. Kerana terlalu muak dan jelek seperti tuanlah saya berhujah disini. Kita harus kembali kepada fitrah kejad.ian kita dan retetan sirah Rasulullah SAW. Ingatlah pemimpin juga bukannya maksum. Hidup dan berdirilah pada fakta sebenar sebagai mukmin sejati dan bukannya ikut nafsu hati.

Jom join saya makan laksa dan pulut udang kaki siti di Kuala Perlis Petang ini. Assalamuaaikum...

Salam Hamba Flower

Tanpa Nama berkata...

lu boleh blah tak..aku tgk ilmu agama lu tak tinggi mana pun, merapu jea lebih..meluat betul gua tgk tulisan lu..

The Red BURET berkata...

TUAN FLOWER....JGN MCM TU BOH...DUNIA HANYA SEMENTARA...AKHIRAT KEKAL ABADI BOH...JADI HARTA DUNIA NI SAMO SIKIT RASO BOH...YG KAWE NAMPAK LA NI DI MALAYSIA...SEMUO KRJAAN BUTUH NONOK UMNONOK NAK KONGKER...AKAI ADA KA...CKP MEME MURAH

Tanpa Nama berkata...

Aku suka ngn Red Buret ni. Straight to the point. Skng bkn masa nk ckp lembut dgn puak2 ni. Sound trus je. Tu la sbb kenapa kupeks sediakn seksyen ni. Ttp sebenarnya diorng bukk seksyen ni utk kita bodek2+puji2 diorng sebenarnya.


The Red BURET berkata...

TQ BROKU...KAWE TAK NAK HIPO BRO...BUANG KAREN AJO...CKP DEREK AJE...TO KAWAN KAWE NUN DI ATEH SANO TU...HANG TGK LOG MASUK KAWE PKL BAPO BOHH...HEHEHEHEHEE...MU JGN SERKAP JARANG BOH...JGN SEDAP RASO AJO MU...SORI BRO KOMEN KAWE DI SINI EDISI TERHAD...JADI TAK PERLU NAK LOG IN HARI BEKERJA BOHH...SETIAP MASO KAWE FREE...JADIIIII...DGN LAIN KATAAAA....JANGAN JADI MCM BUTUHHHHHHH BOHH...HEHEHEEHEHE

Tanpa Nama berkata...

Apa salah penjawat awam?

Mengapa tiada bonus dalam pembentangan bajet 2014?

Tanpa Nama berkata...

Jgn ckp je pandai....kalau tahi lu busuk...lu sama je hati busuk serupa orang lain...jaga seluar dalam anak bini lu kat umah sudahlah...tak payah ceramah mcm lu nabi...ntah2 anak bini lu jadi pelacur gila seks dan penagih dadah....hakikatnya tak payah nak minta tagih pada sesiapa....bikin diri jadi kaya walau apa cara pun...so, apa benda naik pun lu tak kisah punya....katalah selagi hayat...mati nanti lu duk lah sorg2...nak berasap pun sndiri kubur juga....

Tanpa Nama berkata...

Untunglah kerja kerajaan. Boleh baca blog sepanjang hari. Kerja bertimbun boleh buat tak tahu jek. Yang tahunya bonus dgn naik pangkat.kerja macam pantat.

Tanpa Nama berkata...

subsudi dikurangkan. bukan minyak naik. aku faham tu?
fesbuk utk keja rantaian sosial. keja kerajaan tak termasuk dlm keja rantaian sosial?

minyak utk pengguna miskin @ kaya. lu fikir sendiri ler ?!

subsidi dikurang?!

cuepacs - gue tak kisah janji lu berjuang utk PA.
terima kasih pak omar.

The Red BURET berkata...

INI SEMUA PENGAMPU KRJAAN BUTUH NONOK UMNONOK....INI SEMUA KEPALA BUTUHHHHHH LAHHH

The Red BURET berkata...

KAWE ISTILAH KAN WAKTU SKRNG NI MASA KRITIKAL...DEMO SEMUO IMBAS KEMBALI FILEM 2012...DEPA ORG BESAK BESAK DAH TAU APA AKAN TERJADI DGN DUNIA NI...RAKYAT TAK DIBERITAU DGN JELAS...MAKA YG KAYO AKAN NAIK KAPAL UTK SELAMATKAN DIRI...RAKYAT DIBIAK KAN MATI KATAK...SKRNG NI SIBUK PASAL PERANG SYRIA....HANG PA TAU KA...WAR WORLD NO 3 MAKIN DEKAT BOHH...HANCURRRRRR

Tanpa Nama berkata...

bodo sial mu. palo butuh pok dogol mu !

Tanpa Nama berkata...

macam mana??? kertas kerja badan berunifom yang akan di naikkan gred...harap2 dalam bajet nanti adalah.....paling tidak 17 naik 19 pon jadilah....addlist kami tak ketinggalan drp PDRM, MARITIM & ATM....5 tahun kerja...naik ikut time base cam polis n askar...17 g kerr 19...7 ke 8 tahun lepas tu dipertimbang ke gred 22...10 tahun lepas tu....di pertimbang ke gred 26...pas tu pencen...paling tidak adalah laluan kerja yg cerah sikit bagi anggota pangkat rendah ni....ada anggota bomba dan pegawai imigresen yg berpencen dgn greg 17....setelah berbakti lebih 30 tahun....

Tanpa Nama berkata...

BETULLAH ITU HARI DOK KECOH..LA NI DOK SENYAP PULOK....DAPAT KO DOK NI????

Tanpa Nama berkata...

Penat dah penat dah.....sakit dah sakit dah.....ni jap lagi nak standby g opis...malam ada operasi...hari cuti pun tak leh nak g mana.......Pak Omar...kami dapat tak?????

Tanpa Nama berkata...

Saya pun sama...sekarang ni KDN start buat operasi....hari ni baru dapat cuti....huhuhu esok kojerr lagi....mula pagi balik pagi huhuhuhu

Tanpa Nama berkata...

lepas hantar paperwor apa jadi? PAK OMAR MINTA PENBERAH

Tanpa Nama berkata...

Imigresen dapat tak ha3...saja tanya? dulu Menteri dah janji....tahun kebajikan lah...penambah baikanlah....last2 sampai dah bertukar menteri....kami mcm ni juga.....

The Red BURET berkata...

HUHUHHUUUUU....KAWE DAH HABAK DAH....KALAU PR MENANG HARI TU TAK LAH JADI MCM NI....DOK RAUNG SANA SINI PUN DAH TAK GUNA BOH....2018...TU PUN KALAU PR MENANG...KALAU TAK....TU SEMUO BUTUTHHHHHHHHHHHH

polis bantuan berkata...

apa cher KP11?

The Red BURET berkata...

TUNGGU MUSANG BERJANGGUT BARU ADA CER BOHH....HEHEEHEHEEEH...SELAGI MUSANG TAK TUMBUH JANGGUT LAGI TU LAH MCM TU BOHHH....TU SEMUAAAA....BUTUHHHHHH LAHH

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Bro lu ni belacan kerjaan la...kerajaan naik minyak lu sokong...tu la velacan namanya...dulu masa nk election cakap minyak tidak akan dinaikkan..so skang apa cita...betol la p ramlee cakap...bodo...makan belacan...tu la melayu...huhuhu

Jumaat, September 06, 2013 8:34:00 PTG
--------------------

Rasanya ko lagi palui.. Orang kata selepas (just after) election tiada kenaikan minyak. Bukan selepas setahun atau sebulan.

Woii kalau ko naik mahkamah pun boleh kalah.. Lu baca betul2..

Tanpa Nama berkata...

Bajet dapat setengah bonus gaji atau tiada bonus? Pak Omar kenapa senyap?

Tanpa Nama berkata...

Saya pun nak tau juga KUP 13 Tahun kenapa di tangguh. Adakah pengumuman bajet PM tahun lepas tak diguna pakai. Tentang kenaikan harga minyak atau pun pengurangan subsidi minyak sama saja maksudnya. Dulu pun kenaikan harga minyak berkaitan subsidi juga, pokok pangkalnya seluruh rakyat telah dibelit. Terimalah hakikat harga barang akan naik semua rakyat termasuklah penjawat awam akan terima kesan kenaikan harga barang keperluan sedikit masa lagi, sebab syarikat dan pengeluar belum menganalisa pendapatan mereka tunggu beberapa bulan lagi. Pasti boom...

Tanpa Nama berkata...

HARI INI KENDERAAN RASMI UNTUK JUSA DAN KEATAS ADALAH HONDA CUVIC 2.0 DAN 2.4....minyak naik rm 0.20sen jd memag semua untuk kroni dan seterunya....apa nak diharap dan pada siape nak diharap untuk golongan bawahan?CUEPACS??asyik2 mintak bonus tu jela....dapat tghri petag dh abis...kesian tengok orang2 yang mengharap dengan cuepacs.

Jiwa aku Jiwa RAKYAT berkata...

Sorry Brader.. nak komen sikit....

Kalau dah minyak naik barang apa yang tak naik ... cer mung cakap sikit....Hari ning naik 20sen esok terus naik harga barang2 lain...dato omar dia tahu apa... Elaun presiden dia boleh tampung minya kereta dia nak bergerak kesana sini... Orang kampung ada elaun ke? Ingat BR1M tu boleh cover ke? Aku.. kalu minyak naik mmg menitik air mata terkenang nasib org2 miskin yang kaih pagi makan pagi kaih petang makan petang tu... ingat dia orang tak perlu nak ada kereta sendiri ke? Kerana benda ning keperluan... Fikir2 lah sendiri brader2 woi...

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan yang mana gred 17 dan kebawah bila posting wajib dapat tmpt sendiri..da la gaji kecik pastu anta jauh2..alasan nya utk cr pengalaman..pala otak hangpa..aku sokong the red buret...aku kene dok selangor n wajib khidmat 3 tahun baru boleh tukar..agak2 la..member aku bini nun jauh kat utara..mintak x dpat2 tukar...da la gred 17 je..gred 17 yang lain x payah nk blaja..interview trus dapat..gred 17 aku da la kene blaja 2 tahun..posting sukati mak bapak diorang je letak..gred 17 yang lain patut bersyukur...aku je yang rugi...TRB tolongla hamba mu ni...saya da tak tahu nk mengadu kat sapa lagi...harap cuepacs ambik perhatian cadangan saya n..harap maklum.. dari flower taik ayam...

Tanpa Nama berkata...

dari jauh aku dapat info ini. percaya ke tidak, ngko punya pasal ler ! kup 13 tahun .. ada syarat bro ! kalau tak betul info ini, ngko tanggong sendiri, aku tak bertanggongjawab. apa aku kisah !
1. markah 20% diambilkira dpd perakuan dan sokongan bos.
2. markah 80% dpd markah lppt - lulus sekurang-kurangnya 80% bagi 3 thn berturut-turut.
3. memenuhi syarat-syarat perkhidmatan.

-- akan keluar awal bulan Oktober.

abd wahib ulam raja berkata...

setiap skim perkhidmatan atau jawatan tue ade skop, fungsi dan bidang tugas nyer..masing2 menghadapi risiko,, tekanan,,beban tugas yang berbeza serta tanggungjawab dan amanah yang perlu dijaga..sebab ade keperluan laaa sesuatu jawatan tue diwujudkan..satu persamaan,, kite adalah penggerak kepada perkhidmatan awam..
so tak perlulah nak memperlekehkan jawatan org lain!!..

The Red BURET berkata...

KAWE SIMPATI DGN MU SAHABAT GRED 17 NUN DI ATEH....TAPI APO KAN DAYO KAWE BOH...KAWE PUNG BUKAN MKN GAJI GAN KRJAAN BUTUH NONOK UMNONOK...JADIK YG BOLEH KAWE LAKUKAN HANYA LAH HANGATKAN BLOG SINI AGAR GENG MACAEI MACAEI BUTUH NONOK TU TGK BLOG SINI...DEPA JGN ASYIK SYOK SENDIRI AJO....UMPAMA LIMA PUKOL SATU (ISTILAH KASAR MELANCAP)....KAN BEZA KALAU JIMAK SUAMI ISTERI...SEDAPNYE TAK TERKATA...SAMPAI NAK TERCABUT KEPALA LUTUT....HHEHEHEHEEE...FALSAFAH....SENDIRI OPEN YOUR MIND....JADI KESUDAHANNYA...JGN JADIK BUTUHHHHHHHHH

Tanpa Nama berkata...

Apa perkembangan kenaikkan gred Juruteknik?

Kenapa sehingga kini tiada apa-apa makluman daripada MTSU, CUEPACS dan JPA?

Berita kenaikkan ini telah diwar-warkan sejak awal tahun lagi dan pelaksanaannya akan pada Julai 2013.

Kegagalan pelaksanaannya menunjukkan kerajaan sebenarnya tidak berusaha dan berminat untuk melaksanakannya.

MTSU sebaiknya perlu memikirkan sama ada Piket yang dirancang sebelum ini di lancarkan semula bagi menuntut apa yang dijanjikan kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Ape cerita kenaikan gaji 7 badan beruniform tu ? Senyap aje ? Jadi ke atau pun auto jugak ? Interest rate 1% also no news ? Wow this is bad, why ceupacs is so naïve and waiting for what ? Fight for PA plz.

Melayu Baru berkata...

Kesian pegawai kerajaan yang bawahan.
Sijil pun rendah.Gaji pun rendah.Kos hidu[ tinggi.

Itu cerita para pegawai kerajaan.

Bagi usahawan Melayu pun serupa juga.Hidup dalam kesusahan.
Nak cari makan pun susah.
Banyak projek yang baik disapu bersih oleh proksi Menteri dan KSU.

Cuma semak betul-betul setiap projek yang baik semua ada kaitan dengan Menteri dan KSU.Proksi mereka pula Melayu juga tetapi Cina yang membiayainya.

Begitulah susahnya pegawai melayu.Usahawan Melayu.Setiap projek usahawan kena bagi persen atau komisyen.Kalau tidak tak jalan.

Cuepac pun main silap mata juga.Bila dapat gelaran Datok.Hilang bisa segara.Ahli minum air sejuk.

Yang kaya bertambah kaya.Yang bawah melarat kerana nak sesuap nasi keluarga.

Aduh letih benor bila memikirkan hal ini.

Tanpa Nama berkata...

Harga harga... Kat Jb, rumah harga naik. Service Apartment pun naik paling murah 400k itu pun utk 1 bilik, 1 hall, 1 tandas n 1 dapur.. 1300sf... Hai utk siapa ini semua.. Negara jiran.. Singapore.. rumah mampu beli.. rakyat dibelakangkan jiran diutamakan..

Tanpa Nama berkata...

Subsidy kita pun Di bagi kpd org luar... Baik betul kerajaan... Semua jenis kenderaan yg bukan plate Malaysia masti dihantikan subsidy.. minyak.. kalau mereka mampu beli kenderaan jiran masti mampu bayar minyak.. stop subsidy too all foreign vehicle... Then see how much the country save n we get.. Thk..

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE Said.

Kesian aku tengok rakyat Malaysia ni... terutama yg PA hidup dah susah mengalahkan rakyat Bangla n jgk rakyat Indon dah.

Rakyat Bangla n rakyat Indon yg cari mkn kat Malaysia ni pun hidup tak susah mcm rakyat Malaysia.
Contohnya... rakyat Bangla n rakyat Indon p kerja naik bas atau van conpany n tempat tinggal di sediakan. Rumah tk perlu byr.. kereta tak perlu byr n minyak naikpun mereka tidak terjejas sbb p kerja bwk bekal.

Rakyat Malaysia sendiri p kerja kena naik kereta sendiri. Rumah nk kena sewa n kereta nk kena byr n minyak naik terasa 1001 mcm brg2 keperluan terjejas.

Betullllllah kata bijak pandai hidup d MALAYSIA ni Rakyat asing d utamakan n rakyat sendiri di abaikan.

Semua ni PUNGGAHHHHHH kata TRB dan skrg ni moto baru TRB palaaaa BUTUHHHHHH lah kerajaan Malaysia ni... nk hapus subsidi kepala LANCAUUUUU Laaaaa... hangpa semua n kroni2 dlm kerajaan semua dok tibai mkn duit rakyat. Aku sumpah hangpa semua hidup tak senang selagi rakyat hidup sengsara...

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih TRB kerana mendengar luahan hati saya..tak lupa juga pada TRPuke...mmg x dinafikan rakyat kita di anak tiri kan..sebagai contoh..kat chow kit nun...melambak indon ngn bangla da berniaga..DBKL x kacau pun..sebab da undertable...bila melayu bukak kdai...tiba2 DBKL wat operasi...nampak tak permainan kat situ..lagi satu tapak bazar kat masjid jamek nun..perasan tak petak no 1,2 ngn 3 org yang sama sepanjang tahun bulan ramadan???saya selama 7 tahun beratur utk dapat tapak ramadan ngn bayar duit utk cabutan sebanyak seribu..tapi xdapat...Saya sbg PA pun ada semangat nk meniaga...Tapi n la balasannya...harap semua dalam blog n fikir2 kan la...dari flower taik ayam.............

sixpenditagila berkata...

ada menteri semuanya banggang2 .. mangkuk berjuntai2 .. puuuiiihhh ...

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE Said..

Betul tu kata Flower Taik Ayam

Tengok betul2 kalau melayu duduk tanah TOL sampai sudah tk dpt GERAN. Kalau cina duduk tanah TOL n pej tanah boleh bg geran n setidaknya pun bg tanah lain.. sbb undertable punyer psl. Kita yg melayu ni mana nk cari duit undertable ribu2.

Bila PRU nak mai baru kerajaan buat2 nk tolong melayu.. nk bg geran tanah lah n nk pecah lot tanah lah nk bg kt melayu. Bila abis PRU habokkkkpun tarakkk... last2 melayu dok menyewa lah sampai mati. Yg cina ni senang2 aje dpt geran.

Bgtu jgk tanah di bwh pencawang TNB cina senang2 aje boleh tanam sayur. Tp melayu bila tanam sayur compommm kena halau gitu2 aje.. pokoknya duit undertable punyer hal... esok tanah2 kat bandar2 semua dpt kt cina n melayu semua merempat duduk dlm hutan mcm org asli... semuanya PUNGGAHHHHH kepala BUTUHHHHHHHH Kerajaan BN.

Tanpa Nama berkata...

ya sokong jteknik.. mtsu da bincang dgn jpa ka blom.. skg ni 1 apa pon xleh buat.. pmohonan pindah kena beku.alasan hr dept j17 upgrade tapi xde apepon.. wehhhh anak aku amik upsr hari ni kesian ak x dpt temankan dia.. naseb baik bni aku pt n22 amik cuti.. sygla bini dan keluarga.. kpd jpa jgnla aniaya gred jteknik

johny berkata...

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/civil-servants-face-disciplinary-action-for-criticising-government-on-socia?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed%3A+tmi%2Fnews%2Fmalaysia+%28TMI+-+Malaysia%29#When:05:17:19Z

Baca. Tapi tak harap sangat la. Penjawat awam la katakan. Bengap sikit bahasa ingeris ni.

The Red BURET berkata...

WAAA KAHHHH KAHHHH....BETUI MARAH PUNYE THE RED PUKE....HEHEHEHEEE...KAWE SOKONG BOH 190%....WEI...MAI SINI KAWE NAK HABAK...MU MU TU YG JADI BANGSAT KEPADA KRJAAN BUTUH NONOK...LU ORG JGN BIKIN NI NEGARA MCM BAPAK MU PUNYE...LU ORG JGN JADIK BANGSAT PADA RAKYAT LU SENDIRI....PUKI MAK CAP AYAM BETUI....SI BANGLA AND INDON HANGPA TATANG MCM MINYAK YG PENUH....RAKYAT LU BIKIN MCM BARUA...MAI SINI KAWE NAK HABAK LAGI...MU MU NI JGN JADI MCM......................KEPALA BUTUHHHHHHHH LAHHHHHHHHH

Tanpa Nama berkata...

bukanm penjawat awang sila keluar dpd kepala butuh mu !
ini forum utk penjawat awam shj.

The Red BURET berkata...

HEHHEHEEEHEE...TANK KAYU PADO ALL SAHABAT KAWE NUN DI ATEH SANO TU EKS TO THE RED PUKE YG SOKONG KAWE...APA LAH SANGAT BOH KAWE DI SINI...SEKADAR MEMANASKAN KEADAAN BOHHH....WALAU 1% PONG PENDAPAT KAWE DI TERIMA DLM BLOG INI...KAWE GUMBIRA...SEKURANG KURANG NYO ADO PENDEBATAN BOHHH....DOK ANGGUK ANGGUK AJO TOK LEH BOHH...KONO NGELENG NGELENG GAK...JGN JADI MCM....BUTUHHHHHHHHHHHH

The Red BURET berkata...

SIAPA MU YG NAK HALANG KAWE BOHHH....MU JGN JADIK SUPO BANGSAT GAK....JADAHHHHHH....HEHHEHEEHEEEE

Tanpa Nama berkata...

Menurut sumber : Terbaru budget 2014, di mana tiada keistimewaan bagi penjawat awam, bantuan sekolah diberikan sebanyak RM500 saja, kira bonus cukup RM1000 dicampur bantuan raya tempohari bulan dulu, skim baru diperkenalkan tapi menguntungkan gred 41 ke atas, ada sedikit penambahan elaun tetap perumahan, tapi tiada perubahan bagi elaun cola, elaun khidmat awam, elaun kritikal, elaun kerja luar, elaun keraian, BITK, elaun perjalanan, lojing, overtime dsbnya.. tiada kenaikan gaji, tempoh kenaikan pangkat KUP masih 13 tahun, tiada kenaikan pangkat bagi penjawat awam yg memiliki ijazah dan master bagi tempoh lama berkhidmat, skim transformasi tiada anjakan gaji serta pangkat serta akhir sekali pemilikan rumah mampu milik bagi penjawat awam masih di takuk lama, harga rumah dianggarkan RM180 ribu - RM 300 ribu..

Tanpa Nama berkata...

woi bangsat baik kau keluar je dr malaysia la bodoh ! komplain je memanjang

Tanpa Nama berkata...

tuu habuan diorang laa sbb bejaya keja smpai dpt jusa..kenapa ko x usaha smpai dpt jusa ? x mampu ? x mampu duduk diam diam sudah !! phui

Tanpa Nama berkata...

wahai saudara ku yg bongok plus bahlol..x dak org paksa kau kja gomen la..x suka bleh belah ! rmai lg yg lebih susah ! ko nak gaji bape ? 6 ribu ? 7 ribu mcm gred 41 ke atas ? pikir la weii

Tanpa Nama berkata...

wooii, whatever aku sokong 100%.. kenyataan di atas..

Tanpa Nama berkata...

Sumber dr JPM....TIADA bonus dlm bajet 2014..hanya bantuan persekolahan rm500....sekian..TQ

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah..!!padan muka kau org semua, baik yg menyokong dan mengutuk, tahniah minyak naik, alamatlah semua barangan naik, segala bab semua naik, hatta nak berak pun naik, dulu 50 sen naiklah jawabnya RM 1..kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

kalau aku kaayyyyaaaaaaaaaaa.....

hari hari hari rayaaa......

bil bil jiran tertanggaa...

aku bayar selamba...

bukan setakat bil..

korang punya duit poket pun aku bagi rm20 sehari. kesian aku tengok korang ni melalak dalam ni semua tak cukup ini tak cukup itu tak cukup.

Tanpa Nama berkata...

WAH KORANG....BUKAN MAIN SEDAP CAKAP..maki sini maki sana...KOMPLEN BANYAK....yg bnyk mencarut, tak puas hati kat dlm blog ni memang BANGSAT JAHANAM ANAK HARAM SIAL BABI PUKIMAK KORANG....BODOH BAHALULU TOLOL....dulu masa kecik mak yah suh pi skolah apsal absent hah?..LU BLAJAR CEMANA JADI KAYA JE BABI SIAL..bila dah pandai, kan SENANG HIDUP KO DAN MAK BAPAK KO...belajar bersyukur apa yang ada..pakai keta kancil, tapi buat jadi mcm keta ferrari..UKUR BAJU BADAN SNDIRI..jgn belagak sombong badak muka mcm gangster...kerja biar berkat rezeki halal rasa puas enak dimakan...pigi daaaaa korang..

Tanpa Nama berkata...

Menurut sumber TIADA bonus, hanya bantuan sekolah RM500 dalam bajet 2014..

Tanpa Nama berkata...

Bagi penjawat awam gred R1-N32 yg gajinya kecil, jom part time jual jualan langsung shaklee, amway, jual besi buruk, jual lelong n pasar malam, jual karpet, jual burger, jual nasi lemak-nasi dagang, jual satay mcm satay kajang dsbnya.. ada untung jom ke mekah menunaikan fardu haji.. bagi gred 41-54 gajinya besar, jom bersedekah, bayar zakat hasil dari perniagaan, join company mou, ada setengahnya berpeleseran-berkaraoke di paraside, bluewave, hotel 5 star bersama gro, ada setengahnya pulak gila main golf lepas tue keluar dgn awek, sakau duit org sana-sini..itulah penjawat awam..

The Red BURET berkata...

PANASSSSSSS....SEDIH GAN BANGSA SENDIRI....YG KAYO BERTAMBAH KAYO...YG MISKIN MAKIN PAPA KEDANA...SEDIH BOHHHH...TAPI INGATTTTTT....JGN JADI MCMMMMMM......KAPLA BUTUHHHHHHHHHHHH

The Red BURET berkata...

KEPADA MACAEI MACAEI BUTUH NONOK...MAI SINI KAWE NAK HABAK PADO MU MU TU....PAS NI CUBA HANGPA MASAK KAPLA BUTUH LEMBU MASAK ASAM PEDAS ATAU MASAK KICAP BOHHHH....BARU HANGPA TAU KESEDAPANNYE....TAPI INGATTTT....JGN PULAK JADI MACMMMMMMMM.....KAPLA BUTUHHHHHHHHHHH

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE Said...

Hidup TRB Hiduppppp TRB

Ini hari kita mkn kepala BUTUHHHHHHH lembu masak asam pedas... sedappppp sehingga menjilat jari....

Jangan lupa masak nasik panas2 n kalau boleh nasik beras wangi Siam mariiiii punyerrr woooooo sdpppp nyerrrr nyam nyammmm nyammmmm

The Red BURET berkata...

p/s : TAMBAHAN SIKIT BRO TRP...MENJILAT JARI KAKI BOHHH....BARU BOLEH JADIK CAM TOYOLLLL....JADIK TOYOL TAKPO....TAPI JANGAN JADIK MCMMMMMM.....KAPLA BUTUHHHHHHHHHHH LAH

bunohan berkata...

boh...boh...boh...itu je la yg ko reti...buat malu je...

Tanpa Nama berkata...

Penat dah penat dah.....sakit dah sakit dah.....ni jap lagi nak standby g opis...malam ada operasi...hari cuti pun tak leh nak g mana.......Pak Omar...kami dapat tak?????

Ahad, September 08, 2013 4:01:00 PTG
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
Saya pun sama...sekarang ni KDN start buat operasi....hari ni baru dapat cuti....huhuhu esok kojerr lagi....mula pagi balik pagi huhuhuhu

Ahad, September 08, 2013 4:07:00 PTG
___________________________________
TAKPALAH SESEKALI BERKHIDMAT UNTUK NEGARA....SELAMA BERTAHUN2 KORANG KERJA, SELAM NI KORANG MAKAN GAJI BUTA JER...PASTU PAW PENDATANG ASING....BARU SKRANG NIE PUN BUAT OPERASI PUN..ITU PUN TAK LAMA....YANG OPERASI TENGAH2 MALAM KORANG TAK CLAIM KER?...KEPALA BUTUH....

The Red BURET berkata...

MU NI BOHH..NAMO MU GANAH BOHH...BUNOHAN TU...TAPI HATI KECIK...BIASO LAH BOH...BE OPEN YOUR MIND...MU JANGA HIPO BOH...MU JGN DOK ANGGUK ANGGUK AJO....MU JGN JADIK MCMMMMMM.....KEPALA BUTUHHHHHH LAHH

Tanpa Nama berkata...

Menurut sumber : Terbaru budget 2014, di mana tiada keistimewaan bagi penjawat awam, bantuan sekolah diberikan sebanyak RM500 saja, kira bonus cukup RM1000 dicampur bantuan raya tempohari bulan dulu, skim baru diperkenalkan tapi menguntungkan gred 41 ke atas, ada sedikit penambahan elaun tetap perumahan, tapi tiada perubahan bagi elaun cola, elaun khidmat awam, elaun kritikal, elaun kerja luar, elaun keraian, BITK, elaun perjalanan, lojing, overtime dsbnya.. tiada kenaikan gaji, tempoh kenaikan pangkat KUP masih 13 tahun, tiada kenaikan pangkat bagi penjawat awam yg memiliki ijazah dan master bagi tempoh lama berkhidmat, skim transformasi tiada anjakan gaji serta pangkat serta akhir sekali pemilikan rumah mampu milik bagi penjawat awam masih di takuk lama, harga rumah dianggarkan RM180 ribu - RM 300 ribu..
_________________________________
hampeh betul kerajaan ni. kumpulan sokongan yang kesempitan hidup dibiarkan je

Tanpa Nama berkata...

Seorang teman bercerita kepada saya, berkuatkuasa saja kenaikan harga itu pada pukul 12 malam Isnin baru-baru ini, keesokkannya hari Selasa pada pukul 8 pagi di sebuah warung nasi lemak di Pantai Dalam, Kuala Lumpur, seorang mak cik yang biasanya menjual nasi lemak berharga RM2.50 sebungkus, mulai hari itu menaikkannya sebanyak 50 sen.

Apabila ditanya kenapa naik sehingga 50 sen, mak cik itu menjawab: ‘‘ Kan minyak petrol sudah naik malam tadi? Tak tengok berita kah? Barang-barang pun naiklah."

Teman saya itu memberitahu, pelanggan di belakang yang beratur untuk membeli nasi lemak menempelak: ‘‘ Hai, ayam goreng itu goreng dengan minyak petrol ke mak cik?"

Begitulah antara dialog-dialog yang selalu kita dengar daripada mulut seorang peniaga bila harga minyak petrol naik dan begitulah mentaliti sesetengah peniaga kita dalam menghadapi situasi naik harga ini.

Asal dengar saja harga petrol naik, semua barang pun hendak dinaikkan. Yang peliknya, tidak sampai beberapa jam harga petrol baru dikuatkuasakan, dia sudah menaikkan harga makanan dan yang dinaikkan pula melebihi kenaikan harga petrol.

Maka kita pun tidak hairan bila harga teh tarik di sesetengah tempat naik 20 sen juga. Harga chicken chop RM7 dinaikkan RM8, mi goreng yang biasanya RM4 dinaikkan RM4.50 dan buah potong berharga RM1 dinaikkan kepada RM1.50.

Jika benar pengurangan subsidi minyak petrol RON 95 dan diesel sebanyak 20 sen itu dikatakan tidak memberi kesan kepada kos perniagaan, hanya sekitar 0.1 peratus sahaja, kenapa naik sebanyak itu?

Itu cerita peniaga. Pengguna pula sudah tentu dengan keluh kesahnya. Kenaikan 20 sen itu menjadi perbualan di sana sini hingga ke hari ini. Ada yang bertekad untuk menunggang motosikal atau naik pengangkutan awam untuk ke tempat kerja. Ada yang memberi idea yang menarik, mahu bawa basikal di tengah-tengah bandar Kuala Lumpur ini. Macam-macam cerita boleh didengar dan dibaca terutamanya di laman-laman sosial.

Pun begitu dalam kita bising-bising, merungut mengenai kenaikan harga minyak dan mengadu berasa begitu terbeban dan tersiksa dengan kenaikan sebanyak 20 sen itu, dengan kos sara hidup semakin meningkat, mereka ini jugalah terus menekan minyak kenderaan seperti hendak tercabut pedal minyak tersebut dan menjadikan jalan raya macam litar lumba.

Bila kita memandu dengan kelajuan yang biasa-biasa saja, bunyi hon dan lampu tinggi diberikan, kononnya hendak cepat sangat, entah apa yang hendak dikejarkan tetapi bila tiba di tol dia beratur di belakang juga kerana tidak menggunakan kemudahan Smart Tag atau Touch n Go.

Di mana-mana pun, tidak kira kereta mewah atau kenderaan kecil seperti Perodua Kancil dan Kelisa, apabila harga petrol naik, keadaan macam biasa juga, tidak pun memberikan sedikit rasa kesedaran untuk memandu mengikut kelajuan biasa bagi menjimatkan penggunaan petrol. Lori dan bas masih begitu juga, berlumba-lumba. Mat rempit pun menjalankan kegiatannya di malam minggu macam biasa.

Dan jalan-jalan menghala pusat membeli-belah terutamanya setiap kali hujung minggu pun tetap sesak dan beratur panjang untuk ke tempat letak kereta sama seperti sebelum harga petrol diumumkan naik.

Ada juga antara kita bising minyak petrol naik 20 sen itu menjadikan hidup semakin terhimpit tetapi pada masa sama masih boleh berbelanja besar walaupun gaji tidak banyak mana. Berbelanja besar untuk pakaian, makanan, gajet, hiburan dan macam- macam lagi yang sudah jadi perkara biasa setiap bulan. Mereka ini juga boleh membayar bil telefon bimbit sehingga mencecah ribuan ringgit sebulan. Tetapi itulah, bila minyak petrol naik 20 sen seliter, marahnya bukan kepalang.

Memanglah menjadi hak masing-masing untuk membelanjakan wang gaji setiap bulan, tetapi apabila setiap kali berlakunya kenaikan harga barangan, kita mengeluh, marah dan memaki hamun, sedangkan sebenarnya ia tidak memberi kesan langsung pada cara kita berbelanja. Maknanya naik atau tidak harga petrol sama saja. Jika keadaan inilah takrifan bebanan itu, terbeban sangatkah?


Tanpa Nama berkata...

PENGENDALI BLOG SILA AMBIL TINDAKAN TERHADAP THE RED BURET KERANA KENYATAAN YANG MELAMPAUI BATAS DAN JANGAN DI BIARKAN IA BERLELUASA...

The Red BURET berkata...

HEHEEEHEHEEEE....KAWE DOK TAK FAHE DENGAN MU NI BOHH...KANG KALAU KAWE CKP MU BODO CAM DUNGUN MU MARO...KAWE GOYAK MU IKAN DUGONG KOT...LEMBUT SIKIT...HEHEHEEE MU MU....APO KESALAHAN KAWE YG MU NAK AMBIL TINDAKAN BOHH....TAKAT AYAT DLM NI APA LAH SANGAT BOHHH...SURUH DEPA TU AMBIL TINDAK PADO YG TEMBAK TEMBAK TU BOHH...LAGI FAEDAH....MU MU....HARAP SIJIL BERTINGKAT TINGKAT AJO MU NI SAHABAT....TAPI BANGANG MU PUN BERTINGKAT TINGKAT GAK....SUPO TOLOL MU NI

The Red BURET berkata...

CKP SIANG PANDANG PANDANG...CKP MLM DENGAR DENGAR BOHHH...ANGGUK...ANGGUK JUGAK...TAPI NGELENG TETAP ADO...NAK KIPAS...KIPAS LA...TAPI JGN MENYUSAHKAN ORG LAIN...

The Red BURET berkata...

PADO KAWE MU BETUI KAWE SOKONG MU....MU SALAH...KAWE PANGKOH...SORI BOH...SORI SORI NAIK LORI...KAWE TAK SUKO MAIN WAYANG CINO BOHHHHH...

anti-JTK berkata...

g ckp dgn jtk itu lah kerja mereka hari2 on9 betapa dlm lab.

-----------------------------------
kawe make hare tigo keturune make hare, kijo denge kerajae make pitih babi pitih arok pitih pelaco,

Tanpa Nama berkata...

HUDUH SUNGGUH AYAT MU NI ''The Red BURET''aka BURIK MEROH..SABOH DOH GN NAME MUNG..AYAT BANGGANG NK MAPUH..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.disini saya selaku isteri seorang tentera merayu kpd ceupac agar hak anggota tentera seluruh malaysia diberikan dgn amanah....dlm urusan pinjaman kewangan.izinkan utk membuat pnjman dibank yg menawarkan interest lebih murah berbanding koperasi tentera dan bank rakyat umpama lintah darat @umpama ah long....bantulah kami Ya Allah......amiin

bunohan berkata...

klu ye pn nk sembang kotor x yah la nk menyamar di sebalik penggunaan perkataan 'boh' tu...:) ibarat krn nila setitik rosak susu sebelanga...

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE Said...

TRB tu dia slalu sebut BOH sbb TRB duduk kt Cameron Higland n dia ada ladang tea Boh n jgk ladang cili Boh. Dan hr2 TRB minum pagi minum Tea Boh n mkn nasi selalu taruh Cili Boh kasi pedasssssss sikitttt... ape2pun TRB terbaikkkkkkkk... gua cayaaaaa sama lu TRB.. Bila kawe nok klik Klate bohhhhh????

Tanpa Nama berkata...

TRB tk berapa cerdik pn....rasa je cerdik.
Tk berapa hebat pn...rasa je hebat.
Kalau boleh menyupah mencarut boleh buat TRB rasa hebat.....hebat ko TRB ni?
Kalau dpt menyumpah mencarut boleh buatkan hati TRB ni tenang....bersih ko hati TRB ni?
Walau Apo pun...kebanyakan Apo yg ingin disampaikan TRB ambo sokong...kalau TRB tukar cara tegurn lebih cerdik....lagi ambo sokong....
Tapi payoh la nok tegur ore rasa hebat dn cerdik ni....dia kata kito pulok mace2...

Tanpa Nama berkata...

The Red Buret...nak kata kamu ni cerdik tapi bodohnya berlapis-lapis nak di bandingkan The Red Buret dengan lembu sama aje akalnya...kata orang tua-tua masa kecil dulu tak nak mampus...bila dah besar menyusahkan orang...setiap perkataan yang di tulis oleh The Red Buret ni saya copy jadikan imej dan akan tiba masanya saya akan emailkan kepada seorang pegawai atasan di Bukit Aman dan Salinan kepada Kementerian Dalam Negeri untuk pemantauan dan di ambil tindakan hahaha...alangkah gembiranya aku kalau kamu banyak lagi mencarut menghina kerajaan dalam Blog ni senang banyak kerja aku...tindakan di bawah akta hasutan.BOHHH sama dia...hati hati bro jangan bodoh serupa lembu..ke dalam nanti.

Tanpa Nama berkata...

Mungkin ramai yang tidak berpuas hati dengan keputusan kerajaan menaikkan harga petrol...tetapi biarlah mengeluarkan perkataan yang berhemah dengan menunjukkan kematangan diri..bukan dengan perkataan caci maki dengan perkataan yang menghina adalah di larang dalam agama...walauapapun adalah lebih baik kita yang beragama islam ini berdoa dalam solat mohon allah memberikan yang terbaik untuk negara kita dan kesejahteraan dalam kehidupan kita..sesuatu yang berlaku itu ada hikmahnya dan kita hendaklah bersabar alah akan memberikan yang terbaik...The Red Buret ni merupakan contoh orang yang tak beriman..main hentam aje.

The Red BURET berkata...

FUHHHHH PANASSSSSSSSSS BOHHHH....CAM NI LAH SAHABATKU SEKALIAN...KU BUAT MCM NI HANYA UNTUK MEMBETULKAN APA YG TAK BETUL SAHABAT...AKU FAHAM HATI DAN PERASAAN SAHABAT SEKALIAN...DENGAN AYAT KU YANG BERBAGAI CITA RASA...IKUT SEDAP KU AJE NAK TULIS...TAPI KU HADAPI JUA UNTUK SAHABATKU SEMUA...BIAR KU BUSUK DI MATA SAHABATKU SEMUA...SEKURANGNYE APA YG TERBUKU DIHATI DAPAT DILUAHKAN....SIAPA KU DI DUNIA YG FANA INI...KU INSAN BIASA...TIDAK LARI DARI MELAKUKAN KESILAPAN...KU TAK HIPO...DILUBUK HATI KU YG PALING DALAM KU RESPEK PADA KALIAN SEMUA...TABIKKKK SAHABATKU...ADIOS

Tanpa Nama berkata...

KAMI JTK SELURUH MALAYSIA MEMBERI AMARAN,

KAMI AKAN BERTINDAK BALAS,

KAMI AKAN DEDAHKAN FB DAN BLOG POLITIK CIKGU2,

AKTIVITI DATANG LEWAT, KELUAR REHAT LAMA2, BALIK AWAL, BISNIS LUAR KAKITANGAN SOKONGAN,

JANGAN PIKIR KAMU SUCI SANGAT,

kerajaan tolong melayu kamu bising, kerajaan tak tolong kamu bising, tak suka duduk mesia sila berambus!!!

TUNGGUUUUUUUU

The Red BURET berkata...

SEMBANGGGGGG LEBIHHHHH....HABUKKKKKK TARAAAAAA....JTK

Wai007 berkata...

Siapa kata PAS dan PAkatan Rakyat tidak bagus, mereka bagus. Mereka ada Anwar Ibrahim yang pernah menjadi TPM.. Banyak pengalaman beliau.. Mahkamah kata Anwar tidak bersalah.. So apa lagi jom kita undi Pas dan PR pada pilihnraya akan datang...

Soal BONUS dan pinjaman 10 tahun dibuat oleh pemimpin yang sudah terlalu lama memerintah negara. UMNO dan sekutunya. Inilah akibat jika kita sanjung orang terlalu lama. Mereka akan hilang kesedaran diri bahawa mereka sebenarnya setaraf dengan kita. Kita yang undi mereka, tapi mereka pijak kembali kepala kita.

Bila mereka nampak baik? Semasa nak dekat pilihanraya lah. Cuba tengok semasa selepas baru pilihnraya, semua keputusan menindas rakyat dihumban kepada rakyat. Macam dah terkumpul banyak sangat sampai tak mengumumkan dari jauh. Terus mendadak pengumuman. Kurang ajar mereka ni.

Dah jangan nak undi UMNO dan sekutunya lagi. Mereka ni jenis pijak kepala dan naik kepala jika menang. Cukuplah tu. Undilah PR dan PAS. Siapa kata orang Melayu Islam tidak boleh jadi PM? Tak semestinya UMNO sahaja. PErangi UMNO, kejadah buat pinjaman 10 tahun saje.

Tanpa Nama berkata...

Memang betul ada anggota bomba pencen dgn gred 17 walaupun dah berkhidmat lebih 30 thn..tak macam polis..

Korek mu berkata...

Bapak ko la kje angkat taik

Tanpa Nama berkata...

najib la best...janji ditepati..hidup abang jib.he2

Tanpa Nama berkata...

esok aku gerenti abang jib akan naikkan elaun rumah,cola,........x caya hang tengok la nanti.....................lama aku dok jumpa apex kris mas ukm.