SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

30 Ogos 2013

SEBUTHARGA BAGI BEKALAN BARANG-BARANG PERKHIDMATAN KERJA-KERJA BEKALAN BEG DAN PERALATAN BAGI KEGUNAAN KONVENSYEN TRITAHUNAN CUEPACS KALI KE 26 SESI 2013-2016

Media CUEPACS
30/8/2013




KONGRES KESATUAN PEKERJA-PEKERJA DI DALAM
PERKHIDMATAN AWAM [CUEPACS]
(Pendaftaran No 195)

SEBUTHARGA BAGI BEKALAN BARANG-BARANG PERKHIDMATAN                  
KERJA-KERJA BEKALAN BEG DAN PERALATAN BAGI KEGUNAAN KONVENSYEN TRITAHUNAN CUEPACS KALI KE 26 SESI 2013-2016

NO SEBUTHARGA : BIL 5/2013                             Tarikh : 30 Ogos 2013


KEPADA :

……………………………………………………

……………………………………………………

……………………………………………………



Pelawaan Sebutharga dikeluarkan oleh:
CUEPACS
Tingkat 1, Wisma CUEPACS
Jalan Gajah Off Jalan Yew
Pudu
55100 Kuala Lumpur.


1.            Syarat-syarat penyerahan / penyempurnaan dikehendaki : DIMASUKKAN DALAM SAMPUL SURAT YANG DISILKAN DAN DICATITKAN NOMBOR SEBUTHARGA DIKIRI HADAPAN SAMPUL.

2.           Tarikh dikehendaki diserahkan / disempurnakan : 02 september 2013, mulai jam 11.30 pagi secara perbentangan.

3.            Semua penender hendaklah hadir dengan sendiri bersama contoh barangan yang hendak di bekalkan, membentangkan dan seterusnya meletakkan harga tawaran dalam borang tender. Sebutharga mestilah dimasukkan kedalam satu sampul berlakari dan bertanda, Sebutharga No.5/2013 dan diserahkan semasa perbentangan.

4.           Semua perbekalan barangan ini hendaklah dihantar terus ke Wisma CUEPACS Jalan Gajah, off Jalan Yew Pudu atau suatu alamat yang akan ditentukan kelak oleh CUEPACS (Kuala Lumpur/Selangor).

5.            Penender yang Berjaya hendaklah menghantar barangan pada suatu tarikh yang akan ditetapkan kelak oleh CUEPACS sebelum konvensyen.

6.            Jawatankuasa setuju terima sebutharga tidak terikat dengan mana-mana tawaran harga tertinggi, terendah atau sebarang bentuk yang difikirkan memuaskan hati penender.

7.            Sebutharga  hendaklah sah selama  90 HARI selepas itu.

8.            Semua perbekalan  peralatan hendaklah di cetak dengan logo CUEPACS dan di tulis KONVENSYEN TRI TAHUNAN CUEPACS KE 26 atau suatu perkataan yang diarah cetak oleh CUEPACS.

9.            Sila beri sebutharga bagi bekalan barang-barang / perkhidmatan yang di senaraikan di bawah dengan tertakluk kepada had-had dan syarat-syarat yang ditetapkan.

BIL
PERKARA
KUANTITI
HARGA PUKAL (RM)
01
Beg Konvensyen
Bentuk di tentukan oleh pembekal


1500 unit

02
Ball Pen

1500 unit

03
Buku nota saiz A5
Tebal 50 muka surat

1500 unit
04
Key Chain

1500 unit
05
JUMLAH SEBUTHARGA



Tawaran sebutharga dengan perkataan : Ringgit Malaysia….…………...............

……………………………………………………………………………………………………………...

Tempoh bekalan boleh dihantar : ……………………………………………………………..

 [ Diskaun – diskaun perniagaan, tunai, bayaran cepat dan diskaun-diskaun lain dan apa-apa bayaran tambahan ( misalnya cukai dan belanja membungkus ) hendaklah ditunjukkan].

Saya /Kami dengan ini menawar untuk membekalkan barang-barang perkhidmatan di atas dengan syarat-syarat yang ditunjukkan di atas. 

Nama penuh pengurus                 :……………………………………….

Tandatangan dan cop pembekal             :……………………………………….

Alamat / No Tel                :………………………………………..

…………………………………………

…………………………………………
Tarikh :………………………………..



96 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yahooooo akhirnya setelah menunggu 56 tahun.. aku firsttttt.. happy merdeka.. sila buktikan anda robot yang baik

Tanpa Nama berkata...

yahoooo.. aku juga yg no 2.. woi mana korang semua.. da balik ke..

Tanpa Nama berkata...

laaaaa.. aku juga yg no 3.. bila gred renjer nak naik ni.. penat wo jaga hutan simpan

Tanpa Nama berkata...

ni la dia keje beruk2 1st 2nd 3rd ni. asal ada topik baru semua jadi beruk buat post tak berfaedah ni.

bila hari cuti sabtu ahad? semua senyap! pasal?

semuanya lanyak peralatan ict pejabat je! tu saja mereka mampu!

Tanpa Nama berkata...

Ko pun berok..hahah

Tanpa Nama berkata...

Sebutharga ini tentu tidak diminatin oleh proksi KSU atau Menteri kerana nilainya kecil.
Kalau tender juta-juta jangan harap kalau tak ada proksi KSU atau Menteri.
Inilah yg dinamakan Sebutharga harga ikan bilis.
Rasanya tender ini pun mesti ada Persen.Kalau tidak sama sekali tak jalan.
Paling rendah pun 3%.

Tanpa Nama berkata...

hahaha. ni standard makanan CC je ni. EO pun tak kelas untuk sebutharga macam ni.

Tanpa Nama berkata...

Harap-harap budget 2014 ada peruntukan komputer dan internet untuk kakitangan bawahan, cian mereka saya tengok, hari2 cuma bleh guna internet office saja, bila cuti hujung mingggu trus diam. Nanti taklah kerajaan asyik membazir duit untuk repair komputer yang telah disalah guna oleh penjaga-penjaga office dan penjaga hutan yang tak naik2 grednya.

Tanpa Nama berkata...

patut beruk2 ni tak payah beri komputer kat pejabat pun. bukan buat kerja. kerja dia hantar surat, kutip surat, sapu sampah je. takda keperluan pun beri komputer tu.

taktau la kalau memang mereka ni takda komputer tapi pi lanyak komputer pt/cc. hahaha.

daripada beri peruntukan komputer, baik beri peruntukan untuk mereka beli beras, tepung, gula, kopi. maklum la puak ni tiap2 tahun merungut itu tak cukup ini tak cukup. beri rm500 pun tak cukup. imbuhan khidmat awam tak cukup, imbuhan perumahan tak cukup.

ntah apa yang cukup ntah aku pun tak tau.

Tanpa Nama berkata...

SIAP SEDIA. BERUK-BERUK AKAN DATANG MENYERANG BLOG NI HARI INI SEBAB DAH MASUK KE PEJABAT. KAH KAH KAH.

READY! GET SET! GO!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
SIAP SEDIA. BERUK-BERUK AKAN DATANG MENYERANG BLOG NI HARI INI SEBAB DAH MASUK KE PEJABAT. KAH KAH KAH.

===============
kau mengata org lain...tapi rupanya kau lah beruk yg pertama pepagi senin ni...beruk betul la hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

SIAP SEDIA. BERUK-BERUK AKAN DATANG MENYERANG BLOG NI HARI INI SEBAB DAH MASUK KE PEJABAT. KAH KAH KAH.

READY! GET SET! GO!

Isnin, September 02, 2013 7:37:00 PG

____________________

tu dia.. org bodoh sombong.. nk ngata org. dia lg dasat.. mai je opis terus buka tenet,,. ghaga

Tanpa Nama berkata...

The Red BEROK MATYEH Said...

Tak baik kata org berok....
Semasa bulan Ramadan aku tengok setiap setiap isu baru yg dipamerkan didlm blok ni punyer ramai org komen sehingga 250 komen ke atas.

Ada yg buat lawak n ada yg mlpskan tekanan n ada yg mencurah perasaan n bermcm2 yg menghiburkan hati aku bila aku bc isu2 ddlm blok ini.

Slps itu jeng jeng... stiap komen yg di htr semuanya di terima maki hamun n bmcm2 lg...

Slps itu jeng jeng jengggg....

Blok ini ku lihat sepi tak bermaya n setiap isu baru yg dipamer nk terima 50komen dlm seminggupun payah...

Dan akhir sekali jeng jeng jenggg...

Blok ini kehilangan seri dan sepi dan akan mati terkubur layu n org hanya membuka melihat membaca n menutup tanpa ada komen2 lawak2 lg yg menghiburkan hatiku spt dulu2....

Dan akhirnya.... org yg suka maki2 setiap komen2 yg dhtr n anda shj yg membc blok2 ini seorg diri pd masa2 akan dtg.

Sekian..... aku rindu lawak2 spt ZACK... JANDA ANAK SORG... THE RED BURET... THE RED PUKE kemanakah anda menghilang n hiburkanlah hatiku spt selalu....

Tanpa Nama berkata...

SALAM.... saya nak tahu perkembangan berkaitan bantahan pihak cuepacs terhadap tempoh pinjaman perumahan dan pinjaman peribadi, adakah masih lagi dalam perbincangan atau mcmner? Saya berharap ada perkembangan yang positif untuk kami selaku perjawat awam yang terpaksa menanggung kos sara hidup yang tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Bukan nyer komen pasal isu2 berkaitan....
Tp berbalah sesama sendiri....mengata....menyumpah.....buruk sungguh perngai

Tanpa Nama berkata...

bajet 2014..... loan rumah diturunkan dari 4% kepada 1%..... jd bergembira lah kalian semua....

Hamba Hutang berkata...

Mohon bonus 2 bulan gaji, nak bayar hutang Maybank.

Tanpa Nama berkata...

harga minyak naik mulai tghmlm ni ron 95 dn diesel

Tanpa Nama berkata...

kenapa minyak naik 20 sen je.. naiklah RM1 bnyk ckit dpt BRIM tahun depan kurang-kurang RM2000.00 sorang

Tanpa Nama berkata...

Punya dok tunggu j17 naik.alih alih minyak yg naik....

Tanpa Nama berkata...

inilah dia hadiah ulangtahun kemerdekaan negara yang ke-56! yehhhh!!!

nak beli RON92, dah takda pulak. jadi kena la terima kenyataan isi minyak rm2.10 seliter start esok.

takda keje aku nak beratur panjang malam ni semata2 nak isi minyak rm1.90 seliter buat kali terakhir.

BUKAN BERUK berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

SIAP SEDIA. BERUK-BERUK AKAN DATANG MENYERANG BLOG NI HARI INI SEBAB DAH MASUK KE PEJABAT. KAH KAH KAH.

READY! GET SET! GO!

Isnin, September 02, 2013 7:37:00 PG

____________________

tu dia.. org bodoh sombong.. nk ngata org. dia lg dasat.. mai je opis terus buka tenet,,. ghaga

Isnin, September 02, 2013 8:29:00 PG

-----------------------------

hahahaha wei pagi tuh gua post dari rumah la. belum keluar pegi keje lagi. ingat aku beruk macam korang ke tukang jahanam harta pejabat???

skang ni aku kat rumah, sekali lagi aku ulang:

MANA PEGI BERUK-BERUK YANG RAJIN POST DI SIANG HARI?

OHHHH... MEREKA CUMA BUAT POSTING WAKTU PEJABAT JE. MAKLUM LA TAKDA INTERNET KAT RUMAH.

tak percaya tengok la esok pagi seawal jam 7.45 pagi, beruk-beruk ni akan start berbunyi balik dalam blogspot ni...


urkkkk urkkk urkk!!!

Tanpa Nama berkata...

mu ni bapak segala berok2 di dunia ni... mesti muka lebih terok pada berok.. perangai berok ni mu yg ajar agaknya.

Tanpa Nama berkata...

Tak perlulah kita bergaduh2 kutuk mengutuk ddlm blok ni... bergaduh kutuk mengutuk sekalipun minyak Ron 95 tetap jgk naik 20sen. Bila nampak 1liter 20sen aje. Setiap kereta tangki penuh 50liter n sekali isi penuh kerajaan dah gasak rm10.

PRU13 yg lalu undilah BN.

Betullah kata org undi BN lps PRU minyakpun naik.
Mcm PRU12 yg lalu lps aje PRU minyakpun naik

Hari ni aku minum teh tarik n roti canai dan hargapun dah naik 20sen ikut mcm harga minyak jgk.

Apalah nk jadi dgn kerajaan ni.. rakyat dok merintih mengeluh dgn harga brg2 keperluan naik semasa bulan puasa hari tu n hr ni minyak pulak naik.

ADOIIIIYAIIII KARAWALEYYYY ENGGEYYY POOOO
ELEKKK POCIKKKKK

Tanpa Nama berkata...

Saya hormati pilihan rakyat kerana memilih Barisan Nasional. Kesimpulannnya saya ingin akhiri dengan ucapan "Padan Muka" kerana termakan dengan kata2 manis "Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan". Terimalah padahnya.

BEN10 berkata...

Hadiah Terbaeeekkkk utk rakyat dari BN selepas menang general election..hehehe

Tanpa Nama berkata...

padan muka...aku dulu letih kempen...tapi suma peleceh aku...skang n la akibatnya...yang rugi aku jgk...aku sokong sini xde orang nk undi...aku x sokong sana minyak plak naik...apala nasib..gaji bulan depan aku kompom...seminggu je akan habis..suma barang akan naik harga...........kesian kat aku..hu..hu..hu..

Tanpa Nama berkata...

sebuah janji ditepati.....

Tanpa Nama berkata...

Bangga betul duduk kat M'sia..baru 20 sen je minyak naik. Terima kasih bebanyak kat Kerajaan "Barang Naik" ni. Inilah hadiah terhebat sempena ulangtahun kemerdekaan negara yang ke-56....

Tanpa Nama berkata...

mulai hari ni rakyat diminta membawa bekal makanan sendiri ke tempat kerja utk mengurangkan belanja isi rumah.Yang ada anak kecil cairkan sikit susu utk melambatkan susu habis,yg anak dah besar sila tempatkan anak anda diasrama utk mengurangkan kos penggunaan bahan api & bayaran utk bas sekolah.Kepada ibu bapa inilah masanya utk berdiet kurangkan sikit belanja makanan anda utk isi rumah (tak payah beli supplement).Nak pegi tempat kerja buatlah tebal muka berkongsi kenderaan sekiranya perlu (itu pun kalau org kasi).Oleh yg demikian fikirlah cara2 lain utk mengurangkan kos sara hidup yg makin menghimpit diri kita.Merdeka!Merdeka!Merdeka!

Tanpa Nama berkata...

kecoh la wei! naik 20 je pun! bukan banyak mana pun.

rokok tu kurangkan la. benda tak berfaedah pandai pula beli. yang keperluan harian naik sikit pun kecoh 1 alam!

ni semua perangai macai-macai pembangkang la ni! semua benda jadi isu. sendiri punya salah tak reti rancang perbelanjaan, tak pula nampak???

bodoh punya macai!

Tanpa Nama berkata...

kecoh la wei! naik 20 je pun! bukan banyak mana pun.

rokok tu kurangkan la. benda tak berfaedah pandai pula beli. yang keperluan harian naik sikit pun kecoh 1 alam!

ni semua perangai macai-macai pembangkang la ni! semua benda jadi isu. sendiri punya salah tak reti rancang perbelanjaan, tak pula nampak???

bodoh punya macai!

==============
kah kah kah....ini lah pendapat dari org yg tak sekolah punye hehehe. ni mesti pap pencacai BN yg tukang ambik upah gantung poster ari tu ni....

Tanpa Nama berkata...

bodoh org kat atas n..rokok bkn keperluan..minyak keperluan..rokok naik brg lain x naik..minyak naik brg lain naik..pg td roti canai pun naik 20 sen..bahalul macai bn kat atas n..pukimak

Tanpa Nama berkata...

Lawak betul
PM dengan bangga nye mengumumkn kenaikan harga minyak.....mcm bg hadiah.

Tanpa Nama berkata...

PA tunggu keperihatinan kerjaan umumkan pekej meringankan beban hidup....
Yg datang, pekej menyusahkan rakyat.....lps ni elektrik, gst...

Tanpa Nama berkata...

Ini la bn tunjuk taring lepas 3 bulan pru13

Tanpa Nama berkata...

Apa nk jadi dgn kerajaan ni.... minyak dunia tak naikpun.. sbb kalau minyak dunia naik dah tentu minyak Ron97 naik dulu sbb Ron 97 mengikut harga minyak pasaran dunia.

Ini semua janji2 kerajaan BN bila menang nk bg habuan kat ahli2 parlimen. Tp bila duit kerajaan dah tak cukup.. kerajaanpun naiklah minyak 20sen didarab dgn kenderaan yg ada kt Malaysia ni 10juta ambil purata isi penuh 50liter n kerajaan dah gasak rm10 x 10juta dan kerajaan buta shj dpt kaut keuntungan rm100juta dlm masa seminggu didarab dgn 52minggu..

Kerajaan dpt setahun rm5.2billion..
Kompommmmm hujung tahun ni PA akan dpt bonus 2bulan hasil keuntungan kerajaan menaikkan minyak 20sen..

Tanpa Nama berkata...

Alasan 1 : Kenaikan harga minyak Alasan 2 : harga minyak negara murah berbanding negara lain.

Ini adalah alasan yang tidak relevan sama sekali. Ini kerana sebagai negara pengeksport minyak, sebarang kenaikkan harga minyak dunia harusnya memberi kelebihan kepada negara pengeluar. Membandingkan harga minyak kepada negara serata asean adalah tidak memadai, harus dibanding dengan negara pengeluar minyak dan lihatlah bagaimana harga petrol di Malaysia jauh lebih tinggi.

The Red BURET berkata...

HEHEHEEEE....KAWE DAH HABAK DAH...SHOW TIME BOHHHH....TUNGGU LAKONAN YG SETERUSNYA...BANGKAI BETUL BN UMNONO...PUKI MAK BN UMNONOK...HARAM JADAH BN UMNONOK...KEPALA BUTUH MASAK ASAM PEDAS BN UMNONOK.....KAWE AMAT MARAH NI....GERAM KAWE TGK NAJIB MCM KAWE NAK BANTAI KAPLA DIA DGN PENYAPU.....JADAHHHHH

The Red BURET berkata...

heheheeheheheeeeheheeee.......

The Red BURET berkata...

hahahaahahaaahahaaa.......

The Red BURET berkata...

huhuhuhhuhuhuhhhuhuhhh......

BEN10 berkata...

Bro Red...kita punggahhhh aje...haha

The Red BURET berkata...

KITA KASI PUNGGAHHHHHHHHH BRO BEN10.....

The Red BURET berkata...

PUKI MAK BN UMNONOK.....

The Red BURET berkata...

HARAM JADAH BN UMNONOK......

BEN10 berkata...

Waaaaa...ini betul betul punya marah ni Bro Red hahaha

The Red BURET berkata...

MEME TGH MARAH NI BRO BEN10.....TU BN UMNONOK DOK FIKIR DUNIA INI UMPAMA BAPAK DIA PUNYE....BOLEH SUKA SUKA HATI BAPAK MAK DIA BUAT APA SAJA...PUKI MAK BETUL BN UMNONOK....JGN KACAU SARANG TEBUAN NANTI KENE SENGAT TAU...SAKIT TU BOHHHH....BANGKAI PUNYE BN UMNONOK....TUNGGU KENAIKAN TOL PULAK PAS NI BOHHHH.....HEHEHEEEHE.....HARAM JADAH PUNYE BN UMNONOK.....

The Red BURET berkata...

KEPADA SAHABATKU YG DIATAS NUN YG MENYATAKAN ORG BERUK BERUK....MAI SINI KAWE NAK HABAK PADA DEMO BOHH....MU NI SERUPO BANGKAI BOH....AGAK KAWE MU NI LAHIR UNTUK MEMBERUKKAN ORG TAPI SEBENARNYA MU TU UMPAMA BANGKAI BOHH.....HEHEHEEHHE...MCM LAH BN UMNONOK TU....MENJADI BANGSAT KEPADA RAKYAT....KAPLA BUTUH MASAK ASAM PEDAS BETUL LAH.....TAK PUN MASAK KICAP PUN SODAP BOHHHH.....PUKI MAK BETUL BN UMNONOK......HAHHAHAAAHAHHAAH....

The Red BURET berkata...

BANGKAI TU BAUNYE BUSUK BOHHH....JADI MU NI KAWE ISTILAH KAN MCM BANGKAI...BUKAN TAKAT BAU MULUT MU BOH TAPI SATU BADAN MU BAU MCM BANGKAI......

Tanpa Nama berkata...

Harga terkini minyak RON95 RM2.10 seliter kerajaan menanggung RM0.63 subsidi setiap liter.

Harga minyak yang bermutu tinggi pula RM2.70 seliter, tiada subsidi kerajaan.

Dengan kata lain Harga RON97, RM2.70
Harga RON95 RM2.10 + (Subsidi RM0.63) = RM2.73

Kenapa harga minyak RON95 lebih mahal berbanding minyak bermutu tinggi RON97?

Kenapa tak diberi sahaja subsidi RM0.60 kepada minyak bermutu tinggi RON97 supaya harganya RM2.10 seliter?

Bukankah kerajaan boleh jimat RM0.03 setiap liter?

RON95 lebih mahal berbanding RON97, kegilaan apakah ini?

Fikirlah jika kamu ada otak!

~MiLo SuaM

The Red BURET berkata...

ITU TANDANYE RAKYAT DIPERBODOH BODOHKAN OLEH BN UMNONOK BOHHHH.......HARAM JADAH BETUL...POKI MAK...POKI MAKKK...PUKI MAKKKKKK BETUL LAH BN UMNONOKKKKKK.....

Tanpa Nama berkata...

Milo suam baru sedar...
Suam sungguh...org lain duk bahas lm dh wehhhh....

Tanpa Nama berkata...

biasa macai-macai politik yang senang diperkuda oleh orang politik ni terdiri dari

1. pra
2. pap
3. drebar
4. atendan

tengok saja penggunaan bahasa dalam blog ni. ada mencarut la, ada gelar beruk la. ada yang merapu-rapu la

semua datang dari 4 golongan di atas. mereka inilah yang akhirnya menjadi barang permainan orang politik untuk menjaja agenda mereka.

kasihan sungguh kepada mereka ini.

Tanpa Nama berkata...

SETUJU AKU DGN PM NAIKAN HARGA MINYAK...

AKU YAKIN YANG KAMI DARI GOLONGAN PERTENGAHAN YANG MENERIMA GAJI RM5000 KE BAWAH AKAN DAPAT BR1M HUJUNG TAHUN INI...

YES YES HIDUP PM..HIDUP BN....TERIMA KASIH ATAS KEPERIHATINAN PM PADA GOLONGAN " MIDDLE CALSS "

Tanpa Nama berkata...

Alasan 1 : Kenaikan harga minyak Alasan 2 : harga minyak negara murah berbanding negara lain.Ini adalah alasan yang tidak relevan sama sekali. Ini kerana sebagai negara pengeksport minyak, sebarang kenaikkan harga minyak dunia harusnya memberi kelebihan kepada negara pengeluar. Membandingkan harga minyak kepada negara serata asean adalah tidak memadai, harus dibanding dengan negara pengeluar minyak dan lihatlah bagaimana harga petrol di Malaysia jauh lebih tinggi.Selasa, September 03, 2013 2:31:00 PTG

Kerajaan sekarang akan tumbang pada PRU-14, 1.4 juta PA dan rakyat akan mengempur habis-habisan dan menguburkan BE END kali ini, be end semakin rangkus mengaut khazanah negara, bersedialah kerajaan gelombang kebangkitan rakyat semakin menluap-luap..

Tanpa Nama berkata...

PRU 14 KITA KASI UBAH...INI KALILAH BN

BN = BARANG NAIK

 2018 Perak.... Kedah.. Melaka... Terengganu.. Sabah Sarawak pulak akan di ambil alih oleh Pembangkang

Manakala Kelantan Selangor Pulau Pinang tetap kekal d tgn Pembangkang. 

Tanpa Nama berkata...

semua POYO..............
P
O
Y
O

Tanpa Nama berkata...

Cadangan penjimatan pemberlanjaan sara hidup rakyat malaysia hasil dari kenaikan harga minyak :
1. Berkongsi kereta 6-7 orang ke tempat kerja, sekiranya penumpangnya ramai, belikan bas mini.
2. Berkongsi makan-minum di tempat kerja, 6-7 orang satu meja bertujuan penjimatan dari kanaikan harga barangan hasil dari kenaikan harga minyak cth peha ayam goreng di kongsi makan 6-7 org.
3. Berkongsi bilik air dan tandas di pejabat atau di sekolah bagi menjimatkan kos hasil dari kenaikan harga minyak, api-air.
4. Kurangkan perjalanan anda, sekiranya ingin balik ke kampung atau bercuti, setahun sekali jea, sekiranya berkerja 7 hari seminggu kurangkan kepada 4 kali seminggu, ambil cuti rehat, cauti atau mc bagi menjimatkan minyak kereta atau motor anda ke tempat berkenaan, sekiranya kena berseminar, kursus, taklimat berikan alasan anak sakit, suami sakit atau diri sendiri sakit bagi menjimatkan kos minyak kereta-motor.
Sekiranya tempat tinggal anda 3-4 km ke tempat kerja, gunakanlah basikal bagi menjimatkan minyak dan badan sihat, gaya hidup sihat katakan.
5. Beli barangan makanan seperti susu, minyak masak, tepung, roti dsbnya dgn harga RM 1-3 saja, bagi penjimatan kos sara hidup.
Langkah-langkah di ataslah dpt mengubah cara hidup anda dgn penjimatan yg terbaik..malaysia boleh, rakyat divdahulukan.

JiiiGeduk berkata...

Apa2 pun apa kisah dengan Bonus tahun nih??? ada ke takde??? sapa nak jawab nih!

Tanpa Nama berkata...

Satu Cadangan yg Terbaikkkkkk dari ladang yg gua nampak.

Cuma nak berkongsi peha ayam itu aje yg gua tak sanggup. Tapi kalau berkongsi peha awek gua boleh terima lg... hahahahhhhhh. ..

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE Said...

Pagi td aku nk isi minyak Ron97 naik pulak dah... naik 15sen n skrg jadi Ron97 rm2.85


Betul2 bila BN dapat mandat utk 5tahun memerintah dia gasak dan tekan sungguh kpd rakyat mcm kita ni.

Esok lusa semua brg2 mkn minum akan naik 20sen.

Sedih sungguh mengenangkan nasib kerajaan yg tamak haloba...

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan dah tak ada duit....boros dalam berbelanja....langkah terbaik naikkan harga minyak itu saja yang tau...carilah sumber alternatif kekayaan yang lain terutama sektor pertanian dan bijih timah di bangunkan semula.

Nusantara Jaya berkata...

Menteri UMNO,Calon MT UMNO dah mula tabur duit pada pejuang-pejuang UMNO dimerata tempat.Ada yg dapat RM XXXX.banyak nya.
Nak heran apa bendanya minyak naik 20 sen.
Bapak menteri UMNO kaya raya.Mana dapat duit.Cuba fikir fikirkan.
Pejuang UMNO pula macam buaya lapar duit yg boleh jual beli.
Nak undi UMNO lagi ke.

The Red BURET berkata...

KRJAAN BN = Butuh Nonok.....

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan sikalang ni selupa LANCAU CIBAIIIIII....

The Red BURET berkata...

Krjaan Butuh Nonok UMNONOK...HEHEHHEHHEE....TAKPO NI HARI HANG PA BOHHHH....ESOK ESOK HARI RAKYAT PULAK MEMBALAS....HEHEHEEEH....ADA UBI ADA BATAS...ADA HARI RAKYAT AKAN BALAS BALIK APO YANG DEMO BUAT PADA RAKYAT....HEHEHEEH....CAM WORLD CUP GAK...BRAZIL PUN BOLEH KALAH GAK....CAM UMNONOK GAK...SUATU HARI AKAN KALAH GAK...HEHEHEEHEHHE....PUTARAN HIDUP DI DUNIA BOHHH....KADANG DI ATAS KADANG AKAN KE BAWAH BOHHH....CAM POSISI JIMAK GAK...TAK SEDAP DI ATAS NAK RASA POSISI BAWAH GAK.....HEHEHHEHHHHH....SEKADANG INGATAN BOHHHH....DUNIA MAKIN TUA...DAN KITA JUGA MAKIN TUA BOHHHHH....RUMAH KATA PG KUBUR KATA MARI BOHHHH......

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE said...

Terkini! Penurunan Harga Minyak.

Pakatan Rakyat hari ini mengesahkan bahawa semua harga minyak akan diturunkan sebanyak 50 sen se liter, di semua stesen minyak yang terletak di negeri negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat. Negeri negeri yang terlibat adalah Pulau Pinang, Kelantan dan juga Selangor.
Perkara ini disahkan oleh setiausaha Pakatan Rakyat negeri selangor, selepas selesai sahaja Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat yang berlangsung di Shah Alam sebentar tadi.
Majlis Presiden dalam Mesyuarat nya petang tadi, sebulat suara bersetuju untuk menghapuskan cukai yang dikenakan pada premis premis syarikat minyak, dengan itu harga minyak manpu diturunkan sebanyak 35 peratus untuk setiap kategori akan berkuatkuasa pada pukul 12 malam ini.
Sumber itu juga menegaskan, penurunan harga tersebut juga akan dapat dinikmati oleh semua kenderaan yang mengisi minyak di stesen tersebut walaupun tidak menpunyai no pendaftaran negeri Pakatan Rakyat.

Berikut adalah senarai minyak yang terlibat dengan penurunan harga,
1.Minyak Angin
2.Minyak Senyonyong
3.Minyak Gamat
4.Minyak Dagu
5.Minyak Pengasih.
6.Minyak Yuyi Cap Limau

The Red BURET berkata...

hahaahhaaahhaaaaahhaha....key Pad Lock mu bro The Red PUKE....hahahahaahaaaa

Tanpa Nama berkata...

MOHON KERAJAAN AMBIL TINDAKAN TERHADAP THE RED BURET DENGAN SEGERA..

TANGKAP DAN ADUKAN DI MAHKAMAH ATAS KATA-KATA KESAT DI BLOG INI...

CEPAT BUKA KERTAS SIASATAN...NO IP DIA SENANG JERK DAPAT...

SEHARI 2 LAGI KENA TANGKAP LER TU ..

Tanpa Nama berkata...

PERBUATAN THE RED BURET INI SUDAH SAMPAI KE TAHAP YANG MELAMPAU DAN MENGHINA PERDANA MENTERI DENGAN KATA-KATA KESAT MOHON LAPORKAN KEPADA POLIS DAN SURUHANJAYA MULTIMEDIA UNTUK MEMBUKA KERTAS SIASATAN MENDAKWA BELIAU KE MAHKAMAH DENGAN SEGERA...MOHON AMBIL TINDAKAN.

Tanpa Nama berkata...

relek la sahabat..tu luahan hati dia...aku sokong TRB...teruskan TRB...tak melayu hilang di dunia bro...

Tanpa Nama berkata...

lu lah satu satu nye yang tak hipokrit bro...aku rindu dgn coretan TRB...dont give up bro TRB...LAWAN TETAP LAWAN

Tanpa Nama berkata...

alah apa la sangat dgn coretan dkt sini, setakat sembang mcm dkt kedai kopi aje, cukup masa blah....yg ko dok sibuk suruh tangkap tu wat apa, tu kasi tangkap la org yg dok tembak sana sini tu, lagi faedah....bengong mcm mana rakyat nak maju, tu tak boleh ni tak boleh, yg krjaan buat tu semua boleh pulak...nak jadi kerjaan ditektor ke ????? or kuku besi?????? ini demokrasi la bro...kene terima hakikat...aku sokong TRB

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE Said...

Aku pun sokong TRB hidup TRB hidup TRB kerana engkaulah hatiku terhibur setiap kali membaca n membuka blog ini... tanpamu ku rasa sepi blog ini spt mayat yg tak bernyawa...

Dia bukannya hina Raja atau Agong atau Sultan...

Perdana Menteri ni rakyat yg pilih n rakyat ada kuasa utk memilih PM mana yg rakyat suka mengikut undi pilihanraya pd setiap 5tahun sekali... akai ada ka yg nk suruh polis tangkap TRB tu... kalau dah tak boleh nk luah2 hati dan perasaan dlm blog ni suruh cuepacs tutup aje blog ni... phuuuiiiii...

The Red BURET berkata...

HEHEHEEEH....KAWE SETUJU DGN MU THE RED PUKE....YG LAIN TU....NI SEMUA BUTUHHHHHHHHH (MCM POYO GAK CUMA UBAH AYAT BUTUH AJE)...HAHAHAHAAAHAHA

The Red BURET berkata...

MAI SINI KAWE NAK HABAK...APA YG FAKTA YG MENYATAKAN KAWE HINA PAK JIB...KAWE CUMO CKP KRJAAN BUTUH NONOK JO...ADO KENO MENGENA KE GAN PM BOH....MU JGN WAT LAWAK BODOH BOHH....KANG KE LONGKANG GAK MU NI BOHH...MU JGN JADI SUPO BANGKAI BOHH...AKAI ADA...NI SEMUO BUTUHHHHHHH (CAM POYO GAK)...

The Red BURET berkata...

AKU ADA STORY SIKIT....KU INGATKAN KEPADA ORG ORG BESAK KRJAAN NUN...SELAMA HANGPA BERKUASA TU HANG JGN LUPA DIRI...AKU PERNAH LIHAT DEPAN MATO KU SENDIRI...INGAT LAGI DGN TOK MAT (MENTERI PENERANGAN YG HABIS HABISAN PASAL RAMBUT PANJANG KENE GAM THN 90AN)...DPN MATO AKU SENDIRI LIHAT ORG BUAT TAK TAU AND TAK NAMPAK AJE DIA...WAHAL MASA BERKUASA DIA LAH UMPAMA RAJA...AKHIRNYE BILA JADI RAKYAT BIASO ORG BUEK TAK NAMPAK AJO...HUHUHUUU....MCM NI LA....PULAU PANDAN JAUH KE TENGAH...GUNUNG DAIK BERCABANG DUA...HANCUR BADAN DI KANDUNG TANAH...BUDI YG BAIK DI KENANG SAMPAI BILA BILA...FIKIR AND RENUNG...

The Red BURET berkata...

DEMO DILANTIK UNTUK MENJAGA AMANAH YG TELAH RAKYAT BERIKAN...JAGALAH AMANAH TU SEADIL ADILNYA...JGN FIKIR DUNIO AJO...FIKIR AKHIRAT GAK...BAGI SAMO SIKIT RASO...HARTA DUNIA SEMENTARA...HARTA AKHIRAT KEKAL ABADI...

The Red BURET berkata...

KAWE SAYANG DGN BANGSA KAWE...MELAYU...TAK KIRA KRJAAN OR PEMBANGKANG...ASAL NAMA MELAYU...KAWE SAYANG...KAWE MENEGUR UTK BANGSA MELAYU...KAWE RAMAI KAWAN CINA, INDIA,BANGGALI,IBAN,DUSUN DLL...BILA DOK DGN DEPA DOK KUTUK MELAYU...KAWE MELAYU BOH...PANAS TELINGA KAWE..TAK KIRA LAH DEPA KUTUK KRJAAN KA OR PR KA...YG DI KUTUK BANGSA KAWE...MELAYU...JADI KAWE AKAN HABIS HABISAN DGN CARA KAWE...NIAT KAWE SATU...UTK BANGSA KAWE...MELAYU

The Red BURET berkata...

TAK MELAYU HILANG DI DUNIA...TAK KIRA JAWA KE BANJAR KE OR LAIN LAIN YG...KITA ADALAH RUMPUN YG SAMA...RUMPUN NUSANTARA...

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE Said....

Hidup TRB hiduppppp TRB....

2018 KITA PILIH PAKATAN RAKYAT....

INI HARI KITA PILIH BANK RAKYAT DULU SBB MAU KASI OVERLAP DULU HEHEHEEEEE. ....

dapat duit kita enjoyyyyy .... habis duit kita tunggu bonus hujung tahun 2bulan bonus heheheeeeeeeee

Tanpa Nama berkata...

BETUL..BETUL...SAYA SETUJU

Tanpa Nama berkata...

saya sokong TRB..harap TRB tak putus asa utk komen dalam blog n...pedulikan komen-komen anjing bn...hidup TRB

Tanpa Nama berkata...

Kita sangat2 digalakkan untuk memberi pandangan dan teguran samada positif ataupun negative terhadap individu2 ataupun badan2 tertentu, TAPI biarlah pandangan dan teguran yang diberi itu dalam bahasa yang beradab dan sopan.

The Red BURET berkata...

SORI BOHH...KAWE DAH LAMO SABAR DGN BAHASA BAIK NI...BAK KATO ORG TUO KAWE...CKP BAIK BAIK TAK MAU DGR...CKP DGN PELEMPANG BARU NAK DENGAR...TU AYAT MASO BAPAK KAWE DOK MARAH ADIK ADIK KAWE TAK MAU BELAJAR DULU DULU...NOSTALGIA BOHH...LA NI KAWE IKUT CARA BOH KAWE TU....HANGPA ORG CKP BAIK BAIK HANGPA DOK GELAK...LANI KAWE TERPAKSA GUNO BAHASA YG AGAK LUCAH SIKIT...MAU KASI SEDAK SAMA DEPA NUN....SORI KIRA ADO YG TAK SETUJU DGN CARA KAWE...BAK KATO...ITU SEMUO BUTUHHHHHHHH.....

The Red BURET berkata...

BANGSAKU SKRNG RAMAI YG DAH LUPO DIRI...HANYA KERANA HARTA DUNIO...BANGSA SENDIRI DEPA NAK PIJAK...INGAT INGAT TU SEMUO SEMENTARO AJO BOH...TAK KE MANO BOH...BUKAN BOLEH BAWAK KE LUBANG KUBUR BOHH....SIKIT SAMO RASO...JGN DOK NAK PULON SORANG OR KRONI MU....MARAH TANDA SAYANG..BENCI TANDA RINDU....KAWE RINDU GAN SUASANO DULU DULU...DGN DUIT RM200 KAWE RASA CUKUP SEGALANYE...SYUKUR PADA MASA TU...LANI RM3000 PUN MASIH SANGKUT...KOS SARA HIDUP NAIK MENDADAK...BAK KATO...TU SEMUO BUTUHHHHHH

Tanpa Nama berkata...

saya sokong the red buret bangang ni di hadapkan ke muka pengadilan kerana kenyataannya yang melampau sila ambil tindakan....hahahaha bangang punya the red buret..

The Red BURET berkata...

WOI BANGKAI...HEHEHHHHEE...JGN MEMBANGANG KAN ORG LAIN WALAU MU NI LEBIH BANGSAT DARI BANGKAI....HEHEHEEE...INI SEMUA BUTUHHHHH MU

Tanpa Nama berkata...

admin blogspot ni boleh tengok setiap komen yang dibuat dalam blog ini menggunakan alamat IP apa. dari alamat tersebut boleh hantar kepada SKMM untuk dibuat jejakan.

dari situ boleh tahu jabatan mana. lepastu hubungi jabatan tersebut untuk dapatkan komputer mana yang digunakan.

dari situ boleh tahu beruk-beruk mana yang buat komen merapu dalam ni.

tapi kalau guna talian internet rumah mahupun telefon pintar, itu boleh diabaikan. cuma beruk-beruk yang guna perkakas ict pejabat ni saja yang perlu dipantau.

The Red BURET berkata...

MU NI BOHHH....TAK HABIS DGN BERUK MU TU....KALAU CAM TU MU PONG BERUK GAK BOHHH....BERUK ICT BOHH...DLM SPESIS YG SAMO GAK BOHH...HISS...BOH BOH....LAIN LAH KALAU BUTUHHH....INI SEMUA BUTUHHHHHHH

The Red BURET berkata...

MU NI KAWE BAGI TAJUK BARU....SI BANGKAI DARI GUA BUTUH....CAM TAJUK FILEM SI BUTA DARI GUA HANTU...SEDAP GAK GELARAN MU NI...HEHEHEEEHEHEEE

Tanpa Nama berkata...

heehheheee...mcm mcm TRB, main tajuk filem pulak, wat ever pon...terbaik lah TRB...aku respek sama lu TRB...teruskan agenda hang tu, aku sokong hang TRB

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE Said...

Aku sokong 180% TRB Hidup TRB hidup TRB

YG MANA DOK KUTUK2 TRB tu... paham2 ler malam jumaat tak dpt ler tu... bini kena kursus ataupun bini balik umak mak bapak dia... hahahahhhhhh

The Red BURET berkata...

HEHHEHEEEHEE...TANK KAYU PADO ALL SAHABAT KAWE NUN DI ATEH SANO TU EKS TO THE RED PUKE YG SOKONG KAWE...APA LAH SANGAT BOH KAWE DI SINI...SEKADAR MEMANASKAN KEADAAN BOHHH....WALAU 1% PONG PENDAPAT KAWE DI TERIMA DLM BLOG INI...KAWE GUMBIRA...SEKURANG KURANG NYO ADO PENDEBATAN BOHHH....DOK ANGGUK ANGGUK AJO TOK LEH BOHH...KONO NGELENG NGELENG GAK...JGN JADI MCM....BUTUHHHHHHHHHHHH

The Red BURET berkata...

p/s : ZAMAN PUNGGAHHHHHH...UDAH BERLALU...LA NI ZAMAN....BUTUHHHHHHHH....HARAP MAKLUM