SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

23 Ogos 2013

PELANTIKAN ANAK MOHAMED NAZRI TIADA HUBUNGAN KAIT DENGAN PERKHIDMATAN AWAM - KSN

Bernama
23/8/2013


 PUTRAJAYA, 23 Ogos (Bernama) -- Pelantikan anak Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz sebagai pegawai khas, tidak mempunyai hubung kait dengan perkhidmatan awam.
Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa berkata pelantikan yang dibuat itu tidak melalui struktur pentadbiran Kementerian Pelancongan.

"Sebaliknya ia adalah 'arrangement' yang berasingan dan kita tidak luluskan apa-apa pelantikan seperti itu... ia hanyalah jawatan dalam struktur politik," katanya ketika ditemui pemberita pada majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri kementerian dan jabatan kerajaan di sini Jumaat.

Beliau diminta mengulas mengenai isu Mohamed Nazri yang didakwa mengambil anaknya Muhammad Nedim sebagai pegawai khas di kementeriannya.

Mohamed Nazri sebelum ini menjelaskan anak lelakinya hanya bertugas dengan beliau untuk berkhidmat kepada golongan muda di kawasan Parlimen Padang Rengas di Perak, pelantikan itu adalah tidak rasmi serta tidak dibayar gaji oleh kerajaan.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak sebelum ini berkata Menteri Kabinet atau Anggota Parlimen boleh menggunakan anggota keluarga mereka sebagai pembantu khas di kawasan parlimen masing-masing.



-- BERNAMA

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Habis gaji dia sapa bayar? Bapak dia bayar pakai duit bapak diakah?

Tanpa Nama berkata...

NO.2 yahoooooo. hidup BN

Tanpa Nama berkata...

sy ke tiga...heheheheheh....minta bonus hujung tahun rm1000

Tanpa Nama berkata...

JANGANLAH POLITIKAN PERLANTIKAN ANAK NAZRI...ANAK NAZRI BUKANNYA DILANTIK MELALUI SPA...HANYA LANTIKAN POLITIK DAN KEHENDAK MENTERI..TETAPI BUKANLAH DILANTIK SECARA PERKHIDMATAN AWAM...OLEH ITU MOHON JANGAN SALAH FAHAM....

Tanpa Nama berkata...

Berkat hasil perjuangan TRB maka rakyat dan penjawat awam Pulau Pinang terpaksa membyar harga air 1005 surcaj baru air. Tahniah TRB perjuangan anda dihargai oleh Khalifah Lim Guang Eng.

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR: Hari Raya kali ini disambut dalam keadaan kos hidup rakyat negara ini dijangka akan bertambah mahal dan menekan mereka, kata Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub."Saya diberitahu, apabila agensi penarafan yang berpangkalan di Amerika Syarika Fitch Rating meletakkan prospek Malaysia daripada stabil kepada negatif, ia akan mencetuskan banyak kesan termasuk kejatuhan nilai ringgit."Keadaan itu sangat membimbangkan kerana Malaysia adalah negara pengimport makanan," kata beliau.Salahuddin berkata, berikutan penarafan tahap negatif itu, mereka yang mengkaji ekonomi menjangkakan keadaan akan menjadi bertambah buruk kerana ringgit Malaysia telah pun berada pada tahap terendah dalam masa tiga tahun berbanding dollar Amerika."Harga barangan import sudah tentu akan bertambah mahal dan ia akan memberi kesan kepada hampir kesemua perniagaan dan industri dalam negara ini," katanya.Ringgit Malaysia juga, katanya lagi, berada pada kadar terendah dalam masa 15 tahun berbanding dollar Singapura."Sekarang bertambah murah dan mudahlah orang-orang Singapura membeli hartanah di negara ini."Semua ini perkembangan yang tidak baik bagi rakyat Malaysia," kata Salahuddin.Beliau berkata, rakyat perlu memahami bahawa apabila nilai ringgit jatuh dan penarafan pula diletakkan pada tahap negatif, lebih banyak wang terpaksa dibelanjakan oleh negara ini untuk membayar hutang luar termasuklah kos untuk pelbagai jaminan kerajaan yang melibatkan bond, sukuk dan sebagainya."Apabila lebih banyak wang dibelanjakan untuk membayar hutang, peruntukan untuk pembangunan pula akan berkurangan," katanya.Salahuddin juga mengingatkan, dengan perkembangan sebegini di mana harga barangan termasuk makanan akan bertambah mahal dan menekan, wang sekali bagi seperti BR1M tidak akan dapat membantu meringankan beban rakyat."Persoalannya, apa akan jadi dengan nasib rakyat dan negara ini di bawah kerajaan yang tidak berkemampun kerana penarafan yang diturunkan ke tahap negatif itu dengan sendirinya jelas menunjukkan kegagalan dan ketidakmampuan kerajaan Umno Barisan Nasional mengendalikan ekonomi negara," kata beliau.Fitch Rating menyemak semula prospek Malaysia daripada "stabil" kepada "negatif", dengan mengemukakan masalah kurangnya kemajuan dalam reformasi kerajaan dalam menangani defisit fiskal.Ia juga membangkitkan kebimbangan berhubung peningkatan hutang isi rumah dan hutang kerajaan, sebanyak 53.3 peratus pada penghujung 2012, tidak termasuk liabiliti luar jangka.

Tanpa Nama berkata...

melayu pun tak boleh tolong..ramai jadi penganggur...mak,ayah.adik beradik,menantu saudara,kaum kerabat pun dapat kerja kerajaan sebab pakai kebal,ketua nye ayah pasang kebal..cuba fikir..bila nak tolong org lain klu benda mcm nie berlaku sekarang..Selasa, Ogos 20, 2013 9:55:00 PTG Tanpa Nama berkata...betul bro, kami sokong 100%, perkara ini berlaku bagi kerajaan negeri spt johor, kedah , di mana pegawai-pegawai tadbir yg dilantik berdasarkan kaum-kerabat, anak beranak, saudara-mara dan kroni, di mana sekiranya bapak berpangkat besar anaknya akan menjawat jawatan di dalam kerajaan negeri, khususnya pegawai tadbir negeri, manakala anak-anak org kebanyakkan dinafikan haknya walaupun mempunyai kelulusan yg baik, begitu kakitangan golongan bawahan yg mempunyai kelulusan ijazah dan master serta mempunyai pengalaman belasan tahun dinafikan untuk menjawat tersebut malah temuduga tersebut hanya syarat saja untuk menutup mata kakitangan tersebut, perlantikan berdasarkan kroni itulah menyebabkab kerajaan negeri mengalami defesit kewangan negeri, kebanyakkan mereka yg dilantik tiada mempunyai pengalaman kerja yg luas, lemah daya permikiran, berfikiran masih kebudak-budakan, kurang matang, tidak hersungguh-sungguh,serta ilmu yg kurang dalam sesautu jabatan, sebab itulah kami tidak berapa berminat menyokong kerajaan sedia ada, insya'Allah PRU-14 nanti johor dan kedah nanti akan jatuh ke tangan PR..

Tanpa Nama berkata...

Di dalam organisasi anda berapa ramaikah yg berpendapatan tinggi bermaksud gaji melebihi RM 7,000, itulah yg dikatakan berpendapatan tinggi, adakah rakyat akan dpt mencapai berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020, kenaikan harga barangan kini telah membebankan seluruh rakyat malaysia kecuali mereka yg berpendapatan tinggi seta berpendapatan serderhana tinggi. Kenaikan harga barang kini naik sehari demi sehari, barangan keperluan spt beras, gula, susu tin, susu bayi, bawang besar dan kecil, ikan, daging, telur, susu tepung, tepung gandum, serbuk kopi-teh, majerin, gas dapur, minyak masak, dan paling teruk kenaikan harga ayam, ini adalah keperluan rutin harian yg diperlukan oleh seisi keluarga untuk keseimbangan kesihatan, kalau sesiapa nak boikot, dia boikotlah seorang diri , tak masuk akal, tak payah isi gula minum kopi-teh, tak payah isi santan masak rendang .. itu belum lagi keperluan harian untuk berkerja spt minyak kereta-motor, tol, bayaran parking kereta, rumah kediaman,kenderaan kereta-motor,keperluan pakaian dsbnya.. Begitu juga dengan kenaikan harga kereta nasional spt myve, pesona, inspira, preve, viva, Bagi perjawatan Turus, Jusa, Gred 41-54, PM, TPM, YB, Menteri, bagi mereka tiada masalah kerana mereka tergolong di dalam yg berpendapatan tinggi, bagaimana pula mereka yg gred R3-32, berpendapatan rendah serta rakyat jelata yg bertungkus-lumus menampung keluarga yg sekian hari harga barangan keperluan semakin naik, tiada turunya, jadi fikir-fikirkanlah.. inilah natijahnya jikalau urus tadbir negara, negeri tidak di urus dengan cara yang berlandaskan Al-Quran dan sunnah SAW.

Tanpa Nama berkata...

menteri memang boleh sukahati lantik sesiapa saja. ini amalan sejak dari pasca merdeka lagi. setiausaha sulit, setiausaha politik semua orang2 dia. malah kalau seseorang menteri itu bertukar portfolio macam bertukar pejabat/kementerian, dia boleh angkut sekali semua kakitangan dia yang dilantik oleh spa/pihak berkuasa melantik. kakitangan ini ibarat macam bertukar jabatan la.

jadi apa yang nak kecoh sangat? dia lantik anak dia jadi pegawai khas? jadi sus? jadi su akhbar? itu dah privilege dia.

Tanpa Nama berkata...

beb org tau nazri n family tue siapa, rekod dia mcm-mcm hal, dia lantik anaknya, gaji dia bayar, gaji nazri rakyat malaysia bayar, jadi dia kena sedar diri dia tue siapa, rakyat lebih berkuasa..ada faham..

Tanpa Nama berkata...

alaaaaaa...jgn sembang la,,,semua ni akan memberi ruang dan peluang yg lebih besor kpd anaknye tu....sebelum ni pun dah cukup kaya...lepas berjawatan rasmi, apa lagi laaaaaaa

Tanpa Nama berkata...

00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Tanpa Nama berkata...

1. Isunya adalah presepsi masyarakat.

2. Menteri & ahli keluarga menjadi perbualan & mata kpd masyarakat mengandaikan krjaan yg memerintah menjalankan pentadbiran yg telus , kuasa yg ada pada menteri tersebut & kepercayaan kpd semua rakyat malaysia.

3. Jika YB dikalangan parti pembangkang isu ini kurang disensasikan oleh kerana mereka bukan parti yg memerintah.Sebagai contoh TG Nik Aziz & menantunya .

4. Secara pendapat eloklah mana2 menteri tidak melibatkan ahli keluarga sebagai pekerja dalam satu pejabat @ kementerian walaupun perjawatan tersebut diasingkan drp pengambilan JPA . Mana2 perbuatan yg menimbulkan fitnah drp masyarakat eloklah dielakkan.


Sokongan dlm Krjaan .

Tanpa Nama berkata...

Pelik...kalau berkhidmat utk golongan muda di Padang Rengas...duduk aje la di berkhidmat Pusat Khidmat Parlimen Padang Rengas tu je...apa pulak kena mengenanya dgn Kementerian bapaknya...nampak lain macam jee...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Berkat hasil perjuangan TRB maka rakyat dan penjawat awam Pulau Pinang terpaksa membyar harga air 1005 surcaj baru air. Tahniah TRB perjuangan anda dihargai oleh Khalifah Lim Guang Eng.

****** Tahniah, kerana Pulau Pinang adalah di antara tarif air yang terendah berbanding dengan negeri2 lain di Malaysia. Saya amat kesal kerana kerajaan BN gagal mengawal harga barang2 kerperluan harian yang sentiasa meningkat tinggi dari masa ke semasa dan ia amat membebankan rakyat Malaysia keseluruhannya.

Tanpa Nama berkata...

Apapun di Penang diakui murah kadarnya tetapi kena juga tahu punca sumbernya dan punca?.

Kerana jika kita tersalah gunakan amat mahal balasannya.

Tanpa Nama berkata...

Dekat Penang ada nasi kandaq!

Tanpa Nama berkata...

alah..org bodoh je percaya..takde kaitan kononnya..hanya untuk politik..puihhh..abos apsal muka anak dia ada dalam carta organisasi menteri pelancongan..tgk laman web arrr