SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

23 Ogos 2013

SEBUTHARGA UNTUK KERJA-KERJA MENGECAT BAHAGIAN LUAR BANGUNAN 3 TINGKAT IBU PEJABAT CUEPACS KUALA LUMPUR TERMASUK PAGAR.

Tawaran seburharga:




Bil.
Huraian kerja
Unit
Kuantiti
Kadar Harga
(RM)
Jumlah
(RM)

1.






2.








3.





4.

5.

Mengikis ,mencuci ,menanggal dan membuang cat yang sedia ada dengan menggunakan peralatan yang sesuai seperti yang diluluskan oleh pegawai penguasa. 

a. Menyapu sealer pada permukaan yang perlu mengelakkan kebocoran.

b.Mengecat  semua permukaan dengan dua  lapisan cat  asas .
( Undercoat)

Mengecat semua permukaan dengan dua lapisan cat penyudah menggunakan cat Jotun yang berkualiti atau setara dengannya.

Mengecat pagar

Tempoh pelaksanan kerja selama  7 hari





















 





























Pukal


JUMLAH SEBUTHARGA






SEBUTHARGA UNTUK KERJA-KERJA MENGECAT BAHAGIAN LUAR BANGUNAN 3 TINGKATIBU PEJABAT CUEPACS KUALA LUMPUR  TERMASUK PAGAR.

Tawaran sebutharga dengan perkataan : Ringgit Malaysia………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Tempoh bekalan boleh dihantar : ………………………………………………………………………………………………
[ Diskaun – diskaun perniagaan, tunai, bayaran cepat dan diskaun-diskaun lain dan apa – apa bayaran tambahan ( misalnya cukai dan belanja membungkus ) hendaklah ditunjukkan. ]


Saya / Kami dengan ini menawarkan untuk membekalkan barang-barang perkhidmatan di atas dengan syarat-syarat yang ditunjukkan di atas.
Nama penuh Pengurus                       : …………………………….....................................
Tandatangan dan cop Pembekal        : ……………………………………………………………….
Alamat / No telefon                            : ………………………………………………………………..
………………………………………………………………….
            ………………………………………………………………….

Tarikh  : ………………………………………………

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

RGDS,

ZACK...HAHAHA

Tanpa Nama berkata...

yaaahhhoooo...aku ke 2....sebutharga ape ni...fffuuuh best ni....aku ni kontraktor juga...lesen kelas ape nak ni?

Tanpa Nama berkata...

Kroni KSU,Menteri.KSN tak masuk ke sebut harga ini.
Lazimnya proksi KSU,Menteri dan KSN lah harapan cerah.

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR: Hari Raya kali ini disambut dalam keadaan kos hidup rakyat negara ini dijangka akan bertambah mahal dan menekan mereka, kata Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub."Saya diberitahu, apabila agensi penarafan yang berpangkalan di Amerika Syarika Fitch Rating meletakkan prospek Malaysia daripada stabil kepada negatif, ia akan mencetuskan banyak kesan termasuk kejatuhan nilai ringgit."Keadaan itu sangat membimbangkan kerana Malaysia adalah negara pengimport makanan," kata beliau.Salahuddin berkata, berikutan penarafan tahap negatif itu, mereka yang mengkaji ekonomi menjangkakan keadaan akan menjadi bertambah buruk kerana ringgit Malaysia telah pun berada pada tahap terendah dalam masa tiga tahun berbanding dollar Amerika."Harga barangan import sudah tentu akan bertambah mahal dan ia akan memberi kesan kepada hampir kesemua perniagaan dan industri dalam negara ini," katanya.Ringgit Malaysia juga, katanya lagi, berada pada kadar terendah dalam masa 15 tahun berbanding dollar Singapura."Sekarang bertambah murah dan mudahlah orang-orang Singapura membeli hartanah di negara ini."Semua ini perkembangan yang tidak baik bagi rakyat Malaysia," kata Salahuddin.Beliau berkata, rakyat perlu memahami bahawa apabila nilai ringgit jatuh dan penarafan pula diletakkan pada tahap negatif, lebih banyak wang terpaksa dibelanjakan oleh negara ini untuk membayar hutang luar termasuklah kos untuk pelbagai jaminan kerajaan yang melibatkan bond, sukuk dan sebagainya."Apabila lebih banyak wang dibelanjakan untuk membayar hutang, peruntukan untuk pembangunan pula akan berkurangan," katanya.Salahuddin juga mengingatkan, dengan perkembangan sebegini di mana harga barangan termasuk makanan akan bertambah mahal dan menekan, wang sekali bagi seperti BR1M tidak akan dapat membantu meringankan beban rakyat."Persoalannya, apa akan jadi dengan nasib rakyat dan negara ini di bawah kerajaan yang tidak berkemampun kerana penarafan yang diturunkan ke tahap negatif itu dengan sendirinya jelas menunjukkan kegagalan dan ketidakmampuan kerajaan Umno Barisan Nasional mengendalikan ekonomi negara," kata beliau.Fitch Rating menyemak semula prospek Malaysia daripada "stabil" kepada "negatif", dengan mengemukakan masalah kurangnya kemajuan dalam reformasi kerajaan dalam menangani defisit fiskal.Ia juga membangkitkan kebimbangan berhubung peningkatan hutang isi rumah dan hutang kerajaan, sebanyak 53.3 peratus pada penghujung 2012, tidak termasuk liabiliti luar jangka.

Tanpa Nama berkata...

melayu pun tak boleh tolong..ramai jadi penganggur...mak,ayah.adik beradik,menantu saudara,kaum kerabat pun dapat kerja kerajaan sebab pakai kebal,ketua nye ayah pasang kebal..cuba fikir..bila nak tolong org lain klu benda mcm tue..
betul bro, kami sokong 100%, perkara ini berlaku bagi kerajaan negeri spt johor, kedah , di mana pegawai-pegawai tadbir yg dilantik berdasarkan kaum-kerabat, anak beranak, saudara-mara dan kroni, di mana sekiranya bapak berpangkat besar anaknya akan menjawat jawatan di dalam kerajaan negeri, khususnya pegawai tadbir negeri, manakala anak-anak org kebanyakkan dinafikan haknya walaupun mempunyai kelulusan yg baik, begitu kakitangan golongan bawahan yg mempunyai kelulusan ijazah dan master serta mempunyai pengalaman belasan tahun dinafikan untuk menjawat tersebut malah temuduga tersebut hanya syarat saja untuk menutup mata kakitangan tersebut, perlantikan berdasarkan kroni itulah menyebabkab kerajaan negeri mengalami defesit kewangan negeri, kebanyakkan mereka yg dilantik tiada mempunyai pengalaman kerja yg luas, lemah daya permikiran, berfikiran masih kebudak-budakan, kurang matang, tidak hersungguh-sungguh,serta ilmu yg kurang dalam sesautu jabatan, sebab itulah kami tidak berapa berminat menyokong kerajaan sedia ada, insya'Allah PRU-14 nanti johor dan kedah nanti akan jatuh ke tangan PR..

Tanpa Nama berkata...

Di dalam organisasi anda berapa ramaikah yg berpendapatan tinggi bermaksud gaji melebihi RM 7,000, itulah yg dikatakan berpendapatan tinggi, adakah rakyat akan dpt mencapai berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020, kenaikan harga barangan kini telah membebankan seluruh rakyat malaysia kecuali mereka yg berpendapatan tinggi seta berpendapatan serderhana tinggi. Kenaikan harga barang kini naik sehari demi sehari, barangan keperluan spt beras, gula, susu tin, susu bayi, bawang besar dan kecil, ikan, daging, telur, susu tepung, tepung gandum, serbuk kopi-teh, majerin, gas dapur, minyak masak, dan paling teruk kenaikan harga ayam, ini adalah keperluan rutin harian yg diperlukan oleh seisi keluarga untuk keseimbangan kesihatan, kalau sesiapa nak boikot, dia boikotlah seorang diri , tak masuk akal, tak payah isi gula minum kopi-teh, tak payah isi santan masak rendang raya nie.. itu belum lagi keperluan harian untuk berkerja spt minyak kereta-motor, tol, bayaran parking kereta, keperluan pakaian dsbnya.. Begitu juga dengan kenaikan harga kereta nasional spt myve, pesona, inspira, preve, viva, Bagi perjawatan Turus, Jusa, Gred 41-54, PM, TPM, YB, Menteri, bagi mereka tiada masalah kerana mereka tergolong di dalam yg berpendapatan tinggi, bagaimana pula mereka yg gred R3-32, berpendapatan rendah serta rakyat jelata yg bertungkus-lumus menampung keluarga yg sekian hari harga barangan keperluan semakin naik, tiada turunya, jadi fikir-fikirkanlah.. inilah natijahnya jikalau urus tadbir negara, negeri tidak di urus dengan cara yang berlandaskan Al-Quran dan sunnah SAW.

Tanpa Nama berkata...

Macamana ekonomi Malaysia nak elok.
Rasuah dan duit kopi masih rancak dijabatan kerajaan.
KSU,KSN,SUK semua ada silent company dibelakang.
Menteri pun serupa juag.
Kalau setakat usahawan tanpa kabel sampai bila pun tak merasa projek kerajaan.
Banyak projek kementerian di sapu oleh proksi tokoh tokoh jawatan tersebut.
Iklan semuanya wayang saja.

Tanpa Nama berkata...

dah award dah pun sebutharga ni. tak payah la diheboh2kan. ni iklan semua ni sekadar syarat je.

kan kan kan?

Tanpa Nama berkata...

dulu semua tender dikementerian pertanian adalah proksi menteri dan ksu.
syarikat hebat pun hanyut.
pukulan menteri sama ksu.

Tanpa Nama berkata...

dulu semua tender dikementerian pertanian adalah proksi menteri dan ksu.
syarikat hebat pun hanyut.
pukulan menteri sama ksu.

anti JTK berkata...

kepada pihak atasan,

saya nak tanyalah, apa sebenarnya jawatan JTK FT17 di sekolah-sekolah ni diwujudkan?

Repair komputer? x pernah direpair pun, tak pandai pun, asyik format je.. dan beri alasan tak da lat ganti tapi p kedai cina tak pakai pun alat ganti...

Setiap hari bertapa dalam lab, men internet/komplen dalam fb dan forum sampai merah biji mata kematu jubo... ape ni?

hutang negara 500 billion kenapa bazirkan untuk mereka sampai satu sekolah satu?

tolong ambil perhatian

Tanpa Nama berkata...

jgnla dengki tugasan ft.. da mmg jobscope mereka mmg camtu.. why dulu x mtak jd ft.. u as pembantu makmal pon relak gak.. why x komen.. so da smua keje gomen easy.. kesimpulan.. jangan bdengki

Tanpa Nama berkata...

berita sensasi: GST akan tetap dikuatkuasakan, golongan PA gred R3-32 akan dibebani dgn kos sara hidup yg semakin tinggi begitu juga seluruh rakyat malaysia, tidak terbeban oleh mereka yg berpendapatan tinggi dan serderhana tinggi spt PM,TPM,JUSA,TURUS,MENTERI,YB,SENANTOR SERTA GRED 41-54, ini satu pengkhianatan terhadap rakyat, sudahlah rakyat terbeban dgn kenaikan harga barangan makanan, kerperluan asas, minyak, rumah, kenderaan bermotor, pendidikan dsbnya.. kami menyeru seluruh rakyat malaysia agar membantah tentang penguatkuasaan gst..

Tanpa Nama berkata...

Nama pun otak Melayu masih dalam penyakit malas .Sijil SRP.SPM mahu sama dengan gaji Ijazah.
Gaj.Insyai berdasarkan kelulusan.Tak gaji SPM tak kan sama dengan Ijazah.
Kalau sudah tahu gaji rendah belajar lah dapat kelulusan yg lebih baik.Nak tambah ilmu malas.Budaya kerja dipejabat pun malas.Melayu masih ada budaya malas termasuk pegawai kerajaan.

Belajarlah berniaga Insya Allah berjaya.Jangan lah berniaga macam KSU atau Menteri.Mereka makan persen.

Itulah imej dan persepsi orang ramai terhadap KSU dan Menteri.

Rakyat yang berniaga ada rezekinya.Tak perlu tindas orang lain.

Iklan tawaran tender pun ramai sudah tahu bahawa karton sahaja.

Tanpa Nama berkata...

menaip pun huru hara, lagi mau sibuk. tak pernah pegang pc ke?

Tanpa Nama berkata...

anti JTK berkata...

kepada pihak atasan,

saya nak tanyalah, apa sebenarnya jawatan JTK FT17 di sekolah-sekolah ni diwujudkan?

Repair komputer? x pernah direpair pun, tak pandai pun, asyik format je.. dan beri alasan tak da lat ganti tapi p kedai cina tak pakai pun alat ganti...

Setiap hari bertapa dalam lab, men internet/komplen dalam fb dan forum sampai merah biji mata kematu jubo... ape ni?

hutang negara 500 billion kenapa bazirkan untuk mereka sampai satu sekolah satu?

tolong ambil perhatian

Isnin, Ogos 26, 2013 12:27:00 PG

-------------------------

patut FT17 ni tak payah bagi setiap sekolah satu. longgokkan je kat setiap pejabat pelajaran daerah, jadikan pool. bila ada masalah kat mana2 sekolah, baru gerakkan dia ke sana. tak perlu ambil banyak2. kalau setiap daerah ada 10 sekolah, bubuh saja 2 FT17 kat pejabat pelajaran daerah tu. mereka boleh bergerak samada guna kenderaan jabatan atau kenderaan sendiri lepastu buat tuntutan perjalanan.

dari sini boleh menjimatkan tenaga kerja. kita faham kerajaan nak bantu rakyat malaysia dengan beri pekerjaan. tapi kalau makan gaji buta jadi biawak hidup pun tak guna. sebenarnya bukan salah mereka jadi biawak hidup, dah memang tiada tugasan pada hari itu atau bulan itu, jadi mereka goyang kaki la. kerja takda sebab penjawatan terlalu banyak.

Tanpa Nama berkata...

jgn ler komplen psl jtk yg xde keje di skolah. nih sume puak2 guru yg berhati busuk nih. guru2 pun apa kurang nyer? byk berpolitik & melaram jer kt skolah. nk tau kualiti guru skang nih, tgk jer dak skolah skang nih. makin ok ker makin tak?

klu susah sgt, kluarkan jer sume jtk tuh dr skolah cm idea kt atas tuh. buh kt pjbt daerah jer. atau susah sgt, suh jer guru jaga lab cam dulu. abeh citer. klu x asyik memekak jer la guru2 nih.

Tanpa Nama berkata...

sokong!

Kurang kan JTK FT, klu setakat nak tggu lab pak gurad dah ade, bertindak sebelum mereka confirm, klu tidak satu lagi jawatan tggu gaji diwujudkan, bankrup negara!