SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

27 Ogos 2013

CUEPACS RAYU KERAJAAN SEGERAKAN PENYERAPAN KAKITANGAN KONTRAK

Bernama
27/8/2013

 KANGAR, 26 Ogos (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) merayu kerajaan supaya menyegerakan penyerapan kira-kira 45,000 kakitangan kontrak ke jawatan tetap bagi menjamin masa depan mereka.Presiden Cuepacs Datuk Omar Osman berkata perkara itu boleh dilaksanakan berikutan jumlah kekosongan jawatan dalam perkhidmatan awam kini menjangkau angka 100,000.
Bercakap kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan dan dialog dengan kakitangan perkhidmatan awam anjuran Cuepacs Perlis di sini Isnin, beliau berharap perkara itu dapat direalisasikan menjelang akhir tahun depan.
Menurut Omar, adalah tidak adil jika pekerja kontrak yang berkhidmat begitu lama di jabatan kerajaan tidak diserap ke jawatan tetap walaupun berkali-kali menghadiri temu duga sedangkan orang luar yang langsung tiada pengalaman, dilihat lebih mudah menerima tawaran jawatan tetap.
"Ini menampakkan seolah-olah ada diskriminasi dalam perkhidmatan awam sedangkan kebanyakan kakitangan kontrak menunjukkan prestasi cemerlang dalam perkhidmatan," katanya pada majlis yang turut dihadiri Pengerusi Cuepacs Perlis, Md Jamel Khir Ismail.
Beliau bimbang dengan masa depan kakitangan kontrak apabila perkhidmatan mereka ditamatkan setelah kekosongan jawatan tetap diisi oleh individu lain.
Omar juga berharap jabatan dan agensi yang mempunyai kakitangan kontrak memastikan kakitangan terbabit diberi caruman dalam Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) supaya mereka boleh menuntut pampasan jika berlaku kemalangan.
Mengenai skim perumahan untuk kakitangan awam, beliau berharap kerajaan-kerajaan negeri mencontohi Wilayah Persekutuan yang menyediakan rumah yang dijual pada harga serendah RM120,000 yang pembayarannya dibuat melalui potongan gaji.
Katanya kerajaan perlu memberi perhatian terhadap masalah perumahan kakitangan awam kerana lebih 30 peratus daripada 1.4 juta penjawat awam di negara ini belum mempunyai kediaman sendiri.
Beliau berkata Cuepacs juga sedang berbincang dengan kerajaan supaya menurunkan kadar faedah pinjaman perumahan kakitangan perkhidmatan awam daripada empat peratus sekarang kepada satu peratus.


-- BERNAMA

119 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1st..hahahahaha.malas nk komen..bukan ada tindakan pn

Tanpa Nama berkata...

ceh.. dah bertahubn2 dah.. hampeh ja...

Tanpa Nama berkata...

no2..tunggu dan lihat.....

Tanpa Nama berkata...

nak komen ape. tak kan ade respon punye. org kelantan kate. kicik kosong je.

Tanpa Nama berkata...

tak payah serap la terutama yang gred bawahan tu..buang duit je..pas serap depa akan melalak dalam ni minta bonus,bonus,bonus...

rashidah ahmad berkata...

tak mengharap untuk diserap..berharap perkhidmatan disambung dari tahun ke tahun

Tanpa Nama berkata...

Cubalah jadi orang yang positif. At least CUEPACS memainkan peranannya. Jangan asyik nak menghentam saja. Tunggu saja keputusan kerajaan.Manusia terutama orang melayu ni suka sangat nak downkan orang.suka sangat nampak buruk saja.Suka sangat rasakan dirinya dah terlalu pandai...kalau rasa diri tu perfect sangat, pandai sangat, bertandinglah jawatana dalam CUEPACS ni..jangan jadi keyboard worrior sajalah..jadi berani pun sebab ID dalam blog ni tak diketahui..hehe

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs sekarang dah tiada kerja rasanya ini...Selesaikan masaalah gaji pekerja yg tetap dahulu ( Org lama dahulu ) ini dah hdk buka cerita baru pula mcm mana,pekerja kontrak kena lalui juga temuduga seperti mana pemohonan2 yg lain yg memohon jawatan kerajaan...Memang banyak kekosongan tapi di semua jawatan,adakah pekerja kontrak di bahagian akitek diletakkan tetap di bahagian nurse ( sebagai contoh ) Jawatan memang ada kosong tapi tak semua bidang kontrak yg mereka kerja tu sama dgn bidang tu,jadi ikut ajerlah apa yg dah ditetapkan oleh kerajaan...Asik beri harapan sahaja tapi langsung tiada apa2,najibkan dan extend setahun lagi sehingga 2014 jadi dah beri kata putus .mungkin seterusnya akan disambungkan seterusnya pula akan2 datang ke tahun 2015 ...Jadi jgn terlalu beri harapan MACAM BONUS...Senang kata tlg selesaikan pasal kenaikan gaji pekerja lama yg tak selaras dulu,pekerja yg sepuluh tahun berkhidmat gaji dia kecil yang bekerja 8 tahun dan 9 tahun lebih gaji dari yg berkhidmat 10 tahun,malahan banyak lagi aduan kakitangan kerajaan yg tetap mengenai isu gaji yg tak adil ni.Tapi KERAJAAN DIAM AJER..jadi kami dah malas hdk pikir,ada rezeki adalah..Cuma menasihati DATO OMAR jgnlah beri harapan sgt ,sedih pekerja kontrak nanti...yg penting mereka berusaha memohon ke JPA utk temuduga terbuka kakitangan kerajaan ,mana tahu ada rezeki insyallah dapat.Ikut landasan yg betul...Pasal elaun kenaikan pula dari sumber yang saya tahu hanya rm 100 ke rm 200 ajer yg di add on ..Tak diselaraskan pun .Cuma ucapan terima kasih pada dato omar yg cuba membantu,tapi jgn terlalu yakin sehingga orang menaruh harapan...Sekian

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

tak payah serap la terutama yang gred bawahan tu..buang duit je..pas serap depa akan melalak dalam ni minta bonus,bonus,bonus...

Selasa, Ogos 27, 2013 9:30:00 PG

****
Tak usahlah nak provoke orang ok...tak payah nak jadi batu api kat sini...kalau takda kumpulan sokongan, kau ingat kerja boleh jalan ke...

Tanpa Nama berkata...

Banyak juga wang kerajaan yg akan dihabiskan jika pekerja kontrak diserapkan ,mahu berbilion rasanya..Maklumlah mereka ada kenaikan dan juga pengesahan dalam jawatan .Tapi semua tu angan2lah kerana kerajaan ini pandai,dia akan buat perjanjian baru kerana kerajaan tidak akan rugi hehehe.jadi ikut ajerlah apa katanya..2

Tanpa Nama berkata...

Bila dipikir secara logiklah,kenapa kerajaan sekarang ni sudah sediakan sokso utk kakitangan kontrak?jadi mereka dah pikir yg mereka akan terus melaksanakan pekerja kontrak ini sampai mereka di samb dari tahun ke tahun..Malahan kontrak pun sudah disediakan semasa mereka memohon jawatan kontrak dan bukan tetap...Jika mereka pohon ke jawatan tetap melalui jalan yg betul ,mereka akan di pilih SCORE atau kelulusan yg sesuai dgn bidang mereka dan juga ada sukatan kelulusan yg telah ditetapkan utk mereka yg dipilih...Jadi jgn risau kerajaan pun dah berikan kakitangan kontrak kenaikan gaji,malahan dah ada sokso dan setiap tahun pasti ada sambungan dari tahun ke tahun...Jadi jgn risau kerajaan tak kejam,cuma kita kena paham kontrak yg kita sain dan cuba memohon ke jawatan tetap dari masa ke semasa atas jawatan yg diperlukan oleh JPA...Sentiasa rajinlah pantau2 peluang yang ada..

Taman Rashidah Utama berkata...

hmmmm

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR: Hari Raya kali ini disambut dalam keadaan kos hidup rakyat negara ini dijangka akan bertambah mahal dan menekan mereka, kata Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub."Saya diberitahu, apabila agensi penarafan yang berpangkalan di Amerika Syarika Fitch Rating meletakkan prospek Malaysia daripada stabil kepada negatif, ia akan mencetuskan banyak kesan termasuk kejatuhan nilai ringgit."Keadaan itu sangat membimbangkan kerana Malaysia adalah negara pengimport makanan," kata beliau.Salahuddin berkata, berikutan penarafan tahap negatif itu, mereka yang mengkaji ekonomi menjangkakan keadaan akan menjadi bertambah buruk kerana ringgit Malaysia telah pun berada pada tahap terendah dalam masa tiga tahun berbanding dollar Amerika."Harga barangan import sudah tentu akan bertambah mahal dan ia akan memberi kesan kepada hampir kesemua perniagaan dan industri dalam negara ini," katanya.Ringgit Malaysia juga, katanya lagi, berada pada kadar terendah dalam masa 15 tahun berbanding dollar Singapura."Sekarang bertambah murah dan mudahlah orang-orang Singapura membeli hartanah di negara ini."Semua ini perkembangan yang tidak baik bagi rakyat Malaysia," kata Salahuddin.Beliau berkata, rakyat perlu memahami bahawa apabila nilai ringgit jatuh dan penarafan pula diletakkan pada tahap negatif, lebih banyak wang terpaksa dibelanjakan oleh negara ini untuk membayar hutang luar termasuklah kos untuk pelbagai jaminan kerajaan yang melibatkan bond, sukuk dan sebagainya."Apabila lebih banyak wang dibelanjakan untuk membayar hutang, peruntukan untuk pembangunan pula akan berkurangan," katanya.Salahuddin juga mengingatkan, dengan perkembangan sebegini di mana harga barangan termasuk makanan akan bertambah mahal dan menekan, wang sekali bagi seperti BR1M tidak akan dapat membantu meringankan beban rakyat."Persoalannya, apa akan jadi dengan nasib rakyat dan negara ini di bawah kerajaan yang tidak berkemampun kerana penarafan yang diturunkan ke tahap negatif itu dengan sendirinya jelas menunjukkan kegagalan dan ketidakmampuan kerajaan Umno Barisan Nasional mengendalikan ekonomi negara," kata beliau.Fitch Rating menyemak semula prospek Malaysia daripada "stabil" kepada "negatif", dengan mengemukakan masalah kurangnya kemajuan dalam reformasi kerajaan dalam menangani defisit fiskal.Ia juga membangkitkan kebimbangan berhubung peningkatan hutang isi rumah dan hutang kerajaan, sebanyak 53.3 peratus pada penghujung 2012, tidak termasuk liabiliti luar jangka.

Tanpa Nama berkata...

melayu pun tak boleh tolong..ramai jadi penganggur...mak,ayah.adik beradik,menantu saudara,kaum kerabat pun dapat kerja kerajaan sebab pakai kebal,ketua nye ayah pasang kebal..cuba fikir..bila nak tolong org lain klu benda mcm tue..betul bro, kami sokong 100%, perkara ini berlaku bagi kerajaan negeri spt johor, kedah , di mana pegawai-pegawai tadbir yg dilantik berdasarkan kaum-kerabat, anak beranak, saudara-mara dan kroni, di mana sekiranya bapak berpangkat besar anaknya akan menjawat jawatan di dalam kerajaan negeri, khususnya pegawai tadbir negeri, manakala anak-anak org kebanyakkan dinafikan haknya walaupun mempunyai kelulusan yg baik, begitu kakitangan golongan bawahan yg mempunyai kelulusan ijazah dan master serta mempunyai pengalaman belasan tahun dinafikan untuk menjawat tersebut malah temuduga tersebut hanya syarat saja untuk menutup mata kakitangan tersebut, perlantikan berdasarkan kroni itulah menyebabkab kerajaan negeri mengalami defesit kewangan negeri, kebanyakkan mereka yg dilantik tiada mempunyai pengalaman kerja yg luas, lemah daya permikiran, berfikiran masih kebudak-budakan, kurang matang, tidak hersungguh-sungguh,serta ilmu yg kurang dalam sesautu jabatan, sebab itulah kami tidak berapa berminat menyokong kerajaan sedia ada, insya'Allah PRU-14 nanti johor dan kedah nanti akan jatuh ke tangan PR..Sabtu, Ogos 24, 2013 8:11:00 PTG Tanpa Nama berkata...Di dalam organisasi anda berapa ramaikah yg berpendapatan tinggi bermaksud gaji melebihi RM 7,000, itulah yg dikatakan berpendapatan tinggi, adakah rakyat akan dpt mencapai berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020, kenaikan harga barangan kini telah membebankan seluruh rakyat malaysia kecuali mereka yg berpendapatan tinggi seta berpendapatan serderhana tinggi. Kenaikan harga barang kini naik sehari demi sehari, barangan keperluan spt beras, gula, susu tin, susu bayi, bawang besar dan kecil, ikan, daging, telur, susu tepung, tepung gandum, serbuk kopi-teh, majerin, gas dapur, minyak masak, dan paling teruk kenaikan harga ayam, ini adalah keperluan rutin harian yg diperlukan oleh seisi keluarga untuk keseimbangan kesihatan, kalau sesiapa nak boikot, dia boikotlah seorang diri , tak masuk akal, tak payah isi gula minum kopi-teh, tak payah isi santan masak rendang raya nie.. itu belum lagi keperluan harian untuk berkerja spt minyak kereta-motor, tol, bayaran parking kereta, keperluan pakaian dsbnya.. Begitu juga dengan kenaikan harga kereta nasional spt myve, pesona, inspira, preve, viva, Bagi perjawatan Turus, Jusa, Gred 41-54, PM, TPM, YB, Menteri, bagi mereka tiada masalah kerana mereka tergolong di dalam yg berpendapatan tinggi, bagaimana pula mereka yg gred R3-32, berpendapatan rendah serta rakyat jelata yg bertungkus-lumus menampung keluarga yg sekian hari harga barangan keperluan semakin naik, tiada turunya, jadi fikir-fikirkanlah.. inilah natijahnya jikalau urus tadbir negara, negeri tidak di urus dengan cara yang berlandaskan Al-Quran dan sunnah SAW.

Tanpa Nama berkata...

isu gred J17&G17 x selesai pun..pak omar bila nak letak jawatan..sembang je lebih...

Tanpa Nama berkata...

kita patut bsimpati pd pkerja kontrak.. tanpa mereka ofis kjaan akan senyap sunyi tanpa gelak ketawa mereka mentertawakan penjawat awam tetap yg bkerja dedikasi pd setiap masa.. pkerja kontrak ini jugalah yg byk membuat para pelanggan di kaunter kerajaan membuat tanggapan staf kerajaan tidak ada kerja n maib fb n internet je.. so sila buktikan anda bukan robot

Tanpa Nama berkata...

dgd

JUSA berkata...

Kah kah kah kah.

KSU konktak ada harapan di sambung semula kerana padai bodek.

Pegawai bawahan mana ada ruang nak bodek.

Cuepacs kena beranilah buat teguran yang mantap.

Semua bukan kerja PM.Isu ini ada kaitan dengan cita rasa KSN dan juga KSU yang terlibat.Begitu juga KP JPA.

PM pun selalunya kena kelentong dengan KSN/KSU/KP JPA.

Tak payah bising bisinglah PM Malaysia bukan ada kuasa nak tetapkan pegawai kontrak ini.

Yang berkuasa ialah KSN/KSU/KP JPA.

Harap Presiden CUEPACS tahu dan masak akan hal ini.

waiman berkata...

Salam. Saya sebagai penjawat awam dan ahli CUEPACS yang sah, ingin bertanya beberapa soalan kepada CUEPACS:

1. Mengapakah kerajaan tidak membentang dan menghebahkan isi kandungan Skim Saraan Transformatif (SST) kepada umum? Adakah ada isi kandungan skim baru ini yang sensitif? Semasa pembentangan SBPA yang lalu, hampir ke semua penjawat awam menentang cadangan kerajaan untuk membuang kakitangan awam yang tercatat dalam SBPA. Mungkin oleh kerana untuk mengurangkan tentangan dari penjawat awam, maka kerajaan tidak memaklumkan isi kandungan SST sebaliknya menghadiahkan gula-gula pendahuluan (kenaikan gaji percuma bulan 7).

Soalan kedua kepada CUEPACS:
2. Tidakkah kita pelik, selama ini kenaikan gaji ditentukan oleh Majikan melalui pencapaian dalam SKT. Soalan saya ialah, mengapakah kerajaan menaikkan gaji ke semua penjawat awam tanpa menilai prestasi penjawat awam pada tahun tersebut? Kerajaan mengatakan penjawat awam telah untung kerana mendapat dua kenaikan gaji. Sebenarnya cuma satu. Kerana satu lagi bergantung kepada penilaian SKT. Seolah-olah kerajaan tidak memahami cara menilai prestasi penjawat awam. Adakah SKT tidak relevan lagi? Saya risau SST yang baru ini mengandungi pengetahuan kerajaan yang cetek dalam bidang pengurusan penjawat awam.

Soalan ketiga kepada CUEPACS:
3. Apa dah jadi pada ke semua permohonan dan rayuan CUEPACS kepada kerajaan? Mengapakah ahli CUEPACS tidak mengetahui perkembangan permohonan tersebut. Amat perlu post mortem dibuat dan diminitkan dalam mesyuarat. Juga dihebahkan kepada blog ini. Di mana ketelusan CUEPACS? Ketelusan Kerajaan dalam SST juga dipertikaikan.

Sekian, terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Harap kerajaan BN akan turunkan faedah pinjaman perumahan dari 4% ke 1% . Ini dikhaskan kpd PA yg masih belum memiliki rumah lagi . Tidak perlu dipanjangkan kpd gred 52 ke atas dan pembeli rumah kedua. Ini dpt menjimatkan bajet kerajaan. Hats up for Pak Omar krn prihatin terhadap kebajikan PA.

Tanpa Nama berkata...

Kita akan tau SST masa bajet nanti, jikalau SST sama SBPA, kita 1.42 juta PA serta rakyat malaysia akan menentang kerajaan habis-habisan, turunkan kerajaan sedia ada masa PRU-14 nanti, skg pun 1.42 juta PA, terhimpit dgn masalaah kewangan disebabkan kenaikan harga barangan makanan, kenaikan harga minyak, kenaikan tol, kenaikan harga rumah, kenaikan harga barangan basah, kenaikan harga kereta-motor, kenaikan segala jenis cukai spt cukai tanah, cukai pintu, cukai pendapatan, kuatkuasa gst, kenaikan bil api-air, kenaikan yuran pengajian IPTA-IPTS, dan kenaikan sebagainya sedangkan gaji penjawat awam masih di takuk lama berbanding berbagai kenaikan berlipat kali ganda.

Tanpa Nama berkata...

Pasca PRU 13

&

Raya ...... HARGA BARANG NAIK LAGI !!!!

Tanpa Nama berkata...

Rasa sebab JPA la..JPA selalu beku pertambahan post jawatan jabatan..cuepecs tolong kami

The Red BURET berkata...

punggahhhhhhhhhhhhhh..............heheheheheheheheeeeeeeeeeeeeeee

Abdul Rani Bin Ali berkata...

Dah lama tunggu nak dpt jawatan tetap. Nak marasa juga mcm org lain.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS dan JPA j perlu prihatin kepada kumpulan pelaksana yang ada kelayakan untuk dilantik terus kepada jawatan yang lebih tinggi atau bersesuaian. So kepada pekerja kontrak dan kumpulan pelaksana yang ada kelayakan tertinggi jugak sama mengintai peluang rezeki di bumi ALLAH yang terbuka luas selain dari makan gaji dan peluang kerja dari agensi lain seperti PBT/Badan Berkanun Persekutuan/Kerajaan Negeri dan Badan berkanun negeri

Tanpa Nama berkata...

kakitangan kontrak terus serap. kakitangan sokongan yang nak mohon jawatan lebih tinggi (sebab ada kelulusan lebih tinggi hasil dari belajar part time dan sebagainya) perlu mohon, lalui exam, pac, interview sama macam lantikan baru.

makin hari makin bangang cuepacs ni. nak buat macamana, presiden dan jawatankuasa pun kelulusan cukup makan saja. sebab tu yang sibuk dicanangkan adalah naik gaji, naik gaji, naik gaji, bonus tahunan, gred rendah buta buta naik free ke gred tinggi takpayah guna kelulusan lebih tinggi, kontrak terus serap takpayah temuduga bagai.

bubarkan terus la cuepacs ni! takpun gantikan presiden & ajk dari kalangan kumpulan sokongan yang ada sarjana muda!

Tanpa Nama berkata...

Betul.. Itulah realitinya perkhidamatan awam di Malaysia. Perkara ini juga berlaku kepada pegawai tetap bagi kenaikan pangkat ke skim yang lebih tinggi bg sesetengah jawatan contohnya dari Gred 27/32/36 ke Gred 41. sedangkan mereka ini sudah mempunyai kelayakan dan pengalaman. Tapi perkara ini tidak berlaku pada perkhidmatan Polis, Guru dan beberapa jawatan lagi... Entahlah apalah rasionalnya perkara ini berlaku....

Tanpa Nama berkata...

HAD PINJAMAN PERUMAHAN DINAIKKAN KADAR FAEDAH DITURNKAN 2%

Sudsh sampai masa utk dinaikkan had pinjaman perumahan penjawat awam kepada rm750k.

Contoh

Gaji rm15k ke atas layak rm750k
Gaji rm12 - rm15k layak rm 700k
Gaji rm10 - rm12k layak rm650k
Gaji rm8k - rm10k layak rm600k
Gaji rm6k - rm 8k layak rm550k
Gaji rm5k - rm6k layak rm450k
Gaji rm4k - rm5k layak rm400k
Gaji rm3k - rm4k layak rm300k
Gaji rm 3k ke bawah layak rm250k

KADAR FAEDAH diturunkan kepada 2%.



Tanpa Nama berkata...

Kerajaan dirayu agar menaikkan kadar elaun perumahan dan memberi bonus sebulan gaji pada bajet 2014 nanti....

The Red BURET berkata...

KAWE DAH CKP DAH....UBAH MASA PRU 13 TU...TAPI HANG PA NAK JUGAK GENG BN UMNONOK GAK....LA NI RASO LAH BROOOO.....MERAUNG PUN TARA GUNA MAAA.....hehheeheheeee....punggahhhhhhhhh

Tanpa Nama berkata...

kalau nak serap kakitangan kena tengok prestasi bukan amik semua cam tu jer...ada kakitangan kontrak gred M41 bila minta tolong pegawai buat kerja2 gred 17..siap bunyi mana sama ngan standard jawatan...so bukan semua relevan untuk disambungkan terus...kekadang kontrak 17 pun malas wat keje..ingat keje kerajaan goyang kaki jer ker...so renungkanlah..cam tu gak ngan guru ganti..ada lak yang tdo dalam kelas...memang hampeh tul...

Tanpa Nama berkata...

bila kita dalam post kontrak, kita akan rasa lebih tanggungjawab pada kerja sebab kita berusaha nak jadi staf tetap dengan menunjukkan komitmen kerja yang bagus. tapi hampa bila tengok sesetengah staf tetap yang kerja macam acuh tak acuh ajer. mentang2 la masa depan dah terjamin. tapi ingat, semua ni rezeki Allah. ketetapanNya. Kita dah usaha. Kun Faya Kun. Bukan nak salahkan sesiapa, tapi nampak macam skrg ni semua suka jaga kawah nasi sendiri ajer. pandang2 juga la pada orang2 yang ader periuk nasik ajer. mereka bukan minta periuk jadi kawah, cuma minta agar periuk nasik mereka terjaga ajer. kesimpulannya, serap2 ajer la geng2 ni.bkn ramai pun. Orang kat malaysia ni makin bertambah, tahun depan bertambah lagi 1.4 juta org. paham2 ajer ler wahai anak2 muda. Salam Merdeka

The Red BURET berkata...

KAWE DAH CKP DAH....UBAH MASA PRU 13 TU...TAPI HANG PA NAK JUGAK GENG BN UMNONOK GAK....LA NI RASO LAH BROOOO.....MERAUNG PUN TARA GUNA MAAA.....hehheeheheeee....punggahhhhhhhhh

Mr Pandir Moden. berkata...

Kalau macam ini mampuslah kerajaan.
Gaji nak naik.
Bonus nak banyak.
Hasil negara tak bertambah.
BRIM beri.
Sagu hati bekas SC .
Sagu hati bekas tentera tanpa pencen.
Bantuan sekolah Cina.
Bantuan sekolah India.
Bantuan kuil
Bantuan tokong.
Bantuan pekebun kecil getah.
Bantuan penanam padi.
Bantuan peladang.
Elaun nelayan .
Bantuam pemandu teksi
Subsidi petrol.
Subsidi beras.
Subsisdi bil letrik.
Bantuan OKU
Bantuan orang msikin-JKM.

Mana kerajaan nak korek duit.

Tidak lain tidak bukan.
TERPAKSA BERHUTANG DARI LUAR.

Ini tak termasuk janji Pakatan Rakyat.

Tol free.
Minyak free
PTPTN free
Kereta murah -macam free jugalah.

PR mana nak korek kalau menang.

HUTANG JUGA DARI LUAR NEGARA.

Sebab itulah orang Melayu sebagai majoriti malas kerana suka yang free.Kerja malas.
Bukan Melayu berniaga.Ekonomi mereka kawal.

Lulus SPM nak gaji macam PhD.

TQ.

Tanpa Nama berkata...

Td kat berita...en najib telah meluluskan projek untuk 2014 sebanyak 4.2 billion untuk kroninya... kata hutang banyak...peram sja.la duit tue bg branak...jgn kasi kroni buat bangunan banyak2..at last x guna...mcm projek iNCINERATOR seluruh malaysia ada 7...semua kontraktor yang sama yg buat katanya dalam perlimen kontraktor ni mempunyai kepakaran...sampai.sekarang sudah 2 tahun semua xboleh operasi sbb pengarah dan
menteri rasuah... projek.berjuta2... saudara boleh semak nama kompeni www.xcntech.com.my

Tanpa Nama berkata...

menteri perlu wang banyak.nak jaga penyokong dibawah.faham faham sajalah.

Tanpa Nama berkata...

eh...pandai pulak mr pandir moden ni berkata2.....

yang kerajaan berhutang tu untuk projek mega yang hanya gah di mata rakyat....

untuk kebajikan rakyat dan PA ni tentulah dari hasil pendapatan negara....kena la bagi...simpan buat apa...



Tanpa Nama berkata...

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN NEGARA KITA YANG TERCINTA.
BERSYUKURLAH KEPADA ALLAH SWT DENGAN KEAMANAN YANG DIBERIKANNYA.
AL-FATIHAH DISEDEKAHKAN KEPADA PEJUANG2 KEMERDEKAAN YANG BERAGAMA ISLAM.
AMINNN

salleh msk berkata...

Salam 1 malaysia...saya bersyukur dan berterima byk kepada kerajaan yg sedia ada byk membantu rakyat..juga berterima kasih CEUPACS yg byk membantu penjawat Awam khasnya..kami sedar kelulusan akademik sampai mana...persoalan nya...kami cuma minta skim jawatan PENGAWAL KESELAMATAN KP11 di kaji semula...jawatan tersebut berpuluh puluh abad tidak pernah sama sekali di kaji semula...kalau dulu jawatan TUKANG MASAK N1 dgn sekelip mata da di naik kan kepada N17...padahal dari segi syarat perjawatan tersebut kelayakan masuk untuk jawatan KP11 tamat tingkatan 3 berbanding jawatan TUKANG MASAK yg hanya memerlukan tamat darjah 6...Harap pihak kerajaan dan CEUPACS dpt mengkaji skim ini semula...sekian

anti biawak berkata...

Malaysia nak menuju negara maju 2020 lagi 6 tahun lagi.

Aku rasa mcm propaganda BN je, mana ada negara maju kakitangan kerajaan begitu ramai, Malaysia mempunyai penjawat awam palaing ramai di dunia tahu tak?

Satu sekolah 30 org guru untuk 200 rg murid, satu jabatan kecil ada 7 org kerani, jawatan FT datang lepak setiap hari, jabatan pernah menteri ada 60 ribu kakitangan, kementerian wanita dah ada menteri wanita lantik lagi penasihat pula (shahrizat), apa ni?!!!!

negara maju rakyatnya berdiri di atas kaki sendiri, kamu pergilah negara mana pun.

Di malaysia, 2 org pembayar cukai kena tanggung seekor biawak hidup (kakitangan kerajaan).

Mahu tambah lagi biawak?!!

MALAS!

Tanpa Nama berkata...

adalah lebih baik CUEPAC ni dibubarkan sahaja. Makin lama makin berjoli dia orang ni.. mesyuarat sana mesyuarat sini.. belanja kemudahan mereka dah habis berjuta setahun.. dulu kerajaan pun tak ikut sangat persatuan ni.. gaji naik semacam je.. lagi tak ada complain.. sekarang bila cuepacs masuk campur PA lagi tak puas hati. Tiap bulan cuepac kikis duit PA ingat berapa.. itu untuk perut mereka je...

Tanpa Nama berkata...

kpd: en. salleh msk.
skim perkhidmatan pengawal keselamatan gred KP11/KP14, syarat kemasukan/pengambilan punyalah ketat. sama je macam anggota beruniform yang lain. cuba tengok syarat pengambilan pengawal keselamatan KP11 di portal SPA.
pastu dengan ujian lasak KP11, latihan asas keselamatan, latihan kepolisan selama 2 bulan, kursus utk mendapatkan AP power( polis bantuan ), kursus laporan bertulis.
tapi gred jawatan masih statik. tugas pengawal keselamatan secara umumnya adalah mengawal keselamatan dan menjaga aset majikan serta juga menguatkuasakan undang2 atau peraturan dalam kawasan.
utk melakukan tugas kuatkuasa undung2/peraturan, seseorang itu mesti dihormati.
bukannya mereka yang boleh diludah dan dicaci sesuka hati.

Tanpa Nama berkata...

Bersyukurlah Malaysia masih aman.

Tanpa Nama berkata...

"CUEPACS RAYU KERAJAAN SEBERAKAN KUMPULAN PELAKSANA YANG ADA KELAYAKAN TINGGI DILANTIK TERUS KE JAWATAN TINGGI"

Tanpa Nama berkata...

Perjuangkn yg kontrak tu bagus jugak....
Tp jangan lupa pulak yg tetap ni...bnyak mslah yg belum selesai.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

"CUEPACS RAYU KERAJAAN SEBERAKAN KUMPULAN PELAKSANA YANG ADA KELAYAKAN TINGGI DILANTIK TERUS KE JAWATAN TINGGI"

Sabtu, Ogos 31, 2013 2:47:00 PTG

-----------------------------

orang2 majlis tertinggi dalam cuepacs ni sekolah mana ada tinggi. mana reti dia nak perjuangkan kumpulan sokongan yang ada kelulusan tinggi ijazah sarjana muda & sarjana.

pasal tu agenda mereka pusing2 takat ni je:

1. mintak bonus
2. mintak naik gaji
3. J17 naik buta2 ke J27
4. PRA/PAR nak setaraf dengan PT(P/O) / PT(KEW)

sebab? omar & the gang tu sendiri pun kelulusan takat sijil je. patut cuepacs tu dirombak. bubuh penjawat awam kumpulan pelaksana yang ada ijazah ni ha.

pegi bubuh orang otak dah jumud dalam kepimpinan cuepacs tu buat apa????

Tanpa Nama berkata...

skang nih polis & askar pun dh upgrade penjawatan mereka. sarjan skang dh diambil dr kalangan diploma. pengambilan minimum pun spm.

awam lak bila lg?

POLIS BANTUAN KP11 berkata...

kpd: en. salleh msk.
skim perkhidmatan pengawal keselamatan gred KP11/KP14, syarat kemasukan/pengambilan punyalah ketat. sama je macam anggota beruniform yang lain. cuba tengok syarat pengambilan pengawal keselamatan KP11 di portal SPA.
pastu dengan ujian lasak KP11, latihan asas keselamatan, latihan kepolisan selama 2 bulan, kursus utk mendapatkan AP power( polis bantuan ), kursus laporan bertulis.
tapi gred jawatan masih statik. tugas pengawal keselamatan secara umumnya adalah mengawal keselamatan dan menjaga aset majikan serta juga menguatkuasakan undang2 atau peraturan dalam kawasan.
utk melakukan tugas kuatkuasa undung2/peraturan, seseorang itu mesti dihormati.
bukannya mereka yang boleh diludah dan dicaci sesuka hati.

-----------------------------------

betul tu.... untuk jalankan tugas penguatkuasaan undang-undang dan peraturan, seseorang itu mesti dihormati dan disegani arahannya oleh orang awan dan pelawat yang datang bagi memudahkan tugas kawalan keselamatan di premis-premis gov.....
ini pengawal KP11 pun kena ludah, macam mana nak menguatkuasakan peraturan dan undang-undang dalam kawasan.

Tanpa Nama berkata...

sebab? omar & the gang tu sendiri pun kelulusan takat sijil je. patut cuepacs tu dirombak. bubuh penjawat awam kumpulan pelaksana yang ada ijazah ni ha.

..................................
apa ni? jangan lah kutuk macam tu sangat. Pak Omar ni banyak jasa kat kumpulan sokongan. Janganlah taksub dengan ijazah. Beri peluang pada Pak Omar membaiki keadaan PA.

pemandu_bas berkata...

Betul tu..tah mn punya mangkuk ayun ni..gua xksh ada xde bonus..yg penting ada keje..n status tetap jd sandaran..bahalol punya mamat..cuepacs cm berusaha..dpt..dpt la..xde..sudah..yg penting kn bg cadangan dulu..bkn main telo dlm opis mcm kau..

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs terlepas pandang tuntutan lebih masa. Bilangan hari berkerja.. Cuti rehat dah lebih bilangan hari,

Tanpa Nama berkata...

Minta tu ini lagi .Skrg minyak naik rm 0.20 hehehe...Dah jadi lumrah,jadi selepas ini layan ajer kerja anda jgn minta apa2.Ada rezeki adalah,jika tiada cubalah yg lain..Bonus yg pasti dalam dua tahun ini pastinya banya sagu hati rm 500 shj.Dan yg pasti elaun rumah tahun 2014 naik rm 100-200 shj ,bukan diselaraskan ok ...Jadi bayangkan bermula 3-sept-2013 ini pasti byk kenaikan yg terasa,jadi jgnlah berharap dan bangga jika naik gaji atau naik elaun...SAMA sahaja cuma nampak ajer byk tapi bila di agihkan akan rasa sama mcm yg dulu2 .Harga kereta tak turun2,malahan proton preve suprima S pun hampir cicah rm 80k ...quality tak tau lagi mcm mana,tapi kenaikan ada bukan turun harga kereta..jadi pikirkanlah .Tunggu ajer 25 okt 2013 ini apa kata budget ,yg pasti tahun ini rm 500 pasti dapat insyaallah ,dan pada gaji isi rumah tak sampai 3k pasti dapat lagi brim 1200 insyallah ....jadi tunggu ajerlah

Tanpa Nama berkata...

Saya mohon pihak cuepacs cuba beri idea ini pada JPA atau pihak yang sewajar dgnnya, jika seseorang tu dapat Cemerlang dalam kerjanya iaitu anugerah cemerlang ,habuannya ditukar dari 1k ke sebulan gaji ...Barulah semangat sikit kerja kakitangan awam..Ini barang naik,minyak naik tapi habuan asik 1k sahaja dari dulu2 ...Kasi tukar ke sebulan gaji,insyallah ramai yg bekerja bersungguh2..Ini dapat menaikan semangat kakitangan awam insyallah ...

Tanpa Nama berkata...

apa sebulan gaji?!

x semangat berhenti saje..

Tanpa Nama berkata...

Golongan KONTRAK selalu d tindas oleh org tetap..d ugut..kami perlu pembelaan..org KONTRAK yang byk wat kje tau dr orang tetap..org tetap byk mgular n menindas org kontrak..org kontrak x leh cuti byk dlm sbln..org kontrak x leh sembang2 w/pn time rehat..org kontrak x leh kuar opis 4 jam..just bg 2 am sedang kan dlm perkeliling dh ckp leh kuar 4 JAM..

Tanpa Nama berkata...

Golongan KONTRAK selalu d tindas oleh org tetap..d ugut..kami perlu pembelaan..org KONTRAK yang byk wat kje tau dr orang tetap..org tetap byk mgular n menindas org kontrak..org kontrak x leh cuti byk dlm sbln..org kontrak x leh sembang2 w/pn time rehat..org kontrak x leh kuar opis 4 jam..just bg 2 am sedang kan dlm perkeliling dh ckp leh kuar 4 JAM..
???????????????????????????????????

KALAU DAH SEDAR ??? APA LAGI BLAH JERK LA..YANG MASIH TUNGGU SPE SUH...HAPRAK TUL LER HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

Minta tu ini lagi .Skrg minyak naik rm 0.20 hehehe...Dah jadi lumrah,jadi selepas ini layan ajer kerja anda jgn minta apa2.Ada rezeki adalah,jika tiada cubalah yg lain..Bonus yg pasti dalam dua tahun ini pastinya banya sagu hati rm 500 shj.Dan yg pasti elaun rumah tahun 2014 naik rm 100-200 shj ,bukan diselaraskan ok ...Jadi bayangkan bermula 3-sept-2013 ini pasti byk kenaikan yg terasa,jadi jgnlah berharap dan bangga jika naik gaji atau naik elaun...SAMA sahaja cuma nampak ajer byk tapi bila di agihkan akan rasa sama mcm yg dulu2 .Harga kereta tak turun2,malahan proton preve suprima S pun hampir cicah rm 80k ...quality tak tau lagi mcm mana,tapi kenaikan ada bukan turun harga kereta..jadi pikirkanlah .Tunggu ajer 25 okt 2013 ini apa kata budget ,yg pasti tahun ini rm 500 pasti dapat insyaallah ,dan pada gaji isi rumah tak sampai 3k pasti dapat lagi brim 1200 insyallah ....jadi tunggu ajerlah

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

INI LAH BANGSA MELAYU..ASYIK NAK MEMINTA-MINTA...

NEMGOK BANGSA CINA ..MEREKA STEADY JERK..SEBAB MEREKA USAHA SENDIRI..MINYAK NAIK 20 SEN TAK KEPOH PUN CAM KORANG PA LEMBAB NIH HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

Dah lama tunggu nak dpt jawatan tetap. Nak marasa juga mcm org lain.

???????????????????????????????

AKU PELIK LER...KENAPA ASYIK NAK MAKAN GAJI JERK..USAHA LER BUAT BIZ SENDIRI....

Tanpa Nama berkata...


Tanpa Nama POLIS BANTUAN KP11 berkata...
kpd: en. salleh msk.
skim perkhidmatan pengawal keselamatan gred KP11/KP14, syarat kemasukan/pengambilan punyalah ketat. sama je macam anggota beruniform yang lain. cuba tengok syarat pengambilan pengawal keselamatan KP11 di portal SPA.
pastu dengan ujian lasak KP11, latihan asas keselamatan, latihan kepolisan selama 2 bulan, kursus utk mendapatkan AP power( polis bantuan ), kursus laporan bertulis.
tapi gred jawatan masih statik. tugas pengawal keselamatan secara umumnya adalah mengawal keselamatan dan menjaga aset majikan serta juga menguatkuasakan undang2 atau peraturan dalam kawasan.
utk melakukan tugas kuatkuasa undung2/peraturan, seseorang itu mesti dihormati.
bukannya mereka yang boleh diludah dan dicaci sesuka hati.

-----------------------------------

betul tu.... untuk jalankan tugas penguatkuasaan undang-undang dan peraturan, seseorang itu mesti dihormati dan disegani arahannya oleh orang awan dan pelawat yang datang bagi memudahkan tugas kawalan keselamatan di premis-premis gov.....
ini pengawal KP11 pun kena ludah, macam mana nak menguatkuasakan peraturan dan undang-undang dalam kawasan.

CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

SAPE SUH KAU KEJE..BERENTI JERK LA...BODOH BETUL...MEMANG LER KAU KENA LUDAH...HUHUHU

Tanpa Nama berkata...


skang nih polis & askar pun dh upgrade penjawatan mereka. sarjan skang dh diambil dr kalangan diploma. pengambilan minimum pun spm.

CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

TENTERA STANDART APA BRO...TU YANG GAJI DAH PUN TINGGI...ABG AKU YANG PENCEN TENTERA BARU 5 TAHUN PUN DAPAT PENCEN SEBULAN RM2100 ..UMO BARU 45 JERK...

BUTA JERK RM2100 //GOYANG KAKI TIAP BULAN CUCUK KAT MAYBANK JERK ..BEST JADI TENTERA

Tanpa Nama berkata...

ng2 majlis tertinggi dalam cuepacs ni sekolah mana ada tinggi. mana reti dia nak perjuangkan kumpulan sokongan yang ada kelulusan tinggi ijazah sarjana muda & sarjana.

pasal tu agenda mereka pusing2 takat ni je:

1. mintak bonus
2. mintak naik gaji
3. J17 naik buta2 ke J27
4. PRA/PAR nak setaraf dengan PT(P/O) / PT(KEW)

sebab? omar & the gang tu sendiri pun kelulusan takat sijil je. patut cuepacs tu dirombak. bubuh penjawat awam kumpulan pelaksana yang ada ijazah ni ha.

pegi bubuh orang otak dah jumud dalam kepimpinan cuepacs tu buat apa????

ccccccccccccccccccccccccccccccccccc

LA LAMBATNYER KAU SEDAR HAL NI...SEBAB MASA MSYUARAT AGUNG PEMILIHAN YANG HADIR UNDI TU PUN GENG SIJIL SPM TAK LEPAS HUHUHU..

ORANG YANG ADA IJAZAH TAK MAIN BENDA CAM NI SBB BANYAK KEJA NAK BUAT HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan dirayu agar menaikkan kadar elaun perumahan dan memberi bonus sebulan gaji pada bajet 2014 nanti.

CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

WAJAH DAN IMPIAN BANGSA MELAYU...FREE FREE FREE FREE..KALAU BLEY BINI PUN NAK FREE HAHAHAHAHAHHAHA

Tanpa Nama berkata...

..Nak bela kakitangan kontrak tu wat pa??? Dia orang bagi yuran berapa juta kat cueapacs?? Ahli gabungan yang bayar yuran bula-bulan tak dibela. Contohnya Attendan Makmal tahun 80"an dah dijumuk,g kePAR kini ke PAP.Gaji dah mampus tak dibela... Aku menyeru pada gen gen berhentilah jadi ahli kesatuan...

Tanpa Nama berkata...

..Nak bela kakitangan kontrak tu wat pa??? Dia orang bagi yuran berapa juta kat cueapacs?? Ahli gabungan yang bayar yuran bula-bulan tak dibela. Contohnya Attendan Makmal tahun 80"an dah dijumuk,g kePAR kini ke PAP.Gaji dah mampus tak dibela... Aku menyeru pada gen gen berhentilah jadi ahli kesatuan...

Tanpa Nama berkata...

Saudara PA semua...
Saya ada satu soalan...harap semua dapat beri pandangan...

PA yang diambil berkhidmat mengikut kelayakan. Kalu kelayakan PMR/SPM = *1 = * 16. Sijil = *17 hingga *26. Diploma = *29 hingga *36. Ijazah keatas = *41 hingga tak pastidah.....
Malah gaji permulaan dan elaun adalah berbeza mengikut kelayakan.

Soalan saya sekarang adalah mengapa selepas dikaji sekian lama kenaikan gaji tahunan PA sangat berbeza jurangnya. Bayangkan gaji permulaan dan elaun pun dah berbeza iaitu amat sedikit bagi golongan sokongan dan tinggi bagi golongan profesional. Bukankah kerajaan sendiri berjanji akan mengurangkan jurang pendapatan yang semakin tinggi supaya semua rakyat jelata menikmati kehidupan yang hampir sama. Bayangkan kenaikan gaji bagi *41 adalah RM 225 dan *1 adalah lebih kurang RM80. Bayangkan selepas 5 tahun berapa kenaikan yang telah dinimati oleh kedua PA tersebut. *41 RM225 X 5 = RM1125
dan *1 RM80 X 5 = RM400. Macam mana kita akan menjadi negara maju serta berpendapatan tinggi pada masa akan datang..
Mohon bagi pandangan...

Tanpa Nama berkata...

kepada saleh msk...baru kursus 2 bulan pun nk kecoh...aku u17 pun kene kursus 2 tahun taw...nak naik pangkat jd u 29 pun kene blaja lagi 3 tahun..lu kira beruntungla baru 2 bulan...bersyukurla sket..kurang2 nya ada jgk yang membela...gred aku xde sapa nak bela...bodoh

Tanpa Nama berkata...

Berpendapatan tinggi adalah utk negara. Ko bc ayat ni betul2..

NEGARA BERPENDAPATAN TINGGI

jadi... minyak di naikkan adalah utk negara punyer wang supaya wang negara bertambah utk mjd negara yg berpendapatan tinggi.

Manakala kita rakyat n jgk PA ni mana ada kerajaan ada ckp RAKYAT @ GAJI PA BERPENDAPATAN TINGGI

KITA PA NI DAN JGK RAKYAT SEMUA KENA TIPU HIDUP2.

MINGGU DEPAN RAKYAT AKAN MULA MERASA SETIAP MAKANAN AKAN NAIK 20SEN

PAGI TADI AKU MKN ROTI CANAI N MINUM TEH TARIK DAH NAIK 20SEN

JADI PRU 14 LU OLANGGGGG PIKIIIIAQQQQ LAHHHH SENDIRI...

Tanpa Nama berkata...

ntah kp11 nie...xreti nk bersyukur langsung...keje da la duduk je...ada hati suh kaji gred diorang...dala kursus 2 bulan je..tu pun nk kecoh..n la melayu...da senang nk senang lagi..bagi betis nak peha..

Tanpa Nama berkata...

cpt2 la bt tindakan yg sewjrnya tuk kakitgn kntrk ni ..dorg pun bkeja jgk...da la taraf hdup mnigkt skrg tp mreka msi d bwah..berthun di jnjikn yg indh2 tp jnji tngl jnji...apa kes???

Tanpa Nama berkata...

sokong!

kaji semula gred KP11.......

Tanpa Nama berkata...

ntahnya, hari tu kata dah buat kajian pasal gred KP11....apa cerita?

Tanpa Nama berkata...

Soalan saya sekarang adalah mengapa selepas dikaji sekian lama kenaikan gaji tahunan PA sangat berbeza jurangnya. Bayangkan gaji permulaan dan elaun pun dah berbeza iaitu amat sedikit bagi golongan sokongan dan tinggi bagi golongan profesional. Bukankah kerajaan sendiri berjanji akan mengurangkan jurang pendapatan yang semakin tinggi supaya semua rakyat jelata menikmati kehidupan yang hampir sama. Bayangkan kenaikan gaji bagi *41 adalah RM 225 dan *1 adalah lebih kurang RM80. Bayangkan selepas 5 tahun berapa kenaikan yang telah dinimati oleh kedua PA tersebut. *41 RM225 X 5 = RM1125
dan *1 RM80 X 5 = RM400. Macam mana kita akan menjadi negara maju serta berpendapatan tinggi pada masa akan datang..
Mohon bagi pandangan...
__________________________________
memang kerajaan buat begitu. tak lama dulu KGT tak jauh beza. lepas itu kerajaan naikkan KGT kumpulan professional tapi untuk kumpulan sokongan statik. sebab itu gaji kumpulan professional jauh lebih tinggi dari kumpulan sokongan, macam langit dan bumi.
Ketidak seimbangan ini memang perlu dibetulkan

Tanpa Nama berkata...

kami persatuan pengawal keselamatan / polis bantuan KP11 dari negeri pasir bedengung menyokong penuh cadangan encik salleh msk. hidooop salleh msk!

Tanpa Nama berkata...

okay orait,, manakala kami persatuan ibu tinggal negeri pesir dua butir zam zam ala ka zam,, dengan ini mengistiharkan sokongan penuh kepada encik " salleh msk " diatas cadangan beliau supaya skim perkhidmatan pengawal keselamatan / polis bantuan gred KP11 dikaji semula..hidop encik salleh!!.. hidop KP!!.. pun kan adoyyai!!

Tanpa Nama berkata...

SI BUTA DARI GUA HANTU DAN SI PITUNG, TELAH PUN MENGISTIHARKAN SOKONGAN PENUH BELIAU KEPADA ENCIK SALLEH MSK, DIATAS CADANGAN BELIAU UNTUK UP GRADE SKIM PERKHIDMATAN PENGAWAL KESELAMATAN @ POLIS BANTUAN KP11 KE GRADE SETARA SPM. HIDOOOOOP SALLEH MSK!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

apa hasil mesyuarat cuepacs dengan wakil2 pegawai keselamatan kerajaan hari tuh????? senyap saja.

Tanpa Nama berkata...

sokong! salleh msk, kaji semula gred KP11.............

Tanpa Nama berkata...

betul tu.......cayalah bro salleh msk....teruskan bro minta diorang kaji balik gred kp11...

Tanpa Nama berkata...

aku xsokong saleh masuk...KP11 keje duduk je..ada ke patut nk dikaji...kursus baru 2 bulan je..tak reti nk bersyukur langsung..aku kene blaja 2 tahun br dapat gred 17...ini tak adil...nk naik pangkat kene blaja lagi 3 tahun...aku x setuju KP11 di naik taraf...aku x sokong saleh msk

KP Gak berkata...

Senario kerja KP 11;
Masuk kerja, pakai uniform...
Duduk di pos pengawal, mula on tv...nonton tv.
Orang datang beri pas masuk
Orang balik ambik pas semula.
Kakitangan keluar masuk x kisah sebab guna swipe kad.
Cukup masa round kunci jam kat point jam.
Pastu balik semula, sambung nonton tv.
Cerita x best, buka paip cuci moto..atau main telefon.
Sehingga habis kerja.

Bila Tanya tanggungjawab..
Saya berjaga, memantau keselamatan bangunan, asset, kakitangan bla bla bla....
Memastikan semuanya selamat bla bla bla....

Itu adalah berdasarkan pemerhatian dan pengalaman.

Harap Geng KP tak melenting...

Tanpa Nama berkata...

MANA JANJI2 KERAJAAN BN SEBELUM PRU:
1. MEMBERIKAN KENAIKAN PEANGKAT SEGERA BUAT 420,000 ORANG GURU.
2. MENURUNKAN HERHA KENDERAAN 20-30%
3. BRIM NAIK KE RM1200
4. DAN BANYAK LAGI
JANJI LAIN...BUAT LAIN:
1. HERGA MINYAK NAIK DAN TERUS NAIK
2. GST BERMULA 2014
dan saya pasti BN akan menang lebigh besar pada PRU 14....

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE said...

Terkini! Penurunan Harga Minyak.

Pakatan Rakyat hari ini mengesahkan bahawa semua harga minyak akan diturunkan sebanyak 50 sen se liter, di semua stesen minyak yang terletak di negeri negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat. Negeri negeri yang terlibat adalah Pulau Pinang, Kelantan dan juga Selangor.
Perkara ini disahkan oleh setiausaha Pakatan Rakyat negeri selangor, selepas selesai sahaja Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat yang berlangsung di Shah Alam sebentar tadi.
Majlis Presiden dalam Mesyuarat nya petang tadi, sebulat suara bersetuju untuk menghapuskan cukai yang dikenakan pada premis premis syarikat minyak, dengan itu harga minyak manpu diturunkan sebanyak 35 peratus untuk setiap kategori akan berkuatkuasa pada pukul 12 malam ini.
Sumber itu juga menegaskan, penurunan harga tersebut juga akan dapat dinikmati oleh semua kenderaan yang mengisi minyak di stesen tersebut walaupun tidak menpunyai no pendaftaran negeri Pakatan Rakyat.

Berikut adalah senarai minyak yang terlibat dengan penurunan harga,
1.Minyak Angin
2.Minyak Senyonyong
3.Minyak Gamat
4.Minyak Dagu
5.Minyak Pengasih.
6.Minyak Yuyi Cap Limau

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Soalan saya sekarang adalah mengapa selepas dikaji sekian lama kenaikan gaji tahunan PA sangat berbeza jurangnya. Bayangkan gaji permulaan dan elaun pun dah berbeza iaitu amat sedikit bagi golongan sokongan dan tinggi bagi golongan profesional. Bukankah kerajaan sendiri berjanji akan mengurangkan jurang pendapatan yang semakin tinggi supaya semua rakyat jelata menikmati kehidupan yang hampir sama. Bayangkan kenaikan gaji bagi *41 adalah RM 225 dan *1 adalah lebih kurang RM80. Bayangkan selepas 5 tahun berapa kenaikan yang telah dinimati oleh kedua PA tersebut. *41 RM225 X 5 = RM1125
dan *1 RM80 X 5 = RM400. Macam mana kita akan menjadi negara maju serta berpendapatan tinggi pada masa akan datang..
Mohon bagi pandangan...
__________________________________
memang kerajaan buat begitu. tak lama dulu KGT tak jauh beza. lepas itu kerajaan naikkan KGT kumpulan professional tapi untuk kumpulan sokongan statik. sebab itu gaji kumpulan professional jauh lebih tinggi dari kumpulan sokongan, macam langit dan bumi.
Ketidak seimbangan ini memang perlu dibetulkan

----------------------------------
Bodoh betul kau org ni...Hdk gaji tinggi belajarlah pandai2 hingga berjaya,setiap apa usahanya lebih dibyr lebih..Belajar takat tu ajer hdk gaji serupa manager bank mcm mana tu..Badigollah kau ni.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama berkata...
Soalan saya sekarang adalah mengapa selepas dikaji sekian lama kenaikan gaji tahunan PA sangat berbeza jurangnya. Bayangkan gaji permulaan dan elaun pun dah berbeza iaitu amat sedikit bagi golongan sokongan dan tinggi bagi golongan profesional. Bukankah kerajaan sendiri berjanji akan mengurangkan jurang pendapatan yang semakin tinggi supaya semua rakyat jelata menikmati kehidupan yang hampir sama. Bayangkan kenaikan gaji bagi *41 adalah RM 225 dan *1 adalah lebih kurang RM80. Bayangkan selepas 5 tahun berapa kenaikan yang telah dinimati oleh kedua PA tersebut. *41 RM225 X 5 = RM1125
dan *1 RM80 X 5 = RM400. Macam mana kita akan menjadi negara maju serta berpendapatan tinggi pada masa akan datang..
Mohon bagi pandangan...
__________________________________
memang kerajaan buat begitu. tak lama dulu KGT tak jauh beza. lepas itu kerajaan naikkan KGT kumpulan professional tapi untuk kumpulan sokongan statik. sebab itu gaji kumpulan professional jauh lebih tinggi dari kumpulan sokongan, macam langit dan bumi.
Ketidak seimbangan ini memang perlu dibetulkan

----------------------------------
Bodoh betul kau org ni...Hdk gaji tinggi belajarlah pandai2 hingga berjaya,setiap apa usahanya lebih dibyr lebih..Belajar takat tu ajer hdk gaji serupa manager bank mcm mana tu..Badigollah kau ni.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

MEMANG DAH BODOH TETAP JUGA BODOH .MANA BOLEH SAMA ADUSSS BANGANGNYA DI TAHAP GABAN...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama berkata...
Soalan saya sekarang adalah mengapa selepas dikaji sekian lama kenaikan gaji tahunan PA sangat berbeza jurangnya. Bayangkan gaji permulaan dan elaun pun dah berbeza iaitu amat sedikit bagi golongan sokongan dan tinggi bagi golongan profesional. Bukankah kerajaan sendiri berjanji akan mengurangkan jurang pendapatan yang semakin tinggi supaya semua rakyat jelata menikmati kehidupan yang hampir sama. Bayangkan kenaikan gaji bagi *41 adalah RM 225 dan *1 adalah lebih kurang RM80. Bayangkan selepas 5 tahun berapa kenaikan yang telah dinimati oleh kedua PA tersebut. *41 RM225 X 5 = RM1125
dan *1 RM80 X 5 = RM400. Macam mana kita akan menjadi negara maju serta berpendapatan tinggi pada masa akan datang..
Mohon bagi pandangan...
__________________________________
memang kerajaan buat begitu. tak lama dulu KGT tak jauh beza. lepas itu kerajaan naikkan KGT kumpulan professional tapi untuk kumpulan sokongan statik. sebab itu gaji kumpulan professional jauh lebih tinggi dari kumpulan sokongan, macam langit dan bumi.
Ketidak seimbangan ini memang perlu dibetulkan

----------------------------------
Bodoh betul kau org ni...Hdk gaji tinggi belajarlah pandai2 hingga berjaya,setiap apa usahanya lebih dibyr lebih..Belajar takat tu ajer hdk gaji serupa manager bank mcm mana tu..Badigollah kau ni.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

MEMANG DAH BODOH TETAP JUGA BODOH .MANA BOLEH SAMA ADUSSS BANGANGNYA DI TAHAP GABAN...

Khamis, September 05, 2013 11:30:00 PG
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

MEMANG SEMUA ORANG BLEY NILAI PADA TT YANG MENULIS TU....SPM JERK TU..SO FIKIRAN MANA NAK SAMPAILEVEL DEGREE, MALAS NAK LAYAN ORANG YANG X DA KELULUSAN NIH

Tanpa Nama berkata...

SI BUTA DARI GUA HANTU DAN SI PITUNG, TELAH PUN MENGISTIHARKAN SOKONGAN PENUH BELIAU KEPADA ENCIK SALLEH MSK, DIATAS CADANGAN BELIAU UNTUK UP GRADE SKIM PERKHIDMATAN PENGAWAL KESELAMATAN @ POLIS BANTUAN KP11 KE GRADE SETARA SPM. HIDOOOOOP SALLEH MSK!!!!!!!!!!!!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

LAWAK BTUI LER...SAKIT PERUT AKU BACA HAHAHAHA....SETAKAT NAK KAJI PAS TU NAK NAIK GRED...

APA MENTERI AKAN JAWAB...BOLEH BOLEH BOLEH DENGAN SYARAT KORANG KENA MIK PEKSA LAGI LER..DAPATKAN DIPLOMA PLAK THEN KITA KASI GRED BARU ...HUHUHUHU

Tanpa Nama berkata...

DG41 berkata...
Harap kerajaan BN akan turunkan faedah pinjaman perumahan dari 4% ke 1% . Ini dikhaskan kpd PA yg masih belum memiliki rumah lagi . Tidak perlu dipanjangkan kpd gred 52 ke atas dan pembeli rumah kedua. Ini dpt menjimatkan bajet kerajaan. Hats up for Pak Omar krn prihatin terhadap kebajikan PA.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

CAM NA NAK LULUS SEBAB SIFAT HASAD DENGKI TU MASIH ADA...ADER KER PATUT DIA SORANG JERK DAPAT YANG GRED LAIN TAK LEH HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

kami WARGA MARIKH dengan keikhlasan dan kesucian hati, tanpa prejudis, tanpa dipengaruhi mana2 komentar sumbang yang menghantar komen2 utk menjatuhkan dan menghentam apa2 skim perkhidmatan yang lain dan memecahbelahkan perpaduan PA..maka kami dengan ini mengistiharkan sokongan penuh diatas segala usaha yang dilakukan oleh salleh msk untuk penambahbaikan skim perkhidmatan pengawal keselamatan / polis bantuan KP11 yang telah sekian lama statik..teruskan encik salleh..SYABAS!! KERANA CADANGAN TUAN UNTUK PENAMBAHBAIKAN SKIM PERKHIMATAN TUAN, TANPA PERLU MENJATUH ATAU MEMPERLEKEHKAN ORANG LAIN..

DG 41 berkata...

CAM NA NAK LULUS SEBAB SIFAT HASAD DENGKI TU MASIH ADA...ADER KER PATUT DIA SORANG JERK DAPAT YANG GRED LAIN TAK LEH HUHUHU


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

DIA NI BANYAK KOMEN MERAPU....SO JANGAN LAYAN.....MUNGKIN TIADA PENDIDIKAN AGAKNYA? SOMETHING LIKE THAT LAH.....BUT I NOT SURE....

Tanpa Nama berkata...

BAGUS BETUL SI SALEH TU......DIA HANYA MINTA GRED POLIS BATUAN OR PENGAWAL KP11 DIKAJI SEMULA....KOMEN YG DIA BUAT TAKDE PUN MENYENTUH SENSITIVITY PENJAWAT SKIM LAIN....MACAM TU LAH HENDAKNYA KITA SESAMA PA.....JANGAN SALING JATUH MENJATUHKAN ANTARA SATU SAMA LAIN....

The Red BURET berkata...

NI SEMUA BUTUHHHHHHHH...(CAM POYO GAK)

Tanpa Nama berkata...

Bodoh betul kau org ni...Hdk gaji tinggi belajarlah pandai2 hingga berjaya,setiap apa usahanya lebih dibyr lebih..Belajar takat tu ajer hdk gaji serupa manager bank mcm mana tu..Badigollah kau ni.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

MEMANG DAH BODOH TETAP JUGA BODOH .MANA BOLEH SAMA ADUSSS BANGANGNYA DI TAHAP GABAN...

Khamis, September 05, 2013 11:30:00 PG
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

MEMANG SEMUA ORANG BLEY NILAI PADA TT YANG MENULIS TU....SPM JERK TU..SO FIKIRAN MANA NAK SAMPAILEVEL DEGREE, MALAS NAK LAYAN ORANG YANG X DA KELULUSAN NIH

Tapi yang kau mengharap orang takder kelulusan buat kerja untuk kau buat apa....semua kerja buat sendirilah..... buat surat buat gaji.. sediakan makmal..pastikan elektrik hidup..bawa kereta sendiri....
tau ker sbb korang la kerajaan kerugian duit...rasuah paling banyak..sub kerja sendiri kat orang... makan asyik free... kursus mahalX2 tapi balik kosong.... buat kajian tapi tiada hasil... tu la. kamu yang bodoh tau...bljr tinggiX2 tapi tak leh buat kerja...
kalu betul hebat pi privet dan kerja tengok...boleh tak thn sebulan tak payah setahun...sanggap...
Kalu orang yg betulX2 berilmu dia tak kutuk orang yg kurang ilmu tp dia nasihat atau tunjuk ajar bkn cam kamu yang kurang ajar...

Tanpa Nama berkata...

saya sokong org kat atas n...kalo awak jadi org atasan..barula maju...orang atasan n tahu nak kondem nk kutuk org bawah mcm kita...diorang xtahu ke kerja diorang tu kita yang buat...menyampah aku org yang kutuk org x berilmu...macam la ada ijazah tu penuh sangat ilmu kat dada tu..jgn jadi bongkak k...silap2 org yang kat bawah n lagi byk ilmu dari org ijazah...

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE Said...

IJAZAH tu hanya sekeping kertas aje yerrrrr...


Ko tengok cina2 yg berjaya buka bisnes besar kt dlm Malaysia ni. Depa mana ada ijazah. Aku bkwn dgn cina aku tau ler. Depa kata knp dlm islam suruh menuntut ilmu sampai ke negeri China. Sbb depa kata segala ilmu yg nk berjaya ni ada kt negeri China termasuk ilmu berniaga.

Tengok org cina pkl 4pg dah bangun jogging utk nk jg kesihatan. Tp org kita nk bangun subuh kul 6pg pun liat.

Jadi cina berjaya tak perlu ada ijazah... ko tengok kdai exsecories n pomen kereta kt dlm Malaysia ni semua org cina pegang. Ada ijazah ke depa tu?

Hanya mau rajin aje... kalau rajin bodohpun boleh jd pandai. Tp kalau dah malas n pandai ada ijazah pun boleh jd bodoh...

Tanpa Nama berkata...

saya cadangkan beri pinjaman buat 100k pertama dengan 1% dan tabahan 100k dengan tamabahan 1%. membantu bagi golongan berpendapatan rendah dalam sektor awam..

Tanpa Nama berkata...

saya cadangkan beri pinjaman buat 100k pertama dengan 1% dan tabahan 100k dengan tamabahan 1%. membantu bagi golongan berpendapatan rendah dalam sektor awam..

Jumaat, September 06, 2013 3:59:00 PTG
_____________________________________
HISSSHHHH BANGGANG BETUL LA YANG DIATAS NIE....KAN DAH DIKATAKAN BAHAWA PINJAMAN ISI RUMAH YANG TAK TERKAWAL SEDANG MENYEBABKAN MALAYSIA KE ARAH KEHANCURAN EKONOMI...SI TOHLOL NIE PI CERITA LAGI PASAL PINJAMAN...SIAP MINTAK KADAR 1%.....BAPAK KO PUN TAK KASI KALAU PINJAM DENGAN KADAR 1% BODOH....

Tanpa Nama berkata...

btl btl btl. aku sokong. bkn nya semua org yg duduk kat jawatan bawah ni x pandai. malah lebih bijak lg dr yg duduk kat atas. cuma tak der rezeki ja duduk kat atas. bill gets tak der ijaza tp dpt cipta komputer. yg ada ijaza cipta ape?.

Tanpa Nama berkata...

Nk tau tak nape org bawah aku ckp byk ilmu dari org atas....sebagai contoh..dulu aku keje kat hotel sbg tukang masak je sebelum jd PA...chef aku masak utk Najib(dulu menteri pendidikan)lauk boleh sejuk...aku tukang masak bkn chef masak siap dapat pujian dari Dato...nmpk tak permainan disitu..so yang dok kat atas jgn dok peleceh org kat bawah mcm kami...kami pun ada hati dan perasaan jgk...ingatla keje org atas kami org bawah yang buat...kami lebih mengetahui kehendak dan mcm mana sesuatu tugas dijalankan...salam dari flower taik ayam

Tanpa Nama berkata...

kpd yg dok pandai sgt tulis mcm2 pasal budak kontrak ni klu kena kt diri sendiri,ahli keluarga sendiri cmna rasa. kakitangan kontrak pn ada keluarga,ada isteri ada anak utk ditanggung perlu diberi mkn.kpd yg dok ckp sedap sgt tu jgn tutup periuk nasi org lain. byk lg kekosongan jawatan apa salahnya kakitangan kontrak diserap tetap ada yg kontrak 9 tahun ada pengalaman kerja apa tunggu lg hanya tgu surat utk diserap ke jawatan tetap. selama ni pn gaji mmg dibayar oleh kerajaan jadi tak terjejas pn gaji kakitangan tetap. untuk pengetahuan ada kakitangan kontrak buat kerja lebih bagus dari kakitangan tetap mereka juga diberi kepercayaan penuh oleh bos. bukan semua kontrak tidak bagus tidak cemerlang dan bukan semua kakitangan tetap yg bagus ada juga yg bermasalah kerja2 mereka kena ditanggung dan dihabiskan oleh kakitangan kontrak juga.kesimpulannya saya mmg bersetuju sgt2 supaya semua kakitangan kerajaan yg bertaraf kontrak diserap terus kpd jawatan tetap demi meningkatkan produktiviti pejabat itu sendiri.dan ingatlah jika hari ini anda memberi rezeki kpd org lain Allah akan memberi rezeki yg lebih kpd kamu semula dan jika kamu menutup rezeki org lain Allah akan menutup rezeki kamu buat selamanya.

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong 100% kata-kata di atas. buka sedikit mata orang-orang yang berwajib untuk membantu golongan seperti kami ini. biarpun kami ni berkelulusan rendah tapi pengalaman kerja sudah mencecah 20 tahun. so pihak berwajib harus ambil tindakan mengenai perkara ini. sedangkan penjawat awam bergaji bulan setiap 15 tahun servis kerja ada kup kenapa pula pekerja sambilan harian tiada keistimewaan seperti mereka ini sedangkan kami pun bertungkus lumus bekerja walaupun kelulusan kami ini tidak lah menandingi kelulusan berijazah. Wahai PENGERUSI CUEPACS DAN PERDANA MENTERI MALAYSIA CUBA SELAMI NASIP KAMI YANG BERPENDAPATAN RENDAH JANGAN KAMI DISISIHKAN...!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Pekerja Contract For Service (COF) harap dapat diserap ke jawatan tetap. Ada pekerja ini tiada SOCSO. Yang menghairankan kerajaan telah pun tetapkan yang pekerja kontrak wajib mempunyai SOCSO. Tambahan pula pekerja kontrak ini telah berumahtangga. Lebih-lebih lagi gaji masih dibawah RM1300. Harap CUEPACS meneliti setiap agensi yang mempunyai pekerja kontrak(tidak kira gred jawatan)ini dan diharap agar nasib golongan ini diambil perhatian. Tq.

Tanpa Nama berkata...

Saya menyokong kedua-dua org diatas. Saya seorang pekerja sambilan harian yang dulunya dipanggil pekerja rendah awam (R1)kini dipanggil pekerja sambilan harian dan tidak dianggap penjawat awam setelah lebih 20 tahun bekerja dengan kerajaan. Saya bekerja di jabatan pertanian sabah dengan gaji RM38.00 ringgit sehari tanpa elaun eka, wilayah hanya ada kwsp sahaja. Cuba korang kira sebulan RM38.00 x 20 hari - 11%, = Rm 676.40, cuba korang yang BERWAJIB FIKIR, cukup kah menampung makan minum, perbelanjaan sekolah anak, sewa pondok untuk tempat tinggal pakaian anak diri sendiri lagi cukup kah dengan hanya RM676. Sudah lah miskin tambah miskin lagi, lebih daripada tahap termiskin, SUNGGUH SEDIH. PERDANA MENTERI MALAYSIA MELAUNG-LAUNGKAN HAPUSKAN KEMISKINAN, KALAU SEKADAR BERSUARA SAJA TANPA TURUN PADANG MENINJAU KEPERITAN HIDUP PEKERJA BAWAHAN/TERBAWAH TAPI PEKERJA INI SUDAH BANYAK MENYUMBANGKAN TENAGA UNTUK KERAJAAN. KORANG ORANG KAYA TIDAK MERASAI NASIP SEPERTI KAMI INI, KORANG GAJI RIBU-RIBU. PERDANA MENTERI DAN PENGERUSI JPA, PRESIDEN CUEPACS TOLONG LAH PANDANG KAMI INI WALAU HANYA SEBELAH MATA SAJA. TOLONGLAH SERAP KAMI DARI GAJI HARIAN KE GAJI BULANAN MEMANDANGKAN KAMI INI SUDAH LEBIH 20 TAHUN BERKHIDMAT DENGAN KERAJAAN. JANGAN AMBIL LEWA SAHAJA MASALAH KAMI INI. APA LAH SALAHNYA PEKERJA YANG SUDAH 15 TAHUN BERKHIDMAT DENGAN KERAJAAN DIBERI KUP (SERAP LAH KE GAJI BULANAN) PIHAK JPA AMBIL PERHATIAN JUGA PERMASALAHAN INI.

Tanpa Nama berkata...

Saya sangat sedih baca blog ini, kenapa jika sebut pasal kontrak, mesti ada pekerja tetap rasa tak puas hati dengan golongan ini. Kene ingat wahai sahabat semua, reziki itu Allah yg tentukan, milik Allah. Tiada jaminan pekerja tetap sekarang ini tetap dalam Kerajaan selama-lamanya dgn selesanya. Allah boleh tarik nikmat tersebut anytime. So adalah lebih baik bersyukur dan tolong fikirkan nasib pekerja kontrak juga. Semua pekerja kontrak ini manusia sama spt kalian yang mempunyai tanggungan. Cuba letakkan diri kalian di tempat mereka. Pekerja kontrak bukan minta dikasihani tetapi minta diadili. Kalau tidak mahu perkara ini berulang pihak Kerajaan stopkan pengambilan pekerja kontrak. Jika pihak Kerajaan terus mengambil pekerja kontrak isu seperti ini akan berulang. So mana-mana pekerja kontrak yang telah masuk dalam kerajaan ini, mohonlah dipertimbangkan ke jawatan tetap. Tidak perlu menambah perjawatan baru, cuma mengisi kekosongan sedia ada. Tak akan ruginya Kerajaan, pekerja kontrak ini banyak pengalaman, telah hadiri pelbagai kursus dan pemantapan kemahiran. Kenapa nak buang Pekerja Kontrak ini begitu sahaja apabila habis perkhidmatan. Ini menggambarkan Kerajaan itu sangat kejam sebenarnya. Apa akan jadi kepada pekerja kontrak yang dah bertahun kerja, dan telah berumur tetiba ditamatkan kontrak. Mereka nak hidup macammana. Percayalah semua pekerja kontrak amat tersiksa dengan isu ini. Mereka setiap hari mencari kerja bukan dalam kerajaan malah swasta. Tetapi persaingan terlalu tinggi. Kekadang tu, mereka yang telah berumur ini mereka hanya pandang sebelah mata sahaja. Mohon pertimbangkan penyerapan pekerja kontrak dalam Kerajaan. Bukan tambah jawatan baru tetapi mengisi kekosongan sedia ada. Jika pihak yang berwajib mempunyai perikemanusiaan dan percaya dgn Allah, mereka pasti akan bertindak kerana Allah. Wahuallam bissawab. Minta maaf jika ada yang terluka.

Tanpa Nama berkata...

Salam 1 malaysia... serapkan pekerja kontrak ke tetap adalah langkah bijak ini kerana kerajaan tidak perlu mengeluarkan perbelanjaan yang besar bagi mengadakan sesuatu temuduga. Jika dilihat dari segi kemahiran dan kepakaran boleh dilihat rata rata pekerja kontrak telah dilatih dalam menjalankan tugas dan tanggungjawab yang telah diamanahkan melalui kursus kursus yang telah diberikan. Sebagai contoh di dalam pengurusan melibatkan operasi, logistik dan latihan kebanyakan tugas tugas penting dimonopoli oleh kumpulan sokongan seperti pembantu tadbir, jurulatih plkn, guru sandaran, guru kafa dan pelbagai lagi. Setiap gred jawatan yang telah diadakan amat saling memerlukan bagi menghasilkan suatu produk yang bermutu dalam menjana ekonomi negara menjelang 2020. Saya berharap pihak kerajaan dapat menyambut baik cadangan dari quepac demi mensejahterakan rakyat dan mewujudkan perpaduan. Perkara ini perlu dititikberatkan bagi mencapai satu penyelesaian yang berkonsepkan menang menang. BERKHIDMAT UNTUK NEGARA, SATU HASRAT SATU SEMANGAT SATU TEKAD.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa perlu mencaci maki buat nama je blaja tinggi sampai phd tapi hati penuh dengan hasad dengki. Korang prasan tak yang kumpulan sokongan dah banyak tolong siapkan kerja korang??? Sepatutnya korang bersyukur kerana ada insan yang bantu buatkan kerja2 korang.. blog nie dibuat bagi membantu memberi jln penyelesaian bukanya menambahkan lagi beban masalah. Rasanya la kalau diuji kecekapan antara kumpulan profesional dan sokongan sudah pasti kumpulan profesional yang kecundang sebab apa?? Sebab selama ini kerja korang orang lain yang buatkan.. sape orang lain 2?? Korang tak tau ke buat2 tak tau?? Dah tentu la orang skim sokongan.. ade tu jadi ketua tapi tak tau buat kerja sia2 kerajaan bayar gaji beribu harap kelulusan je besar gunung tapi buat kerja pun tak reti. Yang tau mengarah dan cari salah orang. Bawak2 la bertaubat sementara pintu taubat masih terbuk, sebelum ajal menjemput pulang.

Tanpa Nama berkata...

kepada penjawat awam berstatus TETAP..ingat nyawa korang pun KONTRAK jugak ALLAH bagi...!!! aku pun interview SPA...dah nasib jawatan tu status kontrak..

Tanpa Nama berkata...

cukup cukuplah ambil pekerja kontrak serapkan semua kakaitangan kontak sekarang ke jawatan tetap.JPA perlu selesaikan masalah ni segera Mahuke jawatan pengarah JPA berstatus kontrak walaupun dah 20 tahun berkhidmat.Pengarah kena turun padang lihat nasib kakitangn bawahan. Semua yang berlaku di bawah jadi tanggung jawab pengarah JPA jangan kerja mengampu ornag atas saje. contohilah Khalifah Omar Alkhatab sanggup pikul guni lihat nasib orang bawahan .Hari ini anda bergembira berstatus JUSA ingatlah esok di hapadan ALLAH Taala adakah anda memikul tanggung jawab ini dengan jujur dan amanah atau keranan wang dan pangkat semata mata.

Tanpa Nama berkata...

kakitangan kontrak terus serap. kakitangan sokongan yang nak mohon jawatan lebih tinggi (sebab ada kelulusan lebih tinggi hasil dari belajar part time dan sebagainya) perlu mohon, lalui exam, pac, interview sama macam lantikan baru.

makin hari makin bangang cuepacs ni. nak buat macamana, presiden dan jawatankuasa pun kelulusan cukup makan saja. sebab tu yang sibuk dicanangkan adalah naik gaji, naik gaji, naik gaji, bonus tahunan, gred rendah buta buta naik free ke gred tinggi takpayah guna kelulusan lebih tinggi, kontrak terus serap takpayah temuduga bagai.

bubarkan terus la cuepacs ni! takpun gantikan presiden & ajk dari kalangan kumpulan sokongan yang ada sarjana muda!

Tujuan asal cuepacs memperjuangkan nasib gred kumpulan sokongan 2 dan 3 ke bwh.. jgn nak perasaan sangat. bebal. kalo ada sarjana pon bodoh xboleh buat keje sama je. kerajaan mmg x adil.

Tanpa Nama berkata...

ade je pekerja tetap yg dok ngular..bos yg gaji besar xreti wt keje...
bkn nk banggakn pekerja kontrak..tp tu hakikatnye..kalo rs xsecure nk tros serap...tgk pengalaman n rekod keje..elok atau x..br la wt pertimbgn samada layak diserap atau x..

Tanpa Nama berkata...

Saya harap pihak cuepacs dapat buat perbincangan dengan Pihak SPA Negeri dan SPA Malaysia untuk mengutamakan perkerja bertaraf kontrak untuk ditemuduga,sekirannya ingin diserap ke jawatan tetap,buat la tapisan supaya tidak ada keburukan dimasa akan datang,sebab sedia maklum kakitang kerajaan ini telah dilabelkan dengan sikap suka menangguh kerja dan suka ponteng dan buang masa,kerja yang diberikan tidak diutamakan,tidak kira dari yang berjawatan tinggi hingga ke bawah,sikap tangguh kerja itu ada.ini adalah masalah yang serius dan perlu diambil perhatian kerana dalam menuju negara maju,kita perlu hapuskan sikap malas dan mengutamakan kroni dalam mengambil perkerjaan sehingga yang kontrak terus kontrak dan tidak diberi perhatian oleh pihak SPA Negeri Dan SPA Malaysia,saya dah lama memerhatikan perkara ini tapi buat masa ini saya hanya mampu melihat kerana tidak mempunyai kuasa untuk bertindak,sekirangan suatu hari nanti saya diberi peluang kemungkinan saya akan cuba mengurangkan masalah kakitangan kontrak yang berpanjangan ini.bagi saya masalah kakitangan kontrak ini bukan masalah besar,jika dibangdingan penyelewengan wang negara.harap dato omar boleh buat sesuatu...jangan kerana pangkat tuan berdiam...dan berlakon semata2...dunia mungkin kita berkuasa,akhirat nanti adakah kita akan terlepas.harap gunalah kuasa yang diamanahkan dengan amanah..

Tanpa Nama berkata...

Ini la melayu. sume nak keje gomen. Mcm keje swasta ni xleh beli beras. Keje swasta mmg sakit tp rasa bebaloi kerana rezeki atas kepayahan... rezeki yg berkat dtg dr kepayahan

Tanpa Nama berkata...

BAHAGIAN VIII

GANJARAN DAN CARUMAN KWSP

Ganjaran

60. Ganjaran merupakan salah satu faedah tamat perkhidmatan yang dibayar kepada
pegawai yang telah menamatkan perkhidmatan dengan memuaskan.

61. Pegawai yang meletakkan jawatan atas apa sebab sekalipun tidak layak dibayar
ganjaran kecuali peletakan jawatan kerana mendapat tawaran pelantikan dalam sektor
awam. Ini termasuk pegawai yang disyaratkan untuk mengikuti kursus pra perkhidmatan
dalam sektor awam sebelum dilantik secara tetap.

62. Pegawai layak dibayar ganjaran jika perkhidmatan mereka ditamat atau
dipendekkan oleh agensi sebelum cukup tempoh yang ditetapkan, kecuali penamatan atau
pemendekan kontrak itu dibuat atas sebab tatakelakuan dan/ atau prestasi kerja yang tidak
memuaskan.

63. Ganjaran dibayar berdasarkan formula berikut:

63.1 Pegawai Yang Mencarum Kepada KWSP

(17.5% – peratus kadar caruman majikan dalam KWSP berdasarkan
undang-undang yang berkuat kuasa) x (gaji akhir x jumlah genap bulan
perkhidmatan yang boleh dimasuk kira) – (jumlah faedah ke atas caruman
majikan dalam KWSP). Jika jumlahnya negatif (-), pegawai tidak
dikehendaki membayar balik jumlah tsebut

Tanpa Nama berkata...

mana ganjaran kontrak kami????dh 4 tahun belum dapat?????

Tanpa Nama berkata...

n
31.12.2013, KONTRAK DAH TAMAT...SEMUA NI PENIPU AJA...

Orange Lover berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Org TETAP kat jpa semua tak berguna.dah member diatas tamat kontrak.pekerja tetap ni jadikan jabatan dia dikopratkan je.baru adil tetap ke kontrak.baru tau sakit jadi pekerja kontrak. Yang cupecs ni dah 2014 dah..nak tetapkn semua pekerja kontrak ni apa cerita

ai na berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ai na berkata...

sombong nye manusia ni..Allah tarik balik nikmat tu baru tau..jgn sombong la..walau ko tu dh tetap..x smstinye brkat.huhu