SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

16 Ogos 2013

ANAK ORANG ASLI LEPASAN IPT DIPERTIMBANG BERKHIDMAT DI SEKTOR AWAM - KSN

Bernama
16/8/2013


 SEPANG, 15 Ogos (Bernama) -- Kerajaan akan memberi pertimbangan sewajarnya kepada graduan lepasan institusi pengajian tinggi (IPT) di kalangan Orang Asli yang berminat untuk berkhidmat dalam perkhidmatan awam.
Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa berkata terdapat aduan daripada kalangan pemimpin Orang Asli yang memaklumkan anak-anak mereka tidak memperoleh pekerjaan dalam sektor awam meskipun sudah menamatkan pengajian di universiti tempatan.

"Kalau ada anak-anak Orang Asli yang sudah memperolehi ijazah dan sebagainya melalui IPT, kita akan berusaha untuk memberikan mereka jawatan dalam perkhidmatan awam jika mereka mahu kerja dalam perkhidmatan awam.

"Kalau mereka mohon kita akan beri pertimbangan yang sebaiknya kepada pelajar-pelajar IPTA daripada masyarakat Orang Asli," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis ramah mesra Ketua Setiausaha Negara Bersama Masyarakat Orang Asli Selangor dan Wilayah Persekutuan di Kampung Orang Asli Sungai Melut di sini Khamis.

Terdahulu dalam ucapannya Ali menyeru masyarakat Orang Asli supaya mementingkan pendidikan dan menuntut perubahan sikap dengan menguasai ilmu.

Menurutnya hanya melalui pendidikan akan menjadi jalan keluar bagi sesebuah masyarakat untuk hidup berdikari tanpa bergantung kepada mana-mana pihak.

"Sekiranya ada anak-anak Orang Asli yang berpotensi untuk maju dalam bidang pelajaran, kerajaan bersedia memberikan biasiswa supaya mereka boleh melanjutkan pelajaran sama ada di dalam atau luar negara," katanya.

Sementara itu Ali berharap kewujudan pelbagai prasarana fizikal dalam negara perlu digunakan sebaik mungkin oleh rakyat terutama di kalangan Orang Asli supaya dapat memperbaiki kehidupan sedia ada.

Katanya mereka juga perlu berusaha menerima dasar-dasar kerajaan bagi memastikan dapat sentiasa hidup dalam negara yang stabil dan makmur.

-- BERNAMA

68 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku pon org asli. xdop org palsu lam dunia ni:)

Tanpa Nama berkata...

Baru skrg nk pertimbangkan...bagaimana dgn sebelum ni

Kena pertimbangkan semua, baru namanye 1Malaysia....

Tanpa Nama berkata...

tapi kalau anak orang asli tu takda kabel, persaingan tu memang sengit!

kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Kejaan mengharapkan golongan orang asli luar bandar je untuk.menang pru...klau x harapkan golongan bandar dan golongan celik it dan golongan berpelajaran kerajaan akan kalah besar pada pru..sbb tu kerajaan perlu akur pada pemintaan orang asli dan golongan luar bandar...ha ah puas hati semua ni..

Tanpa Nama berkata...

Aku muka mcm orang asli dh...aku cuma perlu ubah slank pertuturan aku sja...pasni aku dpt a keja kerani kanter jpj..leh corruption..huhuhu

Tanpa Nama berkata...

Cakap memang mudah, sdgkan pihak yg menjalankan sesi temuduga/pemilihan tetap dgn amalan yg sama. Tak nampak pun sebarang perubahan, hingga ada yg layak dinafikan hak kerana mengutamakan kroni dan yg pakai kabel besar." Kong pun boi yong"

Tanpa Nama berkata...

sapa kata x ada kabel..tgok muka pak omar la..ha

Tanpa Nama berkata...

Org asli, org Felda, Askar, Polis dn guru. Ni je manusia yg ada kt Malaysia ni.

Tanpa Nama berkata...

DAH TAU CAMTU, YANG LAIN BAIK DUK DIAM-DIAM

The Red BURET berkata...

tang tajuk ni kawe setuju ajeee....beri ruang and peluang sama depa gak...ORG ASAL tu brooo....tapi disebalik tu ada POLITIKNYE jugak tu...bukan saje tu...MACA'EI MACA'EI BN UMNONOK mana boleh bagi sajo tu...ADA UDANG DISEBALIK BATU TUU....heheheeeeheheeee.....punggahhhhhh

The Red BURET berkata...

tang tajuk ni kawe setuju ajeee....beri ruang and peluang sama depa gak...ORG ASAL tu brooo....tapi disebalik tu ada POLITIKNYE jugak tu...bukan saje tu...MACA'EI MACA'EI BN UMNONOK mana boleh bagi sajo tu...ADA UDANG DISEBALIK BATU TUU....heheheeeeheheeee.....punggahhhhhh

The Red BURET berkata...

tang tajuk ni kawe setuju ajeee....beri ruang and peluang sama depa gak...ORG ASAL tu brooo....tapi disebalik tu ada POLITIKNYE jugak tu...bukan saje tu...MACA'EI MACA'EI BN UMNONOK mana boleh bagi sajo tu...ADA UDANG DISEBALIK BATU TUU....heheheeeeheheeee.....punggahhhhhh

Tanpa Nama berkata...

pengawal keselamatan @ polis batuan gred KP11 apa cerita? jangan jadi macam sbpa dah lah......gelaran tu pun elok tukar je...... konstabel keselamatan ke, kontabel polis bantuan ke atau what ever lah, dah lama sangat gred dan gelaran tu......naik lah taraf sikit......

kelopak salak berkata...

yes

Tanpa Nama berkata...

aku pun berdarah orang asli yang gred pulis bantuan KP11..ape cerita...gaji kami tak naik2..macam mana nak kawin 2 3

Tanpa Nama berkata...

jgn kecoh semua.. tgk jer topik tuh ade pkataan: DIPERTIMBANG jd klu xde ape2 action pun no hal psl xdpt DIPERTIMBANGKAN.
hahaha

ewanfall berkata...

aku pun orang asli bkn orang plastik

kuprak berkata...

kopral polis bantuan/pengawal keselamatan pun baru gred KP14 dowh..lau swasta, badan berkanun & GLC konstabel pun kelayakan masuk SPM dan gelaran yang digunakan polis bantuan krn kuasa yang dibekalkan kpd mereka....aq rasa gelaran pengawal nie dah uzur/usang..sbb pengawal sering diperlekehkan..kadang2 samapai ada yg malu nak mengaku sbg pengawal..penambahbaikan skim perkhidmatan pengawal keselamatan gred KP11@KP14 memang perlu..nie pendapat aq jer..

Tanpa Nama berkata...

Di dalam organisasi anda berapa ramaikah yg berpendapatan tinggi bermaksud gaji melebihi RM 7,000, itulah yg dikatakan berpendapatan tinggi, adakah rakyat akan dpt mencapai berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020, kenaikan harga barangan kini telah membebankan seluruh rakyat malaysia kecuali mereka yg berpendapatan tinggi seta berpendapatan serderhana tinggi. Kenaikan harga barang kini naik sehari demi sehari, barangan keperluan spt beras, gula, susu tin, susu bayi, bawang besar dan kecil, ikan, daging, telur, susu tepung, tepung gandum, serbuk kopi-teh, majerin, gas dapur, minyak masak, dan paling teruk kenaikan harga ayam, ini adalah keperluan rutin harian yg diperlukan oleh seisi keluarga untuk keseimbangan kesihatan, kalau sesiapa nak boikot, dia boikotlah seorang diri , tak masuk akal, tak payah isi gula minum kopi-teh, tak payah isi santan masak rendang raya nie.. itu belum lagi keperluan harian untuk berkerja spt minyak kereta-motor, tol, bayaran parking kereta, keperluan pakaian dsbnya.. Bagi perjawatan Turus, Jusa, Gred 41-54, PM, TPM, YB, Menteri, bagi mereka tiada masalah kerana mereka tergolong di dalam yg berpendapatan tinggi, bagaimana pula mereka yg gred R3-32, berpendapatan rendah serta rakyat jelata yg bertungkus-lumus menampung keluarga yg sekian hari harga barangan keperluan semakin naik, tiada turunya, jadi fikir-fikirkanlah.. inilah natijahnya jikalau urus tadbir negara, negeri tidak di urus dengan cara yang berlandaskan Al-Quran dan sunnah Rasulullah SAW..

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR: Hari Raya kali ini disambut dalam keadaan kos hidup rakyat negara ini dijangka akan bertambah mahal dan menekan mereka, kata Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub."Saya diberitahu, apabila agensi penarafan yang berpangkalan di Amerika Syarika Fitch Rating meletakkan prospek Malaysia daripada stabil kepada negatif, ia akan mencetuskan banyak kesan termasuk kejatuhan nilai ringgit."Keadaan itu sangat membimbangkan kerana Malaysia adalah negara pengimport makanan," kata beliau.Salahuddin berkata, berikutan penarafan tahap negatif itu, mereka yang mengkaji ekonomi menjangkakan keadaan akan menjadi bertambah buruk kerana ringgit Malaysia telah pun berada pada tahap terendah dalam masa tiga tahun berbanding dollar Amerika."Harga barangan import sudah tentu akan bertambah mahal dan ia akan memberi kesan kepada hampir kesemua perniagaan dan industri dalam negara ini," katanya.Ringgit Malaysia juga, katanya lagi, berada pada kadar terendah dalam masa 15 tahun berbanding dollar Singapura."Sekarang bertambah murah dan mudahlah orang-orang Singapura membeli hartanah di negara ini."Semua ini perkembangan yang tidak baik bagi rakyat Malaysia," kata Salahuddin.Beliau berkata, rakyat perlu memahami bahawa apabila nilai ringgit jatuh dan penarafan pula diletakkan pada tahap negatif, lebih banyak wang terpaksa dibelanjakan oleh negara ini untuk membayar hutang luar termasuklah kos untuk pelbagai jaminan kerajaan yang melibatkan bond, sukuk dan sebagainya."Apabila lebih banyak wang dibelanjakan untuk membayar hutang, peruntukan untuk pembangunan pula akan berkurangan," katanya.Salahuddin juga mengingatkan, dengan perkembangan sebegini di mana harga barangan termasuk makanan akan bertambah mahal dan menekan, wang sekali bagi seperti BR1M tidak akan dapat membantu meringankan beban rakyat."Persoalannya, apa akan jadi dengan nasib rakyat dan negara ini di bawah kerajaan yang tidak berkemampun kerana penarafan yang diturunkan ke tahap negatif itu dengan sendirinya jelas menunjukkan kegagalan dan ketidakmampuan kerajaan Umno Barisan Nasional mengendalikan ekonomi negara," kata beliau.Fitch Rating menyemak semula prospek Malaysia daripada "stabil" kepada "negatif", dengan mengemukakan masalah kurangnya kemajuan dalam reformasi kerajaan dalam menangani defisit fiskal.Ia juga membangkitkan kebimbangan berhubung peningkatan hutang isi rumah dan hutang kerajaan, sebanyak 53.3 peratus pada penghujung 2012, tidak termasuk liabiliti luar jangka.

Tanpa Nama berkata...

BETUL LAH..SELALUNYA BILA AKU PEGI MANA-MANA ...BILA AKU CITE AKU KERJA PENGAWAL KESELAMATAN..BOLEHNYA MEREKA FIKIR AKU NI SECURITY GUARD SWASTA YG MACAM JAGA KILANG TU @ PAK GUARD NEPAL YG JAGA KILANG...ADUIII..MEREKA TAK TAHU AKU NI DILANTIK OLEH KEMENTERIAN....
ADUIII..HARAP HARAP UBAHLAH NAMA PENGAWAL KESELAMATAN NI KEPADA PEMBANTU KESELAMATAN AWAM ATAU RINGKASNYA FBI GRED 11

Tanpa Nama berkata...

Itu baru nak dipertimbangkan. Yang PM umum KUP gred 22 bagi yang berkhidmat 13 tahun pun pekelilingnya tak keluar lagi, macamana.

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE Said....

Sebelum raya hari tu hangpa ni semua dok kecoh psl duit tak cukup sbb dpt rm500 aje yg kerajaan bg.

Skrg ni lps raya hangpa semua diam membisu...
Haiii..... byk dapat duit raya kot.... ataupun duit raya anak2 hangpa dah rembat dan tu ler yg diam membisu kot sbb dah kenyang....

Punggahhhhhhh....

Tanpa Nama berkata...

Kat tempat kerja aku anak siam,burma,indonesia dah pakai uniform gomen senang jer dpt kerja,tak payah pertimbang2 pun?? Ape cer???

Tanpa Nama berkata...

Pening diarong nih ! Setakat cakap kosong semua org ! Less Talk more action , commonlah

Tanpa Nama berkata...

seorang wartawan terkejut kerana pencen gred 54 rm5,000 sebulan. alangkah banyaknya. sementara itu kumpulan sokongan jauh ketinggalan gajinya, sekadar cukup makan. oleh itu adalah perlu kenaikan gaji tahunan (KGT) kumpulan sokongan dinaikkan supaya perbezaan gaji dengan kumpulan professional tidak melampau. selama ini JPA & kerajaan memberi layanan luar biasa kepada kumpulan profesional mengenai gaji dan KGT.

Tanpa Nama berkata...

Ni nak Tanya mana cerita pinjaman perumahan kerajaan utk PA yg kononnya faedah 1% tu, Pak Omar dah lupa atau buat buat lupa ..... Cuba usahakan utk dpt pinjaman perumahan 1% tu dulu..... Bagitau Pak Jib announce kat Budget 2014...... boleh atau pun syukurlah dgn ape yang ade >>>>>>>>>>>>>

Tanpa Nama berkata...

harap kesatuan selidik sebuah kementerian yang meminta duit pegawai bawahan untuk majlis pencen KSN nya. Buat apa ada elauan keraian untuknya... tapi pegawai bawahan dipaksa membayar untuk majlis tersebut... sedap2 ajer KSn yang nak bersara itu guna duit pegawai bawahan.. kesatuan tolong selidik la... walaupun hanya gred 27 keatas yang perlu membanyarnya.. adakah ini patut?

Tanpa Nama berkata...

begitulah nasib gred 27 kebawah... ada pegawai yang nampak tentang perkara ini, selidik dan kajilah, bagaimana boleh jadi begini?..
Di mana kami ni nak mengadu lagi??? melainkan blog ni... itu pun hanya luaran sahaja... tanpa ada apa-apa selidik atau mengatasinya.

Tanpa Nama berkata...

pengalaman sepanjang aku jadi pengawal keselamatan KP11....aku cakap dgn orang tu, kawasan ni tidak boleh meletak kenderaan, minta encik alihkan kenderaan. tiba-tiba dia marah dan cakap, kamu ni cuma guard saja. panggil pegawai kamu. seolah-olah muka aku telah diludah ketika tu....tapi sekarang aku bukan guard lg, dah dapat jawatan lain. sampai bila nak kena keji caci maki dgn orang....

Tanpa Nama berkata...

Citt..!! Poorrahh !!! Cuepacs, tipu punya persatuan..

Tanpa Nama berkata...

kalau korang tak sokong kesatuan.. macam mana nak bagi kamu semua kehendak.. tentunya tak dapat semua.. tapi banyak yang dah dapat...
kesatuan juga kena kencing gan JPA.. korang apa tahu.. dah dapat ada ko terioma kasih gan cuepacs tak.. asyik2 tak puas ati...

Tanpa Nama berkata...

SEBENAQNYA HANG (Isnin, Ogos 19, 2013 8:14:00 PTG) ADALAH CALON YG PIHAK KAMI CARI2 UNTUK DIMASUKKAN DALAM RANKING TOP 5. PIHAK KAMI AMAT BERBESAR HATI SEKIRANYA HANG DAPAT MEMBERIKAN DETAIL TENTANG DIRI HANG. HARUS DIINGAT PELUANG HANYA DATANG SEKALI. JIKA HANG GAGAL BERBUAT DEMIKIAN, NESCAHAYA HANG AKAN TERLEPAS PELUANG UTK MEREBUT ANUGERAH RONO RENE NANG KONO NANG KENE.

Tanpa Nama berkata...

anak orang asli DIPERTIMBANG

anak orang kebanyakan NASIB NASIB LA DAPAT

anak orang VIP, anak orang yang ada KABEL, PASTI DAPAT.

itulah realitinya.

Tanpa Nama berkata...

nak jugak....nak jugak....nak jugak....ranking top 5. kite suke taw anugerah tue.

Tanpa Nama berkata...

yang paling penting adalah bersyukur.. apa2 yang kita perjuangkan kalau kita bersyukur tentunya dapat untuk pegawai bawahan...

Tanpa Nama berkata...

slip gaji bulan ogos belum keluar lg dari epenyata gaji akauntan negara .sial siot lambat n lembab sgt wat keja le.

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya golongan pertengahan yang paling rugi...anak yatim kalo raya dapat bantuan walau bukan slalu...anak org kaya jgnla cite...golongan pertengahan?????tiada apa

Tanpa Nama berkata...

payslip belum keluar pun, gaji pasti hari khamis ni.

apa yang kau kecoh sangat ni? macam anjing, menyalak saja kerjanya!!

Tanpa Nama berkata...

Berita terkini: Bil air di johor paling tertinggi di antara negeri lain di malaysia, bil eletrik meningkat naik, harga minyak tanah dan diesel semakin naik dan akhir sekali kereta nasional adalah termahal walaupun dibuat di negara sendiri, di antara kereta-kereta tersebut ialah preve-RM 70 ribu keatas, Inspira RM 90 ribu ke atas, paling dikatakan murah tapi tak murah pun iaitu myve-58 ribu ke atas, persona RM 53 ribu ke atas, viva 56 ribu ke atas, inilah yg di katakan murah, tiada penurunan harga kereta seperti yg di genbar-gemburkan sebanyak 20%.. begitu juga dengan kenaikan gred dan pangkat golongan PA pertengahan dan bawahan.. ini yg dikatakan rakyat didahulukan, memang rakyat di dahulukan dan dibebankan dengan kenaikan harga barangan makanan, kenaikan harga minyak, kenaikan harga rumah, kanaikan harga api-air dan segala jenis kenaikan.. malaysia boleh..

Tanpa Nama berkata...

slip gaji dah keluar la. tengok guna mata la jangan guna hidung.

ni mesti R1 R3 ,N1 N3 ni. bising je lebey!

Tanpa Nama berkata...

melayu pun tak boleh tolong..ramai jadi penganggur...mak,ayah.adik beradik,menantu saudara,kaum kerabat pun dapat kerja kerajaan sebab pakai kebal,ketua nye ayah pasang kebal..cuba fikir..bila nak tolong org lain klu benda mcm nie berlaku sekarang..

Tanpa Nama berkata...

betul bro, kami sokong 100%, perkara ini berlaku bagi kerajaan negeri spt johor, kedah , di mana pegawai-pegawai tadbir yg dilantik berdasarkan kaum-kerabat, anak beranak, saudara-mara dan kroni, di mana sekiranya bapak berpangkat besar anaknya akan menjawat jawatan di dalam kerajaan negeri, khususnya pegawai tadbir negeri, manakala anak-anak org kebanyakkan dinafikan haknya walaupun mempunyai kelulusan yg baik, begitu kakitangan golongan bawahan yg mempunyai kelulusan ijazah dan master serta mempunyai pengalaman belasan tahun dinafikan untuk menjawat tersebut malah temuduga tersebut hanya syarat saja untuk menutup mata kakitangan tersebut, perlantikan berdasarkan kroni itulah menyebabkab kerajaan negeri mengalami defesit kewangan negeri, kebanyakkan mereka yg dilantik tiada mempunyai pengalaman kerja yg luas, lemah daya permikiran, berfikiran masih kebudak-budakan, kurang matang, tidak hersungguh-sungguh,serta ilmu yg kurang dalam sesautu jabatan, sebab itulah kami tidak berapa berminat menyokong kerajaan sedia ada, insya'Allah PRU-14 nanti johor dan kedah nanti akan jatuh ke tangan PR..

Tanpa Nama berkata...

ayat tipikal:

DIPERTIMBANG

DIKAJI

Tanpa Nama berkata...

MACAM MANA LER MALAYSIA NAK BERJAYA MENJADI NEGARA MAJU 2020...

MASIH RAMAI YANG DAPAT BANTUAN BULANAN DARI WELFARE.....

HAIRAN AKU, BADAN SIHAT WALAFIAT TAPI MALAS KERJA, TIAP BULAN DAPAT BANTUAN DARI EKASIH, KEJA MASUK JAM 9 HABIS KEJA JAM 5...BALIK UMAH DOK LEPAK MAIN KAROM...MALAS NAK USAHA BUAT PART TIME... OH BANGSA KU ..SEDEYYYYNYAAAA

Tanpa Nama berkata...

MACAM MANA LER MALAYSIA NAK BERJAYA MENJADI NEGARA MAJU 2020...

MASIH RAMAI YANG DAPAT BANTUAN BULANAN DARI WELFARE.....

HAIRAN AKU, BADAN SIHAT WALAFIAT TAPI MALAS KERJA, TIAP BULAN DAPAT BANTUAN DARI EKASIH, KEJA MASUK JAM 9 HABIS KEJA JAM 5...BALIK UMAH DOK LEPAK MAIN KAROM...MALAS NAK USAHA BUAT PART TIME... OH BANGSA KU ..SEDEYYYYNYAAAA

Tanpa Nama berkata...

from the red kelenti:
selak kain nampak bulu
selak bulu nampak biji
selak biji nampak btg
apa dia bro red puke n red buret?

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE Said...


Ini soalan 18SX ni bro... baru aje malam tadi sy makan.

Jawapannyerrrr adalah JAGUNG

miss julia berkata...

aku pon orang aslo takfe pon keistemrwaan..jangan cakap politik jer..

The Red BURET berkata...

delete lah pulok dohhhhh....depa main bangsat lahhhh....depa delete blog....jadahhhh betuiii

Tanpa Nama berkata...

masalah wajah? lawati
http://jerawatjerawatjerawat.blogspot.com/

Ben10 berkata...

Ape kabar The Red Buret Ori....lama betul tak masuk sini. Tengok byk pulak nickname yg hampir sama dgn The Red yeee...

Tanpa Nama berkata...

seorang wartawan terkejut kerana pencen gred 54 rm5,000 sebulan. alangkah banyaknya. sementara itu kumpulan sokongan jauh ketinggalan gajinya, sekadar cukup makan. oleh itu adalah perlu kenaikan gaji tahunan (KGT) kumpulan sokongan dinaikkan supaya perbezaan gaji dengan kumpulan professional tidak melampau. selama ini JPA & kerajaan memberi layanan luar biasa kepada kumpulan profesional mengenai gaji dan KGT
----------------------------------
setuju dengan komen diatas,bkn setakat gaji je jauh beza..segala jenis elaun pun berganda ganda bezanya..seolah olah gred sokongan ni hamba kepada kerajaan..kerja teruk upah x setimpal

Tanpa Nama berkata...

minta diberi keutamaan kepada penjawat awam yg ada kelayakan upgrade jawatan.

Tanpa Nama berkata...

betul tue bro, berpuluh tahun perkara diperbincangkan, tapi cuepacs dan kerajaan bn buat pekak jea, kami dah jadi meluat tgk dia org, Alhamdulillah kemenangan besar PR selangor ke atas be end adalah dari hasil usaha dan kepakaran kami daripada pelbagai bidang spt sains politik, sejarah, pendidikan, ekonomi, sains hayat, sosiologi, korporat dsbnya, kami membantu PR dalam urus tadbir negeri selangor sedangkan be end menafikan hak kami utk naik gred A, sedangkan kami mempunyai kelulusan serta pengalaman belasan tahun, kini kami bergerak ke johor, kedah, melaka, pahang bagi mengembleng tenaga bersama PA yg tidak dinaikkan gred dan pangkatnya bersama-sama kami bagi membantu PR menawan negeri-negeri tersebut, bagi be end mereka nie tidak diperlukan dalam tadbir urus negeri, mereka telah melakukan kesilapan yg besar dgn tidak menjaga kebajikan mereka..

Tanpa Nama berkata...

mcm mna nk minta kerja pengawal keselamatan atau jaga KP11?

Penghuni Kuarters Bujang berkata...

Salam,

Saya mahu mengetengahkan isu ini dan memberi perhatian tentang ini.

Untuk pengetahuan semua, BPH telah mengeluarkan notis makluman bahawa penghuni kuarters bujang akan dikongsi bermula pada 1 Julai 2013 (boleh rujuk di laman web BPH). Perkara ini akan melibatkan semua penghuni sama ada yang baru menduduki kuarters atau yang telah lama duduk.

Walau bagaimanapun perkara ini amat tidak menyenangkan.

1. Penghuni yang telah lama duduk tentunya sudah beli banyak barang di dalam rumah itu dan terpaksa pula berkongsi dengan penghuni lain.

2. Potongan untuk setiap penghuni kuarters kongsi adalah sama rata. Ini adalah amat tidak adil. Bagaimana penghuni yang duduk di dalam bilik master sama potongannya dengan yang duduk di dalam bilik kecil?

3. BPH juga tidak memberi pertimbangan kepada penghuni yang membawa ibu/bapa/adik beradik untuk tinggal di rumah kuarters (perkara ini boleh rujuk di FB BPH).

Sudahlah penghuni kuarter bujang bersetuju untuk di-down gradekan dari kelayakan sepatutnya, kini terpaksa pula berhadapan isu berkongsi kuarters.

Saya amat berharap perkara ini dapat dipanjangkan kepada Presiden cuepacs dan mengambil perhatian serius kepada hal ini.

Sekian,
Penghuni Kuarters Bujang.

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE Said...


Itupun tak paham ke maksud yg yersurat dan yg tersirat oleh BPH ke?

BPH nak suruh org bujang yg duduk kuarters supaya kahwin cepat2 ler n kuaters tu dah tak payah nk kongsi2 dah bila dah berkahwin.

Ini hangpa dok idup membujang sampai bila?
Dok asyik main sabun aje ape ke hal.... dah lah sabun mahal skrg ni. Dulu sabun LUX baru 70sen. Skrg dah rm2.50 kalau kumpul duit sabun dah boleh buat duit hantaran dah....

Jadi...... Lu pikiaaaaqqqqq lah sendiri...

Tanpa Nama berkata...

The Red PUKE Said...
Ini hangpa dok idup membujang sampai bila?
Dok asyik main sabun aje ape ke hal.... dah lah sabun mahal skrg ni. Dulu sabun LUX baru 70sen. Skrg dah rm2.50 kalau kumpul duit sabun dah boleh buat duit hantaran dah....

...........................
main sabun la lagi bagus...supaya maintain kekal aktif hehehe


BEN10 berkata...

Cadangan kpd BPH dan Ceupacs bagi isu berkongsi kuarters bagi penghuni bujang.
Jika BPH ingin juga melaksanakan arahan perkongsian tersebut..janganlah dilakukan pemotongan penuh elaun bagi semua individu yg berkongsi tersebut...nama pun berkongsi rumah, dicadangkan pembayaran pun turut dikongsi...contohnya cuma dipotong separuh cola sahaja bagi setiap individu, kerana kadar cola adalah standard bagi semua org di Putrajaya. Jika nak dipotong separuh elaun ETP...takut sesama individu tersebut kadarnya berbeza-beza kerana tak sama gred. Itu lah cadangan sayaaaaaaa....sila beri pendapat..

Tanpa Nama berkata...

Harap JPA dapat cepat kuarkan pekeliling KUP 13 tahun.

Sekian.

Tanpa Nama berkata...

mana semua J17 yang kemaruk nak naik J29 nuh??? Tak sedar diri, blajar malas tapi jawatan nak tinggi... suruh speking english hancus... puih...

Tanpa Nama berkata...

mana semua J17 yang kemaruk nak naik J29 nuh??? Tak sedar diri, blajar malas tapi jawatan nak tinggi... suruh speking english hancus... puih...

........................
kebanyakan J29 n J41 pun hancussss juga hehehehehe

Tanpa Nama berkata...

mana semua J17 yang kemaruk nak naik J29 nuh??? Tak sedar diri, blajar malas tapi jawatan nak tinggi... suruh speking english hancus... puih...

........................
kebanyakan J29 n J41 pun hancussss juga hehehehehe
===========================================2 x 5 juga...

Tanpa Nama berkata...

J17 da mansuh der ler nak upgirid j27...he ge he he....tapi magsabal na kk toh...

Tanpa Nama berkata...

oii!! ape da?? kau cakap..

Tanpa Nama berkata...

melayu pun tak boleh tolong..ramai jadi penganggur...mak,ayah.adik beradik,menantu saudara,kaum kerabat pun dapat kerja kerajaan sebab pakai kebal,ketua nye ayah pasang kebal..cuba fikir..bila nak tolong org lain klu benda mcm nie berlaku sekarang..Selasa, Ogos 20, 2013 9:55:00 PTG Tanpa Nama berkata...betul bro, kami sokong 100%, perkara ini berlaku bagi kerajaan negeri spt johor, kedah , di mana pegawai-pegawai tadbir yg dilantik berdasarkan kaum-kerabat, anak beranak, saudara-mara dan kroni, di mana sekiranya bapak berpangkat besar anaknya akan menjawat jawatan di dalam kerajaan negeri, khususnya pegawai tadbir negeri, manakala anak-anak org kebanyakkan dinafikan haknya walaupun mempunyai kelulusan yg baik, begitu kakitangan golongan bawahan yg mempunyai kelulusan ijazah dan master serta mempunyai pengalaman belasan tahun dinafikan untuk menjawat tersebut malah temuduga tersebut hanya syarat saja untuk menutup mata kakitangan tersebut, perlantikan berdasarkan kroni itulah menyebabkab kerajaan negeri mengalami defesit kewangan negeri, kebanyakkan mereka yg dilantik tiada mempunyai pengalaman kerja yg luas, lemah daya permikiran, berfikiran masih kebudak-budakan, kurang matang, tidak hersungguh-sungguh,serta ilmu yg kurang dalam sesautu jabatan, sebab itulah kami tidak berapa berminat menyokong kerajaan sedia ada, insya'Allah PRU-14 nanti johor dan kedah nanti akan jatuh ke tangan PR..

Tanpa Nama berkata...

Haha..ingat lepas SPM bole dpt keje krajaan gred 41 ke...? Wahh sedap mulut je cakap... cermin diri....