SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

21 Februari 2014

CUEPACS BANTAH PENSWASTAAN PENGURUSAN SISA PEPEJAL

Bernama
19/2/2014


 

IPOH, 19 Feb (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) membantah cadangan penswastaan pengurusan sisa pepejal Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di Perak dan berpendapat akta yang berkaitan tidak perlu wujudkan.
Presidennya Azih Muda berkata ia bagi mengelak kira-kira 2,000 penjawat awam yang berkhidmat di bawah PBT mengalami masalah yang sama seperti di Kedah dan Perlis ekoran penswastaan itu.

"Penjawat awam amat diperlukan dalam perkhidmatan PBT. Sekiranya mereka beralih kepada swasta, bukan sahaja pekerjaan mereka terancam malah nasib yang sama akan dirasai seperti rakan-rakan kita yang telah berpindah ke syarikat konsesi. Saya fikir sebulan atau dua bulan mereka akan dibuang kerja.

"Seperti di Selangor, pekerja-pekerja dalam perkhidmatan PBT telah dipindahkan kepada Alam Flora yang mana pengurusannya telah diambil alih oleh kerajaan Selangor, pekerja ini tidak boleh kembali kepada PBT," katanya kepada pemberita selepas majlis perhimpunan bersama penjawat awam dari 15 PBT di Perak hari ini.

Beliau berkata Cuepacs menyokong pendirian Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir yang masih belum menandatangani persetujuan untuk menerima konsesi yang akan mengambil alih pengurusan tersebut.

Azih berkata sekiranya penswastaan berlaku, penjawat awam seharusnya tidak diberhentikan perkhidmatan mereka sebaliknya dipindahkan ke Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

"Sepatutnya kita perlu bantu rakyat negara ini untuk mendapatkan pekerjaan. Kita lihat hari ini pekerja di syarikat-syarikat konsesi adalah warga asing dari Nepal, Bangladesh dan Myanmar," katanya.

Beliau berkata pihaknya yakin PBT mampu mengurus sisa-sisa pepejal sebaik mungkin tanpa dirujuk kepada penswastaan.

"Jika ada peruntukan, kerajaan perlu salurkan kepada PBT kerana mereka boleh buat lebih baik daripada syarikat konsesi," katanya.

Beliau berkata Cuepacs akan memaklumkan bantahan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam tempoh terdekat.

"Saya yakin perdana menteri amat prihatin dan peka terhadap kesusahan pekerja dan dapat mempertimbangkan perkara itu dan kita juga berharap menteri kesejahteraan bandar, perumahan dan kerajaan tempatan tidak memberi tekanan kepada kerajaan negeri supaya penswastaan ini berlaku," katanya.

-- BERNAMA

80 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yahoo..!!! Aku first, I'm the best of the best, I'm no one, I'm the winner, I'm first choise, l'm the southern tiger..

Tanpa Nama berkata...

JDT football player are elit team..

Tanpa Nama berkata...

Sah ko ni pegawai n1; curi2 gunakan.kemudahan internet pejabat. Org mcm ko ni amat senang hidup sebab yg penting ko dpt no 1 ke no 2 setiap kali ada isu baru.Bekerja tak penting bagi ko teapi utamakan gaji pula.

Tanpa Nama berkata...

ya tau takpa. biasa yang suka main permainan bodoh 1st 2nd 3rd ni adalah golongan yang sekolah malas seperti n1 dapat masuk kerja kerajaan, berlagak pandai.

ehhhh.. mana ada n1 lagi dah. h11 dah sekarang mereka ni. hahaha.

Tanpa Nama berkata...

WOI... AKU NO 5... OK LAGI LA NO 5...

Tanpa Nama berkata...

Petang petang macam ni, gua memecah kerinduan dengan membeli goreng pisang Rm1.00 dan secawan Kopi O Rm 1.20, tidak ketinggalan sebatang rokok dunhill merah Rm 0.90.

Naluri seorang remaja bujang apabila ada duit lebih sedikit dalam bank, teringin Dunhill, beli sebatang, dapat mengisi kekosongan rasa yang hanya dikuasai John White atau Absolute.

Rm1.00+Rm1.20+Rm0.90 = Rm3.10
Baki Rm295.50 -Rm3.10
RM 292.50

Terima kasih! Malaysia! Masih bertahan lagi hari ini!

Tanpa Nama berkata...

Ingat semua rakyat jelata..bila dapat BR1M..berbelanjalah mengikut keperluan..beli barang yang patut sahaja..lepas beli barang..duit baki tu harus disimpan..

Menteri bangang otak di kepala takuk..macam lah bagi BR1M sampai 300 ribu..300 ringgit je woi..tak payah cakap ikot keperluan..letak minyak..keluar duit dari bank..beli barang..balik rumah..duit dah tinggal berapa ringgit je..nak simpan ape nye lagi..

Tanpa Nama berkata...

Tahu tak dok duit, berhentilah merokok, tak dok pedah apapun.

Tanpa Nama berkata...

"CUEPACS BANTAH PENSWASTAAN PENGURUSAN SISA PEPEJAL"

artikel ni berkaitan sisa pepejal...

apakah itu... adakah najis (tahi)

Tanpa Nama berkata...

Di Terong, Perak, sampah2 tidak dipungut dengan sempurna. Kawasan pembuangan sampah busuk, kotor dan jijik mata memandang.

Di kawasan yang PBT nya diswastakan, tempat pembuangan sampah bersih dan sempurna kerja buatnya. Lihat sahaja di perlis dan sabah.

diminta kerajaan segerakan penswastaan ini demi kesejahteraan, kebersihan dan kesihatan penduduk. (Jika tidak percaya dakwaan saya sila datang sendiri ke trong)

Tanpa Nama berkata...

Esok brim masuk akaun, aku nak beli barangan dapur, beras RM48, susu 3 tin RM8.10, Telur sepapan RM13, gula4 beg RM6, sabun basuh RM38, sabun mandi paket RM6, tepung 3 beg RM23, pampers RM53, susu tepung bayi RM52, minyak makan RM33, ikan selar RM27, sotong RM12, undang RM16, isi minyak kereta 90, bayar tuisyen anak RM150, bat klinik anak demam RM54, bayar api-air RM80, cukai pintu RM98.
Jumlah semuanya = RM807.10 Brim dapat RM600
Terhutang RM207.10, bermakna barangan semua naik, malambung tinggi..

Tanpa Nama berkata...

'Bercukurlah'apa yg ada!!!! Tak kan selamanya kerajaan nak beri segalanya percuma. Inilah mentaliti kita; malas berusaha tapi nak segalanya 'world class'. Kerajaan naikkan gaji/elaun, br1m - para peniaga/org tengah tersenyum kerana mereka yg untung besar. Kita seharusnya mencari jln utk mengurangkan sikap tamak para peniaga yg menjadikan keadaan semakin teruk... Mereka pantang mendengar kerajaan naikkan sesuatu, mereka terus "sembelih" sepuasnya unuk terus kaya raya.

Tanpa Nama berkata...

Ang pn sme bdoh..n1 ke h11? Pttny n1 ke n11..r1 ke h11 adelh..next time, jgn lh prlekehkn n1..dah rzki msing2..

Tanpa Nama berkata...


Tanpa Nama berkata...
'Bercukurlah'apa yg ada!!!! Tak kan selamanya kerajaan nak beri segalanya percuma. Inilah mentaliti kita; malas berusaha tapi nak segalanya 'world class'. Kerajaan naikkan gaji/elaun, br1m - para peniaga/org tengah tersenyum kerana mereka yg untung besar. Kita seharusnya mencari jln utk mengurangkan sikap tamak para peniaga yg menjadikan keadaan semakin teruk... Mereka pantang mendengar kerajaan naikkan sesuatu, mereka terus "sembelih" sepuasnya unuk terus kaya raya.

Sabtu, Februari 22, 2014 7:27:00 PG


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KENAPA K'JAAN, WAKIL RAKYAT DI PARLIMEN DAN SEMUA PIHAK YANG ADA KUASA SEBAGAI PEMIMPIN BOLEH MENGGEZETKAN SATU AKTA TENTANG KAWALAN YANG BETUL² EFEKTIF BAGI KENAIKAN HARGA BARANGAN...

KENAPA DAN KENAPA TAK BOLEH... WALHAL KITA PILIH MEREKA UNTUK MANJADI PEMIMPIN KITA SUPAYA KITA SEMUA RAKYAT DI MALAYSIA TIDAK BERADA DI BAWAH TEKANAN EKONOMI.

NAK BELI BARANGAN KEPERLUAN PUN KENA FIKIR 8 KALI. DIULANGI BARANGAN KEPERLUAN... BUKAN BARANGAN KEHENDAK...

KENAPA DAN KENAPA? SPEKULASI APAKAH INI... SAPA TANGAN GHAIB YANG MEMBUAT SPEKULASI INI...

Tanpa Nama berkata...

"Dulu saya hidup susah. Makan pun seminggu sekali. Tapi lepas dapat BR1M, saya dapat beli rumah 10 biji," Pakcik Shukor

"Dulu saya berbogel ke sana ke mari. Setelah dapat BR1M, saya hari hari pakai dress Chanel uols," - Makcik Shukriahwati

"BR1M kalau diguna dengan betul, boleh tahan sampai 7 keturunan'" - Jibby

"Dengan BR1M, saya boleh kawen 4 sekaligus dalam masa 1 hari!" - Macai lepas SPM

"Lepas Perdana Menteri beri BR1M, cina tidak lagi mampu tepuk tangan,'" - Berahim Aley

"Siapa tak suka BR1M sila pindah negara lain," - Ketua Pempuan Umno

"Rakyat mesti bersyukur dapat BR1M. Tengok Uganda, mana ada BR1M kat sana," Menteri Duit.

"BR1M dapat mengubati segala jenis penyakit kronik," Menteri Kesihatan.

"Setelah mengumumkan penerimaan BR1M, seramai 4billion ahli PAS keluar parti dan masuk Umno," - Buletin Autama

Jadi, marilah kita bersyukur. - Johan

source : https://www.facebook.com/sukanstar?ref=stream

Tanpa Nama berkata...

Swastakan je..tula buang lagi pekerja kontrak yang buat kerja.senang sikit jpa takpayah pikir pencen depa. Jpa dungu

Tanpa Nama berkata...

KALAU TAK SWASTA PUN... JADIKAN SBG BADAN BERKANUN...

Tanpa Nama berkata...

Sisa pepejal tu kerja Indah Water yang uruskan ! Bukan begitukah ?

Tanpa Nama berkata...

KERETA PROTON MURAH DI LUAR NEGARA !
SEBELUM ini, sudah banyak kali kita mendengar dakwaan harga jualan bagi beberapa model kereta keluaran Proton Holdings Bhd (Proton) di luar negara dikatakan lebih rendah berbanding harga dalam negara.

Ramai penulis blog dan pengguna mendakwa kereta Proton di negara seperti Australia dan Arab Saudi dijual jauh lebih murah.

Pemeriksaan Sinar Harian menunjukkan, sebagai contoh, Proton Preve di Malaysia dijual pada harga bermula daripada RM58,921 bagi model 1.6 Executive Manual, tetapi di Australia, model sama dijual pada harga RM46,964 (atau 15,990 dolar Australia).

Namun, jika dilihat dalam laman sesawang Proton Australia, harga asal Proton Preve di Australia ditetapkan pada RM55,775 (18,990 dolar Australia) dan harga RM46,964 itu hanyalah promosi Proton di sana.

Tetapi ada pula yang mempersoalkan, jika Proton mampu memberikan harga promosi serendah itu di Australia, mengapa tidak Proton melakukan perkara sama di Malaysia yang merupakan negara pengeluar kenderaan tersebut?

...............................

Tak Patriotik kah aku ( N 17 )?

Beli kereta Proton Persona Elegance,RM 52,000.00.Bayar muka RM 7000.00 hutang RM 45,000.00 .

Sekarang sudah bayar 3 tahun hampir RM 20,000.00. Baki hutang ada lagi RM 41,000.00.

Kalu nak Trade in kedai nak angkat cuma RM 25,000.00 sahaja.

Kalu nak trade in juga nak pakai polo sedan kena bayar cash tambah duit poket pula sebanyak RM 16,000.00.

Tak Patriotik kah aku ?



Tanpa Nama berkata...

Awak lebih drpd patriotik; awak juga adakah seorang yg fanatik, pengkritik, materialistik, egositik, plastik dan munafik. Hebatkan?

Tanpa Nama berkata...

Tidakkah kamu berfikir cthnya gred 27 gaji matinya mencecah RM5000, gajinya sekarang RM2400, servisnya hanya tinggal 8 tahun saja, manakala kenaikan tahunannya hanya RM145, bermakna RM145 X 8 tahun = 1160 + 2400 = 3560. Ini menunjukkan gaji terakhir sebelum bersara RM3560, di mana kata gajinya mencecah RM5000, gaji mati dinaikan tetapi kenaikan gaji tahunan tidak dinaikkan, serupa datangnya, tidakkah ini satu lagi penipuan oleh kerajaan yg disedari oleh pihak cuepacs, jgn perbodohkan kami presiden cuepacs, kami lebih celih dan celik dari kamu semua, kami anak-anak muda yg jauh berfikir dan lebih ke hadapan dari kamu semua yg suka menipu daya, satu lagi kup 13 tahun, ramai penjawat awam yg tidak samapai untuk kenaikan pangkat, kebanyakkan mereka beberapa tahun saja servis sebelum bersara, kup 13 tahun tidak relevan bagi kumpulan perlaksana sepatutnya hanya 7-8 tahun saja. Ini satu lagi penipuan ke atas penjawat awam, mengapa pula gred kumpulan A, kenaikan gred mereka 5-6 tahun saja,
_______________________________
CUEPACS kembalilah kepada perjuangan asal untuk membantu kumpulan sokongan !!!
Kenaikan Gaji Tahunan kumpulan sokongan perlu dinaikkan supaya jangan terlalu ketinggalan

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Tidakkah kamu berfikir cthnya gred 27 gaji matinya mencecah RM5000, gajinya sekarang RM2400, servisnya hanya tinggal 8 tahun saja, manakala kenaikan tahunannya hanya RM145, bermakna RM145 X 8 tahun = 1160 + 2400 = 3560. Ini menunjukkan gaji terakhir sebelum bersara RM3560, di mana kata gajinya mencecah RM5000, gaji mati dinaikan tetapi kenaikan gaji tahunan tidak dinaikkan, serupa datangnya, tidakkah ini satu lagi penipuan oleh kerajaan yg disedari oleh pihak cuepacs, jgn perbodohkan kami presiden cuepacs, kami lebih celih dan celik dari kamu semua, kami anak-anak muda yg jauh berfikir dan lebih ke hadapan dari kamu semua yg suka menipu daya, satu lagi kup 13 tahun, ramai penjawat awam yg tidak samapai untuk kenaikan pangkat, kebanyakkan mereka beberapa tahun saja servis sebelum bersara, kup 13 tahun tidak relevan bagi kumpulan perlaksana sepatutnya hanya 7-8 tahun saja. Ini satu lagi penipuan ke atas penjawat awam, mengapa pula gred kumpulan A, kenaikan gred mereka 5-6 tahun saja,


--------------------------------

KALAU KENAIKAN GAJI TAHUNAN TU DINAIKKAN... MAKNA KATA ADA KENAIKAN... BILA ADA KENAIKAN TAK BOLEH PUJI KERAJAAN...

KALAU NAK PUJI KERAJAAN SESUATU NILAI KENA TURUN, BARU BOLEH PUJI KERAJAAN. CONTOH HARGA KANGKUNG DULU NAIK, SEKARANG DAH TURUN, KENAPA TIDAK PUJI KERAJAAN. SEKARANG SUHU NAIK DAN PANAS, WAKTU SUHU TURUN DAN SEJUK KENAPA TAK PUJI KERAJAAN.

JADI KERAJAAN MENGAMBIL LANGKAH BERJAGA-JAGA BAGI MENGEKANG SPEKULASI KENAIKAN GAJI TAHUNAN (KGT) SETIAP PENJAWAT AWAM, KHUSUSNYA KUMPULAN SOKONGAN, SUPAYA TIDAK MENJADI TOHMAHAN PELBAGAI PIHAK NANTI.

Tanpa Nama berkata...

Boleh naikkan KGT untuk kumpulan pelaksana dgn syarat KGT utk kump PnP pun patut naik sama. Tidak ada masalah sgt pun. Kalau nak dinaikkan hendaklah sama % nya baru adil utk jangka masa panjang.

Tanpa Nama berkata...

KGT kmp pelaksana rm300 - rm400. Pnp 41 - rm500, 44 -rm600 dan seterusnya. ok kan?

Tanpa Nama berkata...

Awak lebih drpd patriotik; awak juga adakah seorang yg fanatik, pengkritik, materialistik, egositik, plastik dan munafik. Hebatkan?
______________________________________________________________________

6 tohmahan, tiap satu akan dipersoalkan kelak....
ini bukan janji, tapi pasti....

WAWAWAWAWAWAWAWAWA!!!!

~DEGREE ADA, KEPANDAIAN XDA~

Tanpa Nama berkata...

Beruk xde degree, kepandaian mengemis siang mlm ada, menyalak bagai anjing kurap ada, kepandaian menyanyi lagu bangau oh bangau ada... Ya be da be du.....

Tanpa Nama berkata...

DEGREE XDA, KEBODOHAN DAN KEMALASAN ADA. KUANG..........KUANG......KUANG

Tanpa Nama berkata...

Allah bersabda........

Tanpa Nama berkata...

jadilah manusia yg tinggi ilmu dan tinggi juga akhlaknye....
bukan org yg hebat dlm ilmu pengetahuan tp hebat juge dlm menipu dan AUTAnye....


Tanpa Nama berkata...

ABANG : ADA SIJIL & DIPLOMA, MENJAWAT JAWATAN DAN GRED SETARA DIPLOMA YANG SELAYAKNYA.

ADIK : ADA SIJIL & DIPLOMA JUGA, MENJAWAT JAWATAN DAN GRED SETARA SPM.

BAYI : ADA SPM, MENJAWAT JAWATAN DAN GRED SETARA SPM.

----------------------------------

AYAH & IBU BUAT PERUBAHAN UNTUK UPGRADE KAN ADIK SUPAYA SAMA DENGAN ABANG. SUPAYA BEBAN KEJER ABANG DAPAT DIRINGANKAN, DAPAT BEKERJA BERSAMA SAMA.

TAPI ABANG TELAH DERHAKA, MEMBUAT SILENT DEMONSTRASI JALANAN. MEMBUAT PIKET, MENULIS MEMO BANTAHAN YANG TIDAK BERASAS. SUPAYA ADIK DI ADIK TIRIKAN, DUDUK BERSAMA-SAMA BAYI YANG SELAMA INI AYAH DAN IBU TELAH SALAH MELETAKKKAN ADIK BERSAMA-SAMA BAYI.

ADIK LEBIH MATANG DRPD ABANG. ADIK LEBIH BERDAYA SAING. ADIK MAMPU MENGHARUNGI SUKA DUKA BERSAMA BAYI. KENAPALAH ABANG BEGITU DANGKAL SEKALI OTAK PEMIKIRAN MEREKA...

Tanpa Nama berkata...

REAL VS SUBSIDI berkata...

hehehehe....
ustaz mee segera dah pun keluarkan fatwa, bahawa apa yg berlaku adalah khilaf ayah krn telah meletakkan adik di posisi yg salah selama lebih 30thn.
hehehehe.
dimana logika atau relevannya justifikasi ini (salah meletakkan)????
selama lebih 30thn pulak tu.
dgn jangka masa yg sebegitu lama, bukan salah meletakkan, tetapi sengaja diletakkan di level itu.
takpa la, walaubagaimana pun tahniah la diatas kejayaan yg mungkin akan memudaratkan dan menjahanamkan sistem.
hehehehehe.

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR 21 Feb. - Profesor Diraja Ungku Aziz Ungku Abdul Hamid berkongsi lima petua untuk menjadi orang berilmu dan individu cemerlang yang antaranya mengamalkan rutin tidur kira-kira 30 minit pada waktu tengah hari.

Ungku Aziz yang mesra dengan panggilan Pak Ungku berkata, beliau telah mengamalkan rutin tersebut sejak lebih 50 tahun lalu setiap kali selepas makan tengah hari.

"Sistem tidur adalah penting... tidur dalam tempoh setengah jam pada tengah hari boleh memberi kerehatan dan memperbaiki badan kita agar menjadi lebih cergas pada waktu petang untuk membaca buku dan sebagainya," katanya.

Beliau berkata demikian semasa menyampaikan Syarahan Perdana bertajuk Anjakan Pemikiran Mahasiswa: Membentuk Minda Geliga di Universiti Malaya, di sini hari ini.

Turut hadir pada majlis itu, Timbalan Naib Canselor merangkap memangku Naib Canselor Universiti Malaya, Prof. Dr. Mohd. Hamdi Abd. Shukor.

Pak Ungku berkata, rutin seperti itu juga menyumbang kepada minda dan badan yang sihat bagi membolehkan pelbagai aktiviti pada sebelah petang dilakukan dengan badan yang lebih menyegarkan.

"Saya tidak kisah apa berlaku kerana sebaik sahaja lepas makan saya akan masuk bilik untuk tidur.

"Pada waktu petang saya boleh banyak membaca buku atau aktiviti lain dan sebelah malam saya akan menonton televisyen," katanya.

Menurut beliau, golongan mahasiswa khususnya perlu menjaga kesihatan dari segi jasad dan minda sebagai salah perkara asas untuk mencapai kecemerlangan diri.

Katanya, bagi menjaga kesihatan jasad, mereka perlu mengelak makanan dan minuman segera sebaliknya memperbanyakkan memakan ulam-ulaman.

Beliau berkata, petua lain adalah mengurus masa, ketenteraman dan mengelak tekanan, bersenam dan menguasai kaedah belajar yang betul.

"Perlu ada strategi untuk mengelak tekanan atau 'stress' kerana tekanan itu berpunca daripada perasaan bimbang atau ketegangan perasaan terhadap sesuatu," jelasnya.

Ditanya mengenai amalannya menajamkan minda Pak Ungku berkata, golongan mahasiswa perlu banyak membaca buku dan memiliki sikap ingin tahu yang tinggi serta gemar bertanya untuk mendapatkan maklumat.

Mengenai krisis air yang melanda negara, beliau berkata, masalah itu berpunca daripada tangan-tangan manusia sendiri yang melakukan pembalakan dan tidak menjaga alam sekitar.

.............................

Aku nak pi tidur sekejap ( 30 minit ).

Tanpa Nama berkata...

BR1M dah masuk !

gunalah dulu ...

Esok baru gaji masuk .....

Tanpa Nama berkata...

REAL VS SUBSIDI berkata...

hehehehe....
ustaz mee segera dah pun keluarkan fatwa, bahawa apa yg berlaku adalah khilaf ayah krn telah meletakkan adik di posisi yg salah selama lebih 30thn.
hehehehe.
dimana logika atau relevannya justifikasi ini (salah meletakkan)????
selama lebih 30thn pulak tu.
dgn jangka masa yg sebegitu lama, bukan salah meletakkan, tetapi sengaja diletakkan di level itu.
takpa la, walaubagaimana pun tahniah la diatas kejayaan yg mungkin akan memudaratkan dan menjahanamkan sistem.
hehehehehe.
===================================
PENYAKIT HASAD DENGGI MAMPU MENGHANCURKAN MASYARAKAT

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
REAL VS SUBSIDI berkata...

hehehehe....
ustaz mee segera dah pun keluarkan fatwa, bahawa apa yg berlaku adalah khilaf ayah krn telah meletakkan adik di posisi yg salah selama lebih 30thn.
hehehehe.
dimana logika atau relevannya justifikasi ini (salah meletakkan)????
selama lebih 30thn pulak tu.
dgn jangka masa yg sebegitu lama, bukan salah meletakkan, tetapi sengaja diletakkan di level itu.
takpa la, walaubagaimana pun tahniah la diatas kejayaan yg mungkin akan memudaratkan dan menjahanamkan sistem.
hehehehehe.

---------------------------------

SISTEM JAHANAM KER, ATAU HATI KO YANG JAHANAM...

DAH... TAK YAH SIBUK HAL ORG LAIN... TAHU SANGAT KO NI GRED J29 SEDIA ADA...

TAHU SANGAT KO PANAS HATI TGK J17/J22/J26 NAIK SETARA DENGAN KO...

SO SKRG KO TAK BLEH BUAT APA... SKRG KO BUAT KEJER KO, DIAORG BUAT KEJER DIAORG... TAK PAYAH NAK INGAT KO TU PENGARAH. KO PUN DIBAYAR GAJI, JADI TAK PAYAH NAK BUAT SIBUK KENAIKAN ORG LAIN.

SISTEM TAK JAHANAM, TAPI HATI TU ADA TERPALIT UNSUR UNSUR KEJAHANAMAN...

Tanpa Nama berkata...

PA yg suka mengkritik dan memperlekeh pihak lain adalah penjahanam ori.

Tanpa Nama berkata...

Org spt ko lah yg sebenar raja penjahanam segala sistem. Pekerja yg tidak komited tapi pengkhianat.

Tanpa Nama berkata...

Memudarat dan menjahanamkan diri ko sendiri sebab tu ko dah gila nak mampus copy n paste idea sampah yg tak da faedah langsung.

Tanpa Nama berkata...

Yang xda degree dan xsekolah lagi hebat kepandaian mereka. Cuba tanya PT..

Tanpa Nama berkata...

REAL VS SUBSIDI berkata...

hehehehe....
ustaz mee segera dah pun keluarkan fatwa, bahawa apa yg berlaku adalah khilaf ayah krn telah meletakkan adik di posisi yg salah selama lebih 30thn.
hehehehe.
dimana logika atau relevannya justifikasi ini (salah meletakkan)????
selama lebih 30thn pulak tu.
dgn jangka masa yg sebegitu lama, bukan salah meletakkan, tetapi sengaja diletakkan di level itu.
takpa la, walaubagaimana pun tahniah la diatas kejayaan yg mungkin akan memudaratkan dan menjahanamkan sistem.
hehehehehe.

Tanpa Nama berkata...

Memudarat dan menjahanamkan diri ko sendiri sebab tu ko dah gila nak mampus copy n paste idea sampah yg tak da faedah langsung.

=====================================

apa yg ko merepek ni syaitan

Tanpa Nama berkata...

Merepek pasal idea syaitan ko. jahanam mampus.

Tanpa Nama berkata...

Idea seekor syaitan dah nak mampus....

Tanpa Nama berkata...

ADA AKU KESAH... BERCUKURLAH.... XDE DEGREE, KEBODOHAN BERTIMBUN TIMBUN....

Tanpa Nama berkata...

Kepandaian xsama, kebodohan bertimbun timbun....

Tanpa Nama berkata...

ada unsur² penyokong JDT disini... hooliganism... hooliganism...

Tanpa Nama berkata...

bantah ajer ... apa yg sokong Cupec?

Penyokong SPA FC berkata...

AWAS PENYOKONG PAHANG DAN PENYOKONG JDT SEDANG BERGADUH DALAM BLOG CUEPACS! HARAP FAMa MENGAMBIL TINDAKAN DENGAN MENAIKKAN HARGA TIKET PERLAWANAN ANTARA KEDUA-DUA PASUKAN BAGI MENGELAKKAN BUDAYA SAMSENG BOLASEPAK MENULAR DALAM BLOG CUEPACS!!!

Tanpa Nama berkata...

ada unsur² penyokong JDT disini...
Hidup JOHOR, Pasukan JDT adalah terbaik di malaysia, pasukan elit no.1, bahasa johor bahasa terbaik di malaysia malah dijadikan bahasa kebangsaan, Pegawai kerajaan johor adalah terbaik di malaysia, hasil negeri johor adalah hasil terbaik di malaysia, pembangunan di johor adalah terbaik di malaysia, Bendera johor adalah bendera tercantik di malaysia, Makanan di johor adalah makanan tersedap di malaysia, pusat peranginan di johor adalah terindah di malaysia..HIDUP JOHOR !!!!...

Tanpa Nama berkata...

ITP bila nak naik oi...

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR 21 Feb. - Profesor Diraja Ungku Aziz Ungku Abdul Hamid berkongsi lima petua untuk menjadi orang berilmu dan individu cemerlang yang antaranya mengamalkan rutin tidur kira-kira 30 minit pada waktu tengah hari.

Ungku Aziz yang mesra dengan panggilan Pak Ungku berkata, beliau telah mengamalkan rutin tersebut sejak lebih 50 tahun lalu setiap kali selepas makan tengah hari.

"Sistem tidur adalah penting... tidur dalam tempoh setengah jam pada tengah hari boleh memberi kerehatan dan memperbaiki badan kita agar menjadi lebih cergas pada waktu petang untuk membaca buku dan sebagainya," katanya.
................................

RAHSIA UMUR PANJANG ......

JUGA NIE .................

UNTUK MENDAPAT FAEDAH PENCEN LEBIH LAMA ...............

Tanpa Nama berkata...

ADA AKU KESAH... BERCUKURLAH.... XDE DEGREE, KEBODOHAN BERTIMBUN TIMBUN....

KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

APA YG KO MEREPEK NI SYAITON

Tanpa Nama berkata...

HARAP CUEPACS BOLEH PERJUANGKAN NASIB PENJAWAT AWAM... MOHON CUEPACS SUARAKAN PASAL KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG DALAMAN FAM...

BULAN MEI INI PELANTIKAN SEMULA JAWATANKUASA FAM...

MOHON KERUSI PRISIDEN DIPERTANDINGKAN... BARU ADIL...

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs pun sama besengkongkol dgn jpa, spa dan kerajaan, tiada kenaikan apa-apa pun buat penjawat awam..

Tanpa Nama berkata...

Ada kenaikan....KGT utk semua PA confirm ada. Susah kita nak dpt 2 atau lebih kenaikan utk setiap tahun, apatah lagi dgn ekonomi global yg merundum skrg. Inilah hakikat yg kita terpaksa tanggung skrg... Mudah mudahan selepas ekonomi pulih kerajaan dpt memenuhi sebahagian besar tuntutan kenaikan gaji dan elaun. Harapan demi harapan....

Tanpa Nama berkata...

APO YONG KO MEREPOK NO SYOITON.... GAJO TOK COKOP MAKANG..?

Tanpa Nama berkata...

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/s261x260/1795746_458322414268391_1889655766_n.jpg

- abang id

Tanpa Nama berkata...

swastakan jela terus semua perkhidmatan awam ni. kan senang? lepastu jalankan temuduga semula keatas semua penjawat awam sedia ada. mana yang dah takda semangat untuk bekerja tu, berhentikan saja dengan pampasan seperti gcr dah sewaktu dengannya.

barulah perkhidmatan awam lepas ni akan lebih berdaya saing sebab ianya sudah diswastakan/dikorporatkan.

waktu tu rakyat malaysia takkan bising lagi dah bila caj hospital jadi rm100 seorang, caj buat kad pengenalan rm500, caj buat lesen memandu rm200 setahun. maklum la semuanya dah diswastakan. rakyat malaysia pun takkan bising lagi dengan aduan ketidakcekapan kaunter, pegawai kerajaan dan sebagainya sebab semua pegawai kerajaan dah takda 'job security' lagi dah sebab bila-bila masa saja mereka boleh diberhentikan sekiranya tidak berdaya saing/kompeten/takda semangat kerja.

Tanpa Nama berkata...

YANG PENTING ISU GAJI KAKITANGAN AWAM KECIK BERBANDING KOS SARA HIDUP MASA KINI.JANGAN BANDING GAJI 5 TAHUN YG LEPAS

Tanpa Nama berkata...

Boleh beri contoh negara mana yg berjaya menswastakan semua jabatan kerajaannya? Maju sgtkah negara berkenaan? Sori krana tanya soalan mudah kerana aku sekadar katak dibawah tempurung.

Tanpa Nama berkata...

SST APA CERITA SST APA CERITA SST APA CERITA SST APA CERITA SST APA CERITA JPA NI BUAT KERJA LEMBAP JA MACAMANA JABATAN LAIN TAK LEMBAP DAH JPA PUN LEMBAP.BANGSAT BETUL

Tanpa Nama berkata...

Selasa, Februari 18, 2014

MAS rugi RM1.17 billion tahun lepas

Kuala Lumpur - syarikat penerbangan Malaysia iaitu Malaysia Airlines mengalami kerugian yang besar. Sepanjang 2013 lalu , syarikat penerbangan itu mengalami kerugian sebanyak RM 1.17 bilion , atau kira-kira Rp 3.5 trilion .

Dalam empat suku berturut-turut pada tahun 2013 , syarikat penerbangan itu mengalami kerugian. Kerugian pada tahun 2013, sehingga 3 kali ganda kerugian pada tahun 2012 yang mencapai RM 433 juta.

Kerugian pada tahun 2013, ini adalah disebabkan oleh kejatuhan nilai ringgit berbanding dolar , kos tinggi bahan api, dan juga kenaikan kos syarikat.

" Memasuki 2014, Malaysia Airlines meramalkan persekitaran perniagaan yang masih mencabar untuk diramalkan dengan harga yang tinggi bahan api , turun naik dalam kadar pertukaran , dan persaingan yang ketat, " kata Malaysia Airlines dalam satu kenyataan kepada bursa saham di Malaysia , seperti yang dilaporkan oleh AFP pada hari Selasa (18 / 02 /2014 ).

Pada tahun 2013 itu, syarikat penerbangan itu memperoleh hasil sebanyak 15.1 bilion ringgit, meningkat 10 % berbanding 2012. Bilangan penumpang juga meningkat hampir 30 %. Tetapi perbelanjaan penerbangan naik 10% kepada 14.9 bilion ringit di tengah-tengah harga bahan api yang tinggi .

" Dengan pasaran yang semakin meningkat, Malaysia Airlines akan meningkatkan keupayaan, untuk menjadi pemain utama ," kata Ketua Pegawai Eksekutif Ahmad Jauhari Yahya.- DETIKFINANCE

..............................

Ini swasta bukan awam !

Tanpa Nama berkata...

Meningkat maju? Bukan akan muflis? Entahlah Labu...

Tanpa Nama berkata...

Sebab kita guna otak di lutut semasa memilih mereka. Mereka tak salah.... kita yg salah buat pilihan. Kalau sokong pembangkang dah lama gaji 10k seorang sebulan.. Kan kan kan?

Tanpa Nama berkata...

TO :

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
swastakan jela terus semua perkhidmatan awam ni. kan senang? lepastu jalankan temuduga semula keatas semua penjawat awam sedia ada. mana yang dah takda semangat untuk bekerja tu, berhentikan saja dengan pampasan seperti gcr dah sewaktu dengannya.

barulah perkhidmatan awam lepas ni akan lebih berdaya saing sebab ianya sudah diswastakan/dikorporatkan.

waktu tu rakyat malaysia takkan bising lagi dah bila caj hospital jadi rm100 seorang, caj buat kad pengenalan rm500, caj buat lesen memandu rm200 setahun. maklum la semuanya dah diswastakan. rakyat malaysia pun takkan bising lagi dengan aduan ketidakcekapan kaunter, pegawai kerajaan dan sebagainya sebab semua pegawai kerajaan dah takda 'job security' lagi dah sebab bila-bila masa saja mereka boleh diberhentikan sekiranya tidak berdaya saing/kompeten/takda semangat kerja.

Selasa, Februari 25, 2014 9:56:00 PTG


ASKAR DAN POLIS PUN KENA SWASTAKAN... TIDAK NNT KATA TAK ADIL... ACANER TU...

HAHAHA... LAIN KALI FIKIR FIKIR DULU SBLM KUAR STATEMENT....

Tanpa Nama berkata...

Itu pun kalau ko ingat rakyat malaysia adalah robot; senang utk ko perbodohkan... Itulah angan2 namanya kerana cuma idea yg tidak praktikal. Pelik adalah.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

SST APA CERITA SST APA CERITA SST APA CERITA SST APA CERITA SST APA CERITA JPA NI BUAT KERJA LEMBAP JA MACAMANA JABATAN LAIN TAK LEMBAP DAH JPA PUN LEMBAP.BANGSAT BETUL

Rabu, Februari 26, 2014 12:03:00 PTG


--------------------------------

jpa cuma tahu bagaimana nak mengenyangkan puak2 dia a.k.a. PTD je. mereka cuma tahu jabatan mana nak dirampas jawatan ksu/kp dia dari skim lain dan diletakkan PTD di situ. itu saja keje mereka. sebab tu mereka tak peduli dengan SST yang melibatkan keseluruhan penjawat awam sebab bagi mereka, janji PTD kenyang, sudaaaaaaaa

Tanpa Nama berkata...

Hah.. inilah buktinya org kita sbnrnya pemalas dan buat kerja sekadar lepaskn batuk ditangga sahaja. Mereka hanya layak naik pangkat tapi tak layak memimpin dan tak pandai buat kerja.

Tanpa Nama berkata...

hmmmm tak reti nak bercukur! munasabahlah diri. nak apa lg, bercukur seadanya.

Tanpa Nama berkata...

adakah sah pemilihan pegawai cuepacs 2014/2017 pada Disember 2013 ????

Tanpa Nama berkata...

MAS rugi RM1.17 billion tahun lepas...
ASYIK RUGI MEMANJANG.. KEPALA BAPAK KAU ORGLAH, SAPE PEMBESARNYA, INI DUIT RAKYAT, BUKAN DUIT EMAK-BAPAK KAU ORG, NAK ASYIK RUGI JEA.. BUANG SEMUA DARI LEMBAGA PENGARAH HINGGA CEONYA, ASYIK MENTAH KEDARAH DUIT RAKYAT.. ITU SEMUA AHLI NERAKA JAHANAM..

Tanpa Nama berkata...

hmmmm tak reti nak bercukur! munasabahlah diri. nak apa lg, bercukur seadanya.
////////////////////////////////
BERSYUKUR KA BERCUKUR APA YANG KAU CUKUR BULU JEMBUT KAU KAH

syok sex ooo ... berkata...

kalau selalu bercukur , licin la jdinya .. kalau perempuan bercukur ..
hhhmmmmmmmmm ... best2 ..

Tanpa Nama berkata...

Kalau pompuan bercukur mestilah cerah tak lg gelap.... Mcm baby punye... hehehe... wat lawak jgn stress..

Tanpa Nama berkata...

Cuba ko tengok siapa yg memimpin MAS... Siapa memimpin syarikat penerbangan yg lain? Tapi jgn mudah mengkritik... qantas airline dr australia pun mengalami kerugian dan akan memecat kira2 5 ribu org pekerja syarikatnya.

Tanpa Nama berkata...

hampa nie bila bab nak megkritik..puhh no 1 .Abis tu bila masa hampa dok buat kerja........

Tanpa Nama berkata...

Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29

Adakah anda salah seorang calon yang terpilih untuk menghadiri Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 pada 08 Mac 2014 ini?? Jika anda terpilih, tahniah saya ucapkan.

Pada thread kali ini, saya sediakan sedikit panduan untuk anda buat persediaan awal Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29.

Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29

Tujuan peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 adalah untuk mengukur daya pemikiran, serta kebolehan calon mengaplikasi maklumat yang diperolehi melalui latihan akademik, bacaan dan pengalaman.

Calon peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 datang dari pelbagai jurusan. Justeru soalan yang dikemukakan meliputi pelbagai bidang dan skop yang luas.

Matlamat peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 adalah untuk mengukur kematangan pemirikan calon agar sesuai dengan kualiti, serta potensi seorang Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29.

Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 melibatkan 3 kertas berasingan. Calon-calon perlu menunjukkan prestasi yang baik bagi kesemua kertas. Calon-calon dinasihatkan agar tidak fokus kepada satu-satu kertas soalan sahaja. Kerana calon perlu mendapat prestasi yang memuaskan bagi ketiga-tiga kertas peperiksaan.

Anda nak lihat Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29?

http://wanhaffiz.us5.list-manage1.com/subscribe?u=1035d46d3e4e038b193dbd09b&id=169a409301

Tanpa Nama berkata...

BERSYUKUR KA BERCUKUR APA YANG KAU CUKUR BULU JEMBUT KAU KAH

//////////////////////////////

CUKUR SAJA LAH, JANGAN JADI ORG YG TAK RETI NAK BERCUKUR

Tanpa Nama berkata...

Selagi ada bulu kat mana2 bhgn badan jgn henti bercukur... Jgn lupa cukur bulu kemaluan..... hehe...

Tanpa Nama berkata...

xyah le sembang psl exam tuh weiii.. lu lulus pun blum tentu berjaya dlm interview!