SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

15 Oktober 2016

KUASA ANGGOTA AGENSI PENGUAT KUASA PERLU DIPERLUAS - CUEPACS

Bernama
14/10/2016


KUALA LUMPUR, 14 Okt (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) mahu kerajaan memperluaskan kuasa agensi penguat kuasa bagi membolehkan anggotanya menjalankan tugas dengan lebih berkesan selain membela nasib mereka.
Presidennya Datuk Azih Muda berkata Jabatan Peguam Negara perlu menyemak semula undang-undang sedia ada bagi meningkatkan lagi kuasa anggota penguat kuasa.

Azih berkata pihaknya mendapati undang-undang sedia ada tidak mencukupi untuk mempertahankan keselamatan anggota ketika mereka menjalankan tugas yang boleh mendatangkan risiko kepada nyawa mereka.....

4 ulasan:

Unknown berkata...

cadangan supaya penjawat awam di pbt boleh ditukarkan ke tempat lain dan close service perlu dirombak.

Unknown berkata...

Rombak semula close servis

Unknown berkata...

Rombak semula close servis

Unknown berkata...

Apakah Anda berpikir untuk mendapatkan pinjaman? Anda serius membutuhkan pinjaman mendesak untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda dalam utang? Ini adalah kesempatan Anda untuk mencapai keinginan Anda, kami memberikan pinjaman pribadi, pinjaman usaha dan kredit korporasi dan segala jenis pinjaman dengan bunga 2% untuk informasi lebih lanjut hubungi kami melalui email (fredmantin@gmail.com)