SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

02 Jun 2008

DALAM KEGAWATAN EKONOMI ADA PENJAWAT AWAM YANG DAPAT KENAIKAN ELAUN. FIKIRKANLAH BERSAMA

By: Wan Mokhtar
on June 27, 2008 at 5:08 pm

Salam sejahtera,
Saudara/i sahabat KEPAK sekelian. Saya tertarik dengan satu Surat Pekeliling Perkhidmatan Bil 10/2008.
Dalam keadaan kegawatan ekonomi sekarang ini semua Kementerian/Jabatan dinasihat supaya berbelanja berhemah dan pihak Perbendaharaan akan mengeluarkan Waran Tarik Balik Perbelanjaan Mengurus sebanyak 10%. Para Menteri dan EXCO juga bersetuju memotong elaun mereka sebanyak 10%.
Dalam masa yang sama ada pula yang naik elaun. Agaknya golongan yang naik elaun ini adalah dari golongan yang “pecah Kepala” memikirkan cara untuk memulihkan ekonomi negara. Jadi itulah sebabnya dalam keadaan ekonomi sebegini diluluskan kenaikan elaun bagi mereka.
Bagi kita semua ini terutama Kumpulan Sokongan kalau nak tambah pendapatan bolehlah buka gerai “Pisang Goreng” depan halaman rumah atau jadi tauke VCD dekat pasar malam. Nak buka gerai depan rumah bagi penghuni di Putrajaya nampaknya Sorry lah kerana pihak Perbadanan Putrajaya tak boleh kompromi nanti kena saman. Kenalah cari jalan yang lain nak tambah pendapatan.
Kita PPT ini apa nak buat bagi tambah pendapatan. Kalau kawan-kawan ada cadangan boleh sama-sama kita kongsikan dalam blog kita ni. Mungkin tambah Cola kot? Yang tinggal Rumah Kerajaan bayarlah penuh Cola tu kerana ia tiada kaitan dengan Kuarters? Cola adalah bantuan sara hidup. Apakah yang tinggal di Kuarters sara hidupnya lebih baik? Boleh beli minyak dengan harga lama?
Marilah bersama kongsi pandangan dan bersama-sama kita renungkan.
Wassalam.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hello, Semua orang (Pinjaman Tawaran)
Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman @ 2%? Jika ya,? email kami sekarang untuk maklumat lanjut mengenai pinjaman yang anda perlukan sebagai pinjaman. Sekarang sila hubungi kami di: anitacharlesloancompany@mail.com bersama-sama dengan maklumat di bawah.
kami menawarkan dari $ 1,000.00 kepada $ 25,000.000.00 juga memohon untuk maklumat lanjut

{Lengkapkan borang pinjaman di bawah}
Nama anda: ===========
NEGARA: ===========
NEGERI: ===========
ALAMAT: ===========
GENRE: ===========
Jumlah yang diperlukan: ===========
TEMPOH: ===========
BILANGAN TELEFON: =========== =============
Hubungi kami dengan email ini: anitacharlesloancompany@mail.com
Akaun yang lebih baik daripada syarikat yang sah.
Salam
Puan Anita