SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

01 April 2013

STAF AWAM DIGESA KELUAR MENGUNDI

Utusan Malaysia
1/4/2013

KUALA TERENGGANU 30 Mac - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) berharap jumlah pengundi dalam kalangan penjawat awam akan meningkat pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.Timbalan Presiden I CUEPACS, Azih Muda berkata, mereka tidak harus mengambil sikap mudah kerana pilihan raya kali ini dianggap cukup penting."Pada 2008 jumlah penjawat awam yang keluar mengundi hanya sekitar 70 peratus dan kita mahu jumlah itu lebih baik dalam pilihan raya umum akan datang," katanya,Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas menyampaikan ceramah berhubung isu-isu terkini sempena program 'Dari Semporna ke Lahad Datu' di Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini hari ini.

84 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

First.....

Mungkin peratus yang kuar mengundi tahun ni masih kurang jugak kot pasal ramai yang boikot. Tak bersemangat rasanya nak mengundi sebab janji yang lepas-lepas masih belom ditunaikan.

Tanpa Nama berkata...

WAJIB MENGUNDI..ITU TANGGUNG JAWAB RAKYAT..UNDI ADALAH RAHSIA....KORANG UNDI APE????

Tanpa Nama berkata...

Memang kiteorg pa nk kuar mengundi pun coz kali ni kite org nk tukar kerajaan baru.....hahaahahahaha......

Tanpa Nama berkata...

Pasti akan keluar, tp rasa mau ubah la thun ni

KAKITANGAN SOKONGAN M.Sc berkata...

sapa la yang bahlol sangat tukar theme blog ni sampai tak boleh nak klik komen?????


nasib baik masa di kolej dulu aku belajar bagaimana nak bypass DIV string supaya boleh klik link komen ni.

patut spa ambil orang macam aku ni lantik jadi pptm / ptm

ni pegi lantik budak-budak hingusan yang setakat belajar saja pandai tapi tak pandai implementasi dalam kerja

tu yang laman web gov.my selalu kena DDoS, kena defaced manjang je tu


tapi nak buat macam mana, selagi SPA/JPA tu dikuasai oleh yakjud & makjud, lupakan saja la. yang betul berpotensi diketepikan, yang bodoh diambil bekerja

p/s: bodoh bukan bermaksud CGPA rendah. bodoh bermaksud ada yang cemerlang flying colours bagai, tapi tak reti buat kerja. itu definisi "bodoh" dalam situasi sebegini.

sekian terima kasih

SELAMATKAN NEGARA
SELAMATKAN PERKHIDMATAN AWAM

KAKITANGAN SOKONGAN M.Sc berkata...

baiklah.


kepada webmaster cuepacs blogspot ni, pastikan anda bukan sekadar cedok theme dari internet saja, sebaliknya belajar asas HTML dahulu.


cari baris "div.region-inner.footer-inner" dan buang dari kod tersebut.

kod merepek itu telah menyebabkan background yang anda set berada di depan dan tulisan di belakang

jadi pengguna tak dapat "highlight" malah tak boleh klik apa-apa link pun dalam ni


walaupun begitu sekiranya webmaster cuepacs ni tak tau apa benda yang aku ceritakan ini, maka beliau sesungguhnya adalah seorang n00b yang telah melacurkan pengetahuan IT masakini dan hanya tangkap muat saja

beliau bolehlah panjat bangunan tinggi dan terjun ke bawah supaya mati kerana beliau telah merosakkan industri IT negara.


sekian terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Malas nak pegi undi..janji belum ditepati

Tanpa Nama berkata...

SATU KESILAPAN BESAR...JANJI BELUM DITEPATI UTK PA LAIN KECUALI POLIS & ASKAR

Tanpa Nama berkata...

PALIMEN DAH DIBUBARKAN AYUH 1.4 JUTA PA DAN RAKYAT MALAYSIA KITA UNDI PAKATAN RAKYAT SEBABNYA DIBAWAH:
Berita terkini: beberapa persatuan kakitangan awam kumpulan gred 40 ke bawah telah ditolak mentah-mentah oleh JPA, mengenai permohonan dan kertas kerja mereka untuk jadual perubahan gred untuk penambaikan PA tersebut spt gred 27,32 dan 36 kepada gred 41,44 dan 48. begitu juga gred 17, 22, 26, kepada 22, 29 dan 32. perubahan gred ini berdasarkan bebanan kerja yang semakin bertambah serta syarat baru kemasukan dengan kelulusan ijazah, malah permohonan kenaikan itp,cola,time base dipendekkan 15 tahun kepada 8 tahun serta lain-lain elaun ditolak tanpa ada permesyuaratan. INI KEZALIMAN YANG DILAKUKAN OLEH KERAJAAN DAN JPA SENDIRI, MENINDAS KAKITANGAN AWAM. JPA dan KERAJAAN tidak mahu mendengar langsung keluh-kesah 1.4 juta PA, kami bersumpah dan berikrar dengan nama ALLAH SWT akan bersama-sama PR menumbangkan BN menyembah ke bumi, kami akan menggunakan segala kepakaran kami untuk memberi kemenangan kepada kerajaan yang adil,bijaksana dan berkebajikan kepada PA dan rakyat malaysia. kelebihan kami mempunyai pengaruh yang kuat di kalangan masyarakat serta kami mempunyai kelulusan master, ijazah,diploma dan sijil di dalam pelbagai bidang, JPA dan kerajaan telah melebihkan kakitangan gred 41 ke atas, yang terdiri daripada PTD dan PEGAWAI TADBIR NEGERI. PRU-13 akan menghukum segala kezaliman yang dilakukan oleh JPA dan kerajaan. rakyat dan 1.4 juta PA telah bangkit di mana dapat dilihat dengan ratusan ribu telah berhimpum dalam anjuran PR.

Tanpa Nama berkata...

Hang xpegi undi hang bodo coz mase ni lah kiter nk ubah kerajaan baru....kalu hang sok umah jer xpegi mngundi memang xjadi keje wehhh

Tanpa Nama berkata...

Aku pengundi setia BN, tapi sebab janji tahun lepas masih blom ditunaikan, aku nekad boikot.Takde mood aku nak pegi mengundi. Tapi jangan haraplah aku nak undi PR.

Pizi berkata...

Kali ini aku nak mengundi PAKATAN RAKYAT. Ada 2 sebab sahaja aku nak undi PR:
1. Kalau PR menang, gaji aku akan naik RM500 sebulan sebab aku cikgu.
2. Setiap 3 tahun, gaji akan disemak dan dinaikkan.
3. Menteri Kementerian pelajaran dah potong balik elaun mengajar sains dalam bahasa inggeris aku sejak 2012.

Jadi kepada cikgu2, sila undi PR demi masa depan kaum kita. Jangan biarkan kroni aje untung besar. Kita pun nak merasa jugak.

Tanpa Nama berkata...

Aku kompom tak akan undi Bn kali ni sebab aku bukan pulis atau tentra. Elaun rumah dan kola aku tak naik pom walaupom ada orang janji "berita gumbira" kepada PA sebelom ini.

ABU berkata...

Kepada PA penyokong tegar BN, janganlah marah kat aku hanya disebabkan kerana aku akan mengundi PR.

Tanpa Nama berkata...

Jom TOLAK PR... HARAM PA Islam undi DAP & PKR. Demi agama, bangsa & negara... TOLAK PR! TOLAK PR! TOLAK PR....

Tanpa Nama berkata...

Muhammad Faizal
Apr 05 2013

ROMPIN: Penduduk Felda Keratong yang ditemui semalam sangat teruja dengan pengumuman pembubaran parlimen oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kelmarin.

Rata-rata penduduk yang ditemui Harakahdaily meluahkan rasa gembira dengan berita pengumuman itu yang didakwa dinanti sudah lama.

Ditanya apakah sebab mereka begitu gembira, mereka berkata 'kami sudah tidak sabar mahu mengundi untuk membuat perubahan".

Abdul Aziz Musrani, 49, seorang pesara kerajaan menyeru agar penduduk felda memberi sokongan kepada Pakatan Rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) supaya pembaharuan dapat dilakukan.

"Sebagai penduduk di Keratong saya mengharapkan agar seluruh penduduk menyokong Pakatan Rakyat supaya kita dapat mengalahkan Barisan Nasional.

"Saya akan bertemu dengan kawan-kawan untuk sama-sama mengambil peluang terbaik ini memberi peluang kepada Pakatan Rakyat untuk pembaharuan yang lebih baik," kata beliau yang ditemui pada siri jelajah Treler Negara Berkebajikan di Bandar Tun Razak di sini.

Tomirim Mohd Fadzil, 66, pula menjelaskan keluarganya kini mahu membuat perubahan untuk masa depan yang lebih baik khususnya soal bebanan hidup yang tinggi yang terpaksa ditanggung mereka sedangkan pemimpin negara terus mengaut hasil negara.

Selain itu katanya, beliau melahirkan rasa kecewa berhubung bantuan pendidikan kepada anak-anaknya, sehingga beliau terpaksa berkerja keras menampung kos pengajian mereka.

"Saya menyambut baik manifesto Pakatan Rakyat yang mahu memberi pendidikan percuma kepada seluruh rakyat, inilah impian yang kami nantikan selama ini.

"Rata-rata penduduk di sini tidak mendapat bantuan pendidikan, kami mahukan jaminan masa depan kepada anak kami sehinggakan terpaksa mengeluarkan duit sendiri bagi memastikan masa depan mereka lebih baik," katannya.

Sementara itu, Mohd Khairul Azuad, 25, melahirkan rasa teruja untuk mengundi buat kali pertama dalam hidupnya pada PRU13 ini.

Malah katanya lagi, generasi muda tidak perlu takut untuk membuat perubahan, memilih kerajaan yang lebih baik.

"Generasi muda sekarang ini sudah boleh menilai sesebuah kerajaan, mana yang baik dan mana yang banyak melakukan penyelewengan.

"Saya yakin peluang ini akan diambil oleh kesemua generasi muda dan ia bukan satu kesalahan kalau kita membuat perubahan," jelasnya.

Dalam pada itu, seorang pengundi wanita yang sempat ditemui merasakan pengumuman pembubaran parlimen semalam merupakan satu rahmat untuk membuat pilihan menukar kerajaan.

Norsiah Sekak, 57, berkata wanita felda wajib berubah dan perlu keluar dari takuk lama dan jangan biarkan BN terus memerah keringat rakyat untuk kepentingan pemimpin mereka sendiri.

"Kami dari golongan wanita mahu kerajaan yang ada sekarang ini ditukar kerana tidak sanggup bersongkong dengan penyelewengan mereka.

"Saya pasti jika Pakatan Rakyat memerintah ia akan menjadi sebuah kerajaan yang lebih baik dari BN, tidak salah untuk kita mencuba dalam mencari kelainan jika itu terbaik untuk rakyat," jelasnya.

Beliau yang berharap agar wanita-wanita felda tidak menonton berita di televisyen mulai hari ini hinggalah hari mengundi untuk mengelakkan mereka terus terpengaruh dengan berita sebelah pihak.

Tanpa Nama berkata...

majoriti pengundi adalah dari kalangan ahli umno, mca dan mic.

hanya sabotaj dari mereka sahaja yang bakal menentukan kemenangan pihak lawan seperti yang dibuat pada tahun 2008.

selagi mereka kekal mengundi atas dasar keahlian sesuatu parti, jangan harap la parti lawan boleh menang.

Tanpa Nama berkata...

janji ditepati akur janji be end,hg dh jd krajaan hg kna la bg kmudahan pd rakyat,mcm ayah jga anak bni,tak kan la nk bg mkn pasior..,

Tanpa Nama berkata...

tukar kerajaan


kerajaan yang telah bertukar pula diharap dapat menukar kepimpinan perkhidmatan awam yang dikuasai oleh ptd yakjud makjud tu.

spa/jpa dibersihkan supaya yang benar-benar profesional saja diletakkan di situ

apabila spa/jpa dibersihkan, barulah transformasi perkhidmatan awam dapat dilaksanakan dimana menggunapakai konsep yang diamalkan oleh sumber manusia di sektor swasta mahupun glc yang mengiktiraf kakitangan bukan eksekutif mereka untuk dilantik terus ke peringkat eksekutif sekiranya mereka mempunyai kelulusan yang melayakkan mereka.

Tanpa Nama berkata...

Jalankan kewajipan sebagai rakyat Malaysia yang diberikan hak untuk mengudi ..... terserahlah pada individu untuk memilih pemimpin yang dirasakan layak dipilih ..... Wahai PA keluarlah mengudi .... demi masa depan semua warga Malaysia .....

Tanpa Nama berkata...

Dlm manifesto, kerajaan masih berjanji ukt PA sepaerti naik pangkat...Saya takut lepas PRU nanti yg naik pangkat kategori 41 ke atas

Tanpa Nama berkata...

ohh..dalam janji tu polis dan cikgu lagi dapat lagi macam biasa....jabatan lain tak dapat
apa2 eaa???hmmm sedih2

Tanpa Nama berkata...

dalam kempen pilihanraya diminta bn jngan mengutuk negeri2 pembangkang yg boleh menimbulkan kebencian kepada rakyat negeri pembangkang yang MENYOKONG KERAJAAN. Contohnya Mahathir selalu mengutuk negeri kelantan dgn berbagai-bagai caci maki, dan ada setengahnya mengatakan PAS tu Parti Ajaran Sesat itu adalah menimbulkan kemarahan semua org. Kami org kelantan yg selama ini mengagunggkan kerajaan pusat rasa terhina dgn. keburukan yg saja-saja diucapkan melalui rtm, jadi kami akan ambil keputusan akan berhijrah ramai-ramai untuk menentang BN... kau menteri jgn suka menghina kami rakyat kelantan.. dan suasana dikelantan...biarlah org cap kami perkauman.. mesti lah bersatu untuk mempertahankan tuduhan-tuduhan yg dilemparkan.

Tanpa Nama berkata...

"STAF AWAM DIGESA KELUAR MENGUNDI"
23 Ulasan - Tunjukkan Catatan Asal
Runtuhkan ulasan

1 – 23 daripada 23
Tanpa Nama berkata...
First.....

Mungkin peratus yang kuar mengundi tahun ni masih kurang jugak kot pasal ramai yang boikot. Tak bersemangat rasanya nak mengundi sebab janji yang lepas-lepas masih belom ditunaikan.

Khamis, April 04, 2013 7:39:00 PTG

Tanpa Nama berkata...
WAJIB MENGUNDI..ITU TANGGUNG JAWAB RAKYAT..UNDI ADALAH RAHSIA....KORANG UNDI APE????

Khamis, April 04, 2013 8:16:00 PTG

Tanpa Nama berkata...
Memang kiteorg pa nk kuar mengundi pun coz kali ni kite org nk tukar kerajaan baru.....hahaahahahaha......

Khamis, April 04, 2013 9:06:00 PTG

Tanpa Nama berkata...
Pasti akan keluar, tp rasa mau ubah la thun ni

Khamis, April 04, 2013 11:07:00 PTG

KAKITANGAN SOKONGAN M.Sc berkata...
sapa la yang bahlol sangat tukar theme blog ni sampai tak boleh nak klik komen?????


nasib baik masa di kolej dulu aku belajar bagaimana nak bypass DIV string supaya boleh klik link komen ni.

patut spa ambil orang macam aku ni lantik jadi pptm / ptm

ni pegi lantik budak-budak hingusan yang setakat belajar saja pandai tapi tak pandai implementasi dalam kerja

tu yang laman web gov.my selalu kena DDoS, kena defaced manjang je tu


tapi nak buat macam mana, selagi SPA/JPA tu dikuasai oleh yakjud & makjud, lupakan saja la. yang betul berpotensi diketepikan, yang bodoh diambil bekerja

p/s: bodoh bukan bermaksud CGPA rendah. bodoh bermaksud ada yang cemerlang flying colours bagai, tapi tak reti buat kerja. itu definisi "bodoh" dalam situasi sebegini.

sekian terima kasih

SELAMATKAN NEGARA
SELAMATKAN PERKHIDMATAN AWAM

Jumaat, April 05, 2013 9:34:00 PG

KAKITANGAN SOKONGAN M.Sc berkata...
baiklah.


kepada webmaster cuepacs blogspot ni, pastikan anda bukan sekadar cedok theme dari internet saja, sebaliknya belajar asas HTML dahulu.


cari baris "div.region-inner.footer-inner" dan buang dari kod tersebut.

kod merepek itu telah menyebabkan background yang anda set berada di depan dan tulisan di belakang

jadi pengguna tak dapat "highlight" malah tak boleh klik apa-apa link pun dalam ni


walaupun begitu sekiranya webmaster cuepacs ni tak tau apa benda yang aku ceritakan ini, maka beliau sesungguhnya adalah seorang n00b yang telah melacurkan pengetahuan IT masakini dan hanya tangkap muat saja

beliau bolehlah panjat bangunan tinggi dan terjun ke bawah supaya mati kerana beliau telah merosakkan industri IT negara.


sekian terima kasih

Jumaat, April 05, 2013 9:43:00 PG

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
cuepacs pun tak pandai urus , IT fail !

Tanpa Nama berkata...

ulasan yang ke 24 ni macam nak ajar itik berenang.. nak tunjuk pandai tapi dia lagi teruk.. konon, puih.. pedulikan dia wahai webmaster cuepacs.

Tanpa Nama berkata...

Ptuuihhh !!! ulasan no.25
bodoh tolol bahalul !

Pttuihh !!

Tanpa Nama berkata...

kalau setakat lepas pru baru nak naik gred,cola,elaun jangan duk berharap la janji2 palsu tu wahai pa sekalian...

Tanpa Nama berkata...

KITA CUBA PAKATAN RAKYAT SATU PENGGAL, KALAU TAK BAGUS KITA PRU14

Tanpa Nama berkata...

BN makin tindas kakitangan awam, BN menang sistem saraan baru seperti SSB akan dilaksanakan SSB2

Tanpa Nama berkata...

ramai rakan kakitangan awam dikalangan guru merungut PBS menekan mereka, Guru patut tolak BN

Tanpa Nama berkata...

biasa sesebuah kerajaan yang baru pasti akan memenuhi permintaan rakyat.


manakala kerajaan yang sudah lama, akan besar kepala, masih di takuk lama, dan banyak menzalimi orang


kasi tukar 1 kali. tak lama pun, 1 penggal 5 tahun saja. kalau yang ditukar ni pun 2x5 juga, kita tukar balik. takkan ranap negara ni kalau bertukar pemerintahan.


jangan samakan situasi ni seperti di negara bergolak seperti syria, mesir dan sewaktu dengannya. mereka MENJATUHKAN KERAJAAN melalui rampasan kuasa, bukannya melalui proses undi dan pilihanraya.


jangan jadi macam katak di bawah tempurung ataupun seperti lembu dicucuk hidung. tak ada salahnya kita menukar kepimpinan sebab perkhidmatan awam tetap berjalan seperti biasa.


jadi tunggu apa lagi tuan-tuan dan puan-puan. terjemahkan mesej anda ke dalam kertas undi. diharap kerajaan baru nanti akan dapat membersihkan sampah-sampah yang menguasai "pihak berkuasa melantik" tu supaya yang layak dilantik, kronisme dihapuskan dan pengiktirafan diberikan kepada mereka yang mempunyai tempoh perkhidmatan yang lama.

Tanpa Nama berkata...

Pandai2 pun kakitangan sokongan jek. Huhu

Tanpa Nama berkata...

Satu hari di kelas,

Cikgu: eh azman kmu nak jdi apa ni ha, dah la bodoh belajar malas asyik komplein komplein..

Azman: eh jadi apa lgi, jadi guru lah, buatapa belajar pandai2 baik masuk maktab jdi guru dpt buat degree free..

Murid2 lain: betul juge tu.. kepimpinan melalui teladan.. kwn2 jom main..

Cikgu: grrr bengang.. tpi btul juge aku pun spm 1A je.. kiki

Jika mahu pendidikan berkualiti, tendang keluar bn, rakyat adalah tuan!

Tanpa Nama berkata...

Setiap tahun guru tkr kereta, renovate rumah, melancong sana sini, guna gadget terbaru, murid2 klua ipt x dpt kje juge, plg kuat jdi kaki tangan sokongan sape pun x pndg. Seekor x mampu berdikari, apa mereka mkn gji buta ke di sekolah atau mereka sendiri pun akademik teruk?

Ibubapa bangkit!

Tanpa Nama berkata...

ptd2 mangkok yg bermasalah patut dipecat saja, bukannyer dilonggokkan di jpa kt tmpt yg dinamakan "pool".

klu staf len yg ade masalah disiplin tau lak ketua jabatan amek tindakan tatatertib tnpa beri peluang org tuh utk defend diri.

tpi kalu puak pengkhianat tahap dajjal nih wat kes disiplin, leh plak di pool kt jpa nun. mkn gaji buta lg dtg pagi baca paper, petang teruih blah.

ubah! jgn tak ubah!

Tanpa Nama berkata...

Aku setujuuuuuuuuuu..tukalllllll...

Tanpa Nama berkata...

org yg suka komplain dlm ulasan ni sebenar org yg kebanyakan keje gaji buta, tuli, bengong dan pekakkkk.., x ada harga diri.. tahu nak gaji, naik gaji..semua yg difikir semuanya mengharapkan kerajaan luluskan.. sia-sia jadi org tapi tak pakai otak.. fikirlah ckit org yang x bergaji buta mcm kau org tu, tngok adik beradik, ibu bapa, keluarga kau yg hidup kais pagi makan pagi tu,ada kau sedekahkan mereka? nak tipu lagi mau..bagi org yang bri pendapat yg baik itu yang kita nak baca...kutuk sana kutuk cni mcm dia sorang je nak hidup.. naik gaji tngi2 tapi masih lagi ambil rasuah ...itulah kena rompak, samun mngklin sbb duit tak betul.

Tanpa Nama berkata...

Haram undi PR... Munafik manifesto bukan janji!!! JOM TOLAK PR... HIDUP BN HIDUP PM NAJIB! AKU JANJI YG TERBAIK UNTUK MEMACU NEGARA KE ARAH PENDAPATAN TINGGI...

Tanpa Nama berkata...

Oii bongok... Org dh dpt sistem saraan yg baru SST ko dok meroyan kepala bapak ko buat apa? Tu la byk dengar ceramah kaki liwat dan Parti Ajaran Sesat... Sebab tu otak pun biul! Bangang sungguh...!!! Puiii...

Tanpa Nama berkata...

Bodoh... Tak cuba dlm PRU 12... mcm sial! Hampeh...janji tinggal janji. Lagi mau satu penggal? Pi mammpooosss sama PR! Pemimpin semua HAPRAK... buruk perangai. Siap melancap depan laptop.. Terkam mahasiswa.... Hahaha mcm ni nk bg peluang? Bahlol mcm ko boleh la kena tipu...

Tanpa Nama berkata...

Jom ramai2 sokong kjaan yg dh terbukti mampu merealisasikan JANJI. BR1M naik, bantuan sekolah naik... Dan gaji pun akan naik sehingga N17 bergaji RM4000 menjelang tahun 2020! Lagi satu penggal ke tahun 2018... 90% drp gaji akan ditunaikan. Insyaallah... Hidup BN...Hidup BN...Hidup BN!!

Tanpa Nama berkata...

ada org kata org yg sokong BN ni bukan Islam..kalau sokong pas jadi org islam. dlm blog hari tu aku tngok cina yg berceramah dgn bertakbir, mcm boleh main-main pulak.. skrg dah pelik aku tngok.. mngkin cina tu islam agaknye..BN bina masjid katanya bukan niat untuk islam.. org lama ni tahu dalam hati org, bagi kita org muda ni bodo x tau nilai apa yg BN lakukan itu semuanya org pas x terima.. kononnya.. tapi dalam BRIM pembangkang yang berebut2 macam ayam atau apa? binatang nik aziz kate.. huhuhu.

Tanpa Nama berkata...

DAH BUBAR PARLIMEN & NAK PRU13, CUEPACS MASIH NAK KAJI SISTEM TRANSFORMASI YG MENYELURUH UTK SEMUA SKIM PERKHIDMATAN...DAH TERLABAT DAH...BYAK JANJI KOSONG JE...

Tanpa Nama berkata...

Dato Husam Musa yg bakal menjadi calon yang akan bertanding di Parlimen Putrajaya telah menjanjikan akan meneruskan SST sekiranya Pakatan Rakyat berjaya menagambil alih mandat pentadbiran di Putrajaya, dalam usaha mengemaskini sektor penjawatan serta beberapa penambahbaikan yg perlu bagi menghargai sumbangan sektor awam kpd rakyat dan negara.

Tanpa Nama berkata...

kami sokong 100%, undi kami untuk PRU-13, PR 100%..

Tanpa Nama berkata...

Saya akan keluar mengundi dalam keadaan apa sekalipun, itu adalah tanggungjawab saya sebagai rakyat Malaysia. Secara terus terang dan telus saya akan mengundi Pakatan Rakyat, walaupun PM Najib mengumumkan berbagai-bagai imbuhan atas dasar Satu Malaysia yang tidak pernah diberikan oleh mana-mana Perdana Menteri sebelum ini kepada rakyat dan kakitangan awam.

Kakitangan Sokongan First Degree berkata...

Transformasi dalam perkhidmatan Awam,naik pangkat secara fast track, dan macam-macam lagi.. hanya utk golongan PnP shj. Kami, kakitangan Awam peringkat pertengahan/bawahan tidak merasai nikmat tersebut walaupun kami telah bertungkus lumus belajar dan seterusnya memperolehi Ijazah demi untuk mengubah nasib dan peningkatan dalam kerjaya... Tapi ape yg dapat.... HAMPEH.. Kesimpulannya yg saya dapat buat ialah.... KERAJAAN SEKARANG, TIDAK MENGIKTIRAF USAHA DAN PENAT LELAH KAKITANGAN BAWAHAN UNTUK PENINGKATAN KERJAYA..FIKIR SENDIRI,, UNDI DI TANGAN ANDA

AHLI UMNO & Pegawai Kerajaan SOKONG PR berkata...

Aku ahli UMNO dari tahun 1982 lagi... Aku juga kakitangan Kerajaan Malaysia tapi bukan Kerajaan B-End so Ini kali Lah aku rasa nak ubah Kerajaan... tapi sebenarnya aku dah mengundi PR dari dulu lagi...Ada aku kisah.....

Tanpa Nama berkata...

yang komen berapi-api sampai skrin panas berasap jangan pula tak mengundi.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

“PAS Pusat yang bersidang pada hari ini mengambil ketetapan, mana-mana pengumuman yang dilakukan oleh Perdana Menteri untuk perkhidmatan awam akan diteruskan jika sekiranya Pakatan Rakyat mentadbir Putrajaya,” kata Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau menyenaraikan tiga inisiatif yang akan diketengahkan oleh PR dengan yang pertama untuk memperbaiki insentif kepada penjawat awam, termasuk kenaikkan pangkat kepada semua penjawat awam termasuk guru, pegawai kastam, polis, tentera dan lain-lain.

“Kami akan menerima pakai amalan di Kelantan di mana semua pinjaman perumahan dan kenderaan kakitangan awam dihapuskan kenaan caj bunga empat peratus bermula dari tarikh PR mengambil alih Putrajaya,” kata Husam sambil menambah semakan pinjaman sekarang akan dilakukan untuk memastikan kerajaan boleh menanggung implikasi kewangan.

Inisiatif ketiga adalah faedah bagi kakitangan awam yang berpendapatan rendah serta rakyat Malaysia umumnya, kadar pelepasan cukai yang ada sekarang dicadang dikaji semula untuk dinaikkan.

Husam menambah, perlepasan cukai bagi mereka yang mempunyai isteri dan anak-anak yang ada sekarang menyebabkan kakitangan awam dan orang ramai tidak mendapat pendapatan benar yang cukup untuk membiayai kos hidup yang tinggi pada hari ini.

Tanpa Nama berkata...

kadar faedah 4% pinjaman perumahan dan kenderaan akan dilupuskan diantara janji Dato Husam Musa apabila Pakatan Rakyat berjaya mengambil alih tampuk pemerintahan negara ini, insallah

Tanpa Nama berkata...

Calon BN kat kawasan aku adalah calon yg tidak bokeh dipakai...Ini kalilah....

Kump Pelaksana berkata...

Peluang Kenaikan Pangkat kumpulan pelaksana/sokongan ke kump Gred 41 dan ke atas amat terhad atau boleh dikatakan tidak ada langsung terutamanya bagi yang berumur 35 tahun ke atas dan kump Pentadbiran (N)... Kelulusan dan pengalaman yang diperolehi langsung tidak diambil kira. Ujian dipanggil, lulus ujian , pergi PAC..PAC dah 5-6 kali.. apabila ditanya pada fasilitator, jawapannnya ok bagus dan awak aktif. Tapi temuduga tidak dipanggil... Ini salah siapa? JPA?SPA?..... JPA/SPA atau kerajaan Persekutuan yang arahkan supaya jangan ambil... So kali ini, saya sedang berfikir utk undi BN atau PR..

Tanpa Nama berkata...

PR adalah parti bodoh!!
main songsang pandaiii

Tanpa Nama berkata...

ish ish...pakcik kat atas ni xtau lg ke...kan nk naik 41 kena ada degree...pakcik ni ketinggalan zaman la....mmg kejaan x kan bg peluang langsung le nk naik ke 41 tanpa degree...tetambah pakci xtau bta keja....

Tanpa Nama berkata...

najib cakap..klau aku nk layan korang bawahan haik tuih ni...baek aku pikir mcmna nk beli cincin bini aku plak lepas menang mejoriti hanya 39 undi sja...janji aku memerintah lg....aku nk buat 2nd linas..aku nk bt iskandar zulkarnain plak..aku nk buat 1 mlaysia tour 2 biji....aku nk bg syarikat perbangkan terbesar dirantau asia ni, kat adik aku yg no 3 plak....aku nk order altantoya monggolia lg 3 orang..pastu aku nk bomb bg meletop lg....nk setup rambot bini aku bg menawan lg..bg besar 3 kali ganda lg.....aku nk beli jet2 canggeh yg kroni aku tandatangan perjanjian masa LIMA 2013 dulu....leh serang pauk SULU lagi..klau drang masuk walopun 10 orang....
APA AKU KISAH DENGAN PENJAWAT AWAM CAP AYAM MCM KORANG NI....
MEH KEJA LEWAT...
SURUH BRO OPIZ BOY PUNCHKAN....
MAKAN SARI 6 KALI....
NAIK NAIK 27 LE 29 LE..NAK NAIK 54 TERUS LE...NK NAIK HERAN PLAK SBB APA KEJAAN X BANTU KORANG....
PO RAH KORANG...
G BELAJAR MCM OMAR OSMAN LA...DIA KAN PERFECT....TINGAL XDE PROFESSOR SJE....

Tanpa Nama berkata...

hidup be end!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

nclairyKUALA LUMPUR - Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa yakin Pakatan Rakyat (PR) mempunyai sokongan kuat di kalangan kakitangan awam, yang merupakan majoriti pengundi di Putrajaya, pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) 5 Mei ini.

Beliau yang dinamakan sebagai calon kerusi Parlimen mewakili Pas-PR berkata, ia adalah satu kawasan yang sangat "kuat" untuk ditembusi, namun tidak mustahil untuk mencapai kejayaan dengan sokongan yang diberi rakyat.

Kata beliau, walaupun penyokong di Putrajaya perlu mengikut peraturan sebagai penjawat awam, namun demi perubahan, mereka akan mengundi secara 'senyap' untuk PR.

"Jadi saya jangkakan mereka akan mengundi PR secara senyap," kata beliau pada sidang media di sini hari ini.

Tanpa Nama berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=tn4Q_Rur2gI
Seandainya Majoriti Rakyat Malaysia mengundi Pakatan Rakyat dalam PRU-13 nanti, Kerajaan baru Pakatan Rakyat akan ditubuhkan. Maka Kakitangan Kerajaan x perlu takut untuk mengundi Pakatan Rakyat kerana Kerajaan baru selepas PRU-13 nanti (Insya-Allah) ialah Kerajaan Pakatan Rakyat. Bukan Kerajaan Barisan Nasional yang Zalim.

Tanpa Nama berkata...

Kepada yang masih nak semak, masih nak kaji dan masih nak janji cuba jawab persoalan mengapa pengumuman berita baik dibuat untuk satu kumpulan tak perlu semak, kononnya dah kaji sebelum ni, tapi untuk kumpulan lain perlu semak, kaji dan siap janji dan harapan lagi. Nanti janji tinggal hampas.

Tanpa Nama berkata...

Kepada yang masih nak semak, masih nak kaji dan masih nak janji cuba jawab persoalan mengapa pengumuman berita baik dibuat untuk satu kumpulan tak perlu semak, kononnya dah kaji sebelum ni, tapi untuk kumpulan lain perlu semak, kaji dan siap janji dan harapan lagi. Nanti janji tinggal hampas.

Tanpa Nama berkata...

KORANG UNDI LER PAKATAN RAKYAT....DIA JANJI NAK NAIK GAJI GURU JE....RASANYA KAMI GURU BOLEH PANGKAH MANA2...PANGKAH BN, BN KATA 420,000 GURU AKAN DAPAT KENAIKAN PANGKAT SEGERA....PANGKAH PAKATAN, PAKATAN KATA KENAIKAN GAJI RM500 UNTUK GURU2...BEST ....YANG LAIN2 TU TLG UNDI SUPAYA KAMI GURU2 NAIK GAJI/PANGKAT...TQ

Tanpa Nama berkata...

ini kali tukar la... taun ni undi aku beralih pada PR pulak, jnji BN xditepati, dlm media tv macam2 mau buat, xdiceritakan plak yg xdibuat, aku dah xsokong BN sebab BN dah teruk,, menyusahkan rakyat. cite pasal keburukan pihak lain padahal keburukan sendiri lagi banyak.. Ini kali la ,,

Tanpa Nama berkata...

buktikan kalau betul ada pendirian yg tegas..

jangan nnt tewas hanya kerana pujuk rayu & terpesona dgn kemanisan ganjaran2..

Tanpa Nama berkata...

Menurut sumber: Lebih 5 ribu kakitangan kerajaan yang berkelulusan master,ijazah yang tidak di naikkan pangkat ke jawatan gred 41, telah berikrar dan berkerjasama menjadi think-tank dan turun ke medan pertempuran bagi pihak PR untuk memastikan kekalahan BESAR BN di dalam PRU-13, mereka juga menjadi super elit yang akan memastikan PR menguasai PUTRAJAYA..

Tanpa Nama berkata...

woi ceupacs...xpayah ckp xper hal ni....kite org bkn budak kecikcag nk di suruh2...ini kalilah kite semua pA berganding bahu usaha tumbangkn BN

Tanpa Nama berkata...

NAMPAK MCM PRU 13, BYK PENJAWAT AWAM YANG MARAH DAN AKAN MENGUNDI PR DGN KERAJAAN SEDIA...BERSIAP SEDIA UTK BERTUKAR KERAJAAN MUNGKIN KITA NNTI...KASI CHANCE 5 THN, KITA TGK MAMPU TAK PR MENTADBIR NEGARA LEBIH BAIK DR BN, KALAU TIDAK OK, NEXT PRU KITA UNDI MANA YG LEBIH BAIK...PELUANG PERLU DIBERI UNTUK MELIHAT COMPARISON ANTARA BN DGN PR...

Tanpa Nama berkata...

Kami akan KELUAR UNDI PR

Tanpa Nama berkata...

Nasib negara adalah dalam tangan kita, fikirlah betul-betul sebelum mengundi. Jangan gadaikan nasib negara. Terima Kasih!!!

Saya dah ada pilihan, senyap dan undi.

Tanpa Nama berkata...

pandai sgt ke nak kate org bodoh...bodoh sombong namenye kalo angkat bakul sendiri

Tanpa Nama berkata...

takut yg dikejar xdapt yg dikendong berciciran..pr selalunya janji je lebih buat xde..wahai cikgu2 korang bernasib baik la mcm2 benefit korang dpat..

Tanpa Nama berkata...

ni lah manusia yg xkenang budi..aku rase bnyk dah bn bg kat felda n anak cicit mereka..pr selama ini bantu apa pada kamu sehinggakan kamu lupa daratan...

Tanpa Nama berkata...

buat apa nak pakai benda lama, buang ja. ganti ja yang baru. macam ni la penggal ni kita bagi peluang kepada pr, lps ni biar masing2 bersaing secara sihat untuk berlumba2 untuk memajukan negara kita ni. confirm kita akan puas hati nanti. insya-Allah negara kita tak kan terjadi apa bn katakan jika pr dpt memerintah negara kita ni. tak cuba kita tak tahu.

Tanpa Nama berkata...

setiap org mempunyai pandangan dan pendpt yg berbeza, bagi pandangan sy dari dulu sampai sekarang memerintah, anda semua tahu kan cara pemerintahan dulu sampai sekarang dgn parti kerajaan yg sama. sepatutnya usia ni dah bersara ja. bagila peluang kepada pemerintahan kerajaan baru. benda lama dgn baru anda nak pilih benda lama ker? kita cubala produk baru. katakan ketua jabatan kita dari dulu sampai skrg ada tak yg kekal dari mula2 kita masuk kerja dlm perkhidmatan sampai skrg.. sbg umat islam kita berdoa kpd Allah dan solat sunat istiqarah utk buat pilihan yg terbaik utk kter semua.kita bersediala utk bersetuju walaupun hakikatnya kita tak bersetuju.

Tanpa Nama berkata...

bagilah cuti 6hb mei ni ramai kakitangan kerajaan yang nak balik ke kg masing2 nak mengundi katakan tgjwb sbg rakyat Malaysia. bukannya dekat jauh. kebajikan staf mana? nak mintak crk x dpt bg guru2 habis macam mana? atau takut dgn kekalahan sbb sebilangan besar staff krjaan terutama di peringkat bawahan / sokongan mahu pemerintahan kerajaan baru.

Tanpa Nama berkata...

saya setuju. kami nak pemerintahan kerajaan baru.

Tanpa Nama berkata...

macam mana kami nak balik kampung mengundi sedangkan cuti kami dibekukan, diharapkan pihak ceupacs dapat panjangkan kepada pihak berkenaan

Tanpa Nama berkata...

KENAIKAN ELAUN PENJAWAT AWAM MASIH DIBINCANGKAN - KSN


CLAIM ENCIK MASIH DALAM PROSES - PT
itulah jawapan yang dah sebati dengan pegawai kerajaan.Dah lali dengan mereka-mereka ini.jangan lar duk pakai ayat yang sama jer bagi kat kita orang.yang penting tindakan dan keputusan itu yang menampakkan hasil kita mahu.

'dibincangkan'
'dalam proses'

Dr Robert West berkata...

Hai!!!
nama saya Dr. Robert West, saya adalah pemberi pinjaman dan direktur pengelola perusahaan pembiayaan opsi Westrade, perusahaan keuangan terdaftar dan diakui dengan situs web resmi yang disetujui perusahaan tempat kami menawarkan pinjaman peluang seumur hidup kepada individu dan organisasi perusahaan di sekitar bola dunia. kami adalah organisasi pemberi pinjaman keuangan yang terkenal di dunia dengan sertifikasi layanan keuangan, terdaftar dan diakui secara global, di perusahaan pembiayaan Opsi Westrade, Kami mengkhususkan diri dalam pinjaman rumah hunian untuk pembelian dan refinances real estat. Jika Anda mencari pinjaman hipotek berlisensi, pinjaman pribadi, pinjaman perumahan, pinjaman modal dengan bunga sangat terjangkau 2%, maka Anda berada di perusahaan yang tepat untuk kebebasan finansial Anda .. hubungi kami hari ini.
hubungi kami hari ini via
email: robertwestradefinancefirm@gmail.com

 yang kami butuhkan hanyalah informasi Anda dalam format di bawah ini
 
RINCIAN APLIKASI
1) Nama Lengkap:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Jenis Kelamin:
5) Status Perkawinan:
6) Pekerjaan:
7) Nomor Telepon:
8) Posisi saat ini di tempat kerja:
9) Penghasilan Bulanan:
10) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
11) Jangka Waktu Pinjaman:
12) Tujuan Pinjaman:
13) Agama:
14) Sudahkah Anda mendaftar sebelumnya:
15) Nama Facebook:
16) Nomor Whatsapp:
17) Nama Pengguna Instagram:
18) Apakah Anda berbicara bahasa Inggris:
19) Tanggal lahir:

Saat Anda mengajukan permohonan kepada kami, Anda melamar dengan perusahaan tepercaya yang peduli dengan kebutuhan keuangan Anda. Kami akan mengurus Anda melalui seluruh proses
Kami akan selalu melakukan yang terbaik untuk menentukan apa yang dapat Anda bayar dengan mudah dengan mempertimbangkan keadaan keuangan pribadi Anda saat ini dan kemudian menetapkan jumlah pinjaman Anda sesuai dengan itu. hubungi Saya via
Email: robertwestradefinancefirm@gmail.com
Salam
Dr Robert West

Henik Kustinawati berkata...

Assalamualaikum wr wb

Saya ingin mengembalikan semua kemuliaan kepada Yang Maha Kuasa karena kesetiaannya kepada saya dan seluruh keluarga saya karena menggunakan Ibu Emiliana untuk mengubah situasi keuangan saya menjadi kehidupan yang lebih baik dan stabil sehingga sekarang saya memiliki bisnis sendiri di kota.
Nama saya Henik Kustinawati, alamat: pulo wonokromo no 306A, indonesia,

saya ingin berterima kasih kepada ibu Emiliana karena telah membantu saya dengan pinjaman yang bagus setelah saya menderita banyak di tangan pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa menawarkan pinjaman kepada saya, saya telah membutuhkan pinjaman selama 1 tahun terakhir untuk memulai bisnis saya sendiri di kota tempat saya berada dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di India yang menipu saya dan tidak menawarkan pinjaman kepada saya dan saya sangat frustrasi karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di india , karena saya berhutang budi kepada bank dan teman-teman saya dan saya tidak memiliki seseorang untuk mencapainya, sampai pada suatu hari yang setia bahwa seorang teman saya memanggil Madinatul Munawaroh setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapatkan pinjaman dari Ibu Emiliana, maka saya harus hubungi Madinatul Munawaroh dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi ibu Emiliana bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya harus mengumpulkan keberanian dan saya menghubungi ibu Emilina dan saya terkejut bahwa pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 2 jam pinjaman saya dipindahkan ke akun saya dan saya begitu s Hock bahwa ini adalah keajaiban dan saya harus bersaksi tentang karya bagus Ibu Emiliana
jadi saya akan saran semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi ibu perusahaan Emiliana via email: emilianawilson111@gmail.com

dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan bersaksi seperti yang telah saya lakukan dan Anda juga bisa menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang ibu emiliana melalui email saya: heniekustinawati@gmail.com

dan Anda masih bisa menghubungi teman saya Madinatul Munawaroh melalui email: madinatul44@gmail.com

yang mengenalkan saya pada Ibu Emiliana
semoga Allah terus memberkati dan mendukung Ibu Emiliana karena telah mengubah kehidupan finansial dan umur panjangku bagi ibu Emiliana untuk mengubah hidupku ..

RAMADHAN ISLAMIYAT LOANS berkata...

Apakah Anda memerlukan keuangan cepat dengan A.P.R yang relatif rendah? Kami menawarkan keuangan bisnis, keuangan pribadi, keuangan rumah, pembiayaan mobil, keuangan pelajar, keuangan konsolidasi utang, e.t.c. tidak peduli skor kredit Anda. Kami dijamin memberikan layanan keuangan kepada banyak klien kami di seluruh dunia. Dengan paket pinjaman fleksibel kami, keuangan dapat diproses dan ditransfer ke peminjam dalam waktu sesingkat mungkin, hubungi spesialis kami untuk saran dan perencanaan keuangan.

Regards:
Company: RAMADHAN ISLAMIYAT LOANS
email: (ramadhanislamiyatloans@gmail.com)
PIN BB: (e32ddf1e)
WhatsApp:(+447454810709)
Mother: Anita Ervina (CEO)

elizebethisaacloancompany@gmail.com berkata...

Selamat siang pak / nyonya

Kami menyambut Anda ke PERUSAHAAN PINJAMAN ELIZEBETH ISAAC, di mana kami memberikan pinjaman asli dan serius seperti:



LAYANAN PINJAMAN TERSEDIA TERMASUK:
================================
* Pinjaman Komersial.
* Pinjaman pribadi.
* Pinjaman Bisnis.
* Pinjaman Investasi.
* Pinjaman Pembangunan.
* Pinjaman Akuisisi.
* Pinjaman konstruksi.
* Pinjaman Kartu Kredit
* Pinjaman Konsolidasi Utang
* Pinjaman bisnis dan lainnya:

Kami memberikan pinjaman bunga 2% tanpa agunan, sehingga kami dapat mengatakan bahwa kami memberikan PINJAMAN TANPA Agunan, Anda tidak perlu merasa buruk atau kecewa dengan bank yang meminta agunan, cukup hubungi kami dengan mengirim email kepada kami di:

elizebethisaac@gmail.com

Terima kasih

kami menunggu untuk mendengar dari Anda segera

___Malik___ berkata...

Nama: Malik
Negara: Indonesia
Jenis Kelamin.: Pria
Pekerjaan.::::: Pabrik Tenaga Surya
WhatsApp.(***+62-877-9447-8178***)
Lamar Sekarang :(financialserviceauthority400@gmail.com)


DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY adalah pemberi pinjaman uang yang sah dan bereputasi baik. Mereka meminjamkan uang kepada perusahaan besar dan pabrik yang membutuhkan dukungan keuangan, mereka memberikan pinjaman kepada orang-orang yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan mereka untuk berinvestasi dalam bisnis. Jadi, apakah Anda mencari pinjaman mendesak? Anda tidak perlu khawatir karena Anda berada di tempat yang tepat kami menawarkan pinjaman dengan bunga rendah jadi jika Anda membutuhkan pinjaman hubungi mereka sesegera mungkin terutama di era pandemi ini untuk meringankan beban keuangan Anda. Saya mendapat pinjaman Rp.4,5 miliar untuk membayar hutang saya dan melakukan bisnis saya dan juga dalam seminggu saya memiliki hak untuk memperkenalkan kepada mereka seorang teman saya yang berada di Malaysia sejak saya berhasil sehingga dia juga mendapatkan pinjamannya senilai RM 270.000.
____WARNING: Harap berhati-hati di blog ini, jangan mencari pinjaman dari pemberi pinjaman yang fiktif. Saya telah ditipu 3 kali oleh pemberi pinjaman palsu dan saya dapat membuktikan kepada Anda bahwa dengan DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY Anda sama sekali tidak perlu takut. Perusahaan ini ditahbiskan oleh Allah jadi hubungi mereka sekarang untuk pinjaman Anda. Semoga Allah Membantu Anda.

email:((m7472736@gmail.com))


Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.