SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

29 Mac 2013

CUEPACS, MTUC SAMBUT BAIK ANGGOTA KONTRAK DAN SEMENTARA NIKMATI FAEDAH PERKESO

Bernama
28/3/2013

KUALA LUMPUR, 28 Mac (Bernama) -- Cuepacs menyambut baik langkah kerajaan meletakkan 63,000 anggota perkhidmatan awam berstatus sementara dan kontrak di bawah skim Pertubuhan Keselamatan Sosial (PERKESO) mulai 1 Mei depan.
Presidennya, Datuk Omar Osman berkata keputusan ini merupakan satu jaminan kepada pekerja berkenaan dari segi keselamatan mereka.

"Ini satu keputusan penting yang amat dihargai. Ia dapat memberi jaminan dan masa depan yang lebih baik kepada pekerja kontrak dan sementara yang telah lama berkhidmat dengan kerajaan," katanya kepada Bernama di sini Khamis.

Menurut Omar kemudahan itu juga merupakan pencetus semangat kepada golongan itu untuk bekerja dengan lebih bersemangat di samping meningkatkan produktiviti.

Sementara itu, Presiden Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC), Mohd Khalid Atan berkata langkah kerajaan itu merupakan sesuatu yang ditunggu-tunggu sejak sekian lama memandangkan ada antara pekerja itu sudah berkhidmat lama.
"Maka wajarlah mereka mendapat faedah yang sama dengan kakitangan tetap lain," katanya.

Dalam pada itu Omar dan Mohd Khalid sama-sama mencadangkan agar kerajaan menyerap kakitangan kontrak dan sementara itu ke dalam perkhidmatan tetap berbanding memberi peluang tersebut kepada kakitangan baharu.

"SPA (Suruhanjaya Perkhidmatan Awam) ada mengumumkan 60,000 peluang pekerjaan akan disediakan kerajaan tahun ini, saya rasa adalah lebih baik sekiranya staf kontrak dan sementara ini diserapkan.

"Oleh itu kerajaan perlu memberi lebih perhatian kepada kakitangan kontrak dan sementara yang berkelayakan ini untuk menyandang jawatan terbabit terutama mereka yang telah berkhidmat lebih dari 10 tahun," kata Omar.

Mohd Khalid pula berkata, "Telah tiba masa kerajaan mempertimbangkan untuk mereka diserap ke dalam jawatan tetap kerana mereka juga banyak menyumbang dalam kerja-kerja pentadbiran kerajaan," katanya.

Pengumuman mengenai 63,000 anggota perkhidmatan awam itu diletakkan di bawah skim PERKESO diumumkan oleh Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri Dr S Subramaniam hari ini.

-- BERNAMA

88 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kami PTD & PTN first..

Tanpa Nama berkata...

ooii mangkuk-hayun, kami nak diserapkan tetap setelah puluhan tahun berkhidmat bukannya nak faedah perkeso, Omar osman dan Pengerusi MTUC sila letak jawatan..!!

Tanpa Nama berkata...

SOALAN YANG PATUT KITA CARI JAWAPAN:

1. ISLAM kah PAS atau ISLAM kah UMNO.
2. ISLAM kah orang yang tahu dan faham isi dan ilmu Islam tetapi dia bukan orang Islam (Pengamal Undang2)
3. ISLAM kah kita yang dilahir dalam keluarga Islam tapi kita tidak ada pun ilmu, iman dan amal.
4. ISLAM kah kita kerana kita Melayu.

JAWAPAN:

Allah telah berfirman dan memerintahkan kepada kita orang2 yang BERIMAN supaya kita BERTAQWA.
1. Maksud Iman ialah kita percaya kepada 6 perkara iaitu ALLAH, MALAIKAT, AL-QURAN, NABI DAN RASUL, HARI KIAMAT dan QADA'& QADAR (NASIB BAIK DAN BURUK).
2. Maksud Taqwa ialah mentaati perintah Allah dan meninggalkan larangan Allah.
3. Maksud mentaati ialah 5 perkara wajib iaitu Syahadah, Solat, Puasa, Zakat dan Haji serta apa-apa juga perkara yang Allah perintahkan iaitu berbuat baik dan berbakti kepada ibu dan bapa, taat kepada pasangan, malu,jujur,ikhlas belas, pemaaf dan apa jua perkara atau perbuatan yang baik.
4. Maksud meninggalkan ialah tidak mentaati perintah Allah dan membuat apa-apa juga perkara terlarang seperti fitnah, bohong, tipu, dengki, iri hati, kianat, berzina, minum arak, membunuh, rasuah, lari dari medan perang dan lain-lain lagi apa jua perkara di larang oleh Islam.

INSAFLAH dan MARILAH KITA JADI ISLAM YANG BERIMAN DAN BERTAQWA.

Tanpa Nama berkata...

SIAPAKAH SEBENARNYA WIRA MELAYU
Hang Tuah atau Hang Jebat

JAWAPAN: Wira Melayu sebenarnya ialah Orang-orang Bangsa Jawa dari Tanah Jawa bercakap Jawa dan hidup cara Jawa, beragama Islam dan makan nasi ambeng. Mereka telah berperang mempertahankan Tanah Melayu semasa perang dengan Belanda, Portugis, Inggeris, Jepun dan Komunis pada masa sebelum merdeka. Selepas Tanah Melayu Merdeka, Orang Jawa terus menetap dan menjadi Warganegara Malaysia.
Mereka telah meneroka tanah dan menjadikan ladang kelapa, sawah padi dan kebun sayur dan pisang.
Orang Jawa telah terkenal dengan sikap taat ketua, taat agama Islam dan taat bermasyarakat. Mereka kaya dengan harta dan budi bahasa yang luhur. Kini taburan penduduk keturunan Orang Jawa ialah disepanjang pantai barat Malaysia,
terutamanya di Johor, Melaka, Selangor termasuk Kuala Lumpur dan Putrajaya), Perak dan di Pulau Pinang/ Kedah. Banyak budaya Islam yang diamalkan oleh Orang Jawa ini diikuti oleh bangsa Melayu lain seperti berzanji, bertalkin, bertahlil, bertadarus, moreh,
dan kenduri kendara semasa nikah kahwin,bertindik(subang)perempuan, berkhatan anak dan seumpamanya.
Konsep persaudaraan Orang Jawa terus subur dengan cogan kata
" mangan ora mangan ngumpol wajib ngumpol" sampai bila-bila. Maksudnya walau tak makan tetapi mesti datang bertemu sesama sanak saudara.

Tanpa Nama berkata...

KENALI ORANG JAWA MALAYSIA:
Seterusnya walau pun tak ada jamuan makan namun bila dijemput untuk datang berhimpun sesama saudara, Orang Jawa akan tetap hadir sebab mereka tidak merasa lapar atau dahaga kerana berniat puasa Sunat dari rumah. Jika ada jamuan atau hidangan di majlis tersebut mereka balik dengan BERKAT dari tuan rumah iaitu berupa Nasi Ambeng yang dibungkuskan lauk secara berasingan. Tidak basi sehingga BERBUKA PUASA. Begitulah kuatnya iltizam dan ukhuwah Orang Jawa dari dulu hingga sekarang dan sampai bila-bila pun, kerana mereka cukup menjaga keagungan agama Islam, darjat, keturunan, maruah dan persaudaraan sesama Orang Jawa.

Tanpa Nama berkata...

Dahlah.... kakitangan kontrak dan sementara semua . Jangan nak mengharap sangat . Bukan niat nak sabotaj impian cuma sedarlah sikit dari mimpi tu . Selagi omar jadi presiden cuepacs takkan termakbul impian korang . Dah jadi trend cuepacs di abad ini . Lain di minta , Lain yang dapat siap memandai nak jadi wakil politik . Sebelum nak ceritakan masalah PA kontrak atau sementara pastikan presiden cuepacs bukan omar . kalau dia juga sampai kucing bertanduklah nak pembelaan dari cuepacs . Diorang ni bukan peduli sangat permasalahan PA , kontrak atau sementara . Diorang lebih tertumpu ke arah permasalahan dalam bidang politik .

Tanpa Nama berkata...

ooii mangkuk-hayun, kami nak diserapkan tetap setelah puluhan tahun berkhidmat bukannya nak faedah perkeso, Omar osman dan Pengerusi MTUC sila letak jawatan..!!



" ROY!!..ROY!!..HATI KAU KERAS ROY "..

Tanpa Nama berkata...

Entahlah.... apa nak jadi orang cuepacs sekarang ? Indah khabar dari rupa . semua perjuangan cuepacs untuk PA palsu belaka . cerita tak serupa bikin ? asyik komen pembangkang aje tapi tak cermin diri dulu ? pelik tapi benar......

khas buat " ROY SANTAU " berkata...

Ku jejak
Jalan yang berliku
Membara jiwaku
Memburu impian

Ku renang lautan gelora
Biarpun tersadai
Di hujung dunia
Akan ku rempuhi segala rintangan
Biarpun rebah ku bangun sendiri

(Korus)
Akan ku genggam biarpun hitam
Menjadi milikku

Ku mula
Dengan langkah ini
Menuju sinaran yang abadi

Tanpa Nama berkata...

Bertahun tahun kerja dapat perkeso aje ?? Boleh bla la lu omar.......

Tanpa Nama berkata...

Tak perlulah nak komen semua ni . selagi omar jadi presiden cuepacs tak akan adanya pembelaan buat penjawat awam . Yang sepatutnya di gulingkan tukar pemerintahan OMAR bukan BN .

Tanpa Nama berkata...

Tuju, orang orang bangsa Jawa adalah wira.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS dan MTUC salah, anggota kontrak dan sementara mau nikmati pencen bukan faedah PERKESO.

Tanpa Nama berkata...

Apajadi dgn. gred seimbang ,kerani pun bukan , juruteknik pun bukan , dulu lebih tinggi dari H/A ,Juruteknik , sekarang ? buat kerja macam orang gila , hei Omar Osman perhatilah sikit, jangan dok bodek , ni kes sudah lama ooi.

Tanpa Nama berkata...

Tolong tengok ckit Dato Omar kalau kau tu betul anak jantan fasal KUP ni, cikgi diberi KUP makin lama makin kurang tempohnya, tetapi bagi kakitangan lain pun nak juga nikmat KUP ni.. contohnya kami yang di tangga 22 dah lebih 10 tahun kenapa tak ada KUP 26.. asyik cikgu je yg di beri, dahlah kami yg ada diploma dan digree tak boleh naik 29 atau 41 .. bukan kami dengki tapi nak minta juga seperti mereka.

Tanpa Nama berkata...

Kastam pun ada juga W22 wpun dah lama sangat W22.Skrg ini dekat nk pencen daa.Apa nak buat kastam pegawai kiri ,kalau nak naik pangkat W26 mesti ada kosong atau ada kosong W26 sebab pegawai itu sudah mati.Kah kah.. gaji naik ciput jer,itu pun mau kira.Ini ler psl bila ketua jabatan prihatin pada pegawai kanan kastam W41 dan ke atas saja.Patutnya boleh dpt KUP W26 daa..Tengok sama Imigresen lebih terbela dari kastam.

Tanpa Nama berkata...

Iklan Jawatan Kosong .

Ahli Parlimen , 222 kekosongan .

Ahli DUN, 505 kekosongan ,tidak termasuk di Sarawak yang telah diisi .

Berkuatkuasa iklan selepas pembubaran Parliment ?

Tanpa Nama berkata...

Tukar Omar bukan BN?

Tanpa Nama berkata...

N22 masih belum naik N26?

ganukite berkata...

staff PETRONAS dapat RM1K semlm.. lekat celah gigi jek.. rasa ramai nak TUKAR disana, mencurah air di daun keladi sungguh.

Tanpa Nama berkata...

PM , jpa dua dua tak boleh diharap...

Tanpa Nama berkata...

Harapan...

1. Kalau boleh yang kontrak mohon untuk diserapkan untuk tetapkan bukannya untuk caruman itu ini.

2. Kumpulan Teknikal (J) mohon untuk naik gred

3. Elaun rumah dinaikkan

4. Elaun cola diselaraskan

5. Jawapan mengenai semakan penyelarasan perjawatan dan bukannya asyik di kaji sahaja

Tanpa Nama berkata...

Kenapa iya Kerajaan ni langsung tak nak serapkan pekerja2 kntrak,smbilan dan sementara ni...dah mintak spa tapi xdpt2 dan alasan yang dikemukakan pihak SPA ialah " TIDAK MEMENUHI SYRAT KELAYAKKAN SEMASA".Kenpa mesti nak beri pada orang2 luar juga untuk perjawatan tetap kat sektor awam??? kenapa?? pekerja2 kontrak,sambilan dan sementara ni bukan manusia jugak ke?? hina sangat ke kami ni smpi langsung tak boleh diserapkan ke jawatan tetap dan smpi tak boleh diberi peluang temuduga SPA?? kami x mintak naik cola ke,gaji ke, atau ape2 elaun sekalipun...cukuplah sekadar dapat diserapkan pun kami bersyukur sgt...Orang2 awam yang luar pun dah ramai yang naek hairan kenapa pekerja2 kntrak,sambilan dan sementara sektor awam ni tidak diserap2kn juga walapun mereka dan berkhidmat lebih dari tiga,lima dan sepuluh tahun...PELIK TAPI BENAR DAN ITULAH HAKIKAT YANG KAMI SEDANG HADAPI SEKARANG INI...

Tanpa Nama berkata...

yes parlimen dah bubar

Tanpa Nama berkata...

KENALI ORANG JAWA MALAYSIA:
Seterusnya walau pun tak ada jamuan makan namun bila dijemput untuk datang berhimpun sesama saudara, Orang Jawa akan tetap hadir sebab mereka tidak merasa lapar atau dahaga kerana berniat puasa Sunat dari rumah. Jika ada jamuan atau hidangan di majlis tersebut mereka balik dengan BERKAT dari tuan rumah iaitu berupa Nasi Ambeng yang dibungkuskan lauk secara berasingan. Tidak basi sehingga BERBUKA PUASA. Begitulah kuatnya iltizam dan ukhuwah Orang Jawa dari dulu hingga sekarang dan sampai bila-bila pun, kerana mereka cukup menjaga keagungan agama Islam, darjat, keturunan, maruah dan persaudaraan sesama Orang Jawa.

Tanpa Nama berkata...

Ya.Akhirnya.

Tanpa Nama berkata...

SOALAN YANG PATUT KITA CARI JAWAPAN:

1. ISLAM kah PAS atau ISLAM kah UMNO.
2. ISLAM kah orang yang tahu dan faham isi dan ilmu Islam tetapi dia bukan orang Islam (Pengamal Undang2)
3. ISLAM kah kita yang dilahir dalam keluarga Islam tapi kita tidak ada pun ilmu, iman dan amal.
4. ISLAM kah kita kerana kita Melayu.

JAWAPAN:

Allah telah berfirman dan memerintahkan kepada kita orang2 yang BERIMAN supaya kita BERTAQWA.
1. Maksud Iman ialah kita percaya kepada 6 perkara iaitu ALLAH, MALAIKAT, AL-QURAN, NABI DAN RASUL, HARI KIAMAT dan QADA'& QADAR (NASIB BAIK DAN BURUK).
2. Maksud Taqwa ialah mentaati perintah Allah dan meninggalkan larangan Allah.
3. Maksud mentaati ialah 5 perkara wajib iaitu Syahadah, Solat, Puasa, Zakat dan Haji serta apa-apa juga perkara yang Allah perintahkan iaitu berbuat baik dan berbakti kepada ibu dan bapa, taat kepada pasangan, malu,jujur,ikhlas belas, pemaaf dan apa jua perkara atau perbuatan yang baik.
4. Maksud meninggalkan ialah tidak mentaati perintah Allah dan membuat apa-apa juga perkara terlarang seperti fitnah, bohong, tipu, dengki, iri hati, kianat, berzina, minum arak, membunuh, rasuah, lari dari medan perang dan lain-lain lagi apa jua perkara di larang oleh Islam.

INSAFLAH dan MARILAH KITA JADI ISLAM YANG BERIMAN DAN BERTAQWA.

Tanpa Nama berkata...


SIAPAKAH SEBENARNYA WIRA MELAYU
Hang Tuah atau Hang Jebat

JAWAPAN: Wira Melayu sebenarnya ialah Orang-orang Bangsa Jawa dari Tanah Jawa bercakap Jawa dan hidup cara Jawa, beragama Islam dan makan nasi ambeng. Mereka telah berperang mempertahankan Tanah Melayu semasa perang dengan Belanda, Portugis, Inggeris, Jepun dan Komunis pada masa sebelum merdeka. Selepas Tanah Melayu Merdeka, Orang Jawa terus menetap dan menjadi Warganegara Malaysia.
Mereka telah meneroka tanah dan menjadikan ladang kelapa, sawah padi dan kebun sayur dan pisang.
Orang Jawa telah terkenal dengan sikap taat ketua, taat agama Islam dan taat bermasyarakat. Mereka kaya dengan harta dan budi bahasa yang luhur. Kini taburan penduduk keturunan Orang Jawa ialah disepanjang pantai barat Malaysia,
terutamanya di Johor, Melaka, Selangor termasuk Kuala Lumpur dan Putrajaya), Perak dan di Pulau Pinang/ Kedah. Banyak budaya Islam yang diamalkan oleh Orang Jawa ini diikuti oleh bangsa Melayu lain seperti berzanji, bertalkin, bertahlil, bertadarus, moreh,
dan kenduri kendara semasa nikah kahwin,bertindik(subang)perempuan, berkhatan anak dan seumpamanya.
Konsep persaudaraan Orang Jawa terus subur dengan cogan kata
" mangan ora mangan ngumpol wajib ngumpol" sampai bila-bila. Maksudnya walau tak makan tetapi mesti datang bertemu sesama sanak saudara.

Tanpa Nama berkata...

KENALI ORANG JAWA MALAYSIA:
Seterusnya walau pun tak ada jamuan makan namun bila dijemput untuk datang berhimpun sesama saudara, Orang Jawa akan tetap hadir sebab mereka tidak merasa lapar atau dahaga kerana berniat puasa Sunat dari rumah. Jika ada jamuan atau hidangan di majlis tersebut mereka balik dengan BERKAT dari tuan rumah iaitu berupa Nasi Ambeng yang dibungkuskan lauk secara berasingan. Tidak basi sehingga BERBUKA PUASA. Begitulah kuatnya iltizam dan ukhuwah Orang Jawa dari dulu hingga sekarang dan sampai bila-bila pun, kerana mereka cukup menjaga keagungan agama Islam, darjat, keturunan, maruah dan persaudaraan sesama Orang Jawa.

ganukite berkata...

yeayyy dah bubar.. time to move forward!

Tanpa Nama berkata...

Negeri dibawah Pakatan Rakyat telah terbukti dengan tadbir urus yang terbaik sebagaimana mendapat pegiktirafan dan penghargaan dari Lembaga odit Negara, justru Pakatan Rakyat mengajak bersama sektor awam untuk bersama kita membuat perubahan demi masa depan Malaysia yang lebih Cemerlang dan maju untuk turut dinikmati bersama oleh rakyat termasuk kakitangan disemua sektor awam, "Negara terus maju berjaya rakyat dan kakitangan yang berjasa turut tetap merasa"

Tanpa Nama berkata...

nak tipu bebudak boleh ler, ambo ore kelate nak sokong BN dlm PRU13.
HIDUP BN.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Negeri dibawah Pakatan Rakyat telah terbukti dengan tadbir urus yang terbaik sebagaimana mendapat pegiktirafan dan penghargaan dari Lembaga odit Negara, justru Pakatan Rakyat mengajak bersama sektor awam untuk bersama kita membuat perubahan demi masa depan Malaysia yang lebih Cemerlang dan maju untuk turut dinikmati bersama oleh rakyat termasuk kakitangan disemua sektor awam, "Negara terus maju berjaya rakyat dan kakitangan yang berjasa turut tetap merasa"

Rabu, April 03, 2013 12:04:00 PTG
Tanpa Nama berkata...
nak tipu bebudak boleh ler, ambo ore kelate nak sokong BN dlm PRU13.
HIDUP BN.

Rabu, April 03, 2013 12:54:00 PTG
**************************************
orang semua sokong pas.dio ni sore je macai BN(brg naik).bn akan kaloh di klate tok soh dok mimpi la tahit....hidup pas dan mapus bn

Tanpa Nama berkata...

sudah-sudahlah.elak guna bahasa kesat walau marah.hampir semua yang mengulas ni rasanya punya anak.apatah lagi ramai yg beragama Islam.fahamilah...

Tanpa Nama berkata...

PALIMEN DAH DIBUBARKAN AYUH 1.4 JUTA PA DAN RAKYAT MALAYSIA KITA UNDI PAKATAN RAKYAT SEBABNYA DIBAWAH:
Berita terkini: beberapa persatuan kakitangan awam kumpulan gred 40 ke bawah telah ditolak mentah-mentah oleh JPA, mengenai permohonan dan kertas kerja mereka untuk jadual perubahan gred untuk penambaikan PA tersebut spt gred 27,32 dan 36 kepada gred 41,44 dan 48. begitu juga gred 17, 22, 26, kepada 22, 29 dan 32. perubahan gred ini berdasarkan bebanan kerja yang semakin bertambah serta syarat baru kemasukan dengan kelulusan ijazah, malah permohonan kenaikan itp,cola,time base dipendekkan 15 tahun kepada 8 tahun serta lain-lain elaun ditolak tanpa ada permesyuaratan. INI KEZALIMAN YANG DILAKUKAN OLEH KERAJAAN DAN JPA SENDIRI, MENINDAS KAKITANGAN AWAM. JPA dan KERAJAAN tidak mahu mendengar langsung keluh-kesah 1.4 juta PA, kami bersumpah dan berikrar dengan nama ALLAH SWT akan bersama-sama PR menumbangkan BN menyembah ke bumi, kami akan menggunakan segala kepakaran kami untuk memberi kemenangan kepada kerajaan yang adil,bijaksana dan berkebajikan kepada PA dan rakyat malaysia. kelebihan kami mempunyai pengaruh yang kuat di kalangan masyarakat serta kami mempunyai kelulusan master, ijazah,diploma dan sijil di dalam pelbagai bidang, JPA dan kerajaan telah melebihkan kakitangan gred 41 ke atas, yang terdiri daripada PTD dan PEGAWAI TADBIR NEGERI. PRU-13 akan menghukum segala kezaliman yang dilakukan oleh JPA dan kerajaan. rakyat dan 1.4 juta PA telah bangkit di mana dapat dilihat dengan ratusan ribu telah berhimpum dalam anjuran PR.

sumber risikan:
Kedah,Selangor,Pulau Pinang,Kelantan kekal PR.
Terengganu,Perak,Perlis,Negeri Sembilan dan Sabah jatuh kepada PR.
Johor,Melaka,Pahang sebahagian kerusi Dun dan Parlimen jatuh kepada PR.
Bukti menunjukkan ratusan ribuan rakyat hadir berhimpun anjuran PR.
PRU-13 adalah kenangan manis buat PR dan rakyat Malaysia di atas kemengan besar mereka dalam PRU-13 nie. ya Allah bagi kami kemenangan..



Tanpa Nama berkata...

TARIKH PEMBUBARAN PARLIMENT 3 / 4 / 2012 ?

DAH SETAHUN BUBAR ? UMUM KEMUDIAN ?

Tanpa Nama berkata...

Parlimen 2013 suda bubar...ndak sabar nak mengundi...ITP tak dinaikkan...smua PA dah tak sabar nak bagi kerajaan BN buat kajian kekalahan mereka nanti...

Tanpa Nama berkata...

Mana janji kata kakitangan kontrak nak serap ke jawatan tetap...tak ade pn,

Tanpa Nama berkata...

Boooooo.... JOM TOLAK PR! HARAM UNDI DAP, PAS & PKR... Penipu rakyat, highway belum buat dh janji Stadium Olimpik! Kepala bapak Nik Najis... Dh tua tu letak saja laa jawatan! Jalang kaki jantan nk angkat jd PM? Org bodoh mcm macai PR boleh la ko kelentong. PR diambang kemusnahan dan satu pakatan yg dilaknat oleh ALLAH SWT. Semoga rakyat & negara ini dilindungiNya drp laknat2 yg gila kuasa dan munafik...amin!

Tanpa Nama berkata...

Mampus Nik Aziz dan PAS... Nama saja Islam, elok londeh jubah tu pakai seluar pendek mcm Hj Bakhil nk gi picnic! Janji highway belum siap dh janji nl buat stadium olimpik! Oiii masalah air bila nk settle?? Sial punya ulamak anjing... Guna agama untuk kepentingan diri!

Tanpa Nama berkata...

03 April 2013

KUALA LUMPUR: Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) mendesak dengan tegas agar sebarang amalan politik negatif seperti budaya politik samseng, fitnah dan lucah serta pendekatan politik londeh-melondeh ditolak sama sekali oleh parti-parti politik yang bertanding, para penyokong dan rakyat keseluruhannya.

"Marilah kita bersama-sama mengamalkan politik bermaruah sebagai landasan terbaik menjayakan pemilihan pemimpin untuk menerajui tanahair tercinta," kata presidennya, Amidi Datuk Abdul Manan.

Beliau berkata demikian dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan hari ini.

Dalam kenyataan itu, Abim juga mengharapkan Pilihanraya Umum Ke-13 (PRU 13) ini bakal diadakan dengan penuh telus, teratur dan demokratik serta terhindar dari sebarang insiden negatif yang memalukan pengamalan demokrasi di negara ini.

Justeru, Abim menyeru agar Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) memainkan peranannya bukan secara efektif dan berkesan mengikut tatacara pilihanraya, bahkan yang terlebih penting ialah memastikan kredibiliti dan integriti SPR itu sendiri tidak diragui sepanjang pengendalian pilihanraya akan datang.

Abim, kata Amidi turut berharap agar badan-badan pemerhati dan pemantau pilihanraya yang terdiri daripada pertubuhan masyarakat sivil dapat memainkan peranan penting sebagai badan pemantau dan pengimbang (check and balance) dalam memastikan kelancaran PRU 13.

Abim membuat kenyataan ini ekoran pengisytiharan pembubaran Parlimen oleh YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebentar tadi.

Abim, katanya, menilai pengumuman pembubaran tersebut sebagai langkah penting ke arah perkembangan demokrasi yang sihat di negara ini.

Pembubaran yang dibuat sebelum Parlimen terbubar dengan sendirinya pada 28 April 2013 ini amat penting demi memastikan keluhuran Perlembagaan Persekutuan dan kedaulatan undang-undang selaku asas sistem pemerintahan raja berperlembagaan di negara ini tetap terpelihara.

"Sesungguhnya pengumuman pembubaran parlimen ini telah meredakan teka-teki dan kekeliruan di kalangan rakyat sejak sekian lama, khususnya selepas Dewan Undangan Negeri Sembilan terbubar pada 28 Mac yang lalu," katanya.

Ini ekoran kemungkinan terbubarnya beberapa DUN yang lain andainya pengumuman pembubaran Parlimen ini tidak dilakukan segera.

Ini memandangkan pilihanraya ini paling dinanti-nantikan serta bakal disorot dengan penuh minat oleh pelbagai pihak dari dalam dan luar negara.

Tanpa Nama berkata...

Selepas PRU13 nanti, BN akan buat kajian kenapa tak menang majoriti mudah 2/3. Adakah kerana undi protes dari PA yang tak dapat naik gaji dan elaun? Atau kerana gred diaorag statik (tidak dinaiktaraf)....Harap BN buat kajian betul2 nanti tau...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa BN gagal mengekalkan majoriti 2/3 pada PRU12 tahun 2008 ?

Kerana BN gagal kasi bonus kepada PA pada tahun 2007. Ini adalah contoh bagaimana PA melakukan undi protes.

Tanpa Nama berkata...

Tahukah harga rumah teres di Tmn Damansara dan di Tmn Tun ,sekurang kurangnya 2 juta ringgit. Itu adalah jawapan yang terdekat. Berapa PA mampu memiliknya termasuk KSN ,ketua JPA ,ketua Polis dan ketua tentera atau memteri menteri. Berharap penyokong penyokong BN boleh memjawab soalan ini?

Tanpa Nama berkata...

Jika nak jadi penyokong sesatu parti haruslah mengadakan simpanan tetap sebanyak RM12 Juta di sebuah bank kerana negara ini telah mendapatkan kemerdekaan selama 50 tahun atau mendapatkan kontrak sebanyak RM200 Juta. Ini adalah faedah faedah kemerdekaan.

Tanpa Nama berkata...

PARLIMEN DAH BUBAR!!!!
-setelah sekian lama kerajaan dok kencing gred J n G , its payback time...sahabat2 J n G sekelian u guys know what to do...INI KALILAH...

Tanpa Nama berkata...

BN terpaksa melakukan post mortem atau membuat kajian kenapa ramai PA membuat undi protes. Dah lama dah PA tunggu durian runtuh, tapi tak gugur2 jugak durian tu. Janji tinggal janji. Dah banyak sangat cadangan diberikan tapi kajian tak sudah2. Kaji dan terus kaji, entah sampai bila. Mana kenaikan ITP? Bila lagi nak upgrade jawatan kakitangan sokongan? Kenapa tak kasi time based KUP 10 tahun? Kerajaan harus ingat, kami ada kuasa untuk memangkah mana2 parti yang kami mahu dalam pru nanti.

Tanpa Nama berkata...

Akhirnya pembubaran parlimen telah pun di umumkan . Bagi semua PA yang masih tak puas hati , jangan malu dan segan silu buatlah keputusan yang terbaik bagi BN . Jika ada PA yang masih nak pangkah BN harap buat kajian terlebih dulu . Kaji.... kaji.... dan kaji..... lagi . Kalau tak sempat nak kaji apa susah pangkah je ylogo kat sebelah tu .

Tanpa Nama berkata...

selama ini asyik makan goreng pisang apa salahnya tukar selera makan lekor pula

Tanpa Nama berkata...

Takmo... Takut kepok lekor tercampur daging BABI !!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Kenapa iya Kerajaan ni langsung tak nak serapkan pekerja2 kntrak,smbilan dan sementara ni...dah mintak spa tapi xdpt2 dan alasan yang dikemukakan pihak SPA ialah " TIDAK MEMENUHI SYRAT KELAYAKKAN SEMASA".Kenpa mesti nak beri pada orang2 luar juga untuk perjawatan tetap kat sektor awam??? kenapa?? pekerja2 kontrak,sambilan dan sementara ni bukan manusia jugak ke?? hina sangat ke kami ni smpi langsung tak boleh diserapkan ke jawatan tetap dan smpi tak boleh diberi peluang temuduga SPA?? kami x mintak naik cola ke,gaji ke, atau ape2 elaun sekalipun...cukuplah sekadar dapat diserapkan pun kami bersyukur sgt...Orang2 awam yang luar pun dah ramai yang naek hairan kenapa pekerja2 kntrak,sambilan dan sementara sektor awam ni tidak diserap2kn juga walapun mereka dan berkhidmat lebih dari tiga,lima dan sepuluh tahun...PELIK TAPI BENAR DAN ITULAH HAKIKAT YANG KAMI SEDANG HADAPI SEKARANG INI...

Rabu, April 03, 2013 10:36:00 PG


---------------------------

kasi ajar sama si pembuat dasar ni cukup-cukup. parlimen dah bubar. jadi gunakan kebijaksanaan anda di atas kertas undi.

dengan terhapusnya si pembuat dasar yang zalim akan digantikan dengan pembuat dasar yang baru yang seterusnya dapat menyingkirkan beruk-beruk di SPA/JPA yang menganaktirikan kakitangan sokongan yang mempunyai kelulusan sebaliknya lebih suka mengambil dari suku sakat mereka sendiri (kabel).

masanya sudah tiba........

Tanpa Nama berkata...

PM,TPM,YB,SENATOR, DAH KECUT BUAH, MASING-MASING TAK TENTU HALA DAH NIE, ADA YB-YB BN NAMA TAK DICALONKAN, NAMA TAK NAIK, CACAR-MARBA DAH OOii, 17 CALON BEBAS YANG MERDERHAKA DAN MAIN KOTOR DENGAN PR, BOLEH BERTANDING ATAS TIKET PARTI CAP AYAM, SEKARANG 1.4 JUTA PA DAN RAKYAT ADALAH BERKUASA PENUH ATAS KERTAS UNDI MENENTUKAN KERAJAAN BARU, DULU BN BIADAP HINA 1.4 JUTA PA, MAIN TARIK TALI, PENYELARASAN GAJI TAK DA, ELAUN COLA,ITP,EKA DAN LAIN-LAIN ELAUN TAK NAIK,PENAMBAHBAIKAN GRED TAK DA,KENAIKAN PANGKAT TAK DA, TIME BASED DIPENDEKKAN PUN TAK DA, SEDANGKAN KOS SARA HIDUP SEMAKIN MENINGKAT NAIK KHUSUSNYA DI BANDAR-BANDAR BESAR, MANA DIA ORG PEDULI NASIB 1.4 JUTA PA DAN RAKYAT, PM,TPM,YB-YB TAHU DIA ORG SENANG KUMPUL HARTA KEMEWAHAN,ISTERI DAN DUIT. DUNIA INI DIA ORG YANG PUNYA, SEKARANG NIE KITA AJAR MEREKA CUKUP-CUKUP, NAK TENGOK SIAPA YANG BERKUASA SEKARANG, KITA LIHAT SIAPA YANG KENA.

Tanpa Nama berkata...

Lihatlah cara kumpulan kumpulan di luar negara menggunakan cara jahat untuk menanam ketakutan di kalangan pengikut,hilang kerja,hilang peluang naik pangkat,dibuang kerja,di tahan dalam penjara,di dakwa di mahkamah,tidak dapat kontrak dll.

Tanpa Nama berkata...

Memang patut pun x dapat serap ke tetap. sebab suka maki hamun. Patutlah Allah tutup laluan korang ke tetap.Bukan nak pk diri sendiri, kije x habis2 salahkan orang.Kalau dah taraf kontrak, sementara, apply lah jawatan yang tetap. dah mmg pada awal korg minta kije sementara kan. so???nak salahkan kerajaan pulak sebb x tetapkan korang. pk la sikit. jangan jadi bodoh sombong. dalam dunia ni, apa yang berlaku, ada puncanya.nak apa2, usaha...minta pada Allah. bukan duk maki hamun jek...

Tanpa Nama berkata...

Ini kali,
Masih setia pada BN.

hidup BN.

.. aku nak kutip pahala kau orang dpd siapa yg kutuk aku !
kau orang ambil dosa aku !!!

wa kaya !!!!

hidup BN.

Tanpa Nama berkata...

Siapakah menanam ketakutan dan menambah kesusahan seperti harga kos rumah hampir hampir se juta ringgit. Mampu? Jika setia dan sokong barisan yang akan meyebabkan kenaikkan harga barangan apakah kita harus buat?

Tanpa Nama berkata...

Memang tak mampu...kos rumah Rm1 juta...macam di Pulau Pinang...sikit hari lagi licin orang Melayu di pulau. Ada peruntukan untuk dibuat rumah kos sederhana utk. org Melayu...duit diperapkan. Hanya yang tingal adalah jenis Tokong-tokong...
Tapi setakat ini ... apa yang kita nikmati di bawah kepimpinan DS najib..saya rasa amat mencukupi...dan senang cari makan...kecuali mereka yang tamak dan tak tahu mengukur baju dibadan sendiri...

Tanpa Nama berkata...

Banyak tak fafam. Tuhan sudah beri jawapan. Kerja kuat kuat 6 hari seminggu bukan minta apa apa sahaja.

harimau berantai berkata...

Gelombang hijau kini bermula.....bulan sudah siapkn semua jentera2 peperangan.....GEMPURRRRRR.....WIRAAAAAA!!!!!!

harimau berantai berkata...

Skrg ni kiter semua pnjawat awam kontrak xperlu nk bising2 dah dlm blog ni....parlimen dh bubar,so marilah kiter sama2 buat satu perubahan agar kiter semua pnjawat awam kontrak dn sementara tidak di anktirikn lagi dah.....jom kiter ubah yoppp....

Tanpa Nama berkata...

Marilah berbaris hadapan AZIZ untuk kekuatan.

Tanpa Nama berkata...

Adakah di Malaysia pemimpin sebuah parti politik atau persatuan sebuah agama benar-benar menasihatkan ahlinya bertindak dengan cara yang adil dan saksama? Itulah ajaran agama bukan ajaran politik.

Tanpa Nama berkata...

Agihkan dengan adil dan saksama iaitu semua PA diberi jawatan tetap.(Jangan ada kontrak dan sementara) Itu adalah ajaran agama.

Tanpa Nama berkata...

Jika kerajaan mengamalkan dasar adil dan saksama janganlah lupa menolong kerajaan membayar hutang.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa iya Kerajaan ni langsung tak nak serapkan pekerja2 kntrak,smbilan dan sementara ni...dah mintak spa tapi xdpt2 dan alasan yang dikemukakan pihak SPA ialah " TIDAK MEMENUHI SYRAT KELAYAKKAN SEMASA".Kenpa mesti nak beri pada orang2 luar juga untuk perjawatan tetap kat sektor awam??? kenapa?? pekerja2 kontrak,sambilan dan sementara ni bukan manusia jugak ke?? hina sangat ke kami ni smpi langsung tak boleh diserapkan ke jawatan tetap dan smpi tak boleh diberi peluang temuduga SPA?? kami x mintak naik cola ke,gaji ke, atau ape2 elaun sekalipun...cukuplah sekadar dapat diserapkan pun kami bersyukur sgt...Orang2 awam yang luar pun dah ramai yang naek hairan kenapa pekerja2 kntrak,sambilan dan sementara sektor awam ni tidak diserap2kn juga walapun mereka dan berkhidmat lebih dari tiga,lima dan sepuluh tahun...PELIK TAPI BENAR DAN ITULAH HAKIKAT YANG KAMI SEDANG HADAPI SEKARANG INI...
.......................................................

ANDA TAK DPR DISERAPKAN SBB ANDA TIDAK LAYAK..SYARAT SEMASA SPA UTK JWTAN PENGURUSAN N PROFESIONAL GRED 41 HENDAKLAH MEMPUNYAI DEGREE KELAS PERTAMA DAN CEMERLANG DLM PELBAGAI AKTIVITI DIPELBAGAI PERINGKAT..SPA DA KELAUARKN KENYATAAN AKHBAR JANUARI LEPAS YG SPA HANYA AKAN BERI KEUTAMAAN UTK DILANTIK KE JWTN GRED 41 YG ADA DEGREE KLAS PERTAMA SHJ..TAK KISAH LE ANDA KONTRAK KE..SEMNTARA KE..SANGKUT KE..ATAU APA2 JE STATUS ANDA..ANDA BUKAN DIKIRA DLM KERAJAAN..ANDA MASIH ORG LUAR..JGN INGT ANDA KONTRAK OR SAMBILAN ANDA DA DIKIRA STAFF KERAJAAN..ANDA TAK BACA PERATURAN KE YG STATUS TETAP SHJ DIKIRA N DIIKTIRAF KAKITGN KERAJAAN..YG KONTRAK N SEMNTARA CUMA ORG LUAR YG MMBNTU JE..JD KLU NK JWTN TETAP ANDA KNE BERSAING....SKG NI RAMAI YG ADA DEGREE..TP KLU TAKAT ADA JE..TAK GUNA..KENE LE DEGREE YG CEMERLANG..FIRST CLASS..ANDA YG STUDY CUKUP MKN JE..BLJAR MAIN2 LPS TU NK SLHKN KERAJAAN X BG ANDA KERJA..INI LA ORG MELAYU..USAHA XDE..TP TAK HABIS2 NK SALAHKN ORG LAIN..KELEMAHAN DIRI X NMPK..USAHA MALAS..DPT DEGREE CUKUP MKN PUN NK CANANG SANA SINI..

Tanpa Nama berkata...

staff kontrak dn sementara semua jgn sedeyyy ok....skrg ni kiter semua dah jadi boss untuk tentukan kerajaan baru pru ni...ok kwn2 semua....

harimau malaya berkata...

Aperko ckp staff kontrak org luar!!!!!!ORG LUAK KEPALA BAPAK HANGGGGG......CKP TU LAIN KALI GUNE AKAI SIKIT....JGN GUNE KEPALAK LUTUT HANGGGG...BODOIIII...

Tanpa Nama berkata...

hang bleh ckp sesuka hati hang jaaa ekk kat staff kontrak dn sementara....yela skrg ni hang xkene mcm staff kontrak dn sementara kene...bleh la hang ckp sebb hang staff tetap...mane tahu satu hari nnti terkene kat ank2 hang atau cucu cicit hang jadi staff kontrak atau smbilan....pastu plak kerajaan masa tindas pekerja2 kontrak dn sambilan....mcm mane hang rasa masa tu....???????bodoiiii betui hang ni bile berckp....xgune pala hotak langsungggg....puiiiiii

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa iya Kerajaan ni langsung tak nak serapkan pekerja2 kntrak,smbilan dan sementara ni...dah mintak spa tapi xdpt2 dan alasan yang dikemukakan pihak SPA ialah " TIDAK MEMENUHI SYRAT KELAYAKKAN SEMASA".Kenpa mesti nak beri pada orang2 luar juga untuk perjawatan tetap kat sektor awam??? kenapa?? pekerja2 kontrak,sambilan dan sementara ni bukan manusia jugak ke?? hina sangat ke kami ni smpi langsung tak boleh diserapkan ke jawatan tetap dan smpi tak boleh diberi peluang temuduga SPA?? kami x mintak naik cola ke,gaji ke, atau ape2 elaun sekalipun...cukuplah sekadar dapat diserapkan pun kami bersyukur sgt...Orang2 awam yang luar pun dah ramai yang naek hairan kenapa pekerja2 kntrak,sambilan dan sementara sektor awam ni tidak diserap2kn juga walapun mereka dan berkhidmat lebih dari tiga,lima dan sepuluh tahun...PELIK TAPI BENAR DAN ITULAH HAKIKAT YANG KAMI SEDANG HADAPI SEKARANG INI...
.......................................................

ANDA TAK DPR DISERAPKAN SBB ANDA TIDAK LAYAK..SYARAT SEMASA SPA UTK JWTAN PENGURUSAN N PROFESIONAL GRED 41 HENDAKLAH MEMPUNYAI DEGREE KELAS PERTAMA DAN CEMERLANG DLM PELBAGAI AKTIVITI DIPELBAGAI PERINGKAT..SPA DA KELAUARKN KENYATAAN AKHBAR JANUARI LEPAS YG SPA HANYA AKAN BERI KEUTAMAAN UTK DILANTIK KE JWTN GRED 41 YG ADA DEGREE KLAS PERTAMA SHJ..TAK KISAH LE ANDA KONTRAK KE..SEMNTARA KE..SANGKUT KE..ATAU APA2 JE STATUS ANDA..ANDA BUKAN DIKIRA DLM KERAJAAN..ANDA MASIH ORG LUAR..JGN INGT ANDA KONTRAK OR SAMBILAN ANDA DA DIKIRA STAFF KERAJAAN..ANDA TAK BACA PERATURAN KE YG STATUS TETAP SHJ DIKIRA N DIIKTIRAF KAKITGN KERAJAAN..YG KONTRAK N SEMNTARA CUMA ORG LUAR YG MMBNTU JE..JD KLU NK JWTN TETAP ANDA KNE BERSAING....SKG NI RAMAI YG ADA DEGREE..TP KLU TAKAT ADA JE..TAK GUNA..KENE LE DEGREE YG CEMERLANG..FIRST CLASS..ANDA YG STUDY CUKUP MKN JE..BLJAR MAIN2 LPS TU NK SLHKN KERAJAAN X BG ANDA KERJA..INI LA ORG MELAYU..USAHA XDE..TP TAK HABIS2 NK SALAHKN ORG LAIN..KELEMAHAN DIRI X NMPK..USAHA MALAS..DPT DEGREE CUKUP MKN PUN NK CANANG SANA SINI..

-------------------

betui ka nak masuk gomen sekarang kena yg 1st class je? tgk yang baru masuk x de pun dapat first class je...

memang betui pointer degree memainkan peranan penting..tapi sepatutnye SPA memberi kelebihan kepada mereka yang berstatus kontrak/sambilan/etc..kerana setiap tahun pengalaman tu di ambil kira dan setiap tahun pengalaman bersamaan dengan 0.1 pointer..

so katalah dia degree dulu 3.3 pointer..dah kerja 5 tahun...so 3.3 tambah 0.5...dah jadi 3.8 pointer dia..dah lebih dari layak dah kalau betul gomen nak 1st class jerk..

kadang2 pointer ni sebagai syarat jer..yg dapat 1st class pun belom tentu kerja dia bagus..mungkin masa di Universiti dia jenis suka menghafal..so dapat lah 1st class..

lagi satu, bukan nak pertikai..graduan UM vs UiTM = memang dari segi pointer graduan UiTM akan memang..rata2 graduan depa memang 3.0 above.. UM nak dapat 3.0 pun sakit ..

Apa2 pun, pengalaman lebih penting..tu yg patut di ambil kira..Semoga yg sambilan/kontrak mendapat pembelaan...

Tanpa Nama berkata...

Annu ar kata hutang kerajaan Najib skrg RM 400 billion.Jadi tak usah laa PA rendah angan-angan nak naik gred atau naik pangkat.Skim saraan transformasi aka sbpa jugak.Cuma ubah nama.Yang untung pembuat dasar Bapak Jusa,PTD JPA,Gred kroni.Naik gaji ribu-ribu.Para Menteri tak kira sebab memang sudah kaya raya.Tak payah kaji lama-lama Mr Najib sebab kami sudah tahu jawapannya.Jom bertindak PRU 13,kalau sesiapa sudah rasa kena tipu.

Tanpa Nama berkata...

Selepas PRU13 bilangan PA dikurangan untuk membolehkan kerajaan membayar gaji.

Tanpa Nama berkata...

MMG STAF KONTRAK DAN SAMBILAN DAN SANGKUT TU ORG LUAR..MEREKA TAK LAYAK UTK BUAT PINJMN KRAJAAN..TAK LAYAK NAIK PGKT..TAK LAYAK UTK PELBAGAI KEMUDAHAN ORG TETAP DPT..ID KAD PUN BERBEZA..SBB MEREKA ORG LUAR DAN BUKAN KAKITGN KERAJAAN DAN X SEMUA PERKARA BOLEH AKSES..BACA PEKELILING LA..JGN DUK KATA ORG BODOH TP BILA BERHUJAH KOSONG..NI LE MENTALITI ORG MELAYU..STUDY MALAS..KLU DA MALAS..MMG LE NK DPT POINTER BAIK TU PERIT..
SEBB APA PULA KERAJAAN PERLU BELA STAFF KONTRAK?? MEREKA NI DA DIBERI GAJI..DAN MEREKA DA TAHU TEMPOH KONTRAK..JD KLU DA SMP TEMPOH TU..MAKLUMLAH..SBB DA SAIN AGREEMNT..KLU NK TETAP..BERSAING LE..JGN LE DUK CANANG SEMATA2 ADA DEGREE TP SEKADAR ADE SHJ..DAN DUK CERITA PSL PENGALAMAN YG KONON BNYK SGT..TP MASA TEMUDUGA..TNYA SOALAN BASIC PSL PEKELILING PUN X TAHU..MCM TU KE KATA PENGALAMAN. ..RAMAI JE STFF KONTRAK YG DPT TETAP KLU CEMERLANG..DAN YG DUK MNGUTUK2 KAT SINI TU..DAH NMPK DA ATITUDE DIA TAK BAGUS N SAH2 LE DEGREE CUKUP MKN..SBB TU YG MNYALAK SGT..PM HARI TU X HERAN SGT NAK BELA..SBB TU SEKADAR SAMBUNG SETAHUN JE..SBB DIA TAHU GOLONGN NI GOLONGN YG MCMNA..

Tanpa Nama berkata...

parlimen dah rasmi dibubar...jadi masanya akan tiba utk PRU tak lama lagi...jadi harapnya para ahli komen & PA yg lantang bersuara dlm blog kupeks selama ni..buktikanlah apa yg lantang dilaungkan itu yaaaaa...

jangan pula nanti..bila sampai masa..bila kena suap sikit..kena belai sket...terus goyang dah prinsip...hehe

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Kenapa iya Kerajaan ni langsung tak nak serapkan pekerja2 kntrak,smbilan dan sementara ni...dah mintak spa tapi xdpt2 dan alasan yang dikemukakan pihak SPA ialah " TIDAK MEMENUHI SYRAT KELAYAKKAN SEMASA".Kenpa mesti nak beri pada orang2 luar juga untuk perjawatan tetap kat sektor awam??? kenapa?? pekerja2 kontrak,sambilan dan sementara ni bukan manusia jugak ke?? hina sangat ke kami ni smpi langsung tak boleh diserapkan ke jawatan tetap dan smpi tak boleh diberi peluang temuduga SPA?? kami x mintak naik cola ke,gaji ke, atau ape2 elaun sekalipun...cukuplah sekadar dapat diserapkan pun kami bersyukur sgt...Orang2 awam yang luar pun dah ramai yang naek hairan kenapa pekerja2 kntrak,sambilan dan sementara sektor awam ni tidak diserap2kn juga walapun mereka dan berkhidmat lebih dari tiga,lima dan sepuluh tahun...PELIK TAPI BENAR DAN ITULAH HAKIKAT YANG KAMI SEDANG HADAPI SEKARANG INI...

Rabu, April 03, 2013 10:36:00 PG

---------------------------

kasi ajar sama si pembuat dasar ni cukup-cukup. parlimen dah bubar. jadi gunakan kebijaksanaan anda di atas kertas undi.

dengan terhapusnya si pembuat dasar yang zalim akan digantikan dengan pembuat dasar yang baru yang seterusnya dapat menyingkirkan beruk-beruk di SPA/JPA yang menganaktirikan kakitangan sokongan yang mempunyai kelulusan sebaliknya lebih suka mengambil dari suku sakat mereka sendiri (kabel).

masanya sudah tiba........

Rabu, April 03, 2013 11:41:00 PTG

---------------------------

TUL TUHHH!!!!! MASA SUDA TIBAAAAAAAA!!!

Tanpa Nama berkata...

okay!!.. bagaimana pule calon KPSL?? exam khas dah lulus,,,apply dah dekat 10 kali..

KAKITANGAN SOKONGAN M.Sc berkata...

ha ha ha


mesti ramai keyboard warrior yang sekarang tengah takda kerja yang melopong saja bukak blog cuepacs tapi tak boleh nak komen, kan kan kan?

pegi tanya PPTM/PTM tempat ko camana nak browse laman web ni untuk bypass beberapa html kod yang merepek yang dibuat oleh webmaster cuepacs ni supaya anda boleh klik link dalam ni.

kalau PPTM/PTM anda tak boleh selesaikan/jawab soalan mudah sebegini, suruh mereka berhenti kerja & mintak jawatan R1/R3 N1/N3 lagi bagus kerana itu sahaja yang sesuai dengan "prestasi" mereka

sekian terima kasih

MAJULAH IT UNTUK NEGARA

HA HA HA HA HA HA

Tanpa Nama berkata...

Calon kpsl yg tak berjaya walaupun 20 kali mohon n dtg temuduga n lulus uijian tu kene tgok balik diri sendiri..ujian kpsl tu mmg boleh katakan ramai yg lulus..tp lulus yg mcmna..atau sekadar syarat lepas lulus je ke..dia ada graf yg lulus cemerlg n sekadar lulus je..and ijazah juga kene 3 pointer..klu dpt 3.5 pun ok dah..sbb kpsl tak perlu samp first class degree..sbb kpsl da lama berkhidmat..satu lg klu calon kpsl dtg temuduga tu baca le sikit pekeliling or PUA..PERINTAH AM..PKPA..PEK AM..DAN pengetahuan dasar2 kerajaan..jgn dtg buta2 bwk pngalamn buta tu dtg temuduga..sbb kbnykn calon kpsl tu nama je da keje lama bhgn kewangn tp bila tanya acara akta kewangn. .pekeliling perbendaharaan..apa dia AP58 pun x tahu..sorry le nak dpt..ko dtg 100 kali pun SPA reject..

Tanpa Nama berkata...

huhu.. kami yg bekas kktgn COS pn x dpt serap, pgalaman 5 tahun, tu blum amik kira bajet tahun 2007 kata serap kktgn kontrak pn jpa-spa main tarik tali.. yg harunya bile dah jabatan tu akui kebolehan ssorg pegawai tu pun jpa dgn spa x terima.. tp tahun ni boleh pulak diserapkn xyh g interview,walaupun bukan semua.. flip flop x phm aku.. pointer? ada yg 1st class tp bile rancang program gagal salahkn staf sokongan.. kena la kktgn kontrak x kire COS @ CFS selesaikan atas arahan.. bile dah abis kontrak, bkali2 plak diorg suh sambung secara sambilan bantu diorg lg.. tu tandanya jabatan perakui pgalaman kerja kita ttp jpa spa ttp x nampak.. x tau sape salah..

Tanpa Nama berkata...

tukar kerajaan


kerajaan yang telah bertukar pula diharap dapat menukar kepimpinan perkhidmatan awam yang dikuasai oleh ptd yakjud makjud tu.

spa/jpa dibersihkan supaya yang benar-benar profesional saja diletakkan di situ

apabila spa/jpa dibersihkan, barulah transformasi perkhidmatan awam dapat dilaksanakan dimana menggunapakai konsep yang diamalkan oleh sumber manusia di sektor swasta mahupun glc yang mengiktiraf kakitangan bukan eksekutif mereka untuk dilantik terus ke peringkat eksekutif sekiranya mereka mempunyai kelulusan yang melayakkan mereka.

Tanpa Nama berkata...

SETUJU SANGAT DENGAN KOMEN DI ATAS!!!!

Tanpa Nama berkata...

Senang jer..ganti ja karajaang be end kpd pr...tak salah tu...demokrasi...kerajaang lama da terlalu uzur dlm semua aspek so da tib masa nak tukalllllllll magtukal tukalllll

Tanpa Nama berkata...

PENGALAMAN BUTA KAO KATA.....
KAO PERGI MOHON KERJA KAT SWASTA BAWA SIJIL KAU TU, BOLEH DAPAT KE TAK.....PALING KURANG 2 YEARS ExPeRiEnCe.....

Tanpa Nama berkata...

Setuju. Semua pekerja kontrak nak diserapkan jawatan supaya terjamin masa depan dan tak perlu minta bantuan welfare kebajikan masyarakat. Tindakan ceupacs mtuc membuat rakyat marah dan mempengaruhi undi dan kepercayaan kepada kerajaan. Pekerja kontrak berasa dipinggirkan oleh kerajaan.......

Tanpa Nama berkata...

Jadi apa tindakan kita pekerja kontrak selepas ini semasa undi nanti?

Tanpa Nama berkata...

Adakah anda ikhlas untuk serap pekerja kontrak ke jawatan tetap atau anda hanya berjanji munafik dan berjanji palsu untuk indi . Kemudian kami ditipu. Kami juga turut membantu untuk kelicinan pentadbiran. Jadi apa balasan anda kerajaan kepada kami semua pekerja kontrak tak kiralah apa saja jenis kontrak mereka.

Tanpa Nama berkata...

Pay back time.
Semuga kerajaan bn dapat membuat kajian di mana kesilapan mereka yang telah menganaktirikan pekerja kontrak ini.

Tanpa Nama berkata...

Suami saya slh seorang pekerja kontrak kerajaan yg da lama di hntr berkhidmat di semenanjung..skrg suami da dapat kerja tetap di semnanjung...apabila ditnya tentang kos pengangkutan utk blik n kos kargo barang2 semua xpedulikan...apakah semua ini...adakah pekerja kontrak ini bagai lembu di cucuk hidung shaja...dihntr di mana2 still dapat berkhidmat dgn baik...tp hakikatnya bila suami tnya tntang kos sume tu lgsung tiada kata putus...sedangkn dlm perjanjian ada kemudahan itu semua...pada siapakah harus saya adukan semua ini...kami bukan orang senang...dpt gaji bulan2 trus abis byr itu ini...nk beli apa2 xdpt buat pnjaman sbb status kontrak...kami pening fikirkan semua ini...tolong kami yg dianiaya..

Tanpa Nama berkata...

Tersilap *da lama berkhidmat di sarawak