SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

12 Mac 2013

87 ELAUN DIKAJI SEMULA

Berita Harian
12/3/2013


Putrajaya: Nasib kakitangan awam akan lebih terbela berikutan keputusan kerajaan mengkaji semula 87 elaun termasuk elaun bantuan sara hidup (COLA) serentak dengan penambahbaikan 22 skim perkhidmatan awam.

Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr Ali Hamsa, berkata penambahbaikan itu dijangka siap sebelum hujung tahun ini dan diumumkan sama ada pada akhir November atau awal Disember ini.

Syor skim perumahan khas


Selain itu, Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) akan membuat cadangan kepada kerajaan mewujudkan skim perumahan khas kakitangan awam, terutama generasi muda.

Ramai penjawat awam yang mahu memiliki rumah di bandar besar tapi tidak kesampaian kerana kenaikan mendadak harga rumah. Kita akan lihat sama ada skim yang disyorkan ini boleh digabungkan dengan skim perumahan PR1MA. Kita juga akan tambah unit kuarters di tempat yang diperlukan, katanya.

Ali turut menolak tanggapan negatif bahawa insentif yang 


diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak adalah buah tangan pilihan raya kerana pelarasan gaji dan jawatan serta penambahbaikan perkhidmatan awam diumumkan setiap tahun.

Tarik minat jadi tentera

Sementara itu, Presiden CUEPACS, Datuk Omar Osman, percaya keserataan pangkat dalam Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dengan perkhidmatan awam am akan menarik minat lebih ramai menyertai pasukan keselamatan.

Keserataan gred jawatan dan gaji ini adalah satu lonjakan drastik untuk ATM serta PDRM dan kita amat menghormati peranan mereka.

Saya percaya, inisiatif untuk kakitangan awam am lain juga berupaya menggerakkan mereka supaya lebih produktif, katanya.

Beliau juga berterima kasih kepada kerajaan kerana 22 isu berhubung kakitangan awam berjaya diselesaikan sejak lima tahun lalu.

112 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

harap kerajaan kaji jugak elaun motosikal bg pem.am.pej rm 120 ke rm 200 sebulan

Tanpa Nama berkata...

syor suruhanjaya khas yang dijangka diumum disember 2012 mana? nie nak cakap pasal nov/dis 2013 pulak? ingat kita nie lembu ke boleh ditarik sana sini. tak mo bagi takpa, tapi jangan janji tak ditepati....27 juta rakyat janji ditepati, 1.4 juta PA dikencing...

Tanpa Nama berkata...

Sempat.ke kaji dah ujung nyawa dah pak jib..

Tanpa Nama berkata...

Elaun yg dikaji tu termasuk elaun rosmah sekali tu yg lambat sikit....makan masa sepanjang zaman....

Tanpa Nama berkata...

najib tak payah laa mmg dasar pembohong........elaun rumah rm180 mana nak dpt kalau kandang lembu dapat laa........cerita2 di pejabat skrg ni byk nak undi pakatan sbb najib bohong penjawat awam.....rm400 sepatutnya dah di bagi utk elaun rumah.....

Tanpa Nama berkata...

kaji elaun konon mmg najib tukang kencing penjawat awam....utk omar osman awak presiden tak guna bagus awak jadi pencacai najib n rosmah elaun rumah utk penjawat awam pun tak mampu nak minta.....dah bertahun dah elaun rumah rm180 tu pun bodoh lagi presiden omar osman ni.........

Tanpa Nama berkata...

fikir la sikit..rm180 mane cukup untuk masa ini.klu kerajaan bagi 250 pun jadi la.ini langsung tak ade...nanti minta sokong KERAJAAN mane adil.harapan PA 1.4juta musnah pada 11.03.2013 yg lau.

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong..ape penjawat awam lain xwat keje ke?elaun motosikal 2naikkn..

Tanpa Nama berkata...

saya sebagai PA rayu agar kerajaan kaji dan umum sebelum pilihan raya elaun rumah.memang tak cukup rm180.

hussein dah bosan berkata...

sudah la....janji tidak lagi dipercayai...janji dicapati....ingat PA semua bodoh k,ashik nak bagi harapan je....tiba masanya ashik kata sedang kaji....

ahli umno yang kecewa berkata...

jatuhkan najib n kroni. aku tak marah umno aku marah najib yang buta hati.aku terpaksa pangkah pr kali ni semata2 nak jatuhkan najib. setelah najib tiada aku akan kembali pada umno. tak payah kaji apa dah. kalau kaji pun najib tak akan sempat umum dah. pa ramai dah beralih ke pr.

Tanpa Nama berkata...

Penambaikan Skim Juruteknik J17 (Lepasan Sijil Politeknik) Masih Belum Selesai Selepas 30 tahun?

Sehingga ke hari ini pihak Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) masih belum menggunapakai sepenuhnya Pekeliling Tahun 1983 dan 2002 yang berkaitan kenaikan skim Kejuruteraan gred J17. Pejam celik, pejam celik sudah hampir 30 tahun lamanya Jabatan Perkhidmatan Awam dilihat masih lagi gagal melaksnaakn pekeliling tersebut. Apa sebabnya?

Seperti biasa, apabila ditanya kenapa masih belum dilaksanakan, jawapan yang diterima :

i) Semua penambahbaikan skim perkhidmatan perlu diperhalusi, diperhalusi dan terus diperhalusi. Sampai bila? Entahlah.

ii) Perlu diperbincangkan kesannya kepada lain-lain skim perkhidmatan yang berkaitan dengan Ketua Perkhidmatan, pihak yang berkenaan serta tertakluk kepada kemampuan kewangan Kerajaan. Bunyinya seperti ada seribu macam masalah.

iii) Akhirnya masalah ini sudah menginjak ke tempoh 30 tahun lamanya, tidak selesai-selesai juga.

Sedangkan, mantan Ketua Pengarah Kerja Raya Malaysia, Y.Bhg. Dato’ Sri Prof. Ir. Dr. Judin Abdul Karim, melalui surat bertarikh 3 Mac 2010 kepada Bahagian Pembangunan Organisasi, Jabatan Perkhidmatan Awam telah mencadangkan sendiri penambahbaikan Skim Perkhidmatan Juruteknik dan Pelukis Pelan seperti berikut:-

i) Skim Perkhidmatan Pelukis Pelan digabungkan dengan Skim Perkhidmatan Juruteknik dengan kelayakan minima Sijil dari Politeknik/Institusi yang diiktiraf.

ii) Skim Perkhidmatan Juruteknik bermula dari Gred Lantikan J27 dan disediakan gred-gred naik pangkat yang bersesuaian.

iii) Pegawai Juruteknik hanya boleh menjawat jawatan Penolong Jurutera/Jurukur Bahan/Pegawai Senibina sekiranya mempunyai kelayakan Diploma yang diiktiraf dan kekosongan jawatan.

Hasilnya? Sungguh mengecewakan.

Tanpa Nama berkata...

Sambungan...

Sekiranya JPA memberikan alasan “perlu diperhalusi kesannya kepada lain-lain skim perkhidmatan yang berkaitan’’ akibat daripada kenaikan gred J17 ini, apa maknanya Pekeliling-pekeling yang dikeluarkan sebelum ini? Dan…kemungkinan besar skim-skim lain selain dari kelayakan Sijil Politeknik ini akan mengambil kesempatan dari perkara ini, walaupun syarat kemasukan ke skim mereka tersebut bukannya dari kelayakan Sijil Politeknik setaraf STPM.

Masakan tidak, JPA mengeluarkan sendiri Pekeliling Tahun 1983 dan Pekeliling SSM Tahun 2002 dahulu, tetapi tidak menepati JANJI dan MEMINGGIRKAN golongan Juruteknik J17 selama 30tahun. Kami percaya jika isu ini melibatkan sendiri gred gaji serta skim para pentadbir di JPA serta Ketua Perkhidmatan yang terlibat, kami yakin dan percaya isu seperti ini akan lebih pantas diselesaikan.

Isu ini juga adalah bukan disebabkan kemampuan kewangan kerajaan dan implikasi struktur organisasi, tetapi adalah berdasarkan punca kuasa kelayakan dan lantikan, yang telah diJanjikan JPA didalam Pekeliling tersebut.

Jika pihak JPA dan SPA terpaksa memperhalusi semua skim perkhidmatan dan memerlukan lebih masa untuk kajian terhadap pekeliling 1983 dan 2002:

adalah lebih baik kiranya JPA menarik balik dan membatalkan Pekeliling 1983 dan 2002

sekaligus menarik balik skim NT dan lain lain skim yang menggunakan Sijil Politeknik yang telah diberikan gaji atas gred 27.

sudah termaktub dalam Pekeliling Perkhidmatan Kerajaan Malaysia berkaitan nilai taraf kelayakan Sijil Politeknik dengan ‘pelarasan’ yang dikatakan oleh JPA/SPA tersebut, tetapi masih lagi tidak dilaksanakan.

jadi untuk apa diteruskan?

Harapan kami agar pihak JPA dan kerajaan Malaysia dapatlah menyelsaikan permasalahan isu gred juruteknik dari J17 ke J27 secepat mungkin. Tambahan pula, isu kalangan mereka tiada elaun kritikal pun masih tidak diselesaikan. Hakikatnya mereka inilah yang hari- hari turun ke site. Bagaimana Perkhidmatan Awam Malaysia hendak memberikan khidmat terbaik kepada rakyat sekiranya sebahagian jentera perkhidmatan awamnya seperti golongan Juruteknik J17 yang menjadi frontline pembangunan infrastruktur negara masih tetap dipinggirkan dan dipermainkan selama 30 tahun?

Ini salah satu permasalahan dalam penjawatan rendah dalam sektor kerajaan. Kami yakin bukan sekadar melibatkan J17 sahaja,..banyak lagi perjawatan yang rendah lain telah dianaktirikan.

P/S : Cuepacs mungkin boleh melihat permasalahan seperti ini secara serius. Sepatutnya sudah tiba masanya untuk dilakukan kajian yang lebih menyeluruh terhadap perjawatan awam di Malaysia ini. Apa kata anda pula?

Tanpa Nama berkata...

'ISYA ALLAH KITA SAMA2 TUNGGU KERAJAAN PR UMUMKAN YD TERBAIK UTK KTANGAN AWAM

Tanpa Nama berkata...

PA kena cerdik..pilih tuan yg pandai jaga kebajikan..jgn jadi lembu cucuk hidung..tahniah pada semua PA negara kita..tidak turun dijalanan utk demonstrasi seperti negara2 lain..sabarlah...kita hanya kuli yg mengeluh tapi tidak membrontak..

kastam terlampau berkata...

PASTIKAN SALAH SATU DARI 22 SKIM PERJAWATAN YANG DIKAJI TU ADALAH KASTAM....PASTIKAN KASTAM JUGA DINAIK TARAFMACAM ASKAR DAN POLIS.....DAN JUGA ELAUN KHAS UNTUK KASTAM...

KASTAM
KASTAM
KASTAM
KASTAM

Tanpa Nama berkata...

Kaji.kaji.kaji kaji ingat lembu ke ni polis atm x da buat kajian knp pa kna ckp sajo nih

Tanpa Nama berkata...

KESABARAN HATI PA TELAH MENJADI BAHAN KAJIAN! KAJI LAHHHH, SAMPAI KIAMAT. TAPI KAMI PA TAK MAHU KAJI LAGI.. KAMI YAKIN PAKATAN ADALAH YANG TERBAIK.

Tanpa Nama berkata...

Pr jadi kerajaan nanti Ali Hamsa akan jual capati ...omar maintain presiden...

najib jadi ketua pembangkang tu pun kalau pekan menang

Tanpa Nama berkata...

Mcm la PA awam nie x bg sumbngn kt negara.. Kita juga pnyumbang pembangunan negara.. Asyik bg kt tentera ngn polis je.. Sng2 dpt elaun 200.. Yg pkeje awam mntk nek kn cola 180 pn pyh.. Mmg ak undi pembangkang kali ni

Tanpa Nama berkata...

Juruteknik x buat kje.. Datg kje main facebook.. Wasup..main game.

Tanpa Nama berkata...

Syorkan agar PTD di JPA diganti dengan kumpulan profesional!

Tanpa Nama berkata...

PAK ALI OIIÌ.....PAK NAFI PENGUMUMAN INI BUAH TANGAN P/RAYA.....SAPA YG KATA INI B.TANGAN P/RAYA....HANYA ASKAR N POLIS JE.... MACAM LA PENGUMUMAN INI MENARIK SANGAT.
INI BUKAN BUAH TANGAN P/RAYA TAPI TAIK P.RAYA. TK CAYA TENGOK LA NANTI.

Tanpa Nama berkata...

elaun bomba kata nk bagi habuk pun x ada/elaun risiko la,elaun memandu jentera,

Tanpa Nama berkata...

Kaji lagi....nk umum akhir tahun 2013 ni pulak.
S/jaya yg tubuh nk umum akhir 2012 dh mampus kt mn....
Masa tubuh s/jaya ari tu bergegar satu malaya, tp hasil.....habuk.
Kena kaji s/jaya ni pulak dah.....
Slogan janji ditepati, hanya tinggal slogan je lah....
Nk kena kaji juga, slogan janji ditepati ni sesuai ke tidak.....
TPM pn kena kaji jugak....cakap berita gembira...hampeh...dulu janji cekgu..hampeh.....
TPM ni memang gatal nk bawak berita gembira....kosong....kesian.....PM pun satu hal, bagi le jugak TPM umum berita2 gembira ni...hilang gatal

Tanpa Nama berkata...

elaun khas untuk bomba
BOMBA
BOMBA
BOMBA
BOMBA
BOMBA DAN PENYELAMAT
FIRE AND RESCUE
RESQ

Tanpa Nama berkata...

PRU NI AKU DH NEKAD NK PANGKAH PR//////TIDO PUN DOK NPK BULAN JEEE/

Tanpa Nama berkata...

Sapa yg buat kajian ni....boleh terfikir pulak nak beri durian runtuh hanya untuk tentera dan polis sja....
Tambah2 dekat dgn pru13, memang menimbulkan kemrahan pa lain. Pengkaji ni ni memang bodoh pasal politik dan emosi. Buat apa sekali pn sekarng ni kena pikir pasal politik, makan.minum.tidur.bercakap.n mcm lg. Kalau nk bagi ckit, biar semua dpt sikit......kalau nk bagi banyak,biar semua dpt banyak.

Tanpa Nama berkata...

NK PÀNGKAH PR.....TK SAMPAI HATI LA RASA NYER....
SEBAB DUK BIASA PANGKAH BN

Tanpa Nama berkata...

Pak ali pulak bagi harapan....

Tanpa Nama berkata...

salam..ape cite nie, janji nak diselaraskan kenaikan gaji, cola dan itp, ramai yang dah mengamuk nie, siaplah kau orang ooii..!! najib kata 1.4 juta PA mestilah mencegah rasuah, salahguna kuasa dan bocorkan maklumat, oooii beb siapa punya kerja tue, kalau tak kau org juga, rasuah berjuta-juta ringgit, rumah berjuta-juta ringgit harganya, salahguna kuasa kau org juga, luluskan projek jutaan ringgit, sape.. office boy kea, juga bocor maklumat sape lagi kalau tak kau org, kes kapal selam, beli jutaan ringgit, sape bocor maklumat, kalau tak kau org, PM,TPM,MENTERI,YB,SENATOR,KSU,KSN dan PTD..ini semua kerja kau org.. apabila kerajaan dibubarkan nahaslah kau org, undi PA akan menjahanamkan kerajaan sedia ada, dalam sejarah malaysia satu gerakan protes terbesar akan berlaku dekad ini akan meruntuhkan kerajaan sedia ada, tiada siapa akan dapat menghalang kebangkitan dan kemarahan rakyat dan PA yang menggila..!! turunlah walau ribuan bala tentera tidak akan dapat menghalang kemaraan rakyat untuk menukar kerajaan sedia ada, kamu akan berhadapan dengan jutaan rakyat dan ribuaan PA yang menunggu lama BN untuk disemadikan, manakal jutaan PA akan menggunakan segala kepakaran mereka untuk menundukkan kerajaan sedia ada menyembah ke bumi, wahai najib, muhyiddin, omar osman dan BN, kamu telah menggali lubang kamu sendiri..kamu telah tersilap langkah..awas PRU-13 menanti kamu..

Tanpa Nama berkata...

Tanya sama PA apa sebab bengang
Nanti jawab PA, Najib temberang

Tengok dlm air nampak pakatan pembakang
Campak undi PA, be end pun tumbang

Hihihihihi...bukan aku nyanyi... Mat Nuar yg nyanyi....
Hihihihihi... pandai betui Mat Nuar nyanyi....mendayu dayu....
Lalalala...lalalala.....lalalala

Tanpa Nama berkata...

Semua dh gila agaknya,
Ni mesti kerja ketua jabatan dengan CC dekat office aku ni.
asyik fikir pasal duit aja...Nak kata gaji kecik masing masing gaji dh tinggi dh lebih2 lg ketua jabatan aku ni. Ni lh contoh org islam yg tak tau bersyukur atas nikmat Allah.
lepas tu tak habis2 memburukan kerajaan.Aku selalu nampak kau org melayan blok cuepacs masa waktu pejabat.
kau ingat aku tak tau!!!
Aku nak tengok bila BN kalah nanti mcm mana pulak nasib kau org.
harapkan pakai ketayap aja tapi tak habis2 membusukkan org.
Hebat sangat ke PR yg kau sanjung2 tu, selain dari mendidik anak bangsa aku menjadi kurang ajar,
Apa lg yg mereka boleh buat.
kau pun sama cc. kerja kau akulah yg selalu membetulkan...
kerja dh bertahun2 tp bodoh melantun2,lepas tu ada hati nak membetulkn kerajaan.
berilh sedikit ruang untuk kerajaan melaksanakn sistem yg baru ni dan tujukanlh contoh yg baik kepada org2 yg baru nak naik mcm aku ni.

Tanpa Nama berkata...

SOKONG!!!!!!!!!!!! SEMUA PA DALAM NI DAH JADI GILA.ADA KENAIKAN APA, JADILAH SIKIT PUN ADA APA.
SYUKUR....ALHAMDULILLAH
TQ DT.SRI NAJIB- TQ DATO OMAR
HIDUP BN HIDUP UMNO SEJAHTERA PA
AMIN.

j22 berkata...

Jangan buat lawak la. Jangan tipu kami la. Asik tok kaji ... kaji .....kaji. Lu ingat kami bodoh ke?

Tanpa Nama berkata...

kaji kaji kaji kaji kaji kaji pnyakaji kaji kaji kaji kaji kaji pnyakaji kaji kaji kaji kaji kaji pnyakaji kaji kaji kaji kaji kaji pnya bpak ak pn da p aji.. ni ak da kaji kena da..kte kasi tkr
dri dacing ke bulan..haha

Tanpa Nama berkata...

Semua PA yang tak puas hati nyatakan bantahan anda pada kertas undi nanti... TAK LAMA DAHPUN!!

Tanpa Nama berkata...

Sy gembira apa yg d umumkn oleh PM dn berharap smuanya dpat dlaksanakan segera..cuma satu sy kecewa tinggal d kuarters krajaan sewa rumah tdak dbagi dan kola tinggal separuh..sedangkan kakitangan kementerian kesihatan dn jabatan lain dapat wlau sparuh..tp pdrm x dapat...moga mendapat perhatian pihak jpa...trima kasih...

Tanpa Nama berkata...

elaun perumahan tak de cerita da....kaorg kaji saja la...politik...politik....tunggu je PRU13..smua PA sedih elaun perumahan kekal RM180,tak ada perubahan...tunggu 20thn lagi la....
PA yang terima elaun perumahan RM180..kena kongsi tiga orang untuk sewa bilik RM540 sebulan,bujang tak pe..kalau dah ada anak bini mcmana....ape pnya org..tak bole fikir ka..asyik2 kaji..tunggu je PRU13....giliran PA pulak...lepas 2 kauorg kaji la....

Tanpa Nama berkata...

Omar berkata, Cuepacs turut menuntut agar Imbuhan Tetap Perumahan (ITP) dan Elaun Sara Hidup (COLA) dikaji semula dan diselaraskan, dan berita baik itu diharap akan diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada perhimpunan penjawat awam di Putrajaya 11 Mac ini.

"Kita juga meminta agar Cola (elaun bantuan sara hidup) diselaraskan kepada RM300 untuk semua penjawat awam, termasuk yang tinggal di kuarters, yang ketika ini hanya dibayar separuh," katanya.

Tanpa Nama berkata...

Jabatan Kaji adalah di bawah kementerian Sumber manusia...

Skop kerja...Pagi pagi tengok langit
tengah hari..tengok bawah...
petang tengok jam

Tanpa Nama berkata...



SOKONG!!!!!!!!!!!! SEMUA PA DALAM NI DAH JADI GILA.ADA KENAIKAN APA, JADILAH SIKIT PUN ADA APA.
SYUKUR....ALHAMDULILLAH
TQ DT.SRI NAJIB- TQ DATO OMAR
HIDUP BN HIDUP UMNO SEJAHTERA PA
AMIN.

Khamis, Mac 14, 2013 1:30:00 PG

NI SALAH SEKOR MANGKUK HAYUN ... PENACAI TAK KENA TEMPAT ..

Tanpa Nama berkata...

Salam satu malaysia. Ape kate kalau sistem pembayaran gaji di sesuaikan berdasarkan kelulusan yg ade. Mcm tu org yg jawatan nya kerani pun x bising. Jawatan kerani bayar gaji kelulusan ijazah. jd kerani sampai pancenpun x ape hehehehe. JPA lembab asik kaji kaji kaji ja. Lama2 jd kanji hahahaha.

Tanpa Nama berkata...

Semua dh gila agaknya,
Ni mesti kerja ketua jabatan dengan CC dekat office aku ni.
asyik fikir pasal duit aja...Nak kata gaji kecik masing masing gaji dh tinggi dh lebih2 lg ketua jabatan aku ni. Ni lh contoh org islam yg tak tau bersyukur atas nikmat Allah.
lepas tu tak habis2 memburukan kerajaan.Aku selalu nampak kau org melayan blok cuepacs masa waktu pejabat.
kau ingat aku tak tau!!!
Aku nak tengok bila BN kalah nanti mcm mana pulak nasib kau org.
harapkan pakai ketayap aja tapi tak habis2 membusukkan org.
Hebat sangat ke PR yg kau sanjung2 tu, selain dari mendidik anak bangsa aku menjadi kurang ajar,
Apa lg yg mereka boleh buat.
kau pun sama cc. kerja kau akulah yg selalu membetulkan...
kerja dh bertahun2 tp bodoh melantun2,lepas tu ada hati nak membetulkn kerajaan.
berilh sedikit ruang untuk kerajaan melaksanakn sistem yg baru ni dan tujukanlh contoh yg baik kepada org2 yg baru nak naik mcm aku ni.

Khamis, Mac 14, 2013 1:13:00 PG

==================

KO PON SAMA KURANG AJAR HASIL TARBIAH UMNO KO TU

Tanpa Nama berkata...

Salam satu malaysia. Ape kate kalau sistem pembayaran gaji di sesuaikan berdasarkan kelulusan yg ade. Mcm tu org yg jawatan nya kerani pun x bising. Jawatan kerani bayar gaji kelulusan ijazah. jd kerani sampai pancenpun x ape hehehehe. JPA lembab asik kaji kaji kaji ja. Lama2 jd kanji hahahaha.

Khamis, Mac 14, 2013 12:22:00 PTG

================================

BANYAK CANTIK! DAH ADA IJAZAH TU PI LA APPLY JAWATAN IJAZAH. KALAU CAMTU RAMAI LA ORG YG ADA PHD NAK KERJA KERANI YG SENANG TP DAPAT GAJI PROFESOR

Tanpa Nama berkata...

x pyahlah nak kaji2 elaun perumahan tu nak raih undi . smua tu bohong belaka . lbih2 lgi dr kenyataan cuepacs . satu apa pun yang kluar dr mulut cuepacs hanya indah khbar dr rupa . Sedarlah PA smua spai bila nk di ktawakan diorang . spai pencen..?...

Tanpa Nama berkata...

BERJANJI pada Penjawat Awam setiap kali dah jadik mainan ..
tak takut berstatus MUNAFIQ ??? !!!


Tanpa Nama berkata...

Sokong....terbaek...

Tanpa Nama berkata...

Dah bosan dengar perkataan DIKAJI DIKAJI DIKAJI ni. Agaknya keputusan kajian utk faedah generasi2 akan datang sahajalah ni. Generasi tua jgn harap dah! Patut org berebut2 nak jadi pemimpin supaya dpt memperlekehkan rakyat dan cepat jadi jutawan.

Tanpa Nama berkata...

Idea org zaman batu pun tak seteruk idea anda ni. Kerja tukang sapu je tapi kerana ada ijazah dibayar gaji gred 41. Masuk akal juga bagi yg sekumpulan dgn org ni. Dunia dah nak kiamat.

Tanpa Nama berkata...

Ntah le... Buat pengumuman LIVE...Tp sembang pasai politik.. P.A nganga nak dgr good news, sampai ada yg sanggup cuti duk umah bukak TVsatu. Tp haprak pun xde.

Tanpa Nama berkata...

X bising kepala bapa hang. Ini lagi buat org lebih bising kerana idea org dari tanjung rambutan.

Tanpa Nama berkata...

jpa kau kaji byk2 pun tetap sama jurang gaji akan lagi lg besar,kumpulan sokongan takkn percykan sistem berat sebelah ni pun,hak tui kat muka president cuepack,letak jawatan lg baik,ingat 80rgt besar sgt ke gred mcm kami ni,yg gaji dah tgi dpt 320,itu kurangkn jurang ke,abah kau,yg bt keja lebih sapa,takde kumpulan sokongan yg pangkat tgi buleh buat keja je,duk pejabat mengangkang je,yg berpeluh2 kami semua.anjing

Tanpa Nama berkata...

AKU NGAN SAING-SAING PUN NAK X SIR DOH PAKAH BN, TAUN NIE RASO BULE CERAH, MARI RAMAI-RAMAI PAKAH PATI BULE........ SOH CERAH BERCAHYA..HE..HE...SENYUM SOKMO MOTO KAWE

Tanpa Nama berkata...

kaji,kaji lah,kaji lagi,bincang,pas tu kaji lg,bincang,kaji dan kaji lagi,kaji pas 2 kaji,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

PA smua tukar skim masuk askar plak,kalu xnk ada pilihan masuk polis,kan bgus kerajaan kita,semua jd askar,polis,pjabat tingal kt kupek ngn dato jib,

Tanpa Nama berkata...

amboi...sakan hampa sumer kutuk pm yer...memng dasar x reti bersyukur hampa ni...nk ikut hampa jer...pm tu dh cuba mcm2 nk bg hmpa senang...tp hampa ni sume gelap mata..brim amik juga..pastu kutuk2..gji ngan elaun yg hampa minta tue...agak2 setimpal x ngan kijer yg hampa buat..syukur le dia bg gak naik gaji dr x naik...hampa nk undi sape..tu hampa punya pasal...klu nk gaji besaq..blajar tinggi2 na...kepada tanpa nama...macam ler hang tu baguih sangat....pandai kutuk org ja...lijer comfirm mcm hampeh...

Tanpa Nama berkata...

Kaji kaji kaji kaji....porah la ajib..

Tanpa Nama berkata...

berapa lama nak kajilah...tubuh suruhanjaya utk kaji..kemudian tubuh lg satu suruhanjaya utk kaji suruhanjaya yg pertama tadi..lepas tu kita akan umum berita baik...berita baiknye ialah kita akan kaji lagi dan kaji lagi..kenapa nak kaji?sebab negara barat maju sebab slalu buat kajian so negara kita pun ikutlah..tp kajian kita x pernah ada resultnye..tunggulah lagi kita akan kaji lagi dan tubuh banyak suruhanjaya untuk mengkaji apa yang kia kaji....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
AKU NGAN SAING-SAING PUN NAK X SIR DOH PAKAH BN, TAUN NIE RASO BULE CERAH, MARI RAMAI-RAMAI PAKAH PATI BULE........ SOH CERAH BERCAHYA..HE..HE...SENYUM SOKMO MOTO KAWE

Khamis, Mac 14, 2013 8:15:00 PTG
-----------------------------------
ORANG JENIS NI DAH LAMA AKU TAU DAH!!! SAMA LH MANGKUK KAU DENGAN TUAN GURU MANGKUK.

Tanpa Nama berkata...

kaji...kaji..kaji....ingat kajicuaca ke? nih kajicuace nih jadik ke nak upgrade dari MA 17,22,26 ke MT 29? Semak..kaji..pundek lah!!!

Tanpa Nama berkata...

dah lama berjuang...asyik2 meeting...meeting..meeting..ikut WMO lah wahai org atasan kajicuaca....

Tanpa Nama berkata...

last2 org yg gred paling rendah (gred 1-10) dan org yg gaji yg da banyak langgar dinding gak yg untung....kami PA yg 17 hingga 29 gak terpinggir dan jarang dpt berita gembira....sedih2

Tanpa Nama berkata...

DULU TAHUN 2008 PAK LAH JUGA BERJANJI SEBELUM PRU 12...HARAP KERAJAAN SEKARANG BAGI SAJA ELAUN PERUMAHAN UTK MEREDAKAN JIWA LUNTUR KEBANYAKKAN PA...JANGAN KAJI-KAJI LAGI...SAYA TAKUT KEADAAN SAMA TERJADI UTK KEPUTUSAN PRU13...

penyokong umno dan BERSATU berkata...

KALAU PA SEKALIAN MAHU LEBIH MANFAAT...TERUSKANLAH BERSAMA BN,BERI MANDAT PADA BN MEMERINTAH.JANGAN TERPEDAYA JANJI PEMBANGKANG.WAJIB UNDI BN UNTUK KESTABILAN NEGARA.

UNDI PAKATAN BERERTI PA SEKALIAN MENJAHANAMKAN MASA DEPAN SENDIRI.KERJAAN SEDANG MENGKAJI 87 JENIS ELAUN...TAK TERINGIN KE NAK RASA HASIL KAJIAN TU?

SAYA MENYERU,TERUSLAH UNDI BN.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
AKU NGAN SAING-SAING PUN NAK X SIR DOH PAKAH BN, TAUN NIE RASO BULE CERAH, MARI RAMAI-RAMAI PAKAH PATI BULE........ SOH CERAH BERCAHYA..HE..HE...SENYUM SOKMO MOTO KAWE

Khamis, Mac 14, 2013 8:15:00 PTG
-----------------------------------
ORANG JENIS NI DAH LAMA AKU TAU DAH!!! SAMA LH MANGKUK KAU DENGAN TUAN GURU MANGKUK.

Khamis, Mac 14, 2013 11:59:00 PTG

================================

KURANG AJAR PUNYA MANUSIA. SEDAP2 MULUT JE CAKAP TUAN GURU MANGKUK. KALAU AKU KATA MAK BAPAK KO MANGKUK SEBAB TAK RETI NAK AJAR MANGKUK MACAM KO, APA KO RASA?!!

Tanpa Nama berkata...

saya sokong.. gred j17 klyakn SPM jer.. kite ada sijil politeknik....

Tanpa Nama berkata...

bukan main semangat insan insan yang berkomen dalam ni,terujanyaaa...alang alang dah semangat mcm ni,jom ke LAHAD DATU...

rasanya ramai yang teloq naik ke dahi...
pom pang pom pang apa pun takdak!!!

Tanpa Nama berkata...

AKU RASA DORANG NI TERLALU LEMBAB DAN BODOH TERMASUK PRES.CUEPAC..YG SATU KAJI..KAJI..KAJI...BRPA LMA MAU KAJI?KLU BODOH TU CKP LAH BODOH SB TAK RETI NK BUAT KERJA...YG SATU LAGI TU PLAK,KITA BERHARAP,BERHARAP,BERHARAP...TAK KAN ASYIK NK BERHARAP JEW..TEGASKAN CUEPACS TIDAK BERSETUJU KRN TIADA KESAKSAMAAN UTK PA LAIN...SEKIRANYA CUEPACS BUKAN DATOK LEMBU,BG AMARAN KT DEPA CUEPACS DAN PA AKN BOIKOT APA TRANSFOMASI YG AKN DILAKSANAKAN PEMIMPIN KERAJAAN..habis cerita bongokkk...ABU

Tanpa Nama berkata...

kpd pyokong umno bersatu.....

Bodoh sgt lu bro...memang haramjadah...umno yg mengamalkan UNDANG2 KAPIR sb itu lah pegangan puak2 umno...klu org islam sudah pasti jln kn hukum allah....jom berubahlah..takbir

penyokong umno berkata...

kpd pyokong umno bersatu.....

Bodoh sgt lu bro...memang haramjadah...umno yg mengamalkan UNDANG2 KAPIR sb itu lah pegangan puak2 umno...klu org islam sudah pasti jln kn hukum allah....jom berubahlah..takbir

======================

SAYA MEMABANTAH SEKERAS KERASNYA KENYATAAN INI,SAYA MENGECAM PERBUATAN INI...JANGAN HINA UMNO.UMNO MEMPERJUANGKAN BANGSA MELAYU DAN AGAMA ISLAM,KAMI TELAH MEMBANGUNKAN MALAYSIA.MENGHINA UMNO SAMALAH SEPERTI MENGHINA RAJA,KERANA KETUA MELAYU ADALAH RAJA...DAN KETUA ISLAM ADALAH RAJA...KAMI MEMBERI BANTUAN KEPADA RAKYAT MISKIN,KAMI BANTU RAKYAT...KAMI AKAN BUAT REPOT TERHADAP APA APA KENYATAAN YANG MENGHINA UMNO..PERJUANGAN UMNO PERJUANGAN SUCI...HIDUP UMNO

Tanpa Nama berkata...

Pada masa ini jangankan di bandaraya, bandar besar, sewa rumah di pekan kecil, di kampung, rumah setinggan pun tidak ada yang Rm180.

Tanpa Nama berkata...

UMNO PERJUANGAN SUCI...HIDUP UMNO
wakakakakaka...lps ni suci dlm debu la wahai penyokong umno..

Tanpa Nama berkata...

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

Tanpa Nama berkata...

sebut pasal elaun perumahan, kata selaras tapi knapa ada jabatan lain yg tinggi elaun perumahannya, kalau yg rm180 bagi saya sangat tidak releven lagi. sewa bilik yg besar sikit dari lubang kubur pun dah 250....

Tanpa Nama berkata...

Jururawat Masyarakat pun ada sijil Kejururawatan kursus 3 tahun jugak tapi tak kalut macam kumpulan Jurukteknik asik mintak naik gred aje....cloansf

Tanpa Nama berkata...

kerajaan dah nak bagi gaji baru, buat apa nak komplen lagi. kalu tak mau gaji baru, jgn terima le...ni asyik komplen je..bila dpt gaji hangpa pakat2 qenyeh (kata orang kedah). naik gaji, komplen, tak naik gaji pun komplen, tak reti nak bersyukur la hangpa ni..... baik dok kat lahad datu..lagi baguih....tolong negara jaga keselamatan negara agar keluarga hangpa tak kena tembak atau sembelih..

Tanpa Nama berkata...

Kaji jgn tak kaji hingga hari kiamat.

Tanpa Nama berkata...

At the first place why did you apply for the post of technician? Now you grumble, accusing that the govt is not fair and sensitive to your needs and request. Honestly, why dont you go for other job if it can solve your problem?

Tanpa Nama berkata...

altromen ko. juteknik kaluk sbb dah ade pekeliling kuar dari 1985 ckp setaraf ngn dip. ko meksi kusus seratus tahun pon dah xde pekeliling ckp awat nak kalutnya

Tanpa Nama berkata...

Juga mohon minta dikaji oleh pihak kementerian, jika elaun perumahan dinaikkan,penghuni kuaters terpaksa menanggung potongan yang tinggi. sekarang elaun yang terpaksa dipotong sebanyak RM375 iaitu elaun perumahan dan separuh elaun cola.saya masih dapat bersabar kerana saya perempuan bujang.risau duduk diluar.tapi jika dianaikkan,maka potongan yg terpaksa sy tanggung setiap bulan mungkin boleh mencecah RM500. mungkin nanti semua rumah kerajaan akan kosong kerana semua pakat berpindah...MOHON SANGAT DAPAT DIKAJI...elaun dinaikan memang sangat bagus tapi jgn potong semua elaun rumah dan cola buat penghuni rumah kerajaan..

Tanpa Nama berkata...

gaji pulis tak ada dengor nak kaji tapi tiba2 aje terus naik. naik mencanak2 pulak tu. Tahniahlah pada pulis dan tentre

Tanpa Nama berkata...

Berapa lama elaun rumah nak dikaji, BRIM naik 1000 satu hari sja umum naik klu BN menang.

Tanpa Nama berkata...

salam satu malaysia. Bersyukur ape yg ade. Kerajaan dah cuba beri yg terbaik. Tp setakat ni tu je yg mampu. Tp jgn lupe. Kerajaan dah janji nak kaji lebih 80 elaun. Kite pegang pada janji kerajaan. janji ditepati yg sentiasa di laung oleh Pemimpin negara kite. Pada skim bakat dan juruteknik bersabarlah. Masih dlm rundingan lg. Bkn dlm kajian. maksudnya rundingan utk megubahsuai gred skim yg sesuai. CONTOH juruteknik. J17 ke J27 kalau yg kanannya J22 ke J28 dan J26 nak ke mane. J29 pen.jurutera dah. jd cuba bg cadangan. kalau juruteknik setujuh takder kekanan dan tertinggi boleh x der masalah. Mana yg dah sampai J26 gaji diselaraskan je megikut skim J27. Setujuh tak. Jd ini lah yg perlu di bincangkan lg. Jgn bimbang janji di tepati. kite bg tanggungjwb ini pada JPA dan cuepacs. Kalau tak selesai. Seperti kate PM dekat negeri ceh wan. Dosa besar kalau tak tunaikan tanggungjwb. jd samalah kite tunaikan tanggungjwb. Moga2 skim yg dirunding terutama skim juruteknik dan bakat dpt penambah baikan dlm bulan mei ni. Kita akan usahakan yg terbaik.

Tanpa Nama berkata...

Sapa yang mengkaji/ orang yang dilantik sebagai ahli suruhanjaya yg ditubuhkan baru2 ni.. Adakah pihak2 ptd. Ataupun mereka yang membuat sbpa.. Jangan2 diaorg sengaja melambat-lambatkan kajian supaya PA naik berang dan marah pada kerajaan sekarang. Supaya kerajaan sedia ada tumbang ? Apakah..

Tanpa Nama berkata...

Sapa yang mengkaji/ orang yang dilantik sebagai ahli suruhanjaya yg ditubuhkan baru2 ni.. Adakah pihak2 ptd. Ataupun mereka yang membuat sbpa.. Jangan2 diaorg sengaja melambat-lambatkan kajian supaya PA naik berang dan marah pada kerajaan sekarang. Supaya kerajaan sedia ada tumbang ? Apakah..

Tanpa Nama berkata...

cehhh sampai berpuluh tahun kaji kaji kaji tu pun nak percaya lagi kah??

pekeliling yang ada pun jpa tak guna pakai,no wonder lah benda ni takkan jadi kenyataan..

pr dah janji akan teruskan manifesto kerajaan sekarang bila pakatan tadbir nanti insyaallah..

Tanpa Nama berkata...

jpa kau nak kaji smpi bila,kau nak buncitkn golongan atasan je kan,owg bwh tetap menderita,sial kau jpa,najib kau pun otak takde,buta ke kau ni bkn rapatkn jurang,lg bertambah jurang sial,gred kami ppk u3 kau nak kaji smpi bila,gred polis,askar,cikgu tiap2 tahun kau naik.kami anggota kesihatan bila lagi nak naik,tgu kau jd pembangkang ke,ok kami akan tunaikn

Tanpa Nama berkata...

sesungguhnya rezeki kecil atau besar datangnya daripada Allah SWT. Usahlah memaki hamun.

tanpa nama berkata...

Aku sokong

AKU SEORANG PAP berkata...

Kaji kaji kaji berapa lama mau kaji lagi????????

Tanpa Nama berkata...

salam. Ape kate kita cadangkan kelayakan masuk Pemb. Tadbir N17 guna STPM dan gaji bermula P1 T9 sm ngan skim juruteknik. Mcm 2 kira penambah baikanlah 2. Nak bg jawatan p.pegawai diaorg pun bkn ade kerja jg asik main face book je.

Tanpa Nama berkata...

biarkan mereka terus buat kajian kite smua terus amik tindakkan okey

Tanpa Nama berkata...

NAJIB TANYA JANJI APA????
JAWAB PA JANJI CAPATI!!!!

NAJIB TANYA JANJI APA????
JAWAB PA JANJI CAPATI!!!!

NAJIB TANYA JANJI APA????
JAWAB PA JANJI CAPATI!!!!

Tanpa Nama berkata...

Yang mana ada pinjaman PTPTN kao org tak payah la pening2 kepala,,
PR menang nanti hutang kao org kira halal la. Gaji sah la naik minimum pun sah rm1100.00, kalau janji mereka pun capati mcm najib kita kasi tukar pula..

Tanpa Nama berkata...

Kaji sampai jd kanji tepung.

Tanpa Nama berkata...

sabar, ada la tu insentif utk PA...nak lambak semua nanti tahun depan nak bagi lagi...sabar, syukur apa yg ada sekarang ni, nanti semua Allah baru tau.

Tanpa Nama berkata...

sabar, ada la tu insentif utk PA...nak lambak semua nanti tahun depan nak bagi lagi...sabar, syukur apa yg ada sekarang ni, nanti Allah tarik semua baru tau.

Tanpa Nama berkata...

OFF TOPIC JAP... :sapa tau program PERMATA diaudit oleh sapa?[eruntukan berjuta2...ngeh..ngeh..ngeh..

Tanpa Nama berkata...

macai2 detected....gaji korang dh byk sgt ke smpai kitaorg x puas ati pon korang bising? ini kali lah!

pt par pra pemandu kecewa yg di janji x di tunah berkata...

Kalau nak diikut pembantu am pejbat pemandu pra pembantu tadbir selalu di tingalkan mcm x dak apa mereka ni bakal pru13 apa yg di minta x di layan cuepas dtg ceramah sedap ja cerita minta itu minta ini mana dia x dak pe pun anda leh fkr sendr kita mcm minta sedekah rasanya tiba masanya emm kalau dia x umum sblm pru apa lg nak tgu tunaikan tangungjawb anda ok par pra pemandu pembantu tadbir nilai la sendr rezeki dtg dr allah bkn dari org

Tanpa Nama berkata...

kalau rasa gaji yang kerajaan bagi kecil, berhenti la dan masuk la sektor swasta, baru tau langit tu tinggi ka rendah.kita haruslah bersyukur dengan apa yang kerajaan dah bagi....aku selalu tengok kat sekolah aku macam mana PA kerja, memang pemalas dasn asyik salahkan orang saja,,,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

Kaji sampai mati . Jangan nak bagi harapan palsu dengan PA . Ni semua sandiwara kerajaan dengan omar bangsat ni ptuiihh... p makan taik kucinglah omar . Asal bab masalah PA mesti dan wajib kena kaji alamat janji tinggal janji . Omar ni cakap aje lebih cam mee maggie kari letup tapi tiada satu pun yang betul . Patut kau ( omar taik kucing ) letak jawatan cepat . Tak habis - habis nak bohong PA . Piraahhh.....

Tanpa Nama berkata...

Tak habis lagi khabar berita gembira untuk semua PA . Dahlah tu najib.... omar.... hentikanlah nak lempar taik kat PA ni . Tak paya nak tipu PA lagi dengan slogan janji di tepati . semua tu janji tak ditepati . omar bin laden sudah tiba bangku kulit kat pejabat cuepacs di tukar dengan bangku plastik . semua cerita gembira tu takat warung kopi aje . saja nak publish nak semua PA nampak perjuangan omar ni . Janganlah membiarkan diri kamu PA di tipu berulangkali . semua tu tipu belaka . kalau tak percaya tunggu ajelah berita gembira tu aku dah serik . sekali jalan terjerat.... dua kali jalan tau jalan.... . yang percaya cerita karut ni confirmlah terjerat balik . omar muka cam MONYET

Tanpa Nama berkata...

Salam sejahtera 1 malaysia,
Saya nak tanya datuk omar samada skim timebest utk staf jabatan negeri sabah dr j41 ke j44 telah diluluskan, sebab ada staf yg kerja lebih 25tahun tapi masih j41.dailog bersama datuk omar di kk sabah pada mei 2012 dirujuk.
Seperkara lagi, penilaian skt tidak adil sebab ada bos guna utk senjata beri rendah staf yg mereka tak suka dan beri markah tinggi kpd staf yg mereka suka kerana bangsa & pengaruh.harap dapat dikaji dan bantuan dpd datuk omar osman.

Terima kasih
Dr sabah mangsa birokrasi jabatan

Tanpa Nama berkata...

Pas pru ni kalau bn menang, wujudkanlah kementerian baru.

KEMENTERIAN PENGKAJIAN. Jabatan dalam tu termasuk jabatan berita gembira, jabatan perhalusi Dan jabatan pembohongan.

sekian.

Tanpa Nama berkata...

Bkn gila dn x tau bersyukur tp x adil pd pa yg lain....bkn polis dn tentera jer yg bekerja....kesian la pada pa yg lain....mereka pn mengundi jugak......kpd pemimpin bljar la berterima kasih kpd kami anggota awam......bkn pd anggota keselamatan jer.......

Tanpa Nama berkata...

Mu yg buta mata buta ati.....agak nyer mu org kaya kot....sbb tu xde hal.....

Tanpa Nama berkata...

Akn ku sahut....semua ayuh....kita semua dh di tinggal kn .....hanya polis dn tentera jer di mata mereka.....buat kewajipan anda.....

Tanpa Nama berkata...

aku masuk blog ni terus jadi org yg pemarah & negatif..menyesal aku masuk..puiiiiii

MENYESAL berkata...

MENYESAL aku masuk blog ni...baca baru 1 minit dah menyirap darah aku..puiiiii!!!!

Tanpa Nama berkata...

naik rm500 cantik