SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

11 Mac 2013

PENGUMUMAN PM SEMPENA MAPPA XIII TIADA KAITAN POLITIK

PUTRAJAYA 11 Mac - Pelbagai berita baik yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kepada kakitangan kerajaan sempena Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Ke-13 (MAPPA XIII) tiada kaitan dengan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr. Ali Hamsa berkata, tanggapan bahawa MAPPA mempunyai kaitan dengan 'buah tangan' PRU-13 hanya dicetuskan oleh mereka yang gemar melihat sesuatu daripada aspek negatif."MAPPA adalah satu amalan tahunan yang diadakan dalam perkhidmatan awam dan memang termasuk dalam jadual kita.

"Dalam MAPPA ini, kita umum segala pelarasan dan penambahbaikan dari segi perkhidmatan," katanya dalam sidang akhbar selepas majlis tahunan itu di sini hari ini. Beliau mengulas mengenai tanggapan negatif bahawa pengumuman yang disampaikan Perdana Menteri itu merupakan 'buah tangan' untuk PRU-13 nanti.

Sementara itu, Ali berkata, pihaknya juga sedang mengkaji semua 87 elaun yang akan diberi keutamaan untuk penambahbaikan termasuk skim elaun sara hidup (COLA) kepada penjawat awam. "Pada hujung November atau Disember nanti akan dapat kita umumkan mengenai perkara-perkara ini," katanya.Pada masa sama, beliau berkata, cadangan akan dikemukakan kepada kerajaan agar mengadakan skim perumahan khas kepada penjawat awam.
"Antaranya dengan menggabungkan skim perumahan itu dengan Projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) dan menambah kuarters kerajaan di tempat yang diperlukan," tambahnya.

Jelas beliau, pada masa kini, ramai penjawat awam terutama pegawai muda yang berhasrat mempunyai rumah di bandar-bandar besar namun tidak kesampaian disebabkan harga yang kian meningkat.Terdahulu, Ali dalam ucapannya berkata, penjawat awam kini tidak boleh lagi beranggapan mereka berada dalam zon selesa kerana keadaan itu tidak akan membawa kepada prestasi cemerlang.

Sehubungan itu, katanya, penjawat awam perlu mempamerkan sikap tegas, berani, adil dan sanggup mengambil risiko untuk meneraju sesuatu jabatan ke tahap prestasi lebih tinggi. - UTUSAN

88 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Memang bukan politik sebab kakitangan awam mana ada naik apa pun. Tajuk kat media kena tukar anggota keselamat an dapat durian runtuh bukan kakitangan awam. Cuepacs apa sudah jadi, mana elaun rumah yg rm180 nak nai tue sewa setinggan kat bandar lahat datu pun xdapat harga tu. Terima kasih kerajaan jasamu ini akan dibalas masa pru nanti.

mat kerja berkata...

Kelentong betul lu orang. Tunggu hujung tahun pulak.

Tanpa Nama berkata...

tu pasal. PTD yg bijok2 padan duk nipu je keje. ckp n wak kuar pekeliling pandai suh keje laju la. pikir luar kotak la ntah pape lagi slogan2. tapi kene tang ke dia lembap je. bnyak tol kajian mcm nk reke formula kimia payoh. yg suruhanjaya baru ni bayor elaun bute jelh 6 bulan duk kaji

Tanpa Nama berkata...

kelentong dan pakar kencing

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih najib.. jasa mu dikenang.. kini masa membalas budi di PRU13 kita kasi tukar.. bye dacing.. Dah terlalu berat sebelah dacing ni..

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih najib.. jasa mu dikenang.. kini masa membalas budi di PRU13 kita kasi tukar.. bye dacing.. Dah terlalu berat sebelah dacing ni..

Tanpa Nama berkata...

presiden cuepacs serta semua ajk patut diganti baru dan diminta semuanya letak jawatan.. malu kalau perkara macm ni X DILAYAN OLEH PM. .ELAUN RUMAH PUN TAKUT NAK MINTA..

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Sedih aku baca ulasan-ulasan hasil pengumuman pm nie . Agaknya hanya kola tak naik, elaun perumahan tak naik semua memberontak. . Agaknya bila tukar warna semua makin baik ke. . Nak tentukan sapa yg nak jadik pm pun tunggang-langgang. . Bersyukurlah apa yang kita terima. . Cuba tengok orang kat luar kerajaan tu. . Nak dapat gaji rm900pun macam-macam halangan. . Rasanya yang bising nie banyak sangat buat loan sampai mengharapkan kenaikan kola dengan perumahan untuk hidup. .

Tanpa Nama berkata...

tukar pada pru 13 nanti.......kita ada kuasa masa undi nanti.......

Tanpa Nama berkata...

kebanyakan yg bagi komen kat sini bukannya PA pon ni la dia propaganda PR saje nak bagi PA panass tak de benda pon CUKUP MASA NANTI PANGKAH JE LA APA YG ANDA SUKA ASAL KAN BAHAGIA UDAHH TETAP BERSYUKUR APA YG DAPAT DAN TAK DAPATT SENTIASA TENGOK ORG YG DIBAWAH KITA

Tanpa Nama berkata...

mcm bosan sdh dengar pasal DIKAJI tu

Tanpa Nama berkata...

Mmg la kita harap cola n elaun perumahan naik... tp da x dpt kita nk wat lagu mn... kita bkn tmpt dia... ce kita tempat cik omar tu.. br kita tau susah pyh dia nk smpikn hasrat kita... bersyukur apa yg ada...

Tanpa Nama berkata...

APA MAKSUD DIBAYAR SEAWAL JULAI 2013...MACAM MANA YG NAIK BULAN JANUARI & APRIL...BYAK LUGI LE!!!

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih kepd semua. Sm ada org PA ke yg buat catatan tau bukan tk kisah... Cakap nak naik elaun... Ni tak... Bg kgt pun mcm tak ikhlas... Duduk kat sabah mmg smpi pencen pun takkan dpt beli rumah klu elaun rumah lagu 2 je.... Esok naik gaji harga rumah 3 kli naik... Syabas... Ini kali lah... Tahniah Dato Seri Najib.

Tanpa Nama berkata...

HABUAN BESAR UTK POLIS & TENTERA..BAGI POLIS SEPATUT HANYA UNIT VAT69 & PASUKAN GERAK AM YG D BERI KENAIKKAN JAWATAN..INI UTK SEMUA...YG TAK TURUN PERANG PUN TUMPANG SENANG

Tanpa Nama berkata...

Dacing dah x seimbang...

Tanpa Nama berkata...

Assalam..
Memang semua org nk naik cola dan elaun rumah..kalau dpt alhamdulillah..tak dpt mungkin belum rezeki...tapi bukan itu je yg perlu kita pandang..memilih kerajaan bukan sbb untuk tunai hasrat peribadi sahaja..pilih demi kehidupan yg akan dtg untuk ank2 kita..kita ni manusia bnyak kekurangan..takan sbb hal ni kita pilih pembangkang..jgn ikut hati..pikirlh ikut kewarasan..bersyukur dengan apa yg ada...wasalam

Tanpa Nama berkata...

BODO KE APA, ASYIK KAJI KAJI KAJI....TUKAR PEMERINTAH WAJIB BG PENGUNDI....KERAJAAN RAKYAT...KORANG PIKIR LAH SEMUA BETOL2...KERAJAAN ZALIM PASTI JATOH....ALLAH AKBAR

Tanpa Nama berkata...

kaji..kaji..kaji..last2 melopong. Orang lain yang dok bertugkus lumus mintak..merayu..last2 orang lain yang dapat.ape ke benda semua ni..sampai bila nak kaji lagi..suruhanjaya dah tubuh..nak apa lagi..

Tanpa Nama berkata...

N17 jadi konstabel tapi gaji N17 jauh lebih rendah he he..

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya banggang orang yang berkarat ni memberi komen....kita bercakap pasal ketidakadilan.. sebelum ni mereka ini dah dapat kenaikan dan dapat lagi elaun khas RM200 dan dapat lagi kenaikan pangkat...Kalau nak bagi bagi sama rata, kalau tak da duit jangan beri langsung......memang dacing berat sebelah kuah dengan isi.. ini kalilah kawan2....tukar............ayuh kita tukar jangan tidak.....

Tanpa Nama berkata...

AFTER PILIHANRAYA, PM AKAN TUKAR NADA: "ITS CRUEL FOR CUPEACS TO ASK FOR SALARY INCREMENT/BONUS"

Tanpa Nama berkata...

salam..ape cite nie, janji nak diselaraskan kenaikan gaji, cola dan itp, ramai yang dah mengamuk nie, siaplah kau orang ooii..!! apabila kerajaan dibubarkan nahaslah kau org, undi PA akan menjahanamkan kerajaan sedia ada, dalam sejarah malaysia satu gerakan protes terbesar akan berlaku dekad ini akan meruntuhkan kerajaan sedia ada, tiada siapa akan dapat menghalang kebangkitan dan kemarahan rakyat dan PA yang menggila..!! turunlah walau ribuan bala tentera tidak akan dapat menghalang kemaraan rakyat untuk menukar kerajaan sedia ada, kamu akan berhadapan dengan jutaan rakyat dan ribuaan PA yang menunggu lama BN untuk disemadikan, manakala jutaan PA akan menggunakan segala kepakaran mereka untuk menundukkan kerajaan sedia ada menyembah ke bumi, begitu juga lebih 5 ribu PA yang mempunyai master dan ijazah tapi tak dinaikkan pangkat akan menjadi think-tank kepada PR PRU-13 nie, wahai najib, muhyiddin, omar osman dan BN, kamu telah menggali lubang kamu sendiri..kamu telah tersilap langkah..awas PRU-13 menanti kamu..

Tanpa Nama berkata...

cuba lihat kakitangan awam di luar negara termasuk di US dan UK. tak puas hati kita mogok. rasanya mogok 2-3 hari dah cukup buat najib tak tidor malam, terutamanya skrg ini apabila nak PRU....pengganas 300 orang masuk sabah pun aku tengok muka panglima dan KPN dah merah....lepas 50 tahun baru tentera nampak buat kerja...heboh satu dunia ATM dan PDRM buat kerja..sampai keluar TV...BUKANKAH ITU TUGAS MEREKA?...apakah PA2 dlm perkhidmatan lain tak berkorban?..kita lihat ramai guru2 sakit jiwa mengajar budak2/beban kerja...itu bukan berkorban?...adakah doktor/jururawat tak kerja di pedalaman tinggalkan anak isteri?...seorang guru dari kelantan yang diposting ke kapit sarawak dirogol dan dibunuh pada tahun 2005...itu bukan pengorbanan?

Tanpa Nama berkata...

APA MAKSUD DIBAYAR SEAWAL JULAI 2013...MACAM MANA YG NAIK BULAN JANUARI & APRIL...BYAK LUGI LE!!!
___________________________________
MAKSUDNYA KGT TAHUN 2014 DIAWALKAN KE JULAI THN INI. TAHUN DEPAN TAKDE KGT...

Tanpa Nama berkata...

tak bayar pun tak pa.. atok aku ada kebun getah kat kampung boleh cover satu kenaikan, lain pula pemimpin BN, ada syer jutaan ringgit di sana-sini, sebab tu lah dia org tak hairan kalau 1.4 jua PA tak naik gaji,elaun,cola,itp, pada dia org pergi jahanamlah PA semua, kau org yang susah bukan aku.. nasiblah jawabnye..

Tanpa Nama berkata...

Yg lbh musykil... Polis yg dok kuaters tu free... X yah potong ealuan plk... Kita dok kuaters da dipotonh rm400... Mcmna ni? Ceupacs?

Tanpa Nama berkata...

lain kali kau org jadilah polis dan tentera, ini sibuk konon nak jadi PTD..

Tanpa Nama berkata...

omar osman, engko baik diam lagi bagus la. lagi banyak kau cakap, makin banyak taik jadinye. nyampah aku tengok muka kaula

Tanpa Nama berkata...

kami seluruh anggota PA amat bersyukur dan bangga dengan BARIISAN NASIONAL. Walau tiada kenaikan kami faham itu bukan rezeki kami. Polis dan askar memang berhak, mereka x ramai jadi anggota parti pembangkang.

Rakyat sokong YAB PM, Abaikan segelintir juruteknik yang x bersyukur dan pemalas itu. Umum buat apa sebab kerja x banya gaji mahu besar. kAMI BERTEKAD AKAN UNDI KERAAAN MALAYSIA ATAU BN PADA PRU KALI INI.

Insiden Lahad datu menunjukkan askar BN dan Polis BN sedia berkorban dan berkhidmat, manakala tiada ahli pembangkang yang menyerang sulu. bukti pembangkang x layak disokong, Hanya BN sahaja

Mustaffa Zaki Abdul Mubin R4

Tanpa Nama berkata...

kesal jugak.... tp nak wat camner... dari bajet 2010-2013 asyik polis, tentera, guru, jururawat n patah balik ke situ jgk...

yelah yg lain tu x buat keje kan... tu yg x dpt byk benefit....

ramai yg harap elau rumah tu akan naik... tup2 x ter sebut pon.... rm180 tu nak bayar sewa bilik pun kene tambsh lg rm20.... x taulah den ns kobakan...

Tanpa Nama berkata...

Bkn smua polis terlbt dgn rasuah...bg sy bkn hanya polis perlu kt kaitkan dgn rasuah tp pa yg lain pun ada terlbt dgn rasuah walaupun bkn Dr segi Wang rggt Dan bkn sesuatu yg nilainya bsr..fkr2 n renungkanla..sm2 la kt crmnkan Dr sendr n blajar bersyukur dgn apa yg ada..sy pn seorg pa sokongan...jgn kt bergdh krn Wang ringgit krn smua 2 rezki yg dittpkan olehNya..

Tanpa Nama berkata...

Sokong. Dgn izin Allah apa yg tlh ditentukan menjadi hak kt akan ttp jd hak kt cm lmbt @ cpt. X perlu kt pertikai rezeki org lain. Bersyukur, bersabar & berdoa

Tanpa Nama berkata...

BUTOH LU BEB..HA..!!HA..!!

Tanpa Nama berkata...

Yg d jumudkan jd N17 lg bsar gj depa tp tk tau wat keja..

Tanpa Nama berkata...

Ko yg bodoh..ko sapa ha..yg nk mengapi2 kn kami yg PA ni..ko ingat kalo tkar pemerintah jauh lg baik ke?

azzim berkata...

Manusia sekarang macam dah terdesak.. tiada keikhlasan dalam bekerja.. lupa hukum bekerja adalah Fardhu Kifayah... terlalu keduniaan... istifar banyak2 rakan2ku .... Ingat Allah sama...

***p/s : buat TPM & PM, jangan janjikan sesuatu yang menyebabkan insan2, tertunggu sesuatu yang tidak pasti ... sesungguhnya menunggu sesuatu yang dijanjikan BAHAGIA memberi kesan DERITA YANG MENDALAM apabila KENYATAAN yang diberikan hanya INDAH KHABAR DARI RUPA... mari kita insaf2kan diri..

Tanpa Nama berkata...

HA HA HA HA HA HA HA,gue udah kena tipu...cuba SEMUA kakitangan KERA bagitau elaun COLA untuk apa??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Tanpa Nama berkata...

tipah tertipu bang .. ooh PM!

Tanpa Nama berkata...

Sebagai kakitangan awam kita tidak boleh berpihak mana2 parti poltik semasa dalam urusan kerajaan, kerana sebagai penjawat awam kita kena memberi perkidmatan dalam sistem penyampaian yg adil, lebih2 lagi setelah parlimen dibubarkan hak2 kerajaan tidak boleh digunakan sewaktu tempuh berkempen oleh mana2 parti.

Sementara diwaktu pilihanraya umum kita dibenarkan dlm perlembagaan berhak untuk memilih parti mana yg kita anggap terbaik.

Kita perlu bijak membezakan antara parti politik dan kerajaan.
Sebagaimana dijelaskan dalam kursus BTN kerajaan adalah adanya wilayah kedaulatan, warga negara, perlembagaan,Parlimen, sistem undang2, jabatan2 kerajaan, kuasa eksekutif dan tunggaknya kebawah duli Seri Paduka Baginda Yg Dipertuan Agung yg telah dilantik oleh Majlis Raja-raja (Sebabtulah disebut kerajaan) dalam system raja berpelembagaan, sebagaimana juga yang tetera disampuil2 surat urusan resmi kerajaan (Urusan Sri Paduka Baginda)

Parti yg diberi mandat hanya selama 5 tahun sekali dan rakyat berhak menentukanya dalam sistem amalan demokrasi spt juga di negara2 barat, parti itu boleh silih berganti sementara kerajaan tetap kekal, yg mana memberi perkidmatan yg terbaik kpd negara dan rakyat amnya ia akan menjadi pilihan.

Tanpa Nama berkata...

80 ELAUN DIKAJI.TETAPI DIABAIKAN KAN OLEH NAJIB.LEBIH UNTUNG POLIS ATM

penyokong kuat kerajaan berkata...

Sepatutnya pm tdk boleh mengumun pekara ini dekat Pru13.sebab ia akan memberi kesan kpd 1.4 juta PA.sedangkan kesan pengumuman ini hanya memberi faedah besar kpd 200 ribu kakitangan pdrm @ atm

Tanpa Nama berkata...

Ada juga faedah yang dapat walau dah langgar dinding lima tahun , hanya sama amaun dengan yang langgar dinding baru tahun ini ... Betul tak.

Tanpa Nama berkata...

tak perlu panjang lebar . nk crita pun x guna . yg aq tau kuasa mengundi d tgan kita jdi fikirkan dan gunakanlah x puasan hati kat pru 13 .

Tanpa Nama berkata...

APA YANG DITANAM ITULAH DITUAI,SAYA BERPENDAPAT PENJAWAT AWAM MERUNGUT KERANA SOAL KEADILAN DALAM PEMBERIAN KADAR UPAH, SAYA MELIHAT ISU KADAR UPAH ADALAH ISU UNIVERSAL KERANA IANYA MERANGKUMI PEKERJA DI SEKTOR SWASTA. KADAR UPAH DI MALAYSIA PADA HARI INI TIDAK BERSANDARKAN REALITI SEMASA DIMANA KOS SARA HIDUP ASAS MELEBIHI PENDAPATAN YANG DITERIMA. ISU GAJI AKAN SENTIASA DIANGKAT MENJADI ISU PERJUANGAN SEMUA KESATUAN SEKERJA DI MALAYSIA PADA HARI MENDATANG. SAYA INGIN MENCADANGKAN KERAJAAN MENGADAKAN SATU KAJIAN TERHADAP KADAR UPAH DAN KOS SARA HIDUP DI MALAYSIA. YANG KEDUA DAPATAN DARI KAJIAN TERSEBUT KERAJAAN BN ATAU PR HENDAKALAH MELAKSANAKAN MEKANISMA UPAH BERDASARKAN KADAR PRODUKTIVITI DAN KOS SARA HIDUP SEMASA. MEMANG BETULAH KADAR ELAUN PERUMAHAN RM180 TIDAK DAPAT MENAMPUNG KOS SEWA RUMAH TERUTAMANYA DI BANDAR BESAR. KESANYA SEKIRANYA ISU KADAR UPAH YANG TIDAK SETARA DENGAN KOS SARA HIDUP IANYA AKAN MENYEBABKAN NEGARA MALAYSIA TIDAK IDEAL UNTUK DIDIAMI OLEH RAKYAT MALAYSIA, PADA MASA SEKARANG PUN RAMAI RAKYAT MALAYSIA TELAH BERHIJRAH KE LUAR NEGARA. KADAR UPAH YANG TIDAK SETIMPAL JUGA MENYEBABKAN RAKYAT TIDAK LAGI BERSUSAH MAHU MELAKUKAN KERJA SEBALIKNYA MEREKA AKAN MELAKUKAN JENAYAH SEBAGAI JALAN PINTAS UNTUK MENDAPATKAN WANG.KERAJAAN PERLU MERANGKA SISTEM GAJI YANG PRAGMATIK SELARAS DENGAN MALAYSIA YANG AKAN MENUJU NEGARA MAJU PADA TAHUN 2020. PADA TAHUN 2020 BERAPAKAH KADAR GAJI MINIMUM GOLONGAN PELAKSANA? JAWAPAN INI KITA AKAN DAPAT 7 TAHUN DARI SEKARANG. JUMPA LAGI TAHUN 2020

Pertanyaan- Siapa yang menjadi kerajaan dan PM pada tahun 2020

Tanpa Nama berkata...

NANTI AKU KAJI GAJI KAMU SEMUA PA SELEPAS AKU BERUNDING DGN ISTERI KESAYANGAN KU DULU APAKAH ELAUN2 KAKMAH KESAYANGAN KU BOLEH DIKURANGKAN KERANA KAJIAN DARI KAMU PA SEMUA AKU TAK BOLEH PAKAI

Tanpa Nama berkata...

PA SEMUA TAK TAU BERSYUKUR! UNDI PAKATAN BERMAKNA ENGKAU SEMUA AKAN DI SINGKIRAN SEHINGGA MENJADI 30% SAHAJA. YANG MANA LIAT KERJA TAU NAK GAJI SAJA, LEBIH AWAL BALIK KAMPONG TANAM JAGONG.

Tanpa Nama berkata...

....tiada kaitan politik??? Ingat aku ni bdak tadika!!! tak fhm2...penipu...!!! I love New PM (Anwar)...

Tanpa Nama berkata...

PR menang...Guru dpt kenaikan Gaji RM500...Undi PR wahai Guru-Guru semua...

Tanpa Nama berkata...

MARI MENGKAJI...

meh semua PA2 sekalian...mari kita buat satu kajian. Kita kaji kajian itu sedetail yang mungkin. Kajian ini juga hendaklah dikaji sedalam-dalamnya. Jangan berhenti mengkaji kerana kajian ini amat penting. Kalau tak berhasil jugak kajian itu, kaji lagi. Dah dapat hasil yang baik pun, kaji lagi. Jangan terus berhenti mengkaji...kerana kajian ini tiada penghujungnya...

Tanpa Nama berkata...

syukur alhamdulillah...tp,xaci ar pdrm n atm jer yg nek tngga gji.kmi pn kakitangan awam pe....hrp logo jer dacing..hampeh

Tanpa Nama berkata...

2008 akan berulang

Tanpa Nama berkata...

BAIK JANJI BULAN BINTANG N CAKRAWALA DARIPADA SEPERTI X ADA APA2 UTK PA PELAKSANA UTK SEKIAN LAMA..

DIPLOMA=SRP/DARJAH 6 JE. KENAPA? SENDIRI FIKIR LA..DULU SBG PREBET DAH JD SARJAN LA BRO. YG DIPLOMA KAT JABAATAN-DUDK JE DGN 27/29 TU OR KUP JE.

KAJI-KAJI-KAJI...DAH 1 TAHUN LEBIH KAJI.

TUN AZMI & GENG KAJI TAHUN LEPAS X SELESAI LG KE? OR KERAJAAN BAYAR ELAUN/GAJI FREE X HASIL.

TERASA TERKENA TERTIPU

Tanpa Nama berkata...

TAJUK GEMPAK...GAJI NAIK. HAKIKATNYA?? RAMAI PA YG MERANA KERANA BARANG DAH NAIK, GAJI X NAIK..
NAK TUNGGU BULAN 7..BARU ADA MASUK. DAPAT LA 6 BULAN SORANG DUIT BRIM TU.
480-1920... KERAJAAN BARU PERLU BAYAR. SAMADA DIA OLD OR NEW PM.

penyokong kuat kerajaan berkata...

Masalahnya Pm tak kaji sedalam2 impak yg bakal diterima akibat dr pengumuman tersebut..ikut je bulat2 apa hasil kajian dr Tun azmi@ the gang. Masalah sama berulang mcm pengumuman spba dulu.patutnya kerajaan dah ambil iktibar dr spba dulu.yg mendapat tentangan hebat dr PA. Dah lah dekat pru ni..apa pasal cari masalah lagi.

Tanpa Nama berkata...

Semua j17...aku dengar dengar new pm nak tegakkn keadilan j17 up ke j27 sbgmnana dlm pekeliling asal...we love new pm...he he he

Tanpa Nama berkata...

kerja 8 jam tapi bila di hitung semula ripa-rupanya 4 jam je.tapi yang lebih dahsyat Ada kakitangan di kolej vokasional yang dulunya sek men vokasional gurunya mengajar 1 jam seminggu.kecuali guru yang mengajar subject bengkel.

Tanpa Nama berkata...

Bukan sbb hutang ke apa tp cari la keadilan... tak byk yg kt minta... cuba la fikir bukan polis n tentera jak yg berjuang... jabatan lain cth kesihatan walaupn tak di medan perang tp scra tak langsung berjasa gak...da la cuti di bekukn... fikir2 la

Tanpa Nama berkata...

Ya la ..aku pn tak puas ati tp nak tukar kerajaan tu perkara paling bodoh la.... kalau pbangkang yg jd pemerintah tah kali kami yg d sabah ni jadi kerajaan sultan sulu...mtak2 d jauhkn...

Tanpa Nama berkata...

MARI MENGKAJI...

meh semua PA2 sekalian...mari kita buat satu kajian. Kita kaji kajian itu sedetail yang mungkin. Kajian ini juga hendaklah dikaji sedalam-dalamnya. Jangan berhenti mengkaji kerana kajian ini amat penting. Kalau tak berhasil jugak kajian itu, kaji lagi. Dah dapat hasil yang baik pun, kaji lagi. Jangan terus berhenti mengkaji...kerana kajian ini tiada penghujungnya...


Kaji
kaji lagi
kaji lagi dalam
kajian terprinci
kaji skali lagi
kaji lagi skali
kaji..kaji..kaji..kaji..kaji..
hampeh....rugi duit rakyat

jom pakat pikir, amenda ni..dah 1 tahun asyik dok kaji, kalu X pandai kaji, bagi pd orang yang lebih efisyen la ngok....

Tanpa Nama berkata...

Siapa yg menyelam sambil minum air tu. Laporlah mana tanggungjawab anda

Unknown berkata...

Salam, apa lagi yg kita mau..ukur baju dbadan sendiri la.
kita berusaha tanpa jemu..walaupun pelbagai rintangan...
rezki yg dterima allah tlh tentukan..syukur atas nikmat yg ada..kalo kita ikhlas bekerja x siapa nak pertikaikan..x usahlah kita asyik menyalah org lain..tanya diri sendiri...apa bakti kita terhadap agama, bangsa n negara..samada PA atau org biasa..kita adalah manusia biasa..ya allah aku bersyukur berada dibumi yg aman ini...amin

Tanpa Nama berkata...

Kena ingat negara maju merangkumi penduduknya berpendapatan tinggi. Maknanya dalam tempoh 7 tahun akan datang ini bagi merialisasikan w2020 banyak perubahan gaji dan elaun akan berlaku. Tetapi ingat banyak manapun gaji anda, bank, along, kad kredit dll akan berusaha mendampingi anda lalu anda pun salahkan gaji tidak cukup, ingat kerajaan berusaha untuk jadi adil jab perkhidmatan kena mainkan peranan PM meluluskan setelah diberi penjelasan dari segi keupayaan kewangan dan fakta releven

Tanpa Nama berkata...

Tu yang aku cepat2 beli tanah 1 ekar sebab aku dapat agak aku akan diberhentikan oleh pakatan. Tanam ubi lagi bagus. Harap2 bil elektrik dan air free masa tu

Tanpa Nama berkata...

Lepas tu jam yg selebihnya pergi mengait sawit, menjual kat pasar, buat kelas luar dll

tahit berkata...

Tanpa Nama berkata...
Terima kasih najib.. jasa mu dikenang.. kini masa membalas budi di PRU13 kita kasi tukar.. bye dacing.. Dah terlalu berat sebelah dacing ni..

Isnin, Mac 11, 2013 8:47:00 PTG
*******************************************************
sekarang org sudah guno kilo dacin tok guno doh.he he

Tanpa Nama berkata...

LUAHAN HATI PARAJURIT

orang awam -- kami bekerja waktu pejabat. jika rajin buat overtime. gaji kami besar. cuma perlu beri komitmen terbaik. kami sentiasa bersama keluarga. hari perayaan kami sentiasa ada.

tentera---kami bekerja 24 jam sehari. kalau malas baru kami dapat lelap ayam. gaji kami kecil x setanding sijil n masa perkhidmatan. waktu perayaan jika ada belas kasihan dari pegawai atasan. tapi kami kena bagi komitmen terbaik, kena korbankan mentaliti kami, korbankan nyawa kami, korbankan kasih sayang kami. sentiasa tiada masa bersama keluarga terutama ketika bertugas. badan kami utk negara, makanan kami alakadar, perut kami buncit bila usia meningkat kerana kehilangan banyak hormon akibat lasak. pakaian kami x perlukan jenama.

APA YANG KAMI (Tentera) DAPAT! KAMI GEMBIRA DAPAT LIHAT NEGARA KAMI AMAN.

betul ke aman? aman bagi rakyat. tapi bagi kami, kami sentiasa berperang. mental kami sentiasa di uji

orang awam--blahlah askar....penceroboh masuk senang jer, askar buat apa?

tentera--kami tiada belas. ikotkan jiwa kami cincang penceroboh negara. tapi kami penuh disiplin. strategi kami demi rakyat yg x berdosa. bukan semua pertahanan kami dibenarkan.

orang awam---alahhhh. polis kita dah mati. askar jalankanlah tugas

tentera malaysia---negara diplomatik. malaysia sering gunakan perbincangan sebagai langkah utama. memang polis dah ada yang mati. tapi kalau tentera masuk campur. peperangn akan berlaku. bukan sahaja polis, malah org awam turut akn terkorban.

orang awam---dahlah. kerajaan lembap. tentera malas kami rakyat ketakutan

tentera----inilah penghargaan yang kami terima dari rakyat setelah korbankan keluarga kami, mental kami, hidup kami dan harta kami utk negara. tapi kami tetap setia kepada negara. nantikan arahan dan kami akan bertindak. tindakan kami ada strategi. polis pon hebat cuma mereka x d beri kuasa oleh undang2. rakyat bersuara, kami terima, arahan diberi, kami mara. kerana Malaysia, kita yang punya.

Tanpa Nama berkata...

LUAHAN HATI PARAJURIT

orang awam -- kami bekerja waktu pejabat. jika rajin buat overtime. gaji kami besar. cuma perlu beri komitmen terbaik. kami sentiasa bersama keluarga. hari perayaan kami sentiasa ada.

tentera---kami bekerja 24 jam sehari. kalau malas baru kami dapat lelap ayam. gaji kami kecil x setanding sijil n masa perkhidmatan. waktu perayaan jika ada belas kasihan dari pegawai atasan. tapi kami kena bagi komitmen terbaik, kena korbankan mentaliti kami, korbankan nyawa kami, korbankan kasih sayang kami. sentiasa tiada masa bersama keluarga terutama ketika bertugas. badan kami utk negara, makanan kami alakadar, perut kami buncit bila usia meningkat kerana kehilangan banyak hormon akibat lasak. pakaian kami x perlukan jenama.

APA YANG KAMI (Tentera) DAPAT! KAMI GEMBIRA DAPAT LIHAT NEGARA KAMI AMAN.

betul ke aman? aman bagi rakyat. tapi bagi kami, kami sentiasa berperang. mental kami sentiasa di uji

orang awam--blahlah askar....penceroboh masuk senang jer, askar buat apa?

tentera--kami tiada belas. ikotkan jiwa kami cincang penceroboh negara. tapi kami penuh disiplin. strategi kami demi rakyat yg x berdosa. bukan semua pertahanan kami dibenarkan.

orang awam---alahhhh. polis kita dah mati. askar jalankanlah tugas

tentera malaysia---negara diplomatik. malaysia sering gunakan perbincangan sebagai langkah utama. memang polis dah ada yang mati. tapi kalau tentera masuk campur. peperangn akan berlaku. bukan sahaja polis, malah org awam turut akn terkorban.

orang awam---dahlah. kerajaan lembap. tentera malas kami rakyat ketakutan

tentera----inilah penghargaan yang kami terima dari rakyat setelah korbankan keluarga kami, mental kami, hidup kami dan harta kami utk negara. tapi kami tetap setia kepada negara. nantikan arahan dan kami akan bertindak. tindakan kami ada strategi. polis pon hebat cuma mereka x d beri kuasa oleh undang2. rakyat bersuara, kami terima, arahan diberi, kami mara. kerana Malaysia, kita yang punya.

Tanpa Nama berkata...

ermmm...aku pon askar jgk...prebet da 5 taun...kenaikan ni xde pon kene tempias kt aku...nk nek pangkt bile pn xtau...otw abeskn kursus 2 taun...btolla....sejak aku kawen taun lpas smpi skrg aku x dpt tggl serumah n tpaksa tgglkn bini sbb dye perlu kerja....harp gj aku .........nk 2 da ade anak ni...pgasuh anak...susu...makan..byr kete....sorry to say la ...askar mmg torture ari2...tolong faham...nk rasa n ko btol2 anak jantan...mai dtg rekrut...br korg taw ape mksud serah badan

Tanpa Nama berkata...

LUAHAN HATI PARAJURIT

tentera---kami bekerja 24 jam sehari. kalau malas baru kami dapat lelap ayam. gaji kami kecil x setanding sijil n masa perkhidmatan. waktu perayaan jika ada belas kasihan dari pegawai atasan. tapi kami kena bagi komitmen terbaik, kena korbankan mentaliti kami, korbankan nyawa kami, korbankan kasih sayang kami. sentiasa tiada masa bersama keluarga terutama ketika bertugas. badan kami utk negara, makanan kami alakadar, perut kami buncit bila usia meningkat kerana kehilangan banyak hormon akibat lasak. pakaian kami x perlukan jenama.

APA YANG KAMI (Tentera) DAPAT! KAMI GEMBIRA DAPAT LIHAT NEGARA KAMI AMAN.

betul ke aman? aman bagi rakyat. tapi bagi kami, kami sentiasa berperang. mental kami sentiasa di uji

orang awam--blahlah askar....penceroboh masuk senang jer, askar buat apa?

tentera--kami tiada belas. ikotkan jiwa kami cincang penceroboh negara. tapi kami penuh disiplin. strategi kami demi rakyat yg x berdosa. bukan semua pertahanan kami dibenarkan.

orang awam---alahhhh. polis kita dah mati. askar jalankanlah tugas

tentera malaysia---negara diplomatik. malaysia sering gunakan perbincangan sebagai langkah utama. memang polis dah ada yang mati. tapi kalau tentera masuk campur. peperangn akan berlaku. bukan sahaja polis, malah org awam turut akn terkorban.

orang awam---dahlah. kerajaan lembap. tentera malas kami rakyat ketakutan

tentera----inilah penghargaan yang kami terima dari rakyat setelah korbankan keluarga kami, mental kami, hidup kami dan harta kami utk negara. tapi kami tetap setia kepada negara. nantikan arahan dan kami akan bertindak. tindakan kami ada strategi. polis pon hebat cuma mereka x d beri kuasa oleh undang2. rakyat bersuara, kami terima, arahan diberi, kami mara. kerana Malaysia, kita yang punya.

Rabu, Mac 13, 2013 8:18:00 PG
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

LUAHAN HATI PARAJURIT

tentera---kami bekerja 24 jam sehari. kalau malas baru kami dapat lelap ayam. gaji kami kecil x setanding sijil n masa perkhidmatan. waktu perayaan jika ada belas kasihan dari pegawai atasan. tapi kami kena bagi komitmen terbaik, kena korbankan mentaliti kami, korbankan nyawa kami, korbankan kasih sayang kami. sentiasa tiada masa bersama keluarga terutama ketika bertugas. badan kami utk negara, makanan kami alakadar, perut kami buncit bila usia meningkat kerana kehilangan banyak hormon akibat lasak. pakaian kami x perlukan jenama.

APA YANG KAMI (Tentera) DAPAT! KAMI GEMBIRA DAPAT LIHAT NEGARA KAMI AMAN.

betul ke aman? aman bagi rakyat. tapi bagi kami, kami sentiasa berperang. mental kami sentiasa di uji

tentera--kami tiada belas. ikotkan jiwa kami cincang penceroboh negara. tapi kami penuh disiplin. strategi kami demi rakyat yg x berdosa. bukan semua pertahanan kami dibenarkan.

tentera malaysia---negara diplomatik. malaysia sering gunakan perbincangan sebagai langkah utama. memang polis dah ada yang mati. tapi kalau tentera masuk campur. peperangn akan berlaku. bukan sahaja polis, malah org awam turut akn terkorban.

tentera----inilah penghargaan yang kami terima dari rakyat setelah korbankan keluarga kami, mental kami, hidup kami dan harta kami utk negara. tapi kami tetap setia kepada negara. nantikan arahan dan kami akan bertindak. tindakan kami ada strategi. polis pon hebat cuma mereka x d beri kuasa oleh undang2. rakyat bersuara, kami terima, arahan diberi, kami mara. kerana Malaysia, kita yang punya.

================================

tabik perwira negara... jasakalian amat kami kenang.. abaikan saja luahan2 hati pembangkang2 yang tak pernah nak puas hati dengan apa yang ada.. celik je mata keje nak mambangkang.. yang baik tak pernah dieorang nampak.. semoga Allah menarik balik nikmat yang ada pada mereka.. biar mereka sedar sket

Tanpa Nama berkata...

TTL

Bang ... Tipah Tertipu Lagi ..

SBPA dah tak kemana ..

Kemudian tubuh JKuasa Penambahbaikan PA.

Tipah hantar cadangan bagai nak rak ..

Tipah Tertipu bang ..

Jkuasa Penambahbaikan PA maklum nak umum penambahbaikan pd Julai 2012,

Tipah tertipu lagi bang .. mereka nak maklum Disember 2012 pulak ..

Tipah Tertipu lagi bang ..
dia orang janji lagi, kata mereka, akan diumum pada Akhir Februari 2013.

bang .. Tipah Tertipu lagi ...

PM tak umum BERITA GEMBIRA pd 12 Mac.

Daah banyak kali Tipah Tertipu.

Bang .. Pemimpin Cuepacs perlu ditukar ganti.
Mereka yang syok sendiri dan asyik kena tipu perlu undur diri ..

tipah TERTIPU bang ...
PRU 13 dah dekat bang ...
Tipah Takut Tertipu lagi ....

Tanpa Nama berkata...

Bagang ke ko ni. Tu mebun atok ko. Kalau atok ko mati pun dapat kat anak2 dia termasud makayah ko.bukan kat ko. Merasa ciput je. Ko ckap mcm ko ni kaya je kaya akhirat tak.wat malu je.bongkak dan sombong tp bodoh.

Tanpa Nama berkata...

KAMI BUKAN BUKAN PERTIKAI APA2 KENAIKAN UTK PDRM OR ATM TAPI KALAU NAJIB UMUMKAN DULU COLA OR ITP KAN DH TAK JADI ISU, DLM KELUARGA AKU 3 ORG DH TENTERA... DLM KELANGAN ATM OR PDRM PUN RAMAI PA JUGA

Tanpa Nama berkata...

Jangan iri pada pihak tentera dan polis kerana apa yang mereka dapat, tp yang perlu dilaungkan keadilan yang sepatutnya kerajaan lakukan

Tanpa Nama berkata...

SALAM BERSYUKUR R..
PENAH KORANG TAHU.PEKERJA PEGAWAI PEMANATAU HARGA GAJI HANYA 1500...TOLAK KWSP TGGL 1350....XDE ELAUN PON...BESYUKUR R...KAMI PUN DA KAWIN TP KERJA DA 3-4THN STILL GAJI BYK NI SEBULAN...
OHHH CUEPACS CUBA LAH BERI KAMI ELAUN...HANYA ELAUN BKN KENAIKAN GAJI...

Tanpa Nama berkata...

apa la najib ni.. patutnya semua poenjawat awam gaji 10k sebulan x kira pangkat.. baru depa puas hati.. dah rasa gaji tu kecik berhenti ja la kerja.. ramai lagi orang nak kerja.. x habis2 merungut.. korang rasa rezeki yang korang dapat setimpal ke dengan usaha korang?

Tanpa Nama berkata...

Elaun umah tentera g tinggi dr awam.. Sme gak PGT.. Untung la kn ari tu dh 200 nie pgkt lak dpt.. Kakitgn awam mlopong je la.. Idup makin tpinggir

Tanpa Nama berkata...

Cuepac n najib x nampak kerja kaitgan.awam..(NKRA) hnya nampk polis..tpi kami ktgawam kerja bersama polis krja bnyak tekanan dah kerja lbih masa susah nak claim..mcm2 alasan..tiada seorang pun memahami kerjaya kami..klau ada comunity policing /hal urgent kami turun padang suggpun wktu hujung mggu ....tpi apa kami dpat....hnya dgr runggutan segelitir dri mereka kami x buat krja n bermcam alasan mnyakiti hati x pernah brtrima kasih.....renung2kan lah nasib kami....

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih juta-juta PMku... Jangan bimbang, PA akan BALAS BUDI dalam PRU ke-13.....KITA TUKAR INI KALI...!!!

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan Gaji Polis dan Tentera memang pun patut sekali sejak dahulu lagi, PA tak pertiki. Kerja PDRM, ATM dan PA sama sahaja, yang berbeza bentuk kerja mereka. Tanpa PDRM dan ATM tak jadi, tanpa PA pun tak jadi. Jadi, apa yang tak JADI...? Itu haaa...DACING itu dah senget berkarat. Asyik kaji...kaji...kaji...tak selesai-selesai kajiiiii....Fikirlah elaun rumah PA RM180 sebulan nak sewa bawah tangga pun tak dapat...!!! Paling MURAH SEWA RUMAH di Sabah RM450. kosong...!!! TUKARLAH...JANGAN TAK TUKAR....!!! PRU ke-13...TUKARRRRRR...!!!

Tanpa Nama berkata...

DULU TAHUN 2008 PAK LAH JUGA BERJANJI SEBELUM PRU 12...HARAP KERAJAAN SEKARANG BAGI SAJA ELAUN PERUMAHAN UTK MEREDAKAN JIWA LUNTUR KEBANYAKKAN PA...JANGAN TANGGUH & KAJI-KAJI LAGI SAMPAI UJUNG TAHUN...SAYA TAKUT KEADAAN SAMA TERJADI UTK KEPUTUSAN PRU13

Tanpa Nama berkata...

zaman skang luar bandar ke dalam bandar ke harga mnyak barang tetap sama..mcm kakitangan awam yg btgas d kawasan bdar tp kola masih 150,elaun umah 180,mne nk dpat.. apakata nnt bnos utk gred bawah ni bg banyak sket yg gred atas bg skit je..huahuahua..kesian gred 1 naik rm80 je yg gred banyak naik smpai 320..

Tanpa Nama berkata...

kesian PA di m'sia nih.

dh cam kasta di india nuhhh


yg bawah tetap miskin

yg atas tetap kaya


wakakkakakaka.

tuh ler, undi lagik bn. rasa kann! padan muka semuaaaaaaaa!!!

Tanpa Nama berkata...

Apa yang adilnya. . Rasanya yang kat luar tu lagi sakit hati dan tidak adil kerana asek pekerja kerajaan yang naik gaji. . Nak masuk kerja kerajaan bukan main payah. .
Bila bab servis mcm-mcm cerita. . Gaji mau naik kerja , . tapi bab buat kerja Sendiri mau ingat ler. .
Jgn ckp pasal kerja jab. Kesihatan. . Walaupun ct dibekukan tp dibayar . . Bukan free. .kalau nak ikutkan jab lain lagi sakit hati. . Cth cikgu dpt naik ikut time base. . Jbt lain dok tunggu org atas pencen br blh naik.. Tapi tak de lak mogok ke. Nak tukar gov lain ke. .
Pada aku semua penjawat awm adalah pejuang negara demi kemajuan negara cuma beza jenis tugas dan fungsi.. Yang penting kita jalankan amanah dan amanat yang telah diberi. .

Mr Paktam berkata...

cewah berdegar pnya komen,awat cek yakin sangat ka yg semua PA nk pangkah PR..tokwan rasa cek ni sekadar sikitol ja kot, camnilah cek hentikanlah cara menghasut ni tak baik..bt smua PA fikiran tu adalah pelita hati, jangan kerana jari terluka tangan pla yg dipotong..

Mr Paktam berkata...

ikhlas aku cakap, komen di atas adalah org yg ikhlas dalam tugasanya, tak tingi kerana puji,tak mati dek keji,.membujur lalu, melingtang patah.. semoga allah lindungi kalian smua polis dan tentera DiRaja Malaysia.., gaji bukan ukuran kesetiaan,ganjaran tiada nilai jika dbandingkan nyawa..umpat keji bukan penghalang,kerana selangkah bererti mara,berpantang maut sebelum ajal..garrhhgh gah..

Mr Paktam berkata...

ikhlas aku cakap, komen di atas adalah org yg ikhlas dalam tugasanya, tak tingi kerana puji,tak mati dek keji,.membujur lalu, melingtang patah.. semoga allah lindungi kalian smua polis dan tentera DiRaja Malaysia.., gaji bukan ukuran kesetiaan,ganjaran tiada nilai jika dbandingkan nyawa..umpat keji bukan penghalang,kerana selangkah bererti mara,berpantang maut sebelum ajal..garrhhgh gah..