SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

22 Mac 2013

PENJAWAT AWAM BERI RM1 SEBULAN

Utusan Malaysia
SAYA selaku kakitangan awam di Malaysia berasa cukup bertuah kerana berterima kasih kepada kepimpinan negara di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kerana telah memberi begitu banyak keistimewaan kepada kakitangan awam.Sejak sekian lama kerajaan memberi perhatian serta tidak pernah mengabaikan kebajikan dan kepentingan kakitangan awam. Ada sahaja pihak kerajaan mengumumkan dan memberi buah tangan kepada 1.4 juta kakitangan awam sama ada semasa Pembentangan Bajet atau bila-bila sahaja. 

Baru-baru ini Perdana Menteri telah mengumumkan tentang kenaikan satu tangga gaji untuk semua kakitangan awam dan sebagainya. Di sini saya mencadangkan supaya pihak CUEPACS (Kongres Kesatuan-Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam) dapat menyarankan supaya setiap kakitangan awam dapat menyumbang RM1 sebulan. Saya rasa penjawat awam tidak akan rasa terbeban dengan sumbangan sekecil itu.Dengan sumbangan dipotong terus daripada gaji bulanan kakitangan awam seramai 1.4 juta maka pihak CUEPACS dapat mengumpul dana sebanyak RM1.4 juta sebulan. 

Dalam setahun, dana ini dapat dikumpul sebanyak RM16.86 juta. Saya cadangkan CUEPACS menubuhkan sebuah yayasan untuk mengawal dana ini. Dana ini boleh digunakan untuk:

a.    Membantu rakyat Malaysia yang memerlukan bantu untuk mendapatkan rawatan yang
       memerlukan kos rawatan yang tinggi
b.    Membantu rakyat yang susah dan miskin
c.    Memberi sumbangan kepada wira-wira negara yang terkorban atau tercedera dalam
       mempertahankan kedaulatan agama, bangsa dan negara. 

Dengan sumbangan sekecil dan tidak seberapa ini akan dapat meringankan beban banyak pihak. Bayangkan dengan jumlah sumbangan sebanyak RM1.4 juta sebulan, berapa ramai orang atau ahli masyarakat yang dapat kakitangan awam bantu. Ini dapat mengurangkan beban rakyat yang amat memerlukan serta tidaklah nanti ada pihak yang merayu-rayu di media massa untuk memohon sumbangan bagi mendapatkan bantuan untuk perubatan dan sebagainya.Dengan dana terkumpul ini banyak lagi sumbangan yang boleh difikirkan.

Ini adalah sebagai usaha murni yang kecil daripada pihak kakitangan awam untuk diberi semula kepada rakyat yang selama ini menyokong kecemerlangan khidmat awam di negara ini.Setidak-tidaknya kita dapat membalas usaha murni kerajaan kepada kakitangan awam selama ini.Diharapkan cadangan ini dapat diberi perhatian oleh pihak kerajaan dan CUEPACS. Moga usaha semua kakitangan awan dinilai ibadah di sisi Allah S.W.T.

182 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku first...yehhh..

Tanpa Nama berkata...

hahaha

asyik penjawat awam dok mintak sedekah je kan. sikit2 nak naik gaji, tuntut itu ini, mintak elaun tak dunia bagai.


apa kata sahut cabaran ini. rm1 je sebulan.


ada brannn???

Tanpa Nama berkata...

berani

Tanpa Nama berkata...

aku ni asyik dpt tempat ke 4 je

Tanpa Nama berkata...

Jangan gaduh. Jom menang RM300 tunai di blog ni:

http://notakanan.blogspot.com/2013/03/teka-silang-kata-warisan-malaysia-siri.html

Tarikh tutup 31 Mac 2013. Mudah sangat!

maumau79 berkata...

Kalau rm10 dpt rm14 juta.....

anticorruption berkata...

lagi banyak la yang akan salah guna dana ni nanti..sedangkan duit zakat pun di salahgunakan...tukar keraajan baru laksana rancangan bernas ni..kalau kerajaan sekarang..memang aku x sokong!!

Tanpa Nama berkata...

PA gred yang tinggi takkanlah bagi sumbangan rm1 jugak kot..mana adil macam ni bagi PA gred rendah.

Tanpa Nama berkata...

Nak derma singgit pun ikut gred ke apasalahnya singgit sebulan buat amal jariah

Tanpa Nama berkata...

Berita terkini: beberapa persatuan kakitangan awam kumpulan gred 40 ke bawah telah ditolak mentah-mentah oleh JPA, mengenai permohonan dan kertas kerja mereka untuk jadual perubahan gred untuk penambaikan PA tersebut spt gred 27,32 dan 36 kepada gred 41,44 dan 48. begitu juga gred 17, 22, 26, kepada 22, 29 dan 32. INI KEZALIMAN YANG DILAKUKAN OLEH KERAJAAN DAN JPA SENDIRI, MENINDAS KAKITANGAN AWAM. JPA dan KERAJAAN tidak mahu mendengar langsung keluh-kesah 1.4 juta PA, kami bersumpah dan berikrar dengan nama ALLAH SWT akan bersama-sama PR menumbangkan BN menyembah ke bumi, kami akan menggunakan segala kepakaran kami untuk memberi kemenangan kepada kerajaan yang adil,bijaksana dan berkebajikan kepada PA dan rakyat malaysia. kelebihan kami mempunyai pengaruh yang kuat di kalangan masyarakat serta kami mempunyai kelulusan master, ijazah,diploma dan sijil di dalam pelbagai bidang, JPA dan kerajaan telah melebihkan kakitangan gred 41 ke atas, yang terdiri daripada PTD dan PEGAWAI TADBIR NEGERI. PRU-13 akan menghukum segala kezaliman yang dilakukan oleh JPA dan kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

jom berubah!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kenapa golongan solongan seringkali dianaktiri? Kami cuma mintak sekadar yang munasabah dan sesuai dengan kos hidup sekarang. Rumah adalah keperluan asas. Kami tak mampu membuat potongan rumah dengan gaji sekarang. Oleh itu, kami mohon kenaikan elaun dan kadar gaji yang berpatutan.

Jika kerajaan masih tidak memandang rayuan kami, satu undi protes dari saya dalam pru nanti. Kami pernah lakukannya ketika zaman Pak Lah dulu sehingga BN kehilangan majoriti 2/3.

Tanpa Nama berkata...

Saya sarankan sedekah terus kt rumah anak yatim.....

Tanpa Nama berkata...

kekadang ade pulak yg putau alamkan cadangan kite..kite cakap imbalan yg berpatutan mengikut gred jawatan, tanggungjawab dan bersesuaian dgn situasi semasa..di PUTAU ALAMkan oleh mereka2 yg x boleh tengok org bawahan senang sikit, katanye nak mintak gaji selorilah pulak..kalau yg bawah gaji selori pun, yg atas gaji dah satu cakerawala nak jeles jugak ker??
bawak2lah betobat cik kiah oii..

Tanpa Nama berkata...




Guna kertas undi ubah kerajaan – Ustaz Azhar Idrus..











Tanpa Nama berkata...

lepas ni cikgu naik pangkat la nooo...jadi cikgu besau...

saya setuju jer...cuma kalau 1.4 juta potong...500000 lagi pa tak nak halalkan duit tu macamana...

Tanpa Nama berkata...

apa kate duit tu kita derma ajer untuk tabung bn untuk pilihanraya nanti....

Tanpa Nama berkata...

kah..!!kah..!!dah bangsatkah bn..ooii

Tanpa Nama berkata...

Pasukan tentera dah lama buat tabung macam ni...hasil dia bagus...potong ikut pangkat llp rm 4...pegawai tak tau ler (tak pernah tengok slip gaji)kitaorang sebut KSSSKA...segala aktiviti tentera yang melibatkan kebajikan .sosial,sukan,,dll guna duit ni ler...pulang balik kepada anggota dan pegawai...bagus ....cuepacs boleh rujuk dengan ATM...

Tanpa Nama berkata...

derma molek doh tapi objektif tu dok sapa. pelik aku msia ni mcm2 yayasan n dana ditubuhkan tapi tang tu jugok masalah xselesai. dana kesihatan la, dana bencana la. beribu dah tapi xdpt2 pon ke org yg memerlukan. time sakit merayu2 kuar tv. bila minta dana payoh pe nape sapai mati baru ada nak bagi. tapi untuk maksiat minta je 100ribu syarikat leh bagi. sibuk nak tubuh dana nak bantu org. bistu penjawat awam sapa nk bantu

Tanpa Nama berkata...

tau tak pe.. kebajikan PA tak selesai lagi, malah ditolak mentah-mentah perjadual gred PA.. poorraahh.. tunggu jealah kau orang PRU-13 nie..

suka tengok video sex berkata...

setuju............RM1 seorang,duit tersebut kita gunakan untuk meraikan tetamu yang datang seperti majlis bersama Isteri PM dan kawan kawannya,juga sesiapa saja yang ada pangkat....inilah cara kita menyokong




Tanpa Nama berkata...

buat beli cincin baguih gak.beg tangan ka..lepaih tu kita bagi hadiah kat ds isteri pm...tak sampai hati dia tolak...mesti dia terima...maklumlah barang mahal....

Tanpa Nama berkata...

Dunia akhir zaman. Ramai Dajjal tiruan dari Dajjal sebenar.
Fitnah memfitnah
Adu Domba
Semua kerja SYAITAN

ORANG AJAK BUAT BAIK TAK MAHU...

Tanpa Nama berkata...

lancau lu fitnah..ini fakta bodoh.. kau nie mcm keldai..ada otak tapi tak boleh berfikir.. butoh lu beb..!!

Tanpa Nama berkata...

gile ape gred 36 nak bg 48...... nanti gred 48 skrg bg gred jusa c yg gred 36 x puas ati plak.....

Tanpa Nama berkata...

sabaaar la tuan haji..angin akhmar bagai,,nie kecik punya hal..tara hal la tuan haji..burung ape?? burung murai man,,burung ape?? burung murai man,,burung ape?? burung murai man,,burung ape?? burung murai man..................................

Tanpa Nama berkata...

Jom join investment online..dapat dividen 10%~15% sebulan..daftar kat sini https://uinvest.com.ua/?amigosid=19032

Tanpa Nama berkata...

Berita terkini: beberapa persatuan kakitangan awam kumpulan gred 40 ke bawah telah ditolak mentah-mentah oleh JPA, mengenai permohonan dan kertas kerja mereka untuk jadual perubahan gred untuk penambaikan PA tersebut spt gred 27,32 dan 36 kepada gred 41,44 dan 48. begitu juga gred 17, 22, 26, kepada 22, 29 dan 32. INI KEZALIMAN YANG DILAKUKAN OLEH KERAJAAN DAN JPA SENDIRI, MENINDAS KAKITANGAN AWAM. JPA dan KERAJAAN tidak mahu mendengar langsung keluh-kesah 1.4 juta PA, kami bersumpah dan berikrar dengan nama ALLAH SWT akan bersama-sama PR menumbangkan BN menyembah ke bumi, kami akan menggunakan segala kepakaran kami untuk memberi kemenangan kepada kerajaan yang adil,bijaksana dan berkebajikan kepada PA dan rakyat malaysia. kelebihan kami mempunyai pengaruh yang kuat di kalangan masyarakat serta kami mempunyai kelulusan master, ijazah,diploma dan sijil di dalam pelbagai bidang, JPA dan kerajaan telah melebihkan kakitangan gred 41 ke atas, yang terdiri daripada PTD dan PEGAWAI TADBIR NEGERI. PRU-13 akan menghukum segala kezaliman yang dilakukan oleh JPA dan kerajaan.

**************************************

Ini idea bangang & merapu manala agaknya yee... nak komen lebih2, bunuh diri nanti.
Gini jelah.. ko sorang undilah PR, kalulah PR menang lepas PRU 13. Ingat PR buat tunaikan tuntutan suka hati korang tu. Guna kepala otak sikit da, jangan silap guna kelapa lutut engkau, ikut sedap ja. Tak de wawasan punya orang, tak suka dengan kerajaan berhenti je..

Tanpa Nama berkata...

2013, 723 ptg
Kamu mmg luculah. Tak dapat saja, tumbangkan kerajaan...itu sj yg kamu tahu. Tamak. Orang tamak selalu rugi.Kamu tak ingat ke berapa banyak permintaan yg tertunai? Bila tunai tak nak gulingkan kerajaan ke?

Kamu ni mgkin banyak hutang, itu yg membuat kamu melalut tak tentu pasal. Bagi aku kerajaan Malaysia telah terlebih bayar. Exit policy perlu sgt disegerakan.Orang yg banyak merungut ni biasanya banyak masalah...ponteng kerja....lambat sampai...minum sana sini masa kerja...kuat berlagak tunjuk kuasa kpd pelanggan...kerja tertangguh...keluar masa kerja dgn pelbagai alasan. Orang yg sewaktu dgn kamu boleh belah dan carilah kerja sendiri...bolehlah undi apa yg kamu suka.... dan tak perlulah menyalak di sini tak tentu hala.

Tanpa Nama berkata...

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo

minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na

(hai! takekoputaa!)

AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

Tanpa Nama berkata...

Berita terkini: beberapa persatuan kakitangan awam kumpulan gred 40 ke bawah telah ditolak mentah-mentah oleh JPA, mengenai permohonan dan kertas kerja mereka untuk jadual perubahan gred untuk penambaikan PA tersebut spt gred 27,32 dan 36 kepada gred 41,44 dan 48. begitu juga gred 17, 22, 26, kepada 22, 29 dan 32. INI KEZALIMAN YANG DILAKUKAN OLEH KERAJAAN DAN JPA SENDIRI, MENINDAS KAKITANGAN AWAM. JPA dan KERAJAAN tidak mahu mendengar langsung keluh-kesah 1.4 juta PA, kami bersumpah dan berikrar dengan nama ALLAH SWT akan bersama-sama PR menumbangkan BN menyembah ke bumi, kami akan menggunakan segala kepakaran kami untuk memberi kemenangan kepada kerajaan yang adil,bijaksana dan berkebajikan kepada PA dan rakyat malaysia. kelebihan kami mempunyai pengaruh yang kuat di kalangan masyarakat serta kami mempunyai kelulusan master, ijazah,diploma dan sijil di dalam pelbagai bidang, JPA dan kerajaan telah melebihkan kakitangan gred 41 ke atas, yang terdiri daripada PTD dan PEGAWAI TADBIR NEGERI. PRU-13 akan menghukum segala kezaliman yang dilakukan oleh JPA dan kerajaan.

**************************************

Ini idea bangang & merapu manala agaknya yee... nak komen lebih2, bunuh diri nanti.
Gini jelah.. ko sorang undilah PR, kalulah PR menang lepas PRU 13. Ingat PR buat tunaikan tuntutan suka hati korang tu. Guna kepala otak sikit da, jangan silap guna kelapa lutut engkau, ikut sedap ja. Tak de wawasan punya orang, tak suka dengan kerajaan berhenti je..
Jangan la hang duk kata lagu tu....
Sepatutnya kerajaan tunaikanla permintaan mereka..... cian mereka...Bodoh pun tak peeee asalkan orang kata ada ijazah... Kan bermula dari gred 41 tu berijazah... Dapat la mereka tunjukkan pada anak cucu... walaupun ijazah subsidi.... Ayahanda sokong 100% idea ayahanda ini, tapi gaji kerajaan kene bagi kenaikan RM1 sahaja bagi setiap kategori... almaklumlah kategori khassssssss

Tanpa Nama berkata...

Orang macam ni yg suka komplen nak tukar k'jaan sgt, elok kerja dgn kerajaan sulu aje suruh jamalul kiram byr gaji dia. Baru diaorg rasa langit tu tinggi ke rendah.

Pd aku k'jaan masa kini dah ok dah sgt prihatin apa! Klu korg tukar PR ke yg melaksanakan dasar tetap ketua jabatan yg sama gak. Kan mcm2 kjaan dah buat bantu org pendptn rendah spt BRIM, KRIM, PRIMA dsb. Bagi la masa sikit pd gomen utk buktikan. Lg satu kan ujung thn ni kjaan nak revise elaun COLA, rumah dsb.

Satu lg klu sume kerani nak naik gred pegawai, abis pegawai terpakse naik gred JUSA la dan JUSA naik gred turus laaa... Pastu harga brg naik ikut gred gak, so 'back to square' one jugak.

Tanpa Nama berkata...

Nak derma perlu la ikhlas kalau tidak x payah le.

Tanpa Nama berkata...

Aper daaaa.....dan2 jer ceupacs ubah topikkkkk....weiii aper daaaaa......

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Dunia akhir zaman. Ramai Dajjal tiruan dari Dajjal sebenar.
Fitnah memfitnah
Adu Domba
Semua kerja SYAITAN

ORANG AJAK BUAT BAIK TAK MAHU...

Jumaat, Mac 22, 2013 10:41:00 PTG

SOKONG........

Tanpa Nama berkata...

Salam.

Jangan kutuk cikgu atau PA lain & jangan tambah dosa percuma kutuk orang lain. berhemahlah.
jangan ego & bongkak beri pendapat.
aku doakan orang yang kutuk cikgu anak dia akan jadi cikgu suatu hari nanti. kuasa Allah siapa yang tahu.
nanti jilat ludah sendiri.
insaflah.

Tanpa Nama berkata...

Salam...saudara/saudari....memang bagus cadangan ni...kalau di sarawak setiap penjawat awam yg berugama Islam akan dipotong rm4 je bagi tabung baitulmal sarawak dah lama dah(ikut gred) ......tp bila ada cadangan ni ada yg melenting tak setuju..kesian org mcm ni....kalu niat baik apa nak bising2.....mgkin org yang bising ni bayar zakat pendapatan pun tak pernah .....kalu ada yayasan ni ahlinya(pemegang amanah)biarlah PA sendiri yg tentukan cara yg terbaik spy duit kita tak disalahgunakan/diberi kpd yg tak berhak...fikir2lah bro....

Tanpa Nama berkata...

Anjing cium ketiak.... Wakakaka nk ubah kpd kepimpinan Gay Tua!!!

Tanpa Nama berkata...

Nasihat ustaz bangang penyokong dasar LGBT dan pemimpin tak bermoral!!! Dasar ulamak anjing...

Tanpa Nama berkata...

Ni la pecacai cium ketiak anjing gay.....

Tanpa Nama berkata...

Orang Melayu & Islam HARAM undi DAP & PKR... JOM PAKAT TOLAK DAP & PKR..

Tanpa Nama berkata...

cadangan ni bagus pun....tp keutamaan kepada PA yg memerlukan bantuan kewangan sbb sakit kronik,hilang upaya akibat kemalangan,dll.sbb kita PA mana ada potong socso bro kalau berlaku kemalangan nak harap kerajaan beri bantuan mgkin lewat so duit nilah boleh digunakan.....amacam ok tak...ni baru beberapa sahaja faedahnya...banyak lagi bro kalau sama2 kita fikirkan ini asyik nak minta kerajaan sediakan semua.....potongan ikut gred bro....bukan untuk og lain untuk kita gak.....kalau nak ikutkan jumlah pa yg ramai kat Malaysia ni dah boleh buat mcm LTAT......ada sapa-sapa sokong saya tak...

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong 100%.
Tapi bila PA kena musibah, berilah segera bantuan tersebut dengan jumlah yang manasabah.
Siapa yang akan tentukan?Siapa yang luluskan?Nanti berjela-jela peraturan, ... itulah masaalahnya.
Mari sama2 fikirkan.
Nak adakan urusetike, agensi 2-3 orang yang boleh uruskan dengan segera... Mari kita lontarkan idea supaya dapat cari orang yang amanah menjalan kerja baik ini.

Tanpa Nama berkata...

anak haram cm hg lg xleh diundi....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

KEPADA PA KATEGORI PELAKSANA (SOKONGAN).

Anggaplah ini sebagai cabaran kerja dan kehidupan. Jangan diri terasa dipinggirkan oleh kerajaan. Sememangnya gaji dan elaun adalah mengikut kerja dan BEBAN TANGGUNGJAWAB.

Kepada PA pelaksana semua, keluar lah kamu dari kepompong pelaksana dengan mengambil ijazah atau master supaya dapat tergolong bersama kumpulan P&P.

Sebagai contoh saya dahulu pun kategori pelaksana bergaji RM800.00 sebulan pegawai kerja akaun(skrg penolong akauntan)duduk di bandaraya hari2 lunch makan ikan kering dan sayur dan malam makan nasi goreng aje dan xde sosial life. Disebabkan saya ingin hidup spt mereka saya further ke degree dan master dan alhamdullilah sye skrg tergolong dikalangan P&P dan ketua jabatan yang kamu semua kutuk tu.

MORAL OF THE STORY:

Jgn terhenti bljr takat SPM @ Dip. Maju hingga ke Degree @ Master @ profesional, dan jika tiada tmpt di sektor Awam, minta di sektor swasta yg menjanjikan gaji lumayan.

Jumaat, Mac 22, 2013 10:06:00 PG

-------------------------


saya seorang kumpulan sokongan gred 17 yang memperolehi ijazah sarjana muda 3 tahun lepas dan kini mengikuti pengajian sarjana pula. kalau ada rezeki insyaAllah hujung tahun ni tamatlah pengajian tersebut.


cuma yang amat mendukacitakan pihak berkuasa melantik kerap menganaktirikan golongan sedang berkhidmat yang memohon jawatan lebih tinggi. alasan tipikal mereka adalah:

1. awak kan dah ada kerja? berilah peluang fresh graduate?
2. suka membandingkan faktor usia
3. suka membandingkan faktor pointer (untuk pengetahuan pointer saya lebih dari 3 tapi tidaklah sampai ke tahap 1st class)
4. suka merendah-rendahkan moral penjawat awam kumpulan sokongan yang memohon jawatan P&P

penyakit-penyakit seperti diatas selagi wujud, selagi itulah takkan mendorong penjawat awam kumpulan sokongan ini untuk menyambung pengajian.

saya menyambung pengajian dengan niat utama untuk menuntut ilmu. walaupun begitu sekiranya mendapat pejuang menjawat jawatan lebih tinggi, itu adalah rezeki. sekiranya sampai mati esok langsung tiada peluang, anggap sahajalah rezeki yang ada inilah yang telah ditetapkan.

harapan kepada pihak berkuasa melantik, ubahlah persepsi anda, ubahlah mentaliti anda. jangan disebabkan anda, orang ramai berubah sikap dan bersangka buruk terhadap anda.

sekian salam hormat.

Jumaat, Mac 22, 2013 5:34:00 PTG

--------------------

klu derang xmo berubah, bia kite jerrr yg pakat ubah derang wehhh.

igt! ubah k'jaan & pentadbir yg zalim bukan makna khianat kpd negara ttpi makna utk tgk negara yg tercinta nih ditadbir oleh org yg benar2 jujur, ikhlas & yg mmg ade ciri2 pemimpin sejati!

jgn terpengaruh dgn propaganda sempit media massa bahawa kerajaan yg ada nih sudah ok, bila pilih yg lain mcm heret negara ke arah kehancuran.

kalu ade otak mata & telinga, nko leh tgk senario dlm negara skang nih yg tunggang langgang dek sentuhan tgn2 yg ntah pape skang nih!

kpd kump. sokongan yg ade kelulusan tinggi tuh, gunakan le kebijaksanaan anda utk menghapuskan kronisme, nepotisme & kezaliman yg dibuat oleh tgn2 ghaib dlm k'jaan/spa/jpa nih!

Tanpa Nama berkata...

Apabila manusia sudah terlalu tamak, benda2 yg pelik dan tak masuk akal pun nak dijadikan isu. Mana mungkin jawatan sokongan hendak dinaikkan ke gred p n p dgn sewenang2nya. Kalau anda gred 17 yg ada degree, master nak naik gred tentu kena pohon jawatan baru bukan duduk sbg pembantu tadbir tapi dgn gred gaji 48. Semua org ada perasaan dan pandai menilai, jgn spt katak dibawah tempurung dah lah.

Tanpa Nama berkata...

Apabila PR berkuasa org DAP akan ngap segaka yg ada kat malaysia baru padan muka.

Tanpa Nama berkata...

Harap jgn tukar sembarangan tukar kerana yg akan mengganti belum tentu baik spt yg dijangka. Jgn je keluar mulut buaya masuk mulut harimau sudah lah. Rata2 manusia yg tamak tidak berpegang pd janji, hidup tanpa prinsip tapi sebaliknya suka berdolak dalih dan hanya melihat kesilapan org lain. Inilah antara sikap org yg bakal memusnahkan org lain.

Tanpa Nama berkata...

kenapa la rakyat m'sia nie takut sgt nk tkar krajaan yg ada skg...bg peluang sekali sbb kuasa di tangan rakyat...

Tanpa Nama berkata...

Org mcm ini tak sedar diri bahawa tanpa guru tak mungkin dia boleh mengeluarkan kata2 biadap terhadap guru. Nak harap ibubapa ko ajar mungkin sampai tua masih buta huruf. Dah pandai menulis dan membaca kerana jasa guru dibalas dgn membuat fitnah terhadap guru. Tu baru manusia yg tak kenang budi.

Tanpa Nama berkata...

negara yg demokrasi setiap 5 thn akan ada pilihanraya apa nk takut utk tukar...jgn duduk di takuk yg lama...

Mohd. SAIFUL RIZAM berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Meroyan la awak sorang

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Apabila manusia sudah terlalu tamak, benda2 yg pelik dan tak masuk akal pun nak dijadikan isu. Mana mungkin jawatan sokongan hendak dinaikkan ke gred p n p dgn sewenang2nya. Kalau anda gred 17 yg ada degree, master nak naik gred tentu kena pohon jawatan baru bukan duduk sbg pembantu tadbir tapi dgn gred gaji 48. Semua org ada perasaan dan pandai menilai, jgn spt katak dibawah tempurung dah lah.

Sabtu, Mac 23, 2013 1:07:00 PTG

--------------

kau ni samada buta huruf, tak reti membaca atau boleh membaca tapi ada sikit lembab dalam mentafsir apa yang kau baca.

dah sah yang bercerita di atas tu adalah kumpulan sokongan yang ada sarjana muda/sarjana yang SUDAH PUN PERGI TEMUDUGA BERKALI-KALI. peperiksaan & pac tak usah cerita la kalau benda tu ada dikeluarkan sijil, boleh penuh 1 folder!

bukannya mereka ini minta naik secara percuma. mereka tetap pergi temuduga tapi takkan takda KELONGGARAN? takkan takda INTERNAL INTAKE? awak pernah kerja swasta? tak pernah bukan? sebab tu awak tak pernah dengar istilah INTERNAL INTAKE. sebab itulah pemikiran awak ni jumud, yakni P&P mesti diambil dari fresh grad, manakala kumpulan sokongan kekal menjadi sokongan sampai bersara tak kiralah apa jenis kelulusan pun mereka ada, hatta kelulusan tersebut lebih tinggi dari graduan-graduan yang telah sedia menjawat jawatan dalam P&P sejak dari awal lagi.





Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Harap jgn tukar sembarangan tukar kerana yg akan mengganti belum tentu baik spt yg dijangka. Jgn je keluar mulut buaya masuk mulut harimau sudah lah. Rata2 manusia yg tamak tidak berpegang pd janji, hidup tanpa prinsip tapi sebaliknya suka berdolak dalih dan hanya melihat kesilapan org lain. Inilah antara sikap org yg bakal memusnahkan org lain.

Sabtu, Mac 23, 2013 1:18:00 PTG

----------------------

pernah dengar hadis sahih yang mengatakan kita boleh mengambil kemudaratan yang kurang untuk mengelakkan kemudaratan/bencana yang besar? kalau tak pernah dengar, teruskan mengaji. jangan bercakap tapi kurang ilmu, nanti diri tu jadi bahan lawak.

memang diakui di malaysia hatta hampir seluruh dunia pun takda ahli politik yang bagus dan jujur. semua ada agenda. kita disini bukan nak cerita tukar tapi masih berkeadaan buruk. kita disini cerita MENUKAR YANG SUDAH SEDIA ROSAK DAN BURUK KEPADA YANG KURANG ROSAK DAN KURANG BURUK. tapi alangkah indahnya kalau dapat ditukar, terus menjadi baik.

masih susah nak faham lagi? muhasabah diri, tengok diri sendiri ada tak termakan benda yang tak elok sampaikan susah sangat nak faham benda yang mudah.

sekian salam hormat

Tanpa Nama berkata...

Jangan gaduh. Jom menang RM300 tunai di blog ni:

http://notakanan.blogspot.com/2013/03/teka-silang-kata-warisan-malaysia-siri.html

Tarikh tutup 31 Mac 2013. Mudah sangat!

Tanpa Nama berkata...

Ini idea bangang & merapu manala agaknya yee... nak komen lebih2, bunuh diri nanti.
Gini jelah.. ko sorang undilah PR, kalulah PR menang lepas PRU 13. Ingat PR buat tunaikan tuntutan suka hati korang tu. Guna kepala otak sikit da, jangan silap guna kelapa lutut engkau, ikut sedap ja. Tak de wawasan punya orang, tak suka dengan kerajaan berhenti je..
Jangan la hang duk kata lagu tu....
Sepatutnya kerajaan tunaikanla permintaan mereka..... cian mereka...Bodoh pun tak peeee asalkan orang kata ada ijazah... Kan bermula dari gred 41 tu berijazah... Dapat la mereka tunjukkan pada anak cucu... walaupun ijazah subsidi.... Ayahanda sokong 100% idea ayahanda ini, tapi gaji kerajaan kene bagi kenaikan RM1 sahaja bagi setiap kategori... almaklumlah kategori khassssssss

---------------------------

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo

minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na

(hai! takekoputaa!)

AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

Tanpa Nama berkata...

Jgn sesuker keluarkan hukum sahabat oiii ... berhati-hati biler bercakap bab hukum agama ...

Tanpa Nama berkata...

bab menyalak nak naik pangkat ramai...bila buat keje malas..

Tanpa Nama berkata...

bab menyalak nak naik pangkat ramai...bila buat keje malas..

--------------------------

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo

minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na

(hai! takekoputaa!)

AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

Tanpa Nama berkata...

Kalau berani buatlah. Tapi jgn menyesal.

Tanpa Nama berkata...

setakat rm1 atau rm5 sebulan tu kami tak kisah asal elaun perumahan dan elaun-elaun yang dijanjikan tu diluluskan segera.. dengan rela hati kami setuju..

Tanpa Nama berkata...

Yg kurang rosak dan buruk?? Aku rasa tukar kepada musibah kot! Dah la nak lantik PM kaki liwat, lantik pulak kafir harbi yg terang2 nak tentang Islam... Masih lg buta dan tuli anjing2 PR ni!!!

Tanpa Nama berkata...

cadangan mmg bagus,salah satu amal jariah yg baik,tapi klu dah kutip tp yg mengendalikan dana tu lagi gemuk dapat duit bejuta-juta,sedangkan pengagihan zakat pun tidak telus...ini kan pulak duit yg dikutip begitu saja ..

Tanpa Nama berkata...

takpyah la,baik kta sendiri yg bersedekah,nampak jelas ke mana duit tu akan disalurkn,klu idea bodoh mcmni takut masuk poket owg dlm jo,hak tui la kau bg idea bodoh ni.lembu yg besar pun leh hlg.renungkan la

Tanpa Nama berkata...

Hah... Org nk sedekah kena ikhlas. Soal siapa nk masuk poket siapa biar org tu la jawab di akhirat. Tak kan nk pasang cctv pulok??? Cuci sikit kepala hotak tu... Bersangka baik sikit. Ni asyik semua nmpk buruk mcm puak2 pecacai PR...

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR, 22 Mac — Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata kenyataan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad “lebih baik berkawan dengan syaitan yang dikenali daripada malaikat yang tidak dikenali” adalah satu sindiran tajam supaya rakyat jangan lagi menyokong Umno dan Barisan Nasional (BN) bersamanya.

Menurut ahli parlimen Marang itu, walaupun ada kalangan yang berhujah bahawa perkataan “devil” dan “angel” dalam ungkapan asal Dr Mahathir adalah suatu metafora atau kiasan, tetapi ia tidak menafikan bekas perdana menteri itu membuat dua cabang kelas BN berada di pihak yang “buruk dan rosak” manakala Pakatan Rakyat (PR) berada di pihak yang “baik”.

“Tun Mahathir mendedahkan beberapa kali, dalam ayat dan perkataannya sendiri, bahawa Umno adalah parti berpenyakit kronik, mungkin tidak dapat diubati kerana sudah melarat ke dalam usus. Penyakit rasuah dan gila mendapat kuasa.

“Sebagai seorang ahli perubatan yang tahu bagaimana parahnya sesuatu penyakit itu, sehingga beliau memberi gambaran penyakit kronik yang melarat ke dalam usus, atau dalam kata lain ianya tidak mampu diberi rawatan,” kata Hadi dipetik dari Harakahdaily hari ini.

Dr Mahathir, yang pernah keluar dari Umno sebanyak dua kali, pada tahun 1969 selepas mengkritik bekas perdana menteri Tunku Abdul Rahman Putra al-Haj, kemudian menyertai kembali pada tahun 1973.

Beliau keluar dari Umno sekali lagi pada tahun 2008, selepas beliau tidak berpuas hati dengan kepimpinan seorang lagi bekas perdana menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi, dua bulan selepas kekalahan teruk BN dalam pilihan raya tahun itu.

“Orang bertanya mengenai syaitan, tapi kita adalah syaitan yang orang kenal. Mereka adalah malaikat yang orang tidak kenal,” katanya pada rumah terbuka Hari Raya di rumahnya tahun lalu.

Abdul Hadi pada muktamar agung PAS November lalu mengkritik “parti syaitan”, dalam sidang media selepas itu Abdul Hadi diminta untuk menerangkan apa maksud “parti syaitan”.

“Siapa yang makan lada, dia yang rasa pedas,” kata Abdul Hadi semasa sidang media itu.

Dr Mahathir kemudian menyerang kembali Abdul Hadi, dan berkata presiden PAS itu disokong oleh syaitan sendiri.

“Dia sendiri bekerja dengan syaitan, syaitan yang saya kenali,” kata Dr Mahathir dalam sidang media itu.

Tanpa Nama berkata...

PENGGANAS SULU BUNUH POLIS DENGAN KEJAM LAHAD DATU : Ditawan kemudian di penggal kepala merupakan antara kekejaman yang tiada tara dilakukan pengganas Sulu ke atas anggota keselamatan negara.Bukan itu sahaja, seorang anggota pasukan keselamatan yang turut ditawan dirodok perutnya menggunakan parang Sulu atau barong sebelum dadanya dibelah dan dikeluarkan segala organ dalaman.
Badan wira negara juga ditetak sehingga bercerai beberapa anggota badan sebelum dicampak ke laut manakala ada antara mereka maut kerana kedua biji mata mereka dicungkil menggunakan senjata tajam.Seorang lagi anggota pasukan keselamatan walaupun terselamat menjadi cacat apabila kedua-dua belah tangannya kudung akibat ditetak dan kepalanya dikelar menggunakan kerambit.Kesemua wira negara itu diperlakukan sedemikian selepas diserang hendap pada 2 Mac lalu di Kampung Sri Jaya, Simunul, Semporna. Perbuatan yang sangat sadis dan tidak berperikemanusiaan itu menimbulkan tanda tanya apakah mereka ini di bawah pengaruh dadah atau ilmu hitam. Malah, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak juga menyatakan beliau amat dukacita apabila niat suci Malaysia untuk tidak membenarkan setitik darah tumpah di bumi Sabah dibalas dengan kekejaman oleh pengganas Sulu terhadap anggota keselamatan. Dalam pada itu, Polis Diraja Malaysia (PDRM) menerusi Facebook hari ini mengesahkan, selepas operasi menyelamat dibuat anggota komando VAT 69, mayat anggota polis ditemui dalam keadaan diperlaku dengan penuh kejam. “Apabila tiba di Kampung Simunul, pasukan polis diserang hendap oleh penceroboh. Enam anggota polis terkorban manakala dua yang lain cedera. Enam penceroboh bersenjata telah dibunuh pihak polis.“Polis menghantar pasukan penyelamat untuk membawa keluar mayat wira-wira kita. Mayat anggota polis ditemui dalam keadaan diperlaku dengan kejam oleh penceroboh bersenjata tersebut,” katanya. Dalam serangan itu, enam anggota polis maut iaitu Supritendan Ibrahim Lebar, Asisten Supritendan Micheal Padel, Sarjan Baharin Hamit, Sarjan Aziz Sarikun, Koperal Salam Togiron dan Lans Koperal Mohd. Azrul Tukiran.
Semua mereka yang maut itu kemudian diberi kenaikan pangkat berkuat kuasa serta-merta sebagai menghargai jasa dan pengorbanan wira yang diumumkan sendiri oleh Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.Terdahulu, pada 1 Mac lalu, pengganas Sulu juga bertindak keji apabila berpura-pura menyerah diri dengan mengangkat bendera putih sebelum menembak mati dua anggota komando VAT 69 dan mencederakan tiga yang lain di Kampung Tanduo, Lahad Datu.
Allahyarham Asisten Supritendan Zulkifli Mamat, 29 dan Sarjan Sabarudin Daud, 46, yang menyangka pengganas Sulu ikhlas kemudian bangkit daripada posisi meniarap menyebabkan kedua-dua mangsa maut ditembak di kepala.

Sumber : sabahkini.net

Tanpa Nama berkata...

Dana2 macam aku setuju cuma aku kurang yakin badan mentadbirnya klak disalhgunakan, maklumlah dah macam2 berita penyelewengan terddedah diinternet, kecuali kalu pakatan rakyat perentah mungkin aku ada sedikit kepercayaan, lebih2 lagi kalu dana itu diselenggara badan yg benar2 punya integeritinya

Tanpa Nama berkata...



Bagus idea utk potong rm1, tp saya tidak mahu ada satu perasaan curiga di kemudian hari..saya manusia biasa dan tidak akan mampu nak hindari perasaan curiga tu..kesan dari itu, hilang nanti pahala sedekah saya tu..

Justeru itu, Baik sedekah kat masjid atau peminta sedekah yg memang jelas ketidakupayaan nyer..sekurang2nya hati tidak was2...dan lebih berkat..





Tanpa Nama berkata...

Yuran kelab di pejabat saya di potong rm20 sebulan..adoii mahal giler.. Klu setahun saya derma 240.. Tp setakat ni x tau apa yg saya dpt..

Yg potong rm20 ni pun x tahu ke mana duit tu pergi dalam satu organisasi yg kecil, ni kan pulak kalau seliruh penjawat awam..nilai seringgit tpi kalau 1.4 juta ..berapa tu..takut nanti gelap mata org yg mengenadalikan nya..


Lgi kan duit zakat org boleh seleweng..ni kan pula duit mcm ni...

Tanpa Nama berkata...

salam semua....skrg ramai pa yg dah ada kelulusan dip,degree,master....tp kebanyakkannya berlagak mcm tau buat kerja.......pt n17 ada dip buat kerja mcm hape tah kerja nak senang diarah bt kerja lebih sikit tarik muka....ada masalah dgn pelanggan tak usaha nak selesaikan tp terus minta pelanggan jumpa penyelia(bos) ini macam ke nak bagi naik pangakat ...mampuslah org bawahan kesudahannya........kesimpulannya kerja tak ada rasa ikhlas......takat kelulusan tinggi je....

Tanpa Nama berkata...

si bodoh mana yang kata asyik pa je yg minta mcm2,mcm mintak sedekah tu...bro lu tak tahu aku ni pa gak...kat ofis 3 unit aku jaga sorang bro tak penah merungut...bro....dah jadi tugas..tp bila kerajaan bagi keistimewaan sikit lu menyalak.....baru 10 tahun kebelakangan nije pa dpt mcm2 setelah sekian lama berkhidmat....masa gaji pa rendah takde yg nak berebut join masuk pa.....dasar hati busuk le ni....apa kata kawan2 pa yg lain setuju tak dgn saya?..........

Tanpa Nama berkata...

Melayu tulin tapi sekepala, sehati sejiwa dgn DAP.

Tanpa Nama berkata...

Salam......wahai kawan2 sekalian sekiranya PR yang menang pada pru13 ni nanti apakah manesfesto yang diwar-warkan untuk PA akan ditunaikan?he.he.he.Terlalu manis sungguh janji2nya......sekarang pun Pemerintah dah takut sangat dgn PA...buat apa nak cuba nasib...beri pada PR yg terlalu ego...

Tanpa Nama berkata...

Tak payah ler PTD,P&P,Cikgu yang ada degree,master konon nak tunjuk lagak mengata orang lain.Kamu semua ini harap ehsan dari kerajaan jer cari makan.Kalau tidak mampus la kamu tak ada kerja.Mana tau cari duit.Kalau kerajaan bengrap baru kamu tahu,langit tinggi rendah.Aku tak respek pun kelulusan tinggi kamu.Lebih baik respek penjual nasik lemak,peniaga warung yang tahu berdikari.Oleh itu jangan menghina orang yang kononnya rendah dari kamu.

Mekanik Kereta.

Tanpa Nama berkata...

Berita terkini: beberapa persatuan kakitangan awam kumpulan gred 40 ke bawah telah ditolak mentah-mentah oleh JPA, mengenai permohonan dan kertas kerja mereka untuk jadual perubahan gred untuk penambaikan PA tersebut spt gred 27,32 dan 36 kepada gred 41,44 dan 48. begitu juga gred 17, 22, 26, kepada 22, 29 dan 32. INI KEZALIMAN YANG DILAKUKAN OLEH KERAJAAN DAN JPA SENDIRI, MENINDAS KAKITANGAN AWAM. JPA dan KERAJAAN tidak mahu mendengar langsung keluh-kesah 1.4 juta PA, kami bersumpah dan berikrar dengan nama ALLAH SWT akan bersama-sama PR menumbangkan BN menyembah ke bumi, kami akan menggunakan segala kepakaran kami untuk memberi kemenangan kepada kerajaan yang adil,bijaksana dan berkebajikan kepada PA dan rakyat malaysia. kelebihan kami mempunyai pengaruh yang kuat di kalangan masyarakat serta kami mempunyai kelulusan master, ijazah,diploma dan sijil di dalam pelbagai bidang, JPA dan kerajaan telah melebihkan kakitangan gred 41 ke atas, yang terdiri daripada PTD dan PEGAWAI TADBIR NEGERI. PRU-13 akan menghukum segala kezaliman yang dilakukan oleh JPA dan kerajaan.

Menurut sumber risikan: negeri-negeri yang kekal dan jatuh kepada PR:
kekal PR: Kedah,Pulau Pinang,Selangor,Kelantan,perak.
Jatuh kepada PR: Terengganu,Negeri Sembilan,Wilayah Persekutuan,
perlis.
Jatuh Separuh Kepada PR: Johor dan Sabah.
Kekal BN: Serawak,Pahang dan Melaka.

Sebab tulah PRU-13 terpaksa di lambat-lambatkan..BN takut kalah..!!

Tanpa Nama berkata...

IDEA ANDA INI MEMANG TEPAT SEBAB DAPAT PAHALA DUNIA DAN AKHIRAT:
'Justeru itu, RM1.00 itu baik lagi disedekahkan kat masjid atau peminta sedekah yg memang jelas ketidakupayaan nyer..sekurang2nya hati tidak was2...dan lebih berkat..

Oh Allah berilah kami hidayah..!

Tanpa Nama berkata...

Menurut sumber risikan: negeri-negeri yang kekal dan jatuh kepada PR:
kekal PR: Kedah,Pulau Pinang,Selangor,Kelantan,perak.
Jatuh kepada PR: Terengganu,
Negeri Sembilan,WilayahPersekutuan KL dan Putrajaya, Perak dan Perlis.
Jatuh Separuh Kepada PR: Johor
dan Sabah (Labuan)
Kekal BN: Serawak,Pahang dan Melaka.
Kekal PR: Selangor, Kedah dan Kelantan.
Sebab tulah PRU-13 terpaksa di lambat-lambatkan..BN takut kalah..!

Kalau BN kalah percayalah berita ini benar"-
1. Perdana Menteri tetap Melayu
2. Timbalan Perdana Menteri
tetap Melayu
3. Ketua Menteri dan Timbalan
tetap Melayu
4. Menteri Mesar dan Timbalan
tetap Melayu
5. Potfolio Menteri Kabinet dan Negeri ikut 60% Melayu, 20% Cina, 10% India dan 10% Lain-lain
6. Slogan Rakyat dipentingkan dan pendapatan diutamakan.
7. NKRA tetap diteruskan dengan konsep 1Malaysia Kita.
8. Semua dasar2 sedia ada yang telah Kerajaan buat seperti BR1m dan lain2 jika bersesuaian tetap diteruskan, walaupun yang perintah ialah Kerajaan Pakatan Rakyat.

Tanpa Nama berkata...

kami setuju 100%..

Tanpa Nama berkata...

baik kita ramai2 main kut ja...1.4j pa sbulan byr rm10 da dpt 14j...sbulan bg kat 500 orang dpt la sorang 28000...semua org sti dpt skali sblm tamat perkhidmatan...kalau nak lebih bln2 byr lebih la...

Tanpa Nama berkata...

guru2 sekolah pondok yang selama ini menyokong Pas telah mengeluarkan kenyataan mengundi Pas adalah haram. Kerana menjadikan DAP sebagai Imam mereka.

Tanpa Nama berkata...

saya sokong 100%

Tanpa Nama berkata...

"Berita terkini: beberapa persatuan kakitangan awam kumpulan gred 40 ke bawah telah ditolak mentah-mentah oleh JPA, mengenai permohonan dan kertas kerja mereka untuk jadual perubahan gred untuk penambaikan PA tersebut spt gred 27,32 dan 36 kepada gred 41,44 dan 48. begitu juga gred 17, 22, 26, kepada 22, 29 dan 32"
Gred 27 naik Gred 41...G36 naik G48...??? Inikan permintaan yang tak masuk akal! Jadi yang gred-gred atasan tu naik jusa dan super jusa lah?

Tanpa Nama berkata...

setuju sangat diwujudkan satu tabung kebajikan dengan potongan RM1 sebulan. dengan ini cuepacs boleh melaksana program kebajikan. Potongan tidak perlu diwajibkan. kerana tidak guna dipaksa kerana memang ramai dikalangan PA ini masih memerlukan zakat. Jadi kepada JUSA tu wajibkan RM10 sebulan.

Lembaga Dana Kebajikan Cuepacs ini perlu dilantik berasingan dari kalangan Exco Cuepacs. Hanya seorang exco cuepacs dalam Mesy Lembaga Dana Kebajikan Cuepacs.

Juga dicadangkan tawaran khas saham Koperasi Cuepacs bernilai Rm100, RM500, RM1000 pada semua PA untuk jadi dana pelaburan dengan bayaran maks 10 kali bayar.

Dengan ini koperasi cuepacs boleh beli semua hutang Ah Long yang PA sedia ada. Ini akan membantu menyelesaikan masalah hutang PA.

IKHLAS MENSUCIKAN JIWA

Tanpa Nama berkata...

Pada tahun 2012 Pejabat Zakat Negeri Kedah Darul Aman ," Kedah Sejahtera " telah mengeluarkan bantuan zakat sebanyak RM 44.6 juta kepada fakir miskin di negeri Kedah .

i) Islam membantu fakir miskin sejak 1400 tahun dahulu.

Tanpa Nama berkata...

kata hari itu koperasi penjawat awam telah ditubuhkan,macam mana nak masuk, kalau sebulan kakitangan awam masuk RM 10, kita ada RM 14juta untuk melakukan atau menurunkan harga barang dengan pecahkan kepentingan individu dalam sesuatu barangan. Penjawat awam juga boleh adakan pinjaman peribadi yang rendah, jika telah terlibat dengan bank atau along yang pinjamannya tinggi. Dalam tempoh setahun sahaja, kita boleh buat macam2.

Tanpa Nama berkata...

apakata kita buat sistem kutu...sebulan seringgit sorang pa x 1.4 juta...orang pertama dapat 1.4 juta..bagi kat akula..

Tanpa Nama berkata...

kau tu la nampak mcm pencacai bn,anjing hak tui.aku ingat kau pun kuat makan rasuah ptt mulut mcm anjing.sial

Tanpa Nama berkata...

Dana RM1.00 tu datang dari PA jugak. Saya cadangkan apabila PA membuat loan ngan bank. Keuntungan yang bank dapat haruslah disalurkan kembali kpd PA dalam bentuk tabung amanah. Amaun yang saya cadangkan ialah antara 0.5% hingga 1% bagi setiap keuntungan yang bank peroleh dari setiap potongan gaji bulanan PA. Dana ini dibenarkan untuk dikeluarkan apabila telah mencapai tempoh matang. Bank untung, PA pun untung jugak. Kira sama-sama untung.

Tanpa Nama berkata...

"Berita terkini: beberapa persatuan kakitangan awam kumpulan gred 40 ke bawah telah ditolak mentah-mentah oleh JPA, mengenai permohonan dan kertas kerja mereka untuk jadual perubahan gred untuk penambaikan PA tersebut spt gred 27,32 dan 36 kepada gred 41,44 dan 48. begitu juga gred 17, 22, 26, kepada 22, 29 dan 32"
Gred 27 naik Gred 41...G36 naik G48...??? Inikan permintaan yang tak masuk akal! Jadi yang gred-gred atasan tu naik jusa dan super jusa lah?


kenapalah kau ini bebal sgt, bodoh tak boleh di ajar, dah tentu dia org pegawai tadbir negeri spt DO daerah dah mintak naik keperingkat Jusa, dari gred 54 ke jusa c, kau nie bebal kea, org dah naik ke bulan, kau masih katak di bawah tempurung, nurse sekarang dah mintak naik ke gred 41 dgn syarat kelayakan kemasukan ijazah, dari diploma ke ijazah, begitu juga dengan cikgu PPD gred jusa c, tetapi masalahnya perjadual gred penambahbaikan dan kertas kerja telah ditolak mentah-mentah oleh JPA dan kerajaan rata-ratanya terdiri daripada PTD,PTN dan ahli-ahli politik..jom berubah tukar kerajaan..

Tanpa Nama berkata...

kenapa DAP join PAS di jadikan isu?kenapa MCA dan MIC join dengan BN tak jadi masaalah.MCA lagi teruk buat kenyataan menghina Islam.Cuba rujuk PIAGAM MADINAH zaman Rasulullah S.A.W semasa pemerintahan madinah dahulu.Kerjasama dengan masyarakat Yahudi diteruskan macam biasa asalkan mereka tidak menggugat agama Islam.Sejarah Islam dahulu adalah sebagai iktibar bagi orang Islam sekarang,rujuk-rujuk lah.

Tanpa Nama berkata...

PA zaman batu malas belajar tapi bijak memberi pandangan yg gila. Pasti PA yg teramat kecewa kerana tak tahu dirinya malas tapi nak yg baik dtg mengolek. Belajar lah menutut ilmu dan pengalaman, tak puas hati dgn gaji yg diterima carilah jawatan2 yg gajinya berpuluh ribu sebulan.

Tanpa Nama berkata...

Shit!!!!!!! dia pula yg merancang bagi pihak PR. Banyak cantik.

Tanpa Nama berkata...

Tukang kutuk dan menghina dlm blog ni rata2 mereka yg tidak tahu bersyukur dan tak sedar diri. Saya lebih respect dgn para petani dan nelayan kerana walaupun hidup susah tapi mereka tetap berusaha utk terus hidup. Tapi PA tiap2hujung bulan trima gaji tapi asyik merungut pasal gaji. Mutu kerja tak seberapa pun. Hidup nelayan dan pak tani.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
kenapa DAP join PAS di jadikan isu?kenapa MCA dan MIC join dengan BN tak jadi masaalah.MCA lagi teruk buat kenyataan menghina Islam.Cuba rujuk PIAGAM MADINAH zaman Rasulullah S.A.W semasa pemerintahan madinah dahulu.Kerjasama dengan masyarakat Yahudi diteruskan macam biasa asalkan mereka tidak menggugat agama Islam.Sejarah Islam dahulu adalah sebagai iktibar bagi orang Islam sekarang,rujuk-rujuk lah.

Ahad, Mac 24, 2013 12:21:00 PTG


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

untuk penetahuan sibodoh diatas ni...umno itu dominan dalam BN manakala PAS itu hanya budak suruhan dalam PR...kau mengaji tahap gaban jangan nak banding dengan piagam madinah kerana orang islam adalah dominan pada masa tu seperti umno sekarang....sekolah tinggi2 baru tak jadi bodoh...memalukan kakitangan awam je kau nih...

Ashrafun Nur Yeop berkata...

Agak2 la nk 27 ke 41... aku oncall back to back, depa senang2 balik ofis hour nak samakn gred... buwekkkk... tamak betul

Tanpa Nama berkata...

lu tak geti kira.. kalau nurse semuanya ada ijazah, jadi skim gred dinaikkan dari gred 29 ke gred 41, buat perjadual gred baru, dengan syarat kemasukan mestilah ada ijazah, bodoh betul, itu pun tak tau..!!! kau ada ijazah tak, aku rasa kau nie mcm tak da..lancau lu..!!

Tanpa Nama berkata...

PA yg asyik marah kerajaan kerana gaji kecik joinlah swasta mcm saya, dpt gaji 10k setiap bln. Lg pun dgn swasta kerja tetap pentingkan mutu kerja dan rajin jika hendak gaji yg lumayan bukan menyalak majikan supaya naikkan gaji spt PA yg malas buat skrg. PA yg malas dan kecewa patut dibalas dgn kekecewaan sejajar dgn sikap mereka berkhidmat utk diri sendiri bukan berkhidmat utk negara.

Tanpa Nama berkata...

Belum wujud lg ijazah perkeranian maupun ijazah juruteknik tapi ijazah kejururawatan sudah lama wujud. Semoga hang menjadi PM atau menteri perkeranian supaya hang boleh wujudkan ijazah perkeranian utk membolehkan para PT dpt gred 41.

Tanpa Nama berkata...

Kalau main kutu sampai mati pun giliran ku tak sampai. Baik ku bantah siang2. Idea baik tapi satu penipuan kpd yg tak sempat trima. Hehehe.......

Tanpa Nama berkata...

bodoh kau nie,memanglah tak da ijazah perkeranian, tapi ijazah pengurusan ada, ramai kerani sekarang ada ijazah, diploma,sijil pengurusan dan pentadbiran awam.. jadi jadual gred di naikkan dari
N17,22,26 kepada N22,26,31..

Tanpa Nama berkata...

Betul, buat macam kau....berkhidmat di swasta, berkhidmat untuk negara. Hihihi....
Bangga dgn gaji rm10k pulak tu. Ajak pa kerja dgn swasta pulak..tidak berkhidmt untuk diri tp untuk ngra, hihihi. Lpas tu sakit hati dgn pa mintak itu ini, bukn mintak dgn ayah kandung kau pn...

Tanpa Nama berkata...

Siapa makan cili rasakan pedasnya. Merungut tak abis2 bagai anjing menyalak bukit yg tak akan runtuh. Mutu kerja masih ditakuk lama tapi gaji nak berjuta.. Dasar org malas bekerja tapi suka meminta.

Tanpa Nama berkata...

Kamu ni lagi bodoh dari lembu, kerajaan dah tak nak layan tuntutan2 tidak munasabah tapi masih degil meminta. Pakailah otak ditengkorak bukan otak kepala lutut engkau. Teruk dan bodoh daripada 6 jahanam.

Tanpa Nama berkata...

Maaf ya kerana kerajaan tak akan layan tuntutan2 anda. Tapi taipkan surat2 yg bos dah draf tu ya. Kerani yg ada ijazah pengurusan tu angan2 nak mengambilalih pengurusan jabatan kah? Sori belum layak dan perlu pohon jawatan PTD.

Tanpa Nama berkata...

Saya tak kisah beri RM1, tetapi pastikan Cuepacs mmg mewakili PA dari semua Skim & Gred bagi mendapatkan apa yang sepatutnya diberikan kepada kami. Bukannya mewakili sesetengah pihak dan juga asyik berdiri atas pagar. Kaji dahulu samda gaji, elaun serta kabajikan semua skim adalah yang sepatutnya diterima PA tersebut, bukan hanya memihak kepada satu pihak/skim. Sekiranya tuntutan tidak dilayan/dikaji JPA, tunjukkan kuasa Persatuan yang mewakili semua PA. Yang Cuepacs asyik buat adalah minta lepas tu bila JPA/PM tak bagi asyik menenangkan PA supaya bersyukur dengan apa yang ada atau bergembira dengansedikit sagu hati. Permintaan Gaji, elaun dan kebajikan PA adalah suatu mereka layak mohon dan tanggungjawab Cuepacs adalah kaji dan medapatkannya sekirannya betul.

Bagi kamu yang mengutuk PA, apa salah mereka. Mereka hanya minta apa yang mereka rasa patut bagi diri dan skim mereka. Tepuk dada tanya diri dulu kalau kamu memang layak kutuk atau kritik yang lain. Tuhan sentiasa perhati apa yang kita buat dan saya sebagai PA pun tahu ada duri dalam semua golongan PA tak kira Pengurusan & sokongan. Jadi berhenti bergaduh sesama sendiri dan bersatu demi kebaikan semua PA.

Tanpa Nama berkata...

Maaf ya kerana kerajaan tak akan layan tuntutan2 anda. Tapi taipkan surat2 yg bos dah draf tu ya. Kerani yg ada ijazah pengurusan tu angan2 nak mengambilalih pengurusan jabatan kah? Sori belum layak dan perlu pohon jawatan PTD.

Ahad, Mac 24, 2013 6:10:00 PTG
**************************************************************************

Assalamualaikum Dan Salam Semua

Jikalau Kaca Jadi Intan Dan Bila Ku Tenung Dalam Kitab. Rupanya PRU13 BN Juaranya Lagi. Maaf tuan/puan, apa lagi yang tuan/puan tamakkan. Bersyukurlah dan berterima kasihlah. Gaji minima dan Maksima sudah dikeluarkan dan Insya Allah Bulan Julai diberi lagi kenaikan. Cukup-cukuplah tuu dan syukurlah dan berterima kasihlah pada Allah dan pemimpin kita.

Biarlah satu persatu tuntutan pada pihak berwajib dan jangan terlalu tamak. Sebagai pemimpin tertinggi bukan sahaja kalangan rakyat daripada PA sahaja. Bagaimana pula dengan petani, nelayan, penternak, pemandu teksi, penganggur, peminta sedekah dan banyak lagi pihak berwajib harus fikirkan.

Nak kaya dan bergaya dalam karier sebagai PA bukanlah jalan hala tujunya. Kakitangan Kerajaan hanyalah sekadar sederhana saja dan nak bergaya haruslah mencari tambahan lain sebagai puncanya. Sepatutnya PA harus bersyukur 1 pergi 100 menunggu gantinya. Apakah kerajaan zalim pada PA?. Itu hanyalah mainan nafsu PA sahaja. Bagi mereka tak berkarier dalam PA mereka kata PA anak emas kerajaan semuanya dihidang dan ditatang dan cuma PA tamak saja lupa semuanya.

Kita tenung nasihat Lokman Hakim pada anaknya:-

Hai anakku, ketahuilah sesungguhnya dunia ini bagaikan lautan yang dalam, banyak manusia yang karam ke dalamnya. Bila engkau ingin selamat agar jangan karam layari lautan itu dengan sampan yang bernama TAKWA . ISInya ialah IMAN dan LAYARnya adalah TAWAKKAL kepada ALLAH.

Jauhkan dirimu dari berhutang, kerana sesungguhnya berhutang itu boleh menjadikan dirimu hina di waktu siang dan gelisah di waktu malam.

Hai anakkku, seorang pendusta akan lekas hilang air mukanya kerana tidak dipercayai orang dan seorang yang telah rosak akhlaknya akan sentiasa banyak melamunkan hal-hal yang tidak benar. Ketahuilah , memindahkan batu besar dari tempatnya semula itu lebih mudah daripada memberi pengertian kepada orang yang tidak mahu mengerti.

Salam hamba yang hina Flower..

Tanpa Nama berkata...

KERAJAAN SILA BAYAR RM500 ELAUN KEPAKARAN KEPADA GURU-GURU/ PENSYARAH IPG YANG ADA MASTER/PHD. DOKTOR PAKAR YANG ADA MASTER DIBAYAR ELAUN KEPAKARAN RM1200 SEBULAN. MENGAPA GURU-GURU NAK DIBAYAR RM500 TAK BOLEH KE?

Tanpa Nama berkata...

Ni musibat... Anak haram mcm ko xde tempat dlm blog ni! Ni blog PA bukan blog pecacai cium ketiak ala gayboy dan pengkhianat negara!!! Ko tu anjing kurap yg diperbodohkan oleh PR... haha dtg dlm ni nk promo PR... piiirraahhh mampusss!!

Tanpa Nama berkata...

Takyah la nk berdakyah dlm ni... Ceramah haprak mcm tu biar la yg bangang saja gi dengar! Kami rakyat nk tgk bukti kejayaan pentadbiran negara, mencari pelabur luar untuk byk kan jawatan kosong, bangunkan ekonomi... Bukan ceramah 24jam.. Hasut sana hasut sini mcm syaitan nirrajim!!! Nama saja lebai... Tapi xleh pakai....

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah.... Risikan kapla hatok ko! Cuma 2 negeri saja la yg PR pegang... P.Pinang & Kelantan... Yg lain abis BN sapu! Sampai ada yg lari bertanding tempat baru sbb takut kalah tempat lama!

Tanpa Nama berkata...

Takyah la nk berdakyah dlm ni... Ceramah haprak mcm tu biar la yg bangang saja gi dengar! Kami rakyat nk tgk bukti kejayaan pentadbiran negara, mencari pelabur luar untuk byk kan jawatan kosong, bangunkan ekonomi... Bukan ceramah 24jam.. Hasut sana hasut sini mcm syaitan nirrajim!!! Nama saja lebai... Tapi xleh pakai....

Ahad, Mac 24, 2013 7:34:00 PTG
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Assalamualaikum dan Salam Semua

Terlebih ampun dan maaf pada empunya blog Cik Sonah, Cik Kiah, TRB dan KKB.

Kalaulah Kaca Menjadi Intan
Teranglah Bulan, DiTaman Kenangan
Kalau Bulan Jatuh KeBumi. Tandanya Hancurlah PAS,DAP dan PKR.

Sudah Ku Tenung dan Ku Pandang
Makin Ku Renung BN akan Menang
Sudah Ku Tenung Dalam Kitab
Makin Ku Tenung PAS,PKR dan DAP akan lenyap

Marilah Semua BN di Hati
Minta Pada Tuhan Selangor, Kelantan, Kedah Dan Penang BN tawan
Insya Allah BN Menang bergaya PRU13 akan bawa pulang dan nikmat terbilang.

Firman Allah dalam Surah An-Nisa ayat 59:

"Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kepada Rasulullah dan kepada "Ulil-Amin" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu".

"Sesiapa yang taat kepada Ku, beerti ia taat kepada Allah, sesiapa yang derhaka kepadaKu bermakna dia derhaka kepada Allah; sesiapa yang taat kepada pemerintah bermakna ia taat kepadaKu, dan sesiapa yang derhaka kepada pemerintah bermakna ia derhaka kepadaKu." (Riwayat Bukhari, Muslim, Abu Daud, An-Nasa'i dan Ibnu Majah).

Wajib ke atas setiap Muslim patuh dan taat kepada pemerintah samada ia suka atau tidak, selama mana ia tidak diperintah melakukan maksiat; sekiranya ia diperintah melakukan maksiat, maka janganlah patuh dan taat

Salam hamba flower hina..

Tanpa Nama berkata...

wahai penghuni buana alam maya tanah melayu beserta sabah dan sarawak yang bertaraf PA sekalian..Dok kisah naik gaji ajer...duit gaji bulan bulan tu jangan lupa orang pertama yang guna ialah ibubapa kita...kena bagi kat depa dulu tiap tiap bulan,,,baru gaji cukup....1 bahagian hangpa bagi kat mak bapak hangpa Allah akan balas x ganda balik bagi kat hangpa ...yakin lah..InsyaAllah...Amin...

Tanpa Nama berkata...

TASEK GELUGOR: Pengerusi Konsortium Zenith BUCG Sdn Bhd, Datuk Zarul Ahmad Zulkipli kagum dengan sikap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kerana sanggup dihentam berbagai pihak untuk memenuhi visi membangunkan negeri ini.

Ujarnya, setelah berjaya memperolehi projek pembinaan tiga lebuhraya dan sebuah terowong dasar laut menghubungkan Persiaran Gurney dan Bagan Ajam melibatkan peruntukan RM6.3 bilion tidak sepatah pun keluar perkataan dari mulut Lim bertanyakan latar belakang politiknya.

"Ketua Menteri tak tanya pun siapa dan latar belakang politik saya kerana yang dia mahu ialah syarikat boleh buat kerja tidak tipu dan beramanah serta mampu laksanakan projek sehingga berjaya hatta dengan syarikat gabungan mana sekali pun," tegasnya sewaktu diberikan peluang berucap sekaligus mengenepikan tohmahan yang dilemparkan oleh sesetengah pihak dalam program taklimat kepada awam di Dewan Besar Sungai Dua pagi tadi.

Sambungnya, tiada masalah apabila sebuah syarikat bumiputera diberikan mandat sebegitu dan terpulang pada syarikat untuk bergabung syarikat lain asalkan ia menunjukan prestasi dan kejayaan yang baik.

BUCG jelasnya, adalah sebuah syarikat pembinaan terbaik dari Negara China di mana syarikat berkenaan berjaya membina Stadium Olimpik di China, lebuhraya dan sebagainya.

Lagipun sambungnya, kerja-kerja pembinaan itu nanti akan memberikan peluang kepada kontraktor di negeri ini yang dilihat berkemampuan.

"Saya sendiri telah mengadakan pertemuan dengan Persatuan Kontraktor Melayu Pulau Pinang kemudian kontraktor Cina dan sedang merancang bertemu kontraktor India supaya masing-masing memperoleh sedikit peluang hasil pembangunan di negeri ini. Kepada pihak-pihak tertentu janganlah buat fitnah sebaliknya marilah bersama berganding mahu bersama kerajaan yang berjiwa rakyat," tegasnya.

Tanpa Nama berkata...

PULAU PINANG 22 Mac - Kira-kira 300 ahli pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang majoritinya belia Cina dan India berarak sejauh satu kilometer dari Jalan Macalister menuju Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini, bagi menyerahkan memorandum membantah pembinaan terowong dasar laut oleh kerajaan DAP Pulau Pinang.

Kesemua mereka mewakili tiga NGO iaitu Pergerakan Hak Belia Malaysia (PHBM), 1Malaysia Brothers (1MB) dan Pertubuhan Belia Komuniti Pulau Pinang (PBKPP).

Mereka yang berarak dengan memakai baju berwarna biru muda turut membawa pelbagai sepanduk mengecam kegagalan kerajaan negeri mengotakan janji-janji dalam pilihan raya umum lalu.

Walau bagaimanapun, tiada sebarang kekecohan berlaku memandangkan anggota polis telah bersedia dari awal untuk mengawal keadaan di sekitar Komtar.

Presiden Pergerakan Hak Belia Malaysia, Shen Yee Aun berkata, bantahan terhadap pembinaan terowong bernilai RM6.3 bilion itu dibuat memandangkan pihaknya beranggapan projek mega berkenaan hanya merugikan duit rakyat semata-mata.

Tegasnya, banyak NGO lain dan rakyat negeri itu membantah projek berkenaan kerana dilihat boleh mengundang kesesakan lalu lintas lebih teruk terutama di bahagian pulau.

"Kami rakyat Pulau Pinang tidak memerlukan penghubung ketiga antara pulau dan tanah besar. Cukup dengan dua jambatan sedia ada," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan memorandum berkenaan kepada wakil Pejabat Ketua Menteri di pekarangan Komtar, di sini hari ini.

Yee Aun berkata, memorandum yang dihantar itu turut mengandungi sembilan tuntutan lain yang perlu diperjelaskan Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP.

Antara perkara itu, katanya, penjelasan mengenai janji-janji palsu yang gagal ditunaikan DAP sepanjang lima tahun mentadbir Pulau Pinang dan kegagalan kerajaan negeri membina rumah mampu milik untuk rakyat negeri ini.

"Selain itu kami juga mahu penjelasan mengenai manifesto yang dibuat DAP, pendirian berbeza Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap kilang Lynas di Kuantan, Pahang dan penjelasan mengenai lokasi untuk kaum Cina dan India di dalam manifesto, bajet dan Buku Jingga pembangkang.

"Kita juga mendesak Guan Eng menjelaskan kenyataan bercanggahnya yang mahu menghapuskan tol tetapi mahu membina terowong bertol, pendirian DAP terhadap calon Perdana Menteri pembangkang dan internet percuma yang gagal diakses rakyat Pulau Pinang," katanya.

Tanpa Nama berkata...

mai pakat singkirkan omar osman...

Tanpa Nama berkata...

Dok kisah naik gaji ajer...duit gaji bulan bulan tu jangan lupa orang pertama yang guna ialah ibubapa kita...kena bagi kat depa dulu tiap tiap bulan,,,baru gaji cukup....1 bahagian hangpa bagi kat mak bapak hangpa Allah akan balas x ganda balik bagi kat hangpa ...yakin lah..InsyaAllah...Amin...
__________________________________
SAYA TAK KENAL SI PENULIS DI ATAS, TAPI KATA2 NYA CUKUP MENYENTUH HATI SAYA. KERANA SAYA TIAP2 BULAN, BILA HARI MASUK GAJI AKAN MENGELUARKAN RM500, UNTUK DIBERI KEPADA IBU SAYA...WALAUPUN GAJI SAYA HANYA 3 RIBU SEBULAN...SAYA TAK PERNAH TERTINGGAL/MENGELUH UNTUK MEMBERIKAN ELAUN TERSEBUT KEPADA IBU TUA SAYA....TIADA PUN SATU BULAN YANG SAYA TERLEWAT ATAU TERTINGGAL....DAN BERKAT ITU JUGALAH MUNGKIN SAYA MENDAPAT BANYAK LAGI REZEKI LAIN DALAM HIDUP SAYA...MUNGKIN ADA YANG NAK CUBA BUAT MACAM YANG DIKATAKAN OLEH PENULIS DIATAS...SAYA BUAT DAN BERASA SYUKUR..DAH DAH DAPAT BALASAN REZEKI SELIPAT GANDA....TERSENTUH ADA INSAN YANG MEMPERKATA HAL INI....TERIMA KASIH SAUDARA/SAUDARI

Tanpa Nama berkata...

Bagi kek dio apo guno..baik den sodokah kek masjid...ptuuiiii.

Tanpa Nama berkata...

semuanya bergantung kepada NIAT


kalau buat kerana terpaksa, tak dapat apa

kalau "sedekah" untuk RIAK, pun tak dapat apa, malah dapat dosa

jadi kalau nak bersedekah, pastikan NIAT anda betul dan IKHLAS.

jadi tak payah bising-bising. buat sahaja dengan ikhlas dan yang paling utama kerana ALLAH S.W.T.

sekian tazkirah pagi.

Tanpa Nama berkata...

pada saya adangan ini adalah stu cadangan yang baik selagi dana yang dikumpulkan itu di gunakan dengan dan pada jalan yang betul.

Tanpa Nama berkata...

AKU DENGAN BANGGANYA BAGI PEMBANTU TADBIR N17 YANG MEMILIKI DIPLOMA DIBERI ELAUN KHAS...MACAM AKU YANG ADA DIPLOMA....

Tanpa Nama berkata...

AKU DENGAN BANGGANYA BAGI PEMBANTU TADBIR N17 YANG MEMILIKI DIPLOMA DIBERI ELAUN KHAS...MACAM AKU YANG ADA DIPLOMA....

Tanpa Nama berkata...

AKU SARANKAN DENGAN BANGGANYA BAGI PEMBANTU TADBIR N17 YANG MEMILIKI DIPLOMA DIBERI ELAUN KHAS...MACAM AKU YANG ADA DIPLOMA....

Tanpa Nama berkata...

AKU SARANKAN DENGAN BANGGANYA BAGI PEMBANTU TADBIR N17 YANG MEMILIKI DIPLOMA DIBERI ELAUN KHAS...MACAM AKU YANG ADA DIPLOMA....

Tanpa Nama berkata...

AKU CADANGKAN DENGAN BANGGANYA BAGI PEMBANTU TADBIR N17 YANG MEMILIKI DIPLOMA DIBERI ELAUN KHAS...MACAM AKU YANG ADA DIPLOMA....

Tanpa Nama berkata...

Sapa yang mengurus kewangan? Walaupun seringgit tapi mesti jelas kemana wang itu.. bukan kedekut.almaklum lah penyeleweng ada di mana mana..

Tanpa Nama berkata...

saya setuju

Tanpa Nama berkata...

Org lain ada digree pun tak kecoh..apa lah..

Tanpa Nama berkata...

jangan gaduh2.. arini gaji.. alhamdulillah..settlekan apa yg patut... :)

Tanpa Nama berkata...

SAYA SOKONG

Tanpa Nama berkata...

Maaf ya kerana kerajaan tak akan layan tuntutan2 anda. Tapi taipkan surat2 yg bos dah draf tu ya. Kerani yg ada ijazah pengurusan tu angan2 nak mengambilalih pengurusan jabatan kah? Sori belum layak dan perlu pohon jawatan PTD.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo

minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na

(hai! takekoputaa!)

AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

Juragan berkata...

Alhamdulillah,,,dulu pernah saya cadangkan idea ini di pejabat tapi tidak diambil peduli pun oleh kawan2 sebab karut katanya.
Idea ini timbul kerana setiap kali terbaca di akhbar berkenaan betapa susah nya rakyat meminta derma untuk merawat anak jantung berlubang yang kos nya melibatkan puluhan ribu ringgit. Kesian pada keluarga berkenaan dan akhirnya membawa kepada kematian.
Malah saya cadangkan agar satu ringgit tu didermakan secara potong gaji bukan saja PA tapi melibatkan pihak swasta. Jumlah boleh meningkat kepada RM10 juta sebulan dan RM120 juta setahun. Tak timbul masalah merayu lagi.
Janganlah idea yang baik disusahkan dengan pelbagai alasan. Ada kata pegawai besar kena bayar besar, siapa nak uruskan, masalah seleweng dan macam2 alasan yng tidak membina tapi meruntuhkan.
Inilah sifat asal manusia yang merosakkan. Tolonglah beri sokongan pada idea yang baik ini.
Saya sokong idea cikgu ni yg mana sama seperti apa yang saya fikirkan.
Cuepacs boleh memainkan peranan.

naz berkata...

Betoi bro ///
Aku pomen motor. Duit lg byk and hidup mewah drp barua yg kerja dgn kerajaan tu. Kelulusan buat apa? Ilmu bukannya pendidikan saja. Ilmu kemahiran lg hebat dr semua tu. Kalau berani resign kerja kerajaan, buat kerja sendiri la. Guna semua ilmu dunia apa yg universiti ajar dulu tu and terjemahkan dalam dunia sebenar. Ada bran woi.. Aku pun ada kelulusan tapi dah koyak bagi lembu jiran makan, kesian aku tengok mcm lapaq bonus ja. Jangan mengharap ja, teruskan buat kerja apapun dgn bersungguh pasti ada habuan dr yg maha esa.

kerja sendiri berkata...

Wassalam...
PRU 13 ni parti pembangkang akan menang besar. Just wait n see brok.. Lepas ni semua PA lelaki pakai lebai n yg perempuan bertudung cantik. Oh ya, x lupa juga ketua jabatan kera...an kena pakai serban. Baru sempoi, sampai bila hampa nak tiru n ikut cara yahudi tu. Islam is my live.

Tanpa Nama berkata...

**bukak koperasi je bro..dapat bg dividen pada ahli...

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam mudah untuk membuat pemotongan gaji. baru2 ini di sekolah saya telah datang satu yayasan untuk anak2 yatim. saya telah membuat pemotongan gaji untuk yayasan tersebut dan niatkan sedekah untuk arwah ibu.

Tanpa Nama berkata...

Kalau camtu x perlu susah2 htr anak2 awak ke sekolah, apa punya mentaliti ini orang...

Kulob berkata...

Buat mat pomen motor tu cakap macam beriman tapi kebanyakan kerja pomen ni jari kotor dgn minyak dan sukar nak cuci bersih. Maka kebanyakannya tidak bersolat kerana masalah tersebut atau memang dah jenis macam tu.
Itu pasal sijil dia beri lembu makan...lembu pun cakap...bodoh punya manusia.

Tanpa Nama berkata...

Alahai..rm10 la sebulan... rm1 je?

Tanpa Nama berkata...

Cari kje lain....

Gred N1 berkata...

Salam,
Bukan x setuju,
bagi aku 100% gaji kita adalah hak kita.biarlah dibagi kepada kita 100%. lepas tu,barulah terpulang individu nak sedekah tabung masjid/tabung anak yatim.yang penting,ikhlas.(tertakluk keadaan ekonomi semasa individu/keluarganya pada bulan tersebut)

RM1 - Kadang2 hujung bulan,RM1 boleh menyebabkan x dapat withdraw RM10(isi minyak motosikal). contohnya,balance tinggal RM10.memang x bleh nak kluarkan 10 tu..melainkan ada balance RM11...

Terima kasih.

N1

Noi berkata...

Hahaha...kan dah kata minta singget dia cadang sepuloh hinggit...last last terus xjadi sebab gatai mulut...sepuloh hinggit tu tinggi buat PA yg berpendapatan rendah dan anak ramai.
Hmmm...alahai.

Tanpa Nama berkata...

SETUJU dengan Tanpa Nama yang kedua. Idea ni bagus sangat! Kalau RM10 pun ahkak tak kisah.

Tanpa Nama berkata...

Anak ada lima orang dan ada lima pe'el. PA ada 1.4juta orang dan ada 1.4juta pe'el. Banyak2 belajar agama dan bermuhasabah diri dan rasa belas kasihan pada mereka yang memerlukan. Kalau setakat nak keluar RM9 tu keluar saja melalui buku @ rasa malu.
Sibuk kata yahudi kejam tapi kat negara kita ni pun ramai yang kejam.
Cuba ujud kan sdikit rasa belas kasihan dalam diri ni dan kasih sayang sesama insan. Masa menunaikan haji kat Mekah mka baru terbit sifat sebenar manusia.
RM1 saja wahai saudara ku.

Tanpa Nama berkata...

nak potong rm1 sebulan boleh kalau ikhlas. kalau kerajaan lagi ikhlas kerajaan bagilah elaun sedekah ngan kami ni PA2 bawahan ni rm 50 ke lepas tu potong balik 50 untuk sedekah balik. ni tak gaji aku RM 1499.99 , satu sen pun gomen tak nak kasi tambah jadi RM 1500.kena tunggu KGT..haha

Tanpa Nama berkata...

Pegi la shopping complex kepunyaan toke toke melayu yang kaya raya. lepas tu belilah barang and kat kounter pembayaran tu bagitau dengan cashier mintak toke kedaikurangkan rm 1 boleh? toke kedai ni kaya kan? takkan rm 1 pun tak boleh nak bagi sedekah. boleh cuba? kalau toke2 yang kaya raya semua kat malaysia ni cakap boleh, maka bolehlah kerajaan potong gaji kami ni rm 1.

Tanpa Nama berkata...

RM 1 besar nilainya dan boleh melayakkan atau tidak melayakkan anda memohon dan menerima BR1M....

Swasta berkata...

Nak derma $1 utk jln kebaikan pun derma pun komen negatif berjela2...mmg dasar PA..fikirkan diri sendirik je..tapi bila bab naik gaji..dia lah hero..cuba bygkan korang @ famili korang yg sakit & kena duit byk nak operate..tapi duit tak cukup pastu nak minta derma takde peruntukan.sbb apa? Sbb adanya manusia2 berkira mcm korang ni..masa tu baru la menyumpah salahkan kerajaan la apa la..haihz

PEKERJA AWAM R1 berkata...

kalau hang tu PA, hang letak jer la identiti PA kat situ, toksah dok menyemar la swasta bagai..sebenarnya kita x kan dapat menyelami kesusahan org lain hanya dengan membayangkan jika kita berada dlm situasi tersebut..hanya org yang pernah melalui atau mengalami nyer saje yg tahu betape sengsara kesusahan itu..jd kalau kite x pernah kenal erti kesusahan, diam lebih baik drpd menyakitkan hati org lain yg..satu lagi, toksah dok kira la, nie bukan subjek math nak kire2..

PEKERJA AWAM R1 berkata...

kalau hang tu PA, hang letak jer la identiti PA kat situ, toksah dok menyemar la swasta bagai..sebenarnya kita x kan dapat menyelami kesusahan org lain hanya dengan membayangkan jika kita berada dlm situasi tersebut..hanya org yang pernah melalui atau mengalami nyer saje yg tahu betape sengsara kesusahan itu..jd kalau kite x pernah kenal erti kesusahan, diam lebih baik drpd menyakitkan hati org lain..satu lagi, toksah dok kira la, nie bukan subjek math nak kire2..

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah.... Risikan kapla hatok ko! Cuma 2 negeri saja la yg PR pegang... P.Pinang & Kelantan... Yg lain abis BN sapu! Sampai ada yg lari bertanding tempat baru sbb takut kalah tempat lama!

Ahad, Mac 24, 2013 7:39:00 PTG

BN dah kecundang beb..!!! cuma kau jea mcm kera kena belacan, satu hal lagi, butoh lu mati pucuk, buah butoh lu besar sebelah..kah..!!kah..!!

Tanpa Nama berkata...

nak tolong PA??? Kalau dah dapat collection rm 1.4 juta nanti, nak apply pun prosedur panjang lebar...kot kot org sakit dah mati dahhhh. kalau direct potong ke rumah yatim, part tu i sgt setuju...otherwise, jgn harap!

Tanpa Nama berkata...

Ini kali TUKAR putrajaya la... tgu je pru13 nnti.. bukan jnji di tepati tp capati hangit!! Hancuuuuurrr... hancccuuuuurrrrrrr!!!!

Tanpa Nama berkata...

sabar laaa tuan haji,,,nie semua kecik punya hal..tara hal lah tuan haji!!..sikit2 angin akhmar bagai,,,jangan begitu tuan haji..

Tanpa Nama berkata...

Patutlah kerajaan xnak layan tuntutan PA, guna bahasa busuk sesama manusia teruk dari kanak2. Inikah antara perangai dan sikap PA?Patut dipecat dlm masa 24 jam. Ada agama pun xguna pd org mcm ni.

Tanpa Nama berkata...

kau nie memekak ape hal, bapak kau, kepala butoh masak asam, ade berani bagi nama penuh kau berserta nama ibu kau, confirm kita org santau kau sekeluarga.. kasi kojol..!!!

Tanpa Nama berkata...


PEKERJA AWAM R1 berkata...

kalau hang tu PA, hang letak jer la identiti PA kat situ, toksah dok menyemar la swasta bagai..sebenarnya kita x kan dapat menyelami kesusahan org lain hanya dengan membayangkan jika kita berada dlm situasi tersebut..hanya org yang pernah melalui atau mengalami nyer saje yg tahu betape sengsara kesusahan itu..jd kalau kite x pernah kenal erti kesusahan, diam lebih baik drpd menyakitkan hati org lain..satu lagi, toksah dok kira la, nie bukan subjek math nak kire2..

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

ok lah...ok lah...singgit pun jadi hal maka saya cadangkan PM buat dasar baru yg kajaan kena donet singgit untuk sorang pekerja. Barulah tak timbul macam2 persoalan. Baru lega mamat yg tak cukup singgit nak buat widrowal, tak cukup nak BR1M lah dan len len lagi.
Itu lah manusia memang suka membantah pasal singgit..huhu.

PAR Hospital berkata...

'Dengan sumbangan dipotong terus daripada gaji bulanan kakitangan awam seramai 1.4 juta maka pihak CUEPACS dapat mengumpul dana sebanyak RM1.4 juta sebulan.'
-------------------------
ni potong paksa ke nak kite yang suruh potong baru potong? apa salahnya bagi satu tabung kat setiap department kerajaan.. macam kat hospital bagi satu tabung dekat kounter.. PA pun boleh derma.. rakyat selain PA Pun boleh DErma.

Tanpa Nama berkata...

Jangan gaduh. Jom menang RM300 tunai di blog ni:

http://notakanan.blogspot.com/2013/03/teka-silang-kata-warisan-malaysia-siri.html

Tarikh tutup 31 Mac 2013. Mudah sangat!

Tanpa Nama berkata...

betul gak....tp jenuh la nk tnggu giliran....ha..ha....

Tanpa Nama berkata...

aku sokong....tp no 2 bg kat aku...ha...ha

Tanpa Nama berkata...

kita tukar aje kerajaan umno/ bn pada pilihan raya ni ok ganti keadilan

Tanpa Nama berkata...

tidak muflis juga kerajaan malaysia kalau di perintah keadilan percayalah

Tanpa Nama berkata...

wahai najip bersedialah mengemaskan barang-barang kamu di kerusi pm untuk beredar bodoh janji pembohong

Tanpa Nama berkata...

najip saya pengundi mu dulu sekarang ini kali lah kau pigi mampus lah kau dengan jawatan mu itu bahalul

Tanpa Nama berkata...

rata-rata kami rakyat ingin menumbangkan bn/umno percayalah ,dalam tv memang nampak sokongan rakyat tapi terpaksa aje berlakon tapi kami akan laksanakan nanti bila mengundi najip kalau berani bubarlah tempoh dah boleh dan harus di bubar sudah najip tidak faham-faham lagikah seluruh rakyat tidak sabar lagi untuk melakukan perubahan kerajan baru mana mungkin bn/umno memerintah sampai mati

Tanpa Nama berkata...

najip bapa pembohong danyut nadi rakyat kunu
anuar bapa keadilan yang tulin lagi kesayangan kami

Tanpa Nama berkata...

rakyat sekarang ni bukan bodoh lah najip siapa pun memerintah tak kan muflis oi seperti yang kamu-kamu war-war kan kami rakyat biasa pun tahu semua itu lah najip janji di bohongi rakyat di perbodohkan ,hidup pas dan keadilan walau pun saya dulu undi bn tapi kita kan mahu yang baru tak kan masih di tahap lama

Tanpa Nama berkata...

kpd. Tanpa nama 26 mac 3:52 ptg: siapa kata rata-rata nak tumbangkan Bn/UMNO?...rasanya ko sorang atau dua tiga kerat je lah...orang lain semua bersyukur dengan pemerintah sekarang...hidup aman, bahagia...hanya mereka yg kufur nikmat saja yang agak panas badan, dan sentiasa tidak cukup...

samad berkata...

kepada anin 27 mac 8:10 PG - kerajaan skang bukan tak bagus, bagus. Tapi kami nak kerajaan yang lebih bagus. Tak kan undi PR pun kira kufur nikmat? Bangang ker apa?

Tanpa Nama berkata...

yang ikhlas, bagila singgit. Yang tak ikhlas, masukkan duit tu kat tabung masjid. Aku pilih tabung masjid, dapat jugak tolong bayar api air dan sekolah agama budak2 kecik kat tempat aku

Tanpa Nama berkata...

aku ada satu cadangan.... lagi pada ceupacs mahu tubuhkan derma nie... lebih baik ceupacs wajibkan semua kakitangan kerajaan potong zakat melalui gaji tiap2 bulan... lagi bagus... sekurang-kurangnya duit zakat digunakan pada orang2 islam... dalam masa yang sama kita dapat melengkapkan rezeki pendapatan kita... sebab aku bagi cadanagan macam nie kerana banyak yang gaji beso2 nie liat tuk bayar zakat... tapi kalau tuk lhdn tu leh pulak... maklumlah ini kan hukum islam... jadi diorang angap remeh jer... sekurang-kurangnya kita dapat membantu sesama islam yang liat mahu bayar zakat daripada siksaan diakhirat kelak disebabkan zakat...

Kulub. berkata...

Hahahaha....mamat kat atas ni tak tau agaknya sebab dia tak tahu.
Mana kita tau gaji besar tak bayar zakat sebab potongan lhdn dibuat secara automatik dari gaji jika cukup jumlah..hahaha.
Pastu jika kita bayar zakat, lhdn akan pulangkan balik duit yang dia potong tu...haha.

Tanpa Nama berkata...

DUO SATU KOCIK BONAAAAA


OMPEK SATU SONYUM LEBAAAAA

AH HA

Tanpa Nama berkata...

Zakat pendapat adalah tidak wajib, tetapi wang lebihan daripada pendapatan dan di simpan, dikumpul, dicantum dengan wang2 sebelumnya dan telah cukup nisab nya serta berlalu haul keatasnya, maka baru lah wajib di keluarkan zakat pada perkiraan yang telah di tetapkan..

Tanpa Nama berkata...

pasai apa nak beri dana RM1 sebulan,yuran untuk kesatuaan guru2(KPPK)pun kami bayar RM6 sebulan untuk aktiviti kesatuan,sepatutnya potong pada kakitangan awam yg tidak masuk persatuan sekerja,kami yg berjuang hanpa yg dapat free saja.

Tanpa Nama berkata...

Menurut sumber risikan: negeri-negeri yang akan jatuh kepada BN:
Kedah,Pulau Pinang,Selangor,Kelantan.
Kekal kepada BN:
Perak.
Terengganu,
Negeri Sembilan,
WilayahPersekutuan KL dan Putrajaya,
Johor
Sarawak,
Perlis,
pahang,
Sabah,
Melaka.
Menurut risikan juga...banyak negeri PR akan hilang wang deposit.

Sebab utama kekalahan PR adalah:
Penjualan nama allah untuk Putera jaya.
Hilangnya arah tuju sebuah parti yg konon perjuangkan Islam...sebab:
Perjuangan menagakan negara islam ..telah di ketepikan.
Hudud juga tiada dalam senarai.
Membuat rujukan kepada kitab jingga.
Takut kepada musuh Allah...akan kecut apabila kafirun buka mulut...dan tidak tetap pendirian.



Kalau BN menang..-
1. Perdana Menteri tetap Melayu
2. Timbalan Perdana Menteri
tetap Melayu
3. Ketua Menteri dan Timbalan
tetap Melayu
4. Menteri Mesar dan Timbalan
tetap Melayu
5. Potfolio Menteri Kabinet dan Negeri ikut 60% Melayu, 20% Cina, 10% India dan 10% Lain-lain
6. Slogan Kebajikan Rakyat dipentingkan dan pendapatan diutamakan.
7. NKRA tetap diteruskan dengan konsep 1Malaysia Kita.
8. Semua dasar2 sedia ada yang telah Kerajaan buat seperti BR1m dan lain2 akan diteruskan.
Oleh itu..kita sama-sama kekalkan kerajaan BN ...untuk kedsejahteraan Negara...Ikut perisikan gaji PA akan dinaikan lagi...walaupon ramai PA yg menentang kerajaan adalah antara PA yg teruk dan berpretasi rendah dan tak banyak kerja ...Elaun juga akan dinaikan,...Bonus 2 bulan...elaun perumahan juga akan digandakan...

Tanpa Nama berkata...

Haha...gaduh jgn x gaduh.....hahahah

Tanpa Nama berkata...

Barua pr ni suka mntk benda pelik2 dan janji pn pelik2.diorg ni jenis x berfikir mggunakan akal tapi menggunakan hati.org cmni x prnh bersyukur.masuk ofis cite kerajaan zalim la kejam la.tp bila ade pengumuman kerajaan bg bonus @ br1m die dlu beratur paling dpn

Tanpa Nama berkata...

anwar saya pengundi mu dulu sekarang u ulang i saman u pigi mampus lah kau dengan jawatan mu itu bahalol