SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

28 Mac 2013

63,000 PENJAWAT AWAM SEMENTARA DAN KONTRAK TERIMA FAEDAH PERKESO MULIA 1 MEI

Bernama
28/3/2013


PUTRAJAYA, 28 Mac (Bernama) -- Seramai 63,000 anggota perkhidmatan awam berstatus sementara dan kontrak akan turut menikmati pelbagai faedah di bawah Skim Keselamatan Sosial (Perkeso) mulai 1 Mei ini.

Menteri Sumber Manusia Datuk Seri Dr S. Subramaniam berkata kerajaan mengambil keputusan itu bagi memastikan kebajikan pekerja dan anggota keluarga mereka turut dijamin di bawah Skim Perlindungan Bencana Pekerjaan dan Pencen Ilat seperti pekerja di sektor swasta.

"Keputusan ini memberi faedah kepada semua pekerja sementara dan kontrak di perkhidmatan awam, termasuk 15,000 pekerja yang sedang berkhidmat di Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan dengan taraf sementara dan kontrak sekian lama," katanya pada sidang media di pejabatnya, di sini Khamis.

Dr Subramaniam berkata Perkeso akan mengambil tindakan serta merta untuk mendaftar semua pekerja bertaraf sementara dan kontak yang sedang berkhidmat di perkhidmatan awam persekutuan/negeri, badan berkanun persekutuan/negeri dan pihak berkuasa tempatan.

"Jemaah Menteri membuat keputusan itu minggu lalu...Dengan ini semua pekerja terbabit secara automatik akan didaftarkan di bawah Perkeso. Perkeso akan menghubungi jabatan dan agensi berkenaan untuk menguruskan pendaftaran ini," katanya.

Dr Subramaniam berkata kerajaan akan membelanjakan sebanyak RM30 juta setiap tahun dengan perluasan skim itu.

Katanya skim bencana pekerjaan akan melindungi pekerja ditimpa kemalangan semasa waktu kerja, kemalangan dalam perjalanan pergi dan balik ke tempat kerja dan juga penyakit khidmat.

Skim ilat pula akan memberi perlindungan 24 jam akibat daripada keuzuran atau penyakit dan pencen penakat pula disebabkan oleh kematian kepada pekerja yang menikmati keilatan atau disebabkan oleh penyakit.

Faedah-faedah lain yang turut dinikmati ialah perubatan, hilang upaya sementara, hilang upaya kekal, elaun layanan sentiasa, faedah orang tanggungan, pengurusan mayat dan kemudahan pemulihan untuk pekerja kembali bekerja.

Semua faedah ini akan diterangkan oleh Perkeso dalam taklimat kepada pekerja terlibat di jabatan dan agensi berkenaan, katanya.

Dalam pada itu Dr Subramaniam berkata sebanyak 1,912 majikan, dikesan gagal mendaftar pekerja mereka di bawah Perkeso, tahun lalu.

"Mereka dikenal pasti di bawah Ops Kesan yang dilakukan terhadap 20,003 majikan tahun lalu, dan majoriti daripada mereka ialah majikan sederhana dan kecil.

"Daripadanya sebanyak 1,802 kes didakwa di mahkamah (sivil) kerana gagal mencarum, gagal mendaftar, lewat daftar atau kesalahan-kesalahan berkaitan," jelasnya.

Menurutya bagi kesalahan itu majikan boleh dikenakan denda RM10,000 atau penjara dua tahun atau kedua-duanya.

-- BERNAMA

127 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku first..

A Samak Sejuk berkata...

UMNO SUCI DALAM DEBU....
(khas buat ahli UMNO dan penyokong BN)


umno dan BN umpama suci dalam debu....
terpalit debu dipandang hina pada zahirnya tapi kesucian terlindung jua.

harap rakyat akan tetap terima BN walau dipandang hina,kerana hakikat suci umno/BN hanya yang mulia dan berhati suci yang dapat melihat...

ahli umno dan BN adalah mereka yang diberi petunjuk untuk melihat kesucian itu....mereka yang menyokong PR adalah mereka yang tidak mendapat petunjuk...

HIDUP bn...

Tanpa Nama berkata...

Berita terkini: beberapa persatuan kakitangan awam kumpulan gred 40 ke bawah telah ditolak mentah-mentah oleh JPA, mengenai permohonan dan kertas kerja mereka untuk jadual perubahan gred untuk penambaikan PA tersebut spt gred 27,32 dan 36 kepada gred 41,44 dan 48. begitu juga gred 17, 22, 26, kepada 22, 29 dan 32. perubahan gred ini berdasarkan bebanan kerja yang semakin bertambah serta syarat baru kemasukan dengan kelulusan ijazah, malah permohonan kenaikan itp,cola,time base dipendekkan 15 tahun kepada 8 tahun serta lain-lain elaun ditolak tanpa ada permesyuaratan. INI KEZALIMAN YANG DILAKUKAN OLEH KERAJAAN DAN JPA SENDIRI, MENINDAS KAKITANGAN AWAM. JPA dan KERAJAAN tidak mahu mendengar langsung keluh-kesah 1.4 juta PA, kami bersumpah dan berikrar dengan nama ALLAH SWT akan bersama-sama PR menumbangkan BN menyembah ke bumi, kami akan menggunakan segala kepakaran kami untuk memberi kemenangan kepada kerajaan yang adil,bijaksana dan berkebajikan kepada PA dan rakyat malaysia. kelebihan kami mempunyai pengaruh yang kuat di kalangan masyarakat serta kami mempunyai kelulusan master, ijazah,diploma dan sijil di dalam pelbagai bidang, JPA dan kerajaan telah melebihkan kakitangan gred 41 ke atas, yang terdiri daripada PTD dan PEGAWAI TADBIR NEGERI. PRU-13 akan menghukum segala kezaliman yang dilakukan oleh JPA dan kerajaan. rakyat dan 1.4 juta PA telah bangkit di mana dapat dilihat dengan ratusan ribu telah berhimpum dalam anjuran PR.

sumber risikan:
Kedah,Selangor,Pulau Pinang,Kelantan kekal PR.
Terengganu,Perak,Perlis,Negeri Sembilan dan Sabah jatuh kepada PR.
Johor,Melaka,Pahang sebahagian kerusi Dun dan Parlimen jatuh kepada PR.
Bukti menunjukkan ratusan ribuan rakyat hadir berhimpun anjuran PR.
PRU-13 adalah kenangan manis buat PR dan rakyat Malaysia di atas kemengan besar mereka dalam PRU-13 nie. ya Allah bagi kami kemenangan..

GURU KAFA status sementara berkata...

guru KAFA termasuk ke?

Tanpa Nama berkata...

Banyak juga kelebihan kita dapat sebab BN lemah ni......
Aku harap penyokong BN kekal dgn BN, penyokong PR kekal dgn PR.....
Yg bru nk mengundi, lu pikir la sendiri....

Tanpa Nama berkata...

" 63,000 PENJAWAT AWAM SEMENTARA DAN KONTRAK TERIMA FAEDAH PERKESO MULIA 1 MEI... ermm salah tu bukan mulia tp mulai.. lain kali check dulu ejaan sblum nak post sesuatu ..

-cikgu-

Tanpa Nama berkata...

biasala cuepacs ni banyak budak sekolah rendah. mengeja pun tak betul. apatah lagi kalau bagi idea untuk pembangunan perkhidmatan awam. lagi la macam budak sekolah rendah.

tu yang asyik-asyik naik gaji, bonus, gred rendah naik free buta.


walhal gred rendah yang ada kelulusan tinggi taknak pula diperjuangkan. yang sibuk diperjuangkan adalah gred rendah yang memang takat tu je kelulusan dia tapi jawatan dia tu nak dinaikkan secara percuma & membabi buta. pulak tu ada gred 11 yang senang saja naik gred 17

jadi jangan hairan sekiranya buat topik dalam ni pun mengeja tak betul.

Tanpa Nama berkata...

GURU KAFA status sementara berkata...
guru KAFA termasuk ke?

KAFA tu badan berkanun ke?

Cik gu Sha'ari berkata...

Hahaha...cikgu pun tulis tak betul...sblum...sepatutnya 'sebelum' dan post tu bahasa inggeris...haha cacamarba cikgu ni.

Tanpa Nama berkata...

EPF tak termasuk ka??? Mana dia harapan nak serap TETAP

org KEMAS kesal berkata...

aikk???

dah bertahun menteri KKLW shafie apdal dan menteri2 sebelumnya termasuk pengarah2 KEMAS janji nk bagi KEMAS tetap. rupanya dapat faedah perkeso ke? itu je yg korg tunaikan? cibai punya pemimpin UMNO penipu besar. woi kalo kami xde UMNO dah lama bungkus tau. bila nak guna kami janji bulan bintang. bila dah menang, lupakan kami. kang kami boikot saper nak jalankan bilik2 gerakan BN? UMNO ko memang menempah ajal kali ni

Kakitangan KEMAS kecewa teramat sangat

GURU KAFA status sementara berkata...

GURU KAFA status sementara berkata...
guru KAFA termasuk ke?

KAFA tu badan berkanun ke?


APA PUNYA SOALAN KAU TANYA, KO BACA BAWAH NIE..
dalam artikel nie tulis :-

"Keputusan ini memberi faedah kepada semua pekerja sementara dan kontrak di perkhidmatan awam, termasuk 15,000 pekerja yang sedang berkhidmat di Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan dengan taraf sementara dan kontrak sekian lama," katanya pada sidang media di pejabatnya, di sini Khamis.
Dr Subramaniam berkata Perkeso akan mengambil tindakan serta merta untuk mendaftar semua pekerja bertaraf sementara dan kontak yang sedang berkhidmat di perkhidmatan awam persekutuan/negeri, badan berkanun persekutuan/negeri dan pihak berkuasa tempatan.

Tanpa Nama berkata...

Semua yang dok komen kat sini .....najib baca ke??? Dia x senang nak fikir pasal masalah kita dah...mungkin kepala tengah serabut (TAKUT KALAH ATAU MENANG TIPIS)

Tanpa Nama berkata...

tak pa najib tak baca, pak omar ada, dia cukup prihatin masalah anda semua.. terima kasih omar di atas memperjuangan nasib 1.4 juta PA..

Tanpa Nama berkata...

Mana pencen penuh bagi semua pesara? Setakat hari ini mereka dapat pencen terhad sahaja bukan pencen penuh. Jangan gembira sangat jika diberi gula gula tetapi bukan sepinggan nasi yang kehendakki atau yang sewajarnya. Semua 1.4 juta PA atau 0.5 juta pesara masih tak tahu?

Tanpa Nama berkata...

Selepas PRU13 simpanan bank atau gaji semua PA mungkin dipotong untuk membayar hutang kerajaan seperti telah bercadang oleh kerajaan negara Cyprus. Jangan gembira sangat.

Tanpa Nama berkata...

J17 naik ke j29.....ha ha ha korang kana tipu ja star online....

Tanpa Nama berkata...

DUO SATU KOCIK BONAAAAA


OMPEK SATU SONYUM LEBAAAAA

AH HA

Tanpa Nama berkata...

Selepas PRU13 simpanan bank atau gaji semua PA mungkin dipotong untuk membayar hutang kerajaan seperti telah bercadang oleh kerajaan negara Cyprus. Jangan gembira sangat.

-----------------------------------------

Kenapa anda mengambil contoh Cyprus, sebuah negeri pulau kecil dengan penduduk sejuta orang. Negeri yang tiada sumber seperti minyak dan kelapa sawit. Ekonominya banyak bergantung kepada pelancungan yang banyak terjejas dengan kemelesatan ekonomi Eropah.

Mengapa anda tidak mengambil contoh jirannya, Turki. Negera yang menjalankan program reformasi ekonomi termasuk pembenterasan rasuah di bawah Perdana Menterinya Erdogan, membolehkan negara tersebut paling cepat pulih daripada kemelesatan ekonomi dan mencatat pertumbuhan ekonomi mencecah 10%, dua kali ganda kadar yang dicatatkan oleh Malaysia.

PEKERJA AWAM R1 berkata...

tuan haji / puan hajjah.. Khamis, Mac 28, 2013 11:26:00 PTG..

memperkemas struktur sesuatu perkhidmatan dengan mengenal pasti skim-skim perkhidmatan yang hampir serupa dan boleh diambil alih skop fungsi tugasnya oleh skim perkhidmatan lain yang lebih tinggi. Selaras dengan usaha utk meningkatkan kecekapan penggunaan sumber manusia dan tanggungjawab semasa, maka wajar skim perkhidmatan tersebut dijumudkan..pegawai yang terlibat akan ditawarkan
opsyen pertukaran pelantikan
ke skim perkhidmatan yang lebih tinggi tertakluk kpd syarat2 yg ditetapkan..utk maklumat lanjut, sila rujuk pekeliling penjumudan skim perkhidmatan..

Semua Salah Anwar berkata...

Ko ni bole tak pegi main tmpt lain..tak abis2 dgb propa ntahapaapantah..nak sokong gi la sokong jgn nak propa macam budak baghal kat sini..ko ingat kjaan heran sgt ngan undi jubur ko tu ke?

Tanpa Nama berkata...

beb lu nie memekak jea, kepala takuk butoh lu merah, baru cucuk jubur babi, lepas tue butoh lu cucuk jubur puteri umno, lepas tue butoh lu cucuk jubur anak lu..
ha..!!ha..!!

Tanpa Nama berkata...

sabar laaa,,,tuan haji!!..nie kocik punyo hal yo,,,buek apo nak huru hara haru biru kelam kabut bikin serabut on the road gi segambut..tara hal lah tuan haji..

Tanpa Nama berkata...

tukar la omar ni. perjuangan dia makin hari makin merepek

1. staf kontrak buta2 je naik tetap
2. gred lantikan pmr gred 11 buta2 je dapat 17
3. lantikan sijil dapat gred diploma, bukannya setaraf stpm


tapi kakitangan sokongan yang ada kelulusan tinggi taknak pulak diperjuangkannya. walhal pembangunan modal insan berdasarkan usaha menyambung pengajian tu patut diberi perhatian berbanding dengan mereka yang dah sedia jumud tetapi mengharapkan keajaiban supaya gred lantikan mereka dinaiktaraf ke peringkat lebih tinggi.

blah la omar. bagi orang lain naik jadi presiden la wei!

Tanpa Nama berkata...

PA semua macam hanjing...menyalak x habis2....wakakakaka

Tanpa Nama berkata...

di negeri cyprus simpanan bank dan gaji PA dipotong 10% untuk membayar hutang kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

di negeri cyprus simpanan bank dan gaji PA dipotong 10% untuk membayar hutang kerajaan.

----------------------------------------

Dan itulah yang akan berlaku jika bn terus memerintah. Sekarang ini pun hutang telah mencecah RM540 billion!!

Tanpa Nama berkata...

PA mcm hanjing, awk tu memg anjing kot....

Tanpa Nama berkata...

PA memamg HANJING hari2 menyalak minta naik gaji dan elaun bila tak dapat MENYALAK pulak nak tukar kerajaan,macam2 la PA ni,HANJING BETUL

Tanpa Nama berkata...

umno/bn suci dalam debu konon pr lah suci nampak kah penindasan oi pegi mampus lah kau tak percaya lihat lah abang kamu tu takut bubar bubar pun automatik tapi tak pa bagi can katakan last /terakhir pemerintahan kamu kah kah kah hidup pr

Tanpa Nama berkata...


Saya mencadangkan penjawat tertinggi dalam tentera dan polis juga menikmati gred gaji turus 1,2 dan 3 SPR dinikmati oleh KSN / KPPA dan sebahagian KSU sekarang memandangkan perkhidmatan tentera dan polis diurus oleh dua suruhanjaya tersendiri dan bukannya SPA. Penjawat tertinggi di bawah ketiga-tiga suruhanjaya sepatutnya layak kepada terma perkhidmatan yang selari.

Saya sebaliknya mencadangkan agar perkhidmatan tentera dan polis dikira sebagai perkhidmatan kritikal dan mendapat elaun perkhidmatan kritikal seperti doktor dan sebagainya kerana mereka mendedahkan diri kepada bahaya sepanjang masa bertugas.

Bagi menarik lebih banyak graduan yang berkualiti ke dalam perkhidmatan tentera dan polis, sepatutnya skim perkhidmatan graduan tentera dan polis disamakan dengan perkhidmatan PTD.

Sementara itu, bagi pegawai-pegawai lain-lain pangkat (leftenan muda dan inspektor ke bawah), mereka juga sepatutnya mendapat kelayakan elaun dan skim perumahan yang sama tarafnya dengan pegawai2 pelaksana di dalam perkhidmatan awam.

Menyanyikan lagu lama untuk tentera dan polis jelas mempermainkan anggota tulang belakang keamanan negara.

Ia juga menunjukkan terputusnya perdana menteri dengan isu dan masalah yang dihadapi khususnya oleh anggota tentera.

Padahal, antara perubahan yang ditunggu-tunggu oleh anggota tentera antara lain penetapan band gaji yang sama iaitu band 5. Pada waktu ini, kor infantri ditetapkan dalam band 5 sedangkan kor yang lain sehingga band 5.

Begitu juga kenbaikan pangkat yang lambat sedangkan bagi kor MP, selepas rekrut terus diberikan pangkat LKPL.

Bagi anggota tentera yang bertukar ketukangan kepada ketukangan baru, mereka diturunkan umpamanya dari ketukangan 4 kepada ketukangan 3.

Begitu juga pangkat, diturunkan dari KPL kepada LKPL. Mereka mencadangkan anggota yang menukar ketukangan dikekalkan dalam band dan pangkat yang sama.

Banyak lagi cadangan penambah baikan skim perkhidmatan tentera yang ditunggu oleh anggota tetapi langsung tidak disentuh oleh PM.

Berdasarkan jadual perbandingan skim asal dan skim baru yang telah diguna pakai sejak beberapa tahun lalu menunjukkan apa yang diumumkan perdana menteri adalah perkara lama.

-Datok Haji Husam Musa


Tanpa Nama berkata...

Pakatan Rakyat akan menerus SST yang telah dicadangkan dan akan ada penambahbaikan untuk semua sektor Awam apabila Pakatan Rakyat mengambil alih Putrajaya klak, insallah.
"Janji Pakatan Rakyat kpd Sektor Awam"

Tanpa Nama berkata...

Janji sekadar janji MUNAFIK! Haram orang Islam undi DAP & PKR... JOM TOLAK PR!!!

Tanpa Nama berkata...

Bubar kepala bapak hang! Awat tak suruh Khalid gagap bubar DUN Selangor? Ckp nk bubar awal.... Hahaha kaki liwat punya pemimpin! Jgn2 bapak hang pun kaum sejenis DSAI....

Tanpa Nama berkata...

Ya... Org Permatang Pauh dh tolak awai2 DSAI AL- JUBURI. Sampai lari pi Ipoh... Wakakaka JOM TOLAK DAP & PKR... Haram hukumnya pilih parti & pemimpin kotor spesis kaum Nabi Luth!

Tanpa Nama berkata...

Siapa betul betul bersekolah tinggi ?Bukankah semua copycats. orang ada degree dalam jurustera tetapi tak pandai membaikki kenderaan sendiri mau minta orang tak ada sijil. Ada dengan degree dalam mathematic tetapi tak pandai mengira bila membeli ikan. orang kampung lebih pandai.

Tanpa Nama berkata...

Orang Melayu ni kena minda terbuka. Setiap tamadun dan kerajaan semenjak beribu2 tahun dahulu akan digantikan dgn yang lain. Tiada yg kekal melainkan Allah sahaja. Setakat parti politik Umno ke PKR ke bila di tolak rakyat sbb rasuah, kezaliman dan salahguna kuasa maka yang lebih baik akan di gantikan. Oleh itu jangan taksub dgn mana2 parti. Yang penting pilih lah yang mana membela nasib rakyat bukan yang menghisap darah rakyat. Guna otak bukan emosi.

Tanpa Nama berkata...

Allah minta semua manusia jangan buat kesalahan tetapi Allah tak menghalang kesalahan berlaku.Betulkah? Jika perkara ini betul, berharap jangan buat cadangan menghalangkan segala gala.

Tanpa Nama berkata...

Ada lg...ni yg jenis mn pulak ni.....
Jgn menyalak mintak tulang dh lh pakcik oiiI

Tanpa Nama berkata...

Tahukah apa sebenarnya Arab Spring? Pemuda Arab tidak mahu kehidupan mereka diganggu oleh mana mana pihak termasok kerajaan. Mereka bertindak mengikut buku suci sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Jangan bandingkan Tuhan dengan sesiapa termasok parti parti politik. Itu adalah satu fitnah.

Tanpa Nama berkata...

sumber risikan:
Kedah,Selangor,Pulau Pinang,Kelantan kekal PR.
Terengganu,Perak,Perlis,Negeri Sembilan dan Sabah jatuh kepada PR.
Johor,Melaka,Pahang sebahagian kerusi Dun dan Parlimen jatuh kepada PR.
Bukti menunjukkan ratusan ribuan rakyat hadir berhimpun anjuran PR.
PRU-13 adalah kenangan manis buat PR dan rakyat Malaysia di atas kemengan besar mereka dalam PRU-13 nie. ya Allah bagi kami kemenangan..
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Assalamualaikum dan Salam Semua
Pertama syukur kepada Allah SWT atas nikmatnya dan berterima kasih kepada pihak kerajaan yang tidak terhenti-henti memberi dan membantu rakyatnya. Sebagai golongan muda dan dilahirkan dipendalaman dan kampung ,saya amat terharu pembangunan yang begitu mendadak dan amat jelas usaha-usaha kerajaan dalam memertabatkan rakyat dan kampung menuju sebuah negara maju.
Sebagai anak jati Kedah, saya merasakan pada kali ini satu perubahan drastik berlaku di Kedah. Percayalah angin perubahan amat memihak kepada BN. Maaf saya tidak sehebat saudara diatas. Dari amatan dan sepanjang pelusuk Kedah dan Perlis dilihat mementun rakyat mulai sedar sendiwara pembangkang yang memainkan isu berkaitan agama dan islam kini memakan diri. Sebenarnya rakyat amat dahagakan peluang-peluang serta ruang-ruang pendapatan dan pembangunan lebih baik bagi golongan peniaga, kontraktor mahupun bawahan dan bukannya hanya dibuai keseronokan janji2 palsu dalam buku jingga dan manifesto PRU.
Saya amat bersyukur kepada Allah SWT dan amat berterima kasih kepada pihak kerajaan kerana sudi mengambil saya sebagai kakitangan awam. Sebagai anak petani yang sentiasa bergelomang dengan selut amat terharu kebajikan dari pihak berwajib berikan. Alhamdulillah kereta berjenama dalam kategori mewah, rumah dan semuanya dalam kesederhanaan dan tidaklah mewah.
Apa yang hairankan sikap PA dari kategori moden (Lahir dibandar) sentiasa mengeluh kesah dan terlalu mengejar keduniaan sehinggakan hilang pertimbangan dan institusi2 kewangan sentiasa dikejari. Maaf cakap..apa yang saya lihat setiap kali berlaku perubahan kenaikan yang diumumkan oleh kerajaan mereka terlalu gembira merebut menambahkan pinjaman.
Golongan ini dari kalangan PA yang sentiasa dalam kekecewaan dan sentiasa mengharap berlakunya perubahan ketara seperti kata perpatah bunyi guruh dilangit air tempayan dituangkan. Bagi mereka asalkan ada pihak yang sanggup menjanjikan bulan dan bintang walaupun ianya belum tentu ditunaikan dan itulah yang terbaik bagi mereka. Kita harus amat iktibar perpatah melayu jangan jadi seperti PAK KADUK..menang bertarung kampung tergadai dan akhir seperti nasib Siluncai terjun dengan labu-labunya..
Salam hamba Flower yang hina.

Tanpa Nama berkata...

hidup pr mati bn/umno

Tanpa Nama berkata...

hidup pr mati umno/bn

DATUK SERI MAHADIR MOHAMAD BIN BABI NAJIP

Tanpa Nama berkata...

bn/umno uci dalam debu kunu tak nampak kah najip pembunuh alantuya tu ha nampak kah ada mata buta ada hati hati syaitan kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

najip kau makan lah pangkat pemangku pm tu kau belum teruji lagi tu pr 13 tetap kalah punya tu ini kali lah, hidup pr hidup pr hidup pr saya dulu 5 kali undi umno/bn tapi kali ni minta maaf lah saya bukan dari mana2 parti politik tapi saya berpendapat sudah masa pr manjadi pemerintah lah tidak paham paham lagi kah

Tanpa Nama berkata...

kepada yang memburuk burukkan parti pr tu mereka ni adalh ahli umno/bn yang kaki liwat kaki fitnah kaki pembohong kaki pakar video lucah macam lah kami tak tau permainan kotor katakan kah kah kah,,,,,,,,,,HIDUP DATUK SER ANUAR BAPA KAMI HAMPIR DI BUNUH OLEH UNMO/BN DITUDUH MACAM MACAM LAH SELAPAS NI MUNGKIAN DITUDUH BERSAMA MAMA ENGKAU PULA TU HHHHHHHHHHHH

Tanpa Nama berkata...

Rakyat tak perlu mmengucap terima kasih kepada mana mana pihak terutamanya kerajaan kerana mereka adalah sebahagian penjawat awam bergaji dan juga ada pencen bulanan dan menikmati kemudahan kemudahan pelbagai yang istimewa. Mereka telah berikrar untuk berkhimat dengen cemerlang.

cikgu amy berkata...

kenapa PTD selalu bermegah dengan lambang PTD yang ditampal pada plkat nombor kenderaan masing masing?..adakah mereka itu terlalu bermegah?Saya ingin mencadangkan agar guru juga diberi kebenaran untuk menampal tanda logo guru pada plat nombor kenderaan supaya orang tahu kereta guru.kalau PTD boleh buat kenapa guru tak boleh?

Tanpa Nama berkata...

Tiada parti politik di dunia ini dapat dianggap sebagai suci khususnya jika seorang pengkhianat dapat menguasai sebuah parti politik seperti telah berlaku di Arab spring dan mengeluarkan berjuta juta kad pengenalan palsu kepada warga asing demi kepentingkan diri atau politik. Itulah satu pengkhianat atau khimat cemerlang yang patut disokong?

Tanpa Nama berkata...

aku perhatikan semua penyokong pembangkan 99.99% berhati jahat dan mulut jahat, yang mulut baik hati jahat 0.05% dan 0.05% lagi yang hati baik dan mulut baik... cuba bayangkan kalau jadi kerajaan akan huru hara dalam masa tak sampai sebulan... ha cur malaysia kalau deme memrintah.

Tanpa Nama berkata...

dok tgk banyak sgt tv3 RTm.. sbb tu takut negara huru hara la itu la ini la...pemikiran sempit..

Tanpa Nama berkata...

orang tersebut tak hargai ciptaan Allah.

Tanpa Nama berkata...

hanya BN saja boleh perintah negara Malaysia....kenyataan orang tak berakal....macamla orang lain tak mengaji tinggi...

Tanpa Nama berkata...

cikgu amy berkata...

kenapa PTD selalu bermegah dengan lambang PTD yang ditampal pada plkat nombor kenderaan masing masing?..adakah mereka itu terlalu bermegah?Saya ingin mencadangkan agar guru juga diberi kebenaran untuk menampal tanda logo guru pada plat nombor kenderaan supaya orang tahu kereta guru.kalau PTD boleh buat kenapa guru tak boleh?

Sabtu, Mac 30, 2013 9:13:00 PTG

---------------------------

sapa kata takleh tampal? tampal saja la. masalah di sini, skim lain mana ada persatuan dan lambang? ada ke?

ok, kalau ada sekalipun, skim lain biasanya tidak terlalu BERMEGAH dengan jawatan/gelaran mereka. PTD ni memang riak takbur dan bongkak, sebab tu plat kereta, cermin kereta nak ditampal lambang persatuan. jangan nanti mati di batu nisan pun nak ditampal lambang PPTD dah la. kah kah.

Tanpa Nama berkata...

bagi peluang sama untuk mengkaji tinggi.

Tanpa Nama berkata...

SEINGAT AKU CONTOHNYA JABATAN HASIL DALAM NEGERI (JHDN)DI JALAN DUTA, KL MASA ITU SEMASA DI BADAN BERKANUNKAN JADI LEMBAGA HASIL DALAM NEGERI (LHDN),PUNYALAH BERLAGAK SEBAB DAPAT DUIT OPSYEN 10 BULAN GAJI x 2 KALI. KINI DIBAGI DANA PENCEN PULAK. AKU TAHULAH SEJARAH DAH KERJA SEJAK TAHUN 1979 DAN AKAN PENCEN 60 PADA 2019. KORANG YANG BARU DALAM PERKHIDMATAN AWAM MEMANG TAK TAHU KISAH SUKA DUKA INI. NAK TAHU LAGI JABATAN PERKHIDMATAN POS JADI Pos Malaysia Berhad, JABATAN BEKALAN ELEKTRIK jadi Lembaga Letrik Negara (LLN)kini Tenaga Nasional Berhad (TNB), JABATAN BEKALAN AIR jadi PUAS jadi LUAS kini SYABAS.Banyak lagi JABATAN2 KERAJAAN yang diperbadankan (penswastaan) pada masa itu, bermewah2 dengan DUIT.
Kini senang2 nak dapat DANA PENCEN KERAJAAN pulak. Kita yang TAAT SETIA kerja macam nak mampos dengan KERAJAAN dengan GAJI dan ELAUN yang tek seberapa tak pulak di ambil tahu. Bila minta naik gaji dan elaun jawapannnya KAJI, KAJIAN DIKAJI DAN KAJIAN. INI tak ADIL...!

OH YA aku terlupa satu lagi iaitu JABATAN TELEKOM jadi TELEKOM MALAYSIA BERHAD kini dikenali TM. Korang bukalah sejarah silam korang akan tahu siapa sebenarnya pemimpin terpimpin kononnya bela Penjawat Awam tapi hanya indah khabar dari rupa..chis..!....eeeeeee...geram..!

Tanpa Nama berkata...

Membelanjakan untuk pembangunan (contohnya: airport dan jalan jalan) bukan satu pembaziran (tower dan circuit) ini adalah tindakan sebuah kerajaan yang bertanggungjawab.

Tanpa Nama berkata...

Org lain bukan tak mengaji... Tapi rakus tamak nak jd PM. Sampai depan belakang diterkam! Sanggup gadai segalanya demi capai cita2... Menatang mcm ni nk bg peluang perintah negara???

Tanpa Nama berkata...

Haha... TOLOL punya penyokong PR. Dah terang lagi bersuluh masih buta. Hang pun spesis main belakang jantan kot! Patut sokong kuat.. Dah la pemimpin LIWAT, anak buah melancap depan laptop! Ni semua pemimpin HAPRAK PKR.. Sungguh tak bermaruah!!! Kaki liwat & kaki lancap... Wakakaka

Tanpa Nama berkata...

KES LIWAT I & II, ANWAR DAH TERBUKTI TAK BERSALAH, NAMANYA DAH DIBERSIHKAN OLEH MAHKAMAH....PEGUAMCARA II NEGARA, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden, yang dulunya menjadi pendakwaraya kes Anwar kini dah jadi peguam bela Anwar, bapa Saiful Bukhari pula tampil membela Anwar menyatakan konspirasi politik tertinggi...Anwar rembat tanah semasa jadi TPM dulu? Cuba buat semakan di semua pejabat tanah di selurrruuhh negara...ada tak Anwar rampas tanah orang Melayu atau ada tak nama Anwar Ibrahim yang memiliki beribu-ribu hektar tanah?Anwar ada berbilion, berjuta wang dalam akaun? Kalau ada dah lama Anwar dah disumbat ke dalam penjara..

Tanpa Nama berkata...

aku rasa kalau nak keselesaan hidup, kita di negeri-negeri pembangkang hendaklah pandai berfikir dan pentingkanlah diri sendiri dulu baru kita boleh fikir orng lain. Kita kena cukup ilmu di dada baru boleh mengajar org lain.. dlm pru k13 ni kita di negeri kelantan, selngor, pulau pinang dan kedah hendaklah mengatur langkah.. untuk Dun kita kekalkan dan untuk Parlimen kita beri menang pusat baru negeri2 tersebut boleh menikmati kemajuan seperti negeri-negeri BN yang maju dan takkanlah mereka ahli parlimen nak tengok saja kawasan nya mundur, yang dapat rakyat juga betul tak? cerdiklah sikit..

Tanpa Nama berkata...

31 . 03 . 13 , AHAD ...... ?

Tanpa Nama berkata...

aku rasa kalau nak keselesaan hidup, kita di negeri-negeri pembangkang hendaklah pandai berfikir dan pentingkanlah diri sendiri dulu baru kita boleh fikir orng lain. Kita kena cukup ilmu di dada baru boleh mengajar org lain.. dlm pru k13 ni kita di negeri kelantan, selngor, pulau pinang dan kedah hendaklah mengatur langkah.. untuk Dun kita kekalkan dan untuk Parlimen kita beri menang pusat baru negeri2 tersebut boleh menikmati kemajuan seperti negeri-negeri BN yang maju dan takkanlah mereka ahli parlimen nak tengok saja kawasan nya mundur, yang dapat rakyat juga betul tak? cerdiklah sikit..
-----------------------------------

idea luar kotak ni. secara x lgsung bantuan dr pusat dgn negeri akan cpt tiba sbb masing2 bersaing utk buktikan kemampuan masing2...

Tanpa Nama berkata...

aku rasa kalau nak keselesaan hidup, kita di negeri-negeri pembangkang hendaklah pandai berfikir dan pentingkanlah diri sendiri dulu baru kita boleh fikir orng lain. Kita kena cukup ilmu di dada baru boleh mengajar org lain.. dlm pru k13 ni kita di negeri kelantan, selngor, pulau pinang dan kedah hendaklah mengatur langkah.. untuk Dun kita kekalkan dan untuk Parlimen kita beri menang pusat baru negeri2 tersebut boleh menikmati kemajuan seperti negeri-negeri BN yang maju dan takkanlah mereka ahli parlimen nak tengok saja kawasan nya mundur, yang dapat rakyat juga betul tak? cerdiklah sikit..
-----------------------------------

idea luar kotak ni. secara x lgsung bantuan dr pusat dgn negeri akan cpt tiba sbb masing2 bersaing utk buktikan kemampuan masing2...

Ahad, Mac 31, 2013 2:19:00 PTG
***********

dah laksanakan (PRU12) ... dan akan laksanakan (PRU13).
kito ore kelate sokong BN tadbir negara dan negeri.

aku bukan peminat aljuburi.

Tanpa Nama berkata...


Tanpa Nama berkata...
najip kau makan lah pangkat pemangku pm tu kau belum teruji lagi tu pr 13 tetap kalah punya tu ini kali lah, hidup pr hidup pr hidup pr saya dulu 5 kali undi umno/bn tapi kali ni minta maaf lah saya bukan dari mana2 parti politik tapi saya berpendapat sudah masa pr manjadi pemerintah lah tidak paham paham lagi kah
Sabtu, Mac 30, 2013 6:50:00 PTG
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Assalamualaikum dan Salam Semua
Alhamdulillah syukur pada Allah dan berteruma kasih pada pemimpin kita. Ingatlah manusia mudah lupa dan mudah hilang pertimbangan bila diuji dan nikmat berjanji. Kadang Allah ingin menguji dan menduga setenguh mana kekuatan keimanan dan ketakwaan kepadaNya. Adakah hamba yang sedang diuji seorang yang bersyukur dikala senang dan didalam kesusahan?
Apakah seseorang itu hanya menjadi ‘hamba’ kepada Tuhan ketika ditimpa musibah? Manusia, adakalanya hanya mengingati ALLAH tatkala dirundung masalah. Tetapi melupakan ALLAH ketika berada didalam kesenangan. Padahal, kalau ALLAH mahu, dalam sesaat saja ALLH boleh membinasakan hamba-Nya. Hakikatnya, manusia memang mudah lupa dan sangat jarang bersyukur!
Persoalannya Apakah selama ini PM kita amat zalim?. Atau kalangan rakyat itu kufur pada nikmat yang terhidang indah kini? Agaknya manusia boleh bersoal jawab dengan diri sendiri, adakah ketika didalam kelapangan, kesenangan ALLAH DAN kebikan pemimpin itu sentiasa ada dalam hati? Atau hanya ketika didalam kesusahan sahaja? Tahu tak, hakikatnya, ramai dikalangan manusia, yakni kita banyak melupakan ALLAH dan pemimpin ketika senang dan lapang.
Kita lihat firman Allah :
“Dan apabila manusia ditimpa bahaya (kesusahan), dia berdoa kepada Kami dalam keadaan berbaring, duduk, atau berdiri, tetapi setelah Kami hilangkan bahaya itu darinya, dia kembali (ke jalan yang sesat), seolah-olah dia tidak pernah berdoa kepada Kami untuk menghilangkan bahaya yang telah menimpanya. Demikianlah dijadikan terasa indah bagi orang-orang yang melampaui batas apa yang mereka kerjakan.” – Yunus : 12
Bagi saya pemimpin kini amat hebat dan Cuma rakyat kufur nikmat diatas kebaikan dan kemewahan nikmat dunia kini. Manusia selalu lupa bila dalam kesenangan dan terlalu tamak mengejar keduniaan hingga lupa asal kejadiaannya pada PenciptaNya dan pada pihak pemerintahnya kerana nafsu yang meluap-luap.
Apabila berada dalam kesusahan, kegelisahan, kita sentiasa mengingati ALLAH SWT. Dalam keadaan duduk, berjalan, baring, dan kalau boleh, tidak boleh tidur kerana sangat berharap ALLAH akan membantu menyelesaikan masalahnya, sehingga menangis-nangis dan bengkak segala biji mata. Tetapi, apabila ALLAH telah meringankan kesusahannya, manusia itu terus melupakan ALLAH.
Tiada lagi dzikrullah dalam keadaan berdiri, berjalan, baring. Dan lagaknya seperti seseorang yang tidak pernah berdoa menadah tangan dalam keadaan tersedu sedan dihadapan-Nya. Senang cakap, terus berpaling dari ALLAH SWT. Rabbi. . . Inilah sifat manusia. Kikir, kufur nikmat!
Percayalah Kerajaan yang ada sekarang adalah terbaik dan sentiasa mendengar antu keluh kesah rakyatnya.
Salam Hamba Flower Yang Hina Dan Budak Kampung Pendalaman.

Tanpa Nama berkata...

Tentang agama. Manusia sentiasa minta pertolongan apabila menghadapi masalah tetapi ini adalah hal hal biasa sahaja kerana kita bukan buatan sebuah robot. Kita sentiasa tahu 7 billion orang di dunia ini tanpa ada dua orang yang mempunyai rupa muka atau fikiran yang sama. Ini bermakna 7 billion orang mungkin mempunyai 7 billion atau lebih kepercayaan yang berlainan. Ini membuktikan Tuhan membenarkan pelbagai agama di dunia ini dan juga kebebasan memilih sesautu agama.

Tanpa Nama berkata...

Setakat tau mahkamah bebas. Tapi isi perbicaraan tak faham... Karpal Singh kata "suka sama suka" mmg tak leh nk sabit kesalahan... So lepas! Lain kalau kes rogol... Dah masuk mahkamah sivil. Len kali paham dulu jgn dok main petik keputusan mahkamah! Mmg dr zaman sekolah di MCKK dh terkenal dgn perbuatan liwat....hahaha

Tanpa Nama berkata...

Untuk orang UMNO :

1. Adakah pimpinan PR sebegitu bodoh untuk mem"bankrap"kan negara?

2. Adakah pimpinan PR sebegitu bodoh untuk membiarkan negara kita di serang orang asing?

Lihat tukaran coach untuk pasukan hoki negara. Adakah pasukan hoki negara terus merudum?

Lihat coach Harimau Malaya, kalau dah kalah banyak kali, adakah masih layak di teruskan?

Negara Jepun banyak kali bertukar PM, adakah Jepun jatuh eknonominya?

Adakah rumah kita yang di tutup dengan debu dari hari ke hari, di biarkan begitu sahaja? Mestilah kita buat pembersihan.

Maka tukar kerajaan, bukannya menjahanamkan negara, tapi menyelamatkan negara.

Tukar YDP Agong setiap 5 tahun, adakah menggugat pentadbiran istana?

Tukar guru besar sekolah, adakah guru besar baru sengaja menguru harakan pentadbiran sekolah?

Sebenarnya : Pimpinan UMNO sekarang bersifat tamak, rakus dan semakin sombong.

Yang kasihan, penyokong UMNO bawah, biar kais pagi makan pagi kais petang makan petang, asalkan pimpinan UMNO semakin kaya dan shopping sana sini, anak belajar keluar negeri.

Tanpa Nama berkata...

Ahli politik sudah biasa hantar anak ke luar negeri mereka memikirkan rakyat sebagai se ekor kucing.

Tanpa Nama berkata...

Tak nafi pemimpin PR memang cerdik penipu :
1. Mereka berjanji kebajikan. Kita lihat di Kedah memang pemimpin PR hidup bahagia dan senang lenang bahkan kata kawan jam pun Pemimpin PAS kini berharga RM 40,000.00 keatas.
2. Kita Lihat Pemimpin PAS Perlis Hashim Jahaya berkereta mewah jenama Porche.
3. Kita lihat apa yang telah dilakukan oleh Ketua Pemimpin PKR dalam era BN semasa kegawatan ekonomi beliau mahukan pinjaman IMF. Apakah itu tak bermaksud menjadikan Malaysia sebagai sandaran mendapatkan wang?
4. Kita lihat mengapa pemimpin PR selalu meminta bantuan pemimpin aliran yahudi membela mereka dan terbaru Australia.
5. Satu lagi kebajikan kah jika tariff air di Kedah dinaikan sehingga 150% dan kadar minima 100%?
Bayangkan dari RM0.20/meter padu kepada RM 0.50/meterpadu air.
6. Dimanakah kebajikan jika cukai tanah dinaikkan mendadak di Kedah dan berlawanan dengan janji nak turunkan cukai pintu.
7. Apakah kebajikan dan dimana ehsan dalam islam bila rakyat sentiasadiberi amaran untuk menyita rumah dan premis jika tidak bayar cukai pintu tanpa diberi pilihan samada untuk membayar secara ansuran?
8. Dimana janji tidak ditunai di Selangor kepada penuntut, warga emas, Ibu tunggal dan percuma air yang menggunakan mengikut kadar yang dijanjikan.
9. Dimanakan janji untuk menjaga alam sekitar di Kedah sedangkan ampangan ditarah sehingga botak dan kini rakyat menerima bahana kepanasan akibat pemewarpanasan air ampangan Pedu yang teramat panas.
10. Dimanakah perjuangan menengak Hudud Allah apabila manifesto PR tiada agenda tersebut?
11. PR selalu laungkan semuanya hak rakyat?. Bagaimana rakyat Kedah ditidakkan mendapat hak mereka daripada hasil balak,pasir, kutipan hasil air dan sebagainya?
12. Dimana letaknya perjuangan menengak agama Islam di Malaysia apabila ulamak PAS bersetuju KALIMAH ALLAH digunakan dalam bible sedangkan mengapa bible bahasa cina tidak mahu meletakkan KALIMAH ALLAH?
13. Apakah pengangan pemimpin sehingga menganggap serangan pengganas di Lahad Datu sebagai sendiwara dan mengapa pemimpin PR beria2 mempertahankan pengganas?
14. Apakah kerajaan kini zalim sehingga anak ketua2 pemimpin PR sekalipun kerajaan memberi biasiswa belajar iluar Negara dan bahkan kontraktor aliran pembangkang menerima kerja daripada kerajaan BN?
15. Apakah pemimpin utama dikekalkan selamanya dan tak bersilih ganti seperti PAS Kelantan??
16. Apakah kerajaan selama ini membawa Negara Malaysia kearah kemunduran dan Negeri dibawah PR kaya raya?
17. Dimanakah janji pendidikan percuma hingga pendidikan pra sekolah sekalipun Pas kenakan yuran hinggakan melebihi seratus ringgit sebulan?
18. Apakah kita lihat peribadi pemimpin PR sentiasa dalam kesederhanaan?. Kita lihat saja Nik Aziz keretanya semuanya jenama mewah bukan sebuah bahkan melebihi daripada 3 buah.
19. Apakah pemimpin PR berhemah ?. Kita lihat LGE malu duduk rumah kerajaan dan sewakan banglo dengan harga puluhan ribu sewa sebulan?
20. Kita lihat pemimpin PR sanggup bersenang lenang menjewa jet mewah dan begitu juga MB Kedah sanggup habis duit rakyat untu merasai kemehawan dengan membeli kereta berharga RM 600,000.00.
Maaf kalau nak keluarkan terlalu banyak lagi…

Tanpa Nama berkata...

percayalah pkr tetap memerintah betul kata kawan tu malaysia tak akan bankrap kalau pembangkang memerintah punya buktinya seperti kami bukan dari mana-mana parti tapi kami berpendapat kami akan mengundi pembangkang walau pun selama ini kami undi bn/umno kami akan buat perhitungan pada pr 13 ini hidup datuk Anuar PM kami yang hampir di bunuh di penjara dan di tuduh main pantat c apa tu adik kau lah tu c sipol bongo tu kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

HIDUP PM MASA DEPAN KAMI IAITU DATUK SERI ANUAR, TUHAN TOLONG LAH MANUSIA INI PANJANGKAN UMUR NYA KERANA DIA LAH SATU-SATUNYA PALING BERANI MELAWAN BN/UMNO YANG TIDAK ADIL ITU LIHAT MUSUH-MUSUHNYA SEHABIS BOLEH UNTUK MEMBUNUH BELIAU YA TUHAN BERKATILAH BEKAL PM KAMI INI SEMOGA TUHAN MENDENGAR DOA KAMI DAN MEMENANG KAN PEMBANGKANG PADA PILIHAN RAYA KE 13 INI KAMI BERSYUKUR KERANA TUHAN MENDENGAR DOA KAMI PUJI SYUKUR KEPADA MU TUHAN AMIN...

Tanpa Nama berkata...

Kucing...kira ok la tu

Tanpa Nama berkata...

Salah bilik ko salah rumah ni....

Tanpa Nama berkata...

Mahkamah tk nak percaya...
Quran tk nk ikut...
Nasihat ulama tk nk dengar...
Mau apa lg ni...cakap karpal tu bleh trima pulak.

Tanpa Nama berkata...

LEPAS INI BOLEHLAH PM UMUM PEMBERIAN ELAUN SARA HIDUP (COLA) RM200 KEPADA SEMUA PEKERJA2 SWASTA TERMASUK 2 JUTA PEKERJA ASING. MEREKA DAH LAMA TUNTUT. JADI ALANG2 DAH SEPARUH PEKERJA DI MALAYSIA DAPAT ITU-INI, BAIK BAGI JE SEMUA....TENGOK KERAJAAN BOLEH TANGGUNG KAH?

Tanpa Nama berkata...

Hidup Anwar PM on waiting masa hadapan (lepas PRU16).

Tanpa Nama berkata...

apo laie kau sosalkan, meraung tak ado guno..
gaji naik bulan dopan, melopong kau la putih mato..
kalau tak suko cari kojo lain..sumo orang kau nak salahkan, kau yo betul..

BANGANG!

Tanpa Nama berkata...

bodohnya penyokong UMNO..Maki Bapak penyokong Umno ni semua dah jilat pantat ROSMAH sebab tu dok bodoh ikut telunjuk rosmah...

Tun Hitam Tun Musa berkata...

Kita semua PA mesti sokong!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Potonglah gaji semua PA untuk membayar hutang kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Setuju!!! kita semua PA akan sokong DS Najib...

Tanpa Nama berkata...

saya musti sokong 1 malaysia.

POLIS BATUAN GRED KP14 berkata...

mudah2an dalam saraan baru nanti, nasib KP11, KP14 tak sama macam sbpa ( statik ).

Tanpa Nama berkata...

Apakah 1 Malaysia? Bermakna tiada diskriminasi. Apakah tiada diskriminasa? Bermakna tiada double standard. Masih mau 1 Malaysia? Mau penjelasan lanjut lagi?

Tanpa Nama berkata...

Ko lg bengap jilat jubur DSAI... Siap cium ketiak dan amalkan melancap depan laptop!!! Hahaha sungguh jijik pemimpin PKR lg2 ada penyokong BAHLOL!

Tanpa Nama berkata...

PR adalah parti yg x boleh dipercayai.. selagi singa tu ada melayu x boleh mendongak kepala.. terpaksa akur. sekiranya singa tu mampus barulah org melayu akan berpaling tadah ke PR, tetapi dengan syarat Nik Aziz jangan bersara dulu.. pas adalah kerana TG Nik aziz, kalau beliau bersara akan berkuburlah pas kelantan dan seluruh negeri.. kalau tak percaya cuba nasihatkan TG nik aziz jgn bertanding PRU 13 ni.. grenti retak seribu...harapkan PKR tumpang semangkuk je.. bukan boleh percaya sangat..cakap je yang sedap..

Tanpa Nama berkata...

Dalam dunia belum ada PM terkam depan belakang! Sungguh malu & jijik aku nk ngaku dia tu PM! Mcm org tadak maruah diri. Malu laa ada pemimpin dajal mcm tu... Elok kena sula dari jubur keluar ke mulut!

Tanpa Nama berkata...

PM - Peliwat Malaysia boleh la. Muka pun mcm anjing... Penuh dgn dosa! Dia ni la dajjal... Pengkhianat, budak suruhan Israel, elok mampus saja dan hilang dr muka bumi manusia jalang mcm ni... Mungkin lagi byk aib akan Allah SWT izinkan untuk rakyat lihat.

Tanpa Nama berkata...

Bila nak pilih, carilah punca berkenaan. Janganlah mencari lambang sesuatu.(Cara menyelesaikan masalah mengikut teknik mathematik.)

Tanpa Nama berkata...

UMNO SUDAH PARAH..MESTI KENA TUKAR..

SOMBONG,BONGKAK.TAMAK,RAKUS,SEMUA ADA KT UMNO..

UMNO BEREHAT ,BERTAUBAT DULU,

BG PELUANG PR DLU PEGANG EK..

KTA TENGOK DLU,KALU BGUS ,BAIK,KEKALKAN,

KALU TAK BGUS TUKAR BALIK...

UMNO BEREHAT PERGI BERCUTI TENANG KAN FIKIRAN LEPAS KALAH NATI EK...

DUIT RAKYAT PUN BANYAK DAH KEBAS ,
PERGI BELANJA MEWAH2 DLU..REHAT2..

G MENGAJI KT PONDOK KE OK GAK...

Tanpa Nama berkata...

Rafizi : PR janji pelarasan gaji sektor awam,
'dividen banteras rasuah' selepas menang PRU nanti..
PR tidak kejar kuasa tP kebajikan rakyat diutamakan

Tanpa Nama berkata...

Pakatan Rakyat tetap komited janji yg telah dibuat bersama parti2 dalam Pakatan Rakyat bahwa penambahbaikan disektor awam terus akan dilaksanakan jika Pakatan Rakyat berjaya mendapat mandat klak, bersama kita melakukan perubahan "Pakatan Harapan Rakyat"

Tanpa Nama berkata...

Negeri dibawah Pakatan Rakyat telah terbukti dengan tadbir urus yang terbaik sebagaimana mendapat pegiktirafan dan penghargaan dari Lembaga odit Negara, justru Pakatan Rakyat mengajak bersama sektor awam untuk bersama kita membuat perubahan demi masa depan Malaysia yang lebih Cemerlang dan maju untuk turut dinikmati bersama oleh rakyat termasuk kakitangan disemua sektor awam, "Negara terus maju berjaya rakyat dan kakitangan yang berjasa turut tetap merasa"

Tanpa Nama berkata...

negeri di bawah PKR sepatutnya telah mendahului kerajaan pemerintah.. naikkan gaji kami sekali ganda barulah ohm.. selangor kan wang banyak, buktikanlah kepada rakyat supaya bn gelegak tahi telinga.

Tanpa Nama berkata...

Kata PR menifesto bukan janji...cuma nak tipu je....Oleh itu janganlah percaya organisasi seperti ini...PA kena berfikir guna akal kurniaan Allah...bukan pakai kepala lutut...Tak ada manusia didunia ini yang sentiasa cukup...kecuali mereka yang yakin kepada rezki yang dilimpahkan Allah.

Tanpa Nama berkata...

Buah ada kulit begitu juga dengan politik. Berjaga dengan janji ahli politik.

Tanpa Nama berkata...

PKR... Pemimpin tak bermoral anak buah ikut sekaki. Tapi anak buah yg kena pecat sebab lancap depan laptop! Pemimpin semua lepas... Ini yang nak bagi mandat perintah negara? Pecacai PR jangan pandai bercakap tanpa fakta kukuh! Rafizi bapuk tu tau janji semua FREE, tapi hanya tinggal janji la...

HARAM ORANG ISLAM UNDI DAP & PKR...
JOM TOLAK DAP & PKR!!!

Tanpa Nama berkata...

ISU AGAMA. Agama bukan ajaran manusia dan manusia tak bolih bertindak bagi TUHAN kerana TUHAN adalah maha dan tidak berharap kepada bantuan manusia.

Tanpa Nama berkata...

Parti DAP dan Parti PKR adalah parti parti politik BUKAN parti parti agama.

Tanpa Nama berkata...

pulangkan asam saya!

Tanpa Nama berkata...

Setiap orang perlu melihat tindakan tersebut dalam konteks sezaman. Oleh itu adalah tidak menusahabah bagi seseorang yang hidup di abad ke 21 mempersoalkan nilai moral mereka yang hidup dalam abad ke 15.

Patuh kepada pemerintah adalah nilai yang kekal sepanjang zaman, walaupun gelaran seseorang pemerintah itu dari sultan berubah kepada Presiden, Perdana Menteri, Menteri Besar atau Ketua Menteri. Mengingkari sesuatu perintah tanpa sebab yang baik merupakan jenayah yang besar.

Selain itu membunuh mereka yang tidak berdosa merupakan satu kesalahan, satu nilai moral yang kekal sepanjang zaman. Walaupun terdapat mereka yang mengagung-agungkan HANG JEBAT dan sebaliknya, ia bukanlah sesuatu yang diterima secara keseluruhan, cuma sebahagian masyarakat. Seseorang itu perlu menimbangkan sebanyak mungkin fakta sebelum membuat keputusan. Disebabkan oleh itu, HANG JEBAT merupakan wira bagi sesetengah orang dan pembunuh bagi sesetengah yang lain. Keputusan akhirnya adalah bagi masing-masing memutuskannya.

Tanpa Nama berkata...

SIAPAKAH SEBENARNYA WIRA MELAYU
Hang Tuah atau Hang Jebat

JAWAPAN: Wira Melayu sebenarnya ialah Orang-orang Bangsa Jawa dari Tanah Jawa bercakap Jawa dan hidup cara Jawa, beragama Islam dan makan nasi ambeng. Mereka telah berperang mempertahankan Tanah Melayu semasa perang dengan Belanda, Portugis, Inggeris, Jepun dan Komunis pada masa sebelum merdeka. Selepas Tanah Melayu Merdeka, Orang Jawa terus menetap dan menjadi Warganegara Malaysia.
Mereka telah meneroka tanah dan menjadikan ladang kelapa, sawah padi dan kebun sayur dan pisang.
Orang Jawa telah terkenal dengan sikap taat ketua, taat agama Islam dan taat bermasyarakat. Mereka kaya dengan harta dan budi bahasa yang luhur. Kini taburan penduduk keturunan Orang Jawa ialah disepanjang pantai barat Malaysia,
terutamanya di Johor, Melaka, Selangor termasuk Kuala Lumpur dan Putrajaya), Perak dan di Pulau Pinang/ Kedah. Banyak budaya Islam yang diamalkan oleh Orang Jawa ini diikuti oleh bangsa Melayu lain seperti berzanji, bertalkin, bertahlil, bertadarus, moreh,
dan kenduri kendara semasa nikah kahwin,bertindik(subang)perempuan, berkhatan anak dan seumpamanya.
Konsep persaudaraan Orang Jawa terus subur dengan cogan kata
" mangan ora mangan ngumpol wajib ngumpol" sampai bila-bila. Maksudnya walau tak makan tetapi mesti datang bertemu sesama sanak saudara.

Tanpa Nama berkata...

Dua2 parti sendakan Agama Islam... Jadi HARAM orang Islam sokong/undi DAP & PKR!

Tanpa Nama berkata...

SOALAN YANG PATUT KITA CARI JAWAPAN:

1. ISLAM kah PAS atau ISLAM kah UMNO.
2. ISLAM kah orang yang tahu dan faham isi dan ilmu Islam tetapi dia bukan orang Islam (Pengamal Undang2)
3. ISLAM kah kita yang dilahir dalam keluarga Islam tapi kita tidak ada pun ilmu, iman dan amal.
4. ISLAM kah kita kerana kita Melayu.

JAWAPAN:

Allah telah berfirman dan memerintahkan kepada kita orang2 yang BERIMAN supaya kita BERTAQWA.
1. Maksud Iman ialah kita percaya kepada 6 perkara iaitu ALLAH, MALAIKAT, AL-QURAN, NABI DAN RASUL, HARI KIAMAT dan QADA'& QADAR (NASIB BAIK DAN BURUK).
2. Maksud Taqwa ialah mentaati perintah Allah dan meninggalkan larangan Allah.
3. Maksud mentaati ialah 5 perkara wajib iaitu Syahadah, Solat, Puasa, Zakat dan Haji serta apa-apa juga perkara yang Allah perintahkan iaitu berbuat baik dan berbakti kepada ibu dan bapa, taat kepada pasangan, malu,jujur,ikhlas belas, pemaaf dan apa jua perkara atau perbuatan yang baik.
4. Maksud meninggalkan ialah tidak mentaati perintah Allah dan membuat apa-apa juga perkara terlarang seperti fitnah, bohong, tipu, dengki, iri hati, kianat, berzina, minum arak, membunuh, rasuah, lari dari medan perang dan lain-lain lagi apa jua perkara di larang oleh Islam.

INSAFLAH dan MARILAH KITA JADI ISLAM YANG BERIMAN DAN BERTAQWA.

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana dengan penjawat awam yang pilih KWSP?

Tanpa Nama berkata...

LU ORG TENGOK LA ARTIKEL DI BAWAH DI BERITA SEMASA:_

Gaji Baru Penjawat Awam Julai 2013. Semakan Gaji 1.4 Juta Kakitangan Awam 3 Tahun Sekali Secara Automatik!

Tanpa Nama berkata...

laporan Tun Zaki apa citer?
jangan dok menyibuk dgn politik luaran.

kita lihat politik dalaman ... JPA, Jkuasa Penambahbaikan PA, Cuepacs, etc.

usah terpedaya dgn politik luaran, mereka dah kaya. cuma kita PA yg teraniaya !
lepas polis, askar, guru, lepas depa .. depa .. kita PA lain apa citer???

Tanpa Nama berkata...

Tuesday, April 2, 2013
PAPAGOMO Harapan BN Untuk Memerintah

Cuba bayangkan. Apakah hebat nya manusia bernama Papagomo ini? Adakah dia pernah naik ke Angkasa Lepas? Adakah dia pernah berlayar ke seluruh dunia? Adakah dia pernah mencipta ubat untuk penyakit AIDS? Apakah sumbangan besar Papagomo kepada agama, bangsa dan negara?

Kalau dia tidak ada apa-apa sumbangan, mengapa dia boleh berjumpa dengan Perdana Menteri, TImbalan Perdana Menteri, Rais Yatim, Peguam Negara, Hisyamuddin Tun Hussein, Nazri Aziz dsbnya.

Papagomo dan Ketua Polis Negara
Yang lebih menggemparkan adalah dia boleh berjumpa dengan Ketua Polis Negara.

Mungkinkah Papagomo ini mempunyai hubungan keluarga dengan semua orang-orang penting dalam negara Malaysia ini?

Ataupun Papagomo bekerja sebagai supir mereka?

Ataupun Papagomo ini menjadi despatch pribadi kepada tokoh tokoh pimpinan negara ini?

PAPAGOMO ADALAH ALAT MENYEBAR FITNAH


Jadi, apakah jasa sebenar seorang bekas konstable polis yang dibuang dari PDRM atas kesalahan menerima rasuah RM1000 ini?

Tidak lain dan tidak bukan adalah Papagomo menjadi alat kepada mereka menjalankan kerja-kerja jahat menyebar fitnah dan pembohongan terhadap Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat.

Hebatnya Ilmu Undang-Undang Papagomo Sampai Boleh Jumpa Peguam Negara.
Kesian, Saiful kalah kes

Mereka sendiri tidak berani menyebar fitnah tersebut maka tugas tersebut diswastakan kepada seorang bekas banduan bernama Papagomo.

Begitu jijik dan kotornya UMNO ini sehingga sanggup bermuka-muka dan berlakon baik di hadapan manusia ramai.


Namun, sanggup menggunakan pencaci-pencaci upahan untuk menjalankan kerja-kerja kotor.

Manusia2 biasa macam kita ni, bermimpi lah dapat berjumpa bertentang mata dengan pemimpin2 kerajaan ini semua walaupun kita tidak pernah didapati bersalah mengambil rasuah RM1000 di mahkamah.

UMNO dan fitnah tidak dapat dipisahkan sama sekali.

DI saat sokongan UMNO telah hampir pupus sekarang ini, mereka terpaksa bergantung harap kepada manusia2 jijik seperti Papagomo hanya untuk kekal memegang kuasa. Nak harap agenda parti, idea baru dsbnya, UMNO telah bangkrap. Harapan UMNO berkuasa hanyalah fitnah.

TULANG BESI

ps maklumat lain yg Tulang Besi dapat apabila pemimpin2 ke luar negeri, mereka2 ini juga turut serta.

Tanpa Nama berkata...

KENALI ORANG JAWA MALAYSIA:
Seterusnya walau pun tak ada jamuan makan namun bila dijemput untuk datang berhimpun sesama saudara, Orang Jawa akan tetap hadir sebab mereka tidak merasa lapar atau dahaga kerana berniat puasa Sunat dari rumah. Jika ada jamuan atau hidangan di majlis tersebut mereka balik dengan BERKAT dari tuan rumah iaitu berupa Nasi Ambeng yang dibungkuskan lauk secara berasingan. Tidak basi sehingga BERBUKA PUASA. Begitulah kuatnya iltizam dan ukhuwah Orang Jawa dari dulu hingga sekarang dan sampai bila-bila pun, kerana mereka cukup menjaga keagungan agama Islam, darjat, keturunan, maruah dan persaudaraan sesama Orang Jawa.

Tanpa Nama berkata...

najip serta bn/umno tetap akan berkubur pada pilihan raya 13 ini percayalah satu gelombang rakyat akan sendiri menguburnya sebab tak akan bingkarap malaysia kalau di pimpin pr helo najip di tv kami rakyat terpaksa ikut dah program satu malaysia tapi kami rakyat sedang bersuka ria aje kami akan tetap menukar pimpinan kamu yang mana pm kami iaitu anuar lah

Tanpa Nama berkata...

najip bersedia untuk di malukan pada pada pr 13 ni ,ini lah sejarah malaysia belum pernah bubar secara automatik untuk pengetahuan mu najip semakin kau tidak bubar perliman semakin kami membenci mu seperti saya ,saya bukan pr atau bn /umno tapi melihatkan isu kamu tak bole masuk akal lah jadi kami akan undi bekal pm baru kami dengar najip botak babi dia ialah yang kamu hampir bunuh dia ialah datu anuar ....hidup anuar ,

Tanpa Nama berkata...

najip kau umum macam mana pun kami rakyat bukan bodoh lah kau umum kakitangan kerajan naik dua kali di cepatkan pada bulan 1/julai, oi najip kami bukan bodoh lah kamu tu yakin kah bole menang pada pr 13 kami tetap tukar kerajan baru iaitu pkr lihat lagi c mahadir tu bilang nya hanya najip layak memimpin negera jadi yang lain dalam bn/umno macam mana ini perangkap kata-kata manusia yang bodoh jadi kami yakin pada datu anuar bukan najip dan c tua mahadir bilang bersaralah tapi kata tak ditepati

Tanpa Nama berkata...

Masih ada pecacai PR memekak mcm anjing dlm ni... Soohhhhh berambusss... Gi cium ketiak Anuaq tu. Tak pun boring2 melancap depan PC mcm ADUN PKR! wakakaka dari atas sampai bawah tak senonoh... Yg sokong pulak mcm pecacai angkat najis!!!!

Tanpa Nama berkata...

najip pengumuman mu satu kesilapan besar dan itulah tanda nya kejatuhan bn/umno pada pr 13 ini semua orang mengetahuinya jadi mau tidak mau kami tetap tukar kerajan baru iaitu pm kami yang baru nanti ialah datuk anuar yang kami sayangi kasihan dia dan keluarga nya kerana mahadir,,najip dan bn/umno ingin membunuhnya seperti c altantuya tu

Tanpa Nama berkata...

oi kau cium barang c rosmah lah kah kah kah kah adoi atau pantat c najip tu kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

HARAM SOKONG / UNDI DAP & PKR... Tolak jauh2 parti anak beranak yg ada bapak tak guna.... Gagal sebagai ketua keluarga, lagi ada hati nk jd pemimpin? Gi Taubat la... Kubur dok panggil tu. Kang mampus tak sempat taubat... Malu la dh jd sebahagian kaum Luth. Yg pecacai kurap tak abih2 termakan kata2 manis gay tua! Hahahaha jgn2 yg sokong pun dua kali lima... Dr keluarga songsang! Hahaha

Tanpa Nama berkata...

Haha mcm takde modal je... Lancap la mcm pemimpin ko kt Kedah tu.. Wakakakaka satu dunia nampak der.

Tanpa Nama berkata...

HIDUP PKR,HIDUP PKR,HIDUP PKR,HIDUP PKR,BERKUBUR LAH BN/UMNO BY BY NAJIP PENAKUT PUNYA NAJIP BUBAR TAKUTKAH INILAH SEJARAH BUBAR DENGAN SENDIRINYA KERANA TAKUT KALAH LAH TU

Tanpa Nama berkata...

kau lah lacap di sana kah kah kah najip pembunuh penyokong pun pembunuh kaki pakar buat video lucah kaki fitnah bn parti pelacap lah ni paham tengok tu sikit-sikit lacap tau tau kau melacap lah ni kan kuh kuh aou

Tanpa Nama berkata...

2 April 2013
KUALA LUMPUR: Bekas Pesuruhjaya Tinggi Malaysia ke Australia, Datuk Adnan Othman secara rasmi diisytiharkan menyertai PAS hari ini.

Pengisytiharan tersebut dibuat oleh Presiden, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, pagi tadi.

Adnan bersama-sama pada sidang media itu dengan berkerusi roda kerana masalah kesihatan.

Lulusan University of Exeter, England dalam bidang Sains Politik itu pernah berkhidmat di China ketika Malaysia baru menjalin hubungan dengan kerajaan China pada tahun 1974.

Selain itu, beliau juga pernah berkhidmat di Kanada dan Singapura.

Beliau dilantik sebagai Duta Besar Arab Saudi dan juga Iran sebelum bersara dan berkhidmat secara kontrak sebagai Pesuruhjaya Tinggi Cranberra Australia pada tahun 2001.

Bapa kepada empat cahaya mata dan datuk kepada tujuh cucu itu membuat keputusan menyertai PAS kerana yakin terhadap nalurinya yang merasakan PAS ialah parti yang paling sesuai dengan jiwa dan fikiran beliau.

Sementara itu, Ustaz Hadi berkata, kemasukan tokoh-tokoh berwibawa ke dalam PAS dapat membantu agenda perjuangan parti.

"PAS akan menggunakan khidmat segala pengalaman tokoh-tokoh ini untuk membantu PAS dalam melaksanakan agenda perjuangan kita lebih-lebih lagi jika kita diizin oleh Allah dapat sampai ke Putrajaya," katanya.

Tanpa Nama berkata...

yang ko tu kau yakin kah masuk surga ha mengata kat anuar tu apa hal jangan jangan kau sedang main pantat si rosmah kan buatlah video lucah dengan betul-betul bro

Tanpa Nama berkata...

dari mana lagi ayat yang penyokong syaitan bn/umno ni yang mengatakan undi haram kalau undi pembangkang ni,lihatlah inilah bn/umno sikit -sikit pandai-pandai bilang haram jadi kamu tu lagi haram oi najip bersama sorang ni pembunuh altantuya kes tutup tu apa sedar lah bn/umno tetap tumbang punya, macam saya bukan mana mana parti tapi kami dah lama dah rasa bn/umno jadi ceritanya kami beralih undi pas,pkr,dap untuk menuju ke putra jaya amin

Tanpa Nama berkata...

Hukum mengundi PAS adalah haram kerana telah tersasar dari perjuangan Islam...seperti yang telah di sepakati oleh ulamak-ulamak pondok di Kelantan yang tidak berkepentingan politik, tetapi berkepentingan agama. Allah Hu akbar...

Tanpa Nama berkata...

saya dah lama dengar dalam video ustaz azahar dan TG Nik Aziz, mana satu yang betul: Nik Azizi Kata Dalam AlQuran semuanya banyk unsur politik , tetapi Ustaz aZAHAR KATA TAK KENA MENGENA DGN POLITIK..Ustaz Azahar kata sapa kata ada kaitan politik orng tu BODO.. mana satu betul dan mana satu Ulama ni.. ke dua-dua Ulama..ke semuanya bukan Ulama.

Tanpa Nama berkata...

FAEDAH PERKESO yang MULIA


baru betul susunan topik tu.

kah kah kah

makin hari makin merepek la blog cuepacs ni.