Sungai Petani: CUEPACS meminta Kerajaan Kedah mengambil perhatian serius terhadap isu kenaikan gred berdasarkan 'time based' yang masih gagal dilaksanakan di sekolah agama, Maktab Mahmud di negeri ini.

Presidennya, Datuk Omar Osman, berkata pihaknya menerima aduan kelmarin bahawa tenaga pengajar di sekolah berkenaan tidak dapat menikmati kenaikan gred seperti guru di negeri lain.
“Kita menerima aduan bertulis yang menyatakan guru mereka belum menikmati kenaikan ‘time based’ yang dilaksanakan Kerajaan Pusat baru-baru ini, sedangkan guru yang berkhidmat di tempat lain mendapat kenaikan.

“Mereka minta bantuan CUEPACS berhubung perkara ini dan kita mohon kerajaan negeri dapat ambil tindakan supaya semua guru yang layak, dinaikkan gred berdasarkan ‘time based’,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Kursus Transformasi Bidang Kejururawatan anjuran Persatuan Kejururawatan Kebangsaan, di sini semalam.

Omar berkata, kegagalan pelaksanaan kenaikan gred itu amat dikesali kerana ia membabitkan kebajikan lebih 300 guru di lebih 10 cawangan maktab terbabit.