SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI***

25 Mac 2013

PM UMUM 'BERITA BAIK' PEKERJA 7 AGENSI BADAN BERKANUN

sINAR hARIAN
jAMILAH HAMZAH
25 Mac 2013


Najib Tun Razak Datuk Seri Najib Tun Razak
[DIKEMAS KINI] KUALA LUMPUR - Susulan pengumuman sebahagian insentif Sistem Saraan Transformatif sektor awam dua minggu lalu, hari ini Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan empat berita baik bagi pekerja tujuh agensi badan berkanun diasingkan saraan (BBDS).
Empat perkara itu ialah penubuhan satu dana pencen, imbuhan tetap perumahan, memberi sagu hati setelah tamat perkhidmatan dan caruman Kumpulan Simpanan Wang Pekerjaan (KWSP) diselaraskan membabitkan kesemua agensi terbabit.
Perdana Menteri berkata, atas dasar prihatin dan mengutamakan rakyat tuntutan itu wajar ditunaikan demi kebajikan pekerja tujuh badan terbabit.
Najib yang juga Menteri Kewangan berkata, setelah kajian dan pengumuman dibuat oleh kerajaan, pihak pengurusan dan pihak yang terlibat dalam tujuh agensi ini perlu menyelesaikan perkara tersebut dengan segera.
"Setelah kita kaji perkara yang dituntut, maka dalam majlis yang cukup bersemangat dan luar biasa... bagi kerajaan yang mendengar keluh kesah, mengutamakan kebajikan rakyat dan yang mendengar denyut nadi rakyat, saya nak buat empat pengumuman hari ini kepada BBDS.

"... kerajaan telah tunaikan janjinya, jadi diminta pihak yang terlibat mengambil tindakan segera untuk merealisasikan," kata beliau pada Perhimpunan Perdana Bersama BBDS di Pussat Dagangan Dunia Putra (PWTC).Majlis ini turut dihadiri seramai 2,000 wakil kakitangan BBDS terbabit iaitu Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso),  KWSP, Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), Bank Simpanan Nasional (BSN), Lembaga Tabung Haji, Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) dan Perbadanan Hal Ehwal Bekas Angkatan Tentera (Perhebat).
Pada tahun lalu, Cuepacs dan Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) telah mengemukakan empat tuntutan kepada Najib  bagi menjamin kebajikan pekerja di tujuh badan berkanun selepas mereka tamat perkhidmatan kelak.

Empat tuntutan itu ialah mewujudkan skim dana pencen, memanjangkan imbuhan tetap perumahan yang diberi kepada sektor awam kepada tujuh agensi berkenaan, bayaran sagu hati tamat perkhidmatan dan penambahan caruman KWSP syer majikan yang pelaksanaannya berbeza antara agensi-agensi tersebut.Mengulas lanjut, Najib berkata, rakyat perlu terus memberi mandat kepada kerajaan jika mahukan limpahan kejayaan terus dikongsi bersama.
Pengerusi Barisan Nasional (BN) ini turut menyeru rakyat untuk terus memberi mandat kepadanya pada Pilihan Raya Umum Ke-13 setelah janji ditunaikan.

"Kalau nak kejayaan ini berterusan, dan kejayaan beterusan itu limpahannya dikongsi dengan pekerja maka bila smpai masa yang akan kunjung tiba tak lama lagi tahulah tuan-tuan puan-puan apa yang nak dibuat."... maka sebuah lagi janji ditepati, saya sudah tunaikan janji bila sampai masa boleh tuan-tuan, puan-puan tunaikan janji untuk saya?" katanya lagi.

95 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

YAHOOO...1ST..AKHIRNYA KU DAPAT JUGA

Tanpa Nama berkata...

Murah hati betullah PM Najib kita ni... kenapa Mahathir dan Pak Lah tak sebaik PM Najib ni... Banyak betul.. BR1M, PR1MA, Bantuan Persekolahan... Akhirnya, aku risau juga takut2 defisit pula... huhu

east berkata...

Santa jib

Tanpa Nama berkata...

PM najib!

sila huraikan dengan terperinci apa maksud "KENAIKAN PANGKAT LALUAN PANTAS" tu.

jangan ucap saja lepastu suruh PTD mangkuk kat jpa tu yang rangka. sudahnya nanti mereka rangka untuk kaum2 mereka saja.

pantau sikit! jangan percaya sangat dengan "penasihat2 bijak pandai" dari kalangan PTD tu.

Tanpa Nama berkata...

MASIH MENGHARAP

best la depa dah dapat apa yg depa dok mintak...geng2 lain bila pulak nak dapat....

Tanpa Nama berkata...

Berita terkini: beberapa persatuan kakitangan awam kumpulan gred 40 ke bawah telah ditolak mentah-mentah oleh JPA, mengenai permohonan dan kertas kerja mereka untuk jadual perubahan gred untuk penambaikan PA tersebut spt gred 27,32 dan 36 kepada gred 41,44 dan 48. begitu juga gred 17, 22, 26, kepada 22, 29 dan 32. perubahan gred ini berdasarkan bebanan kerja yang semakin bertambah serta syarat baru kemasukan dengan kelulusan ijazah, malah permohonan kenaikan itp,cola serta lain-lain elaun ditolak tanpa ada permesyuaratan. INI KEZALIMAN YANG DILAKUKAN OLEH KERAJAAN DAN JPA SENDIRI, MENINDAS KAKITANGAN AWAM. JPA dan KERAJAAN tidak mahu mendengar langsung keluh-kesah 1.4 juta PA, kami bersumpah dan berikrar dengan nama ALLAH SWT akan bersama-sama PR menumbangkan BN menyembah ke bumi, kami akan menggunakan segala kepakaran kami untuk memberi kemenangan kepada kerajaan yang adil,bijaksana dan berkebajikan kepada PA dan rakyat malaysia. kelebihan kami mempunyai pengaruh yang kuat di kalangan masyarakat serta kami mempunyai kelulusan master, ijazah,diploma dan sijil di dalam pelbagai bidang, JPA dan kerajaan telah melebihkan kakitangan gred 41 ke atas, yang terdiri daripada PTD dan PEGAWAI TADBIR NEGERI. PRU-13 akan menghukum segala kezaliman yang dilakukan oleh JPA dan kerajaan. rakyat dan 1.4 juta PA telah bangkit di mana dapat dilihat dengan ratusan ribu telah berhimpum dalam anjuran PR.

Tanpa Nama berkata...

YANG AKU HERAN...SETIAP KALI PM NAK UMUM APA MESTI CERIA, TERSENYUM, MALAH ADA KADANG KALA KETAWA SEMASA PENGUMUMAN NYA...TAPI MENGAPA SEMASA UCAPAN AMANAT PADA 11 MAC LALU MASAM JE MUKA...SIAPA SURUH PA2 UNDI SIAPA2 MEREKA MAHU?

Tanpa Nama berkata...

KALAU MEREKA DAPAT APA YANG PA2 DAPAT, BILA PULAK PA2 NAK DAPAT APA YANG MEREKA DAPAT (BONUS 3-6 BULAN GAJI)

mustaffa zaki berkata...

yang mana masih x syukur diminta berhenti.. yang asyik meminta kenaikan dan bonus adalah mereka yang menjadi anjing suruhan anwar ibrahim dan nik aziz.

kita selaku tiang seri UMNO dan BN sepatutnya jangan membantah. tahukah kamu kita amat bertuah berbanding PA di negara laos, kemboja dan myanmar?

JPA patutnya memantau mana2 PA yang masih tida mahu gantung gambar pemimpin BN di rumah mereka, kerana ini dikira derhaka pada negara.

kami seluruh PA amat menyokong polis BN dan ATM BN dihantar memerangi pengganas. Kami tertanya2 manakah tentera pembangkang jika mereka betul2 ikhlas? jelas, mereka hanya mahukan kuasa dan x rela syahid demi negara.

undi BN untuk keharmonian dan keselamatan anda.

mustaffa mubin R4, johor

J22 berkata...

kpd mustafa zaki
Yut betul kau ni.Mesti Mentaliti gred 4 kebawah.

Tanpa Nama berkata...

Bagi jgn tak bagi, minta jgn tak minta negara demokrasi lagipun xlama PRU13;peluang keemasan utk menjadi peminta sedekah. Kalau xdpt lain cerita tapi hidup harus diteruskan. Harap jgn kecewa dan terus bersikap negatif kerana anda semua dibayar gaji berdasarkan kelayakan dan prestasi kerja.

Tanpa Nama berkata...

BODOH PUNYA KUPEK... agensi badan berkanun dah dapat mcm2 faedah - rawatan hospital swasta, bonus minimum 2 BULAN setiap tahun, skim gaji yang lebih baik, peluang naik pangkat yg mudah, rumah tumpangan untuk melancong pun ada... APA LAGI??? Kami PA kjaan kerja macam LEMBU! Nak tunggu elaun naik pun berjanggut, bonus mintak macam pengemis tiap2 tahun, rawatan hospital kerajaan yang LEMBAB, pangkat? Selagi pegawai tak MAMPOS, kami tak naik pangkat!!! Sial punya KUPEK...

Tanpa Nama berkata...

itp PA bila nak d naikkan......sudah2 lah 2....PA dah muak da....elaun perumahan tak dinaikkan...RM180 sbln..tak prihatin betul..kau sediakan sebuah rumah sewanya rm180 utk PA...tunggu je suara kekecewaan PA dikertas undi PRU13 nanti

Tanpa Nama berkata...

PEKERJA PUSAT PEMULIHAN DALAM KOMUNITI (PDK) LANGSUNG OMAR OSMAN TAK NAMPAK WALHAL BAWAH JABATAN KEBAJIKAN MASYARAKAT...NAK SURUH NAJIB NAMPAK JAUH LAGILA, MANA GLAMOUR GOLONGAN KERJA DENGAN OKU NI..HARAP PEKERJA PDK DAN OKU DI MALAYSIA BOIKOT KERAJAAN..UNDI PAKATAN SEMUA OK!!!

Tanpa Nama berkata...

Aku mmg x puas hati..diaorg sblm ni bonus dah la lebih dari PA..gaji dah up skit dari PA sb scale gaji lain..pahtu boleh Santa Jib bagi semua kemudahan yg PA dapat kepada diaorg..habis tu, PA bila Santa Jib nak bagi bonus at least 2 bulan gaji sehingga 9 bulan gaji?? Tarak otak punya org..kera di hutan disusukan, anak di rumah kelaparan..

Tanpa Nama berkata...

Berita terkini: beberapa persatuan kakitangan awam kumpulan gred 40 ke bawah telah ditolak mentah-mentah oleh JPA, mengenai permohonan dan kertas kerja mereka untuk jadual perubahan gred untuk penambaikan PA tersebut spt gred 27,32 dan 36 kepada gred 41,44 dan 48. begitu juga gred 17, 22, 26, kepada 22, 29 dan 32. perubahan gred ini berdasarkan bebanan kerja yang semakin bertambah serta syarat baru kemasukan dengan kelulusan ijazah, malah permohonan kenaikan itp,cola serta lain-lain elaun ditolak tanpa ada permesyuaratan. INI KEZALIMAN YANG DILAKUKAN OLEH KERAJAAN DAN JPA SENDIRI, MENINDAS KAKITANGAN AWAM. JPA dan KERAJAAN tidak mahu mendengar langsung keluh-kesah 1.4 juta PA, kami bersumpah dan berikrar dengan nama ALLAH SWT akan bersama-sama PR menumbangkan BN menyembah ke bumi, kami akan menggunakan segala kepakaran kami untuk memberi kemenangan kepada kerajaan yang adil,bijaksana dan berkebajikan kepada PA dan rakyat malaysia. kelebihan kami mempunyai pengaruh yang kuat di kalangan masyarakat serta kami mempunyai kelulusan master, ijazah,diploma dan sijil di dalam pelbagai bidang, JPA dan kerajaan telah melebihkan kakitangan gred 41 ke atas, yang terdiri daripada PTD dan PEGAWAI TADBIR NEGERI. PRU-13 akan menghukum segala kezaliman yang dilakukan oleh JPA dan kerajaan. rakyat dan 1.4 juta PA telah bangkit di mana dapat dilihat dengan ratusan ribu telah berhimpum dalam anjuran PR.

Isnin, Mac 25, 2013 11:17:00 PTG

*********************

saya takut, tuan telah bersumpah dengan nama Allah swt.
Ikhlas saya katakan, saya takut tuan.
Ini adalah ikrar janji yang menyebut nama Allah swt.

mohon sesiapa yang berurus kuasa dlm perkara PA dengar keluhan PA.

saya takut bila PA bersumpah atas nama Allah swt.
semuga kita selamat dunia dan akhirat.

saya sayang Malaysia.
Kekalkan keamanan dan kesejaheraan yang kita miliki sekarang.

Jangan gadaikan nasib dan maruah masa depan negara, bangsa dan agama kita kepada perkara yang belum pasti.

saya sayang Malaysia.
Kekalkan keamanan dan kesejaheraan yang kita miliki sekarang.

Tanpa Nama berkata...

AYUH PEKERJA PDK SELURUH MALAYSIA DAN OKU, TUNJUK KETIDAKPUASAN ANDA DALAM PRU-13 NANTI..KERAJAAN TIDAK NAMPAK GOLONGAN MACAM KITA NI..IBARAT PENGEMIS BAGI MEREKA.

Tanpa Nama berkata...

BODOH PUNYA KUPEK... agensi badan berkanun dah dapat mcm2 faedah - rawatan hospital swasta, bonus minimum 2 BULAN setiap tahun, skim gaji yang lebih baik, peluang naik pangkat yg mudah, rumah tumpangan untuk melancong pun ada... APA LAGI??? Kami PA kjaan kerja macam LEMBU! Nak tunggu elaun naik pun berjanggut, bonus mintak macam pengemis tiap2 tahun, rawatan hospital kerajaan yang LEMBAB, pangkat? Selagi pegawai tak MAMPOS, kami tak naik pangkat!!! Sial punya KUPEK...
****************************
Saya setuju...PA dapat rawatan hospital kerajaan...(bini saya tunggu sepanjang hari kat hospital sg buloh, bila besok masuk wad dier berteman dgn minah Indon yang dah duduk beberapa hari)= keistimewaan PA.. PA dapat bonus...(Kita dpt bonus 1.5 yang diberi 1/3 dari tahun lepas..cukup bayar roadtax insurance keta dengan beli baju sek anakjer) member LHDN cukup untuk kahwin..Yang lain takpayah citer la......dei cupek luu mmg haramjadah... kalu tak pandai tuntut keluar jer biar yang lebih berani cerdik dan rajin ambik alih dan dapatkan yang kami sepatutnya dapat da....
Yang mangkukayun mustaffa kalu lu jgnla mau banding dgn negara laos, kemboja dan myanmar. Banding ngan Singapura cukupler... Kalu lu mau banding ngan Kemboja jgn duduk Malaysia..pi sana dan kerja..tengok cam mana tahap mana kehidupan mereka...mmg bodoh hang ni..

Tanpa Nama berkata...

Kerani cabuk agensi badan berkanun selsema sikit gi Ampang Puteri, Gleneagles, Tawakkal Hosp... kami PA kena tunggu berjam2 kat hosp kjaan sebab nak amik ubat! Mmg bangsat dan cilakak sungguh Cuepacs perjuangkan hak mereka2 ini!!!

Ayuh kawan2 kita kaji ajar sama Cuepacs dan BN dalam PRU 13 ni... biar Pak Omar mampossss kena pecat bila PR perintah!

Tanpa Nama berkata...

Jangan gaduh. Jom menang RM300 tunai di blog ni:

http://notakanan.blogspot.com/2013/03/teka-silang-kata-warisan-malaysia-siri.html

Tarikh tutup 31 Mac 2013. Mudah sangat!

Tanpa Nama berkata...

Pak Omar ni mmg celaka, gaji guru manjang dia minta naikkan, tapi guru majoriti sokong pas...Pak Omar ni bila dah bersara konfirm kutuk kerajaan

Tanpa Nama berkata...

sedapnya mengutuk sana sini...dapat puas hatilah kan...tp ingat

Tanpa Nama berkata...

lambatnya parlimen nak bubar..xsabar sangat-sangat rasanya.pilihan dah jelas.sejelas-jelasnya.

Tanpa Nama berkata...

mustaffa zaki berkata...

yang mana masih x syukur diminta berhenti.. yang asyik meminta kenaikan dan bonus adalah mereka yang menjadi anjing suruhan anwar ibrahim dan nik aziz.

kita selaku tiang seri UMNO dan BN sepatutnya jangan membantah. tahukah kamu kita amat bertuah berbanding PA di negara laos, kemboja dan myanmar?

JPA patutnya memantau mana2 PA yang masih tida mahu gantung gambar pemimpin BN di rumah mereka, kerana ini dikira derhaka pada negara.

kami seluruh PA amat menyokong polis BN dan ATM BN dihantar memerangi pengganas. Kami tertanya2 manakah tentera pembangkang jika mereka betul2 ikhlas? jelas, mereka hanya mahukan kuasa dan x rela syahid demi negara.

undi BN untuk keharmonian dan keselamatan anda.

mustaffa mubin R4, johor

PERGI JAHANAMLAH ANJING NAJIB&ROSMAH... KAU TU MESTI ASYIK JILAT PUKI ROSMAH SEBAB TU TAAT SANGAT PADA NAJIB.. ANJING KURAP BN HOI....

Tanpa Nama berkata...

banyaknya imbuhan/kemudahan!!. sebelum ni pun badan berkanun lebih kemudahannya dari PA. sekarang bertambah jauh lagi bagus kedudukan mereka. PA juga yang ketinggalan

Tanpa Nama berkata...

ITP PENJAWAT AWAM...BILA MAU NAIK...HARAP SEBELUM PEMBUBARAN...TAKUT-TAKUT PRU13 BN KALAH TERUK..NAMPAKNYA KESELURUHAN PA MENANTIKAN KENAIKKAN INI

Tanpa Nama berkata...

Kepada tanpa nama :25 Mac 10.41...hang sorang-sorang nak pangkah PR ke DAP ke hang buat lah sorang-sorang...1.3999 juta PA yang lain akan memangkah BN @ Ds Sri Najib. Kami dah rasa bahagia dengan kenaikan gaji-gaji yang lepas dan mencukupi dan bersyukur kepada Allah. Mereka yang tak mencukupi tu adalah mereka yang tidak tahu financial Management. Elok pergi kursus.

Tanpa Nama berkata...

Yg jadi masalah saat sekarang ni...adalah kenaikan ITP yang tidak diberikan perhatian oleh pihak2 tertentu..mana ada lagi sewa rumah RM180, itu yang menimbulkan ketidakpuasan hati..bukan masalah kenaikan gaji..harap faham dengan keadaan dengan PA yang terlibat

Tanpa Nama berkata...

Untung pulak kerja bdn berkanun..bonus sampai 4 bulan..tangga gaji memang dah sedia da tinggi dari pa wlupun gred sama n tarikh lantikan sama..

Pas ni syer majikn plok naik..tambah pulok elaun rumah..kira gaji bertambah lagi..

Pa juga lah mkn asap..bonus sebulan thn lepas pun bukan main susah nk dpt..dan ramai pertikai..

Sabar lah pa semua..

Tanpa Nama berkata...

Betul bro...ak pn dgr cmtu

Tanpa Nama berkata...

MOHON JAWATAN PTD DIPERBANYAKAN..SERAP KE SEKOLAH-SEKOLAH DAN SEMUA ASENSI KERJAAN SEBAGAI PENTADBIR UTAMA. INI ADALAH SATU CARA MENTRANSFORMASIKAN DASAR PENGURUSAN DAN PERKHIDMATAN AWAM

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
SELEPAS 13 TAHUN GRED 17 NAIK GRED 22 . KAMI YANG 15 TAHUN GRED 22 BILA NAK NAIK GRED 26 ?
....................................

NAK NAIK PANGKAT APA LAGI..TUNGGU PENCEN JE LAH...ADOI ITUPUN TAK BOLEH FIKIR KE

Tanpa Nama berkata...

Mana pencen penuh bagi pesara ? CUEPACS atau KERAJAAN sudah lupa ? Janji tak payah ditunaikan ?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

MOHON JAWATAN PTD DIPERBANYAKAN..SERAP KE SEKOLAH-SEKOLAH DAN SEMUA ASENSI KERJAAN SEBAGAI PENTADBIR UTAMA. INI ADALAH SATU CARA MENTRANSFORMASIKAN DASAR PENGURUSAN DAN PERKHIDMATAN AWAM

Selasa, Mac 26, 2013 10:04:00 PTG


hah? dengan banyaknya PTD a.k.a. parasit ni dan nak disumbat ke semua agensi kerajaan bakal menjamin proses transformasi???


kah kah kah. syok sendiri ke apa?

tahukah anda PTD wujud dari zaman british lagi dengan pelbagai jenis nama dan gelaran. jawatan2 lain yang terkemudian yang wujud itu sebenarnya yang mengtransformasikan negara. ada pakar IT, ada jurutera, ada doktor perubatan, ada pakar sains, fizik kimia, ada pakar geologi.

PTD apa keje? pentadbiran? HEBAT DALAM PENTADBIRAN? itu punya kerja senang bagi pada N17 N22 N27 N32 pun celah gigi saja.


berhentilah syok sendiri. majoriti penjawat awam skim bukan M naik menyampah dengan PTD ni bukan sebab dengki atau cemburu, tapi sebab skim M ni syok sendiri dan suka mencantas sesuai dengan huruf M mereka.

J22 berkata...

Setuju

Tanpa Nama berkata...

Gred J , Jay Jay , JJ ,

Jepun
jolok
jambu
jamal
jerit
jangan
jolok
jepun
jolok
juga .... 10 j

Tanpa Nama berkata...

...."Setelah kita kaji perkara yang dituntut, maka dalam majlis yang cukup bersemangat dan luar biasa... bagi kerajaan yang mendengar keluh kesah, mengutamakan kebajikan rakyat dan yang mendengar denyut nadi rakyat, saya nak buat empat pengumuman hari ini kepada BBDS.
"... kerajaan telah tunaikan janjinya, jadi diminta pihak yang terlibat mengambil tindakan segera untuk merealisasikan.....
KEBAJIKAN YG XPERNAH ADA KEADILAN...MCM SAMPAH...BG FAEDAH UTK DEPA YG DH KAYE WTPE???....OTAK KT LUTUT LA TUUU....

Tanpa Nama berkata...

Kenapa 7 ?

7 cukup pop sekarang nie ?

7 projek Besar ?

7 dosa besar ?

hari 27 hb. Mac 2013 ?

Tanpa Nama berkata...

27 mac bubar ke?

tak suka guru mengungkit dia hebat. berkata...

Tanpa Nama berkata...

MOHON JAWATAN PTD DIPERBANYAKAN..SERAP KE SEKOLAH-SEKOLAH DAN SEMUA ASENSI KERJAAN SEBAGAI PENTADBIR UTAMA. INI ADALAH SATU CARA MENTRANSFORMASIKAN DASAR PENGURUSAN DAN PERKHIDMATAN AWAM

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

setuju PTD diserapkan kesekolah....biar guru guru tumpu pada bidang pengajaran...apa guna diwujudkan guru pakar ,bia ramai guru pakar mengajar...bab pntadbiran serah pada PTD dan guru sepatutnya kerja waktu pejabat 8 hingga 5 seperti penjawat awam lain..

Tanpa Nama berkata...

Nak sangat kerja 8 sampai 5.....sebab selama ni saya ada di sekolah jam 7.15...paling awal pukul 6 baru balik...melatih budak2 sukan dsb...nak sgt2...tolong laa buat

Tanpa Nama berkata...

aku sokong PTD ke sekolah. banyak pengurusan sekolah dah jadi caca marba !
guru hanya mengajar dan mendidik !

ramai pengetua dan guru besar yg perasan jadik boss ... taik kucing !

ngajor ler .. murid dan pelajar bukan sarkas dan sekolah bukan zoo.

usah berlagak jadi guru sufi kamu guru makan gaji jer !

Tanpa Nama berkata...

aku pangkah BN...so korang nak pangkah ape?????

Tanpa Nama berkata...

aku pangkah PAS...so korang nak pangkah ape????? dan berjanji setia pada PAS..kerana parti yg telus dan benar2 untuk rakyat

Tanpa Nama berkata...

Apa agenda Pak Omar? Harap jangan dia relakan dicucuk hidung oleh pihak-pihak tertentu untuk melicinkan agenda parti politik PRU 13. Untuk PA, harap anda mempunyai pendirian sendiri untuk masa depan anda dan anak cucu anda. Hapuskan rasuah, negara makmur.

Tanpa Nama berkata...

PA kerja kat pejabat secara rasmi dari jam 8 hingga 5 tapi kalau sesiapa pergi ke pejabat kerajaan pd jam 3 ptg pun ada yg dah berambus, jlnraya dah penuh sesak. Lagi teruk, jika ke pejabat jam 4:30 ptg ada pegawai dah tunjuk muka masam kerana malas lg nak layan pelanggan konon takut lewat balik. Tak krg yg kat luar fogging nyamuk dgn ambil masa kerja.

Tanpa Nama berkata...

Yg pandai2 bg cdgn spya guru kerja waktu pejabat ini mesti PA yg hidup dibelenggu barah cemburu dan malas mengaji pembantu rumah kerana nak jimat wang. Kalau hang ada kelayakan cuba apply jd cgu dan kalau tanpa cgu hang pasti buta huruf-angka. Salahkan diri hang kerana terlalu bodoh memilih jwtn bukan guru. Ingat kerja kat pejabat glamour sangat kah?

Tanpa Nama berkata...

Anjing menyalak bukit takkan tumbang. Lihat berapa ramai guru kat malaysia, berani ke kerajaan nak buli. Hang seorang mana cgu takut.

Tanpa Nama berkata...

La ko rang nak per pon sema dapat. Minta tu ni sema dapat. Tapi masih nak mendurhaka lagi. Dasar kija pemalas, ni sebijik kaki pembangkang semasa. Ko rang kina kaji jugek pesara kerajaan yang dahuku dari ko rang berkhidmat tak der apa2 dapat dalam tempoh setahun ni. Ko rang dalam tempoh setahun nih cam2 ko rang dapat.

Tanpa Nama berkata...

Pengumuman: Esok kerajaan Negeri Sembilan putus haid! PA nogori masih nak ikut cakap MBnya ke?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Pengumuman: Esok kerajaan Negeri Sembilan putus haid! PA nogori masih nak ikut cakap MBnya ke?

Rabu, Mac 27, 2013 6:41:00 PTG

------------------------

kalau rasa diri tu BANGANG, jangan komen. pegi mampuih lagi baek.

apabila cukup tempoh, yang "terbatal" adalah dewan undangan negeri, bukannya kuasa eksekutif seperti menteri besar & exco. mereka masih lagi menjalankan kuasa sebagai eksekutif sementara. senang cerita untuk tempoh 2 bulan mereka masih lagi bertaraf kerajaan sementara sampailah pembuangan undi dilakukan, parti mana yang menang dia akan membentuk kerajaan baru.


sekali lagi aku ulang, kalau rasa diri tu bangang, senang diperbodohkan oleh dakyah songsang, jangan komen.


yang benar
kakitangan kerajaan jabatan persekutuan peringkat cawangan negeri sembilan.

Tanpa Nama berkata...

ala najip takut bubar dewan tu dia nak mati dengan jawatan pm tu percayalah bubar dewan bn/umno tetap automatik tu macam negeri sembilan najip tetap takut nak bubar oi najip bubarlah bangsat

Tanpa Nama berkata...

aku sokong tu kita undi pembangkang k

Tanpa Nama berkata...

najip muka mu penakut lubang hidung mu macam monyet

Tanpa Nama berkata...

najip ....najip bubar lah masih tak paham lagi kah mari kita berhitung di pr 13 cepatlah najip bodoh saya yakin dan percaya bn/umno pasti tumbang saya sendiri bukan dari mana-mana parti tapi bila selama ini saya kaji dan selidik hanya ingin menjatuhkan seorang saja tak patut kaian anuar di tudah ini dan itupolitik apa ini,oleh itu terimalah undi kami pasti akan menumbangkan bn/umno kerana ke tidakadilan kamu

Tanpa Nama berkata...

najip lihatlah kepala mu yang kian botak tu sedar sedar diri tu kau macam c mahadir juga dah bersara tapi masi nak berkempen ,ini nak mampus ni awas kamu tunggu kamu musim undi kami dah bosan dengan muka kamu aja di tv 1,2,3 asik-asik memburukan pembangkang tapi tuhan akan melihat semua itu paham

Tanpa Nama berkata...

badan berkanun dah byk dpt keistemewaan termasuk bonus lebih 2bulan gaji termasuk gaji mereka lebih tinggi dpd kakitangan awam biasa bahkan dgn imbuhan dan pencen tambah lagi dgn wang epf nampaknya badan berkanun sebagai badan pilihan atau anak istemewa kpd kerajaan

Tanpa Nama berkata...

Omar sudah bersalah lagi ? Mana pencen penuh bagi 500,000 pesara ?

Bodo punyaPTD berkata...

Aku sokong sangat PTD masuk sekolah. Guru2 boleh tumpukan pada PdP. PTD boleh buat kerja2 pengkeranian, masuk data, ambik kedatangan murid, jaga disiplin murid, latih main bola sepak dan bola jaring, jadi penasihat persatuan bahasa melayu, sapu sampah kat kelas, betulkan letrik kalau blackout, kemaskini fail panitia dll. Memang banyak kerja yang sesuai dengan PTD kat sekolah. Meh la datang. Cikgu kerja ngajor aje.. Meh laa kalau nak rasa...

Tanpa Nama berkata...

Beruntung sebab tak payah..kaji,kaji,kaji...beb.Kalau masih nak mengkaji,kami dah tahu jawabannya.Skrip yang sama diulang.Yang untung masa sekarang,suku sakat,kaum kerabat,sahabat taulan PTD JPA saja.Tengok ler nanti kalau tak percaya bajet 2014.Itu pun kalau BN menang.

Tanpa Nama berkata...

Tugas pertama Ali adalah memastikan semua janji kerajaan ditunaikan. Mana pencen penuh bagi 500,000 pesara?

Tanpa Nama berkata...

Hari tu mudin pun ada kata tentang berita gumbira kepada kakitangan awam. Tapi bila najib umum, yang gumbira cuma polis ngan tentera aje. Last2 PA termasuk kaki kipas bn terkedu berok!!

Tanpa Nama berkata...

Berita terkini: beberapa persatuan kakitangan awam kumpulan gred 40 ke bawah telah ditolak mentah-mentah oleh JPA, mengenai permohonan dan kertas kerja mereka untuk jadual perubahan gred untuk penambaikan PA tersebut spt gred 27,32 dan 36 kepada gred 41,44 dan 48. begitu juga gred 17, 22, 26, kepada 22, 29 dan 32. perubahan gred ini berdasarkan bebanan kerja yang semakin bertambah serta syarat baru kemasukan dengan kelulusan ijazah, malah permohonan kenaikan itp,cola serta lain-lain elaun ditolak tanpa ada permesyuaratan. INI KEZALIMAN YANG DILAKUKAN OLEH KERAJAAN DAN JPA SENDIRI, MENINDAS KAKITANGAN AWAM. JPA dan KERAJAAN tidak mahu mendengar langsung keluh-kesah 1.4 juta PA, kami bersumpah dan berikrar dengan nama ALLAH SWT akan bersama-sama PR menumbangkan BN menyembah ke bumi, kami akan menggunakan segala kepakaran kami untuk memberi kemenangan kepada kerajaan yang adil,bijaksana dan berkebajikan kepada PA dan rakyat malaysia. kelebihan kami mempunyai pengaruh yang kuat di kalangan masyarakat serta kami mempunyai kelulusan master, ijazah,diploma dan sijil di dalam pelbagai bidang, JPA dan kerajaan telah melebihkan kakitangan gred 41 ke atas, yang terdiri daripada PTD dan PEGAWAI TADBIR NEGERI. PRU-13 akan menghukum segala kezaliman yang dilakukan oleh JPA dan kerajaan. rakyat dan 1.4 juta PA telah bangkit di mana dapat dilihat dengan ratusan ribu telah berhimpum dalam anjuran PR.

kami dah benci meluap-luap terhadap bn, najib,muhyiddin,
hishammudin,nazri,jamil khir dan pengampu serta penjilatnya ahmad maslan,aziz dan sekutu serta yang sewaktunya, semoga mereka ini di sambar api neraka jahanam..

sumber risikan:
Kedah,Selangor,Pulau Pinang,Kelantan kekal PR.
Terengganu,Perak,Perlis,Negeri Sembilan dan Sabah jatuh kepada PR.
Johor,Melaka,Pahang sebahagian kerusi Dun dan Parlimen jatuh kepada PR.
Bukti menunjukkan ratusan ribuan rakyat hadir berhimpun anjuran PR.
PRU-13 adalah kenangan manis buat PR dan rakyat Malaysia di atas kemengan besar mereka dalam PRU-13 nie.

Tanpa Nama berkata...

kola nak naik laa, elaun rumah nak naik laa, kepala buto la.

Tanpa Nama berkata...

aku akan undi mana2 parti yang bersetuju untuk:
1. menurunkan harga petrol
2. menghapuskan tol
3. memberi subsidi air
4. menghapuskan PTPTN
5. mengurangkan cukai individu
6. menurunkan harga kereta
7. menurunkan tarif elektrik
8. menurunkan tarif air
9. menaikkan gaji PA
10.menaikkan bonus 3 bulan
11.menghapuskan saman aes
12.memberi pendidikan percuma hingga universiti

Adakah BN setuju? Adakah PR setuju?

Tanpa Nama berkata...

Akhirnya mengikut jejak Cyprus ?

Tanpa Nama berkata...

Naik mengikut jejak Cyprus? Semua gaji dan simpanan bank dipotong untuk membayar hutang kerajaan?

Tanpa Nama berkata...

pencarum majikan akan menaikkan caruman......

soalnya, duit simpanan tabung haji dan simpanan kwsp tu duit mak bapak sapa?

duit elaun perumahan dan dana pencen akan diberikan....

masalahnya, duit simpanan tabung haji dan simpanan kwsp tu duit mak bapak sapa?

duit mak bapak dia ker?

Tanpa Nama berkata...

mereka hanya diberi amanah untuk mengurus simpanan orang ramai dengan sedikit upah yang munasabah. mereka bukan diamanahkan untuk menggunakan simpanan tersebut untuk diri mereka. Harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

sumber risikan:
Kedah,Selangor,Pulau Pinang,Kelantan kekal PR.
Terengganu,Perak,Perlis,Negeri Sembilan dan Sabah jatuh kepada PR.
Johor,Melaka,Pahang sebahagian kerusi Dun dan Parlimen jatuh kepada PR.
Bukti menunjukkan ratusan ribuan rakyat hadir berhimpun anjuran PR.
PRU-13 adalah kenangan manis buat PR dan rakyat Malaysia di atas kemengan besar mereka dalam PRU-13 nie.

Rabu, Mac 27, 2013 11:53:00 PTG

*****************

mu royat ko sapo?
kami di kelate akan pangkah BN.

anda peminat aljuburi ?!

Tanpa Nama berkata...

aku setuju.ada yg kata keje cikgu stengah hari.cuti banyak.org dluar sana.jgn hanya tuduh melulu.anda cuba la jadi seorang pendidik.baru anda tahu.

Tanpa Nama berkata...

bkata mmg senang.yg mnanggungnya lah yg merasainya.jgn la hanya mencari kkurangan guru.cubala anda menjadi guru dahulu.baru anda tahu.

Tanpa Nama berkata...

pm perlu naikan elaun rumah nagan cola kalau nakmenag jangan dok tunggu ujung tahun nanti dah menang kelaut lah kita pegawai rendah apa yang dapat gred1-40 x de apa pun 41 ketas jer yang untung pangkah pr

Tanpa Nama berkata...

Sbg cgu aku setuju PTD masuk sekolah dgn syarat semua pengurusan dan aktiviti luar diurus oleh mereka spya cgu dpt jlnkan tugas hakiki mengajar dgn 100%. Tak spt skrg, tugas guru bertelabur tak tentu pasal.Nama dah guru harus mengajar bukan jadi kerani, doktor/jururawat, polis, hakim, jurulatih, pegawai data dll. yg akhirnya menjadikan guru gagal melaksanakan tugas hakikinya dgn jaya. Pekerjaan lain amat jelas skop tugasan mereka jika dibanding dgn guru maka dgn itu masa dah tiba utk buat perubahan.

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya Kerajaan (JPA) pertimbangkan laluan pantas kenaikan pangkat (fast track) bagi gred kump pelaksana (gred 1-40) kepada gred 41 dan keatas tertakluk kepada sesiapa yang mempunyai kelulusan dan pengalaman. Tapi yang sedihnya, perkara ini hanya berlaku pada Gred 41 dan keatas shj. Kakitangan Gred N langsung tidak diberi peluang, sedangkan kakitangan inilah yang banyak menyokong Gred M (PTD). Fikir-Fikirlah....PM, JPA, KSN, .. Silalah kaji dengan ikhlas dan kerana Allah dan bukannya bias kpd kump mereka shj.

tahit berkata...

Tanpa Nama berkata...
sumber risikan:
Kedah,Selangor,Pulau Pinang,Kelantan kekal PR.
Terengganu,Perak,Perlis,Negeri Sembilan dan Sabah jatuh kepada PR.
Johor,Melaka,Pahang sebahagian kerusi Dun dan Parlimen jatuh kepada PR.
Bukti menunjukkan ratusan ribuan rakyat hadir berhimpun anjuran PR.
PRU-13 adalah kenangan manis buat PR dan rakyat Malaysia di atas kemengan besar mereka dalam PRU-13 nie.

Rabu, Mac 27, 2013 11:53:00 PTG

*****************

mu royat ko sapo?
kami di kelate akan pangkah BN.

anda peminat aljuburi ?!

Khamis, Mac 28, 2013 8:44:00 PG
***********************************
KAMI DI KLATE TOK AKN PAKOH BN(BRG NAIK).BN PENIPU,PEROMPAK ROYALTI RAKYAT KLATE.KAMI SEMUA AKN PAKOH PAH.BN AKN KALOH TAHUN NI

Tanpa Nama berkata...

ptd boleh masuk sekolah dengan syarat:

1. gred yang masuk mesti 41/44 saja, takleh mengada2 nak duduk lebih tinggi dari guru besar.
2. mesti buat keje pentadbiran semata2 bukan memandai2 buat dasar itu ini

jangan amalkan budaya masuk tempat orang untuk merampas takhta tertinggi. cukup2 la tu ptd dok pegang kebanyakan jawatan tinggi ksu/kp malah tksn dan ksn pun dia dah sapu.

Tanpa Nama berkata...

Ulamak pondok TOLAK PAS... yg sokong PAS natang gapo? Tak lain dan tak bukan KAPIR harbi, kaum Luth, puak Syiah & Khawarij... dan org hilang akal! Pilih mana satu kategori kamu... Wakakaka

Tanpa Nama berkata...

mu sorang cokoh undi be end, org lain pangkah PR, jubur tak lama lagi kena jolok dengan api neraka la.. kematian mu dah hampir, malaikat maut tengok mu jea skg nie..

Tanpa Nama berkata...

NAJIB : BAPA PENGUMUMAN

A Samik Songeh berkata...

UMNO SUCI DALAM DEBU....
(khas buat ahli UMNO dan penyokong BN)


umno dan BN umpama suci dalam debu....terpalit debu dipandang hina pada zahirnya tapi kesucian terlindung jua. harap rakyat akan tetap terima BN walau dipandang hina,kerana hakikat suci umno/BN hanya yang mulia dan berhati suci yang dapat melihat...ahli umno dan BN adalah mereka yang diberi petunjuk untuk melihat kesucian itu....mereka yang menyokong PR adalah mereka yang tidak mendapat petunjuk...HIDUP bn...

Tanpa Nama berkata...

Juburmu dijolok DSAI... Dan ketiak DSAI mu kucupi dgn penuh ghairah! Hahaha

Tanpa Nama berkata...

Polis Diraja Malaysia (PDRM) hari ini bekas anggotanya Wan Muhammad Azri Wan Deris, yang popular sebagai penulis blog dengan nama samaran Papagomo, dibuang kerja daripada pasukan itu sejak September 2012 dan tidak lagi tersenarai sebagai pengundi polis.

Pengarah pengurusan PDRM Datuk Mortadza Nazarene berkata demikian dalam satu kenyataan hari ini, susulan penjelasan Suruhanjaya Pilihan Raya pada hari Sabtu lalu, bahawa bekas konstabel tersebut tidak lagi disenaraikan sebagai pengundi pos.

NONEMortadza menjelaskan, Wan Muhammad Azri pada mulanya ditangkap atas satu kesalahan jenayah dan dihadapkan ke mahkamah pada 31 Oktober 2005.

“Pada 6 September 2012, anggota ini disabitkan salah dan dijatuhkan hukuman. Seterusnya prosiding tatatertib PDRM terhadapnya telah dibuat dan anggota ini dibuang kerja berkuatkuasa 6 September 2012.

“Sehubungan itu, anggota ini tidak lagi tersenarai dalam rekod PDRM sebagai pengundi pos,” kata Mortadza dalam kenyataan itu.

Pengarah strategi PKR Rafizi Ramli pada hari Selasa lalu mendakwa, Wan Muhammad Azri memegang kad pengenalan polis dan juga kad pengenalan orang awam.

Beliau juga mendakwa Wan Muhammad menjadi pengundi di dua kawasan berbeza apabila nombor pengenalan itu dimasukkan ke dalam sistem SPR.

SPR memadamkan rekod nombor pengenalan polis itu, sehari selepas Rafizi menimbulkan dakwaan tersebut.

Tanpa Nama berkata...

DUO SATU KOCIK BONAAAAA


OMPEK SATU SONYUM LEBAAAAA

AH HA

Tanpa Nama berkata...

PM YANG KAMI SAYANG NANTI IAITU DATUK ANUAR TETAP PUNYA TU HIDUP PKR TETAP MENANG PUNYA PERCAYALAH

Tanpa Nama berkata...

ada gelombang perubahan rakyat mahu dan pasti mahukan pertukaran pemerintahan kami mahukan pembangkang dahagakan perubahan percayalah bersedialah rakyat semua merasakan malaysia masa hadapan kami dapat merasainya sudah,sudah kami rasainya oh pm kami yang baru iaitu datuk anuar yang kami sayang hidup pkr

Tanpa Nama berkata...

Percayalah...lebih ramai PA yang yang ingin mengekalkan keamanan dan kesejahteraan negara yang sedang dinikmati dan untuk kebaikan masa hadapan kami dengan mengekalkan pemerintahan yang ada sekarang dibawah pimpinan DS Najib b. Abdul Razak, Insyaalah amin. Anwar Ibrahim akan dilantik sebagai PM on waiting pada PRU16 kelak.

Tanpa Nama berkata...

ni sume poyoooooo

Tanpa Nama berkata...

Tanahniah kepada BBDS kerana mendapat imbuhan seperti mana badan berkanaun yang lain...tetapi satu SOALAN perlu dijelaskan dan diketahui oleh semua PA yang lain...bahawa 7 badan berkanun tersebut sebagai contoh...LHDN..gred gaji mereka memang lebih tinggi daripada PA yang ada..contoh kalau gred 17...gaji mereka sama seperti berada d gred 27...sebab itu mereka tdk diberi kemudahan yang lain kerana mereka mendapat pelbagai kemudhan...justeru dengan pengumuman yang baru ini>>>>PERHATIAN kepada PA yang lain...bahawa kerajaan perlu menyamakan nilai gaji seperti gaji yang diterima oleh kakaitangan LHDSN...kalau gred 17,...dan seterusnya mesti disamakan barulah adil....jika tidak kita dapati PA yang lain seperti dianak tirikan...
cuba semak skil gaji kakitangan LHDN gred 17 atau 27 dngan gred gaji yang sama kepada penjawat awam yang ada sekarang...
Harap CEUPACS melihat ini dengan jelas...

sila respon PA awam yang lain....kerana kita tuntut kenaikan elaun tetap perumahan tapi tidak ada respon....

kakaitangan awam yang memerhati dari jauh.

penyokong bn...

Tanpa Nama berkata...

Negeri dibawah Pakatan Rakyat telah terbukti dengan tadbir urus yang terbaik sebagaimana mendapat pegiktirafan dan penghargaan dari Lembaga odit Negara, justru Pakatan Rakyat mengajak bersama sektor awam untuk bersama kita membuat perubahan demi masa depan Malaysia yang lebih Cemerlang dan maju untuk turut dinikmati bersama oleh rakyat termasuk kakitangan disemua sektor awam, "Negara terus maju berjaya rakyat dan kakitangan yang berjasa turut tetap merasa"

Tanpa Nama berkata...

Negeri bawah Pr.. 1. Kat Kelantan...patut tanah bagi anak Kelantan...tapi boleh bagi cina DAP...macamana DAP boleh belit tok guru?...Sebenonya senang je nak belit orang macam nih...bodek sikit...intro assalamualaikum,..pakai songkok macam Lee Kwan yu dulu-dulu...salam cium tangan tok garu....petik sikit ayat quraan .... tok guru pon tertipu...juga habis botak Hutan simpan/dara...habis rosak alam sekitar...Orang asli susah nak cari makan...air kotor sebab balak.Mana tanah yg telah diusahakan bertahun dan berhasil...dirampas bagi DAP...
2. KEDAH...Hutan untuk tadahan air pon di botaklicinkan...
3. Di Selangor...hutang TALAM..Kerajaan settlekan...hutang rakyat tak pulak nak tolong settle..
4. PP...Kroni...Tiada ketelusan didalam urus tadbir...banyak dibuat secara sulit...tanpa tender...Parti pemerintah DAP juga pemilihan tanpa demokratik dan penuh tipu helah. Sebab itu Melayu PP kena tipu...rumah mampu milik Melayu pon tak dibuatkan...harga hamat tinggi dari RM400k..banyak lagi...sapa boleh sambung?..

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana dengan penjawat awam yang pilih KWSP?

Tanpa Nama berkata...

Ko ni cam xpnah skolah je klu mngomen... Ko tau x klu pr pgg putrajaya polis ngn tentera bn yg ko ckap tu sape yg byr gj dorg?? Pikir la sndiri... Org nk bg blajo free korg xnk..tu yg jd bgp camni smpai ke tua smpan duit xcukup2 nk smbung blajo.... Bebal!!

Tanpa Nama berkata...

En mustafa zaki... Kami sokong kenyataan anda...

Tanpa Nama berkata...

Lhdn terbaik