SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

04 Mac 2013

CUEPACS SARAN TAMBAH BAGJU SERAGAM, BERI INSENTIF KHAS PENJAWAT AWAM BERTUGAS MALAM

Bernama
3/3/2013



SUNGAI PETANI, 3 Mac (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mencadangkan agar pakaian seragam bagi penjawat awam yang mempunyai bidang tugas penuh ditambah menjadi lima pasang setiap seorang.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, pada masa ini setiap penjawat awam seperti jururawat, Kastam Diraja Malaysia, Jabatan Pengangkutan Jalan, Jabatan Bomba dan Penyelamat serta Jabatan Imigresen hanya dibekalkan tiga pasang pakaian seragam.

"Kita mahu jawatan yang ada bidang tugas penuh, yang perlu memakai seragam setiap hari, ditambah daripada tiga pasang kepada lima pasang, berserta tiga pasang kasut," katanya kepada pemberita selepas menghadiri program Kursus Transformasi Bidang Kejururawatan anjura Persatuan Kejururawatan Kebangsaan, di sini Ahad.

Beliau turut mencadangkan agar kerajaan mengkaji semula cadangan pemberian insentif khas untuk penjawat awam yang bertugas pada waktu malam.

"Selain aspek pakaian seragam, kita juga meminta agar insentif khas, kita cadangkan RM100, diberikan kepada penjawat awam yang berkhidmat antara pukul 12 tengah malam sehingga pukul 7 pagi agar setimpal dengan pengorbanan mereka dari segi masa," katanya.

Omar berkata, Cuepacs turut menuntut agar Imbuhan Tetap Perumahan (ITP) dan Elaun Sara Hidup (COLA) dikaji semula dan diselaraskan, dan berita baik itu diharap akan diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada perhimpunan penjawat awam di Putrajaya 11 Mac ini.

"Kita juga meminta agar Cola (elaun bantuan sara hidup) diselaraskan kepada RM300 untuk semua penjawat awam, termasuk yang tinggal di kuarters, yang ketika ini hanya dibayar separuh," katanya.

Dalam perkembangan lain, Omar turut merakamkan ucapan takziah terhadap keluarga anggota polis yang meninggal dunia dalam insiden di Lahad Datu, Sabah, Jumaat lalu.

-- BERNAMA

108 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

AL Fatihah

R KUMA berkata...

harap bersabar.....beberapa hari je lagi berita baik akan diumumkan.....

Tanpa Nama berkata...

harap-harap masa tu nanti kes Lahad Datu dapat di selesaikan tanpa adanya pertumpahan darah lagi...

Tanpa Nama berkata...

Sy gred 41, minta biarlah semua dpt sama rata. Kami pun kesian kat grf 17 , mereka pun kerja keras.

Biarlah gaji pokok shj yg membezakan gaji.

Minta wat jadual gaji juga spy adil.

Minta juga supaya bela nasib balu2 yg kematian suami di perang d lahad datu, kesian sgt2 terutama anak2 kecil yg belum puas merasa kasih sy bapa.

Tanpa Nama berkata...

Apa kata kalau Omar sarankan untuk semua PA dapat pakaian rasmi free untuk ke pejabat, pejuangkan Omar.

Tanpa Nama berkata...

dahlah cuepacs, baru kau org nak sedar atau saja-saja tersedar, jangan jadi munafiklah, bukannya kau org tak pernah kerja kerajaan ataupun pernah dengar cerita pasal PA beruniform, bagi PA gred 1-40, pakaian dan kasut dibekalkan jenis jenama pun tak tau jenis ape, cap ayam agaknya, contohnya buruh JKR kerja luar pakai baju uniform jenis kain panas,cuaca di malaysia dahlah panas sehingga badan jadi ruam, silap haribulan kurap dan berpenyakit, begitu juga kasut tiada safety langsung, terutama buruh JKR berkerja di bahagian bangunan, begitu juga dengan jabatan-jabatan lain spt majlis perbandaran,daerah,jps,polis,tentera,hospital dan lain-lain jabatan tetapi berlainan pulak kalau gred 41-jusca, kain pakaian mesti first class, ada harganya mencecah ribuaan ringgit, ape kea jadahnya, ini kezaliman namanya, menjadikan perkerja bawahan macam buruh paksa, kalau inilah berterusan, maka PRU-13 nie, kau org terimalah padahnya...

Tanpa Nama berkata...

Harap penjawaat awam status kontrak melebihi 3 tahun perkhdmatan dlm sektor kerajaan seluruh negara di tetap kan .

Tanpa Nama berkata...

Sebagai penjawat awam, saya amat berterima kasih kepada CUEPACS yang tidak jemu-jemu memperjuangkan hak penjawat awam. Cuma ingin saya bertanya di sini, bagaimana dengan penjawat awam yang berkhidmat di luar wilayah sendiri? Penjawat-penjawat awam yang berasal dari Borneo berkhidmat di Semenanjung dan juga penjawat-penjawat awam yang berasal dari Semenanjung tetapi berkhidmat di Borneo? Seperti sedia maklum, penjawat-penjawat awam seperti kami ini tidak mendapat COLA kerana diberikan Insentif Wilayah.
Begitu juga dengan ITP. Jika ITP dinaikkan, apakah Elaun Perumahan Wilayah (EPW) akan dinaikkan juga?
Mudah-mudahan kami juga sama-sama mendapat berita baik yang akan diumumkan.

Tanpa Nama berkata...

elaun keja malam adalah sesuatu yang wajar dan harus dipertimbangkan dengan serius oleh pihak kerajaan

Tanpa Nama berkata...

KAJIAN PERLU DILAKUKAN JUGA TERHADAP PERMASALAHAN INI : KENAPA PEGAWAI PNP MUDAH NAIK DARI GRED DARI 41 KE 44 ( 3-5 TAHUN), 44 KE 48 (3-5 TAHUN) 48 KE 52 (3-5 TAHUN), 52 KE 54 (2-5 TAHUN) 54 KE JUSA (+- 5 TAHUN) SEDANGKAN ANGGOTA PELAKSANA 27/17/1 NAK NAIK KE GRED 32/22/4 AMBIL MASA MELEBIHI 15 TAHUN ?? DASAR YANG KAYA MAKIN KAYA YANG MISKIN TETAP MISKIN.

Tanpa Nama berkata...

Elaun wilayah tidak perlu diselaraskan memandangkan OMAR OSMAN bukan bertugas atau orang Borneo.. BAGUS SI OMAR DI HANATR KE LAHAD DATU ADA FAEDAH LAGI

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa banyak lagi benda lain yang penting yang perlu diperjuangkan oleh CUEPACS selain saranan tambah baju seragam. Berapa ramai Gred Pelaksana yang duduk kuarters dengan anak yang ramai. Dah lah ITP tarik, COLA potong separuh, kena tambah lagi bayar sewa kuarters tu. Pastu kalau kerajaan naikkan elaun ITP, macam xde apa-apa laa untuk golongan mcm ni. Nak beli rumah sendiri lagilah x mampu. Belanja Sekolah anak-anak dengan keperluan asas makin meningkat terutama di area Putrajaya. Minta bukak mata lah skit buat lah kajian.

Tanpa Nama berkata...

yang duduk di kuarters tidak perlu potong ITP dan COLA ! Baru dapat membantu PA memiliki sebuah rumah sendiri ! berikan juga insentif khas utk PA beruniform khasnya !

Tanpa Nama berkata...

Tunggu pengumuman pm pd 11/2/2013 datuk najib akan umum kan elaun penjawat awam . Sama - sama kita tunggu

Tanpa Nama berkata...

Tarkh pengumumam pm datuk najib pd 11/3/2013 hari isnin

Tanpa Nama berkata...

Uniform untuk Pembantu Perawatan Kesihatan bagi tahun 2012 belum dapat. sekali lagi tahun 2012 sekali lagi ULANG, tahun 2012.

BELUM DAPET !!!!
mana kainnya??

nak tambah 5 helai????

Paramedik KKM - skim terpinggir dan skim slalu tertunggak kain uniform !

bukan tak berSYUKUR, hanya beri cadangan!!.. berkata...

boleh ke bagi cadangan kat c nie..kang ade pulak yang kate, " syukur laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

ziyadunggul berkata...

Harap yg duk kuarters jgn potong COLA & ITP coz sara hidup dh tinggi..duit yg x dipotong tu bleh diguna untuk byr tuisen anak,bhn bacaan xtra dan mungkin juga utk byr bil broadband bulanan yg sudah menjadi keperluan masa kini..

Tanpa Nama berkata...

Geng kerja dalam aircond asyik mintak naik gaji...kami yang kerja tanpa jam ni tak sempat mintak naik gaji..tengah berpeluh pegang senjata ni tak siapa peduli anak bini kami,,,susu ada tak dak siapa peduli,,cadangan kepada cuepacs...minta di buat potongan gaji secara paksa untuk belanja isteri di rumah kepada penjawat awam yang lain 20 %dari gaji mereka...ada setuju

Tanpa Nama berkata...

hr ni web jpa offer ptd kursus.. if ptd smua 1st class.. mentang2 jpa dorg punye.. nk tanye pd p.a semua.. ptd2 ni conquer jpa u all smua x kesah n kesal ke.. rasanye bidang pro etc medic eng sains n tech lg class dr dgree ptd.. tapi if p.a smua satisfy dgn ptd yg bkurun conquer jpa kppa n ksn level,, mesti xde komen2 negatif yg evryday dlm blog ni.. rasenye sampai kiamatla xde ape yg p.a 1 msia dpt kepuasan pd kerja hakiki selagi puak2 ptd memiliki kuasa veto dlm jpa.. sangat bharap kjaan ambil tindakan sekarang (bukan mengKAJI) utk merombak unbalance situation dlm jpa skg ni.. wassalam.. inila barisan kita.. wira juang

Tanpa Nama berkata...

Setuju, semua pemimpin ceupacs yg dah nyanyuk perlu dihantar berperang di lahad datu. Baru boleh tengok kehebatannya.

Tanpa Nama berkata...

Berjuang apa? Satu benda pun tak menjadi, asyik nak bela satu pihak sahaja. Semua ada mulut, keluarga utk ditanggung.

Tanpa Nama berkata...

Aiks.... Lau cola saje penuh ok.lah... Itp pun nak dpt penuh sakit la.... Kalau mcm tu syok.la dapat duduk free... Semua orang nak... Rumah yg dah beli nie bleh buat rumah sewa... Untung2.... Hahaha.... Agak2 lah kenyataan anda tu... Sokong kalau cola penuh.. Tapi lau itp penuh kompem semua kuaters penuh....

Tanpa Nama berkata...

ptd.......cakap pandai....mengarah kakitangan bawahan...cukup pandai..... kerja tak pandai....keluar u terus jadi ketua jabatan.... ini dasar yang diguna pakai di malaysia.....

Tanpa Nama berkata...

uniform ni tak payah perjuangkan. yang tak ada uniform kena beli sendiri tak bisng pun. so yg beruniform tu rezekila..nak banyak beli sendiri cuma beza baju uniform u beli segan nak kemana yg tak ada uniform boleh pakai bila2 masa

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi dapat peruntukan baju uniform tapi tak beli.. Cukup time claim.. Resit kosong berlambak.. Yang penuh poket mereka jugak... Serius... Ini lah dinamakan ketirisan kewangan kerajaan.. Kalau betul2 jaga check semua claim2 tersebut....

Tanpa Nama berkata...

HARAP PA DARI SABAH & SARAWAK YG TIDAK MENERIMA COLA SELAMA INI SUPAYA DINAIKKAN ELAUN WILAYAH(REGIONAL ALLOWANCE)SUPAYA NAMPAK ADIL..BARU DIKATA 1 MALAYSIA..

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju dengan pendapat anda! Mana tidak kita d sabah & sarawak memang tidak ada menerima cola selama ini..Oleh demikian naikkan elaun wilayah PA d sabah & sarawak

Tanpa Nama berkata...

JANGAN LAGI KITA DIMOMOK DENGAN ISU ELAUN MASIH DIKAJI...TERLALU LAMBAT MEMBUAT KEPUTUSAN...JANGAN BUAT FIKIRAN KTA JADI KUSUT...MASALAH NEGARA SEKARANG SEMAKIN GENTING..

Tanpa Nama berkata...

HARAP PA DARI SABAH & SARAWAK YG TIDAK MENERIMA COLA SELAMA INI SUPAYA DINAIKKAN ELAUN WILAYAH(REGIONAL ALLOWANCE)SUPAYA NAMPAK ADIL..BARU DIKATA 1 MALAYSIA..
___________________________________
BUKANKAH ELAUN WILAYAH YANG BARU SUDAH DIPERKENALKAN BERSAMA-SAMA KENAIKAN GAJI 13% PADA MARCH 2012?
ATAU ANDA MASIH TAK TAHU APA YANG BERLAKU DI SEKITAR ANDA? TAHUKAH ANDA SABAH DISERANG? ATAU MEMANG ANDA TAK TAHU APA2? (CAMANA BOLEH KERJA GOMEN KES CAM NI?)

Tanpa Nama berkata...

SUDAH2 LA TU OMAR...KO MINTAK SEGALA-GALANYA...BUMI DAN LANGIT TAPI HABUK PUN TAKDE.....PM PUN TENGAH PENING PIKIQ HAL SULU TUE, KO NAK MINTAK UNIFORM LAK....PELURU, MERIAM PUN TAK TENTU CUKUP NIE...KO NAK MINTA NAIK ELAUN LAK...

Tanpa Nama berkata...

INILAH BARISAN KITA, YG IKHLAS BERJUANG, RELA SEDIA BERKORBAN, UTK IBU PERTIWI. ANDAIKATA KAMI GUGUR SEMUA, TABURLAH BUNGA DI ATAS PUSARA, KAMI MOHON DOA, MALAYSIA BERJAYA.... SEMBOYAN TELAH BERBUNYI, MENUJU MEDAN BAKTI.... AL FATIHAH KEPADA PERAJURIT2 KITA YG TELAH BERJUANG DEMI AGAMA DAN KEAMANAN...

KALAU KITA SEMUA TIDAK MEMENTINGKAN DIRI, DAN MENGANGGAP SEMUA ADALAH BERSAUDARA RASANYA AMAN HIDUP KITA. ISU KETIDAKPUASAN PENJAWAT AWAM PUN MUNGKIN TIDAK TIMBUL SBB SEMUA SALING MEMIKIRKAN KESUSAHAN ORANG LAIN.

BILA SIKAP TAMAK DAN MEMENTINGKAN DIRI MENGATASI SEGALANYA, ISLAM SESAMA ISLAM PUN SANGGUP BERMUSUH SERTA BUNUH MEMBUNUH. WANG, HARTA DAN PANGKAT TIDAK BERERTI DAN BERNILAI SEKIRANYA TIADA KEAMANAN DAN KEHARMONIAN DALAM KEHIDUPAN KITA.

MANUSIA SENTIASA MENGEJAR KEDUNIAAN SERTA TIDAK MEMIKIRKAN BERAPA LAMA MASA YG TINGGAL UTK BERBUAT KEBAIKAN. PERNAHKAH ANDA MEMIKIRKAN PADA UMUR BERAPA ANDA AKAN MENEMUI ILAHI DAN BERAPA UMUR ANDA SEKARANG. KIRAAN YG MUDAH BERAPA LAMA MASA LAGI YG ANDA TINGGAL. FIKIR2 KAN LAH. WALLAHUALAM...

is berkata...

Memang betul. Yg ada 3 pasang baju tu pun bukannya mereka pakai. Ambil resit jahit beli baju jenama baru utj pgi krja. Satu lagi yg sebok nak tmvah 5 psg baju tu buat ape? Beri baju yg brkualiti lagi bagus. ha kalau dah berunifom tu pakai la ya jngan mngatal naj pkai baju koprat lak. Sedo diri.

is berkata...

Jangan berharap sangat. Klu yntun alhmdullilaj kalu rugi ucapkanlah innalilla......

Tanpa Nama berkata...

Kita kerap memikirkan tentang kekurangan diri kita sehingga kita lupa tanggungjawab kita sesama kita. Adakah kita boleh hidup seorang diri dgn diberi harta dan kekayaan di dunia ini tanpa manusia lain di sekeliling? Mari kita fikirkan....

Tanpa Nama berkata...

Jangan kita terlalu berbangga dgn kejayaan kita pada hari ini sehingga kita lupa diri, lupa agama dan merasakan kejayaan kita adalah datang dari diri kita sendiri. Dan jgnlah kita melupakan tanggungjawab kita utk berlaku adil kpd semua jika kita diberi kuasa dan pangkat. Ini semua ujian Allah pada hambanya.

Tanpa Nama berkata...

21 Februari 2013
MUHYIDDIN MINTA SEKTOR AWAM TUNGGU 'BERITA BAIK' PM
Sinar Harian
JAMILAH HAMZAH
21 Februari 2013

mana berita baiknya,sampai skrg tak ada beritanya......

Tanpa Nama berkata...

elaun itp kalau naik org yg duk kuater tak merasa lah..lebih baik naikkan ITKA SELARASKAN SAMA BANYAK UNTUK SEMUA GRED..sepatutnya hanya gaji pokok yang membezakan antara gred,untuk elaun tak perlu dibezakan..baru adil

Tanpa Nama berkata...

Salam 1 malaysia. Bagus la juga cadangan ini..Tapi.. kenapa lah kumpulan PNP ni mudah je naik pangkat. Habis Sambung belajar je terus buat permohonan naik gred. Masaalahnye buat assingment dan kerja-kerja pengajian semua diupah. Ada yang upah budak maktab la.. Baru je kejap tadi aku dengar seorang cikgu mengaku semua kerja2 tugasan di upah sepenuhnya. Ambik pengajian ada berkaitan dengan ict. Buat blog la buat apa2 entah.. Last2 semua benda mengaji x masuk kepala. just fikir nak naik gred semata2. harap2 menteri pendidikan tahu hal ini.

Tanpa Nama berkata...

Apa salahnya ITP dan COLA dpt penuh utk penduduk kuarters ! Tak salah kan ! Jgn nak cemburu ok !

Tanpa Nama berkata...

Memang cemburu lah dol.....org lain dapat penuh, kita dpt ciput.....

Tanpa Nama berkata...

aib uols.... kita reramai sokong BN... tatap... nan ado....

Tanpa Nama berkata...

apa pun terjadi, saya tetap sokong BN

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan untuk penghuni kuarters dipotong tetap RM180 walaupun ITP dinaikkan. Contohnya jika ITP RM500. Penghuni kuarters hanya layak terima RM320 sahaja. Itupun jika kuarters diselenggara secara berkala. Jika tiada sebarang penyelenggaraan, RM180 hendaklah dipulangkan kembali kepada penghuni kuarters. Manakala COLA pula diberi 100% tanpa sebarang potongan.

Tanpa Nama berkata...

Saja Nak Tau...

kenapa dlm skim paramedik ada yg dpt elaun kritikal dan ada yg tak?
Yg dpt:-jururawat, pen peg kesihatan(m.a).
Yg tak dapt:-
Pen farmasi,Pen Peg. Persekitaran,juruteknologi makamal,juruteknologi pergigian.
walhal kerja lebih kurang sama pentig dlm perkhidmatan KKM.kerja banyak!!!
ini semacam ada skim di anak tirikn...
bukan sekadar kerja hakiki,kerja kerja lain terpaksa ditanggung. jaga aset/inventori,jaga setor daerah/verifikasi stok,pembelian dan lebih pening lg menguruskan kerja2 Pembangunan.
Harapan sy pehak Dato Omar dan Pehak bertanggung jawap dpt memberi tumpuan sewajarnya akan perkara ini.

Tanpa Nama berkata...

hsiointnBarran
kalodok rumah kerajaan dapat COLA penuh memang untung le penghuni kuarters.. dulu bapak dia duduk..bnikle pencen anak sambung duduk..tunggu rumah kosong brpuluh tahun le org lain..rumah beli dgn pinjaman kerajaan wat sewa..masyuk aje tiap bulan.. kite yg x de kuarters ni menyewa le aje...rumah murah pun dah berapa sekarang ni kalo sewa w/pun kat pekan kecil...lg satu mgenai naik pangkat/gred...ptd mcm ribut gi nye..kite yg lain mcm siput je le..maklumle mereka yg wat sume tu..kite keje dkt 30 thn baru nak merasa gred 48..ptd 8 thn dah smpi situ..adil ke utk sume org??? jpa tu bwh kawalan ptd jd ktgn awam lain ni x reti fikir agaknye...tu yg asyik kene buli je... udah le ckp org putih brterabor ....brcicior sane sini..hrp title ptd je..

Tanpa Nama berkata...

kalau nak di kira adil or tidak adil..

Golongan PnP dah banyak bertimbang rasa

contoh,

sama2 dok kuarters jenis apt yang kecik yang layak untuk kumpulang sokongan 2, tapi potong ITP tetap penuh..kenapa tak potong sama dengan kelayakan kumpulan sokongan 2 tu..

ada kumpulan sokongan dapat teres, tapi dorang di potong lebih rendah berbanding PnP..jenis rumah sama..

alasan tidak mengcukupi rumah tu tidak adil..dan sepatutnyer terres yang di huni oleh kumpulan sokongan tu di arahkan pindah..

ramai yg gred 48 juga tinggal di apartment, tapi potongan tetap penuh..


lagi satu, kumpulan sokongan ni saya tgk memang mewah..kalau henpon tu paling cikai pun samsung S2..biasa yang muda2 lah...

kalau perempuan lak, pakaian tu memang terkini dan mahal..kadang2 kompius dia ni pegawai ke apa..bukan nak pertikai, tapi cuba relate kan dengan keluhan gaji yang tidak mengcukupi itu??


mungkin juga ada bisnis luar lain yg boleh tampung, tapi ini adalah persepsi pertama bila di tengok..


balik kepada lumrah, perbezaan memang kena tetap ada dalam organisasi dari segi gaji, elaun etc...cuma kerajaan perlu MENGKAJI (lagi) perkembangan kejaya kumpulan sokongan ini..tidak di nafikan mereka juga mempunyai latar belakang akademik yang bagus dan mutu kerja juga lebih bagus daripada kumpulan PnP..rezeki tidak memihak pada mereka..

jadi kerajaan perlu lah memberi jalan kepada mereka untuk maju ke depan..


redna59 berkata...

Cadagan penyemakan semula gaji bagi pegawai yang sudah capai maksimum amat dialu-alukan. Persoalannya adalah begini, jika seorang anggota dalam gred32 (P2) sudah dalam tahap maksimum selama 7 tahun dan kemudian pada tahun Nov 2011 yang lalu di naikkan pangkat ke gred u36, adakan pegawai ini akan menikmati apa-apa faedah jika apa yang dicadangankan menjadi kenyataan. Perkara ini harus di ambil kira kerana seorang pegawai yang dalam gaji maksimum juga telah bekerja bertungkus lumus demi menaikkan tmej perkhidmatan awam.

Tanpa Nama berkata...

Aiks.... Lau cola saje penuh ok.lah... Itp pun nak dpt penuh sakit la.... Kalau mcm tu syok.la dapat duduk free... Semua orang nak... Rumah yg dah beli nie bleh buat rumah sewa... Untung2.... Hahaha.... Agak2 lah kenyataan anda tu... Sokong kalau cola penuh.. Tapi lau itp penuh kompem semua kuaters penuh....

Selasa, Mac 05, 2013 9:18:00 PTG

Betul tu...agak2 la yg duk kuarters.. byk cantik korang nk dpt ITP..klu nk merasa ITP duk uma sewa atau beli pastu duk...tau la korang nnti agak2nya kena tambah g ke tak duit poket korang...sbb nk byr sewa/pinjaman. Klu nk mintak tu biar logik la...dh bagi betis nk peha....duk luar la bru tau mahal ke tidak sewa/pinjaman. Tah2 korang dh beli rumah pakai gov loan... korang seronok2 kutip sewa pastu duk kuarter nk free... mmg dasar.....

Tanpa Nama berkata...

Kakitangan sokongan ni asyik tak puas hati je pasal gaji...yg ko orang dok sibuk tengok kumpulan pengurusan dan profesional punya skim gaji,elaun dan kemudahan sebab apa?Ko oarang buat je la kerja masing2..masa sekolah dulu main2..sape suruh x usaha,tak belajar sungguh2..ni dah kerja dok mengomel nak bandingkan diri ko orang dengan peringkat atasan...ukur baju badan sendiri la...klu suh ko orang pegang jawatan pengurusan ni terkebil2 plak nanti,mcm cicak makan kapur..nak buat keputusan pun tak tau.management theory pun tak belajar...ingat tu...sedar diri sikit..kerja ntah ape sibuk nak elaun sana sini,nak naik gaji..

Tanpa Nama berkata...

aku gred 27 sokong itp n cola beri penuh jika tinggal di kuarters,rumah boleh diberi sewa n tmbh pendapatan n leh tambah personal loan,n tukar kereta lagi,untung2 kerja gov ni,kerja sikit gaji banyk,padan muka dgn pekerja swasta nanti gaji gov naik harga barang pun akan ikut naik...yeeeeeeeeehaaaaaaaa idup bang ajib n pak omaq.....

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan yang tinggal di kuarters tidak perlu dipotong ITP dan COLA ! Mesti dapat penuh , ini utk membantu PA awam utk memiliki rumah sendiri ! Kemudahan ini hanya patut diberi kpd gred 1-41 shj keranan gaji cukup makan aje ! Yang gred selebihnya macam biasa !

Tanpa Nama berkata...

aku cadangkan kerajaan wak sewa kuartes tu:) dapat gak hasil. so xde gaduh yg dpt kuartes dgn yg xdpt. ITP n COLA bg sama sume duk kuartes n sewa luar sbb kuartes dah kene bayar sewa. baru la yg dapt kuartes x naik lemak. patu hadkan 5 tahun je. ni sapai pencen dia je duk. org lain nak gak kemudahan

sekian cadangan aku:)

Tanpa Nama berkata...


"BUAT KERJA HAKIKI, JAUHI JADI PENGHASUT POLITIK"

"KITA JANGAN JADI MANGSA POLITIK "

Tanpa Nama berkata...


Waaa.. PM nak jumpa kakitangan awam pada 11 Mac 2013 (isnin) ni di putrajaya.. ada berita baik kaaa...

Tanpa Nama berkata...

Saya berharap CEUPACS tidak hanya memperjuangkan soal gaji & insentif sahaja. Sehingga kini, tiada sebarang penambahbaikan dan respon ke atas sistem HRMIS,e-Gaji,e-Maklum dsb. Harap CEUPACS dapat menegur JPA & Jabatan Kerajaan lain demi kelancaran bagi kakitangan berurusan menggunakan sistem atas talian kerajaan. Pada hemat saya, sistem yang dibangunkan ini membazir wang kerajaan kerana gagal berfungsi dan tidak efisien.

Aku Seorang Penjawat Awam berkata...

MARI KITA SEMUA BERDOA SUPAYA:

SEMUA PENJAWAT AWAM DAPAT MENINGKATKAN KUALITI KERJA,

SEMUA PEJAWAT AWAM BEKERJA DENGAN BERHEMAH,

SEMUA PENJAWAT AWAM DIMURAHKAN REZEKI,

SEMUA PENJAWAT AWAM DIJAUHKAN SIFAT HASAD DENGKI,

SEMUA PENJAWAT AWAM SALING BEKERJASAMA, TIDAK BANGGA DIRI, BANTU MEMBANTU DAN TIDAK MEMENTINGKAN DIRI SUNGGUHPUN TINGGI JAWATANNYA,

SEMUA PENJAWAT AWAM BERJAYA DI DUNIA MAHUPUN DI AKHIRAT.

AMIN.....

IKLAN SEKEJAP berkata...

IKLAN SEKEJAP (UNTUK DIJADIKAN RENUNGAN)-SUPAYA JANGAN KITA PENJAWAT AWAM MEMPUNYAI PERSAMAAN DENGAN KISAH LAWAK DI BAWAH) HEHE...

Tajuk: Boss dan Orang Gaji

Suatu hari dua orang kaya sedang duduk-duduk di cafe, sambil berborak kosong tentang orang gaji masing-masing

Org Kaya I: “Kau nak tau tak orang gaji aku tu bodoh nak mampus. Kalau tak caye lihat ni…”

Terus dia panggil si Adi orang gajinya.

“Adi, ini RM10 , pergi ke kedai, dan belikan saya kereta ferrari.” Adi pun menjawab dengan sopan, “Yes Sir!! Right Away!!”

Terus dia bergegas ke kedai yang ade jual kereta. Orang Kaya I itu terus mengatakan pada kawannye tu, “Tengok, kan betul tu? Dia bodoh nak mampus”

Org Kaya II: “Haha, itu tak de ape-ape lagi… saya punya orang gaji lagi bengap”.

Terus si Org Kaya II memanggil Ali, “Ali, pergi ke rumah saya, lihat sama ada saya ada di rumah atau tidak”

Ali: “Yes Sir!! Right Away!!” Ali pun bergegas ke rumah tuannya.

Orang kaya II memandang temannye sambil ketawa. Tidak berapa lama kemudian kedua-dua orang gaji ini bertemu di tengah jalan.

Adi: “Eh, kau tahu tak, boss aku tu bodoh betul. Dia bagi aku RM10 dan suruh pergi beli ferrari, manalah boleh kan sekarang dah pukul 12 tengah malam tentulah kedai tutup..”

Ali: “Boss aku pun bodoh jugak. Ada ke dia boleh suruh aku balik umah tengok dia ada kat umah ke tidak.. Kalau guna telefon je kan senang...”

Tanpa Nama berkata...

U org malaya, tidak tahu sabah & sarwak diberi elaun wilayah..sepatutnya peratusan dari gaji pokok dinaik berpatutan dgn keadaan sekarang..kategori sokongan peratusannya mencapai RM450..

Tanpa Nama berkata...

KERAJAAN JANGAN HANYA NAIK GAJI UTK YANG TUA BANGKA SAHAJA..SUPAYA ADIL KERAJAAN PATUT NAIK GAJU UTK SEMUA PA..BARU DIKATA ADIL..

Tanpa Nama berkata...

siapa kerja shift malam, awal pagi, kasihanilah mereka...bersengkang mata kerja sesuap nasi..tak kira apa jbtn dan jawatan sekalipun....beri mereka elaun khas....saya cukup sokong

Tanpa Nama berkata...

Hairan kenapa PA muda sanggup hina PA tua, apakah PA muda yg buat penghinaan ini akan mati sblm sempat tua bangka? Jgn berfikiran bodoh spt penceroboh suluk. Renungkanlah muka ibubapa anda yg semakin tua bangka kecuali anda tidak punyai generasi tua dlm kalangan keluarga kamu yg celupar mulut ni. Skrg kamu tak layak kerana masih muda tapi apabila tua nanti kamu akan dpt juga.Justeru itu jgn jd org muda yg tamak seolah2 tak punyai sifat kesabaran. Last2 satu pun tak de kelak, padan muka....

Tanpa Nama berkata...

BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU BAGJU

Tanpa Nama berkata...

laporan skmtpa mane???????????

Tanpa Nama berkata...

YG TUA BANGKO TAK SEDO DIRI...HABUAN MAHU, KEJO TAK SEBERAPA

Tanpa Nama berkata...

Aku tak hairan PA muda terlalu taksub nak dpt gaji melebihi gaji PA tua kerana mereka pendek umur sblm sempat menjadi tua bangka. Jika mereka nak panjang umur dah tentu mereka berfikiran lebih terbuka dan matang.

Tanpa Nama berkata...

Masa 3 uniform pun susah dapat...alih2 dapat claim 2 psg je n ni nak tambah 5 psg g..entah2 langsung x dpt....kalo dpt alhamdulillah

Tanpa Nama berkata...

Mudah2an hang cepat ma..... sblm tua bangka. Sori tak semua org muda rajin tapi hanya nak berlagak berlebihan wpun baru setahun jagung bekerja.

Tanpa Nama berkata...

Setuju....

Aron Ajis berkata...

Tanpa Nama berkata...
kalau nak di kira adil or tidak adil..

Golongan PnP dah banyak bertimbang rasa

contoh,

sama2 dok kuarters jenis apt yang kecik yang layak untuk kumpulang sokongan 2, tapi potong ITP tetap penuh..kenapa tak potong sama dengan kelayakan kumpulan sokongan 2 tu..

ada kumpulan sokongan dapat teres, tapi dorang di potong lebih rendah berbanding PnP..jenis rumah sama..

alasan tidak mengcukupi rumah tu tidak adil..dan sepatutnyer terres yang di huni oleh kumpulan sokongan tu di arahkan pindah..

ramai yg gred 48 juga tinggal di apartment, tapi potongan tetap penuh..


lagi satu, kumpulan sokongan ni saya tgk memang mewah..kalau henpon tu paling cikai pun samsung S2..biasa yang muda2 lah...

kalau perempuan lak, pakaian tu memang terkini dan mahal..kadang2 kompius dia ni pegawai ke apa..bukan nak pertikai, tapi cuba relate kan dengan keluhan gaji yang tidak mengcukupi itu??


mungkin juga ada bisnis luar lain yg boleh tampung, tapi ini adalah persepsi pertama bila di tengok..


balik kepada lumrah, perbezaan memang kena tetap ada dalam organisasi dari segi gaji, elaun etc...cuma kerajaan perlu MENGKAJI (lagi) perkembangan kejaya kumpulan sokongan ini..tidak di nafikan mereka juga mempunyai latar belakang akademik yang bagus dan mutu kerja juga lebih bagus daripada kumpulan PnP..rezeki tidak memihak pada mereka..

jadi kerajaan perlu lah memberi jalan kepada mereka untuk maju ke depan..
=====================

Satu pendapat dari PnP yg rasional dsaan membina ya rasa...saya sgt bersetuju dgn pandangan beliau ini tentang ukur baju biarlah di badan sendiri.

kerani ot berkata...

Berkenaan dengan insentif bertugas malam....

Saya seorang pegawai pentadbirann yang mengendalikan tuntutan kerja lebih masa kumpulan sokongan yang bertugas malam....

sebenarnya bila bertugas malam yang lebih dari 8 jam....pekerja akan diberikan hari kelepasan atau off malam.Contohnya kerja malam 3 malam dapat dua hari off.

Sekiranya mereka bekerja pada hari off mereka kan dibenarkan membuat tuntutan lebih masa.Jadi apa kah keperluan untuk beri mereka elaun

Lebih baik peruntukan elaun malam ini digunakan untuk menaikkan elaun perumahan agar semua orang merasa nikmatnya.Semua orang perlu rumah.

masalah akan timbul jika mereka yang mungkin sebulan sehari je kerja malam akan juga menuntut elaun malam ni....kita tak nafikan hak pekerja shif,tapi tahukah kita bahawa ada juga mereka terutamanya penyelia yang mungkin sebulan sekali kerja malam...

Tanpa Nama berkata...

TUA BANGKA NI BERLAGAK PANDAI JE...CAKAP BANYAK ...KEJO TAK SEBERAPA

Tanpa Nama berkata...

saya setuju ddn awak...mana tidak tak ada keje...cakap kosong aje le

Tanpa Nama berkata...

TUA BANGKA NI BERLAGAK PANDAI JE...CAKAP BANYAK ...KEJO TAK SEBERAPA
====================================
SATU DARIPADA PENYAKIT HATI...

Tanpa Nama berkata...

HARAP PA DARI SABAH & SARAWAK YG TIDAK MENERIMA COLA SELAMA INI SUPAYA DINAIKKAN ELAUN WILAYAH(REGIONAL ALLOWANCE)SUPAYA NAMPAK ADIL..BARU DIKATA 1 MALAYSIA..
___________________________________
BUKANKAH ELAUN WILAYAH YANG BARU SUDAH DIPERKENALKAN BERSAMA-SAMA KENAIKAN GAJI 13% PADA MARCH 2012?
ATAU ANDA MASIH TAK TAHU APA YANG BERLAKU DI SEKITAR ANDA? TAHUKAH ANDA SABAH DISERANG? ATAU MEMANG ANDA TAK TAHU APA2? (CAMANA BOLEH KERJA GOMEN KES CAM NI?)
***********************************
Saya setuju sangat agar ada kenaikan elaun wilayah..dan sya rs ramai yang keliru berkenaan elaun wilayah..
elaun wilayah/EPW merupakan ganti ITP bagi pegawai yang bertukar wilayah..
B.I.W merupakan elaun insentif kpd pa berasal dr sbh/swak yang mengantikan elaun cola dan diberi berdasarkan % mengikut gaji pokok mengikut gred. PA bg sabahan da swakian mmg x diperuntukkan cola dan tidak diberi pilihan utk memilih cola. yg diberi pilihan adala epw/itp.
sekiranya itp dinaikkan dan epw x ada kenaikan ini jelas menunjukkan ketidakadilan..
tq very much
harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

Kakitangan sokongan ni asyik tak puas hati je pasal gaji...yg ko orang dok sibuk tengok kumpulan pengurusan dan profesional punya skim gaji,elaun dan kemudahan sebab apa?Ko oarang buat je la kerja masing2..masa sekolah dulu main2..sape suruh x usaha,tak belajar sungguh2..ni dah kerja dok mengomel nak bandingkan diri ko orang dengan peringkat atasan...ukur baju badan sendiri la...klu suh ko orang pegang jawatan pengurusan ni terkebil2 plak nanti,mcm cicak makan kapur..nak buat keputusan pun tak tau.management theory pun tak belajar...ingat tu...sedar diri sikit..kerja ntah ape sibuk nak elaun sana sini,nak naik gaji..

Rabu, Mac 06, 2013 11:38:00 PG


kpada yang komen diatas ckp bleh xbralas ckit.jgn sedap mulut je.sape ckp geng2 pelaksanan nie xbguskdang2 kami lbey bgus dri yg diatas jgn berlagak sgt ....ada antara kami yg degree n master xpi keja xmemilih n xde rezeki disebabkan ada sesetengh golongan cm korang guna kabel dlm untuk dpt kn keja bhgian profesional sedangkn korang punya iq pun xtinggi mna brlagak je lbey.......

Tanpa Nama berkata...

Cakap boleh lah...yang duk kuarters kos penyelengaraan di tanggung sendiri..kuarters dh usang tp potongan masih sama...pikir la dol bila bercakap...

Tanpa Nama berkata...

U tanya lagi I saman U....

Tanpa Nama berkata...

U tanya lagi I saman U....

padan kerje nak saman org je....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Kakitangan sokongan ni asyik tak puas hati je pasal gaji...yg ko orang dok sibuk tengok kumpulan pengurusan dan profesional punya skim gaji,elaun dan kemudahan sebab apa?Ko oarang buat je la kerja masing2..masa sekolah dulu main2..sape suruh x usaha,tak belajar sungguh2..ni dah kerja dok mengomel nak bandingkan diri ko orang dengan peringkat atasan...ukur baju badan sendiri la...klu suh ko orang pegang jawatan pengurusan ni terkebil2 plak nanti,mcm cicak makan kapur..nak buat keputusan pun tak tau.management theory pun tak belajar...ingat tu...sedar diri sikit..kerja ntah ape sibuk nak elaun sana sini,nak naik gaji..

-----------------------------------

Bagi yang memberi pernyataan di atas, saya klasifikasikan dia sebagai org yang bongkak dan sombong diri dan ilmu yang penuh di dada (sbb dapat masuk U) tidak diguna pakai sebaik mungkin...

kenapa?

sekiranya anda memang benar belajar tinggi (masuk U lah biasa org kata), anda tidak akan mengeluarkan pernyataan di atas...

perlu di ingat, kenyataan anda telah menghina, bias dan mempertikaikan rezeki yang Allah kurniakan..

Kenapa di katakan menghina...sbb anda menyatakan kumpulan sokongan ini tidak pandai (mcm anda yang berjaya masuk U) ..sedangkan anda tidak tahu susur galur mereka..mungkin mereka tidak berpeluang kerana masalah kewangan, atau mungkin tidak tidak berjaya sbb tercicir..bnyk kes, contoh lepasan STPM, yang mendapat pointer tinggi tidak berjaya masuk U, tetapi pointer yang rendah dapat masuk U...ini memang realiti...

kedua, ramai di kalangan mereka yang mempunyai sekurang2 nya diploma..ada BEBERAPA PT N17 di satu jabatan yang mempunyai degree dan master..dan degree tersebut bukan di perolehi bkn secara PJJ atau separuh masa..tetapi sepenuh masa yang mereka terpaksa "gadaikan" semata2 untuk mendapatkan pekerjaan pada gred lebih rendah..bukan mereka tidak berusaha untuk mendapat jawatan gred 41, tetapi REZEKI tidak memihak..

Kenapa di katakan bias...sbb anda menghakimi seseorang kerana jawatan nya...bukan kerana kepakaran dan kebijaksanaan serta kompetensinya..hanya kerana mereka di golongan SOKONGAN, anda kata mereka tidak bijak..malas belajar...siapa anda!!! itu lah masyarakat Malaysia yang mempunyai stigma terhadap kumpulan pelaksana ni...moga Allah sembuhkan hati anda!

Kenapa anda dikatakan mempertikaikan rezeki Allah...kerana semua ini Allah dah tentukan..walaupun ada PhD sekali pun, kalau Allah kata kerja kerani je..maka kerja kerani lah..jgn lah perlekehkan seseorang itu..dia pun (saya jamin) sentiasa berdoa pada Allah untuk mendapat kerja yang lebih baik dan setaraf dengan akademik nya...

Kesimpulannya...walaupun ada Kumpulan PnP gred Jusa sekali pun, kalau Allah nak tarik rezeki tu, bila2 masa sahaja..

Saya bukan dari kumpulan sokongan, tetapi saya tidak pernah dan tidak akan skeptikal pada mereka hanya kerana mereka kumpulan sokongan..malahan sebilangan besar mereka lebih baik daripada PnP, waima yang gred Jusa pun..cuma idea dan pandangan mereka sentiasa di sekat oleh kerana gred sahaja...

Allah sentiasa bersama kita..sabar lah...

Panglima Veteren berkata...

Secara ikhlas, aku suka kenyataan Tun Mahathir berkenaan pencerobohan Lahad Datu..aku pun suka masa beliau merintah negara tercinta ni..daya pemikirannya sangat bernas dan cerdik..dan boleh digunapakai..kenapa pemerintah kini harus takut..jgn takut dgn bayangan..hadapi kenyataan..aku x berapa gemar dgn slogan 1 Malaysia..sbb slogan itu hak kuasa bumiputera terutama masyarakat melayu umpamanya hilang didlm koata..benar lah kata Hang Tuah "tak kan melayu hilang didunia"..yg akan hilangkannya pun orang melayu sendiri..mcmane?..biar lah kata Tun M..wawasan 2020 ker..bagus la mcm tu..skrg nie..melayu berpecah..berpuak2..tengok la keliling kita apa dh jadi..smpi kita sendiri pun takut dinegara kita sendiri..fikir2 & renung2 kn lah..ucapan Takziah kepada perwira negara..aku klu diberi senjata pun aku x gentar penceroboh..ni negara aku..tanah tumpah negaraku..demi bangsa aku & anak cucu ku..wahai bangsa melayu..bangkit lah..kita baru merdeka 56 tahun sedang kn kita dijajah 500 tahun..

Tanpa Nama berkata...

Setuju,
Mahathir sangat hebat, kalau beliau masih lg jd PM....isu pencerobohan macam ni tk akan
timbul.....SEBAB
PENDATANG YG MASUK SABAH AKAN TERUS DIBERI IC.....MAKA ISU PANDATANG HARAM DAN PENCEROBOHAN TIDAK BERBANGKIT DI SABAH!

Tanpa Nama berkata...

br 1.4 juta penjawat awam minta naik gaji,Pm xperlu takut dengan PA ni,ada ramai pekerja swasta lebih dari 4 juta pekerja,jika PM naikkan gaji PA harga barang akan turut naik dah tentu BN akan kalah jika benda ini terjadi,ingat kuasa ada pada pekerja swasta.Udah2 PA jangan dah bagi paha nak isap kote plak...

Tanpa Nama berkata...

Elok benar la tu....
Satu pihak kerja nye nak tuduh orang...
Satu pihak lagi kerja nye nak saman orang....
Sama2..... Susah nk cakap...lawak bebeno...

Tanpa Nama berkata...

Isap jerrrr......paha kan dh dekat kote....tunggu apa lg

Tanpa Nama berkata...

yea kea.. nampak macam berani jea,poorraahh..!! kena gertak dgn mat rempit jea, dah kecut buah..!!

Tanpa Nama berkata...

Rasa rasanya semua PA tidak akan mendapt apa apa berita baik sebab hampa semua asyik bertengkak ! Contoh yg baik SBPA dan PTK dimansuhkan sebab pelbagai pendapat ! Haa sapa rugi bila PTK dimansuhkan , kita PA jugak khasnya yang muda ! Tak leh naik gaji dan pangkat ! Last last nak naik pangkat kena jugak bodek boss ! Tulah jgn taksub ! Saya harap PTK yg dimansuhkan kembali semula supaya budaya bodek membodek dpt dihapuskan sama sekali ! Kalau dpt boss jahat macamane habislah sampai mati pun tak naik pangkat ! Kita gred sokongan tidak harus bergantung kpd Pnp utk kenaikan pangkat ! mesti ada saluran sendiri spt PTK utk memudahkan at least kenaikan gaji khasnya !

Tanpa Nama berkata...

Kaum melayu asyik bertelagah padal gaji yg tak pernah cukup sdgkan kaum sibuk berusaha memajukan diri dan keluarga dan tak bergantung harap utk kerja makan gaji dgn kerajaan. Umum ketahui kaum bukan melayu iaitu bumiputera sabah dan sarawak terpaksa berusaha tanpa terlalu mengharap bantuan kerajaan. Mereka bersyukur dgn apa yg ada meskipun keinginan utk hidup mewah spt kaum lain tetap ada. Usaha tangga kejayaan menjadi pembakar semangat utk terus hidup wpun kekadang kais pagi makan pagi kais petang mkn petang.

Tanpa Nama berkata...

kenaikan elaun perumahan bila nak umum......jng nak permainkan kebajikan perkhidmatan awam...PRU13 dah dekat ni...

Tanpa Nama berkata...

Cakap boleh lah...yang duk kuarters kos penyelengaraan di tanggung sendiri..kuarters dh usang tp potongan masih sama...pikir la dol bila bercakap...

Khamis, Mac 07, 2013 12:20:00 PTG

Duk luar la klu gitu....p sewa..dh tau kuarter buruk sape suruh duduk....lps tu memekak nk ITP juga...

Tanpa Nama berkata...

Setuju,
Mahathir sangat hebat, kalau beliau masih lg jd PM....isu pencerobohan macam ni tk akan
timbul.....SEBAB
PENDATANG YG MASUK SABAH AKAN TERUS DIBERI IC.....MAKA ISU PANDATANG HARAM DAN PENCEROBOHAN TIDAK BERBANGKIT DI SABAH!



Khamis, Mac 07, 2013 1:11:00 PTG

Lupa ke masa tu sape TPM yg terlibat? Anu war....punya keja....

Tanpa Nama berkata...

baik naikkan gaji PA awam selaras dgn kenaikan barangan ! Naik sama rata pun takpe ! Mungkin lagi 20 % ke ! Tetapi hanya utk gred 1-41 shj ! Yg lain dah kaya dah ! Tak perlu lg !

Tanpa Nama berkata...

Sama-sama kita doakan keselamatan anggota Polis dan Tentera yang sedang berjuang di Lahad Datu.

Semoga Kerajaan akan memberi perhatian yang lebih kepada Tentera dan Polis dan kenaikan Gaji, Elaun dan Insentif perlu di naikkan lagi..memandangkan anggota Tentera dan Polis menggadai nyawa untuk Negara...

Tanpa Nama berkata...

Aku pelik ler korang ni..sekarang ni Malaysia sedang alami krisis PENCEROBOHAN..

Rilek la ckit..ni asyik cakap pilihan raya dah dekat..semua tu Rakyat Malaysia tau ler..pilihanraya dah dekat...

Cuba doakan agar pasukan Polis dan Tentera kita yg sedang berjuang tu selamat..ni yang tahu isi perut sendiri jer..haprakkkk betul ler korang ni...

Tanpa Nama berkata...

kerani ot berkata...
Berkenaan dengan insentif bertugas malam....

Saya seorang pegawai pentadbirann yang mengendalikan tuntutan kerja lebih masa kumpulan sokongan yang bertugas malam....

sebenarnya bila bertugas malam yang lebih dari 8 jam....pekerja akan diberikan hari kelepasan atau off malam.Contohnya kerja malam 3 malam dapat dua hari off.

Sekiranya mereka bekerja pada hari off mereka kan dibenarkan membuat tuntutan lebih masa.Jadi apa kah keperluan untuk beri mereka elaun

Lebih baik peruntukan elaun malam ini digunakan untuk menaikkan elaun perumahan agar semua orang merasa nikmatnya.Semua orang perlu rumah.

masalah akan timbul jika mereka yang mungkin sebulan sehari je kerja malam akan juga menuntut elaun malam ni....kita tak nafikan hak pekerja shif,tapi tahukah kita bahawa ada juga mereka terutamanya penyelia yang mungkin sebulan sekali kerja malam...

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

LAU CAM NI..TENTERA DAN POLIS PUN BLEY DAPAT OT LER KOT...BEST

Tanpa Nama berkata...

hsiointnBarran
kalodok rumah kerajaan dapat COLA penuh memang untung le penghuni kuarters.. dulu bapak dia duduk..bnikle pencen anak sambung duduk..tunggu rumah kosong brpuluh tahun le org lain..rumah beli dgn pinjaman kerajaan wat sewa..masyuk aje tiap bulan.. kite yg x de kuarters ni menyewa le aje...rumah murah pun dah berapa sekarang ni kalo sewa w/pun kat pekan kecil...lg satu mgenai naik pangkat/gred...ptd mcm ribut gi nye..kite yg lain mcm siput je le..maklumle mereka yg wat sume tu..kite keje dkt 30 thn baru nak merasa gred 48..ptd 8 thn dah smpi situ..adil ke utk sume org??? jpa tu bwh kawalan ptd jd ktgn awam lain ni x reti fikir agaknye...tu yg asyik kene buli je... udah le ckp org putih brterabor ....brcicior sane sini..hrp title ptd je.

------------------------------

Berhenti dan kerja sendiri..sendiri jadi bos...

Tanpa Nama berkata...

Kelemahan ketua jabatan jika ada kakitangan yg menduduki sudah punyai rumah sendiri tapi masih duduk kat kuarters; rumah yg dibeli disewa utk dpt keuntungan. Ketua jabatan harus bertindak bukan tutup mata atsu brrsengkongkol dgn manusia yg tidak berhati perut ni. Ramai PA kat luar sana terpaksa menyewa sdgkan ada pula PA yg bersenang lenang diatas kesukaran org lain. Tindakan disiplin harus dikenakan kpd yg engan keluar dan mendiami rumah sendiri.

Tanpa Nama berkata...

TERBACA YANG INI:
Tanpa Nama berkata...
Setuju,Mahathir sangat hebat, kalau beliau masih lg jd PM....isu pencerobohan macam ni tk akan
timbul.....SEBABPENDATANG YG MASUK SABAH AKAN TERUS DIBERI IC.....MAKA ISU PENDATANG HARAM DANPENCEROBOHAN TIDAK BERBANGKIT DI SABAH!
Khamis, Mac 07, 2013 1:11:00 PTG

{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{

AKU HARAP SUPAYA KERAJAAN MALAYSIA TERUS BUAT 'OPS TAPIS' DI SELURUH NEGERI SABAH, SETELAH SELESAI OPERASI "SEARCHING UP AND MOPPING' SEKARANG INI SELESAI.

TUJUAN UNTUK PEMERIKSAAN KPD (KAD PENGENALAN DIRI) SETIAP PENDUDUK YANG ADA DIDALAM NEGERI SABAH. KEGAGALAN MANA2 ORANG YANG TIDAK MEMPUNYAI KPD BERMAKNA AKAN DITAHAN KERANA DIANGGAP BUKAN RAKYAT MALAYSIA. KINI BUKAN MASANYA UNTUK BERTOLAK ANSUR LAGI. 8 ORANG ANGGOTA KESELAMATAN NEGARA TERKORBAN KERANA SIFAT TIDAK BERTIMBANG RASA DAN KEJAM DALAM DIRI PENGGANAS (PENCEROBOH) TELAH MENGAJAR KITA ERTI 'BAIK HATI' YANG TIDAK BERTEMPAT KEPADA ORANG LAIN.

(Seruan daripada Aku saudara rapat kepada Unit 69 Komando Polis Allahyarham Inspektor Zulkifli Mamat - Sg. Lias, Sungai Besar Selangor) Al-Fatihah.


Tanpa Nama berkata...

ORG MALAYA MANA TAHU..YANG DIA TAHU ELAUN UTK DIA ORG AJE..JANGAN SEBARANG HENTAM BEB!!!

Tanpa Nama berkata...

JANGAN LUPA PERJUMPAAN PM DENGAN KAKITANGAN AWAM DI PICC ISNIN 11 MAC 2013 JAM 11 PAGI. ADA LIVE TV1...MESTI ADA BERITA BAIK.. AMIN!

Tanpa Nama berkata...

KATA NASIHAT:
Masa berduit masa ada jawatan masa muda eloklah ringankan hati belanja kawan2 sekadar yang mampu. Kalau nampak orang susah hulurlah 1merah or 1hijau. Jumpa anak buah hulurlah berapa2 yang ikhlas dihati. Maniskan mulut elokkan percakapan.

KISAH DAN TELADAN:
Aku ada kawan sekarang dah meninggal dunia. Masa hidupnya memang dia tak hidung masin. Nak belanja kawan memang liat poketnya. Asyik kira bila pencen dapat sekian2 dan nak buat itu dan ini. Tapi Allah lebih tahu. Belum sempat rasa duit pencen, Allah telah ambil nyawanya. Semua ketentuan Ilahi.

PENGAJARAN:
Jangan terlampau menyimpan sebab akan jadi bakhil, kedekut dan tamak. Jangan terlampau pemurah sebab jadi boros dan bazir pulak.
Eloklah yang sederhana, sebab sederhana jadi ajaran Islam sejak dulu lagi. Sambung kisah kawan aku tadi ialah dia tak rasa duit yang disimpan dan diharapnya. Yang dapat rasa duit dia ialah anak isteri yang ditinggalnya. Semoga jadi kisah dan tauladan kepada kita.


Tanpa Nama berkata...

kerani ot berkata...

Berkenaan dengan insentif bertugas malam....

Saya seorang pegawai pentadbirann yang mengendalikan tuntutan kerja lebih masa kumpulan sokongan yang bertugas malam....

sebenarnya bila bertugas malam yang lebih dari 8 jam....pekerja akan diberikan hari kelepasan atau off malam.Contohnya kerja malam 3 malam dapat dua hari off.

Sekiranya mereka bekerja pada hari off mereka kan dibenarkan membuat tuntutan lebih masa.Jadi apa kah keperluan untuk beri mereka elaun

Lebih baik peruntukan elaun malam ini digunakan untuk menaikkan elaun perumahan agar semua orang merasa nikmatnya.Semua orang perlu rumah.

masalah akan timbul jika mereka yang mungkin sebulan sehari je kerja malam akan juga menuntut elaun malam ni....kita tak nafikan hak pekerja shif,tapi tahukah kita bahawa ada juga mereka terutamanya penyelia yang mungkin sebulan sekali kerja malam...
Khamis, Mac 07, 2013 8:25:00 PG

Gini la, cuba awak keje malam 3 hari berturut dan awak off 2 hari serta tiada cuti hujung minggu tengok...tentu awak cirit birit n xdpt bercuti dgn famili...saya yakin...sbb org admin mcm awak mmg x penah keje mcm 2..awak keje opis hour n awak kira semua org keje mcm awak je..cuba berfikir sejenak mengenai kesusahan org lain...org mcm kami ni, dah le keje malam dr pkl 10 mlm smpai 8.10 pg, boleh org admin mcm korang ni pegi potong ot kami sejam atas alasan ikut GO..kalu org mcm kami ni rehat sejam ms keje mlm, dah ramai patient mati ko tau tak??

Tanpa Nama berkata...

golongan pnp bukannye nak berlagak.tapi cubalah golongan sokongan berpijak dibumi nyata..pnp belajar slama 4 tahun dan bhutang ptptn..masa tu golngan sokongan dah mula kerja,dah pakai kereta,dah pakai hp..kami masa tu terpaksa ikat perut..lg satu cuba tgk kat jabatan anda,golongan sokongan,pap pakai hp smua canggih,keta sport rim canggih,hisap rokok dunhill,rokok elektronik pun yang mahal punye(bukannye semua tp kebanyakannye)..jadi fikirlah!!!!mana boleh kenaikan smua sama..lg satu komen mengatakan golongan pnp 3-5 tahun naik pangkat,hanya ptd je..yang lain 8 tahun baru naik..lg satu golongan sokongan yang ada degree dan diploma bukannye ramai..cuba pohon gred 41,jgn putus asa,insyaallah ada rezki..dan penting kia untuk bersyukur..oleh itu didiklah anak-anak kita dgn ilmu..biarlah kita bersusah payah dahulu...smg kita mendapat kenaikan yg diingini isnin in ...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
HARAP PA DARI SABAH & SARAWAK YG TIDAK MENERIMA COLA SELAMA INI SUPAYA DINAIKKAN ELAUN WILAYAH(REGIONAL ALLOWANCE)SUPAYA NAMPAK ADIL..BARU DIKATA 1 MALAYSIA..
___________________________________
BUKANKAH ELAUN WILAYAH YANG BARU SUDAH DIPERKENALKAN BERSAMA-SAMA KENAIKAN GAJI 13% PADA MARCH 2012?
ATAU ANDA MASIH TAK TAHU APA YANG BERLAKU DI SEKITAR ANDA? TAHUKAH ANDA SABAH DISERANG? ATAU MEMANG ANDA TAK TAHU APA2? (CAMANA BOLEH KERJA GOMEN KES CAM NI?)

CAMNILAH JADINYA BILA ORANG SOMBONG, BONGKAK BERBICARA. KERJA GOMEN GAK KE?
CAMNA BOLEH TAK TAHU ELAUN WILAYAH PA SEMENANJUNG DGN PA BORNEO BERBEZA?
SEBELUM NAK MENGEJI TU MUHASABAH DULU, JANGAN NAK CONDEMN ORANG JER. 3RD CLASS MINDED,..!!
PUT IN UR MIND. BORNEOAN LG TERASA DGN ISU LAHAD DATU.
SETAKAT TAHU AJE AWAK INGAT BANYAK MEMBANTU?
LEBIH BAIK AMBIL LANGKAH BERDIAM DIRI DI SAMPING MENDOAKAN SMUANYA CEPAT BERAKHIR & NEGARA KEKAL AMAN, DARIPADA KALUT NAK HEBOH2 YANG AWAK TU TAHU SABAH DISERANG.

Tanpa Nama berkata...

Harap dapat samakan peratus elaun kritikal bagi Kumpulan P dan Sokongan. Sekarang Kumpulan Sokongan dapat 10% tp Kumpulan P dapat 5% sahaja

Tanpa Nama berkata...

skrg ni para jururawat dh kecoh dpt kain sepasang sahaja utk bt uniform dah la kain x berkualiti pakai sekejap dh bertukar warna dan nipis..elaun uniform pn x dpt penuh spt yg terdapat dlm surat pekeliling kkm.nk claim kene ada resit..

Tanpa Nama berkata...

tak payah beri elaun tugas mlm kerana tidak semua yg bertugas waktu mlm terutama jururawat ( sister ke atas)bhgn ibu dan anak krn ini akan membuatkn mereka dengki dan akan bt anak buah sprti hamba hanya tahu mengarah tp bt keje tak pandai..saya harap agar ceupacs sarankan waktu oncall hanya pada waktu bekerja sahaja terutama kpd jururawat yg bekerja di klinik desa di bandar atau luar bandar kerana risiko oncall slps waktu bekerja sgt tinggi disebabkn kadar jenayah yg semakin tinggi.penjenayah pn tahu nk menyamar sbg pesakit.apa yang saya perhatikan selama ini kebajikan staff KKM sgt2 terabai krn lbh utamankan kebajikan pesakit dr kebajikan staff sndiri.minta perkara ini dikaji semula sblm sesuatu perkara yg melibatkan nyawa staff dan keluarga berlaku baru nk ambil tindakan..ingat jururawat yg berada di klinik desa semua wanita

Tanpa Nama berkata...

harap semua paramedik KKM dpt elaun kritikal krn yang dpt elaun tersebut hanya jururawat kesihatan dan penolong pegawai perubatan shj..kerja anda juga ada yg tpaksa dibuat oleh anggota yg tidak dpt elaun spt dressing dilakukan oleh jrwt masy.begitu juga dgn jururawat yg ada midwife..elaun kebidanan dpt tp bila ada kes bersalin ada yg memilih tak nk sambut kelahiran..