SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI***

11 Mac 2013

SST - SISTEM SARAAN BARU PERKHIDMATAN DIUMUM

11/3/2013
PUTRAJAYA 11 Mac - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan sistem saraan baru perkhidmatan awam yang dikenali sebagai Sistem Saraan Transformatif (SST).
Pelaksanaan SST, kata beliau, adalah berdasarkan kepada perubahan-perubahan yang sedang dilaksanakan dan input daripada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam.
Antara perubahan di bawah SST, kata Perdana Menteri ialah persetujuan kerajaan semua struktur gaji maksimum dalam Jadual Gaji Minimum-Maksimum diperuntukkan tambahan Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) sebanyak tiga kali berkuat kuasa 1 Januari lalu.
Perdana Menteri berkata, hal yang demikian diputuskan kerana sebanyak 182,434 penjawat awam berada di paras gaji maksimum pada 2013 dan tidak dapat menikmati kenaikan gaji tahunan.
Kerajaan juga, kata Perdana Menteri, bersetuju memberi semua penjawat awam faedah pemindahan gaji sebanyak satu KGT diawalkan pada 1 Julai ini.
"Ini bermakna setiap penjawat awam mendapat antara RM80 dan RM320 yang melibatkan perbelanjaan sebanyak RM1.5 bilion," katanya ketika berucap sempena Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Ke-13 (MPPA XIII) di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), di sini hari ini.
Hadir sama, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr. Ali Hamsa; Timbalan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (Pembangunan), Datuk Farida Mohd. Ali; dan Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman serta menteri-menteri Kabinet.
MPPA XIII yang bertemakan 'Transformasi Perkhidmatan Awam, Merealisasikan Wawasan 2020' dihadiri hampir 8,700 penjawat awam dari pelbagai sektor dan agensi.
Menurut Perdana Menteri, kerajaan juga bersetuju menyambung kontrak 50,000 pegawai kontrak yang akan tamat perkhidmatan pada 31 Disember ini setahun lagi, sementara kajian menyeluruh dilaksanakan.
Selain itu, beliau turut mengumumkan seramai 166,541 kakitangan dalam gred gaji 1 hingga 10 akan dinaik taraf ke gred setaraf kelayakan masuk Penilaian Menengah Rendah (PMR).
Menurut beliau, perubahan itu akan memberi manfaat dari segi laluan kerjaya dan peningkatan sewajarnya dalam gred gaji kumpulan berkenaan.
Perdana Menteri berkata, kenaikan pangkat kumpulan pelaksana pula akan dipendekkan berdasarkan tempoh perkhidmatan daripada 15 tahun kepada 13 tahun yang akan memberi manfaat kepada 17,000 penjawat yang layak.
"Kerajaan juga secara prinsip bersetuju meluaskan kaedah pelaksanaan kenaikan pangkat iaitu Kenaikan Pangkat Laluan Pantas, Kenaikan Pangkat Laluan Pakar Bidang dan Kenaikan Pangkat Laluan Kemahiran Tinggi.
"Kesemuanya ini dalam menambah baik laluan kemajuan kerjaya penjawat awam dalam jangka masa panjang," katanya.
Menurut Najib, sebanyak 81 skim perkhidmatan yang telah ditambah baik tetapi tidak dapat dilaksanakan sebelum ini akan dirunding semula iaitu bagi skim perkhidmatan bakat, juruteknik, pegawai atau penolong pegawai dan pembantu galian serta skim perkhidmatan Tukang K1 serta K2.
Dalam ucapannya itu, Perdana Menteri mahu penjawat awam menguasai teknologi agar mereka kekal relevan dengan peredaran semasa kerana kemahiran komunikasi baru perlu menjadi teras kepada tugas berhadapan dengan rakyat secara langsung.
"Kehidupan hari ini dipacu oleh kepantasan, ketepatan, ketelusan dan keluasan maklumat yang diterima.
"Justeru penjawat awam perlu bersifat proaktif melakukan penyebaran maklumat bersandarkan ketetapan tanpa melanggar peraturan agar sistem pentadbiran tidak dikompromi keabsahannya," katanya.
Perdana Menteri turut mengingatkan penjawat awam supaya memelihara integriti bagi memastikan ketirisan wang atau maklumat yang menjejaskan keutuhan perkhidmatan awam tidak berlaku.
Katanya, setiap tindakan dan keputusan penjawat awam hari ini diperhatikan, diperhalusi, diperiksa dan dianalisis serta dikritik. - UTUSAN1

755 ulasan:

1 – 200 daripada 755   Terbaru›   Baru»
mat kerja berkata...

Bye-bye biru. Asik dok kaji aja. Kat tentera/polis tak kaji terus naik.

Tanpa Nama berkata...

huhu pertama lam hidup ini. molek gok x umum. nt kuar diam2 ye kot pekeliling:)

Tanpa Nama berkata...

Sampai tua la gred j akn di kaji...

Tanpa Nama berkata...

Ini adalah pengumuman terakhir najib sblm jd ketua pembangkang.. kita kasi tukar..

mat kerja berkata...

La ni aku dok nampak warna hijau ... aja. Bukan baju hijau tentera ... hijau yang biru cukup takut tu.

Tanpa Nama berkata...

ape maksud KGT diawalkan..bukankw KGT ada yang Januari patut dapat dan memang kenaikan antara rm80 ke rm320 mengikut gred

Tanpa Nama berkata...

naik kan je gaji Rosmah banyak banyak....duit laki sarizat buat modal lembu tu sedekah aje...tak payah minta balik....buat jambatan pakai kapur batu kawi je bagi cepat runtuh..nanti boleh dapat kontrak buatt lagi...bumbung stadium tu pakai besi lembut je bila runtuh boleh dapat kontrak lagi...AEs tu cepat sikit kuatkuasa nanti boleh saman rakyat banyak banyakkkk...ptuih kahak tuih....muhyidin tak boleh pakai...kalau bn menang lagi pecat jer dia dari jadi tpm....

Tanpa Nama berkata...

kire 2 kali kenaikan la tahun ni kot..

Tanpa Nama berkata...

hidup pr

Tanpa Nama berkata...

dah lama dah biru tu,,,,,

Tanpa Nama berkata...

nmpak sngat bn dah x nak lagi..jadi pemerintah

Tanpa Nama berkata...

jalani lah kehidupan anda semua bersesuaian dgn gaji yang ada..bersyukur atas nikmat yang allah telah berikan kepada anda semua selama ini.. jika anda rasa anda susah ,,ingat ada orang diluar sana yang lebih susah daripada anda..gaji yang diterima itu hendklah diterima dengan rasa taqwa..wasaalm

Tanpa Nama berkata...

Mana TPM .apa yg naik kalau naik kenapa ada diawalkan. KSN lepas ni boleh tengok .kat sebelah tower 2 Petronas kalau ada kosong xpun ganti sadik sepak muka. Belacan betul kenapa nak permainkan penjawatawan dgn elaun rumah rm180. Mentang mentang kami x pegang senjata bukan anggota keselamatan senang diperkotak katik. Logiklah nak sewa rumah apa rm180. Nasib baik kami pegang kertas undi ada pilihan . Cuba berhijrah dulu dah lama kita dibodohkan oleh parasit jpa yg nak lingkupkan kerajaan bn. Apa yg ditanam itulah yg dituai.

Tanpa Nama berkata...

semua ini poyo

Tanpa Nama berkata...

pasni geng2 sokongan pakat duk dlm hutan..nk beli rmah mahal,tiap2 thun penyewa tahu naik sewa rmah ja..elok sngtla duk bg harapan..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama

Isnin, Mac 11, 2013 8:59:00 PTG

Isnin, Mac 11, 2013 9:03:00 PTG

jalani lah kehidupan anda semua bersesuaian dgn gaji yang ada..bersyukur atas nikmat yang allah telah berikan kepada anda semua selama ini.. jika anda rasa anda susah ,,ingat ada orang diluar sana yang lebih susah daripada anda..gaji yang diterima itu hendklah diterima dengan rasa taqwa..wasaalm

Tanpa Nama berkata...

SISTEM KEBENDANYA! MENGARUTJER. SELARASKAN COLA, NAIKKAN ITP, PINJAMAN PERUMAHAN DIKURANGKAN KPD 1%! KESIAN KAT PA SEMUA, HARAPAN TIDAK DITUNAIKAN! JANJI DICAPATI. PAKATAN RAKYAT DIHATIKU..

Tanpa Nama berkata...

ORANG SABAH BILANG INI KALILAH INI KALILAH INI KALILAH INI KALILAH INI KALILAH INI KALILAH

Tanpa Nama berkata...

PA la ni banyak dari keturunan si kitul...dengki tak tentu pasal..dapat naik gaji bersyukurla ...tak kan lulusan spm nak gaji macam graduate kot..kesian kat budak yang tak dak kerja..bersyukurlah dengan apa yang kerajaan bagi...

Tanpa Nama berkata...

dah bagi pon dah cukup bagus dah.....kgt satu tangga diawalkan.....sedar la wahai PA yang masih xberpuashati dgn pengumuman hari ni....klu pembangkang berkuasa....PA akan dikurangkan....yg kontrak akan diberhentikan.....fikir-fikirkanlah.....

Tanpa Nama berkata...

kgt satu tangga diawalkan tu wayang saja....yg untung org yg masuk selepas julai saja...yg masuk bulan 1 dgn 4 coklat angin juga...PM nak guna word 'semua' saja..padahal wayang.......

Tanpa Nama berkata...

INI KALI LAH.........

Tanpa Nama berkata...

Ini semua poyo!!!!!!! Atm n pdrm agenda najib utk PRU...diorg anak emas bn. Pi jahanam bn n ceupacs apa pun tak boleh. Ingat rakyat bodoh ke???????? X sbr PRU kita kasi naik PKR!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Selamat tggl najib......lupa rosmah nak shopping....budget dh hbs utk PA????kuang, kuang

Tanpa Nama berkata...

sy PA gred 17 pon tumpang gembira coz kenaikan gred tentera....kenaikan yang wajar....PA yang xtau kerja tentera ni teruk.....

Tanpa Nama berkata...

Selamat tggl najib......lupa rosmah nak shopping....budget dh hbs utk PA????kuang, kuang

Tanpa Nama berkata...

Tahniah..kita harus sokong PM...terharu usaha kuat PM, siang malam asyik fikir rakyat malaysia sahaja....mana nak cari penganti PM yg sentiasa fikirkan rakyat....PA semua kena sokong...berdiri teguh...abaikan la jika isteri PM berbelanja...sama mcm isteri kita juga......tahniah BN...teruskan usaha...pemimpin berkaliber BN peneraju ummah sejagat....suburkan usaha....abaikan orang yang mnta naik gaji...PA setengah tu x reti bersyukur.......

Tanpa Nama berkata...

Baru je lahad datu dh merungut....kalau tak melepak je kat kem....kerajaan tak adil

Tanpa Nama berkata...

SUSAH SANGAT KE NAK KAJI KENAIKAN GRED JURUTEKNIK... PUASLAH KITA MENUNGGU BERITA GEMBIRA UNTUK KENAIKAN GRED JURUTEKNIK... TUP TUP POLIS DAN TENTERA YANG NAIK SETARA.... SEDIH BUKAN KEPALANG WAHAI DATUK OMAR OSMAN

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan gaji tahunan x sama
Jan 2013 hingga julai 2013 =7 bulan
April 2013 hingga julai 2013= 3 bulan
Julai 2012 hingga julai 2013=12 bulan
Oktober 2012 hingga julai 2013=9 bulan
Macam mana ni mana untung mana rugi.saya kenaikan julai.tolong bagi pencerahan.

Tanpa Nama berkata...

bodo punya worang...xtahu bersyukur apa yang orang bg....PKR parti HAPRAK....Makan jubo jer reti si nuar brehimtu...nanti kalo PKR menang abis jubo puok2 mung dibahang nuar brehimm...amik ko..padan muka....

Tanpa Nama berkata...

najib bakal ketua pembangkang kat parlimen malaysia...(kalau dia menang kerusi parlimenlah)....

Tanpa Nama berkata...

kalau camtu nampak gaya semua juruteknik di setiap jabatan kena gi lahad datu.. ganti polis dan tentera... barulah pm nampak kot.. huhu

Tanpa Nama berkata...

Apa yg naik ntah kemudian diawalkan, lepas tu semua penjawat awam naik gaji . Betulkan statment balik wahai pm ku "Anggota keselamatan dapat durian runtuh, kemudian kerajaan bn runtuh".

Tanpa Nama berkata...

Senang sahaja hukum sahaja pada pilihanraya pd kali ini...mudah...gaji tentera dan polis dah besar dah...belanjawan haritu naik lg rm 200 ni naik lagi...apa najib ingat penjawat awam lain tak kerja ker.....kompom kalah kali ini....dia dah buat silap besar...tunggu dan lihat

hussein dah bosan berkata...

UNTUNGLAH POLIS DAN ASKAR..
DULU MASA PA DAPAT 13% MEREKA DAH DAPAT LEBIH
MASA BELANJAWAN 2013,DAPAT PULA ELAUN 200
LEPAS NI BILA SKIM PERKHIDMATAN DI PERTINGKAT GAJI AKAN DISELARASKAN PULA IKUT GRED GAJI LEBIH TINGGI.
DAH TU PULA KUAT KUASA PADA 1 JAN 2013.
PA LAIN PULA YANG DIBERI TU 'KENAIKAN GAJI TAHUNAN YANG DIAWALKAN',DAH TU PULA MULA JULAI 2013..
RENUNG RENUNGKANLAH...KAMI BERSYUKUR..TAPI...

Tanpa Nama berkata...

Apa bendanya tambahan 3 kgt berkuatkuasa 1.1.2013? Adakah gaji maksimum ditambah 3 kali kgt tahunan atau pun skala gaji ditambah? ....tolong huraikan pls

Tanpa Nama berkata...

SST ni skim baru. Mungkin SBPA yang telah dibaiki labunya menjadi SST. Bila masok skim baru memang le naik satu KGT. Sepatutnya tahun depan dapat. Maksudnya tahun depan patotnya dapat 1 KGT kemudian gaji diselaraskan. DISELARASKAN lagi!!

Tahun depan patot dapat dua kali kenaikan. SAtu KGT, satu lagi kenaikan tahunan yang biasa, satu lagi gaji terselaras.

PM bawa satu KGT tu ke Julai tahun ni. Tak tahu kenapa. Tiada motif politik di situ. Mungkin rakyat malaysia banyak hutang tahun ni.

Jadi, tahun ni kita dapat 1 KGT dan kenaikan gaji tahunan macam biasa. Dua kenaikan tahun ni. Tahun depan mari kita sain SST.

Cuepacs, apa lagi jom la semak isi kandungan SST tu. Kang ter kangkang nanti.

Tanpa Nama berkata...

UNTUNGLAH POLIS DAN ASKAR..
DULU MASA PA DAPAT 13% MEREKA DAH DAPAT LEBIH
MASA BELANJAWAN 2013,DAPAT PULA ELAUN 200
LEPAS NI BILA SKIM PERKHIDMATAN DI PERTINGKAT GAJI AKAN DISELARASKAN PULA IKUT GRED GAJI LEBIH TINGGI.
DAH TU PULA KUAT KUASA PADA 1 JAN 2013.
PA LAIN PULA YANG DIBERI TU 'KENAIKAN GAJI TAHUNAN YANG DIAWALKAN',DAH TU PULA MULA JULAI 2013..
RENUNG RENUNGKANLAH...KAMI BERSYUKUR..TAPI..

)))))))))))))))))))))

sabar..kita tunggu apa kata presiden ceupacs..

Tanpa Nama berkata...

Presiden cuepacs mesti suka, sambung lagi setahun. tapi setahun je la huhu

Saya bersyukur dari tak dapat apa-apa. Sikit pun jadi la..

Tanpa Nama berkata...

kesian kat omar....meloponglah lagi dengan angan mat jenin.....hampehhhhhh.......

Tanpa Nama berkata...

ha...bodek la lagi.......

Tanpa Nama berkata...

Presiden.ceupacs pn kena buat sesuatu..pejuang lg kuat utk pa..apa nk takut kita bukan mintak emas berlian..itp rm180 lojik ka..suruh ja kami turun mogok kita turun ramai2

Tanpa Nama berkata...

Jgn jadi bodoh wahai insan2 yg mulia...bersyukurla dgn apa yg ada,dan tgu la pekiling kluar..jgn tau nak mencaci je..

Tanpa Nama berkata...

Yang bertugas operasi d sabah tu hanya sebahagian anggota pdrm & askar...Yang kebanyakkannya duduk berus kasut & lepak2..D kawasan kami jarang polis buat rondaan..Byak pencuri lagik

Tanpa Nama berkata...

Apa ler para pemimpin ni pikir... Kata nak naikkan elaun rumah... Selaraskan cola dan biw... Ni tak... Askar dan pdrm jua dpt... Esok lusa guru plak... Rasanya para pemimpin bn tak takut dgn undi PA yg len ni.... Kecewa btl ngan pengumuman yg entah apa2... Time nak ngundi ni umum skim entah apa2... Terlalu lama diperbodohkan....

Tanpa Nama berkata...

kalau nak bagi bagi kat semua..ini aysik2 polis..pa lain tak berguna ka..mogok..mogok...mogok..biar polis dgn atm je kerja

Tanpa Nama berkata...

tang tiba2 jadi skim gaji transformer pulak apasal ni? cakap berbelit2.. lidah bercabang betoi... bukan soal bersyukur, kita kerja.. guna kudrat.. tapi jgn layan macam sampah sarat.. bawa beban..tinggal busuk... najib, saya sokong anda ganti anwar

Tanpa Nama berkata...

Betul tu semak btl2 sst. Ni

Tanpa Nama berkata...

Sebahagian dari PA disini memang tak tahu diuntung. Asyik buang masa kat blog ni nak tuntut naik gaji dia je. Dah naik pun tak puas hati. Lepas tu sibuk nak ugut dengan pilihanraya.

Jenis nilah yang sebenarnya merosakkan imej PA keseluruhannya. Kalau tak kerana kerajaan ambil bekerja, tah-tah jadi tukang cuci tandas jer, standard mentaliti rendah. Yang dia tahu komplen siang malam, kerja malas dan tak produktif langsung. Kalau kerja swasta, 2 minggu dah kena buang.

Tapi tak apa, bukan ramai pun, sekor dua jer yang asyik post komen berulang-ulang. Dah memang sokong pembangkang, buat apa pun jenis ni tidak akan puas hati.

ANTI PA HAMPEH

Tanpa Nama berkata...

Walaupun gaji d beri banyak mana utk pdrm...rasuah tetap berleluasa..Sepatut gaji naik utk VAT69 & polis pasukan gerak am saja..Mereka yang berjuang d sabah...yg lain byak lepak abis minyak round pkai mobile car

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs takan elaun rumah tu dok rm180, kami bukan nak dok kat mahligai takan PM nak ulangi skrip SBPA. BN berasa tak perlu sokongan kakitangan awam jadi kami akan buktikan dlm pru. satu undi satu pakatan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Semua kena tukar PM pon tukar President q-PAC pon kena tukar .... Undi Pakatan dn bc buku jingga

Tanpa Nama berkata...

Elaun RM180 tu telah dimasukkan ke dalam budget tahun depan (mungkin). akan diumumkan sebagai berita baik untuk penjawat awam dalam pembentangan budget Oktober tahun ini. Sabar ye. Mungkin benar, mungkin tak.

Tapi saya tabik Pm sebab beliau tahu bagai pakar ekonomi, tak boleh beri sekali gus tahun ni. Boleh bankrup negara. Tapi PKR boleh bagi free sekaligus. tapi tak tahu lah pakar ekonomi mana PKR guna boleh semua free.

Tanpa Nama berkata...

bersabar semua.. selagi tiada pekeliling yang keluar jgn nak marah2 tak tentu hala.. tapi atm n polis.. untung lerrrrr...

Swasta berkata...

PA perangai macam budak2 tadika..fikiran sempit..kjaan dah bagi macam2 pun x puas hati..angan2 nak tinggi..keje tak meningkat..bila angan2 tak capai mula salahkan org lain..diri yg syok sendiri,mudah sgt percaya rumors si omar tu..padan la muka..nak sokong pembangkang la.. Nak boikot la..kalau berani berhenti kerja la..ramai lagi nak bekerja. Kalau tau pandai merungut je pergi buka bisnes sendiri.

Org awam / swasta tgk perangai PA yang suka meminta2 ni pun naik malu..dah la majoriti melayu..mmg padan sangatlah dgn label bangsa subsidi

Tanpa Nama berkata...

Bkn penjawat awam,,,mcm jumlah besar sangat bunyi pekerja naik gaji,,kalau sebut pasukan keselamatan,ada kurang sikit harga naik,,kerna pasukan keselamatan tak byk...tengok,baru semalam beli susu dumek,,rm21.70...hari ni test beli rm23.50...tak caya,,cek lah harga...kalau polis/tentera januari start...kenapa yg lain semua bulan julai,,

PA Awam yg paham berkata...

Hoi jangan jadik bodohlah bagi yang sokong sangat PM apatah lagi bersyukur. Kita di era dimana semuanya mahal...memang tak perlu banding dgn kk swasta.. tetapi gaji kita gaji siputla..... yang citer syukur tu mungkin keturunan kaya atau kaki rasuah sbb tu dier tak kisah.. apacam dgn yg dari keturunan miskin/ sederhana... nak beli rumah pl,atpun tak mampu apatah lagi yg teres....sampai skrng ramai PA mampu milik motor jer tau tak.... pastuyg kecoh jumlah PA akan dikurangkan kalu PKR ambil alih... bagusler.... biar yang tak kompeten ngan yg curi tulang serta PA rasuah boleh kena buang dan mereka yg jujur rajin akan diberi gaji yg tinggi.....

Swasta berkata...

Sikit2 nak ugut tukar kerjaaan..tak luak laa kerajaan hilang undi2 manusia bengap mcm korang ni..ramai lagi PA yg tau bersyukur dan pandai menilai jasa. Ingat kerjaaan heran setakat hilang undi 2-3 kerat ni hahah..pegi la kena gula2 ngan pembangkang lak..

Tanpa Nama berkata...

dato haji omar we demand ur explanation!!!!

Tanpa Nama berkata...

Saya sedih,CEMBURU ada jugak dgn pasukan keselamatan,,kami yg sokongan mcm takder makna...mcm tersentak saya dgr amanat tadi,,mcm polis dan tentera saja yang khas dgr,,yg lain mcm gigit jari je dgr dey all naik gaji pangkat yg besar..kenaikan mcm tak dpt fight harga brg naik,.

Tanpa Nama berkata...

tiada masalah nak bagi polis/tentera intensif atau imbuhan. tetapi bagi je la intensif yang pegi berperang tu. yang mana dok melepak goyang kaki je tiap2 hari kat blok aku ni pun dapat juga..hari2 polis perempuan daan lelaki dalam 15 orang dok melepak je petang dan malam muka sama pun dapat juga. ini tidak adil. memang kita hargai yang mana pegi berjuang di lahad datu. mereka septut dapat. Tetapi bukan semua. ini tidak adil!!!

Swasta berkata...

Setau aku PA yang paling ramai suka buat hutang peribadi, hutang kereta, hutang perabot..kalo gaji kecik adjust la lifestyle..ni tak..gaji kecik selera KSU..apadaa

Tanpa Nama berkata...

Listen, listen, listen......

Tanpa Nama berkata...

Bg pr memerintah dlu..jgn dok wat spekulasi yg xtentu pasal..kt pun xtau apa akan jadi 10thun akan dtg..sume Allah yg tentukan..

Tanpa Nama berkata...

nak kata duit x de...BRIM dapat juga pam duit berbilion.Sape la yang buat/kaji semua ni. Memang Teruk!!!

Tanpa Nama berkata...

Tak puas hati berenti la, apa bising-bising macam baung bawah bangkar. Bagi gaji naik macammanapun tak puas hati, asyik banding dengan orang lain. Kerajaan tak perlu tanggung biawak hidup.

Bila BN menang nanti species ni terhegeh-hegeh jugak kerja dengan kerajaan. Aku tetap undi BN, terima kasih kerajaan naikkan gaji!

pekerja malang berkata...

Kesian penjawat pentadbiran awam...tak pernah kah PM terfikir,memang betul pasukan keselamatan berjuang demi keamanan negara,kenapa dia tak fikir penjawat pentadbiran awam berjuang membangunkan negara...sedangkan dacing tu sama adil dan sama rata..kenapa boleh jadi berat sebelah pulak...

Tanpa Nama berkata...

TOLONG JPA BUAT PENJELASAN...APA MAKSUD KENAIKKAN GAJI DI AWALKAN PADA BULAN JULAI 2013...YANG PA KENAIKKAN PADA BULAN JANUARI & APRIL MACAM MANA????JANGAN LAMBAT SANGAT NAIK GAJI LE....LEPAS PRU13 BARU DAPAT INCREMENT BULAN JULAI...BENGANG & BENGONG...??""#&%*#

Tanpa Nama berkata...

Siapa kata kami melepak tak tentu hala? Tentera sentiasa bersedia nak mati. Ada kamu berani mati?

Yang mati di Lahad Datu kawan kami yang berani mempertahankan negara.

Kalau nak harapkan korang, koranglah orang nombor satu yang paling awal sembunyi bila nampak musuh.

Pegi dah nak gaji je lebih. Bila tentera dapat naik, guru dapat naik, kutuk je pandai.

Kalau pandai sangat pegi la ambik master dengan pHD. Tunjuk pandai saja pun tak guna kalau diri sendiri tak diupgrade.

Jangan nak hina tentera lagi kalau tak semua aku sebat..

Tanpa Nama berkata...

Dari sumber yang boleh dipercayai..Muhyiddin kata 'ramai kakitangan awam sokong pakatan rakyat, betul ke? selama ni kami berhempas pulas menyokong kamu, mempertahankan kamu. Ini balasan / ungkapan kamu kepada kami.

Tanpa Nama berkata...

KGT kan dah naik. Apahal dengan semua orang ni? Sabarlah.

Tak reti sabar ke? Imbuhan ke, elaun ke tu semua tunggu la dulu. Bagi KGT dapat dulu. Tak boleh ke bawa-bawa sabar? Ke memang diri tu panas baran?

PA Awam yg paham berkata...

Kalau JPA ingin PA yang berdedikasi, rajin jujur serta amanah.... naikan gaji semua PA. Kalau gaji tinggi maka tiada rasuah, tak akan hilang buat side bizz..akan lebih rajin kerja... lagi satu yang patut JPA pantau adalah PA yang tak mahir langsung dalam bidang masingX2. Kalau mereka ini dikeluarkan atau ditukar ke skim lain maka mereka yang lebih mahir akan menjawat jaw tu. ini akan membantu mengurangkan kebergantungan kepada kontraktor serta jimat banyak duit kerajaan. Bagi PA yang asyik mengadakan mesyuarat di Hotel mewah, pastikan mereka lakukanya di agensi kerajan berdekatan yg mempunyai fasaliti tersebut. jimat duit kerajaan lagi. banyak lagi yg boleh dijimat kalu JPA kaji ngan betul. Apa yang dijimat salurkan sebagai gaji PA supaya kerajaan tidak rugi...
JPA, kamu bukan boneka kerajaan semasa.. sbb walaupun kerajaan bertukar ke parti lain kamu tatp JPA, tetapi yang kalah akan jadi pembangkang..jgn asyik anguk kepala bila PM nak tabur janji kpd PA tanpa kaji ngan betul

Tanpa Nama berkata...

janji dicapati,penjawat awam di troll lagi

Tanpa Nama berkata...

bukan gitu.. kiraan gini.
kenaikan tahunan biasa dikekalkan seperti biasa iaitu jan, apr, julai dan okt. cuma pd bulan julai ini kerajaan bagi 1 kgt tambahan pada semua PA. jadi pada bulan julai ini awak dapat 2 kali kenaikan sekaligus la.. katakan awaknye kgt 225/tahun. tapi pada tahun ini sahaja kenaikan awk akan jadi 225+225=450 pada bulan julai nanti. harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

PA bangang, tak reti hidup dengan prinsip ukur baju di badan sendiri. Siapa suruh rajin berhutang? Bila gaji naik saja sibuk nak banding kiri-kanan. Prestasi tak nak pula banding!

YAB PM tak payah layan diorang ni. Naikkan gaji dia rm9999 pun dia tak akan puas hati, nanti dia mengadu/persoal kenapa tak rm10000? Lepas tu nak undi DAP.

Dulu orang pergi sekolah belajar, kau ponteng, malas belajar, nak ada adik/kakak angkat, hisap rokok, jadi samseng sekolah konon. Sekarang ni jadi kaki mengutuk pulak. Sampai mampus pun korang tak akan tenang.

Tanpa Nama berkata...

Saya dah muak dgr dah...Cukup lah...br1m tak dpt,walau gaji tak sampai rm3k...2k pun tak..bulan januari dan julai,,berapa jauh...emmmm...iri hati pun ada jugak..presiden,,sila jawab esok....

KASI TUKAR berkata...

PENIPU BOSAU PUNYA CEUPACS!!!
KATA ELAUN RUMAH DENGAN COLA DI SELARAS KAN!!!!
PUAS AKU TUNGU!!
ALIH-ALIH PAK NAJIB ASYIK CITER PASAL POLIS DENGAN TENTERA JER!!!
AGAK NYA JABATAN TUE JER YANG KEJE JABATAN LAIN TAK KEJE KER!!!!
HARAM JADAH!!

Tanpa Nama berkata...

dah tau nak sokong lagi... berani berubahla rakan semua.

Tanpa Nama berkata...

hahahahahahahah
cantiiiiik
aaaaaamiiiiiiiiiiiiiiiiiin

Tanpa Nama berkata...

yang naik julai itu, dapat 2 kenaikan sekaligus, yang dah naik januari itu, kan dh dapat,naik bulan april pun dapat april, nanti bulan julai dapat lg satu kenaikan, yang bulan oktober dapat lg satu kenaikan pas julai, kalau tak faham tu, tunggu saja pekeliling yang akan keluar, tak usah gaduh2, sama2 untung la, rezeki itu, bukannya bergantung pada banyaknya gaji, tapi ketenagang yang dapat duit itu mencukupi.

Tanpa Nama berkata...

Gua kerja swasta beb. Gua bayar cukai ribu-riban. Nak bagi pasukan keselamatan gua tak kisah. Polis dengan askar tu gua tengok dekat Sabah gua kesian. Kena cincang beb. Tapi bila gua baca komen gomen servant kt sini macam siot!

Gua tak rela gua punya cukai bagi naik gaji kat kutu yang kepala otak macam diorang ni. Boleh blah beb....

Tanpa Nama berkata...

TAK YAH BANYAK CITER,AKU KASI KEMPEN HABIS HABISAN UNTUK NAIKKAN KERAJAAN BARU,NAJIB N THE GENG CELAKA,ELAUN RUMAH KALAU X NAIK RM 480 PUN NAIK RM 350 PUN JADILAH,ELAUN COLA PULAK NAIK LA RM 400,SI NAJIB CELAKA NI LANGSUNG BUTA PERUT,OK TAKPA..TAKPA,TUNGGUUUU SAAT HG JD KETUA PEMBANGKANG DAN BANGKANG DALAM LOKAP AL TANTUYA..tsy

Tanpa Nama berkata...

Baik umum je terus kat tv,mengabis beras panggil lain2 PA berkumpul,tahniah pada atm/pdrm,yg lain semua dpt celah gigi.

Tanpa Nama berkata...

Biarlah pada yang dapat kenaikan pada peringkat PMR, syukur la,termasuk 81 gred yang akan dikaji, harap2 dpt kenaikan yang sepatutnya, contohnya kelayakan masuk bagi tentera dan polis gred SPM, baru boleh masuk, pas ni kakitangan awam am yang lain juga patutnya kelayakan asasnya spm juga, mungkin akan ada kenaikan yang lain bagi skim ini, harap kelayakan masuk juruteknik juga naik ke diploma, kerana politeknik sekarang ini, tiada lagi sijil kejuruteraan, baru lah gred juruteknik ini akan naik, itulah dasarnya.

Tanpa Nama berkata...

HATI YG KOTOR PASTI PAYAH MENDAPAT HIDAYAH MGKIN KRN PEMAKANAN YG HARAM DGN HASIL YG HARAM...ITU PASAL DIPERLEMBU PN MASIH KATA BAGUS..INSYAALLAH KALI INI ALLAH PERMUDAHKAN HATI RAKYAT SEMUA...BERUBAHLAH..ALLAH AKBAR

Tanpa Nama berkata...

are you ready for SST!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Apa? Ingat orang swasta je ke yang bayar cukai? Perasan syiok sendiri je. Sepatutnya majlis perjumpaan tu dinamakan majlis penghargaan polis dan tentera. Buat masalah je korang ni.

Pastu undi DAP. Tak tahu ke DAP sebenarnya tak nak pun tadbir negara. Mereka target tadbir negeri sahaja. Sebab tu terang-terang DAP tak kisah pandangan kita orang Islam dan orang Melayu.

Sekarang pertikaikan tentera. Tentera banyak mati pun ada orang tak kasihan. Kata sandiwara la apa la.

Tanpa Nama berkata...

Dah lewat ni. Baik kita tidur awal. Nanti tertinggal solat subuh, yang dunia tak dapat, akhirat pun tak dapat. Sabar itu separuh dari iman..

insan prihatin berkata...

woiiii bodoh ker...aku bukan pa...tp aku tau keadaan dan situasi penjawat awam yg bergred pa ni.....mereka gajji nya kecik pastu kerja plak kat bandar...sekarang mana ade rumah kat bandar rm 180....rumah aku pon aku sewa kan rm 400...rumah teres jew tp di luar bandar. kau bayang kan kalau pa tu keje di bandar bini tak keje..rumah kalau duk k.l mesti rm500 hingga rm800 paling cikai pon rm 100 tp duk bawah jambatan ler...atau sewa bilik....najib ni bagus tukar kan jd sebagai pa....rosmah tu jd surirumah....boleh hidup ke tidak...atm dengan polis ader kuaters....dia orang nak heran ape....fikir ler pakai otak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

ape maksud KGT diawalkan..bukankw KGT ada yang Januari patut dapat dan memang kenaikan antara rm80 ke rm320 mengikut gred
___________________________________
MAKSUDNYA KGT TAHUN 2014 DIAWALKAN KE JULAI THN INI. TAHUN DEPAN TAKDE KGT

Tanpa Nama berkata...

salam..ape cite nie, janji nak diselaraskan kenaikan gaji, cola dan itp, ramai yang dah mengamuk nie, siaplah kau orang ooii..!! apabila kerajaan dibubarkan nahaslah kau org, undi PA akan menjahanamkan kerajaan sedia ada, dalam sejarah malaysia satu gerakan protes terbesar akan berlaku dekad ini akan meruntuhkan kerajaan sedia ada, tiada siapa akan dapat menghalang kebangkitan dan kemarahan rakyat dan PA yang menggila..!! turunlah walau ribuan bala tentera tidak akan dapat menghalang kemaraan rakyat untuk menukar kerajaan sedia ada, kamu akan berhadapan dengan jutaan rakyat dan ribuaan PA yang menunggu lama BN untuk disemadikan, manakala jutaan PA akan menggunakan segala kepakaran mereka untuk menundukkan kerajaan sedia ada menyembah ke bumi, begitu juga lebih 5 ribu PA yang mempunyai master dan ijazah tapi tak dinaikkan pangkat akan menjadi think-tank kepada PR PRU-13 nie, wahai najib, muhyiddin, omar osman dan BN, kamu telah menggali lubang kamu sendiri..kamu telah tersilap langkah..awas PRU-13 menanti kamu..

Tanpa Nama berkata...

Cuma nak tanya awak orang yang komen Presiden CUEPACS ni dan mintak beliau berhenti.
Awak orang ni dah jadi ahli mana-mana Kesatuan Sekerja ke?
CUEPACS ni adalah Kongres Kesatuan Sekerja. So kalau nak komem Presiden kami... harap jadi lah ahli Kesatuan Sekerja dulu..
Baru betul...
Dah lama sangat yang tak jadi ahli ni menumpang apa yang CUEPACS perjuangkan.
Sesekali CUEPACS kene tipu dah kata CUEPACS xbagus..
Apa le punya fikiran...

Tanpa Nama berkata...

Ingat apa yang dikatakan Pok Nik .. hehehe Wanita Cantik Tidak boleh bertugas di Pejabat.

Kalau PR memerintah agak agak nye lah ... akan terlaksana kah fatwa Pok Nik untuk menjadikan Wanita Perhiasan di Rumah ? hahaha

Tony Pua pula kata ... PA terlalu ramai , akan kurangkan 400K ... jadi penganggur. Dan diserap ke Syarikat Swasta menjadi kuli batak pada kaum sejenis LGE ... tak sedar 2 lagi ke dasar 2 mata gaji macam gergaji 2 mata di sektor swasta ?

Dan Nurul Izzah kata Polis pon dah terlalu ramai .. kena kurangkan juga pengambilan supaya mudah puak puak depa buat demo tanpa kawalan Polis... dan kalau dilihat insiden LAHAD DATU adakah anda rasa betul ke cakap si Nurul Izzah ni ?

SEGALA APA YANG KERAJAAN BUAT TAK BETUL ??? BAGI GAJI NAIK PON DISALAHKAN ... Cuba NAJIB TAK UMUMKAN APA APA TADI ... Pon Salah ... Cerita Lukmal Nul Hakim sebagai renugan ... PENCACAI MEMANG BANYAK ....

Tanpa Nama berkata...

Semua Pa bersyukur menjadi pa dan berkhidmat untuk negara tercinta walau dlm bidang apa sekalipun...dan bukan mudah utk mendapat kerja sebagai pa sehingga sanggup utk meninggalkan kerja swasta yg menjanjikan kenaikan gaji lebih tinggi dr pa...kami jg pembayar cukai spt pekerja swasta yg lain bukan hny harapkan subsidi...cuma isu dlm ni yg ketara x dipersetujui adalah kenaikan gaji yg x selaras menyebabkan rasa x puas hati...setiap pa ada t/j utk dilaksanakan demi negara tercinta x kira jwtn apa...tp adilkah...hanya pdrm dan atm je yg diselaraskan gajinya sedangkan yg lain berkerja sebagai pengutip hasil negara, pentadbiran, bomba, imigresen, kastam dll yg secara langsung terlibat dlm pembangunan negara tidak diendahkan...bukankah pa lain juga berkhidmat sebagai mana pdrm dan atm cuma bezanya adalah cara mereka berkerja...

Tanpa Nama berkata...

GAJI ASKAR AKU X PERTIKAI...TP GAJI POLIS.....HUH.....TIAP2 TAHUN NAIK SAJER......PENJAWAT AWAM YG LEN NGANGAAAA JER LAAAAA......
GAJI NAIK....RASUAH AMEK.....
KITA KASI TUKAR INI KERAJAAN

Tanpa Nama berkata...

pengampu dan penjilat..!!! ha..!!ha..!! juga pencaicai angkat najis..!!

pak ayob risau PA marah pada BN. berkata...

UNTUNGLAH POLIS DAN ASKAR..
DULU MASA PA DAPAT 13% MEREKA DAH DAPAT LEBIH
MASA BELANJAWAN 2013,DAPAT PULA ELAUN 200
LEPAS NI BILA SKIM PERKHIDMATAN DI PERTINGKAT GAJI AKAN DISELARASKAN PULA IKUT GRED GAJI LEBIH TINGGI.
DAH TU PULA KUAT KUASA PADA 1 JAN 2013.
PA LAIN PULA YANG DIBERI TU 'KENAIKAN GAJI TAHUNAN YANG DIAWALKAN',DAH TU PULA MULA JULAI 2013..
RENUNG RENUNGKANLAH...KAMI BERSYUKUR..TAPI...

??????????????? Apakah kegemparan dan penentangan,rungutan keluh kesah,denyut nadi PA seperti masa SBPA dulu berulang kembali...apa ni wei...jangan la berlaku lagi kesilapan..pru dah dekat ni...saya nak BN terus berkuasa..tolonglah jangan buat last minute mistake.

Tanpa Nama berkata...

TAK FAHAM FAHAM BUDAK OTAK UDANG NI ..

SST Sedang diperkamas lagi dan akan dibentang pada bajet 2014 pada Sept 2013 nanti.

PM umumkan tadi pon dah syukur kerana ada juge harapan

1. 3 MATA GAJI KGT TAMBAHAN
2. Semua dapat 1 KENAIKAN KGT DIAWALKAN pada 1 Julai 2013.
3. Penyelarasan Gred PDRM dan ATM

No 1. itu untuk lebih kurang 182k yang dah 'cecah dinding' .. janganlah cemburu.

No 2. Semua PA dapat rasa, apa nak di dengkikan kau dapat lebih aku dapat kurang? Pekliling akan dikeluarkan oleh JPA. CUEPACS akan terlibat dalam deraf pekeliling ini.

No 3. PDRM dan ATM naik gaji .. ada siapa sanggup nak pikul senjata dan berada di baris hadapan ? silakan. Jangan sibuk nak mengata aje. Bukan mudah tugas PDRM dan ATM.

Tanpa Nama berkata...

Cuma nak tanya awak orang yang komen Presiden CUEPACS ni dan mintak beliau berhenti.
Awak orang ni dah jadi ahli mana-mana Kesatuan Sekerja ke?
CUEPACS ni adalah Kongres Kesatuan Sekerja. So kalau nak komem Presiden kami... harap jadi lah ahli Kesatuan Sekerja dulu..
Baru betul...
Dah lama sangat yang tak jadi ahli ni menumpang apa yang CUEPACS perjuangkan.
Sesekali CUEPACS kene tipu dah kata CUEPACS xbagus..
Apa le punya fikiran...

Tanpa Nama berkata...

Cuma nak tanya awak orang yang komen Presiden CUEPACS ni dan mintak beliau berhenti.
Awak orang ni dah jadi ahli mana-mana Kesatuan Sekerja ke?
CUEPACS ni adalah Kongres Kesatuan Sekerja. So kalau nak komem Presiden kami... harap jadi lah ahli Kesatuan Sekerja dulu..
Baru betul...
Dah lama sangat yang tak jadi ahli ni menumpang apa yang CUEPACS perjuangkan.
Sesekali CUEPACS kene tipu dah kata CUEPACS xbagus..
Apa le punya fikiran...

tampa nama berkata...

bagi polis ngan tetera ja undi be end. aku memang tak akan undi be end kali ni. dah banyak kali kena bohong ngan pm ni. patut la kalau tukar pun. jangan salah kan penjawat awam kalau be end kalah sampai tak ada kerusi nak duduk. kalau be end kalah kali ni semua salah pm.

Tanpa Nama berkata...

betuu tu..mereka ni pandai ckp jer kerja la beruniform baru tau..sejam lg jam 5 dah siap kemas meja nak balik .. Korang senang la cuba duduk barisan hadapan tolong atm dan pdrm kat lahad datu tu..anda berani..

Tanpa Nama berkata...

betuu tu..mereka ni pandai ckp jer kerja la beruniform baru tau..sejam lg jam 5 dah siap kemas meja nak balik .. Korang senang la cuba duduk barisan hadapan tolong atm dan pdrm kat lahad datu tu..anda berani..

Tanpa Nama berkata...

Mari semua PA kita angkat senjata baru dapat naik gaji macam dorang...ok kah...ini kalilah....

kak Aji rasa tertipu... berkata...

TAK FAHAM FAHAM BUDAK OTAK UDANG NI ..

SST Sedang diperkamas lagi dan akan dibentang pada bajet 2014 pada Sept 2013 nanti.

PM umumkan tadi pon dah syukur kerana ada juge harapan

1. 3 MATA GAJI KGT TAMBAHAN
2. Semua dapat 1 KENAIKAN KGT DIAWALKAN pada 1 Julai 2013.
3. Penyelarasan Gred PDRM dan ATM ;;;;;;;;;;;;;;;;;;

ini jawapan kami...teruslah kaji...kami ragu ,kami rasa kami dah dipemainkan...kaji lah selagi boleh kaji.Dulu kata suruanjaya tu nak umumkan penemuan pada 31 disember 2012 tapi tunggu punya tu askar dan polis juga dapat...kami yang hadir perhimpunan tu pun rasa perhimpunan tu bagai penguumman skim perkhidmatan angkatan tentera dan polis.dulu kata 80 elaun sedang kaji,tapi habuk pun tarak...teruslah kaji.

Tanpa Nama berkata...

Apa yang pasti, kita bersyukur dengan rezeki yg diterima. cuma persoalannya, kami di sektor perkhidmatan awam am ni smpai bebila pun macam tu. kita hargai sumbangan pdrm dan atm tapi dari segi kehidupan, kami pun beli minyak petrol dan lain lain barang mcm org lain jugak. sama ja harga. kot ya pun, takkan la takdak org cerdik dah yg nak pikir mekanisma yg lebih adil utk smua penjawat awam. naik gred jawatan senang2 ja. susah payah blajar kat universiti last skali gaji sama ja ngan lepasan spm. dari segi jawatan nampak la jawatan lagi tinggi tapi dari segi gaji, lebih kurang ja. pikir la sama perasaan org yg bkn dalam atm atau pdrm. kami pun ada anak bini. ada rumah nak bayar. hutang sana sini. ini ka kerajaan bertanggungjawab? kera di hutan diberi makan, anak dirumah mati kelaparan. macam la kami yg bkn atm dan pdrm ni kayu. pikir la. awak smua duk atas gaji dah tinggi takpa la. kami ni? kira atm dan pdrm ja.takkan nak bagi penjawat awam am ni mati 7 ke 8 orang baru nak bagi gaji naik?

Tanpa Nama berkata...

Apakah kegemparan dan penentangan,rungutan keluh kesah,denyut nadi PA seperti masa SBPA dulu berulang kembali...apa ni wei...jangan la berlaku lagi kesilapan..pru dah dekat ni...saya nak BN terus berkuasa..tolonglah jangan buat last minute mistake.

=====================
APA KATA ABANG KASSIM....KITA TUNGGU DAN LIHAT

Tanpa Nama berkata...

UNTUNGLAH POLIS DAN ASKAR..
DULU MASA PA DAPAT 13% MEREKA DAH DAPAT LEBIH
MASA BELANJAWAN 2013,DAPAT PULA ELAUN 200
LEPAS NI BILA SKIM PERKHIDMATAN DI PERTINGKAT GAJI AKAN DISELARASKAN PULA IKUT GRED GAJI LEBIH TINGGI.
DAH TU PULA KUAT KUASA PADA 1 JAN 2013.
PA LAIN PULA YANG DIBERI TU 'KENAIKAN GAJI TAHUNAN YANG DIAWALKAN',DAH TU PULA MULA JULAI 2013..
RENUNG RENUNGKANLAH...KAMI BERSYUKUR..TAPI...

??????????????? Apakah kegemparan dan penentangan,rungutan keluh kesah,denyut nadi PA seperti masa SBPA dulu berulang kembali...apa ni wei...jangan la berlaku lagi kesilapan..pru dah dekat ni...saya nak BN terus berkuasa..tolonglah jangan buat last minute mistake.

Tanpa Nama berkata...

sampai pencen la dgn jwpn kaji semula..kita pun tgh nak kaji undi sapa ni..

Tanpa Nama berkata...

Sy rasa ketidak puasan hati PA yg lain tu sbb pemberian kerajaan yg tidak secara menyeluruh. Yang nampak banyak kepada PDRM dan ATM sahaja. Klau la merangkumi keseluruhan PA, saya rasa PA yang lain mungkin akan berpuas hati. Misalanya kalau pangkat polis bergred 17 diberikan gaji gred 22, sepatutnya diberikan juga PA yg lain seperi seorang kerani bergred 17 juga sepatutnya diberikan gaji bergred 22. Sama seperti PDRM dan ATM. Mungkin PA yg lain sekurang- kurangnya dihargai walaupun buat masa ini kerajaan belum bersedia nak menaikkan elaun2 yg telah dicadangkan oleh quepacs.

Tanpa Nama berkata...

HALLO BAI.. SKIM KITA NI ( JURUTEKNIK ) SKIM SAMPAH BAI... INI BETUL2X, SKIM SAMPAH. ITU NAJIB KATA BAI.. KESIAN SKIM JURUTEKNIK, DIKACAMATA PERDANA MENTERI KITA.

Swasta berkata...

Apa yg ko merepek ni bengap?

Swasta berkata...

Tak puas hati pegi apply jadi technician kilang..berani ke tak? Bacul!

Tanpa Nama berkata...

Andaikan begini:

Kita tanya semua PA apa yang mereka nak. Kita bagi. Bak seumpama kita tanya PA, anda nak gaji berapa dan elaun berapa. Tak pe, bagi je apa yang mereka nak. Mereka kan bos. Kalau mereka tak undi mereka mengamuk. Tak sokong kerajaan. Kata kerajaan tak peduli mereka. TAK SEDAR DIK UNTUNG!!!!!!!!! KAMU NI JENIS YANG BUANG MAK BAPAK KAT RUMAH ORANG TUA-TUA. TAK TAU BERSYUKUR!!!! BAIK BAGI ORANG LAIN JAWATAN KAMU TU!!!!! TAMAK!!! TAMBAH HUTANG JAK KAMU TAHU!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

dari parti mana pun yang memerintah kalau dah menang pilihanraya dialah yg akan meneraju kerajaan...PA hny bertanggungjawab utk melaksanakan tugas sebagai penjawat awam. Kami pun nak juga naik gaji macam pdrm kalau diarahkan utk angkat senjata sekalipun kami sanggup, atas alasan berkhidmat utk negara..kenapa gah sgt ke presiden tu..klu x nak perjuang pun x pa kami x kisah pun...banyak lg saluran boleh guna..klu nak claim credit ni bukan tpt nya pg masuk politik..kena ingat kenapa cuepacs di tubuhkan. bukankah ia sbg kumpulan pendesak..ni tak dah jd ahli politik ..

Tanpa Nama berkata...

SEwa rumah tinggi patut kena naik RM100 pun okla...tapi...KGT diawalkan.. tahun depan tak ada KGT la...Apa-apa pun....Janji ditepati...pembohong...cakap tak serupa bikin.....Dah lama dah...Kata D.M. BRIM pun atas banyak idea PR,, baru kalut nak beri dulu 55 tahun kain batik saja...tak ingatke kalian semua ..apa tunggu lagi..HIJRAH...

Swasta berkata...

Selama ni gaji yg ko dapat tu anak bini ko tak cukup makan ke? family ko takde duit beli baju ke? cakap je la jeles tgk org gaji beso..kan senang. Nak melaram kete baru..takyah la sampai citer gaji tak naik bole mati..logik la sikit..kalau nak propa pun agak2 laa..

Tanpa Nama berkata...

Setuju sang at dengan pendapat tuan.

Swasta berkata...

kerajaan tak salah..yg aku nampak mmg ada penambahbaikan..banyak pulak tu. Ingat penambahbaikan tu dari segi RM je ke? Yg propa elaun naik la ..gaji naik la..tu sapa cakap? presiden ceupacs ?

Kawan2 PA lain ok je aku tgk..hidup selesa je..sbbnya senang je..hidup ikut bajet sendiri laa..jgn ikut bajet org lain..org lain tuko kete Impot ko pun nak tuko kete..paling2 kete korea...org tuko smartphone ko pun nak tuko hp..rokok mahal beli takpe..Pastu bising2 gaji tak cukup..salah sendiri laa..pastu bodoh sombong..blame kerajaan tak prihatin..

Tanpa Nama berkata...

he..he.. gaji aku kira besarlaa juga.. tapi aku simpati mereka yg gaji kecil tu tinggal kt bandar besau....kamu tu penting diri sendiri je...jenguk orang bawah sama mika pun nk rasa juga kesenangan juga bersesuaian negara kita yg kaya raya...tak salahkan....

Tanpa Nama berkata...

sistem saraan terbengkalai ..

Tanpa Nama berkata...

Apa la...korang ni tak sabar2...nanti JPA akan keluar juga pekeliling utk terangkan kaedah dan perlaksanaannya. Baru announce hari ni terus kelang kabut. Tak faham ke????

Swasta berkata...

Kerajaan x rugi hilang undi org mcm ko ni..haha..ingat bernilai sgt ke undi ko tu? penat je layan org yg suka main ugut2 ni perangai mengalahkan budak..tak dapat gula nangis..

Tanpa Nama berkata...

JPA pun cacar marba, ape cite..

Tanpa Nama berkata...

masyukkkkk la pdrm!!! gred gaji da naik melampau2...duit kopi lg ari2...keje rilek je pun...g meronda sambil mencari mangsa nk pau...rasa mcm x adil lgsung!! pd aku xde berita yg baik pun...sedihhhh....

Swasta berkata...

Karang bila gaji dorang naik ko pulak tak puas hati..cakap napa beza sikit sgt..penat je belaja 3-4 taun buat degree ( wlapun result 2nd class lower je) tapi gaji sama ngan sokongan..kerajaan pun ada kekangan kewangan gak..korang ingat ko je ke yg ada masalah duit.

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan x rugi hilang undi org mcm ko ni..haha..ingat bernilai sgt ke undi ko tu? penat je layan org yg suka main ugut2 ni perangai mengalahkan budak..tak dapat gula nangis..

Selasa, Mac 12, 2013 12:27:00 PG


BAPAK LU..!! KEPALA BUTOH MASAK ASAM, PENCAICAI ANGKAT NAJIS..!!

Tanpa Nama berkata...

ko klu idea mcm cipan x payah ckp dgn aku..haprak punya kaki..org ckp lain ko fikir lain dah x da idea nak berkarya ke..pirah..klu nak jd cybertrooper pun agak2 labu nnt ko yg kena jual...

Swasta berkata...

Yg ko jeles napa? Apa yg tak adil? Ko keje pejabat ada aircond suratkhabar siap..main fb..diaorang pergi meronda keje tak tentu masa..risiko lagi..kalo pikir diri sendiri je..mmg susah nak puas hati

Tanpa Nama berkata...

Hadooiiiii Polis Trafik nih.!!!! Tadi park sekejap tepi Alamanda, kena saman pulak. Baru je PM umum PDRM dpt kenaikan gaji/gred...tapi gian menyaman tetap tak abis-abis....

Swasta berkata...

Patut la bengap..dlm otak banyak simpan sampah

abba^66 berkata...

Terima Kasih Dato' Seri, Orang member Kita Merasa, Jangan Lupa Membalas Jasa, Insyaallah :)

Swasta berkata...

Ada kaitan ke naik gaji polis dgn kesalahan trafik ko? dah salah pun nak membebel lagi?Karang ada mamat motor terlangar kete ko cedera..org marah polis lak sbb biarkan org paking tepi jalan..Hai..manusia..manusia

Swasta berkata...

Sangup angkat senjata la ..apa la..baru kena suruh transfer dah nangis2 ckp kerjaaan zalim..haha

Tanpa Nama berkata...

dah buat silap, mengaku saja la, bayar sahaja saman itu. orang lain mahu cepat juga.

Tanpa Nama berkata...

Rasa-rasanya yang bermasalah kat dalam ni si "Swasta" tu...orang bagi idea, luahkan apa yang terbuku dia pla mencarut yang bukan2 ....hahaha bengong mung

Tanpa Nama berkata...

klakarlah si swasta ni...ayat macam marah, sape yg x puas hati sebenarnya ni...rasa2 dia ni swasta atau yg tak dpt jd PA atau PA (tp malu nk ngaku...

Tanpa Nama berkata...

kepada sesiapa yg suka sangat sokong PR tu, undi je lah dia org. tak payah sibuk nak bagi tahu sangat. aku pon tak nak tahu ko undi apa. sikit2 ugut. bukan nak bersyukur. yang rase susah hidup sekarang bukan hang pa sorang je. ramai lagi. kalau polis dgn tentera dapat habuan hari ini kita tumpang gembira lah. bukan kita xde saudara atau sahabat yang kerja tentera atau polis tu. mana tahu lain kali kita pula yang dapat. hidup ni jangan lah selalu dengki kat org.

Tanpa Nama berkata...

sabar... sabar... sabar... JPA akan keluarkan pekeliling, kan dah kata SST akan laksana bulan julai, tunggu sahaja dlm beberapa bulan ini.. Ketua Pengarah JPA akan berkuatkuasa 15 mac 2013 ini, tunggu sahaja pelaksanaannya... sabar..sabar.. sabar, kalau penjawat awam sendiri tak faham, macam mana nak beri maklumat pada orang lain. bukan main komen, tapi satu apa pun tak faham. Dah dapat nanti faham la kau.

Swasta berkata...

Komen bernas.tq

Tanpa Nama berkata...

semua ni salah polisss and tentera.....haram sungguh, jenayah makin banyak, polis kuat rasuah, tentera makan gaji buta...malaysia mana ada perang....tentera free2 dpt naik gaji, yg pa penat2 keja....polis n tentera bakal jadi penampan terakhir najib utk pru.....apapun Allah maha kuasa.....dia bg cash pada polis22 yg jahat...didunia or akhirat

Swasta berkata...

Luah2 la..takyah la emo. Semua ada bahagian masing2..

Swasta berkata...

Kalau keje taknak penat..gi bukak bisnes sendiri

Tanpa Nama berkata...

Pangkah hijau la plok

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam tu, termasuk juga PDRM dan tentera, penjawat awam ini tiada elaun lebih masa, ko kena ingat, diorang pun ada anak isteri/suami juga. Rezeki orang diorang makan la, rezeki kau, kau makan la, jangan nak dengki dgn skim la,nanti bila anak2 ko, jadi polis gan tentera, baru kau tahu. Orang macam ini, memang tak tahu bersyukur dengan pada yang dapat, fikir untuk diri sendiri sahaja. Terima kasih la dengan apa yang ada

Swasta berkata...

baik keje swasta dari keje PA yang asik mengharap meminta2. Pathetic.Org awam tgk pun naik malu laa..

Tanpa Nama berkata...

kami seluruh anggota PA amat bersyukur dan bangga dengan BARIISAN NASIONAL. Walau tiada enaikan kamifaha itu bukan rezeki kami. Polis dan askar memang berhak, mereka x ramai jadi anggota parti pembangkang.

Rakyat sokong YAB PM, Abaikan segelintir juruteknik yang x bersyukur dan pemalas itu. Umum buat apa sebab kerja x banya gaji mahu besar. kAMI BERTEKAD AKAN UNDI KERAAAN MALAYSIA ATAU BN PADA PRU KALI INI.

Insiden Lahad datu menunjukkan askar BN dan Polis BN sedia berkorban dan berkhidmat, manakala tiada ahli pembangkang yang menyerang sulu. bukti pembangkang x layak disokong, Hanya BN sahaja

Mustaffa Zaki Abdul Mbin R4

Tanpa Nama berkata...

Kita harus faham hakikat sebenar, gaji kita terima (rezeki) datang dari Allah, Posmennya (pengantara) adalah kerajaan Malaysia, bajet kewangan negara hanya buat masa ini untuk PDRM dan tentera, pada bulan januari, penjawat awam yang lain akan dapat bulan julai nanti, peniaga akan dapat untong ko orang belanja. kilang dapat untong kita beli barang, kan semuanya ada rezeki masing2. kerajaan bukan bayar gaji sorang pekerja sahaja. buat masa ini utamakan PDRM dan tentera yang ketinggalan. Kasi balu2 yang meninggal rezeki sedikit,kalau kita bersyukur, maka allah akan tambah. jangan takut, atau dengki dengan skim lain. Contohnya skim juruteknik tidak pernah dengki kenaikan skim setiausaha pada 2009,walaupun sampai sekarang skim juruteknik tidak ditambah baik, tapi kita perjuangkan sampai berjaya. Gred lain jangan marah, dan perjuangkan gred masing2 dengan penuh hikmah, macam kita ada anak, tidak semua permintaan anak kita dapat beikan, tapi kita berikan ikut kemampuan dan kegunaan yang paling penting bagi kita, macam itulah kerajaan juga. bersyukurlah... pada allah, dan jgn kedekut untuk bersedekah... tq

Tanpa Nama berkata...

BN kene menang PRU13 ni..... 80 elaun yg dikaji tu kalau PR menang belum tentu depa nak bg.... ntah2 dihapuskan plak.... semoga BN terus memerintah dgn lbh adil dan saksama kepada semua.... tidak kpd askar, polis,guru, jururawat shj.... tp kpd semua rakyat Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Mcm2 ada.. manusia xkan puas wlau dberi segunung emas

azeeez mudeen berkata...

ini kalilah...ini kalilah.. jawab sama hati, sabah nak hilang bah!!

Tanpa Nama berkata...

Macam mana PTD buat kerja ni. Ramai yang tak puas hati....

Tanpa Nama berkata...

BESTNYE KEJEEEEE JD PLIS
HAHAHAHAHAH

Tanpa Nama berkata...

HEHHEH
KAWAN SOKONG,KAWAN LAGI BEST....
KERJE DGN ATM, BAHAGIAN KOMPUER, DUK DALAM AIRCOND,
PAS NI KITA SAMA2 TUKA KETE KAY
HIDUP NAJIB!!!!!!!!!!!!!3X
HIDUP BN!!!!!!!!!!!!33

Tanpa Nama berkata...

HEHHEH
KAWAN SOKONG,KAWAN LAGI BEST....
KERJE DGN ATM, BAHAGIAN KOMPUER, DUK DALAM AIRCOND,
PAS NI KITA SAMA2 TUKA KETE KAY
HIDUP NAJIB!!!!!!!!!!!!!3X
HIDUP BN!!!!!!!!!!!!33

Tanpa Nama berkata...

polis bantuan tetap melopoonnggg kuikuikui....tq la tok maq oiiii

Tanpa Nama berkata...

Bersyukurlah Wahai Manusia. Brapa ribu pn gaji dinaikan, tp kalau x da rasa syukur smpai bila2 x kn rasa puas. Kta bersyukurla dgn apa yg kta ada skrg ni. Jgn asyik nak mmberontak dn mengugut. Undi tu Hak masing2. Tak perlu nak khabarkn d laman ni yg kta undi siapa2.

Tanpa Nama berkata...

Ayuh pa semua, kita humban barisan nasional. barisan nasional tak layak tadbir dan menjadi kerajaan. HANYA kroni dan anak bini sahaja di jaga, hancur negara. Ayuh berubah, kita pilih mereka yang telus dan jujur mentadbir... bubar parlimen sekarang...

Tanpa Nama berkata...

Tp bukan utk 17 yg dh d jumudkan..gj depa dh besar..kalah 22

azzim berkata...

Manusia sekarang macam dah terdesak.. tiada keikhlasan dalam bekerja.. lupa hukum bekerja adalah Fardhu Kifayah... terlalu keduniaan... istifar banyak2 rakan2ku .... Ingat Allah sama...

***p/s : buat TPM & PM, jangan janjikan sesuatu yang menyebabkan insan2, tertunggu sesuatu yang tidak pasti ... sesungguhnya menunggu sesuatu yang dijanjikan BAHAGIA memberi kesan DERITA YANG MENDALAM apabila KENYATAAN yang diberikan hanya INDAH KHABAR DARI RUPA... mari kita insaf2kan diri..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
kami seluruh anggota PA amat bersyukur dan bangga dengan BARIISAN NASIONAL. Walau tiada enaikan kamifaha itu bukan rezeki kami. Polis dan askar memang berhak, mereka x ramai jadi anggota parti pembangkang.

Rakyat sokong YAB PM, Abaikan segelintir juruteknik yang x bersyukur dan pemalas itu. Umum buat apa sebab kerja x banya gaji mahu besar. kAMI BERTEKAD AKAN UNDI KERAAAN MALAYSIA ATAU BN PADA PRU KALI INI.

Insiden Lahad datu menunjukkan askar BN dan Polis BN sedia berkorban dan berkhidmat, manakala tiada ahli pembangkang yang menyerang sulu. bukti pembangkang x layak disokong, Hanya BN sahaja

Mustaffa Zaki Abdul Mbin R4
---------------------

Ini lah komen yg paling kurang bijak..patut lah R4..

Hang ingat askar polis tu di bayar gaji dgn duit BN ker? Hang yg tak sedar diri yang duit hang tu org BN dok pakai wat kaya anak bini, kroni sendiri..

Itu lah, Allah bagi akal suruh timbang mana baik mana buruk tidak mahu.,dok dgr cite satu pihak...Allah bagi akal suruh belajar selok belok pengurusan dan pemerintahan tidak mahu...luas kan sikit pembacaan tu sedara..pastu baru buat penilaian yg guna akal..bukan guna nafsu..



Adeeii...kesian..

Tanpa Nama berkata...

org swasta yg meroyan..hahaha

mat kerja berkata...

Tahun lepas kata skim-skim sedang dikaji... la ni skim-skim dirunding semula .... lepas ni .... apa pulak?
Pagi ni aku tengok kat TV Presiden ceupacs kata tentera/polis tinggi bebenaan kerja mereka ..... tapi tak sebutpun kakitangan awam yang diwakilnya. Apa punya presiden ??? Patut letak jawatan aja.

mat kerja berkata...

PRU ini aku akan pangkah BN .... tapi aku rosakkan kertas undi sebagai tanda protes. Aku conteng "kakitangan Awam" kat kertas undi.
Aku tak akan undi PR. Parti ni parti tak tolong melayu.

Tanpa Nama berkata...

As salam, sekadar luahan. memang kita bersyukur dengan apa yang kita ada. Memang rezeki Allah yang tentukan, tetapi kita kenalah berusaha dulu kan.Yang kita tak suka islah PA2 dijanjikan macam2. Kerajaan kata nak kaji itu, kaji ini, kaji beban kerja tah apa semua. TPM awal2 dah canang ada berita baik untuk PA2. Last2 lain yang diumumkan. PA mintak lain, lain yang diberi. PM, TPM dan Pak Menteri2 senanglah, elaun besar, banyak. Tak payah fikir pasal sewa rumah (menyewakan rumah pd rakyat adalah kot). Tak payah fikir duit petrol sbb boleh claim LPO dan bagai..kita? claim pun kena potong mcm2. Kalau tak mampu, cakap tak mampu. Jangan tabur janji. PA akur, faham. Tapi bila dah jadi begini, jangan pulak salahkan PA2. Kita manusia juga, ada keperluan. Lepas tu siap ugut2 jgn bangkang kerajaan. Suruh tandatangan Aku Janji...Mana demokrasinya? Ke laut? Hak memilih adalah hak rakyat, bukan parti yang tentukan. Tolonglah Presiden Cuepacs, jangan jadi Yes MAn saja. Tunaikan amanah menjaga kebajikan PA2, bukannya sekadar nak dapat title Datuk, Tan Sri. Kalau tak boleh jaga kami, LETAK JAWATAN!
SEKIAN, TERIMA KASIH.

Swasta berkata...

Apa yang kO membebel pagi-pagi ni samdol?

Swasta berkata...

Presiden Ceupacs yang lebih sudu dari kuah..Kerajaan juga dipersalahkan.

Tanpa Nama berkata...

satu persoalan...jika smua mendapat stu tangga KGT..macam mn bgi kakitangan yang terlibat dengan tukar lantik dimana akan melaporkan diri pada 01.04.2013..adakah mereka juga terlibat dengan perubahan gaji tersebut....

tq

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah...naik juga gaji....bersyukur aku...

Tanpa Nama berkata...

Bersyukur dgn apa yg diberi...hidup PM..hidup PM....

kakitangan awam yang bersyukur berkata...

assalamualaikum semua...kat sini just nak bgitau je..ok la tu kenaikan 1 kgt diawalkan..daripada xde...hihi..apepun...HIDUP BARISAN NASIONAL DAN UMNO...TERIMA KASIH KERAJAAN...TANPA ANDA SIAPALAH KAMI YANG BERKHIDMAT NGAN KERAJAAN..TERIMA KASIH PERDANA MENTERI MALAYSIA..

Swasta berkata...

Bagi pun salah..tak bagi pun salah..mmg dasar tak tau bersyukur.

Tanpa Nama berkata...

NK TY LA KAT KORG YANG BIJAK PANDAI NIE...1 KGT TU DI AWALKAN CMANA EK?ADA KA KENAIKAN TAHUN NIE PADA JULAI THEN TAHUN DEPAN XDE KENAIKAN DA?
CER CITER SKETTT.....

Tanpa Nama berkata...

kenaikan gaji tahunan tahun depan 2014 diawalkan ke Julai 2013...maknanya tahun depan tak ada kenaikan gaji kot...kena tanya dengan yang buat pekeliling...

Tanpa Nama berkata...

Siapa kata ramai yang tak puas hati?...kami amat berpuas hati...ada kenaikan .... kami sedar tanggungjawab kerajaan ...yang perlu meningkatkan Pertahanan dan keselamatan negara...sebab bila negara aman barulah ekonomi berkembang....barulah double kenaikan gaji pon boleh....Mereka yang mengugut nih! sebenarnya hanyalah segelintir yang sentiasa tidak cukup...walaupon dinaikan berapa sahaja....mereka bukan lah orang yang bersyukur tetapi emosional ... Kalo nak pangkah apa pon tak payahlah nak cerita di sini...kalo orang lain perintah...Silap-silap mat tu yang kena buang dulu...(dasar pengurangan PA dan penghapusan kota DEB)... ingat-ingat bang...anak bini pon nak makan juga...

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah.. syukur kepada semua nikmat Allah SWT yang tak terhitung banyaknya. Tapi jika diamati sedlm-dlmnya, yang memang resah ialah sebenarnya yang memerlukan pembelaan. Kalau gaji RM 5000 tak kisahlah, tapi ratanya paling besar yang bergaji + elaun di bawah RM3000. Contoh gaji
Gaji+elaun = RM3000
Sewa rumah =RM450
Semua bil = RM 250
Anak 5 org = RM 500
Semua loan = RM 750
Keperluan rumah = RM 800
Bakinya.....
Adakah ini cukup untuk hidup di bandar besar spt KL...
Ini sbbnya perlukan pembelaan... elaun rumah perlu di naikkan plg kurang RM 450, cola plg kurang RM 400 barulah ada perubahan dan pembelaan kpd semua yang memerlukan.... kpd sesiapa yang pdptn sudah cukup takperlulah nak komen tak bersyukur ke apa- apa.. cuba menyelami masalah sahabat- sahabat kita yang susah... tak perlu nak kata berhasad dengki... lebihkan usaha untuk membantu kpd yg memerlukan... wallahua'lam

Tanpa Nama berkata...

syukurin..yang mnyenangkan hati dapatla pula merasa KUP berkhidmat lebih 13 thn,bagi KGT diawalkan bln julai nie kita semua keliru siapa untung siapa rugi,tapi mungkin semua untung.Pada PA yang pelarasannya bln julai dibayar sekali dgn KGT baru & bg bulan Oktober pula akan ada kenaikan lg mengikut seperti biasa.Tahun depan semua akan diberi KGT serentak bln Januari 2014.manalah tau bentang bajet 2014 nanti da prubhan.

Padan Muka berkata...

presiden ceupacs gak untung..gaji gomen dapat, elaun ceupacs dapat, elaun meeting pun dapat.kerja hakiki ntah ke mana.

Tanpa Nama berkata...

SST - Senang Senang Tangguh

Tanpa Nama berkata...

betul betul betul..........ini kalilah.....kita jadi BOS.

Tanpa Nama berkata...

nak umum benda ni pun nak buat siaran langsung bagai.... baik tak payah. dalam berita pula dok canang mcm semua PA dapat kenaikan, padahal nan hadoo. nanti tak pasal2 peniaga yang sedia cekik darah amik kesempatan lagi.

Tanpa Nama berkata...

kenapa elaun rumah tak bagi naik..setakat 180 nak sewa reban ayam pun tak lepas..ini kalilah TUKAR!!!!

Tanpa Nama berkata...

Yang memandai2 warwarkan naik elaun rumah lah..gaji naik lah sapa..kita jugak...dah tu..pakat2 kecewa...pada yang LALANG tu..bagi salah, xbagi pon salah...sedar2 lah..kurang2 anda masih dlm PA, nk tambah apa2 lagi sama2 lah berusaha..mengeluh mcm nk mati xdapat kenaikan.....mcm polis tentera..aku ok, kurang2 aku xkena dok tgh panas, dok berkawat pakai kasut but, dok office sejuk molek, rasa nk keluar minum, keluar...gaji masuk supa tu jgk.

Tanpa Nama berkata...

Tentera ke Polis mmg dia bagi hak mereka balik sbb taraf dlu dan dasar dia yg buat. Ini seolah dia nk permainan seri dgn PA lain. Serupa aje. Nk kira x ada apa pun. Walau bagaimana pun kita kena bagi kjaan skg iaitu peluang mjadi pembangkang. Kerana setelah mlalui jd pbankang. InsyAllah akan mjadi lebih baik. Amin

Tanpa Nama berkata...

TUKAR pon klu orang kita jadi pemimpin xpa lah..ni muka merah putih..lepas tu..terus org kita xdapat apa..lepas tu..pakat2 kata padan muka

Tanpa Nama berkata...

KGT naik 2 kali 2013 .

95 x 2 = 180

115 x 2 = 230

225 x 2 = 450

320 x 2 = 640

Tanpa Nama berkata...

komen sahaja yang pandai, tak ambil maklumat dahulu, Presiden cuepacs itu, dah bersara, jawatan yang dia pegang itu adalan NGO, tahu ke tidak, sila dapatkan maklumat yang betul, jika mahu komen, bukan main hentam saja.

Tanpa Nama berkata...

hussin rasa macam tak patut berkata...
UNTUNGLAH POLIS DAN ASKAR..
DULU MASA PA DAPAT 13% MEREKA DAH DAPAT LEBIH
MASA BELANJAWAN 2013,DAPAT PULA ELAUN 200
LEPAS NI BILA SKIM PERKHIDMATAN DI PERTINGKAT GAJI AKAN DISELARASKAN PULA IKUT GRED GAJI LEBIH TINGGI.
DAH TU PULA KUAT KUASA PADA 1 JAN 2013.
PA LAIN PULA YANG DIBERI TU 'KENAIKAN GAJI TAHUNAN YANG DIAWALKAN',DAH TU PULA MULA JULAI 2013..
RENUNG RENUNGKANLAH...KAMI BERSYUKUR..TAPI...

.................................

Mereka Undi Pos !!! , SIMPANAN TETAP ?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
kami seluruh anggota PA amat bersyukur dan bangga dengan BARIISAN NASIONAL. Walau tiada enaikan kamifaha itu bukan rezeki kami. Polis dan askar memang berhak, mereka x ramai jadi anggota parti pembangkang.

Rakyat sokong YAB PM, Abaikan segelintir juruteknik yang x bersyukur dan pemalas itu. Umum buat apa sebab kerja x banya gaji mahu besar. kAMI BERTEKAD AKAN UNDI KERAAAN MALAYSIA ATAU BN PADA PRU KALI INI.

Insiden Lahad datu menunjukkan askar BN dan Polis BN sedia berkorban dan berkhidmat, manakala tiada ahli pembangkang yang menyerang sulu. bukti pembangkang x layak disokong, Hanya BN sahaja

Mustaffa Zaki Abdul Mbin R4

sudah sudahla jadi macai .. berapa upah dapat sampai kau ampu giler giler ni...

Tanpa Nama berkata...

Apa cerita ni??????? Ini ke berita yang menggembirakan penjawat awam yang diheboh2kan........ Kejap2 Polis dan Askar....... Kejap2 Polis dan Askar....... Penjawat awam lain yang menjalankan keselamatan memang dianaktirikan ke?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
kami seluruh anggota PA amat bersyukur dan bangga dengan BARIISAN NASIONAL. Walau tiada enaikan kamifaha itu bukan rezeki kami. Polis dan askar memang berhak, mereka x ramai jadi anggota parti pembangkang.

Rakyat sokong YAB PM, Abaikan segelintir juruteknik yang x bersyukur dan pemalas itu. Umum buat apa sebab kerja x banya gaji mahu besar. kAMI BERTEKAD AKAN UNDI KERAAAN MALAYSIA ATAU BN PADA PRU KALI INI.

Insiden Lahad datu menunjukkan askar BN dan Polis BN sedia berkorban dan berkhidmat, manakala tiada ahli pembangkang yang menyerang sulu. bukti pembangkang x layak disokong, Hanya BN sahaja

Mustaffa Zaki Abdul Mbin R4

...............................

R4 kaaa? Ingatkan R41 kaaa? R48 kaaa?

Tanpa Nama berkata...

Yang bertugas operasi d sabah tu hanya sebahagian anggota pdrm & askar...Yang kebanyakkannya duduk berus kasut & lepak2..D kawasan kami jarang polis buat rondaan..Byak pencuri lagik
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
SETUJU SANGAT MENGABIHKAN BOREH JE DAN MEMBOYOTKAN PERUT

Tanpa Nama berkata...

Angpa semua ni awat la jd cmni, REZEKI kita Tuhan tentukan tapi bukan dgn usaha kita yg suka ngta sana ngata sini, x puas hati sana sini. Kalu rasa gaji skit, usaha la cari lain, rezeki kat dunia ni melimpah ruah.

Syukurlah ngn Tuhan.

Tanpa Nama berkata...

Korang gaji dah beso...... Boleh lah cakap macam ni.......

Tanpa Nama berkata...

Korang cakap ngan aku sewa umah yang ada lagi harga dia RM 180???????? Cakaplah....... Cakaplah........

Tanpa Nama berkata...

Inikalilah

Tanpa Nama berkata...

PERAIRAN SABAH KESELAMATAN MEMANG DIPERTIKAIKAN.WARGA ASING KELUAR MASUK NEGARA MEREKA TERMASUKLAH PENJENAYAH,PEROGOL PENCURI PENCEROBOG PENGGANAS DAN MACAM MACAM LAGI PENG.TAPI BAGAIMANA MEREKA BOLEH MASUK INI KE DALAM NEGERI SABAH.POLIS MANA SEBELUM NI.TIDURRRRRRRR.AMBIL DUIT PERLINDUNGAN.PAS TU NAIK GAJI BANYAK CANTUIK MUKA KAMU.SEKIAN

PA ANAK SABAH YANG KERJA BERMATI-MATIAN MENJALANKAN DASAR KERAJAAN MATA SAMPAI JADI RABUN MENGHADAP KOMPUTER MENYEDIAKAN LAPORAN ITU LAPORAN INI.NAMUN TIADA PENGHARGAAN INI KALILAH

Tanpa Nama berkata...

bersyukurlah dgn apa yang kita dapat.. sikit atau banyak itulah rezeki kita anak isteri ...

Tanpa Nama berkata...

Dapat bulan julai

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 755   Terbaru› Baru»