SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

11 Mac 2013

SST - SISTEM SARAAN BARU PERKHIDMATAN DIUMUM

11/3/2013
PUTRAJAYA 11 Mac - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan sistem saraan baru perkhidmatan awam yang dikenali sebagai Sistem Saraan Transformatif (SST).
Pelaksanaan SST, kata beliau, adalah berdasarkan kepada perubahan-perubahan yang sedang dilaksanakan dan input daripada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam.
Antara perubahan di bawah SST, kata Perdana Menteri ialah persetujuan kerajaan semua struktur gaji maksimum dalam Jadual Gaji Minimum-Maksimum diperuntukkan tambahan Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) sebanyak tiga kali berkuat kuasa 1 Januari lalu.
Perdana Menteri berkata, hal yang demikian diputuskan kerana sebanyak 182,434 penjawat awam berada di paras gaji maksimum pada 2013 dan tidak dapat menikmati kenaikan gaji tahunan.
Kerajaan juga, kata Perdana Menteri, bersetuju memberi semua penjawat awam faedah pemindahan gaji sebanyak satu KGT diawalkan pada 1 Julai ini.
"Ini bermakna setiap penjawat awam mendapat antara RM80 dan RM320 yang melibatkan perbelanjaan sebanyak RM1.5 bilion," katanya ketika berucap sempena Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Ke-13 (MPPA XIII) di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), di sini hari ini.
Hadir sama, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr. Ali Hamsa; Timbalan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (Pembangunan), Datuk Farida Mohd. Ali; dan Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman serta menteri-menteri Kabinet.
MPPA XIII yang bertemakan 'Transformasi Perkhidmatan Awam, Merealisasikan Wawasan 2020' dihadiri hampir 8,700 penjawat awam dari pelbagai sektor dan agensi.
Menurut Perdana Menteri, kerajaan juga bersetuju menyambung kontrak 50,000 pegawai kontrak yang akan tamat perkhidmatan pada 31 Disember ini setahun lagi, sementara kajian menyeluruh dilaksanakan.
Selain itu, beliau turut mengumumkan seramai 166,541 kakitangan dalam gred gaji 1 hingga 10 akan dinaik taraf ke gred setaraf kelayakan masuk Penilaian Menengah Rendah (PMR).
Menurut beliau, perubahan itu akan memberi manfaat dari segi laluan kerjaya dan peningkatan sewajarnya dalam gred gaji kumpulan berkenaan.
Perdana Menteri berkata, kenaikan pangkat kumpulan pelaksana pula akan dipendekkan berdasarkan tempoh perkhidmatan daripada 15 tahun kepada 13 tahun yang akan memberi manfaat kepada 17,000 penjawat yang layak.
"Kerajaan juga secara prinsip bersetuju meluaskan kaedah pelaksanaan kenaikan pangkat iaitu Kenaikan Pangkat Laluan Pantas, Kenaikan Pangkat Laluan Pakar Bidang dan Kenaikan Pangkat Laluan Kemahiran Tinggi.
"Kesemuanya ini dalam menambah baik laluan kemajuan kerjaya penjawat awam dalam jangka masa panjang," katanya.
Menurut Najib, sebanyak 81 skim perkhidmatan yang telah ditambah baik tetapi tidak dapat dilaksanakan sebelum ini akan dirunding semula iaitu bagi skim perkhidmatan bakat, juruteknik, pegawai atau penolong pegawai dan pembantu galian serta skim perkhidmatan Tukang K1 serta K2.
Dalam ucapannya itu, Perdana Menteri mahu penjawat awam menguasai teknologi agar mereka kekal relevan dengan peredaran semasa kerana kemahiran komunikasi baru perlu menjadi teras kepada tugas berhadapan dengan rakyat secara langsung.
"Kehidupan hari ini dipacu oleh kepantasan, ketepatan, ketelusan dan keluasan maklumat yang diterima.
"Justeru penjawat awam perlu bersifat proaktif melakukan penyebaran maklumat bersandarkan ketetapan tanpa melanggar peraturan agar sistem pentadbiran tidak dikompromi keabsahannya," katanya.
Perdana Menteri turut mengingatkan penjawat awam supaya memelihara integriti bagi memastikan ketirisan wang atau maklumat yang menjejaskan keutuhan perkhidmatan awam tidak berlaku.
Katanya, setiap tindakan dan keputusan penjawat awam hari ini diperhatikan, diperhalusi, diperiksa dan dianalisis serta dikritik. - UTUSAN1

753 ulasan:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   601 – 753 daripada 753
Tanpa Nama berkata...

##################################

Habaq mai hang dok jabatan mana?! aku pi cari hang la jgk! peduli apa aku waktu keja ke x!!

Rabu, Mac 13, 2013 10:18:00 PG


aku kat jabatan kaji cuaca, datang la cari aku... kita p yam seng teh tarik, ko belanja... heeee

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya tak perlulah mensamatarafkan gred perjawatan pasukan keselamatan dgn gred kakitangan awam.. bidang kerja masing2 dah memang lain.. banyak lagi perkara lain yg boleh diumumkan spt ITP, COLA dan kenaikan gred beberapa perjawatan... Dulu Gred CC ni sama dgn Pegawai Waren.. sekarang ni dah disamakan dgn Koperal ajer... maknanya turun pangkat ler CC ni ya.. Presiden Cuepacs tolonglah buat sesuatu..

-----------------

Yang ko tak puas hati nak kenakan orang lain tu apehal? Tak boleh tengok orang lain naik gaji? Apa yang ko tak puas hati? Cuba beritahu aku. Ni tak pasal-pasal bikin panas

Tanpa Nama berkata...

PM masih nak beza kan elaun rumah?ini kah yg dnamakan 1Malaysia yg di gembar gemburkan?org semenanjung ke sabah dpt elaun 750,org sabah ke semenanjg dpt 500..tempat sendiri dpt 180..semua negeri da maju,xkan sekarang nak bagi beza2 juga..perbezaan sgt jauh berbeza...mungkin akan di kaji lagi kot sampai bila? isu LD tu pun baru kemlam kabut nak ambil tindakan, dulu2 x ambil.siap bagi ic lg..yg susah tentera n pdrm la sekarang mengesan pengganas..

Tanpa Nama berkata...

Dunia... dunia. lebih baik berniaga manusia drp berniaga unta.naik gaji bising, tidak naik gajipun bising. Barang naik ada pulak tidak bising-bising malah bersyukur pulak untung banyak dan mendapat kesihatan baik. Syukurlah ada diberikan kenaikan sikit.. jangan tidak naik langsung. Yang penting pandai2lah merancang kehidupan pada zaman sekarang ni org kata ukur baju di badan sendiri janganlah ikut nafsu saja. Tp, harap-harap ceupac jangan berkokok pada subuh saja klu boleh berkokoklah sepanjang masa memperjuangkan PA seluruh negara.

Tanpa Nama berkata...

DI SABAH NI PENGGANAS DI MANA-MANA.BAGI LAH IC KAT PENDATANG TU LAGI.PANDAI PUNYA PEMIMPIN

Tanpa Nama berkata...

Kelakar dlm ramai ramai yg komen ada gak yg taksub dgn bn sdarlah mereka yg berkenaan atm pdrm naik tp kita dpt ckit tapi kita sdar tak berapa ramai pendatang asing yg dpt ic kta sdar tak rasuah berleluasa semua politik belaka

Unknown berkata...

Bersyukur je lah....

Tanpa Nama berkata...

betul tu..aku sokong..

Tanpa Nama berkata...

at TPM , jangan janjikan sesuatu yang menyebabkan insan2, tertunggu sesuatu yang tidak pasti ... sesungguhnya menunggu sesuatu yang dijanjikan BAHAGIA memberi kesan DERITA YANG MENDALAM apabila KENYATAAN yang diberikan hanya INDAH KHABAR DARI RUPA... mari kita insaf2kan diri ,nie bukan salah pm ,tapi salah orang yang bagi idea kat pm dan beri pengummuman awal sebelum pm,dan mungkin salah tempat dan waktu memberi pengumuman(sepatutnye umum semasa hari tenteraa atau polis nie bantai umum hari perjumpaan perkhidmatan awam), tentera memang ptut naek bukan dapat duit tepi pun die ,tentera2 sekarang patut beterima kasih kepada bekas2 jeneral korang yang telah masuk pr, dan membuatkan semua keuntungan dapat kat korang, ape2 pun pm x salah yang salah kesatuan yg x kuat

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

PM masih nak beza kan elaun rumah?ini kah yg dnamakan 1Malaysia yg di gembar gemburkan?org semenanjung ke sabah dpt elaun 750,org sabah ke semenanjg dpt 500..tempat sendiri dpt 180..semua negeri da maju,xkan sekarang nak bagi beza2 juga..perbezaan sgt jauh berbeza...mungkin akan di kaji lagi kot sampai bila? isu LD tu pun baru kemlam kabut nak ambil tindakan, dulu2 x ambil.siap bagi ic lg..yg susah tentera n pdrm la sekarang mengesan pengganas..
Rabu, Mac 13, 2013 10:29:00 PG

==============

Sabah ke Semenangjung - pergi la jumpa ketua menteri negeri yang berkenaan minta tambah elaun. Elaun ikut tempat, MANA BOLEH SAMA RATA. Sabah ke Semenanjung dapat COLA kan?

Tanpa Nama berkata...

Apa yg kita fikir sebagai kakitangan kerajaan, gaji/upah, elaun atau insentif2 yg bakal, diterima - itu sudah semestinya.
Tetapi kita jugak kena fikirkan macam mana dia org (kerajaan) nak cari duit selepas umum juta sana juta sini .....
Dia org jugak kena fikirkan pasal kita org yg sama mentadbir negara ini, dia org tak merasa sbb gaji & elaun yg pelbagai melebihi cukup pada dia org ... Yg kita gaji kita pun tak dpt nak lawan elaun dia org, dah la tu harga barabg sentiasa naik turun & naik lagi ...
Berfungsi dengan baik nya satu-satu kerajaan kerana kakitangan yg cekap, pemimpin boleh tukar ganti ....

Tanpa Nama berkata...

Asyik2 polis gn askar je dpt..

Tanpa Nama berkata...

ahhh baru pukul 11:15 kerja satu apapun tak buat lagi asyik internet je,,,nak pergi minum la dulu member dari kementerian pelajaran ajak ."makcik borang makcik tak lengkap,,besok datang lain ye...

Tanpa Nama berkata...

Bagus kerja jd polis dpt nait gj cepat. Mati@hidup ketentuan allah.

Tanpa Nama berkata...

wahai semua umat islam dan bukan islam,banyak-banyaklah bersyukur atas apa pemberian yang allah berikan pada kita.nikmat dan rezeki yg allah berikan tidak putus terhadap kita,itulah patut kita syukuri..jgn pikir pasal gaji sahaja,apa yang cukup adalah kita cukup sifat dan anak2 serta keluarga kita sehat dan jauh dari hutang dah memadainya...SYUKUR apa yang diumumkan PM..Anggaplah kita dah dapat yang terbaik dan jgnlah kita asik meminta sahaja,dah dapat lebih ingatlah rezeki harus diagihkan..barulah berkat hidup ,selamat dunia dan akhirat....yg penting belajar bila lemah utk perbaiki diri jika ditahap itu sahaja tak mencukuppi jika kita hendak melebihhi orang yang berpendidikan,usaha insyallah pasti berjaya ...

BABI OMAR berkata...

babi Omar!!
Lu sepatutnya kena letak jawatan!!

Apa lu perjuangkan untuk CUEPACS??

Tanpa Nama berkata...

kenapa rakyat kita asik tidak berpuas hati,kerana ada perasaan tamak,iri hati atas orang dan duit tidak berkat ..Bukan berjudi tapi masa kita bekerja,sebagai contoh : main FB, masuk jam 8 pagi tapi kita masuk jam 8.15 pagi.Di buku tulis jam 8 pagi ..Harus diingat 15 minit tu haram dan bila gaji yang selonggok kita dapat setiap bulan tapi dicampur dgn duit haram semua dah jadi haram...itulah keberkatan gaji yang kita terlepas padang,jadi cara hendak bersihkannya jadilah orang yang iklas bekerja dan banyak-banyaklah bersedekah bila dah ada kenaikan untuk membersihkan diri kita ...dah doah saya pada semua insan bersyukurlah apa yang kita dapat hari ini ...Dan untuk diri saya apa yang diberikan oleh PM adalah satu kekuatan semangat untuk kita berusaha lebih lagi dan doahkan agar rezeki kita halal utk anak2 dan keluarga kita ...Amin

Tanpa Nama berkata...

SITEM PEMERINTAHAN BARU PUN AKAN DIUMUMKAN NANTI....

tampa nama berkata...

nak kata apa dia pm. nak bangkang nanti kena tukar pulak. kepada ds najib jangan la buat tak tau nasib pa.jangan marah nyamuk kelambu di bakar. marah najib jatuhkan bn. bn tak salah yg salah cuma najib. cuma mintak tukar pm ja.

Tanpa Nama berkata...

i. syukur dengan rezeki yg Allah bagi. terima kasih PM.

ii. harap ceupacs boleh mohon JPA semak jawatan Juruaudio Visual N17. kerja teknikal, tapi gred pentadbiran.

iii. sekian, terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

GUA XLEH TGK LA MUKA NAJIB, RASA NAK SEPAK JA!!

Tanpa Nama berkata...

sape byk songel sgt bhenti keja je la..otak smua ltk kat lutut...xukur baju kat bdn sndr...layak ke nk gj besar2..cuba belajar bersyukur skit...byk lg jln nk tmbh pndapatan halal..dok rmh goyg kaki mmg la x dpt ape..

Tanpa Nama berkata...

kita jangan marah polis dan tentera. mereka banyak berkorban dan berkhidmat dengan cukup baik dengan negara. keputusan kenaikan pangkat ini dibuat oleh pemerintah bukannya oleh pihak polis dan tentera. cuma apa yang dikesal ada keputusan pihak pemerintah yang hanya menguntungkan sebelah pihak sahaja. klu nak bagi, bagi kepada semua pihak agar tidak ada pihak yang kecil hati dan kecewa. untung biarla untung sama2. rugi biar rugi sama2

Tanpa Nama berkata...

banyak cantik betui hangpa ni ..

Kalau time buat kerja cari orang bawahan, kalau bab meramaikan majlis VIP pun cari org bawahan jugak , tapi kalau bab naik gaji hanya orang atasan dgn polis dan tentera sahaja. Ingat kakitangan lain tak buat kerja la kot , makan gaji buta.

selamat tinggal Najib , anda akan hilang 1 undi dari saya , 1 undi dari isteri saya , 1 undi dari ibu saya , 1 undi dari bapa saya, 2 undi dari adik saya , 2 undi dari mertua saya. Itu tak termasuk lagi undi dari ipar duai sepupu sepapat dan kawan2 rapat.

Sorilah Datuk Najib , anda tidak pandai menjaga hati kakitangan anda.

Tanpa Nama berkata...

baru naik dari minum kat bawah tadi,,ni baru naik pejabat balik..kejap lagi nak makan kat maju junction,,,,..nak on internet plak..hish pak cik ni kacau la ...nak apa pakcik....? pakcik nak tanya sikit pasai ....cup cup pakcik ,,sini bukan kaunter pertanyaaan pi pi pi sana....kacau la orang tua tu...ahhh nak turun makan ajer la ..sebelum makan pusing kat maju junction kejap..duit part time ada banyak lagi...

Tanpa Nama berkata...

sistem ape pun kami gred ppk u3 tetap dipinggirkn,padahal tugas kami menyelamatkn pesakit jugak,hak tui presiden cuepack,najib,kamu memang bukan pembela nasib kami,kami terdedah dgn risiko penyakit berjangkit,tp takde pulak elaun ape2,ini kali kami pastikn barisan pulak jadi pembangkang,

Tanpa Nama berkata...

babess...polis lagi naik...setakat jaga tepi jalan...duduk dlm pondok econ....jaga mall dlm van dok gosip2 yang betine...buat repot pun kena bayar rm2.00...tak adil....jgn harap aku pangkah BN kali ni...bye2 dacing!!!!m

Tanpa Nama berkata...



KORANG HINGAT TENTERE NGN PDRM NIH BALACI KE..DIAORANG PON NAK KASI KALIH JUGA.

Tanpa Nama berkata...

kaji kaji n kaji..gred R9 tukang nih lgi la kelakar..nk sijil elektrik..tp status gred sama budak pmr jer..hidup hijau..

Tanpa Nama berkata...

ini la nama nye janji yg x di tepati..ckp pembangkang janji kn bulan,bintang,langit tp sebenar nye bn yg janji mcm tu..

Tanpa Nama berkata...

Honda odyssey dgn estima yg mana best..?

Tanpa Nama berkata...

2 2 pn x best la bengong sbb gaji x naik lain la klu mkn rasuah...

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs hidung dh kena tindik kt najib ikut je diorg tau..cuepacs bkn pembela nasib pa..

Tanpa Nama berkata...

jgn ingt polis n askar je ada risiko keje PA yg lain pn ada risiko keje jgk..pikir2 la

POLIS BANTUAN GRDE KP11 berkata...

hangpa toksah duk banding laaa, tugas hangpa dengan ATM dan PDRM yang berhadapan dengan penjenayah dan pengganas nie..aku yang PAK GUARD nie pun rasa tak tertanggung TEKANAN dan RISIKO berhadapan dengan mereka2 yg melanggar peraturan dan undang2 dalam kawasan. INIKAN PULA ATAM DAN PDRM YG BERHADAPAN DENGAN PENJENAYAH DAN PENGGANAS..

Tanpa Nama berkata...

Ada betulnya tu tapi, itu untuk bulan 7 punya kan? Bagaimana utk yg kgt bulan 1..? Bukankah kami dah ketinggalan 6 bulan awal? Lagi satu istilah awal disini, membawa maksud patut kenaikan itu pada januari depan bagi kgt bulan 1, bukankah bermaksud pada bulan satu nanti tidak akan dpt lagi kgt kan, ia di 'beri awal' kan bukan di beri kenaikan 1 kgt kan? Sapa boleh jelaskan ini?

POLIS BANTUAN GRED KP11 berkata...

hangpa toksah duk banding laaa, tugas hangpa dengan ATM dan PDRM yang berhadapan dengan penjenayah dan pengganas nie..aku yang PAK GUARD nie pun rasa tak tertanggung TEKANAN dan RISIKO berhadapan dengan mereka2 yg melanggar peraturan dan undang2 dalam kawasan. INIKAN PULA ATM DAN PDRM YG BERHADAPAN DENGAN PENJENAYAH DAN PENGGANAS..

Tanpa Nama berkata...

Kera yg malang berkata...

KESIAN KERANI YANG BUAT GAJI/ PERKHIDMATAN ... ASYIK TENGOK GAJI ORG LAIN NAIK MELANTUN" SENDIRI PUNYE ASIK GRED 17 JE..
Selasa, Mac 12, 2013 3:14:00 PTG

--------------------

menangis dalam hati sajalah jawabnya.. huhuhu...

Tanpa Nama berkata...

Pasir Mas: Prebet Ahmad Hurairah Ismail, 24, yang gugur dalam pertempuran dengan pengganas Sulu di Kampung Sungai Nyamuk, Lahad Datu, Sabah, semalam, sepatutnya berkahwin bulan lalu, namun terpaksa ditangguhkan selepas ditugaskan untuk menyertai Op Daulat.

Ibunya, Rahmah Mamat, 50, berkata sebelum ini Ahmad Hurairah yang lebih mesra dengan panggilan Era sempat menunjukkan gambar kekasihnya dua tahun lalu dan melahirkan hasrat menamatkan zaman bujang dengan gadis pilihannya itu. “Arwah tidak sempat membawa kekasihnya yang berasal dari Bachok untuk bertemu kami sekeluarga kerana dia menerima arahan untuk menyertai operasi di Lahad Datu.

Tanpa Nama berkata...

Pasir Mas: Prebet Ahmad Hurairah Ismail, 24, yang gugur dalam pertempuran dengan pengganas Sulu di Kampung Sungai Nyamuk, Lahad Datu, Sabah, semalam, sepatutnya berkahwin bulan lalu, namun terpaksa ditangguhkan selepas ditugaskan untuk menyertai Op Daulat.

Ibunya, Rahmah Mamat, 50, berkata sebelum ini Ahmad Hurairah yang lebih mesra dengan panggilan Era sempat menunjukkan gambar kekasihnya dua tahun lalu dan melahirkan hasrat menamatkan zaman bujang dengan gadis pilihannya itu. “Arwah tidak sempat membawa kekasihnya yang berasal dari Bachok untuk bertemu kami sekeluarga kerana dia menerima arahan untuk menyertai operasi di Lahad Datu.

Tanpa Nama berkata...

SALAM BERSYUKUR R..
PENAH KORANG TAHU.PEKERJA PEGAWAI PEMANATAU HARGA GAJI HANYA 1500...TOLAK KWSP TGGL 1350....XDE ELAUN PON...BESYUKUR R...KAMI PUN DA KAWIN TP KERJA DA 3-4THN STILL GAJI BYK NI SEBULAN...
OHHH CUEPACS CUBA LAH BERI KAMI ELAUN...HANYA ELAUN BKN KENAIKAN GAJI...

Tanpa Nama berkata...

woww bln July dah blh tukar impreza..

Tanpa Nama berkata...

Pakcik salah tu....org yg tulis ni pn bukan reti bahasa pn....
Memang diawalkan pakcik.....dia tk cakap pn 2014 tk dapat...
Diawalkan.....2014 dpt 2013, 2015 dpt 2014....n seterus nye....

Apai Orang berkata...

Mmg jenis manusia tak tau bersyukur..dh dpt hadiah 1 kgt pun msih mau minta itu ini...klu dh tak nak jd PA bagus resign je...byk keje kt kilang2 kedai luar sana...

Tanpa Nama berkata...

BUAT KERJA SIKIT...NAK KENAIKAN SETIAP MASA...PIKIR R PA OIII..BKN SEMUA..ADA SEGELINTIR TU..MASUK 830...SMPAI2 TOUCH KAD PASTU G MAKAN PAGI..
KUL 11 BUAT KERJA SAMBIL SEMBANG
KUL1230 KUAR G LUNCH..
MSUK KUL 215 PASTU G SOLAT ZUHUR KUL 3..PASTU KUL 430 MINUM PETANG..530 BALIK...ADE SAPE2 NK PERTIKAI?KLU BKN KO MYBE KWN KO...BNDA BETUL..

Tanpa Nama berkata...

nasik kandaq best ni...

PA Veteran berkata...

SALAM, NI NAK HABAR KAT P.A SEMUA, SEBENARNYA MEMANG BIJAK KEPUTUSAN KERAJAAN MENAIKKAN SATU TANGGA GAJI BERBANDING DENGAN KENAIKAN ELAUN, DAN SEBENARNYA MEMANG SESUAIPUN PDRM DAN TENTERA NAIK GRED SEBAB KELAYAKAN AKADEMIK PUN DAH DI UPGRADE. TAK ADA SILAPNYA.

JURUTEKNIK berkata...

MINTA DATO SRI PIKIR BALIK.. DALAM SEKTOR KERAJAAN INI KAMI PUN PEKERJA JUGA. TIAP-TIAP TAHUN CIKGU,ASKAR,POLIS.. KAMI NI DIKIRA TAK BEKERJA KE???? KAMI DARI SKIM J DARI TAHUN 80AN DUDUK DITAPAK GAJI YANG LAMA.. TOLONG LA FIKIR2 KAN..

Tanpa Nama berkata...

jangan la dengki dengan jawatan lain, hari ini, kita dibawah, esok2 anak2 kita diatas.Fikirkanlah,harta benda dan kekayaan boleh hilang sekilip mata.

Tanpa Nama berkata...

korg ni xsempat2 klu nak komen. korg dah thu ke dah dpt pekeliling ke. benar same je. ade le berubah skit2 gaji tu. tapi xde besor sgt pun. kelayakn masuk tu dari dlu pon dip n ijazah dah. bape tahun dah start.

Tanpa Nama berkata...


SAUDARA JGN HANYA PANDAI BERKATA.. INI BUKAN SOAL BELAJAR PANDAI KE X... INI SOAL KEADILAN DAN HAK SAMA RATA. SEMUA SAMA BKERJA UTK KERAJAAN... TP MGAPA YG LAIN DIANAKTIRIKAN..BUKANKAH MEREKA JUGA BKERJA...DENGAN CABARAN DAN KEPAKARAN MASING2 ..KAN LEBIH ELOK KALAU NK BAGI TU BIARLA ELAUN COLA DITAMBAH.RM 150 PUKUL RATA..LG ELOK...SEMUA GRED SAMA BAHAGIAN...X DE LA YG MELALAK KT SINI...LAIN KALI TU CKP PAKAI OTAK.. BUKAN KEPALA LUTUT... NAK JD ADIL BIAR...SEADILNYA..FAHAM!!

Ni salah satu contoh orang yang bercakap x pakai otak...nampak sangat kebodohan beliau dalam mengutarakan pandangan..orang yang berpelajaran tak akan sama sekali emosi sebab die bercakap berfikir dahulu bukannya ikut emosi..lain kali, fahamlah betul2 apa yang orang tulis sebelum nak bercakap...fakta pun x de...ini yang dikatakan nak gaji disetarakan konon...huh..pergi belajar baliklah saudara atau saudari..ok

Tanpa Nama berkata...

kepada juruteknik, jangan takut la, dah memang janji, paling lewat hujung tahun ini,insyallah dapat.Kajian telah dilakukan cuma nak letak gred sahaja dimana.

Tanpa Nama berkata...

ngulau dulooooo....hujung tahun nanti lps dah umum baru buat keje, tapi masa tu PM baru la yg umum....kuikuikui

Tanpa Nama berkata...

RUPANYA DALAM PERKHIDMATAN AWAM NIE RAMAI MANUSIA YANG TIDAK TAHU BERTERIMA KASIH. MACAM NI LA KAWAN. KALAU TAK PUAS HATI BERENTI KEJA GOMEN. JUAL DADAH. KONFROM KAYA RAYA.

p.s. saya P.A gred rendah saja.

from labuan with love...

jen_bersara berkata...

UBAH SEKARANG, SELAMATKAN MALAYSIA ! Setelah 53 tahun merdeka negara kini berada dalam krisis. Cita-cita untuk membina sebuah bangsa yang bersatu padu dan negara yang makmur telah gagal. Demokrasi dan hak asasi rakyat terus dinodai oleh pemerintah UMNO/BN. Rasuah dan penyalahgunaan kuasa membarah. Kekayaan negara telah dibolot oleh segelintir elit berkuasa. UMNO/BN tidak mempedulikan rakyat terbanyak yang dihimpit oleh kos sara hidup yang tinggi. Pendapatan rakyat tidak meningkat kerana dikekang oleh pemerintah. Daya saing negara dan rakyat terhakis akibat dasar yang lemah, pelaksanaan yang tidak berkesan dan kebijakan (dasar) yang tidak berjiwa rakyat. Krisis parah sebegini memerlukan tekad dan azam politik untuk diatasi. Malaysia memerlukan dasar-dasar baru dengan membuat anjakan paradigma. Maka, Pakatan Rakyat sebagai permuafakatan politik (tahalluf siyasi) mengangkat suatu rencana dasar dan kebijakan yang menyeluruh untuk membela rakyat melalui Dasar Bersama yang dimeterai...

Tanpa Nama berkata...

pilihanray nk dekat...komen kat sini pasal gaji lupekn buat sementara...yg penting jlnkn kewajipan UNDILAH PAKATAN RAKYAT!!!!

PTD_baru berkata...

Cadangan PAS untuk membela pegawai kerajaan

PAS Pusat yang bersidang pada hari ini mengambil ketetapan, mana-mana pengumuman yang dilakukan oleh Perdana Menteri untuk perkhidmatan awam akan diteruskan jika sekiranya Pakatan Rakyat mentadbir Putrajaya.

Musa_putih berkata...

Negara tidak bankrap jika Pakatan Rakyat memerintah – Musa Hitam
#Tegas bekas Timbalan Perdana Menteri itu, tidak adil jika menganggap negara akan bankrap di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat.
Menurutnya, jika Pakatan mengambil alih Putrajaya, gabungan tersebut akan berusaha sedaya upaya untuk mengekalkan ekonomi negara berkembang dengan baik.
Beliau berkata, perkara penting adalah memberi gambaran baik terhadap ekonomi negara supaya mampu menarik pelabur.
“Itu kenyataan politik, bagi pendapat saya tidak, malah saya telah ulas perkara ini secara terbuka, termasuk kepada pihak bank dan orang luar. Ini adalah pendapat dan pendirian peribadi saya.
“Jika pembangkang memerintah, mereka tidak akan membuat pelabur dari luar negara lari. Mereka tidak akan buat sedemikian dan buat ekonomi bankrap,” kata Musa dipetik Sinar Harian.
Musa berkata demikian pada sidang media semalam ketika mengulas dakwaan negara akan bankrap jika Pakatan mentadbir negara setelah menang dalam Pilihan Raya Umum ke-13.

man berkata...

Aku baru baca papar ini. Ada Menteri cabar mereka yang peleceh tentera mai ke Lahat Datu ..... Aku nak tanya dia kalau dia buat kerja aku la ni. Boleh ke? Kerja aku senang aja ... cat bangunan tinggi-tinggi aku rasa tentu la tak boleh... Bagi yg dilatih macam aku tentu..la boleh.
Tentera telah di latih untuk perang .... Tentera naik gaji output pun patut naik le. Menteri ni melatah macam orang kelulusan sek ren. aja.

Tanpa Nama berkata...

malangnya nasib pembantu am pejabat bagaikan pongok rindukan bulan dulu nak jadi tentera tpi tangan bengkok bahu senget tapak kaki tak ada lekuk,

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
malangnya nasib pembantu am pejabat bagaikan pongok rindukan bulan dulu nak jadi tentera tpi tangan bengkok bahu senget tapak kaki tak ada lekuk,

================
Ape pulak malangnya PAP ooooiii....ciri-ciri yang baik jadi gerila tu....

Tanpa Nama berkata...

Cikgu...Cikgu pun sama Bodoh gak, Time based 8 tahun tu aotomatikla...Ada gred sokongan lain 15 tahun baru dapat KUP...gred P&P selain Cikgu, Pegawai Perubatan, dan PTD...15 tahun pun masih ada gred 41! Ini gara-gara Ketua Pengarah Jabatan yang tak ambil peduli kemajuan kerjaya/pangkat pegawai.
___________________________________
KO CAKAP LA APA PUN LABI...JANJI BINI AKU NAIK PANGKAT DAN GAJI, BOLEH AKU TUMPANG SEKAKI...NIE DIA NAK BELI KETA CAMRY LAK...BOLEH LA AKU YANG PAS TINGKATAN 3 BAWAK SKALI...KERJA CIKGU MEMANG BEST. KORANG NIE PUN, KALAU DAH TAU BODOH MACAM AKU, PAS TINGKATAN 3 JE, TAKPALAH...CUBA CARI BINI KERJA BESAR...GRED 48 KER, 52 KER...NIE TAK...DAH BODOH, KAWIN ORG BODOH GAK...DAH NASIB KO LA LABI....AK BUAT CAMANA

Tanpa Nama berkata...

AKU NAK SAMBUNG KERJE AKU NI. NAK BAGI AYAM MAKAN..

Tanpa Nama berkata...

SAYA SUKA TENGOK CERITA RODA-RODA KUALA LUMPUR KERANA IA IKHLAS MENUNJUKKAN CARA KERJA PDRM. ANTARANYA:
1. MASUK OFIS...POT PET...POT PET...CERITA ITU INI
2. BOS ADA HUBUNGAN CINTA DENGAN ANAK BUAH...SO DALAM OFIS BERASMARA JE KERJANYA
3. ANGGOTA TRAFIK YANG ASIK NAK CUTI JER...
4. ANGGOTA SUAMI-ISTERI DLM OFIS YANG SAMA TAK HABIS2 CEMBURU BUTA
5. DUDUK KAFE CERITA TAK SUDAH2...

Tanpa Nama berkata...

AKU ADA CADANGAN... X TAHU LE KALAU BOLEH PAKAI KE X? APA KATA KALAU MEREKA YG PERGI UNTUK OPERASI DAULAT INI SAHAJA DIBERIKAN ELAUN YG LEBIH.. NAK BERAPA BANYAK ELAUN PUN X PE LA.. JANJI NEGARA AMAN. PASTU SELESAI OPERASI DIBERI PINGAT PENGHARGAAN..KAN ITU YG LEBIH BAIK.. X DE LA YG LAIN TUMPANG TUiiii...

Tanpa Nama berkata...

AKU ADA CADANGAN... X TAHU LE KALAU BOLEH PAKAI KE X? APA KATA KALAU MEREKA YG PERGI UNTUK OPERASI DAULAT INI SAHAJA DIBERIKAN ELAUN YG LEBIH.. NAK BERAPA BANYAK ELAUN PUN X PE LA.. JANJI NEGARA AMAN. PASTU SELESAI OPERASI DIBERI PINGAT PENGHARGAAN..KAN ITU YG LEBIH BAIK.. X DE LA YG LAIN TUMPANG TUiiii...
___________________________________
KALAU MACAM ITU, GURU2 YANG BERJAYA MELONJAKKAN KEPUTUSAN SPM PUN KENA DIBERIKAN ELAUN LEBIH UNTUK THN ITU SAHAJA, LEPAS TU BAGI PINGAT JADI DATOK....

Tanpa Nama berkata...

Honda odyssey dgn estima yg mana best..?
___________________________________
alahai...nie mesti gred 44 nie..baru nak merasa estime?
aku baru naik 52 thn lepas...nak tukar pakai bm 7 series bulan 7 nie...yabadabadoo...

Tanpa Nama berkata...

haha tu la pasal. skg kerani, JT n lain-lain korg konstebel n prebet je skg.

wakkhirpentol / icbiru berkata...

NAIK JUGAKKKKKK?????? YANG PENTING DGN HASIL YANG SEDIKIT BINIK BOLEH DENGAR CAKAP...ANAK2 SIHAT DAN TAK SAKITKAN KEPALA KIRA OKLAH.
"WHAT YOU GIVE YOU GET BACK" - BY SCORPION

Tanpa Nama berkata...

tul ke Peg waren tu asalnya dari SRP saja naik pangkat jadi peg waren jadi gred 38...yg aku tau gred 38 adalah pemegang diploma yg naik pangkat dah 2 kali, dah jd super kanan....

Tanpa Nama berkata...

KALAU MACAM ITU, GURU2 YANG BERJAYA MELONJAKKAN KEPUTUSAN SPM PUN KENA DIBERIKAN ELAUN LEBIH UNTUK THN ITU SAHAJA, LEPAS TU BAGI PINGAT JADI DATOK....

------------------
Kalau mcm tu...ape kata lagi best semua penjawat awam yg dapat marka LNPT 85% ke atas, semua di beri gelaran Datuk/Dato'......baru le meriah opis dgn datuk di sana-sini...haha

Tanpa Nama berkata...

Sudah cukup sudah...PRU13 ni kita pakat jatuhkan BN. Dah lama dah...makin lama,makin parah Malaysia dibuatnya...Hutang negara makin bertimbun sejak PM Najib ambil alih...lagi teruk...duit habis byk utk suku-sakat & kroni je...

Tanpa Nama berkata...

woooiiii tumbangkan BN......kasi upgrade ini Malaysia wooiiiiiii....sokong pakatan rakyat...

OPS DAULAT berkata...


KALAU MACAM ITU, GURU2 YANG BERJAYA MELONJAKKAN KEPUTUSAN SPM PUN KENA DIBERIKAN ELAUN LEBIH UNTUK THN ITU SAHAJA, LEPAS TU BAGI PINGAT JADI DATOK
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::
ko nie paham ke antara OPS DAULAT dengan SPM?? cikgu konon.. huh!

Tanpa Nama berkata...

Harap kerajaan bagi subsidi baranagn keperluan harian lebih banyak lagi,pada 1.4juta penjawat awam PM xpayah risau sebab undi bukan saja datang dari 1.4 juta penjawat awam.1.4 juta adalah bilangan yang kecil,tapi undi ditentukan oleh 25 juta penduduk malaysia,usah dilayan penjawat awam ni,dah naik lemak gaji tambah personal loan pun bertambah mana nak cukup wahai penjawat awam yang amat BINGAI NI...

Tanpa Nama berkata...

ala elaun xnaik jgk la,ingatkan nak tukar kereta toyota alphard bulan 6 ni,asyik dok pakai proton tiara je ni,boring la gan keta ni......

Tanpa Nama berkata...

Harap kerajaan bagi subsidi baranagn keperluan harian lebih banyak lagi,pada 1.4juta penjawat awam PM xpayah risau sebab undi bukan saja datang dari 1.4 juta penjawat awam.1.4 juta adalah bilangan yang kecil,tapi undi ditentukan oleh 25 juta penduduk malaysia,usah dilayan penjawat awam ni,dah naik lemak gaji tambah personal loan pun bertambah mana nak cukup wahai penjawat awam yang amat BINGAI NI...
-------------------------
25 JUTA...?????
kAU JGN BUAT AYAT ORG TAK SEKOLAH...25 JUTA TU TERMASUK YG BARU LAHIR SAMPAI UMUR BWH 21...YG BULEH NGUNDINYA TINGGAL BERAPA JUTA JE.... KAU KIRA BALIK BETUL-BETUL

Tanpa Nama berkata...

bg naik gaji ngan polis n atm tp tetap gak makan rasuah kat penjual rokok org2 pilipin d tepi2 kdai klu bgs sgt tam napa leh masi tembuh penceroboh smua makan gaji buta ja makan suap ja lebih klu nak naikkan gaji pun pada yg terkorban la yang ni yg tima rasuah pun naik gaji gak

Tanpa Nama berkata...

VELLFIRE MOLEK GAK..........

Tanpa Nama berkata...

terpaksa ar sewa rumah setinggan lagi..ingatkan berubah cikit..makin teruk ada ar..maklum ar gaji sikit.jawatan pun kecil.minta yang tiggi x dapat.

Tanpa Nama berkata...

terpaksa ar sewa rumah setinggan lagi..ingatkan berubah cikit..makin teruk ada ar..maklum ar gaji sikit.jawatan pun kecil.minta yang tiggi x dapat.

=====
Mmg le susah nak dpt jwn yg tinggi tu sbb cakap asyik ar..ar..ar..ar je hehehe

Tanpa Nama berkata...

punca bangsa lain tolak melayu dalam s.awam sebelum 13 mei. bersyukur laa ...PENTING

http://excdo.blogspot.com/2011/08/petikan-hansard-dewan-rakyat-13-may.html

beruk ketawa berkata...

GRED BARU...GAJI BARU...SKIM BARU...'SST'


APA ITU 'SST'..?


' SKIM SARAAN Tipulagi '...kah kah kah


SESUNGGUHNYA TUAN TINGGI PUTIH GEBU...TIDAK FAHAM...APA YANG MAKHLUK PERLUKAN SEKARANG NI


MAKHLUK DI NEGARA KETUANAN MELAYU MENIPU...PERLUKAN 'GAJI' YANG TINGGI SUPAYA SEIMBANG DENGAN KOS SARA HIDUP YANG TINGGI


BUAT APA BERI 'GRED GAJI' YANG TINGGI...JIKA JUMLAH GAJINYA MASIH RENDAH DAN TIDAK CUKUP DENGAN KEPERLUAN HIDUP SEMASA


BUKAN SALAH GRED...BUKAN SALAH PANGKAT...BUKAN SALAH JAWATAN


TETAPI YANG SALAH IALAH 'UMNO'...YANG SALAH IALAH ' JUMLAH GAJI YANG MASIH RENDAH'


GAJI RENDAH...BARANG MAHAL...SEGALA CAJ PERKHIDMATAN MAHAL...ASTRO MAHAL...INSURAN KENDERAAN MAHAL...TOL BANYAK DAN MAHAL...AIRASIA MENIPU


JIKA FAHAM KEADAAN ITU...KENAPA PERLU UBAH GRED..?


SEPATUTNYA UMUMKAN KENAIKAN GAJI '20%' LAGI BAGI SEMUA POLIS DAN TENTERA


KEMUDIAN SELEPAS 2 TAHUN...JIKA HARGA BARANG DAN CAJ PERKHIDMATAN MASIH NAIK SEBAB 'UMNO BANGANG'...UMUM LAGI NAIK LAGI 25%


TAK PAYAH UBAH GRED...ITU BUANG MASA...ITU HANYA MENYUSAHKAN STAF BAHAGIAN SUMBER MANUSIA NAK BUAT KERJA...MEMBAZIR KERTAS


MANA BOLEH NAK SAMAKAN PERKHIDMATAN TENTERA DENGAN AWAM


SEDANGKAN SKIM SESAMA AWAM PUN TAK SAMA...INI NAK SAMAKAN TENTERA DENGAN AWAM PULAK?


SEBAGAI CONTOH...KENAPA KAKITANGAN KERAJAAN KUMPULAN TADBIR DIPLOMATIK(PTD)...GRED MEREKA NAIK LEBIH CEPAT DARIPADA CIKGU2 ?


SAMA-SAMA MASUK U...SAMA-SAMA DAPAT IJAZAH SARJANA MUDA...TETAPI CIKGU KERJA 20 TAHUN MASIH DG44..


SEDANGKAN PUAK-PUAK 'PTD' TU KERJA SELESA DALAM AIRCOND 24 JAM...KERJA TAK SAMPAI 10 TAHUN DAH GRED 48?

MACAM MANA ITU BOLEH BERLAKU..?


SOALAN TAMBAHAN UNTUK TUAN BESAR UMNO TERER JOGET: kah kah kah


BILA NAK BAYAR GAJI KEPADA CIKGU2 YANG TELAH DINAIK PANGKAT GRED 48 YANG EFEKTIF DATE MEREKA 1 JAN 2012..?


SEKARANG DAH MAC 2013...dah berapa lama dah tuuu...BILA NAK BAYAR woit...?


INI BUKAN CAKAP-CAKAP REKAAN...INI BUKAN LAWAK...INI KENYATAAN BETUL DEMI TUHAN


GAJI YANG SEDIA ADA PUN BELUM DIBAYAR...LEPAS TU SEMALAM 'TABUR' LAGI JANJI-JANJI BARU DENGAN BERMACAM GRED DAN KENAIKAN !


WAHAI MAKHLUK 1MALAYSIA,


JANGANLAH KAMU TERPEDAYA...JANGANLAH KAMU MUDAH TERPERANGKAP DENGAN JANJI2 GRED ITU DAN GRED INI


ITU SEMUA CARA2 TUAN TINGGI PUTIH GEBU NAK MENIPU KAKI TANGAN K'JAAN SAHAJA


PERBEZAAN GAJI RM80 SEBULAN...BAYAR ASTRO = RM87 SEBULAN..??


PERBEZAAN GAJI RM200 SEBULAN...BAYAR ASTRO BAYAR STREAMYX BAYAR BERUK BAND BAYAR LETRIK = RM288 SEBULAN ?


KALAU TAK ADA ASTRO...KALAU TAK ADA STRAMYX...KALAU TAK ADA BERUK BAND...NANTI MACAM MANA NAK 'TRANFORMASI' BANGANG JADI CERDIK?


KALAU RAKYAT TAK CERDIK TAK MAJU...MACAM MANA NEGARA KETUANAN MELAYU SERBA BOLEH INI NAK MAJU..??


KALAU ASYIK MENIPU SANA MENIPU SINI...JANJI SANA JANJI SINI...MACAM MANA UMNO MENIPU STRONG NAK PERTAHANKAN AGAMA ISLAM DAN ALLAH...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Sukur lah dapt lagi naik 2 kenaikan....,yg kecewa sabar ja....., mai perang lawan lanun sulu..., baru tau rasa PA kecewa....,

Tanpa Nama berkata...

apa yg ko merepek panjang lebar nie laknut" PM KITA YANG TERBAIK .. PEMBANGKANG NI HANYA MELUKUT DI TEPI GANTANG..PANTANG ADA ISU SIKIT..MULA LAH NAK DIPERBESARKAN DAN MELAGAKAN RAKYAT.

Tanpa Nama berkata...


Tanpa Nama berkata...

terpaksa ar sewa rumah setinggan lagi..ingatkan berubah cikit..makin teruk ada ar..maklum ar gaji sikit.jawatan pun kecil.minta yang tiggi x dapat.
Rabu, Mac 13, 2013 4:37:00 PTG

====================

hati2 takut sewa sebelahan dgn pengganas.. hehehe...

Tanpa Nama berkata...

Buruk sangka otak hang... pi la tgk sendiri apa dh jd dgn peniaga2 melayu kat P.Pinang! Ckp pompang dok dpn PC tak payah laa... jenih tak sedaq diri... mak pak dulu kjaan tolong, ank2 masuk skolah pun free... lg mau gadai semua! Hang tu yg bodoh... sepet racist lg nak bela! Melayu pertahankan bangsa tuduh racist org mcm hang ni patut mati kt Lahat Datu... hidup pun xdak faedah dan semangat nk bela bangsa agama sendiri!

Tanpa Nama berkata...

apa laa yg pyh sgt nk fahamm..yg naik kan KGT so faedah dia lg sgt besar especially utk org2 yg bakal pencen thn nie..brtambah duit pencen..klau stakat naik elaun pun bukan boleh bwk pegi pencen..

Tanpa Nama berkata...

Kalaulah para petani dan nelayan serta buruh binaan punyai blog spt ceupacs entah apa yang mereka turut luahkan? Merek atetap punyai perasaan dan keinginan spt PA namun apakan daya. Jutaan tahniah diucapkan kpd mereka kerana hanya meluahkan masalah mereka kpd kawan2yg berdekatan dgn mereka tidak spt PA seluruh dunia keluhan mereka diketahui. Nasib baik aku tak kerja makan gaji walaupun kais pagi makan pagi kais petang makan petang, saya masih spt biasa hidup tak stress, hirup udara nyaman di dlm hutan.Syukur.

Tanpa Nama berkata...

aku hengat nak beli kete macam Mohamad Nedim Mohd Nazri Aziz, yang memandu kereta sport Porsche... muda2 lagi dah blh pakai kete mewah... bulan 7 nih dah buleh beli kut...

Tanpa Nama berkata...

WAWASAN 2020 ... NEGARA MAJU BERPENDAPATAN TINGGI?? HHEHEHEHE SST OH SST...

polis bantuan kp11 hkl berkata...

hangpa toksah duk banding laaa, tugas hangpa dengan ATM dan PDRM yang berhadapan dengan penjenayah dan pengganas nie..aku yang PAK GUARD nie pun rasa tak tertanggung TEKANAN dan RISIKO berhadapan dengan mereka2 yg melanggar peraturan dan undang2 dalam kawasan. INIKAN PULA ATM DAN PDRM YG BERHADAPAN DENGAN PENJENAYAH DAN PENGGANAS..

-------------------

apa cerita gred kp11, zeroooooo ke? lopong lah.

Tanpa Nama berkata...

KALAU MACAM ITU, GURU2 YANG BERJAYA MELONJAKKAN KEPUTUSAN SPM PUN KENA DIBERIKAN ELAUN LEBIH UNTUK THN ITU SAHAJA, LEPAS TU BAGI PINGAT JADI DATOK
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::
ko nie paham ke antara OPS DAULAT dengan SPM?? cikgu konon.. huh!
___________________________________
OPS DAULAT? APA YANG HEBAT SGT?
1. KALAU PDRM/ATM TAK BUAT KERJA, AMIK RASUAH BAGI PENDATANG HARAM MASUK...PASTU PENDATANG HARAM NIE BUAT KACAU....PASTU PDRM/ATM LANCAR OPS DAULAT? APA DIA OPS DAULAT? APA YANG DAULAT? DAULAT TU KALAU KITA ATM/PDRM PANDAI MENJAGA SEMPADAN NEGARA, BUKANNYA AMIK RASUAH BAGI ORANG ASING MASUK NEGARA KITA..PASTU BUAT2 BERDAULAT NAK PERTAHANKAN NEGARA....SIAPA YANG BAGI I/C?...YANG KES DI SABAH TUE? BANGLA PUN DAPAT I/C...MANA DIA DAPAT I/C? KERAJAAN MANA YANG BAGI I/C?
2. MENGAPA KALAU DAH TAU PENCEROBOH MASUK NEGARA KITA...TAK STANDBY AWAL2 ASKAR KAT SANA? KO INGAT DIA MASUK NAK MAIN MASAK2 KER?, BILA DAH TERKORBAN 8 ORG PDRM BARU NAK BISING SANA SINI
3. TAU MAKSUD PENGORBANAN? IA BUKAN SEKADAR NYAWA...RAMAI LAGI PA2 YANG BERKORBAN INI DAN ITU, BUKANNYA OPS DAULAT 1 MINGGU DAH KIRA PENGORBANAN. YANG TERKORBAN MMG AKU RESPECT KERANA BERANI MATI (AKU PUN TAK BERANI BUAT KERJA ASKAR/POLIS). TAPI YANG SEDIH MEREKA MENJADI MANGSA PERMAINAN POLITIK.
4. TIAN CHUA KATA INI SANDIWARA UMNO..ADA KE DIA KUTUK ATM/PDRM?...TAPI ADA PIHAK TWIST KENYATAAN ITU KATA TIAN CHUA KEJI ATM/PDRM
5. MAKSUD TIAN CHUA ADALAH: BN YANG BAGI I/C SANA SINI, AMAL RASUAH...LEPAS TU BILA DAH PENGGANAS NIE MENYERANG DIA NAK BUAT2 BAIK MENJAGA KEDAULATAN NEGARA...
6. PUIH

Tanpa Nama berkata...

SEINGAT SAYA KENAIKAN GRED JURUTEKNIK DAN SEANGKATAN DENGANNYA SEPATUTNYA BERMULA JANUARI 2012 DULU MASA SBPA NAK DIGANTIKAN DENGAN SSM. SEKARANG NAK KAJI LAGI... DAH TU SAMPAI HUJUNG TAHUN NI BARU TAHU.. APA SEMUA NI... INILAH KESAN DARI SSM DIMANA BILA LULUS PERIKSA SAJA TERUS NAIK PANGKAT.. LEPAS TU KURANG MAHIR TENTANG KERJA DAN PENGALAMAN TAK DOK... YANG JADI MANGSA JURUTEKNIK.

Tanpa Nama berkata...

Penambaikan Skim Juruteknik J17 (Lepasan Sijil Politeknik) Masih Belum Selesai Selepas 30 tahun?

Sehingga ke hari ini pihak Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) masih belum menggunapakai sepenuhnya Pekeliling Tahun 1983 dan 2002 yang berkaitan kenaikan skim Kejuruteraan gred J17. Pejam celik, pejam celik sudah hampir 30 tahun lamanya Jabatan Perkhidmatan Awam dilihat masih lagi gagal melaksnaakn pekeliling tersebut. Apa sebabnya?

Seperti biasa, apabila ditanya kenapa masih belum dilaksanakan, jawapan yang diterima :

i) Semua penambahbaikan skim perkhidmatan perlu diperhalusi, diperhalusi dan terus diperhalusi. Sampai bila? Entahlah.

ii) Perlu diperbincangkan kesannya kepada lain-lain skim perkhidmatan yang berkaitan dengan Ketua Perkhidmatan, pihak yang berkenaan serta tertakluk kepada kemampuan kewangan Kerajaan. Bunyinya seperti ada seribu macam masalah.

iii) Akhirnya masalah ini sudah menginjak ke tempoh 30 tahun lamanya, tidak selesai-selesai juga.

Sedangkan, mantan Ketua Pengarah Kerja Raya Malaysia, Y.Bhg. Dato’ Sri Prof. Ir. Dr. Judin Abdul Karim, melalui surat bertarikh 3 Mac 2010 kepada Bahagian Pembangunan Organisasi, Jabatan Perkhidmatan Awam telah mencadangkan sendiri penambahbaikan Skim Perkhidmatan Juruteknik dan Pelukis Pelan seperti berikut:-

i) Skim Perkhidmatan Pelukis Pelan digabungkan dengan Skim Perkhidmatan Juruteknik dengan kelayakan minima Sijil dari Politeknik/Institusi yang diiktiraf.

ii) Skim Perkhidmatan Juruteknik bermula dari Gred Lantikan J27 dan disediakan gred-gred naik pangkat yang bersesuaian.

iii) Pegawai Juruteknik hanya boleh menjawat jawatan Penolong Jurutera/Jurukur Bahan/Pegawai Senibina sekiranya mempunyai kelayakan Diploma yang diiktiraf dan kekosongan jawatan.

Hasilnya? Sungguh mengecewakan.

Tanpa Nama berkata...

Sambungan...

Sekiranya JPA memberikan alasan “perlu diperhalusi kesannya kepada lain-lain skim perkhidmatan yang berkaitan’’ akibat daripada kenaikan gred J17 ini, apa maknanya Pekeliling-pekeling yang dikeluarkan sebelum ini? Dan…kemungkinan besar skim-skim lain selain dari kelayakan Sijil Politeknik ini akan mengambil kesempatan dari perkara ini, walaupun syarat kemasukan ke skim mereka tersebut bukannya dari kelayakan Sijil Politeknik setaraf STPM.

Masakan tidak, JPA mengeluarkan sendiri Pekeliling Tahun 1983 dan Pekeliling SSM Tahun 2002 dahulu, tetapi tidak menepati JANJI dan MEMINGGIRKAN golongan Juruteknik J17 selama 30tahun. Kami percaya jika isu ini melibatkan sendiri gred gaji serta skim para pentadbir di JPA serta Ketua Perkhidmatan yang terlibat, kami yakin dan percaya isu seperti ini akan lebih pantas diselesaikan.

Isu ini juga adalah bukan disebabkan kemampuan kewangan kerajaan dan implikasi struktur organisasi, tetapi adalah berdasarkan punca kuasa kelayakan dan lantikan, yang telah diJanjikan JPA didalam Pekeliling tersebut.

Jika pihak JPA dan SPA terpaksa memperhalusi semua skim perkhidmatan dan memerlukan lebih masa untuk kajian terhadap pekeliling 1983 dan 2002:

adalah lebih baik kiranya JPA menarik balik dan membatalkan Pekeliling 1983 dan 2002

sekaligus menarik balik skim NT dan lain lain skim yang menggunakan Sijil Politeknik yang telah diberikan gaji atas gred 27.

sudah termaktub dalam Pekeliling Perkhidmatan Kerajaan Malaysia berkaitan nilai taraf kelayakan Sijil Politeknik dengan ‘pelarasan’ yang dikatakan oleh JPA/SPA tersebut, tetapi masih lagi tidak dilaksanakan.

jadi untuk apa diteruskan?

Harapan kami agar pihak JPA dan kerajaan Malaysia dapatlah menyelsaikan permasalahan isu gred juruteknik dari J17 ke J27 secepat mungkin. Tambahan pula, isu kalangan mereka tiada elaun kritikal pun masih tidak diselesaikan. Hakikatnya mereka inilah yang hari- hari turun ke site. Bagaimana Perkhidmatan Awam Malaysia hendak memberikan khidmat terbaik kepada rakyat sekiranya sebahagian jentera perkhidmatan awamnya seperti golongan Juruteknik J17 yang menjadi frontline pembangunan infrastruktur negara masih tetap dipinggirkan dan dipermainkan selama 30 tahun?

Ini salah satu permasalahan dalam penjawatan rendah dalam sektor kerajaan. Kami yakin bukan sekadar melibatkan J17 sahaja,..banyak lagi perjawatan yang rendah lain telah dianaktirikan.

P/S : Cuepacs mungkin boleh melihat permasalahan seperti ini secara serius. Sepatutnya sudah tiba masanya untuk dilakukan kajian yang lebih menyeluruh terhadap perjawatan awam di Malaysia ini. Apa kata anda pula?

Tanpa Nama berkata...

yang banyak cekadak komplen kat sini bukan ahli cuepacs pun, kedekut bayar yuran. bab tumpang mengata mmg kaw kaw.. puiiii

cakap nak undi pr kalau keinginan tak dipenuhi, orang mcm ni kasi mcm mana pun tetap tak sokong BN. semua yg kerajaan sekarang buat semua tak betul. andai pr memerintah, semua peraturan ketat. perah kaw kaw baru padan muka. time tu meleleh air hidung pun aku nak gelak awal awal... padaaaan muka.

Tanpa Nama berkata...

juruteknik buat kerja ke? iring kontraktor buat kerja ada la

Tanpa Nama berkata...

BUKAN MAIN PANJANG BERJELA PERMOHONAN MCM NK MINTA KJE JE.. TAKAN J..JE YG LAIN BOLEH DUDUK MELOPONG JE KE.. CAMNE GRED N..DOK PERAH OTAK NAK BUAT GAJI.PERKHIDMATAN.PENTADBIRAN..SAKIT KPALA OO

Tanpa Nama berkata...

Mcm skrip drama da" panjng bebenor permohonan nanti aku masukan citer sang kancil ngan buaya..same2 bole bace..amacam.

Tanpa Nama berkata...

DULU MASA TEMUDUGA ..""BOLEH YES TUAN BAIK TUAN..SAYA BOLEH TUAN..BOLEH IKUT ARAHAN TUAN..BOLE KJE LEBIH MASA..SEMUANYE BOLEH BELAKA... SKRG NI..BNYAK PLAK MERUNGUT MCM BABY TUA..

Tanpa Nama berkata...

jangan 1.4 juta PA, kajian akan diteruskan, kajian demi kajian..

Tanpa Nama berkata...

JANGAN DITANYA APA KERAJAAN BERI PADA KITA.. TAPI TANYA PD DIRI KITA SENDIRI APA YG TELAH KITA SUMBANGKAN PD KERAJAAN... ADA JAWAPAN?? TEPUK DADA TANYA SELERA... NK MKN APA...MINUM APA...

Tanpa Nama berkata...

BILA NAK BAYAR GAJI KEPADA CIKGU2 YANG TELAH DINAIK PANGKAT GRED 48 YANG EFEKTIF DATE MEREKA 1 JAN 2012..?
___________________________________
BINI SAYA NAIK PANGKAT KE DG44 PADA 1 OGOS 2011, SEHINGGA KINI BELUM DISELARASKAN GAJI DAN TUNGGAKAN. YANG ADA HANYA SURAT KENAIKAN PANGKAT KE DG48. GAJI NYA MANA?

Tanpa Nama berkata...

salam..ape cite nie, janji nak diselaraskan kenaikan gaji, cola dan itp, ramai yang dah mengamuk nie, siaplah kau orang ooii..!! najib kata 1.4 juta PA mestilah mencegah rasuah, salahguna kuasa dan bocorkan maklumat, oooii beb siapa punya kerja tue, kalau tak kau org juga, rasuah berjuta-juta ringgit, rumah berjuta-juta ringgit harganya, salahguna kuasa kau org juga, luluskan projek jutaan ringgit, sape.. office boy kea, juga bocor maklumat sape lagi kalau tak kau org, kes kapal selam, beli jutaan ringgit, sape bocor maklumat, kalau tak kau org, PM,TPM,MENTERI,YB,SENATOR,KSU,KSN dan PTD..ini semua kerja kau org.. apabila kerajaan dibubarkan nahaslah kau org, undi PA akan menjahanamkan kerajaan sedia ada, dalam sejarah malaysia satu gerakan protes terbesar akan berlaku dekad ini akan meruntuhkan kerajaan sedia ada, tiada siapa akan dapat menghalang kebangkitan dan kemarahan rakyat dan PA yang menggila..!! turunlah walau ribuan bala tentera tidak akan dapat menghalang kemaraan rakyat untuk menukar kerajaan sedia ada, kamu akan berhadapan dengan jutaan rakyat dan ribuaan PA yang menunggu lama BN untuk disemadikan, manakal jutaan PA akan menggunakan segala kepakaran mereka untuk menundukkan kerajaan sedia ada menyembah ke bumi, wahai najib, muhyiddin, omar osman dan BN, kamu telah menggali lubang kamu sendiri..kamu telah tersilap langkah..awas PRU-13 menanti kamu..

Tanpa Nama berkata...

SEPATUTNYA ANGGOTA ATM/PDRM BERTERIMA KASIH KEPADA KEPIMPINAN KESULTANAN SULU...BUKAN MENGUTUK ATAU MEMBUNUH MEREKA. MENGAPA?
1. KALAU DULU ANGGOTA ATM JUAL ENJIN KAPAL TERBANG...HARI INI BERGELAR WIRA/PAHLAWAN.
2. KALAU DULU PDRM PAU DUIT SINI SANA...HARI INI MEREKA BERGELAR WIRA/PAHLAWAN
3. KALAU DULU PDRM COVER SEGALA AKTIVITI HARAM APEK CINA...HARI INI MEREKA WIRA/PAHLAWAN.
4. KALAU DULU MEREKA GRED 41...HARI INI SUDAH TUP GRED 48 (TAK YAH LALU GRED 44)
5. KALAU DULU MEREKA TERKENAL SEBAGAI PENGKIANAT...HARI INI...WIRA....

Tanpa Nama berkata...

Aku mmg sokong polis dan atm diberi keutamaan. Ini bukan hanya kerana kes lahad datu je.. Cuba kembangkan sikit otak tu.. Diantara bidang kerja perkhidmatan awam yg sentiasa berisiko bermain dengan nyawa ialah polis / atm. PENJENAYAH KAT MALAYSIA NI JE.. DAH MCM KT BARAT NK BUNUH ORG JE MCM MKN KUACI.. SIAPA LG NK JGA KEAMANAN KLAU X POLIS JUGE.. ADA KORNG PIKIR MLM2 KORG SEDAP2 TIDUR ... POLIS JUGE YG MERONDA...NAK HABISKN MASA NGAN KLUARGA JAUH SEKALI... HARI RAYA..LAGI LAH...ADE KORG PIKIR!! TAU NK HENTAM JE.. X SEMUA ANGGOTA POLIS MCM KORG PIKIRKAN..INGATLA..KALAU X CAYA PI TNYA POKCIK GUARD YG BAWA SENJATA TU... BAHAYA X...KJE DIE..PI LA TNYE..

Tanpa Nama berkata...

AWAS KPD SEGELINTIR PEMBANGKANG YG SENGAJA MENIUPKAN API KEMARAHAN PA. ANDA DILAHIRKAN DENGAN PERASAAN DENDAM DAN IRI HATI TANPA BERFIKIR WARAS.

Tanpa Nama berkata...

AWAS KPD SEGELINTIR PEMBANGKANG YG SENGAJA MENIUPKAN API KEMARAHAN PA. ANDA DILAHIRKAN DENGAN PERASAAN DENDAM DAN IRI HATI TANPA BERFIKIR WARAS.

Tanpa Nama berkata...

salam..ape cite nie, janji nak diselaraskan kenaikan gaji, cola dan itp, ramai yang dah mengamuk nie, siaplah kau orang ooii..!! najib kata 1.4 juta PA mestilah mencegah rasuah, salahguna kuasa dan bocorkan maklumat, oooii beb siapa punya kerja tue, kalau tak kau org juga, rasuah berjuta-juta ringgit, rumah berjuta-juta ringgit harganya, salahguna kuasa kau org juga, luluskan projek jutaan ringgit, sape.. office boy kea, juga bocor maklumat sape lagi kalau tak kau org, kes kapal selam, beli jutaan ringgit, sape bocor maklumat, kalau tak kau org, PM,TPM,MENTERI,YB,SENATOR,KSU,KSN dan PTD..ini semua kerja kau org.. apabila kerajaan dibubarkan nahaslah kau org, undi PA akan menjahanamkan kerajaan sedia ada, dalam sejarah malaysia satu gerakan protes terbesar akan berlaku dekad ini akan meruntuhkan kerajaan sedia ada, tiada siapa akan dapat menghalang kebangkitan dan kemarahan rakyat dan PA yang menggila..!! turunlah walau ribuan bala tentera tidak akan dapat menghalang kemaraan rakyat untuk menukar kerajaan sedia ada, kamu akan berhadapan dengan jutaan rakyat dan ribuaan PA yang menunggu lama BN untuk disemadikan, manakal jutaan PA akan menggunakan segala kepakaran mereka untuk menundukkan kerajaan sedia ada menyembah ke bumi, wahai najib, muhyiddin, omar osman dan BN, kamu telah menggali lubang kamu sendiri..kamu telah tersilap langkah..awas PRU-13 menanti kamu..

Tanpa Nama berkata...

WAH KO PUNYE CKP MCM CAPTAIN NK PEGI PERANG... KALAU KO NI ADA KELAKIAN.. KO PI MOHON SENJATA..KO PEGI LAHAD DATU GI BERJUANG... CUBE LA.. BUKAN MAIN SEMANGAT LG KO PUNYA AYAT...PEGI LA TUNJUK KELAKIAN KO...

Tanpa Nama berkata...

kelakian ko kecik jea mcm cipap, sebab tue ko yuruh org pegi tapi ko kecut buah..termasuk ke dalam..beb..!! lu kepala butoh masak asam.. ha..!!ha..!!

Tanpa Nama berkata...

Kesian aku TENGOK KO.. PERJUANGAN.. SIANG MLM...KALAH WAKIL RAKYAT NK BERKEMPEN. BAPAK LU PUNYA BUTO ...MAK LU MASAK ASAM KA ...HAHA...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
KALAU MACAM ITU, GURU2 YANG BERJAYA MELONJAKKAN KEPUTUSAN SPM PUN KENA DIBERIKAN ELAUN LEBIH UNTUK THN ITU SAHAJA, LEPAS TU BAGI PINGAT JADI DATOK
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::
ko nie paham ke antara OPS DAULAT dengan SPM?? cikgu konon.. huh!

___________________________________
OPS DAULAT? APA YANG HEBAT SGT?
1. KALAU PDRM/ATM TAK BUAT KERJA, AMIK RASUAH BAGI PENDATANG HARAM MASUK...PASTU PENDATANG HARAM NIE BUAT KACAU....PASTU PDRM/ATM LANCAR OPS DAULAT? APA DIA OPS DAULAT? APA YANG DAULAT? DAULAT TU KALAU KITA ATM/PDRM PANDAI MENJAGA SEMPADAN NEGARA, BUKANNYA AMIK RASUAH BAGI ORANG ASING MASUK NEGARA KITA..PASTU BUAT2 BERDAULAT NAK PERTAHANKAN NEGARA....SIAPA YANG BAGI I/C?...YANG KES DI SABAH TUE? BANGLA PUN DAPAT I/C...MANA DIA DAPAT I/C? KERAJAAN MANA YANG BAGI I/C?
2. MENGAPA KALAU DAH TAU PENCEROBOH MASUK NEGARA KITA...TAK STANDBY AWAL2 ASKAR KAT SANA? KO INGAT DIA MASUK NAK MAIN MASAK2 KER?, BILA DAH TERKORBAN 8 ORG PDRM BARU NAK BISING SANA SINI
3. TAU MAKSUD PENGORBANAN? IA BUKAN SEKADAR NYAWA...RAMAI LAGI PA2 YANG BERKORBAN INI DAN ITU, BUKANNYA OPS DAULAT 1 MINGGU DAH KIRA PENGORBANAN. YANG TERKORBAN MMG AKU RESPECT KERANA BERANI MATI (AKU PUN TAK BERANI BUAT KERJA ASKAR/POLIS). TAPI YANG SEDIH MEREKA MENJADI MANGSA PERMAINAN POLITIK.
4. TIAN CHUA KATA INI SANDIWARA UMNO..ADA KE DIA KUTUK ATM/PDRM?...TAPI ADA PIHAK TWIST KENYATAAN ITU KATA TIAN CHUA KEJI ATM/PDRM
5. MAKSUD TIAN CHUA ADALAH: BN YANG BAGI I/C SANA SINI, AMAL RASUAH...LEPAS TU BILA DAH PENGGANAS NIE MENYERANG DIA NAK BUAT2 BAIK MENJAGA KEDAULATAN NEGARA...
6. PUIH

Rabu, Mac 13, 2013 7:36:00 PTG

===================================

DalaM Ayat ko tu : ko ckp "(AKU PUN TAK BERANI BUAT KERJA ASKAR/POLIS). TAPI YANG SEDIH MEREKA MENJADI MANGSA PERMAINAN POLITIK " . Ko sendiri dah mengaku tp masih lembab otak.. kan aku ckp berikan ganjaran atau elaun sbb operasi tu.. dalam askr/atm mmg ada pingat la ..bukan semata pingat nak jd Dato" apala punya akal ko nie.. lg satu ko pun nama je cikgu tp aku rasa ko ni cikgu memasak je agaknye..

Tanpa Nama berkata...

sst.......sst..........jangannnnnn cakapp....diam!,

Tanpa Nama berkata...

Harap kerajaan bagi subsidi baranagn keperluan harian lebih banyak lagi,pada 1.4juta penjawat awam PM xpayah risau sebab undi bukan saja datang dari 1.4 juta penjawat awam.1.4 juta adalah bilangan yang kecil,tapi undi ditentukan oleh 25 juta penduduk malaysia,usah dilayan penjawat awam ni,dah naik lemak gaji tambah personal loan pun bertambah mana nak cukup wahai penjawat awam yang amat BINGAI NI...
-------------------------
25 JUTA...?????
kAU JGN BUAT AYAT ORG TAK SEKOLAH...25 JUTA TU TERMASUK YG BARU LAHIR SAMPAI UMUR BWH 21...YG BULEH NGUNDINYA TINGGAL BERAPA JUTA JE.... KAU KIRA BALIK BETUL-BETUL kali dengan keluarga pa , aku rasa dekat separuh adalah keluarga2 pa, apeapepun jgn salahkan pm, (kalau kesatuan kuat maka suara pa akan didengar), kerajaan di landas yang betul cume permintaan atau suara pa tidak didengar, (politik sama jer)nie bahagian atm & polis kite punya sapa yang tahu

Tanpa Nama berkata...

semua ade tugas masing2 ,buat jelah, dulu masa nak interview semua sanggup, bila dah dapat semua merungut,kate janji lah apelah,(pm xde janji ape2pun cume suruh tunggu berita baik jer), pdrm ngan askar tu naik gred jer gaji aku tgok lebih kurang jer pun,jgn ditagih janji (lagi2 janji politik samada dari kerajaan atau pembankang)sama jer , yang penting malaysia sentiasa makmur, undi tu rahsia dan di tanggan anda, nak kerajaan pangkah bn nak pembangkang pangakah pr, x yah nak kecoh2

Tanpa Nama berkata...

KO CAKAP LA APA PUN LABI...JANJI BINI AKU NAIK PANGKAT DAN GAJI, BOLEH AKU TUMPANG SEKAKI...NIE DIA NAK BELI KETA CAMRY LAK...BOLEH LA AKU YANG PAS TINGKATAN 3 BAWAK SKALI...KERJA CIKGU MEMANG BEST. KORANG NIE PUN, KALAU DAH TAU BODOH MACAM AKU, PAS TINGKATAN 3 JE, TAKPALAH...CUBA CARI BINI KERJA BESAR...GRED 48 KER, 52 KER...NIE TAK...DAH BODOH, KAWIN ORG BODOH GAK...DAH NASIB KO LA LABI....AK BUAT CAMANA

===============================

KO NI SUAMI DAYUS. X MALU KA DOK PAU DUIT BINI?!! MALANG BINI KO KAWIN NGAN KO, IBARAT MENDUKUNG BIAWAK HIDUP

Tanpa Nama berkata...

Xpyh bsing la..blk keja nk awl.bru skit bris ngn askar mulut mcm cipan dh bsing..klu kna dty xtau la rsanya trus absent kot..

Tanpa Nama berkata...

tukal karajaang ja la....

Tanpa Nama berkata...

KALO NAK TIPU MAKA U ALL TUKAL KERAANG JER LA ...MANA TAU KERAJAANG BHARU BOLEH LULUSKAN SEMUA YG DAH TERMAKTUBBB...

Tanpa Nama berkata...

Rakan2 sekalian...Tak pyh byk komen lagi.. Bukan dorg nak drg pun rintihan kakitangan awam... Pru13 tdk lm lg... Gunakan kuasa anda sebagai rakyat malaysia utk mengundi siapa yg layak mentadbir kerajaan malaysia kelak.... Undi anda adalah rahsia.. Anda adalah penentu segalanya....ni kali lah... Peace no war...

Tanpa Nama berkata...

Aku bulan jan 2013 genap 15 thn bertugas, dpt kup 22 tapi dpt back dated ke sebab sekrg kup 13 thn. Sapa boleh jwb?

Tanpa Nama berkata...

KO CAKAP LA APA PUN LABI...JANJI BINI AKU NAIK PANGKAT DAN GAJI, BOLEH AKU TUMPANG SEKAKI...NIE DIA NAK BELI KETA CAMRY LAK...BOLEH LA AKU YANG PAS TINGKATAN 3 BAWAK SKALI...KERJA CIKGU MEMANG BEST. KORANG NIE PUN, KALAU DAH TAU BODOH MACAM AKU, PAS TINGKATAN 3 JE, TAKPALAH...CUBA CARI BINI KERJA BESAR...GRED 48 KER, 52 KER...NIE TAK...DAH BODOH, KAWIN ORG BODOH GAK...DAH NASIB KO LA LABI....AK BUAT CAMANA

===============================

KO NI SUAMI DAYUS. X MALU KA DOK PAU DUIT BINI?!! MALANG BINI KO KAWIN NGAN KO, IBARAT MENDUKUNG BIAWAK HIDUP

================================

X TAU LA DIO KECEK LAGU MANO SAPA CIK GU HOK CERDIK JD BUTA KAYU....

Tanpa Nama berkata...

BN. AKAN JADI PEMBANGKANG! JGN PERMAINKAN PA. MACAI2 JGN NAK BACKING SGT BN NI. KAMI BUKAN NAK GAJI TINGGI, TAPI FIKIRLAH KOS SARA HIDUP SEKARANG. ATM DGN PDRM DAH BNYK SGT DAPAT, X PON CIKGU2 YANG JADI ANAK EMAS. PTD MENJAJAH JABATAN2. YANG SWASTA MENUDUH KAMI MCM2. KSN PULAK ASIK BUAT LAWATAN.. X DE KEJA KE KSN OIII...

Tanpa Nama berkata...

ku cadang bubar ja ceupec. buat rugi potong rm5 setiap bulan. rm5 tu buat beli rokok daun lg bagus stok 1 minggu tu. pesatuan ppk la yang paling tak guna. kat tempat aku kaki bodek ja dapat cemerlang.

Tanpa Nama berkata...

harap PR plak wat kajian.....

Tanpa Nama berkata...

KO CAKAP LA APA PUN LABI...JANJI BINI AKU NAIK PANGKAT DAN GAJI, BOLEH AKU TUMPANG SEKAKI...NIE DIA NAK BELI KETA CAMRY LAK...BOLEH LA AKU YANG PAS TINGKATAN 3 BAWAK SKALI...KERJA CIKGU MEMANG BEST. KORANG NIE PUN, KALAU DAH TAU BODOH MACAM AKU, PAS TINGKATAN 3 JE, TAKPALAH...CUBA CARI BINI KERJA BESAR...GRED 48 KER, 52 KER...NIE TAK...DAH BODOH, KAWIN ORG BODOH GAK...DAH NASIB KO LA LABI....AK BUAT CAMANA

===============================

KO NI SUAMI DAYUS. X MALU KA DOK PAU DUIT BINI?!! MALANG BINI KO KAWIN NGAN KO, IBARAT MENDUKUNG BIAWAK HIDUP

================================

X TAU LA DIO KECEK LAGU MANO SAPA CIK GU HOK CERDIK JD BUTA KAYU....
___________________________________

raso aku la...baik juga si dia nie makan duit bini dia, daripada makan RASUAH macam kome2 nie...

Tanpa Nama berkata...

Aku bulan jan 2013 genap 15 thn bertugas, dpt kup 22 tapi dpt back dated ke sebab sekrg kup 13 thn. Sapa boleh jwb?
___________
INI SAMA KES MACAM GURU2 YANG TIMEBASE DIKURANGKAN DR 10 THN KE 8 THN. JADI JUNOIR YANG 8 TAHUN AKAN SAMA2 NAIK PANGKAT DENGAN SENOIR YANG 10 TAHUN. TIADA BACK DATE BAGI SENOIR YANG 10 TAHUN...LAST JADI SAMA YANG KERJA 8 THN DENGAN 10 THN....PENING

Tanpa Nama berkata...

SALAM BERSYUKUR R..
PENAH KORANG TAHU.PEKERJA PEGAWAI PEMANATAU HARGA GAJI HANYA 1500...TOLAK KWSP TGGL 1350....XDE ELAUN PON...BESYUKUR R...KAMI PUN DA KAWIN TP KERJA DA 3-4THN STILL GAJI BYK NI SEBULAN...
OHHH CUEPACS CUBA LAH BERI KAMI ELAUN...HANYA ELAUN BKN KENAIKAN GAJI...
___________
SIAPA SURUH AMIK KWSP...AMIK LA SKIM PENCEN...

Tanpa Nama berkata...

JANGANLAH DENGKI DENGAN GURU2....LAGI HEBAT DEPA TU...3 TAHUN NAIK GRED (FAST TRACK)....UMUR 35 DAH DG48....KALAU AKU NAK DENGKI PUN TAKLEH...TAKUT ILMU ANAK TAK BERKAT LAK....CIKGU2 SKRG SEMUA PAKAI BMW/CAMRY/ALTIS/MERC....AKU HANTAQ ANAK AKU PAKAI KANCIL JE....NAK TUNGGU TEPI PAGAR SKOLAH PUN MALU...

Tanpa Nama berkata...

korporatkan saja semua jabatan kerajaan ni tak kira la sekolah ke, hospital ke, tentera ke, askar ke, jabatan pendaftaran, imigresen


biar masing2 hidup dalam suasana korporat & swasta.


boleh dapat bonus sampai 4-6 bulan, gaji tinggi, kenaikan tinggi, naik pangkat, peluang naik ke kumpulan eksekutif kalau ada sarjana muda/sarjana


tapi kerja mesti cun, takda jaminan keselamatan kerjaya sangat, lebih lagi kepada golongan malas.


kalau perkara ini boleh dibuat, agak-agak berapa ramai yang akan survive?


sudahlah anda semua. tak pernah bersyukur yang menyebabkan semuanya tak cukup bagi anda!

Tanpa Nama berkata...

DULU TAHUN 2008 PAK LAH JUGA BERJANJI SEBELUM PRU 12...HARAP KERAJAAN SEKARANG BAGI SAJA ELAUN PERUMAHAN UTK MEREDAKAN JIWA LUNTUR KEBANYAKKAN PA...JANGAN TANGGUH & KAJI-KAJI LAGI SAMPAI UJUNG TAHUN...SAYA TAKUT KEADAAN SAMA TERJADI UTK KEPUTUSAN PRU13

Tanpa Nama berkata...

KO CAKAP LA APA PUN LABI...JANJI BINI AKU NAIK PANGKAT DAN GAJI, BOLEH AKU TUMPANG SEKAKI...NIE DIA NAK BELI KETA CAMRY LAK...BOLEH LA AKU YANG PAS TINGKATAN 3 BAWAK SKALI...KERJA CIKGU MEMANG BEST. KORANG NIE PUN, KALAU DAH TAU BODOH MACAM AKU, PAS TINGKATAN 3 JE, TAKPALAH...CUBA CARI BINI KERJA BESAR...GRED 48 KER, 52 KER...NIE TAK...DAH BODOH, KAWIN ORG BODOH GAK...DAH NASIB KO LA LABI....AK BUAT CAMANA

===============================

KO NI SUAMI DAYUS. X MALU KA DOK PAU DUIT BINI?!! MALANG BINI KO KAWIN NGAN KO, IBARAT MENDUKUNG BIAWAK HIDUP

================================

X TAU LA DIO KECEK LAGU MANO SAPA CIK GU HOK CERDIK JD BUTA KAYU....
___________________________________

raso aku la...baik juga si dia nie makan duit bini dia, daripada makan RASUAH macam kome2 nie...

Jumaat, Mac 15, 2013 12:12:00 PG
_______________________________

APA KENE MENGENA RASUAH PLAK?? NI SORANG LAGI NAK MAIN TUDUH2 KITAORG MAKAN RASUAH. KO TAU TAK AL FITNATU ASHADDU MINAL QATL!!

Tanpa Nama berkata...

duit berapa banyak pun tak cukup. orang yang kaya ialah mereka berasakan apa-apa yang ada dan mencukupi.renung-renungkan.

Tanpa Nama berkata...

APA KENE MENGENA RASUAH PLAK?? NI SORANG LAGI NAK MAIN TUDUH2 KITAORG MAKAN RASUAH. KO TAU TAK AL FITNATU ASHADDU MINAL QATL!!
___________________________________
YANG KO TERASA PASAL? KO MAKAN NAJIS TU YEA?

Tanpa Nama berkata...

Ini Kali PA jadikan Dacing Pembangkang. Bagi dia RASA NIKMAT Pembangkang, TAK DAK GUNA...!!!

Tanpa Nama berkata...

APA KENE MENGENA RASUAH PLAK?? NI SORANG LAGI NAK MAIN TUDUH2 KITAORG MAKAN RASUAH. KO TAU TAK AL FITNATU ASHADDU MINAL QATL!!
___________________________________
YANG KO TERASA PASAL? KO MAKAN NAJIS TU YEA?

=====================================
LABU DAH TUMPANG CAMRY BINI .....TAK MALU..WEKKKKKKKKKK PTIUH....

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong sgt gaji tentera polis naik walaupun aku hanya PA sekurang2nya aku tahu bersyukur.... terima kasih PM.Buat PA yg menghina polis tentera...sila tawarkan diri ke SABAH...flight disediakan untuk PA yang sangup berkorban nyawa demi negara yang tercinta....ada bran....

Tanpa Nama berkata...

kau gitulah, apa macam bagi kau tahi kucing, bagi kau makan anak-bini, kau kena syukur tue,syukur..!!

Tanpa Nama berkata...

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

kaji jangan tak kaji....

Tanpa Nama berkata...

Sapa-sapa yang nak tambah pendapatan bulanan jom join saya. Setiap bulan boleh dapat dividen 10%-15%.. Kalo berminat daftar kat sini

https://uinvest.com.ua/?amigosid=19032

Tanpa Nama berkata...

BN. AKAN JADI PEMBANGKANG! JGN PERMAINKAN PA. MACAI2 JGN NAK BACKING SGT BN NI. KAMI BUKAN NAK GAJI TINGGI, TAPI FIKIRLAH KOS SARA HIDUP SEKARANG. ATM DGN PDRM DAH BNYK SGT DAPAT, X PON CIKGU2 YANG JADI ANAK EMAS. PTD MENJAJAH JABATAN2. YANG SWASTA MENUDUH KAMI MCM2. KSN PULAK ASIK BUAT LAWATAN.. X DE KEJA KE KSN OIII..
....................................
Kalau rasa dianiaya PA boleh merubah PRU 13,tak lama lagi.Najib tak kisah pun katanya.

Tanpa Nama berkata...

Kalo setkt kgt naik dua kali baik x pyh..... bkn berita gembira.......berita haprak...... isu skrg ni ialah kenaikn elaun perumahan........ org dh ngap sana sini mana nk pkr kesushn rakyat

Tanpa Nama berkata...

Apa maksudnya KGT sebnyk 3 kali? Adakh utk PA yg sdh mencpi gaji maksimum?

Tanpa Nama berkata...

salam satu malaysia. Kami bersyukur apa yg d beri. Dan tetap menyokong kerajaan yg sedia ada. Pd skim juruteknik marilah kita sokong kerajaan. Bersabarlah ada hikma d sebaliknya. tanggung jwb anda lebih besar demi kemajuan negara. Tanpa anda negara x da bangunan tinggi pencakar langit. Tanpa ada x ada jln raya. Pada yg dok megatakan skim juruteknik. Cermin diri. Apa sumbangan ada utk negara. Kalau setakat dok taip surat sedar2 lah. Bukan menyokong bukan megata tp kenyataan. cadangan saya apa kata lulusan STPM di kaji semula. Kelayakan pembantu takbir N17 gaji mula P1 T9 kenaikan tahunan RM95 dpt kerajaan bajitkan utk elun rumah. Sbb tak relvn pula. Lulusan STPM tp kenaikan tahunan sm dgn dip. Baru pen. Pegawai spt kami dpt d upgred ke N29.

cikgu zan berkata...

TERIMA KASIH KEPADA KERAJAAN BN PIMPINAN YAB NAJIB TUN RAZAK. BANYAK INISIATIF YANG BELIAU BERIKAN KEPADA PA & RAKYAT. TAHNIAH KERANA SEJAK 4 TAHUN BELIAU MEMEGANG KERAJAAN, BANYAK PERUBAHAN YANG BERLAKU. SYABAS & TAHNIAH KEPADA KERAJAAN BN. PEMIMPIN YANG BAIK DI LANTIK DARI ALLAH, BUKAN MANUSIA. HARUS TAAT PADA PEMIMPIN YANG BAIK.

Tanpa Nama berkata...

KALAU TAK PUAS HATI,BERHENTI JADI PENJAWAT AWAM.....KERJA SENDIRI.....SENDIRI TAUKE,SENDIRI KULI.....SENDIRI UNTUNG,SENDIRI RUGI

Tanpa Nama berkata...

Bila manifesto BN " aku janji " dah keluar undi dah patah balik p BN . Kalau fikir balik manifesto PR dan BN sama hebat cuma beza " aku janji " tu yang mahal tu . Harap semua PA dapat keadilan dan manafaat ke atas manifesto BN ni .

Tanpa Nama berkata...

LEMAS JADI KAKITAGAN KAT KL DAN BANDAR2...GAJI CIPUT..BARANG MAHAL..BAGI MAKAN TOL BESAR DAR MAKAN ANAK....BELUM ELAUN BASUH TAHI DAN KANCING.....ADUHH LAHABAU PUNYA KERAJAAN.....ETUL2 AYA RAKYAT...INI SEMUA FOOOOOOYOOOO....TAPI MASA UNDI...KAU UNDI JUGAK..INI SEMUA FOOYOOOOOOOOOOO....

Tanpa Nama berkata...

Tengkorak hang duk saja. Masuk kem skali. Xpayah lama, stengah hari pun cukup. Aku ni mcm xcukup kaki ngn tangan nk buat ke. Senang2 je ko kata melepak dlm kem. BTW, aku ni setaraf ngn ko punya 44..

Tanpa Nama berkata...

Tengkorak hang melepak dlm kem. Try buat keje mcm kami ni, xpayah lama, stengah hari pun cukupla. Aku yg keje mcm xcukup kaki ngn tangan ni ko bleh kata melepak je. Adoiii.. BTW, aku ni setaraf ngn 44 ko

Tanpa Nama berkata...

Gred jawatan tukang k1 ngn k2 mcm mane..kne la kaji gak, jgn tercicir lak..tq

«Lebih lama ‹Lebih lama   601 – 753 daripada 753   Terbaru› Baru»