SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

11 Mac 2013

SST - SISTEM SARAAN BARU PERKHIDMATAN DIUMUM

11/3/2013
PUTRAJAYA 11 Mac - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan sistem saraan baru perkhidmatan awam yang dikenali sebagai Sistem Saraan Transformatif (SST).
Pelaksanaan SST, kata beliau, adalah berdasarkan kepada perubahan-perubahan yang sedang dilaksanakan dan input daripada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam.
Antara perubahan di bawah SST, kata Perdana Menteri ialah persetujuan kerajaan semua struktur gaji maksimum dalam Jadual Gaji Minimum-Maksimum diperuntukkan tambahan Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) sebanyak tiga kali berkuat kuasa 1 Januari lalu.
Perdana Menteri berkata, hal yang demikian diputuskan kerana sebanyak 182,434 penjawat awam berada di paras gaji maksimum pada 2013 dan tidak dapat menikmati kenaikan gaji tahunan.
Kerajaan juga, kata Perdana Menteri, bersetuju memberi semua penjawat awam faedah pemindahan gaji sebanyak satu KGT diawalkan pada 1 Julai ini.
"Ini bermakna setiap penjawat awam mendapat antara RM80 dan RM320 yang melibatkan perbelanjaan sebanyak RM1.5 bilion," katanya ketika berucap sempena Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Ke-13 (MPPA XIII) di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), di sini hari ini.
Hadir sama, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr. Ali Hamsa; Timbalan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (Pembangunan), Datuk Farida Mohd. Ali; dan Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman serta menteri-menteri Kabinet.
MPPA XIII yang bertemakan 'Transformasi Perkhidmatan Awam, Merealisasikan Wawasan 2020' dihadiri hampir 8,700 penjawat awam dari pelbagai sektor dan agensi.
Menurut Perdana Menteri, kerajaan juga bersetuju menyambung kontrak 50,000 pegawai kontrak yang akan tamat perkhidmatan pada 31 Disember ini setahun lagi, sementara kajian menyeluruh dilaksanakan.
Selain itu, beliau turut mengumumkan seramai 166,541 kakitangan dalam gred gaji 1 hingga 10 akan dinaik taraf ke gred setaraf kelayakan masuk Penilaian Menengah Rendah (PMR).
Menurut beliau, perubahan itu akan memberi manfaat dari segi laluan kerjaya dan peningkatan sewajarnya dalam gred gaji kumpulan berkenaan.
Perdana Menteri berkata, kenaikan pangkat kumpulan pelaksana pula akan dipendekkan berdasarkan tempoh perkhidmatan daripada 15 tahun kepada 13 tahun yang akan memberi manfaat kepada 17,000 penjawat yang layak.
"Kerajaan juga secara prinsip bersetuju meluaskan kaedah pelaksanaan kenaikan pangkat iaitu Kenaikan Pangkat Laluan Pantas, Kenaikan Pangkat Laluan Pakar Bidang dan Kenaikan Pangkat Laluan Kemahiran Tinggi.
"Kesemuanya ini dalam menambah baik laluan kemajuan kerjaya penjawat awam dalam jangka masa panjang," katanya.
Menurut Najib, sebanyak 81 skim perkhidmatan yang telah ditambah baik tetapi tidak dapat dilaksanakan sebelum ini akan dirunding semula iaitu bagi skim perkhidmatan bakat, juruteknik, pegawai atau penolong pegawai dan pembantu galian serta skim perkhidmatan Tukang K1 serta K2.
Dalam ucapannya itu, Perdana Menteri mahu penjawat awam menguasai teknologi agar mereka kekal relevan dengan peredaran semasa kerana kemahiran komunikasi baru perlu menjadi teras kepada tugas berhadapan dengan rakyat secara langsung.
"Kehidupan hari ini dipacu oleh kepantasan, ketepatan, ketelusan dan keluasan maklumat yang diterima.
"Justeru penjawat awam perlu bersifat proaktif melakukan penyebaran maklumat bersandarkan ketetapan tanpa melanggar peraturan agar sistem pentadbiran tidak dikompromi keabsahannya," katanya.
Perdana Menteri turut mengingatkan penjawat awam supaya memelihara integriti bagi memastikan ketirisan wang atau maklumat yang menjejaskan keutuhan perkhidmatan awam tidak berlaku.
Katanya, setiap tindakan dan keputusan penjawat awam hari ini diperhatikan, diperhalusi, diperiksa dan dianalisis serta dikritik. - UTUSAN1

753 ulasan:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   401 – 600 daripada 753   Terbaru›   Baru»
irma berkata...

cube baca manifesto Pakatan Rakyat dulu....lepas bc buatlah perubahan dn nilaikan sendiri. Malaysia adalah negara yg mengamalkan demokrasi...kite sendiri kena berubahkn diri kite, Allah tidak akn ubahkan sesuatu kaum melainkan dirinye sendri.

Tanpa Nama berkata...

kenaikan KGT 80-320 di awalkan 1 julai 2013? maksudnya apa? macam bunyi nak temberang saja. Mungkin Gaji KGT bagi tahun 2014 di awalkan julai 2013. KGT bagi tahun 2014 tak ada.. itu bukan kenaikan .. itu di awalkan .. temberang namanya tuh .. alamak kena buyukk pa kali nihhh .. adeiiiii sedeyyy

Selasa, Mac 12, 2013 3:12:00 PTG
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Salah tu pakcik.....kalau 2014 tk ada kenaikan....tk de guna lah kenaikan awal.. Balik asal semula..2

Selasa, Mac 12, 2013 1:48:00 PTG
___________________________________

Kamu tu yang salah. Paham maksud "DIAWALKAN", bukannya "DITAMBAH" atau "DINAIKKAN". Maknanya KGT tahun depan diawalkan saja.
Bukannya takda guna langsung. Kira dapat la untung 6 bulan gaji 2014. Gaji 2013 6 bulan, gaji 2014 18 bulan (setahun setengah). Kenapa bg Julai?? Sebab Ogos tu RAYA!! So, jgn beri harapan tinggi la ada bonus raya tahun ni...

Selasa, Mac 12, 2013 3:13:00 PTG

Tanpa Nama berkata...

Maksud diawaltu. kgt tahun depan dibayar tahun nilah. jadi tahun ni ada dua kenaikan

Tanpa Nama berkata...

benda boleh runding.runding dulu........30tahun bukan lama.kita tak dapat anak cucu dapat..j jangan merajuk.......

Tanpa Nama berkata...

untuk gred j ni kajian je...pastu abai selalu kena sendiwara..sabar la kerana golongan j41 keatas tak ambil berat pada org bawah , yang penting mereka masukk..

Tanpa Nama berkata...

ok la tu dok kaji jungak. Bukan tak ambik tau langsung..j jangan cemburu kat orng lain........

Tanpa Nama berkata...

tentera kalu lantikan dulu. lo ni dok pakai pangkat pw.sjn. mintak dgn sijil darjah 6 jah. pakai lojik lah sikit.nak nulis pun x berapa betul

Tanpa Nama berkata...

Bersyukur la kerana diberi peluang kerja kerajaan. Kalau gaji tak naik, kita turunkan nafsu kita. Jgn la dok menambah hutang. Kalau tak da hutang akan rasa lapang. Di dok rasa sesak je, sebab hutang byk.

Tanpa Nama berkata...

Tak salah untuk memberi kelebihan dan kenaikan pangkat kepada Skim Tentera dan Polis, tapi adilkah jika pemberian tersebut secara berlebihan2 sedang kan skim yang lain 80% tidak dapat apa2....jika lihat dari Berita Harian hari ini.......semua gred bawah 26 di naik kan ke Gred Penolong Pegawai 29 dan Gred Penolong Pegawai 29 Dinaikan kepada Pegawai 41 dan Pegawai 41 Di naikan terus ke Gred 48.......tapi kami timebase pun tak dapat....pastu bagi kenaikan gaji 1 KGT...sahaja

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih pada PM yg mana harapan kami PA2 dikecewakan. Majoriti PA seluruh M'sia yang mengharapkan sekurg2nya satu elaun dinaikkan hampa. Tggulah kesannya nanti pd PRU 13 nanti...

Tanpa Nama berkata...

Orang niaga cakap ...Mudah jee... PA yang tak puas hati berhenti kerja buat kerja sendiri nak gaji berapa, elaun berapa buat sendiri jee!. Nak tau langit tingi rendah pi kerja kt "tokeh" kamu nak kerja kerja baik-baik, tak mau kerja tak payah datang kerja!!

Tanpa Nama berkata...


Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Tak salah untuk memberi kelebihan dan kenaikan pangkat kepada Skim Tentera dan Polis, tapi adilkah jika pemberian tersebut secara berlebihan2 sedang kan skim yang lain 80% tidak dapat apa2....jika lihat dari Berita Harian hari ini.......semua gred bawah 26 di naik kan ke Gred Penolong Pegawai 29 dan Gred Penolong Pegawai 29 Dinaikan kepada Pegawai 41 dan Pegawai 41 Di naikan terus ke Gred 48.......tapi kami timebase pun tak dapat....pastu bagi kenaikan gaji 1 KGT...sahaja

Selasa, Mac 12, 2013 3:29:00 PTG
=================================

Salah tu. Bukan dinaikkan gaji 1 KGT, tapi DIAWALKAN 1 KGT

Tanpa Nama berkata...

Fikir laa dengan rasional.. tak dapat elaun .. sampai nak jual negara ke orang keee!!! Bodoh, tak ada jiwa patruotik langsung, penting diri sendiri, Apa jasa anda pada negara...? Cuba senarai jasa negara kepada anda selam ini??
Bodoh .. tapi rasa cerdik sangat laa awat tuu.. Sayanglah negara Kita!!

Tanpa Nama berkata...

minta kerajaan buat satu mekanisma untuk menyerap PA lain ke dalam perkhidmatan tentera dan polis

Tanpa Nama berkata...

Cmne dgn gred r1..slalu kna hentam hari2..maka bos plak xpndang org plig bwh ni..die xtau r1 la yg sggup bpns hujan kt luar 2.kena bos2 pns ckt dh mcm nk mati kena gantung.jgn nk brlagak la yg gred tinggi 2.ko pn mkn gaji jgk.mati pn msuk liang lahad jgk..

Tanpa Nama berkata...

Suruh yg buat manifesto tu ubah diri dia dulu... MANIFESTO BUKAN JANJI!!! U ULANG I SAMAN.... mcm bangsat!!!

Masih taat kpd kerajaan yg memerintah berkata...

President Qpaq, buatlah kajian yg menyeluruh, jgn pilih satu atau dua gred sja. Yg lain macam mana. Dah 30thn kerja kat 22 sjh. yg baru dtg naik pi 27. adakah ini adil. Yg undi omar jadi pres pun yg lama inilah. So kasihan lah yg masih menunggu ini.

Tanpa Nama berkata...

tengah tunggu2 skim juruteknik yg dah dinaikkan dlm sbpa rupanya takde dan masih dikaji..last2 polis n tentera yg dpt naik pangkat..sabor ajelah..

Tanpa Nama berkata...

gadaikan negara kpd al-j dan roket tidak sekali2..tak mgkin marahkan nyamuk kelambu kami bakar..namun tuntutan juruteknik yg dah ada dlm sbpa tetap kami tagih..janji ditepati..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

saya hairan, kenapa ramai sangat yang kata PA2 tak bersyukur. Kalaulah gaji dan elaun yang dibayar cukup, walaupun ala kadar utk menampung kehidupan dan jika harga petrol dan barang2 keperluan betul2 mesra rakyat, PA2 tak akan merungut dan akan bersyukur.

ada juga yang kata PA2 tak ukur baju dibadan sendiri, bukan tak ukur tapi memang barang2 dah mahal, nak ukur camane lagi.

Uniform sekolah mana ada yang harga RM10 sepasang hari ni? Yuran bas sekolah mana ada RM20 lagi. Sewa rumah mana yang RM 250 atau RM180 sekarang?

Harga rumah mana ada RM60,000 lagi walaupun kos rendah? Nak ukur mcam mana?

Itu belum bab makan, susu byr pengasuh. Anak2 kita nak makan nasi dgn kicap hari2 ke? Susu krimer manis pun mahal oi!

Mereka2 yang mengata PA2 ni mungkin dah bergaji besar dan dah ada rumah sendiri kot, sebab tu senang2 je kata itu ini.

Entahlah..cakap tu senang. Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul.

Tanpa Nama berkata...

Kecewa.APA Yang di tunggu talk kunjung TIBA.

kaki bodek berkata...

hidup PM hang ingat senang ke jd PM nie..semua benda nk kena pikiaq..nk pikir pilihanraya..hal lahad datu..yg hang semua tau duk mintak gaji lebih ja...tingkatkan dulu produktiviti tu...KPI kasi naik dulu..br PM senang hati..ini idak gaji mintak lebih..kerja mintak kurang..adesssss...pe2 pun tq PM..u r the best!!!!!!..

kaki bodek berkata...

hidup PM hang ingat senang ke jd PM nie..semua benda nk kena pikiaq..nk pikir pilihanraya..hal lahad datu..yg hang semua tau duk mintak gaji lebih ja...tingkatkan dulu produktiviti tu...KPI kasi naik dulu..br PM senang hati..ini idak gaji mintak lebih..kerja mintak kurang..adesssss...pe2 pun tq PM..u r the best!!!!!!..

PA Veteran berkata...

UNTUK PERHATIAN PA,
KITA AMAT MEMERLUKAN POLITIK YANG STABIL DI MALAYSIA KHUSNYA DI SABAH UNTUK KESELAMATAN KETIKA INI. OLEH ITU KITA AMAT MEMERLUKAN BN MENERAJUI DAN MEMIMPIN KERAJAAN SELEPAS PRU13 NANTI. PEMBANGKANG AMAT TIDAK BOLEH SEBAB PARTI MEREKA BELUM STABIL DAN AMAT BAHAYA TERHADAP KESELAMATAN NEGARA TERUTAMA DI SABAH.ORANG SABAH KENA INGAT INI, INI BUKAN KONSFIRASI ATAU RETORIK POLITIK INI KENYATAAN SETEALAH MENGAMBIL KIRA PENCEROBOHAN DAN KEGANASAN DI LAHAD DATU DAN SEMPORNA. SOAL INSENTIF ITU PERKARA KEDUA SEBAB KALAU POLITIK NEGARA TIDAK STABIL SEMUA ITU TIDAK ADA MAKNA.

Tanpa Nama berkata...

sapa dok kutuk tentera tu try pi apply tengok kalu dapat..kalu dapat memang hangpa hebat...

Tanpa Nama berkata...

Betul ke hijau boleh memerintah..kalau setakat bertanding 60 kerusi, jangan mimpi le nk ke putra jaya, kut jadi pencacai roket lak..dngar-dngarnya penjawat awam ramai yg akan dikurangkan kalau kalau pembangkang yg memerintah...jangan biar anak bini kebulor udah le..fikirlah penjawat awam hoi, jangan le bengap sangat..

jiha berkata...

Rakyat yang telah lama diperbodoh tidak lagi mampu membezakan keadilan daripada kezaliman, mereka tidak tahu bahawa hak-hak asasinya dirampas, dan tidak sedar kekayaannya dirompak. Yang mereka tahu siapa yang memberikan wang adalah orang baik yang wajar disokong, tanpa menyedari bahawa si pemberi sebenarnya adalah penyamun yang telah merompak habis harta-bendanya.

drzarin berkata...

Demokrasi hanya akan sihat dan subur di tengah rakyat yang sedar, cerdas, jujur dan enlightened. Demokrasi akan mati dalam oreintasi politik ke-fir`aun-an yang mengekalkan kekuasaan dengan strategi pembodohan rakyat, “(Dengan yang demikian) maka Fir`aun memperbodohkan kaumnya, lalu mereka mematuhinya; sesungguhnya mereka itu adalah kaum yang fasiq – derhaka..” -- al-Zukhruf:54.

drzari berkata...

Demokrasi hanya akan sihat dan subur di tengah rakyat yang sedar, cerdas, jujur dan enlightened. Demokrasi akan mati dalam oreintasi politik ke-fir`aun-an yang mengekalkan kekuasaan dengan strategi pembodohan rakyat, “(Dengan yang demikian) maka Fir`aun memperbodohkan kaumnya, lalu mereka mematuhinya; sesungguhnya mereka itu adalah kaum yang fasiq – derhaka..” -- al-Zukhruf:54.

Tanpa Nama berkata...

umno pru 13 ni tanding berapa kerusi ye?

Tanpa Nama berkata...

Haha..

Ir_ishak berkata...

Jadilah mereka rakyat yang senasib dengan kaum Nabi Hud `a.s. yang setia menyokong kezaliman, “…dan (mereka) menuruti perintah semua penguasa yang sewenang-wenang lagi durhaka.’ -- Hud:59; atau menjadi rakyat yang bodoh sombong seperti kaum Nabi Nuh `a.s., “…dan mereka mengikuti orang-orang yang harta dan anak-anaknya hanya menambah kerugian baginya.” -- Nuh:21.

ulama_sufi berkata...

Ternyata mengundi dalam pilihan raya tidak hanya memerlukan kefahaman serba-serbi tentang demokrasi, tetapi juga kesedaran tanggungjawab moral. Justeru, kesaksian harus dilaksanakan dengan jujur, semata-mata kerana Allah, bukan kerana kepentingan diri, kaum kerabat dan suku-sakat, “…dan hendaklah kamu tegakkan kesaksian itu kerana Allah.” --. al-Talaq:2.

Tanpa Nama berkata...

dah asar dah wahai penjawat awam...pi la solat asar...lepas solat pi punch card terus baalik.

Muhammad Al sufi berkata...

(Ya Tuhan, perlihatkan kami kebenaran itu nyata benarnya dan kurniakan kami keupayaan mengikutinya, dan perlihatkan kami kebatilan itu nyata batilnya dan kurniakan kami keupayaan menghindarinya).

KULI BATAK berkata...

KESIAN KERANI YANG BUAT GAJI/ PERKHIDMATAN ... ASYIK TENGOK GAJI ORG LAIN NAIK MELANTUN" SENDIRI PUNYE ASIK GRED 17 JE.. adil ke ?? gred 17 dianaktirikan..padahal kerani nie lah yg buat pelbagai kerja.. dari bidang perkhidmatan..gaji.pentadbiran..mcm2 benda.. GRED 17 nie DAH LAMA MENUNGGU ...SELALU TERSEPIT TENGAH2. DOK DENGAR PEMBENTANGAN SETIAP TAHUN.. KALAU X GURU POLIS..KALAU X POLIS GURU...SKRIP YG SAMA SETIAP TAHUN.. APA YG LAIN X BUAT KERJA KE? HA!! PADAHAL GURU2 PUN BNYK JD PEMBANGKANG"

Tanpa Nama berkata...

Sapa yg dok dengki kat askar & polis tu pi la mintak jadi askar & polis. Tadi baru je sorang mati di tembak pengganas di lahad datu. Yang korang dok wat keje kat opis dok melalak dengki ngan polis & askar. Kalau setakat keje kat opis melalak kat sini tak buat keje baik takyah naik gaji, bagi turun gaji lagi bagus kat korang ni!

Tanpa Nama berkata...

tu la kerja penjawat awam...rehat 1300-1400 pi makan dulu...1400 baru solat zohor 1430 baru masuk kerja...asar tepat pada waktu .tak nanti lepas punch card pukul 1700.

bukan nak pertikai cuma....sistem tu sendiri mau ingatlah...

Lan TODAK berkata...

NAK TNYA SIKIT KEPADA SIAPA YG PANDAI DEKAT SINI..PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU TU SALAH SIAPA?? MCMANA SENJATA BOLEH DISELUDUP MASUK ? HA BGTAU LA??? JGN SEDAP MULUT CKP""

Tanpa Nama berkata...

dah rompak duit rakyat tau pulak nk suruh org brsyukur..

Tanpa Nama berkata...

tipah TEERTIPU LAGI BANG .. oooh PM.

dah pencen berkata...

dato omaq..baca tak tau blog ni....PA PA ramai sangat dok komen time pejabat ni...depa buat kerja apa tak tau...gaji nak tinggi..duk kutuk askar lagi...

Tanpa Nama berkata...

10 minit lagi

Tanpa Nama berkata...

KATA ASKAR" TAPI DOK MENGADU ....MCM BABY' UWEEEKK"

Tanpa Nama berkata...

Kenapa cola dgn elaun rumah tak dinaikkan.kata cola dgn elaun rumah nk diselaras kan.tlg terang kan

Tanpa Nama berkata...

nyesal kami undi BN..kamu akan disekolahkan oleh penjwt awam dlm PRU13

Tanpa Nama berkata...

05 minit lagi

Tanpa Nama berkata...

Lan TODAK berkata...

NAK TNYA SIKIT KEPADA SIAPA YG PANDAI DEKAT SINI..PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU TU SALAH SIAPA?? MCMANA SENJATA BOLEH DISELUDUP MASUK ? HA BGTAU LA??? JGN SEDAP MULUT CKP""

Selasa, Mac 12, 2013 4:42:00 PTG
========================================

BISTU HANG TAU KA?

Jejaka Perkasa berkata...

Kalau bersyukur => cukup dan bahagia. Kalau tidak bersyukur - banyak mana pun tak cukup, macam Firaun ! Kalau dah tak tak suka kerja kerajaan, berhenti sahajalah, ramai yang nak masuk kerja kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Mustaffa Zaki Abdul Mbin R4

...............................

R4 kaaa? Ingatkan R41 kaaa? R48 kaaa?

Selasa, Mac 12, 2013 8:49:00 PG

Yang duk tulis you ingat kapcai ke!.

gred R4 tapi R44 la bos..tolong sikit...

U ulang lagi, I saman U...

SIMPATI PADA KAK ANI berkata...

cerita kak ani...

pada 31 disember 2012,kak Ani tunggu kat tv 3 ,kak ani beli utusan nak tahu apa keputusan laporan Suruhanjaya Khas Perkhidmatan Awam sebab katanya laporan perlu siap selewat lewatnya 31 dis 2012.

Masuk bulan Januari kak ani dapat tahu lebih 80 elaun sedang dikaji..Gembira hati Kak Ani...tak kan dari 80 elaun elaun rumah dan cola tak terlibat...

Bulan February .TPM jumpa penjawat awam di CIDB,Kuala Lumpur,Kak ani ambil cuti dan naik bas dari Seremban ke kuala Lumpur nak dengar sendiri dari TPM.TPM kata tunggu berita naik...gembira hati kak ani."Sabar lah sikit masa je lagi"kak ani pijuk hati masa perjalanan balik naik bas.

Bulan Mac,pada 8 Mac kak ani dapat tahu PM nak jumpa pada 11 Mac,mula dari malam tu kak ani dah tak boleh tido...kak ani tahu laporan suruhanjaya akan diumum,kenaikan gaji atau elaun akan diumum...gembira hati kak ani...kak ani dah tak peduli pasal lahad datu atau apa pun kisah bapa saiful minta maaf dengan anwar.

pagi 11 mac,kak ani pakai lawa lawa,kak ani dah cakap dengan mat driver bas kalau kak ani lambat tunggu ....kak ani nak ikut gi PICC.Kak ani nak dengar sendiri dari mulut PM, berita baik apa yang akan mengubah hidup kak ani bermula hari ini...kak ani melangkah dengan bangga,kak ani lupa kak ani belum sarapan.

Bila PM umum ,kak ani tengok sekeliling..kak ani rasa macam majlis ni majlis perhimpunan askar,tapi kak ani datang ke tempat yang betul.Kak ani ingatkan laporan suruhanjaya perkhidmatan awam yang dibentang,tapi kak ani rasa macam laporan penambahbaikan polis dan tentera yang PM cakapkan.kak ani tengok ramai orang tepuk tangan.yang kak ani ingat dengan jelas PM ada sebut kaji,sedang dikaji,belum siap kaji....ntah apa yang dikajipun kak ani tah faham.sekali lagi kak ani tengok ramai orang tepuk tangan ka ani pun tepuk.Bila pulang kak ani tanya mat driver bas apa yang dia faham,mat driver bas kata "ntah,rasanya askar dan polis je...."

kak ani dah tak boleh mengharap.cukuplah sejak dari SBPA dibatal jiwa kak ani tak tenang sebab menunggu berita baik,dan bila berita baik diumumpun kak ani masih tak jumpa apa yang kak ani harapkan...kak ani tak mahu lagi menaruh harapan macam lagu zaiton sameon....kak ani rasa kak ani tertipu....padan muka kak ani.

(ketika kak ani menulis ini kak ani tengah rehat....)

juruaudit berkata...

PR akan terus memerintah bukan takat selangor tapi seluruh Malaysia kerana isu isu mutakhir ini ....adalah menyebelahi PR...selamat berjuang dan selamat menang dgn bergayanya insya Allah...

Tanpa Nama berkata...

leih dah menunggu berita2 yg kononnye baik untuk PA..balik2 polis ngan askor gak dpt..klau sbb kes lahad datu tu najib bt keputusan mcm ni mmg xptt sgt..yg ke sane brp je jumlahnye brbanding keseluruhan? semua ke pegi sana? klau nk bg penghargaan tu boleh, tp bg je elaun khas utk pejuang2 yg kesana..ini x, yg g berjuang tu ok la, mane2 askar yg dok terkangkang kt kem tu nk jadi ape..tetiba je masyuk..polis2 yg kt balai2 kg tu ape je yg dibuat? PA yg lain keje dh mcm ape, tp melopong je tgk diorg ni naik gaji la elaun la..puiiii la!!!!!

Tanpa Nama berkata...

gaji naik..hutang pun tambah..mbsb..bank rakyat semua dok tunggu korang..lepas dpt loan joli katak mcm org bru dpt projek 1-2juta..lps tu sanggap...klau mcm tu gaji naik brp pon tk penah cukup..lps tu nak UBAH laa..nak TUKAR laa..padahal yg dok komen 3-4 org yg sama jd PENCACAI PR sampai mampusss...

Tanpa Nama berkata...

lawak la kak ani....kalu cmtu Undilah Pakatan rakyat!!!!! hidup PR..

rosman ladin berkata...

as salam.saya bnyk terbaca komen komen disini.ada pro dan ada kontra.ada yg suka dan ada yg marah.adatlah.setiap manusia dikurniakan perasaan..hak kita nk meluhkan walau kdg kdg agak terkasar.saya menyeru kepada semua marilah kita sama sama bersyukur atas segala rezki yang telah kita perolehi,bnyk sikit kita dah dapat hampir kesemua yg kita mahu..bonus,kenaikan gaji dan semalam pun masih terima kenaikan.jadi marilah kita sama sama berterimakasih kepada kerajaan yang banyak membantu kita.Kita masih tak pasti jika orang lain memerintah tetapi kerajaan sedia ada telah membuktikan ia amat prihatin kepada kita dan semua rakyat jelata.Saya cuma srg guru kecil di sebuah daerah kecil amat bersyukur dilahirkan dalam negara ini.biasalah rezki..adakalanya turun adakala naik....kita berusaha tuhan menentukan........

insafilah sahabat sekalian...

ini cuma nasihat bernilai sepuluh sen dari saya......krn sy pasti ramai disana lebih berwibawa.....

wassalam.

cikgu rosman ladin
tapah,perak.

Tanpa Nama berkata...

Pengumuman kenaikan gaji dan pemberian dividen sebanyak 16 peratus kepada Angkatan Tentera Malaysia (ATM) & PDRM dilihat tidak sesuai pada masanya dan sekali gus ianya disifatkan sebagai umpan politik.



Tanpa Nama berkata...

dah byk kali tgu dah, ni kena tgu lg..baru je nk undi UMNO tp maaf la, undi aku tahun ini adalah undi rosak, x berpihak kepada mana2 parti..

Tanpa Nama berkata...

Komen terbaik

Rakyat yang telah lama diperbodoh tidak lagi mampu membezakan keadilan daripada kezaliman, mereka tidak tahu bahawa hak-hak asasinya dirampas, dan tidak sedar kekayaannya dirompak. Yang mereka tahu siapa yang memberikan wang adalah orang baik yang wajar disokong, tanpa menyedari bahawa si pemberi sebenarnya adalah penyamun yang telah merompak habis harta-bendanya.

penganalisis_politik berkata...

bekas PM najib perlu mempositifkan dirinya, penolakan rakyat pada dirinya bererti rakyat mahukan yang lebih baik untuk negara.
“Beliau telah berusaha sedaya mungkin, namun rakyat mahu pemimpin yang jauh lebih cemerlang memimpin negara,”
Ini juga, adalah aspek positif supaya negara kekal kompetitif, cemerlang serta dipimpin oleh pemimpin yang bersih, berintegriti dan amanah yang tidak ada pada dirinya.

dengki tui berkata...

dengar kata gaji pasukan askar bulan mac ni kena debit betui ka...sapa yang kena debit....askar ke atau kerajaan..




































































































































































































































































































































































































































budak_upm berkata...

Mentaliti cerdik pandai telah berpakat untuk mengundi PR nnt...menuggu saat parlimen dibubarkan. Kajian2 di universiti berpihak kepada Pakatan Rakyat, sbb slahsatunya PTPTN dihapuskan,pendidikan percuma!!!

Tanpa Nama berkata...

ini kali lah.

budak_upm berkata...

Mentaliti cerdik pandai telah berpakat untuk mengundi PR nnt...menuggu saat parlimen dibubarkan. Kajian2 di universiti berpihak kepada Pakatan Rakyat, sbb slahsatunya PTPTN dihapuskan,pendidikan percuma!!!

the zulu berkata...

hidup keraaajaaan najib..janji di tepati..pa lain dok diam diam...ko orang bukan tau apa pun..asyik nyalak nak gaji banyak..kerja mcm hampeh

Hamba Hutang berkata...

Mohon Bonus 2 bulan gaji, nak bayar hutang PTPTN.

the zulu sr berkata...

kita semua pa mesti setia pada kerajaan yang memerintah hari ini...esok....tak tahu lah lagi...ini kalilah..

the zulu berkata...

ayuh semua PA..kuatkan azam dan tekad kita humban keraaajaaan rosmah bini najib..PA bukan bodoh..KGT diawalkan bermaksud tiad KGT 2014..KGT memang hak kita..Najib n ptd kat jpa jgn ingat semua PA ni bodoh...ayuh kita humban BEEEND ke dalam longkang..baru ada akai...ABU...

PA TERTIPU berkata...

BOLEH BYE2 DAH KPD PEMERINTAH SEDIA ADA..GANTI BARU KERANA :

1. 13 TAHUN UTK PA PELAKSANA NAIK KANAN SEDANGKAN UTK PNP BIASANYA 3-5 TAHUN SAHAJA- BERMAKNA BERIJAZAH DIBELA, RAKYAT MARHAEN YG BERDIPLOMA,STP,SPM,SIJIL TETAP CAMTU JE.

2. 80-320 BERMAKNA BR1M 480 - 1920 BG TAHUN INI UTK PA...YG DAH BESAR GAJINYA MAKIN BNYAK DAPAT..YG CIPUT TETAP CIPUT..DASAR KAPITALIS.

3. PA PELAKSANA DITURUN PANGKAT. CONTOH ; DULU DIPLOMA/STP= INSPEKTOR SKRANG = SARJAN.

DAH SAMPAI MASA UTK TUKAR KPD YG LEBIH PRIHATIN DAN MEMAHAMI HAL2 PA

Tanpa Nama berkata...

Pakatan Rakyat telah menjanjikan satu kaedah skim peruntukkan yg lebih baik serta adil buat semua hampir 1.4 juta penjawat awam setelah mendapat mandat dari rakyat pada PRU13 ini,banyak kelebihan yang dapat dinikmati bersama spt menurunkan harga minyak,PTPTN dijadikan biasiswa, penghapusan Tol, turunkan harga kereta , ayuh sama2 kita buat perubahan kali ini

Tanpa Nama berkata...

Ni sekoq PECACAI PR...kecik2 takmo mamposs bila besaq menyemak! Bodoh... dasar kjaan nk bg rakyat berusaha untuk dpt yg lebih baik. Bukan mcm mangkok2 PR dok jd kan rakyat pemalas, dok nganga tunggu semua FREE! Bangang sungguh... sarjan diploma tu maksudnya skim upgrade... nk jd inspektor kena ada degree ngok! Rakyat mcm pecacai ni tak undi BN pun tadak masalah... sebab lg bongok dr pendatang tanpa izin!!!!

Tanpa Nama berkata...

Hapuskan Pakatan Rakyat... HAPRAK! Takyah laa mai lobi dlm blog ni.... sooohhhh...ppttuiiii!!!

Tanpa Nama berkata...

SAYA ADA TERDENGAR PM BERCAKAP TENTANG 3 PENYAKIT UTAMA DALAM PERKHIDMATAN AWAM....1. RASUAH, 2. SALAHGUNA KUASA.....LOOK WHOS TALKING.....SAYA NAK PENJELASAN TENTANG BEBERAPA PERKARA DISINI
1. MENGAPA SAYA LIHAT ADA KENDERAAN APEK2 CINA YANG BUAT BUSINESS DITAMPAL DENGAN STIKER POLIS? DEPA KERJA POLIS KA?
2. KEWUJUDAN SURAT KHAS JPJ UNTUK GOLONGAN TERTENTU (APEK CINA JUGAK) MEMBOLEHKAN MEREKA BERCERMIN GELAP. KALAU MENTERI/SULTAN OK LA, AKU FAHAM.
3. AKTIVITI MENGUTIP ANGPAU SEMPERNA TAHUN BARU CINA OLEH PDRM DARI RUMAH KE RUMAH TANPA SEGAN SILU. SIAP MINTAK APEK CINA BANGUN TIDUR KUL 9 PAGI( NI DEKAT AREA RUMAH AKU, MATA AKU YG NAMPAK, KALAU AKU TIPU BIARLAH TUHAN LAKHNAT AKU).
4. LAYANAN KHAS BANTUAN2 TERTENTU DALAM LOKAP PDRM DENGAN BILIK2 VIP.
5. KES2 PROFIL TINGGI PDRM YANG MELIBATKAN PEGAWAI2 KANAN POLIS DIBERI SUAPAN RM80 RIBU UNTUK TUTUP KES (MASUK MAHKAMAH BUKTI TAK CUKUP, KES DIGUGUR OLEH MAHKAMAH KERANA SIASATAN TAK LENGKAP-KES CURI KONTENA CIP KOMPUTER DI JOHOR)
...ADA BANYAK LAGI, TAPI BIARLAH MEREKA TANGGUNG....SO MR PM, IF U YG COVER ORG2 INI, DAN BAGI MEREKA NAIK PANGKAT/GAJI LAGI..PLS DONT TALK BOUT 3 PENYAKIT ITU...

Tanpa Nama berkata...

Yang jelasnya PA mahukan Cola dan Imbuhan tetap perumahan naik bknnya KGT diawalkan pada Julai.. Tiada maknanya.......

Tanpa Nama berkata...

Dato Husam Musa Dalam Cadangannya sekiranya Pakatan Rakyat diberi mandat oleh rakyat
Saya mencadangkan penjawat tertinggi dalam tentera dan polis juga menikmati gred gaji turus 1,2 dan 3 SPA dinikmati oleh KSN / KPPA dan sebahagian KSU sekarang memandangkan perkhidmatan tentera dan polis diurus oleh dua suruhanjaya tersendiri dan bukannya SPA.

Penjawat tertinggi di bawah ketiga-tiga suruhanjaya sepatutnya layak kepada terma perkhidmatan yang selari. Saya sebaliknya mencadangkan agar perkhidmatan tentera dan polis dikira sebagai perkhidmatan kritikal dan mendapat elaun perkhidmatan kritikal seperti doktor dan sebagainya kerana mereka mendedahkan diri kepada bahaya sepanjang masa bertugas.

Bagi menarik lebih banyak graduan yang berkualiti ke dalam perkhidmatan tentera dan polis, sepatutnya skim perkhidmatan graduan tentera dan polis disamakan dengan perkhidmatan PTD. Sementara itu, bagi pegawai-pegawai lain-lain pangkat (Leftenan Muda dan Inspektor ke bawah), mereka juga sepatutnya mendapat kelayakan elaun dan skim perumahan yang sama tarafnya dengan pegawai2 pelaksana di dalam perkhidmatan awam.

Menyanyikan lagu lama untuk tentera dan polis jelas mempermainkan anggota tulang belakang keamanan negara. Ia juga menunjukkan terputusnya PM dengan isu dan masalah yang dihadapi khususnya oleh anggota tentera.

Pada hal, antara perubahan yang ditunggu-tunggu oleh anggota tentera antara lain penetapan band gaji yang sama iaitu band 5. Pada waktu ini, kor infantri ditetapkan dalam band 5 sedangkan kor yang lain sehingga band 5.

Begitu juga kenbaikan pangkat yang lambat sedangkan bagi kor MP, selepas rekrut terus diberikan pangkat LKPL. Bagi anggota tentera yang bertukar ketukangan kepada ketukangan baru, mereka diturunkan umpamanya dari ketukangan 4 kepada ketukangan 3. Begitu juga pangkat, diturunkan dari KPL kepada LKPL. Mereka mencadangkan anggota yang menukar ketukangan dikekalkan dalam band dan pangkat yang sama.



Banyak lagi cadangan penambah baikan skim perkhidmatan tentera yang ditunggu oleh anggota tetapi langsung tidak disentuh oleh PM.

Di bawah saya perturunkan jadual perbandingan Skim Asal dan Skim Baru yang telah diguna pakai sejak beberapa tahun yang lalu bagi menunjukkan apa yang diumumkan oleh PM adalah perkara lama yang telah diamalkan;

Tanpa Nama berkata...

Tak pa...kaji lah elaun2 tu...bila pru13...pa akan kaji juga undi yg mana....

Tanpa Nama berkata...

Pa ni di buat macam sampah....bila pilihan raya pa lah yg dicari utk bertugas...

Tanpa Nama berkata...

Di kg saya polis x buat keje.. skit2 tututp kes..

Tanpa Nama berkata...

woi aku da jd tech kilang almost 5 years...aku rs tech kilang lg bagus pulus masyuk...then aku dpt gomen ingat baguslah dpt msk gomen tp hampeh mkn hampeh....ini kalilah tukar tgglkan bn BACUL

Tanpa Nama berkata...

"Kerajaan juga secara prinsip bersetuju meluaskan kaedah pelaksanaan kenaikan pangkat iaitu Kenaikan Pangkat Laluan Pantas, Kenaikan Pangkat Laluan Pakar Bidang dan Kenaikan Pangkat Laluan Kemahiran Tinggi.
"Kesemuanya ini dalam menambah baik laluan kemajuan kerjaya penjawat awam dalam jangka masa panjang," katanya. huhu ni tuk PTD je ye tuan/puan. pe yg SBPA laksana gak sikit2

Tanpa Nama berkata...

Untuk pengetahuan hang, CINA la yg suka merasuah! Mereka yg mulakan budaya buruk ni. Maka tak hairan la bila budaya ni dah menjadi barah. Bangsa ca ya nun alif ni mmg celaka... last2 org Melayu dan PA yg dipersalahkan. Nama Polis dan penguatkuasa dibusukkan! Apabila berjaya kuasai EKONOMI dan sekarang mereka cuba kuasai POLITIK. Yang Melayu bodoh ni semua termasuk Anwar bontot mmg dengan mudah DIBELI oleh puak2 ni... bayangkan Anwar jd PM... abis nasib org Melayu!!! Nak cari makan pun xboleh... Tgk Penang bwh DAP mcm mana.... projek semua Cina yg sapu. Jawatan kerajaan tempatan MPPP, MPSP, PDC dh penuh dgn si sepet! HR manager dh dpt pada si komunis.... semua pekerja melayu diusir secara halus! Lagi nak sokong DAP & PKR??? Melayu Pulau Pinang TOLAK DAP & PKR.... semoga semua warga PA yg waras bersama2 fikir sejenak masa depan nasib anak cucu kita... JOM TOLAK DAP & PKR!

Tanpa Nama berkata...

klu naik gaji, cepat dpt in come tax, klu naik elaun x dpt income tax..hahaha...

Tanpa Nama berkata...

Bagi yg kerja swasta tu x payahla pertikai rungutan pihak PA sbb kami x pernah pun pertikai yang anda dapat.. Kami pun bayar ukai juga.. Cukai pendapatan cukai pintu mcm mcm cukai la yg kerajaan suruh byr.. X kan kami nk kerja sahaja... Lg pun cukai anda bayar tu belum tentu byr gaji kami.. Mungkin cukup wat jamban je kot

Tanpa Nama berkata...

Gaji besar gaji kecil...jk bersyukur dan ingat ALLAH SWT pemberi rezeki..kerajaan cuma perantara antara manusia dan ALLAH Swt....iInsyaALLAH...cukup dan berkat.....Dunia dah akhir zaman.....sama2lah kita kembali dalam Redha ALLAH SWT

Tanpa Nama berkata...

BN’s five -year federal mandate had elapsed on March 8..pay rise is null n void...

MOHD ASROL berkata...

minta ceupacs perincikan apa yang dimaksudkan dgn KGT yg diawalkan? Adakah ianya membawa maksud KGT pd tahun 2014 dibayar awal pd tahun 2013. Dan tiada KGT diberikan pada 2014 sbb telah dibayar pada 2013?

Tanpa Nama berkata...

Memang tidak adil.....................................................dacing ada hantu tarik tu sebab tu sudah senget sebelah.....tunggu.....renungkanlah..

Tanpa Nama berkata...

Tolong la... sewa bilik pun smua da naik rm4oo ke atas... harapkan rm180... jangankan bilik... stor pun tidak cukup bayar sewa... gaji dah la kecik... Kalau Kerajaan prihatin sangat... dahulukan la permintaan rakyatmu ini, ini merupakan satu pencapaian yg bermakna buat kami yang merana... Saya sokong Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan!!! Kalau kerajaan mengizinkan... insyallah...

Tanpa Nama berkata...

Satu KGT yg dibayar bulan Julai ni ada tunggakkan 7 bulan? Sebab SST kuatkuasa Jan 2013.... dpt la 'bonus' raya nnt! Ok la RM250 X 7 bulan = RM 1750!

Tanpa Nama berkata...

Betul...lg bongok dr penyokong bn ni....

Tanpa Nama berkata...

tu pun duit tk penah cukup. asyik2 tahan indon dgn bangla minta rasuah. jom tukarrr

Tanpa Nama berkata...

Janji ditepati konon...hahhaa...Menyesal dahulu pendapatan...menyesal kemudian(lepas GE) x guna lagi....kaji kaji kaji....melopong lah lagi...mungkit degup nadi PA lum dirasai oleh kerajaan....lembab sungguh....majoriti PA dan fed up....Tawakkal ja lah..dah takdir kena main lagi....

Tanpa Nama berkata...

Banggang punye penyokong umgok.....pengampu bn la si anjing2 ni..

Tanpa Nama berkata...

Tinggalkn bn......perompak duit rakyat

Tanpa Nama berkata...

Bodoh nk sokong sgt bn.....ko sokong le sume,,,,,nk pancing undi xpyh......najib akn kecundang nnt...

Tanpa Nama berkata...

P la tgk harakah,keadilan.....jgn dok tgk utusan,b.harian,tv3 je....media yg dimonopoli kerajaan bn.....

cikgu pencen berkata...

Ketua Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Che'GuBard atau nama penuhnya Badrul Hisham Shaharin telah menghantar notis saman kepada Utusan Malaysia hari ini.Beliau menuntut gantirugi berbentuk pampasan dari Utusan Malaysia dengan menuntut bayaran RM5 juta di atas fitnah yang telah dilemparkan. 

ust din berkata...

Pengakuan bapa Saiful Bukhari selaras ajaran Islam – Dr Haron Din

:  Pengakuan bapa Saiful Bukhari bahawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak bersalah dan menjadi mangsa fitnah adalah perbuatan wajib, kata Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din.

Tanpa Nama berkata...

Silap taktik ni dato' ,bersedialah untuk kalah

Tanpa Nama berkata...

Satu KGT yg dibayar bulan Julai ni ada tunggakkan 7 bulan? Sebab SST kuatkuasa Jan 2013.... dpt la 'bonus' raya nnt! Ok la RM250 X 7 bulan = RM 1750!

""""""""""""""apo kono eh jang,tengah malam merapu.

Tanpa Nama berkata...

Selain pdrm n atm pa yg lain akan naik gaji dua kali satu KGT satu lg bln julai maknanye dua kali naik

Tanpa Nama berkata...

kita wat program siang malam untuk yb tu yb ni,polis askar jugak yang dapat,kalu biasa polis askar cikgu yang dapat xpelah cikgu dh dapat byk lebih dari orang lain,kerjaya paling menguntungkan dalam sektor awam.pk lh dato' najib,sape paling byk wt keja support suma program dato' sri kt malaysia,bkn polis,askar atapn cikgu

kol bersara berkata...

UBAH SEKARANG, SELAMATKAN MALAYSIA ! Setelah 53 tahun merdeka negara kini berada dalam krisis. Cita-cita untuk membina sebuah bangsa yang bersatu padu dan negara yang makmur telah gagal. Demokrasi dan hak asasi rakyat terus dinodai oleh pemerintah UMNO/BN. Rasuah dan penyalahgunaan kuasa membarah. Kekayaan negara telah dibolot oleh segelintir elit berkuasa. UMNO/BN tidak mempedulikan rakyat terbanyak yang dihimpit oleh kos sara hidup yang tinggi. Pendapatan rakyat tidak meningkat kerana dikekang oleh pemerintah. Daya saing negara dan rakyat terhakis akibat dasar yang lemah, pelaksanaan yang tidak berkesan dan kebijakan (dasar) yang tidak berjiwa rakyat. Krisis parah sebegini memerlukan tekad dan azam politik untuk diatasi. Malaysia memerlukan dasar-dasar baru dengan membuat anjakan paradigma. Maka, Pakatan Rakyat sebagai permuafakatan politik (tahalluf siyasi) mengangkat suatu rencana dasar dan kebijakan yang menyeluruh untuk membela rakyat melalui Dasar Bersama yang dimeterai...

Tanpa Nama berkata...

naik ke tak naik ke aku tetap undi PAS.... sebab aku berkhidmat untuk kerajaan MALAYSIA.... bukan kerajaan BN

Tanpa Nama berkata...

Apa pula perkembangan cerita gaji bagi kakitangan yang naik pangkat sebelum 2012 yang secara tiba-tiba jadi rendah (paling ketara yang naik pangkat pada 2011) berbanding mereka yang naik pangkat gred yang sama pada 2012 akibat pelaksanaan kaedah penetapan gaji kenaikan pangkat yang berbeza walaupun menggunapakai pekeliling perkhidmatan 1/2007 yang sama..?? Gaji mereka pada awal 2011 sama kerana gred dan PT gaji sama, tapi gaji penjawat yang naik pangkat pada 2011 lebih rendah berbanding yang naik pangkat kemudian iaitu 2012. Sungguh kejam dan zalim... ramai yang tak sedar mereka telah dianiaya dan dizalimi kerana sistem gaji baru tiada jadual tetap untuk dirujuk dan tidak faham mengenai struktur gaji. Siapa yang tahu dia teraniaya, pasti saaaaaaakit hati teramat sangat kerana gaji ini memberi kesan pada gaji masa hadapan apabila berlaku lagi perubahan sistem gaji di samping memberi kesan kepada gaji pencen kelak... Jawatankuasa penggubal sistem gaji tidak menimbal kesan yang bakal dihadapi oleh penjawat yang lebih awal naik pangkat, kerana pastinya mereka tidak akan tergolong dalam golongan yang malang seperti itu... Telitilah gaji anda, adakah junior anda yang baru naik pangkat bergaji lebih tinggi dari anda..??? Syukurlah jika anda tidak tergolong dalam golongan yang dianiayai, dikejami dan dizalimi...

Tanpa Nama berkata...

truk lah ,buta lh kerajaan ni byk program yg PA bt ari2 tgk kt tv sape yg sush payah bt,askar n polis ker,program 2 lh ni lh,mybeutiful,1mforU lh,KR1m,BRIM,sape sush payh bt,tgk tb esk sape yg bt prgram support gov







Tanpa Nama berkata...

ini insurance PM ... mesti pangkah biru baru dapat KGT di awalkan...... betul tak.... ????

Tanpa Nama berkata...

Jawatan yang menjadi anak emas kerajaan

1. Guru.
2. Polis.
3. Tentera.

Lain-lain PA semua anak tiri, tp harus diingat anak emas ada yang jd musang berbulu ayam.

fikir2 lah...........sebelum????
jompekena teh tarik dulu bro..!

Tanpa Nama berkata...

SYUKUR KU ADA KERJA TETAP ..RAMAI YG MENGANGGUR DI LUAR SANA...

Tanpa Nama berkata...

esok raya ye..ye...

Tanpa Nama berkata...

Tolak bn mahukan kerajaan malaysia yg adil.....

Tanpa Nama berkata...

itp rm180 ini kalau bahagi 30 hari sehari rm6 ringgit..nk bayar sewa apa rm6 sehari..ini la akibatnya jika hasil negara byk yg kita salah guna..berselindung la korang sepuas2nya dgn pelbagai alasan..kelak jgn menyesal...aku percaya terlalu byk penyelewengan dlm urus hasil negara..

Tanpa Nama berkata...

YANG UNTUNG JUA DAHI LICIN SI TUA BANGKA LANTAK DINDING...ITU HANYA 50,000 ORG...YG LAIN MERANA

Tanpa Nama berkata...

WEI BODO BANGANG. LAUTAN UNDER MARITIM BKN POLIS

Tanpa Nama berkata...

sepatutmua najib umumkan juga kenaikan gaji semua pa termasuk polis n tentera. Cuma, yg jadi tak puas hati kt cni hanya tentera and polis saja yang naik. mmg tak patut. lgpun, skim polis n tentera sesuai dgn kelayakannya yg rendah. Anyway, nak naik takpa, tp naikkan lah semua........dr segi efektif kerja,jenayah semakin meningkat....cmna tu???

Tanpa Nama berkata...

huaaaaaaaaaaaaah apa bising2 nii,ngantuk laaa,,

Tanpa Nama berkata...

praaaaaaaaaang belum habis dah bising2 pasal gaji,,,di faham kan kakitangan awam banyak buat loan bank itulah gaji tak cukup,kalau dah melebihi 60% naya weii,, itulah marah2 kalau gaji tak naik kan kan,,silap sendiri...........jangan marah....perang belum selesai banyak mau pakai duit,peluru banyak habis... bajet defisit he he

Tanpa Nama berkata...

bersyukur la semua PA ape yg kta dpt,yg mane dengki ATM/PDRM naik gaji berhenti g interviu ATM/PDRM.nk ckp ATM/PDRM dok melepak saje aku rasa PA lain pun sma gak xde yg buat keje dari start punchkd smpai punchkd balik baru hbs keje mcm keje kilang.g jela kaunter2 kerajaan yg ade suma dok melepak gak,dok ngumpat,dok jualtudung,dok cite MLM,produk tu produk ni..suma nye ade.itu yg kta nmpak sbb kaunter di depan,yg di dlm 2 cmne plak..pikir2 la sndri.yg aku tahu klau kta nk gaji byk belajar la pndai2 x keje dgn kerajaan pn gaji besar tp yg pentg jgn harap belajar je pandai tp keje mls x guna gak.bersyukur la

Tanpa Nama berkata...

SAYA NAK TANYA KEPADA BIJAK PANDAI.....apa istimewanya bila askar atau polis dinaikkan gred?Sy ambil contoh pasal gaji, Ssjn(ATM) atau Sjn Mejar (PDRM) sekarang mendapat gaji dlm lingkungan 36xx.xx . Gaji ni memang dlm lingkungan gaji pegawai awam gred n32...kalau gred ssjn dinaikkan ke gred32 sekalipun takde keistimewaan apa2pun sebab dari segi tuntutan elaun perjalanan ada lah sama dari gred sebelumnya....so BIJAK PANDAI nak komen tak?ASKAR

Tanpa Nama berkata...

Kalau ikutkan PA yang tidak berpuas hati sila minta mereka tanya diri sendiri terlebih dahulu apakah mereka itu pekerja yang benar benar bertanggungjawab menjalankan tugas sepanjang masa tanpa pengawasan ketua atau pihak atasan. Adakah mereka tidak selalu ponteng,benar benar iklas, jujur dan tiada perasaan dengki kepada orang lain.Kenapa mereka ini masih tetap bekerja dengan kerajaan kalau tidak puas hati senang sahaja ambil tindakan secara jujur berhenti kerja makan gaji buat kerja sendiri adalah orang yang bijak. Janganlah teropong diri orang lain sahaja diri sendiri malas buat kerja yang diamanahkan hutang sana sini nak tunjuk diri hebat walau pun tidak mampu seolah-olah tiada apa-apa. Bukankah mereka PA bermasalah ini pengkhianat negara harus diajarkan oleh pihak tentera dan Polis sahaja baru mereka takut dan buat kerja. Kalau hendak sangat gaji macam Tentera dan Polis cadangkan kepada Cuepacs dan JPA setiap PA bermasalah ini ikuti latihan asas Tentera dan Polis dan sesekali mesti menjaga ketenteraman awam, berjuang mejaga kedaulatan Negara baru berbaloi minta KGT yang setaraf dengan perwira Negara.

Tanpa Nama berkata...

Jawatan yang menjadi anak emas kerajaan

1. Guru.
2. Polis.
3. Tentera.

Lain-lain PA semua anak tiri, tp harus diingat anak emas ada yang jd musang berbulu ayam.

fikir2 lah...........sebelum????
jompekena teh tarik dulu bro..!
___________________________________
APASAL LAK KO NAK KAITKAN GURU DALAM HAL INI. PERNAH KER GURU NAIK GRED AUTOMATIK MACAM ATM/PDRM INI? GURU HANYA DIPENDEKKAN TEMPOH TIME BASE DR 10 THN KE 8 THN, BUKAN NAIK GRED AUTOMATIK. KO INGAT KERAJAAN MAMPU KE BAGI GURU NAIK GRED AUTOMATIK? ADA 400,000 GURU...BODOH PUNYA ORANG, CAKAP TAK IKUT FAKTA

Tanpa Nama berkata...

KITA AMAT MEMERLUKAN POLITIK YANG STABIL DI MALAYSIA KHUSNYA DI SABAH UNTUK KESELAMATAN KETIKA INI. OLEH ITU KITA AMAT MEMERLUKAN BN MENERAJUI DAN MEMIMPIN KERAJAAN SELEPAS PRU13 NANTI. PEMBANGKANG AMAT TIDAK BOLEH SEBAB PARTI MEREKA BELUM STABIL DAN AMAT BAHAYA TERHADAP KESELAMATAN NEGARA TERUTAMA DI SABAH.ORANG SABAH KENA INGAT INI, INI BUKAN KONSFIRASI ATAU RETORIK POLITIK INI KENYATAAN SETEALAH MENGAMBIL KIRA PENCEROBOHAN DAN KEGANASAN DI LAHAD DATU DAN SEMPORNA. SOAL INSENTIF ITU PERKARA KEDUA SEBAB KALAU POLITIK NEGARA TIDAK STABIL SEMUA ITU TIDAK ADA MAKNA.
___________________________________
KALAU KERAJAAN BOLEH BELANJA TAMBAHAN 2 BILLION UNTUK NAIK PANGKAT ATM/PDRM, BUAT PA AKU NAK RISAU PASAL KESELAMATAN/KESTABILAN NEGARA, BIARLAH YANG PUNYA KERJA BUAT KERJA....BIAR HAL INI ANTARA NAJIB NGAN ATM/PDRM SUDAH...JANGAN NAK LIBATKAN RAKYAT YANG SEDIA TERANIAYA NI...

Tanpa Nama berkata...

Untuk pengetahuan hang, CINA la yg suka merasuah! Mereka yg mulakan budaya buruk ni. Maka tak hairan la bila budaya ni dah menjadi barah. Bangsa ca ya nun alif ni mmg celaka... last2 org Melayu dan PA yg dipersalahkan. Nama Polis dan penguatkuasa dibusukkan! Apabila berjaya kuasai EKONOMI dan sekarang mereka cuba kuasai POLITIK. Yang Melayu bodoh ni semua termasuk Anwar bontot mmg dengan mudah DIBELI oleh puak2 ni... bayangkan Anwar jd PM... abis nasib org Melayu!!! Nak cari makan pun xboleh... Tgk Penang bwh DAP mcm mana.... projek semua Cina yg sapu. Jawatan kerajaan tempatan MPPP, MPSP, PDC dh penuh dgn si sepet! HR manager dh dpt pada si komunis.... semua pekerja melayu diusir secara halus! Lagi nak sokong DAP & PKR??? Melayu Pulau Pinang TOLAK DAP & PKR.... semoga semua warga PA yg waras bersama2 fikir sejenak masa depan nasib anak cucu kita... JOM TOLAK DAP & PKR!
___________________________________
100% benar...orang cina bawak penyakit rasuah dlm negara kita...TAPI YANG TERIMA SIAPA? CINA KER? INDIA KER?....DIA BAYAR KAT MELAYU KAN? ORG MELAYU KITA YANG TERIMA RASUAH KAN? SO? APA BEZA YG TERIMA DAN BERI?

Tanpa Nama berkata...

aku dok kat Cameron tolong le bagii perhatian sket... kalau 4-5 ratus tu dapat sewa bilik jer..... nak sewa rumah tak kurang 800 tapi cola kat sini alahai 150 jerk.... nak sampai ujung bulan sengkek beb.. tolong le bagi perhatian pada kami disini..

Tanpa Nama berkata...

SAYA NAK TANYA KEPADA BIJAK PANDAI.....apa istimewanya bila askar atau polis dinaikkan gred?

Sy ambil contoh pasal gaji, Ssjn(ATM) atau Sjn Mejar (PDRM) sekarang mendapat gaji dlm lingkungan 36xx.xx . Gaji ni memang dlm lingkungan gaji pegawai awam gred n32...kalau gred ssjn dinaikkan ke gred32 sekalipun takde keistimewaan apa2pun sebab dari segi tuntutan elaun perjalanan ada lah sama dari gred sebelumnya....so BIJAK PANDAI nak komen tak?

ASKAR

Tanpa Nama berkata...

SY TENGO YANG TAK PUAS HATI NI 1 DLM 1000 JE... ORNG YG FAHAM TETAP FAHAM ORNG YANG DENGKI TETAP DENGKI... HIDUP BN

Tanpa Nama berkata...

Itu belum lagi kena belasah, kena merangkak, berendam dalam selut, muka yg hencem jd botak dan legam sebulan dlm hutan bau hacem

Tanpa Nama berkata...

lagi umno pegang, lagu itulah kita merana...ubahlah...ini kalilah...

Tanpa Nama berkata...

skop tentera/polis tanggungjawab dorang jaga keamanan,guru pula sebagai pendidik,penjawat awam yang lain pula ada skop kerja masing2.so jgn ar guna alasan tugas tentera atau polis berat ar,risiko ar dijadikan sebab patut naik gaji..itu adalah amanah dan tanggungjawab..kalau nak ikut risiko..cube lihat skim yang lain jugak,ada jugak skim yang terdedah dengan risiko..

Tanpa Nama berkata...

Masa jadi pa ko yg apply ke atau kerajaan melutut nak ambik ko kerja...

Tanpa Nama berkata...

mmg kami penjawat awam yang lain bersyukur dengan pemberian yang diterima walaupun dapat bulan 7 2013 tapi kenapa polis/atm dilaksanakan januari 2013??kat situ ada tunggakan betul x??sebagai contoh kalau ada rezeki gred pa lain sama ada j,g, n dan sebagainya,pada akhir tahun ni sama ada pelarasan gaji atau pangkat blh ke kami ni dapat tunggakan dari jan 2013??sedangkan sistem saraan transformatif berkuatkuasa jan 2013??pk kan lah ye..kami memang bersyukur tp keadilan perlu ditegakkan jugak...

Tanpa Nama berkata...

Apa punye mentaliti la korang ni.... masa nak minta kerja siap merayu rayu.... dah dapat buat perangai mcm Kerajaan yang kena melutut nak ambik korang kerja...

Tanpa Nama berkata...

semua ni salah polisss and tentera.....haram sungguh, jenayah makin banyak, polis kuat rasuah, tentera makan gaji buta...malaysia mana ada perang....tentera free2 dpt naik gaji, yg pa penat2 keja....polis n tentera bakal jadi penampan terakhir najib utk pru.....apapun Allah maha kuasa.....dia bg cash pada polis22 yg jahat...didunia or akhirat
------------------------------------
nak suh malaysia perang tiap2 ke???
ko nak marah polis jgn libatkan tentera..

Tanpa Nama berkata...

SY TENGO YANG TAK PUAS HATI NI 1 DLM 1000 JE... ORNG YG FAHAM TETAP FAHAM ORNG YANG DENGKI TETAP DENGKI... HIDUP BN

===============

baGUS.....KITA PERLUKAN PENGAMPU MACAM INILAH YANG ADA PADA BN...SEMUANYA OK,BAGUS,SOKONGAN KUAT,DAN PUCUK PIMPINAN ATASAN PUN YAKIN DENGAN KATA KATA PENGAMPU TANPA USUL DAN AKHIRNYA BILA KEPUTUSAN PRU 12 KELUAR...PEMIMPIN KATA "BELAJAR DARI KESILAPAN"....LEPAS 5 TAHUN YAKNI PADA 2013,NAMPAKNYA NAK ULANGI LAGI KESILAPAN TU.DALAM MASA YANG SAMA HARI HARI SEBUT FAHAM DENYUT NADI ...masih ada masa lagi sebelum terlambat...

Tanpa Nama berkata...

Tahun ni tukar jela,kecewa dgn BN ni..janji je lebih..menyampah

Tanpa Nama berkata...

tukar tukar....lama dh biru...

Tanpa Nama berkata...

hek eleh, cuba baca dan kira brapa ramai sangat kat ruangan ini yang akan sokong pr, kalau camtu tak kemananyeeee

BLEH JALAN LA KAU ORANG,UNDI KAU ORANG TAK JEJASKAN MEJORITI...

KAU JANGAN DUK KIRA JUMLAH PA
KAU KENA KIRA ORANG YANG SENASIB DAN SAMA PERANGAI DENGAN KAU,DENGAN KAU BRAPA RAMAI

IDUP NAJIBBBBBBBB
ADUPPPPPPPPPPPPPPPPPP BN

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah

Tanpa Nama berkata...

Askum,apa nak gaduh pasal kenaikan gaji askar ngan polis,kalau nak rasa juga jadi mcm aku ni,aku adalh PA,tp aku aktif dalam askar wataniah,hari sabtu dan ahad aku pi latihan,elauan dapt,ilmu pun aku dapat kalau aku nak rasa gaji askar penuh,aku kena pergi kursus sebulan,baru aku dapat gaji penuh Askar sebulan,dan gaji PA sebulan itu aku amik cuti tanpa rekod,yang penting ilmu,kalau apa2 terjadi dalam negara aku hadapi,aku bangga menjadi anggota PA kerana ilmu dalam tentera mengajar aku erti disiplin,dan sentiasa bersemangat untuk bekerja.Aku rasa semangat nak berjuang di Lahad datu walaupun aku PA,semangat cintakan tanah airku tetap tinggi di sanubariku,Alfatihah kepada Pahlawanku yang gugur dimedan pertempuran dilahad datu.

Hormatilah berkata...

Selasa, Mac 12, 2013 11:20:00 PTG
Tanpa Nama berkata...
Jawatan yang menjadi anak emas kerajaan

1. Guru.
2. Polis.
3. Tentera.

Lain-lain PA semua anak tiri, tp harus diingat anak emas ada yang jd musang berbulu ayam.

fikir2 lah...........sebelum????
jompekena teh tarik dulu bro..!
___________________________________
APASAL LAK KO NAK KAITKAN GURU DALAM HAL INI. PERNAH KER GURU NAIK GRED AUTOMATIK MACAM ATM/PDRM INI? GURU HANYA DIPENDEKKAN TEMPOH TIME BASE DR 10 THN KE 8 THN, BUKAN NAIK GRED AUTOMATIK. KO INGAT KERAJAAN MAMPU KE BAGI GURU NAIK GRED AUTOMATIK? ADA 400,000 GURU...BODOH PUNYA ORANG, CAKAP TAK IKUT FAKTA
++++++++++++++++++++++++++++++++
Cikgu...Cikgu pun sama Bodoh gak, Time based 8 tahun tu aotomatikla...Ada gred sokongan lain 15 tahun baru dapat KUP...gred P&P selain Cikgu, Pegawai Perubatan, dan PTD...15 tahun pun masih ada gred 41! Ini gara-gara Ketua Pengarah Jabatan yang tak ambil peduli kemajuan kerjaya/pangkat pegawai.

Tanpa Nama berkata...

Askum,apa nak bising2 pasal gaji askar dan polis naik?,jadi mcm aku ni,walaupun aku ni PA,tetapi aktif dalam askar wataniah,hari sabtu dan ahad aku pi latihan,ilmu dapat elauan pun aku dapat,kalau nak rasa gaji penuh,aku pi kursus satu bulan,gaji Penuh Askar aku dapat,gaji PA pun aku dapat itu aku amik cuti tanpa rekod,jadi laa aku dapat rasa gaji penuh askar,walaupun aku PA tetapi aku bangga kerana tentera aku berdisiplin dalam jabatan,aku diajar semangat berpasukan dan cintakan tanah airku,terima kasih kerana mengajar aku erti berdisiplin,ilmu tentera penting sekiranya apa2 terjadi dalam negara akulah,PA yang akan pegang senjata untuk mempertahankan tanah airku yang tercinta,Alfatihah kepada Pahlawan kita yang gugur pertempuran di Lahad Datu.

Tanpa Nama berkata...

Askum,apa nak bising2 pasal gaji askar dan polis naik?,jadi mcm aku ni,walaupun aku ni PA,tetapi aktif dalam askar wataniah,hari sabtu dan ahad aku pi latihan,ilmu dapat elauan pun aku dapat,kalau nak rasa gaji penuh,aku pi kursus satu bulan,gaji Penuh Askar aku dapat,gaji PA pun aku dapat itu aku amik cuti tanpa rekod,jadi laa aku dapat rasa gaji penuh askar,walaupun aku PA tetapi aku bangga kerana tentera aku berdisiplin dalam jabatan,aku diajar semangat berpasukan dan cintakan tanah airku,terima kasih kerana mengajar aku erti berdisiplin,ilmu tentera penting sekiranya apa2 terjadi dalam negara akulah,PA yang akan pegang senjata untuk mempertahankan tanah airku yang tercinta,Alfatihah kepada Pahlawan kita yang gugur pertempuran di Lahad Datu.

JUMUD berkata...

Untuk Makluman pembaca Blog, ahli CUEPACS dan MTSU,

Berlambak kat Jabatan Ukur (JUPEM) yang tiada peluang naik pangkat akibat Jabatan tak buat atau tak reti buat penstrukturan semula. Sikit-sikit salahkan JPA atau kerajaan...tak pernah rasanya salahkan diri sendiri.

Bagi kumpulan sokongan, harap KUP jela, R4 sampai pencen, Juruteknik Ukur J22 sampai pencen, J36 sampai pencen, kumpulan P&P...ada yang kerja dah melebihi 15 tahun pun masih gred J41.

Struktur jabatan yang ada sekarang merupakan struktur jabatan zaman era British. Jurutera Daerah jaga satu daerah gred 48...Juruukur Daerah jaga 4/5 daerah hanya gred 41! hebat bukan?

Mohon KPPA JPA, KP JUPEM, CUEPACS dan MTSU lihat perkara ini...

Tapi, Inilah hakikatnya.......

___________________________________________________

Tanpa Nama berkata...

Apapun, golongan yg masuk kerja dengan kelulusan diploma jugak dianaktiri terutamanya golongan paramedik selain jururawat, MA..gred start U29, 32, 36, 38, 40...beza gaji permulaan U32 (RM 1.9k+) dengan gred 32 yang lain (RM 2.7k) adalah RM 700...boleh naik U32 pn sbb KUP...naik pgkt ikut kouta..pengalaman sendiri: naik pgkt ke U32(bukan KUP- setelah interview 8x selama 4 tahunt), gaji naik RM 43 dari U29 P2..KGT U32 pd masa tu( RM 60+), lagi rendah dari KGT U29 P2 (RM 90+), sekarang dah 4 thn di U32, gaji basic lagi rendah dari gaji U29 yg sama2 masuk pada tahun 2003..member pen. peg. sains (msk kerja 2006) baru naik pgkt ke C32 mggu lepas..gaji naik RM 400+.malah lebih tinggi RM 100+ dari gaji sy sekarang..tahniah PM & JPA...

Tanpa Nama berkata...

korang ni... kau kena ingat rezeki tu dari allah, masing-masing telah ditentukan.

Dah itu kerja yang kau orang pilih, terima je la. Nak gaji tinggi usaha la... camne? tepuk dada tanye selera....

Dulu orang suruh belajar, kau tak nak pas tu duk marah orang laaaa

Kan masa temuduga minta kerja dulu kau sangggup buat apa sahaja termasuk posting jauh, nah sekarang semua tak kena....

Tak paham la aku dengan manusia jenis camni....

Tak pernah belajar agama ke??????

Sekarang kau guide anak kau betul2 supaya tak jadi cam kau...........

tq

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum,
sampai bilakah skim Juruteknik akan dikaji (dah 30 tahun)? ingatkan adalah berita baik buat kami, tapi rupa-rupanya kasi kat polis dan tentera sampai naik gred berganda-ganda.... agak-agaklah, bukan ke tahun lepas dah banyak naik? kitaorang ni, kumpulan sokongan buat x nampak jer,... sungguh sedih dan terkilan betul...bukannya kitaorang dari SPM .....

Unknown berkata...

Kowg smua kt atas bodo...yg bgaduh politik kowg le org nye...pemimpin kerajaan ngn pmbangkang btepuk tampar bahu...btukar2 projek kt blakang. Fight dowg atas pentas. Blakang pentas dowg kwn baieekk punya. Ha...kowg gaduh le sama sndiri. bongok...
Owg dlm ni nk share bg pham citer KGT ni...bukn gaduh politik. Sial kowg ni. Aku baca dr td payah nk dpt info psl gaduh kowg. Yoyo je politik kunun.
Ni...sape yg kutuk PA malas xreti keja...meh ckp ngn aku. Aku pnerajang nnti. Xtau owg kerajaan keja, pndai2 nk nilai. Xtau mcm mna sistem bkerja dlm kerajaan jgn mmandai nk nilai PA pmalas ye...tau yg nmpak PA yg mlepak je trus nak label. Kowg gi tgok dlu skop keja dowg ngok. Kakitangan kerajaan bekerja ikut skop masing2. Sesuai ngn jawatan. Sbb tu PA ada 1.4juta owg. Kowg yg keja swasta kompeni kecik. Bos kowg ciput xda bnyk pkerja. Tu yg kowg keja banyk. Sibuk mmanjang smpaikn sowg pkerja wat 3-4 skop kerja. Dia le pmandu...dia le kerani...dia le officer, tp gaji mcm tu je. Tu yg kowg xpuas ati ngn PA kan....sial...

Tanpa Nama berkata...

Hormatilah berkata...

Selasa, Mac 12, 2013 11:20:00 PTG
Tanpa Nama berkata...
Jawatan yang menjadi anak emas kerajaan

1. Guru.
2. Polis.
3. Tentera.

Lain-lain PA semua anak tiri, tp harus diingat anak emas ada yang jd musang berbulu ayam.

fikir2 lah...........sebelum????
jompekena teh tarik dulu bro..!
___________________________________
APASAL LAK KO NAK KAITKAN GURU DALAM HAL INI. PERNAH KER GURU NAIK GRED AUTOMATIK MACAM ATM/PDRM INI? GURU HANYA DIPENDEKKAN TEMPOH TIME BASE DR 10 THN KE 8 THN, BUKAN NAIK GRED AUTOMATIK. KO INGAT KERAJAAN MAMPU KE BAGI GURU NAIK GRED AUTOMATIK? ADA 400,000 GURU...BODOH PUNYA ORANG, CAKAP TAK IKUT FAKTA
++++++++++++++++++++++++++++++++
Cikgu...Cikgu pun sama Bodoh gak, Time based 8 tahun tu aotomatikla...Ada gred sokongan lain 15 tahun baru dapat KUP...gred P&P selain Cikgu, Pegawai Perubatan, dan PTD...15 tahun pun masih ada gred 41! Ini gara-gara Ketua Pengarah Jabatan yang tak ambil peduli kemajuan kerjaya/pangkat pegawai.

Rabu, Mac 13, 2013 1:03:00 PG


-----------------------------------------------------------------------

adoi... ada kata cikgu bodoh.. tak patot tak patot... heheh... "Time based 8 tahun tu aotomatikla" bodoh jugak rupanya... tu bukan otomatik la itu "diperawalkan" atau senanang kata dipendekkan dari 10 ke 8 tahun... by the way untuk peringatan (kasi ingat semula kalau lupa - tak tahu tak mungkin) kepada tanpa nama (guna huruf besar)... cikgu pangkat penolong kanan penah diotomatikkan naik ke gred 48 dari gred 44 taun lepas.. ada tuh baru jek sebulan dua naik gred 44 secara time base, tup-tup naik gred 48.. alaihai untung nye...

KAJI LAGI berkata...

Mahyudin kata tunggu ada berita gembira tapi apa yang ada untuk pa bukan nak ungkit pemberian kepada anggota keselamatan memang patut pun TAPI mengapa kami di pinggirkan KAJI KAJI KAJI macamana elaun perumahan kami,lepas pru13 pusing lagi kenyataan,jangan perkecilkan kuasa undi pa

Tanpa Nama berkata...

Kalau bab gaji polis dan askar dia nak bagi setara , tapi bab elaun kakitangan awam tak bagi setara dgn polis dan askar pulak, apa dahhh

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak gaji tinggi, pergilah sambung belajar, baru dapat kenaikkan yang tinggi..takkanlah N17 nak gaji macam JUSA, agak2 lah..jangan sakit hati dan iri hati rezeki orang lain, walaupun bergaji sikit, kalau ada keberkatan, insyaallah cukup. kalau nak fikir pasal gaji dan elaun saja memanjang, mmg tak akan cukup.

Kita sibuk sangat nak marah PDRM dan ATM naik gaji..kenapa?. jangan nak tuduh mereka ni makan dan tidur je, kita tak tahu macamana kerje mereka...MMg patut pun mereka dapat sebab kerje mereka mmg teruk..kerajaan bagi inisiatif ni pun sebab nak motivated mereka...rezeki kita pula insyaallah akan dtg juga, bersabarlah...kita pun dah cukup bersyukur dan dapat jadi PA..yang kat luar sana tu ada yang mohon dekat 10 kali pun gagal dan berharap nak jadi PA...

Jangan sibuklah nak tukar kerajaan..kalau PR menang pun, lebih kurang jugak...entah2 nanti ada yang kene buang...masa tu lah menyesal...jangan kerana marahkan nyamuk kelambu dibakar...

Tanpa Nama berkata...

Jangan cakaplah PDRM dan ATM duk melepak je...makan gaji buta..kalau rumah korang masuk pncuri, pndai pulak nak buat report polis..kalau kene ragut, pndai pulak nk report polis..patutnya yang pergi Lahad Datu tu adalah PA yang menuduh polis dan tentera makan gaji buta...pandai je cakap..nak emosi tak tentu pasal...

Ramai jugak penjwat awam yang tak buat kerje dan makan gaji bute...cntoh yang jaga kaunter tu, kalau tanya, manjang je tak tahu...kerje lembab, tapi tak naik gaji dan elaun, melenting x tentu pasal...

Ahmad Albab berkata...

SEMUA DAH CANTIK.. BANTUAN SEMUA DAH BERI... APE JE BANTUAN SEMUA...DAPAT.. TP DAH DEKAT2 NAK PRU13 NI BOLEH SALAH STRATEGI PLAK... PERKARA BEGINI LAH YG MENJADI NANAH DALAM PA.. apapun saya tetap sokong BN.

PRU 13 berkata...

 Tanpa Nama berkata...Kalau nak gaji tinggi, pergilah sambung belajar, baru dapat kenaikkan yang tinggi..takkanlah N17 nak gaji macam JUSA, agak2 lah..jangan sakit hati dan iri hati rezeki orang lain, walaupun bergaji sikit, kalau ada keberkatan, insyaallah cukup. kalau nak fikir pasal gaji dan elaun saja memanjang, mmg tak akan cukup. Kita sibuk sangat nak marah PDRM dan ATM naik gaji..kenapa?. jangan nak tuduh mereka ni makan dan tidur je, kita tak tahu macamana kerje mereka...MMg patut pun mereka dapat sebab kerje mereka mmg teruk..kerajaan bagi inisiatif ni pun sebab nak motivated mereka...rezeki kita pula insyaallah akan dtg juga, bersabarlah...kita pun dah cukup bersyukur dan dapat jadi PA..yang kat luar sana tu ada yang mohon dekat 10 kali pun gagal dan berharap nak jadi PA...Jangan sibuklah nak tukar kerajaan..kalau PR menang pun, lebih kurang jugak...entah2 nanti ada yang kene buang...masa tu lah menyesal...jangan kerana marahkan nyamuk kelambu dibakar...Rabu, Mac 13, 2013 7:07:00 PG

-------------------------------------------------

SAUDARA JGN HANYA PANDAI BERKATA.. INI BUKAN SOAL BELAJAR PANDAI KE X... INI SOAL KEADILAN DAN HAK SAMA RATA. SEMUA SAMA BKERJA UTK KERAJAAN... TP MGAPA YG LAIN DIANAKTIRIKAN..BUKANKAH MEREKA JUGA BKERJA...DENGAN CABARAN DAN KEPAKARAN MASING2 ..KAN LEBIH ELOK KALAU NK BAGI TU BIARLA ELAUN COLA DITAMBAH.RM 150 PUKUL RATA..LG ELOK...SEMUA GRED SAMA BAHAGIAN...X DE LA YG MELALAK KT SINI...LAIN KALI TU CKP PAKAI OTAK.. BUKAN KEPALA LUTUT... NAK JD ADIL BIAR...SEADILNYA..FAHAM!!!

Tanpa Nama berkata...

kaji,kaji,kaji...sampai pencen pn tgh kaji lg.askar xpyh kaji terus naik.. askar mkn,tdo,stndby pn naik gaji. PA keje hari2 habuk pn tadak.. puihh

Tanpa Nama berkata...

Sokong2, Tuhan tambah rezeki org yg besyukur.

Tanpa Nama berkata...

wahai semua peminta sedekah....belajarlah jadi peminta yg tau bersyukur dan menerima kenyataan.....sekian!

Tanpa Nama berkata...

Sokongan Padu dan ditambah dgn puak2 Juruteknik akan menambah undi PR

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS telah terima banyak memorandum utk kaji semula peningkatan skim perkhidmatan kumpulan sokongan seperti Penolong Pegawai Tadbir yang lantikan terus N27 (ada diploma/stpm)tapi dok tahap yg plg tinggi pun N36, walhal ada degree/lulus KPSL. Sekarang ni Sarjan dinaiktaraf ke gred 27?? Slim perkhidmatan sokongan yang lain seperti juruteknik ada sijil poli juga ke gred 27? Jadi yang ada diploma poli gred berapa?

Tanpa Nama berkata...

huh....deme2 ni dapat bayak mne pun tak cukup.....klau dah tiap2 tahun buat overlap nye....bersyukur la kite ni dari negara2 luar tu.....perbelanjaan atas diri sndiri...initak biar pape asal bergaye....abih camno.....sndri pikir la....asyik nak slahkan kerajaan je...diri sndiri muhasabah dulu....klau kerajaan tak betul....pembangkang tu pun belum tntu betul gak...2x5 je....

Tanpa Nama berkata...

SAYA SUDAH TERTIPU ... SST. COLA,IMBUHAN TETAP PERUMAHAN DAN PENURUNAN KADAR FAEDAH PINJAMAN PERUMAHAN TIDAK DI LAYAN ... BO LA WEIIIII

Tanpa Nama berkata...

klau kerajaan tak betul....pembangkang tu pun belum tntu betul gak...2x5 je....

-------------------------------------

kerajaan, atau lebih tepat parti memerintah, confirm tak betul.....parti lawan mungkin belum tentu betul TETAPI mungkin juga BELUM TENTU SALAH!!!

Tanpa Nama berkata...

Hari ini 13 . 3 . 13 , Parlimen belum BUBAR . Tempoh mandat dah tamat , Sekarang dalam masa kecederaan .

Tanpa Nama berkata...


SAUDARA JGN HANYA PANDAI BERKATA.. INI BUKAN SOAL BELAJAR PANDAI KE X... INI SOAL KEADILAN DAN HAK SAMA RATA. SEMUA SAMA BKERJA UTK KERAJAAN... TP MGAPA YG LAIN DIANAKTIRIKAN..BUKANKAH MEREKA JUGA BKERJA...DENGAN CABARAN DAN KEPAKARAN MASING2 ..KAN LEBIH ELOK KALAU NK BAGI TU BIARLA ELAUN COLA DITAMBAH.RM 150 PUKUL RATA..LG ELOK...SEMUA GRED SAMA BAHAGIAN...X DE LA YG MELALAK KT SINI...LAIN KALI TU CKP PAKAI OTAK.. BUKAN KEPALA LUTUT... NAK JD ADIL BIAR...SEADILNYA..FAHAM!!!

Rabu, Mac 13, 2013 7:31:00 PG
===================================

KO TU YG PIKIR PAKAI KEPALA LUTUT. KALAU KO NAK SAMA RATA KENAPA KO TAK JADI ASKAR?? TAHAP KESUSSAHAN KERJA JGK MEMPENGARUHI GAJI ATAU ELAUN. KALAU SETAKAT KEJE KAT OPIS X PERLU MENGGADAI NYAWA NAK SAMA RATA?!! PI JADI ASKAR LA!!

Tanpa Nama berkata...

APASAL LAK KO NAK KAITKAN GURU DALAM HAL INI. PERNAH KER GURU NAIK GRED AUTOMATIK MACAM ATM/PDRM INI? GURU HANYA DIPENDEKKAN TEMPOH TIME BASE DR 10 THN KE 8 THN, BUKAN NAIK GRED AUTOMATIK. KO INGAT KERAJAAN MAMPU KE BAGI GURU NAIK GRED AUTOMATIK? ADA 400,000 GURU...BODOH PUNYA ORANG, CAKAP TAK IKUT FAKTA
-----------------------------------
time base sepatutnya sama kalau 8 tahun, semua PA 8 tahun baru adil la ngok__ hidup adil...hidup adil...hidup adil

Tanpa Nama berkata...

Ahhh lega baru masuk pejabat...tadi pergi minum ..borak borak dengan geng pejabat Jkr pasai kenaikan gaji..sekarang baru nak on internet kutuk kutuk dalam blog ni...oo baru pukul 0900...

Tanpa Nama berkata...

KO TU YG PIKIR PAKAI KEPALA LUTUT. KALAU KO NAK SAMA RATA KENAPA KO TAK JADI ASKAR?? TAHAP KESUSSAHAN KERJA JGK MEMPENGARUHI GAJI ATAU ELAUN. KALAU SETAKAT KEJE KAT OPIS X PERLU MENGGADAI NYAWA NAK SAMA RATA?!! PI JADI ASKAR LA!!

Rabu, Mac 13, 2013 8:47:00 PG

___________________________________

ABIS KO PIKIR ASKAR JE YANG MENGGADAI NYAWA...TU PUN KESIALAPAN DARI TENTERA JUGA.. DAH NAK BERAK BARU GALI LUBANG,, DAH JADI MCM NI BARU NAK BUKA KABIN LA..BUAT KEM LA.. BAGAI LA.. KNPA DULU X ADA OTAK NK PIKIR..?? KALAU NK CAKAP BIAR BERASAS.. BOMBA..RENJER.PERHILITAN..SEMUA LA BAIK YG DIPEJABAT ATAU JURUTEKNIK TURUT SAMA MENYUMBANG.. KALAU X ADA SUATU SISTEM TU..X MUDAH KE KERJA..BAHAGIAN PEJABAT..PUN TURUT SAMA.. BUAT GAJI KO.. PERKHIDMATAN KO. SEMUA NAK KENA PIKIR.. KO TAU..? KO TAU MAKAN BERAK JE?

Tanpa Nama berkata...

Terkini dari Putrajaya:

Kenaikan gaji kakitangan awam sebanyak 20% akan diberi pada tahun 2056..sekian harap maklum

sulu berkata...

KEPADA KPPA

Apa cer KPPA, JURUTEKNIK SKIM brp lama mau kaji...

KPPA ni nak jadi mcm :

Bekas Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (KPPA), Tan Sri Abu Bakar Abdullah, mengesahkan beliau tidak bersara tetapi perkhidmatannya dalam kerajaan ditamatkan.

KSN pulak tak disambung kontraknya tapi dialihkan ke lain.

Aku rasa, ini semua pasal SBPA yang terkantoi dan memalukan kerajaan tempoh hari la ni.

Selepas pembatalan SBPA, banyak suara-suara bawah tanah, malah dalam parlimen pun bergema dengan gesaan kedua-dua mastermind perkhidmatana awam ini diambil tindakan sewajarnya.


wahai KPPA...

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan gaji kakitangan awam sebanyak 20% akan diberi pada tahun 2056..sekian harap maklum

===============================

Hari ini hari nombor ekor. Marilah kita beli 2056 hari ni. Beli Rm1 cukup. Esok kita dapat RM2500 sorang untuk menenangkan fikiran kita yang tak puas hati ni. Beli, jangan tak beli, beli kat TOTO

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Hormatilah berkata...

Selasa, Mac 12, 2013 11:20:00 PTG
Tanpa Nama berkata...
Jawatan yang menjadi anak emas kerajaan

1. Guru.
2. Polis.
3. Tentera.

Lain-lain PA semua anak tiri, tp harus diingat anak emas ada yang jd musang berbulu ayam.

fikir2 lah...........sebelum????
jompekena teh tarik dulu bro..!
___________________________________
APASAL LAK KO NAK KAITKAN GURU DALAM HAL INI. PERNAH KER GURU NAIK GRED AUTOMATIK MACAM ATM/PDRM INI? GURU HANYA DIPENDEKKAN TEMPOH TIME BASE DR 10 THN KE 8 THN, BUKAN NAIK GRED AUTOMATIK. KO INGAT KERAJAAN MAMPU KE BAGI GURU NAIK GRED AUTOMATIK? ADA 400,000 GURU...BODOH PUNYA ORANG, CAKAP TAK IKUT FAKTA
++++++++++++++++++++++++++++++++
Cikgu...Cikgu pun sama Bodoh gak, Time based 8 tahun tu aotomatikla...Ada gred sokongan lain 15 tahun baru dapat KUP...gred P&P selain Cikgu, Pegawai Perubatan, dan PTD...15 tahun pun masih ada gred 41! Ini gara-gara Ketua Pengarah Jabatan yang tak ambil peduli kemajuan kerjaya/pangkat pegawai.

Rabu, Mac 13, 2013 1:03:00 PG


-----------------------------------------------------------------------

adoi... ada kata cikgu bodoh.. tak patot tak patot... heheh... "Time based 8 tahun tu aotomatikla" bodoh jugak rupanya... tu bukan otomatik la itu "diperawalkan" atau senanang kata dipendekkan dari 10 ke 8 tahun... by the way untuk peringatan (kasi ingat semula kalau lupa - tak tahu tak mungkin) kepada tanpa nama (guna huruf besar)... cikgu pangkat penolong kanan penah diotomatikkan naik ke gred 48 dari gred 44 taun lepas.. ada tuh baru jek sebulan dua naik gred 44 secara time base, tup-tup naik gred 48.. alaihai untung nye...

0--------------

apasal la pas ni tak habsi-habis putar-belit fakta. guru tu bukan automatik dapat naik pangkat. kerajaan bukan bodoh. siapa markah kurang dari 83 tak layak naik pangkat. tu satu.

yang baru ni mula bulan julai dah ada panel semasa nak naik time based tu. markah skt 3 tahun kena atas 83 markah.

siapa kata guru dapat naik pangkat automatik? tak tahu jangan nak tunjuk pandai. bikin panas saja

Tanpa Nama berkata...


ABIS KO PIKIR ASKAR JE YANG MENGGADAI NYAWA...TU PUN KESIALAPAN DARI TENTERA JUGA.. DAH NAK BERAK BARU GALI LUBANG,, DAH JADI MCM NI BARU NAK BUKA KABIN LA..BUAT KEM LA.. BAGAI LA.. KNPA DULU X ADA OTAK NK PIKIR..?? KALAU NK CAKAP BIAR BERASAS.. BOMBA..RENJER.PERHILITAN..SEMUA LA BAIK YG DIPEJABAT ATAU JURUTEKNIK TURUT SAMA MENYUMBANG.. KALAU X ADA SUATU SISTEM TU..X MUDAH KE KERJA..BAHAGIAN PEJABAT..PUN TURUT SAMA.. BUAT GAJI KO.. PERKHIDMATAN KO. SEMUA NAK KENA PIKIR.. KO TAU..? KO TAU MAKAN BERAK JE?
=================================
ABIS KO KEJE APA? NAK TAU JGK KEJE KO NI TAHAP MENGGADAI NYAWA KE TAK

Tanpa Nama berkata...

FYI elaun terbaru untuk PA:
elaun pembantu rumah rm800 sbln
elaun pembelian rumah 1k-4k sbln,
elaun pembelian kereta 2k sbln,
elaun personal loan mengikut pinjaman anggota PA antara 1k-3k sbln,
elaun minyak kereta rm500 sbln,
elaun untuk setiap anak rm 200 seorang,
elaun barang dapur untuk setiap rumah rm700 sbln,
elaun telefon rm300 sbln
elaun perkhidmatan awam dan ITP akan dimansuhkan..
kesemua elaun tersebut akan dibayar tiap2 bulan melalui cek,perlu dikemukakan kepada EO masing2,perbelanjan tahunan elaun tersebut menelan belanjar 3.5 trilion..
sekian harap maklum,
presiden kupeks
omaq seman

Tanpa Nama berkata...

AKU MALAS BANYAK CAKAP APA YANG AKU BOLEH CAKAP INI DENGAR NI PUUUUUUUUUUIH HAAAAAAAAAAAK TUUUUUUUUUI.INI KALILAH.elaun rumah pun payah mau kasi naik ka bukan susah pun cakap saja

Tanpa Nama berkata...

Malaysian Police Arrest Man For Operating Illegal Movie Linking Site Syok.org

KUALA LUMPUR/SINGAPORE: On March 6, police officers from the Cyber Crime Unit of the Commercial Crime Division of the Royal Malaysian Police arrested a 27-year-old man from Kulim, Kedah Darul Aman, Malaysia, for sharing links to illegal copies of copyrighted movies via the website SYOK.org.
According to police reports, the suspect is believed to be the operator of the website SYOK.org, which illegally hosted links to titles belonging to MPAA Member Studios including copies of Sky Fall, Life of Pi, Jack Reacher and Argo, among others.

Following the arrest, Norman Abdul Halim, Honorary Secretary of the Malaysian Film Producers’ Association, said, “I would like to congratulate the Royal Malaysian Police for taking this important action. The operation was a major victory for filmmakers and movie audiences. I know that many colleagues throughout the screen community will be pleased with this outcome, as it represents an important step to further protecting their creative work from being shared online without their permission. This successful action puts other websites on due notice that the authorities will take every measure to investigate and prosecute those involved with the illegal uploading and sharing of films and television shows.”
Mike Ellis, President and Managing Director, Asia Pacific, for the Motion Picture Association (MPA), said, “We commend the efforts of the Cyber Crime Unit for their effective operation. Rogue websites present a major threat to the ability of filmmakers to conduct a sustainable film business, employ people in production, distribution and exhibition, and deliver quality films and television shows to audiences. This action by the Royal Malaysian Police sends a clear message to operators of such websites and we look forward to working with them to crackdown on more such cases.”

If convicted under the Copyright Act, the operator faces fines ranging from 2,000 – 20,000 ringgit (USD650 – 6,500) for each infringing copy, or to imprisonment for a term not exceeding five years or to both and for any subsequent offence, to a fine of 4,000 – 40,000 ringgit (USD1,300 – 13,000) for each infringing copy or to imprisonment for a term not exceeding 10 years or to both.


mana bleh... mana lagi nak download movie...

Tanpa Nama berkata...

FYI elaun terbaru untuk PA:
elaun pembantu rumah rm800 sbln
elaun pembelian rumah 1k-4k sbln,
elaun pembelian kereta 2k sbln,
elaun personal loan mengikut pinjaman anggota PA antara 1k-3k sbln,
elaun minyak kereta rm500 sbln,
elaun untuk setiap anak rm 200 seorang,
elaun barang dapur untuk setiap rumah rm700 sbln,
elaun telefon rm300 sbln
elaun perkhidmatan awam dan ITP akan dimansuhkan..
kesemua elaun tersebut akan dibayar tiap2 bulan melalui cek,perlu dikemukakan kepada EO masing2,perbelanjan tahunan elaun tersebut menelan belanjar 3.5 trilion..
sekian harap maklum,
presiden kupeks
omaq seman

...................................
terima kasih banyak omaq semak kalau macam ni pacik kayo

Tanpa Nama berkata...

TTL

Bang ... Tipah Tertipu Lagi ..

SBPA dah tak kemana ..

Kemudian tubuh JKuasa Penambahbaikan PA.

Tipah hantar cadangan bagai nak rak ..

Tipah Tertipu bang ..

Jkuasa Penambahbaikan PA maklum nak umum penambahbaikan pd Julai 2012,

Tipah tertipu lagi bang .. mereka nak maklum Disember 2012 pulak ..

Tipah Tertipu lagi bang ..
dia orang janji lagi, kata mereka, akan diumum pada Akhir Februari 2013.

bang .. Tipah Tertipu lagi ...

PM tak umum BERITA GEMBIRA pd 12 Mac.

Daah banyak kali Tipah Tertipu.

Bang .. Pemimpin Cuepacs perlu ditukar ganti.
Mereka yang syok sendiri dan asyik kena tipu perlu undur diri ..

tipah TERTIPU bang ...
PRU 13 dah dekat bang ...
Tipah Takut Tertipu lagi ....

Tanpa Nama berkata...


Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

AKU MALAS BANYAK CAKAP APA YANG AKU BOLEH CAKAP INI DENGAR NI PUUUUUUUUUUIH HAAAAAAAAAAAK TUUUUUUUUUI.INI KALILAH.elaun rumah pun payah mau kasi naik ka bukan susah pun cakap saja

Rabu, Mac 13, 2013 9:50:00 PG

===================

Ini la penyakit pembangkang. Ko ingat senang je ke main cakap-cakap mulut suruh itu ini? Tak ingat ke ada orang lain hidup kat negara ni? Bukan PA je yang ada di MAlaysia ni. Nak bagi PA itu ini macam anak raja pula. Tak sedar diri tu cuma kuli. Nak jadi bos pergi buka perniagaan la. Penyakit2 tamak haloba dan mata duitan dah mengelabui mata pembangkang. Asalkan Dapat PM (ADPM) tak kisah rakyat kebulur ke hape ke, yang ko ingat imbuhan rumah ko nak tinggi.

Tanpa Nama berkata...

HARAP CUEPACS DAPAT BELA NASIB N17 WALAUPUN SAYA BUKA N17... BETUL! MEREKA ASYIK BUAT KEW 8 JE... MEREKA JUGA PERLU DIBERI PERHATIAN..

Tanpa Nama berkata...

ABIS KO KEJE APA? NAK TAU JGK KEJE KO NI TAHAP MENGGADAI NYAWA KE TAK

Rabu, Mac 13, 2013 9:48:00 PG

=====================================

AKU X DE LE PANDAI MANA..CUMA KEJE ANGKAT SAMPAH JE.. TAPI SEKURANGNYE AKU BERAKAL ... X DE LE AKU TOLAK TAYAR..PIKUL BALAK.. LARI DALAM GUNI..PELBAGAI PASTU STANDBY..

Tanpa Nama berkata...

Kerja dipejabat pong menggadai nyawa jugk,jangan ingat kami tak menggadai nyawa.contohnya semasa waktu kerja kami minum kopi dikedai tiba2 sebuah kereta merempuh kedai tersebut,ha macam mana cuba jawab..kami bukan mengular tapi meeting bersama kawan2 dikedai kopi masa itu..HAHAHAHAHAHAHA
PA semua kuat mengular pastu kerjanya nak tukar kerajaan saja,apa punya bingai la PA macam ni dah la dapat kerja pakai KABEL,pastu demand macam2,BERSYUKUR LA WAHAI PA SEMUA MASIH RAMAI YANG TIDAK BERPELUANG UNTUK MASUK KERJA KERAJAAN NIE

Tanpa Nama berkata...

Betul ke hijau boleh memerintah..kalau setakat bertanding 60 kerusi, jangan mimpi le nk ke putra jaya, kut jadi pencacai roket lak..dngar-dngarnya penjawat awam ramai yg akan dikurangkan kalau kalau pembangkang yg memerintah...jangan biar anak bini kebulor udah le..fikirlah penjawat awam hoi, jangan le bengap sangat..
..................................
yang akan di kurangkan ialah puak puak ptd yang mementingkan diri sendiri harap maklum

Tanpa Nama berkata...

#################################

Tanpa Nama berkata...
AKU MALAS BANYAK CAKAP APA YANG AKU BOLEH CAKAP INI DENGAR NI PUUUUUUUUUUIH HAAAAAAAAAAAK TUUUUUUUUUI.INI KALILAH.elaun rumah pun payah mau kasi naik ka bukan susah pun cakap saja

Rabu, Mac 13, 2013 9:50:00 PG


knp la ko sangap sangat... tahun ni naik dua kali...

pastu jadual gaji up lagi 3 step... ok arr tu...

aku lempang cuma jer mamat sangap ni

Tanpa Nama berkata...

Wahai warga PA sekelian.. belajarlah untuk bersyukur kerana anda di dalam PA! Tahukah anda sekelianJPA/SPA dlm tempoh untuk bekukan pengambilan PA yg baru/fresh? Kebanyakkan re organization yg dicadangkan oleh jabatan/kementerian untuk tambah gred 17,27,41 telah di TOLAK dan hanya luluskan jawatan2 kanan! Ini salah satu transformasi yg di buat untuk kebaikkan PA... byk post kanan PA cepat naik pangkat! Tangga gaji juga dlm perancangan sehingga gred 17 akan diberi gaji permulaan P1T1 RM4000.00 menjelang tahun 2020... lebih kurang 7 tahun dr sekarang! Tak perlu lah anda semua termakan dakyah2 pembangkang yg hanya tahu berjanji tanpa ada perancangan! 50% dari pemimpin pembangkang tak layak untuk jd pemimpin kerana tahap IQ yg rendah umpama samseng jalanan... teruslah beri mandat kpd BN supaya apa yg telah dirancang tidak terbantut... Hidup PA... hidup BN!

Tanpa Nama berkata...

dapat naik bulan Julai?kalau BN memerintah lagi lah....mintak2 la ya Allah kalahkan BN dalam pilihanraya kali ini...kita tukar kerajaan baru....kalo BN kalah konferm tak naik....Pakatan akan memberikan yang terbaik pada semua sektor kerajaan bukan polis tentera cikgu saja!!!!kami ni tidak bekerja ke datok????

Tanpa Nama berkata...

knp la ko sangap sangat... tahun ni naik dua kali...

pastu jadual gaji up lagi 3 step... ok arr tu...

aku lempang cuma jer mamat sangap ni
...................................lempang kalau berani.elaun rumah dah banyak tahun minta x dapat bangang

Tanpa Nama berkata...

####################################

Tanpa Nama berkata...
Betul ke hijau boleh memerintah..kalau setakat bertanding 60 kerusi, jangan mimpi le nk ke putra jaya, kut jadi pencacai roket lak..dngar-dngarnya penjawat awam ramai yg akan dikurangkan kalau kalau pembangkang yg memerintah...jangan biar anak bini kebulor udah le..fikirlah penjawat awam hoi, jangan le bengap sangat..
..................................
yang akan di kurangkan ialah puak puak ptd yang mementingkan diri sendiri harap maklum

Rabu, Mac 13, 2013 10:00:00 PG


ni sorang lagi... rezeki Allah bagi... kenapa ko bangan tahap begitu sekali...

kerajaan bukan pemberi rezeki... cuma jalankan kejer jer... tapi Allah yang bagi

panas betul org tak reti fikir ni

Tanpa Nama berkata...

Bongok... selama ni PR laa yg byk hentam PA ko igt dia nk bela PA? DAPig nk masukkan si sepet dlm PA adala.... mcm yg dah jadi di Pulau Pinang! Belum kena batang hidung sendiri boleh la ckp byk... esok dh kena makan pun x abih!

Tanpa Nama berkata...

...................................lempang kalau berani.elaun rumah dah banyak tahun minta x dapat bangang

ko jabatan/kementerian mana? aku nak jumpa ko...

kalau berani turun putrajaya ahad ni sempena purple walk... mmg aku nak lempang ko...

hakkk tuihhh...

Tanpa Nama berkata...

BERSYUKUR LAH WAHAI PENJAWAT AWAM....

-Kerja byk memulau... tp nak naik gaji je... bila kerajaan bg naik gaji byk tak pernah bersyukur...laju je gi buat loan bank... pas tu susah semula dgn gaji yang dah kena ptg... asyik dok mengutuk je... kerja malas.

Keluar minum berjam-jam, ambil anak sekolah la, tak duduk di pejabat... mcm-mcm hal... pas tu nak naik gaji je...

Tak kenang budi langsung penjawat awam nie... semua mata duitan....

Masa interview, sume kata sedia menurut perintah... apelah...

Tanpa Nama berkata...

Mmg la ALLAH bg rezeki... tp kalau pemimpin racist cina bangkai tu perintah ko jd mcm Palestin laa... bongok!

Tanpa Nama berkata...

PA SABAH BILANG INI KALILAH.PA SABAH AMAT KECEWA DENGAN PENGUMUMAN INI.

Tanpa Nama berkata...

KENAIKAN YANG TIDAK SETARA.. MUDAH NAIK TANPA PERLU KAJIAN. YANG PERLU KAJIAN. KAJI 10 TAHUN LAGI.. MEMBERI SECEBIS HARAPAN.. MERASA TERKILAN.. BERSYUKUR TETAP ADA.. PERASAAN KECEWA TIDAK DAPAT LARI.. YA BETUL, TIADA REZEKI LAGI.. APA PUN BERFIKIR UNTUK MEMILIH KERAJAAN YANG LEBIH ADIL KEPADA SEMUA PA..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Mmg la ALLAH bg rezeki... tp kalau pemimpin racist cina bangkai tu perintah ko jd mcm Palestin laa... bongok!

Rabu, Mac 13, 2013 10:11:00 PG


sbnrnya ko yg racist... buruk sangka...

bahaya org mcm ko kalau ada dlm jabatan kerajaan...

Tanpa Nama berkata...

A 27-year-old man behind a popular local file-sharing service was arrested for hosting downloads of “Sky Fall,” “Life of Pi,” “Jack Reacher,” “Argo” and more.

Officers from the cyber crime unit of the Royal Malaysian Police arrested a 27-year-old man on Wednesday for hosting links to illegal downloads on the popular local message board and file-sharing site, SYOK.org.

According to the police, the suspect, who is from the city of Kulim, is believed to be the operator of SYOK.org, which counts registered users in the hundreds of thousands (according to the website’s own Facebook page). In order to participate on the forum, users must register a username and password.
PHOTOS: Cut, Censored, Changed: 10 Hollywood Films Tweaked for International Release
Among the downloads the suspect allegedly hosted are recent high-profile Hollywood titles including, Sky Fall, Life of Pi, Jack Reacher, Argo, and more – some of which are still on release in the region.
“This successful action puts other websites on due notice that the authorities will take every measure to investigate and prosecute those involved with the illegal uploading and sharing of films and television shows,” said Norman Abdul Halim, honorary secretary of the Malaysian Film Producers’ Association, after the arrest. “I know that many colleagues throughout the screen community will be pleased with this outcome, as it represents an important step to further protecting their creative work from being shared online without their permission.”
If convicted, the suspect faces fines of $650 to $6,500 for each illegal copy he uploaded, or imprisonment for a term not exceeding five years -- or both.
In May 2012, Malaysia was removed from the U.S. government’s “priority” watch list of countries committing egregious violations of intellectual property rights. Mayalsia is now on the government’s so-called “lower level” watch list, which comprises country’s that could be included among those considered to have a clean record, should they make further efforts in preventing copyright violations and intellectual property theft.

Tanpa Nama berkata...

ini tidak adil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

STORY: Hollywood Targeted by Chinese Hackers
“Rogue websites present a major threat to the ability of filmmakers to conduct a sustainable film business, employ people in production, distribution and exhibition, and deliver quality films and television shows to audiences," said Mike Ellis, president of the Motion Picture Association in Asia-Pacific. “This action by the Royal Malaysian Police sends a clear message to operators of such websites and we look forward to working with them to crackdown on more such cases.”
The Malaysia arrest comes after a similar crackdown in Japan on Sunday, where officers from the Saitama Prefecture police department's cyber crime division arrested a 45-year-old man in Tokyo for uploading copyrighted movies to video hosting website FC2 Video.
FC2 Video ranks behind just Yahoo Japan and Google in the rankings of Japan’s most popular websites, according to Alexa, an Internet analytics company that provides commercial web traffic data (Alexa calculates popularity by combining the number of unique daily visitors with page views over the preceding three months). FC2 Video is also the 37th most popular website in the world, by Alexa's rankings.
GUEST COLUMN: Warning to Hollywood: Chinese Hackers Want Your Secrets
According to Tokyo police, the suspect uploaded several feature-length movies, including The Girl with the Dragon Tattoo and The Descendants. Police say he has admitted to the charges and faces up to 10 years in prison or a fine of up to $109,000 (10 million yen) under Japan’s Copyright Act.

Tanpa Nama berkata...

ko jabatan/kementerian mana? aku nak jumpa ko...

kalau berani turun putrajaya ahad ni sempena purple walk... mmg aku nak lempang ko...

hakkk tuihhh...

Rabu, Mac 13, 2013 10:08:00 PG

_____________________

Habaq mai hang dok jabatan mana?! aku pi cari hang la jgk! peduli apa aku waktu keja ke x!!

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya tak perlulah mensamatarafkan gred perjawatan pasukan keselamatan dgn gred kakitangan awam.. bidang kerja masing2 dah memang lain.. banyak lagi perkara lain yg boleh diumumkan spt ITP, COLA dan kenaikan gred beberapa perjawatan... Dulu Gred CC ni sama dgn Pegawai Waren.. sekarang ni dah disamakan dgn Koperal ajer... maknanya turun pangkat ler CC ni ya.. Presiden Cuepacs tolonglah buat sesuatu..

Tanpa Nama berkata...

woi....woi....beretilah dh balah sama sdiri. ada sapa nok gocoh, ingat kulit keras sgt .....gi sabah kalu brani..kalu betol2 jate gak

«Lebih lama ‹Lebih lama   401 – 600 daripada 753   Terbaru› Baru»