SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

18 Mac 2013

CUEPACS SARAN KERAJAAN NEGERI SEDIA TANAH BAGI PEMBINAAN RUMAH UNTUK PENJAWAT AWAM

Bernama
14/3/2013


 KUCHING, 13 Mac (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) berharap kerajaan-kerajaan negeri mempertimbangkan memperuntukkan tanah kerajaan untuk tujuan pembinaan perumahan untuk penjawat awam.
Setiausaha Agungnya Lok Yim Pheng berkata pembinaan rumah di tanah milik kerajaan negeri akan membabitkan kos lebih murah dan dapat dijual pada harga lebih rendah.

"Kita berharap kerajaan-kerajaan negeri akan mengambil inisiatif untuk menyediakan tanah untuk tujuan perumahan penjawat awam," katanya pada sidang sidang akhbar di sini hari ini.

Katanya Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa baru-baru ini mengumumkan kerajaan persekutuan bersetuju untuk memperuntukkan sebidang tanahnya di Putrajaya bagi tujuan pembinaan kawasan perumahan yang kemudiannya dapat dijual kepada penjawat awam pada kos yang lebih rendah.

Lok turut meminta kerajaan mengambil kira peningkatan harga dan sewaan rumah, khususnya di Sarawak yang didakwanya meningkat lebih dua kali ganda, dalam penyemakan semula kadar elaun perumahan penjawat awam yang bakal diumumkan tahun ini.

-- BERNAMA

139 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Di sarawak..rumah single storey intermediate sewa sebulan sekarang majoriti tidak kurang dari 1000..180 sahaja elaun..820 kena pakai duit sendiri..

Tanpa Nama berkata...

Kalau gaji 2000 shj..mcmana nk hdup?..kalau sewa rmh 1000..seorg sj bkerja..1000 mna ckup tgg family..skrg brg bkn murah..nak beli keta pun x mampu..kuartes pun x dpt..

Tanpa Nama berkata...

Nak beli rmh..rmh skrg mhal2..mmg x ckup utk klayakn nk beli..

Tanpa Nama berkata...

rumah oh rumah.
tanah oh tanah.
Gaji oh gaji.
Elaun oh elaun.
Cuepacs oh Cuepacs

aku EO pun keja tak tertanggung banyak ... gaji ciput.
Skim Gaji entah kemana ... tak termasuk dlm 81 skim yg dibaikpulih.
apa kejadah nii ...
ooohh JPA ???
tunggu ... PRU 13 !
kita kasi transformasi
ooohhh JPA !!!!

Tanpa Nama berkata...

Kali niiiii BN memang nk rase jatuh....nntila kau wahai BN,pru ni siap la ko org...

Tanpa Nama berkata...

tak payah cuepack nak ubah cerita,tanah nak buat rumah,yang mampu beli nanti gred yang tinggi,gred yg rendah mampu ke,klu kau letak harga satu unit rumah 120ribu.hak tui kau muka kauowg semua,tungu la pru nti,gred yg rendah ni akan tukar pemerintah,

Tanpa Nama berkata...

gred ppk u3 bila kau nak naikkn,dah 20tahun kami menderita,omar,jpa,najib kau ni pekak ke atau buta,smpi bila kau nak bela golongan yg dah kaya,sial

Arun Ajis berkata...

Sabarrrrr...nanti semua kerajaan negeri nak buat kajian dulu...kaji dan kaji

Tanpa Nama berkata...

ini semua poyoooooooooooooo

Tanpa Nama berkata...

Jusa,PTD & PP naik gaji mencanak.Skim diaorang dulu byk dah diupgred mudah pulak naik pangkat.P&P Kerja 4 tahun sekarang boleh naik gaji dekat seribu.Pelaksana sokongan makan asap saja.Ini semua angkara JPA PTD...kaji,kaji,kaji.Jom tukar.

pembantu kepada penolong berkata...

saya amat berharap agar cadangan ini akan jadi kenyataan.sekarang rumah semua mahal...tapi saya rasa pesimis dengan cadangan ni...rasa cadangan ini hanya retorik,sebab kalaupun kerajaan negeri sediakan tanah..harga rumah tetap mahal atas pelbagai alasan....

Tanpa Nama berkata...

Eloksangat la tu sarawak banyak tanah ooo...anak beranak taib mahmud ada beribu bahkan berpuluh ribu hektar tanah...sebelum mati sedekah sama kat pa sikit....buat bekalan kat akhirat....

Tanpa Nama berkata...

Aiii time kerja pun masih berinternet...baru saja pekeliling melarang melayari blog blog waktu kerja....kerja hakiki tak buat..keja komplen aje ya pandai....gaji nak lebih....

Tanpa Nama berkata...

Woiiiiiiiii bile nak BUBAR PARLIMEN NIIIIIII!!!!!!!!!!???????

Tanpa Nama berkata...

rasanya macam new zealand ...kerajaan diaorang dah mula buat macam tu, kerajaan kawal tanah, pemaju cuma buat rumah...jadi harga rumah dikebanyakan bandar lebih kurang sama dan boleh dikawal...pemaju kena beat tender, mana yang murah boleh dapat tender.

MASALAHNYA KERAJAAN DIORANG INTEGRITI TINGGI...AHLI PARLIMEN TERPAKAI NZD 500 PERUNTUKAN DAN GANTIKAN KEMUDIAN PUN AKAN LETAK JAWATAN SEBAB INTEGRITI...KAT MALAYSIA TAK TAULAH PULAK...

Tanpa Nama berkata...

DAH DAH LA TU CUEPACS. HENTIKANLAH MEMBERI CADANGAN/SARANAN MENGARUT-NGARUT NI. FOKUS KEPADA PERKARA YANG SUDAH DICADANGKAN SEBELUM-SEBELUM NI DULU.


JANGAN JADI ORANG MUNAFIK.

Tanpa Nama berkata...

1 minit lagi

Tanpa Nama berkata...

punch card

Tanpa Nama berkata...

Xyah fokus2 dah...hentikn cadangan tu semua wat bazirrrr jer.....yg penting skrg ialah perbubaran parlimen....bile bubar jer kiter semua plak akan jadi boss untuk tentukan kerajaan baru...betul tak PA semua??????

Tanpa Nama berkata...

Kalau rasa jadi PA tak cukup bagus, gaji tak cukup, majikan (kerajaan) zalim, CUEPAC penipu, PTD tak betul, apa lagi - BERHENTI KERJA LAH!!!!!!!!!


Komplen, komplen, komplen....

Tanpa Nama berkata...

Aku dah muak...

Cadang...Cadang...Cadang...

pastu...

Kaji....Kaji....Kaji....

Tahun ni ke...tahun depan ke...sama jer...cadang dan kaji...

Tanpa Nama berkata...

Sebelum PRU
Kerajaan janji semua PA akan dapat berita yang menggembirakan. Pastu semua cadangan Qpax, kerajaan berjanji akan kaji.

Semasa PRU
Semua PA akan diingatkan tentang jasa kerajaan dan siapa yang patut diundi.

Selepas PRU
Qpax akan kitar semula cadangan lama. Pastu kerajan kaji dan kaji lagi.

Soalan : Sampai bila nak KAJI ?

Tanpa Nama berkata...

Kalau rasa jadi PA tak cukup bagus, gaji tak cukup, majikan (kerajaan) zalim, CUEPAC penipu, PTD tak betul, apa lagi - BERHENTI KERJA LAH!!!!!!!!!

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Terbaik bro. Kaki komplen kat sini semua bukan ada telur. Cakap kat blog anon memang terer. Aku kerat kepala la spesis ni berani berenti kerja kerana prinsip.

Kaki hutang, berlagak nak belanja mewah. Gaji naik macammanapun tak pernah cukup, ada jer isu nak komplen, nak banding sana sini. Kerja macam bagus sangat. Yang boleh post komen masa kerja tu apa cer? Nak undi pembangkang, piiraahhh, macam undi dia besar sangat, ingat orang lain tak ada undi kot??? Dapat DAP sah-sah spesis ni kena buang dulu.

Tanpa Nama berkata...

2 ekoq yg mcm marah sesangat tu mesti PTD punye lahhhhhh...

Tanpa Nama berkata...

takpe lah...syukur la ...

nak buat cam ne...kita makan gaji...

apa-apa yang kita dapat tu syukur je la...moga-moga dengan kesabaran dan kesyukuran satu hari ada lah imbuhan-imbuhan lain yang kita akan terima...

Biar lah cuepacs meminta...harap semua PA sokong lah cuepacs...sekurang-kurangnya walaupun tak semua..ada juga permintaan yang dipenuhi...dikai bukan bererti menolak...

Tanpa Nama berkata...

CEUPACS sila buka mata....

PA dpt bonus 1.5bulan...

LHDN dpt 7-9 bulan Bonus....

EPF dpt 3 bulan bonus....

jgn nk kata diaorg badan berkanun.... Dimana keadilan?

Ini kalilah.....

Tanpa Nama berkata...

Sudah lah kalau tak puas hati.Kat atas tu yang buat keputusan,mastermind ramai yang melayu dan berugama Islam.Kalau berlaku tidak adil,yang menyenangkan suku sakat saja macam ramai orang kata,akhirat esok dia jawab la.Berhenti lah sakit hati nanti ramai yang strees.PRU 13 buat la keputusan muktamat.OK.

Tanpa Nama berkata...

Semua tanah yg berpontesi dah kena kebas...hutan dara pun dah kena hantam inikan pula tanah utk penjawat awam...kalau ada pun pasti utk penjawat jawatan tinggi

Tanpa Nama berkata...

Cadang suruh berkenti kerja lagi bodoh...kalau berhenti, bukan setakat tkdok telor, mungkin batang pn tkdok...

Tanpa Nama berkata...

INTEGRITI PEMIMPIN MALAYSIA MEMANG BAGUS, YG TAK BERINTEGRITI DAN KAKI SONGLAP KAKI MENGAMPU TERUS BEKERJA,YG BERINTEGRITI DAN BEKERJA DGN JUJUR DISURUH BERHENTI,INILAH MENTALITI PEMIMPIN KAT MALAYSIA,KALAU KAT JEPUN N KOREA MAHU BUNUH DIRI PEMIMPIN MCM NI KALAU RAHSIA TERBONGKAR,JGN SALAHKAN PA KERANA PEPATAH KATA BAPA BOREK ANAK RINTIK

Tanpa Nama berkata...

Ptd memang jarang komplen kat sini krn mereka mendapat kemudahan kerajaan dgn senang2 saja,hasil lebih pun utk nak belanja mewah je tukar kereta,beli kayu golf,beli rumah besar tanah biasa la senang dpt free almaklum kabel ada, kehidupan pa bawah mana mereka rasa mcm mana, mereka igt pa bawah2 ni minta kenaikan utk belanja mewah mcm mereka nak isi minyak motor mai keja pun cut utk makan,lain la mereka kereta n pemandu dh disediakan,nak belanja susu lampin anak mana ada murah2 lg dh, inikah dikatakan pa bawahan tak bersyukur fikir2lah PTD OIIII,,

Tanpa Nama berkata...

poorraahh..!! tak tau bila perlaksanaannya, silap hari bulan pencen dulu sesetengah PA, penyelarasan gaji,elaun,itp dan cola tak dapat diselesaikan, ape cite..inikan bab rumah, blah la cuepacs,najib n sekutunya, PRU-13 menghukum kamu semua..

Tanpa Nama berkata...

Masih x faham knp masih berlaku perasaan x puas hati berkenaan gaji ni? Mmg ada perbezaan KGT utk gred yg berbeza namun adakah KGT yg ada skrg lebih rendah/ teruk dr SSM dulu? Bila pada zaman Pak Lah dulu para pelaksana mendapat kenaikan peratusan gaji lbh tinggi daripada PnP, ada x golongan PnP meroyan? Baru2 ni bila k'jaan naikkan gred utk tentera/ polis pun golongan ni juga x puas hati. lagilah bila guru dpt insentif...teruk kena balun. kdg2 kita selalu tgk org lain dpt lebih dan kita jd iri namun kita x muhasabah diri yg di bawah kita masih ada lg org yg dpt lbh sedikit dr yg kita perolehi. pendek kata, ukurlah baju di badan sendiri. kalau kata k'jaan x prihatin dan x adil, boleh letak jwtn dan kerja di sykt swasta (bkn GLC). dgn gaji yg x seberapa, elaun yg sedikit dan kurg sgt faedah kebajikan. sy pernah bekerja dgn beberapa sykt swasta dan x ada satu pn pernah bagi elaun perumahan. semua tuh kena keluarkan dr gaji sdr. jd bersyukurlah dgn apa yg ada. wpun sedikit, ia lbh baik dr tiada lgsung...

Tanpa Nama berkata...

betul..betul..betul.. biar la sedekit, janji rasa cukup,kali ni diorang la, esok-esok kita pula yang dapat. kalau kita tidak dapat, anak2 kita dapat,kat malaysia ni, kebanyakan yang mati kerana makan bukan tidak makan,Fik irkanlah, sebab yang kaya itu selalunya banyak benda yang tidak boleh makan, kerana k rezekinya telah ditarik. Tuan/puan nak ke kalau kaya tp tidak sihat, banyak benda yang tidak boleh makan, kos abis gi hospital saja.. fikirkanlah...

Jamallul Karim berkata...

apa cerita terbaru gred J17??? ada sesapa yg tahu?

Tanpa Nama berkata...

Ucapkan BANTAHAN tuan dalam KERTAS UNDI.
mai kita pakat-pakat pi buat buat keja dulu.
pelanggan diluar sana masih ramai, depa tunggu nak dpt rawatan .. kesian depa.
bila dah bagi ubat .. dia org belah, kita sembang lagi.
he ... he .. he ..

Tanpa Nama berkata...

CEUPACS sila buka mata....

PA dpt bonus 1.5bulan...

LHDN dpt 7-9 bulan Bonus....

EPF dpt 3 bulan bonus....

jgn nk kata diaorg badan berkanun.... Dimana keadilan?

Ini kalilah.....

Isnin, Mac 18, 2013 6:19:00 PTG


Eh betul ke? ke korang ni main tembak je....... memang dasar pembangkang....... x betul pun berlakon macam betul... Elok la korang jaga telor DAPig tu...pastu ngan korang2 kena buang...

Tanpa Nama berkata...

PR menang...lps tu korang boleh pakat2 berhenti keja ...xpun kena buang...

Tanpa Nama berkata...

Dah..dah.. bising je...p tengok pekeliling perkhidmatan JPA bil 2/2013... skim gaji korang telah dinaikkan... bersyukur la..sedar2 la...

Tanpa Nama berkata...

Malam ini aku termenung sejenak, termenung kerana memikirkan nasib anak anak ku kelak apakah mereka akan merepat dibumi sendiri sepertimana yang berlaku kepada Melayu Singapura?


Pengumuman Lim Kit Siang bapak kepala DAP dan dalang tragedi 13 mei masuk bertanding di Johor membuktikan agenda terancang DAP yang mahukan kuasa sebagai parti dominan dalam Malaysia ini. Sokongan sekutu rapat mereka PAP parti kerajaan Singapura menyakinkan segalanya hampir pasti untuk DAP menawan Malaysia sepertimana Singapura yang berjaya dikuasai PAP.


Bukan kerana kaum cina itu kuat tetapi Melayu itulah punca DAP semakin besar kepala kerana agen agen Melayu yang ada hari ini begitu pentingkan kuasa daripada melihat pelbagai aspek kepentingan Melayu itu sendiri.


Dulu aku memang tak terlibat dalam politik tetapi kerana merasakan gelombang PRU12 lalu menunjukkan kaum Cina mahukan sesuatu yang lebih daripada kuasa ekonomi maka aku terpanggil untuk berjuang demi Malaysia bumi orang Melayu.


UMNO dikatakan menjual itu dan ini kepada tauke cina, umno disalahkan dalam banyak pekara. Ya dulu aku pun begitu melihat dari sudut yang sempit yang mana umno juga mengadaikan itu dan ini demi cina. Tetapi apabila aku mendalami satu persatu maka aku ketahui agenda yang tersirat dilakukan UMNO untuk kepentingan orang Melayu dan Bumiputera.


British mahukan semua bangsa diberikan hak sama rata sewaktu rundingan untuk mencapai kemerdekaan. Orang Melayu bangkit menentang kerana ini adalah tanah Melayu. Dari situlah maka lahir parti politik UMNO untuk memperjuangkan dan mempertahankan hak orang Melayu dibumi sendiri.


Mungkin ramai orang Melayu yang ada hari ini tidak mengambil penting penubunan UMNO sebelum Kemerdekaan dan ada yang beranggapan ianya sudah lapuk dan UMNO perlu ditukarkan dengan parti baru yang lebih baik untuk rakyat Malaysia. Tetapi parti mana yang boleh menjamin hak hak orang Melayu itu? DAP? PKR? PAS?


Setiap yang ada mesti ada cacat celanya dan begitu juga dengan UMNO yang ada mempunyai pemimpin yang tak bertanggungjawap. Namun demi hak orang Melayu matlamat UMNO adalah tetap sama iaitu UMNO parti tunggal untuk orang Melayu bersatu. Jika sebelum mencapai Kemerdekaan Melayu boleh bersatu demi mempertahankan hak orang Melayu itu sendiri. Mengapa tidak PRU13 ini Melayu bersatu demi mempertahankan kuasa politik orang Melayu demi anak anak kita yang akan datang agar terjamin masa depan mereka dibawah UMNO.


Aku sedih dengan sikap Melayu hari ini yang lebih membanggakan parti DAP serpihan PAP yang juga merupakan serpihan parti Komunis Malaya. Orang Melayu lupa perjuangan DAP yang mahukan Malaysian Malaysian iaitu Hak sama rata semua bangsa.


Apakah kita orang Melayu sudah bersedia untuk memberikan hak yang kita ada sejak Merdeka kepada bangsa bangsa lain? Apakah kita orang Melayu sanggup memberikan masa depan anak anak kita kepada pemimpin bangsa lain untuk memerintah?


Sudah merah mata ku dengan mengarang luahan hati ini, merah yang mungkin dikatakan mahu menangis. Dan mungkin juga merah mataku ini kerana geram dengan politik kaum Cina yang masih tidak cukup puas dengan kuasa ekonomi yang mereka ada hari ini.


Mungkin air mata yang akan gugur kelak, dan tidak mustahil darah merah pekat pada tubuh ini juga akan mengalir demi mempertahankan kedaulatan tanah Melayu.


Semoga orang orang Melayu mampu berfikir secara waras. Jika marahkan nyamuk jangan dibakar kelambunya. Kita mungkin tiada apa apa kesan tetapi anak anak kita kelak belum tentu merasai nikmat dengan ha hak kita selaku orang Melayu dan Bumiputera.


PRU13 semakin hampir, hanya orang Melayu itu sendiri mampu menentukan nasib dan masa depan bangsa mereka. Tewasnya Melayu kali ini maka akan menjadilah sejarah dalam lembaran dunia satu lagi kuasa bangsa yang akan pupus.


Semoga menjadi renungan untuk seluruh orang orang Melayu agar bangkit bersatu dalam apa cara sekalipun. Tanah air ini bukan milik DAP. Tanah air ini milik orang orang Melayu. Bersatu didalam UMNO demi kekuatan kita sebagai orang Melayu dalam mempertahankan bumi ini daripada cengkaman Bangsa pendatang!

Tanpa Nama berkata...

Semoga menjadi kesedaran kepada MELAYU...betapa pentingnya bersatu.

Tanpa Nama berkata...

betul ke lim kit siang dalang 31 mei? ada bukti? kalau ada bukti sila buat laporan polis? Nasib baik ko letak tanpa nama.. kalau berani ko letak nama kau.. nombor kad pengenalan dan di mana kau kerja. Jangan sembarangan aibkan nama orang, apa jenis manusia kau ini.

Tanpa Nama berkata...

Bersatu dalam umno? 55 tahun.. 500 billions lebih hutang.. saham bumiputera??? Isu rasuah, isu salah guna kuasa?? macam macam ada.. blum lagi isu ic free ... jangan la jadi lembu cai ...

Tanpa Nama berkata...

Gaji dan Elaun tak naik pun tak pa ?

Yang penting nilai Ringgit Malaysia mesti kukuh macam Dolar Singapore ? Sekarang RM2.50 bersamaan 1 Dolar Singapore ?

Teruk idup dekat JB ? Harga rumah ikut kemampuan pendapatan orang Singapore ?
.................................

Kalau gaji 2000 shj..mcmana nk hdup?..kalau sewa rmh 1000..seorg sj bkerja..1000 mna ckup tgg family..skrg brg bkn murah..nak beli keta pun x mampu..kuartes pun x dpt..

sapa namaaa berkata...

Tuan,kalau buat rumah sendiri kt kg pun dapat ke pakai modal rm50k?ooooo nak rumah banglo.xnak la ala2 pprt kan?ooo nak swiming pool jugaa kami pun nak merasa hidup sedap kannn cehh tu la ckp.kemampuan ciput selera menteri.keje lagi la.standard 'ular' je kan

Tanpa Nama berkata...

Pilih kerajaan bukan spt pilih AJK kesatuan.
Bila DASAR berubah, ia melibatkan perubahan menyeluruh.

Andaikata berlaku PERUBAHAN tetapi PERUBAHAN itu tidak memihak kepada pekerja, maknanya PA dipermainkan. Kita cuma ALAT dan TOOLS mereka shj yg berkepentingan mencari KUASA membentuk KERAJAAN.

INGATLAH ... kita menentukan sama ada KESEJAHTERAAN yg kita miliki skrg di KEKALKAN atau sebaliknya.

Ingat .. kes 999 tahun tanah pajakan kerajaan ??
Ingat kes .. mencela BANGSA sendiri dan TERGADAI MARUAH kerna BEREBUT KUASA ????!!!

ambo tak reti nok royat doh ... lu pikir ler sendiri.
sayangilah Malaysia yang tercinta ini.
ambo letak jawatan.

Tanpa Nama berkata...

sudah2 lah cuepacs...asyik memperbodohkan PA je kerja kauorg...dah lah tuntutan elaun perumahan tak dilayan PM...ni pulak....bubar je CUEPACS ni......tunggu je PRU13 nanti...PA akan bagi kauorg kejutan....

Tanpa Nama berkata...

sudah2 lah cuepacs...asyik memperbodohkan PA je kerja kauorg...dah lah tuntutan elaun perumahan tak dilayan PM...ni pulak....bubar je CUEPACS ni......tunggu je PRU13 nanti...PA akan bagi kauorg kejutan....

Selasa, Mac 19, 2013 10:06:00 PG
Kejutan pe? kejutan kena buang kerja ke? pengikut DAPig mmg gitu..

Tanpa Nama berkata...

betul ke lim kit siang dalang 31 mei? ada bukti? kalau ada bukti sila buat laporan polis? Nasib baik ko letak tanpa nama.. kalau berani ko letak nama kau.. nombor kad pengenalan dan di mana kau kerja. Jangan sembarangan aibkan nama orang, apa jenis manusia kau ini.

Selasa, Mac 19, 2013 9:28:00 PG

__________________________________

Ini mesti pengikut DAPig ni... boleh jalan la...

Tanpa Nama berkata...

RASIS? AKU MEMANG MELAYU... ko nk buat ape..?

Tanpa Nama berkata...

aku akan berjuang berabisan pertahan tanah melayu ini.sama ada mati atau menang... itu sahaja pilihan....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
CEUPACS sila buka mata....

PA dpt bonus 1.5bulan...

LHDN dpt 7-9 bulan Bonus....

EPF dpt 3 bulan bonus....

jgn nk kata diaorg badan berkanun.... Dimana keadilan?

Ini kalilah.....

Isnin, Mac 18, 2013 6:19:00 PTG


Eh betul ke? ke korang ni main tembak je....... memang dasar pembangkang....... x betul pun berlakon macam betul... Elok la korang jaga telor DAPig tu...pastu ngan korang2 kena buang...


ko ingt main tembak ke? pegi la tanya staff LHDN dpt berapa bonus tahun ni.. tahun lepas paling kurang pon 7 BULAN BONUS...

EPF je mantain byr 3 bulan... tp LHDN dh kutip cukai orang, dpt bonus berlambak2.... tu belom dpt adjustment 20%... pegi la tnya... ingt main semborono je ke...

Tanpa Nama berkata...

selamat tinggal umno, bye - bye ... aku sudah tidak percaya pada mu lagi. lebih baik aku segera angkat kaki. aku benci benci pada dirimu .. aku benci benci apada dirimu.. aku sudah tidak percaya pada mu lagi ...

Tanpa Nama berkata...

Eh betul ke? ke korang ni main tembak je....... memang dasar pembangkang....... x betul pun berlakon macam betul... Elok la korang jaga telor DAPig tu...pastu ngan korang2 kena buang...
......................................................
dasar penyokong umno..dok bawah tempurung....lepas tu jadi katak lompat masuk lagi satu tempurung,,,,,memang cepat naik pangkat la..kerja tak reti buat.....sampai tak tau apa....meluat betui...staff lhdn sebelah rumah aku baru siap buat kenduri...dapat bonus 21 ribu

Tanpa Nama berkata...

Tahniah juruteknik skimditambah baik... J17 ke J29....terbaekkk la...PRU 13 mesti undi...
link....
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=%2F2013%2F3%2F19%2Fnation%2F12854775&sec=nation

Tanpa Nama berkata...

Tuan,kalau buat rumah sendiri kt kg pun dapat ke pakai modal rm50k?ooooo nak rumah banglo.xnak la ala2 pprt kan?ooo nak swiming pool jugaa kami pun nak merasa hidup sedap kannn cehh tu la ckp.kemampuan ciput selera menteri.keje lagi la.standard 'ular' je kan.


budak sekolah rendah pun boleh bg alasan macam ni. tunjukkan kematangan ketika berhujah.

PEKERJA AWAM R1 berkata...

itu hanya la imaginasi komentar yang pukul rata, seolah2 semuanya begitu. kite tidak pernah mengharapkan bulan dan matahari, cukup la sekadar kehidupan yg sederhana, ada bila diperlukan, bukannya setiap hari terpaksa catu utk cukupkan keperluan. berhentilah drpd menyerang peribadi, berhujah secara rasional mengikut situasi semasa. ape pun syukur keatas segala nikmatnya.

Tanpa Nama berkata...

Kan sy dh kata Juruteknik J17 bakal dinaikkan pangkat ke Pen. Jurutera J29......

Tanpa Nama berkata...

kau tngok la jpa punya pekeliling gji baru yg kuar...x lg p1,p2 n p3....ygduk p2 & p3 tu dl melepas la sbb dah sama gaji min dan max dgn PA yg lain (diselarsskan menjadi p3)...

Tanpa Nama berkata...

tayiii kucing cuepacs omar ja la...ada ada ja bagus mu retire lah...belum habis satu hal sudah nak buka fail baru...lolllllll lollllll

Tanpa Nama berkata...

N17 NAIK KE N22...NO MORE N17 AGAINTSS .....

Tanpa Nama berkata...

yahoo... j17 naik j29 kuat kuasa 1 julai nie..,saja je nak gempak.tu pun klau jadi bab masih lama lagi nak tunggu bln julai.klau jadi syukurlah.. trima kasih kepada yg memperjuangkannya gred jt.yg lain akan menyusul kemudian.

Tanpa Nama berkata...

bodoh..belajar pun bangang...ada hati konon...j17 sijil sja... mna bleh dapat sja la....ni semua nk election punya hal...kira dengan omar osman suruh blah la
...

POLIS BANTUAN KP11 HKL berkata...

ADA DENGAR CERITA KE KP11?

Tanpa Nama berkata...

betul, ada syaratnya itu, mesti ada diploma, yg tiada itu akan dibantu melalui program... tq cuepacs kerana membantu selama ini....

Tanpa Nama berkata...

25hb march nnt, najib dh panggil 7 agensi bawah MOF (lhdn, epf, socso, ltat, TH, Perhebat & BSN)...

Dengar2 khabar angin dari member LHDN nk dpt durian runtuh, cuma tak tau apa benda...

elok la tu... bonus dh 7-9 bulan (lhdn), xtau lagi apa nk dpt... ini kalilah...

Tanpa Nama berkata...

Yg memekak kat dalam ni suruh tukar kerajaan la, baik korang dulu yg resign dari kerajaan, tukar pi mintak kerja kat kerajaan negeri s'gor ke, penang atau kedah tu. Nak gak aku tengok kaya tak korang. Yg dok mendengki p&p dapat naik gaji mencanak tu sila cermin2 skit diri tu, org suruh belajar sungguh2 dulu yg korang belajar main2 sape suruh. Dah tentu ganjaran yg kerajaan bagi tu setimpal la dgn usaha dia org belajar sungguh2. T/jawab pon besar, apa2 hal depa gak yg nk kena menjawab, yg bawah2 ni bukan tau apa, tau complaint & condemn je. Tak ingat ker dulu masa interview nk masuk gomen ni, bukan gomen yg terhegeh2 kat korang, korang gak yg terhegeh2 nak cari kerja kerajaan. Sanggup bekorban kononnnn, piiiiiraaaahhhhh. Mentaliti org kerajaan mmg mcm ni ni la. Cuba kerja kt private, ko rasalah tinggi langit ngan bumi.

Tanpa Nama berkata...

ini lah contoh2 manusia JENIS haram jadah nyer...x abih nk suh org berenti...oit anak haram hg ngat org len dpt kerja masuk btanding pilihanraya ka menang br dapat kerja...akhir kata ucapan BUTUH LU ini ditujukan kpd najib,cuepaks,jpa dan termasuk la ko skali....

Tanpa Nama berkata...

Konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo

minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na

(hai! takekoputaa!)

AN.. AN.. AN..
tottemo daisuki..
DORAEMON...

Tanpa Nama berkata...

Betulke?

POLIS BANTUAN KP14 berkata...

KP11, KP14 APA CERITA? TAK KAN LOPONG LAGI.

Tanpa Nama berkata...

Aku hairan... apasal pm tak sebut masa 11 mac lalu bahawa juruteknik akan dinaikkan gred j29 bermula 1 julai 2013. Apabila pm sebut masih nak kaji dan terus mengkaji dan union ugut nak buat piket 5 april... barulah tkp jpa beritau kenaikan gred ke j29 bermula 1 julai... macam ada yang tak kena.... TAPI PASTIKAN KALAU JADI MESTI BERMULA 1 JANUARI 2012 ATAU 1 JANUARI 2013

Tanpa Nama berkata...

Kenaikkan gaji :gred 4, 3x kenaikkan = rm 240. ., gred 52; 3 x kenaikkan : rm 850.00. . Gred 54; 3x kenaikkan : rm 960.00 , jusa C 3. X kenaikkan adalah rm 3500.00. .mengapa perbezaan terlalu besar.
.....................................
Perbezaan yg tersangat besar kononnya mereka sajalah yang layak setiap kali revise gaji aka penyedut hasil negara dalam senyap.Ini tak termasuk pasal elaun lagi.Macam lintah darat ajer.Hehe.

Tanpa Nama berkata...

kelusan SPM.............
kelulusan master...........

kenapa banyak beza,

jawapannya:
Malassssssssssssssssss

Tanpa Nama berkata...

Betul ke nie!!!
Around 80,000 civil servants in the technical and agriculture sector will have their remuneration schemes upgraded as of July 1, said Malaysian Technical Services Union president Shuhaimi Othman.

Shuhaimi said this represented a victory for some 60,000 technicians, who have been fighting to improve their schemes for 25 years.

“We are very grateful to the Government for listening and recognising our skills as professionals. The upgrade is much needed as today’s cost of living is high,” he said.

Shuhaimi, who is also Cuepacs vice-president (technical division), said the upgrade would encompass technicians under schemes J17 to J29, as well as agricultural staff from schemes G17 to G29.

He said this had been decided in a meeting with Public Service Depar­tment (PSD) deputy director-general Datuk Farida Mohd Ali last week following a press conference by Cuepacs expressing dissatisfaction with some aspects of the new Transformative Remuneration System.

Cuepacs president Datuk Omar Osman had said that they would hold a protest against the PSD on April 5 if no action was taken.

“However, we have cancelled that. We also did not send a protest letter to the Prime Minister as we had the meeting with Datuk Farida,” said Shuhaimi.

He said the remaining 166,000 civil servants ranked between grades one to 10 were expected to be upgraded later this year.
Source : the star online

Tanpa Nama berkata...

Ko percaya ke??

Tanpa Nama berkata...

Yg memekak kat dalam ni suruh tukar kerajaan la, baik korang dulu yg resign dari kerajaan, tukar pi mintak kerja kat kerajaan negeri s'gor ke, penang atau kedah tu. Nak gak aku tengok kaya tak korang. Yg dok mendengki p&p dapat naik gaji mencanak tu sila cermin2 skit diri tu, org suruh belajar sungguh2 dulu yg korang belajar main2 sape suruh. Dah tentu ganjaran yg kerajaan bagi tu setimpal la dgn usaha dia org belajar sungguh2. T/jawab pon besar, apa2 hal depa gak yg nk kena menjawab, yg bawah2 ni bukan tau apa, tau complaint & condemn je. Tak ingat ker dulu masa interview nk masuk gomen ni, bukan gomen yg terhegeh2 kat korang, korang gak yg terhegeh2 nak cari kerja kerajaan. Sanggup bekorban kononnnn, piiiiiraaaahhhhh. Mentaliti org kerajaan mmg mcm ni ni la. Cuba kerja kt private, ko rasalah tinggi langit ngan bumi.

Selasa, Mac 19, 2013 6:56:00 PTG

kepada yang tanpa nama menulis yang kat atas tu.. lu adalah mangkuk jamban ...

masuk kerja gomen .. bukan kerja balaci bn .. bodoh betul .. ko ingat gomen tadbir negara pakai duit orang bn ker .. puiiiiiii .. jenis lembu kak ijat rupa nyerrr ..pencacai tegar ..

Tanpa Nama berkata...

Setuju....
Yang komen memula tu nampak mcm mengaji tinggi, tapi nak bezakan parti dan kerajaan pun tak tau.
Mana-mana parti yg menang adalah sah utk membentuk kerajaan samada negeri atau pusat. Kita sebagai penjawat awam adalah berkhidmat dgn mana-mana kerajaan yang sah dipilih oleh rakyat...tak kira dari parti mana pun ia datang...jadi ape isunya..??

Tanpa Nama berkata...

Aku hairan... apasal pm tak sebut masa 11 mac lalu bahawa juruteknik akan dinaikkan gred j29 bermula 1 julai 2013. Apabila pm sebut masih nak kaji dan terus mengkaji dan union ugut nak buat piket 5 april... barulah tkp jpa beritau kenaikan gred ke j29 bermula 1 julai... macam ada yang tak kena.... TAPI PASTIKAN KALAU JADI MESTI BERMULA 1 JANUARI 2012 ATAU 1 JANUARI 2013

Selasa, Mac 19, 2013 10:05:00 PTG

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

tahniah J17.
camno dgn skim Pen. Peg. Tadbir (PPT)?
aku keja bagai nak rakk, keja bos keja aku. keja aku tak tertanggung aku kena laksanakan.
dulu kerani rendah dijumudkan kpd kerani (JD kerja memang sama).
skrg ni kami, PPT pun buat keja PTD (JD +- sama).
Berilah laluan kerjaya menarik kpd kami. Kami mula di 27, 32 dan Statik di 36. Apahal ! sambunglah ke 42 .....
alahai ... perlu kami buat piket?

Tanpa Nama berkata...

Dahlah tu omar... tak payah nak kelentong PA lagi . Lebih baik kau letak jawatan . Takkan nak PA buat memorandum minta tandatangan semua PA supaya kau letak jawatan ? tak malukah atau memang tidak tahu MALU...!! . Saya tidak kisah kalau tidak dapat KGT atau Elaun P . Yang penting kawal harga barang dan sewa rumah . Lepas ni CONFIRM semua harga barang mencanak naik selaras dengan kenaikan PDRM dan ATM . Tapi PA yang bergred rendah naik RM80 pun tidak dapat cover kenaikan harga barang . Saya tidak mendiskriminasi anggota PDRM dan ATM malah saya turut menyokong kerajaan beri lebih perhatian sebab pengorbanan diorang dalam mempertahankan keamanan negara . Cuma seeloknya biarlah adil . Kalau macam ni . 10 - 20 tahun kerja tetap susah sebab kenaikan harga barang lebih tinggi dari KGT gred rendah setiap tahun . Jadi kesimpulannya kalau kau ( OMAR ) tahu malu , letak jawatan . Jangan tunggu PA buat mogok bikin malu kerajaan aje .

Tanpa Nama berkata...

infitstak sabar nak bubar parlimen ni...nak pangkah pr pulak

Tanpa Nama berkata...

Betoi la pekeliling gji baru yg JPA kuar...x lg p1,p2 n p3....yg duk p2 & p3 tu dl melepas la sbb dah sama gaji min dan max dgn PA yg lain (diselarsskan menjadi p3)...Kau tengok la sndiri gaji2 gred yg tinngi bape gaji dia orang skrg....

Tanpa Nama berkata...

yang duduk rumah sewa mahal anda boleh cari rumah sewa yang lebih murah,ikut kemampuan anda sahaja,jangan nak berlagak sebagai penjawat awam yang gaji banyak,ingat anda perlu bayar PERSONAL LOAN anda lagi...mengong punya PA DAH BUAT MACAM2 LOAN PASTU GADUH XCUKUP,NAK BERLAGAK HIDUP MACAM PAK MENTERI N BUSINESS MAN TAPI HABUK PUN TADAK,PUIIIIII

Tanpa Nama berkata...

syukur la anda semua dapat juga kerja sebagai PA ni,banyak lagi org yang memerlukan kerja tapi xda kabel untuk tolong dapatkan kerja dalam kerajaan ni,kalau rasa xpuas hati berhenti saja la dari jadi PA ni,kerja swasta baru anda boleh tahu azab kenaikan gaji ni....banyak lagi org susah dalam malaysia ni tapi xbuat PERSONAL LOAN PUN.....

Tanpa Nama berkata...

bodoh..belajar pun bangang...ada hati konon...j17 sijil sja... mna bleh dapat sja la....ni semua nk election punya hal...kira dengan omar osman suruh blah la
...

Selasa, Mac 19, 2013 4:43:00 PTG
J17 ke J29... korang x tau pe2 jgn dok nk membangangkan org... yg pasti J17 akan ke J29... korang nk maki ke ape ke...ada ku kisah...kitaorg juruteknik naik pangkat korang teriak la kat bukit ke kat gua ke ..lantak la korang.

Tanpa Nama berkata...

ok juruteknik2 smua.. bila dh naik nnti lps ni korang boleh la berkursus topping up... kursus diuruskan JKR.

Tanpa Nama berkata...

Ada info mengatakan Imigresen dapat naik gred......tolong siasat tengok.

Tanpa Nama berkata...

hang pa ni, suka sangat iri hati dengan golongan lain, kalau hang pa tak dapat sekarang, nanti bila anak hang kerja, anak hang pa yang dapat, sama sahaja, roda itu, tidak semestiny hanya berada diatas.

Tanpa Nama berkata...

bagi pa pa lain yang sudah selesa dengan kehidupan masing masing, tolong jangan bersikap kurang ajar. Kalau kamu sudah selesa, kamu diam diam sahajalah. Bagi Pa yang masih berada didalam kesempitan memanglah mereka bangkit memperjuangkan hak dan keperluan mereka. sekiranya berjaya automatik pa yang selesa itu dapat jugak habuan. Jangan kerana nak membodek kamu menghina dan mengherdik pa yang dibawah. Tolong bersikap lebih memahami permasalahan pa yang dibawah ini..
hidup umpama roda, mungkin kamu selesa pada hari ini, besok belum tentu kamu atau anak cucu kamu berada didalam keadaan selesa. langit tidak selalu cerah, hari ini kamu herdik orang, esok lusa kamu pulak yang kena herdik ..

J22 berkata...

J jgn caya dgn kenaikan J29. T.Ayam J29la ni nak letak mana?.

Penolong Pegawai Terpinggir berkata...

Please be fair to all schemes in terms of promotion to higher grade. How about diploma level who had scarified their time and money in continuing their study (4-5 years, but they don't even have an advantage to be considered for PnP. They have been treated the same as other fresh graduated students.

Dimanakah kemajuan kerjaya kepada penjawat awam dalam golongan pertengahan (diploma)?

Those who have SPM can go up to grade 36/38. But for DIPLOMA level starting with grade 27/29, which only can go up to 36/38?

Tanpa Nama berkata...

ppk u3 pon kelayakan kredit spm gak..cma nasib kami je..bila nak naik gred..OMAR....NAJIB KALI NI MESTI TUKAR KORANG

Tanpa Nama berkata...



yang duduk rumah sewa mahal anda boleh cari rumah sewa yang lebih murah,ikut kemampuan anda sahaja,jangan nak berlagak sebagai penjawat awam yang gaji banyak,ingat anda perlu bayar PERSONAL LOAN anda lagi...mengong punya PA DAH BUAT MACAM2 LOAN PASTU GADUH XCUKUP,NAK BERLAGAK HIDUP MACAM PAK MENTERI N BUSINESS MAN TAPI HABUK PUN TADAK,PUIIIIII

-----------------------------

ini hanyalah ilusi, ini tiada kaitan dengan PA. harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

karoot komedia!!.. ilusi, fantasi, imaginasi, not reality..

Tanpa Nama berkata...

Berita terkini cuepacs hut hut burung pungguk...cuepacs omar calon bn parliment pru13 so sumua kakitgn undi beliau bakal memperjuangkan hak hak kakitangan awam sejak dilantik...weeiiii PA vote for omar Cuepacs BN...tqvm

Tanpa Nama berkata...

rumah kat sarawak beli ke, sewa ka...dua dua mahal...bilik je rm280-rm300... for ur info

Tanpa Nama berkata...

Semak..kaji..semak...kaji.Tak payah ckp pun,ramai dah tahu jawapannya.Yang untung sukut sakat juga PTD,JUSA,P&P,Polis,Askar,Cikgu.Gaji & Elaun tinggi melangit.

tahit berkata...

semuanya ecer tahit blako.tok jadi apo

J22 berkata...

J17 naik J29. Lu J atak caya ke? dah 25 tahun dok kena tunggu pun lu masih caya ke? Aiiiiiiya.

Tanpa Nama berkata...

Presiden cuepac sekolah 4 tingkat,bodohnya 6 tingkat..belajar x sampai mana,ilmu x ade,asyik dok nak mengampu,nak mengipas,lepaskan tengkuk dia je...ptuuuuuuiiiiiii...

Tanpa Nama berkata...

"UNDILAH AMNO, KAMI JAMIN JUBUR ANDA SELAMAT". WAKAKAKAKAKA

Tanpa Nama berkata...

bersyukurlah kamu dan bertakwalah, insyallah, tuhanmu akan tambah rezeki kamu dari jalan2 yang tidak disangka2.

Tanpa Nama berkata...



Aku tetap sokong kerajaan sebab aku ni penjawat awam!

Tanpa Nama berkata...

Aku bekerja mengikut arahan kerajaan yang memerintah semasa. Jika BN memerintah, aku kerja mengikut dasar2 kerajaan BN. Jika PR memerintah, aku kerja mengikut dasar2 kerajaan PR. Undi adalah hak peribadi dan sokongan tak tertakluk kepada mana2 pemerintah asalkan pemerintah itu telus, berintergriti dan amanah.

Tanpa Nama berkata...

Aku bekerja mengikut arahan kerajaan yang memerintah semasa. Jika BN memerintah, aku kerja mengikut dasar2 kerajaan BN. Jika PR memerintah, aku kerja mengikut dasar2 kerajaan PR. Undi adalah hak peribadi dan sokongan tak tertakluk kepada mana2 pemerintah asalkan pemerintah itu telus, berintergriti dan amanah.

---------------------------------------

Terbaik!!!

Parklee berkata...

KUALA LUMPUR: Tindakan Presiden Cuepacs, Datuk Omar Osman menyifatkan tindakan segelintir pesara kerajaan yang mengkritik pelbagai dasar kerajaan atas pentas politik bersama parti pembangkang sebagai tidak mengenang budi adalah pandangan yang sangat dangkal.

“Penjawat awam bukannya bergaji buta, gaji yang diterima adalah untuk kerja yang dilakukan. Setelah sekian lama membanting tulang untuk kerajaan dan rakyat, tindakan menganggap pesara yang kini menyokong pembangkang sebagai tidak mengenang jasa adalah pandangan yang sangat dangkal,” kata Ketua Penerangan PAS Pusat Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (gambar) dalam satu kenyataannya kepada Harakahdaily.

Sebaliknya, Tuan Ibrahim menyarankan Datuk Omar Osman untuk mengkaji kenapa para pesara kini beralih menyokong pembangkang.

“Sebagai Presiden CUEPACS, beliau harus sedar bahawa beliau bukan mewakili parti pemerintah. Beliau mewakili pelbagai kakitangan yang terdiri dari pelbagai segmen parti politik,” tegur Tuan Ibrahim.

Tuan Ibrahim juga mengingatkan beliau bahawa CEUPACS tidak sepatutnya menjadi agen parti pemerintah dengan bertindak mengecam pesara kerajaan semata-mata kerana mereka kini menyokong pembangkang.

Pesuruhjaya PAS Pahang itu turut menyeru Omar untuk menghormati hak 600,000 pesara yang kini mula menyatakan sokongan kepada pembangkang.

“Beliau sepatutnya memperjuangkan kebebasan kepada kakitangan awam dalam menyatakan sokongan kepada mana-mana parti yang mereka sukai.

"Akibat tekanan melampau semasa mereka bertugas menyebabkan mereka hanya menunggu hari pencen untuk menyatakan bantahan kepada kerajaan yang memerintah,” hujah Tuan Ibrahim.

Beliau juga mengingatkan kejadian pemberian penyapu oleh Menteri Besar Selangor yang menjatuhkan maruah kakitangan awam dan menimbulkan pelbagai tekanan kerja.

"Penyalahgunaan kuasa politik Umno sehingga memaksa kakitangan awam meninggalkan tugasan di pejabat semata mata memenuhi program Umno juga menimbulkan ketidaksenangan kakitangan awam.

"Bahkan ada yang menerima surat tunjuk sebab kerana tidak menghadiri program anjuran parti pemerintah yang tiada kena-mengena dengan tugasan,” tambah Tuan Ibrahim.

Tanpa Nama berkata...

presiden cuepacs diingatkan kalu nak berpolitik sila letak jawatan dan bertanding sebagai anak jantan berpolitiklah jgn berselindung disebalik jawatan penjawat awam.
Ingat bahwa penjawat awam tetap kakitangan kerajaan di urusan "sri paduka baginda" dia bukan cawangan mana2 parti politik.

Kita perlu bijak membezakan antara parti politik dan kerajaan.
Sebagaimana dijelaskan dalam kursus BTN kerajaan adalah adanya wilayah kedaulatan, warga negara, perlembagaan,Parlimen, sistem undang2, jabatan2 kerajaan, kuasa eksekutif dan tunggaknya kebawah duli Seri Paduka Baginda Yg Dipertuan Agung yg telah dilantik oleh Majlis Raja-raja (Sebabtulah disebut kerajaan) dalam system raja berpelembagaan, sebagaimana juga yang tetera disampuil2 surat urusan resmi kerajaan (Urusan Sri Paduka Baginda)

Parti yg diberi mandat hanya selama 5 tahun sekali dan rakyat berhak menentukanya dalam sistem amalan demokrasi spt juga di negara2 barat, parti itu boleh silih berganti sementara kerajaan tetap kekal, yg mana memberi perkidmatan yg terbaik kpd negara dan rakyat amnya ia akan menjadi pilihan.

Tanpa Nama berkata...

presiden cuepacs diingatkan kalu nak berpolitik sila letak jawatan dan bertanding sebagai anak jantan berpolitiklah jgn berselindung disebalik jawatan penjawat awam.
Ingat bahwa penjawat awam tetap kakitangan kerajaan di urusan "sri paduka baginda" dia bukan cawangan mana2 parti politik.

Kita perlu bijak membezakan antara parti politik dan kerajaan.
Sebagaimana dijelaskan dalam kursus BTN kerajaan adalah adanya wilayah kedaulatan, warga negara, perlembagaan,Parlimen, sistem undang2, jabatan2 kerajaan, kuasa eksekutif dan tunggaknya kebawah duli Seri Paduka Baginda Yg Dipertuan Agung yg telah dilantik oleh Majlis Raja-raja (Sebabtulah disebut kerajaan) dalam system raja berpelembagaan, sebagaimana juga yang tetera disampuil2 surat urusan resmi kerajaan (Urusan Sri Paduka Baginda)

Parti yg diberi mandat hanya selama 5 tahun sekali dan rakyat berhak menentukanya dalam sistem amalan demokrasi spt juga di negara2 barat, parti itu boleh silih berganti sementara kerajaan tetap kekal, yg mana memberi perkidmatan yg terbaik kpd negara dan rakyat amnya ia akan menjadi pilihan.

Tanpa Nama berkata...

 Tanpa Nama berkata...


Aku tetap sokong kerajaan sebab aku ni penjawat awam!


Khamis, Mac 21, 2013 3:00:00 PTG

---------------------------------------------------------------------

Dulu kau terima surat tawaran keje kat sampul surat tu tulis URUSAN YANG DIPERTUAN BAGINDA ke URUSAN YANG DIPERTUAN PARTI POLITIK??............mana2 parti yang memimpin Malaysia pon tetap kerajaan Malaysia la bodo....mana ada betukar jadi kerajaan zimbabwe

Tanpa Nama berkata...

AKU SANGAT KAGUM DENGAN ULASAN INI:
Tanpa Nama berkata...
Presiden cuepacs diingatkan kalu nak berpolitik sila letak jawatan dan bertanding sebagai anak jantan berpolitiklah jgn berselindung disebalik jawatan penjawat awam.
Ingat bahwa penjawat awam tetap kakitangan kerajaan di urusan "seri paduka baginda" dia bukan cawangan mana2 parti politik. Kita perlu bijak membezakan antara parti politik dan kerajaan. Sebagaimana dijelaskan dalam kursus BTN kerajaan adalah adanya wilayah kedaulatan, warga negara, perlembagaan,Parlimen, sistem undang2, jabatan2 kerajaan, kuasa eksekutif dan tunggaknya kebawah duli Seri Paduka Baginda Yg Dipertuan Agung yg telah dilantik oleh Majlis Raja-raja (Sebab itu lah disebut kerajaan) dalam system raja berpelembagaan, sebagaimana juga yang tetera disampul2 surat urusan rasmi kerajaan (Urusan Sri Paduka Baginda)Parti yg diberi mandat hanya selama 5 tahun sekali dan rakyat berhak menentukanya dalam sistem amalan demokrasi spt juga di negara2 barat, parti itu boleh silih berganti sementara kerajaan tetap kekal, yg mana memberi perkidmatan yg terbaik kpd negara dan rakyat amnya ia akan menjadi pilihan...

>>>>>>JADI APA TUNGGU LAGI>>>>>>>>>

KITA PANGKAH JE LAH PARTI YANG KITA YAKIN BOLEH MEMBERI JAMINAN MASA DEPAN UNTUK KITA, ANAK KITA DAN CUCU CICIT KITA. Ada hulu ada parang, ada dulu ada sekarang, ada ubi ada batas, ada budi baik kita patut balas. PARTI CAP TIMBANG ker atau CAP BULAN ROKET BULAN SABIT ada VISI dan ASPIRASI tersendiri. Terpulang kepada ANDA untuk memilih sebab TIADA paksaan dan UNDI anda adalah RAHSIA dan setiap 5 tahun kita bentuk KERAJAAN baru. Kita tetap taat setia dan menjunjung kasih DYMM SPB Yang Dipertuan Agung. Ampun Tuanku. Patik menjunjung kasih.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
SAYA SETUJU CADANGAN INI SEBAB:

1. Pesara kerajaan jarang2 ada TANAH sendiri. Kalau ada untuk pacak rumah ialah TANAH pusaka tinggalan ayah dan datok dulu2.
2. Kalau ada TANAH pun ialah tanah yang dibeli sendiri dan bukan tanah pemberian kerajaan pusat or negeri.
3. Satu2nya TANAH yang ada di dalam Kerajaan Pusat ialah Kampong Baru KL dan Kampong Pandan KL. Itu pun ada pihak2 yang berkepentingan dengan bukan Melayu nak pecah dan gadai satu2nya tanah maruah Melayu
di Kuala Lumpur.
4. Aku yang dah lama menetap 30 tahun di Kampong Baru KL dan pernah sewarumah 10 tahun di Kampong Pandang KL sangat2 berharap agar TANAH WARISAN MELAYU ini jangan sampai jatuh ketangan bukan MELAYU.

Tanpa Nama berkata...

PASAL HARGA RUMAH MELAMBUNG GILER:

Sebab utama ialah pemain industri dan saham berkaitan dengan perumahan. Kerajaan seperti tiada 'kuasa' untuk mengawal harga. Kita ada Bank Negara dan Suruhanjaya Sekuriti mengenai harga pasaran dan kewangan. Tetapi sudahnya pihak 'lintah darah' tetap berleluasa menghisap darah secara terhormat. Rumah sangat diperlukan oleh setiap rakyat negara kita termasuklah juga penjawat awam. Kalau tahun 1998 harga rumah rm100,000 kini harganya mencecah rm350,000 dengan gaya dan rekabentuk, kualiti dan lokasi yang hampir sama. Kini kita sebagai rakyat patut lancarkan PERANG harga rumah kepada pemaju dan penjual rumah yang tidak ada jiwa 'patriotisme', sebab bila harga barang melambung akan berlaku bermacam2 jenayah seperti manipulasi harga dan menyorok barang keperluan. Diluar negara perbuatan menyorok barang keperluan jika disabitkan dan dibuktikan boleh dihukum BUNUH (MATI).

Tanpa Nama berkata...

penyangak-penyangak ekonomi yang ada dalam malaysia ni memang sentiasa mencari peluang untuk mengeksploitasi kelemahan undang-undang negara.


macam hartanah, walaupun ada kanun tanah negara tapi takda langsung menjaga dan mengawal perihal harga hartanah dan sewaktu dengannya. kanun tersebut juga sudah kuno, takda pindaan atau penambahbaikan.


ada kementerian yang ada nama "perumahan" padanya, tapi macam takda fungsi langsung. tapi takleh salahkan mereka 100% juga kerana tiada akta/undang-undang yang berkaitan.


alamatnya makin ramai la yang mati disebabkan tekanan jiwa susah nak beli kediaman untuk tempat berteduh...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...


Aku tetap sokong kerajaan sebab aku ni penjawat awam!


Khamis, Mac 21, 2013 3:00:00 PTG

---------------------------------------------------------------------

Dulu kau terima surat tawaran keje kat sampul surat tu tulis URUSAN YANG DIPERTUAN BAGINDA ke URUSAN YANG DIPERTUAN PARTI POLITIK??............mana2 parti yang memimpin Malaysia pon tetap kerajaan Malaysia la bodo....mana ada betukar jadi kerajaan zimbabwe

Khamis, Mac 21, 2013 7:36:00 PTG

----------------------------

kau lagi bodoh. orang tu kata sokong KERAJAAN. betulla apa yang dia kata tu. dia bukan kata sokong barisan nasional, atau pakatan rakyat atau mak limah calon bebas pun. dia kata KERAJAAN.

sapa-sapa yang datang dari mana-mana parti politik yang menang dan membentuk kerajaan, itu adalah kerajaan.

aku pun menyokong KERAJAAN. aku juga seorang penjawat awam. andai kata kerajaan sedia ada tumbang dan diganti dengan kerajaan baru, aku tetap penjawat awam dan aku tetap menyokong kerajaan yang memerintah.

cuma siapa yang aku undi, itu adalah rahsia. kalau aku undi dia dari parti sekian-sekian, dia kalah dan parti dia kalah dan parti lawan yang membentuk kerajaan, aku tetap berkhidmat di bawah kerajaan tersebut.

sapa namaaa berkata...

Dah msuk gomen pun pakai result djh 6 je korg ni kan.nsib da upgrade u3 kp11 n17(dulu n1 tukang msk oi). Nk bhujah ikut gred diploma/master/phd mcm susah korg nk paham. Asik menyalaaaaaakkkkkk kata gaji kecik xsetimpal la.xprihatin la.kos hidup mhl la. Dah ko pilih n pakai cara hidup mahal. Byk laaaaa komplen

Tanpa Nama berkata...

korang nie banyak sangat berimaginasi, berilusi, berfantasi. itu kata2 yg lahir dr seorang yg menghidapi gangguan halusinasi. kembalilah ke alam realiti. ulasan jack kat atas tu, tiada kaitan dengan PA kumpulan sokongan.

Tanpa Nama berkata...

Kalau pemerintah atau kerajaan berbudi PA kena kenang jasa ler.Boleh ler kasi undi.Tapi aku lihat PA rendah banyak yang ditindas samada dari segi gaji,elaun atau peluang kenaikan pangkat.Aku lihat perbezaan gaji tidaklah tinggi sangat era 80an,awal 90an.Sekarang sudah ada skim anak emas pulak,jurang gaji atau elaun macam bumi dengan angkasa.Kena ada NGO bebas buat kajian elaun yang melampau tu,rasional lagi ker tak sebab gaji dah mencanak naik.PA rendah macam statik jer.

PA baru pencen

Tanpa Nama berkata...

Saya sarankan setiap PA membuat pelaburan dalam sektor hartanah. Ini kerana pulangannya masih tinggi kerana harga hartanah tidak dikawal oleh kerajaan tetapi dibiarkan naik mendadak secara bebas. Nilai hartanah tiada susutnilai dan sememangnya menguntungkan.

Tanpa Nama berkata...

KEPADA PA KATEGORI PELAKSANA (SOKONGAN).

Anggaplah ini sebagai cabaran kerja dan kehidupan. Jangan diri terasa dipinggirkan oleh kerajaan. Sememangnya gaji dan elaun adalah mengikut kerja dan BEBAN TANGGUNGJAWAB.

Kepada PA pelaksana semua, keluar lah kamu dari kepompong pelaksana dengan mengambil ijazah atau master supaya dapat tergolong bersama kumpulan P&P.

Sebagai contoh saya dahulu pun kategori pelaksana bergaji RM800.00 sebulan pegawai kerja akaun(skrg penolong akauntan)duduk di bandaraya hari2 lunch makan ikan kering dan sayur dan malam makan nasi goreng aje dan xde sosial life. Disebabkan saya ingin hidup spt mereka saya further ke degree dan master dan alhamdullilah sye skrg tergolong dikalangan P&P dan ketua jabatan yang kamu semua kutuk tu.

MORAL OF THE STORY:

Jgn terhenti bljr takat SPM @ Dip. Maju hingga ke Degree @ Master @ profesional, dan jika tiada tmpt di sektor Awam, minta di sektor swasta yg menjanjikan gaji lumayan.

Tanpa Nama berkata...

Saya amat bersetuju dengan cadangan bahawa kerajaan2 negeri menyediakan tanah untuk tujuan perumahan penjawat awam. Bagaimanapun, langkah yang sama juga perlu diberi kepada rakyat Malaysia yang lain keseluruhannya. Dewasa ini, kenaikan harga rumah begitu menekankan beban rakyat khususnya di bandar2 besar di Malaysia. Ini adalah kerana terdapatnya pembeli2 yang kaya membeli rumah untuk tujuan pelaburan. Iaitu membeli rumah dan menjualnya pada harga yang lebih tinggi. Akibatnya rumah2 yang terletak di tempat2 yang strategik habis dibeli oleh pelabur2 hartanah dan ia mempengaruhi kenaikan nilai hartanah secara mendadak. Yang menjadi mangsanya ialah kepada pembeli2 yang kurang berkemampuan dan yang belum memiliki rumah. Kerajaan perlu merangka satu mekanisma supaya gejala membeli rumah untuk pelaburan tidak berterusan. Disamping itu, kerajaan juga perlu menghadkan supaya para pemaju tidak hanya membina rumah mewah sahaja dan menafikan pembinaan rumah kos rendah dan sederhana untuk golongan berpendapatan sederhana dan rendah. Tindakan ini sedikit sebanyak dapat memenuhi permintaan rumah kediaman kepada golongan sasaran dan seterusnya dapat menstabilkan harga rumah di pasaran negara amnya.

Tanpa Nama berkata...

Syukur Alhamdulillah apa yang aku terima hari ini semuanya milik Allah..dari bergaji RM 345.00 hingga kini RM 2169..jauh betul perbezaannya
Alhamdulillah syukur..semoga Negara Malaysia terus Aman Damai dan Selamat dari musuh2 luar dan juga musuh dalam selimut...

Tanpa Nama berkata...

Betul tu, kita harus berasa syukur dgn apa yg kita ada dan layak terima meskipun jumlahnya tak sebeberapa. Adalah mustahil untuk kita dpt segala yg kita idamkan sedangkan kita perlu meneruskan kehidupan tanpa menjadi mat jenin. Semoga dimurahkan rezeki berkat usaha yg ikhlas dan jujur.

beth bukan nama sebenar berkata...

Untung saya berboskan tuan. Masalahnya ramai puak2 kt belog ni selera bos dengan Mentaliti darjah 6.. Oppssss eh nak ckp mcmana.dah memang pelantikannya pun pakai sijil drjah 6 dan setaraf.......

Tanpa Nama berkata...

Ada juga yang pegawai gred 41 keatas, yang mendakwa gaji tak cukup2 juga, sebab tak pernah bersyukur dengan pada yang dapat, asyik iri hati dgn pegawai kumpulan pelaksana ini.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

KEPADA PA KATEGORI PELAKSANA (SOKONGAN).

Anggaplah ini sebagai cabaran kerja dan kehidupan. Jangan diri terasa dipinggirkan oleh kerajaan. Sememangnya gaji dan elaun adalah mengikut kerja dan BEBAN TANGGUNGJAWAB.

Kepada PA pelaksana semua, keluar lah kamu dari kepompong pelaksana dengan mengambil ijazah atau master supaya dapat tergolong bersama kumpulan P&P.

Sebagai contoh saya dahulu pun kategori pelaksana bergaji RM800.00 sebulan pegawai kerja akaun(skrg penolong akauntan)duduk di bandaraya hari2 lunch makan ikan kering dan sayur dan malam makan nasi goreng aje dan xde sosial life. Disebabkan saya ingin hidup spt mereka saya further ke degree dan master dan alhamdullilah sye skrg tergolong dikalangan P&P dan ketua jabatan yang kamu semua kutuk tu.

MORAL OF THE STORY:

Jgn terhenti bljr takat SPM @ Dip. Maju hingga ke Degree @ Master @ profesional, dan jika tiada tmpt di sektor Awam, minta di sektor swasta yg menjanjikan gaji lumayan.

Jumaat, Mac 22, 2013 10:06:00 PG

-------------------------


saya seorang kumpulan sokongan gred 17 yang memperolehi ijazah sarjana muda 3 tahun lepas dan kini mengikuti pengajian sarjana pula. kalau ada rezeki insyaAllah hujung tahun ni tamatlah pengajian tersebut.


cuma yang amat mendukacitakan pihak berkuasa melantik kerap menganaktirikan golongan sedang berkhidmat yang memohon jawatan lebih tinggi. alasan tipikal mereka adalah:

1. awak kan dah ada kerja? berilah peluang fresh graduate?
2. suka membandingkan faktor usia
3. suka membandingkan faktor pointer (untuk pengetahuan pointer saya lebih dari 3 tapi tidaklah sampai ke tahap 1st class)
4. suka merendah-rendahkan moral penjawat awam kumpulan sokongan yang memohon jawatan P&P

penyakit-penyakit seperti diatas selagi wujud, selagi itulah takkan mendorong penjawat awam kumpulan sokongan ini untuk menyambung pengajian.

saya menyambung pengajian dengan niat utama untuk menuntut ilmu. walaupun begitu sekiranya mendapat pejuang menjawat jawatan lebih tinggi, itu adalah rezeki. sekiranya sampai mati esok langsung tiada peluang, anggap sahajalah rezeki yang ada inilah yang telah ditetapkan.

harapan kepada pihak berkuasa melantik, ubahlah persepsi anda, ubahlah mentaliti anda. jangan disebabkan anda, orang ramai berubah sikap dan bersangka buruk terhadap anda.

sekian salam hormat.

Tanpa Nama berkata...

Wahai P & P, jika kumpulan sokongan nak mintak sesuatu janganlah diperli atau dipersenda. Kami tau di mana status kami berada. Tolong jangan pertikaikan tahap kelayakan dan kelulusan kami. Apa yang kami minta hanyalah sekadar yang sesuai dengan gred kami.

Tanpa Nama berkata...

Berita terkini: beberapa persatuan kakitangan awam kumpulan gred 40 ke bawah telah ditolak mentah-mentah oleh JPA, mengenai permohonan dan kertas kerja mereka untuk jadual perubahan gred untuk penambaikan PA tersebut spt gred 27,32 dan 36 kepada gred 41,44 dan 48. begitu juga gred 17, 22, 26, kepada 22, 29 dan 32. INI KEZALIMAN YANG DILAKUKAN OLEH KERAJAAN DAN JPA SENDIRI, MENINDAS KAKITANGAN AWAM. JPA dan KERAJAAN tidak mahu mendengar langsung keluh-kesah 1.4 juta PA, kami bersumpah dan berikrar dengan nama ALLAH SWT akan bersama-sama PR menumbangkan BN menyembah ke bumi, kami akan menggunakan segala kepakaran kami untuk memberi kemenangan kepada kerajaan yang adil,bijaksana dan berkebajikan kepada PA dan rakyat malaysia. kelebihan kami mempunyai pengaruh yang kuat di kalangan masyarakat serta kami mempunyai kelulusan master, ijazah,diploma dan sijil di dalam pelbagai bidang, JPA dan kerajaan telah melebihkan kakitangan gred 41 ke atas, yang terdiri daripada PTD dan PEGAWAI TADBIR NEGERI. PRU-13 akan menghukum segala kezaliman yang dilakukan oleh JPA dan kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

ape omar osman buat.. habuk pun tarak.. letak jea jawatan tue..

Tanpa Nama berkata...

Guna kertas undi ubah kerajaan – Ustaz Azhar Idrus







Tanpa Nama berkata...

hehehe ... kau orang ingat DAP akan lebih baik dari UMNO....? hahaha... nak tahu apa DAP akan buat ...kau tengok apa PAP dah buat di Spork sejak 50 tahun ... mimpi betul kau ni ... bersyukur la.

Tanpa Nama berkata...

itu PAP di singapore, ape cite pulak gerakan buat di pulau pinang, apa bn buat selama 55 tahun untuk rakyat Malaysia dan 1.4 juta PA, rumah mampu milik pun tarak bikin..!!

Tanpa Nama berkata...

Kalau rumah penjawat awam di sediakan lepas tu jadi hak milik bagus juga . Ni lepas pencen kena kick out . Slip gaji ni bersih tanpa ada potongan tapi tak lepas bank nak beli rumah walau dah 6 tahun jadi PA . Nak buat rumah boleh kalau kerajaan bagi tanah . Harga tanah sekarang bukan senang nak cari mahal pula tu .

Tanpa Nama berkata...

Dahlah tu omar . Tak cukup banyak ko kencing PA selama ini . Jangan nak tukar tajuk . Tak payah nak kaji - kaji semua tu mengarut lakonan semata . Lebih baik ko kaji bila masa terdekat ko letak jawatan . Orang macam ko ni @ munafik . Dah kelentongkan PA tak cukup dengan itu ada lagi khbar yang endingnya indah khbar dari rupa . Pi.... MAMPUS ko OMAR .

Tanpa Nama berkata...

MANA PULAK DAPAT FAKTA KATA MELAYU SINGAPORE DUDUK MEREMPAT?
YANG AKU TAU OK JE. MEMBER AKU SIAP AJAK AKU MIGRATE SINGAPORE. KALAU YANG PERNAH PERGI SINGAPORE....DEPA TAU LA..ORG MELAYU SINGAPORE TAK DELAH PAKAI KETA MURAH MACAM MYVI, SAGA...PALING KOMAN PUN SONATA....KERJA TAKDE LAH ASIK NAK MINUM SANA-SINI...JAMUAN SANA SINI...KALAU TAK PERNAH KE SINGAPORE TAKYAH LA NAK KOMEN ITU INI...

Tanpa Nama berkata...

Kalau rumah penjawat awam di sediakan lepas tu jadi hak milik bagus juga . Ni lepas pencen kena kick out . Slip gaji ni bersih tanpa ada potongan tapi tak lepas bank nak beli rumah walau dah 6 tahun jadi PA . Nak buat rumah boleh kalau kerajaan bagi tanah . Harga tanah sekarang bukan senang nak cari mahal pula tu .
___________________________________
aku gred 41 kerja 10 tahun pun tak lepas loan nak beli rumah...manakan pulak ko...yang 7 thn

orang solo berkata...

Omar cueh teaw ni pun makan suap gaji gak. PM bagi rasuah tutup mulut, lepas ni dapat tan sri la pulak ko, best ooo. Aku ushar muka omar macam pengganas sulu la.. Tukar..sembelih..korek. Buang kat pokok sawit najib di felda sahabat nun.

Tanpa Nama berkata...

Aku keja ikut suka. Nak lebih keja lebih. Ulat pun bolehgagah juga sama mcm najib attantudia.. Hampa mcmna?

Tanpa Nama berkata...

aku pun sama, kerja ikut suka aku, bos cakap lebih,aku maki,silap hari bulan batang kayu kat kepala bos, cakap banyak lagi, aku santau bos sekeluarga kasi mamposss..!!!

Tanpa Nama berkata...

DUO SATU KOCIK BONAAAAA


OMPEK SATU SONYUM LEBAAAAA

AH HA