SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

08 Mac 2013

MAJLIS PERDANA PERKHIDMATAN AWAM KETIGA BELAS (MAPPA XIII)

Media CUEPACS
8/3/2013



MAPPA XIII


Sukacita dimaklumkan bahawa Institut Tadbiran Awam Negara (INTAN), Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia (JPA) dengan kerjasama Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan akan menganjurkan Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Ketiga Belas (MAPPA XIII) pada 11 Mac 2013 (Isnin) jam 11.00 pagi bertempat di Dewan Plenari, Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).  MAPPA XIII akan membawakan tema:
 
 “Transformasi Perkhidmatan Awam, Merealisasikan Wawasan 2020”.

Sedia maklum, MAPPA merupakan acara tahunan di mana YAB Perdana Menteri akan menyampaikan amanat kepada anggota perkhidmatan awam dari pelbagai perkhidmatan di peringkat persekutuan, negeri dan kerajaan tempatan serta syarikat berkaitan kerajaan – government linked companies (GLC).  MAPPA XIII kali ini dijangka akan melibatkan kehadiran seramai 10,000 anggota perkhidmatan awam dari seluruh Malaysia berhimpun bagi mendengar amanat YAB Perdana Menteri.  Amanat YAB Perdana Menteri akan turut disiarkan secara langsung menerusi RTM saluran 1. Semua gabungan CUEPACS dijemput hadir..

499 ulasan:

1 – 200 daripada 499   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Saya juga berharap ada berita gembira untuk kakitangan awam.Walau apa pun.Syukur.

Tanpa Nama berkata...

Dah pasti berita yg bakal diumum akan mengecewakan segelintir kumpulan PA. Semacam lumrah setiap yg baik pasti ada yg buruk, justeru jgn terlalu mengharap sebab dompet kerajaan semakin kempis kerana terpaksa berbelanja utk operasi penghantaran polis dan tentera utk menangani isu penceroboh suluk di Lahad Datu yg tentu menelan jutaan ringgit. Yang penting bagi yg dpt habuan prestasi kerja kena naik bukan sekadar gaji jak tinggi tapi prestasi kerja masih ditakuk lama. Org ramai dah tentu kecewa dan juga harga barangan tetap naik mendadak.

Arijal berkata...

Dapatkan lebih banyak berita di www.malaysialeaks.com

Tanpa Nama berkata...

Betul tu,jika gaji n elaun PA naik harga barang akan ikut naik mendadak,kuasa mengundi pada orang ramai bukan pada 1.4 juta kakitangan awam...

usok wilca berkata...

Pasti ada berita baik sebab TPM dah kata supaya tunggu berita naik dari PM..."auwwww tak sabar aku Hussein nak tunggu isnin ni...rasa nak bakar ke rumah kak limah tu.."

Tanpa Nama berkata...

harap semua PA akan menemui keadilan yang di tunggu pada 8mac ini

Tanpa Nama berkata...

harap semua PA akan menemui keadilan yang di tunggu pada 8mac ini
___________________________________
11 MAC LA BODOH...NIE MESTI CC YANG SLALU SALAH BUAT KEW8 AKU...

Tanpa Nama berkata...

harap semua PA akan menemui keadilan yang di tunggu pada 8mac ini
___________________________________
11 MAC LA BODOH...NIE MESTI CC YANG SLALU SALAH BUAT KEW8 AKU...

Apa yang dikatakan keadilan, tak kan mereka yang berkelilusan SPM or PMR nak sama taraf dengan mereka yang berkelulisan degree? Semasa di sekolah tak nak belajar bersunguh-sungguh, buli kawan, lawan cakap cikgu. Sekarang ini bila dapat gaji sikit tahu pula rasa cemburu. Kalo rasa gaji kecik berhenti sahaja dari PA, joint dgn swasta, ramai lagi orang yang nak kerja.

Tanpa Nama berkata...

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo

minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na

(hai! takekoputaa!)

AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

Tanpa Nama berkata...

La la la la la la la

Pok Pok Pok Bujang lapok
Ada mancis tak ada rokok
Jalan jauh tersenggok-senggok
Tumit melecet hai lutut terbengkok

Pok Pok Pok Bujang lapok
Poket kosong hai penuh habuk
Tak da nasi pakai cencaluk
Sampai kini terlupa cebok
koleksi lirik lagu http://liriklagu.biz

La la la la la la la

Jalan yang mana hai tolonglah tunjuk
Jalan lurus ai jalan belok-belok
Aku dah penat terbatuk-batuk
Bau asem hai ketiak siapa busuk

Pok Pok Pok Bujang lapok
Kena bantai tulang rusuk
Jalan senget terhangguk-hangguk
Jumpa doktor tampal koyok

La la la la la la la

Bujang Lapok
Bujang Lapok
Bujang Lapok
Bujang Lapok

Tanpa Nama berkata...

Buat apa tunggu, pasti keputusan yg mengecewakan kpd banyak pihak. Kerajaan pasti tidak dpt nak puaskan semua PA. Tapi saya berharap kerajaan samaratakan peratusan kenaikan sesuatu elaun barulah adil. Tidak logik jika amaun disamakan. Persamaan peratusan lebih adil dan saksama, cth: jika nak naik Elaun ITP biarlah sama peratus kenaikannya utk semua gred- 10% mcm tu. Soal tidak puas hati harus tidak dijadikan alasan kerana tidak ada kerajaan di dunia ini yg mengamalkan gaji pegawai bawahan disamakan dgn pegawai yg berkelululusan tinggi dan punyai kepakaran tertentu.

Tanpa Nama berkata...

Berita baik yg akan PM umumkan adalah hanya utk pegawai yg gaji mereka dah 'langgar dinding'. Kump PA lain jgn dok bermimpi nanti kecewa hingga ada yg akan bunuh diri.

Tanpa Nama berkata...

Jika kerajaan membuat keputusan diharap peluang dan ruang utk bantahan dan kajian semula diberi oleh kerajaan. Semoga kejadian pd tahun 2007 tidak berulang lagi kerana sungguh merugikan kpd yg telah menjadi mangsa ketidakperihatinan kerajaan mengurus dgn adil.

Tanpa Nama berkata...

Harap dapat samakan peratus elaun kritikal bagi Kumpulan P dan Sokongan. Sekarang Kumpulan Sokongan dapat 10% tp Kumpulan P dapat 5% sahaja

Tanpa Nama berkata...

Dh dpt info.... gaji tak naik kecuali yg langgar dinding! Elaun cola diselaraskan RM300 untuk semua, Elaun rumah naik dr RM180 ke RM250 untuk gred 1-40, Yg lain tambah lg RM50..... Gaji askar dan polis naik 10%! Huhuhu Kadar tuntutan hotel, tuntutan perjalanan dinaikkan.... Faedah pinjaman rumah turun jd 2.5%, pinjaman kenderaan untuk kereta tempatan turun ke 2.5%, had pinjaman rumah dinaikkan ikut gred & gaji.

Tanpa Nama berkata...

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo

minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na

(hai! takekoputaa!)

AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

Tanpa Nama berkata...

JIKA COLA DINAIKKAN, MACAM TIDAK ADIL KALAU INSENTIF WILAYAH(B.I.W) UTK PA DI SABAH & SARAWAK TIDAK ADA APA2 KENAIKKAN..HARAP WAKIL CUEPAC BAGI NEGERI SABAH & SWAK AMDIL TINDAKAN PERKARA INI...JIKA TIDAK BERLAKU APA2 , MASIH TIADA KEADILAN UTK PA DARI DARI SABAH & SARAWAK

DG17 berkata...

Tanpa Nama berkata...

harap semua PA akan menemui keadilan yang di tunggu pada 8mac ini
___________________________________
11 MAC LA BODOH...NIE MESTI CC YANG SLALU SALAH BUAT KEW8 AKU...

Apa yang dikatakan keadilan, tak kan mereka yang berkelilusan SPM or PMR nak sama taraf dengan mereka yang berkelulisan degree? Semasa di sekolah tak nak belajar bersunguh-sungguh, buli kawan, lawan cakap cikgu. Sekarang ini bila dapat gaji sikit tahu pula rasa cemburu. Kalo rasa gaji kecik berhenti sahaja dari PA, joint dgn swasta, ramai lagi orang yang nak kerja.

Jumaat, Mac 08, 2013 11:37:00 PTG

------------------------------

sila lihat perkataan yang ditebalkan (bold).

anda boleh melihat kualiti pendidikan yang dimiliki oleh si polan ini

BERKELULISAN = boleh jadi dia ni ambil kejuruteraan keluli ataupun jurukimpal. wakakakaka

JOINT = boleh jadi dia ni sedang sakit sendi, sebab tu dia tak tau beza join dengan joint. wakakaka


sekian kuliah bahasa untuk hari sabtu. ingat murid-murid, bahasa jiwa bangsa.

Tanpa Nama berkata...

bila agaknya table untuk mariks gaji di keluarkan?

Tanpa Nama berkata...

Memang tidak di nafikan ramai or majoriti pegawai atasan lemah bahasa inggeris..

Cikgu2 klu bkn tesl, kebnykkan nyer memang lemah b.i..

Ptd2 tu semua memang sgt lah lemah berbahasa inggeris..mcm mana nk jd diplomat..

Pegawai2 yg lain pun sama...


Tanpa Nama berkata...

Wow! tengok pakar bahasa dah turun padang. Penyibuk bahasa ni dah tentu menanti dgn penuh harapan pengumuman PM agar kepakaran bahasanya diberi pengiktirafan yg sewajanya. Ok jga sekurang2nya ada juga cikgu yg akan menyemak penggunaan bahasa kita dlm blog ni. Teruskan usaha anda wpun tanpa byrn.

Tanpa Nama berkata...

Jurubahasa kan ada. Memang tak dinafikan bahawa zaman sekarang ramai pemimpin atau ketua jabatan amat lemah penguasaan bahasanya. Kekadang pembantu tabir(kerani) mempunyai penguasaan BI lebih baik dari Bossnya. Rata2 PTD junior memang amat lemah dlm Bahasa Inggeris tapi bergaya lebih kerana status jwtn yg kononnya dikatakan elit. Elit pd jawatan tapi org ramai tetap menilai mereka dari segi kepakaran dan pengetahuan dlm pelbagai aspek.

Tanpa Nama berkata...

TIMBALAN KETUAN PENGARAH PENILAIAN PENGURUSAN MALAYSIA JPPH MALAYSIA TUAN HAJI NORDIN BIN DAHARUM

Tanpa Nama berkata...

Harapan sebelum bubar parlimen--naikkanlah gaji askar dan polis...nak kena tinggalkan bini lama ni --nak bawa sekali tak boleh kena jaga perbatasan lahad datu,,sempadan thailand,sempadan sarawak,selat melaka,laut china selatan lagi...takut anak dan bini makan tak menentu---

Tanpa Nama berkata...

Hahaha... pengarah aku paper the star pun takut nk sentuh... tiap2 hari aku la yg baca dan bwk balik umah!

Amran Pekida berkata...

Kami semua PA hanya mahukan 1 berita gembira, iaitu seluruh akitangan awam secara autmatik menjadi ahli UMNO. itu sahaja dah lebih menggembirakan dari kenaikan gaji atau elaun.

harap sangat DATO sRI Najib dapat umumkan hall ini. janganlah diikutkan kehendak pembangkang yang hanya mahukan wang sahaja. kami maukan UMNO dan BN dihati kami

Amran Pekida berkata...

berita pelarasan semua gaji ke gred 41 juga ditunggu2. harap sangat ni.

undi Barisan Nasional, nama yang sangat sedap didengar dan indah dipandang

hidup BN. hidup UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

harap semua PA akan menemui keadilan yang di tunggu pada 8mac ini
___________________________________
11 MAC LA BODOH...NIE MESTI CC YANG SLALU SALAH BUAT KEW8 AKU...

Apa yang dikatakan keadilan, tak kan mereka yang berkelilusan SPM or PMR nak sama taraf dengan mereka yang berkelulisan degree? Semasa di sekolah tak nak belajar bersunguh-sungguh, buli kawan, lawan cakap cikgu. Sekarang ini bila dapat gaji sikit tahu pula rasa cemburu. Kalo rasa gaji kecik berhenti sahaja dari PA, joint dgn swasta, ramai lagi orang yang nak kerja.

Jumaat, Mac 08, 2013 11:37:00 PTG

------------------------------

sila lihat perkataan yang ditebalkan (bold).

anda boleh melihat kualiti pendidikan yang dimiliki oleh si polan ini

BERKELULISAN = boleh jadi dia ni ambil kejuruteraan keluli ataupun jurukimpal. wakakakaka

JOINT = boleh jadi dia ni sedang sakit sendi, sebab tu dia tak tau beza join dengan joint. wakakaka


sekian kuliah bahasa untuk hari sabtu. ingat murid-murid, bahasa jiwa bangsa.
-------------------
Itu salah taip lah bangang, macam itu pun xboleh pikir

Tanpa Nama berkata...

salah taip????????????????????????????

ke, x dapat bezakan antara JOIN dengan JOINT....tu la, lain kali jangan belagak sangat....insaflah....tuhan kalau nak tunjuk kebodohan kita tu sekejap je....so jangan angkuh....


pesanan ikhlas,
L41...

Tanpa Nama berkata...

Wei bodo, BIW tiap2 tahun naik sbb base pada gaji pokok yg naik tiap2 tahun. Aku pun pnh duk sarawak 5tahun. Lg lama lg bnyk dpt, ada yg keja belas tahun dah kat rm1k lebih diawdpt

Jgn nk mengada2, tak adil kepala hotak hang.

Tanpa Nama berkata...

Pandainye. .

Hang ni mesti Rosmah kan, xpun Najib.

Pandai2 ja wat naik elaun sndri, dgr org itu ckp, org ini ckp, pastu post dlm ni

Ni mesti jenis yg suka ngumpat, smpai berita palsu ni.

Tanpa Nama berkata...

Memang pun, dia tu pun eja x betul, nk pebetul owg,haha.

Tanpa Nama berkata...

Dia x baca bukan sbb x reti, tp sbb dia bekeja.

Tp hang ni la jenis pekeja bwhan yg malas at keja, asyik bc paper,men FB, keja ntah kemana dan bertangguh
Pastu harta pejabat wat harta sndri, bw blik umah

Pastu tehegeh2 tgu kerajaan umum naik gaji n elaun

Jenis muka x malu. Bebal.

Tanpa Nama berkata...

Sah tiada kenaikan gaji..hanya yg langgar dinding saja naik..elaun rumah naik dari rm180 jadi rm280..yg rm250 jadi rm300. Lain2 elaun tak ada hanya cola sama rm300 disemua tempat..harap jelas..lain2 penambahbaikan ada tapi yg penting gaji tak ada naik ok jelas semua..esok akan diumum

khairul anwar berkata...

b

khairul anwar berkata...

awat yg ada pmr n spm ingat kami ni khinzir....celake punya pelaq2 gred tinggi ni...sial

tukang taip teks ucapan N17 berkata...

~ gaji naik 3-5%
~ cola selaras dan naikkan RM400
~ elaun wilayah naik kpd 15%
~ uniform 5 pasang setahun
~ posting baru dalam negeri kelahiran.
~ elaun rumah 400-1000 ikut gred
~ time base 6+6+5+3+3 untuk DG
~ gred W elaun khas
~ time base 10+8 utk gred N dan C
~ gaji minimum RM988
apakomen anda?, siapa yakin angkat tangan.sekian

Tanpa Nama berkata...

org politik bergaduh,PA pun nak bergaduh jugak...jangan percaya kabar2 angin soal ad gaji naik ke tidak,elaun perumahan naik ketidak...besok baru umum...ramai benar yang syok sendiri...dengar la pengumuman besok mcm mna..harap ad berita positif

Tanpa Nama berkata...

Jangan gaduh-gaduh apapun setiap kakitangan Perkhidmatan Awam baik peringkat P&P mahupun sokongan ada peranan masing-masing dan saling melengkapi antara satu sama lain..Setiap apa yang direncana oleh kerajaan tentang gred,tangga gaji ada rasionalnya...Disatu sudut P&P ada kelebihannya dan di satu sudut sokongan ada kelebihannya...Contoh OT walaupun P&P kerja lebih masa tetapi tidak dapat claim tetapi kelebihan itu diberi pd sokongan...Yang penting kita cuba lakukan yang terbaik untuk diri dan PA...Semoga usaha yang dilakukan dirahmati

kalau tak berlagak tak pe,,, poyo,,, berkata...

JOIN VS JOINT,,, JOIN VS JOINT,,, JOIN VS JOINT,,, JOIN VS JOINT,,, JOIN VS JOINT,,, JOIN VS JOINT,,, JOIN VS JOINT,,, JOIN VS JOINT,,, JOIN VS JOINT,,, JOIN VS JOINT,,, JOIN VS JOINT,,, JOIN VS JOINT,,, JOIN VS JOINT,,, JOIN VSJOINT,,,JOIN VS JOINT,,, JOIN VS JOINT,,,JOIN VS JOINT,,,

Tanpa Nama berkata...

PRU 2008 BN MENGUASAI KERAJAAN BANTUAN PENGUNDI SABAH & SARAWAK, KALAU HARAP PENGUNDI DI SEMENANJUNG MEMANG DAH JATUH...JADI UNTUK HABUAN BAGI PA D SABAH & SARAWAK JIKA TIADA KENAIKKAN GAJI, MAKA BANTUAN INSENTIF WILAYAH(BIW) PUN TIDAK NAIK..MANAKALA PEMBERIAN COLA TIDAK TERMASUK SABAH & SARAWAK..MACAM MANA NI...TIADA KEADILAN LANGSUNG

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong pendapat awak..harap wakil cuepac di sabah & swak ada mempertengah permasalahan ini..Jika ada diketengah mungkin org atasan di sana, dengar2 bisu aje.. jangan tunggu dah teratuk baru mengadah..

Tanpa Nama berkata...

KEPADA YANG RAJIN MENULIS DI BLOG INI DIHARAP JANGAN MENULIS UMPAMA 'HAMPEH'. MARI KITA RENUNG2KAN:-
Cuba kita fikirkan mengapa ada orang kata dirinya rakyat Negara ini tapi tidak ada semangat 'patriotisma'. Contoh sekarang di pantai timur Sabah tengah huruhara dan ada perang tapi pasukan keselamatan negara yang ada perlekehkan. Apakah orang ini patut dikenali sebagai 'komunis bandar' sebab komunis hutan sudah letak senjata pada 2 Disember, 1989 tapi bukan serah diri. Pandangan bekas-bekas tentera Melayu dan British tentang PKM ialah..." Mereka hanya meletakkan senjata tetapi mereka tidak pernah menyerah diri atau meninggalkan ideologi komunis mereka." Tidak keterlaluan kalau kita katakan bahawa 2 orang politik bukan Melayu (di Selangor) adalah pendukung 'tegar ideologi' lapok tersebut. Saya setuju jika Kerajaan kenakan ISA kepada 2 orang ini.

Tanpa Nama berkata...

BUAT APA KITA MELAYU SUKA BUANG MASA. SURAH WAL-'ASHRY TELAH MENGINGATKAN KITA: Cuba fikir ye..!
Apa akan jadi jika DAP, MCA & Gerakan bersatu? Ada orang tanya aku apa akan jadi kepada orang Melayu jika pada PRU-13 nanti semua parti Cina iaitu DAP, MCA dan Gerakan di Semenanjung serta beberapa parti Cina di Sabah dan Sarawak bersatu membentuk satu pakatan ala Pakatan Rakyat?
Aku kata masa itu, orang Melayu bolehlah ucapkan selamat tinggal kepada Putrajaya dan beberapa negeri terutama di Pantai Barat dan Sabah dan perkara itu tidaklah mustahil sebenarnya jika dilihat trend sokongan kaum Cina terhadap parti-parti berteraskan kaum mereka terutama DAP pada PRU-12 dan beberapa pilihan raya kecil lalu.

Sekarang ini bayangan bahawa orang Cina boleh memerintah Malaysia sudah semakin jelas kelihatan sejak PRU-12 lalu apabila DAP menguasai Pulau Pinang dan Perak dengan bantuan PKR dan Pas yang diterajui orang Melayu. Jika mereka benar-benar mahu memerintah negara ini, mereka tidak perlu mengharapkan Anwar Ibrahim kerana dengan penyatuan DAP, MCA dan Gerakan, sudah cukup bagi mereka untuk memerintah Malaysia.

Aku percaya dengan membawa sentimen Malaysia akan diperintah oleh orang Cina melalui pakatan DAP-MCA-Geraka, maka sudah pasti para pengundi dari kaum tersebut akan memberi undi habis-habisan kepada ketiga-tiga parti terbesar mewakili kaum tersebut. Jika sentimen ini dibawa di dalam kempen ketiga-tiga parti terbabit, aku percaya pakatan tiga parti Cina ini boleh "memerintah" Malaysia, kalau tidak pada PRU-13, mungkin selepas itu.

Ditambah pula sokongan oleh orang-orang Melayu yang begitu benci terhadap UMNO baik dari Pas, PKR atau orang UMNO sendiri, maka lebih mudahlah untuk pakatan DAP-MCA-Gerakan menguasai Putrajaya, mengekalkan kekuasaan mereka di Pulau Pinang, merampas kembali Perak, mengetuai pemerintahan di Selangor, Negeri Sembilan, Wilayah Persekutuan (KL) dan Sabah serta mengurangkan sebahagian besar majoriti kerusi DUN di Johor, Melaka dan Sarawak.

Itu belum lagi dihitung sokongan oleh kaum India serta lain-lain bangsa dari Sabah dan Sarawak. Harus diingat walaupun komposisi kaum di Malaysia, Melayu masih bertahan sebagai kaum majoriti dengan 60 peratus manakala bukan Melayu (Cina, India dan lain-lain) 40 peratus, tetapi dengan Melayu sudah terbahagi kepada pelbagai puak mengikut parti, maka sudah pasti peratus Melayu berkurangan berbanding kaum lain.

Jika ini berlaku, orang Melayu terutama UMNO dan Pas yang sehingga kini begitu liat untuk bersatu walaupun untuk mempertahankan hak Melayu dan agama Islam, hanya akan menggigit jari dan ketika itu tidak berguna untuk semua menangisinya lagi kerana semuanya sudah menjadi bubur!Fikir-fikirkanlah...!
Sumber bacaan:
http://mesintaipburuk.blogspot.com/2010/08/apa-akan-jadi-jika-dap-mca-gerakan.htm

Tanpa Nama berkata...

tggu dan lihat je la...lagi beberapa jam akan di umumkan...apapun kita terima lah seadanya.....separti cogan kata BANK RAKYAT " SAYA MESTI PILIH "...fikir2kan renungkan PRU13 anda pangkah andah pilih...nak dpt lebih undilah kerajaan yg PRIHATIN...SOAL KENAIKAN GAJI KAMI PENJAWAT AWAM GRED SOKONGAN RENDAH TIDAK PERNAH MEMINTA KENAIKAN GAJI SAMA TARAF DENGAN DEGREE...MEMADIA LAH PADA KAMI DPT SIKIT PUN ALHAMDULILLAH...KLU DPT BYK PUN LAGI ALHAMDULILLAH...TP JGN LUPA KERAJAAN DA BAGI CUKUP SEMUA NYA...CUMA KITA SAHAJA SAMPAI ADE YG TERLEBIH POTONG BIRO ANGKASA....JADI KESIMPULANNYA SAMA JUGA DPT NAIK BYK MASING2 CARI BANK NK OVERLEAP DAH KENA POTONG MULA MENGELUH NK NAIK GAJI LAGI.......sampai bile????.......fikir2kan renung2kan

Tanpa Nama berkata...

Orang tamak dan suka berlagak diberi rm1 juta gaji sebln pun masih tak cukup. Inilah sebenarnya yg berlaku di kalangan PA skrg khasnya yg muda; baru setahun jagung bekerja dah 'mampu'beli kereta baru, telefon pintar berjenama, pakaian yg dipakai semua branded. Tapi baru tgh bln dah 'pokai' maka terpaksa cari alternatif -buat pinjaman pribadi sana sini hingga baki besih gaji amat menyedihkan. Fakta bukan auta..... Adatah yg spt di sekeliling anda khasnya di tempat kerja anda?

Tanpa Nama berkata...

Kaum cina telah bersepakat menyokong parti DAP untuk menambahkan penguasaan politik mereka. Justeru itu, kaum bumuputera khususnya melayu harus sedar akan tragedi besar yg bakal mereka terima jika kaum melayu tidak bersatu spt skrg. Hairan sungguh kenapa org melayu lebih pentingkan soal peribadi dari kaumnya? Kaum2 lain dgn jelas memperkukuhkan perpaduan dlm kaum mereka sdgkan melayu berpecah belah, berpuak puak membawa agenda politik peribadi masing? Wahai org melayu bangunlah sblm terlewat.

Tanpa Nama berkata...

Pekerja2 kntrak kerajaan pelbagai jabatan,kementerian dan bdn berkanun x amek ksh tntg kenaikn gaji ke,kenaikan cola ke,kenaikan ape2 jua elaun ke...yg pnting dpt diserapkn pun satu kurniaan yg begitu besar...gaji x naik pun xperklah...

Tanpa Nama berkata...

Betul..saya sokong.bila naik gaji,overleap..

Tanpa Nama berkata...

Orang tamak dan suka berlagak diberi rm1 juta gaji sebln pun masih tak cukup. Inilah sebenarnya yg berlaku di kalangan PA skrg khasnya yg muda; baru setahun jagung bekerja dah 'mampu'beli kereta baru, telefon pintar berjenama, pakaian yg dipakai semua branded. Tapi baru tgh bln dah 'pokai' maka terpaksa cari alternatif -buat pinjaman pribadi sana sini hingga baki besih gaji amat menyedihkan. Fakta bukan auta..... Adatah yg spt di sekeliling anda khasnya di tempat kerja anda?

hahahha you ni mst anak Mak kan...
sbb tu you xtau pekembangan semasa... baju mak tlg belikan...jodoh pun mak tlg carikan...hahaha ada lg manusia jenis pemikiran kolot mcm you kan...

Tanpa Nama berkata...

pa skrg walau pun baru setahun jagung boleh pakai kete, sbenarnya bapa yang tolong belikan jangn tuduh yang bukan2.. bagi kau org lama tu mmanglah boleh pakai kereta baru2 sbb ada setengahnya dpt duit rasuah.. keje spm je tapi pakai vios.. jgn terasa bagi yg terkena.. ini untuk peringatan je.

Tanpa Nama berkata...

Yg penting, hati mahu bersih.....
Kalau hati sudah bersih...tk berlaku lh gaduh n saling mengata mcm ni...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam Semua

Secara ikhlas bagi sesetangah PA walaupun diberi kenaikan sebanyak manapun tidak dapat memuaskan nafsu mereka selagi mereka tidak dapat mengawal nafsu dan bermuhasabah diri.

Sesetangah PA kenaikan hanya bersifat sementara dan kegembiraan sementara bagi memenuhi hajat menambah pinjaman daripad pihak kewangan. Setelah mendapat pinjaman dan terpaksa membuat tambahan potongan ianya masih ketahap lama dan terus mengritik dan mengharap kenaikan lagi.

Bagi PA yang hatinya hitam sudah tentunya tiada terdapat kamus dalam diri mereka erti kesyukuran dan berterima kasih.Bagi mereka semuanya negatif.

Sepatutnya semua PA perlu bersyukur dan berterima kasih seadanya kepada Allah dan Pihak berwajib kerana tidak pernah mengingkari menjalankan tanggungjawab membayar gaji seperti yang dijanjikan bahkan memberi nonus tahunan kepada PA. Saya amat setuju dengan saudara Amran Pakida sebagai PA sepatutnya sentiasa mematuhi setiap rahsia kerajaan dan menyokong agenda kerajaan bagi memantapkan perjalanan pengurusan dan pembangunan negara.

Salam hormat daripa Flower yang hina.

Tanpa Nama berkata...

Elaun rumah rm280 dan yg dah rm250 jadi rm300..lain2 selain rm300 tambah rm50..cola tatap rm300 samarata..gaji langgar dinding naik 5%..sah dan jelas..lain2 pumuman tak berkaitan gaji tguu rsok pjg nak tulis...

Tanpa Nama berkata...

Dh dpt info.... gaji tak naik kecuali yg langgar dinding! Elaun cola diselaraskan RM300 untuk semua, Elaun rumah naik dr RM180 ke RM250 untuk gred 1-40, Yg lain tambah lg RM50..... Gaji askar dan polis naik 10%! Huhuhu Kadar tuntutan hotel, tuntutan perjalanan dinaikkan.... Faedah pinjaman rumah turun jd 2.5%, pinjaman kenderaan untuk kereta tempatan turun ke 2.5%, had pinjaman rumah dinaikkan ikut gred & gaji.
___________________________________
AMBIL MAKLUM...MAKLUMAT INI 100% TIDAK SAHIH...

Tanpa Nama berkata...

Apa yg PM akan umum esok sekadar JANJI yg belum pasti dpt DITEPATI kerana segala2nya bergantung kpd keputusan PRU13. Jika BN menang barulah JANJI DITEPATI. Maka dgn itu jgn ada yg tersalah pangkah masa mengundi nanti jika ingin BN tepati janji. Manakala kump yg kecewa dgn pengumuman PM esok dah pasti akan cuba bertukar angin - nak cuba nasib dgn PR yg masih samar2 samada mereka akan tunaikan janji manifesto mereka dan memimpin lebih baik dari BN. Rakyat/pengundi menjadi serba salah. Keluar mulut harimau masuk pula mulut bujang senang. Takde beza langsung.........

Tanpa Nama berkata...

JIKA COLA DINAIKKAN, MACAM TIDAK ADIL KALAU INSENTIF WILAYAH(B.I.W) UTK PA DI SABAH & SARAWAK TIDAK ADA APA2 KENAIKKAN..HARAP WAKIL CUEPAC BAGI NEGERI SABAH & SWAK AMDIL TINDAKAN PERKARA INI...JIKA TIDAK BERLAKU APA2 , MASIH TIADA KEADILAN UTK PA DARI DARI SABAH & SARAWAK
___________________________________
JANGAN BUAT2 BODOH. ELAUN WILAYAH TELAH DISELARAS BERSAMA2 KENAIKAN GAJI PADA MAC 2012 LALU. SILA BACA PEKELILING KENAIKAN GAJI TERSEBUT. BILA BUAT KENYATAAN JANGAN BODOHKAN DIRI SENDIRI....BALIK BACA PEKELILING...

Tanpa Nama berkata...

Harapan sebelum bubar parlimen--naikkanlah gaji askar dan polis...nak kena tinggalkan bini lama ni --nak bawa sekali tak boleh kena jaga perbatasan lahad datu,,sempadan thailand,sempadan sarawak,selat melaka,laut china selatan lagi...takut anak dan bini makan tak menentu---
___________________________________
SAYA SEORANG GURU, SEMASA POSTING TAHUN 2003, SAYA DIPOSTING KE SABAH...BINI DAN ANAK TINGGAL DI KEDAH....3 TAHUN BERULANG ALIK KEDAH-SABAH. JADI GAJI GURU JUGA WAJAR DINAIKKAN....

Tanpa Nama berkata...

Sah tiada kenaikan gaji..hanya yg langgar dinding saja naik..elaun rumah naik dari rm180 jadi rm280..yg rm250 jadi rm300. Lain2 elaun tak ada hanya cola sama rm300 disemua tempat..harap jelas..lain2 penambahbaikan ada tapi yg penting gaji tak ada naik ok jelas semua..esok akan diumum

___________________________________
LAIN2 GRED BUKAN TAKDE KENAIKAN ELAUN RUMAH...ADA...CUMA TAK BOLEH NAK UMUM...TINGGI SGT...PERNAH KER KUMPULAN P&P TAK NAIK SEDANGKAN KUMPULAN PENYOKONG NAIK...INGATLAH...P&P NIE ORG2 KUAT KERAJAAN...PENGARAH2...KETUA2 JABATAN...

Tanpa Nama berkata...

gaji naik 3-5%
~ cola selaras dan naikkan RM400
~ elaun wilayah naik kpd 15%
~ uniform 5 pasang setahun
~ posting baru dalam negeri kelahiran.
~ elaun rumah 400-1000 ikut gred
~ time base 6+6+5+3+3 untuk DG
~ gred W elaun khas
~ time base 10+8 utk gred N dan C
~ gaji minimum RM988
apakomen anda?, siapa yakin angkat tangan.sekian
___________________________________
SAYA AKAN BAGI SULTAN SULU KONGKEK SAYA KALAU INI MENJADI KENYATAAN...PUIH...

Tanpa Nama berkata...

Tak masuk akal kenaikan mcm ni nak tulis pun pakai otakla..reka ke autar pk dulu

Tanpa Nama berkata...

jangan percaya kata2 diorg ini, tunggu saja esok, PM akan umum juga. kalau tiada, pandai2 la sendiri

JOIN VS JOINT berkata...

Dingin sunnguh malam ini
Dan sukar mataku lelapkan
Laluku cuba coretkan
Secebis lambaran buatmu

Tidak terkira perutusan
Satu pun tiada balasan
Namun ku tak putus harapan
Walau hati ini
Sudah mula bergoyang

(*)
Dapatku bayangkan
Kau mula berubah
Bila di puncak menara gading
Sedangkan aku
Hanya mampu bermimpi
Untuk ke puncak sepertimu

Disebabkan itu
Kau mencipta jurang
Perhubungan kita
Mula menjadi renggang

Dan keangkuhanmu
Kini mula ketara
Memandang aku
Cuma sebelah mata

(ulang *)

Dulu aku bagimu
Jambatan untuk kau keseberang
Mudah sungguh kau lupakan
Semua jasa-jasaku
Semua pengorbananku untukmu..
Semua jasa-jasaku
Semua pengorbananku untukmu..


JOIN VS JOINT berkata...

Di dalam hidup kita seharian
Ada persamaan inginan
Mencari harta sebanyak mana
Masa terdaya

Bila mentari menyuluh bumi
Kita pun bangkit dari mimpi
Menyambung semula pencarian
Yang terhenti semalam

Kepuasan terpancar jelas
Bila yang dimimpi terbukti
Dengan kekayaan yang dimiliki
Masih tidak lagi mencukupi

Memang begitu sikap manusia
Tidak puas dengan yang ada
Seolah harta di dunia
Bisa bawa ke sana

( korus )
Kita terlupa harta yang nak di bawa
Amalan seharian itu yang mesti harus di hati
Sudah terlewat bila tubuh terbujur kaku
Tidak berfungsi... di saat itulah
Terlihat semua di mana
Tempat kita...

( ulang korus & 1 )


Harus diingat... kita hanya musafir
Yang didatangkan... hanya sementara
Menghunikan alam
Dan pasti akan dijemput... untuk pulang
Di jemput pulang...

Tanpa Nama berkata...

Jpa tu ptd kontrol, so korang jerit sampai kuar anak tekak punx ke mana...

Skrang yg nmpak nk bela sket penjawat awam adalah PkR yg nk mansuh kan PTD centric ni.. So undilah pkr..

Perlu ingat, ptd ninaik zaman pak lah..sblm tu x de apa2 pun..

Dalam organisasi sekarang memang tidak adil..kita mahukah ketidakadilan ini? Kenapa tidak cuba utk berubah? Jgn terlalu takut dgn perubahan.. Sbb takut utk berubah lah maka mereka terus gah berkuasa..klu dlm gomen, ptd yg berkuasa, klu dalam politik, bn berkuasa..

Kalau dia luar negara, mereka berani utk berubah sbb kuasa di tangan rakyat...tapi di malaysia ini sebalik nyer..perlu di ingat, pemimpin politik dapat 'kerja' dan hidup mewah sbb kita bagi mereka kerja@jawatan yang disandang oleh mereka melalui undian...so kuasa d tangan kita..

Kenapa ptd juga berkuasa..kerana spa dan jpa mereka yang pegang..kenapa mereka berkuasa lagi, sbb skim skim lain tidak di terap sifat utk memartabatkan skim sendiri..masing2 pk utk diri semdiri..cukup klu sendiri naik pangkat, yang lain pk sendiri...tidak spt ptd, mereka pikirkan utk diri dan semua dlm skim nya...melalui persatuan nya yg kuat, dari situ juga mereka berjuang...persatuan skim lain kenapa tidak membuat sedemikian??

Skim lain boleh berjaya klu persatuan itu bangkit..perlu di ingat setiap skim itu ada kepentingan dia dan sekira satu2 skim tu memboikot, akan pincang juga sesebuah organisasi..



Lagi satu, sbg islam, sokong lah pemimpin yg bercirikan islam..x kisah lah dia wakil bn ke, pas ke, pkr ke, janji calon dia adalah bercirikan islam...yg memang kita nampak secara zahirnya..klu batin tu antara beliau dan Allah..tpi kalau secara zahir nya sudah jelas tidak mengamalkan cara hidup islam spt yg perempuan tidak bertudung, minum arak, rasuah, bercakap bohong, beratcsebelah @ tidak adil dan sebagainya, adalah tidakwajar kita menyokong dan menjadikan dia pemimpin kita.. Adalah di kira bersubahat..sama2 akan menanggung dosa...

Islam itu indah..jgn hanya kerana duit anda semua pejam mata..jgn kerana budi, hati jadi mati..

Tanpa Nama berkata...

bguslah.ada ptd.bguslah bn memerintah.bn je yg terang2 bela nasib rakyat.pkr wat pe.ckp je pndai.sel masalah air pun tak satel2.

Tanpa Nama berkata...

Ko buat lawak apa kata ptd berkuasa, persatuan ptd kuat? cakap kencang tapi tak tahu kebende pun.

Tanpa Nama berkata...

AWAK TU BODOH & BUTA TULI..INSENTIF WILAYAH ADALAH KHAS UTK PA DI SABAH & SARAWAK..IANYA DI BERI PERATUSAN DARIPADA GAJI..JIKA GAJI TIDAK NAIK MAKA IANYA STATIK AJE..

Tanpa Nama berkata...

Betul....terang2 belaSAH duit rakyat, tk nampak ke....
PKR teruk, tk buat apa2.....nanti dpt kuasa.dia org pn belaSAH jugok...

Tanpa Nama berkata...

hahaha banyak betul harapan tinggi menggunung dalam ni.

berhenti la berangan wei.

tinggal berapa jam lagi untuk PM "umumkan berita gembira".

jangan berharap segunung emas wei. kalau dapat beras secupak pun ucaplah syukur kepada Tuhan yang satu.

Tanpa Nama berkata...

Pastikan dulu biar dapat keluar dr mulut harimau ni.....

Tanpa Nama berkata...

tukang taip teks ucapan N17 berkata...
~ gaji naik 3-5%
~ cola selaras dan naikkan RM400
~ elaun wilayah naik kpd 15%
~ uniform 5 pasang setahun
~ posting baru dalam negeri kelahiran.
~ elaun rumah 400-1000 ikut gred
~ time base 6+6+5+3+3 untuk DG
~ gred W elaun khas
~ time base 10+8 utk gred N dan C
~ gaji minimum RM988
apakomen anda?, siapa yakin angkat tangan.sekian

Ahad, Mac 10, 2013 8:50:00 PG
&&&&&&&&&&&&&&&

tersangat suka dengar cerita lu ! pakai bomoh ke?
harap bomoh lu kasi ong punya !

Tanpa Nama berkata...

AWAK TU BODOH & BUTA TULI..INSENTIF WILAYAH ADALAH KHAS UTK PA DI SABAH & SARAWAK..IANYA DI BERI PERATUSAN DARIPADA GAJI..JIKA GAJI TIDAK NAIK MAKA IANYA STATIK AJE..
___________________________________
WOI BANGGANG...MEMANG LA PATUT STATIK...COLA ADA NAIK IKUT GAJI KER?
STATIK JE KAN?
BANGGANG...
NIE MESTI N11 ATAU N17 NIE...

Tanpa Nama berkata...

Awak tu sama bengang & bahlol..

Tanpa Nama berkata...

YALAH..DIA YG BENGANG &TULI PASAL INSENTIF ELAUN BAGI PA DI SABAH & SWAK....U NI MESTI JAWATAN N1 ..HE..HE..

Tanpa Nama berkata...

ALHAMDULILLAH... YAHOO.. DALAM 3 JAM LAGI KITA AKAN DENGAR BERITA GEMBIRA DARI YAB PM...

Tanpa Nama berkata...

TUNGGUUUUUU...........

Tanpa Nama berkata...

Diharap gaji naik sekurang kurangnya 20 % utk semua gred ! Faedah perumahan diturunkan 1 % ! Elaun khas diberi kpd jabatan yang menjana hasil negara khasnya ! Elaun kritikal diberi kpd badan semua beruniform

Tanpa Nama berkata...

Susah bila ada yg mendahului dgn perkhabaran yg palsu....gila glamor....

Swasta berkata...

Pengumuman batal.Bajet digunakan utk operasi ketenteraan dan penambahbaikan kawalan di sempadan laut Sabah.harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

tgu,lihat dan dengar

Tanpa Nama berkata...

Lawak....pengumuman batal. ....hihihi

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Dh dpt info.... gaji tak naik kecuali yg langgar dinding! Elaun cola diselaraskan RM300 untuk semua, Elaun rumah naik dr RM180 ke RM250 untuk gred 1-40, Yg lain tambah lg RM50..... Gaji askar dan polis naik 10%! Huhuhu Kadar tuntutan hotel, tuntutan perjalanan dinaikkan.... Faedah pinjaman rumah turun jd 2.5%, pinjaman kenderaan untuk kereta tempatan turun ke 2.5%, had pinjaman rumah dinaikkan ikut gred & gaji.
___________________________________
AMBIL MAKLUM...MAKLUMAT INI 100% TIDAK SAHIH...

Ahad, Mac 10, 2013 6:23:00 PTG

Maklumat ini SAHIH...sekian.

Tanpa Nama berkata...

Dalam perjalanan ke PICC. Mehla ikut sama.......

Tanpa Nama berkata...

mimpilah pa lain naik gaji.polis dan askar ja kita lihat sapa yang kena.baru korang rasa jasa korang x di hargai oleh kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

YALAH..DIA YG BENGANG &TULI PASAL INSENTIF ELAUN BAGI PA DI SABAH & SWAK....U NI MESTI JAWATAN N1 ..HE..HE..
__________________________________
SEMUA ORG TAHU ELAUN WILAYAH UNT PA2 DI SABAH SWK JE..TIDAK DIPERTIKAIKAN...YANG DIPERTIKAIKAN ADALAH APABILA ADA YANG KATA IA TIDAK DINAIKKAN PADAHAL SUDAHPUN DISELARAS PADA TAHUN LEPAS BERSAMA2 KENAIKAN GAJI 13%....KALAU TAK TAU ISU ASAL JANGAN NAK MENGULAS...BAGI ENTRY DR AWAL DAHULU....BADIGHOL

Tanpa Nama berkata...

lepas umumkan penambahbaikan buat penjawat awam rasanya hari ini hari terbaik buat pengumuman bubar parlimen utk PEU13, yg pastinya rakyat ingin buat perubahan "Ini Kalilah"

Tanpa Nama berkata...

BUAT APA KITA MELAYU SUKA BUANG MASA. SURAH WAL-'ASHRY TELAH MENGINGATKAN KITA: Cuba fikir ye..!
Apa akan jadi jika DAP, MCA & Gerakan bersatu? Ada orang tanya aku apa akan jadi kepada orang Melayu jika pada PRU-13 nanti semua parti Cina iaitu DAP, MCA dan Gerakan di Semenanjung serta beberapa parti Cina di Sabah dan Sarawak bersatu membentuk satu pakatan ala Pakatan Rakyat?
Aku kata masa itu, orang Melayu bolehlah ucapkan selamat tinggal kepada Putrajaya dan beberapa negeri terutama di Pantai Barat dan Sabah dan perkara itu tidaklah mustahil sebenarnya jika dilihat trend sokongan kaum Cina terhadap parti-parti berteraskan kaum mereka terutama DAP pada PRU-12 dan beberapa pilihan raya kecil lalu.

Sekarang ini bayangan bahawa orang Cina boleh memerintah Malaysia sudah semakin jelas kelihatan sejak PRU-12 lalu apabila DAP menguasai Pulau Pinang dan Perak dengan bantuan PKR dan Pas yang diterajui orang Melayu. Jika mereka benar-benar mahu memerintah negara ini, mereka tidak perlu mengharapkan Anwar Ibrahim kerana dengan penyatuan DAP, MCA dan Gerakan, sudah cukup bagi mereka untuk memerintah Malaysia.

Aku percaya dengan membawa sentimen Malaysia akan diperintah oleh orang Cina melalui pakatan DAP-MCA-Geraka, maka sudah pasti para pengundi dari kaum tersebut akan memberi undi habis-habisan kepada ketiga-tiga parti terbesar mewakili kaum tersebut. Jika sentimen ini dibawa di dalam kempen ketiga-tiga parti terbabit, aku percaya pakatan tiga parti Cina ini boleh "memerintah" Malaysia, kalau tidak pada PRU-13, mungkin selepas itu.

Ditambah pula sokongan oleh orang-orang Melayu yang begitu benci terhadap UMNO baik dari Pas, PKR atau orang UMNO sendiri, maka lebih mudahlah untuk pakatan DAP-MCA-Gerakan menguasai Putrajaya, mengekalkan kekuasaan mereka di Pulau Pinang, merampas kembali Perak, mengetuai pemerintahan di Selangor, Negeri Sembilan, Wilayah Persekutuan (KL) dan Sabah serta mengurangkan sebahagian besar majoriti kerusi DUN di Johor, Melaka dan Sarawak.

Itu belum lagi dihitung sokongan oleh kaum India serta lain-lain bangsa dari Sabah dan Sarawak. Harus diingat walaupun komposisi kaum di Malaysia, Melayu masih bertahan sebagai kaum majoriti dengan 60 peratus manakala bukan Melayu (Cina, India dan lain-lain) 40 peratus, tetapi dengan Melayu sudah terbahagi kepada pelbagai puak mengikut parti, maka sudah pasti peratus Melayu berkurangan berbanding kaum lain.

Jika ini berlaku, orang Melayu terutama UMNO dan Pas yang sehingga kini begitu liat untuk bersatu walaupun untuk mempertahankan hak Melayu dan agama Islam, hanya akan menggigit jari dan ketika itu tidak berguna untuk semua menangisinya lagi kerana semuanya sudah menjadi bubur!Fikir-fikirkanlah...!
Sumber bacaan:
http://mesintaipburuk.blogspot.com/2010/08/apa-akan-jadi-jika-dap-mca-gerakan.htm

_________________________________________________

SETUJU SANGAT DENGAN PENDAPAT INI, DI TEMPAT AKU 2ND BOS ADA LAH CINA, TIDAK SAMPAI SETAHUN MENJADI 2ND BOS, HABIS SEMUA KAMU CINA DIANGKUTNYA, POS2 PENTING DLM KOLEJ SEMUANYA DI BAGI KAT CINA. ITU BARU ASPEK YANG KECIL, BELOM LAGI MEMERINTAH NEGARA.

Tanpa Nama berkata...

tanggal 11.03.2013 tanggal ganjil mungkin disukai PM bagi hari pengumuman PRU13 kerana mandat BN sudat tamat ditakuti segala janji untuk pemberian penambahbaikan buat penjawat awam nanti bila PR ambil alih kuasa ia tak dikira kerana mandat sudah tamat

Tanpa Nama berkata...

xsbr tggu pngumuman PM.hrap2 dpt brita baik..

Tanpa Nama berkata...

Insiden mengaibkan!
TAN SRI ABDULLAH AHMAD
10 Mac 2013

$entry.content.caption.value
Peristiwa pencerobohan berdarah di Lahad Datu dan Semporna, suka duka, sudah dipolitikkan! Peristiwa itu akan menjadi isu sensitif dalam kempen PRU13. Selain dari tuduh-menuduh pengundi akan tertanya-tanya dan kita harus memahaminya: Pertama kenapa kejadian ini berlaku, sebab kegagalan agensi perisik kita?

Tak lain tak bukan bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, mahu kerajaan membuat kajian terperinci tentang insiden yang memalukan atau lebih tepat, bagaimana boleh berlaku termasuk kelemahan institusi dan agensi negara sehingga berlaku insiden yang mengaibkan ini?

Kedua kenapa keterlaluan panjang masa diambil untuk membuat keputusan menyerang apa yang sekarang disifatkan sebagai pengganas dari Sulu Filipina? Sebelum itu adakah mereka ‘askar’ pihak yang mendakwa dirinya 'Sultan Sulu' maka kita mesti berhemat sedikit dan berkompromi kehormatan nusa?

Ketiga kenapa pengeboman hanya dilakukan setelah pengganas itu melarikan diri seperti kata Speaking. ‘after they have extended their safe area and dispersed themselves or slipped away?" Kegagalan mencapai matlamat pengeboman membawa impak, implikasi yang tidak diniatkan.

KEEMPAT LEBIH UTAMA LAGI adakah kita mempunyai cukup anggota tentera dan polis untuk menjaga keselamatan dan memelihara kedaulatan, kehormatan ibu pertiwi dan bangsa di Sabah? Apa pun syabas kepada Perdana Menteri Najib; Dr Mahathir Mohamad kerana menggesanya 'serang' dan membuat kenyataan 'serah diri tanpa syarat atau mati'.

Mengikut Wikipedia, Malaysia hanya ada 35 batalion infantri terdiri daripada 25 batalion Askar Melayu Diraja, 10 batalion Ranjers. Benarkah ini? Selepas peristiwa 13 Mei 1969, Tun Razak, telah merencanakan pembesaran dan pemodenan kedua-dua rejimen itu dan lain-lain bahagian Angkatan Tentera Malaysia berdasarkan pengalaman pahit semasa darurat 13 Mei itu.

Kalau ingatan saya tidak silap (dan saya rasa saya tidak alpa) antara pembesaran itu adalah 27 – 30 batalion Askar Melayu Diraja dan Ranjers antara 10 – 15 batalion dari jumlah askar serta bilangan batalion yang agak kecil waktu itu. Besok Tun Razak andainya dia hidup akan menyambut seperti tradisi keluarga hari kelahirannya yang ke-91 tahun (11 Mac 1922 – 11 Mac 2013). Apa sudah jadi kepada pelan Tun Razak 37 tahun selepas pemergiannya secara mengejut?

Sedih dan memalukan kerajaan terpaksa tergesa-gesa menghantar segera 5 batalion tentera dan PDRM tambahan dari Kelantan – Pengkalan Chepa/Kok Lanas – selain bantuan tambahan anggota pasukan keselamatan dari Sarawak dan tempat lain.

Ini baru satu pencerobohan oleh ‘Rag Army’ atau ‘Dad’s Army’ di satu lokasi sahaja! Adakah kita mempunyai kemampuan andainya pencerobohan berlaku serentak di beberapa lokasi di seluruh negara?

Tanpa Nama berkata...

Madah seorang bakal calon BN, seorang pemuda Umno: “Kita banyak stadium. Tak salah. Satu bumbungnya runtuh dua kali! Tetapi jumlah askar kita tidak banyak bertambah walaupun negara terus makmur. Saya dengar orang Melayu pun kurang minat lagi menjadi askar. Kenapa?. “Apa tidaknya, gaji dan elaun rendah, kemudahan tidak menarik! Ada yang duduk di kawasan setinggan pun”. Dia menambah madahnya tanpa dihasut pun.

Menteri yang bertanggungjawab bagi keselamatan negara, bangsa, agama dan bahasa asyik mencari peluang ‘photo opportunities’ memakai uniform! Saya tidak lagi geli hati melihat Menteri Dalam Negeri Hishamuddin Hussein dan Zahid Hamidi Menteri Pertahanan tanpa uniform di Lahad Datu. Itu satu kewajaran, satu tradisi civilian berkuasa di atas Angkatan Tentera maka pakaian preman sudahlah!

Ada politikus menuduh si Kitol di belakang insiden ini, satu andaian yang wajib disiasat dengan rapi. Tanpa si Kitol saya percaya Operasi Susulan Daulat lebih berjaya daripada 53 orang terbunuh setakat ini! Maknanya budak pun tahu kumpulan pengganas itu mendapat pertolongan dan perlindungan daripada si Kitol atau dalam loghat moden sympathisers di Sabah, terutamanya di Lahad Datu dan Semporna.

Sudah pun 79 orang ditahan. Majoriti rakyat Sabah keturunan Sulu dan Filipina, saya yakin, taat setia kepada negara angkat mereka tidak berbelah bagi. Sebagai ingatan masa depan janganlah terlalu murah, mudah sangat memberi pas kerja, pas duduk dan kerakyatan kepada sesiapa pun. Kekurangan dan kelemahan pertahanan dan agensi perisik kita jelas.

Dari segi itu bagus juga insiden ini berlaku dengan harapan mereka yang bertanggungjawab tentang keselamatan dan maruah negara akan lebih peka, insaf lagi prihatin kepada keperluan negara dan institusi Angkatan Bersenjata Malaysia. Masakan kita – tak usah malulah – tidak bolehkah belajar dari Singapura, Israel hatta Korea Selatan atau Korea Utara pun?

PRU13 di Sabah tidak akan ditunda kerana peristiwa ini. Dalam keghairahan mahu memenangi hati dan minda pengundi bermacam cerita, ikrar sudah dan terus dibuat tidak kira sama ada bisa dilaksanakan atau tidak. Asal sahaja sedap didengar, menarik dan memikat cukuplah.

Pengundi terus dibom dengan janji dan pengakuan 24/7: kepada pengundi Melayu/Islam ‘ketuanan Islam’, Cina ‘keadilan, ketelusan, hak asasi manusia dan Malaysian Malaysia’; India ‘lebih bantuan, lebih naungan’. Kepada peribumi bukan Islam ‘ketuanan peribumi dan kehidupan serta stail kontemporari’ di wilayah mereka majoriti, di pedalaman Semenanjung Tanah Melayu, Sarawak dan Sabah.

Lazimnya seorang pemimpin politik memulai pentadbirannya dengan jujur, amanah, telus dan adil. Selepas diempukkan kuasa, syair, pujian-pujian dan ‘selawat’ serta mantera dia menjadi ‘crafty’ tegas Speaking – iaitu licik, panjang akal dengan tipu muslihat kerana dia dapati tidak bisa terus ikhlas dan cekap saja!

Takut apabila dia keluar masa hujan, banjir dia berbuat demikian tiada payung; tanpa baju hujan, boots, topi dan sweaters (baju panas!) Berkatalah pujangga bangsa: parti politik, pada akhirnya, mati kerana berbohong seperti seorang telanjang dan pemimpin yang crook dan hipokrit mati tanpa dikenang dan dikutuk oleh sejarah dan ada masanya dibenci semasa hidup lagi.

Walaupun demokrasi mempunyai banyak sempadan kononnya demokrasi adalah sistem kerajaan yang terbaik. Betulkah? Kesimpulan saya kalau demokrasi dan pilihan raya begitu baik kenapa hanya dilaksanakan di peringkat negeri dan Parlimen sahaja dan tidak di peringkat perbandaran dan majlis daerah?

Tanpa Nama berkata...

Umno/BN mesti cuba - apa harga pun - menebus kekalahannya di Kelantan (terlalu biasa kalah hilang bisa, perasaan malu pun kurang sedikit), di Selangor (amat aib kalah tetapi rakyat mengerti sebabnya), keguguran di Kedah seperti di Selangor amat bera; di Pulau Mutiara memutihkan mata, kecundang dan tumpas di Perak satu kejanggalan dan kesiluan.

Namun pada pendapat ramai, sebelum peristiwa Lahad Datu, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan akan terus kekal dalam tangan DAP, PKR dan Pas. Peristiwa berdarah di Lahad Datu menguntungkan kerajaan juga merugikannya – mempamerkan kelemahannya dan juga ketidak decisivenessnya yakni lambat sangat membuat keputusan dan kekurangan batalion infantri, dan tidak ada batalion yang mobile!

Tidak memanfaatkan Pakatan Rakyat kerana mereka dituduh ada kaitan dengan peristiwa ini. Benar atau palsu amat sukar membersihkan diri. Putrajaya dan Kota Kinabalu wajib lebih berwaspada lagi. PRU13 akan tersenarai dalam sejarah sebagai pilihan raya terkompetitif, termahal, terbebas, tercanggih dan perang siber yang meluas.

Juga tertekan dan terbohong. Pokoknya berkempen tanpa sempadan. Semua halal asalkan cerita, maksud dapat disampaikan keseluruhan alam. Kebenaran, tipu belit, bohong dusta tidak diambil kira dalam mencari kemenangan.

Semua cara dan kelakuan diizinkan kerana tegas Speaking, “the stakes are high” – hidup matinya kerjaya politik Anwar Ibrahim, sama ada Najib Tun Razak Perdana Menteri Umno/BN terakhir atau terus bersemayam di Seri Perdana.

Kedua protagonis kabir dengan aset peperangan. Orang lama dalam Umno tidak miskin dengan pengetahuan, strategi, stail, taktik kedua protagonis yang bertungkus-lumus bereb

Tanpa Nama berkata...

Kaum cina telah bersepakat menyokong parti DAP untuk menambahkan penguasaan politik mereka. Justeru itu, kaum bumuputera khususnya melayu harus sedar akan tragedi besar yg bakal mereka terima jika kaum melayu tidak bersatu spt skrg. Hairan sungguh kenapa org melayu lebih pentingkan soal peribadi dari kaumnya? Kaum2 lain dgn jelas memperkukuhkan perpaduan dlm kaum mereka sdgkan melayu berpecah belah, berpuak puak membawa agenda politik peribadi masing? Wahai org melayu bangunlah sblm terlewat.
QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ
NIH DAH DIKIRA SEBAGAI PROPAGANDA
KITA HIDUP DALAM MALAYSIA MESTI ADA SEMANGAT 1 MALAYSIA MELAYU CINA INDIA DAN LAIN LAIN BANGSA RAKYAT MALAYSIA PERLU SALING MEMBANTU UNTUK NEGARA BUKAN JADI BARA DALAM SEKAM YG AKHIRNYA AKAN MEMBAKAR NEGARA

Tanpa Nama berkata...

Salam semua , Tungguuuuu ajeeee dgn sabar jangan bingit-bingit kan PM kita yang kita sanjung tu dah naik mimmbar sekarang ....Dengarrr jeee ...jap agi tu adalah yang dia umumkan kaluu ada rezekiii kau oranggg adalah tuu kalau tak umum tu takpa laa nak buat macam mana lagi BERSYUKUR AJEEE LA APA YANG ADA TU .....GAJI BARU NI PUN DAH NAIK KAN,,,....BAHANG KENAIKAN BELUM HILANGG LAGIII....JADI ...TERIMA JE HAKIKAT JANGAN NAK GADOH-GADOH....BOHHHH

Tanpa Nama berkata...

tak de citer keee

Tanpa Nama berkata...

pendapat saya. hanya polis dan tentera sahaja naik gaji.percayalah.tetapi PA akan diumumkan kemudian dalam tahun ini

Tanpa Nama berkata...

tkde naik gaji pun..

Tanpa Nama berkata...

yes! gaji dah nait! yahoo!

Tanpa Nama berkata...

Biar lah tentera dan polis dulu...bagi mereka semangat untuk amankan dan hapuskan penganas sabah...kita ni biar lah dulu...lepas pilihanraya baru cerita...kalo BN menang dah tentu naik...insyaalah...kalo PR menang dah tentu ramai yang akan diberhentikan...kerana DAP dah janji nak kurangkan PA...Oleh itu jangan sesiakan nikmat yang sedang kita nikmati...

Tanpa Nama berkata...

apa cer...

Tanpa Nama berkata...

kah...kah...kah.... padan muka kiter semua...

Tanpa Nama berkata...

Apa keputusan kerajaan ttg penjawat awam? Apa berita baik ke? Update sikit.

Tanpa Nama berkata...

Bersyukurlah dengan pekerjaan yang ada sekarang..sekurang-kurangnya kita masih ada pendapatan tetap setiap bulan.. kalau la PR yg tadbir kerajaan selepas ini, maka banyaklah PA yang diberhentikan atas alasan mengurangkan bilangan PA. Waktu tu dah terlambat kalau nak berpiket / berdemonstrasi bagai..PR akan buat pekak je. Percayalah..jgn dh terhantuk baru nk menyesal.

Tanpa Nama berkata...

Cadangan PAS untuk membela pegawai kerajaan
March 10, 2013


Datuk Husam Musa,

Saya difahamkan, esok Perdana Menteri akan bertemu dengan kakitangan awam dan akan mengumumkan beberapa inisiatif baru untuk perkhidmatan awam.


Antara inisiatif yang dijangka diumumkan meliputi pelarasan gaji hingga 10%, peningkatan elaun cola antara RM300 hingga RM500 dan menaikkan elaun perumahan kakitangan awam.


PAS Pusat yang bersidang pada hari ini mengambil ketetapan, mana-mana pengumuman yang dilakukan oleh Perdana Menteri untuk perkhidmatan awam akan diteruskan jika sekiranya Pakatan Rakyat mentadbir Putrajaya.


PAS Pusat dalam masa yang sama mencadangkan beberapa langkah tambahan.

Antara lain, tumpuan juga harus diberikan kepada kenaikan pangkat untuk semua kategori pegawai di mana jawatan utama bukan hanya dikhaskan kepada PTD bahkan dipeluaskan kepada perkhidmatan lain seperti guru, kastam, polis, tentera dan lain-lain.


Kedua, menerima pakai amalan di Kelantan di mana semua pinjaman perumahan dan kenderaan kakitangan awam dihapuskan kenaan caj bunga 4% bermula dari tarikh PR mengambil alih Putrajaya.

Bagi pinjaman sedia ada, ia akan dikaji terlebih dahulu untuk menentukan samada kerajaan mampu membiayai implikasi kewangannya.


Ketiga, bagi faedah kakitangan awam yang berpendapatan rendah serta rakyat Malaysia umumnya, kadar pelepasan cukai yang ada sekarang dicadang dikaji semula untuk dinaikkan.

Kadar perlepasan cukai yang rendah untuk isteri dan anak-anak yang ada sekarang menyebabkan kakitangan awam dan orang ramai tidak mendapat pendapatan benar yang cukup untuk membiayai kos hidup yang tinggi pada hari ini.


PAS Pusat juga ada membincangkan supaya kajian dibuat terhadap panalti yang di kenakan oleh Jabatan Hasil Dalam Negeri kepada pembayar cukai sebanyak 45% bila jumlah cukai yang diumumkan berbeza dengan yang ditafsirkan oleh Jabatan Hasil Dalam Negeri.

Penalti tersebut membebankan pembayar cukai. Kutipan cukai negara meningkat kerana penalti 45% itu dikenakan. Pada tahun ini dijangka kutipan cukai termasuk penalti itu akan menjadi yang tetinggi pernah dikutip.

Peningkatan kutipan kerana penalti wajib seperti ini menambahkan lagi tekanan terhadap rakyat jelata.


Cukai ke atas eksport sawit mentah atau CPO sebanyak 23% yang menyebabkan harga kelapa sawit kita lebih mahal di pasaran antarabangsa juga dicadangkan untuk dikaji. Indonesia telahpun dua kali menurunkan cukai CPO menjadikan harga sawit mereka lebih berdaya saing.

Langkah ini boleh membantu meningkatkan harga sawit yang rendah pada hari ini dan ini memberikan faedah termasuk kepada pekebun-pekebun kecil di seluruh negara.

Pada masa yang sama polisi kerajaan Melaysia memberikan AP eksport sawit mentah bertujuan melepaskan cukai eksport kepada syarikat kroni terpilih yang telah digunakan untuk mengeksport 7 juta ton sawit mentah setahun tanpa cukai yang menyebabkan kerugian kepada negara juga dicadang untuk dikaji semula.

Bagi tujuan tersebut sebuah jawatankuasa ditubuhkan dan ia akan mencadangkan pendirian PAS terhadap penalti cukai 45%, kadar cukai CPO yang baru dan menghapuskan sistem AP eksport minyak sawit mentah.

Datuk Husam Musa, Naib Presiden PAS

Tanpa Nama berkata...

pass tentera, tentera, pass tentera tentera.. Allah tu maha adil.. Dia bagi tentera kerja lebih kat lahad Datu...

Tanpa Nama berkata...

Ikhlas dari PA yg bukan b'gelar ATM/PDRM..

Sy sokong ATM dan PDRM dinaikkan gaji mereka. Sekurang-kurangnya jika mereka meninggal/mati sewaktu berkhidmat menjaga keselamatan negara, waris-waris mereka dapatlah pencen terbitan yang boleh membantu mereka meneruskan kesinambungan hidup.

Tanpa Nama berkata...

huk aloh la datuk farida jadi KSU kesihatan padahal degree dlm perancangan. yg naik KPPA degree sastera... huhu bijok tol JPA ni. tu yg huru hara PA ni.

Tanpa Nama berkata...

Mana lg ni....berita baik nyo

Tanpa Nama berkata...

rmaila yang pulang hampa..

Tanpa Nama berkata...

HRRRRMMM...LEBIH KEPADA POLIS N ATM JERZ...HAMPEH..

Tanpa Nama berkata...

Hampeehhhhhhh!!!!

Tanpa Nama berkata...

mana kata elaun nak nai?? kenaikan pangkat utk sokongan pun turun 2 tahun ja.. camni ka kerajaan yg berjiwa rakyat??

Tanpa Nama berkata...

Hampeh..najib....polis askar je la yg bagus utk negara

Tanpa Nama berkata...

mcm hampeh.muhyiddin tipu PA....

Tanpa Nama berkata...

Hancus..

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kene tipu lagi...

Tanpa Nama berkata...

Cadangan PAS untuk membela pegawai kerajaan
March 10, 2013


Datuk Husam Musa,

Saya difahamkan, esok Perdana Menteri akan bertemu dengan kakitangan awam dan akan mengumumkan beberapa inisiatif baru untuk perkhidmatan awam.


Antara inisiatif yang dijangka diumumkan meliputi pelarasan gaji hingga 10%, peningkatan elaun cola antara RM300 hingga RM500 dan menaikkan elaun perumahan kakitangan awam.


PAS Pusat yang bersidang pada hari ini mengambil ketetapan, mana-mana pengumuman yang dilakukan oleh Perdana Menteri untuk perkhidmatan awam akan diteruskan jika sekiranya Pakatan Rakyat mentadbir Putrajaya.


PAS Pusat dalam masa yang sama mencadangkan beberapa langkah tambahan.

Antara lain, tumpuan juga harus diberikan kepada kenaikan pangkat untuk semua kategori pegawai di mana jawatan utama bukan hanya dikhaskan kepada PTD bahkan dipeluaskan kepada perkhidmatan lain seperti guru, kastam, polis, tentera dan lain-lain.


Kedua, menerima pakai amalan di Kelantan di mana semua pinjaman perumahan dan kenderaan kakitangan awam dihapuskan kenaan caj bunga 4% bermula dari tarikh PR mengambil alih Putrajaya.

Bagi pinjaman sedia ada, ia akan dikaji terlebih dahulu untuk menentukan samada kerajaan mampu membiayai implikasi kewangannya.


Ketiga, bagi faedah kakitangan awam yang berpendapatan rendah serta rakyat Malaysia umumnya, kadar pelepasan cukai yang ada sekarang dicadang dikaji semula untuk dinaikkan.

Kadar perlepasan cukai yang rendah untuk isteri dan anak-anak yang ada sekarang menyebabkan kakitangan awam dan orang ramai tidak mendapat pendapatan benar yang cukup untuk membiayai kos hidup yang tinggi pada hari ini.


PAS Pusat juga ada membincangkan supaya kajian dibuat terhadap panalti yang di kenakan oleh Jabatan Hasil Dalam Negeri kepada pembayar cukai sebanyak 45% bila jumlah cukai yang diumumkan berbeza dengan yang ditafsirkan oleh Jabatan Hasil Dalam Negeri.

Penalti tersebut membebankan pembayar cukai. Kutipan cukai negara meningkat kerana penalti 45% itu dikenakan. Pada tahun ini dijangka kutipan cukai termasuk penalti itu akan menjadi yang tetinggi pernah dikutip.

Peningkatan kutipan kerana penalti wajib seperti ini menambahkan lagi tekanan terhadap rakyat jelata.


Cukai ke atas eksport sawit mentah atau CPO sebanyak 23% yang menyebabkan harga kelapa sawit kita lebih mahal di pasaran antarabangsa juga dicadangkan untuk dikaji. Indonesia telahpun dua kali menurunkan cukai CPO menjadikan harga sawit mereka lebih berdaya saing.

Langkah ini boleh membantu meningkatkan harga sawit yang rendah pada hari ini dan ini memberikan faedah termasuk kepada pekebun-pekebun kecil di seluruh negara.

Pada masa yang sama polisi kerajaan Melaysia memberikan AP eksport sawit mentah bertujuan melepaskan cukai eksport kepada syarikat kroni terpilih yang telah digunakan untuk mengeksport 7 juta ton sawit mentah setahun tanpa cukai yang menyebabkan kerugian kepada negara juga dicadang untuk dikaji semula.

Bagi tujuan tersebut sebuah jawatankuasa ditubuhkan dan ia akan mencadangkan pendirian PAS terhadap penalti cukai 45%, kadar cukai CPO yang baru dan menghapuskan sistem AP eksport minyak sawit mentah.

Datuk Husam Musa, Naib Presiden PAS

Tanpa Nama berkata...

doa la panjang2.akhirnya......kena tipu

Tanpa Nama berkata...

Hahahahaha hancing kena kencing

Tanpa Nama berkata...

PNAT JE TUNGGU..APE PUN SYUKUR APE YG ADE..

Tanpa Nama berkata...

Elaun Kewagan rm40 dari dulu hingga sekarang tak naik2..

Tanpa Nama berkata...

Akhirnyaaaaaaa.....semua PA kena tipuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Tanpa Nama berkata...

ha ha.. kena lagi lagi penjawat awam. kenaikan elaun cola dan elaun rumah langsung tidak disentuh oleh PM.. Rakyat Yang Kena Dulu..

Tanpa Nama berkata...

naik gaji salah, tak naik gaji pun salah... tapi harga barang pasti akan naik jugak. Inflasi berlaku tiap2 tahun.

org bodoh ekonomi saja yg kata harga barang naik sebab gaji PA naik. kalau gaji PA tak naik adakah anda jamin harga barang tak naik?

Tanpa Nama berkata...

KAHKAHKAHKAHKAH...RAMAI pa YANG MEROYAN KENA TIPU NAK ELAUN COCA COLA DAN RUMAH....TAPI HABOK PUN TARAK.....

Tanpa Nama berkata...

elaun lain pun xnaik xpyahla nak tuntut yg lain plak..

Tanpa Nama berkata...

mau sokong lagi ka weh??? kasi tukar ar... INI KALILAH!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tunggu mlm ni plak.. apa kata najib di tv3 pukul 9 mlm

Tanpa Nama berkata...

Darat kering kena tipu...

Tanpa Nama berkata...

janji dicapati lagi..
1.4 juta undi bakal hilang.. wakaka

Tanpa Nama berkata...

ad sambungan pulak?? kena tipu lg laaaa...

Tanpa Nama berkata...

Semua nih dah dirancang PM...ngko orang semua DAH KENA TIPU hidup2!!!....hahaha....Kerajaan dah tak ada duit nak NAIKKAN ELAUN atau GAJI SEMUA korang...PM dah pakat skrip ngan TENTERA dan POLIS kat Lahad Datu...bagi kat diorang TENTERA dan POLIS jer....TAHUN LEPAS diorang sama naik gaji ngan kakitangan awam lain......INI TIDAK ADIL!!!...Polis kat semenanjung berlambak lepak kat opis tak buat kerja,layan internet jer....kat Kuantan sehari sorang dua JPJ putih meronda,kereta peronda sebuah,polis biru HARAM tak nampak....Goyang kaki boleh naik BANYAK....INI TAK SETARA....

Tanpa Nama berkata...

tApa yang digembar gembur takde satu melekat
Banyak mata kail yang cuepacs letak bukan sahaja ikan besar tak makan ikan bilis pun tak ade.

Bersyukur dengan apa yang ada kerana kita masih ada pilihan.

Tanpa Nama berkata...

Aku tetap undi pembangkang

Tanpa Nama berkata...

hahahaha (ketawa org kuciwa)

Tanpa Nama berkata...

WekkK.....

Tanpa Nama berkata...

bye bye BN ! :D

Tanpa Nama berkata...

bru ni atm dh naik rm200..katanya elaun khas...ni naik lg...klaulah kerajaan bg smua tu hanya pd yg btl2 jlnkan tugas xpa jg...ni x...kluar msuk opis pn sesuka hati...lainlah awam...kluar msuk opis pn nk isi buku lah..isi borang lah...yg dorang keje main2 lebih2 plak dpt naik gji..

Tanpa Nama berkata...

nampaknya tergaidailah putrajaya...najib..najib..

Tanpa Nama berkata...

Dkt KUANTAN sblm ni hari2 aku tgk SB Polis ambik duit dr tokei2 mesin kuda.. dah la mesin beribu ! dulu la. sekarang da tutop. hehe

Tanpa Nama berkata...

selain tukar kerajaan, apa kata try tukar presiden cuepacs dulu.....

Tanpa Nama berkata...

gsdgsdfggfg

Tanpa Nama berkata...

berapa lama la nak kaji.....?

Tanpa Nama berkata...

ape benda lah... cola..itp..langsung x sentuh...lain kali jangan bagi harapan yang tinggi... pilihanraya akan datang akan menentukan semuanya... tunggu!

Tanpa Nama berkata...

Kah...kah....kah.....kah... kene tipu!!!

Tanpa Nama berkata...

kita tunggu PRU-13

Tanpa Nama berkata...

jljkghjkfhjfghtefsdtyeyfgdety

Tanpa Nama berkata...

bye bye najib..
bye bye bn..
welcome anwar..
welcome pr..
klu xjalan jgk, kite tukar lg.. hehe

Tanpa Nama berkata...

semua dah selesaikan.boleh lah kita jalankan PRU13 dengan aman damai.amin

Tanpa Nama berkata...

Ini semua Salah ANWAR!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Harap Askar dan Polis jer la ngundi ngko...yang lain dah KECEWA dah...kalau MENGUNDI bulan nih MEMANG AKU 100% UNDI PEMBANGKANG...

Tanpa Nama berkata...

Termasuk kamuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu......

Tanpa Nama berkata...

Datang jauh2..sumer pg picc.. ingat berita baik..tapi hampeh.... perabihkan boreh jer...

Tanpa Nama berkata...

sabo ler.. kang najib umum, gaji naik, harga barang pun naik...
jgn perjudikan negara hanya kerana elaun kola 400 dan ITP 450.... yng rugi korang jugak.. najib n anwar dh kaya raya....

Tanpa Nama berkata...

elok2 aku undi BN, ni kali memang UNDI PR lah..BN harapan palsu..penipu..sandiwara

Tanpa Nama berkata...

Apalagi..INI KALI LAH>...tukar....

Tanpa Nama berkata...

Angkara cuepac..kalau tak semua ini takkan menjadi kemarahan PA pada kerajaan..Cuepac kuat lajak dari laju..

Tanpa Nama berkata...

nasib tak dtg sana td. ader meeting. tau2 itu je yang PM nak cakapkan. TPM cakap ader berita baik. nak buat macam mana..... kehidupan kena diteruskan dan tahun ini tanggungjawab anda untuk PRU 13 memilih kerajaan yang lama ataupun yang baru..

Tanpa Nama berkata...

suruh la omar osman letak jawatan. dia dah umum elaun awal2 tp habok coca cola pun tarak...

Tanpa Nama berkata...

Salah SULU N ANWAR....

Tanpa Nama berkata...

TERIMA KASIH NAJIB... Wakakakakakakkakakakaka ! SAyonara BN

Tanpa Nama berkata...

baru pg td tepon bank rakyat.. cancella camni..

Tanpa Nama berkata...

termasuk aku...by umnosssssss....si lebam yidin ni pun hari tu tak yah lah keluar statement berita baik untuk penjawat awam..cakap jer lah penjawat awam dalam sektor polis dan tentera..barulah penjawat awam yg lain tak ternanti-nanti...ini kali lahhh..kasi tukar

Tanpa Nama berkata...

Kesian kita sbg penjawat awam yg lain.. Bukan iri hati cuma rasa tidak adil..tak kisah kalau tiada apa2 yg naik tp biar semua tak naik..kalau 1 naik yg lain pn nk naik gak..biar sama rata...kita kan satu malaysia.. kalau x naik biar semua x naik..jgn krna dorg polis o tentera..dorg je yg dpt keistimewaan sdgkn kita msg2 ade kepentingan..ada peranan..ada t/jwb.. Sy, cuma PT W17..dr dulu sampai skrg masih lg W17..x pe lh..even ada diploma..sb mohon mmg guna sijil je..yg x puas hati..dulu tkg masak dr n1 bole naik n 17..yg kite ni bila lg nk naik..tak kira la gred apa..yg heran nya..gred bwh pn dh sama level dgn kita..hrrrmmmm....sedih la...kenapa la pemerintahan mcm ni.. kn elok kalau sama merasa..sikit sama sikit..banyak sama banyak...

Tanpa Nama berkata...

PA DI PERMAINKAN MCM LEGO LAGI...HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAAH!!

Tanpa Nama berkata...

Syok ooo ... amacam kekawan ku PA

Tanpa Nama berkata...

vote for PR...

Tanpa Nama berkata...

Saya membuat analisis

Ketiadaan pengumuman oleh PM pada MAPPA 2013 telah mendapat reaksi mengecewakan oleh ramai Penjawat Awam. Ketiadaan pengumuman mengembirakan ini mungkin boleh difahami kerana krisis di lahat datu yang memerlukan keutamaan dari segi bajet melaksanakan operasi daulat.

Satu berita gembira untuk penjawat awam boleh mengubah kepada kedudukan zero to hero.

Tanpa Nama berkata...

buat penat menunggu dan mengharapkan pengumuman...last2 xde..penipu punya muhidin, 2 kali keluar statement sruh PA berdoa, berdoa ngan tuhan ke ngn najib? boleh jalan laaaaa....

Tanpa Nama berkata...

MANA MOHYIDINNNN...JAWAB
MANA ALI.....JAWAB
MANA OMOR.....JAWAB

Tanpa Nama berkata...

Cadangkan supaya Presiden Cuepacs ni jadi PM, so leh la janji sume jadi nyata.

Tanpa Nama berkata...

Najib utang banyak sangat...dia sorang ngalahkan pm pm lain ...tiris pun banyak sangat....jambatan pun runtuh,,stadium runtuh,,,bangunan yang british buat dulu punyalah tahan sampai la ni...kerajaan bn buat tak sempat nak guna dah runtuh...tak telus dan banyak rasuah....

Tanpa Nama berkata...

Welcome Pkr !

Tanpa Nama berkata...

BERSABARLAH WAHAI PENJAWAT AWAM. ITU JER REZEKI ALLAH NAK BERI. APAPUN BERSYUKUR, AT LEAST, KALAU X SILAP SEMUA PENJAWAT AWAM DINAIKKAN SATU KGT. MAKNANYA DUA KENAIKAN KGT UNTUK TAHUN INI. YANG GAJI MAKSIMUM DAPAT 3 KGT. HARAP PRESTASI DAPAT DIPERTINGKATKAN DEMI KEPENTINGAN PERKHIDMATAN AWAM.

ghogimampuih berkata...

MANA?MANA?COLA?ITP?HAMPA TU LA DOK KALUT SANGAT..P LA BUNUH DIRI?PADAN MUKA DOOK BERHARAP SGT..DAH DAPAT INFO LA..NU LA..NI LA..LAST2 HAMPEH JE..CELAH GIGI JE LEPASNYER?HAHAHA..HAMPA DOK GADUH BODOH BANGANG DALAM NI..KATA ORG SANA SINI..HAMPA DAPAPT APA?MANA SUARA HAMPA?PENGECUT!!!!!!DALAM NI JA HAMPA PANDAI MENGAYAT..PIRAHHHHHHH MABUK! HA BALAS LA.....

Tanpa Nama berkata...

kalau x nak bagi< jangan banyak cakap..janji ditepati ke dicapati?? hampassssssssss......sepah!

Tanpa Nama berkata...

welcome ANWAR...our new PM and HERO..

Tanpa Nama berkata...


bye..bye.. BN.. :D

Tanpa Nama berkata...

Setuju...mohyidin ni banyak kali benar main2kan PA....
TPM mau apa ni.....nk pekena PM ko? Kasi orang marah sama PM

Tanpa Nama berkata...

KEPADA PA2 YANG TIDAK PUAS HATI SILA TUKAR SKIM PERKHIDMATAN KEPADA POLIS DAN TENTERA. SEBAB DAH SETARA JADI ANDA SEMUA AUTOMATIK DAPAT KENAIKAN GAJI



SYUKUR LA SIKIT ABE2 ADIK KAKAK

Tanpa Nama berkata...

balik buat kerja semula ye di pejabat setelah dapat durian runtuh tadi...hehehe...kena kencing hidup2...tapi tak apalah, askar dengan polis naik gaji pun oklah...kita boleh tumpang gembira jugakan?

Tanpa Nama berkata...

Cuba PM baru la pulak...

Tanpa Nama berkata...

ko pon sama....suara hangpa apa?? hang igt ni apa??? pinang char koay tiaw ka?? depa nak luah peduli la kat depa..hang tau apa??

Tanpa Nama berkata...

EIIII!! BUSUK! BUSUK! BAU HANCING...

Tanpa Nama berkata...

budak Sindrom Down Yidin kluar statement tipu PA

Tanpa Nama berkata...

BABAI BN.........WELCOME PAKATAN...ANWAR NEW PM :)

Tanpa Nama berkata...

Nak Biskut???

Tanpa Nama berkata...

apa tunggu lg??? dah pukul 1..jom pi mkan..pstu blik rumah tido...ptg tk payah msuk office bt kerja dh...sruh polis ja bt keja...

Tanpa Nama berkata...

angkara mohyidin pa marah pada najib...

Tanpa Nama berkata...

RASANYA JAWATAN PDRM DAN ATM BANYAK NAK GUNA. SAPA YANG X PUAS HATI SGT, DIPERSILAKAN UNTUK POHON. BYK POST DEKAT SABAH. HEHE...

macamanapun, sy sokong ATM dan PDRM dinaikkan gred yang setara bagi menjaga keselamatan negara sungguhpun sy penjawat awam biasa.

Tanpa Nama berkata...

kalau cmni nampaknye.......
BN = Be End !!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Cam ne la PM nak bagi insentif, ni time keje pun duk main tenet...ikut time la sikit

Tanpa Nama berkata...

KERAJAAN UMUM SIKIT JE DULU TU.. TAKNAK PEKERJA SWASTA BISING. MUNGKIN LEPAS PILIHANRAYA BARU KASI LEBIH LAGI..SABAR SEMUA

Tanpa Nama berkata...

Mmg tak bijak lgsg siapa yg kata polis banda dok goyang kaki..tak bersyukur dgn keamanan yg ada.. Siapa jaga kwsan uma hangpa. Mak pak hangpa kah? Skurangnya kami polis dah angkat sumpah setia pertahan negara,10tahun pjj dgn keluarga,hangpa? Kalo da menyampah,beremti jd pa.. Idup sbg gunting dlm lipatan utk apa. Idup xtau bersyukur. Tuihh

Tanpa Nama berkata...

1.4 juta klu undi bn lg xtau lah nak kata apa.. mmg macai tegar lah kot..
yg pasti undi aku kali nih utk pr!

Tanpa Nama berkata...

kalau berani, sebelum PRU la umum....kalau lepas PRU baru nak umum, apa beza BN dengan pembangkang? tunjukkanlah keikhlasan tu.....haduiiiii

Tanpa Nama berkata...

kena kasi ajar sikit....

Tanpa Nama berkata...

siapa duduk area ampang point, kat sana ada satu kedai cd cina yang jual cd dalam 20-30 keping je. actually cina nie jual dadah kat budak2 melayu yang dlm lingkungan umur 15-30 thn. every time dia bawak masuk dadah ke kedai dia, akan di eskot 2 orang lelaki melayu (PDRM). jadi apa maksud najib yang katakan PDRM menjaga maruah/kedaulatan/kemakmuran?. kisah ini kisah benar tapi saya tak mau fikir2 sebab biar lah yang buat nie yg menanggung. JADI KENAIKAN PANGKAT PDRM MMG TAK ADIL. kalau ATM saya tak berani nak komen sebab tak pernah tengok depa buat apa2...PDRM BUAT DEPAN2....

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum w.b.t semua. Kepada rakan² PA semua, harap kita sama²lah bersabar yer.. takpa la, beri la peluang kepada anggota polis & tentera khabar berita baik hari ni. Syukur alhamdulilah kita masih mempunyai kerja lagi.. & harap kita sama²lah teruskan tugas² kita seperti biasa. Life is so beautifull...

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 499   Terbaru› Baru»