SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

25 September 2014

Kenyataan Akhbar: "Penafian Jabatan Perkhidmatan Awam (Jpa) Mengenai Kakitangan Awam Terima Kenaikan Gaji Baru Mulai 1 Januari 2015

JPA
35/9/2014


PUTRAJAYA, 25 September 2014 - Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) ingin memaklumkan bahawa penyebaran berita mengenai kenaikan gaji dan elaun kakitangan awam yang disiarkan melalui media-media sosial adalah tidak benar. Mohon kerjasama semua pihak untuk tidak menyebarkan berita ini sekiranya ada menerimanya.
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:
Pasukan Komunikasi
Jabatan Perkhidmatan Awam
Putrajaya
Tel: 03-88853830/3146
E-mail : komunikasi@jpa.gov.my

19 ulasan:

aaron4181 berkata...

Saya 1st

Eddiesyahrulmizam Ali berkata...

kalau betul apa salahnya..kakitangan awam berhak mendapat gaji yg lebih baik jika kerajaan berkeras nk laksanakan GST..Sebelum adanya GST pun..rakyat dan kakitangan awam telah dibebani pelabagai masalah diatas kenaikan kos sara hidup...

sakura luncai berkata...

bagus2 dan syabas kepada JPA dan KSN kerna anda telah membuat kerja yang betoi iaitu membodek kerajaan agar jangan di beri kenaikan gaji pada penjawat awam semalaya .. taniah2 anda berjaya mengubah pemikiran penjawab awam hari ini ..

sulaiman berkata...

BIAR LAH PENJAWAT AWAM SEMALAYA DENGAN GAJINYA.

zamri rahman berkata...

Harapan tinggi penjawat awam jika kenaikan gaji benar-benar berlaku seperti yang diwar-war kan
Sangat wajar kenaikan gaji dengan keadaan semasa

Kos sara hidup tinggi serta bermacam lagi.

Pihak CUEPACS wajar menyokong kenaikan gaji agar ianya benar-benar berlaku.inilah harapan majoriti penjawat awam.

aduan rakyat berkata...

Tahniah JPA.. telah membocorkan apa yang sulit...PM Najip belum buat pembentangan da tau da Tahniah JPA..

hafizulhadi rahim berkata...

10 hari lagi

Eddiesyahrulmizam Ali berkata...

sekarang minyak pula yg naik bertubi-tubi...wajar naik gaji..kos sara hidup tinggi...WAJAR NAIK GAJI...WAJAR NAIK GAJI

sakura luncai berkata...

dajjai mana yang turunkan subsidi minyak tu ??

Sebatas berkata...

sebelum nak kasi naik gaji baru, perbetul dulu kesan naik gaji 13% pada 2012 dulu. Ada ka lepas naik 13% terus naik gaji tahunan. yg naik gaji januari untung la..lepas naik 13% terus naik gaji tahunan. Ada ke patut kawan aku masuk perkhidmatan awam tahun berikutnya dari aku, tapi skrg gaji dia dah mendahului gaji aku. sebab lepas naik 13% terus naik gaji januari. gred sama tapi gaji dia lebih wakalupun dia masuk PA tahun berikutnya.....kalau nak buat cam tu patutnya TPG nya berubah seperti yg disarankan dlm SBPA...

indahnya islam berkata...

harga barangan naik melambung lambung ini belum gst lagi ... hari dapat hadiah minyak naik harga 20 sen...... harap kenaikan gaji berlaku ..

sulaiman berkata...

KITA TUNGGGUUUU!!! APA NAJIB NAK KATA

Muhamad Redzuan Abu Bakar berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Muhamad Redzuan Abu Bakar berkata...

Harap 10hb Okt ni semua penjawat awam dapat berita gembira...kalau lepas2 bajet lebih menyebelah kpd askar,polis,doktor n cikgu ja,sampai askar yg Spm cukup2 mkn pun bleh sma gred 29 sma ngn lepasan diploma tp brharap bajet 2014 adil pada smua pnjawat awam kerana smua pnjawat awam memainkan peranan masing2...

Muhamad Redzuan Abu Bakar berkata...

Harap 10hb Okt ni semua penjawat awam dapat berita gembira...kalau lepas2 bajet lebih menyebelah kpd askar,polis,doktor n cikgu ja,sampai askar yg Spm cukup2 mkn pun bleh sma gred 29 sma ngn lepasan diploma tp brharap bajet 2015 adil pada smua pnjawat awam kerana smua pnjawat awam memainkan peranan masing2...

Muhamad Redzuan Abu Bakar berkata...

Tapi kami sbg penjawat awam akan sentiasa menjalankan tugas kami dgn pnuh tanggungjawab kerana kami pemegang amanah...

Muhamad Redzuan Abu Bakar berkata...

Harap 10hb Okt ni semua penjawat awam dapat berita gembira...kalau lepas2 bajet lebih menyebelah kpd askar,polis,doktor n cikgu ja,sampai askar yg Spm cukup2 mkn pun bleh sma gred 29 sma ngn lepasan diploma tp brharap bajet 2014 adil pada smua pnjawat awam kerana smua pnjawat awam memainkan peranan masing2...

Taming Sari 73 berkata...

Mimpi...mimpi

mohd hatta berkata...

PM sentiasa membela rakyat.sama2 kita bantu PM....