SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

12 Disember 2008

CUEPACS KESAL PERSARAAN AWAL PENGARAH PENGUAT KUASA IMIGRESEN

Bernama
11/12/2008 8:14pm

KUALA LUMPUR 11 Dis. — Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) hari ini melahirkan rasa kesal terhadap persaraan awal Pengarah Penguat Kuasa Jabatan Imigresen, Datuk Ishak Mohamed.
Ishak, yang berusia 55 tahun pada 4 Januari ini telah memilih persaraan awal “atas dasar prinsip” dan dikatakan ditukar ke Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna pada 1 Disember lepas.
Presiden Cuepacs, Omar Osman memberitahu Bernama bahawa kesatuan itu akan membangkitkan perkara itu dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) esok.
Katanya adalah menjadi malang bahawa pegawai berdedikasi dan cekap bersara awal kerana Ishak “menjalankan tugas dengan baik” dalam membendung kemasukan pendatang asing tanpa izin ke negara ini.
Sejak memegang jawatan itu sejak empat tahun lepas, Ishak bertanggungjawab memperkenalkan sistem penggunaan biometrik bagi mengesan kesahihan kad pengenalan diri, pasport dan dokumen perjalanan pendatang asing di negara ini. - Bernama

Tiada ulasan: