SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI***

09 September 2009

BANTUAN KHAS RM500 UNTUK PENJAWAT AWAM KUMPULAN SOKONGAN

Bernama
9/9/2009



KUALA LUMPUR, 9 Sept (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak Rabu mengumumkan berita gembira untuk 860,000 penjawat awam kumpulan sokongan iaitu pemberian bantuan khas kewangan RM500 bagi kumpulan itu.Bayaran khas kewangan itu akan dibuat dua kali iaitu RM250 dibayar sebelum Aidilfitri manakala bakinya pada bulan Disember."Keputusan ini diambil setelah mengambil kira kebajikan kakitangan awam dalam kumpulan ini terutama bagi meringankan beban kos persediaan musim perayaan dan juga persediaan persekolahan pada hujung tahun ini," katanya dalam satu kenyataan Rabu.Najib berkata implikasi kewangan kepada kerajaan bagi bayaran itu adalah sebanyak RM430 juta.-- BERNAMA


Ruj: Pekeliling Perkhidmatan Bil.17/2009 (klik disini)

182 ulasan:

abekhalid berkata...

Ngamlah 2.kita yang 41 ke atas ni ndak payalah bah.cukup juga.syukur.smoga kumpulan sokongan tahu menilai dan menggunakan dengan bijak.jan pulak pas raya xda langsung simpanan.gaji untuk bulan 10 lama lagi hehehe.

Tanpa Nama berkata...

Apa yang ngam. naya la kumpulan 41. bukan kumpulan sokongan saja yang mahu raya. semua pun mahu raya.. tolong la PM....

lan berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Syukurlah... lebih baik daripada tak ada....

Tanpa Nama berkata...

rm 250 pun gred 41 nak berebut dengan kami yang gred 3 yang rendah ni... jgnlah rakus dan tamak....

Tanpa Nama berkata...

apa2 pun syukur alhamdullillah...

l berkata...

bukan tamak.bukan nak berebut.tapi ni soal sama rata. rasa mcm xdihargai la plak kami sebagai kumpulan 41 ni. kat opis skrg ni budak2 sokongan ni duk ruih2 je dpt duit bantuan ni. pegawai2 semua diam je (makan ati..sedih2..sob sob).xpela kami tulang, ari2 buat sup la pasni.tolong la PM bagi sama adil.:(

Tanpa Nama berkata...

jangan undi BN lagi

Tanpa Nama berkata...

Pada hemat saya, bantuan bukan tertakluk hanya pada kumpulan sokongan shj. malahan kumpulan P&P terutamanya 41 perlukan bantuan serupa. Bantuan RM500/2 cukup melegakan terutama bg mereka yg telah berkeluarga yang juga memerlukan bantuan kewangan.

Tanpa Nama berkata...

ala gred 41 gaji dah berlambak dah.. apala sgt 500tu..

Tanpa Nama berkata...

bukan kira tamak atau tidak.. tapi semua penjawat awam pun buat kerja, tak kira la kumpulan Pengurusan & Profesional atau Sokongan.. Perlu dikaji juga, ada pegawai kumpulan sokongan yang hidupnya lebih mewah dari kumpulan P&P hasil daripada kelonggaran yang diberi untuk buat kerja sampingan sedangkan P&P tidak dibenarkan untuk cari pendapatan sampingan... Mohon CUEPACS kaji pemberian duit raya pada P&P juga.. Terima kasih...

Tanpa Nama berkata...

Asal sikit sangat.. Makin teruk plak kerajaan skang ni..

Tanpa Nama berkata...

sy yg baru keje gov ni berapa sgt laa gaji.. gaji kump sokongan yg dh keje beberapa tahun lg byk dr sy.. so harap2 kerajaan bg bonus jgk kpd gred 41. amiin.

Tanpa Nama berkata...

i tak akan undi BN lagi,.......................

Tanpa Nama berkata...

hehe... aku cikgu kt sk rendah. gaji 29. ciput je. kalo nak kira keje pun sama dgn 41.. nak kira 41 belajor tinggi kt u.. tk tinggi jugak kot.. tu kira tak adil jugak ke?? jgn bagi pada 41 keatas dato; najib.. mereka kaya raya dah. gaji besor

Tanpa Nama berkata...

KAMI KUMPULAN 41 DAHLAH DIANGGAP RAKYAT KELAS KEDUA.RELEVANLAH DAH BELAJAR SAMPAI UNI. GUNA DUIT OII...DAH KERJA KUMPULAN NI LAH SUMBANG CUKAI LEBIH PADA KERAJAAN ..MANA HAK KAMI ,KAMIPUN BUKAN DARI KELUARGA SENANG.BANYAK TANGGUNG KELUARGA SUPAYA BELAJAR TINGGI-TINGGI,BILA DAH BERKHIDMAT , KUMPULAN SOKONGAN MEMANG BERTUAH.CUBA KAJI GAJI KUMPULAN GURU DG 32,DAH LEBIH DG 41.HAI. TAK RETI KIRA KA...

Tanpa Nama berkata...

bangganya aku dapat duit raya.. alhamdulillah syukur nikmat.. malaysia maju rakyat selamat..

Tanpa Nama berkata...

ye laa.. seronot nya dapat duit raya.. raya2 lebuh raya balai raya jalan raya..DUIT RAYA bestnyer

Tanpa Nama berkata...

ekekek.. jgn buat budus bang.. 32 berapa taun nk dpt. adessss... skali ngan cucu kot

P&P berkata...

Apa yg penting? Kerjasama..Baik ada drp xda..Pikir2lah kemampuan gomen la ni..430j nak korek dari mana?

Tanpa Nama berkata...

KAMI KUMPULAN 41 DAHLAH DIANGGAP RAKYAT KELAS KEDUA.RELEVANLAH DAH BELAJAR SAMPAI UNI. GUNA DUIT OII(yang duit kerajaan tak bayor berapa milion ya )...DAH KERJA KUMPULAN NI LAH SUMBANG CUKAI LEBIH PADA KERAJAAN ..MANA HAK KAMI ,KAMIPUN BUKAN DARI KELUARGA SENANG(tak pa kaluarga tak senang. ko gaji besor senang jugak).BANYAK TANGGUNG KELUARGA SUPAYA BELAJAR TINGGI-TINGGI(adess.. bukan pinjam ptptn ka?),BILA DAH BERKHIDMAT , KUMPULAN SOKONGAN MEMANG BERTUAH.CUBA KAJI GAJI KUMPULAN GURU DG 32,DAH LEBIH DG 41.HAI. TAK RETI KIRA KA(29 ke 31 tapi 41 ke 44 bukak kasut la kire. ekekek)...

Tanpa Nama berkata...

TAK KE SEDARA FIKIR, DULU GURU SPM TERUS DAPAT STATUS DIPLOMA.DAH TU DAPAT PULA 32.DAPAT PULA 25 % KENAIKAN GAJI.BONUS RM 500. RAMAI TK BYR PTPTN TU BUKAN SEMUA GOV.TU LA LAIN KALI BELAJAR TINGGI-TINGGI

Tanpa Nama berkata...

mmg cuepacs perjuangkan golongan sokongan sahaja...mereka tidak pernah melihat golongan 41 pun hidup susah..minyak naik,harga barang naik..tolong berlaku adilah wahai pemimpin cuepac pada golongan 41...gaji pun bukan banyak beza ngat dengan kump sokongan atasan..29,32,38..sedarlah wahai pimpinan cuepacs perlu memberi perhatian kepada golongan 41 sama....teruskan perjuanganmu..wasalam

Tanpa Nama berkata...

KERAJAAN PULAK SELALU MEMENUHI TUNTUTAN GURU...NAK ITU LA..NAK INI LAA..SYUKURLAH GOLONGAN DG 10YEAR KOMPEM GAK NAIK 44, GOLONGAN LAIN MKN GAJI 41 SILAP2 SAMPAI PENCEN..DAH LA KERJA 210 HARI SAHAJA SETAHUN ...LAIN2 TUE DAH KIRE BONUS LA...TAPI XPENAH BERSYUKUR,GOV TAK BG BONOS THN NIE DAH MENGAMUK..SEDAR LA SIKIT...JGN ASYIK MEMINTA

Tanpa Nama berkata...

cuepacs.. cuepacs.. engkaulah ratu hatiku.. nasib baik taun ni tk lantik ke 41 lg.. muahahahaha.. (orang yg rasa dia sepandai2 manusia ni payah jugak nak bawa berunding) nasib la aku tk terus masuk u. belajar dari yg susah. baru tau menghargai

AtengapekamuYeop berkata...

alhamdulillah...akhirnya terungkai jugak segala persoalan...time kasih Kerajaan...

Tanpa Nama berkata...

EKEKEKE.. SARIP DOL..!! MANA ADA KUMP SOKONGAN MINTA. GOV YG BAGI. KO TU LA YG MINTAK2. GOV TK BAGI LAGI MAU MINTA KA???? BELAJAR TINGGI KA MCM TU??

Tanpa Nama berkata...

~~~~~~~~~~~~~~UNDILAH BARISAN NASIONAL~~~~~~~~~~~~~~

Tanpa Nama berkata...

itu la org suruh belajar and fikir guna akal...gov bagi sebab cuepacs yang minta untuk golongan sokongan...itu pun xleh fikir ke?kan najib dah kata cuepacs tgh bincang dgn KSN baru nie..gov skrg mmg xde duit..aku keje di MOF aku tau la yg gov xde duit skrg nie...

Tanpa Nama berkata...

ALA 500 TU HABUAN UMPAN SAJA...KAN DI TELUK KEMANG TU ADA KEM TENTERA..JGN GADUH GADUH , KITA TGK NANTI KEPUTUSANNYA..PASTI ADA KEJUTAN.

Tanpa Nama berkata...

haiyakkk.. lu olang tuan munya blog ka.. aiyakk sulah tau gov tala uwang lagi mau minta ka?? aiyaaaakk kilajaan kasi sama olang susah2 saja maaa. sukungan belapa saja gaji maa. lu olang sulah kaya laya maa.. tala pelu kicuh maa.. mikin malu sama 41 saja maa.. lu olang sulah celilik.. bilajar uni.jangan yadi masyam mudak mudak

Tanpa Nama berkata...

MMG UMPAN BAGAN PINANG...SKRG GENG ASKAR DITUKARKAN KE KEM PD UNTUK 3 BULAN...500 TUE KIRA BONUS SAMPINGAN

Tanpa Nama berkata...

tuntutan perjalanan aku lebih darai 500 pun kerajaan xbayar lagi..dah 3bln duit claim xdapat sebab gov mmg xda duit langsung..gov bg 500 nie dah ALHAMDULILAH...tp mesti ade makna....apekah itu...(BAGAN PINANG)....geng askar jgn lupa pangkah BN...ahahahhah

rayyan berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

BERCAKAP TANPA BUKTI ADALA FITNAH. DAN FITNAH SAMA LAH MACAM MAKAN DAGING SAUDARA KAMU SENDIRI BUAT BERBUKA PUASA. JGN KEBAIKAN YG DI BUAT KERAJAAN SELALU DISALAH ERTIKAN. kenapa najib tk umpan gol 41. apakah 41 tk layak mengundi.. pikir2 lah saudara islamku sebelum berkata2. allahuakbar.. adiossss

Tanpa Nama berkata...

Golongan 41 menghina golongan sokongan seperti kami .. apa sangatlah gaji kami dari golongan sokongan 2 R3... keluarga pula besar.... pandang ke bawah sedaraku.. jangan terlalu memandang ke atas......

Tanpa Nama berkata...

tak adil...apa nak bezakan sokongan atau tidak. kalau bagi. bagilah semua. biar sama rata. kalau tak bagi biar tak bagi semua. itulah adil..

Tanpa Nama berkata...

takpe..Najib sedang bermain api.nampaknya. tak ingat ke kekalahan teruk PRU12 antara sebabnya bonus tidak diberikan pada masa itu. ingatlah kakitangan kerajaan banyak sedara mara yang tidak kerja kerajaan. so...sendiri mau ingat nanti. jangan berani mencabar. kelak teruk padahnya. akhirnya BN terus tumbang untuk selamanya. jgn terlalu ebrkira najib. ambil contoh pentadbiran Mahathir yang mengutamakan rakyat. paling kurang pun dia bagi semua sekali setengah bulan gaji bonus. takpe. Teluk Kemang akan beri kejutan selepas ini. tunggu dan lihat

Tanpa Nama berkata...

SYABAS PM... SYABAS NAJIB.... SYABAS CUEPACS !!!!!!
1MALAYSIA.....
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI>>>>>> MAAF ZAHIR DAN BATIN>>>>>

Tanpa Nama berkata...

tak fahamlah sekarang ni. gula kurang, minyak naik (kononnya yg terbaiklah minyak tu), barangan lain naik, tambang naik. apa sudah jadi ni? baru tahun pertama memerintah dah tak bagi bonus. haiyaaaaa.

Tanpa Nama berkata...

ALHAMDULILAH...WALAUPUN KAMI GOLONGAN P&P XDAPAT 500..AT LEAST KERAJAAN BANTU SAHABAT2 GOLONGAN SOKONGAN BAGI MERINGANKAN BEBAN MEREKA...

Kakitangan Sokongan berkata...

Bagi sikit, sikitla sokongan dari kami..bagi banyak, banyakla sokongan dari kami..jadiknye..tggu je la pilihanraya akan datang..da la bagi rm500..baya dua kali pulak?ape la...Zaman gawat ngan mahathir lg bagus...

Tanpa Nama berkata...

HAA... MACAM TULAH.... TERIMA KASIH SEDARAKU.......

Tanpa Nama berkata...

Sendiri mauk ingat.......
jangan pandang remeh kepada kakitangan sokongan seperti kami.....

aku yg bengang berkata...

betul zaman mahathir lagi bagus. gawat mcm mana pun dia bagi. itulah pemimpin berjiwa rakyat dan pandaii menjaga parti...he he he

Budak Kampung berkata...

Walaupun kerajaan x bg bonus pd sume, hrp2 cola dpt diselaraskan... RM500 ker... heheh... ALLAHU AKBAR!!!

aku yg bengang berkata...

lagi bonus yg sekali setahun dia tak bagi bro...apatah lagi cola every months bro..lagi lahh terbeliak muka PM tu....

Tanpa Nama berkata...

berlagak ye PM ni

Tanpa Nama berkata...

Kami kumpulan Profesional (dg41) terasa kecewa dan sedih KPM menggalakkan kami untuk melanjutkan pelajaran ke universiti dengan duit sendiri akhirnya dapat apa?? semua rugi sahaja , hutang dengan bank ( bayaran yuran universiti ) belum habis bayar terpaksa berjimat selepas tamat belajar, pelarasan gaji pun rendah jika dibandingkan dengan kumpulan sokongan DGa32.Rasa -rasa kami mcm kena tipu.Tiada perjuangan untuk kami, bantuan khas RM500 pun x dapat. mcm kami ni tak perlu belanja untuk menyambut raya.

aku yg bengang berkata...

berlagak...bagus. tak sampai setahun mentadbir dah macam2 hal berlaku. dulu aku respect ngan pemimpin BN ni. tapi dah makin krg dah.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah kepada C.U.E.P.A.C.S kerana berjaya dalam perjuangan. Hak kami di mana?

Tanpa Nama berkata...

kenapa bodoh sangat 41 suka banding ngan 32..... depa belajar tinggi2 tak reti nak banding gaji mana tinggi.

gaji 32 tinggi sebab dah lama kerja sampai 12 tahun ke atas ... yang 41 tu baru dua tiga tahun kerja .. nak banding gaji ngan berbelas tahun kerja...

ingatlah sikit.... gaji mati 41 tinggi berbanding 32.... ingat lah 41.... bersyukur sbb ada kerja. banyak lagi yang keluar U .. tak bekerja...

banyak lagi orang yang susah daripada kita...

kalau kita sentiasa asyik memandang ke atas... sampai bila-bila tak cukup... sesekali pandang juga ke bawah...

Tanpa Nama berkata...

Perjuangan Cuepacs semua adalah untuk kumpulan sokongan sahaja ke? mcm kumpulan pro ni adalah anak tiri yang terbiar.

Tanpa Nama berkata...

yang beraya menteri-menteri je. rakyat tak perlu raya. kerja kuat2 kumpul duit utk kerajaan je.

Tanpa Nama berkata...

apa pulak 41 bodoh. tgk betul2...mmg patut pun 41 tinggi gajinya. sbb taraf pendidikan berbeza. yg bodohnya siapa? pandai je ckp bodoh tapi tak fikir secara logik tu tak bodoh ke?

CUEPACS : berjuang utk sokongan je..bagus lah macam tu

Tanpa Nama berkata...

Sesiapa kata gaji DGA32 tidak lebih tinggi jika dibandingkan dengan DGA41 terutama bagi mereka ( DGA29 ) yang melanjutkan pelajaran ke universiti. Cuba kira ......

Tanpa Nama berkata...

suka betul buat kerajaan skrg buat kontrovesi... bagi semua dapat kan xde kakitangan bising... KERAJAAN XDE DUIT KER?

Tanpa Nama berkata...

duhai najib..duhai muhyiddin.. dengarlah rayuan kumpulan pnp yang jauh dimata..tanpa ku sedari..air mata ku mengalir...lalalala....(lagu raya)

Tanpa Nama berkata...

Jgn gaduh pasal gaji... Selayaknya 41 dapat gaji lebih..Tapi ni pasal Ihsan Kerajaanla...kaitan dengan PENJAWAT AWAM..,Bukan Kump.Sok saja..apalah korang ni..

Tanpa Nama berkata...

Kata cuepacs perjuang untuk semua . nampaknya mcm lain... semuanya adalah untuk kumpulan sokongan mana ada perjuang untuk kumpulan pro .... pelarasan gaji rendah , bantuan khas tiada... mcm kumpulan pro semuanya tak perlu raya

Tanpa Nama berkata...

Tak payah bagi bonus ..... Lagi baik.

Tanpa Nama berkata...

Belajar tinggi mesti la mau banyak. Belajar rendah ..... rendah la dapat. Renung-renungkan semua.

Tanpa Nama berkata...

itulah...kalau nak bagi bonus bagilah semua. kalau tak nak bagi jgn bagi semua. mcm ada motif jee....

Tanpa Nama berkata...

aku xpaham..gaji dga32 mesti kurang2 3000++ dg41 mcm aku baru 2000++
tp dorang dpt 500...aku xpt..aneh..

Tanpa Nama berkata...

UDAH2 LA TUE..NIE CUEPACS BUKAN NUTP...CUEPACS UNTUK SEMUA,NAK GADO SEBAB DG PEGI BINCANG DENGAN NUTP..BERSYUKUR LA GENG DG KERJA 210 HARI JE SETAHUN DAH TUE..LAIN2 HARI TUE KIRA BONUS LA...KENAIKAN PANGKAT PUN TIME BASED..ITU PUN XNAK BERSYUKUR LAGI KE?..GOLONGAN LAIN P&P KERJA SETAHUN 365 TOLAK CUTI TAHUNAN 30 HARI..335 HARI...FIKIR2 KAN LAH..

Tanpa Nama berkata...

renunglah sajak Usman Awang. Bukan senang menjadi guru.

Tanpa Nama berkata...

CAKAP PAKAI OTAKLAH ... TAK SEMUA 41 TU GAJI BESAR , 32 PUN ADA YG LEBIH BESAR DARI 41 , BAB BELAJAR TINGGI TU , USAHA MASING2. TAK GUNA UNDI BN KALAU MACAM NI . ADIL DAN SAMA RATA LAH.. BARULAH 1 MALAYSIA.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah cuepacs??? ......Tahniah cuepacs??? ......Tahniah cuepacs??? ......Tahniah cuepacs??? ......

Tanpa Nama berkata...

Hidup Tuan Presiden kita. Bonus RM500, baik tak payah la.

Tanpa Nama berkata...

Sedih tak terkata , kami sekeluarga hampir menitis air mata,
Takpelah , semoga Allah ganti yang lain, dan kepada abang2 Cuepacs, tolong berjuang habis-habisan selaraskan cola ye!!!!!!! pagi tadi salah seorang menteri ada kata, "bagi mereka yg tinggal di bandar2 besar, mereka mempunyai banyak pilihan utk membeli barangan keperluan harian dengan harga yang amat murah di Hyper2-market" abng2 Cuepacs fahamkan maksud saya?

Tanpa Nama berkata...

teruklah..pemerintah selepas Mahathir. tak langsung prihatin kpd kesusahan rakyat. penting kan diri je. harta sendiri banyak tak kisahlah ....kami ni hrp makan gaji je.

Budak Kampung berkata...

Teruk sgt ke kegawatan ekonomi malaysia skrg ni sampai layanan kepada kakitangan awam sebegini rupa? Yg kumpulan sokongan> terpaksa bersyukur drpd x de...
Yg kumpulan pro> rasa perkhidmatan mereka x dihargai...

Tanpa Nama berkata...

HIDUP TUN MAHATHIR !!!CUBA LA NASIHAT BARISAN YANG ADA HARINI...TANYA TOK WAN AKUPUN DIA KATA ' TAK ADIL '!

Tanpa Nama berkata...

RM500 dapat beli apa? ... bukan tamak tp cuba fikir...... .

Tanpa Nama berkata...

Kami nak Tun Mahathir yang memerintah semula. lagi bagus....sentiasa ada bonus bukan saguhati. paling kurang setengah bulan gaji wooooo. gawat pun dpt....ni ....pulak semua naik..mcm bagus

Tanpa Nama berkata...

nak tau teruk ke tak datang opis kat MOF...duit negara sekarang zero...

rayyan berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

tidak berguna kita menyalak di sini..PM bukannya peduli...

Budak Kampung berkata...

Adakah 1MALAYSIA bermaksud... tiap2 tahun 1 kumpulan aje kita ambil perhatian????

Tanpa Nama berkata...

zero..tapi rizab pulak naik..apa ni?

Tanpa Nama berkata...

Kita ada akal , janganlah pertikai gred 41 , 32 , 17 , 11 , R3 ka . Mereka yang gred rendah sbb punya tahap pendidikan rendah begitu sebaliknya. Bab belajar tinggi atau rendah itu kan usaha masing2. CUEPACS pun tnegoklah sikit golongan P&P mcm 41 ni , bukan golongan sokongan ja . Semua kakitangan awam kerja sama saja, tapi takkanlah kesamarataan tak ada. Kami pun sokong kerajann jugak. CUEPACS TOLONG BUAT SESUATU...

Tanpa Nama berkata...

1malaysia..1segolongan aje dapat..1pihak lagi merana..inilah hadiah dr pm 1malaysia

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS buats esuatu masih belum terlambat.ni baru je golongan yg ada internet belum lagi golongan yang tak de internet dan buta internet nak bagi komen.

Tanpa Nama berkata...

1MALAYSIA 1 SOKONGAN...

Tanpa Nama berkata...

RM500? NAK BELI SPENDER ROSMAH PON XLEPAS

anaktoyol berkata...

Zaman ni pun ada layanan mcm zaman penjajah... kalau nak bagi semua ... tak bagi pun semua ....kalau tak ada duit tak yah bagi... habis yng bukan sokongan ni apa .... LU PIKIRLAH SENDIRI.........

Tanpa Nama berkata...

percayalah...PRU12 5 negeri jatuh. PRU13 pasti BN jadi pembangkang pulak. hilang mandat daripada rakyat

Budak Kampung berkata...

kpd yg nak tau... 41 wlwpun dikatakan timebased mcm 10 years tu... ada gak yg keje da lebih 15-20 thn tp x gak naik gred... gov maaa...

Tanpa Nama berkata...

PRESIDEN CUEPACS SILA AMBIL PERHATIAN RINTIHAN/KOMEN YANG BERTIMBUN NI......... TU BELUM LAGI YG KAT LUAR ........ ESOK PASTI JADI ISU HOT.......CUBA PIKIR NAK BAGI DUIT RAYA ANAK BOLEH KE BUAT MACAM TU...FIKIRKANLAH..

Tanpa Nama berkata...

mcm ni punya layanan ... nampak gaya PRU13 hanyutlah BN

Tanpa Nama berkata...

tak ambil iktibar kekalahan teruk BN dgn jatuhnya 5 buah negeri.sebab utama PM ketika itu tak bagi bonus. sekarang berani ambik risiko. kalau BN jadi pembangkang PRU13 baru dia tau. aku yg menyokong kuat BN ni pun jadi hilang selera dah ngan BN

apesaje.tk berkata...

Jutaan Terima kasih PM atas pemberian bantuan khas RM 500/2. Cuma diharap kerajaan dapat memanjangkan juga bantuan ini untuk semua gred di sektor awam.

Tanpa Nama berkata...

bring back Mahathir. Dia lagi pandai urus daripada mrk yg baru2 ni. pandai ckp je. tapi cakap tak serupa bikin...

Tanpa Nama berkata...

beb..yg kecoh2 nape...bersyukurla dgn apa yg ada...dah tahu x mampu jgnla berbelanja lebih...utk pemegang DG udah2la tu...amlu sbagai guru...huhu

Tanpa Nama berkata...

beb..yg kecoh2 nape...bersyukurla dgn apa yg ada...dah tahu x mampu jgnla berbelanja lebih...utk pemegang DG udah2la tu...malu aku sbagai guru...huhu

Tanpa Nama berkata...

mcm mana nak mampu skrg ni. gaji stay je..barang keperluan lain naik mendadak. back to da basci lah makan ubi kayu. baik pegi balik zaman jepun. sokong mahathir. mrk ni peruntuh BN je

aku yg bengang berkata...

apa ni Cuepacs. tak berani nak bercakap ke. ari tu kata rizab negara berbillion2.minyak dikurangkan subsidi. situlah brp byk dah dpt disave kan. aparahhhhhh punya kerajaan. ingat kami ni tunggul kayu kaaa

najib berkata...

Jangan buat lagu ni.... pikiaqlah sikit.

mr ramadhan berkata...

PM TQ BAGI RM 500 TAPI BAGILAH SEMUA SEKALI ... BARULAH RAKYAT DIDAHULUKAN .KAMIPUN SAMA MEMAJUKAN NEGARA .

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS HANYA PERJUANGKAN GOLONGAN BAWAHAN SEDANGKAN SEPATUTNYA CUEPACS BERTINDAK ADIL DALAM MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB MENJAGA KEBAJIKAN SEMUA SEKTOR AWAM...KESIMPULANNYA JOM BOIKOI CUEPACS,XDE FAEDAHNYA SOKONG CUEPACS....LAMA2 GAJI SEMUA SEKTOR AWAM DISELARASKAN,PENAT LA SAPE YANG PERGI UNI APPLY LOAN THEN KENE BAYAR BALIK...

Tanpa Nama berkata...

setuju sangat. tak pegi kemana rakyat didahulukan...piraaahhhhhh slogan tu

Tanpa Nama berkata...

alahai PM tak sabar nak bersara ke???/

Tanpa Nama berkata...

bila cakap ikutlah dasar dan peraturan yang berkuatkuasa, tok sah ikut perasaan...bezakan apa makna gaji di gred lantikan, gred naik pangkat dan laluan kerjaya sst skim... kat mana gaji mati dan jumlah tahun service... yg 41 tok sah bangga ngan kelebihan ilmu dan akal, yang bawahan, toksah cakap ikut amarah dan emosi. Insya Allah semua org dah dijanjikan rezeki olehNya.

apapun, syukurlah apa yg kita ada dan dapat... kalau 41 nak banding 32, mcm mana 32 yang baru mangku ngan 22 yang dah lama naik pangkat???

adoi, peninglah korang ni. banyak bersuara x semestinya hebat...

Tanpa Nama berkata...

salam adik 41 yang baru kerja yang cakap gaji 32 lagi banyak dr 41,, adik, yang 32 tu dah nak pencen baru dapat tau pelarasan gaji yg ok, n timebase pun bukan senang nk dpt, skang aje baru auto,dulu spm,,, amik sijil kat maktab perguruan, dah standard sama dengan dip skarang, gomen bagi la convert,adik,, edisi yang 32 ni jenuh tau nak sampai dari 29 ke 32,, saya ni skang 44, saya faham rakan-rakan 32,, jd elok terima dengan hati terbuka dik

Tanpa Nama berkata...

HAHA
Terima kASih Wahai PM NAjiB Kerana Bersikap Tidak Adil
Tahu La Nasib BN Dalam Pilihanraya Ke 13 Nanti..
Kami di Sabah Turut Akan Menyokong Pembangkang!

Tanpa Nama berkata...

Dengan izin,
Maaf la jika tersinggung atau marah dengan keputusan kerajaan. ada dari 41 keatas yang mempertikaikan keputusan kerajaan, saudara 41>, mereka yang sokongan 1dan 2 mmg patut diberi bantuan, saya DS52 telah lama mengikuti perkembangan semasa dan amat bersimpati kepada kumpulan ini. tidak baik mengatakan ayat 'tu la dulu suh blaja tinggi2 taknak' kepada mereka. ini amat biadap dan tidak sopan.Saya pernah ke sekolah2 rendah untuk membuat penyelidikan sosial, dan di mana guru 41 yang baru u grade atau berkhidmat kurang dari 10 tahun yang brgred 41 mengatakan mereka lebih berilmu dan lebih pandai serta kurang meghormati guru-guru 29 dan 32, ada diantara mereka berlaku tidak sopan kepada mereka yang bergred 32 yang berpangkat HEM dan GPK1, saya amat berduka cita dengan tingkah laku mereka ini, bukan semua yang bergini, tetapi lebih dari 50% yang berkelakuan sebegini, ingatlah,, mereka ini yang berjuang mendidik kamu dahulu, mereka ini yang lebih berpengalaman dari kamu,jadi jangan persoalkan keputusan kerajaan ini,

Tanpa Nama berkata...

kmk di Sarawak pun...mengucapkan terima kasih banyak pada PM yang baik hati. berjiwa rakyat konon.

Tak ingat ke PRU12....sebab bonus tak diberi masa tu. slogan je cantik : rakyat didahulukan mampus pembangunan kau sorang diutamakan. hahhhh ni baru betul...

Tanpa Nama berkata...

DS52....adakah research yg u buat ni merangkumi seluruh malaysia? hebat 50% yang u dpt kumpul mau berjuta geran ni. U tak pelah..DS52....jauh ke depan berbanding dgn 41. malas lah nak ulas lanjut nanti ada yg berkecik ati pulak,.

Tanpa Nama berkata...

masalahnye skang..konon nak ringankan beban yg x berkemampuan.. tp yg ber gred 32, 34 dan yg sewaktu dgn nya gaji besar tu...

Tanpa Nama berkata...

saya N27, Gaji RM1900 lebih masuk elaun, tapi ader degree n master fulltime, loan kene bayar ptptn RM260 sebulan, saya pun penat jugak blaja tinggi2, jadi tak payah la nak bising sangat, kalu bonus sebulan gaji, saya dapat RM1450 sahaja, anda 41 RM2500 kalau baru kerja kalau dah lama fikir la,, ader sokongan bising,, dik saya gred 41 cikgu, tadi saya call, die cakap, takpe, rezeki dah macam ni n gaji die cukup lagi,, tak bising pun, dah belanja lebih memang la nak pakai lebih, saya pun bukan setuju sangat keputusan kerajaan ni, tapi jangan tuduh bukan2 kat kumpulan sokongan, sabar la, tahun depan manatau rezeki anda pulak.

Tanpa Nama berkata...

Sabar rakan-rakan ku sama-samalah kita mengumpul pahala di bulan puasa ini.......

Tanpa Nama berkata...

kerajaan kena amik fikir bonus ni n masukkan dalam bajet awal kan senang, tetapkan jer sama rata sume orang,

Tanpa Nama berkata...

yang aku mushkil ni, WANITA nombor satu negara yang sibuk sangat wat sekolah tuk budak genius ni wat aper,,sampai berpuluh juta,,, aku heran la......alasan kata satu pembaziran budak genius ni keluar setiap tahun,,, pelik tul,masukkan ajer ke boarding school dah la, alam shah ke, TKC ke, pas tu anto pi blaja TOP u dah la,, bile bonus penjawat awam wat main2 lak

Tanpa Nama berkata...

pas ni PAS wat la manifesto tambah 1 lagi, BONUS TETAP SEBULAN GAJI SETIAP TAHUN,, baru la BN gigil,, hahaha

Tanpa Nama berkata...

sabar rakan-rakanku. sabar yer,

Tanpa Nama berkata...

kepada Bos saya,,

Bos akhirnya dapatla saya membeli tiket balik kampung esok, yang berharga RM75 (pelik betul,harga mahal sangat, JPJ & KPDNHEP tak pantau ker) pergi balik RM150, nasib baik rezeki bonus bos, bos lain la, balik kampung naik HONDA City baru, saya ni kerani sekolah jer bos, tak mampu nak naik kereta, OK cikgu-cikgu selamat Hari raya Aidilfitri. Maaf Zahir Batin

Tanpa Nama berkata...

sememangnya kerajaan 1 malaysia sudah terbukti kegagalannya mendahulukan rakyat. Jika kira pembangunan mmg ler hebat tetapi yang untung yang dah jadi kaya dah. slogan tak serupa bikin. jika nk tgk minyak 95 lebih teruk kerana kereta dah kurang prestasi menyebabkan minyak banyak diperlukan.... taktik 1 malaysia agar kerajaan lebih untung dari rakyat

Tanpa Nama berkata...

Baguslah tu... Beli Baju Kat Anak pun dah Rm1000... Tu Tak termasuk perbelanjaan beli kuih raya dan buat sedikit jamuan hari raya untuk kekawan... Bayangkanlah tengok kalau keluarga kakitangan kerajaan yang mepunyai anak 5 orang keatas... kesian... tapi apapun tahniah kepada mereka yang berada diatas yang mempunyai gaji yang tinggi... goyang punggung je.........kerja orang bawah yang buat... TAHNIAH

Hilang Kepercayaan berkata...

tak pe..PM tu ingat dia boleh bertahan lama. BN hancur dulu tak ingat ke kebajikan rakyat diabaikan...Bonus tak bagi ketika tu. Abduulah jadi PM..kononya rakyat suka sgtlah kat dia. dia pun tak bagilah dgn senyum-senyumnye...mengharapkan rakyat je. ttup tup...5 negeri jatuh sekaligus. sekarang nak ambik balik susahhhh woooo maunya kena tunggu berpuluh tahun mcm Dinasti Bn tu. Sekarang najib pulak buat hal. buat byk2...PRU13 taulahh BN nanti, lastnya selama-lamanya BN jatuh dan jadi pembangkang atau tidak wujud lagi. bukan mengugut tapi hakikatnya. sekarang byk benda yang naik. cakap sikit ISA lah itulah inilah.
Projek budak pintar lagi satu. nanti mcm hangat2 tahi ayam. membazir wang je. kata duit takde. menteri bukan main lagi ke hulu ke hilir buat majlis berbuka puasa besar2. yg dijemput semua org besor2. kalau bagi sama rata taklah jadi begini..sekurang2nya.

Tanpa Nama berkata...

Presidennya, Omar Osman berkata, pemberian bantuan khas itu menunjukkan rasa prihatin kerajaan kepada kakitangan awam yang turut menyumbang kepada kemajuan negara.

"Yelah tu.Tuan Presiden. kakitangan awam ke? pandai je ckp kakitangan awam. bukan semuanya dpt."

Tanpa Nama berkata...

Kalu kat sekolah rendah kita ada bantuan KWAPM (Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin)... bantuan khas ni sama ke?.... coz bagi hnya kat kakitangan sokongan aje... hehehe

Tanpa Nama berkata...

beli kapal selam boleh..blanje bjuta kat luar negeri boleh..beli barang kemas harga beratus ribu boleh..nak bayar bonus susah sangat ke..mcm ni rakyat diutamakan..zaman Tun Mahadhir dulu xde laa sampai teruk mcm nii..gawat mcm mane pun tetap ade bonus untuk rakyat..

Tanpa Nama berkata...

Memanglah 41 sekolah tinggi..pandailah konon...kerja pandai ker???...lagi satu, buruknya perangai cikgu-cikgu sekarang...

Tanpa Nama berkata...

Walaupun aku ni kakitangan sokongan tp aku berpendapat mmg tidak adil klu golongan profesional tidak diberi saguhati..terutama mereka yang mempunyai keluarge yang besar..belanja baju raya anak jer kurang² 1000++..blum blanje dapur lagi..kuih raye lagi..

Tanpa Nama berkata...

takpe biar je..PM dna konco2 nye yang beraya biar kita ni bekerja je. mangkuk hayun punya PM. Mahathir is still the best....aman, rakyat dijaga, pembangunan banyak. sekarang ada pembangunan tapi utk sementara je.

Tanpa Nama berkata...

Berita Harian : Najib mengadakan majlis buka puasa dengan org2 besor. ada duitlah pulak. seronoknya Najib. rakyat pula dibiar derita. "Beliau (Sutrisno) berjanji akan menyampaikan perkara itu kepada pemerintah Indonesia," katanya ketika ditemui pada majlis berbuka puasa beliau dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor bersama jemaah menteri, Menteri Besar dan tokoh korporat di Sri Satria di sini, malam tadi.

Tanpa Nama berkata...

41 patut bersyukur..banyak kelebihan yang korang dapat kalu nak dibandingkan dengan kami kumpulan sokongan..xkan pasal 5rat pun nak bising2..xjejas pn duit gji korang utk smbut raya tahun nie..kalu nak cakappasal 41 ni byk tapi xperlu la kot..rezeki masing2..

Tanpa Nama berkata...

yang aku pelik sekarang nie..nape 41 nak bising2..dah xdapat sudah la..marah kat kerajaan sudah la..yang pegi kutuk kumpulan sokongan apesal pulak..aku skg ni pun kumpulan sokongan lg tapi kalu nak tengok degree n master aku pun boleh tunjuk..kamon la beb..kat profesional..be profesional la beb..kamon la..huhuhu

Tanpa Nama berkata...

Jgn la nak mminta sgt blaja tinggi2..asal x dapat apa2 dr kerajaan je..nk slahkan kerajaan...orang lain yang kerja kilang lg susah x bising pn bersyukur la dlu org ambik ko kerja kerjaan kalo tidak lu org merempat dgn diploma & ijazah ko je....

Penyokong BN, tapi berkata...

Satu kesilapan yang besar dilakukan oleh Najib ke atas Penjawat AWam.

Ketahuilah Penjawat Awam berjumlah 1.2 juta.

Mereka mempunyai kuasa di tangan mereka.

Zaman Mahathir memerintah Malaysia tidak pernah dilupakan oleh semua golongan rakyat.

Selaraskan Bonus minimun sebulan gaji kepada semua Penjawat Awam.

Barulah Penjawat Awam berterima kasih.

Fikir-fikirlah wahai Najib.

Cuba Berlaku ADIL berkata...

Sepatutnya PM(Najib) bagi pada golongan yang betul-betul memerlukan. TAK semua kumpulan sokongan yang susah. SAYA CADANGKAN AGAR BANTUAN KHAS INI DIPERUNTUKKAN KEPADA SEMUA KAKITANGAN KERAJAAN YANG BERGAJI KURANG RM1,500. Itu baru ADIL dan tidak menyakitkan hati sesetengah pihak. CUEPACS patut bela golongan ini(berpendapatan RENDAH). BUKANNYA sokongan ataupun P&P. FIKIR-FIKIRKAN LA WAHAI CUEPACS. Membela HAK Kakitangan Kerajaan kononnya-CUEPACS-.

Tanpa Nama berkata...

rm500 zaman ni macam gula2 aje

Tanpa Nama berkata...

eh..kakitangan kerajaan yang belum sah jawatan dpt jugak ka?.

djimie berkata...

lantaklah... dah tak bagi nak buat apa biarkan jelaa.... syukurla... ada juga gaji... kitakan 1 malaysia

Tanpa Nama berkata...

oklah tu. kepada kump p/p mungkin rezeki kamu pada belanjawan nanti atau tahun depan banyak2 bersabar

Tanpa Nama berkata...

ceh 430j susah nak korek benda lain boleh plak perabih duit...sendiri mau ingat la...klau kita dibwah ni dia buat cam pencacai ja....tunggu pru 13

Tanpa Nama berkata...

ehmmmm...blajar tinggi2 nak dpt gaji besau...byr cukai lg kat gomen...alih2..org yg xbyr cukai, blajar ala kadar dulu plak yg dapat habuan..

Tanpa Nama berkata...

mcm ni lah.. ape kate CUEPACS buat cadangan mansuhkan terus perjawatan P&P dan Pengurusan tertinggi dalam sektor awam.. bior kumpulan yg dapat rm500tu jer yg buat khoje.. bior deme rase pegi meeting smpai pukul 3-4 pagi... bior deme rase blk keje xboleh tepat2 pukul 5.30ptg,duduk buat khoje kat opis smpai 10,11 mlm...bior deme rase kne maki hamun dengan bos2 beso.. biar deme rase... dok laung 1malaysia.. rakyat didahulukan.. kami nak tanya.. kumpulan P&P ni bukan kategori rakyat ka??? undi kami ni xbuleh pakai ka wahai PM yang arif lg bijaksana?

Tanpa Nama berkata...

p/p ni kekadang aku tgk mcm bangang tu nak tanding ka ngan budak sokongan? lu org klau sambung belajar siap gaji penuh lagi...tp dak sokongan potong setengah gaji tau 500 pon luorg nak ka? napa sengket sgt? pandang la kebawah whai p/p

Tanpa Nama berkata...

lagi2 ko kata bangang. hoi...ko faham tak maksud Adil. ko tak mengapa sebab tu ko tu bangang mcm kerbau ko jugak. mintak keadilan dilaksanakan. itu je....

Tanpa Nama berkata...

Sokong cuba berlaku ADIL!!!

kalo betul nak bagi...bagi pada MEREKA YANG BERGAJI RM1500 saja!!!
Nih kumpulan sokongan pun ada gaji yang melebihi dari golongan P&P..

BARULAH ADIL NAMANYA!!!

Tanpa Nama berkata...

i pun 41 gak tp tak mau nak dengki, dah tau kerajaan tak reti nak adil, jangan undi lg k'jaan BN PRU 13 ni. tumbangkan BN dan tengok PR adil atau tidak.

Tanpa Nama berkata...

bersyukurlah dgn rezeki yang Allah beri...

Tanpa Nama berkata...

maaf, ada cadangan.

mengapa tidak ditetapkan paras minimum pemberian bonus berasaskan gaji?

contohnya, pemberian bonus hanya untuk gaji dibawah paras RM2,500?

Kami faham kerajaan xde duit. kerajaan xde duit sebab negara bergolak. siapa nk invest di negara yg sdg bergolak? kerajaan perlu adil dlm menyatupadukan rakyat. gembirakan hati rakyat. baru la negara aman. isu-isu sensitif mcm ni perlu diselesaiakan dengan perancangan dan perbincangan yg cukup. baru la berkesan dlm memimpin.

selamat mentadbir.

selamat hari raya aidilfitri maaf zahir & batin

diamsume.!! berkata...

dah tau takde duit, dah zero pi beli kapal selam watper?? pi hantar angkasawan tu sume watper??
sume duit dah guna kat situ..:-(

Zaman Tun Mahathir lagi bagus walaupun masa tu aku lom keje gomen lagi tapi aku salute to MAHATHIR..:-)
Pemimpin yg prihatin, Semoga Allah Panjangkan umur Tun Mahathir.....

Tanpa Nama berkata...

kepada p&p yang kemaruk sangat nak bonus tu mai jumpa aku...aku bg duit aku yang 500.00 tu kat hangpa...gaji aku tak banyak, 25 tahun keje gaji baru 1300.00 , bini pun sama gak jawatan ngan aku...tapi cukup tanggung anak bini..Sudah2 la tu . tak payah nak bergado2 kat sini..tahun depan ekonomi ok dapat la korang bonus sebulan gaji yang beribu raban tu...ukur baju di badan sendiri

Tanpa Nama berkata...

bila membaca komen2 ni terfikir pula kenapa golongan p/p n kmpln sokongan nk bertelagah. padahal keputusan dari pihak atas. kutuk mengutuk sesama sendiri ..masing-masing nak bagitau yang keje dia je la byk dlm dunia ni... rasanya kita kena prihatin n terima hakikat sekiranya ada bonus...alhamdulillah..kalau tak ada.. kita berbelanja ala kadar. nama pun bulan Ramadhan.. byk2 lah bersabar. buktikan kita mmg professional.

-- DG 41

Tanpa Nama berkata...

betul tu. kenapa pulak kita nak bergaduh terutamanya bulan ramadan. Kurus lah puasa kita hari ni. yang dapat gunalah duit tu sebaik-baiknya. Yang tak dapat guna je gaji kita yang 'banyak' tu. Kalau sebelum ni niat nak beli kuih raya, mulai hari ni buat sendiri. nak jimat kan... menangis keluar air mata darah pun takde orang nak bagi.

Tanpa Nama berkata...

betul tu. kenapa pulak kita nak bergaduh terutamanya bulan ramadan. Kurus lah puasa kita hari ni. yang dapat gunalah duit tu sebaik-baiknya. Yang tak dapat guna je gaji kita yang 'banyak' tu. Kalau sebelum ni niat nak beli kuih raya, mulai hari ni buat sendiri. nak jimat kan... menangis keluar air mata darah pun takde orang nak bagi.

Penjawat Awam Senior berkata...

Tunggu pilihan raya akan datang pasti BN tumbang..percayalah kerana ramai pengundi di luar sane akan mengundi bg yg mereka byk berjasa pd kakitangan..tak percaya lihatlah nanti..keputusan ditangan penjawat awam termasuk golongan sokongan Atau profesional..penganalisis politik Dato Najib patut teliti serta kaji isu ini..memang dlm situasi bahaya kedudukan Dato Najib kita..lihat sajelah nanti

Tanpa Nama berkata...

undilah pakatan rakyat..............

Tanpa Nama berkata...

undilah Pakatan Rakyat...bersetuju bangat

Tanpa Nama berkata...

kumpulan sokongan jgn marah2.. ni bukan pasal gred 41 or apa2.. cume yg jd persoalan kenape kump pro xdpt.. sedangkan sume dah memberikan khidmat yg tbaik untk negara.. kalau nak kate nak bantu yg kurang kemampuan baik bagi kat kuumpulan sokongan dua je (gred 17 bawah)..coz ade kump sokongan yg gred 29,32,34 yg bergaji besar siottttt.. xsabar nak gune perkataan 'mantan' PM kat najib haha

Tanpa Nama berkata...

Jangan Bergaduh....Cuma di mana letaknya keAdilan? Saya takut nanti rakyat yang mula yakin dengan BN akan berubah ke parti yang lain..percayalah..

Tanpa Nama berkata...

SAYA TAKUT BN KALAH TERUK LAGI...RAKYAT TAKKAN LUPA KALAU BAB-BAB DUIT NI...

Tanpa Nama berkata...

saya takut bn kalah lagi..rakyat takkan lupa bab-bab duit ni..

Tanpa Nama berkata...

Kenapa PM bagi bonus kepada kumpulan sokongan je...?sedangkan tahun lepas kumpulan sokongan sudah dapat kenaikan gaji yang tinggi berbanding kumpulan P&P..bagilah sama rata pula..

Tanpa Nama berkata...

Maaflah saya nak menyampuk. Assalamualaikum.

Saya ni kakitangan kumpulan sokongan.
Anak saya 5 orang. Kerja penyelia rancangan tanah G17 FELDA.

Saya bersyukur kerana Dato' Sri Najib berani memberikan bayaran saguhati kepada kakitangan awam kumpulan sokongan.

Walaupun tak banyak, kami sedar jugak, duit kerajaan semakin nipis. Cukai yang petronas bayar pon dah nak habis sebab menampal kegawatan ekonomi. sampai skang pon ekonomi belum stabil.

Untuk pengetahuan semua, kumpulan sokongan, bukan setakat di peabat kementeraian pendidikan / pejabat di bandar ok, di kampung, pekan, bandar kecil pon ada malah kami yang kat kampung, felda, pekan, pinggir banda dan bandar kecil ni la yang ramai. Sebab utama kumpulan sokongan diberi kebajikan utama ialah, GAJI KECIK, ANAK RAMAI, PERBELANJAAN KERANA KURSUS CLAIMNYE SIKIT, PENGINAPAN, LOJING, MINYAK... tak sama dengan claim P&P yang boleh claim banyak banyak. kadang kadang melebihi gaji sendiri.

Kakitangan sokongan adalah agen pelaksanaan, penerangan dan pengembangan, yang lebih banyak berdamping dengan rakyat, melayan kerenah tetamu di pejabat, membuat laporan untuk boss, bersemuka dengan orang yang tak puas hati sebelum boss masuk campur (kalau tak terkawal).

Maka tak salah kerajaan bagi kumpulan sokongan kebajikan yang utama. Fikirlah, gaji kami 2000 ke bawah, anak ramai, duit banyak keluar . sekejap sana sekejap sini, anak bini kat rumah nak makan, kereta nak bayar, rumah jugaak. Apa ingat kami ni mewah ke?

Tanpa Nama berkata...

"Hidup akan lebih bermakna jika kita bersyukur dengan apa yang ada..." Tidaklah turun sesuatu bala bencana hanya kerana sedikit bilangan mereka yg bersyukur...

Tanpa Nama berkata...

Apeeee..la korg ni benda camtu pun nak dipolitikkan...aku pun kmpulan 41 gak tapi dh nama pun bantuan wat pe nk kecoh2...tu yg bantuan zakat utk org miskin tu x nak mntak jgak ke?
come on la be profesional skit RM500 tu celah gigi je...klau asyik nk mminta smpai bila pn x maju...

p/s:jangan selalu nak org lain ikut telunjuk kita x de manusia yang sempurna d dunia ni

Tanpa Nama berkata...

korg smua yg x puas hati ni semua pengecut n bacul. kalau x puas hati sgt, letak je la jwtn. Pegi kerja ngan swasta tu. Dlm blog bkn main pung pang pung pang lg.. Aku CABAR korang letak jwtn klau x puas hati sgt..

Tanpa Nama berkata...

Hello Satu UMNO,sebab gred41 tidak dapat duit bantuan, duit habis dah Najib tabur atas langit..pi hantar muzaffar atas langit. pas tu entah apa entah..pi mana pula angkasawan kebanggaan tu rakyat satu UMNO pergi? ingat lepas turun ke bumi Malaysia boleh tolong turun harga minyak ka? turun harga barang Ka?. tak apa undilah satu UMNO..biaq pelingkup duit rakyat

Tanpa Nama berkata...

disebabkn rm500 ada yg sanggup tukar parti. Keadilan yg korang nk undi tu memang bagus sgt ke? Dia belum memerintah lg. Ntah2 klau dia menang memang bg bonus byk kot. nk kaburkan mata korg smua ngan benda2 jahat yg dia buat.. Kalau suka sgt ngan keadilan, berenti je kerja ngan kerajaan bn skrg ni. Nnti bila PKR menang, korg apply blik keja ngan kerajaan. Berani ke? Aku cabar lg skali ni..

nak balik kpg berkata...

oklah dapat RM 500 bayar 2 bulan, pada tak dapat biar dapat jgn berputih mata aje sudahlah.Geng sokongan terima kasih kat PM 1 Msia tapi jika masa bentang bajet 2010 PM umum nak bagi bonus ke naik gaji ke dan bagi elauan rumah naik lagi bertamabah best.Geng P&P yang tak dapat jgnlah marah mungkin ada pengumuman yang best masa bentang bajet 2010 nanti.....TUNGGU......

diamsume.!! berkata...

Kenapa PM bagi bonus kepada kumpulan sokongan je...?sedangkan tahun lepas kumpulan sokongan sudah dapat kenaikan gaji yang tinggi berbanding kumpulan P&P..bagilah sama rata pula..

Khamis, September 10, 2009 8:16:00 PM

Ooo..nak bg samarata ke? bleh juga..gaji awak kena sama dengan gaji kump sokongan dulu, gerenti awak pun boleh dpat jugak RM500 tu, barulah samarata kan? kan? hehe..

p/s : tahun lepas kump sokongan takde pun dapat kenaikan gaji?? kalau tahun 2007 tu ada laaa..

Tanpa Nama berkata...

PRESIDEN CUEPACS ADALAH GOLONGAN SOKONGAN SEBAB ITULAH DIA MEMBELA GOLONGAN SOKONGAN sahaja...KITA LAKSANAKAN KEMPEM "JOM TUKAR"

1.PM(SKALI DENGAN BN)
2.PRESIDEN CUEPACS(GOLONGAN SOKONGAN)

sape setuju angkat kaki tukar...

Tanpa Nama berkata...

Apa kalut-kalut ni.... tunggulah bulan 12 ni. Aku dengar cerita ada bonus 3 bulan gaji tapi dengan syarat jangan le ambik gaji bulan 10 & 11. Bulan 12 baru le ambik ..... baru la dapat 3 bulan gaji. He he he

penanti LAILATUL QADAR berkata...

SALAM SEMUA ,
JANGAN GADUH DI BULAN MULIA NI, JANGAN PERTIKAI APA GRED PUN , ITU ADALAH REZEKI KORANG YANG TELAH ALLAH BERIKAN. BERSYUKUR DENGAN APA YANG KITA ADA DENGAN KEMAMPUAN KITA . PRESTASI KERJA KITA TANYA DIRI MASING2 , PERFECT TAK , JANGAN MENGATA ORANG LAIN. YANG PERLU KITA PERTIKAI KENAPA BANTUAN TU UTK SATU GOLONGAN AJA. YANG TUKANG BAGI TAK BOLEH FIKIR KE PERASAAN RAKYAT ,KALAU NAK BAGI , SEMUA DAPAT, KALAU TAK ADA DUIT TERUS JANGAN BAGI , JADI TAK ADALAH HATI YANG BENGKAK. SEMUA GOLONGAN PENJAWAT AWAM SAMA2 MEMAJUKAN NEGARA SESUAI DENGAN TAHAP MASING2. CUEPACS PUN TAK BOLEH FIKIR-FIKIRKAN KE.. JANGAN AMBIK RISIKO..TAKUT PROTES SENYAP BERULANG ...TOLONG FIKIRKANLAH...

SALAM AIDILFITRI.

Tanpa Nama berkata...

presiden cuepacs dari sokongan ke ...patutla pun ...

Tanpa Nama berkata...

ADUHAI .. KERANA RM 500 SEMUA JADI KALUT..ENTAHLAH...HUHUHU..

Tanpa Nama berkata...

perhatian rakyat jelata aka p.a,

jangan emosi sangat , aku yakin gomen ada hadiah istimewa pada semua masa belanjawan nanti. cayalah...

tuuuunnnngggggguuuuuuu........!!!!!

Tanpa Nama berkata...

apa lah sangat rm500 2.. kumpulan p&p ni jgn la bising2.. cuba lihat diri anda sendiri. adil ke diri sendiri pada kerja? jgn tau bg arahan je dekat org2 bawahan. walau gaji sebesar mana pun kalo tidak amanah sampai bila pun tak pernah cukup.. sama je kumpulan sokongan dan kumpulan p&p ni..

Tanpa Nama berkata...

Salam dan selamat petang semua

Masih ada makhluk kakitaangan awam tidak faham dengan cuepacs ke, apa punya bahlol..kalau dah tak faham jgn campur urusan bantuan khas PM rm 500... kalau tak mau duit tu ,, sedekah je dgn pihak rumah kebajikan....

Tanpa Nama berkata...

loan jpa yg amik ijazah masa byr balik ada diskaun...

yg kami diploma gred 29 ni takde diskaun kena byr full 100%..

pekeliling & peraturan gred 41 yg buat..
kejenye hanya suruh org saje...
apa yg disuruh..sokongan yg buat keje...

xyah lah bg lebih2 kat 41 ni...

...ntah2 ada udang di sebalik batu nih... lepas bg 500 ni ada dia bg lebih kat 41 kot masa bajet nnt...

Tanpa Nama berkata...

pasal bonus dlu la aku join PKR konon2 nak tunjuk protes kt kerajaan...last2 apa yg dapat rakyat Kedah dan Selangor dpt bantuan kandang babi yg tercanggih kat Kg org melayu dan huru-hara satu Malaysia oleh Anwar dan sekutunya....yg sibuk nk jd PM tp langsung x wat kerja...asyik nak wat rusuhan dan tunjuk perasaan jalanan.....sblum ni ok je aman dan damai negaraku Malaysia

p/s: jgn pasal RM500 negara kita tergadai

Ahli PKR smua pengkhianat Malaysia!!!

ex PKR

Tanpa Nama berkata...

pasal bonus dlu la aku join PKR konon2 nak tunjuk protes kt kerajaan...last2 apa yg dapat rakyat Kedah dan Selangor dpt bantuan kandang babi yg tercanggih kat Kg org melayu dan huru-hara satu Malaysia oleh Anwar dan sekutunya....yg sibuk nk jd PM tp langsung x wat kerja...asyik nak wat rusuhan dan tunjuk perasaan jalanan.....sblum ni ok je aman dan damai negaraku Malaysia

p/s: jgn pasal RM500 negara kita tergadai

Ahli PKR smua pengkhianat Malaysia!!!

ex PKR

Tanpa Nama berkata...

pasal bonus dlu la aku join PKR konon2 nak tunjuk protes kt kerajaan...last2 apa yg dapat rakyat Kedah dan Selangor dpt bantuan kandang babi yg tercanggih kat Kg org melayu dan huru-hara satu Malaysia oleh Anwar dan sekutunya....yg sibuk nk jd PM tp langsung x wat kerja...asyik nak wat rusuhan dan tunjuk perasaan jalanan.....sblum ni ok je aman dan damai negaraku Malaysia

p/s: jgn pasal RM500 negara kita tergadai

Ahli PKR smua pengkhianat Malaysia!!!

ex PKR

Tanpa Nama berkata...

kamu ni semua dah macam pemikiran zaman jahiliah.tahu kah anda bahawa adil dan sama-rata tu adalah perkara yang berbeza.adil adalah meletakkan sesuatu pada tempatnya yang betul.manakala sama-rata bermakana sama berat,sama bahagian,sama banyak.manusia mampu buat perkara sama rata tetapi susah sangat nak berlaku adil.gred sokongan adalah lebih banyak dari gred P&P.kemudahan yang diterima oleh sokongan pun tak macam P&P.nama pun duit bantuan,so disalurkan la ke kumpulan yang memerlukan bantuan iaitu kumpulan sokongan.gred 32,36 & 38 adalah kelas tertinggi dalam rating kumpulan sokongan.manakala gred 41 adalah kelas terendah dalam kumpulannya (P&P) sama je la dengan gred 29.anda dilantik 41 bukan bermakna anda lebih dari 29,32,36 & 38.nombor anda tidak memberikan makna.sebab kumpulan anda adalah berasingan dari kumpulan sokongan.kalau nak buat perbandingan,buat lah perbandingan hanya dengan ahli dalam kumpulan sahaja.baru lah adil namanya.ni melaungkan keadilan,nak adil dsb...tapi makna adil tu pun tak tahu.tak habis mengaji.adil ke anda pada diri sendiri??

Tanpa Nama berkata...

anda mempunyai 2 orang isteri.sorang bersaiz besar dan mempunyai sebuah peti television,manakala isteri ke dua anda adalah bersaiz kecil dan tiada kemudahan menonton siaran tv disebabkan tiada television.
kalau anda melaungkan makna sama rata,sama rasa.maka anda akan membelikan 2 buah peti television,satu untuk isteri pertama manakala satu lagi untuk isteri kedua.dan apabila raya,untuk menunjukkan anda ni sama rata,sama rasa,sama berat.maka anda membelikan 2 pasang baju raya yang bersaiz XXL. satu untuk isteri pertama dan satu lagi utuk isteri yang ke2.apa pendapat anda?? (ini adalah keadilan yang dibawa oleh zionis dan sekutunya serta orang2 jahiliah)

manakala yang menjalankan prinsip keadilan sebenar dalam islam (iaitu meletakkan sesuatu pada tempatnya) akan membelikan isteri ke2 sebuah peti television tidak kepada isteri pertama sebab isteri pertama sudah memilikinya dan masih elok.manakala adilnya membeli baju raya pada isteri2nya adalah dengan membelikan mereka baju yang mengikut saiz masing2.tu lah adil dalam islam.meletakkan sesuatu dalam tempatnya.

Tanpa Nama berkata...

@ meletakkan sesuatu pada tempatnya

Tanpa Nama berkata...

P/S-the end...
aedousdarjoarn

Tanpa Nama berkata...

Tak perlula nak bagi bantuan kewangan tu..depa dah ada gaji tiap2 bulan,pandai2 sendiri la save..baik guna 430j tu serap kakitangan kontrak ke jawatan tetap, pekerja kontrak ni lebih produktif sbb mesti kekalkan status yg cemerlang spy kontrak disambung,dahla takde dicarum kwsp,elaun2 lagi la xde..kesiann..kat ofis pulak yg 41 dan 27 kena buat kerja yg N1 buat,tlg fotostat itu ini, jawap telefon kat kaunter,pastu buat keja yg perlukan msa yg byk tu sampai x dpt nk angkat muka, menunduk je memanjang..last2 yg tetap sign jer,kate die yg buat..cehh..buat penat jer skolah tinggi dulu,last2 keja cam pencacai angkut najis..nasihat untuk budak2 skolah skrg ni, tak payah sekolah tinggi2.takat spm jer cukup,nanti kjaan bg duit bantuan,kan senang?