SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI***

10 September 2009

DUIT RAYA RM500

Berita Harian
Oleh Johari Ibrahim dan Sariha Mohd Ali
bhnews@bharian.com.my
10/9/2009



860,000 kakitangan awam kumpulan sokongan dapat bantuan Aidilfitri


PUTRAJAYA: Seramai 860,000 kakitangan awam kumpulan sokongan menerima hadiah Aidilfitri apabila kerajaan mengumumkan Bantuan Khas Kewangan berjumlah RM500 seorang, semalam. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata separuh daripada bantuan berkenaan dibayar sebelum Aidilfitri, manakala bakinya pada Disember.
"Keputusan ini diambil selepas mengambil kira kebajikan kakitangan awam dalam kumpulan ini terutama bagi meringankan beban kos persediaan musim perayaan dan persekolahan pada hujung tahun ini," katanya dalam satu kenyataan di sini. Najib yang juga Menteri Kewangan, berkata pembayaran itu akan membabitkan implikasi kewangan kepada kerajaan sebanyak RM430 juta. Sementara itu, Presiden Cuepacs, Omar Osman, menyifatkan pemberian bantuan khas itu sebagai tanda keprihatinan kerajaan kepada golongan berpendapatan sederhana bagi menceriakan sambutan Aidilfitri.
Beliau berkata, walaupun jumlahnya kecil, kakitangan kerajaan tidak seharusnya berasa kecewa, sebaliknya bersyukur kerana kerajaan masih prihatin dengan bersetuju memberi bantuan dalam keadaan ekonomi negara belum pulih sepenuhnya. "Pemberian ini bukannya bonus, sebaliknya bantuan khas atau sagu hati yang diberi kepada kakitangan sokongan. "Kita tidak boleh membandingkan pemberian bonus sebulan gaji atau sekurang-kurangnya RM1,000 yang diterima tahun lalu," katanya ketika dihubungi Berita Harian. Cuepacs sebelum ini merayu kerajaan membayar bonus kepada 1.2 juta kakitangan awam dengan separuh daripadanya dibayar sebelum Aidilfitri, manakala bakinya pada Disember.
Omar berkata, Cuepacs sebenarnya tidak pernah menekan kerajaan supaya memberi bantuan kewangan itu, malah sedia menerima keputusan jika peruntukan berkenaan tidak boleh diberi tahun ini. Sehubungan itu, beliau menasihatkan kakitangan yang menerima bantuan itu supaya bijak mengurus perbelanjaan. Beliau berkata, pembayaran dua kali bagi bantuan khas kewangan itu juga bertujuan membolehkan kakitangan awam merancang perbelanjaan untuk menyambut Aidilfitri dan membeli kelengkapan persekolahan anak.

254 ulasan:

1 – 200 daripada 254   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Takkan la Kumpulan Sokongan je yang dapat. Kumpulan Pengurusan dan Profesional macam mana. Ingat kita orang ni tak makan lemang dan ketupat ke raya ni. Atau ingat kita oran ni tak de anak yang sekolah tahun depan? Ini tidak adil....

RosyFitrah berkata...

Kurang tepat statement tu. Sepatutnya duit raya RM250 (Sept 09) dan duit belanja sekolah RM250 (Dis 09). Jangkaan saya tepat bahawa kerajaan x membayar bonus lagi. Ini hanyalah pemberian khas untuk kumpulan sokongan. P&P bersabarlah dahulu kerana bajet 2010 hanya dibentangkan pada 23/10/2009. Tuan telah mempelajari Pengurusan Bajet Negara semasa induksi dahulu dan lebih berpengetahuan dalam persoalan ekonomi negara. Janganlah disebabkan RM500 ini, golongan P&P merungut lantas menyerlahkan sikap tidak Profesional mereka!

Tanpa Nama berkata...

malas nak kata apa... ;p hidup 1Malaysia...

Tanpa Nama berkata...

Di Malaysia ni beruntung jadi orang yang kurang tahap akademiknya. Kenaikan gaji dapat banyak, bantuan kewangan pun dapat lagi. Rugi la belajar tinggi-tinggi masuk universiti...gred je yang tinggi tapi gaji lagi rendah.

Tanpa Nama berkata...

Seorang bapa ada 2 orang anak lelaki. Abang yang sulung bapa bagi duit raya RM10. Adiknya bapa bagi RM20. Abang kena la beralah pada adik sebab dia besar, adik kecil. Adil ke tak bapa tu? Lu fikir lah sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Bersyukur kerana dapat meringan beban rakyat tapi Kumpulan profesional juga rakyat yang memberi sumbangan tenaga kepada negara..Bonus sbg tanda penghargaan kerajaan kpd kakitangan kerajaan ,dgn adanya bonus Kakitangan kerajaan boleh bekerja dengan dorongan motivasi yang tinggi dan meningkatkan kualiti dan mutu kerja .

Tanpa Nama berkata...

aku pun dok heran apasal Cuepacs pun tak push benda ni. bagitaulah dia org hoiiii sengal. KSN pun biol gak...beraya lah ko semua puas2. Allah itu Maha Adil. di saat ko tak permudahkan urusan orang maka urusan ko nanti akan disempitkan balik.
hari ini ko sekat rezeki org tiba masanya nanti rezeki ko kena sekat utk selamanya.

Tanpa Nama berkata...

kenapalah diberikan kepada kumpulan sokongan jer.... kalau di sekolah kami sama-sama masuk kelas, sama sama buat program malah golongan profesional ni lebih banyak kerjanya dari kumpulan sokongan....kami pun ada juga anak... ada juga keinginan... kalau dikira kumpulan sokongan yang berjawatan dg 32 lagi banyak gajinya daripada dg 41... taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak adilllllllll!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Gaji P7P Junior41 p1t1 bersih RM2000, 27 RM1500, 17 RM1000. Kalau gaji yang dah senior amcam? senior gred 54 RM6000, gred 36 3500, gred 26 2500. P&P kena la terima hakikat, hidup sederhana. dah terang gaji siapa lebih besar. yang korang dok stay rumah banglo tu apesai? lagu ni nak salahkan kakitangan sokongan pulak. gaji dah besar demand nak mampoih. profesional la sikit. utamakan kerja.

Tanpa Nama berkata...

Kami Kumpulan P&P bukan tak bersyukur dengan apa yang kami ada selama ni. Syukur sangat-sangat. Tapi kami juga penjawat awam yang sama-sama bekerja untuk majukan negara. Bukan kami pergi pejabat duduk goyang kaki je. Kami hanya tuntut keadilan. Harap Kumpulan Sokongan faham. Kami bukan dengki atau nak sekat apa yang kamu dapat tapi hanya nak menuntut hak kami juga.

Tanpa Nama berkata...

bukan pasal gaji besar atau kecik. tapi pasal keadilan. mana kedilannya di sini. biarlah sama rata. macam kami ni ...tak pandai terasa hati ke kerajaan buat keputusan amat bodoh mcm ni. kata menjalankan tugas dgn adil. benda logik mcm ni pun jelas tak adil.

Tanpa Nama berkata...

Jangan dengki apa yang kumpulan P&P ada selama ini. Apa yang kami dapat adalah hasil usaha kami. Kalau nak hidup senang kena la berusaha. InsyaAllah akan di beriNya. Tapi dalam kes ini, kami mahu KEADILAN. Itu saja.

Gred 17 berkata...

RM 500 tu sumbangan raya...
Adakah akan ada bonus tahun ini?????

kpd kump. P&P...
ckp byk x guna... hangpa byk elaun..
kdg2 g keja pn naik keta jabtan..
so... ddk2 diam2...
biasanye kump. P& P ni... keja dia.. jalan, cakap, sain..

Tanpa Nama berkata...

Kepada Gred17,
hahahaha..Anda pun boleh menikmati apa yang kami nikmati sekarang ni, tapi kena la berusaha. Bukan hanya duduk diam dan dengki khianat je kat orang atas. Usaha la.... Allah itu kan Maha Pemurah.

Gred 17 berkata...

to anon 8.30.00am..
kalu semu nk jdk kump p&p..
sape lak yg nak bt keja kerani... sapu sampah... bancuh teh... g despatch..

tuan la yg jgn dengki khianat dengan sumbangan raya yg kump sokongan dapat...

hehehhe... selmat hari raya..
idup haji omar...

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS MINTA LA DATUK NAJIB UBAH. KAMI DG 41 GAJI KURANG LAGI DARI DG34. DAH LA BISP KAMI DAPAT 5% JE. tAK DE PULAK NAK MERUNGUT. KAMI PUN ADA TANGGUNGAN JUGAK.

Tanpa Nama berkata...

DG 41 tu keja brapa tahun??
DG 34 tu da keja brapa tahun???
lu pikir la sndiri...

kalu datuk najib nk ubah..
kita lak ubah PRU 13..
heheh

Tanpa Nama berkata...

Gred 17,

Jangan berpegang pada peribahasa ini: rezeki secupak takkan jadi segantang. Biarlah orang lain dengan rezeki secupaknya, tapi kalau anda rasa tidak cukup dengan secupak, anda berusahala. Biarlah orang lain yang tak nak berusaha dengan rezeki secupaknya itu. Anda jangan ikut mereka.

Saya ingin perbetulkan tanggapn serong anda. Kami kumpulan P&P tak pernah dengki dengan apa yang sokongan dapat. Syukur Alhamdulillah kerana sekurang2nya isteri saya, adik beradik saya dalam kumpulan sokongan dapat bantuan khas. Tapi saya bagaimana? Saya pun penjawat awam jugak macam anda. Saya pun bekerja juga seperti anda. Saya pun makan nasi seprti anda. Saya juga perlu isi minyak kereta yang sama harganya dengan anda. Anak saya juga nak masuk sekolah tahun depan macam anak anda. Bayar yuran juga. Kita ni semuanya sama sahaja.

RosyFitrah berkata...

Saya berharap para penjawat awam skim DG dalam forum tidak terlalu emosi dan keluh kesah mengenai RM500 ni. Jangan nak dibandingkan rezeki yang Sokongan & PnP dapat. Masing2 dah tahu sewaktu membaca iklan jawatan dahulu..Rezeki masing2, janganlah nak diungkit2..xProlah nampaknya :)

Tanpa Nama berkata...

Apalah korang nie.. rm500 pun nak gado2.. uh.. dahlah namanya bantuan khas. Setahu akulah.. kalo dah bantuan nie.. layak di beri orang miskin/susah jer. ni korang bergado sebabkan bantuan nie. Aku bersyukur sbb di antara yg menerima tp.. ada rasa terhina sikit. Maklumlah.. bantuan lah katakan.. lain lah kata saguhati ker..

* memalukan sungguh sbbkan rm250 tu gado bagai nak rak.

Apapun, tima kasih PM! sifat prihatin pada orang susah seperti kami nie.

Gred 17 berkata...

maksud peribahasa tu.... mcm rezki tuan da lbh dari secupak... masih x ckup lagi ka??

saya mmg mkn nasi... tp kadang2 mkn magi tuan..(gaji x ckup smpai ujung bln)
saya x tuang myk... saya naik bas...
sy x byr yuran sek anak.. sy bujang lg... (tu pn masih x ckup lagi)...

heheh... tuan jgn marah arrr...

ramai gak yg ada degree... tp keja kerani... cuba tuan selidik...

Tanpa Nama berkata...

Betul la kata kau tu. Bantuan ni untuk fakir, miskin, orang yang ditimpa bencana/musibah.

Aku tak termasuk dalam golongan yang macam tu. Kalau PM nak bagi pun aku tak nak la.

Utamakan la golongan fakir miskin ni dulu. Tak baik rebut2.

Tanpa Nama berkata...

Di Malaysia ni beruntung jadi orang yang kurang tahap akademiknya. Kenaikan gaji dapat banyak, bantuan kewangan pun dapat lagi. Rugi la belajar tinggi-tinggi masuk universiti...gred je yang tinggi tapi gaji lagi rendah.

Saudara, ckp tue biar beralas, kekadang org ade ijazah pun komputer pun xpandai, jgn ingat kumpulan sokongan jahil sgt..sekarang tgk ramai yg ade DIPLOMA JADI PEMBANTU TADBIR..JGN HINA SGT KITEORG NI...

ptd hsa berkata...

to tanpa nama 8.58.00

aku rasa kump sokongan yg lagi byk bt keja..

mmg la kump P&P bsr risiko.. tp sepadan ngan gaji dan elaun...

hg ni mcm menghina kump sokongan lak...
kalu hg x pueh ati.. hg ubah lah ms PRU 13...
ckp byk x guna...

Tanpa Nama berkata...

To 8:58:mgkn ko ni baru setahun jagung keje kot, sbb tue gaji ko kecil nak dibandingkan org gred 36 yg dah bepuluh keje,ingat ijazah ko blh lawan pengalaman org bekerja berpuluh tahun tuee

Tanpa Nama berkata...

sbrnya golongan P&P cm kami ni agak kecewa & terkilan la sket dgn apa yg berlaku tp terpaksa reda la di bln2 posa ni. :'-(

Bapa prihatin berkata...

Baru keje setahun jagung dalam Gred DG41 dah rasa bongkak dan meninggi diri kepada yang gred DG32 dan DG34.

Saya adalah dlm Gred 22,
Apa yang saya tempuhi dan lalui di alam persekolahan, Guru-guru Gred DG41 tidak berkualiti, maaflah saya berkata demikian, itulah realitinya.


Dibandingkan dengan guru-guru yang berpengalaman mengajar berbelas-belas tahun dalam gred 32 dan 34 mereka ini lebih berkualiti.Komitmen mereka semasa di kelas dan kerja lebih berkualiti.

Kepada Guru Gred 41 yang baru masuk ke alam pengajaran di sekolah, belajarlah dari mereka ini.

Kalau tak percaya, tanyalah kawan-kawan anda dan anak-anak anda sendiri.

Bapa Prihatin berkata...

Saya menyokong kalau Kerajaan memberi bonus sebulan gaji kepada semua Penjawat Awam tanpa mengira Gred.

Ini barulah adil.

Tanpa Nama berkata...

Kepada rakan2 penjawat awam...
Kita masih boleh berharap agar di pembentangan bajet 2010 nanti adanya berita yang lebih baik...Amin

Tanpa Nama berkata...

bg kakitang p/p yg tidak menerima bonus atau insentif ini ..anda tak perlu kecewa ..kerana jika dibandingkan bonus ini dgn kenaikan ptk atau kenaikan gred kekanan anda amat jauh sekali ..malah kadang ptk anda plak diberi kursus dan makan dihotel selama seminggu berapa kos nyer utk menangung ptk ini ..cuba pikir ptk staff sokongan yg hanya buat di dewan dan kenaikan kekanan ???berapa kenaikan nyer . amat jauh ketara ..dgn post kenaikan pangkat yg amat terbatas ..amat sukar utk naik malas ader pekerja yg cemerlang beberapa tahun dlm setiap skt pun blom tentu menjaminkan kenaikan ..ini menyebabakan beberapa staff kecewa dan merundum semangat dan prestasi keje nyer..tetapi cuba lihat staff p/p kejap2 dapat tukar gred mcm2 skim timbul terutama guru..dan kakitangan akademik.

Tanpa Nama berkata...

agaknya dia orang ni kalu kumpulan sokongan yang miskin dapat RM 50 pun dia oarang tak puashati.

Tanpa Nama berkata...

Terima sajalah kenyataan. Kita bekerja untuk rakyat. terima jelah ketua yang telah di pilih oleh rakyat. Dulu semua bengang bonus tak dapat. Sekarang? 50% jea. Apala depa buat dengan income yang berjuta-juta dengan duit rakyat tuh. Lu pikir la sendiri.

Tanpa Nama berkata...

agak2 lah nk bg 500 tue...250 nk raya&250 hujung taun?hurm..mmg x logik dari segi akal!!tp aku syukur gak coz pM kasi duit tue dari x kasi langsung.maybe Pm nk guna duit tu wat blanja anak2 dia.so kita kna beralah....kita layak dpt bantuan ja.maybe dia x prnh shopping kat malaysia.dia x tau harga brg kat malaysia.so kita kakitangan awam kna trima ja...dia kn PERDANA MENTERI.thank u so much

Tanpa Nama berkata...

untuk P&P korang ada elaun bmcm elaun...keja masuk opis pi meeting masuk opis pi meeting...yg buat keja sokongan...sampai taip surat simple pon suh kump. sokongan

Tanpa Nama berkata...

Sahabat2..Adil ini perlu dilihat dari kaca mata Islam..bukan dilihat dari kaca mata nafsu akal fikiran & logik kita semata-mata...Makna adil dlm Islam ialah MELETALKKAN SESUATU PD TEMPATNYA..Contohnya,klu solat..lelaki pakai songkok, perempuan pakai telekong..ha..adillah tu..kalau nak sama rata dua-dua pakai telekong..?Baru nak kata adil??Contoh yg lain, salah 1 asnaf zakat diberikan kpd fakir miskin..tp klu nak adil mengikut kaca mata nafsu kita, bagi pd semua tak kira miskin kaya...Jd, sdr/sdri tlg betulkan makna keadilan tu dlm diri kt masing2..mudah2an puasa kt hari ini diterima Allah swt..
DGA 44

Tanpa Nama berkata...

Salam, aku ni ada degree, tapi keje kerani, aku terima je la pasal ni rezki aku, aku pun baya ptptn gak, korang yang P&P dapat post yang setaraf dengan kelayakan syukur la dulu, ramai sokongan yang ader degree, aku fresh graduate, 4 tahun mintak post p&p tapi dah rezeki aku macam ni, sabar la rakan-rakan, insyallah, ader rezki, ni bantuan bukan bonus tapi sumbangan macam wang ihsan.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Bapa Prihatin...

Cakap siang pandang-pandang...
jgn kerana nila setitik ....

Bukan semua guru DG 41 dan DG44 mcm tu. Sedih rasa dpt penghinaan mcm tu. Selama ni berusaha bermati-matian membantu pelajar dapat cemerlang dalam PMR, SPM dan STPM...namun Bapa Prihatin kata begitu... Mujur saya bukan cikgu anak tuan!!!

Tanpa Nama berkata...

sekarang ni..mrk hina kita. tapi selama-lama ni penat lelah kita tak dikira. bukan nak merungut dan jauh sekali tidak ikhlas nak mengajar tapi...kalaus esuatu tidak diletakkan pada tempatnya yang betul, adakah itu adil? kalau tak adil adakah kita terus terusan menerima. PM adil, PM dijulang, PM zalim, PM disanggah. ingatlah PRU13.

Kami nak jugak berkata...

Anon Khamis, September 10, 2009 7:44:00 AM

"Di Malaysia ni beruntung jadi orang yang kurang tahap akademiknya. Kenaikan gaji dapat banyak, bantuan kewangan pun dapat lagi. Rugi la belajar tinggi-tinggi masuk universiti...gred je yang tinggi tapi gaji lagi rendah"

SAYA SETUJU PENDAPAT ANDA!!!
PASNIH TAK YAH ANTAR ANAK-ANAK KITA MASUK UNI..PAS SPM JER TERUS MASUK KEJE KERAJAAN...

KITA P&P PUN ADA GAK TANGGUNGAN NAK KENA PIKIAQ...AWAT SOKONGAN JE KA NAK MERASA ASYIK DAPAT MCM2 GANJARAN?

jaja berkata...

KEPADA ENCIK GOLONGAN P&P 11:21:00 AM, TAKPAYAHL;AH ANDA NAK RISAU NAK ANTAR ANAK MASUK U KE BKN..SAUDARA X TAHU KER, WPUN ADE IJAZAH PUN ANDA HARUS BANGGA SEBB ITU ILMU UTK BEKALAN SELAMANYA....RM 500 BKN BYK SGT??JIKA NAK DIBANDINGKAN GAJI KORANG SETENGAH GAJI KERANI MCM KITEORG NI TAU!!!?LGPUN PTD KAT TEMPAT AKU, BERP TAHN SERVIS TERUS NAIK 44, PASTU KEJE XPANDAI, ASIK TANYA KITE JE..TENSION BTL, GAJI NAK TINGGI TP MALAS NAK BELAJAR

Kami nak jugak berkata...

Jaja...
So,kalau rasa diri tu kerani...kenapa taknak sambung belajar?kenapa taknak tingkatkan TARAF HIDUP?
kenapa hidup nak DENGKI dengan PTD?
Awak masuk KERJA terus jadik PANDAI ke?
terus tau kerja apa nak buat ke?
Bagilah orang masa untuk belajar...
TAK SEMUA MANUSIA SEMPURNA...

dpt bising.. xdpt pn bising berkata...

aku da contact PM tadi...
jgn risau... ini cuma sumbangan raya...
bonus akan menyusul kemudian.. mgkin akan dibyr bln 11... slps dibentangkan dalam bajet bln 10 nnti...

Tanpa Nama berkata...

Kepada encik 11:34:00 AM;

keje kita tak sama lah encik. habis tu encik pandai ke mengajar. kalau dha pandai sgt tak payah suruh anak pi sekolah. encik ajar je kat rumah. mulut tu...bercakap dan pandai nak fikiq.
kita minta bonus dari kerajaan bukan dari hang. yang hang ni mulut lebih teruk drpd mulut perempuan apahal? hanya punya duit ka???

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 11:40:00 AM


AKU SOKONG HANG!!!MULUT LASER SUNGGUH SI JAJA NIH!!!
MACAM PANDAI SGT DIA TUH~

Tok Janggut berkata...

Jangan susah hati, kawan-kawan semua.

Ini ada kaedah yang mudah dan cepat :

Kalau tak cukup RM500.00 pergilah Bank Rakyat buat overlap.

Kan senang, lebih dari 500 dapat, nak berapa 10,000..... 50,000.

Hari ini isi borang, besok boleh dapat duit.

Apalah nak difikirkan sangat RM500 tu, sememangnya tak cukup, celah gigi aje.

Tak perlulah kita melutut macam meminta sedekah kat Najib tu.

Lu Orang.......Fikirlah sendiri.

Belajo sampai ke puncak Gading, akai ada ka.

Tanpa Nama berkata...

tulah pasal...mulut dia tu. kita minta dr kerajaan dari Pm yang dia pulak berlagak pandai. kalau kat office suruh buat keje sikit mulut muncung 14 depa. kami yg pnp pulak yg terpaksa merayu dia org, terpaksa ckp manis. kena puji baru nak tlg buat keje. kalau kat ofis misalnya..aku nak fotostat tapi tak arahan kata kalau nak fotostat mesti suruh sokongan. habis tu nak buat lagu mana? sakit ati betuiii lah.

ini semua najib punya pasai lahh . kalau bagi bagilah semua. ni tidak sekerat je bagi...pemimpin yang tak tau AAADIL

Tanpa Nama berkata...

bukan tak mau pinjam. kalau pinjam naya nanti nak bayo balik.

inilah kesannya kalau bonus tak diberikan pada musim perayaan. akhirnya ramai yg akan pinjam wang. kalau ada yg etrdesak tu..pinjam dari lintah darat(along)

maka seronoklah geng2 along time ni. suke mrk dengaq kerajaan tak bagi bonus. dan aku jamin mrk yg dpt rm250 tu pun aka pi pinjam jugak. sbb rm250 tu beli minyak tak dan. he he he. bagus2 Najib.

PTD berkata...

KEPADA JAJA 11:34:00 AM

I'm PTD...So What?
Wanna be like us?
Go for a degree babe!!!
Pehal susah sangat ko nak pikir?
kata tadi PANDAI sgt!!
PTD lembap tak pandai wat keje!
jaja...
ko nak kepoh pehal?
macamlah kami MINTAK DUIT ko tuh~!!
Hello...kami tak hingin pun ok?

Tanpa Nama berkata...

Kepada Semua, betul lah si jaja tu ckp, klu jd kerani ade ijazah bolh naik kpsl, korang ni xpaham statementlah x sia-sialah la ijazah tue ade...lgpun ramai yd degree kat tpt aku cuma jd sambilan je, aku kesian gak tgk dorang dahlah xder bonus, depa lg kesian tau....

Tanpa Nama berkata...

saper2 yg tak puashati dgn kerajaan terutama golongan p/p yg terkejut sebab x dpt duit rm500...boleh ambik pen dan kertas tulis surat letak jawatan..

nak bonus besar gi ler keje swasta ..
kesian p/p tak dpt 500 mcm hilang 5000 ...pro ler sikit ...

itu pun nak kecoh ..korang punyer komitnen hutang sana sini ..takde kena mengena dgn bonus..

ikhlas sikit ...p/p anggapn ni satu pergorbanan pada org yg berpendapatan rendah ..

tarif nafas panjang2 dan beristifa...


yg benar

pemerhati politik

Tanpa Nama berkata...

rujuk post Khamis, September 10, 2009 9:02:00 AM

betul2..bos aku belajar je tinggi nak tutup komputer pun main redah, tak shut down tp tutup suis terus..
hahaha..

jaja berkata...

AKU X MAKSUD KAT KORANG SEMUA PTD, AKU KATA YG 3THN KEJE TERUS NAIK 44, PASTU GAJI BESAR, YG BUAT KEJE PT, KORANG YG DPT NAMA....PASTU AKU NAK BERITAHU KAT KORANG,AKU MMG XDER DEGREE MCM HANGPA SEMUA YG CERDIK PANDAI, SO APSAL KORANG NAK JELES KITEORG DAPT BONUS, SAMPAI KATA GOLONGAN KITEORG NI KURANG AKADEMIK???WPUN SETENGAH DARIPADA KERANI-KERANI NI ADE DEGREE

Tanpa Nama berkata...

Agak2 korang, kita bertekak kat blog ni, Presiden Cuepacs dan ahli2 majlisnya, Perdana Menteri dan barisan kabinetnya baca tak? Kalau dia orang baca, dia ambil tindakan atau tidak untuk atasi atau perjelaskan isu ni. Atau dia orang buat bodohhhh je?

Tanpa Nama berkata...

bukan pasal jeles. pasal keadilan...kalau pasal jeles.semuanya jeles. tapi kita bercakap pasal keadilan utk semua. kalau bagi, bagilahs emua,s ebab semua berhak. kalau tak bagi, jgn bagi semua.

Tanpa Nama berkata...

mmg dia org buat bodoh je...tu.

tak pe...nampaknya ari ni..mmg keje tak dpt nak dilakukan dgn sempurna sebab asyik ebrtekak dlm blog ni. PM itu dingin sgt. tapi confident bagus...he he

Tanpa Nama berkata...

salam.. yg dapat tu harus la bersyukur.. yg xdpt tu, mungkin rezeki akan datang lebih baik.. bulan puasa ni kan ujian..

sokongan pun xleh wat keje lau xde p/p.. p/p pun same..

kepada golongan p/p yg xdpt BANTUAN KHAS tu, sila taipkan no akaun anda beserta nama penuh di laman web ni.. Insya Allah.. pahala akan memenuhi akaun anda..tu pun

SEKIRANYA ANDA REDHA DGN REZEKI YG ANDA DAPAT SELAMA INI

amin..

Tanpa Nama berkata...

Barulah aku sedar.. betapa ramainya PnP yang miskin gak. hurm...

Hanya kerana tak dpt sampai nak jatuhkan kerajaan. Apa punya hatilah.. sok2 negara hancur satu apa pun takdapat langsung.

Kesian tol aku tengok korang nie. Sampai macam nie sekali perangai. Memekik2 dlm nie nak kan pembelaan bantuan rm250. ekekekekek.. lawak tol!.

Udah2lah tu... Memalukan diri sendiri jerlah. Patutnya.. belajar lah bersyukur. Sekurangnya korang ada pekerjaan tetap, dan gaji yang amat selesa. Hurm...

Nie umpama orang miskin ngn orang kayanya ceritalah nie. Org kaya yang dah kaya masih rakus nak kumpul lagi harta amik hak orang miskin. iskh3.. kalo tidak..dikata tiada keadilan. hurm...

Tanpa Nama berkata...

kalu nk adil masuk KEADILAN la....

wakakakakka

Tanpa Nama berkata...

lagi-lagi pasal miskin, pasal itu ini. kami bukan ckp pasal benda tu. apa yg kami nak keadilanlah ooooo. ADIL. Tau tak makna ADIL??

Tanpa Nama berkata...

Tak bernama : 12:18:00 PM

masalahnya kami bukan mintak dari duit hang. macam hang lah pulak yang bagi duit.

Liyanaroxx berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

tang duit raya ni baru hg nk cite pasal adil ke x..

kalu tang ITP... ITKA... hgpa x pikir lak soal adil...

nape???? kump sokongan tu ddk kt kolong ke ... bkn kt umah...

Tanpa Nama berkata...

itu berdasarkan tahap pendidikan lah...sam dolll....

Tanpa Nama berkata...

suke pulak ngan penulis yg tulis benda niehhh. he he


dah tau takde duit, dah zero pi beli kapal selam watper?? pi hantar angkasawan tu sume watper??
sume duit dah guna kat situ..:-(

Zaman Tun Mahathir lagi bagus walaupun masa tu aku lom keje gomen lagi tapi aku salute to MAHATHIR..:-)
Pemimpin yg prihatin, Semoga Allah Panjangkan umur Tun Mahathir.....

Khamis, September 10, 2009 12:21:00 PM

Tanpa Nama berkata...

Rosmah harap bantuan Ramadan diperluas ikut konsep 1Malaysia

KUALA LUMPUR: Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, berharap bantuan yang dihulurkan kepada golongan Orang Kurang Upaya (OKU), ibu tunggal dan miskin pada bulan Ramadan diperluaskan kepada bukan Islam mengikut konsep 1Malaysia.

boleh percaya ke nieh? yang dpt nanti semua sedara mara, suku sakat AJK UMNO atau BN je.

Tanpa Nama berkata...

heheeh... geli hati aku dgr...
masa gong xi fa cai ngan devapali...
org melayu ada dpt ke...
hehhehe... lawak2...

Tanpa Nama berkata...

he he....aku pun geli hati LOL...

apa sudah jadi MALAYSIA????? pemimpin pelik2...

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan macam ni je. Kumpulan Sokongan yang dah tentu dapat bantuan kewangan tu diam2 je. Biarkan Kumpulan P&P terpekik terlolong menuntut hak mereka. Bukannya dia orang nak ambil hak kita. Hak kita dah tentu ada.

Tanpa Nama berkata...

Saya Golongan P&P
gaji sederhana besar
saya redha je la tak ada bonus
Sampai masa kita kena berubah
tak perlu tukar duit raya beratus
harap2 sanak saudara pahamla yea
semuanya perlu sederhana
jangan kata kedekut lak
dah memang adat zaman sekarang
Baju raya pun RM 35
Tart nenas 50 RM 16
Kerepek 1/2 RM 10
tapi ini harga kat kg2
mcm tempat saya
di k.l saya tak pasti pulak
dll....

GomenInsider berkata...

Weoiiiii... relek la.. hampa dok begaduh pasai pa...

Aku pon P&P gak... junior gak.. kadang2 mmg x fair tgk akak2 dan abang2 kita yg kump sokongan ni.. Gaji lebih dr kita.. buat keja pon kadang2 kita yg kena lebih sebab depa senior.. siap kena arah-arah lagi.. kadang2 yang x senior pon lebih dari kita... pehtu dapat lagi RM 500 ni kan..

Kita yang tak ada overtime ni pon selalu datang opis buat keja, stay sampai larut2 malam... x merungut pun.. dia kalau boleh tepat kul 5, 5.30 dah balik.. hehe.. tak bleh stay lewat skert.......

TAPI, kita kena terima hakikat.. suara P&P nampak mcm tak kedengaran sgt dlm CUEPACS.. jgn salahkan org len, salahkan diri kita sendiri. Dah memang nasib kump. sokongan lebih untung. Depa kan susah....

Harap2 gomen ada la bagi bonuih lepaih bajet ni... kesian la dekat kami semua P&P. Kump Sokongan pon orang, kami pon orang jugakk... kami pon nak gak kaya sekali sekala.. hehe.. Wahai Tan Sri Sidek yang budiman, bantulah kami...

*Tadi aku nampak ada PTD dok komplen.. hampa dok komplen apa.. yang dok buat keputusan, cadangan ni semua kat menteri-menteri pon hampa la jugakkk... hehehee....

Rezeki Allah Bagi....

Tanpa Nama berkata...

kumpulan sokonngn pun pakai keta sama dengan kumpulan P&p la.Isi minyak guna minyak sama.Nape la preseden cuepacs cepat sgat ucap terima kasih.kita ni nak jadi ape.Dulu mintak Rm 5 utuk Cuepacs pn kita bagi juga.

jaja berkata...

KEPADA PTD BERKATA:AKU TAHULAH XDER DEGREE, WPUN AKU SEKARANG TGH BUAT PJJ DEGREE, SEKURANG BILA AKU DAH ADE DEGREE, AKU BLH MOHON KPSL...DAH YG PALING AKU BANGGA LPS TU, AKU ADE DEGREE & AKU ADE PENGALAMAN KEJE!!!SO BILA AKU DAH JADI PTD, AKU DAH PANDAI BUAT KEJE, AKU TAHULAH XKAN MASUK 3BLN KEJE OTOMATIK BLG JD PANDAI N CEMERLANG, TP DAH 3THN BUAT KEJE YG SAMA X PANDAI2 N X PAHAM2, SO AKU NAK GOLONGKAN DIA DLM GOLONGAN MANA??/LU PIKIRLA SENDIRI???AKU LG RESPET KAT BOS PTD GRED 52 N 54, LG PICK-UP BUAT KEJE, OTAK BERGELIGA N BYK ILMU..SEKIAN KPD PTD2, AKU XMAKSUDKAN SEMUA...AKU MINTA MAAF KLU AKU SAKIT ATI KORANG, SEKURANG KORANG FAHAM..KAMI GOLONGAN SOKONGAN BKN JAHIL LAH SGT TTG PELAJARAN

TSAU III CUEPACS berkata...

Salam Ramadhan untuk semua peminat blog

Untuk makluman semua setiap rintihan dan luahan rasa yang ditulis dan disampaikan oleh peminat setia blog akan dihalusi dan diberi perhatian tetapi kalau peminat mempunyai kesatuan lebih baik lagi menyuarakan ketidakpuasan hati masing-masing mengikut kesatuan sendiri. Bagi PnP anda ada saluran juga dalam Majlis Bersama Kebangsaan (MBK)iaitu persatuan pentadbir tetapi mestilah bergabung baru masalah boleh disampaikan keperingkat lebih tinggi dalam Kerajaan. Bagi kami AMJKT CUEPACS melakukan kerja untuk kebaikan semua pejawat awam diMalaysia. Tahniah kepada semua yang melayari blog hari ini tetapi gunakanlah secara berbudi bahasa sebagai ruangan kita pejawat awam. Kalau tidak mana lagi ada ruang untuk kita sampaikan hasrat hati.
Selamat berpuasa dan semoga mendapat rahmat dalam perbincangan ini. amin

TSUA III CUEPACS

Tanpa Nama berkata...

ok..sudah2...yg penting sekarang nak bonusssssssssssssssssssss itu je.

" aku nak cucu (bonus) aku bodohhhhhhhhhhhhhhhh" he he kata-kata dlm filem 3 abdul

selamat raye maaf zahir Batin. PM tiada maaf bagi mu

zackderocha berkata...

salam...selamat berpuasa.
Ermm...sorry nak mencelah sikit...dok baca dari td..tetiba rasa nk tulis lak..

Aku mengajar kat sekolah rendah, dg41.taknak cakap pasal gaji sbb rasanya aku dah dpt gaji yg setimpal ngan kelulusan aku.kalo nak cakap pasal pengalaman, mmg ramai lg org yg berpengalaman dr aku terutamanya cikgu2x lama. Rasanya ramai yg bg komen kat sini, yg tak puas ati byknya dr kumpulan p&p kot. Bukan dengki pasal bantuan RM500 tuh, just terasa hati jer. macam kami nih tak di hargai. kalo betul kerajaan nak bg bantuan camnih, kenapa tak utk yg gaji kurang 1500 ke, ada gak logiknya. ntah la, toksah gaduh2x laa bulan2x posa nih..untuk yg dpt, bersyukurla,aku tak dpt, bukan rezeki aku, nak wat camner kan.

Ahli Lame Kesatuan berkata...

P & P ni, masa kutip yuran kesatuan sekerja tak mahu bagi, kedekut.

Bila nak tuntut naik gaji dan bonus barulah cari Cuepacs.

Tanya diri sendiri, adalah aku bayar yuran ahli kesatuan ???

Saya setiap bulan potong 5.00.

Tanpa Nama berkata...

bukan golongan p&p tak redha tapi dimana keadilannya.Tunggu PRU KE 13

Tanpa Nama berkata...

Jgn MARAH yer.. bersyukur lah ape yang ader.. JGN ditangisi aper yang tiada... Rezeki SOKONGAN ...
Lagipun CUEPACS adalah pendokong kumpulan sokongan.. statistik lalu adalah buktinya..

Yang sepatutnya, P&P di bagi jugak sikit.. yang Sokongan ditambah lagi...
Tapi istilah sokongan tak kena pada Guru2... DG38 yang jadi GURU BESAR pun masih sokongan..

Tapi itulah UNIKNYA perguruan di MALAYSIA... SALAM 1MALAYSIA

Tanpa Nama berkata...

Kenapala teruk sgt keadaan hari ini.kenapa la presiden cuepacs senyap je.ke cuepacs ini untuk kumpulan sokongan je.teruk la sistem- kumpulan P&P

Tanpa Nama berkata...

Tak bernama 12:21:00 PM

Sapa kata duit aku takde termasuk! bistu yang bayo cukai semua tu apa benda?

Cakap guna akal lah kawan bukan ngn kepala lutut!

sekian

Pak Ngah berkata...

Peg kerajaan tidak kira samada dari Peg Turus, JUSA, P&P, KS1 atau KS2; semuanya adalah peg kerajaan yg berkhidmat dgn kerajaan semasa yg perlu dihargai. Mereka juga adalah RAKYAT...

Tanpa Nama berkata...

sape tak setuju dengan keputusan kerajaan, letak la jawatan.. pe susah..

Tanpa Nama berkata...

bukans etakat letak jawatan...letak kerajaan akan berlaku nanti.

Tanpa Nama berkata...

Pertama kali raya yang penuh makna ni bersama Najib sebagai PM sgt menyedihkan..........

PM yang tak memahami rakyat

Tanpa Nama berkata...

Panrtun Najib dlm berita harian :

Satu Malaysia Bersatu Padu,
Bersatu Padu Penuh Semangat,
Pesanan Saya Buat Pemandu
pandu cermat jiwa selamat.

aku ubahkan sikit:

satu Malaysia harta ku simpan
kaum kerabat diutamakan
rakyat bodoh biar kelaparan
asal aku dan keluargaku beraya sakan




huhhh ni baru betulll

Tanpa Nama berkata...

to pak ngah....

citttt..... porahhhhhhh........

mmg la diorg pegawai kerajaan...
diorg g keja isi myk guna duit sndiri ke???
amik anak kt sekolah guna keta sndiri?
blh di kata kan serba serbi guna harta jabatan...

kdg2 kalu ari cuti pn... blh tpone dreber suruh hrg g pasar...

cit...

Penjawat Awam Senior berkata...

Tunggu pilihan raya akan datang pasti BN tumbang..percayalah kerana ramai pengundi di luar sane akan mengundi bg yg mereka byk berjasa pd kakitangan..tak percaya lihatlah nanti..keputusan ditangan penjawat awam termasuk golongan sokongan Atau profesional..penganalisis politik Dato Najib patut teliti serta kaji isu ini..memang dlm situasi bahaya kedudukan Dato Najib kita..lihat sajelah nanti

Tanpa Nama berkata...

Salam semua,

Pendapat aku kalau nak adil Bagi saja RM1000 pd semua penjawat awam.
Kalau tak pueh hati jugak X PAS

Tanpa Nama berkata...

i just go thru all the comments above..mcm2 ada..ada komen yang berasas tapi lebih ramai yang komen beremosi..mm..for me..even xde duit rm500 pom..aku still bley raye..tp mgkin cara lain sikit laa kot..x akan ade duit raya utk mak ayah..utk adik2 n sanak saudara laa..and..apa yang aku keciwa sangat..apa yang aku nak sangat is JUSTICE..skang ni employer berlaku TIDAK ADIL terhadap sume employee..duit bantuan khas ini melibatkan staff seramai 860 000 dan wang sebanyak RM430juta.so sume golongan sokongan bley dapat rm500 sorang..aku nk remind balik..mengikut pekeliling bil 5 thn 1998..bantuan kas kewangan ade diberi kpd setiap penjawat awam kecuali yang tertinggi iaitu sebanyak rm400 sorang...time tu sume penjawat awam dpt merasa kecuali yang gred tertinggi yang dah kaya raya..skang..meh kita buat kira2 sket..penjawat awam di Msia ada 1.2juta org..KALO LAH NAK KASIK ADIL..rm430juta / 1.2juta orang = rm358.33 sorang...at least sume dapat...sume merasa..and..kalo akhir tahun dapat BONUS pom..kene adil jugak..yang penting kene adil...macam mane nak adil??bagi golongan sokongan yang dah dapat habuan before raye ni..jumlah bonus depa kene lah ditolak dgn rm250..baru laa adil..yang penting adil...kalo x adil..kat akhirat kite akan jalan menyenget..tul dak?and..if they really-really nak menderma n menolong..kenapa xtolong bagi yang gaji kurang dari rm 1500 je..bukan berdasarkan gred..kalo mengikut gred..kita ada banyak tangga..kalo betul-betul nak membantu...bantu lah golongan kurang wang ini...bukannya kump sokongan yang gaji yang mencecah rm3500..am i rite?

Penjawat Awam Senior berkata...

Setuju dan sokong dgn Tanpa Nama berkata....t least sume dapat...sume merasa..and..kalo akhir tahun dapat BONUS pom..kene adil jugak..yang penting kene adil...macam mane nak adil??

YG PENTING ADIL DAN SAKSAMA
tak kira staf sokongan ataupun profesional

Tanpa Nama berkata...

nk adil masuk KEADILAN....

hehehhe...

kalu mcm penggunaan harta krajaan...
contohnye... kereta...
blh ke kongsi2 ngan kump. sokongan...
heheh

Tanpa Nama berkata...

betul tu gred kami gunakkan tangga
manakala gred PnP gunakkan lift.

Adil lah tu kan.

Anti pekerja kerajaan berkata...

Kalau camni lah punye pemikiran P&P dan bahasa yang digunakan memang sangat menyedihkan. Serupa macam budak lepasan SPM je bercakap.

Keadilan tu meletakkan sesuatu pada tempatnya. Kebanyakkan mereka bergaji bawah RM1500. Kamu bergaji lebih RM2500. Kalau kurang dari tu maksudnya kamu mmg byk hutang. Apa salahnya pihak kerajaan bantu ringankan beban mereka yang susah. RM500pun mau bising.

Kami yang kerja swasta haram tak dapat pape. Tak bising papepun even gaji bawah RM1500. Ni lah ciri orang yang tak bersyukur.

WEi korang, kalau tak puas hati ngan kerajaan berentilah kerja kerajaan tu. Tak hipokrit ke kerja membantu kerajaan yang tak bagus cam kata korang tu??? tapi demand macam2..Macamlah kerja bagus sangat.

Tanpa Nama berkata...

tak payah la nak gado2 sokongan dan PNP..yg buat keputusan sape?kita biar menteri2 je raya?..nanti najib buat open house pg tunjuk kad reja...tp untuk sokongan sahaja termasuklah presiden cuepacs yang slalu memperjuangkan golongan sokongan sahaja...fikir2kanlah..rakyat didahulukan..pencapaian diutamakan...haaha...1malaysia la katakan...hanya untuk 1golongan

jaja berkata...

saya sokong Anti pekerja kerajaan berkata...wpun sy bkerja kerajaan, x semua swasta dpt bonus..ingat swasta kaya ker nak bg bonus

Tanpa Nama berkata...

Erm....rakan-rakan smua jangan cepat melatah. Kerajaan buat macam tu mesti ada sebabnya, selama ni pun kerajaan tak berkira nak bagi bonus kat kakitangan awam. Mungkin tahun ni keadaan ekonomi yang tak begitu stabil membuatkan kerajaan perlu membuat keputusan yang bijak mengenai apa jua yang melibatkan kewangan. Untuk P& P jganlah terasa hati atau marah dengan keputusan kerahaan, cuba bayangkan golonngan sokongan lebih ramai dari anda, cuba kira gaji + elaun yang mereka dapat jauh beza dengan golongan P& P. Anda sendiri menerima elaun rumah lebih dari mereka, menerima elaun ITP pun lebih dari mereka, jadi apa salahnya kerajaan bantu golongan ini. RM 250 tidaklah banyak mana, kalau ikutkan hendak tampung duit minyak & tol pun tak cukup, tambahan lagi bagi mereka ramai anak..so renung-renungkanlah...

Penjawat Awam Senior berkata...

Kepada Anti pekerja kerajaan berkata...Kami x berpuashati cuma satu sahaje iaitu pemberian bonus mestilah adil & saksama..itu aje, yg sampai nk berhenti tu kenapa?kami tetap bersyukur atas rezeki yg dikurnaikan tetapi mestilah adil dalam semua perkara...pemimpin perlu adil dlm membuat segala keputusan

Tanpa Nama berkata...

Najib nak bersara awal. tak pe suruh dia buat perangai banyak2. mungkin dia dah tak larat nak mentabdir kot so buat hal bolehlah kalah dlm PRU nanti. PRU12 5 buah negeri jatuh, PRU13 gerenti tinggal sabah atau sarawak je lagi. he eh he

Tanpa Nama berkata...

jaja... hg keja pejabat apa??

hehehe... kesian aku tgk para pegawai kt cni...
RM500 x dpt pn kecewa mcm apa...

bos aku kt cni siap blh ketawa lg... xde hal py x dpt...

dia siap ckp... sepatutnye kump sokongan dpt lg tinggi lg... heheh

nsb baik bos aku jenis yg memahami n baik hati

Tanpa Nama berkata...

tak faham2 lah mrk ni. tak ksh lah sokongan atau pnp. yg penting ADIL. bagi lah semua. bkn main pilih2 pulak.

Tanpa Nama berkata...

Dear anti pekerja kerajaan..i used to non-gov staff..kerja engineer kat kilang..gaji lagik banyak berganda-ganda before masuk gov...but i still pilih gov for some reason..even gaji tinggal ciput je..one of the main reason is..i just want to change the way of Malaysian thinking..macam mane aku nak ubah orang yang berfikir macam korang ni? kene mulakan dengan pelajar..kene bagi ilmu yang betul..kene ajar depa jadik adil, genius dan berakhlak..supaya bila depa dah graduate nnt...depa jadik manusia yang adil terhadap diri sendiri, famili dan negara..

Penjawat Awam Senior berkata...

Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan bermaksud rakyat (tidak kira staf sokongan ataupun profesional) didahulukan, pencapaian diutamakan bermaksud pemberian bonus mesti diutamakan dgn adil dan saksama

JUSA A berkata...

to penjawat awam senior..

hg da senior pn gaji x cukup lagi ke? hehehhe.. xpe... kita tgu bajet bln 10 ni... mgkin akan ada bonus..
kalu bonus la baru semua kena dpt... baru adil..

ni kan sumbangan... sumbangan hy kepada yg memerlukan...

Tanpa Nama berkata...

apsal lak golongan nak kene naik tangga n p&p naik lift? mungkin gol sokongan xreti tekan butang lift kot..hehehe...btw..kat tmp aku keje..sume sama rata je...kump sokongan ke..gred 41 ke..gred 48 ker...pengarah ke...sume naik tangga..ok ape...naik tangga la bagus..bgus untuk kesihatan..good for your heart :)

jaja berkata...

aku keje gomen gak lah, kerani je....tp aku kesian gak ngan P&P sbb depa pun ramai anak...tp golongan sokongan klu ade anak ade 5 pastu bg 500/2..jdi 250 so 50 seorg, gaji plak kecil, npk gaya x blk kg laaa thn niii...aku rasa BONUS tu ade sbbnya, BAJET x umum lagi..duit RM 500 cuma bantuan khas saje...

Anti pekerja kerajaan berkata...

Bagi aku, dah adil dan saksamalah tu. Aku pasti korangpun belajar gak pasal ekonomi juga. Perbelanjaan kerajaan dah capai ratusan juta ringgit untuk bantu golongan yang lebih perlukan tu.

Kalau bantu semua mungkin dah cecah dua kali ganda lagi dari jumlah tu. Kerajaan boleh je tak bayar pape kat mereka semua.

Duit tu duit pembayar cukai semua penduduk malaysia termasuk syarikat, orang melayu, cina india dsb. Kalau jumlahnya terlalu besar hanya nak puaskan hati korang semua apa pandangan kami yang bukan pekerja kerajaan???

Pandangan kami kat luar yang bukan pekerja kerajaan ni : "Dahlah duit bonuspun guna duit cukai kerajaan, pekerja kerajaanpun berapa sen je bayar cukai. Tapi demand macam2 kat kerajaan"

Kalau rasa tak adil sangat kerajaan ni, cubalah bekerja sendiri!! baru tahu camne bersyukurnya jadi pekerja kerajaan. Dapat bagi makan anak bini guna duit kerajaan.

Cubalah bandingkan apa yang korang sumbang berbanding gaji yang korang dapat tu!!! aku tahu semua pekerja kerajaan faham maksud aku ni.

Tanpa Nama berkata...

tau pun pembayar cukai. jadi kami ni tak bayar cukai. ingat sikit makin besar gaji makin besar cukai. adil apa. so..mana keadilan kami disini. tak faham2.

Penjawat Awam Senior berkata...

To JUSA A

Sy bukan aper,cuma kesian tgk golongan sekerja tak kira staf sokongan ataupun profesional nie bekerjasama disebabkan pemberian bonus yg tidak adil & saksama boleh menyebabkan produktiviti kerja berkurangan serta menjurangkan lg hubungan antara staf sokongan & profesional dan keduan2nya mesti bersatu membina kredibiliti di tempat kerja agar kerja terus berjalan dgn suasana yg harmoni..

Saya pun kena jaga yg baru masuk tak kira gred yg 17,27,29,41 semuanya sama,tiada beza diantaranya sbb kerja saling memerlukan antara 17,27,29,41..perlu menjaga hubungan staf sokongan serta profesional utk melahirkan suasana kerja yg kondusif lagi efektif

Tanpa Nama berkata...

to jusa A...i just to quote ur sentence "ni kan sumbangan... sumbangan hy kepada yg memerlukan..." sumbangan hanya kepada org yang memerlukan..yess...tepat sekali...but need to remind..sape yang memerlukan wang tersebut? golongan sokongan bergaji rm1500 ke bawah or sokongan bergaji rm3500 ke atas or golongan 41 yang bergaji rm2500? which one? tis makes th conflict bigger..

Penjawat Awam Senior berkata...

To Anti pekerja kerajaan

Cubalah apply kerja di kerajaan pastu kte boleh berbincang lebih details..

Setelah bekerja di kerajaan, barulah anda berfikir semua ini n paling pasti pergi kursus Induksi ker BTN ker baru hang tahu segala2nya apa yg tersirat n apa yd tersurat

TQ

Anti pekerja kerajaan berkata...

To tanpa nama yang cakap tak adil tu : Kalau anda fikir camtu, habis tu semua pekerja yang bukan pekerja kerajaan mesti rasa tak adil dan tertindas kalau kerajaan tak bagi kat semua pekerja kat malaysia ni!! sebab tu aku cakap keadilan tu meletakkan sesuatu pada tempatnya.

Walau aku bukan pekerja kerajaan tapi aku terima kerajaan buat camtu kat pekerja sokongan tu even aku tak dapat sebab aku bukan kakitangan kerajaan.

Tapi bila orang2 yang gaji besar dalam kerajaan tu mintak gak duit ciput camtu semata2 nak keadilan memang bengonglah. Cuba bagitau keadilan bagi orang cam kami ni plak??

Tanpa Nama berkata...

Malu la.. macam budak-budak pasal RM 500.

JUSA A berkata...

to Penjawat Awan Senior..

saya pn bkn apa... sbb Dato Seri Najib umum kn RM 500 tu sebagai sumbangan... bukannya bonus...

Jdk kt sini.. kita kena faham... sumbangan patut diberikan kpd golongan yg memerlukan... Saya rasa... dato seri najib kt sini berpendirian.. hanya kump sokongan shj yg memerlukan sumbangan..

Tp.. jgn risau... saya rasa Dato Seri Najib akan umum kan bonus ms bajet bln 10 nnti..

Anti pekerja kerajaan berkata...

To penjawat awam senior,

Untuk pengetahuan aku pernah kerja kerajaan 3 tahun sebagai PSM. Pastu aku berhenti untuk kerja sendiri. Dan sekarang aku pekerja swasta disamping perniagaan yang aku buat juga.

Tolonglah jgn cakap macam aku bodoh dah tak tau sangat pasal budaya kerja kat kerajaan. Kerjapun tak banyak mana. Semua kerja byk buat outsources je. Gaji bukan main tinggi tak setimpal ngan kerja.

Cubalah anda pula kerja kat swasta dan tengok camne adil tak adil dunia ni. Cuba bandingkan ngan keadaan anda sekarang. Ramai kawan sy yang duduk rumah kerajaan yang besar2 dgn bayaran rendah (tolak elaun je) tapi masih tak tahu bersyukur cam korang semua ni!!

Tanpa Nama berkata...

to anti pekerja kerajaan..ur sentence "Kalau bantu semua mungkin dah cecah dua kali ganda lagi dari jumlah tu. Kerajaan boleh je tak bayar pape kat mereka semua."isk...musti hg tak baca komen sebelum2 tu..cuba baca ni.."duit bantuan khas ini melibatkan staff seramai 860 000 dan wang sebanyak RM430juta.so sume golongan sokongan bley dapat rm500 sorang..aku nk remind balik..mengikut pekeliling bil 5 thn 1998..bantuan kas kewangan ade diberi kpd setiap penjawat awam kecuali yang tertinggi iaitu sebanyak rm400 sorang...time tu sume penjawat awam dpt merasa kecuali yang gred tertinggi yang dah kaya raya..skang..meh kita buat kira2 sket..penjawat awam di Msia ada 1.2juta org..KALO LAH NAK KASIK ADIL..rm430juta / 1.2juta orang = rm358.33 sorang...at least sume dapat..."..urm..nilai asal wang keluar masih lagi sama..rm430juta..at least xde golongan yang terluka dan keciwa..even gov bonus akhir tahun pom..ketidakadilan ini tetap akn terpahat di hati..where is the JUSTICE?

Tanpa Nama berkata...

to anti pekerja kerajaan..ur sentence "Kalau bantu semua mungkin dah cecah dua kali ganda lagi dari jumlah tu. Kerajaan boleh je tak bayar pape kat mereka semua."isk...musti hg tak baca komen sebelum2 tu..cuba baca ni.."duit bantuan khas ini melibatkan staff seramai 860 000 dan wang sebanyak RM430juta.so sume golongan sokongan bley dapat rm500 sorang..aku nk remind balik..mengikut pekeliling bil 5 thn 1998..bantuan kas kewangan ade diberi kpd setiap penjawat awam kecuali yang tertinggi iaitu sebanyak rm400 sorang...time tu sume penjawat awam dpt merasa kecuali yang gred tertinggi yang dah kaya raya..skang..meh kita buat kira2 sket..penjawat awam di Msia ada 1.2juta org..KALO LAH NAK KASIK ADIL..rm430juta / 1.2juta orang = rm358.33 sorang...at least sume dapat..."..urm..nilai asal wang keluar masih lagi sama..rm430juta..at least xde golongan yang terluka dan keciwa..even gov bonus akhir tahun pom..ketidakadilan ini tetap akn terpahat di hati..where is the JUSTICE?

Penjawat Awam Senior berkata...

To JUSA A

I hope so Dato Seri Najib akan umum kan bonus ms bajet bln 10 nnti..

Tgklah nanti..kena buat forecasting utk bonus akan dtg..Insyaalah

To Anti pekerja kerajaan

Relaks laa..dont emotional sbb u bkn dari staf kerajaan..try apply kerajaan tgk mcmane nanti u punya pemikiran mesti berlainan dr sekarang

To Tanpa Nama

Sokongan yg tidak berbelah bagi Tanpa Nama kerana memperjuangan hak2 pekerja goverment tidak kira staf sokongan & profesional.Teruskan Usaha Anda

JUSA A berkata...

to tanpa nama 3.05.00PM

kalu anda nak maklumat detail lg..
sila beri nama anda dan jabatan anda.. serta no telefon
saya akan sampaikan maklumat dengan lbh detail...
satu opis anda pn saya blh terangkan

Tanpa Nama berkata...

atleast ada bonus staff govment asa lak jugak dihargai...now suma ofis gorvment sibuk ckp pasal nie.cam sj nk wat rakyat sakit ati.skali ati rakyat t'luka...smpai mati diorg akn ingt!!frust ank2 kat umah tuk pat kn bj aya taun nie.kna biar ank org beso b'gaya baju baru.
ni lah konsep 1 malaysia.rakyat didahulukan tue

Penjawat Awam Senior berkata...

To Anti pekerja kerajaan

Baru sy faham kenapa anda berkata demikian..teruskan usaha anda sebab masing2 ade pendapat, pandangan serta pengalaman sendiri..

Tidak salah berbeza pendapat dan pandangan kerana kte semua ada pandangan2 masing2..

Yg baik dtgnya dari Allah swt & yg buruknya dtg dr kita sendiri...

JUSA A berkata...

to Anti Pekerja Kerajaan...

knp anda berhenti? ANda menyesal????

Penjawat Awam ni adalah teras kpd pembangunan negara...
tp tidak dinafikan pula pekerja swasta juga memain kan peranan....

sy rasa anda ni mcm kecewa apabila tidak berkhidmat di bwh kerajaan lg...

anda tidak blh pertikai kan ttg kemudahan yg diberikan... itu adalah t/jawab kerajaan sbagai majikan...
sy rasa baik anda tumpu kan kpd perniagaan anda..

Tanpa Nama berkata...

Malu je.. Macam budak-budak pasal RM 500

Anti pekerja kerajaan berkata...

To Jusa A

Kenapa aku berhenti?? Sbb aku rasa nak cari cabaran baru dan tingkatkan aku punye skill dalam kerjaya aku. Aku belajar buat sistem dan dapat kerja kerajaan ingat boleh buat sumbangan.

Tapi sayang, semua sistem outsources yang buat. Siap ada taruk pekerja diaorg lagi base kat dalam ofis kerajaan. Takde kerja yang betul2 mencabar sepanjang 3 tahun kerja sampai rasa ketinggalan berbanding kawan lain yang lebih skillful dan lebih berdaya saing kat luar.

Takde ilmu baru dapat belajar dalam jabatan kerajaan. Sebab tu aku cabar diri aku kerja sendiri sampai sekarang.

Jauh sekali dari kecewa dan menyesal, malah beruntung sebab ilmu dan skill dari segi kerja dan perniagaan bertambah baik dari masa ke semasa. Takkan dapat camni kalau masih kerja kerajaan.

Memang itu tanggungjawab kerajaan, tapi kerajaan mempunyai kewangan terbatas. Banyak pihak nak dipuaskan dengan sumber yang sedikit.

Sebab tu bagi aku kat luar ni memang nampak korang yang begini kurang bersyukur sebab ramai lagi kat luar sana yang tak dapat apa2 tapi tak merungut. Yang dapat tu bukan sapa, pekerja2 korang dan pembantu2 korang jugak.

Kalau aku masih kat kerajaan ataupun kerja kerjaan aku memang tak puas hati gak!! tak puas hati sebab kerajaan bagi bantuan sikit kat mereka ni.

RosyFitrah berkata...

1) Ini hanyalah Pemberian Khas bukannya Bonus.
2) Bonus ada ke x, tunggulah Pembentangan Bajet 2010 yang hanya diumumkan pada 23 Oktober 2009 hari Jumaat (lepas asar..)
3) Di manakah Tonggak 12 korang? Hentikanlah tuduh-menuduh, memperlekeh etc..Malu aku sebagai penjawat awam melihat penulisan yg x tulis ikut akal tetapi berlandaskan nafsu/emosi dalam bulan Ramadhan yg penuh keberkatan ini.. Istifarlah byk2 semoga tuan/Puan beroleh kemurahan rezeki dalam bentuk yg lain..

Tanpa Nama berkata...

agak-agaknye...raye tahun depan..gol p&p plak yang dapat duit sumbangan rm500 ni? boleh ke?gol sokongan dah merase tahun ni...erm..itu kira adil laa jugak..sorang merase sekali.hehehe..

Tanpa Nama berkata...

sedeynye...kat opis ni...gol duk sengeh-sengeh banggan mempersendakan gol 41 yang xdapat wang sumbangan..depa ckp..gol 41 laa yang paling terasa..gol 44 dan ke atas xterasa pom :( depa tersenyum kepuasan :(

diamsume..!! berkata...

suke pulak ngan penulis yg tulis benda niehhh. he he


dah tau takde duit, dah zero pi beli kapal selam watper?? pi hantar angkasawan tu sume watper??
sume duit dah guna kat situ..:-(

Zaman Tun Mahathir lagi bagus walaupun masa tu aku lom keje gomen lagi tapi aku salute to MAHATHIR..:-)
Pemimpin yg prihatin, Semoga Allah Panjangkan umur Tun Mahathir.....

Aku la tu yg taip..:-)
Tapi memang betul apa, beli kapal selam, pegi angkasa tu sume utk apa? cuma nak suruh org berbangga tgk Malaysia yg kononnye sume boleh buat/mampu beli padahal dah takde duit pun..dah miskin..
shopping sakan kat luar negara boleh pulak..!! paham2 je laa sape..

Pro Kerajaan berkata...

Sepanjang pengamatan dlm blog ini,aku lihat ade beberapa karakter yg menarik minat aku seperti:

Tanpa Nama= memperjuangkan hak2 pekerja kerajaan tidak kira dari Kumpulan Sokongan ataupun Kumpulan Pengurusan dan Profesional

JUSA A=lebih kepada goverment right seperti Tanpa Nama

Penjawat Awam Senior=lebih matang serta bersikap terbuka atas apa jua komen,Boleh menjadi org tengah

Anti kerajaan=kecewa dgn kerajaan sbb dh tak berkerja dengan goverment pastu berkerja sendiri, jadi tunggulah bonus dr company sendiri..hahahaha

Anti kerajaan tiada hak mempertikaikan pemberian bonus pd kakitangan kerajaan dan hanya kakitangan kerajaan yg masih berkhidmat layak mempertikaikan komen2 dlm blog ini.

Bak kata ustazah Dato Siti Bahiyah.

ANDA BUAT ANDA DAPAT

Turus 1 berkata...

Tahniah diucapkan kpd kakitangan sokongan yg dapat duit raya,dan tahniah juga kepada PM yg perihatin terhadap kakitangan yg bergaji rendah sempena menyambut Aidilfitri ini,kepda yg tidak layak diharapkan tidak melenting..mungkin belum rezeki agaknya,apa-apa pun dgn pemberian duit raya ini dapat mengurangkan sedikit beban yg dihadapi kakitangan awam bergaji rendah,alhamdulillah...

jaja berkata...

3:41:00 PM...GOLONGAN SOKONGAN BAPELAH GAJI SGT, CIPUT JE???NAPE KO NI, BERFIKIRAN CAMTU...AKU NI GAJI CUMA RM1700...TU PUN DAH MSK ELAUN...GAJI BERSIH AKU PUN TINGGAL 180 JEEE...NAPE LAH KO JELES SGT NGAN SOKONGAN NIIIuni

Tanpa Nama berkata...

cammana gol sokongan muda setahun dari aku mampu beli tiket kapal terbang berharga rm600 utk blk kg sedangkan aku xmampu...

Tanpa Nama berkata...

korang ingat yang buat keputusan bagi duit raya nie kumpulan Sokongan ke? Apa punyer bangang korang nie... Korang pikir sendiri? Korang telan telan duit keraian senyap2 jer...? korang baru kerja dah dpt mcm2 faedah.... tak kira laaa... kurang2 korang punyer basic dah cecah RM2000.00..... sokongan lak? haaa... Korang Pikir laaa sendiri...? Dah laaa KPSL pun korang mansuhkan... ape dah!!! RM 500.00 pun bayar 2 kali... nama pun duit raye + duit anak sekolah...

Tanpa Nama berkata...

ya Allah...bkn jeles. utk sokongan tahniah diucapkan. yang kami nak keadilan. biarlah semua dpt tak kira sokongan atau pnp. adil lah sikit. tak kisah gaji besar atau kecik. sebab. sikit sama sikit banyak sama banyak.

jaja berkata...

KEPADA 3:54:00 PM,MGKN DIA ANAK ORG KAYA KOT, SBB TU DIA MAMPU, ATAUPUN DIA KUMPUL DUIT SELAMA BERBLN2 NAK NAIK FLIGHT

Tanpa Nama berkata...

kesiannye kat jaja..gaji ciput je...tapi agak-agaknye layak dak gol sokongan kt tmpt aku bergaji rm3500 dapat gak duit bantuan? aku rase xlayak laa..org macam jaja je layak dapat..kalo xdapat..nanti xdapat nak raye..

JUSA A berkata...

to tanpa nama 3.54.00PM

anda da selidik ke latar belakang beliau.... mgkin dia mmg mampu dr segi kewangan.. tu anda x perlu pertikai kan...
saya rasa pasal tiket flight x jdk isu kt sini..

Tanpa Nama berkata...

Ada memang ada... sokongan yang gaji dah RM 3500 keatas... tapi umur dah senja... dah berkhidmat lebih 30 tahun... dulu gaji asal..brp laaa sgt... tak payah korang nak pertikai... korang lagi 30 tahun camne lak?

JUSA A berkata...

to 4.00.00PM

anda seakan x berpuas hati dengan kump sokongan di opis anda...
sila berikan maklumat anda dari jabatan mana..

jaja berkata...

4:00:00 PM ko ni mcm mengejek je...tu la padan muka ko x dpt...hehehe

Turus 1 berkata...

apakah perbezaan antara kumpulan sokongan dan profesional?..perbezaan utama sudah tentu jumlah pendapatan yg diperolehi,kerana pendapatan kump.profesional jauh lebih tinggi berbanding kump.sokongan..bolehlah dikatakan atau diumpamakan perbezaan kedua-dua kumpulan ini seperti si Miskin(sokongan) dan si Kaya(profesional),jadi...si Miskin seharusnya dibantu terlebih dahulu...

Tanpa Nama berkata...

Betul tu.... sekarang... slogan Air Asia... sape2 pong boleh terbang... tak kira sokangan atau P&P... kira bantu gerakkan pelancongan domestik yg dulu cume P&P jer yang mampu...

Tanpa Nama berkata...

hopefully keadilan bakal menjelma...hopefully semua orang akan dapat bonus pada akhir tahun..semuga minyak akan turun..semuga Malaysia jauh dari bala-bala dan semoga Malaysia melahirkan lebih ramai intelek lagi..

Tanpa Nama berkata...

huhuhu korang nie semua... dlm hal nie baru terase mcm ade semangat 1 Malaysia ... bagus2... kamu semua mintak laa ape2 ajer... cume jgn lupe... dah sain AKU JANJI kan?... so ... paham2 jer ler... sekurang2 nyer kita ade nasi, lauk pauk kat ghumah lagi...anak bini ade pakaian lagi... kang kalau tuhan tarik berkat tu di bulan puasa nie... sia2 jer korang... ade lagi yang susah...

jaja berkata...

senang2 antar je memorandum supaya semua org dpt bonus..barulah adin n saksama

Tanpa Nama berkata...

Di Malaysia ni beruntung jadi orang yang kurang tahap akademiknya. Kenaikan gaji dapat banyak, bantuan kewangan pun dapat lagi. Rugi la belajar tinggi-tinggi masuk universiti...gred je yang tinggi tapi gaji lagi rendah.

Saudara, ckp tue biar beralas, kekadang org ade ijazah pun komputer pun xpandai, jgn ingat kumpulan sokongan jahil sgt..sekarang tgk ramai yg ade DIPLOMA JADI PEMBANTU TADBIR..JGN HINA SGT KITEORG NI...

Komen aku:

Sebenarnya..kt Malaysia ni je yg ada pengasingan...P&P la, sokongan la. Kalau tgk kt tmpt lain, yg diploma leh naik ke P&P...tak perlu nk sambung blaja. Mgkn yg diploma ni tak bernasib baik nk smbung ke ijazah. CUba tgk dlm tentera ..yg SPM leh naik hingga ke pangkat Jeneral... Jadi..pangkat ni cuma kat dunia aja..bila dlm kubur...tinggal sume tu. so yg P&P..jgn la berbangga sangat... bukan sume P&P yg perform..kekadang...yg kump sokongan ni la yg banyak berjasa..so jgn la mendengki... kalau betul2 gentle... takyah buat pengasingan... jangan ada jurang..biar kump sokongan yg terbaik..naik ke P&P...baru adil.

JPSM berkata...

Tanpa Nama Gred 17 berkata...

RM 500 tu sumbangan raya...
Adakah akan ada bonus tahun ini?????

kpd kump. P&P...
ckp byk x guna... hangpa byk elaun..
kdg2 g keja pn naik keta jabtan..
so... ddk2 diam2...
biasanye kump. P& P ni... keja dia.. jalan, cakap, sain..

yg nie saya sokong..:)

Tanpa Nama berkata...

ehhh pnp naik keta kerajaan ke pegi kerja. aku tak tau pulak. kenapa aku naik keta aku sendiri ye? sebab aku pun pnp

Tanpa Nama berkata...

p&p memang ade peruntukan keta kerajaan ke? aku pom nak satu...save kete sdiri.x haus tayar..

Pemuda PAS&UMNO berkata...

Di Malaysia ni beruntung jadi orang yang kurang tahap akademiknya. Kenaikan gaji dapat banyak, bantuan kewangan pun dapat lagi. Rugi la belajar tinggi-tinggi masuk universiti...gred je yang tinggi tapi gaji lagi rendah.

Saudara, ckp tue biar beralas, kekadang org ade ijazah pun komputer pun xpandai, jgn ingat kumpulan sokongan jahil sgt..sekarang tgk ramai yg ade DIPLOMA JADI PEMBANTU TADBIR..JGN HINA SGT KITEORG NI...

Komen aku:

Sebenarnya..kt Malaysia ni je yg ada pengasingan...P&P la, sokongan la. Kalau tgk kt tmpt lain, yg diploma leh naik ke P&P...tak perlu nk sambung blaja. Mgkn yg diploma ni tak bernasib baik nk smbung ke ijazah. CUba tgk dlm tentera ..yg SPM leh naik hingga ke pangkat Jeneral... Jadi..pangkat ni cuma kat dunia aja..bila dlm kubur...tinggal sume tu. so yg P&P..jgn la berbangga sangat... bukan sume P&P yg perform..kekadang...yg kump sokongan ni la yg banyak berjasa..so jgn la mendengki... kalau betul2 gentle... takyah buat pengasingan... jangan ada jurang..biar kump sokongan yg terbaik..naik ke P&P...baru adil.

>> Sume manusia sama je disisi Allah SWT. Yg membezakan ialah sejauh mana seseorang tu leh mensyukuri nikmat pemberian Allah.Tak kira Pnp/Jusa. Masing2 memainkan peranan yg penting. So..bila dah tak dapat..maknanya tak ada rezeki la bua masa ni. Mgkn ada utk dilain kali. Kepada PnP ( saya rasa bukan semua)..belajarlah mensukuri nikmat ALlah dan Redha. Setiap yg berlaku ada hikmahnya. Kepada Sokongan... harap bayaran ini menaikkan lagi mutu perkhidmatan. Jgn terlallu emosi hingga PnP dah tak nampak Professional lagi dah...

Yang Benar... PEMUDA PAS & UMNO

Tanpa Nama berkata...

aku pun nak sebijik keta. dpt jimat duit. tak yah nak servis keta selalu. tayar pun tak haus. best lerrrr kalaua da keta kerajaan bagi. errrmmmmm

CUEPACS ...menganiyai penjawat awam. saja nak bagi kami gaduh supaya nanti dpt ko dpt habuannya..... cissssssss

Tanpa Nama berkata...

yang korang2 semua dok bising kat sini x buat keje ke???curi tulang???bila dpt bonus punyala puji melangit bila x dpt punyalah mengutuk..macamana nak berkat rezeki yang dapat?cubala jd hamba Allah yang bersyukur...

Tanpa Nama berkata...

yang hang amsuk sini pulak apasal? tak curi tulang ke? haiyoooooo

pelik ko ni

Tanpa Nama berkata...

nak dapat dg41 ni ingat senang ke..saya berhutang bank rm20,000 untuk yuran dan kerja kursus sahaja tau..mentang2 la presiden cuepacs kum.sokongan..dia perjuangkan kum.dia je la...tak pe la...bukannya jadi jutawan dengan rm500 tu..

Tanpa Nama berkata...

Hello,
Apa yang susah sangat ni. Kmp sokongan memang gaji jauh berbanding kumpulan pp. Pendapatan tahunan mereka berlipat kaliganda kurang dari kump pp. RM500 tu bantuan khas untuk yang memerlukan. Jadi tiada soal cuepacs perjuangkan golongan sokongan sahaja. Harap ada berita baik dalam pembentangan bajet nanti.Sekarangkan ekonomi gawat. Salam 1 Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

kalau tau ekonomi gawat jgn lah buat byk perkara yang tak berfaedah....

Tanpa Nama berkata...

my 2cents; ini bantuan khas.. so rasanya tak timbul isu keadilan yg diminta pnp. Saya pun pnp tapi bantuan khas seharusnya didahulukan pada yg kurang kemampuan nye. Lagipun bukannya byk. rm500 saja. saya redha.saya bangga jika takde org susah dlm malaysia ni, tak kira golongan mana. kalau sokongan senang sbb dpt bantuan pun tak jadi masalah. saya percaya pada rezeki masing masing.

Tanpa Nama berkata...

P&P jangan la merungut k...kalau nak bantuan kewangan minta ja kan bank,ambik loan byak2...potong gaji sudah...cakap je berapa bantuan nak..kemudian bayar la bulan2..sehingga gaji bersih anda sama level dengan kami kump sokongan yang dah sedia gawat ni..kepada dg41 dan ke atas pula dah macam elaun /SPP bagi pun nak minta lebih lagi..kalau nak senang resign je la...takyah keja dengan government..bagi org yang perlukan kerja sangat2@bagi jer kat graduan yang menganggur yang perlu sangat2 kerja.. yang nie ikhlas nak keja ke@semata2 nak duit jer..kalau tak, resign je n buka pusat tuisyen sendiri ke, bisnes lain ke..baru sedar kesan ekonomi terhadap kami kump sokongan ni..

Tanpa Nama berkata...

banyaklah cantik ko kutuk org. berlagak semacam je..

Tanpa Nama berkata...

Salam 1 malaysia,
Gred 1 hingga Gred 17 patut didahulukan..kesian kami ni..gaji kami jauh lebih kecil..kan3X..TQ PM

Tanpa Nama berkata...

Kepada CUEPECS,

Kami Pembantu Tadbir N17 bila nak diupgrade lagi? Sekarang Tukang Masak N1 dah upgrade jadi N17 automatik kalau ada SPM n berkhidmat >5 tahun. Gitu juga dengan PAR N1 naik N4 & N17 dan Operator Telefon N11 naik ke Pegawai Khidmat Pelanggan N17..PT N17yang ada Diploma@Degree bila lagi nak upgrade jadi N27@Gred41...minta juga kat PM ok..harap2 tahun depan boleh upgrade.

Rakyat Didahulukan,Pencapaian kami Juga Kami Utamakan,

Salam 1 Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Salam 1 Malaysia. Rakyat Didahulukan, Prestasi diutamakan. Terima Kasih Daun Keladi yang tak terhingga kepada Y.A.B Dato' Seri Najib atas gula-gula yang Y.A.B Dato' Seri umumkan bagi memastikan kakitangan sokongan meraikan Aidilfitri dengan penuh kegembiraan tanda Rakyat sememangnya didahulukan. Kakitangan kumpulan sokongan perlulah berterima kasih dengan gula-gula yang diberi 2 kali (Sekali sebelum Aidilfitri dan sekali lagi Disember nanti)oleh itu, sila pastikan prestasi tuan-tuan dapat diutamakan bagi membantu pula negara dibawah kepimpinan Y.A.B Dato' Seri terus utuh dan terus berdaya maju (win-win situation). Sekali lagi Terima kasih Y.A.B Dato' Seri kerana telah beri nafas Aidilfitri kepada kami.....

Tanpa Nama berkata...

x perlu la bertekak pasal rm500 ni.bukannya jadi jutawan.Ikut je mcm aku..hari isnin-jumaat kerja..sabtu ahad aku jual sayurke buah ke..ikut musim ...tebal poket aku...Rm 500 beli seluar dalam datin Rosmah pun x lepas...he he

Tanpa Nama berkata...

Sokongan 1
Kumpulan Sokongan yang mana pula layak dapat duit Rm500 tu? Semua ke atau untuk kita Melayu je sempena Raya la kot???

Tanpa Nama berkata...

hangpa tau kan yang duit yang dibayar bantuan saguhati itu adalah duit dari pembayar cukai termasuk golongan P&P, syarikat swasta, kakitangan swasta

Tanpa Nama berkata...

Sokongan Tak Bayar Cukei Ker???

Tanpa Nama berkata...

saya mengucap kan terimakasih
kepada perdana menteri malaysia
dan yang terlibat memberi angpau
RM500.00 hari raya semoga panjang
umur dan sihat-sihat selalu
dan maaf zahir dan batin.

Tanpa Nama berkata...

ucapan selamat panjang umur dan pendek pentadbiran juga buat bakal mantan PM.

Tanpa Nama berkata...

sape tak setuju dengan keputusan kerajaan, letak la jawatan.. pe susah..

Khamis, September 10, 2009 1:40:00 PM


--> SOKONG3!!!

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah & tahniah sebab kakitangan dapat BANTUAN RAYA, bukan bonus..dpt pun RM500 jer, itupun bayar 2 kali..tapi, Alhamdulillah la jugak..

tapi kenapa Gred A tak dapat? apa justifikasi?bukankah mereka pun sama-sama kerja. jika nak kira rasuah, itu, pak-pak menteri, lagi TERDEDAh & CENDERUNG nak makan rasuah. kenapa tak potong LEBIH BANYAK ELAUN PAK-PAK MENTERI?kenapa? Rakyat jadi mangsa pulak.

Dahla minyak baru naik harga & seperti biasa, harga barang pun gerenti naik. ada Pak MEnteri yang bertanggungjawab turun padang untuk drive kereta sendiri, buh minyak guna duit sendiri (Ingat duit sendiri, bukan duit elaun), tgk camne rakyat susah.

kalau begini, memang gerenti mengundi di Negeri 9 kalah! tapi memang rakyat dah tau akan kalah juga..

aku pun heran, kenapa CUEPACS senyap jer?salu diaorang lah jaguh..wake up man! ke korang dah naik takut!!ke korang dh dapat imbuhan korang?!!!wake up!!!

anyway, Allah maha adil & saksama. Moga Allah bayar balik, cash!

Tanpa Nama berkata...

Pikir le sendiri...korang ingat kerajaan byk duit ker?
untuk bantuan ehsan ini saje kerajaan telah belanjakan RM400 juta lebih..

Tanpa Nama berkata...

Kerja biar ikhlas...jgn hrpkan bonus semata-mata..kalau betul2 kempunan sgt Bonus...apply le Bonuslink...dpt point lebih bole redeem barang...

Tanpa Nama berkata...

kami nak hak kami jugak....jgn pilih2 bulu pulak...

Tanpa Nama berkata...

sape tak setuju dengan keputusan kerajaan, letak la jawatan.. pe susah..

Khamis, September 10, 2009 1:40:00 PM


--> SOKONG3!!!

Jumaat, September 11, 2009 8:38:00 AM

AKU LAGI KUAT SOKONG...KITA LETAKKAN JAWATAN PM..hahahha

Tanpa Nama berkata...

agaknya di mana ye kita boleh dapatkan statistik gaji bagi penjawat awam..i mean..brape ratus ribu staff yang bergaji kurang rm2k, brape ramai yang bergaji kurang rm3k,kurang rm5k..kat jabatan mana ye? adakah data ni sulit or boleh didapati?

diamsume.!! berkata...

Kepada CUEPECS,

Kami Pembantu Tadbir N17 bila nak diupgrade lagi? Sekarang Tukang Masak N1 dah upgrade jadi N17 automatik kalau ada SPM n berkhidmat >5 tahun. Gitu juga dengan PAR N1 naik N4 & N17 dan Operator Telefon N11 naik ke Pegawai Khidmat Pelanggan N17..PT N17yang ada Diploma@Degree bila lagi nak upgrade jadi N27@Gred41...minta juga kat PM ok..harap2 tahun depan boleh upgrade.

Rakyat Didahulukan,Pencapaian kami Juga Kami Utamakan,

Salam 1 Malaysia

Khamis, September 10, 2009 11:01:00 PM

ALAMAK BRADER..!! LU SALAH TEMPAT LAA NAK PARKING..SINI TEMPAT NAK CITER PASAL DUIT RAYA DAA..SYOOH..SYOOH..!!

nujum berkata...

apa lg yg kecoh ni...
pd aku simple...
kalu org da xnk bagi... da la...
bt apa ni bising2...
tp hgn risau semua..
aku da contact PM... dia kata ada bonus tahun ni... bln 11

Pencen Tentera berkata...

Inilah dia kakitangan awam...suka celoteh bila tak dapat duit/imbuhan..tapi x nak meningkatkan mutu kerja dan perkhidmatan pada orang awam..yang diaorang sibukkan hanya gaji,kenaikan pangkat,bonus dan macam2 lagi..warga kakitangan awam seharusnya syukur terhadap apa yang ada..contohilah kakitangan swasta yang lebih produktif kerjanya...

Cosa Nostra berkata...

Gred 17,

Jangan berpegang pada peribahasa ini: rezeki secupak takkan jadi segantang. Biarlah orang lain dengan rezeki secupaknya, tapi kalau anda rasa tidak cukup dengan secupak, anda berusahala. Biarlah orang lain yang tak nak berusaha dengan rezeki secupaknya itu. Anda jangan ikut mereka.

Saya ingin perbetulkan tanggapn serong anda. Kami kumpulan P&P tak pernah dengki dengan apa yang sokongan dapat. Syukur Alhamdulillah kerana sekurang2nya isteri saya, adik beradik saya dalam kumpulan sokongan dapat bantuan khas. Tapi saya bagaimana? Saya pun penjawat awam jugak macam anda. Saya pun bekerja juga seperti anda. Saya pun makan nasi seprti anda. Saya juga perlu isi minyak kereta yang sama harganya dengan anda. Anak saya juga nak masuk sekolah tahun depan macam anak anda. Bayar yuran juga. Kita ni semuanya sama sahaja.

::: Ni apa citer ni???

Kalau dok kt PnP tapi tahap pemikiran tak profesiional langung. Berhenti la merungut... terima aje apa yg ada tak payah nk mengungkit2. Setiap yg berlaku ada hikmahnya. Takkan RM500 pun nk terasa. Kalau dah tahu Najib nyer Gomen tak adil... APsal dulu korang pangkah depa???? Ni sebab korang Pangkah depa la jadi cam ni. So ..Goup PnP yg sokong BN, Jgn nk wat kecoh..korang sndri yg pilih... Bg group PnP yg pangkah Pakatan... redha aje la..sbb mmg gomen Najib mmg macam tu> Sndri mau ingat.... Jgn cakap pasal keadilan pd org yg BUTA dan PEKAK??

SAPA SOKONG AKU KENYATAAN AKU NI?? SILA BAHAS????

Tanpa Nama berkata...

kami mau bonus... kami mau bonus... kami mau bonus 2 bulan...

Tanpa Nama berkata...

PRESIDEN CUEPACS ADALAH GOLONGAN SOKONGAN SEBAB ITULAH DIA MEMBELA GOLONGAN SOKONGAN sahaja...KITA LAKSANAKAN KEMPEM "JOM TUKAR"

1.PM(SKALI DENGAN BN)
2.PRESIDEN CUEPACS(GOLONGAN SOKONGAN)

sape setuju angkat kaki tukar...

jaja berkata...

apsal korang nak kutuk preside cuepacs, korang x ingat ker 2007, kenaikan gaji????sapa memperjuangan?COLA?ITKA gred 41, rm300, gred44 dpt elaun keraian??aku x paham nape korang x geti menjadi manusia bersyukur????

opinion berkata...

saya heran laa kenapa ada segelintir rakan-rakan kita ni...yang bagi komen tak puas hati pada golongan pnp yang turut berminat nak merasa duit raya tu jugak..adakah menjadi satu dosa kerana mempunyai perasaan 'nak merasa' tu?tak kesah laa samada dia bergaji kecik atau besar..masing-masing mempunyai tanggungjawab dan komitmen..dan duit adalah SALAH SATU KEPERLUAN..sebab itu kita bekerja...utk mencari rezeki dan dibelanjakan pada jalan yang betul..jgn kata hanya golongan sokongan sahaja yang perlukan duit...golongan pnp juga perlukan duit..so tak perlulaa guna term 'tak profesional'..dan juga..jangan salahkan pihak yang belajar sampai ke univesiti dan terpaksa bayar hutang..memang tanggungjawab kita sampai mati untuk belajar..takkan kita nak belajar sampai takat spm dan diploma or degree shj..life must be improved everyday..barulah ramai yang cerdik pandai kat Malaysia ni..and for those pnp yang tak berminat nak merasa duit raya ni..tak per laa..mungkin duit bukan lagi menjadi satu masalah kepada kehidupan anda..mungkin duit raye ni bukan lagi SATU KEPERLUAN..

opinion berkata...

kenapa kite perlu tukarkan presiden cuepecs? i dont understand..please advise..setahu saya..cuepacs minta duit bonus dari kerajaan untuk SEMUA PENJAWAT AWAM..bukan dia mintak untuk certain golongan..cuma keputusan kerajaan after 'perkiraan' yang dibuat..diputuskan bahawa hanya golongan sokongan sahaja yang diberi bantuan khas..kita tak perlu laa sampai menukar presiden cuepacs..cuma apa yang kita berminat sekarang..gunakan channel yang ada untuk sampaikan hasrat hati..untuk dia perjuangkan minta sebulan bonus ke..minta wang bantuan khas untuk golongan pnp jugak ke..minta penambahan elaun cola ke...di sini laa channel kita..

Tanpa Nama berkata...

Penjawat awam senior ni macam guru besar.dari pagi sampai tengahari nama dia ada dalam blog ni. Tuan GB tak buat kerja ka??????

Tanpa Nama berkata...

mana dia ada .... ko ni mabuk kot...

Tanpa Nama berkata...

semalam lah

Tanpa Nama berkata...

semalam lah

Tanpa Nama berkata...

semalam.... semalam py cite...

Tanpa Nama berkata...

Apa kalut-kalut ni.... tunggulah bulan 12 ni. Aku dengar cerita ada bonus 3 bulan gaji tapi dengan syarat jangan le ambik gaji bulan 10 & 11. Bulan 12 baru le ambik ..... baru la dapat 3 bulan gaji. He he he

Tanpa Nama berkata...

Tak kira anda gred tinggi ke, gred rendah ke. Semua kerja kerana nak duit. Faham????????

Tanpa Nama berkata...

kepada semua kakitangan sokongan diucapkan tahniah kerana mendapat bantuan rm500 ini.

jangan lah melenting apabila ada golongan pnp yang tidak puas hati kerana mereka juga manusia yang mempunyai bebanan kewangan dan perlukan bantuan sama seperti golongan sokongan. jangan anggap apabila golongan pnp kerap hadir mesyuarat mereka tidak membuat kerja. cuba letakkan diri anda sebagai golongan pnp yang sentiasa perlu hadir ke mesyuarat yg sering meleret2 dan berjela2, bila habis mesyuarat pula perlu siapkan kerja yang bertimbun atas meja dan akhirnya terpaksa balik lewat malam untuk menyiapkan kerja kerana keesokkan hari perlu menghadiri mesyuarat lagi. saya rasa golongan sokongan mesti tidak suka menghadiri mesyuarat dan tahu bahawa masa yang dihabiskan di dalam bilik mesyuarat itu adalah masa yg sgt berharga untuk menyiapkan tugas seharian. dan sekiranya bekerja lebih masa golongan sokongan boleh claim OT berbeza dengan golongan pnp yang bekerja lebih masa secara percuma sahaja. seringkali juga golongan pnp ni walaupun pada namanya sahaja pegawai tetapi melakukan juga kerja2 golongan sokongan (bagi pihak kakitangan sokongannya) kerana terdapat golongan sokongan yang suka 'hilang2' dalam membuat kerja.

di sini saya ingin nyatakan bahawa sama sahaja kakitangan sokongan mahupun pnp adalah penting dalam setiap organisasi dan kerja masing2 adalah penting. pnp perlukan kakitangan sokongan dan kakitangan sokongan perlukan pnp. semuanya bergantung kepada niat kita bekerja dan rasa tanggungjawab kita pada kerja kita itu.


kepada anti kerajaan yang pernah menjadi psm:

saya ingin betulkan kenyataan anda mengenai psm tidak membuat sistem tetapi hanya outsource sahaja. anda sepatutnya kaji dahulu kerja2 rakan2 psm di kementerian/jabatan lain kerana ada kementerian/jabatan yg lain di mana psm membangunkan sistem from scratch. saya juga pernah berkhidmat sebagai psm dan perlu membangunkan pelbagai jenis sistem dan pangkalan data dan kesemuanya dikehendaki pada masa yang sama and the team of the development is only me and a programmer (i did the most of coding too!) jadi jangan anggap kerja sebagai penjawat awam ini adalah senang dan goyang kaki sahaja. ramai yang perlu berkhidmat sehingga lewat malam dan ada yang bekerja shift. jika anda benar2 pernah bekerja sbg penjawat awam anda sepatutnya tahu bahawa bekerja di sektor awam sebenarnya adalah jauh lebih sibuk dan tertekan berbanding dgn sektor swasta. kebanyakan penjawat sektor swasta/berperniagaan sendiri suka menuduh penjawat sektor awam sebagai malas dan tidak mempunyai kerja yg banyak. saya mempunyai ramai rakan yang berpindah dari sektor swasta dan memasuki sektor kerajaan menyatakan bahawa mereka menyesal kerana mereka ingat kerja di sektor kerajaan adalah senang tetapi jangkaan mereka meleset jauh dan akhirnya mereka tertekan kerana kerja yang terlalu sibuk dan banyak (tak menang tangan!) dan akhirnya mereka meletakkan jawatan sama seperti anda.

Tanpa Nama berkata...

saya suka juga kenyataan saudara kita dari P&P tu. pekerja sokongan ni macam2 dapat. gaji naik cepat, elaun naik besa dari P&P dan sebagainya...biar pun lulus SPM saja.

sebenarnya itulah mentaliti kerajaan kita dalam menghakimi pekerja sektor awam.

keraajn kita kalau yg tak sekolah tinggi dia layan lebih...yg pegi sekolah sampai universiti dia layan acuh tak acuh saja...

bagi yg rajin usaha pulak..berhutang ptptn belajar out campus, pjj dan sebagainya, kalau ada degree pun duduk takok lama juga.

inilah kerajaan kita yg mungkin perlu kita tukar dalam PRU13 nanti kerana tak pandai jaga kebajikan pekerja.

Tanpa Nama berkata...

ini adalah satu keputusan yg x adil! kita kerja sama2 yang dapat sebahagian sahaja. memang x adil. kita belajar penat2 pastu kena byr lg PTPTN yg dapat sebahagian sahaja. memang x adil yang beruntung dan bernasib baik berada dalam golongan sokongan dapatnya pun sebahagian sahaja. sungguh x adil la bapak malaysia yg baru ni!

Tanpa Nama berkata...

ala presiden ceupacs kan dalam kumpulan sokongan..mestilah dia perjuangkan kumpulan sokongan..x ingat kenaikan gaji hari tu..P&p dapt 15%,kumpulan sokongan 25%..akhirnya gaji dorang melonjak naik berganda berbanding gaji aku ni...hai apa nak kata..anggap je la rezeki

Tanpa Nama berkata...

bukannya salah sesiapa. si cuepacs ni dari dulu aku lihat asyik perjuangkan golongan sokongan je... buka matalah presiden oii... adil lah.. kalau tak letak jawatan. menyampah aku... LA NI BELAJAR TAKAT SPM TAKPE SEBAB CUEPACS AKAN TOLONG BAGI MACAM2 SOKONGAN DAN BANTUAN. AKU TENGOK MUKA SI OMAR TU MEMANG MENYAMPAH... TAK ADIL!

Tanpa Nama berkata...

HAI KERANA DUIT 500 SELURUH ISI ALAM BERTEKAK DLM NI..PELIK2 REZEKI NI KAN DTGNYE DR ALLAH..REZEKI MASING2 KANAPA JD X BERPUAS HATI?SUBHANALLAH..SEDAR2LAH SEMUA UMAT MANUSIA,INI BLN MULIA.HORMATILAH IA..

adik berkata...

"Apa kalut-kalut ni.... tunggulah bulan 12 ni. Aku dengar cerita ada bonus 3 bulan gaji tapi dengan syarat jangan le ambik gaji bulan 10 & 11. Bulan 12 baru le ambik ..... baru la dapat 3 bulan gaji. He he he"

-komen ni satu2nya yg best kat sini..hahahah..sampai skarang saya masih tersenyum-

fendy82 berkata...

Salam...saya berpendapat golongan PnP pon patut merase duit raya ni..saya pon dlu kump sokongan x de la rase setuju plak kalo kump sokongan ni bamboo 'kawan-kawan' dr kump pnp..bagi saya kalo x nak bagi duit raya rm500 tu golongan yg x patut dapat cam gred2 yg tinggi2 cam JUSA ke yg gaji mmg tinggi..sepatutnya yg bergaji rm3000 kebawah patut dapat rm500 duit raya ni..kite kene la pikir logik..PnP pon penjawat awam jugak..wajar juge di beri..tp x perlula beri pada gred yg tinggi2 seperti yg saya bgtau tadi..saya bersimpati jugak kepada pnp..xpela..insyaAllah ade rezeki nanti..kepada kump sokongan gunakanlah duit tu dgn sewajarnya sebab jumlahnye x setinggi mane..so beringat2 lah..lagi 1 jgn la salah kan sgt cuepacs..mereka dh buat yg terbaik..dlu pon diorg perjuangkan kenaikan gaji..cola dll..bagi la diorg peluang..mane tau kot2 ade bonus time belanjawan ni..doa2 la..selamat hari raya kepada semua kawan-kawan penjawat awam..

Tanpa Nama berkata...

kenapa kump. sokongan saja slalu mendapat perhatian? adakah smua ahli cuepac adalah kump. sokongan?
adakah kump. sokongan sja yg buat kerja?

Tanpa Nama berkata...

xpayah belajar tinggi2. nanti dpt gaji tinggi juga. ada org dok bela.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 254   Terbaru› Baru»