SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

24 November 2012

KSN MAHU JPA FLEKSIBEL DALAM PENEMPATAN SEMULA KAKITANGAN AWAM

Bernama
21/11/2012


PUTRAJAYA, 21 Nov (Bernama) -- Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa mahu Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) fleksibel dalam menentukan penempatan semula agar tidak perlu mewujudkan jawatan baru dan menambah petugas dalam sektor perkhidmatan awam.

Beliau berkata kini terdapat 1.4 juta penjawat awam di seluruh negara dan tiada keperluan untuk mewujudkan jawatan tambahan dalam perkhidmatan awam bagi melaksanakan dasar baharu.


"Apabila ada kerja tambahan, jabatan dan agensi akan meminta tambahan penjawat awam dan jawatan. Apa yang boleh lakukan ialah meningkatkan produktiviti secara kreatif dan inovatif agar tidak perlu menambah jumlah jawatan dan bilangan penjawat awam.


"Dengan 1.4 juta penjawat awam adalah mencukupi dan kita hanya perlu untuk menempatkan semula mereka. Sehubungan itu, saya telah meminta JPA supaya lebih fleksibel dari segi penempatan semula.


"Walaupun terdapat skim berlainan, kita perlu melihat macam mana kita boleh 'break silo' (mentaliti yang melihat kepentingan terhad kepada jabatan, agensi dan kementerian mereka sahaja). Mungkin keperluan yang lebih banyak dalam sesuatu bidang dan kurang dalam bidang lain, maka kita boleh melakukan pertukaran dan sebagainya," katanya pada Majlis Ketua Setiausaha Negara Bersama Warga Kementerian Pelajaran Malaysia di sini pada Rabu.


-- BERNAMA

94 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kakitangan awam per tranformasi dalam hal ini. Tidak perlu selesa dalam keadaan sekarang. Perlu ada penambahbaikan pada stardand operasi prosedur yang mudah dan senang, tanpa perlu melihat taraf jawatan.

Tanpa Nama berkata...

yesss 1sttt.. dr ksn tlg approve kenaikkan gred j17 ke jusa.. da 30 tahun j17 dpermainkan jpa.. awal tahun ni gred j naik 27 tapi bila sbpa batal semuanya bkecai.. gred nt17 naik nt27 gred nurse smua da naik.. jpa sendiri menyatakan stpm setaraf sijil poly tapi jteknik dok j17 n stpm dpt 27.. lagi 2 tahun je nak pencen dr ksn.kalu naik gred j ni merasala duit pencen tinggi skit.. wira juang

Tanpa Nama berkata...

Jawatan peringkat atasan dikurangkan manakala jawatan diperingkat bawahan diperbanyakkan .

Tanpa Nama berkata...

PTD lah yg jadi punca segalanya. Asyik menambah jawatan PTD sehingga melupakan kepentingan skim lain.

1malas berkata...

swatakan saja semua biar pemalas dan pemakan gaji buta ni merempat

Tanpa Nama berkata...

PA SOKONGAN YG ADA DIPLOMA & DEGREE PATUT DI BERI INSENTIF KHAS...

Tanpa Nama berkata...

Kami sokong JPA fleksibel tapi jgn hanya anak beranak saje.... dpt fikir2 yg dah 30 tahun menetap kat situ mcm mana pulak...

Tanpa Nama berkata...

peringkat atasan yg tiada berkaitan dgn peringkat bawahan cara kerja bidan terjun pulak tu... psl naik pangkat .... eloklah penempatan semula contoh PTD Kewangan di Bilik Pengarah Keselamtan atau sebagainya yg sering terjadi sekrg ,alamat lingkuplah ....tanah airku...

Tanpa Nama berkata...

kpd ksn yg dhormati.. semoga gred ptd dibubarkan kerna xde peranan selain dr ego n sombong x menentu.. Elok jurutera doktor arkitek dan bidang profesional dberi kpercayaan memegang jawatan penting spt ksn.ini lebih adil dan bwibawa kerna struktur pendidikan dan pengalaman yg telah dlalui mereka mberikan keyakinan n tanggungjwb yg membolehkan mereka dilantik ke jawatan tertinggi. X mcm ptd yg muda lg da gred tinggi n dok dlm sebesar bilik tapi xtaw ape bende keje just bangge dgn kusus d intan n dploma awam yg da x related.korang tgkle ptd ni ramai amik degree mudah etc sastera sains politik dll tapi senang je dok jd bos.mereka yg aliran sains plak jd hamba mereka.bagaimana msia lagi 10 thn jika ptd aliran sastera yg jd bos.. Kpimpinan lemah paklah da terbukti if compare leader as dr M.. So besarla harapan rakyat msia ini gred ptd dimansuhkan as soon as possible.. Pegawai tido

Tanpa Nama berkata...

kepala butoh beb..!! kami terpaksa membuat kerja lebih dari tugas kami, dahlah perkhidmatan dan pengurusan kena buat, analisis, pembangunan pun kena buat, tak ada kena mengena dgn bidang fail meja kami, gaji mcm tue juga, lagi satu setiap tahun pengambilan PTD sampai 300-400 org ape cite nie.. lepas tue asyik nak rampas kuasa org, nak masuk skim pendidikan, penguasaan dan sabagainya.. gila kuasa, ini menyababkan kehancuran ekonomi dan pentadbiran negara, PA ada pengalaman puluhan tahun dan kelulusan tak di naikkan pangkat, boleh blaahh..!! la..!! lepas tue keluar kenyataan nak ugut 1.4 juta PA, kau org ingat kami takut kea.. jgn cabar kami beb..!!

Tanpa Nama berkata...

kepala butuh??? beginika catatan seorang ptd yg ditegur oleh p.a.. sudah terbuktikan bahawa ptd seorg yg x boleh dtegur sikap n sifat egonya.. ptd.. tidola ptd

penjawat awam suka PTD berkata...

tahniah buat semua batch 1/2006 (kemasukan bulan julai 2006, ada yang dah naik bulan 6 tahun 2012) ke gred 48 baru-baru ini..6 tahun setengah naik 48 taklah teruk sangat....tapi berbanding batch sebelum ini (4 tahun dah naik gred 48) tempoh 6 tahun amat panjang...sehubunagn itu, kami menyeru agar kenaikan pangkat PTD ke gred 48 dipendekkan semula kepada tempoh 4 tahun dan ke gred 54 kepada tempoh maksimum 8 tahun sahaja demi kepentingan perkhidmatan awam yang semuanya dahagakan kepimpinan PTD seperti KSN, KPPA, Pengerusi SPA, SPP, semua KSU, ALHAMDULILLAH..SEMNEJAK sbpa dihapuskan..kenaikan pangkat PTD kembali cepat seperti biasa..tapi kami mahu ia lebih cepat demi mencapai status negara maju lebih cepat!

Tanpa Nama berkata...

baca leee betoiii2x,,,sebelum beri komen kpd ulasan org lain..yg beri komen org lain yg kena hentam org lain..ciaaan dia taw!!..

cikgu kpli tak suka cikgu sandaran berkata...

Pengambilan PTD melibatkan yang terbaik antara terbaik di seluruh negar...semua boleh masuk...ramai PTD terdiri daripada bekas peguam,jurutera,cikgu malahan ada jugak bekas doktor masuk PTD...syaratnya mudah..asalkan melebihi 3-4 tapisan ketat memasuki PTD...Bahkan ada jugak yang mati semasa dalam proses nak jadi PTD...Membuktikan hanya yang berjiwa kental, terbaik, mental terbilang boleh lulus ujian PTD...sebab itu hanya 300 orang daripada lebih 60000 calon dipilih menjadi PTD dan seterusnya menjadi pemimpin penjawat awam..KSN (yang juga seorang PTD) Harus memperkasa skim PTD...SUPAYA KENAIKAN PANGKAT MEREKA KE GRED 54 di percepatkan kepada tempoh 8 tahun sahaja.

Tanpa Nama berkata...

SEPATUT NYA TIME BASE SETAKAT 5 TAHUN UTK KENAIKAN PANGKAT DARI N/W32 KE N/W36 ATAU DARI N/W41 KE N/W44..APA TUNGGU LAMA2 NAK NAIK PANGKAT...TENGOK PTD YG DPT N48 & N52 SEMUANYA UMUR 30 AN. CUBA JPA BERSIKAP ADIL..APA ISTIMEWA NYA PTD...KEBANYAKAN SOMBONG DIRI, TAK HORMAT STAF SENIOR DAN MENGERAH STAF BUAT KEJA YG SEPATUT DIA YG BUAT

Tanpa Nama berkata...

itu ptd manyak lanchowwwww wo.. sifat mcm puki is ptd

Tanpa Nama berkata...

rupanya bnyak juga jabatan lain ada masalah ptd menyombong dan suka mengarah orang lain buat kerja yang sepatutnya dia yg buat (cth laporan sulit kpd pihak atasan).... sedih cam ni.... tapi lagi hebat sorang ptd yang saya kenali, prinsipnya, bukan mengampu atau membodek, tapi mesti pandai jaga hati big boss, layanan mesti kelasss, sebab katanya, camana pun seorang ptd tu pandai berkerja dan melaksanakan kerjanya dengan cekap dan amanah, tapi kalau tak pandai layan bos susah nak naik pangkat.... baik lagi buat kerja ala kadar, janji ada buat, tapi bos kena pandai jaga, baru senang naik pangkat sebab bos sayang.....astaghfirullah, kami cuma dapat beristighfar, kalau dah dpt ptd camni, camanalah kami nak berikan khidmat yang terbaik kepada masyarakat? nak contribute idea, inovasi dan kretiviti demi pencapaian jabatan... urgh, macam mimpi siang hari pulak....

Tanpa Nama berkata...

mcm ni ka semua kakitangab awam... byk teruk... baik bisnes je... biar jual kacang janji bos....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
mcm ni ka semua kakitangab awam... byk teruk... baik bisnes je... biar jual kacang janji bos....

========================================================================

Setuju.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih KSN kerana meletakkan PTD mendahului skim PA yang lain.. melalui kaedah yang KSN sarankan, PTD dah kembali kepada kenaikan pangkat yang pantas.. untuk itu tahniah buat semua batch 1/2006 atas pelantikan ke gred M 48 baru-baru ini.. sehubunagn itu, kami amat berharap agar kenaikan pangkat PTD ke gred M 48 dipendekkan semula kepada tempoh 4 tahun dan ke gred 54 kepada tempoh maksimum 8 tahun sahaja demi kepentingan perkhidmatan awam yang semuanya dahagakan kepimpinan PTD seperti KSN, KPPA, Pengerusi SPA, SPP, semua KSU, ALHAMDULILLAH..SEMNEJAK SBPA dibatalkan dan KSN baru ambil alih..kenaikan pangkat PTD kembali cepat seperti biasa..tapi kami menutut agar kenaikan pangkat PTD lebih cepat agar Malaysia mencapai status negara maju dengan lebih cepat..

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih KSN kerana meletakkan PTD mendahului skim PA yang lain. Melalui kaedah yang KSN sarankan, PTD kembali kepada kenaikan pangkat yang pantas. Untuk itu, tahniah buat semua batch 1/2006 atas pelantikan ke gred M 48 baru-baru ini. Sehubunagn itu, kami amat berharap agar kenaikan pangkat PTD ke gred M 48 dipendekkan semula kepada tempoh 4 tahun dan ke gred 54 kepada tempoh maksimum 8 tahun sahaja demi kepentingan perkhidmatan awam yang semuanya dahagakan kepimpinan PTD seperti KSN, KPPA, Pengerusi SPA, SPP, dan semua KSU. ALHAMDULILLAH, SEMENJAK SBPA dibatalkan dan KSN baru ambil alih kepimpinan penjawat awam, kenaikan pangkat PTD kembali cepat seperti biasa. Tetapi kami menutut agar kenaikan pangkat PTD lebih cepat agar Malaysia dapat mencapai status negara maju dengan lebih cepat.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih KSN kerana meletakkan PTD mendahului skim PA yang lain. Melalui kaedah yang KSN sarankan, PTD kembali kepada kenaikan pangkat yang pantas. Untuk itu, tahniah buat semua batch 1/2006 atas pelantikan ke gred M 48 baru-baru ini. Sehubunagn itu, kami amat berharap agar kenaikan pangkat PTD ke gred M 48 dipendekkan semula kepada tempoh 4 tahun dan ke gred 54 kepada tempoh maksimum 8 tahun sahaja demi kepentingan perkhidmatan awam yang semuanya dahagakan kepimpinan PTD seperti KSN, KPPA, Pengerusi SPA, SPP, dan semua KSU. ALHAMDULILLAH, SEMENJAK SBPA dibatalkan dan KSN baru ambil alih kepimpinan penjawat awam, kenaikan pangkat PTD kembali cepat seperti biasa. Tetapi kami menutut agar kenaikan pangkat PTD lebih cepat agar Malaysia dapat mencapai status negara maju dengan lebih cepat.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih KSN kerana meletakkan PTD mendahului skim PA yang lain. Melalui kaedah yang KSN sarankan, PTD kembali kepada kenaikan pangkat yang pantas. Untuk itu, tahniah buat semua batch 1/2006 atas pelantikan ke gred M 48 baru-baru ini. Sehubunagn itu, kami amat berharap agar kenaikan pangkat PTD ke gred M 48 dipendekkan semula kepada tempoh 4 tahun dan ke gred 54 kepada tempoh maksimum 8 tahun sahaja demi kepentingan perkhidmatan awam yang semuanya dahagakan kepimpinan PTD seperti KSN, KPPA, Pengerusi SPA, SPP, dan semua KSU. ALHAMDULILLAH, SEMENJAK SBPA dibatalkan dan KSN baru ambil alih kepimpinan penjawat awam, kenaikan pangkat PTD kembali cepat seperti biasa. Tetapi kami menutut agar kenaikan pangkat PTD lebih cepat agar Malaysia dapat mencapai status negara maju dengan lebih cepat.

Tanpa Nama berkata...

saya setuju dengan kenyataan diatas...mereka (PTD) memang layak dinaikkan pangkat lebih pantas.

Tanpa Nama berkata...

PTD permulaan adalah gred M41...

untuk memartabatkan gred J...gred J mestilah bermula dari gred J29....ini dipanggil tranfomasi gred teknikal...mana ada lagi gred teknikal yang berkelayakkan SPM nak handle projek dan penyelenggaraan...semua mempunyai pegetahuan teknikal yang tinggi...

belajar pun susah dalam bidang kejuruteraan ni...

lakukanlah transfomasi JPA..

Tanpa Nama berkata...

yes sy sokong kenyataan diatas.. memang gred j layak di upgred..

Tanpa Nama berkata...

apela nak jadi bola msia.. dgn singapore bole kena titik.. kesemua masalah ini disebabkan oleh ptd.. sebab ptd semua da masuk dlm smua agency n org2 yg layak serta kemahiran telah digugurkan oleh menatang ptd yg egois n sombong.. oleh itu dharapkan kerajaan menghapuskan skim ptd ini.. harap maklum.. harimau malaya.. inilah jika terlampau glamer.. dgn bangla hanyut.. dgn singapork pon hancor.. sudala raja.. kerajaan wajib hari ini membubarkan skim m jika ingin melihat harimau malaya menang esok lusa

Tanpa Nama berkata...



Tanpa Nama berkata...
rupanya bnyak juga jabatan lain ada masalah ptd menyombong dan suka mengarah orang lain buat kerja yang sepatutnya dia yg buat (cth laporan sulit kpd pihak atasan).... sedih cam ni.... tapi lagi hebat sorang ptd yang saya kenali, prinsipnya, bukan mengampu atau membodek, tapi mesti pandai jaga hati big boss, layanan mesti kelasss, sebab katanya, camana pun seorang ptd tu pandai berkerja dan melaksanakan kerjanya dengan cekap dan amanah, tapi kalau tak pandai layan bos susah nak naik pangkat.... baik lagi buat kerja ala kadar, janji ada buat, tapi bos kena pandai jaga, baru senang naik pangkat sebab bos sayang.....astaghfirullah, kami cuma dapat beristighfar, kalau dah dpt ptd camni, camanalah kami nak berikan khidmat yang terbaik kepada masyarakat? nak contribute idea, inovasi dan kretiviti demi pencapaian jabatan... urgh, macam mimpi siang hari pulak....

Tanpa Nama berkata...



Tanpa Nama berkata...
rupanya bnyak juga jabatan lain ada masalah ptd menyombong dan suka mengarah orang lain buat kerja yang sepatutnya dia yg buat (cth laporan sulit kpd pihak atasan).... sedih cam ni.... tapi lagi hebat sorang ptd yang saya kenali, prinsipnya, bukan mengampu atau membodek, tapi mesti pandai jaga hati big boss, layanan mesti kelasss, sebab katanya, camana pun seorang ptd tu pandai berkerja dan melaksanakan kerjanya dengan cekap dan amanah, tapi kalau tak pandai layan bos susah nak naik pangkat.... baik lagi buat kerja ala kadar, janji ada buat, tapi bos kena pandai jaga, baru senang naik pangkat sebab bos sayang.....astaghfirullah, kami cuma dapat beristighfar, kalau dah dpt ptd camni, camanalah kami nak berikan khidmat yang terbaik kepada masyarakat? nak contribute idea, inovasi dan kretiviti demi pencapaian jabatan... urgh, macam mimpi siang hari pulak....

Tanpa Nama berkata...

Kurangkan Klasifikasi kumpulan skim perkhidmatan yg sekarang ini mengandungi melebihi 20 kumpulan.. Pendidikan, keselamatan, tadbir dan diplomatik, pentadbiran dan sokongan, mahir separuh mahir dan lain-lain. Kembalikan spt sebelum SSB dahulu. Skim Jawatan dah ade, buat nak kategori ikut kump perkhidmatan pulak. Inilah punca segala kecelaruan... Sila lihat kembali.. Skim PTD lah yg paling pelik, iaitu hanya bermula dari M 41 dan tidak bercampur dengan lain-lain jawatan. Skim U (Perubatan)contohnya bermula dari bawah lagi.. Atendan Perubatan, Pembantu Perubatan , juga dari Skim U.. Mungkin skim PTD ni SKIM DEWA dan tidak boleh bercampur dengan jawatan lain kecuali pegawai tadbir dan diplomatik shj... Cadangan KSN itu amat baik sekali dan Skim/kumpulan perkhidmatan tersebut perlu diselaras semula bersesuaian dgn cadangan itu..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih KSN kerana meletakkan PTD mendahului skim PA yang lain. Melalui kaedah yang KSN sarankan, PTD kembali kepada kenaikan pangkat yang pantas. Untuk itu, tahniah buat semua batch 1/2006 atas pelantikan ke gred M 48 baru-baru ini. Sehubunagn itu, kami amat berharap agar kenaikan pangkat PTD ke gred M 48 dipendekkan semula kepada tempoh 4 tahun dan ke gred 54 kepada tempoh maksimum 8 tahun sahaja demi kepentingan perkhidmatan awam yang semuanya dahagakan kepimpinan PTD seperti KSN, KPPA, Pengerusi SPA, SPP, dan semua KSU. ALHAMDULILLAH, SEMENJAK SBPA dibatalkan dan KSN baru ambil alih kepimpinan penjawat awam, kenaikan pangkat PTD kembali cepat seperti biasa. Tetapi kami menutut agar kenaikan pangkat PTD lebih cepat agar Malaysia dapat mencapai status negara maju dengan lebih cepat.

Isnin, November 26, 2012 1:09:00 PG

...................................

Sangat setuju dengan pandangan di atas. PTD terhebat dan terbaik. Tuntutan kami ialah masa untuk PTD naik ke gred 54 dipendekkan kepada 10-15 tahun demi pembangunan negara tercinta.

kereta buruk juga.... berkata...

Aku pakai keta 2nd hand sblum jd kump p&p. Takdelah sampai repair keta RM600 sebulan. Keta bukannya rosak tiap2 bulan.

Nampak sgt penipunya. Jgn bagi alasan la. Pakai apa yg termampu. Aku pakai keta 2nd hand sblum jd kump p&p. Takdelah sampai repair keta RM600 sebulan. Keta bukannya rosak tiap2 bulan. Nampak sgt penipunya. Jgn bagi alasan la. Pakai apa yg termampu. Jgn eksen kalo tak mampu. Aku tgok ramai jgk Kump sokongan pakai smart phone & keta <80k. Smpi skang aku masih pakai hp nokia RM90. Internet kat rumah je.

___________________________________

Mungkin awak nasib baik dapat beli kereta bagus....tapi memang ada kereta yang sampai kena repair 600 sebulan lebih lebih lagi kereta yang dibeli dari kedai kereta 2nd hand.Masa bawa balik semua ok,bila dah meragam dan dibawa kepada mekanik,semua ada masalah,yang mana boleh pakaikita pakai dulu,tapi tak kan nak biar kereta rosak baru nak repair,,,,atau nak kereta rosak tengah perjalanan?..

.saya setuju dengan kos repair kereta 2 nd hand 600 sebulan,dan ingatlah.....kalau tuhan kata jadi maka jadilah dia.kalau awak beri kereta baru atau kereta awak selama ini ok,kalau tuhan kata rosak maka rosaklah dia.....

kesimpulannya jangan terlalu sombong.kita tak tahu apa masalah orang lain.

Tanpa Nama berkata...

KENAPA SUKA SGT KUTUK PTD?WALAUPUN SY BKN PTD / PA TP KESIAN DIAORG.DIAORANG PUN PA JUGAK MCM SKIM LAIN DAN SAMA2 CRK MKN.KALO RS TK SEMUA PTD PERANGAI BEGITU.KALO RS TAK SUKA BAIK BERDIAM DARI WAT DOSA.KALAU RS NK JD PTD APPLY JER JAWATAN TU KALO RS DIRI LAYAK DAN KT TAK TAHU SATU HARI NANTI ANAK CUCU KT JD PTD???

Tanpa Nama berkata...

amat berharap agar jawatan ptd bermula dari m52.. ini kerana skim kami ini amat mencabar.kami perlu ego dan sombong sebab kami adalah penentu kejayaan malaysia. ksn kppa semuanya adlah ptd.. jgn pandang hina kami.. layak ke doktor jurutera arkitek memimpin jawatan pentadbiran kerna mereka luar bidang pengurusan.

Pemerhati Bebas berkata...

Skim lain bukan tak pandai mentadbir tetapi kurang mahir kecuali PTD. Kalu PTD tak de, hancur malaysia. Utk makluman semua.. Dasar Negara dibuat dan ditadbir oleh PTD

Tanpa Nama berkata...

Bagi membolehkan Visi tersebut dilaksanakan Gred kump M dan N akan digabungkan dan menjadikannya MN dengan nama baru Tadbir Diplomatik dan Sokongan Pengurusan. Sokongan tersebut maksubnya sokongan kpd perkhidmatan yang lain. Semua skim Perjawatan yg wujud di bawah skim ini akan disepadukan.. Oleh itu tidak timbul lagi Isu Gred PTD tidak mempunyai jawatan lapisan pihak pelasana.. Pihak pelaksana, jika layak, boleh meningkat hingga ke JUSA dgn syarat anda layak dan mempunyai kelulusan...

Tanpa Nama berkata...

Bagi menrealisasikan perkara ini.. JPA perlu mewujudkan perjawatan yang terbuka dan kakitangan bawahan juga diberi peluang untuk naik pangkat.. Amalan sekarang, sekiranya ketua jabatan ialah pTD di JPJ.. Orang JPJ kategori N tidak boleh pegang jawatan tst w/pun ade kelulusan dan banyak pengalaman... Tunggulah PTD baru dtg dgn tidak ade apa2 pengalamn.. jaadi bos.. bayangkalah kesian orang lame.. begitu juge di Jabatan lain2..

Tanpa Nama berkata...

biasa lar ptd slalu kene hentam. untuk menyembunyikan rasa tidak puas dan dengki, ptd dikambing hitamkan pula. ari2 kene ktuk dan maki sampai xde rase pahit pun skrang. wei korg g wat keje lar. asyik blog je.

Tanpa Nama berkata...

awat x komen wehh?? suka aku baca komen korang.


-Bunga Hutan-

Tanpa Nama berkata...

ok, topiknya berbunyi:
"KSN MAHU JPA FLEKSIBEL DALAM PENEMPATAN SEMULA KAKITANGAN AWAM"

sila ingat rumus ini betul-betul

KSN = PTD
JPA = PTD

kesimpulannya, PTD = fail.

sekian harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

pindahkan je HQ JPA kat tengah2 sarawak!!! bg semua staff JPA tau mcm mane rasenya..
skang ni bleh la dorang cakap kitorg ni leceh la.. mngada2 lah..
dorang dok KL bleh la beborak kosong!!

yes. berkata...

Boleh tahan PTD dah menyalak pulak. haha.

Tanpa Nama berkata...

kalo x menyalak, ko nk ptd wt ape? cium tgn ko? sume org ade tahap kesabarannye.

Tanpa Nama berkata...

menyamarrrrr

Tanpa Nama berkata...

kesian PTD, ramai pulak yg menyamar jd PTD...... HEBAT PTD NI

PTD dah naik gred 52 berkata...

semua KSU adalah PTD
KSN adalah PTD
KPPA PTD
PENGERUSI SPA, SPP (jaga guru) adalah PTD
Hampir semua SUK nEGERI (nO.1 DI NEGERI) adalah PTD
Hampir semua Pegawai Daerah (DO), Ketua Penolong Pegawai Daearah (KADO),
PTD world!
KP JPJ, KP Imigresen adalah PTD
kami lihat, kami datang, kami tawan

Tanpa Nama berkata...

kebanyakan pencari kerja hanya menjadikan kerjaya sebagai pengawal keselamatan sebagai " transit " sebelum mendapat peluang kerjaya yang lebih baik..

Kemungkinan besar dengan menaikkan status pengawal keselamatan kepada pegawai penguatkuasa keselamatan mungkin akan menarik masyarakat tempatan menyertai perkhidmatan itu seperti dilakukan di negara Barat..

pengawal keselamatan tidak lagi sesuai hanya mengamalkan konsep menjaga dan membuat rondaan sekitar kawasan premis sebaliknya perlu tahu perkara yang perlu dilakukan untuk mencegah jenayah dilokasi bertugas mereka..



Tanpa Nama berkata...

Aku tak kisah kalau gred mana-mana pun luahkan rasa hati mintak naik gaji ker..naik gred.Itu hak diaorg.Rezeki masing-masing.Hakikatnya JPA mmg kayu..otak udang.Ambik contoh skrg ni untuk gred kumpulan sokongan misyalnya gred 17 tak kira mana-mana jabatan atau agensi.Gred 17 skrg 15 tahun servis boleh naik pangkat ke gred 22.Kalau tak hakiki pun dapat ler jugak KUP.

Aku dan ramai lagi,..dulu 20-25 tahun baru merasa naik pangkat dari gred 17 ke gred 22.Berapa banyak kami rugi JPA woii.Dah ler kena pindah tempat.

Pulak tu skrg ni dah dekat 10 tahun menjawat gred 22 ni.Prestasi kerja tiap-tiap tahun cemerlang.Dah dekat nk pencen ni.Takkan ler nak statik gred 22 jugak.Kena pulak menyelia gred yg sama skrg.Apa punya JPA kayu otak udang.Memang takda akal.Asal kami kumpulan rendah boleh diperleceh.Asal kami juga tak payah ler naik pangkat naik gaji

Aku harap PM Najib ambil kisah ler.Kalau tak mahu bayar back dated pun ok.Sbb rezeki boleh dicari.Jgn sampai kami menyumpah tiap-tiap hari..JPA OTAK UDANG.

Tak sabar aku nak mengundi PRU 13..

Tanpa Nama berkata...

Apa pendirian CUEPACS tentang skim PTD?

Majoriti dari 1.4 juta PA kecewa dan marah dengan mereka. SBPA masih belum boleh dilupakan. Proses kenaikan pangkat berasaskan amalan diskriminasi.

Nak tunggu PA buat piket kat depan JPM baru ambil tindakan?


Hapuskan skim PTD.

Tanpa Nama berkata...

kalau skim PTD dihapuskan...samalah macam menghancurkan negara sendiri!tanpa mereka...Malaysia takkan maju dan aman macam sekarang...dan tanpa PTD (yang amat setia pada BN),

Tanpa Nama berkata...

salam semua.. so bile j17 naik gred ni.. da dokat 30 tahun den menunggu buah da x gugur.. lepas da gugur naik balik bilo sbpa kansel.. bole main tarik balik plak skim j17 ke 27 ni.. so DR KSN sila la bagi kelulusan segera.. 2014 den da nak pencen.. kpd geng jkr keluang 2 minggu lopas DR KSN ade jumpe u all so ape cter psl gred juruteknik.. bagila taw kat den

Orang lama. berkata...

Bukan apa, PTD ni tak relevan untuk jabatan lain. Sebagai contoh: Bila PTD jadi ketua dia tak bawa apa2 pun pembaharuan, melainkan menyambung tugas pegawai yang lalu, yang pasti letih ialah PA nak terangkan skop tugas dari A to Z, begitulah seterusnya tiap kali ada pertukaran.
Punca jadi kecelaruan ni ialah PTD ni tak mahir akan satu2 tugas sebab kerap bertukar jabatan. Bila ada masalah displin @ kenaikan pangkat maka bertukar lah dia dan bermula balik episod penerangan semula tatacara kerja.
PTD sebenarnya tidaklah membawa kebaikan pada jabatan yang terlibat. PTD tidak seperti Ketua Polis @ Panglima Angkatan Tentera yang pernah menerima latihan asas pahit getir jabatan nya dari peringkat bawah lagi dan beliau tidak dapat dipermainkan. Tapi apa yang saya tenguk di jabatan saya PTD ni tak dapat menghayati tugas yang diberikan, itulah kelemahannya. Idea2 yang tak relevan, kakitangan tak berani nak tegur sebab lumrah manusia tak mengaku kelemahan sendiri. Ada pula PTD ni macam tak cerdik saja walaupun untuk pemilihan jawatan begitu teliti, tapi yang berjaya macam terpinga2 pun ada, itu faktor pertolongan orang dalam agaknya.
Tak perlulah cerita tanpa PTD jentera kerajaan akan lemah, sekarang pun dah lemah walaupun semakin bertambah bilangan PTD2 ni. Tapi kalau dasar kerajaan dah macam tu, PA lain kena hadap lah hari muka dengan sabar.
Cuma cadangan saya ialah setiap jabatan hendaklah diketuai oleh anggota yang asal dalam jabatan tersebut dan lebih faham masalah sebenar jabatan sebab apa yang saya tenguk dah berpuluh tahun dalam jabatan ni, inilah masalah yang dihadapi iaitu memberi penerangan kepada PTD2 baru ni, yang menjadi mangsa pegawai lama pertengahan dan mempunyai kelulusan yang sama dengan PTD ni. Inilah yang berlaku masa kini.
Seian.

Tanpa Nama berkata...

Hapuskan sahaja jawatan PTD ni kerana hanya menyekat peluang kenaikan pangkat pihak lain.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa PTD negara hancur? PTD celik huruf dan angka kerana guru, kalau PTD sakit mereka akan cari doktor.So, pihak guru pun oleh kata tanpa guru PTD pun takda dan doktor pula boleh kata mereka sama penting. Sebenarnya semua penting, TANPA PTD TAK MUNGKIN NEGARA HANCUR TAPI TANPA GURU NEGARA AKAN HANCUR. SO,KERAJAAN JGN MENGAGUNG2KAN PTD SERTA DIBERI PELBAGAI KEISTIMEWAAN KPD MEREKA SAHAJA. EVERYONE IS GOOD AT SOMETHING.

Tanpa Nama berkata...

PTD dah naik gred 52 berkata...
semua KSU adalah PTD
KSN adalah PTD
KPPA PTD
PENGERUSI SPA, SPP (jaga guru) adalah PTD
Hampir semua SUK nEGERI (nO.1 DI NEGERI) adalah PTD
Hampir semua Pegawai Daerah (DO), Ketua Penolong Pegawai Daearah (KADO),
PTD world!
KP JPJ, KP Imigresen adalah PTD
kami lihat, kami datang, kami tawan

Selasa, November 27, 2012 4:24:00 PTG
**************
tawan apa? labu.
kamu datang kamu lihat kamu terjah kamu pun tak cerdik .. kami orang jugak yang kena ajar kamu.
maksudnya kedatangan kamu perlu diajar dan ini bermakna kamu ni bodoh lagi bengang !
jangan lupa itu bro ... peace !

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya malaysia ni x payah ada ptd . buat saja mcm pdrm n atm . IGP dari polis sendiri baru tau apa masalah ank buah . Panglima dari army sendiri baru betul . kalau jawatan lainpun KJ dari hardcore bidang merekalah . kerajaan dah terlampau banyak menghabiskan duit dengan PTD yang x berfaedah ni .

Tanpa Nama berkata...

PTD muda gred M54

Tanpa PTD Jentera Pentadbiran negara akan hancur. PTD harus terus menguasai jawatan utama perkhidmatan awam demi survival PTD semua. Biarkan PA skim lain negara ini terus menyalak macam anjing.
Hidup PTD!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

ptd adalah sesuatu yg penting seperti LANCHOWWWWWWW.. tq serta salam wasatiyah.. hidop umno

Ahli Nujum PRU13 berkata...

APA NAK PENING2 GERD J/G....????
SOKONG DATUK SERI ANUAR IBRAHIM DAN PAKATAN RAKYAT..DALAM PRU 13 NI NESCAYA...KAMU SEKALIAN AKAN DINAIKKAN KE J/G 29, 32 DAN 36...HAHAHA
BAHLOL SUKA DGN KERAJAAN BN YG TIDAK ADIL....TAK FAHAM2 LAGI KAH???

Tanpa Nama berkata...

Aku tak rasa PTD senang nak naik pangkat. Aku tgk PTD yg dah hampir umur 50 tahun baru pegang gred 54... dan rata-rata bergitu... yg segelintir sahaja yg pegang jawatan tinggi..

Apa yang aku takut, yg bagi komen bukan PTD... org biasa yang penuh hasat dengki dan menyamar jadi PTD utk buat provokasi.

Aku tak dengki dgn PTD, gaji diaorg bukannya banyak sangat, aku aku pun bergitu juga. Kalau nak kaya kena kerja sendiri, nabi dah tunjuk jalannya... so berniagalah. Kalau kerja makan gaji, korang paham-pahamlah.. mana boleh kaya, dan mana boleh cukup... kalau gred bawah lagilah tak cukup... Kawan aku benhenti kerja kerajaan buat kontrak ambil sampah, bersihkan longkang, potong rumput dll.. Pendapatan sebulan lebih 15 ribu. Dia pandai cipta kerja sebabtu dia behenti. Tapi korang kena ingat tak semua mampu buat bergitu. Kalau korang rasa tak mampu, baik duduk diam-diam dan buat kerja itu molek-moleh dan redha dgn rezeki tuhan.

Berbalik kpd kes PTD, aku harap korang jgn layan komen yg mengata diri diaorg PTD.. nanti korang juga yg sakit hati... biarkan sahaja diarg tu.. baik korang buat proposal hantar kpd PM utk skim yg baru... letakkan time-base dalamnya dll.. biar semua org dpt manfaatnya..


Dr Celup bukan PTD
























Uda berkata...

Hahaha....Dr Celup.....apa celup.

J & G Group berkata...

Gred J di bawah Datuk Shaziman dan Gred G di bawah Datuk Noh Omar....mereka berdua tu asyik nak "kantau" @ komisen dlm projek dan yg lagi satu tu makanan free dari petani dan penternak....Mana mereka ada peduli pasal kenaikan gred di Kementerian mereka!!!
Mereka tu Menteri yg tidak produktif dan tidak menjaga kebajikan staf di Jabatan mereka TAK MACAM Tan Sri Muhyddin, Datuk Zahid dan Hishamuddin yg fight untuk guru, polis dan tentera dlm kenaikan pangkat.
Apa guna mereka berdua jadi menteri...buang jauh2 dan inilah org yg dibenci oleh staf kementerian dan yg jadi mangsa undi UMNO yg semakin merosot...tengoklah dlm PRU 13 kelak beratus ribu org akan buang undi kepada PR....!!!

pakcik berkata...

PTD tua yang masih gred 54 tu darui skim PTA (gred N)..yg dah digabung dgn skim PTD...dulu2 benda ni kecoh...google jer mmg kecoh dulu la...time aku...awal 80 an...korang pun budak lagi time tu kot...

Sejak tahun 2000 PTD sangat berdesap lajunya..justifikasi mereka bg..mereka kna lepas 3-4 tapisan yang ketat dan menganggap mereka sebagai creme of the creme dalam PA...

batch (mereka guna word ni merujuk kepada tahun kemasukan) 2000 keatas....kebanyakan dah gred 54..kalau ada yg lambat pun kerana tak lepas PTK atau ada masalah displin...bayangkan batch 2005..4 tahun berikutnya dah naik 48 malah ada yag dah ke gred 52 dalam masa 4-6 tahun sahaja...ini menimbulkan kemarahan skim2 lain yang menganggap PTD as anak emas apatah lg pd zaman Tun Abdullah (bekas PTD)...

pakcik dah bersara pun..tapi gred masih 52...ada seorang PTD baru masuk ..bahagian lain...umur baru 32...bayangkan...

kepimpinan kena ada pengalaman jua, kematangan, karisma, aura dan gaya kepimpinan serta hubungan erat..br layak jd pemimpin

pakcik berkata...

silap..bukan dah bersara tapi dah nak bersara

Tanpa Nama berkata...

tahniah pakcik.selamat bersara yek.

Nenek Kebayan berkata...

Ramalan PRU 13 BN kalah 49% Dan PR menang 51%.

Tanpa Nama berkata...

merujuk kpd Pakcik berkata..

Tidak dinafikan memang skim PTD macam itu. Tapi skrgni kalau di lihat skim diaorg dah tepu pada masa ini coz utk pegang jawatan atau gred tinggi perlu ada post (andaian aku, yg benar kena tanya PTD). Ada terdengar cerita golongan PTD skrgni nak create post utk membolehkan diaorg naik cepat seperti mana senior-senior diaorg suatu ketika dulu. Sbb itu ada terdengar cerita diaorg nak masuk sekolah dan macam-macam lagi. Tapi semuatu hanya andaian kita sahaja. Hanya PTD sahaja yg tahu, dan dia org sungguh berahsia akan semua proses kenaikan pangkat mereka utk menjaga status PTD itu sendiri. Almaklum diaorgkan golongan elite...

Aku sebenarnya malas nak sentuh pasal PTD, sbb aku tahu jawatan PTD itu jawatan terbuka, sesiapa sahaja boleh jadi PTD, kalau korang nak, korang boleh cuba... ramai kawan-kawan aku yg mintak, tapi sebilangan sahaja yang berjaya. Yg tak berjaya aku tak kata dia tak pandai, sbb utk PTD, jawatan itu lebihkan comunication dan leadership. Kwan aku sains dan engineering mana reti semuatu... so sbbtulah aku malas nak komen pasal PTD... kawan aku yg dapat rata-rata byk drp sains sosial dan rata-rata semua beria-ia nak jadi PTD... katanya skrgni kerja susah nak dapat.. baik cuba jadi PTD.. takpelah memang rezeki diaorg...

Nak bagi fakta sedikit diaorg boleh naik cepat ke?. aku rasa tak semua. Itu semua rezeki tuhan. Aku bukan PTD tapi gred aku 50 ke atas pada usia aku 30 tahun... so itu semua rezeki. Kalu PTD seusia 30 atau kurang daripada itu boleh bergred 52/54, aku rasa dia berbakat.. dan tidak perlu dipertikaikan. Aku bagi fakta. Datuk Bandar (gred m)... dah dekat umur 50 baru bergred 54 dan baru dapat jusa C... so itu apa? Jadi tak usahlah korang sibuk dgn rezeki org... lambat atau cepat itu semua kerja tuhan... korang kira rezeki sendiri sudahlah... dan syukur atasNYA.

Skrgni utk cuepac aku rasa baik korang fokus untuk skim baru, tambahbaik elaun, time-base dll lagi... ni dah dekat pilihanraya.. aku rasa kalau diperjuangkan boleh lepas... yang penting Pak Omar kena fokus...

sekian..

Dr Celup apa celup








Tanpa Nama berkata...

Gred J di bawah Datuk Shaziman dan Gred G di bawah Datuk Noh Omar....mereka berdua tu asyik nak "kantau" @ komisen dlm projek dan yg lagi satu tu makanan free dari petani dan penternak....Mana mereka ada peduli pasal kenaikan gred di Kementerian mereka!!!
Mereka tu Menteri yg tidak produktif dan tidak menjaga kebajikan staf di Jabatan mereka TAK MACAM Tan Sri Muhyddin, Datuk Zahid dan Hishamuddin yg fight untuk guru, polis dan tentera dlm kenaikan pangkat.
Apa guna mereka berdua jadi menteri...buang jauh2 dan inilah org yg dibenci oleh staf kementerian dan yg jadi mangsa undi UMNO yg semakin merosot...tengoklah dlm PRU 13 kelak beratus ribu org akan buang undi kepada PR....!!!
memang den setuju.. shaziman ni mmg lgsung x jaga juruteknik.. asik sebok melobi projek je.. adik shaziman ni ade kje d unimas.. keluarga dorang ni puki punye menteri.. harap shaziman ni x mati tapi diseksa je.. langsung xde nak tlg org2 dio x macm muhiden n zahid.. bagus zahid n muhiden jadi menteri kkr

Kulub Jemain berkata...

Hahaha...ada lain sikit bunyi Dr Celup cakap......PTD bukan cream lah...tapi aiscream. Padan Dr Celop pandai cakap sebab gred pun agak besar cuma bukan gred PTD saja. Dengar pakcik tu sikit...hehe.

Tanpa Nama berkata...

reverse psikologi ??
kRITERIA Menteri BOLEH dilihat dari sudut pencapaian KPI mereka sepanjang mereka berkhidmat sebagai MENTERI?

Menteri yang performed ialah Kod skim perkhidmatan DG (Guru), Y (Polis) dan Z (Tentera).

Selebihnya Menteri lain tak performed di mata PA !

bijak ngko orang .. he .. he ..

Tanpa Nama berkata...

BAGI POLIS KADAR JENAYAH MENINGKAT, ASKAR WAKTU INI TIDAK ADA PERANG DAN PADA GURU PERATUSAN KEPUTUSAN PEPERIKSAAN AWAM SIKIT JAK MENINGKAT DAN DISIPLIN BUDAK SEMAKIN TERUK...MACAM MANA MENILAI KPI DAN JJUSTERU NAK BAGI BERMACAM2 ELAUN BERBANDING PA LAIN

Tanpa Nama berkata...

kebanyakan pencari kerja hanya menjadikan kerjaya sebagai pengawal keselamatan sebagai " transit " sebelum mendapat peluang kerjaya yang lebih baik..

Kemungkinan besar dengan menaikkan status pengawal keselamatan kepada pegawai penguatkuasa keselamatan mungkin akan menarik masyarakat tempatan menyertai perkhidmatan itu seperti dilakukan di negara Barat..

pengawal keselamatan tidak lagi sesuai hanya mengamalkan konsep menjaga dan membuat rondaan sekitar kawasan premis sebaliknya perlu tahu perkara yang perlu dilakukan untuk mencegah jenayah dilokasi bertugas mereka..

>>>>>.....<<<<

setuju

Junction Produce berkata...

ku hrp geng cpcs pt tlg aq kj lm gmn. sh tl aq aply tp x pt pn. pnt jew si brg. de tips x? aq mntx krni, ckg n it. sme tlg bg info tbk ok?

O berkata...

macam sial la kau menaip kat atas ni. budak macam ni kalau diberi kerja, hancur! taip surat pun mesti guna style macam kat atas ni!

Tanpa Nama berkata...

Junction Produce berkata...
ku hrp geng cpcs pt tlg aq kj lm gmn. sh tl aq aply tp x pt pn. pnt jew si brg. de tips x? aq mntx krni, ckg n it. sme tlg bg info tbk ok?
...................................

O berkata...
macam sial la kau menaip kat atas ni. budak macam ni kalau diberi kerja, hancur! taip surat pun mesti guna style macam kat atas ni!

...................................
yela mcm cilake je ayat dia

Tanpa Nama berkata...

Dr Celop...Mngkin ko pun cepat naik tapi tu hanya kes terpencil atau libat minoriti kecil....yang buat orang marah..PTD ni naik cepat secara beramai-ramai (prestasi baik ke tidak) secara batch...hampir 100%...skim lain pun adala 2-3 ketul yang berbakat naik cepat...ni takper..mungkin betul berbakat kot..ni tak...naik secara borong

Tanpa Nama berkata...

AKU MAHU CEUPACS BAWA USUL ,KERAJAAN MESTI BAYAR BACKDATED PADA PAGAWAI SOKONGAN ATAU PA YANG DULU-DULU YANG DAH VETREN ....DULU 20 TAHUN BARU DAPAT NAIK PANGKAT,SKRG NI 15 TAHUN JER OTOMATIK DAPAT KUP...5 TAHUN RUGI BEB..BANYAK RUGI DARI SEGI INCOME....KALAU TAK KASI BACKDATED,KERAJAAN KENA KASI SAGU HATI SEBAB KAMI RUGI BANYAK.TOLONG PRESIDEN CEUPACS..BAWAK ISU NI.KERAJAAN KENA PRIHATIN...

Tanpa Nama berkata...

KALAU DAH XPERLU AMBIL PEKERJA HAPUSKAN SPA,DAN AMBIL KAKITANGAN SPA UNTUK SERAP MASUK JABATAN LAIN,KAKITANGAN KERAJAAN MAKAN GAJI BUTA SAJA.SWASTAKAN SEMUA JABATAN KERAJAAN BARU PA SEMUA ADA AKAI,SEMUA MASUK KERAJAAN PAKAI KABEL SAJA,YANG XDA KABEL BOLEH TENGOK SJA,JAWATAN GURU SELALU NAIK GRED TAPI KERJA PEMALAS NAK MAMPUS,TIAP2 TAHUN TUKAR KERETA SAJA

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan dpt jimat wang jika jawatan PTD dimansuhkan. KERAJAAN BANYAK BERBELANJA UTK BAYARAN GAJI DAN ELAUN MEREKA YG MAJORITI BERGAJI BESAR DAN KERAP KE LUAR NEGARA UTK PELBAGAI URUSAN. WANG RAKYAT DIGUNAKAN.

Tanpa Nama berkata...

kesian cekgu,...nk mampus kau kata. anak2 kau hntr kt cekgu nk mampus jgk.... aku rs kalau kau ajr sendiri ank kau, bukn nk mampus, mampus terus.... brdasarkn bhs kau gune tu

Tanpa Nama berkata...

pasal apa kau pilih jadi perompak.....perompak mn ade elaun. jd lh polis.askar.guru n seumpama nyer....

Tanpa Nama berkata...

guru2 malaysai mmg makan gaji buta, pemalas dan bodoh

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan jika PTD sakit tenat para profesional mcm doktor dll jgn layan buat bodoh dan sombong je,pasal hanya mereka saje yg hebat boleh rawat diri sendiri ..org lain jgn masuk campur ,,,,sehingga 1M'sia Maju...

Tanpa Nama berkata...

aku cadangkan hentikanlah kutuk dan hentam PTD, kesian PTD. ... bnyk kali jgk aku mintak tlong PTD ni untuk dptkan keje untuk saudara mara ku..... terima kasih PTD

Tanpa Nama berkata...

aku setuju.... sebab tu kau jadi buta hati, malas segala dan bodoh sombong.... hihihihi

Tanpa Nama berkata...

ok la tu..guna wang rakyat..... kalau nk guna wang kau mn cukup... gaji ciput n tk cukup makan...sbb tu dengki dgn semua org...... kesiannnnnn100000x

Tanpa Nama berkata...

dicadangkan pada peringkat awal pendidikan (secondary & tertiary), guru-guru dan pensyarah-pensyarah perlu belajar psikologi dan teknik profiling supaya dapat mengenalpasti pelajar-pelajar yang berpotensi untuk menjadi seorang ptd. sekiranya mereka ini dikenalpasti, sembelih sahaja kerana mereka ini akan merosakkan masa depan negara. susah payah belajar tinggi-tinggi, sudahnya jadi ptd yang kerja rojak & buat orang lain jadi caca marba.

...only found in malaysia

Tanpa Nama berkata...

dekat malaysia..guru2 selalu melalak macam anjing minta macam2....kerja macam sampah..mengular, ponteng, kuat berpolitik.malas...dalam kepala mereka (para guru) hanya fikir..elaun, gaji naik, kalau boleh mereka nak semua sekolah dibina di depan rumah mereka...dasar bajingan..tiap2 tahun menyalak macam anjing minta macam2 dengan kerajaan..cuba tgk skim2 lain seperti PTD, J dan sebagainya...ada mintak macam2?hak hak ptui...

Tanpa Nama berkata...

Apabila manusia kurang ilmu agama dan moral, maka dirinya sahaja yg umpama tuhan tanpa cacat, memaki hamun org lain sesuka hati, mudah kecewa, berpandangan negatif, tamak dan memiliki semua sifat jahat.

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan pangkat tidak ada kena mengena dgn TUHAN oooiiiii. Manusia jahanam yg melakukan tu semua; mereka membuat syarat bermacam2 dan memilih bulu dan racist. Jgn cuba nak kaitkan rezeki PA dgn TUHAN.

Tanpa Nama berkata...

rezeki diturunkan di dunia sama banyaknya. samada seseorang itu mendapat lebih, atau mengambil hak orang lain, atau dapat kurang, atau tak dapat langsung, sesama manusialah yang menyebabkannya.

Tanpa Nama berkata...

Sape lah agaknya org yg duk suka tulis biadap kt guru nih,,adakah org ni kecewa x dapat jadi guru atau masa sekolah dulu selalu kena denda sbb langgar disiplin sekolah atau pon anak dia selalu tak lulus peperiksaan (anak jadi bebal sbb org tuanya tak ikhlas / tak percaya pada guru yg didik anaknya),,isshh..isshh isshh kesian dia..kesian dia..

Tanpa Nama berkata...

Salam,mengulas cadangan Yb TPM,dalam berita tv3 untuk memperkasa pelajaran sains kepada pelajar tingktan 4 dn 5 dengan memberi insentif saya kkra amt bertepatan.Tapi yang sedih nya kalau dahulu zaman PM Tun Husein on,,kita penjawat awam kslulusan sains mendapat tangga gaji yang lebih tinggi dripada penjawat awam kelulusan sastera.Tapi sekarang kita lihat depa orang kelulusan sastera samada ptd,atau pembuat dsar di JPA/SPA TANGGA GAJI MEREKA LRBIH TINGGI daripada kelulusan sastera yang belajar basi sains macam nak mampus.Jika kita lihat tangga gaji kumpulan N dibNdingkan dengan kumpulan G,.sila semak sendiri.Satu lagi bila ada pelarasan gaji secara peratusan zakan Tun Abdullah Badawi keadaan bertambah kacau dimana gred gaji kumpulan perengahan msnjadi mangsa dimana gaji meeka hampir sama dengan kumpulan bawahan,Contoh Kelulusan diploma denban ijazah,Kumpulan pembuat dasar diJPA peka agau tidak keadaan ini/nak buat kerja senang.Manakah dasar kerajaan untuk menggalakkan penjawat awam meyambung pelajaran kalau pada peringkat diploma gelah dapat gaji yang hampir sama/lebih tinggi dari kumlulan ijazah.
Saya kira pihak bertanggung jawab seperti Ceupacs semak dahulu sebelum terima apa-apa cadangan penambahan baik gaji,Ambil kira bidang kelulusan samada sains atau sastera.Kalau ini tidak ditangani dasar kerajaan untuk tambah kelulusan sains akan tinggal dasar sahaja.Kalau anak saya sendiri pun saya cadangkan mereka ambkl jurusan sastera yang lebih mudah tapi mendapat gaji yang lumayan

Tanpa nama

Tanpa Nama berkata...

Miqail Wahied : Assalamualaikum..bagi saya elok la jawatan flexi ini..sebab kalau seorg2 pegawai itu dok satu post yg amat diperlukan..dan keluarnya pegawai tu di atas kenaikkan pangkat sebab tiada kekosongan..maka akan jejaskan kerja di unit atau bahagian itu..sbb pengalaman pgawai tu amatlah sgt diperlu..maka dicadangkan eloklah..flexi kan semua post2...dan bagi je keje yg setimpal..kalau dah gaji tnngi..keje pon banyak la..jgn plak nak gaji tinggi..keje mcm PT jer nak..pas2..kalau org tu xnak..bagi je kuar...