SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

21 Jun 2013

CUEPACS GESA KRERAJAAN NAIKKAN GRED PEMBANTU MAKMAL C17

Bernama
21/6/2013

MELAKA, 20 Jun (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) menggesa kerajaan menaikkan gred kira-kira 20,000 pembantu makmal C17 selewat-lewatnya akhir tahun ini.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata langkah itu wajar berikutan beberapa jawatan yang sama gred dengan pembantu makmal, termasuk juruteknik dan pembantu pertanian, telah dinaikkan.

Beliau berkata pembantu makmal di peringkat sekolah dan universiti memainkan peranan penting, terutama melibatkan perkembangan sains dan teknologi di negara ini.

"Kita telah perjuangkan untuk gred pembantu makmal ini dinaikkan ke tahap yang lebih baik sejak lima tahun lepas, dan sudah sampai masanya kerajaan mempercepatkannya," katanya kepada pemberita selepas menghadiri ceramah Transformasi Kakitangan Awam Ke arah Budaya Kerja Cemerlang yang dihadiri 270 pembantu makmal Negeri Melaka di Melaka, Khamisi

Omar berkata pembantu makmal perlu diberi kursus dan latihan dalam dan luar negara bagi mempertingkat kemahiran serta ilmu mereka.

Beliau berkata langkah ini bertujuan mempersiap golongan penjawat awam itu dalam berhadapan pelajar sekolah dan universiti yang celik pelbagai penggunaan teknologi semasa.

Dalam perkembangan lain, Omar berkata CUEPACS dijangka bermesyuarat pada 24 Jun ini bagi membincangkan isu tuntutan bonus penjawat awam pada tahun ini.

"Tahun lepas, kita berjaya dapat satu setengah bulan bonus untuk penjawat awam dan kita harap kalau tidak dapat lebihpun kali ini, sekurang-kurangnya ia kekal," katanya.

--BERNAMA

81 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku 1st....hahahaha...

Juruteknik Komputer berkata...

juruteknik komputer macam mana? x naik gak ke? juruteknik j17 dah naik. juruteknik komputer ft17 xnaik gak mcm juruteknik j17?

Tanpa Nama berkata...

pengawal keselamatan kp11 mcm mana lak???takkan statik jeeeee.yg gred laid dh bergerak..kp 11 tunggu buah tak jatuh..hurmmm

Tanpa Nama berkata...

pembantu makmal di peringkat sekolah dan universiti je naik..pembantu makmal jabatan/kementerian lain camne?

Tanpa Nama berkata...

Macam mana pula dengan gred Pembantu tadbir N17 tak ada kenaikan gred untuk mereka ke?sedangkan golongan ini banyak mengerakan pentadbiran negara dan dibebani dengan segala dasar-dasar baru yang dibuat oleh kerajaan.selain itu tugas PT semakin bertambah seadanya sistem data-data yang diwujudkan terutamanya PT di kementerian pendidikan.kalau nak bagi kenaikan bagilah dengan adil jangan pilih-pilih.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah...melihat kepada keadaan sekarang..kecerahan gred j(juruteknik ) kini mendapat perhatian daripada pihak atasan...seandainya ini berlaku..maka sama2 lah kita mengucapkan sykur pada ILLAHI dengan rezeki yang di berikan dapatlah kita meneruskan sisa kehidupan dalam menjadi hamba serta khalifah di muka bumi ini...bagi gred skim yang lain anda diminta supaya teruskan bersabar..kerana hikmah bersabar amat besar faedahnya..in sya Allah ...Allah mempermudahkan segala usaha yang kita jalankan..amin..

Tanpa Nama berkata...

Kalau Pem Makmal C17 minta naik, kami Pem Tadbir N17 pun nak minta naik juga. Kedua dua skim menggunakan SPM juga.

penjawat biasa berkata...

skrg ni mmg semua nk kenaikan...tp biarlah kita dahulukan yg mana yg patut...kita selesaikan dlu ikut syarat kelayakan masuk ke jawatan... PMR/SPM/STPM/sijil poli/ diploma/ijazah dll...pastu bru la adjust dgn beban kerja...

Tanpa Nama berkata...

J17 tggu 30thn untuk pekeliling tahun 1983 dilaksanakan.....gred2 sibuk dok menyalak baik gred juga, terutamanya gred n17....masuk guna kelayakan spm nak naik gred jugak ppuiihhhhhh

Tanpa Nama berkata...

BELUM TENTU NAIK DAH BISING DENGKI DENGKI....

Tanpa Nama berkata...

di harap kita semua kaum melayu khas nya...membuang sikap iri yg ada dalam diri....cube bezakan antara pokok durian dan rambutan yang tumbuhnya sebelah menyebelah...masing2 mengeluarkan hasil mengikut musim..tak pernah plak si rambutan komlin dengan hasil durian..dan durian plak tak pernah iri hati dengan bulu lembut si rambutan...yang penting produktivt yang dikeluarkan itulah kepuasan sebenar...tak kan kita manusia lebih lemah dari tumbuhan...yang sudah terbukti mempunya akal dan fikiran untuk mengawal rasa yang tumbuh dalam hati...heheheh just 4 remainded 4 me 2

Tanpa Nama berkata...

Kalau Pem Makmal C17 minta naik, kami Pem Tadbir N17 pun nak minta naik juga. Kedua dua skim menggunakan SPM juga.

Isnin, Jun 24, 2013 12:26:00 PTG

Dah kedua2nya kelayakkan masuk SPM, jd... faham2 je la... mana layak naik gred 27/29.... kalau nk juga.. kelayakkan masuk tuk korang ialah Diploma... jadi tepuk dada tanya akal .....

Tanpa Nama berkata...

aku pun nak naik gak..naik hangin..

Tanpa Nama berkata...

takpa2 jangan risau.. semua kasi naik!!!~ naik jangan tak naik, hujan saja turun

Tanpa Nama berkata...

bila masa pulak juruteknik J17 naik pangkat???? puuiiiii nak naik ada laaa.. naik nya belum

Tanpa Nama berkata...

Betul juga yang mengatakan ...kalau berjuang..berjuanglah untuk semua jangan pilih-pilih sedangkan semuanya menyumbang meyabung nyawa untuk memberikan yg terbaik..biarlah semuanya gembira dan rasa dihargai...setidak-tidaknya memberi sumber inspirasi untuk lebih cemerlang..kalau bab kerja tak de pulak menyebut pasal kelulusan...

Tanpa Nama berkata...

inilah sistem kasta...

Tanpa Nama berkata...

Tinggal 4 hari sahaja untuk bulan Julai...nampak gaya Juruteknik macam kena tipu lagi...angan-angan naik 29 jadi angin lalu sahaja...

MTSU mana ni...senyap sahaja.
Jangan tunggu hingga bulan Julai baru nak komen.

Lee Kwang Soo berkata...

Cuepacs & JPA,

Kalau nak buat upgred buat semua gred dan semua skim. semuanya akan berpuashati. Dalam gomen tak semua skim yang ada persatuan. skim kejuruteraan dan pertanian yang disebut2. padahal perkhidmatan semua skim lain juga penting dalam organisasi kerajaan. bagi yang nak upgred tu cermin dulu diri, kalu nak naik sambung la belajar kalu ada rezeki dapatlah jawatan yang dipohon.Cuepacs nak buat buatlah seadil-adilnya...kot tak terjawab nnti kalu disoal kelak...

Tanpa Nama berkata...

Memandangkn semua skim meminta kenaikn, kami drebar gred R3 juga ingin brbuat demikian..klu boleh gred kami di upgrde ke R27..ini brsesuaian dgn tggjbwb dan jasa kami kpd negara..di harap pihak ceupacs sedia membantu..

rborhan berkata...

macam mana dengan pemandu kenderaan bermotor R3???? kami nak naik jugak R41....yang lain semua naik..

Tanpa Nama berkata...

Yes bro...en omar ni sebenar nye gilo.glamours..sb tu dia selalu buat benda yg nonsense...cakap.pun xberapa nk professionals....ada hati nk jd pemimpin....adalak kutu nk bodek.dia...hahahha

Tanpa Nama berkata...

Pemandu R3... nk naik ke? boleh2....nk naik ape? keta/bas/lori... silakan...

Tanpa Nama berkata...

kepada gred2 lain selain petanian dan juruteknik..baca ni

ni semua tipu..bila masa gred j dan g ni naik..?ade pekeliling ke?
kata 1 julai,ni lagi berape hari je lagi nak 1 julai 2013,senyap je pon..
cakap je naik tapi naik apenye?
skim j dari 30 tahun lepas pon sampai sekarang senyap jek inikan plak gomen nak naikkan skim lain dalam mase 5 tahun..?
xpayah beranganla,,

bek sambong belaja mintak keje lain kalau nak gaji banyak..
tq

Tanpa Nama berkata...

Ahhh.. semua tuh bodoh... Aku dah tanya kat Omar masa dtg kat opis aku. Bila lagi nak naikkan Jawatan FT. Dia kata baru nak kaji bulan 12.. Bangang ke ape. Kelayakan masuk still kena ada Sijil. Apa yg beza dgn J. Bodoh piang betui..

Tanpa Nama berkata...

dapat dosa free je korang...ahli neraka namanye.
asstafirullah......

Tanpa Nama berkata...

yessssssss G17 naik G27.....lumayan tuuuuuuuu........
yessssssssss10000000000000000000x

Tanpa Nama berkata...

6 skim jwtn akan naik 17 ke 27....pem.pertanian,pem.veterinar, renjer utan,pengawas utan, juruteknik & plukis plan...yg lain tunggu je dulu ...jpa nak buat semua hingga ujung tahun ni ..sabarrrr.. itu janji jpa dan kerajaan. Tungguuu

Tanpa Nama berkata...

skim gred 27 yg diplom a bila nak buat jd 29 mcm skim2 lain.. 27 utk stp..29 utk diploma.. jpa mmg paham tp buat x paham dan x nak buat lg

Tanpa Nama berkata...

Tinggal 4 hari sahaja untuk bulan Julai...nampak gaya Juruteknik macam kena tipu lagi...angan-angan naik 29 jadi angin lalu sahaja...

MTSU mana ni...senyap sahaja.
Jangan tunggu hingga bulan Julai baru nak komen.
++++++++++++++++++++++++++++++++
Setakat 27 je...sila rujuk circular2 JPA

Tanpa Nama berkata...

hari ni gaji..jgn gadoh2..jom kt bawa keluarga makan2 kat luar..semoga bertambah kasih sayang..amin.

Tanpa Nama berkata...

Alah...korang semua percaya ke JPA dgn kerajaan nak bagi naik pangkat...saya ni dah lebih 13 tahun kerja pun tak dapat pun naik pangkat KUP yang 13 tahun seperti di umumkan PM haritu...kita ni asyik kena tipu je...saya ni mati-mati berharap daptlah rezeki naik pangkat tapi tiba2 dapat surat tak layak dan mohon buat rayuan...apa ni...servis ok je...takde tatatertib tapi dapat surat tak layak...hampeh...kata automatik...alahai ditindas dan ditipu je...tapi klu pegawai atau kroni favourite hantar surat jer terus dapat memangku atau naik pangkat terus...ditindas..ditindas..kesian saya..takde rezeki untuk anak2 sbb kerajaan sekarang zalim dan janji tak ditepati.

Tanpa Nama berkata...

kepada semua penjawat awam..hati-hati dengan pihak kerajaan, jpa dan kementerian kita semua sbb mereka mmg suka menabur janji yang memang lumayan kita nampak tapi itu sebenarnaya hanya khayalan semata2 supaya mereka dapat terus berkuasa...takkan wujud naik pangkat dari 17 ke lebih tinggi dan dari 27 ke lebih tinggi...kita ni macam meludah ke langit ..nanti kena ke muka kita balik...jpa mmg dah dilatih untuk melengahkan perjawatan...kementerian pula di peduli apa dengan staf bawahan ni...kerajaan hanya polemik politik untuk terus berkuasa...

Tanpa Nama berkata...

Gred Pem Tadbit N17 patut dinaikan ke Gred N27 sbb kami adalah sealiran dengan gred PTD dan dibawah PTD kebanyakannya adalah Pembantu Tadbir.. Siala akui hakikat ini.

Tanpa Nama berkata...

aku setuju....byk bende org xtau tntg makmal.skrg byk tesis,pgram yg melibatkan makmal.kadang2 terpaksa masuk hutan..seminggu..xleh nk g kenduri jiran..padahal keje makmal da tentu dok makmal je...buat persediaan amali..tp itulah hakikatnye...tesis pelajar bukan 1 @ 2...spe yang nk kne pk...bukan cikgu atau pensyarah je tau....software2 baru..spe kne xplore?pembantu makmal la...kdg2 rse cam da jd tenaga pengajar dah..so yg N17 tuh xyah la bising2....korang senang naik pgkat..tambah2 DOK BSM...1 KERJA 1ORANG WT.. bagi jwtn yg susah nk naik nie nek dlu..Pgkt J,C,FT memang kritikal...klu N tuh...keje leh wt esok kot..keje ngn boss..nmpk je wt keje...yang balik tabir...xdenyer...

Tanpa Nama berkata...

Kalau dikira N17 ni semua buat kerja terutamanya N17 di sekolah, lebih dari bubur lambuk... Gaji lebih kurang je dengan N4 dan N17 jumud. Hina sangat ke kami ni, sepatutnya bila N11 naik ke N17 jumud, N17 hakiki dinaikan ke N19 atau N20. Kalau ada yang tak suka ulasan saya ini sila duduk kat sekolah spt saya ni... Kalau dari KPM atau JPN sendiri pun bila ditempatkan di sekolah semua tak tahu buat...orang dari pejabat audit sendiri pun bila di tempatkan di sekolah kena audit bersyarat..... Fahamilah rintihan kami N17 hakiki ini...

Tanpa Nama berkata...

jawatan penyelia asrama dan anggota bomba perlu di utamakan juga bg kenaiakan gaji atau gred

Tanpa Nama berkata...

pa yang xmahu jawatan dan gaji sekarang sila letak jawatan kalau berani. hampa ingat kerajaan nak fikir hampa ya ka. 1.4 juta hampa tu kalau xpangkah bn pun bn xkan kalah. rakyat malaysia ada 26 juta la oooooi....

Tanpa Nama berkata...

petani dan nelayan lebih mulia daripada pa2 yang ada kat malaysia ni.

Tanpa Nama berkata...

j naik gred pa lain menyalak, skim lain yang naik gred dah beberapa tahun dalam diam2 pa2 tak menyalak pun...aparahhhh

Tanpa Nama berkata...

pengankutan,
1)gered 1 yang memilik upsr dan telah berkhidmat selama 15 tahun ke 17.

2)pmr dan telah berkhidmat 6 tahun ke 17.

3)spm terus ke 17.

telah berkuat kuasa pada 7/2010

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah kami warga ATM dah naik gred, gaji pun naik walau xbanyak tetap syukur dengan kenaikan RM10 sahaja. Mgkin ramai xpercaya, tapi itu lah hakikatnya bagi kami di gred bawahan.

Tanpa Nama berkata...

Napela ramai yg x puas hati bila skim j bru je nak naik gred......x naik pun lg...apasal pulak lain2 pun dok kecoh...ni nak bg faham...skim j patut naik sbb masa temuduga zaman dulu kala guna kelayakan SIJIL..bukan SPM....tp guna tgga gj & gred 17...mmg la layak naik...27/29...
Ni dah N17 tu dah guna kelayakan masuk SPM terimajela seadanya..sedarla siapa diri tu...kalo x puas hati sgt mintak je naik N52!!! guna SPM...kalo puak N naik gred selama ni x de pun sape2 dok menyalak...puuiiiiii....

Tanpa Nama berkata...

http://www.jpa.gov.my/docs/pp/2009/16/pp162009.pdf

Pekiling ini menunjukkan sijil-sijil kejuruteraan dari politeknik setaraf dengan stpm.Menunjukkan tidak ada keadilan dalam MALAYSIA.. Hebahkan.

Tanpa Nama berkata...

Yang asik dapat naik guru..
Pegawai..penolong pegawai.. Juruteknik
dan beberapa jawatan lain..kerani..
Kami yang berjawatan Pengawal keselamatan kerajaan ni takkan
xde naik- naik langsung gred..
Udah ler kerja shif bagai nk rak siang mlm raya tak bercuti berbanding penjawat awam yang lain..
Sampai bila kami yang berjawatan pengawal keselamatan ini nk naik gred dan sekali gus dapat menaikkan semangat kerja kami .udah lah orang awam di luar sana tu pandang sebelah mata malah tidak hormat dng kami yang menjalankan tugas..kadang-kadang
pegawai yang bagi arahan salah pun kami kena juga . Yang bersandar lenang
dapat naik gred tiap 5 tahun sekali pegawai..penolong pegawai.
Nak naik pangkat dah lah kena tunggu
kp 14 pencen dulu..sedangkan kekosongan pengisian post kenaikkan banyak.. Mohon majukan masalah kami ini dng jasa baik pihak tuan2 cuepacs

Tanpa Nama berkata...

GRED KP11 LAH YANG PALING TERTINGGAL DLM SEMUA GRED,GRED 1-10 DH DISELARASKAN KE GRED 11, GRED 11 YG LAIN2 SEBELUM INI SEMUA TELAH DIJUMUDKAN,, HARAP JPA N CUEPACS PANDANG2 LAH KAMI INI, SETENGAH ORG NMPAK MUDAH KERJA KAMI INI TAPI HATI DN PERASAAN KAMI YG BERGELORA INI SIAPA YG TAHU, TAK SEMUA ORG YG SANGGUP UTK BERTUGAS SPRTI KAMI INI,MALAH KUTUKAN CACIAN PENGHINAAN SENTIASA ADA PADA ORG TERHADAP KAMI,,, MALAH MUNGKIN CUEPACS N JPA SNDRI

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana dengan pembantu tadbir n17?? Bilakah kenaikan gred kmi? Dulunya tukang masak hanya gred n1 & n4, kini telah dinaikkan gred sehingga n17 bagi memberi mereka semangat utk menyediakan makanan yang lebih enak & sehat. Adakah jasa kami yang bertugas sebagai pembantu tadbir n17 tidak dikenang? Ataupun adakah tugas kami sebagai pembantu tadbir n17 begitu mudah sehingga kami tidak dipandang? Apa2 pun TQ to gov kerana memberikan kenaikan gaji..

Tanpa Nama berkata...

Saya sebagai wakil kepada kakitangan di bawah skim perkhidmatan pembantu tadbir n17 memohon kepada pihak cuepacs untuk membela nasib kami agar dinaikkan ke gred yang lebih tinggi. Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

best betul jadi kumpulan sokongan ni. tak payah susah payah belajar tinggi2 ambil diploma/ijazah

mengadu domba saja dengan kesatuan, pastu kesatuan mintak benda tak masuk akal. sudahnya kerajaan terpaksa juga beri sebab nak jaga periuk nasi sendiri disamping taknak sakit telinga dan mata asyik tengok mereka ni berpiket dan menyalak sana sini.


lepasni tak payah susah payah ambil diploma & ijazah. yang masuk guna SPM boleh mohon kepada JPA melalui cuepacs untuk iktiraf sama taraf dengan diploma, sebab sijil politeknik pun dah diangkat darjatnya seperti diploma. kah kah kah


tak dapat aku nak bayangkan lepasni tengok di JKR:

dulu J29 boleh arahkan J17 buat itu ini. lepas J17 dinaikkan kastanya ke J29, J29 yang sedia ada dah mati kutu. silap2 J29 versi baru yang dijenamakan semula ni dengan selambanya akan cakap "lu apahal?" sama J29 yang sudah lama tu.


syabas kepada cuepacs dan JPA! anda berjaya menyebabkan perkhidmatan awam bertambah caca marba!

Tanpa Nama berkata...

best betul jadi kumpulan sokongan ni. tak payah susah payah belajar tinggi2 ambil diploma/ijazah

mengadu domba saja dengan kesatuan, pastu kesatuan mintak benda tak masuk akal. sudahnya kerajaan terpaksa juga beri sebab nak jaga periuk nasi sendiri disamping taknak sakit telinga dan mata asyik tengok mereka ni berpiket dan menyalak sana sini.


lepasni tak payah susah payah ambil diploma & ijazah. yang masuk guna SPM boleh mohon kepada JPA melalui cuepacs untuk iktiraf sama taraf dengan diploma, sebab sijil politeknik pun dah diangkat darjatnya seperti diploma. kah kah kah


tak dapat aku nak bayangkan lepasni tengok di JKR:

dulu J29 boleh arahkan J17 buat itu ini. lepas J17 dinaikkan kastanya ke J29, J29 yang sedia ada dah mati kutu. silap2 J29 versi baru yang dijenamakan semula ni dengan selambanya akan cakap "lu apahal?" sama J29 yang sudah lama tu.


syabas kepada cuepacs dan JPA! anda berjaya menyebabkan perkhidmatan awam bertambah caca marba!

Khamis, Jun 27, 2013 11:07:00 PTG

KPD DIATAS KOMEN KAU PUN IKUT KPLA LUTUT,,, AKU NK KATA NI SINI ADAKAH PA YG ADA IJAZAH PUN SANGGUP DUDUK DIGRED 41 SELAMANYA,, TENTU KAU PUN TAK PUAS HATI IGT SETAKAT IJAZAH TU DH RASA BESAR SGT KE,, AKU PUN SPM OK JUGA CUMA TAK BERPELUANG UTK NK SAMBUNG PELAJARAN SAJA,, TAPI AKU TGK UTK GRED 41 ATAS BUKAN MAIN KENAIKAN SAMPAI KE TURUS, BAGI YG GRED BAWAHAN CUMA 1,2 KENAIKAN SAJA ADILKAH ITU, KALAU GRED IJAZAH MUDA CUMA KENAIKAN 41,44 SJA BOLEH LA KAU CKP,UTK 48,52 SARJANA, UTK 54,JUSA PHD, UTK JUSA ATAS LAGI SIJIL BODEK ,AMPU, BARU ADIL NK CKP

Adi Wira berkata...

Hamba amatlah berasa tidak faham.kenapa cuepacs menuntut kenaikan gred secara selektif?sekiranya gred j17 dan c17 ingin dinaikkan gred seharusnya semua gred 17 dinaikkan.2 tahun lepas n11 dijumudkan ke n17,seharusnya gred 17 yang lain turut bergerak secara terus.ini tidak,secara selektif memilih j17 sahaja.ini menunjukkan kelemahan cuepacs.ramai penjawat awam yang lain kecewa dengan cuepacs.lemah sangat.

Adi Wira berkata...

Apa masalah saudara?guna duit mak bapak saudara ke sampai gred lain nak mintak kenaikan pun tak boleh.bila menulis gunalah akal dengan tangan jangan guna tangan saja.bahasa jiwa bangsa.bahasa menunjukkan siapa anda.

Adi Wira berkata...

Kasihannya saudara.patutlah j17 hendak dijumudkan,rupanya j17 ramai yang otak jumud.untuk makluman saudara,ramai n17 yang ada kelayakan diploma.kalau tidak kami tak minta.begitu juga w17.ada faham?

Adi Wira berkata...

Siapa yang dengki siapa yang busuk hati?tiada org yang dengki dgn j17.yang nampaknya terang lagi bersuluh ialah j17 busuk hati tak nak berkongsi dgn gred 17 yg lain.j17 memang busuk hati.noktah.

Adi Wira berkata...

Masalahnya saudara membandingkan manusia dgn tumbuhan yg memang semua manusia yg sihat jiwa dan raga mengerahuinya memang tidak berakal.jd apa logiknya saudara membuat perbandingannya.kecuali saudara sudah tidak berakal.noktah.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
best betul jadi kumpulan sokongan ni. tak payah susah payah belajar tinggi2 ambil diploma/ijazah

mengadu domba saja dengan kesatuan, pastu kesatuan mintak benda tak masuk akal. sudahnya kerajaan terpaksa juga beri sebab nak jaga periuk nasi sendiri disamping taknak sakit telinga dan mata asyik tengok mereka ni berpiket dan menyalak sana sini.


lepasni tak payah susah payah ambil diploma & ijazah. yang masuk guna SPM boleh mohon kepada JPA melalui cuepacs untuk iktiraf sama taraf dengan diploma, sebab sijil politeknik pun dah diangkat darjatnya seperti diploma. kah kah kah


tak dapat aku nak bayangkan lepasni tengok di JKR:

dulu J29 boleh arahkan J17 buat itu ini. lepas J17 dinaikkan kastanya ke J29, J29 yang sedia ada dah mati kutu. silap2 J29 versi baru yang dijenamakan semula ni dengan selambanya akan cakap "lu apahal?" sama J29 yang sudah lama tu.


syabas kepada cuepacs dan JPA! anda berjaya menyebabkan perkhidmatan awam bertambah caca marba!

Khamis, Jun 27, 2013 11:07:00 PTG

///Teruk sangat mentaliti saudara yang buat komen ni.HAHAHAHAHA.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
best betul jadi kumpulan sokongan ni. tak payah susah payah belajar tinggi2 ambil diploma/ijazah

mengadu domba saja dengan kesatuan, pastu kesatuan mintak benda tak masuk akal. sudahnya kerajaan terpaksa juga beri sebab nak jaga periuk nasi sendiri disamping taknak sakit telinga dan mata asyik tengok mereka ni berpiket dan menyalak sana sini.


lepasni tak payah susah payah ambil diploma & ijazah. yang masuk guna SPM boleh mohon kepada JPA melalui cuepacs untuk iktiraf sama taraf dengan diploma, sebab sijil politeknik pun dah diangkat darjatnya seperti diploma. kah kah kah


tak dapat aku nak bayangkan lepasni tengok di JKR:

dulu J29 boleh arahkan J17 buat itu ini. lepas J17 dinaikkan kastanya ke J29, J29 yang sedia ada dah mati kutu. silap2 J29 versi baru yang dijenamakan semula ni dengan selambanya akan cakap "lu apahal?" sama J29 yang sudah lama tu.


syabas kepada cuepacs dan JPA! anda berjaya menyebabkan perkhidmatan awam bertambah caca marba!

>>> Manusia bangsa gini memang tak buleh terima perubahan dan takleh terima kenyataan.

Tanpa Nama berkata...

Gaji diaorng tu kuardari poket hang ker...biarlah diaorng naik gred ke 27@29....aku yg 29 ni tak kisah pun bukanya hilang pun duit gaji aku...awat hang ada phd..

Tanpa Nama berkata...

G17,22 &26 dpt naik G27 mulai julai 2013...rezeki anak2...amin....semakin kuatlah persatuan penolong pegawai pertanian lepas ni....

Tanpa Nama berkata...

J29 tpt aku x pernah nak tunjuk kuasa dekat j17. Sbb kami kerja berpasukan. Setiakawan 2 ada. Malah j29 tpt aku sokong lg J17 naik taraf ke j29. Sbb peluang nak ke J36 bertambah luas. Bg mereka jawatan 2 tak penting. Tp gaji 2 yg amat penting. T.kasih bos-bos ku. InsyaAllah kalau ada rezki ke J29. ko org ttp ku hormat sperti dulu. Sbb ko org lebih snior dr aku.

Tanpa Nama berkata...

INI SEMUA POYO SEME.. HANGPA PI BUAT KOJE MASING2.. TOKSEY TENGOK POYO MACAM NI....

Tanpa Nama berkata...

kekuatan MTSU & kesatuan pembantu pertanian ni punca kenaikan gred diaorng tahniah....saya tumpang berbangga...

gred free berkata...

saya spm aje...nak masuk mtsu la...bole dpt gred 27...yahoooo

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya kita sebagai pembantu tadbir N17 ni perlu bersatu untuk mewujudkan satu persatuan pembantu tadbir 17 di peringkat kebangsaan tanpa membezakan kakitangan sma ada daripada kementerian/ jabatan. Banyak sangat persatuan pembantu tadbir yang diwujudkan dan menunjukkan kita tak bersatu hati. Kalau mcm tu mcm mana tuntutan nak dilayan jpa.

Tanpa Nama berkata...

patutnya cuepacs perjuangkan sekali kakitangan kumpulan pelaksana yang mempunyai kelulusan lebih tinggi untuk DIPERMUDAHKAN kenaikan mereka ke peringkat lebih tinggi, sebagai contoh gred yang menggunakan SPM ada diploma boleh dipertimbangkan untuk gred 27/29, atau gred SPM/DIPLOMA yang mempunyai ijazah sarjana mudah/sarjana dipertimbangkan untuk gred 41.

ini tak, perjuangkan kenaikan gred/gaji tanpa sebarang cagaran bahawa seseorang itu mempunyai merit yang sepatutnya.

makin hari makin jumud pemikiran pemimpin cuepacs ni. berfikir cara lama.

Tanpa Nama berkata...

Sabar ya PA yg selain.dari Gred J & G....insyallah kalau tak tak tahun dpn mgkn tahun 2 @ 3 tahun lagi naik ler gred...utk makluman kesatuan pembantu pertanian & MTSU telah 3 dekad memperjuangkan kenaikan gred diaorng....jadi memeng sepatutnya mereka dpt....amin

Tanpa Nama berkata...

Bile la nk kua pkeliling 17 ke 27 ni ltih dh tgu cm tgu jatuh dan x jtuh2 adooiii

Adi Wira berkata...

Ulasan paling BANGANG dari anJ17ing.patutlah mintak jumud nak sorg2.

Cisco switch berkata...

GRED KEWANGAN & SISTEM MAKLUMAT

NAIB PRESIDEN
Sdra. Ramli bin Kalil

PENOLONG SETIAUSAHA
Sdra. Mohd Arpandi Said

Saudara, camne ngan gred F, senyap aje ..buat tak FT17 ke FT27, F29 ke F36, F36 ke F38

puak2 gred F la ni penting kerana era teknologi maklumat amatlah dikehendaki dalam sektor awam buat masa ini dan masa2 akan datang..

Tanpa Nama berkata...

Pembantu makmal kat sekolah..nak naik gred?keje bukannye buat sangat,,,,,bersembang je lebih

Tanpa Nama berkata...

Jawatan penyelia asrama sepatutnya dinaikkan pangkat sbb krj melibatkan rekod dan berhubung dgn org luar..lebih kpd servis pd org rmai. Kdg kala jika pekerja awam takde kami yg ambik alih tugas pembersihan dan sbgnya. Lgpun peluang kenaikan penyelia asrama paling payah. Nak berpindah pun susah. Harap dikaji secepatnya. Jgn sbuk nk naik kan sesetengah jawatan je.

Tanpa Nama berkata...

Yela kalau nk naikkan naikkan la semua gred 17 bru adil

Tanpa Nama berkata...

ini kalilah!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kesatuan pembantu pertanian & MTSU kuat dan bersatu setiap ahlinya...x mcm yg lain...sebab tu diaorng senang dpt upgred skim.....x mcm kita...apa pun x ada...kah3...padan dgn muka kita

Tanpa Nama berkata...

Tapi pekelilingnye mane. Ade ke tak. jangan2 kena tipu lg sm seperti skim SBPA dulu. nak kate mesti ade bukti. Pekeliling x der jwb nye x der lah 2. Kecian J.G asik kena tipu je.

Tanpa Nama berkata...

sekadar pendapat.kami pembantu tadbir N17 juga masih menanti berite gembira,, agar dinaikn gred kami ini.PTR yg dlu gred N11 telah dijumudkn N17.kami yg memang hakiki gred N17 ni nk jugak merasai dihargai seperti mereka.sekian,,terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Gini la..sy myokong j17 dnaikkn gred krna surat plantikan kami nk syrat sjil politeknik..isunya skrg knpa last gaji kami sma n17,knpa knaikn thunan kmi sma dgan knaikn n17 sdkn n17 lantikn klayakan sjil spm,.kmi n17 lantikn sjil poli..memg wajib dbezakn,.wlaupn sestngah n17 ada ijazah,tpi tlg tgk kepda surt lantikn la,apa syart sjil yg dperlukn,spm ja..lantikn n17 nk sjil spm,lantikan jurteknik wajib skurg2nya sjil poli..jelas kn

Tanpa Nama berkata...

1 lg,dari segi gaji memg cuepacs byk membela nsib pnjwat awam,.tpi knpa tidak membela isu posting,.ada yg dh kwin is3 dpt keja posting negeri lain,jauh tpisah dr suami,.suami ngeri lain is3 ngeri lain,.mcm ne dgan ank2,ada ank2 yg tpaksa tingal bsma nenek,si ibu atau si bpa akn brulg alik stiap mgu untk bjumpa ank..ada ank kecil yg tgl bsma ibu,bpak kerja kt ngeri lain,dek krna kerja si bpak jarg bjumpa ank,.pnah skali si bpak dtg untk bjumpa ank,si ank menangis xmahu d dukung bpak,.seolah2 ank tidak cam akn bpa sndri,.dek kerana kerja ,ank dan bpa jarg bjumpa..bgaimana perasaan ayah..ni kejadian yg brlaku dpan mata mlibtkn kwn bek sy,dan sy turut mgalaminya..sy kerja di utara,is3 keja jauh dselatan,.sy akn myambt chaya mta xlma lg,.mohon tkar brkali2 xdpt,.mcm ne lpas menimang ank,.adakah ank tgl bsma nenek,bapak kerja d tmpt lain dn ibu d tempt lain..didikan yg baik untk ank2 adalh dr ibubpa..bgaimana dgan ank yg ibu dn bpa bkerja d ngeri yg brbeza..dan ibu tpaksa bkgsi rumah dgan rakan stugas yg lain...ceupacs,tolong ambil perhatian..bela la nsib kami,satukn ahli kuarga kami

Tanpa Nama berkata...

Nate set2 taik ni kena tipu eh blako nyo...mana ada naik gak j17,gaji dok tara tu jah taik weh....nak deki pun biar jd kenyataan dulu..puak mu kena sedar, klayakan masuk j17 guna sijil poli, untuk dapat sijil poli kena samb ngaji lps spm slama dua thn, hok puak j17 tak puah atinyo nape kelayakan masuk dgn stpm terus dpt gred 27, sedangkan samo jah, lepas spm samb ngaji dua thn dpt la stpm.set2 taik ni megerti ko doh eh?

Tanpa Nama berkata...

nak kate senang2 ja gred J di upgred rasenya tak btl. pernah dengar tak mantan perdana menteri kate. dah lamah dah..30thn dah gred j minta d upgredkan sampai skrg minta d upgredkan tu pun tak tahu lg jawapannya. tahu2 kena tipu lg. jawatan lain di upgredkan kita tak bisingpun. kita ttp perjuangkan nasib gred J. bila hampir nak d upgred. gred lain pula bising. ape cerita. pekeliling pun x keluar lg. tak tahu btl ke tak. harap JPA buat kenyataan yg btl berkenaan penambahbaikan skim J. kalau Gred J boleh d permainkan ape lg gred N dan sebagainya. tak tahulah nak kate ape lg. skrg dah nak masuk bln 9 dah. tak der kbr lg ttg gred J & G. mudah2 semua gred d tambah baik. agar mutu perkhidmatan awan dan prodaktiviti bertambah baik sekian wasalam.

lufey rayyan berkata...

aakhirnya seperti yang dijanjikan gred yg disebut telah pon dinaikkan...tp bagaimana dgn grd c,N,FT dan lain?bila lagi nak dinaikkan..?nk bayar ptptn pon x mmpu skrg..waaaa