SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

04 Jun 2013

PENJAWAT AWAM TERUS BERPOLITIK DIKENAKAN TINDAKAN - KSN

Bernama
4/6/2013




KUALA LUMPUR 4 Jun - Para penjawat awam yang masih berpolitik akan dikenakan tindakan berdasarkan peraturan, pekeliling dan undang-undang yang termaktub di bawah Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).
Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa berkata, pihaknya telah meminta ketua-ketua jabatan untuk memantau sekiranya terdapat penjawat awam yang masih berpolitik di laman sosial. - UTUSAN ONLINE

189 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1st

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam yg memegang jawatan jkkk patut diambil tindakan juga

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam yg memegang jawatan jkkk patut diambil tindakan juga

Tanpa Nama berkata...

Kalau Presiden Cuepacs berpolitik macam mane?

Tanpa Nama berkata...

Ambil tindakan buang kerja supaya rakyat menggangur dan berkelayakan boleh mengambil alih jawatan berkaitan yg dikosongkan. Idea yg baik utk mengurangkan kadar penggangguran negara. Turut patut diambil tindakan ialah PA yg malas bekerja dan asyik menuntut kenaikan gaji siang dan malam. Semoga segera dilaksanakan.

Tanpa Nama berkata...

Yang suka berpolitiking ni adalah Guru . Masa banyak habis terbuang dgn berpolitiking berpuak2 . Krjaan beri banyak keistimewaan kpd Guru pun masih lagi membangkang . Bukalah mata , telinga wahai TPM fikirkan kaedah menfokus agenda tranformasi pendidikan negara .

Tanpa Nama berkata...

sandiwara semasa..

Tanpa Nama berkata...

hentikan politik la, buat keja bagus2. dato omar tu dah pencen, suka ati dia la. nanti lg 5 thn, gi la politik, pas pilihanraya kena kerja pula. Ingat rezeki tu allah beri, kalau tak jalankan keja, tak berkat, tu yg tak cukup2...
nasihat untuk diri sendiri juga...

Haji Shuib berkata...

dibenarkan berpolitik asalkan UMNO dan BN. Dilarang tanya sebab.

Pejabat kerajaan hendaklah mengganggap semua ketua cawangan dan bahagian UMNO adalah majikan mereka. sila hormat jika da lawatan dr JKKK dan ketua cawangan.

Tanpa Nama berkata...

Haji Shuib berkata...
dibenarkan berpolitik asalkan UMNO dan BN. Dilarang tanya sebab.

Pejabat kerajaan hendaklah mengganggap semua ketua cawangan dan bahagian UMNO adalah majikan mereka. sila hormat jika da lawatan dr JKKK dan ketua cawangan.

Kenyataan di atas adalah salah dan tidak peka undang-undang.

Tanpa Nama berkata...

kalau nak ambil tindakan biar la adil jgn sebelah pihak saja yang kena

Tanpa Nama berkata...

Jangan Asyik cerita pasal politik saja ....janji pasal gaji kakitangan awam sampai sekarang tak selesai lagi ke ?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Yang suka berpolitiking ni adalah Guru . Masa banyak habis terbuang dgn berpolitiking berpuak2 . Krjaan beri banyak keistimewaan kpd Guru pun masih lagi membangkang . Bukalah mata , telinga wahai TPM fikirkan kaedah menfokus agenda tranformasi pendidikan negara .

Selasa, Jun 04, 2013 9:26:00 PTG

..........................................

TAK HABIS-HABIS SALAHKAN GURU AJER....KO NI..POLIS..PEGAWAI KERAJAAN LAIN PUN SAMA..KO PUN SAMA JERRR

Staff JKM berkata...

Saya ingin bertanya..POLITIK dan KERJA JABATAN KERAJAAN adalah satu perkara yang berbeza. Tapi mengapa prosider atau syarat2 Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) sering dipertikai oleh sesetangah wakil rakyat dan masyarakat? SETELAH keputusan muktamad oleh pihak JKM berkenaan bantuan tidak lulus, kenapa menjadi pertikaian?..dan seperkara lagi mengapa JKM tidak mewartakan satu undang2 atau akhta kesalahan seperti tidak berkata benar?..pemalsuan dokumen?..seolah2 seperti proses dibank..terima kasih kerana sudi membaca cadangan ini

Tanpa Nama berkata...

Ini satu lagi yang MAHA hebat. Siapa ada anak OKU, OKU terlantar jika pendapatan mereka melebihi RM3000/= tak dapat bantuan. Jadi keluarga OKU ni terpaksa minta turunkan pedapatan mereka dibawah paras RM3000/=. Bila pendapatan dibawah RM3000/= anak tidak lagi bergelar OKU.

Tanpa Nama berkata...

Jgn buat tuduhan melulu, kalau guru saja yg berpolitik takkan BN hampir tumbang. Tanyalah ' red bean army ' jika nak tahu siapa lebih hebat berpolitik. Sebenarnya semua sama tak kira dia guru maupun pejawat awam dari profesyen lain pun tidak terkecuali termasuk saudara/saudari yg buat fitnah ni. Jgn salahkan satu pihak je, lihat je berapa ramai ahli yang berhormat yg dtg dari kalangan guru. Yg paling ramai ialah peguam.

Tanpa Nama berkata...

kerajaan bkn hak bn,klau kerajaan hak bn,pru14 nt andai kata kerajaan hak bn kalah,brenti ajelah koje kome kerajaan bn,

Tanpa Nama berkata...

Sedap mulut kata ke cikgu kuat berpolitik. Buat kajian dululah. Jangan main serkap jarang je. Kalau betul cikgu kuat berpolitik, kenapa setiap tahun keputusan UPSR, PMR, SPM, dan STPM sentiasa meningkat. Sila siasat siapa yang banyak pegang jawatan ketua cawangan, ketua bahagian, adun, ahli parlimen, exco, dan menteri. Adakah CIKGU? Paling tinggi jawatan politik yang pernah dipegang oleh cikgu ialah jawatan TPM Malaysia, iaitu arwah Tun Gaffar Baba. Itupun 25 tahun dulu. Sekarang jangan harap kau orang senang-senang nak jumpa cikgu jadi orang kuat politik. Jadi-jadilah memburuk-burukkan cikgu.

Tanpa Nama berkata...

keputusan UPSR, PMR, SPM, dan STPM sentiasa meningkat, tu murid yg jawab. kalu cikgu yg jawab alamak lingkup.

Tanpa Nama berkata...

ada anak jiran tahun lepas amik SPM, cikgu bahasa inggeris tak masuk kelas sampai setahun, tapi yang pelik keputusan SPM bahasa inggeris anaknya dapat A. Cuba fikir anak dia dapat markah A sebab cikgu ke atau usaha sendiri?

Tanpa Nama berkata...

Kerani sekolah hasad dengki saje nak fitnah guru,dlm satu skolah bkn semua guru pembangkang ,,bn pun ada atas pagar pun ramai

Tanpa Nama berkata...

Memanglah murid yang jawab dalam peksa, sebab yang peksa dia orang. Guru hanya sebagai pembimbing. Murid yang dapat A dalam Bahasa Inggeris tu, gerenti ambik tuisyen. Siapa yang ajar dalam tuisyen tu? Jin ke? Jawablah sendiri. Apalah punya standard pemikiran kau orang. Perkara macam inipun tak boleh pikir.

Tanpa Nama berkata...

Tidak ada mana-mana tokoh di dunia ini mencapai kecemerlangan tanpa berguru. Imam Syafie gurunya Imam Abu Hanifah dan Imam Malik. Yang mengendalikan tuisyen, portal pendidikan, blog UPSR, PMR, SPM, dan STPM, laman-laman web pendidikan, buku-buku rujukan peperiksaan, dan segala perisian untuk pembelajaran, semuanya ditulis oleh guru. Kalau murid dapat A tanpa berguru, tapi bergantung pada bahan-bahan yang disebutkan di atas, sebenarnya mereka tetap bergantung pada guru secara tak langsung. Mana ada manusia tiba-tiba jadi pandai tanpa merujuk bahan-bahan pembelajaran yang ditulis oleh guru. Jadi, jangan takbur.Jangan sedap tuduh cikgu kuat berpolitik. Nampak sorang dua guru kuat berpolitik, lalu buat kesimpulan semua guru menyebelahi pembangkang. ITU TAK ADIL (kata Abdul Wahib dalam filem Tiga Abdul).

mahudemokrasibersih berkata...

kalau politik/turut serta apa acara bagai umno/bn x mengapa..kalo x hadir siap kena tulis surat tunjuk sebab..TAPI kalo pembangkang langsung xblh..FUCKlah..demokrasi apa kebenda ni..MANSUHKAN je PENGUNDIAN tu..x payah mengundi..teraju je negara ni sampai kiamat..

Tanpa Nama berkata...

Kalo ye pun x puas hati, knp perlu keluar perkataan mencarut bagai? Tak faham generasi sekarang, tata susila dan adab seakan terhakis.

Tanpa Nama berkata...

Orang yang menyalahkan guru tak habis-habis nie minda kelas bawahan..cikgu satu malaysia abaikan mereka jangan letak diri anda macam mereka.Teruskan berjuang untuk anak bangsa..

Tanpa Nama berkata...

Guru berpolitiking bagaimana hendak mengeyangkan perutnya sahaja sehingga mengabaikan tanggungjawab sebagai pendidik .
Guru sebenarnya perlu bermuhasabah diri beri 100% membawa agenda pendidikan negara .
Lihat sahaja semua agenda yang dibawa dari zaman pemerintahan dari penyata razak , Guru dahulu memberi keikhlasan dalam mengajar , tapi sekarang kebendaan & pemberian keistimewaan diberi keutamaan tapi hakikatnya keputusan pendidikan sebenarnya adalah temberang belako .

Tanpa Nama berkata...

Nak jadi Guru Cemerlang ,banyak mana yang terbilang tapi hakikatnya Temberang , teluq tembelang , jembalang , jalang , jembalang , bila ditiup oleh anwar jadi lalang .

Tanpa Nama berkata...

Jealous lah tu. Dengki dgn rezeki org lain berdosa. Tanpa guru huruf A dan nombor 1 pun si bangang ni tak reti. Skrg dah pandai membaca dan menulis suka burukkan org lain pula. Suruh belajar malas, lawan cakap guru suka. Nah skrg baru engkau terima akibatnya kerana tak dpt gaji setimpal guru.

Tanpa Nama berkata...

Barangsiapa yg asyik salahkan guru, senang je jawapannya: mulai 9 dan 10 hb jun ni jgn hantar anak2 tuan puan ke sekolah utk diajar oleh guru. Ajarlah dan didiklah anak2 anda sepuasnya hingga dpt A dlm semua peperiksaan awam yg duduki. Anda dah memfitnah dan menghina guru sesuka hati tanpa bukti maka semudah itu jugalah anda berhenti menghantar anak2 ke sekolah. SENANGKAN? 0 - 0

Tanpa Nama berkata...

Aku punya komen bukan semua Guru tu bijak tapi ada jugak yg bahalol , dungu & belagak pandai .

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya depa tu jelous dgn Cikgu sbb time cuti sekolah boleh relax bercuti bawak family makan angin , kerja tak stress , masuk pagi balik tengah hari . ptg boleh mengangkang @ goyang telor .
Time naik pangkat tak payah bersusah2 sbb dah ada TIME Base & kena berpindah .
Inilah kerja Menteri yg menjaga TERBAIK .
Menteri yang lain tidor .

Tanpa Nama berkata...

Kalo tak puas hati dgn CUEPACS @ sistem kebajikan Penjawat Awam cuba di PRU14 tukar Krjaan & tukar Menteri yg tidor tu !

Tanpa Nama berkata...

Tajuk besar diatas HIGlight .
"Penjawat Awam yg suka berpolitik akan diambil tindakan" - KSN .
Inilah padahnya Krjaan kerana memberi peluang kpd Guru berpolitik tapi hakikatnya memakan tuan sendiri .
Padan muka BN !

Tanpa Nama berkata...

Kepada yang mengatakan cikgu "kuat berpolitiking", guru sekarang "tidak ikhlas macam guru dulu-dulu", yang melabel cikgu sebagai "temberang , teluq tembelang , jembalang , jalang , jembalang , bila ditiup oleh anwar jadi lalang", yang kata "anak jiran dapat A dalam Bahasa Inggeris peringkat SPM tanpa belajar daripada guru selama setahun", yang kata "keputusan UPSR, PMR, SPM, dan STPM sentiasa meningkat, tu murid yg jawab. kalu cikgu yg jawab alamak lingkup",yang cakap "Aku punya komen bukan semua Guru tu bijak tapi ada jugak yg bahalol , dungu & belagak pandai", dan yang akhir sekali yang beri komen "Inilah padahnya Krjaan kerana memberi peluang kpd Guru berpolitik tapi hakikatnya memakan tuan sendiri. Padan muka BN !"

NASIHAT SAYA KEPADA TUAN-TUAN YANG BUDIMAN, LEPAS NI HANTARLAH ANAK ATAU CUCU CICIT TUAN-TUAN KE SEKOLAH DI LUAR NEGARA KERANA TUAN-TUAN TELAH MELETAKKAN STANDARD GURU MALAYSIA SEDEMIKIAN RUPA. ADA BERANI!

Tanpa Nama berkata...

Dato ali maksudkan,
Tindakan akan diambil hanya tehadap pa yg berpolitik berpihak kpd pembangkang shj.
(politik yg berpihak kpd BN tidak termasuk dlm kumpln ini)
Jadi jika anda ingin berbakti untuk BN, silakan....walau anda tk masuk kerja seharian, minggu ds. Tindkn tidk akan dan tidak pernah diambil terhadap mrk yg aktif politik bn.
HIDUP BN.

Tanpa Nama berkata...

KHAS KEPADA RAKAN-RAKAN GURU!!!!

Tak payah la anda komen kalau orang kutuk anda sebab ia akan menyebabkan anda setaraf dengan mereka. Biarkan mereka yang tak berpelajaran tinggi mana ini bersewang sesama mereka sahaja.

Kalau anda marahkan orang gila kerana memaki anda tentu orang kata anda juga 15 kali gila

Takkanlah kerana orang yang kurang cerdik mengutuk anda, maka anda harus melayannya, kan ke bodoh namanya tuuuu

tqqqqqq

Tanpa Nama berkata...

cikgu jngn fikir sbb cikgu org semua jadi pndai. kalau tiada kaitan dgn PA lain cikgu pun tak wujud..patut cikgu faham apa maksud saya..x usah cikgu berlagak sngt. pjm mata dan fikir dari mana asal cikgu..yg wujudkan no 1 dan huruf a bkn cikgu..

Tanpa Nama berkata...

elaun perumahan bila nak diselaraskan...harap2 diumumkan dlm masa terdekat ni,klau bole berkuatkuasa bln Julai ni...

Tanpa Nama berkata...

"cikgu jngn fikir sbb cikgu org semua jadi pndai. kalau tiada kaitan dgn PA lain cikgu pun tak wujud..patut cikgu faham apa maksud saya..x usah cikgu berlagak sngt. pjm mata dan fikir dari mana asal cikgu..yg wujudkan no 1 dan huruf a bkn cikgu.. "

SANGAT SETUJU SOKONG 200%

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya terlalu ramai kerani di Malaysia ni yg menjadikan kita PA ke angka 1.4 juta ! Patut dikurangkan kerani ni supaya PA di Malaysia menjadi lebih kurang 800,000 org contohnya ! Baru senang kerjaan nak naik gaji semua PA !

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan salam semua

Cukup-cukuplah wahai sesama PA baik guru dan lain kategori. Sebenarrnya kamu semua tak akan kemana selagi bercakaran dan menudung jari sesama sendiri dan merugikan negara dan agama. Kini semua PA harus buktikan output kamu semua kepada kerajaan bagi membuktikan bahawa apa yang kamu perjuangkan adalah sepadan dengan hasil kerja kamu semua.

Bagi pihak berwajib haruslah peka dan setiap Gred dan katergori harus diberikan peluang mendapat ganjaran seadil-adilnya dan bukan hanya sesepihak sahaja.Ini kerana semua pihak bergading bahu melaksanakan tugas mereka baik beruniform dan bukan uniform.

Salam hamba yang hina flower

Tanpa Nama berkata...

Guru-guru bangang lahir drp KPLI sebab depa ni bkn nk jd cikgu pun tp jd cikgu coz x dpt kerja yg diimpikan. Tu yg mengajar x ikhlas pikir duit je semua benda nak claim. Cikgu zaman dulu memang terbaik, kerja tanpa mengira masa dan memang lilin membakar diri..

Tanpa Nama berkata...

Kau orang asyik nak mengomel je dalam ruangan ni. Aku nak nyanyi pulak,

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai di sini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

Tanpa Nama berkata...

Barangsiapa yg asyik salahkan guru, senang je jawapannya: mulai 9 dan 10 hb jun ni jgn hantar anak2 tuan puan ke sekolah utk diajar oleh guru. Ajarlah dan didiklah anak2 anda sepuasnya hingga dpt A dlm semua peperiksaan awam yg duduki. Anda dah memfitnah dan menghina guru sesuka hati tanpa bukti maka semudah itu jugalah anda berhenti menghantar anak2 ke sekolah. SENANGKAN? 0 - 0

Khamis, Jun 06, 2013 10:44:00 PTG

&&&&&&&&&&&&&&&&

aku hantar anak darjah 5 ke skolah swasta (international school).
hampir 4 angka satu bulan !
pendapatan aku + istri cuma 7 ribu shj.

ada berani ? memang aku berani !

aku benci guru hipokrit !! - penting utk dpt anugerah dan bonus dpd kerajaan bilamana skolah cemerlang UPSR !!.

skolah semacam sarkas dan murid adalah badut mereka !

ngko makan wang tak halal dunia akhirat.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS terutama Setiausahanya & TPM yang menyebabkan punca ketidak puasan hati penjawat awam lain .
Ketidak adilan dalam sistem kenaikan pangkat & pengiktirafan yang berlebihan dek kerana faktor undi popular tambahan mereka adalah kumpulan pendesak yg ditakuti oleh BN.
Masuk kerja pagi , balik tengah hari , petang boleh mengangkang @ goyang telor .
Marilah semua PA menyokong PR untuk perubahan .

Tanpa Nama berkata...

Anta sorang anak, bolehlah. Kau ade berapa anak? Kalau ada 5 orang, kau anta semua kat international school. Cukup bulan makan pasir. Berak batu. Berlagak.

Tanpa Nama berkata...

Anda pulak, termasuk dalam golongan mana?

Tanpa Nama berkata...

Nama pun dah CUTI mestilah bercuti dan bersama keluarga, takkan nak mengajar pula; nak ajar kerusi dan meja? Cikgu nak pergi lepak; rempit? Anda yg hipokrit ni pun buat kerja sendiri apabila cuti, takkan cuti pun nak berjauhan dgn keluarga. Mungkin hang ni main kayu 3 atau buat kerja haram ketika cuti. Prasan.....

Tanpa Nama berkata...

Lawak sungguh pakcik ni.....
Hantar anak sekolah swasta, anak belajar dgn b........, kalau anak pakcik belajar dgn bukan gol. manusia pn, ank pakcik panggil cekgu jugak....

Tanpa Nama berkata...

Padan muka mana2 PA yg jealous/cemburu dgn apa yg guru nikmati skrg. Cemburu lah puas2 sampai tak sedar mencari nafkah utk diri dan keluarga anda. Buatlah jika anda fikir cemburu tu sifat yg mulia. Guru2 dpt faedah itu dan ini bukan salah mereka; rezeki diberi kpd cikgu tentu mereka terima. Itulah rezeki dan nasib namanya.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya anda yg sakit hati dgn guru sedang tenat stres kerana gaji tak cukup makan. Nasihat saya supaya anda berkenaan berhentilah sakit hati dgn guru kerana saya khuatir anda akan pendek umur. Stres melampau bahaya tau.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan salam semua

Bagi saya yang dilahirkan dipendalaman amat bersyukur kerana kini dapat duduk sama seperti mereka yang belajar di Sekolah Antarabangsa. Bermula sekolah pendalaman , pekan,bandar, kota raya. Alhamdulillah dan jika anak saya juga pasti sekolah kerajaan jadi pilihan.

Tiada guna bergaduh antara satu sama lain. Kini masanya untuk kita tunaikan amanah yang diberi.Tiada guna jadi seperti Pak Kaduk menang bertarung tergadai. Apakah kerajaan kini zalim? Apakah mereka mungkir janji membayar gaji bulanan? sebaliknya kita harus muhasabah diri apakah kita laksanakan amanah yang diberi?.

Salam hamba flower yang hina.

Tanpa Nama berkata...

kita tak perlu bergaduh, tuhan dah tetapkan rezeki kita hanya stakat tu.. usahalah.. jangan dengki2.. sementara tulang 4 kerat ni masih berfungsigunakan sebaik-baik nya.. cikgu memang dia bernasib baik.. tuhan telah beri ia sebagai orang yang hampir perfect, apa yang dia buat adalah yang terbaik..hanya segelintir sahaja yang ponteng terutama yang mengajar bengkel-bengkel banyak yang ambil kesempatan guna harta kerajaan.. ambil upah buat gril dan lain-lain..

Tanpa Nama berkata...

keputusan UPSR, PMR, SPM, dan STPM sentiasa meningkat, tu murid yg jawab. kalu cikgu yg jawab alamak lingkup.

_____________________________________

abis yg ajar sapa kau ye... xsekolah punya statment

Tanpa Nama berkata...

utk capai negara maju, kita sepatutnya mengikut langkah negara maju yg lain swastakan guru kontrak setahun jika bagus tak ponteng sambung lagi kontrak. jika sebaliknya terminate dan beri peluang pada guru muda yang bersemangat dan rajin berdedikasi. barulah sekolah mencapai tahap cemerlang gemilang dan jimatkan duit emolumen kerajaan yang tinggi tiap-tiap tahun.

Tanpa Nama berkata...

utk capai negara maju, kita sepatutnya mengikut langkah negara maju yg lain swastakan guru kontrak setahun jika bagus tak ponteng sambung lagi kontrak. jika sebaliknya terminate dan beri peluang pada guru muda yang bersemangat dan rajin berdedikasi. barulah sekolah mencapai tahap cemerlang gemilang dan jimatkan duit emolumen kerajaan yang tinggi tiap-tiap tahun.

SETUJU SANGAT IDEA NI...101 peratus
baru rasa berbaloi hantar anak sekolah dapat pendidikan bermutu.

Tanpa Nama berkata...

Mengikut Statistik Pendidikan Malaysia 2011-nisbah bilangan 13 murid untuk 1 guru....wah senangnyer hidup guru ye nikmat sangat patutla rileks jek... kerajaan manje sangat pada guru ni..lepas nie kurangkan sikit manje ya..bagi peluang skim lain juga nak hidup...adios..cuba tanya sorang doktor jaga berapa pesakit?? jawab sendirilaa....

Tanpa Nama berkata...

pada pandangan saya selaku rakyat biasa..guru sekarang tidak bermutu dan malas. kerana bahan2 pembelajaran adalah turun temurun dari guru yang terdahulu , tiada penciptaan ilmu yang baru, tiada olahan yang kreatif dan inovatif. pihak atasan perlu laksanakan pelan tindakan segera.

Tanpa Nama berkata...

kebanyakan guru sekarang hasil drp KPLI sebab tu kualitinya rendah.. profesion perguruan kebanyakannya dianggap sebagai pilihan yg terakhir sebab tu kebanyakan guru sekarang mengajar sambil lewa..

Tanpa Nama berkata...

Anda merupakan seorang lagi PA yang tengah tenat stress. Alangkah baiknya dan untungnya rakyat malaysia jika anda dipilih utk membentuk halatuju pembentukan guru yg cemerlang, pakar dan bijak mengajar murid hingga sifar peratus kegagalan. Malangnya org yg petah dan bijak mengutarakan idea biasanya cakap tak serupa bikin apabila diberikan amanah dan.peluang. Cakap utk menjahanam tentang kelemahan org lain begitu mudah hingga keadaan halaman diri diabaikan. Jagalah tepi kain org lain sepuas2nya tetapi jgn lupa cerminkan diri anda. Sempurnakah?

Tanpa Nama berkata...

Krjaan BN sbb segala perbalahan rasa tidak puas hati dikalangan penjawat awam disbbkan pemberian Time Base & ketidak adilan dalam Pentadbiran JPA .

Dengar pantunya Cikgu ...


Nak mengajor pun lintang pukang ,
ada hati nak jadi Guru Besor ,
Yg betinanya mengangkang ,
Yg Jantan Goyang Telor .

Tanpa Nama berkata...

Krjaan BN sbb segala perbalahan rasa tidak puas hati dikalangan penjawat awam disbbkan pemberian Time Base & ketidak adilan dalam Pentadbiran JPA .

Dengar pantunya Cikgu ...


Nak mengajor pun lintang pukang ,
ada hati nak jadi Guru Besor ,
Yg betinanya mengangkang ,
Yg Jantan Goyang Telor .

*******************************************************************************************
banyak PA kene terajan
Tu sebab kerajaan selalu dicaci
Bestnye jadi cikgu disayangi kerajaan
Tapi cian juga pada kerani dianaktiri

hek hek hek

Tanpa Nama berkata...

ada guru yg sanggup tak suruh pelajar menduduki peperiksaan upsr/pmr/spm kerana takut prestasi sekolah menurun.. bila prestasi sekolah menurun, guru di sekolah tersebut tak akan mendapat ganjaran berupa duitan (memang mata duitan betul guru pada zaman sekarang)...

Tanpa Nama berkata...

Mestilah bini engkau ni mengangkang otherwise apa guna engkau susah2 goyang telur dan batangnya. Engkau ni buat pantun berdasarkan pengalaman kan? Bijak2; patut dibayar gaji lebih tinggi dari cikgu.

Tanpa Nama berkata...

utk capai negara maju, kita sepatutnya mengikut langkah negara maju yg lain swastakan guru kontrak setahun jika bagus tak ponteng sambung lagi kontrak. jika sebaliknya terminate dan beri peluang pada guru muda yang bersemangat dan rajin berdedikasi. barulah sekolah mencapai tahap cemerlang gemilang dan jimatkan duit emolumen kerajaan yang tinggi tiap-tiap tahun.

SETUJU SANGAT IDEA NI...101 peratus
baru rasa berbaloi hantar anak sekolah dapat pendidikan bermutu.

Tanpa Nama berkata...

410 000 ribu bilangan guru dalam malaysia itupun tahun 2011 punye, 410 000 x rm 5000 sebulan x 12 setahun = RM 24.6 BILLION setahun gaji

Tanpa Nama berkata...

410 000 ribu bilangan guru dalam malaysia itupun tahun 2011 punye, 410 000 x rm 5000 sebulan x 12 setahun = RM 24.6 BILLION setahun gaji

WAH !! BESAR BELANJA KERAJAAN 24.6 BILLION SETAHUN UNTUK GAJI GURU !!!

Tanpa Nama berkata...

Politik yang dimaksudkan disini ialah politik kepartian sahaja yang bersangkut paut dengan undi dan pilihanraya.

Tanpa Nama berkata...

Politik asal dari perkataan bahasa inggeris.

Orang Asli yang tinggal di dalam hutan belantara "berikhtiar untuk hidup" ( makna politik dalam bahasa melayu )dengan berikhtiar menjaga diri sendiri dan keturunan mereka. Mereka tinggal di tepi sungai yang menjadi sumber minuman mereka seharian. Mereka membuat perangkap untuk menangkap haiwan untuk menjadi sumber protien untuk mereka. ....... dan seterusnya. Politik bermakna IKHTIAR UNTUK HIDUP !

Tanpa Nama berkata...

Makan memberi tenaga untuk terus hidup!

Hidup perlu pasangan, tanpa pasangan hidup jadi SUNYI!

Bila berpasangan manusia bertambah ramai!

Bila ramai jadi sebuah negara !

Terbina Sebuah negara/negeri ....

Dengan adanya .....

1. Tanahair

2. Manusia / Rakyat

3. Ketua untuk mengurus Tanahair dan manusia.

4. Undang - undang yang mengikat tanahair,manusia dan ketua.





Tanpa Nama berkata...

Turunkan harga kereta

http://www.beritasemasa.com/turun-harga-kereta-2013

Tanpa Nama berkata...

Wow! seronoknya aku. Nasib baik aku pilih profesyen keguruan kalau tidak dah tentu stress dan merayu2 kerajaan naikkan gaji. Nasib badan kata seniman agung Tan Sri P Ramlee. huhu..haha..hehe.

Tanpa Nama berkata...

ada bonus ke raya ni

Tanpa Nama berkata...

410 000 ribu bilangan guru dalam malaysia itupun tahun 2011 punye, 410 000 x rm 5000 sebulan x 12 setahun = RM 24.6 BILLION setahun gaji

WAH !! BESAR BELANJA KERAJAAN 24.6 BILLION SETAHUN UNTUK GAJI GURU !!!

PATUTLA QPEK MINTA NAIK ELAUN PAYAH NAK LULUS..SEBAB GENG ATAS NI SEBAT DULU....

Tanpa Nama berkata...

hidup cikgu.. apa saja org nak kata tetapi cikgu tetap terbaik dan kebajikan dijaga..

Tanpa Nama berkata...

Yo... gaji cikgu RM5000... banyak tu abih tu kerajaan nak bayor
aku pun nak jadi cikgu gak...
410000 plak tu... tapi apasal gaji kawan aku tak macam tu...

Pala hotak kau... cakap ikut pala lutut,,,

Tanpa Nama berkata...

Sokong 10001%. Semoga gaji guru terus naik. Untung jd cikgu ni. Biar ada yg mati stress dan darah tinggi kerana asyik sakit hati dgn cikgu. Trima kasih kerajaan dan naikkan lagi gaji guru supaya semakin ramai PA bukan guru gundah gulana dan hilang tumpuan utk berusaha mencari rezeki. Sakit hati dgn guru tak habis2. Hantar saja ke tanjung rambutan.

Tanpa Nama berkata...

Jadilah guru kpd anak2 dan buka sekolah sendiri supaya selesai masalah anda kerana tak perlu sakit hati dgn org lain/guru.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

ada anak jiran tahun lepas amik SPM, cikgu bahasa inggeris tak masuk kelas sampai setahun, tapi yang pelik keputusan SPM bahasa inggeris anaknya dapat A. Cuba fikir anak dia dapat markah A sebab cikgu ke atau usaha sendiri?
-----------------------------
ni ada satu lagi kejadian aneh, jiran aku cikgu English, anak dia dulu tiap tahun dapat terbaik english, Spm pun dapat A1 dalam english.Bukan main bangga Bapak dia dengan anak dia tu dan memandang rendah kat anak aku. dia cakap anak aku suka main dalam kelas. yang peliknya dah empat kali anak dia ambik muet tapi dapat band 1 jer.. anak aku sekelas dengan anak dier spm Dapat 3b english. tapi ambik muet sekali jer terus dapat band 5... dan kesudahannya sekarang anak aku dah jadi pensyarah. anak jiran aku (yang cikgu tu) pulak dah jadi kerani macam aku. bapak die sekarang bukan main malu nak menegur kami jiran sebelah dah sampai ke hari ini. kesimpulannya.. jangan hina orang lain, jangan juga kita bangga diri sangat2. kita sepatutnya saling hormat menghormati saling tolong menolong. dunia itu sentiasa berputar, macam tu lah jugak hidup kita..

PTD nak naik gred 52 berkata...

aku PTD batch kemasukan 2/2005..now dah gred M48.ada gak kekawan satu batch yg dah naik 52..dah 5 kali keluar negara ...latihan/ lawatan kerja bla bla...semua ditanggung...hampir setiap minggu outstation...bengkel, latihan, pemantauan, refreshment, mesyuarat...kota kinabalu tu kira cam rumah kedua aku..haha
tahun ni dapat plak HLP...try mohon uni di Jepun ..kengkawan ramai dapat sambung ke US, UK...alah...yg luluskan pun set2 PTD jugak di JPA nun...
best kan? sebab tu salah saru manifesto PR dalam PRU yg lepas adalah nak hapuskan skim PTD nih..
tapi BN tetap menang..dan kami tetap jadi boss anda semua penjawat awam..tak kira anda cikgu, doktor, jurutera...kami adalah boss anda..the cream of the cream...semua KSU adalah PTD....malahan pengerusi SPP (yg amik guru keje) pun adalah PTD...

Tanpa Nama berkata...

Saya dulu d sekolah, guru yg mengajar sampai dpt masuk U. X tau la kalau2 org yg kutuk2 guru d sini diajar oleh jin masa d sekolah dulu. Selamat hari guru & terima kasih cikgu2, jgn ambik ati dgn segala kutukan & kritikan drp org2 yg masih belum cukup umur & belum matang pemikiran lg, sbb tu depa boleh ckp lagu tu suka2 ati depa, sabar2 ya cikgu2...

Tanpa Nama berkata...

Patut kurangkan bilangan kerani bukan bilangan cikgu, Kerani bukannya ade kerja pun di semua jabatan sama aje dok kutuk org adalah , kerajaan habis duit bayar gaji diarong , cc lah gaji beribu ribu tapi hampes buat kerja

Tanpa Nama berkata...

Imam Hanafi & Imam Malik dapat gaji macam kita ker, mana boleh banding, guru yg mengajar semata2 kerana Allah dengan guru yg mengajar terima gaji macam kita sekarang, nakkah kita mengajar tak dpt gaji macam ulamak2 dulu?

Tanpa Nama berkata...

lemas betulllah!!..cikgu duk kata kerani, yang kerani duk kata cikgu....ehh!! lu nak mintak & tuntut ape pun itu lu nyer pasaiii laaa, jangan laaa duk perlekeh satu sama lain....lu punya nasib lu makan, dia punya nasib dia makan....apa, salahkah kita makan sama2....

Tanpa Nama berkata...

cikgu naik gaji pun, ada pakai duit bapak ko ke bayar gaji diorng?
rezeki masing2 lah..
siape yg pandai amek peluang dlm hidup ni, die lah yg berjaya..

p/s: aku bkn seorg ckgu.. ;)

Tanpa Nama berkata...

Bagus. Aku sokong supaya sentiasa cerminkan diri dulu sblm mengata org lain. Hidup kita di dunia ni semantara je maka buatlah kerja2 yg baik dan berfaedah bukan mencari masalah dgn.org lain, nanti berdosa dan pendek umur kawan2 oi...

Tanpa Nama berkata...

Yg sakit hati dgn cikgu ni adalah mereka2 yg masa sekolah dulu kaki ponteng, malas, kaki buli dan suka melawan cikgu2. Tetapi mereka bercita2 nak jadi cikgu, malangnya dgn pencapaian akademik paras hidung mereka tak laku. Inilah sebenarnya punca mereka tak habis2 hentam cikgu. Jealousjelalusjealous melampau.....

Tanpa Nama berkata...

TRANFORMASI KAKITANGAN AWAM (PA)..

PERKARA YANG WAJIB DI MASUKKAN ADALAH..

SETIAP PENJAWAT AWAM YANG DINILAI TERLALU TERUK MAKA BOLEH DI BERHENTIKAN DARI PERKHIDMATAN, TANPA ADA SEBARANG KOMPROMI SEPERTI SWASTA..

PERKARA INI AKAN DI MAJUKAN UNTUK PERHATIAN PM NANTI..

Tanpa Nama berkata...

Saya ingin bertanya..POLITIK dan KERJA JABATAN KERAJAAN adalah satu perkara yang berbeza. Tapi mengapa prosider atau syarat2 Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) sering dipertikai oleh sesetangah wakil rakyat dan masyarakat? SETELAH keputusan muktamad oleh pihak JKM berkenaan bantuan tidak lulus, kenapa menjadi pertikaian?..dan seperkara lagi mengapa JKM tidak mewartakan satu undang2 atau akhta kesalahan seperti tidak berkata benar?..pemalsuan dokumen?..seolah2 seperti proses dibank..terima kasih kerana sudi membaca cadangan ini

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

penulis diatas aku rasa mungkin berumur 50an ke atas...huhuhu

Tanpa Nama berkata...

TADI MASA BINI AKU BALIK DARI SEKOLAH DIA CAKAP, DAPAT ANUGERAH KHIDMAT CEMERLANG... AKU BANGGA HABIS NGAN BINI AKU.....

PASTI DAPAT DURIAN RUNTUH AGI..IDUP CIKGU....IDUP CIKGU....

KALAU TERINGIN NAK JADI CIKGU PASTIKAN SPM MINIMA DAPAT 7A BARU BLEY JADIIK YE...KALAU TIDAK ..TIAM TIAM MA...HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

guru dulu dan sekarang jauh bezanya.. masyarakat dulu dan sekarang jauh bezanya.. sekarangni apa saja kerana duit..

Tanpa Nama berkata...

Janganlah salahkan cikgu.. Dah keputusan kerajaan yg nak bagi.. Walaupun ikhlas or nak undi cikgu2, dah mungkin dah rezeki kaum cikgu.

Saya berterima kasih pada cikgu saya zaman 80/90an serta cikgu yg sekarang mendidik anak saya.

Pegawai E44

Tanpa Nama berkata...

Aku perhati jd cikgu ni mmg susah, x sanggup aku, biarla aku kerja di ofis je. Kena berdiri lama2 dlm kelas, terpekik2 suara nak pecah anak tekak, berpeluh2 naik turun tangga jln2 satu sekolah, , berpanas2 di padang, bertimbun buku nak diperiksa. Tp anak2 cikgu ramai pandai2 dan berjaya, itu yg selalu aku nampaklah.

Tanpa Nama berkata...

Ye...politik kepartian pembangkang sahaja....

Tanpa Nama berkata...

Ceupacs sepatutnye bangkit bela cekgu ni....cekgu dicaci, didengki dan dibina.
naikkan gajj cekgu kerana cekgu selalu jadi mangsa tempat lepaskan rasa marah pa lain2...sesuai dengan beban yg ditanggung

Tanpa Nama berkata...

latest news..taklimat sistem saraan tranformatif dari dato omar sebentar tadi kol 9.00pagi-2.00ptg 10/6/2013 dari usm

-6 jawatan termasuk j17 akan naik j29 kuatkuasa 1 julai 2013


-pejumudan gred 1-10 kepada gred 11 kuatkuasa 1/11/2013

sekian,harap maklum

Tanpa Nama berkata...

latest news..taklimat sistem saraan tranformatif dari dato omar sebentar tadi kol 9.00pagi-2.00ptg 10/6/2013 dari usm

-6 jawatan termasuk j17 akan naik j29 kuatkuasa 1 julai 2013


-pejumudan gred 1-10 kepada gred 11 kuatkuasa 1/11/2013

sekian,harap maklum
###################################

harapan jela lah beb..
buat sedap hati..
kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

Penyenaraian Pasaran Utama Bursa Malaysia babitkan 790.123 juta saham

AirAsia X Bhd melancarkan tawaran awam permulaan (IPO) bernilai kira-kira RM1.145 bilion sempena cadangan penyenaraiannya di Pasaran Utama Bursa Malaysia, membabitkan 790.123 juta saham pada harga indikatif RM1.45 seunit.
Daripada jumlah yang ditawarkannya itu, sebanyak 197.53 juta adalah saham sedia ada, manakala 592.592 juta lagi adalah saham terbitan baru.
Harga langganan bagi peruntukan institusi akan ditentukan menerusi binaan bida, sementara harga akhir bagi pelabur runcit pula akan ditentukan berdasarkan kepada harga institusi itu, tertakluk ia tidak melebihi harga indikatif yang ditetapkan.

Justeru, berdasarkan kepada harga indikatif RM1.45 seunit, syarikat penerbangan tambang rendah jarak jauh berkenaan bakal meraih RM859.3 juta daripada IPO itu.

Pada harga berkenaan juga, ia bakal menyaksikannya mempunyai modal pasaran bernilai RM3.436 bilion apabila disenaraikan pada 10 Julai ini.

Susulan 592.592 juta saham baru yang diterbitkan bagi IPO itu, modal saham AirAsia X ditingkatkan kepada 2.37 bilion saham, daripada 1.778 bilion saham sebelumnya.

Sementara itu, daripada 790.123 juta saham yang ditawarkan dalam IPO itu, 538.01 juta atau 68 peratus diperuntukkan untuk langganan pelabur institusi, manakala baki 252.111 juta adalah untuk langganan runcit.
Bagi peruntukan pelabur institusi itu, 277.271 juta ditawarkan kepada pelabur institusi tempatan dan asing terpilih, manakala 260.74 juta kepada pelabur institusi Bumi-putera yang diluluskan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI).

Daripada jumlah yang ditawarkan untuk langganan pelabur runcit pula, sebanyak 150 juta adalah bagi langganan awam, manakala baki 102.112 juta lagi kepada individu serta penumpang AirAsia X yang layak.

Harga langgan menerusi binaan bida

Harga langganan bagi peruntukan institusi akan ditentukan menerusi binaan bida, sementara harga akhir bagi pelabur runcit pula akan ditentukan berdasarkan kepada harga institusi itu, tertakluk ia tidak melebihi harga indikatif yang ditetapkan.

Ketua Eksekutif AirAsia X Azran Osman-Rani, berkata sebahagian besar daripada dana kasar yang bakal dijana daripada IPO itu akan digunakan oleh syarikat penerbangan itu sebagai perbelanjaan modal dan modal kerja.

Beliau berkata, pihaknya merancang menubuhkan hab baru di luar Kuala Lumpur bagi memanfaatkan kehadiran sedia ada Kumpulan AirAsia di rantau ini.

“Proses mendapatkan lesen di negara terbabit sudah kami gerakkan,” katanya pada majlis pelancaran prospektus IPO itu di Kuala Lumpur, semalam.

Hadir sama ialah Pengerusi AirAsia X, Tan Sri Rafidah Aziz; Pengasas Bersama yang juga Pengarahnya, Tan Sri Tony Fernandes, dan Ketua Eksekutif Kumpulan CIMB, Datuk Sri Nazir Razak.

Azran berkata, AirAsia X bercadang merintis hab baru pertama di luar Kuala Lumpur di Thailand, yang ia sudah menubuhkan syarikat bersekutu, dikenali sebagai Thai AAX Co Ltd, bagi tujuan itu. Antara lokasi lain ialah Indonesia, Jepun dan Filipina.

Dalam perkembangan lain, Tony yang juga adalah Ketua Eksekutif AirAsia Group, berkata pihaknya menyasarkan menyenaraikan AirAsia Indonesia pada tahun ini.
Beliau sebelum ini berkata, saiz IPO AirAsia Indonesia dianggarkan sekitar saiz IPO AirAsia Thailand yang disenaraikannya sebelum ini dengan jangkaan menjana sekitar AS$200 juta.

TERBOIKOT ATAU TIDAK ?

Tanpa Nama berkata...

gred 11 sedia ada macam mana? lopooooong ke? gred 11 sedia ada, sampai pencen ke statik?

Tanpa Nama berkata...

gred 11 semasa, cam mana plak.....

Lembu UMNO berkata...

Amaran untuk Presiden CUEPACS!!

Jangan sibuk berpolitik.

Jangan sibuk perjuangkan CUEPACS, tercapainya tidak!

Tanpa Nama berkata...

gred 11 sedia ada jawabnya statik la smpi ke pencen....

Tanpa Nama berkata...

Orang bagi amiin,
tapi jangan la pulak yang tak dapat dok dengki........
Perjuangkanlah........
Orang bagi @ tak bagi tetap bersyukur.....

mantan G27 berkata...

Aku dah berenti kerja "kerah jaan"..aku dah tak heran sekarang aku kerja toreh getah sekarang..sebab hati pun tenang..kerja kerahjaan ni banyak sangat "biru keras c"..aku sanggup letak jawatan..harap wakil2 rakyat..pemimpin2 buka mata..kenapa banyak orang tak sokong kerajaan sekarang??..rakyat dah tahu..asyik2 kepentingan periuk nasi sendiri..patut lah buncit2 perut

Tanpa Nama berkata...

Aku nak tanya? boleh tak anak kepada kerani "CC" pejabat kerajaan bawak anak dia buat kerja sekolah kat pejabat? kat tempat aku ada, siap buat kat bilik mak dia, guna bilik/komputer pejabat, bos pun tak kata apa2 hebat tak, kalau korang rasa nak buat, buat je la kalau salah apa tindakan yg patut diambil? sila komen untuk menyedarkan peristiwa ini

Tanpa Nama berkata...

Tuuuiiieee ingat ni medan peperangan Guru vs Kerani ke?
Semuanya tak betoi , masing2 bergantung antara sama yg lain .
Cikgu sepatutnya memberi contoh kpd kerani & kerani sepatut memberi perkhidmatan kpd Guru kerana guru adalah pelanggan mereka . Pelanggan kpd Guru adalah murid2 & ibubapanya .
Guru bodoh asyik2 nak mintak gaji lebih kerja pun tak le berat mana pun sbb kerani dah ada . Cukup2lah dgn apa yg krjaan bagi . bagi betis nakkan body . ngok betuii

Tanpa Nama berkata...

bila pekeliling berkenaan pembayaran gaji diawalkan pada bulan julai akan keluar?

Tanpa Nama berkata...

Dapat email dari admin berkenaan kenaikan gred dari 17/22/26 ke 29...

Subject: Penambahbaikan Skim Perkhidmatan Pelukis Pelan dan Juruteknik


Dengan hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas.

2. Adalah dimaklumkan bahawa, tuan/puan yang berjawatan Pelukis Pelan, Awam/Senibina dan Juruteknik, Awam/Senibina/Ukur Bahan/Elektrik/Mekanikal, Gred J17/J22/J26 adalah dipohon untuk mengemukakan sesalinan sijil-sijil akademik yang tuan/puan ada ke Unit Pentadbiran selewat-lewatnya pada 14 Jun 2013 (Jumaat) sebelum pukul 12.00 tengahari untuk tindakan kami selanjutnya.

3. Kegagalan tuan/puan mengemukakan sijil-sijil akademik berkenaan menyebabkan rekod tuan/puan tidak dapat dikemaskini bagi tujuan perkara di atas.

4. Bagi tuan/puan yang berada di Cawangan xxx dan xxx yang ditempatkan Secara Pentadbiran adalah diminta mengemukakan sijil tuan/puan ke Unit Pentadbiran Cawangan xxx masing masing.

5. Kerjasama tuan/puan dalam hal ini adalah dipohon bagi memudahkan Unit Pentadbiran menguruskannya demi kebaikan tuan/puan sendiri.

Sekian, terima kasih.

SYMP

xxxx
Unit Pentadbiran

Tanpa Nama berkata...

grwed 11 sedia ada jawabnya statik la smpi ke pncen.xde sape pn nk ambik tau.huhuhu.sedihnya..nk ubah,ubah la semua..ni main pilih2.pe mende...kt situ je dh nmpak x keadilan.aku pn x fhm, dh.lantak korang la yg bt bende ni..mcm hampeh...x menyeluruh...

Hamba Hutang berkata...

Mohon Bonus 2 bulan gaji, nak bayar hutang PTPTN.

Tanpa Nama berkata...

Miskinnya budi bahasa...

Tanpa Nama berkata...

Guru kan kerjaya profesional jadi sebagai org yg pro jangan dilayan komen low class kedai kopi diatas..kita buat je kerja kita memartabatkan pendidikan..segala komen diatas x ada kesan apa pun pada kita guru..kerja ikhlas tetap pahala menanti..org hina takpa pahala dapat kati bio lah dia dgn tahap pemikiran kelas ketiganya penuh dengan hasat dengki

pencacai berkata...

PTD nak naik gred 52 berkata...

aku PTD batch kemasukan 2/2005..now dah gred M48.ada gak kekawan satu batch yg dah naik 52..dah 5 kali keluar negara ...latihan/ lawatan kerja bla bla...semua ditanggung...hampir setiap minggu outstation...bengkel, latihan, pemantauan, refreshment, mesyuarat...kota kinabalu tu kira cam rumah kedua aku..haha
tahun ni dapat plak HLP...try mohon uni di Jepun ..kengkawan ramai dapat sambung ke US, UK...alah...yg luluskan pun set2 PTD jugak di JPA nun...
best kan? sebab tu salah saru manifesto PR dalam PRU yg lepas adalah nak hapuskan skim PTD nih..
tapi BN tetap menang..dan kami tetap jadi boss anda semua penjawat awam..tak kira anda cikgu, doktor, jurutera...kami adalah boss anda..the cream of the cream...semua KSU adalah PTD....malahan pengerusi SPP (yg amik guru keje) pun adalah PTD...
_______________________________

betul tu bro ..point bro...setinggi2 pokok kelapa ada lagi awan di atasnya...sehebat2 kerja guru, ada lg hebat ..contohnya PTD

Tanpa Nama berkata...

orang bawahan xkn terlibat dengan politik sekiranya gaji dan elaun yang diberikan cukup memadai dengan zaman harga naik sekarang ni .
sebab politiklah yang menaikkan harga barang-2 dan segala macam harga la . kerajaan perlu bijak menilai dan memahami situasi zaman sekarang . gaji penjawat awam gred 1 hingga 17 berapa Rm saja . sedangkan harga barang , kos perkhidmatan naik mendadak .. ce buka akal sikit pihak kewangan ( kerajaan )

Maznah bte Abdullah Sani berkata...

besar harapan kami PT N17 semalaysia agar dinaikan ke N41 berkuatkuasa serta merta. ini kerana di sekolah kami amat tertekan dengan gred kami yang tidak setaraf guru. mana keadilan kami? hak kami? barulah kami boleh mengarahkan guru membuat kerja dan memastikan mereka patuh peraturan sekolah.

Moga CUEPACS pertimbangkang.

Tanpa Nama berkata...

Kalau pt n17 dinaikkan ke n41 bagaimana dgn kumpulan 17 yg lain? Otak udang dan ketam yg kamu pakai. Kalau terlampau sakit hati dan jiwa adalah dinasihatkan agar anda segera letak jawatan sebelum anda dihantar ke tanjung rambutan dan akhirnya ma...

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi manusia yg pandangan dari kumpulan manusia zaman batu dan salji. Idea diatas boleh dipakai jika kita hapuskan alam persekolahan supaya sesiapa saja boleh menjawat mana2 jawatan tanpa bergantung kpd syarat kelayakan akademik yg setimpal.

Tanpa Nama berkata...

Di sini port JIWA KECIWA..he he

Tanpa Nama berkata...

aku masih tak puas hati sebab gaji kami guru-guru ni tak padan dengan kerja.. PTD baru setahun jagong dah naik 44 kita tunggu 8 tahun baru nak dapat itupun kup..bagi pt2 tu dah sesuai dengan gaji mereka.. dah lah kebanyakan pt2 ni ada yang sombong dan suka marah-marah ke guru-guru yang bertanya itu dan ini..begis tak menentu.. cepat naik angin.. suka ponteng pula.

Tanpa Nama berkata...

Betui ka cikgu?hang ni nak pekena cikgu kot?

Tanpa Nama berkata...

PT kat sekolah memang power...
Takde siapa yang berani tegur....
Buat hal pun Guru Besar tak ambil tahu...
Sebab Guru Besar pun tak tahu macam mana nak ambil tindakan...

Guru-guru di sekolah yang menjadi mangsa,
Tuntutan lambat, pengesahan jawatan lambat, Maklumat Kursus lambat, Buku Perkhidmatan tak kemaskini...bla-bla-bla...

Minta Kerajaan letak seorang PTD kat setiap sekolah bagi melicinkan urusan Pentadbiran dan Kewangan.

Tanpa Nama berkata...

PT kat sekolah memang power...
Takde siapa yang berani tegur....
Buat hal pun Guru Besar tak ambil tahu...
Sebab Guru Besar pun tak tahu macam mana nak ambil tindakan...

Guru-guru di sekolah yang menjadi mangsa,
Tuntutan lambat, pengesahan jawatan lambat, Maklumat Kursus lambat, Buku Perkhidmatan tak kemaskini...bla-bla-bla...

Minta Kerajaan letak seorang PTD kat setiap sekolah bagi melicinkan urusan Pentadbiran dan Kewangan.

Jumaat, Jun 14, 2013 12:22:00 PG
=========================================

KAMI TIDAK SETUJU!!!!

urusan di sekolah atau pejabat pelajaran adalah HAK MUTLAK GURU/CIKGU..

biar kami (GURU-GURU) urus sendiri hal:
1.pentadbiran
2.kewangan (akaun/gaji/perolehan)
3.perkhidmatan (pengesahan/persaraan)

KAMI TIDAK MAU skim lain masuk campur utk uruskan hal tersebut!!

jika ada GURU lain yang tidak mau diuruskan juga oleh para GURU sendiri..sila nyatakan secara rasmi melalui kesatuan atau cuepacs

Tanpa Nama berkata...

Actually kalau kerajaan BN menaikkan gaji semua PA sama rata gerenti menang PRU 13 dgn majority lebih tinggi tp dia kasi polis dan tentera aje ! So para PA marah dan terjadi kejadian hari ni !
Kerajaan patut naikkan gaji PA at least another 20% biar semua sama rata ! Just elaun aje yg berbeza dan jadi degree akaun gaji lebih dari degree biasa kami pun buat kerja yang sama! Harap ceupacs perjuangkan isu ni ! Kami mahu gaji sama rata ikut akademik bukan ikut jenis gaji !

Tanpa Nama berkata...

sapa ckp geng geng kami cikgu ni gaji RM5000 ? adik saya baru umur 40, gaji dah dekat RM8000 !

Tanpa Nama berkata...

Kalau adik kau baru 40, gaji dah RM8000, kawan aku lagi dahsyat. Kawa aku baru 25, tapi gaji RM25000 sebulan. Apa macam?

Tanpa Nama berkata...

Aku J17 Pelukis Pelan. Yahoooo... 1 Julai, kami naik J29.

Tanpa Nama berkata...

jom kita pegi ramai2 kat Auditorium, Kementerian Kewangan 26 Jun 2013 Rabu 8.30 pagi – 1.00 tengahari



http://www.jpa.gov.my/index.php?option=com_content&view=article&id=2317%3Aseminar-on-change-management-for-implementer-group-officer-grade-17-38-&catid=142%3Acourse&lang=ms

Tanpa Nama berkata...

mata duitan ...

Tanpa Nama berkata...

pekeliling naik gaji julai dah kuar
http://www.jpa.gov.my/index.php?option=com_content&view=article&id=2316%3Aservice-circulated-no-52013&catid=186%3A2013-circular&lang=ms

Tanpa Nama berkata...

betol ler..kiraan aku......jan 2013 kgt...julai 2013 satu lagi kgt.....jan 2014 satu lagi kgt...yahoo...................

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni jangan duk bising-bising
hentikan menyalak tak tentu pasal

Tanpa Nama berkata...

ada ura-ura mengatakan....contohnya kes KUP.......N17 kup 13 tahun ke N22..after that kup 13 tahun lagi ke N26...insyallah jadi realiti

Tanpa Nama berkata...

YANG SAYA FAHAM BERDASARKAN PEKELILING , KFT AKAN DIBAYAR PADA 1 JULAI, SAPA2 TOLONG BETULKAN KALAU SILAP

Tanpa Nama berkata...

Jurang gaji semakin melebar antara sokongan dan p&p dan jauh melebar dibandingkan dengan JUSA dan Turus. Satu taktik PTD JPA setelah gagal dalam cubaan SBPA.

Tanpa Nama berkata...

Kami PA yg berpengalaman 10-17 tahun dah 8-9 kali ditemuduga oleh SPA dan SPAJ (Kerajaan Johor) sepanjang 8 tahun kebelangkangan ini, tetapi gagal, ini kerana masalah kroni di kalangan PTD,PEGAWAI TADDBIR NEGERI, di mana anak,anak saudara,
sepupu dan saudara-mara mereka sajalah yg menjawat jawatan kumpulan A (P&P), taktik mereka jawatan PTD & PTN dikeluarkan iklan secara kontrak secara tak langsung PA yg sedang berkhidmat akan terputus perkhidmatannya selama 2 tahun sekiranya kontrak tersebut 2 tahun berkhidmat, jadi ramailah PA yg lama berkhidmat belasan tahun takut untuk memutuskan perkhidmatannya, begitu taktik PTD & PTN, mereka mengadakan ujian fizikal dan ujian bertulis, bayangkan sekiranya PA tersebut berumur 30-an dan 40-an, fizikal mereka dah berubah dan juga telah lama meninggalkan pembelajaran mereka di Universiti 9-10 tahun yg lalu,mampukah mereka berlari sejauh 2.4km dalam masa 14 minit? dengan cara jahat inilah PTD & PTN memasukkan anak-beranak mereka lepasan U, tetapi mereka lupa kecemerlangan dan majunya sesebuah kerajaan bergantung kepada PA yg mempunyai pengalaman yang luas dalam pelbagai bidang. Ini yang dikatakan kerajaan rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan, penipuan demi penipuan dilakukan, kami berharap satu Suruhanjaya Diraja ditubuhkan bagi menyiasat kes tersebut, presiden cuepacs mestilah prihatin dalam kenaikan pangkat dan menjawat jawatan baru bagi PA yg sedang berkhidmat. Sebab itulah ramai PA yg berani mengundi PR didalam PRU-13 lalu dan tidak mustahil 1.42 juta PA berani menukar terus kerajaan pada PRU-14 nanti, tunggu dan lihat, masa 4 tahun terlalu singkat bagi kerajaan sekarang nie.

Tanpa Nama berkata...

Kami PA yg berpengalaman 10-17 tahun dah 8-9 kali ditemuduga oleh SPA dan SPAJ (Kerajaan Johor) sepanjang 8 tahun kebelangkangan ini, tetapi gagal, ini kerana masalah kroni di kalangan PTD,PEGAWAI TADDBIR NEGERI, di mana anak,anak saudara,sepupu dan saudara-mara mereka sajalah yg menjawat jawatan kumpulan A (P&P), taktik mereka jawatan PTD & PTN dikeluarkan iklan secara kontrak secara tak langsung PA yg sedang berkhidmat akan terputus perkhidmatannya selama 2 tahun sekiranya kontrak tersebut 2 tahun berkhidmat, jadi ramailah PA yg lama berkhidmat belasan tahun takut untuk memutuskan perkhidmatannya, begitu taktik PTD & PTN, mereka mengadakan ujian fizikal dan ujian bertulis, bayangkan sekiranya PA tersebut berumur 30-an dan 40-an, fizikal mereka dah berubah dan juga telah lama meninggalkan pembelajaran mereka di Universiti 9-10 tahun yg lalu,mampukah mereka berlari sejauh 2.4km dalam masa 14 minit? dengan cara jahat inilah PTD & PTN memasukkan anak-beranak mereka lepasan U, tetapi mereka lupa kecemerlangan dan majunya sesebuah kerajaan bergantung kepada PA yg mempunyai pengalaman yang luas dalam pelbagai bidang. Ini yang dikatakan kerajaan rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan, penipuan demi penipuan dilakukan, kami berharap satu Suruhanjaya Diraja ditubuhkan bagi menyiasat kes tersebut, presiden cuepacs mestilah prihatin dalam kenaikan pangkat dan menjawat jawatan baru bagi PA yg sedang berkhidmat. Sebab itulah ramai PA yg berani mengundi PR didalam PRU-13 lalu dan tidak mustahil 1.42 juta PA berani menukar terus kerajaan pada PRU-14 nanti, tunggu dan lihat, masa 4 tahun terlalu singkat bagi kerajaan sekarang nie.

kami sokong 100%-SURUHANJAYA DIRAJA, SILA BUAT SIASATAN KE ATAS KSN,KSU,KPPA,JPA,SPA,KSU..

Tanpa Nama berkata...

Jngn jadi bodoh maukan PTD di sekolah-sekolah...gb atau pengtua akan diperbodohkan nanti.. lain dengan PTD di Jabatan Pelajaran Negeri, mereka pula tak sealiran dengan pengarah dan pegawai-pegawai lain dan paling tinggi pun setahun mulalah panas..satu lagi tengok Engineer dan Pembantu Engineer di Poli semuanya kerja tak sepenuh hati..dah terpaksa nak buat macamana..

Tanpa Nama berkata...

betul tu bro ..point bro...setinggi2 pokok kelapa ada lagi awan di atasnya...sehebat2 kerja guru, ada lg hebat ..contohnya PTD

Rabu, Jun 12, 2013 9:23:00 PTG

lu org bro memang riak, silap hari bulan jatuh kpd kafir..!! lu org tau yg maha besar & maha hebat ialah ALLAH SWT.. bukan kamu PTD laknat..!!

Tanpa Nama berkata...

Top 10 most respected job.
10.Photojournalist
9. Athletes
8. Engineer
7. Military
6. Judge
5. Sea Captain
4. Pilot
3. Firefighter
2. Doctor
1. Astronout

Very sorry Teachers And PTD is not in the list. Not Even Close. Very Pity..

Tanpa Nama berkata...

Hei Bull shit, without teachers, when come a 10 that your respecsed jobs? Once again u are mother fucker.

Tanpa Nama berkata...

Guru2 x heran & x pernah mintak dimasukkan dlm senarai di atas. Kami ikhlas mendidik membina insan bersahsiah tinggi mcm kamu. Mungkin kamu x sengaja guna ayat biadap di atas, x pe kami maafkan. Mungkin kamu jg dah buka sekolah sendiri dan ajar sendiri anak2 cucu2 kamu, sekalung tahniah. Cuma pesanan guru, jangan terlalu menongkat langit kalau dah berjaya, sekali sekala pandang2la ke bawah. T.k kerana sudi membaca, maaf kalau tersasar bahasa.

Tanpa Nama berkata...

10 respected jobs? Bayi2 ajaib ni masuk acara 'high jump' dr perut emak kot... Rupa2nya cikgu2 menganggur selama ni, mmg patut kesian...

Tanpa Nama berkata...

Asas ilmu untuk sepuluh profesyen ini bermula daripada guru. Cikgu yang mengajar mereka Fizik, Kimia, Biologi, Matematik, Kokurikulum, Pendidikan Islam, Pendidikan Moral, dan pelbagai cabang ilmu lagi?

Adialhadi Sajali berkata...

Ptd cuma ada dlm sekktor awam....swasta takde....so mestilah x termasuk dlm the so called 10 most respected
...yg juga merupakan list syok sendiri...stupid list

Tanpa Nama berkata...

Udah ku kata, pelukis pelan J17 NAIK KE J29....CONFIRM.....YAHOOOOOO...

Tanpa Nama berkata...

http://utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130615/dn_27/CUEPACS-harap-elaun-rumah-sara-hidup-diselaras

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
PT kat sekolah memang power...
Takde siapa yang berani tegur....
Buat hal pun Guru Besar tak ambil tahu...
Sebab Guru Besar pun tak tahu macam mana nak ambil tindakan...

Guru-guru di sekolah yang menjadi mangsa,
Tuntutan lambat, pengesahan jawatan lambat, Maklumat Kursus lambat, Buku Perkhidmatan tak kemaskini...bla-bla-bla...

Minta Kerajaan letak seorang PTD kat setiap sekolah bagi melicinkan urusan Pentadbiran dan Kewangan.

Jumaat, Jun 14, 2013 12:22:00 PG
=========================================

KAMI TIDAK SETUJU!!!!

urusan di sekolah atau pejabat pelajaran adalah HAK MUTLAK GURU/CIKGU..

biar kami (GURU-GURU) urus sendiri hal:
1.pentadbiran
2.kewangan (akaun/gaji/perolehan)
3.perkhidmatan (pengesahan/persaraan)

KAMI TIDAK MAU skim lain masuk campur utk uruskan hal tersebut!!

jika ada GURU lain yang tidak mau diuruskan juga oleh para GURU sendiri..sila nyatakan secara rasmi melalui kesatuan atau cuepacs

Jumaat, Jun 14, 2013 9:03:00 PG

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

boleh tau kenapa tak mau?
ngko ingat semua guru ini mampu buat keja tu semua??!

layan bebudak sudah lerr ..
ngko guru hal pengurusan apa tau??

Tanpa Nama berkata...

Siapa kata guru tak tersenarai sbg antara 10 pekerjaan yg paling mulia di dunia? Jgn kerana si gila ni benci guru maka pandai2 pula si gila ni ketepikan guru. Cuba cari maklumat yg terkini maka anda akan terkejut bahawa guru adalah di kedudukan no. 2. Tetapi yg nyata pekerjaan si penulis gila itulah yg langsung tak wujud sebab itu dia stress sangat.

Tanpa Nama berkata...

kerja pemungut sampah tak masuk dalam list ke? patut kat tempat 5 teratas tuh.. kalau takda pemungut sampah siapa yang mau ambik sampah depan rumah korang tuh... mulia tu oi...

Tanpa Nama berkata...

pagi ni jam 9.00 am taklimat penambahbaikan gred j17-j26 di Jabatan Kerja Raya.

Tanpa Nama berkata...

KGT diawalkan satu kenaikan pada JULAI 2013 ?( 2 kenaikan dalam 2013 )

KGT N17 ~ RM 95 x 2 = RM 190

KGT N41 ~ RM 223 x 2 = RM 446

...................................

Kenaikan harga barang / kos sara hidup mengikut kemampuan siapa ? N17 @ N41 ?

Tanpa Nama berkata...

HUHUHUHU....PARA GURU SEKALIAN YANG SEKUFU NGAN SAYA...

TAK PERLU DI LAYAN KERENAH OWANG YANG JELEZ NGAN KITA...BIARKAN MEREKA TERTEKAN MINTAK ITU DAN INI..

APA YANG PASTI DASAR PENDIDIKAN 2013-2035 PASTI AKAN MENAMBAHKAN KENAIKAN ELAUN, GAJI DAN SEBAGAINYA BUAT KITA PARA GURU...

KITAKAN GOLONGAN PRO....HUHUHUHU

Tanpa Nama berkata...

kupek x leh mntak selaras pencen ngan gaji kunk ni ker....

Tanpa Nama berkata...

ape citer taklimat kt jkr? dgrnye advantage technician je! pelukis pelan, statik! really?

Tanpa Nama berkata...

Harga Barang naik bukan salah goment beb,

salahkan toke toke ler ..gomen cuma handle barang undr kawalan jerk....

yang korang gaji x sampai RM3000 gatal nak belanja besau sape suh...

Golongan BR1M ni susah betul la...bagi sapu pas tu ngutuk...

Kami kena potong cukai kasi korang ...

Tanpa Nama berkata...


Tanpa Nama berkata...
ape citer taklimat kt jkr? dgrnye advantage technician je! pelukis pelan, statik! really?

Isnin, Jun 17, 2013 12:40:00 PTG

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

WOOO Skrg ni waktu kejea...mana bley masuk web ni....sah la mkn gaji buta....

Tanpa Nama berkata...

jangan salah kan murid kalau murid pukul guru , sebab guru-guru banyak makan gaji buta . gaji beribu-2 , mengajar malas ..
ni la yang kerajaan dok bagi sangat gaji lebih ..puiiihhh3 ..

Tanpa Nama berkata...

PEKELILING JPA BIL 5/2013 SUDAH KELUAR..CUBALAH TENGOK

Tanpa Nama berkata...

Tambang bas pun akan naik ?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
ada ura-ura mengatakan....contohnya kes KUP.......N17 kup 13 tahun ke N22..after that kup 13 tahun lagi ke N26...insyallah jadi realiti

....................................
Yang betul macam nie !!

Hari pertama , tahun ke 21 akan dapat KUP N26 ?

13 tahun N17 ~ 7 tahun N22 ~ Hari pertama , tahun ke 21 dalam service akan dapat KUP N26 hingga pencen ....

Tanpa Nama berkata...

Ya saya setuju kita diberi kenaikan gaji dan elaun ! Bagilah kenaikan 20 % sama rata utk semua gred takyah dengki mengdengki

Tanpa Nama berkata...

polis dam guru naik gaji lagi ke

Tanpa Nama berkata...

http://2.bp.blogspot.com/-SGsaCZmIvQE/Ub3uqlb0NQI/AAAAAAAAYAk/FuJrl4ZcdKQ/s1600/988227_10151678562466737_999591811_n.jpg

Tanpa Nama berkata...

Dapat email dari admin berkenaan kenaikan gred dari 17/22/26 ke 29...

Subject: Penambahbaikan Skim Perkhidmatan Pelukis Pelan dan Juruteknik


Dengan hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas.

2. Adalah dimaklumkan bahawa, tuan/puan yang berjawatan Pelukis Pelan, Awam/Senibina dan Juruteknik, Awam/Senibina/Ukur Bahan/Elektrik/Mekanikal, Gred J17/J22/J26 adalah dipohon untuk mengemukakan sesalinan sijil-sijil akademik yang tuan/puan ada ke Unit Pentadbiran selewat-lewatnya pada 14 Jun 2013 (Jumaat) sebelum pukul 12.00 tengahari untuk tindakan kami selanjutnya.

3. Kegagalan tuan/puan mengemukakan sijil-sijil akademik berkenaan menyebabkan rekod tuan/puan tidak dapat dikemaskini bagi tujuan perkara di atas.

4. Bagi tuan/puan yang berada di Cawangan xxx dan xxx yang ditempatkan Secara Pentadbiran adalah diminta mengemukakan sijil tuan/puan ke Unit Pentadbiran Cawangan xxx masing masing.

5. Kerjasama tuan/puan dalam hal ini adalah dipohon bagi memudahkan Unit Pentadbiran menguruskannya demi kebaikan tuan/puan sendiri.

Sekian, terima kasih.

SYMP

xxxx
Unit Pentadbiran

Rabu, Jun 12, 2013 3:22:00 PTG


alahai... ketinggalan zaman tul tmpt keja kamu.... baru nk mintak ke?... kat tmpt aku dr awal thn dh minta..

juruteknik mindef.

Tanpa Nama berkata...

Aku tiknision kalayakan spm jer buli lapat j29 juga ka bos....kalo dpt juga...wowww ini kali laaaaaa horeeeee...atau masam mama tu ahhh...

Tanpa Nama berkata...

kenaikan gaji 1 kenaikan pekeliling dh keluar kt laman jpa

Tanpa Nama berkata...

Insyaallah dapat... Asalkan jangan marah2 kat cikgu di ruangan ni ya.. Allah dah janji rezeki kita dlm bentuk yg Dia kehendaki.

Tanpa Nama berkata...

Rumusan dari taklimat JKR pagi tadi:
1. Gred J17,22 26 dijumudkan.
2. Semua gred J17-26 yg tidak memiliki diploma atau yg lulus peperiksaan KPSL dinaikkan kepada J27. Bagi yg menolak, mereka akan kekal dgn skim lama dan diberikan KUP bila cukup tempoh berkhidmat dan akan pencen dgn KUP tersebut.
3. Bagi yg memiliki diploma & lulus KPSL akan dinaikkan ke gred J29.
4. Perubahan gred berkuatkuasa mulai Julai 2013, walaubagaimanapun surat persetujuan penerimaan skim baru J27/J29 akan dikeluarkan oleh JPA seawal awalnya Ogos 2013 untuk ditandatangani. Mereka yg menerima gred baru akan diberikan backdated mulai Julai 2013.
5. Mereka yg di dalam gred J27 boleh meningkatkan gred mereka kepada 29,32,34,36 dan 38 melalui peperiksaan atau latihan/kursus (keputusan muktamad akan dikeluarkan oleh Jabatan) setelah JPA mengeluarkan surat penerimaan skim baru.

Tanpa Nama berkata...

sedikit kesilapan:
3. Bagi yg memiliki diploma atau lulus KPSL akan dinaikkan ke gred J29.

Tanpa Nama berkata...

Hihihihihi.....
Sakit hati.....
Bersihkan hati....

Juruteknik LCE berkata...

Lepas ini maknanya Gred terendah J ialah 27....
Yang ada Diploma naik terus J 29....

Persoalannya ialah, Kenapa yang ada Degree tak terus naik J 41?

Skim DG boleh...Kenapa Skim J tak buat camtu?
Cuepacs Sila lihat perkara ini.

Letih Menunggu berkata...

Sebab DG, Ketua Pengarah Pendidikan (Pelajaran) ambil berat

Tapi Ketua Pengarah kumpulan J (JKR, JUPEM, JPS, JAS, DLL) ambil ringan....

NUTP Power!
MTSU ? Nilaikanlah sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Saya nak tanya kerajaan, bila nak buang pekerja-pekerja yang kurang competitive seperti kerani-kerani pejabat yang banyak buang masa di kantin, dan menjual bermacam barang di pejabat?

Tanpa Nama berkata...

Saudara saudari sekalian, KGT Julai ini adalah untuk memansuhkan tunggakan. Kerana setiap kali KGT anda semua akan dapat tunggakan. Kali ini apabila anda dapat KGT, tunggakan tiada. Harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Turunkan harga kereta

http://www.beritasemasa.com/turun-harga-kereta-2013


Ahad, Jun 09, 2013 1:29:00 PTG

----------------

Saya sokong


-----------------------

Setuju..

----------------------------------

Saya lagi setuju harga kereta diturunkan.. Banyak eksiden kerana rakyat hanya mampu beli viva. Orang di belakang tu emapat inci je nak kena muncung lori dari arah belakang. Inikah dinamakan rakyat diutamakan? Atau pekerja Proton dan kroni2 diutamakan?

Tanpa Nama berkata...

Adakah ini satu keadilan? Bagaimana nasib orang johor melawan 80ribu orang pahang? Mesti parah.

http://suarasukan1mas.blogspot.com/2013/05/jdt-bidas-fam-tidak-adil-tolong-pbnp.html

Tanpa Nama berkata...

elok saja jawatan gred 1 hingga 16 di hapuskan . mintak pegawai2 tersebut kerja sekuriti atau kerja kilang . gaji kilang lebih tinggi . Gred 1 hingga 16 ambil pekerja nepal/bangla/ ....

Tanpa Nama berkata...

betul tu bila nak buang kerani kerani yang tidak produktif ni ye

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Rumusan dari taklimat JKR pagi tadi:
1. Gred J17,22 26 dijumudkan.
2. Semua gred J17-26 yg tidak memiliki diploma atau yg lulus peperiksaan KPSL dinaikkan kepada J27. Bagi yg menolak, mereka akan kekal dgn skim lama dan diberikan KUP bila cukup tempoh berkhidmat dan akan pencen dgn KUP tersebut.
3. Bagi yg memiliki diploma & lulus KPSL akan dinaikkan ke gred J29.
4. Perubahan gred berkuatkuasa mulai Julai 2013, walaubagaimanapun surat persetujuan penerimaan skim baru J27/J29 akan dikeluarkan oleh JPA seawal awalnya Ogos 2013 untuk ditandatangani. Mereka yg menerima gred baru akan diberikan backdated mulai Julai 2013.
5. Mereka yg di dalam gred J27 boleh meningkatkan gred mereka kepada 29,32,34,36 dan 38 melalui peperiksaan atau latihan/kursus (keputusan muktamad akan dikeluarkan oleh Jabatan) setelah JPA mengeluarkan surat penerimaan skim baru.

Isnin, Jun 17, 2013 9:47:00 PTG
Tanpa Nama berkata...
se0dikit kesilapan:
3. Bagi yg memiliki diploma atau lulus KPSL akan dinaikkan ke gred J29.


aku kata..

kalau benar bagus la... Alhamdulillah..
dh lama tunggu, aku tak percaya selagi tak dapat surat dan kenaikan gred tersebut...

apa-apa hal, aku bersyukur dengan apa yang dapat, gred j27 pun baik pin gred j29. walaupun diploma aku simpan dalam fail, bila temuduga ajer aku bawa.
Isnin, Jun 17, 2013 9:49:00 PTG

Tanpa Nama berkata...

tak naik gred.. jalankan tugas sebagaimana biasa..

naik gred.... tambah tugas bukan buat macam biasa...

hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

www.google.com.my

Satu Malaysian berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
ada anak jiran tahun lepas amik SPM, cikgu bahasa inggeris tak masuk kelas sampai setahun, tapi yang pelik keputusan SPM bahasa inggeris anaknya dapat A. Cuba fikir anak dia dapat markah A sebab cikgu ke atau usaha sendiri?

SAtu MAlaysian berkata..
Memang betul, inilah kualiti system pelajaran kita sekarang. TIada kualiti langsung. No standard. Ada pulak nak buat system band untuk tkt 1 dan 2. Tahun depan tak ada peperiksaan PMR. Macam mana nak gred murid. Sains dan maths diajar dalam BM. Ada pula sekolah mengajar Dwi Bahasa. Hai Menteri Pelajaran kita ini I rasa sudah .............???

Tanpa Nama berkata...

MALAYSIA NI MILIK UMNO & BN.

Tanpa Nama berkata...

PENJAWAT AWAM JGN SOKONG PR..GURU2 AKAN DIKENAKAN TINDAKAN JIKA SOKONG PR..KESIAN BETUL MALAYSIA NIH..APALAH NASIB RAKYAT...SEMOGA ALLAH MEMBERI BALASAN YG SETIMPAL KEPADA ORG UMNO DAN BN...AMEEN YA RABB

Tanpa Nama berkata...

DAH LAMA TAK DENGAR LAGU 'SAYANGI SELANGOR, YAKINI BN'....HAHAHAHAHA BEST SANGAT LAGU TU

hjdin berkata...

Yang ada diploma atau lulus kpsl naik j29.Yg tak de dapat j27 je.tapi kebanyakan yg tiada diploma atau kpsl punya pengalaman lebih 30 tahun. semua tugasan dari j17 hingga j41 kami dah dan boleh buat.Kami dah tunggu 30 tahun maa..Mana perjanjian 4hb.disember 1985?kami akan pencen 2 atau 3 tahun je lagi.yang muda ada peluang naik j36 ikut time frame.Orang lama dapat ape?Apa mtsu buat?pasal tu la aku keluar mtsu...hampeh!

Tanpa Nama berkata...

jangan lah asyik menyalahkan sesama sendiri. akan tetapi memang ramai dikalangan guru yang masuk politik. jangan kita melenting dengan apa yang betul. saya tahu guru ini penting dan banyak berjasa sehingga guru banyak insentif dan gaji yang tinggi berbanding jabatan lain. persoalaan saya ialah apakah jabatan lain tidak berjasa? kenapa guru diberi keistimewaan sangat? suruh kerja dari pagi hingga ke petang dah merunggut pula? jabatan lain yang bekerja 24 jam gaji lagi kurang daripada guru? adakah ini adil? dari segi kerja mmg ada guru yg kerja sambil lewa. contohnya ada cikgu di sekolah menengah kebangsaan methodist parit buntar, perak menyatakan kepada murid yang dia tak de kerja lain nak buat tu yang jadi cikgu, jadi ikut suka murid2 nak belajar atau tidak... jangan ingat guru ini hebat sangat atau pandai. sebenarnya jabatan lain lagi hebat daripada kamu...

Tanpa Nama berkata...

Betulllllll tu... aku sokong hang. Hr tu pengutip sampah tak mai kutip sampah kt umah aku seminggu. 1 taman berbau... last2 aku dah tak tahan bau busuk, aku kena p buang sendiri sampah tu jauh2 kat depan rumah pengutip sampah tu. Supaya bg 1 pengajaran kt pengutip sampah tu apa yg dia rasa kalau sampah tak kutip seminggu....