SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

28 Jun 2013

45 PERATUS PENJAWAT AWAM MASIH TIDAK MAMPU BELI RUMAH - CUEPACS

Bernama
28/6/2013



KUALA LUMPUR, 28 Jun (Bernama) -- Kira-kira 45 peratus atau 650,000 daripada 1.5 juta penjawat awam masih tidak mampu memiliki rumah kerana faktor harga, kata Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) Datuk Omar Osman.

Katanya kajian yang dijalankan kesatuan itu baru-baru ini menunjukkan harga rumah yang semakin meningkat menjadi kekangan utama kepada impian tersebut.

Menurutnya rata-rata penjawat awam terbabit adalah daripada kumpulan sokongan dan bergaji rendah, manakala bagi golongan berusia 40 tahun ke atas, bergred tinggi selain telah berkhidmat lebih 20 tahun telah memiliki rumah.

"Golongan 45 peratus ini terpaksa terus menyewa atau tinggal di kuarters dan terpaksa mengutamakan kos sara hidup," katanya kepada Bernama.

Beliau turut meluahkan kebimbangan akan implikasi masalah itu jika ditangani segera.

"Antaranya ialah jika mereka membeli rumah pada usia lanjut, ini bermakna mereka akan mengambil masa lebih panjang untuk membayar balik pinjaman.

"Kesannya mereka akan menggunakan semua simpanan dan duit pencen yang sepatutnya digunakan untuk hari tua untuk membayar balik pinjaman itu. Kehidupan mereka selepas bersara akan terus dibelenggu hutang," katanya.

Malah katanya, mereka juga tidak mampu memohon skim Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) kerana harga rumah PR1MA yang mencecah RM250,000 adalah di luar kemampuan penjawat awam.

Justeru katanya, CUEPACS menggesa kerajaan mengkaji isu itu dan mencadangkan supaya Jabatan Perumahan Negara menyediakan rumah kos sederhana untuk penjawat awam.

"Seboleh-bolehnya biarlah ia berharga RM250,000 ke bawah. Saya harap kerajaan dapat kaji isu ini secara serius," katanya.

79 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

berangan angan jelah sume

Tanpa Nama berkata...

Hello...kau dah tau pelancaran rumah tu harga rm250 ribu keatas...ko jugak yg tepuk
Tangan wahai Dato...ko ada buat kajian tak...gred 1 hingga 16 dn 17...berapa gaji mereka...
Sekarang ko nak sembang@gembang pulqk untuk wujudkan rumah bawah 250K...
Hebat la dato...patutnya ko tercalon pada ABPH hari tu....

Tanpa Nama berkata...

Gred r1 makin tersepit nak beli rumah..dengan gaji xsampai 2k..hanya mampu sewa rumah rm300..bukan dinding batu.dinding papan je...tapi gred r1 la yg selalu jd mangsa pihak atasan..

Tanpa Nama berkata...

Kita tgk dulu janji dato mengenai elaun perumahan yg dijanjikan. ?.....kekal atau naik.....nampak terus senyap aje.....lps pru

Tanpa Nama berkata...

duduk dalam negara kapitalis macam ni la jadinya.


siapa yang gubal kanun tanah negara tu yang patut dipertanggungjawabkan. dalam ktn tu takda sekat penyangak-penyangak hartanah (spekulator) ni dari buat main harga hartanah. sebab tu harga hartanah naik setiap hari. tuan punya tanah boleh suka hati jual tanah berapa ringgi sekaki malah berapa ratus ringgi sekaki.

jadi dalam lirik lagu anak kecil main api tu boleh tambah lagi:

BUMI DIPIJAK DIJUAL BELI SESUKA HATI

NENEK MOYANG KAYA RAYA, CUCU CICIT PAPA KEDANA.

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Untuk kerajaan membina rumah utk PA saya fikir ia nya tidak munasabah.
Kerajaan telah melantik pemaju dan pemaju biasa nya membuat untung dgn membina rumah mahal.
cuma sedikit di bina rumah kos rendah sebagai pelengkap syarat.
jadi di dalam hal untuk membantu penjawat awam memiliki rumah saya cadangkan
1. interst 4% di hapuskan...ia nya patut kerana NFC pinjam 250 juta bela lembu interst 2.5% tetapi PA pinjam kena 4%.... malah dgr malumat kata NFC blm bayar hutang.
2. SPNB lulus dan bina rumah PA yg memohon. rumah mesra rakyat.
3. kuotakan rumah untuk PA 1% dlm setiap projek.

Taumalu berkata...

Aduyai!!!!

Kata naik gred J17 ke J29 pada bulan 1 Julai 2013, satu Malaysia CUEPACS canang, Media Elektronik, Media Massa dan Media Internet semua melaporkan kenaikkan ini. MTSU tanpa segan silu dan bangga mengumumkan pada setiap perjumpaan dengan ahli.

TETAPI,

Sehingga kini, janji tinggal janji
Seperti menunggu bulan jatuh ke riba
Seperti pungguk rindukan bulan
seperti telur sebijik riuh sekampung

PERSOALANNYA

Tak malukah Presiden CUEPACS?
Tak malukah Presiden MTSU?
Tak malukah kita J17?
Sanggupkah kita berhadapan dengan Pekerja lain?

SEHINGGA KINI

Tiada sebarang maklum balas daripada Presiden CUEPACS?
Tiada sebarang maklum balasa daripada Presiden MTSU?
Tiada maklum balas daripada KSN?
Tiada malum balas daripada KPPA?

MENGHAIRANKAN

Kes ini tak selesai...canang pulak cerita lain.

KESIMPULAN

Diorang ni semua muka tebal dan tak tau malu ke?
Jadi,

MACAM MANA NAK BELI RUMAH?



Tanpa Nama berkata...

Terbaeekkkkk!

Tanpa Nama berkata...

patutnya cuepacs perjuangkan sekali kakitangan kumpulan pelaksana yang mempunyai kelulusan lebih tinggi untuk DIPERMUDAHKAN kenaikan mereka ke peringkat lebih tinggi, sebagai contoh gred yang menggunakan SPM ada diploma boleh dipertimbangkan untuk gred 27/29, atau gred SPM/DIPLOMA yang mempunyai ijazah sarjana mudah/sarjana dipertimbangkan untuk gred 41.

ini tak, perjuangkan kenaikan gred/gaji tanpa sebarang cagaran bahawa seseorang itu mempunyai merit yang sepatutnya.

makin hari makin jumud pemikiran pemimpin cuepacs ni. berfikir cara lama.

Tanpa Nama berkata...

Ermh..dia ni nk glamours je lebih...ayaik mintak nu mintak ni..tp staff kat negeri x tengok..ade yg pun card member urus..dh tu keje 3 mingu skali...dh tu nk bg gaji naik...kat hq pun ade yg perangai hebat...n48 tlg punch...hantar satu skuad tuk pantau setiap department yg ada kat state nie..pengarah aku dtg keje seminggu 3 kali..dh tue pra tlg punch kan..mcmne tue..gaji dekat rm1200...nama je dh g haji...tp ntah la..malas cakap..m

Tanpa Nama berkata...

Mohon Presiden Ceupacs Datuk Omar Osman beri penjelasan mengenai kenaikan gred Juruteknik yang diwar-warkan bermula 1 Julai 2013 tapi tiada apa-apa berita sehingga sekarang dah masuk 4 Julai 2013

Tanpa Nama berkata...

Yes saya setuju...tetapi yang ada memiliki ijazah dn diploma perlukan tapisan sewajarnya...bukan terus tukar lantik jawatan...buat kajian dari satu deparment ke satu department...ada staff yang tidak layak dipertimbangkan langsung kenaikan...setakat kursus dan exam tidak memadai untuk penambahbaikan...ketua unit harus memainkan peranan yang lebih meluas dan menyeluruh...jangan hanya pandang kepada staff yang suka membodek sahaja..

Tanpa Nama berkata...

Harap maklum..en omar sibuk memikirkan kenaikan gaji penjawat awam beruniform pula..malam ni beliau ada parti dgn en ali hamsa untuk meraikan ulang tahun ke pertama ali hamsa sebagai ksn..lusa.keluar le tue pekeliling kampung j17 naik ke j29×2÷3...

Tanpa Nama berkata...

pooorah!!!
menganyangkan tempolok sendiri ajalah.
ckp lebih pun tak guna hampeh!!!

Tanpa Nama berkata...

Taumalu berkata...
Aduyai!!!!

Kata naik gred J17 ke J29 pada bulan 1 Julai 2013, satu Malaysia CUEPACS canang, Media Elektronik, Media Massa dan Media Internet semua melaporkan kenaikkan ini. MTSU tanpa segan silu dan bangga mengumumkan pada setiap perjumpaan dengan ahli.

TETAPI,

Sehingga kini, janji tinggal janji
Seperti menunggu bulan jatuh ke riba
Seperti pungguk rindukan bulan
seperti telur sebijik riuh sekampung

PERSOALANNYA

Tak malukah Presiden CUEPACS?
Tak malukah Presiden MTSU?
Tak malukah kita J17?
Sanggupkah kita berhadapan dengan Pekerja lain?

SEHINGGA KINI

Tiada sebarang maklum balas daripada Presiden CUEPACS?
Tiada sebarang maklum balasa daripada Presiden MTSU?
Tiada maklum balas daripada KSN?
Tiada malum balas daripada KPPA?

MENGHAIRANKAN

Kes ini tak selesai...canang pulak cerita lain.

KESIMPULAN

Diorang ni semua muka tebal dan tak tau malu ke?
Jadi,

MACAM MANA NAK BELI RUMAH?

--------------------------------------------

Setuju...
Kumpulan lain nak minta naik gred?
Kirim salam jela...J17 ke J29 pun sangkut...tak selesai2.

Apa la diorang bikin...


Tanpa Nama berkata...

benar-benar belaka,,rumah skrg xde yg murah sekitar pinggir bandar..kalo dlm bandar nie,bleh lupakan aje le hajat utk mbeli..gaji penjawat awam besar mn je..rumah dlm bandar,kompom xleh beli dah skrg..agen jual rumah pon xmo guna dah loan2 gov nie..depa tulis siap2 NO GOV LOAN.mcm ner kami yg gaji kocik2 nie nak beli di samping lain2 byr..bp sen je tinggal gaji bersih nya..tu pon kami masih xmampu nak beli rumah kos rendah lg...saya xde hal kalo dpt rumah kos rendah/pprt skali pon..wlupon dpt rumah di kl,tp tmpt keje 1jam jauhnya pon,sy sanggup berulang..janji kite dpt sediakan tempat teduh pd anak bini sudah.,sy bekerja di luar bandar,isteri pula dlm bandar.so sy mgalah dah sanggup ulang alik jauh,asalkan bini kite mudah ke tmpt keje n selamat.tp sygnya,kami masih myewa dan tidak mampu utk milik rumah sendiri.gaji kami xbesar mn,tp cukup utk mbina keluarga yg sederhana..harap cuepacs bekerjasama dgn dbkl dan majlis perbandaran lain,supaya permudahkan syarat dan beri kelonggaran pd penjawat awam yg masih belum memiliki rumah supaya dpt memiliki nya..yg dah ada rumah,xusah jual dah pd mereka,.kerana nti xadil pd PA yg masih belum memiliki rumah.kdg2 PA yg jenis bgaji tinggi,beli rumah kos rendah byk2 bkn utk jual,tp utk myewa..hrp dpt pantau benda ni skali..kalo x,naya kawan yg blom ada rumah.sekian,

Tanpa Nama berkata...

Aku mmg dh beli umah tp terpaksa kongsi loan ngn org umah sbb tak mampu...aku keje di kl tp beli umh luar bandar tu pun harga dh 200k lebih...ulang alik keje sejam...tol sehari 10 hengget...terpaksa gak beli walhal tak mampu..bila dh beli umah kete tak dpt tukaq guna kete lama yg usia hampir 15 taun di sebabkan terpaksa byar bulanan umah yg agak tggi sebulan...mmg patut goment fikirkan penjawat awam yg bergaji rendah ni...turunkn interst 4% tu dan bina umah mampu milik utk penjawat awam bergaji rendah..

sixpenditagila berkata...

masalahnya sekarang , kebanyakkan orang melayu yang x mampu beli rumah 200k keatas . sebab kerajaan yang pandai bagi projek kat kontraktor2 cina . so puak nie apa lagi , dengan peluang yang ada la nak merempatkan orang melayu macam singapore . ada kerajaan pon benggong , tu pon x boleh fikir .

Tanpa Nama berkata...

Patut ceupacs wujudkan discount 10 % khas utk PA apabila membeli mana mana rumah ! Kan bagus macam tu, then jadikan pinjaman perumahan 0% faedah baru kami akan kembali menyokong kerajaan ,

Tanpa Nama berkata...

7 agensi penguatkuasaan bila nak naik gaji , elaun dan gred ? skim juruteknik dah naik gred dan gaji , kami bila lagi Pak Omar , betul ke jadi @ mimpi semata mata

Tanpa Nama berkata...

J17 naik J29 dapatkan pekeliling di jalan pekeliling...selamat mencuba...

Tanpa Nama berkata...

ASK,HARGA RUMAH DI JOHOR BAHRU RM220K KEATAS KALAU BUAT LOAN DENGAN PENBENDAHARAAN MAHU BAYARAN BULANAN RM 1 RIBU LEBIH KEATAS CUBA BAYANGKAN KALAU KUMPULAN SOKONGAN YG HENDAK BELI MANA ADA MAMPU ITU KALAU ISTERI KERJA KALAU TAK KERJA JAGA ANAK....X CUKUP NAKA TAMPONG KOS SARA HIDUP DI BANDAR JB....HARAP KERAJAAN KURANG INTER 1% ITU BELIM MASUK UBAH SUAI RUMAH KENA BELI KIPAS AWNING DAN LAIN-LAIN......SEKIRANYA ELAUN ITP DAN COLA NAIK DAN SELARAS MASIH ADA HARAPAN KUMPULAN SOKONGAN HIDUP...ITU BELUM KOS LAIN MINYAK PETROL,BAYARAN BULANAN KERETA,ANAK SEKOLAH,BIL API,AIR,ASTRO,CUKAI PINTU,INDAH WATER,SAMPAH LOAN PERIBADI,KEPERLUAN HARIAN MAKANAN DAN LAIN-LAIN HARAP CEUPACS BUAT KAJIAN PA GRED RENDAH.....

Tanpa Nama berkata...

Kapitalis :
harga kos 1000...jual 3000
harga kos 100 jual 1000
pikir pikir lah semua rakyat tanggung
beli rmh kos sebenar 100k jual 220k
campur 4% interest+yuran guaman,insurans dll dah jadi hampir 240k gila gila..kapitalis

Tanpa Nama berkata...

Mohon omar letak jawatan peliz......

Tanpa Nama berkata...

orang non bumiputera rumah banglo bertingkat-tingkat,orang bumiputera hidup dirumah 17 tingkat..kah!kah! kontraktor didahulukan,rakyat diketepikan.

Tanpa Nama berkata...

Kapitalis :
harga kos 1000...jual 3000
harga kos 100 jual 1000
pikir pikir lah semua rakyat tanggung
beli rmh kos sebenar 100k jual 220k
campur 4% interest+yuran guaman,insurans dll dah jadi hampir 240k gila gila..kapitalis

...................................

Betul cakap kau!

Macam mana N17 nak beli rumah nie ?

Tanpa Nama berkata...

Dato Omar..main wayang...takkan P.A tak sedar sedar lagi
Dia sapa nak tolong P.A
Yang pegang PEN sapa....
Nantilah kita kasi CHaNGe for 2017
Dengan ini aku hapuskan WAWASAN 2020...ganti kepada WAWASAN PENJAWAT AWAM 2017....PRu14...bagi orang lainlah....
Aku Sokong....

Tanpa Nama berkata...

Betul tu..sedih...

Tanpa Nama berkata...

En omar letak jawatan cepat sket la...meluat aku tengok...nk mintak semua gaji besar...alaun besar..tp cuepacs n jpa x pantau staff...ni kalu jd juruteknik j17 naik j29..brapa banyak kerajaan akan rugi kelak...j17 skang 30orang yg buat keje 10 orang sje..yg lajn membodek n mengular...

Tanpa Nama berkata...

En omar letak jawatan cepat sket la...meluat aku tengok...nk mintak semua gaji besar...alaun besar..tp cuepacs n jpa x pantau staff...ni kalu jd juruteknik j17 naik j29..brapa banyak kerajaan akan rugi kelak...j17 skang 30orang yg buat keje 10 orang sje..yg lajn membodek n mengular...



66666666666666666666666666666

tolong buktikan juruteknik mengular dengan rakaman foto/ video. serah ke jbt utk ambil tindakan... tk habis habis dengki
...dgn kami hati tak bersih.....

Tanpa Nama berkata...

ni nak pesan kat juruteknik kalau cuti rehat@sakit jangan pakai uniform pergi hantar@ambil anak sekolah atau pergi beli sayur ke nanti ada orang tuduh mengular pula ...

Tanpa Nama berkata...

ni nak pesan kat juruteknik kalau cuti rehat@sakit jangan pakai uniform pergi hantar@ambil anak sekolah atau pergi beli sayur ke nanti ada orang tuduh mengular pula ...

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

hendaklah kita sesama Islam ni berbaik sangka......

Tanpa Nama berkata...

gaji n17 aku yg bersihnya 2k pon masih xmampu beli rumah harga 170k..agen rumah pon xmo terima pinjaman gov..mujur aku lom penah buat apa2 pinjaman peribadi n kenderaan..mcm ner lah nasib org yg segaji dgn aku,tp kne byr pinjaman peribadi n kenderaan..tentu depa lg susah dr aku.syukur sgt sblm nie aku beringat sblm kne..harap DON OMAR bantu PA sokongan nie tingkatkan hasil mereka..kdg2 mereka bukan minta bhutang byk2,tp sbb kekangan kewangan yg mmg xmencukupi nie,tentu kami nie xmerasa hidup di rumah sendiri yg lebih selesa.tanah gov kan byk,buat le rumah/penempatan utk pekerjanya sendiri..dpt teres 1 tingkat pon jadi le..xusah buat rumah tinggi2..tgk mcm sime derby,buat penempatan utk rakyat,tp jual jgk pd stafnya dengan harga yg murah..benda yg baik,kite patut contohi.jgn buat keras pala sendiri..

Tanpa Nama berkata...

Setahu aku j17 ni p site jg projek pakai t shirt pagoda aje sbb panas. Sbb tk mampu nk beli baju kemeja . Uniform memang j17 ni tk dpt. Yg dpt uniform ni j29 n j41 aje sbb depa ni yg deal ngan tylor. Depa dpt n depa tk pakai hanya sidai dlm bilik buat koleksi. Semua kerja dr A to Z j17 yg buat kalau kt JKR ler. Jab lain aku tktau.. bab htr ambik anak sekolah kebanyakan j17 ni tk ada anak sbb tk kahwin sbb tk mampu gaji kecik. Yg tuduh2 ni kebanyakan yg dengki n tk tahu disripminasi tugas2 seorg j17. Ape2pun aku bangga bkerja sbg j17. Sbbnya... sepanjang aku bkerja selama 12tahun n aku ambik cuti sehari ke seminggu ke n tak penah lg cuti aku tk lulus. Aku bangga btugas sbg j17 d JKR.

Tanpa Nama berkata...

dekat sarawak suma mahal, rumah mahal, gula mahal, ayam mahal, ikan mahal,tanah mahal,kereta mahal memang serba serbi mahal... mas kawin pun mahal... mmm sedih...

Tanpa Nama berkata...

Samalah dgn aku j17 gaji rm1950 n hanya layak buat loan umah rm200k. Tp umah rata2 aku nk beli walaupun single stories harga rm230k. Umah baru rm230k tp umah yg 2nd lg mahal depa nk jual sampai rm250k. Mcmmana golongan mcm kami ni nk beli umah. Jwbnya menyewa ler sampai mati.

Tanpa Nama berkata...

apalah daya kami penjawat awam bawahan.... tolonglah kami..... tak terdaya nak beli rumah.... dengan gaji yang cukup makan... elaun rumah pun 180.00.... sebulan.... kalau nak fikir logik... tak masuk akal langsung...... mana cukup 180.00 sebulan.... adui.... sakit kepala fikir pasal elaun rumah... apatah lagi nak beli rumah.... bang..oi.... aku hanya mampu merintih.,, dah lama dah isu ni ditimbulkan.... tak pernah nak selesai.... menteri kewangan nak risau apa orang dah hidup selesa begitu jugak bos JPA... kita ni.. bagai merempat di negara sendiri... heihs..,.. hari2 nak fikir pasal nie.. kepala pun dah buntu....nak fkir...


Tanpa Nama berkata...

terima kasih dato atas usaha anda... sila la kaji kola dan elaun lain...di Alor Setar harga Rumah cecah Rm300k...Bandar lain sekitar alor setar pon semua 255k keatas.... Sekitar Kl ada juga rmuah Pr1ma... sini xda...

Tanpa Nama berkata...

Agong org melayu... PM org melayu... TPM org melayu.. MB org melayu.. KSN org melayu.. KSU org melayu... semua bos2 no 1 di semua jabatan2 kerajaan org melayu n DO pun org melayu. Tp.... yg kita ni pekerja2 bawahan ni pun semua org melayu yg bkerja sbg PA. Kalau kita kaji blk suatu hr nanti bangsa cina akan memerintah Malaysia mcm Singapore aku percaya akan blaku. Sbbnya.... melayu yg dok kt atas n yg dok kaya raya ni tak mahu tolong melayu bangsanya sendiri. Kalau PM bg naik gaji tinggipun utk PA apa salahnya sbb semua PA 90% bangsa melayu. Kalau melayu senang n kaya raya apa salahnya sbb ini Malaysia tanah melayu. Betullah lagu ANAK KECIL MAIN API tu akan blaku pd bangsa melayu pd PRU14. Kalau bangsa melayu yg dok kt atas tak tolong org melayu yg dbwh terutama PA. Bila nk mengundi baru nk jengok org bwh sbb nk pancing undi.. ini semuanya POYOOOOO....

Tanpa Nama berkata...

Bos2 melayu yg dok kt atas tu d jabatan kerajaan KSN KSU JPA semua nya pentingkan tembolok mereka sendiri shj n kroni2 depa aje.. depa bknnya nk tolong PA bawahan mcm kita ni. Bila depa buat dasar gaji depa akan buat kaw2 liaw utk org atas dulu mcm SBPA hr tu... org bwh mcm kita ni depa bg kuah aje.... bila gaji SST ni pun tengok sendirilah org bwh depa bg setahun naik rm80 n harga brg2 keperluan naik 30%. Sepatutnya setiap tahun kerajaan kena naik gaji PA 10% baru betul. Ini 10tahun baru naik sekali n riuhnya satu dunia.

Tanpa Nama berkata...

salah tu. malaysia bukan hanya negara KAPITALIS, tapi dia SUPER KAPITALIS. tahap capitalism di sini lagi tahap tinggi berbanding amerika.

pelik tapi benar.

Tanpa Nama berkata...

macamana nak beli rumah... kalau gred 1-7(kuli)gaji bawah rm2000... nak makan pasir apa??? tanggungan dah berapa? ni nak bayar rumah lagi... bagi 0% la interest tu... harga rumah sewa dah lebih rm300 la dato' ceupacs....

Tanpa Nama berkata...

Dalam kelas, cikgu tadika tanya soalan, "Ada 3 ekor burung di atas pokok. Seekor ditembak pemburu, berapa ekor lagi tinggal di atas pokok?"

Adik Mi angkat tangan dan jawab, "Kosong cikgu". "Kenapa kosong Mi?" tanya cikgu.

"Sebab 2 ekor lagi tu mesti laa terbang lari cikgu."

"Salah! Jawapannya tentulah 2 Mi, 3 tolak 1 sama dengan 2. Tapi cikgu suka cara kamu berfikir".

Sehabis kelas, Cikgu belanja Adik Mat makan aiskrim. Adik Mi tetiba bertanya, "Cikgu, ada 3 orang perempuan makan aiskrim. Satu tu style telan semua sekaligus, satu lagi gigit sikit2, dan satu lagi jilat keliling dulu dan kulum aiskrim sampai habis. Cuma satu je antara tiga tu yang dah kawin, yang mana satu cikgu?"

Tergamam cikgu dengan soalan Adik Mi. Cuba berlagak neutral cikgu menjawab, "Yang jilat keliling dulu dan kulum aiskrim sampai habis tu kot".

"Salah cikgu, yang pakai cincin kahwin laa yang dah kahwin. Tapi takpe, saya suka cara cikgu berfikir"

Tanpa Nama berkata...

Dalam kelas, cikgu tadika tanya soalan, "Ada 3 ekor burung di atas pokok. Seekor ditembak pemburu, berapa ekor lagi tinggal di atas pokok?"

Adik Mi angkat tangan dan jawab, "Kosong cikgu". "Kenapa kosong Mi?" tanya cikgu.

"Sebab 2 ekor lagi tu mesti laa terbang lari cikgu."

"Salah! Jawapannya tentulah 2 Mi, 3 tolak 1 sama dengan 2. Tapi cikgu suka cara kamu berfikir".

Sehabis kelas, Cikgu belanja Adik Mat makan aiskrim. Adik Mi tetiba bertanya, "Cikgu, ada 3 orang perempuan makan aiskrim. Satu tu style telan semua sekaligus, satu lagi gigit sikit2, dan satu lagi jilat keliling dulu dan kulum aiskrim sampai habis. Cuma satu je antara tiga tu yang dah kawin, yang mana satu cikgu?"

Tergamam cikgu dengan soalan Adik Mi. Cuba berlagak neutral cikgu menjawab, "Yang jilat keliling dulu dan kulum aiskrim sampai habis tu kot".

"Salah cikgu, yang pakai cincin kahwin laa yang dah kahwin. Tapi takpe, saya suka cara cikgu berfikir"
"""""""""""""""""""""""""""""""""""
i like it.i like ice cream

Cookies Wagon berkata...

semua perkara ini akan dan dapat diselesaikan kalau kerajaan lanjut umur pencen terutamanya golongan pelaksana sekurang2nya ke 62 kalau tak 65 tahun.

sokong tak u ols? Jom pi minum sat kt cookies wagon di depan JPN tu... bes bes

Tanpa Nama berkata...

Bebos semua dh kena rasuah dgn cina..klau x..xde le pembunuhan kejam...upah rm300.can kill anybodies...pas ni jenuh pulak kenaikan pangkat j29....dh dekat 40k nak naik pangkat ha..keja cap ayam sja...aku yg j41 ni pesni keja separuh mati le..dh le xde ot...klau ambil cuti nt bebudak sokongan x reti buat keje pula..susah susah...kat.cji dh jd tempat luahkan perasaan..hahahah

Tanpa Nama berkata...

Heheheeeeeee. ... I like karipap....

Tanpa Nama berkata...

Podaaaaaaaah... j41 cuti budak sokongan tk boleh buat kerja... kelakar sungguh aku bc hang punyer ayat. Aloooo bro gua j17 ler bro... j52 j48 j44 j41 j29 cuti projek jln n kerja2 selenggara pun on jgk. Setahu aku j17 cuti compoommmm kerja kt projek tak jln n kerja kt opis pun tk jln. Semua surat2 menyurat semua j17 yg nk kena balas. Sampai CPM Payment n minit mesyuaratj17 jgk yg nk kena buat. J29 n j41 ni yg aku tengok dok tuang memanjang n kontraktor dtg ajak selalu keluar gi minum kata nk p site ler itu ini ler... lanchowwww ler j41 kerja ape pun tak reti sampai j17 jgk nk kena ajar lebih2 lg nk check besi sampai nk tengok plan besi pun tak reti j17 jgk nk kena ajar. Tp.... bila dah pandai tekan blk j17 puiiiii... aku dah kena dah...

Tanpa Nama berkata...

Kawe bersyukol do j17 lulusan mce zaman subjek orang puteh dulu dulu dulu sbb eto dulu dulu dulu punya carita ommm...he he he he

Tanpa Nama berkata...

Aiskrim dan karipap mana pisahkan. Bijak2...

Tanpa Nama berkata...

asal kita hidup sihat dan pjg umul serta hidup dlm sederhana ja ok la ommmmmmmm

Tanpa Nama berkata...

Syabal na kau tok...yg pinting ade kerje ada ghaji mu masok tiap bulan...he he he he he naik girid hanya di dunia sementara so elok la kita beramal baik jer la sbb pahala besor....hidup mati manusia kita tak tahu dan hya allah jer maha mengetahuinya.....

Tanpa Nama berkata...

Podaaaaaaaah... j41 cuti budak sokongan tk boleh buat kerja... kelakar sungguh aku bc hang punyer ayat. Aloooo bro gua j17 ler bro... j52 j48 j44 j41 j29 cuti projek jln n kerja2 selenggara pun on jgk. Setahu aku j17 cuti compoommmm kerja kt projek tak jln n kerja kt opis pun tk jln. Semua surat2 menyurat semua j17 yg nk kena balas. Sampai CPM Payment n minit mesyuaratj17 jgk yg nk kena buat. J29 n j41 ni yg aku tengok dok tuang memanjang n kontraktor dtg ajak selalu keluar gi minum kata nk p site ler itu ini ler... lanchowwww ler j41 kerja ape pun tak reti sampai j17 jgk nk kena ajar lebih2 lg nk check besi sampai nk tengok plan besi pun tak reti j17 jgk nk kena ajar. Tp.... bila dah pandai tekan blk j17 puiiiii... aku dah kena dah...



Alhamdulillah dah selesai solat Jumaat.... aku sokong ......

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Podaaaaaaaah... j41 cuti budak sokongan tk boleh buat kerja... kelakar sungguh aku bc hang punyer ayat. Aloooo bro gua j17 ler bro... j52 j48 j44 j41 j29 cuti projek jln n kerja2 selenggara pun on jgk. Setahu aku j17 cuti compoommmm kerja kt projek tak jln n kerja kt opis pun tk jln. Semua surat2 menyurat semua j17 yg nk kena balas. Sampai CPM Payment n minit mesyuaratj17 jgk yg nk kena buat. J29 n j41 ni yg aku tengok dok tuang memanjang n kontraktor dtg ajak selalu keluar gi minum kata nk p site ler itu ini ler... lanchowwww ler j41 kerja ape pun tak reti sampai j17 jgk nk kena ajar lebih2 lg nk check besi sampai nk tengok plan besi pun tak reti j17 jgk nk kena ajar. Tp.... bila dah pandai tekan blk j17 puiiiii... aku dah kena dah...



Alhamdulillah dah selesai solat Jumaat.... aku sokong ......

Jumaat, Julai 05, 2013 3:33:00 PTG

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ni asyik cerita juruteknik jkr saja, tak ade ke cerita juruteknik kat universiti IPTA terutama yg pakai baju kuning muda, teringin juga nak dengar cerita mereka.

Tanpa Nama berkata...

Saya suka cara cikgu berfikir..... heheeeee

Tanpa Nama berkata...

Taik minyak le...j17 setakat tulis side dairi mcm kanak2 tadika...aku j41 xpayah g site pun gaji banyak..cukup 3 taun j44..cukup 7 tahun j48..dh x keje dgn kum pelaksana dh time tu...susah kan kepala otak aku je klau bekerje dgn kumpulan bawahan ni...

Tanpa Nama berkata...

BELAGAK..UMAH FLAT TAK NAK..

NAK UMAH TERES....PADAN MUKA HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

peratusan tue tak betul, pembohong n penipu, PA yang tak mampu beli rumah hampir 75% semuanya, kebanyakkannya kakitangan sokongan, harga rumah di daerah-daerah di seluruh malaysia berharga RM 275 ribu.. siapa mampu, hanya golongan pnp saja yang makpu membelinya yang peliknya perumahan negeri di kelolakan oleh kerajaan tapi harganya melambung, seorang pegawai tadbir negeri yg menerajui perumahan negeri , harga rumah tetap melambung tinggi, kot-kot rasuah kea.. inilah kalau pegawai tadbir dipilih di kalangan kroni, dikalagan anak-branak, cucu-cicit dan saudara-mara.. hancurlah kerajaan.. PRU-14 meranapkan kubu kuat umno di johor dan di negeri-negeri lain.. sayonara BN ..

Tanpa Nama berkata...

aku kakitangan awam gred 17 hanya mampu sewa rumah setinggan dlm rm200 sebulan.. itupun kena tambah rm20.00 untuk cover elaun tetap perumahan yang tak cukup.. apakan daya, hanya itu yg ku mampu.. nak beli rumah jauh panggang dari api.. harga rumah terlalu mahal dan memang tak mampu nak beli.. nampaknya sampai pencenlah tak mampu nak beli rumah..

Tanpa Nama berkata...

Aku lg sedih... j17 d jkr KL. Kerja ku menjaga projek. Iaitu pembinaan sekolah2 d kaw WP. GAJI ku rm1700 bln2 terpaksa htr d kg rm1000 sbb menyara adik2ku yg masih bersekolah seramai 8org. Aku anak yg sulung. Ayahku telah lama meninggal n ibuku tidak bkerja terpaksa menjaga n menghtr adik2ku ke sekolah. Ibuku n adik2ku duduk menyewa sbln rm400. Dgn berbaki rm600 itulah ibu n adik2ku hidup d kg. Aku pula tidak mampu menyewa rmh walaupun bilik sekalipun sbb gajiku tinggal rm700 itulah utk aku mkn minum n isi minyak motor aku. Dan aku hanya tinggal d site ofis yg dbuat drp kontena shj. Bila setiap kali projek siap n aku menjaga projek yg lain n aku akan tinggal d site ofis utk projek yg baru pulak. Bgtulah kehidupanku slama 3tahun ini. Gaji PA mmg tlalu kecil utk hidup d KL. Air mataku selalu mnitis mgenangkan nasib diriku ibu n adik2ku. Bila dbln ramadhan aku tpaksa bbuka d masjid utk mjimatkan pbelanjaanku. 4hr lg ramadhan tiba lg n aku boleh bjimat lg bila berbuka d masjid n duit yg kujimat itu bolehlah ku belikan baju raya utk adik2ku n ibuku d kampung.... huhuhuhuuuuu ; (

Tanpa Nama berkata...

Bila ko tkmau bkerja dgn org bawahan n ko bkerja dgn org atasan. Maka automatik org atasan tu memandang ko sbg pkerja bawahan mereka. Maka automatik jgk lah ko ni pkerja bawahan mcm kami jgk. Heheheeee

Tanpa Nama berkata...

Umah teres pun taknak... nakkkkk umah banglo... heheheeeeee

Tanpa Nama berkata...

Mohon laluan... bagi pandangan saya yang banyak-banyak kritik ni sudahlah... secara mengambarkan orang yang tidak tahu brrsyukur..jika mahu naik pangkat apabila ada master@ ijazah mohonlah jawatan p&p..bersaing spt biasa..disitu lihat adakah tuan2 berjaya @tidak...jika tuan kata tuan ada master@ijazah berapa ramai yang ada master@ijazah yang mahu jadi penjawat awam...kedua, memang la jpa kena buat kajian sbb kena lihat drp pelbagai sudut 360°...nanti complain lagi jika tidak menjurus kepada permintaan... muhasabah diri la selama ni tuan2 yg kritik ni dah jd pejawat awam yang terbaikkah dlm jwtn sekarang...tepuk dada tanya iman tuan2 masing.....sabar,tawakal dan doa...sekadar berkongsi

Tanpa Nama berkata...

Cupek ni apa a..dh penatt dah kami kump sokongan minta elaun rmh di naiikannnn 100%..nk beli rmh memang kami mengaku dah tak mampu ,,kerajaan tlg la dengar..toloooonngggggg... naiikan elauuuunnn rmhhh....gaji kami kump sokongan rendah apa salahnya bagi kami sedikit kegembiraan dgn menambah elaun rmh,

ABC berkata...

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Syarattambahanpinjamanbank/Article/

hahaha. lepas ni mari ramai-ramai pakat tidur dalam sewerage, bawah fly-over, takpun ceroboh saja tanah kerajaan dan dirikan pondok dalam tu atau bubuh saja kontena.

pinjaman yang berasaskan riba' dan berkonsepkan kapitalis pun dah bertambah susah sebab dipendekkan jadi 10 tahun, maknanya bayaran bulanan melebihi pendapatan dan perlunya bayar muka yang tinggi.

syabas malaysia! ke arah negara maju BERPENDAPATAN TINGGI katanya! kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Mayat Tak Diterima Bumi Di Pahang

Kisah ini berlaku di sebuah perkampungan kecil di Pahang pada tahun 1973.Ia nya diceritakan oleh Salleh kepada penulis untuk pedoman semua pembaca budiman.
Kisah berlaku di sebuah Pekan yang bernama Kampung Pulau Tawar, Jerantut .Seorang lelaki yang bernama Omar (nama sebenar dirahsiakan bagi menjaga nama baik keluarga tersebut). Omar adalah seorang bomoh di kampung tersebut.

Beliau merupakan seorang bomoh yang agak disegani oleh kerana setiap kali apabila beliau mengubati setiap penyakit yang pelik, beliau akan berjaya.Satu hari diwaktu senja ada seorang budak melalui rumah Omar budak itu adalah Salleh pencerita kisah ini.

Salleh terdengar seseorang sedang bercakap dalam bahasa yang agak pelik dan tidak pernah didengarinya sebelum ini.Salleh cuba mengintai dari celah lubang dinding yang agak usang. Beliau melihat Omar bercakap mengadap sekeping cermin.

Oleh kerana lubang tersebut agak kecil Salleh tidak nampak keseluruhan cermin tersebut. Salleh cuba mencari lubang yang agak besar. Akhirnya dia menjumpai lubang yang lebih besar. Melalui lubang tersebut, Saleh dapat melihat bayangan pada cermin tersebut bukanlah Omar tetapi sekujur tubuh yang sungguh ngeri wajahnya.

Matanya kelihatan tersembul dan pipinya kelihatan berlubang. Tubuh makhluk itu dibaluti oleh kain putih yang berwarna coklat seperti warna tanah. Tiba-tiba Salleh melihat mahkluk itu seperti memandang kearahnya. Bulu romanya meremang. Tanpa membuang masa Salleh terus melarikan diri.

Sampai saja dirumah beliau terus menemui bapanya dan menceritakan kepada bapanya.Bapanya sekadar tersenyum seraya memberitahu ramai orang kampung sudah lama mengetahui perihal Omar. Bapanya mengatakan bahawa Omar menggunakan hantu peliharaannya untuk merasuk orang dan apabila orang tersebut sakit beliau akan datang dan mengubati orang tersebut.

Dengan cara ini beliau akan lebih mendapat duit dan orang kampung akan menghormatinya. Mereka hanya menunggu masa untuk membuktikan pada orang kampung.Pada malam tersebut Salleh berasa seperti tidak sedap badan, tubuhya seperti merasa lemah. Mungkin kerana terkejutkan peristiwa yang dilihatnya tadi membuatkan dia rasa begitu.

Selepas makan malam, Salleh terus masuk tidur. Apabila dia cuba hendak melelapkan mata dia terbau seperti bau bangkai di dalam biliknya. Dia cuba membuka matanya tetapi kelopak matanya berasa amat berat sekali.

Salleh cuba menjerit untuk memanggil bapanya tapi suara tersekat dikerongkong sahaja. Dia cuba membaca ayat suci yang diingatinya.Akhirnya beliau berjaya juga menjerit memanggil bapanya, Sebelum jatuh pengsan.
Apabila Salleh membuka matanya didapati rumahnya penuh dengan orang dan mendengar orang menyebut nama Omar. Dia memandang ke arah bapanya yang sedang menghampirinya sambil tersenyum dan meminta dirinya supaya bertenang kerana segalanya telah berakhir. Dia kembali terlelap.

Pagi besoknya apabila dia tersedar Salleh melihat bapanya berjalan diiringi ibunya dengan pakaian seperti orang ingin ke masjid. Dia bertanya bapanya apa yang berlaku. Bapanya menyuruh salleh bersiap2 utk pergi menziarahi kubur Omar. Salleh terkejut mendengarnya dan penuh dengan persoalan bermain dibenaknya sambil mengorak langkah kebilik mandi.

Sesampainya di tanah perkuburan Salleh melihat orang sedang menggali kubur. Tiba-tiba dia tedengar orang didalam lubang bertempik apa ni!!! Salleh berlari untuk melihat dengan lebih dekat tetapi dihalang oleh bapanya.Salleh melihat beberapa orang dewasa seperti mengangkat sesuatu yang berat dari lubang tersebut.
Sebaik sahaja objek tersebut berjaya dikeluarkan dari lubang tersebut,

Mereka semua terpegun melihat UBI KAYU yang sangat besar.Jadi sesiapa yang ingin beli UBI tersebut bolehlah menghubungi saya di talian bebas tol :
1-800-88-88-88
Kerepek Ubi Pedas – RM 2.00 sebungkus
Kerepek Ubi Masin – RM 2.30 sebungkus
Kerepek Ubi – RM 1.50 sebungkus
Kerepek Ubi Mentah – RM 0.50 sebungkus
Penghantaran akan dibuat kepada kawasan di Lembah Kelang sahaja. Cukai perkhidmatan sebanyak 2% akan dikenakan.

Aku pun terkena...Hahahaha..

Tanpa Nama berkata...

PERSATUAN PENYAMUN-PENYAMUN AKAN MENGAMBIL TINDAKAN TERHADAP TUAN KERANA HARI INI KERJA SEPARUH HARI,ESOK HOLIDAY HARI ISNIN BOLEH LA.

Tanpa Nama berkata...

rumah makin mahal...esok lusa dah puasa, malam lailatulkadar dah dekat....hamba tengah menunggu 10 malam terakhir tu masa tade org tahu cuma individu tertentu je mungkin ada boleh tahu, bonus kalau dapat Alhamdulillah tapi hamba nak solat cukup2 10 malam terkahir puasa...ada org cerita lailatulkadar turun pada seorang perempuan tua di tanahnya bertempat di batu pahat johor...dengar cerita juga anak dia bekerja kajicuaca di daerah mersing...apa betul tidak wallahualam, sebab cerita ni femes di batu pahat kerana dikatakan anknya ada mengambil gambar pada satu kejadian malam apanya yang turun mungkin malaikat nampak dlm gambar tu lah...jika benar lailatulkadar turun di bumi Malaysia alangkah bertuahnya umat Islam di negara ini, ya Allah rahmatilah negara ini dan kurniakanlah umat Islam negara ini supaya jgn berpecah belah, disebabkan politik, wang, pangkat dan kuasa, manusia sanggup berbuat apa saja, rahmatilah manusia yang Engkau turunkan padanya lailatulkadar semoga dia/mereka panjang umur dan sihat sejahtera....Amin

Tanpa Nama berkata...

saiz rumah, bentuk rumah pun memainkan peranan juga. bukannya nak demand itu ini, tapi kalu buat apartment kos murah, macam tak ikhlas je pihak² nih!

Tanpa Nama berkata...

DOK MERINTAH PUN TAK GUNA DEPA IGT PA KAT BLOG NI MAIN2 JE CRTA PASAL KSEMPITAN HIDUP, 1 CARA JE KITA PA SEMUA TUKAR SAJA KEPALA PENTAKBIRAN KERAJAAN NAJIB NI TAK BOLEH NK HARAP JG BELA BNGSA SNDIRI,PKLAH DULU AKU SOKONG KENAIKAN YG BESAR UTK PA IKUT PERATUSAN SAMA ADIL,, NAJIB HNYA BERJAYA TRANSFORMASI KENAIKAN INFLASI YG TINGGI,, BUKAN BERPENDAPATAN TINGGI,,PENDAPATAN TINGGI HNYA JUSA2 SHJA YG KERJA DEPA NK PERABIS DUIT RAKYAT

Tanpa Nama berkata...

kalo nk murah kos korang beli la tanah n buat ikut kos termurah skali.

Tanpa Nama berkata...

mforitSKIM JURUTEKNIK (J17) DAN SKIM PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN
Sukacita dimaklumkan bahawa pegawai-pegawai MTSU terdiri daripada:-

(1) Sdr. Shuhaimi Bin Othman - Presiden
(2) Sdr. M.P. Govindasamy - Naib Presiden
(3) Sdr. Samuel Devadasan - Setiausaha Agung

telah diberi penerangan oleh pihak Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) Bahagian Saraan pada 1 Mac 2011. Turut hadir adalah wakil-wakil daripada JPA Bahagian Pembangunan & Organisasi. Mesyuarat telah dipengerusikan oleh Tuan Haji Abdul Jamil Bin Abdul Halim, Timbalan Pengarah JPA Bahagian Saraan.


SKIM PERKHIDMATAN JURUTEKNIK

Memandangkan Ketua Perkhidmatan Jabatan Kerja Raya TIDAK bersetuju jawatan Juruteknik dan Penolong Jurutera digabungkan maka disebabkan ini JPA PERLU lebih masa untuk mengkaji dan mendapatkan satu skim yang bersesuaian dengan kelayakan masuk Sijil Politeknik yang tidak bertindih dengan isu penyeliaan dan lain-lain perkara bersabit dengan Gred J29. JPA juga telah memaklumkan Skim Perkhidmatan Juruteknik (J17) sedang dikaji bersama-sama dengan 23 lagi jawatan termasuk Pelukis Pelan, Pembantu Pertanian, Pembantu Penilaian dan Pembantu Kajibumi.

JPA memaklumkan bahawa keputusan akan diberi selewat-lewatnya pada hujung tahun 2011.

Satu perkara lagi yang dimaklumkan oleh JPA ialah lapan (8) Ketua Perkhidmatan Jabatan Teknikal juga telah TIDAK bersetuju bahawa jawatan/skim Juruteknik dan Penolong Jurutera digabungkan.

Ahli-ahli Majlis Jawatankuasa Agung perlu mendapat pengsahihan perkara ini daripada Ketua Perkhidmatan masing-masing.

SKIM PERKHIDMATAN PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN

Selain daripada tiga (3) orang pegawai utama, MTSU telah diwakili oleh:-

(i) Sdri. Noorliza Bt Abd Talib Jabatan Penilaian
(ii) Sdri. Fauziah Bt Ab Majid dan Perkhidmatan
(iii) Sdri. Radziah Bt Mohd Nor. Harta

Tanpa Nama berkata...

Mohon cuepacs menaikan elaun rumah....layak ke 180 dikatakan elaun rumah? sewa bilik jer dah lebih 180 ini kan nak menyewa sebuah rumah!! baik tukar nama elaun perumahan kepada elaun bil elektrik

Tanpa Nama berkata...

betul tu sedara kat atas. elaun rumah apa 180??? tak layak dinamakan elaun rumah... hairan jugak bila difikirkan, bukannya tok omar tak perjuangkan tapi sememangnya kerajaaan, ksn, jpa taknak bagi! tok omar perjuangkan kenaikan elaun rumah kepada nilai yang realistic, kak zetty pulak sekatkan pinjaman rumah kene tak leh lebih dari 35 tahun... itu taklah teruk sangat, tapi yang paling memberi kesan teruk tu, pinjaman peribadi kene 10 tahun saja! tv3 pun dah siarkan amaran pada rakyat tentang peningkatan harga petrol kononnya dah tak leh dielakkan lagi. dulu kempen pilihanraya, takde pulak kite dengar kerajaan nak naikkan harga itu-ini, sekat orang meminjam itu-ini tapi bila dah menang pilihanraya, baru dia tunjukkan semua pekong kudis panau dan kurap busuk dia pada rakyat!

Tanpa Nama berkata...

Betullllll tu.... ingat tak masa kerajaan menang tipis pd pilihanraya yg ke 12 hari tu... lps sebulan kerajaan terus naik harga minyak dr rm1.70 kpd rm2.70 betapa sengsaranya rakyat masa tu yg tk reti naik motorsikal terpaksa blajar naik motorsikal termasuk aku sbb tk tahan naik kereta sbb kos minyak p kerja blk kerja aje sehari rm30 termasuk tol. Ape kejadahnya gaji masuk rm50 sehari. Tp kita kena kluar kos rm30 n tinggal rm20 nk mkn ape.???? Kerajaan BN ni pentingkan tembolok mereka shj n rakyat katanya pigi mamposssss daaaa...

Tanpa Nama berkata...

Pesanan Masyarakat
"HOBI MAIN BURUNG"

Hobi ketua kampung adalah memelihara burung. Pada suatu hari kesemua burungnya hilang. Oleh kerana ketua kampung tersangat marah, dia mengumpulkan penduduk kampung. Hampir 200 penduduk datang ke balai raya....
Ketua kampung : Siapa ada Burung?
Semua lelaki yang hadir terus berdiri

Ketua kampung sedar yang cara dia bertanya salah ..

Ketua kampung: Bukan burung itu maksud saya ..
Siapa pernah nampak burung?
Semua wanita berdiri.

Ketua kampung bertambah marah...

Ketua Kampung : Maksud saya, siapa pernah nampak burung yang bukan miliknya ?
Setengah wanita berdiri...

Ketua kampung semakin gugup...

Ketua kampung: maaf skali lagi... Maksud saya adalah , siapa pernah tengok burung
saya?
5 orang wanita berdiri..

Ketua kampung segera lari lintang pukang kerana dikejar
oleh isterinya..
*Nama Ketua Kampung dirahsiakan*

Tanpa Nama berkata...

Aku bukan setakat tak mampu beli rumah, nak makan pun tak cukup. Aku dengan cc tempat aku kerja, petang-petang buat part time mesin rumput kat rumah orang.

Tanpa Nama berkata...

Samalah dengan aku, petang2 balik kerja aku pun p potong rumput rumah org gak. Dulu boleh gak dpt 30 bijik rumah sebulan. skrg ni nk dpt 10bijik rumah sebulan pun payah. sbb dah ada org lain potong line regular custommer aku. aku p tanya n check tengok sape yg potong line tu, rupa2nya hang dgn hang punyer cc rupenyer... Tp takpe, aku tak kisahpun.... sbb selain potong rumput rumah org, aku berkebun kecil2an dgn tanah sekangkang monyet di blkg umah aku n aku tanam cili, sawi, bendi,terong, kacang panjang, kuchai, pokok betik. sayur2an aku dah jimat dah tak payah beli, nk mkn p petik aje blkg umah.

Tanpa Nama berkata...

tolong la kaji balik potongan utk kakitangan dari sabah swk yg duduk kat kuarters smjg.. kami hilang elaun perumahan wilayah rm550 sdgkan org smnjung rm330 ja... not fair la sdgkan duduk rumah jenis sama.. dah la kami nk balik wilayah guna banyak duit lagi nk beli tiket flight.