SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

24 Jun 2013

MESYUARAT MAJLIS KONGRES BIL.4 (SESI 2012-2013) DI DEWAN KONGRES

Media CUEPACS
24/6/2014



SEKITAR MAJLIS MESYUARAT KONGRES CUEPACS BIL. 4




157 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

YAHOOOOOOOO...Aku FIRST. Dapat pingat EMAS

Tanpa Nama berkata...

apa keputusan mesyuarat???????????????

Tanpa Nama berkata...

Seperti biasa...minta bonus untuk raya.. itu aje..

Wan Pekan berkata...

Apa yang penting rumusan mesyuarat tersebut bukannya gambar saja yang dipaparkan. Tak ada maknanya.

Tanpa Nama berkata...

janji mat jenin

Tanpa Nama berkata...

Perjuangan ceupacs membuahkan hasil, peranan ceupacs perlu di perluas lagi denganperjuangkan untuk gred bawahan yg tinggal dlm bandar besar seperti kuala lumpur dan mempunyai ahli keluarga yg ramai. mereka golongan senyap tetapi tertekan dgn arus kehidupan terutama golongan dbkl yg mendiami flat kos rendah seperti di sentul...gaji rendah..kerja syif...selalu ot kena potong....risiko tinggi....patut hak mereka di kaji dan di perbaiki.....

Tanpa Nama berkata...

Tinggal 4 hari sahaja untuk bulan Julai...nampak gaya Juruteknik macam kena tipu lagi...angan-angan naik 29 jadi angin lalu sahaja...

MTSU mana ni...senyap sahaja.
Jangan tunggu hingga bulan Julai baru nak komen.


Tanpa Nama berkata...

surat edaran JPA BPO kepada semua kementerian/agensi pada 30 mei 2013 berkenaan melaksanakan opsyen pertukaran perlantikan penambaikan skim JURUTEKNIK,JURUTEKNIK LANDSKAP,JURUTEKNIK UKUR,JURUTEKNIK PERANCANG,PELUKIS PELAN,PEMBANTU VETERINAR DAN PEMBANTU PERTANIAN berkuatkuasa 1 julai 2013. (DARI GRED 17 NAIK KE GRED 27 ATAU 29) BERUNTUNGLAH !!!!

Tanpa Nama berkata...

Surat tu mana boleh pakai...itu surat syok sendiri...pelaksanaan kena datang dari pekeliling JPA...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata

Diminta pihak Cuepacs mengkaji semula semua penjawat awam dalam kategori (pembantu) Gred 17-26 di naikkan ke Gred 27 . Seperti Pembantu Juruteknik,Pembantu Renjer dan Pembantu Pertanaian semua dalam Gred 17 dan dinaikkan ke Gred 27. Apa salahnya semua Pejawat Awam dalan gred yang sama diambil perhatian yang sama rata. Disini saya tekankan kepada Pejawat Awam dalam gred 17 keatas yang telah berkhidmat lebih 20 tahun dipertimbangkan untuk kenaikan gred 27 bagi meraikan kenaikan gaji yang lebih baik untuk masa depan setelah mencapai pencen. Sekurang-kurangnya dapat menikmati pencen bulanan yang jauh lebih baik dibandingkan gaji Gred 17. Harap pihak Cuepacs dapat ambil perhatiang yang sewajarnya demi kebaikan bersama.
Sekian.

Tanpa Nama berkata...

Juruteknik ada sijil.. 60% ada dip. Korang yg spm (gred 17 yg lain) ni apa masalahnya nk dengki.. korang ada byr ptptn ke?

Tanpa Nama berkata...

Lu sijil poli pun ptptn 50 cen je bro...j17 keja pun balik awal..belajar 2 tahun je..tu pun copy paste assignments member...en omar tu pegawai cap ayam mcm lu la bro..guna spm masok keje..so jawatan junior tech dijumutkan..jadi la juruteknik cap ayam..so sibuk la upgrade skim j17 yang ada sijil poli come degree...hahaha en omar lepaskan kan jawtan..jagna sesuka hati nk bikin susuatu yg nonsense. ..

Tanpa Nama berkata...

lu sapa lak??.. nobody.. spm pangkat 3 sibuk nk naik gred. org mcm lu plg ramai dlm gov.. sok sek sana sini.. naik salah, tak naik salah...

Tanpa Nama berkata...

Sejak bila pulak J17 naik J27? mana ada. Pekeliling pun tiada. Jangan perasan la J17, lain la jika da keluar pekeliling JPA.
Golongan Gred 17 rileks...jangan melatah. J17 naik, kita akan pastikan yang lain pun naik juga.
Buat penat sahajajika kita komen.

Tanpa Nama berkata...

BONUS 2013

Basic RM1000

Basic RM2000

Basic RM3000

Basic RM4000

Basic RM5000

Basic RM6000

Yang Kecil , Yang Besar ?

...... Yang kecil, beraya dengan nasi, ikan kembung goreng, kicap, telur masin & air paip masak. Baju raya 3 tahun lepas punya.

Yang besar, beraya dengan Lemang, ayam masak merah, daging kari, kuih muih, biskut, sayur campur, & air cola,sprite,
Kerusi baru, langsir baru. lampu baru, baju baru.Cat rumah warna baru, carpet baru, kereta baru,..

Tanpa Nama berkata...

KGT N17 ~ RM 95 ~ up ke RM 115

KGT N22 ~ RM 115 ~ up ke RM 135

KGT N27 ~ RM 145 ~ up ke RM 155

KGT N41 ~ RM 225 ~ kekal

KGT N44 ~ RM 250 ~ kekal

Tahun 2020 6 tahun 6 bulan lagi kearah negara berpendapatan tinggi ...... tak terkejor yop (N 17 )!

Tanpa Nama berkata...

KGT diawalkan satu kenaikan pada JULAI 2013 ?( 2 kenaikan dalam 2013 )

KGT N17 ~ RM 95 x 2 = RM 190

KGT N22 ~ RM 115 X 2 = RM 230

KGT N27 ~ RM 145 X 2 = RM 290

KGT N41 ~ RM 225 x 2 = RM 450

KGT N44 ~ RM 250 X 2 = RM 500

Kenaikan harga barang / kos sara hidup mengikut kemampuan siapa ? N17 @ N41/N44 ?

Tanpa Nama berkata...

J 17 akan dapat KUP J22 selepas genap 13 tahun berkhidmat kan ?
OK ... la tuuu !

Yang elok nya tuntut macam N17 tuntut
.... Hari pertama tahun ke 21 berkerja .... harap naik jadi KUP N26 / J 26 ........

Tanpa Nama berkata...

BONUS 2013 / RAYA .

PUTRAJAYA - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang akan membuat keputusan berhubung pemberian bonus untuk penjawat awam tahun ini, kata Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa.

Beliau berkata keputusan itu akan dibuat Najib selaku Menteri Kewangan sempena pembentangan Belanjawan 2014 yang dijadual 25 Oktober ini.

Tanpa Nama berkata...

1 julai dah hampir ni. Btl ke skim gred J dan G Di tambah baik. Atau d upgred ke J27 ? Nampak gaya nye. Skim gred J & G seperti tertipu lg. Apalah nasib ko org asik kena tipu je.

Tanpa Nama berkata...

Asal komen yang pertama aje kata FIRST... Rasanya antara orang yang sakit jiwa aje yang buat gitu..

Tanpa Nama berkata...

J17 menghitung hari ke J29...
Jadi ke tak...
atau dah terkena lagi...
Angan-angan je la

Tanpa Nama berkata...

Apa cerita tentang cuti tahunan mereka yang dilantik sebelum 2009 dan berpindah perkhidmatan ke agensi lain. Masih 25 hari juga ke atau boleh kekal kadar dgn cuti tahunan lama

Tanpa Nama berkata...

Apa cerita tentang cuti mereka yang dilantik sebelum 2009 dan berpindah ke agensi lain. Kena 25 hari lagi ke. Tiada perjuangan utk kekalkan cuti yang sedia ada?

Tanpa Nama berkata...

Apa cerita cuti mereka yang dilantik sebelum 2009 tetapi berpindah agensi dengan lantikan baru. Cuti 2t hari jugakah.

Tanpa Nama berkata...

J17 Sijil mesti naik J29 setaraf diploma punya, horey tak payah habis duit buat diploma tut tut dapat gaji setaraf diploma, terima kasih pak omar

Tanpa Nama berkata...

km yg R1 tak de kenaikan apa2 ke

Tanpa Nama berkata...

Memang akulah yang kata FIRST. Dan kau aku SAKIT JIWA. Benar...aku memang sakit jiwa. Sebabnya dari dulu lagi kerajaan nak naik J17 ke J27. Niiii aku nak pencen, memang aku sakit jiwa. Sapa sapa ada obatnya????

Tanpa Nama berkata...

dengar cite gred 1 - 10 akan jadi gred 11. kuatkuasa julai 2013 tapi pekeliling kuar ogos 2013. kira ada bayaran tunggakan sebulan nanti.

Tanpa Nama berkata...

J17 Sijil mesti naik J29 setaraf diploma punya, horey tak payah habis duit buat diploma tut tut dapat gaji setaraf diploma, terima kasih pak omar

MANA BOLEH SIJIL J17 SETARAF DIPLOMA.....KALAU SETARAF STPM LOGIK LAAAAAAAAAAAAAA........

Tanpa Nama berkata...

J17 Sijil mesti naik J29 setaraf diploma punya, horey tak payah habis duit buat diploma tut tut dapat gaji setaraf diploma, terima kasih pak omar

MANA BOLEH SIJIL J17 SETARAF DIPLOMA.....KALAU SETARAF STPM LOGIK LAAAAAAAAAAAAAA........

Selasa, Jun 25, 2013 3:57:00 PTG

--------------------------------->

Gaji STPM beza RM30 saja, kau orang nak kata setaraf STPM pun kata lah janji J17 dapat gred J29, wow bestnya !

Tanpa Nama berkata...

J17 Sijil mesti naik J29 setaraf diploma punya, horey tak payah habis duit buat diploma tut tut dapat gaji setaraf diploma, terima kasih pak omar

MANA BOLEH SIJIL J17 SETARAF DIPLOMA.....KALAU SETARAF STPM LOGIK LAAAAAAAAAAAAAA........

Selasa, Jun 25, 2013 3:57:00 PTG

--------------------------------->

Gaji STPM beza RM30 saja, kau orang nak kata setaraf STPM pun kata lah janji J17 dapat gred J29, wow bestnya !

--------------------------------->

Gred 29 gaji maksima RM4,456.92
Gred 27 gaji maksima RM4,427.94

Mari kita tengok perbezaannya 29 - 27 = RM 28.58.

Tq CUEPACS moga jadi kenyataan !

Tanpa Nama berkata...

Gred dan gaji juruteknik dah naik! Kami agensi penguatkuasaan bila lagi ? Kata dah hantar ke JPA , apa feedback JPA ?

Tanpa Nama berkata...

Disebabkan 27 pengambilan menggunakan STPM dan Diploma dimana starting stpm P1T1 yg ada Diploma P1T4

Berbeza dgn 29 pengambilan hanya dari Diploma dan...........Sijil KEJURUTERAAN POLI yg dinaiktaraf........hahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Yang besar, beraya dengan Lemang, ayam masak merah, daging kari, kuih muih, biskut, sayur campur, &
(air cola),sprite,

---------------------------------------
Yang lain semua sedap..tapi
tak bagus la minum Coca-cola.

Tanpa Nama berkata...

Semasa Perbentangan Belanjawan Bajet 2014 la akan diumumkan gred Juruteknik....Itu pun sekiranya tiada kekangan Wang Kerajaan....

Tanpa Nama berkata...

KGT diawalkan satu kenaikan pada JULAI 2013 ?( 2 kenaikan dalam 2013)

KGT N17 ~ RM 95 x 2 = RM 190

KGT N22 ~ RM 115 X 2 = RM 230

KGT N27 ~ RM 145 X 2 = RM 290

KGT N41 ~ RM 225 x 2 = RM 450

KGT N44 ~ RM 250 X 2 = RM 500

................................

Tawaran dari Bank Rakyat ?

Sempena 2 kenaikan mata gaji 2013 ?

KGT N17 ~ RM 95 x 2 = RM 190
Pinjaman RM 25,000/240 bln./RM 188

KGT N22 ~ RM 115 X 2 = RM 230
Pinjaman RM 30,000/240 bln./RM 225

KGT N27 ~ RM 145 X 2 = RM 290
Pinjaman RM 40,000/240 bln./RM 300

KGT N41 ~ RM 225 x 2 = RM 450
Pinjaman RM 60,000/240bln./RM 449

KGT N44 ~ RM 250 X 2 = RM 500
Pinjaman RM 70,000/240 bln./RM 524

Hubungi cawangan Bank Rakyat yang terdekat ?

Tanpa Nama berkata...

Sy berminat ni....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

KGT diawalkan satu kenaikan pada JULAI 2013 ?( 2 kenaikan dalam 2013)

KGT N17 ~ RM 95 x 2 = RM 190

KGT N22 ~ RM 115 X 2 = RM 230

KGT N27 ~ RM 145 X 2 = RM 290

KGT N41 ~ RM 225 x 2 = RM 450

KGT N44 ~ RM 250 X 2 = RM 500

................................

Tawaran dari Bank Rakyat ?

Sempena 2 kenaikan mata gaji 2013 ?

KGT N17 ~ RM 95 x 2 = RM 190
Pinjaman RM 25,000/240 bln./RM 188

KGT N22 ~ RM 115 X 2 = RM 230
Pinjaman RM 30,000/240 bln./RM 225

KGT N27 ~ RM 145 X 2 = RM 290
Pinjaman RM 40,000/240 bln./RM 300

KGT N41 ~ RM 225 x 2 = RM 450
Pinjaman RM 60,000/240bln./RM 449

KGT N44 ~ RM 250 X 2 = RM 500
Pinjaman RM 70,000/240 bln./RM 524

Hubungi cawangan Bank Rakyat yang terdekat ?

ha ha ha ha lawak lawak boleh wat skrip filem /video. dah dah la tu gi kerja hari ni aku cuti sebab jerebu kat tempat aku ...

Tanpa Nama berkata...

Yang kecil boleh berhutang sikit jaa ?

Yang besar boleh berhutang banyakkkkk ?

Ahli Lama berkata...

Diharap pihak CUEPACS dapat menyiarkan hasil setiap mesyuarat kongres yang diadakannya di laman web atau diblog.

Ini adalah bagi membolehkan ahli mengetahui status isu yang telah dikemukakan kepada CUEPACS telah diambil tindakan atau belum.

Tanpa Nama berkata...

Hello CUEPACS,
J17 ke J29 apa cerita...tinggal beberapa hari lagi nak ke 1 Julai 2013.

Tanpa Nama berkata...

Hello CUEPACS,
J17 ke J29 apa cerita...tinggal beberapa hari lagi nak ke 1 Julai 2013.

Rabu, Jun 26, 2013 12:23:00 PTG

---------> wow bestnya !

gred lebih tinggi dari Penolong Pegawai Tadbir dan sama dengan Penolong Jurutera...wow !

Tanpa Nama berkata...

Tau tak apa. Itulah HEBATnya J17. Lain kali jangan pandang rendah pada J17..

Tanpa Nama berkata...

Aku tak kesah bila J17 naik ke J29. Bulan Oktober ke, Nove. ke atau Januari taun depan ke. Janji jangan naik setelah aku pencen bulan Mac tahun depan. Kalau tak meloponglah aku.

polis bantuan @ pwngawal keselamatan kp11 berkata...

polis bantuan aadk @ pengawal keselamatan kp 11 yg bekerja di puspen(pusat serenti)bagaimana pula???kami pn badan beruniform juga..klu penjara bole naik kenapa kami takde dlm senarai..keje lbh kurang sama je..3 dlm 1 lg...(polis,aadk,kpkk).hebat tu..cuepacs je yg tak tau sbb leka bawa isu2 baru....isu lama tiada kesudahan..

-------------------------

kami pengawal keselamatan gred kp 11 mohon agar gred kami dinaikkn ke gred kp 17..pndg2 la kami ni cuepacs ooiiiii

-------------------------

polis bantuan swasta taraf spm manakala polis bantuan kerajaan taraf srp..pangkat sama je konstabel pb cuma gaji polis bantuan swasta lbh tinggi dr kerajaan..mcm mn tu???tak selaras pada hal 1 pasukan???pdrm tu tgk2 le..takkan diam je..nk harap cuepacs ntah bila la jwbnya...

Tanpa Nama berkata...

Hoi Omar...ko asyik sembang pasal gred 17 ke atas...Hak R3 macam mana....kalau takde R3...diorang nak gerak naik kereta sendiri ke...piirrahhh...nak guna kereta sendiri pun susah R3 jugak di cari...R3 tu siapa...guna akal la...jangan guna lutut....

Tanpa Nama berkata...

Jangan ingat R3 ni kuda tunggangan orang...kami cari rezeki...kami tak malu jadi R3...itu adalah pekerjaan yang allah beri...halal...lg di berkati...ingatlah pada R3...bawa nyawa manusia dan diri sendiri....jangan asyik nak syok sendiri..minta itu ini....sbb tu Allah tidak makbulkan apa yang di minta...sbb nak jaga punggung sendiri...nak nama..pangkat Dato...dalam kubur tidak di tanya gred apa...subhanallah....jgn lupa diri...sama sama kita beri...

kzam berkata...

Pembantu tadbir jangan di pinggirkan naik kan gred dan nama jawatan baru.

Tanpa Nama berkata...

http://www.jpa.gov.my/docs/pp/2009/16/pp162009.pdf

Pekiling ini menunjukkan sijil-sijil kejuruteraan dari politeknik setaraf dengan spm. Hebahkan.

Tanpa Nama berkata...

http://www.jpa.gov.my/docs/pp/2009/16/pp162009.pdf

Pekiling ini menunjukkan sijil-sijil kejuruteraan dari politeknik setaraf dengan stpm. Hebahkan.

Tanpa Nama berkata...

http://www.jpa.gov.my/docs/pp/2009/16/pp162009.pdf

Pekiling ini menunjukkan sijil-sijil kejuruteraan dari politeknik setaraf dengan stpm. Hebahkan.

Tanpa Nama berkata...

http://www.jpa.gov.my/docs/pp/2009/16/pp162009.pdf

Pekiling ini menunjukkan sijil-sijil kejuruteraan dari politeknik setaraf dengan spm. Hebahkan.

memang bodoh budak nie...kalau xfaham jangan cakap, kalau bodoh jangan tunjuk kebodohan.

http://docs.jpa.gov.my/docs/pekeliling/pp02/bil04/Lampiran-B3.pdf

Tanpa Nama berkata...

Jangan gaduh-gaduh dan salah faham..tunggu je pekeliling baru.... arilae

Tanpa Nama berkata...

Saya ingin bertanya. Kpd pihak cuepacs
tentang gred jawatan Kp 11 dan kp 14 pengawal keselamatan kerajaan.
Tidakkah ada peningkatan kenaikkan gred spt gred-gred yg telah mendapat
kenaikkan spt pembantu juru teknik dan pembantu makmal . Dan di perlekehkan sampai bila- bila dan jawatan kami
masih terusan begini walaupun terdapat di antara kami ini ada yg berkelulusan
Diploma dan ijazah universiti tempatan yang terdidik khusus dlm bidang profesional ?

Tanpa Nama berkata...

Msg2 ada persatuan msg2 mohon psatuan msg2 pjuangkan hak anda... cuepacs hanya org tengah saja... mcm juruteknik di naik kan gred mtsu dh berkurun perjuangkan pkra ni...nk dpt ni bkn senang, mcm2 dugaan yg di lalui..guna saluran msg2...sekian..........

Tanpa Nama berkata...

Aku kakitangan swasta kadang2 tergelak jugak tgk gelagat kakitangan awam meminta-minta,kerja tak seberat kami kerja diswasta.kadang-kadang nampak gelagat kakitangan awam yang banyak meronda kat luar padahal waktu bekerja megah dengan baju kementerian masing2.masuk & keluar kerja tak tahulah pukul berapa?Yang peliknya siap boleh borak lagi sampai pukul 9 a.m belum masuk kerja lagi..alahai kakitangan awam sedarlah Allah sedang memerhati kamu..

Tanpa Nama berkata...

Aku memang tergelak sokmo dgn k/tngn swasta....hihihi
Kalau meminta2, alamatnyer kena angkat kaki lerrr

Tanpa Nama berkata...

Akupun rase nak tergelaklah ngan pekerja swasta ni. Nak nasihat kan org. Tp sendiri x sedar diri. Alahai k/t swasta sedarlah cemburu tu ade tptnye. Dan megata org tu bkn ke satu dosa.

Tanpa Nama berkata...

ABIS CAMMANA DENGAN PENGAWAL KESELAMATAN @ POLIS BANTUAN KP11 YANG TAKDE PERSATUAN...SIAPA PULA YG NAK MEMBAWA MASALAH KAMI, GRED DAH BERPULUH TAHUN STATIK, KELAYAKAN UTK MEMOHON JAWATAN PENGAWAL KESELAMATAN GRED KP11 MASIH LG SRP/PMR...NAIKKAN LAH KELAYAKAN KEPADA SPM, UPGRED SKIT JAWATAN UTK MENARIK GOLONGAN MUDA MENYERTAI SEKTOR KAWALAN KESELAMATAN...SAMPAI BILA LAH PENGAWAL KESELAMATAN AKAN TERUS DIPERLEKEHKAN???...TAMBAHAN PULA PENGAWAL KESELAMATAN PBT ( TIDAK SEMUA ) MEMILUKAN. UNIFORM, ACSESORI DAN LAIN2 KELENGKAPAN YG MEMANG DIPERLUKAN OLEH SEORANG PENGAWAL KESELAMATAN TIDAK DIBEKALKAN...DIPERTANGGUNGJAWABKAN MENJAGA ASET ( IAITU: HARTA BENDA, DOKUMEN, PERSONAL DLL )...

polis bantuan KP14 berkata...

KP11 @ KP14 apa cerita ne? PTR N11, OMPD F11 dah naik gred. pengawal keselamatan / polis bantuan KP11 bila lagiiiiiiiiiiiii??????????

Tanpa Nama berkata...

Tak adil lah gred J aje naik bagaimana dgn 7 agensi penguatkuasaan yang katanya dah hantar usul ke JPA ! Ape cer, kami pun nak juga kenaikan gred dan gaji diumumkan pada Budget 2014 ni ! Pak Omar sila gesa JPA

Tanpa Nama berkata...

LAWAK - LAWAK ..GELI ATI AKU NENGOK GOLONGAN BR1M NI BERGADUH..

MEMASANG ANGAN-ANGAN YANG TINGGI..WALHAL X ADA PUN DGREE..

ALA HAI CIAN NYEEEE KORANG..

CUTE LER KORANG NIH...

LEN KALI BELAJAR LAH RAJIN-RAJIN SAMPAI ADA IJAZAH...

BUKANYA KOMEN RAJIN-RAJIN..HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

Aku tak puas hati betul ler ngan Kerani N17 kat sekolah aku ngajar.

Pemalas, aku dah lulus ngan cemerlang..aku suh buat surat untuk perlantikan ke DG41 tanpa temuduga..

Dia boleh jawab...sibuk..pas tu dia cakap //ala kalau kena temuduga kan Cikgu boleh jawab...geramnyaaaa...makan gaji buta..asyik fb jerk..tu yang aku marah sangat...

Tanpa Nama berkata...

pak omar ni pencetus segala pergaduhan PA..gred j17 naik 29..gred lain naik ape..naik marah la..,macam tu lepas ni suruh la j17 buat kerja admin ngan kewangan..sebab diaorg je keje..,gred lain diaorang duk kate main facebook... dulu ade PTK,sekarang takde PTK,punca semua dr pak omar ni.,,aku bdk n17,buat keje macam2,admin, kewangan repair komputer ofis pun aku, disebab kepala org teknikal, ape yang aku buat tutup sebelah mate je...last2 apc dpt kat puak2 dia je.korang kate n17 main facebook...ye ke..,otak kau,,,ko try duduk dulu jd n17...gred lain 1 keje korg buat kami n17 mcam macam tiga ke empat keje kami kene buat,,,duduk dulu baru tau

Tanpa Nama berkata...

Mmg omar osman ni..nk lakukan perubahan konon...bodo dia ni...keja sebenar pun cap ayam sja...kumpulan c je...pastu dh dpt president cuepacs Nk buat tranformasion...memcm nk buat sampai berterabur habis P.A skang ni..bahalol punye omar osman...kasi dia belah dari cuepacs la...dia dh kasi sijil naik..habis gred lain x gadoh nk naik juga pas ni...gilo pasni kumpulan teknikel gted J dh xde kumpulan C...mampos profesional mcm aku...mcmna nk memerintah lg...bangang la xmasok akal la...

Tanpa Nama berkata...

Betul tu.r3 cmane?ak lesen sampai i tp masih r3 lg...ptk pn xda da.

Tanpa Nama berkata...

N17 nape sakit hati kat j17, selama ini j17 yg tolong kerja n17 buat surat dan minitkan dlm fail. N17 cuma lipat surat dan suruh opis boy poskan. Kita taip sendiri semua surat dan beri pd boss utk sign. Bila masuk meeting pastikan semua surat atau dokumen sedia, itupun j17 buat sendiri.

Tanpa Nama berkata...

J17 bodoh mcm lembu pun boleh naik gred??? Kepala hotak siapa la yg punya cadangan? Mkn gaji buta, wkend buat part time perabih harta kerajaan. Untung 100% masuk poket sendiri! Mcm sial... Yg jd khadam bdk2 yg jd atuden IKBN, IKM, ILP... dpt la nasik sorg sebungkus! Time keja kuar buat marketing... Tinggal bengkel , studen...

Tanpa Nama berkata...

UNTUNG LA NAIK FREE TAK PAYAH SUSAH PAYAH BELAJAR AMBIL DIPLOMA.

YANG ADA IJAZAH MASIH GRED 17, TELAN SAJA LA AIR LIUR TU YE. JPA MAKIN HARI MAKIN JUMUD.

INILAH MASALAHNYA APABILA CUEPACS ITU SENDIRI DIPIMPIN OLEH ORANG YANG SUDAH JUMUD PEMIKIRANNYA.

Tanpa Nama berkata...

best betul jadi kumpulan sokongan ni. tak payah susah payah belajar tinggi2 ambil diploma/ijazah

mengadu domba saja dengan kesatuan, pastu kesatuan mintak benda tak masuk akal. sudahnya kerajaan terpaksa juga beri sebab nak jaga periuk nasi sendiri disamping taknak sakit telinga dan mata asyik tengok mereka ni berpiket dan menyalak sana sini.


lepasni tak payah susah payah ambil diploma & ijazah. yang masuk guna SPM boleh mohon kepada JPA melalui cuepacs untuk iktiraf sama taraf dengan diploma, sebab sijil politeknik pun dah diangkat darjatnya seperti diploma. kah kah kah


tak dapat aku nak bayangkan lepasni tengok di JKR:

dulu J29 boleh arahkan J17 buat itu ini. lepas J17 dinaikkan kastanya ke J29, J29 yang sedia ada dah mati kutu. silap2 J29 versi baru yang dijenamakan semula ni dengan selambanya akan cakap "lu apahal?" sama J29 yang sudah lama tu.


syabas kepada cuepacs dan JPA! anda berjaya menyebabkan perkhidmatan awam bertambah caca marba!

Tanpa Nama berkata...

J17 gred kecil tapi kuasa besar, cuba tengok dekat jkr cawangan negeri, juruteknik pergi buat anggaran, pergi meeting dgn pelanggan balik buat lukisan, buat BQ, technician ini juga yg buat keputusan kerja tersebut nak panggil undi atau sebut harga atau tender....TA kadang ada kadang tak ada di satu- satu caw. begitu juga jurutera. bayangkan satu daerah di jaga oleh hanya satu juruteknik.
saya bercakap untuk juruteknik elektrik khas nya dan juruteknik lain am nya.
Keputusan bayaran juga di tangan juruteknik, nak bayar berapa nak lulus atau tidak kerja kontraktor. ini yg berlaku di caw negeri. sebab itu kita baca banyak juruteknik masuk jail.sebab rasuah....mengapa kita tak tanya mengapa engineer dia dan TA dia tak kena jail keranA buat lebihan bayaran.....ini menunjuk juruteknik kuasa besar pangkat kecil....
begitu juga di mid valley pejabat caw elektrik / mekanikal ....tidak mengikut hariki jawatan..... 10 engineer 10 juruteknk manakala TA 2 orang....juruteknik buat kerja juruteknik lukis Plan, juruteknik buat BQ....kadang2 ganti engineer pergi meeting VO, meeting tapak pergi FAT....
jangan anda terkejut.....keretapi bukit bendera Pulau pinang yg pergi FAT ( factory Acceptance test) di swis adalah juruteknik.....
jadi jgn lah menjadi manusia yng mempunyai hati yang busuk bila melihat gred juruteknik di naikan.......kerana juruteknik TNB, Telekom sudah lama menikmati gaji 5000 ke atas.....juruteknik kilang pon gaji nya melepasi 3 k sebulan......

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

http://www.jpa.gov.my/docs/pp/2009/16/pp162009.pdf

Pekiling ini menunjukkan sijil-sijil kejuruteraan dari politeknik setaraf dengan spm. Hebahkan.

memang bodoh budak nie...kalau xfaham jangan cakap, kalau bodoh jangan tunjuk kebodohan.

http://docs.jpa.gov.my/docs/pekeliling/pp02/bil04/Lampiran-B3.pdf
Khamis, Jun 27, 2013 8:56:00 PG
----------------------------------------

Orang yang cakap orang lain bodoh ni, memang dia ni jenis orng yang cemburu dan dengki. Biasanya dia ni dari keluarga penZINA. semoga Allah s.w.t berikan dia petunjuk ...AAminn...

Tanpa Nama berkata...

http://www.jpa.gov.my/docs/pp/2009/16/pp162009.pdf

Pekiling ini menunjukkan sijil-sijil kejuruteraan dari politeknik setaraf dengan spm. Hebahkan.

memang bodoh budak nie...kalau xfaham jangan cakap, kalau bodoh jangan tunjuk kebodohan.

http://docs.jpa.gov.my/docs/pekeliling/pp02/bil04/Lampiran-B3.pdf
Khamis, Jun 27, 2013 8:56:00 PG
----------------------------------------

Orang yang cakap orang lain bodoh ni, memang dia ni jenis orng yang cemburu dan dengki. Biasanya dia ni dari keluarga penZINA. semoga Allah s.w.t berikan dia petunjuk ...AAminn...

Tanpa Nama berkata...

Ya betul tu ! Senang senang upgrade j17 ke j29 ! Kalau macamni upgrade semua gred dari 1-54 ! Biar adil utk semua gred , kenapa sesetengah gred mendapat keistimewaan dr JPA , inilah antara sebab kerajaan menang tipis di PRU 13, kalau nak bagi biar sama rata semua dapat. Gred sokongan nilah yg paling beruntung keistimewaan mereka lebih dari gred PnP , lepas ni takpayah wujudkan university cukup setakat belajar SPM .tak payah buang duit dan ambik loan PTPTN , belajar degree apa gunanya kat Malaysia ni, patutlah professional semua lari ke luar Negara sebab dasar kerajaan yang tidak memberi gaji setimpal dgn kelayakan akademik, patut kena ada skim gaji yg menarik dan pelbagai elaun utk pekerja Pnp agar mereka kekal di Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Awk termasuk la tu, sebb ngata org...

Tanpa Nama berkata...

Wow bestnya J17 naik J29, lumayan lumayan tak payah susah-susah buat diploma sijil saja dah cukup, tak sabar menanti gaji baru, siang malam tidur tak lena.....

Tanpa Nama berkata...

Tak payahlah nak bikin kecoh2 disini, jawatan yang naik gred tu dah rezeki mereka..yang lain tu duduk diam2 dah lahh..

Tanpa Nama berkata...


Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

J17 gred kecil tapi kuasa besar, cuba tengok dekat jkr cawangan negeri, juruteknik pergi buat anggaran, pergi meeting dgn pelanggan balik buat lukisan, buat BQ, technician ini juga yg buat keputusan kerja tersebut nak panggil undi atau sebut harga atau tender....TA kadang ada kadang tak ada di satu- satu caw. begitu juga jurutera. bayangkan satu daerah di jaga oleh hanya satu juruteknik.
saya bercakap untuk juruteknik elektrik khas nya dan juruteknik lain am nya.
Keputusan bayaran juga di tangan juruteknik, nak bayar berapa nak lulus atau tidak kerja kontraktor. ini yg berlaku di caw negeri. sebab itu kita baca banyak juruteknik masuk jail.sebab rasuah....mengapa kita tak tanya mengapa engineer dia dan TA dia tak kena jail keranA buat lebihan bayaran.....ini menunjuk juruteknik kuasa besar pangkat kecil....
begitu juga di mid valley pejabat caw elektrik / mekanikal ....tidak mengikut hariki jawatan..... 10 engineer 10 juruteknk manakala TA 2 orang....juruteknik buat kerja juruteknik lukis Plan, juruteknik buat BQ....kadang2 ganti engineer pergi meeting VO, meeting tapak pergi FAT....
jangan anda terkejut.....keretapi bukit bendera Pulau pinang yg pergi FAT ( factory Acceptance test) di swis adalah juruteknik.....
jadi jgn lah menjadi manusia yng mempunyai hati yang busuk bila melihat gred juruteknik di naikan.......kerana juruteknik TNB, Telekom sudah lama menikmati gaji 5000 ke atas.....juruteknik kilang pon gaji nya melepasi 3 k sebulan......

Khamis, Jun 27, 2013 11:44:00 PTG


Salam Jumaat.. MEMANG AKU SOKONG 100 peratus ....... Juruteknik jadi Jurutera dan penolng Jurutera...memang kami da kelebihan...dari segi skill kerja dan pengurusan pejabat alhamdulillah allah swt bagi kami kelebihan Amin...

Tanpa Nama berkata...

Itu cerita Juruteknik.... Ini cerita PELUKIS PELAN. Lagi dahsyat. Bangunan bangunan pencakar langit di KL tu sapa yang lukis, kalau bukan Pelukis Pelan semua. Cuma tak boleh tandatangan je, kena tandatangan akitek, itu saja. Pendek kata kalau tak ada pelukis pelan di Malaysia ni... tak tau apa akan jadi negara kita ni.. Biasanya akitek tau tandatangan je..

Tanpa Nama berkata...

WOW HEBATNYA JT & PELUKIS PELAN NIII...TAHNIAHH

Tunggu Je la berkata...

Saya ingin membuat aduan, sekolah saya mewajibkan guru bekerja pada setiap hari sabtu. Kadangkala di waktu malam. Kami diambil tindakan jika tidak hadir. Keluarga sepatutnya diutamakan. Ini keluarga nak hancur masih lagi paksa kami datang ke sekolah. Saya tak teragak-agak mengadu hal ini ke pihak lebih ber autoriti. Di manakah tempat saya mengadu?

Tanpa Nama berkata...

pesan kat anak2 belajar rajin2. masuk universiti. buat master. baru la boleh apply keje gaji besar. baru boleh beli rumah besar. baru boleh beli tong cat tiap2 tahun. baru boleh beli langsir baru tiap2 taun. baru boleh bini 4..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
pesan kat anak2 belajar rajin2. masuk universiti. buat master. baru la boleh apply keje gaji besar. baru boleh beli rumah besar. baru boleh beli tong cat tiap2 tahun. baru boleh beli langsir baru tiap2 taun. baru boleh bini 4..

Jumaat, Jun 28, 2013 11:23:00 PG

...................

Bini 4 yang tak boleh tahan gelak tu..

Tanpa Nama berkata...

WOW HEBATNYA JT & PELUKIS PELAN NIII...TAHNIAH, PATUTNYA PAK OMAR MINTAK GRED 54 UNTUK JTK SESUAI DGN KUASA MEREKA ! tu tak masuk cerita juruteknik baju oren lagi....

Tanpa Nama berkata...


Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

WOW HEBATNYA JT & PELUKIS PELAN NIII...TAHNIAH, PATUTNYA PAK OMAR MINTAK GRED 54 UNTUK JTK SESUAI DGN KUASA MEREKA ! tu tak masuk cerita juruteknik baju oren lagi....

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

insha allah pada masa hadapan kelayakan utk jawatan Juruteknik akan diupgrade ke peringkat Ijazah ... terima kasih yg bagi komen ...mudahan Allah swt makbulkan doa tuan Amin...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..

Apa yang di buat oleh Kerajaan Barisan Nasional sepanjang memerintah negara selama 55 tahun adalah yang terbaik.

Kenaikan gaji kakitangan awam dan penambaikan dalam skim perkhidamatan hari ini pun adalah hasil usaha kerajaan di bawah tadbir Urus Barisan Nasional.

Jika kita menyulur balik sejarah pemerintahan negara sejak dari mula Merdeka sehingga ke hari ini, kita akan akui atau pun kita memang kena akui ini adalah hasil usaha Kerajaan Barisan Nasional.

Alhamdulillah, bersyukukur kehadrat Allah swt kerana melimpahkan kurnia Nya kepada negara kita, Dan hasil pentadbiran yang baik ini membuahkan hasil.

Kita lihat gaji dulu, sewaktu mula merdeka, semasa Tun Husien ONN, semasa Tun Dr Mahathir, semsa Tun Abdullah, tenyata Kerajaan Barisan Nasional amat kasih dan sayang kepada penjawat Awam. Sangat banyak penambah baikan untuk keselesaan penjawat awam di buat. Kalau dulu kerja kerajaan malu nak senyum tapi tidak kini....mereka sering senyum....sekejap dapat bonus, sekejap dapat naik gaji 2 kali, sekejap dapat naik gred, sekejap dapat nak dapat bonus lagi...

Ini juga kerana hasil kerja kuat penjawat awam untuk melaksanakan dasar2 kerajaan. Baik dari tukang kebun hingga ke KSN. Pengorbanan sejak dari mula merdeka hingga kini. Polis2 dan Askar2 yang terkorban, kudung kaki, buta mata, ketika mempertahankan negara dari keganasan komunis adalah penjawat Awam. Jururawat, doctor, mak bidan kampung...dulu yang berkhidamt adalah penjawat awam....ini lah jasa penjawat Awam Negara.

Dalam meneruskan agenda transformasi negara di bawah penerus peneraju kemajuan DS Najib negara. Penjawat awam lagi di beri keutamaan, Penambahbaik kan di utama di bawah pentadbiran nya. Ini supaya Penjawat Awam tidak tercicir dalam arus pemodenan negara.

Marilah kita bersama bersyukur kehadrat Allah swt, tuhan yang satu, tuhan yang wajib di sembah oleh semua umat manusia, di atas rahmat NYa, negara kita bertambah aman dan Ma'amur...

Jangan kita bersangka buruk dan berbusuk hati sesama kita....

Tanpa Nama berkata...

Tak akan naik 17 ke 29..kalau ke 27 logik. Gunala otak sikit. Pekeliling 5/2013 ada sebut kerajaan akan menyelesaikan semua kedudkan perjawatan sebelum 31 disember 2013. So peranan cuepacs tak ada apa. Cuepacs ni just gembor aja.

Tanpa Nama berkata...

Aku tengok gred dalam PA ni semua
dh macam rojak caca marba,
entah sapa punya idea lh mcm ni,
oklah kalau naik tu bagus alhamdulillah,

ni bila dh naik semua nak jadi bos ape cerita ni, semua mengaku hebat(dkt belakang ajalah).
tapi bila suruh kedepan dalam satu-satu hal...hmm sunyi sepi balik-balik kita aja disuruhnya.
KUP gred dh up,gaji pun dh up sama mcm gred hakiki, tp tak nak membantu dalam pengurusan.
Org lain nak naik pangkat kena pergi belajar dan interview mcm2 lagi..
lebih sadis lg kena hantar posting jauh2 semata2 nak naik gaji satu kenaikan(RM155).
traveling dr Seremban ke KL duit minyak pun tak boleh nak cover!!!
amacam mau sewa rumah??? lagi haru biru jawapnya.
Mintak tukar nak balik kampung ni dh dua tahun aku isi borang, Hampeh!!!
gred 29(RM145 kenaikan tahunan) beza gaji dgn gred 32 cuma RM10.
tanggung jawap makin besar tapi mcm tak ada beza.. lebih baik sama kn aja taraf gred hapuskan kekananan.
KUP kan semua PA LEBIH BAIK HAHA...
sama2 menyapu,
sama2 buat paperwork
dan sama2 buat keputusan.
kelakar...apalh nasib
labu dan labi lh jadinya.

Tanpa Nama berkata...

Buduh palui betul alasan ko gobuk kara ...syukul la ko kerja dgn karajaang drp ko tidak dpt karaja dgn karajaang...kalo ko tak nak karaja ko baranti ja drp karajaan sbb masih ramai lagi pangganggur mau ambil tampat ko atau ko pi bunuh diri ja atau ko mati awal ja supaya org lain bole ganti tampat kamurang yg tidak bersyukul...phuuiiiii phuiiiii

Tanpa Nama berkata...

Kpsl sudah tiada utk pembantu pertanian sebab nak naik gred g27. Info kp jab pertanian

Tanpa Nama berkata...

KAH!KAH!KAH! TOKSAH DOK LAYAN SEMUA PUAK2 PEMALAS NI! PAK OMAR.KEJE MALAS GAJI NAK BESAR,ASYIK BERHUTANG JER TU YG GAJI TAK CUKUP. ASYIK MAIN FB JER HARI2.KAH!KAH!KAH!

Tanpa Nama berkata...

Salam
PA masa zaman ini pemalas .datang kerja lewat balik awal.lebih lebih yang duduk di kg halaman.ada cikgu di tempat ambe pergi kerja lewat lepas tu bawa kereta mulalah macam pelesit.saya cadang supaya pa berhijrah setiap 10 tahun.bagi dia orang kerja sekitar 20km atau lebih dari rumah.

Tanpa Nama berkata...

LAWAK - LAWAK ..GELI ATI AKU NENGOK GOLONGAN BR1M NI BERGADUH..

MEMASANG ANGAN-ANGAN YANG TINGGI..WALHAL X ADA PUN DGREE..

ALA HAI CIAN NYEEEE KORANG..

CUTE LER KORANG NIH...

LEN KALI BELAJAR LAH RAJIN-RAJIN SAMPAI ADA IJAZAH...

BUKANYA KOMEN RAJIN-RAJIN..HUHUHU

...................................

Dalam tahun 2013 dah ada pemegang Ijazah Pertama Yang Baru , masuk kerja sebagai Pembantu Tadbir N17 !

2020 nanti cuba kau bayangkan bro!

Tanpa Nama berkata...

LAWAK - LAWAK ..GELI ATI AKU NENGOK GOLONGAN BR1M NI BERGADUH..

MEMASANG ANGAN-ANGAN YANG TINGGI..WALHAL X ADA PUN DGREE..

ALA HAI CIAN NYEEEE KORANG..

CUTE LER KORANG NIH...

LEN KALI BELAJAR LAH RAJIN-RAJIN SAMPAI ADA IJAZAH...

BUKANYA KOMEN RAJIN-RAJIN..HUHUHU

...................................

Dalam tahun 2013 dah ada pemegang Ijazah Pertama Yang Baru , masuk kerja sebagai Pembantu Tadbir N17 !

2020 nanti cuba kau bayangkan bro!
**************************************************************************
KAu baru tauuuuu, aku dah lama dah...
Dulu kalau boring2 cari komik, tapi skrang kan zaman siber, kalau boring boleh buka laman kupek...
terhibur gak tengok budak2 sijil ni berjenaka
heh heh

Tanpa Nama berkata...

berikanlah komen yang membina,untuk kebaikan bersama, bukan hentam gred org lain tanpa ilmu dan memaki hamun orang lain. Maklumatkan pun biarlah tepat dan padat.Kata sahaja kita ni orang muslim, amalkan tatacara yang beradab.

Tanpa Nama berkata...

biasalah dalam kerajaan, tak pandai pun takpa, janji pandai kipas, pandai ampu, pandai meminta-minta, pandai mengadu domba. takda kelulusan tinggi pun takpa. inilah kemahiran yang diperlukan dalam perkhidmatan awam untuk menjamin masa depan yang gemilang! yehhh!!

Tanpa Nama berkata...

BR1M pun BR1M lah,dah ada org nak bagi sebat ajalah...
rezeki bro, tak ambil nanti ibarat menolak rezeki allah pulak.
syukur...
golongan BR1M ni memang ramai yg meminta2, kalau tak minta bodoh sombong lah pulak..meminta pada sumber yg betul tak salah kn, Janji halal.
ni golongan P&P ni bukan semua cukup duit pun...
periuk besar kerak pun banyak juga hahaha,
duit bawah MEJA1M sebat semacam aja hahaha....
ni baru2 ni office aku gempar oooo..
P&P yg tak payah aku nak sebut detail siapa dia, lari tak cukup tanah bro...
apasal lari
itu along sudah mau hantam loo, hutang puluhan ribu,talak boleh bayar.
amacam gaji busat talak cukup lagi ka???
otak taluk mana bro
sama stendart macam golongan BRIM ni ke...
memalukan jabatan aja puih...puih.

Tanpa Nama berkata...

hahaha....tiada pun kenaikan gred untuk J17... janji 1 Julai....habuk pun tarak....

Tanpa Nama berkata...

Sabar...Sabar... ini baru jam 9.00 pagi. Tunggu tengah hari nanti keluarlah Pekeliling baru J17 naik ke J29..

Tanpa Nama berkata...

Golongan BR1M = Golongan 17

Tanpa Nama berkata...

dh nk dkt tghari ni bro..xdok pun lg pkililingnye...

Tanpa Nama berkata...

Selamat pagi kepada semua TA 29.....

Tanpa Nama berkata...

Dalam tahun 2013 dah ada pemegang Ijazah Pertama Yang Baru , masuk kerja sebagai Pembantu Tadbir N17 !

2020 nanti cuba kau bayangkan bro!

...................................

Pemegang Diploma UITM lagi banyak Bro! masuk kerja sebagai Pembantu Tadbir N17 atau Geng BR1M nih!

Tanpa Nama berkata...

Sekejap lagi bro..Pekeliling J17 naik J29 akan kuar. Atau kena tunggu pagi esok lah... sabar je...

Tanpa Nama berkata...

hahaha..lu org sudah kna men la j17..ada hati nak naik 29..puiiiii

Tanpa Nama berkata...

janji naik bila2 pun tak kisah.
jangan dengki sudah ler.. itu lah orang melayu asyik dengki dengan org lain.. bila nak ubah sikat dlm diri itu?

Tanpa Nama berkata...

N17 yang bergaji bawah RM 3000 dan sudah berkahwin, isteri tidak berkerja adalah Golongan BR1M / RM 1200 / 2013 ?

Untung laa BONUS 2013 pun akan dapat !

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan Kaji Naik Had Pendapatan Layak Terima BR1M


KUALA LUMPUR - Kerajaan sedang mengkaji cadangan untuk menaikkan syarat kelayakkan pendapatan isi rumah bagi permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M). Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan berkata, kementeriannya sedang meneliti pelbagai cadangan yang diterima semasa konsultasi Bajet 2014 termasuk untuk menaikkan had pendapatan isi rumah bagi meluaskan penerima bantuan berkenaan. "Cadangan untuk naikkan syarat pendapatan itu sedang diteliti oleh Kementerian Kewangan, tapi kita belum lagi buat keputusan mengenai perkara ini," katanya pada persidangan Dewan Rakyat di sini, Isnin. Beliau menjawab soalan tambahan Datuk Nawawi Ahmad (BN-Langkawi) yang bertanyakan sama ada kerajaan bercadang menaikkan jumlah syarat tersebut. Menurut Nawawi, kenaikkan syarat pendapatan isi rumah daripada RM3,000 sebulan perlu dinaikkan sehingga RM5,000 bagi memastikan lebih ramai rakyat menikmati faedah itu. Jumlah penerima BR1M 2.0 yang diagihkan pada Februari lalu meningkat hampir sekali ganda berbanding tahun lepas. Pada 2012 hanya 245,000 orang terima BR1M dan melibatkan perbelanjaan RM122.4 juta. Bagi 2013, tujuh juta isi rumah dan individu bujang memperoleh BR1M 2.0 yang melibatkan peruntukan RM3 bilion. Pemberian BR1M 2.0 diumumkan oleh Perdana Menteri dalam pembentangan Bajet 2013 lalu. #sumber


Baca Artikel Selanjutnya Di: http://pahangdaily.blogspot.com/2013/07/kerajaan-kaji-naik-had-pendapatan-layak.html#ixzz2XllLQ2O4

Tanpa Nama berkata...

Kalau naik RM 5000 , N 41 yang Baru masuk kerja pun jadi Golongan BR1M juga keee ?

Tanpa Nama berkata...

Sabar,...Sabar...sabar... TUNGGU 5 MINIT lagi. Pekeliling J17 naik ke J29. Yahoooooooo......

Tanpa Nama berkata...

comfirm...dah J17 tak naik gred...takder rezeki...tunggu jee 1 julai 2014..pulak...hehehehe

Tanpa Nama berkata...

kih kih.. janji di capati.. congrats J17..

Tanpa Nama berkata...

hahaha
wujud je SBPA semula tapi dengan syarat gaji jgn tipu mcm SBPA baru ni

just untuk perjawatan mmg banyak bagus dah

leh naik gred tanpa effect pada keje dan perjawatan

xde masalah org bwh gred lbh tinggi pada bos sbb just untuk gaji je dan elaun serta kemudahan

xperlu tunggu o dan ganggu post.

jadila juruteknik sapai pencen tapi gred naik sapai 40.

sama gak ngn jawatan2 lain. so semua org merasa naik gred.

Tanpa Nama berkata...

Ada aku kesah tak jadi naik J29. Aku sekarang J22. Gaji aku sekarang RM4300++++. Cuma potong tax je. Angkasa tak ade. Bersih aku bawa pulang lebih kurang RM4150...anak tanggung sorang je. Yang lain semua dah lepas. Alhamdullihah..

Tanpa Nama berkata...

yang dok kaluit 2 buat apa. polis yang pm umum sendiri perubahan gred puin x ada pekeliling lagi la.....yang dok cerita kat atas ni semuanya tulis main pakai balon ja..... bukan ada maklumat poooon... jadilah melayu bertanggunjawab sikit...matan pm tun kata, melayu macam hampa ni lah sentiasa layuuuuu ja xmau kembang2.......

Tanpa Nama berkata...

Yes....pekeliling dah keluar, confirm ke j29.

Tanpa Nama berkata...

Betui....pekeliling bil. 6/2013. Sila ke www.jpa.gov.my

Tanpa Nama berkata...

Berdosa tauuu bohong iii. Lama iiii tunggu benda niiii...aauuuwww

Tanpa Nama berkata...

Betui....pekeliling bil. 6/2013. Sila ke www.jpa.gov.my
----------------------------------
jangan bagi maklumat palsu r..nti x pasal org yg berkenaan marahhhh..huhu

Tanpa Nama berkata...

naikkan gaji mereka yang ada master lah....

Tanpa Nama berkata...

dengor sini baik2..semua2 kepada yang b,gaduh pasal gred la...gaji la..br1m la...semua ego bodoh...riak...x nok b,syukur dgn ape yg ada...ingat la...semua yg korang dpt tu semua milik allah...bila2 je bole die ambil...renung2kn la...assalamualaikum....

Tanpa Nama berkata...

Mana nie j17 ke j29..cari x jumpa pon atau kena kincing lagi..

Tanpa Nama berkata...

Salam semua... Kalu naik gred syukur... Tingkatkan kualiti kerja masing-masing... Jgn asyik hilang dari ofis, lepak sana, lepak sini, borak sana, borak sini,buatla kerja tu, takde kerja cari kerja, takde gak kerja, duduk la kat situ, ni asyik hilang je... pastu bising plak psl naik gred... kdg2 apa yg dickp org ada gak kebenarannya... jadi, tingkatkan kualiti kerja anda sebagai penjawat awam... yakin boleh...

Tanpa Nama berkata...

Pekeliling tak keluar pun !

Bila dah pening , Jalan keliling - keliling - keliling - keliling !

Tanpa Nama berkata...

1 JULAI telah pun meninggalkan kita, kenaikan gred J17 yg amat dinantikan oleh sebilanagn besar skim juruteknik di Malaysia tiada apa2 keputusan. Apa yg dijanjikan belum lagi dilaksanakan oleh pihak yg berwajib. Tiada pula komen dari pihak Cuepacs berhubung perkara ini walaupun 1 Julai telah berlalu padahal cuepacs sudahpun mengeluarkan kenyataan berhubung kenaikan Gred J17 akan bermula 1 Julai 2013 dalam blognya... mohon penjelasan berhubung perkara ini.???

Tanpa Nama berkata...

KAU NIIII TAK FAHAM FAHAM. TAK SEMESTINYA BILA MASUK JE 1 JULAI TERUS DI UMUMKAN ATAU KELUARKAN PEKELILING. IA MUNGKIN DIKELUARKAN PADA OGOS KE ATAU SEPTEMBER KE, TAPI AKAN BERKUATKUASA 1 JULAI. KO FAHAM KEEEEE???

Tanpa Nama berkata...

tak usah gaduh2, ada rezeki kita dapat la.

Tanpa Nama berkata...

Jangan MIMPI... Dah nak raye ni... kena KENCING BN la ni..

Tanpa Nama berkata...

TERFIKIR......

KALAU DALAM MALAYSIA NI SEMUA ORG ADA IJAZAH, SO MESTI SEMUA NAK IKUT PANGKAT DAN GAJI IJAZAH KAN...

SO... SIAPA LAH YANG AKAN BUAT KERJA OFFICE BOY, KERANI, TUKANG, PRA, YANG BAWAH BAWAH TUU... APA AKAN JADI AH???

Tanpa Nama berkata...

di barat yang ada IJAZAH tak bising2 mcm korang, mereka siap jual hotdog tepi jalan je.. takde pun ungkit2 ada Ijazah. Mereka blajar pentingkan ilmu bukannya mengejar pangkat. Ni tak... korang ungkit2 ada ijazah lah.. ni lah... issshh..
Gila kuasa dan pangkat. Dunia ni hanyalah sementara... ish..ish..ish...

Tanpa Nama berkata...

tak usah gaduh.. orang kaya cari pahala dengan sedekah banyak2, yg kurang itu ibadat la banyak2, nanti kat akhirat akan ditanya harta benda yang kamu belanjakan itu, sama ada untuk kemewahan kaku, tunjuk2 kat org lain atau sebagainya.

Tanpa Nama berkata...

juruteknik j17 akan dijumudkan dan akan menjadi jumudteknik.

Tanpa Nama berkata...

Salam.
Itu rezeki J17 jika dinaikkan kepada J27. Tak perlu gaduh tentang rezeki org.

Cuma diharapkan CUEPACS melihat secara serius dan teliti terhadap skim lain.

Saya dari skim C(sains). Dulu diasuh dan disaran belajar sains bsungguh2 dan dijanjikan masa depan yang cerah. Tapi hakikatnya? Bukan merendahkan skim lain tp skim sains gajinya lebih rendah dari skim F. Skim C tak ramai, persatuannya tiada dan skim C tidak terbela. Syarat kelayakan belajar sains ketat, pembelajarannya sukar tp hasilnya? Kalau ini berterusan, negara kita tidak akan maju kerana orang tidak lagi bminat menceburi bidang sains.
Mohon CUEPACS ambil maklum dan bela nasib skim C.

Tanpa Nama berkata...

kesian sungguh zaman kanak-kanak anda telah ditipu. aku dulu pun kena tipu juga, cikgu suruh belajar rajin-rajin ambil biologi kimia fizik supaya nanti boleh jadi doktor perubatan. bila aku dah besar, rupanya belajar sastera pun boleh hidup senang dengan menjadi PTD. takpun ambil sijil politeknik, dapat juruteknik, lepas beberapa tahun, dapat naik jadi penolong jurutera takpayah susah belajar ambil diploma.

kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

mcmana plk dgn skim bakat dan seni.dgr kata naik gred gak skali dgn j.saya jurufoto.ada sapa2 tau x perkar nie.

azmaar berkata...

n/w17, 22, 26 x de dlm 81 skim utk knaikan gre d. itulah yg en azih muda bckap pd prjumpaan pt d kuala trngganu pd 30.6.2013. hampesssssss

Tanpa Nama berkata...

Salam.
Itu rezeki J17 jika dinaikkan kepada J27. Tak perlu gaduh tentang rezeki org.

_____________________________
_____________________________

Mana ada skim j27....yg ada J29

Tanpa Nama berkata...

Wow ! best giler J17 naik J29, hari ini aku nak pergi ambil pekeliling kat jalan pekeliling....

Tanpa Nama berkata...

PANTUN PEKERJA MASA DEPAN NEGARA.

Selamat Hari Pekerja kepada semua pekerja,
Berkerjalah dengan setulus ikhlas ;
Hidupmu akan dihargai kerana berjasa,
Moga budimu Allah membalas.

Tiada pekerja tiada kerajaan tiada Negara,
Justeru ada Negara adalah pekerja;
Apa pun bidang kerja sumbangannya pada Negara,
Kerajaan tidak dapat dipisahkan dengan pekerja.

Kerajaan pembela nasib pekerja,
Pekerja kerajaan dilayan seperti anak emas;
Tepat masa pulang habislah kerja,
Kerajaan naikkan gaji juga diberi bonus.

Rakyat datang mahu berurusan,
Berurusan dengan penjawat awam;
Menunggu lama amat membosankan,
Membosankan berurusan penjawat awam.

Gaji nak bonus pun nak,
Tapi kerja tak setimpal gaji;
Bonus tak dapat mula memberontak,
Pekerja cemerlang kerajaan tetap memuji.

Kerajaan menyeru penjawat awam ,
Semua pekerjanya lakukan transformasi;
Demi kecemerlangan Negara dan orang awam,
Maka Negara maju kerana pekerja berdedikasi.

Malang sungguh pekerja swasta,
Masih ada juga sistem penghambaan;
Bekerja separuh mati gaji entah ke mana,
Kejamnya majikan tak ada perasaan.

Di era Negara maju serba moden,
Majikan untung berlipat ganda;
Gaji pekerja mereka tak naikkan,
Derita pekerja menyara keluarga.

Kerja separuh mati tak setimpal gaji,
Demi kehidupan teruskan juga;
Bos mengherdik juga mengeji,
Hati merintih ditahankan juga.

Hati merintah ditahankan juga,
Demi meneruskan sebuah kehidupan;
Sanggup bersusah demi keluarga,
Mengharapkan sinar cahaya di masa depan.

Sabar pekerja menahan cabaran,
Menghadapi karenah cerewetnya majikan;
Salah sikit dah panas baran,
Pekerja bersabar dalam kesempitan.

Gaji diberi tidak mencukupi,
Untuk menyara kehidupan keluarga;
Padahal majikan hidup serba mencukupi,
Sumbangan pekerja tidak berharga.

Mogok pekerja bos yang susah,
Mogok bos pekerja tak bergaji;
Hidup pekerja semakin susah,
Negara moden selalu tak begini.

Hari-hari bekerja demi sesuap nasi,
Mencari nafkah keluarga tercinta;
Setiap tahun bos menabur janji basi,
Memberi bonus semuanya helah belaka.

Mana lagi tempat hendak mengadu,
Pekerja malang derita tanggung sendiri;
Syukurlah ada hamba Allah ambil tahu,
Membela pekerja tidak dibiarkan sendiri.

Segala masalah mengadu kepada WNK,
Berjuang habis-habisan demi pekerja;
Berhujan berpanas sanggup bertekak,
Asalkan terbela nasib pekerja.

Dikutuk dihina tidak diambil peduli,
Memperjuangkan nasib pekerja bermati-matian;
Terbela nasib pekerja kepuasan di hati,
Kemenanganmu sentiasa kami nantikan.

Ya Tuhan jika kami di pihak yang benar,
Berilah kami kekuatan dan keazaman;
Moga rintihan kami mereka mendengar,
Bahagialah kami demi sebuah kehidupan.

Doa orang teraniaya tanpa hijab,
Hidup bersandar kepada Allah semata;
Berusaha bertawakal doa mustajab,
Berjuang tetap berjuang demi pekerja tercinta.

Duhai kerajaan mereka kata,
Hidup ibarat kais pagi makan pagi kais petang makan petang;
Pekerja salahkan kerajaan...majikan diam tanpa kata,
Alangkah bagus seia-sekata mulai detik ini dan akan datang.

Kamu akan dapat apa yang kamu perjuangkan,
Tapi ada hati-hati sengsara tak cukup gaji;
Justeru belalah nasib pekerja duhai kerajaan dan majikan,
Agar jadi realiti rakyat berpendapatan tinggi.

Tiada pekerja tiada kerajaan tiada Negara,
Saling faham memahami demi Negara;
Antara pekerja majikan juga kepimpinan Negara,
Kerana pekerja penentu masa depan Negara.

Pekerja penentu masa depan Negara,
Itu tidak dapat dinafikan mana-mana Negara;
Rakyat dibela diperjuangkan demi Negara,
Pekerja merealisasi tranformasi Negara

Aku tahu aku naif dalam hal ini,
Sepuluh jari ku mohon kemaafan;
Kerana aku tahu siapalah aku ini,
Tidak sebijakmu menuntut sebuah harapan.


Tanpa Nama berkata...

Alooooo brother.... bergaji besar n berpangkat besar tak semestinya boleh berbini sampai 4 bro.. mcm bos aku j52 gaji besar, pangkat besar, umah besar n bini ada 1. Tp lari ikut pintu blkg. Bila ditanya bini dia knp... bini dia kata kalau stakat pangkat besar, gaji besar n umah besar... Tp KONEK tak naik nk watpe..... jadi.... renung2kanlah yg bergaji besar n berpangkat besar tu tak semestinya boleh berbini sampai 4. Sbb semua bos yg di gov ni semuanya takut bini. Bila d opis suara bos ni tinggi melangit. Bila d umah kain baju bini pun kena basuh n sidai sendiri. Inilah hakikatnya jd bos.... bos d pej. Tp d umah jd kuli bini.... ini hakikatnya sbb aku dah tengok dpn mata kepala aku yg bos aku jd mcm ni.....

Tanpa Nama berkata...

Harga barang2 n kos sara hidup ikut gaji N54 n JUSA C..

Tanpa Nama berkata...

Tempat yg paling afdal utk mengadu ialah.... kalau cikgu pompuan mengadu kt suami. Kalau cikgu laki mengadu kat isteri. Sbbnya... bknkah tempat seorg isteri disisi suaminya n tmpt seorg suami dsisi isterinya. Yg pengetua sekolah tmpt hang bkerja ni bangang sbb pengetuakan mesti yg dah tua2 kata org dah monopouse sbb tu lah depa ni tk penting nk dok umah ngan suami/isteri sbb dah tua n kote pun dah tak naik. ...

Tanpa Nama berkata...

Kote pun tak naik usahkan kata nk berbini 4. Nak berbini 1 pun tak lepas ni... takkanlah nk bg bini nafkah batin boleh sumbat dgn duit gaji kot...

Tanpa Nama berkata...

Dah la tu... jgn nak cakap2 benda2 yg x baik... kalu kita cakap benda x baik pasal orang nanti jadi kat diri kita sendiri... dah terbukti dah... sebaiknya kita sabar dan berusaha memperjuangkan hak kita pada landasan yang baik... tahniah j17, diharap dapat meningkatkan kuailiti dan produktiviti kerja...

Tanpa Nama berkata...

empat yg paling afdal utk mengadu ialah.... kalau cikgu pompuan mengadu kt suami. Kalau cikgu laki mengadu kat isteri. Sbbnya... bknkah tempat seorg isteri disisi suaminya n tmpt seorg suami dsisi isterinya. Yg pengetua sekolah tmpt hang bkerja ni bangang sbb pengetuakan mesti yg dah tua2 kata org dah monopouse sbb tu lah depa ni tk penting nk dok umah ngan suami/isteri sbb dah tua n kote pun dah tak naik. ...


HA HA HA HA HA ......

Tanpa Nama berkata...

xde ape2 aku nk bggakan dgn cuepacs nie... terlalu byk matlamat..celaru.. yg ptt disuarakan, diperjuangkan syp je... slalu bg angan2 kpd pjawat awam. bersyukur ttp bsyukur dgn ape yg dpt.. klu blh tukar plak jwtn tertinggi dlm cuepacs nie..bg kt org lain plak..BOSAN!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Lain kali selagi xkeluar pekeliling, jgn cepat buat statement dgn press confrence.. Tup-tup xjadi dan pihak berwajib pun tak tahu menahu mengenai kenaiksn gred ni.. Buat malu saje, xprofesional.

Tanpa Nama berkata...

Ko ni tak baik mengata kat cikgu tu. Ko ada p tengok ke umah dia... knp dia dtg lewat. Dia lewat sbb pg2 dia kena mandikan ibu dia n cuci berak ibu dia dulu sbb ibu dia lumpuh. Lps mandikan ibu dia n dia kena pakaikan pakaian ibu dia n pastu kena suap mkn minum pulak utk ibu dia. Sbb Itulah cikgu tu slalu terlewat p sekolah. Spatutnya ko bersyukur sbb ibu ko masih sihat. Kalau Tuhan tukarkan ibu ko pulak yg lumpuh n bkn shj ko p kerja lewat tiap2 hr. Silap2 ko dok beli mc aje ataupun ko htr ibu ko p umah kebajikan. Bersyukurlah Tuhan bg kita sihat... dan jgn dok PHD. Perasaan Hasad Dengki...

Tanpa Nama berkata...

KITA RELEASE TENSION DULU...

Dalam kelas, cikgu tadika tanya soalan, "Ada 3 ekor burung di atas pokok. Seekor ditembak pemburu, berapa ekor lagi tinggal di atas pokok?"

Adik Mi angkat tangan dan jawab, "Kosong cikgu". "Kenapa kosong Mi?" tanya cikgu.

"Sebab 2 ekor lagi tu mesti laa terbang lari cikgu."

"Salah! Jawapannya tentulah 2 Mi, 3 tolak 1 sama dengan 2. Tapi cikgu suka cara kamu berfikir".

Sehabis kelas, Cikgu belanja Adik Mat makan aiskrim. Adik Mi tetiba bertanya, "Cikgu, ada 3 orang perempuan makan aiskrim. Satu tu style telan semua sekaligus, satu lagi gigit sikit2, dan satu lagi jilat keliling dulu dan kulum aiskrim sampai habis. Cuma satu je antara tiga tu yang dah kawin, yang mana satu cikgu?"

Tergamam cikgu dengan soalan Adik Mi. Cuba berlagak neutral cikgu menjawab, "Yang jilat keliling dulu dan kulum aiskrim sampai habis tu kot".

"Salah cikgu, yang pakai cincin kahwin laa yang dah kahwin. Tapi takpe, saya suka cara cikgu berfikir"

Tanpa Nama berkata...

Syukurlah ape yg kita dpt. Insya Allah ade rezki negara nnti dpt lah lg. T.kasih dato omar. You are the best. Tanpa mu x dpt ni semua. Pada yg naik gred tahnia. Pd yg tak naik lg insya Allah bln 10 nanti ade berita baik.

Tanpa Nama berkata...

Mayat Tak Diterima Bumi Di Pahang

Kisah ini berlaku di sebuah perkampungan kecil di Pahang pada tahun 1973.Ia nya diceritakan oleh Salleh kepada penulis untuk pedoman semua pembaca budiman.
Kisah berlaku di sebuah Pekan yang bernama Kampung Pulau Tawar, Jerantut .Seorang lelaki yang bernama Omar (nama sebenar dirahsiakan bagi menjaga nama baik keluarga tersebut). Omar adalah seorang bomoh di kampung tersebut.

Beliau merupakan seorang bomoh yang agak disegani oleh kerana setiap kali apabila beliau mengubati setiap penyakit yang pelik, beliau akan berjaya.Satu hari diwaktu senja ada seorang budak melalui rumah Omar budak itu adalah Salleh pencerita kisah ini.

Salleh terdengar seseorang sedang bercakap dalam bahasa yang agak pelik dan tidak pernah didengarinya sebelum ini.Salleh cuba mengintai dari celah lubang dinding yang agak usang. Beliau melihat Omar bercakap mengadap sekeping cermin.

Oleh kerana lubang tersebut agak kecil Salleh tidak nampak keseluruhan cermin tersebut. Salleh cuba mencari lubang yang agak besar. Akhirnya dia menjumpai lubang yang lebih besar. Melalui lubang tersebut, Saleh dapat melihat bayangan pada cermin tersebut bukanlah Omar tetapi sekujur tubuh yang sungguh ngeri wajahnya.

Matanya kelihatan tersembul dan pipinya kelihatan berlubang. Tubuh makhluk itu dibaluti oleh kain putih yang berwarna coklat seperti warna tanah. Tiba-tiba Salleh melihat mahkluk itu seperti memandang kearahnya. Bulu romanya meremang. Tanpa membuang masa Salleh terus melarikan diri.

Sampai saja dirumah beliau terus menemui bapanya dan menceritakan kepada bapanya.Bapanya sekadar tersenyum seraya memberitahu ramai orang kampung sudah lama mengetahui perihal Omar. Bapanya mengatakan bahawa Omar menggunakan hantu peliharaannya untuk merasuk orang dan apabila orang tersebut sakit beliau akan datang dan mengubati orang tersebut.

Dengan cara ini beliau akan lebih mendapat duit dan orang kampung akan menghormatinya. Mereka hanya menunggu masa untuk membuktikan pada orang kampung.Pada malam tersebut Salleh berasa seperti tidak sedap badan, tubuhya seperti merasa lemah. Mungkin kerana terkejutkan peristiwa yang dilihatnya tadi membuatkan dia rasa begitu.

Selepas makan malam, Salleh terus masuk tidur. Apabila dia cuba hendak melelapkan mata dia terbau seperti bau bangkai di dalam biliknya. Dia cuba membuka matanya tetapi kelopak matanya berasa amat berat sekali.

Salleh cuba menjerit untuk memanggil bapanya tapi suara tersekat dikerongkong sahaja. Dia cuba membaca ayat suci yang diingatinya.Akhirnya beliau berjaya juga menjerit memanggil bapanya, Sebelum jatuh pengsan.
Apabila Salleh membuka matanya didapati rumahnya penuh dengan orang dan mendengar orang menyebut nama Omar. Dia memandang ke arah bapanya yang sedang menghampirinya sambil tersenyum dan meminta dirinya supaya bertenang kerana segalanya telah berakhir. Dia kembali terlelap.

Pagi besoknya apabila dia tersedar Salleh melihat bapanya berjalan diiringi ibunya dengan pakaian seperti orang ingin ke masjid. Dia bertanya bapanya apa yang berlaku. Bapanya menyuruh salleh bersiap2 utk pergi menziarahi kubur Omar. Salleh terkejut mendengarnya dan penuh dengan persoalan bermain dibenaknya sambil mengorak langkah kebilik mandi.

Sesampainya di tanah perkuburan Salleh melihat orang sedang menggali kubur. Tiba-tiba dia tedengar orang didalam lubang bertempik apa ni!!! Salleh berlari untuk melihat dengan lebih dekat tetapi dihalang oleh bapanya.Salleh melihat beberapa orang dewasa seperti mengangkat sesuatu yang berat dari lubang tersebut.
Sebaik sahaja objek tersebut berjaya dikeluarkan dari lubang tersebut,

Mereka semua terpegun melihat UBI KAYU yang sangat besar.Jadi sesiapa yang ingin beli UBI tersebut bolehlah menghubungi saya di talian bebas tol :
1-800-88-88-88
Kerepek Ubi Pedas – RM 2.00 sebungkus
Kerepek Ubi Masin – RM 2.30 sebungkus
Kerepek Ubi – RM 1.50 sebungkus
Kerepek Ubi Mentah – RM 0.50 sebungkus
Penghantaran akan dibuat kepada kawasan di Lembah Kelang sahaja. Cukai perkhidmatan sebanyak 2% akan dikenakan.

Aku pun terkena...Hahahaha.

Tanpa Nama berkata...

Bro dh jd penolong jurutera sekarang..reti.ke buat keje..ke still.main internet lg ke? Hahaha j17 naik j29 yea...kami nak kadok.kami nk kadok..kami nk.kadok..huahuahua

Tanpa Nama berkata...

Selama ini pun j17 buat kerja ape yg j29 buat. Sebelum nak tender projek, j17 jgk yg nk kena p sukat tanah dan kawasan, j17 jgk nk kena buat surat htr ke IKRAM utk buat soil test, marchintosh probe, j17 jgk nk kena ada semasa IKRAM buat test. PRE Tender n lukisan2 n borang2 tender J17 jgk yg nk kena buat. Bila dpt tender J17 jgk yg nk kena jaga projek. nk kena buat CPM, payment, minit mesyuarat, balas surat2 kontraktor DLL. meetingpun j17 jgk yg nak kena masuk meeting.

Begitu jgk dgn sebut harga pun j17 jgk yg nk kena buat n nk kena jaga.

piling, check besi, konkrit, formwork j17 jgk yg nk kena check.

J29 apa kerja dia?

Sbb itulah j17 semuanya jadi j29 dan kerja2 setelah buat dan siap terus bg kat j41 sign aje. Bukankah kerja akan menjadi lebih cepat kerana tidak protokol lg nak kena ikut SOP j17 buat bg kat j29 dan j29 simpan seminggu dan baru nk bg j41 sign. ini melambatkan kerja2 yg sepatutnya boleh dibuat dgn cepat.

sbb itulah kerja2 yg j17 dah buat siap kami terus bg kat j41 aje sign. Kalau nk bg kat j29 semak jawabnya seminggulah dok kat atas meja dia. Alasan j29 p site... Lancauuuu p site... p balik umah tido ada ler, hantar anak ke sekolahlah, htr anakbini mak ayah kliniklah hospitallah ada jer alasan j29. Sampai JD n j41 pun nk call j29 pun dah malas, asyik2 tel j17 tanya mana p j29... Akai ada kaaaa? Ingat kami jaga j29 ka. Skrg ni lega dan senang bila j17 dah jadi j29. LEGAAAAAAAAAAAAA

Tanpa Nama berkata...

Hang rase jd ke j17 ke j29. Sampai skrg tak der surat. Hang kena tipu lg. Hahahah

Tanpa Nama berkata...

Nak dptkan sijil poli kena ada 3 kredit SPM.. Lps tu kena bljr 2.5 thn.. Bila keluar kerja sama gred ngan SPM.. lg baik x payah susah2 amik sijil poli.. Buang masa, tenaga dan duit. Kerajaan pun x sepatutnya wujudkan politeknik kalau tak nak iktiraf.. Aniayakan org je..

Tanpa Nama berkata...

Untung la J17 yg dgr cerita bakal naik J29 tnpa syarat, sy dulu J17 taraf tetap yg ade diploma yg tlh berkhidmat selama 5 thn dan alhamdulillah setelah setiap thn tnpa jemu sy memohon, sy telah pun mnjawat jawatan J29 sekarang, tp utk berada di tempat sekrg sy trpksa menghadiri temuduga kerja seperti biasa. Setelah ditawarkan kerja sy trpksa menghadiri kursus induksi umum & khusus sekali lagi, terpksa juga mnduduki peperiksaan paper JKR dan GO, dah lulus semua tu br disahkan dlm jawatan baru J29. Memang buku perkhidmatan disambung dr yg lama tp adilkah kalo J17 naik ke J29 tanpa apa2 syarat. Mcm mana status perkhidmatan sy sebelum ini semasa di J17, adakah akan dikira utk KUP kelak atau pun dikira dlm time base yg dgr kta akan diperknlkan juga. Adil kah??? bagi kami yg dah mnjawat J29 setelah memenuhi semua syarat lantikan terdahulu.