SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

14 September 2016

CUEPACS CADANG PEMANDU KENDERAAN KERAJAAN DIKECUALIKAN TINDAKAN KEJARA, AES

Bernama
14/9/2016

PUTRAJAYA, 14 Sept (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mencadangkan diwujudkan satu klausa pengecualian kepada pemandu kenderaan kerajaan
daripada dikenakan tindakan pemotongan mata demerit apabila Sistem Pemberian Mata Demerit Kesalahan Jalan Raya (Kejara) dan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) dijalankan serentak nanti.
Presiden CUEPACS Datuk Azih Muda berkata pelaksanaan serentak dua sistem itu akan memberi kesan kepada lebih 50,000 pemandu kenderaan kerajaan, yang ada ketikanya terpaksa memandu melebihi had kelajuan ditetapkan atas faktor kepentingan urusan kerajaan.

Pemandu kenderaan polis, ambulans, bomba serta menteri antara yang tidak terkecuali dalam pelaksanaan sistem Kejara dan AES apabila ia dilaksanakan kelak.....

2 ulasan:

Zull Fikar berkata...

Perkenalkan nama saya zull fikar. Dan saya ingin mengucapkan banyak terimah kasih kepada MBAH JONOSEUH atas bantuannya selama ini dan saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sukses dan ini semua berkat bantuan MBAH JONOSEUH,selama ini, saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang2 dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya usaha Restoran sendiri,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH JONOSEUH atas bantuan nomor togel dan dana ghaibnya, dan saya yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jadi jangan ragu-ragu untuk menghubungi MBAH JONOSEUH karna beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita atau rekayasa tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH JONOSEU di 0823 4444 5588 dan ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang ke 2 kalinya terimah kasih..

Mahmood Adam berkata...

memang kenderaan ini terutama yang mempunyai lampu pandu arah (beacon light) diberi pengecualian lebih lagi sekiranya lampu tersebut menyala diikuti dengan siren. ini sesuai dengan penggunaan kenderaan tersebut untuk kecemasan atau tugas penting. jadi mereka dibenarkan memecut melebihi had laju. malangnya ada juga yang menyalahgunakan siren tersebut tanpa ada alasan kecemasan. seharusnya setiap kenderaan ini dipasang sistem yang akan log penggunaan siren dan lampu arah. apabila mereka menghidupkan lampu tersebut dan membunyikan siren, penyelia mereka akan memantau log dan membuat audit. sekiranya tiada alasan munasabah diberikan oleh pemandu, maka tindakan perlu diambil. ini cara untuk mendisiplinkan pemandu supaya tidak sewenang-wenangnya menyalahgunakan siren.