SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

04 September 2016

CUEPACS DI GESA LEBIH PRO AKTIF DAN MENGUTAMAKAN PRODUKTIVITI BERPRETASI TINGGI

Agenda Daily
4/9/2016


Usaha untuk mempertimbangkan saranan agar jumlah jam bekerja kakitangan awam dari 8 ke 6 jam sepatutnya tidak berbangkit.  Dalam dunia menuju ekonomi berasaskan persaingan, produktiviti dan kualiti kerja sepatutnya dijadikan keutamaan, bukannya cadangan yg remeh sebegini.
 
Justifikasinya, Malaysia antara negara teratas yg memberikan dan mempunyai cuti kelepasan am paling banyak di dunia.Selain itu masih banyak rungutan yg kedengaran di pihak pengguna dan masyarakat berhubung karenah birokrasi dan sikap culas dan sambil lewa segelintir kakitangan awam dlm menguruskan permohonan atau khidmat kepada rakyat.
 
Lantas isu isu teras sebegini seeloknya ditumpukan bukannya pengurangan jumlah jam bekerja.Waktu rehat, selain cuti 2 hari seminggu dan 8 jam bekerja sehari sepertimana amalan selama ini sudah cukup terbaik.Dengan pelbagai insentif serta layanan kebajikan yg diberikan kerajaan selaku majikan, 1.6 juta penjawat awam yg sudah memperoleh 2 kali kenaikan gaji untuk tahun ini sahaja sewajarnya lebih komited dalam tugas.Cuepac selaku pejuang bagi penjawat awam sewajarnya menumpukan daya usaha bagi produktiviti yg lebih tinggi selain kualiti kerja tahap terbaik ke arah menjadikan perkhidmatan awam negara bertaraf dunia.
 
Cuepacs juga digesa lebih pro aktif dlm soal ini dengan bukan hanya bertumpu soal upah kerja lebih masa, bonus atau pengurangkan jam bekerja. Sebaliknya Cuepac seharusnya profesional dan tidak bersikap berat sebelah dalam usaha meningkatkan displin kakitangan, bersama kerajaan dalam membanteras elemen sabotaj pihak penjawat awam yg gagal memberikan kesetiaan pada "government of the day" contohnya. Selain isu kurang kompeten penjawat awam dlm memberikan khidmat kepada masyarakat sehingga menjejaskan imej kerajaan juga perlu diberi perhatian oleh cuepacs.
 
Syed Mohd Johan Rizal Bin Syed Unan Mashri
Pengerusi Kelab Belia Darulaman.
Naib Ketua Pemuda Umno Alor Setar.

4 ulasan:

TKI berkata...

Apa mslh kerja 8jam smpi nk krgkn 6jam...guna akal la...kerja mlambak tp nk krgkn waktu kerja..mcm mne nk siap kerja...tmbh jd 9jam pun xpe...
Yg pnting gaji dn bonus tu bg...

TKI berkata...

Apa mslh kerja 8jam smpi nk krgkn 6jam...guna akal la...kerja mlambak tp nk krgkn waktu kerja..mcm mne nk siap kerja...tmbh jd 9jam pun xpe...
Yg pnting gaji dn bonus tu bg...

Kagumas berkata...

Bila nk lanjut umur bersara nk ikut negara maju. Padahal byk negara maju yg dh buat kerja dari rumah! Zaman teknologi IT... setakat nk key in data, nk proses permohonan, semak & lulus semua boleh buat melalui online. Yg penting ada kemudahan dan ekses internet dr rumah!

Yg tak setuju cuma puak2 kolot dan kaki kipas yg perlukan majikan tgk 'kerajinan' buat kerja depan mata! Spesis mcm ni yg suka tunjuk kesibukkan diri padahal cuma nk buat sekeping memo!

Unknown berkata...

Perkenalkan nama saya zull fikar. Dan saya ingin mengucapkan banyak terimah kasih kepada MBAH JONOSEUH atas bantuannya selama ini dan saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sukses dan ini semua berkat bantuan MBAH JONOSEUH,selama ini, saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang2 dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya usaha Restoran sendiri,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH JONOSEUH atas bantuan nomor togel dan dana ghaibnya, dan saya yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jadi jangan ragu-ragu untuk menghubungi MBAH JONOSEUH karna beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita atau rekayasa tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH JONOSEU di 0823 4444 5588 dan ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang ke 2 kalinya terimah kasih..